Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:41

Bommes

Capo del formaggio

Even hier proberen want ik krijg niet de juiste zoektermen voor een resultaat in google..

Mijn Nexus heeft al een flinke tijd last van een slecht werkende schermrotatie.
Dit is niet van begin af aan geweest (ik heb de tablet nieuw aangeschaft een aantal jaar geleden).
Scherm weergave wil niet roteren van landscape naar portrait. Ook forceren naar portrait via android menu werkt niet.
Weergave blijft op landscape staan, tot ik een app open die hem naar portrait forceert (bijvoorbeeld een e-reader app)
Na deze geforceerde verdraaiing wil de weergave vervolgens niet meer terug draaien.

Uit en aanzetten helpt heel soms maar dan pas na een paar keer uit en inschakelen.,
Ik heb er geen hele obscure apps op staan :+ die dit zouden kunnen veroorzaken.

Ik denk zelf dat er iets met de positie sensor niet goed is?
Is dat een gekend probleem wat ik gewoonweg nog niet in google gevonden heb?
Weet iemand wat een eventuele reparatie zou kunnen kosten?

Tablet werkt verder ok maar ik gebruik hem ook vaak als e-reader en dan telkens zit ik weer vast aan portrait en met meer geluk dan wijsheid komt de landscape stand pas weer terug.
Is dit niet te fixen moet ik helaas op zoek naar een opvolger.. :'(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Volgens mij heb ik dat enige tijd terug opgelost door een stukje dikke tape op een connector te plakken waardoor die gefixeerd zit. Met Check My Android kan je kijken of de sensoren 1,5 en 7 (gyroscoop en accelerometer) goed werken. Indien niet kan je op voorzichtig op de N en de S van het logo drukken, hier zit die connector ongeveer onder. Voor een permanente fix moet je hem open maken; zie hier: http://blog.daum.net/enue81/2

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:35
ferdw schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:08:
Volgens mij heb ik dat enige tijd terug opgelost door een stukje dikke tape op een connector te plakken waardoor die gefixeerd zit.
Precies dat, een van mijn Nexus 7's heeft precies dezelfde fix ondergaan :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:41

Bommes

Capo del formaggio

Wow....ik had echt geen reactie als deze verwacht.
Ik dacht dat het of een onbekend of on oplosbaar probleem zou zijn.

Ben nu op mijn werk en de nexus ligt thuis, zal vanavond eens checken of dit de oplossing is bij mij.
Heb die check my Android app wel al even geïnstalleerd op mijn tablet.

[Edit]
Ja hoor het werkt!!
Poging 1 hielp niet, maar de rolletjes plakband iets anders positioneren en de sensors werkt weer. _/-\o_
* Bommes is happy camper :+

Nu opzoek naar een goede klem voor de Nexus in de auto met een zuignap vast te zetten.
Kan het ding dienst doen als navigatie tijdens het rijden, en omdat het scherm nu weer draait 's avonds als e-reader :Y

[ Voor 52% gewijzigd door Bommes op 29-02-2016 19:46 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302117

Als ik een cm build op mn nexus wil zetten welke kan ik dan het best nemen? Want ik lees veel problemen met de latere android versies, bovendien ben ik niet iemand die perse de laatste updates hoeft en zeker niet als een vroegere versie eigenlijk beter werkt.

Op zich werkt mn tablet nu prima, goeie accu, snel, root, geen problemen, maar ik vind cm toch wel handiger en mooier.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 302117 op 12-04-2016 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Anoniem: 302117 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:15:
Op zich werkt mn tablet nu prima, goeie accu, snel, root, geen problemen, maar ik vind cm toch wel handiger en mooier.
Wat is er handiger/mooier in Cyanogenmod dan aan stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302117

Waarom vraag je dat aan mij? Dat soort dingen zijn persoonlijk. Als het jouw voorkeur niet heeft so what, de mijne blijkbaar wel.
Wat is er handiger/mooier in Cyanogenmod dan aan stock?

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 302117 op 13-04-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Anoniem: 302117 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:32:
Waarom vraag je dat aan mij? Dat soort dingen zijn persoonlijk. Als het jouw voorkeur niet heeft so what, de mijne blijkbaar wel.
Wow, lekkere reactie... het is maar een vraagje hoor...
Was gewoon benieuwd, ik heb ook wel interesse in een andere ROM, maar ja. Excuses dat ik het vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-06 23:09
:') :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Richh schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:31:
[...]

Wow, lekkere reactie... het is maar een vraagje hoor...
Was gewoon benieuwd, ik heb ook wel interesse in een andere ROM, maar ja. Excuses dat ik het vroeg.
Stock is erg...stock. Weinig aan te passen behalve een kleurtje maar loopt daarentegen lekker vlot en updates zijn altijd zoals vermeld door Google. CM heeft heel veel mogelijkheden voor wat betreft aanpassingen, thema's, meer tweaks, ook CM is vlot en de updates zijn zoals aangegeven op de site. CM ligt niet heel ver van stock af, zeker niet als je het vergelijkt met bijv een MIUI en anderen. Overigens als je alleen voor thema's gaat is een andere launcher natuurlijk ook een idee.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:21
Iemand clue wanneer ongeveer in de maand die maandelijkse update binnen moet komen?

Ik heb mijn nexus 7 hersteld met de 6.0.1 firmware op Google dev. Maar hij blijft nog op Android security patch level 1 March 2016.

Terwijl 1 April 2016 beschikbaar zou moeten zijn.

Onder About tablet > System updates staat dat mijn system up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik kreeg die vandaag (UK versie). Alleen kun je die niet installeren met de custom recovery partitie, ik moet de standaard recovery partititie terugzetten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 22:22
Vandaag is mijn Nexus 7 na jaren trouwe dienst overleden. Is al met al toch een stuk langer meegegaan dan ik tevoren gedacht zou hebben (gegeven de lifespan van de gemiddelde smartphone). Issues:
  • Faulty rotation sensor (bekend probleem)
  • Loszittende USB socket -> kan niet meer laden (bekend probleem)
  • Lichte waterschade -> overgevoelige touchscreen op 5% van het scherm
Advies over wat te kopen hoort in V&A

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 02-05-2016 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:21
Geen V&A

[ Voor 93% gewijzigd door The Wizard op 28-05-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 17:00
Hier wordt hij nog steeds volop en naar tevredenheid door vriendinlief gebruikt, volgens mij met alleen af en toe het rotatie probleem.

Zelf nog steeds erg tevreden met mijn Sony z3-compact tablet. Dun, niet te groot of te klein, stabiel.

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 27-05-2016 19:55 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Ik heb gisteravond mijn trouwe vriend laten vallen, met zijn scherm plat op de grond. Aan de klap hoorde ik al dat het mis was en ja, hij zit helemaal vol barsten en het touchscreen werkt niet meer. Het doet pijn, maar ik zal hem moeten vervangen. Ik ben wel een fan van het formaat. Wat zijn goed werkende, kwalitatief gelijkwaardige opvolgers in het 7/8 inch domein? Ik kan er een hoop vinden, maar bij de Nexus 7 (2013) was ik erg fan van het volgende:
- Licht/makkelijk vast te houden
- Groot bereik in lichtintensiteit vh scherm
- Lange accuduur indien niet gebruikt
- Altijd meest recente android

Is er nog iets op de markt wat dat tegenwoordig biedt of kan ik beter gewoon een 2ehands nexus 7 op de kop tikken?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:22

CeesKees

I rest my Kees

@MrAngry Ik ben niet helemaal op de hoogte van wat er nu te koop is, en wat er recent is uitgekomen aan nieuwe tablets. Maar ik denk dat poster boven jou een mooie optie geeft.

pricewatch: Sony Xperia Z3 Tablet Compact 16GB WiFi Wit

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21
Ik heb zelf de shield K1 als vervanger van de N7 (of eigenlijk er naast, zodat de kids niet continue ruzie maken :X ). Prima tablet, beetje lomp design en accu duur niet geweldig, maar prima software support, mooi formaat scherm en snel. (alles met de prijs van 200 euro in het achterhoofd)

er wordt al een tijdje gespeculeerd over een nieuwe 8" van nvidia met de nieuwe SOC.. helaas nog niks concreets. Maar als je rond de 200 euro aan het zoeken bent is de K1 een mooie tablet (vind ik persoonlijk)

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 28-06-2016 11:50 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 16:49
Mijn nexus was ook kapot, startte niet meer op na n upgrade (ook bekend probleem). Ik heb gewoon een 2ehands Nexus 7 2013 op de kop getikt, want ik kon niks anders vinden dat qua prijs, resolutie, updates, gewicht, etc. in de buurt kwam. Ik hoopte op een Nexus 7 2016, maar die komt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Die Experia is een mooi dinkie maar is me echt te duur. De K1 is idd een vrij lomp design. Ik heb zojuist geboden op een 2dehands voor 100 euro, leek me ook de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:50

mvds

Totally awesome!

redah schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:24:
Mijn nexus was ook kapot, startte niet meer op na n upgrade (ook bekend probleem). Ik heb gewoon een 2ehands Nexus 7 2013 op de kop getikt, want ik kon niks anders vinden dat qua prijs, resolutie, updates, gewicht, etc. in de buurt kwam. Ik hoopte op een Nexus 7 2016, maar die komt niet meer.
Ik heb ook zitten kijken inderdaad, maar die is er gewoon niet. Vreemd toch, dat er sinds 2013 geen Android tablet is uitgekomen die in de buurt komt van de N7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 16:49
mvds schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:54:
[...]

Ik heb ook zitten kijken inderdaad, maar die is er gewoon niet. Vreemd toch, dat er sinds 2013 geen Android tablet is uitgekomen die in de buurt komt van de N7.
Op zich logisch vanuit Google dat er nog geen nieuwe is, want het is nog altijd gewoon een sterke tablet. Ook in 2016. Wat ik vreemd aan het hele verhaal vind is dat 'ie ondertussen niet nog gewoon gefabriceerd en gemaakt wordt, als je geen opvolger hebt. Ik had dolgraag weer gewoon een nieuwe gekocht ipv 2ehands (gevoelsdingetje) maar de retailprijs zou nu na 3 jaar ook echt wel omlaag kunnen. Productieprijs vast ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Gisteren een 2ehandse gekocht. Ben weer happy :-)
Als iemand trouwens nog een defecte heeft liggen met een goed scherm die ik voor een symbolisch bedrag kan overnemen, dan kan ik een beetje hobbyen en kijken of ik het versplinterde scherm van mijn oude tablet kan vervangen. Ik hou me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:50

mvds

Totally awesome!

redah schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:25:
[...]

Op zich logisch vanuit Google dat er nog geen nieuwe is, want het is nog altijd gewoon een sterke tablet. Ook in 2016. Wat ik vreemd aan het hele verhaal vind is dat 'ie ondertussen niet nog gewoon gefabriceerd en gemaakt wordt, als je geen opvolger hebt. Ik had dolgraag weer gewoon een nieuwe gekocht ipv 2ehands (gevoelsdingetje) maar de retailprijs zou nu na 3 jaar ook echt wel omlaag kunnen. Productieprijs vast ook.
Nou, inmiddels zijn er al betere schermen, zuinigere cpu's, betere accu's verkrijgbaar. Ook al kan hij nog prima mee, ik zou toch wel een opvolger verwachten eerlijk gezegd hoor. Hij is tenslotte al 3 jaar oud, dat is al een eeuwigheid in deze sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06 13:02

JeeVee

Mens agitat molem

Beveiligingsupdate 10MB juni 2016. Google houdt het goed bij. O-)

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 11:20
Kreeg gisteren de melding dat de juli update klaar stond. Die melding was echter in het spaans (?)
Merkwaardig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:01
In Engeland zijn ze nog te koop online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 11:45
Iemand suggesties voor een cheape, maar werkende, draadloze oplader?

De nexus wil helaas niet meer opladen via usb en vind het zonde om hem daarvoor weg te doen. Rest is immers nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Lambo LP670 SV schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 18:29:
Iemand suggesties voor een cheape, maar werkende, draadloze oplader?

De nexus wil helaas niet meer opladen via usb en vind het zonde om hem daarvoor weg te doen. Rest is immers nog prima.
Ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Goed, uiteindelijk deze besteld.

http://www.tinydeal.com/m...for-samsung-p-157124.html

Nu vroeg ik me wel af of het draadloos opladen ook gaat wanneer het toestel volledig uit staat/plat is. Mijn Nexus is nu zo leeg als het kan namelijk dus moet hij die oplader nog 'detecteren' of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Lambo LP670 SV schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 09:12:
[...]

Goed, uiteindelijk deze besteld.

http://www.tinydeal.com/m...for-samsung-p-157124.html

Nu vroeg ik me wel af of het draadloos opladen ook gaat wanneer het toestel volledig uit staat/plat is. Mijn Nexus is nu zo leeg als het kan namelijk dus moet hij die oplader nog 'detecteren' of niet?
Draadloos opladen gaat ook wanneer ie volledig ontladen is. Komt goed.

De oplader die je besteld hebt zal het doen, maar omdat ie zo klein is moet je wel even zoeken naar de juiste plek waarop je hem moet leggen. Er gaat op de Qi lader een ledje branden wanneer ie daadwerkelijk een apparaat laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Als je laadcircuit stuk is werkt Qi volgens mij ook niet meer. Zouberet ff kijkenof je het bij iemand kan testen. Lege accu zou niet het probleem moeten zijn

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Na bijna 3 jaar gebruik is mijn Nexus 7 overleden.
Hij laad moeilijk op(blijkbaar een bekend probleem).

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 09:30
Bij mij is ie ook zo goed als dood. Accu gaat nog maar max. 2 uur mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Yep, hier ook nog dagelijks plezier van de Nexus 7 (2013) maar de accuduur is duidelijk minder. 'k Lijk vooral in stand-by een hogere drain te hebben dan eerder, maar dit kan ook zijn omdat de accu brak wordt.

De accu wordt nog verkocht en lijkt me redelijk makkelijk zelf te vervangen. Dus voor zo'n €42 euro zou ik er nog langer plezier van kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Prulleman schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:19:
Als je laadcircuit stuk is werkt Qi volgens mij ook niet meer. Zouberet ff kijkenof je het bij iemand kan testen. Lege accu zou niet het probleem moeten zijn
Dan hoop ik dat het puur de USB aansluiting is. We zullen het zien als de lader binnenkomt. Ken niet direct iemand met een draadloze oplader dus dien even te wachten op de post.

Batterijduur is trouwens nog wel prima. Speel(de) er vaak Real Racing 3 op en kon dan de 3.5u onscreen gaming wel halen. Toen die nieuw was, geraakte ik net boven de 4u dus zo veel verlies is er niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 25-07-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
benedictuz schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:47:
Kreeg gisteren de melding dat de juli update klaar stond. Die melding was echter in het spaans (?)
Merkwaardig.....
Ik heb die melding gewoon in het Engels, maar ik kan 'm niet installeren.
M'n Nexus reboot en ik krijg 'n Android error. Nu heb ik niet veel ervaring met Android, en is dit ding eigenlijk mijn wekker, dus hij kan wmb blijven waar'ie nu zit qua Android.
Maar ergens vind ik het wel jammer, ik heb 'm sinds de eerste dag dat'ie te koop was in Nederland :)

[ Voor 9% gewijzigd door dodge_911 op 30-07-2016 16:44 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Je kan altijd de laatste Factory images downloaden en handmatig flashen, eventueel zonder data te wipen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Of het waarheid wordt moeten we afwachten, maar dan ineens komt er een rumoer voorbij dat we dit jaar een nieuwe Nexus7 krijgen welke door Huawei gefabriceerd wordt.

http://www.pc-tablet.co.i...et-coming-november/41188/
http://www.financialexpre...rocessor-expected/353090/

On the specifications front, the Google Nexus 7 2016 is expected to ship with a Snapdragon 820 processor, 4GB RAM, and an expandable internal storage. We don’t have any information about the exact storage capacity. However, there are rumors that the new Nexus 7 2016 will be equipped with 128GB internal storage.

According to rumors, the addition of a powerful processor will enable users to perform high-end multitasking capabilities. Moreover, the device will be useful for professionals who are always on the go.

Huawei has been given the task to manufacture the new 7-inch tablet.

[ Voor 9% gewijzigd door Xanion op 21-08-2016 20:10 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-06 21:45
ik had toch stiekem op een opvolger gehoopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Carfanatic schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:46:
Je bent niet de enige! Maar met de huidige prijzen was het sowieso niks geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Carfanatic schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:46:
Om eerlijk te zijn, is er ook echt géén ( betaalbare) opvolger ..
Dan maakt het naampje me niet zo heel veel uit, maar zo'n 250€ en ( weer ) 3+ jaar meegaan was toch wel heel prettig.

( alleen mijn ipad2 is ouder, en doet nog steeds wat hij moet doen :+ met de begrijpelijke haperingen hier en daar )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 08:23
Mijn tablet begint inmiddels erg traag te worden en bovendien krijgt de Nexus 7 geen Android 7. Ik zit er aan te denken om een custom rom te installeren. Heeft iemand al ervaring met Android 7 in combinatie met deze tablet?

Ik kom meerdere custom roms tegen met Android 7:
http://forum.xda-develope...ta-purenexus-7-0-t3462274
http://forum.xda-develope...ment/rom-saosp-n-t3473634
http://forum.xda-develope...14-nougat-nrd90z-t3481374

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emperor66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-06 19:48
Onze nexus 2013 start niet meer op. Er komt alleen een wit Google te voorschijn.

Ik kan ook niet meer in de recovery komen. Dan komt ook in wit Google te voorschijn.

Is de tablet nog te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:01
emperor66 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:30:
Onze nexus 2013 start niet meer op. Er komt alleen een wit Google te voorschijn.

Ik kan ook niet meer in de recovery komen. Dan komt ook in wit Google te voorschijn.

Is de tablet nog te herstellen?
IK heb één keer gehad dat hij niet meer op wilde starten. Heb ik de achterkant er af gehaald en de connector van de accu even er af gehaald. Op Youtube staan genoeg filmpjes hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb nog altijd een Nexus 7 2013 met de laatste officiële firmware. Ik gebruik hem niet zoveel, maar hij functioneert op zich nog zoals het hoort.

Nu blijkt dat het ding al een jaar ofzo niet meer ondersteund wordt en geen security updates meer krijgt.

Weet iemand of hij vooralsnog als veilig beschouwd kan worden als ik hem in mijn lokale wifi-netwerk laat verbinden? Of zijn er bekende exploits? Ik wil geen WinXP-scenario. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Sinds april ook geen security updates gehad.
(Nvidia Shield K1)

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik gebruik de Nexus 7 (2013) nog dagelijks, ben wel overgestapt op LineageOS ivm het hiermee wel krijgen van security patches. (Al worden eventuele closed source drivers daarmee waarschijnlijk niet gepatched, maar dat weet ik niet zeker)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:18:
Ik heb nog altijd een Nexus 7 2013 met de laatste officiële firmware. Ik gebruik hem niet zoveel, maar hij functioneert op zich nog zoals het hoort.

Nu blijkt dat het ding al een jaar ofzo niet meer ondersteund wordt en geen security updates meer krijgt.

Weet iemand of hij vooralsnog als veilig beschouwd kan worden als ik hem in mijn lokale wifi-netwerk laat verbinden? Of zijn er bekende exploits? Ik wil geen WinXP-scenario. :p
Ik denk dat het aardig meevalt qua exploits en zou me er niet al te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:59

thijsco19

KTM 990 SMT

Heb er ook nog een, gebruik hem iedere dag. Zit wel een andere custom ROM op.

Trouwens, de Nexus 7 2013 is alweer 4 jaar oud. :o
Werkt nog prima.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Ik gebruik hem ook nog iedere dag, netflix, pdfje lezen etc. 1,5 jaar terug een keer laten vallen, plat op het scherm. Scherm in duizend stukjes. Ik kon geen natuurlijke opvolger vinden, dus heb er maar weer eentje gekocht op marktplaats. Doet het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:57
Chris.nl schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:45:
Ik gebruik de Nexus 7 (2013) nog dagelijks, ben wel overgestapt op LineageOS ivm het hiermee wel krijgen van security patches. (Al worden eventuele closed source drivers daarmee waarschijnlijk niet gepatched, maar dat weet ik niet zeker)
Ik gebruik hem ook dagelijks, enorm jammer dat er geen opvolger van komt/is :| , maar so far so good..

Over Lineage OS, werkt alles naar behoren? En lukt bijv. Netflix in HD kijken, of kan dat niet meer op niet-stock firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
- J.W. - schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

Ik gebruik hem ook dagelijks, enorm jammer dat er geen opvolger van komt/is :| , maar so far so good..

Over Lineage OS, werkt alles naar behoren? En lukt bijv. Netflix in HD kijken, of kan dat niet meer op niet-stock firmware?
Netflix kan niet meer geïnstalleerd worden vanuit de playstore, ik heb niet de moeite genomen om te kijken of installatie met het losse apk bestand nog werkt. Sorry

Verder werkt Linaege OS wel naar behoren, maar ivm de custom rom zijn er dus playstore beperkingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 10-10-2017 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel3
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Chris.nl schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:11:
[...]

Netflix kan niet meer geïnstalleerd worden vanuit de playstore, ik heb niet de moeite genomen om te kijken of installatie met het losse apk bestand nog werkt. Sorry

Verder werkt Linaege OS wel naar behoren, maar ivm de custom rom zijn er dus playstore beperkingen.
Dit komt waarschijnlijk doordat je Nexus geroot is d.m.v. SuperSU. Ik kan nog wel Netflix via de Play Store installeren op mijn Nexus door de root via Magisk te laten lopen :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 497309

Zojuist batterij vervangen van mijn Flo. Voor slechts €21,90 bij Mytrendyphone gekocht. Uitstekende kwaliteit, meer dan 11 uur Screen On Time nu net zoals toen apparaat nog nieuw was. Ik dacht ik meld het maar omdat de batterij niet alleen goedkoop is, maar origineel dus geen B-merk en dus ook niet defect door jarenlange ongebruikt opslag. (Langer dan jaar niet ontladen en laden is slecht voor Li-Ion en Li-Po batterijen, verliezen veel capaciteit of gaan dan defect).

https://www.mytrendyphone...etwork=Beslist#tabX1zTTNS

Verder heb ik voorzichtig met tang de USB-poort nauwer geknepen. USB geen speling meer en laadt weer snel. Heel voorzichtig zijn hiermee. (Op deze manier ook nu mijn draadloze 5V/2A Samsung charger gefixed)

Zit nog op Pure Nexus Nougat rom. Heel erg goede rom, maar ontwikkelaar is er mee gestopt, dus moet op zoek naar andere rom.

Erg blij dat de N7-13 weer als nieuw werkt nu.

PS.

Backcover loskrijgen was heel erg lastig. De plek waar het op gegeven moment lukte met pry tool zijkant zonder knoppen ongeveer 4/5 cm van boven. Niet de onderkant waar USB zit loswrikken, zijkanten en bovenkant. Als die los, wip je zo de hele cover eruit.

En de zilveren kabel kreeg ik niet zoals instructievideos aan bovenkant (bij koperfolie) los, maar wel makkelijk aan onderkant. Middenkabel wel gemakkelijklos aan koperfolie kant.

De oude batterij zit behoorlijk stevig vastgelijmd in metalen batterijbehuizing trouwens. Was lastig loskrijgen.

De iFixit instructie is te summier en paar foutjes (zoals oa moet PH00 niet PH0 schroevendraaier zijn). Betere videos beschikbaar zoals YouTube: How to Replace the Battery on a Nexus 7 2ND Gen Tablet - Take Apart of YouTube: How to Replace Your Google Nexus 7 2013 Battery . Op deze video zie je wat duidelijker hoe de zilveren kabel los te maken: YouTube: How to Disassemble New Nexus 7! (2013)

Vr. Groet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 16:12
Anoniem: 497309 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 09:03:
Zojuist batterij vervangen van mijn Flo. Voor slechts €21,90 bij Mytrendyphone gekocht. Uitstekende kwaliteit, meer dan 11 uur Screen On Time nu net zoals toen apparaat nog nieuw was. Ik dacht ik meld het maar omdat de batterij niet alleen goedkoop is, maar origineel dus geen B-merk en dus ook niet defect door jarenlange ongebruikt opslag. (Langer dan jaar niet ontladen en laden is slecht voor Li-Ion en Li-Po batterijen, verliezen veel capaciteit of gaan dan defect).

https://www.mytrendyphone...etwork=Beslist#tabX1zTTNS
Goede tip! Ik gebruik het toestel ook nog dagelijks, vooral als Netflix device :)
Screen on time is wel wat verminderd, denk dat ik nog 4 uur haal, maar mogelijk vervang ik de batterij ook nog wel eens.

Ik heb 2 mankementjes:
1. Oriëntatie sensor werkt meer niet dan wel. Dmv een portrait-forcing app en een andere landscape-forcing app kan ik wel oriëntatie veranderen als het echt nodig is. Op zich niet erg, gezien ik hem bijna uitsluitend voor Netflix gebruik en deze ook gewoon naar landscape schakelt.
2. Touch screen werkt soms niet, ik denk een contactje van het scherm dat niet meer helemaal goed zit binnenin. Ik heb ooit het scherm vervangen en misschien heb ik dat niet helemaal goed gedaan, of is het gewoon losgekomen. Als ik er eens een paar keer op tik lukt het weer wel. Ik gooi hem binnenkort nog eens open.

Toestel was overigens ondoenliijk traag geworden op de officiële firmware. Ik heb er enkele maanden geleden LineageOS opgezet en hij werkt nu weer even vlot als in het begin. Ook om de tiental dagen een update, dus top.

Binnen enkele maanden is hij vijf jaar oud, toch een toptoestel gebleken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-03 12:18
MatthiasDS schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:26:
[...]
1. Oriëntatie sensor werkt meer niet dan wel. Dmv een portrait-forcing app en een andere landscape-forcing app kan ik wel oriëntatie veranderen als het echt nodig is. Op zich niet erg, gezien ik hem bijna uitsluitend voor Netflix gebruik en deze ook gewoon naar landscape schakelt.
ik gebruik de mijne ook nog dagelijkse, goed apparaat, ook nu nog. Over jouw puntje 1 (orientatie sensor). Ik (en vele anderen op het internet) hadden dat ook, ergens maakt een stekker slecht contact. Dit kun je verhelpen door hem open te maken en er iets op te leggen en daarna weer dicht te maken. Zie bv hier: YouTube: Fix Nexus 7 Touch Screen Issues(easy hw fix)

Ik heb dit ook gedaan en alweer vele vele maanden geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Hier is de USB poort stuk. Moet nu weer een qi-lader op de kop tikken, zodat hij nog te gebruiken is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
witteveder schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:04:
[...]

ik gebruik de mijne ook nog dagelijkse, goed apparaat, ook nu nog. Over jouw puntje 1 (orientatie sensor). Ik (en vele anderen op het internet) hadden dat ook, ergens maakt een stekker slecht contact. Dit kun je verhelpen door hem open te maken en er iets op te leggen en daarna weer dicht te maken. Zie bv hier: YouTube: Fix Nexus 7 Touch Screen Issues(easy hw fix)

Ik heb dit ook gedaan en alweer vele vele maanden geen problemen meer.
Goede tip! Ga ik tijdens de vakantieperiode eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier ook nog steeds werkend. Accu gaat nog best lang mee.
Twitch en YT doen het goed genoeg.

Rest van het OS is niet vooruit te branden, niet werkbaar voor browsen/email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niehoff80
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 14:15
Begin dit jaar stopte die van mij er onverwachts mee. Deze week het moederbord vervangen met moederbord die ik nog had liggen (mijn vrouw had dezelfde maar het scherm was kapot), het draait nu weer.
Als de performance tegen valt ga ik me eens verdiepen in LineageOS.

Ik ben altijd erg blij geweest met deze tablet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb die van mij voorzien van een Nougat SlimRom firmware (https://slimroms.org/#/device/flo). Het ding loopt weer erg lekker nu!

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
#metoo De mijne draait LineageOS en de batterijduur volstaat nog. Wordt nog dagelijks gebruikt als afstandsbediening, paar spelletjes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik bedenk me nu ineens pas dat ik het 2012 model heb :')

Iedereen had het al over hoe snel hun Nexus was, ik dacht wacht eens dat kan nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-03 12:18
Viper® schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:41:
Ik bedenk me nu ineens pas dat ik het 2012 model heb :')

Iedereen had het al over hoe snel hun Nexus was, ik dacht wacht eens dat kan nooit
inderdaad, 2012 model is niet veel meer dacht ik zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasDS
M'n Nexusje vertoont weer wat kuren... Netflix wil niet helemaal goed meer. Algemene werkingssnelheid is weer erbarmelijk ondanks zeer cleane installatie met weinig apps.

Na vijf jaar ga ik deze definitief vervangen. Helaas door de toestand in Android-tablet-land geen Android tablet meer. Teveel onzekerheid met Netflix certificaties, 4:3 schermformaten, te dure of te zwakke hardware, ...
De opvolger wordt een Surface Go.

Het is mooi geweest met deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
*lambo zwaait af* :'(

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/6efetha1up1wdrh/2019-01-14%2021.25.41.jpg?dl=1

Lag op de draadloze oplader (USB is al enkele jaren kapot) en met het rommelen iets van het kastje gestoten dat er recht bovenop viel..

Werkte eigenlijk nog wel goed jammer genoeg. Haalde zo'n 5u onscreentime en had een mooie cleane installatie. Geen idee of ik hem ga vervangen. Heeft wel eens een jaartje stof liggen happen en zo veel werd hij nu ook weer niet gebruikt.

Edit: Zou dit nog de moeite zijn om te fixen? Ik zie dat er wel setjes te bestellen zijn op Aliexpres om er een nieuw scherm + glas in te monteren. Ervaringen?

Mocht iemand interesse hebben, kan ook als donor gebruikt worden. Moederbord lijkt me nog in orde.

[ Voor 21% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 15-01-2019 15:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatthiasDS
Lambo LP670 SV schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:32:
Edit: Zou dit nog de moeite zijn om te fixen? Ik zie dat er wel setjes te bestellen zijn op Aliexpres om er een nieuw scherm + glas in te monteren. Ervaringen?
Ja, ik heb ook eens een scherm gebroken en daarna eigenhandig vervangen.
Eenvoudig klusje, en je vindt er wel instructiefilmpjes voor.

En in tegenstelling tot mijn vorig bericht is mijn N7 toch nog in gebruik. Mijn jongste dochter is er heel erg blij mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Laatst online: 23-05 13:43
Yes, is zeker zelf te doen. Plus natuurlijk dat de Nexus 7 een van enige 7 inch tablets is met een hoge resolutie. Zelf zou ik (ondanks dat ik die van mij ook heel weinig gebruik) hem altijd proberen te repareren.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
De N7 is nog uit een tijd dat nog niet alles vergeven was van de lijm en kit. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enkb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 12:56
Mijn Asus Nexus 2013 gebruik ik nog dagelijks, dit weekeinde heb ik hem voorzien van Android 9. Aangezien je op dit topic leest ben je wellicht ook geintresseerd of dit mogelijk is, ja het is mogelijk om je Nexus 7 naar een nieuwere Android versie te brengen.

Dit is wat ik gedaan heb:
Ik heb meerdere ROM's geprobeerd maar ik kreeg steeds een "Error 7" melding. Liquid Remix Package was de enige ROM die ik foutloos aan de praat kreeg. (liquid_remix-10.0.8-20190516-UNOFFICIAL-flo)
Check deze tutorial:
https://www.getdroidtips.com/liquid-remix-nexus-7-2013/

Na het installeren van Liquid Remix kreeg ik "Error 70" er was er niet genoeg ruimte meer om ook een OpenGapp (ook Pico was te klein) te installeren.

Ik had geen zin om zelf de harde schijf opnieuw te partitioneren gelukkig vond ik dit script en stappenplan op XDA forums: https://forum.xda-develop...2013-repartition-t3844386

Tijdens het proces liep ik een aantal maal vast: Nexus Root Toolkit https://nexus-root.com/ heeft me een aantal maal uit de brand geholpen. _/-\o_

Hoop dat er nog meer Nexus 7 liefhebbers zijn die hiermee uit de voeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Hebben jullie geen lag problemen?

[ Voor 4% gewijzigd door New Yorker op 13-07-2020 21:16 ]

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enkb
@shadow4thedark, ik gebruik de de Nexus 7 met name om Youtube en andere streamingsdiensten te bekijken en de krant te lezen. Daarvoor is ie nog snel genoeg en het beeldscherm nog steeds fantasties, ik zou er niet op gaan gamen oid. Denk dat je dan beter kan upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

enkb schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:54:
Mijn Asus Nexus 2013 gebruik ik nog dagelijks, dit weekeinde heb ik hem voorzien van Android 9. Aangezien je op dit topic leest ben je wellicht ook geintresseerd of dit mogelijk is, ja het is mogelijk om je Nexus 7 naar een nieuwere Android versie te brengen.

Dit is wat ik gedaan heb:
Ik heb meerdere ROM's geprobeerd maar ik kreeg steeds een "Error 7" melding. Liquid Remix Package was de enige ROM die ik foutloos aan de praat kreeg. (liquid_remix-10.0.8-20190516-UNOFFICIAL-flo)
Check deze tutorial:
https://www.getdroidtips.com/liquid-remix-nexus-7-2013/

Na het installeren van Liquid Remix kreeg ik "Error 70" er was er niet genoeg ruimte meer om ook een OpenGapp (ook Pico was te klein) te installeren.

Ik had geen zin om zelf de harde schijf opnieuw te partitioneren gelukkig vond ik dit script en stappenplan op XDA forums: https://forum.xda-develop...2013-repartition-t3844386

Tijdens het proces liep ik een aantal maal vast: Nexus Root Toolkit https://nexus-root.com/ heeft me een aantal maal uit de brand geholpen. _/-\o_

Hoop dat er nog meer Nexus 7 liefhebbers zijn die hiermee uit de voeten kunnen.
Nexus 7 2013 user hier. Ik ga nu toch eens kijken naar een update, heb eerst naar een nieuwe tablet gekeken maar wat is er slecht aanbod! Dan maar eens het risico nemen, want ik krijg nu intussen apps als Sonos die niet meer op Android 6 werken, en de veiligheid van versie 6 is intussen wel wat twijfelachtig.

Dank voor de links, ga ik mee aan de slag in de volgende weken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enkb
@gambieter na een paar maanden Android 9 op de Asis gedraaid te hebben valt het wel op dat hij vaak reboot. Maar vaak gaat het ook prima. Misschien kun je ook nog een Android 8 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

enkb schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:25:
@gambieter na een paar maanden Android 9 op de Asis gedraaid te hebben valt het wel op dat hij vaak reboot. Maar vaak gaat het ook prima. Misschien kun je ook nog een Android 8 proberen.
Dank, ik zal het wel merken. Misschien moet ik tot 2021 wachten, 2020 staat niet bekend om succesverhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik moet de mijne ook eens nodig updaten. Er staat al een custom rom op, zo gekocht, alleen geen idee welke.
Weet alleen dat er nu android 4.4.4 op staat.. :X

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@enkb Ik heb er Android 10 op aan het werk gekregen :)

De Android 9 die jij gebruikte wilde niet opstarten, Android 8 deed het wel maar Google Play kapt er nog wel eens mee, heb ik vandaag Android 10 gedaan.

Deze versie: lineage-17.1-20201216-UNOFFICIAL-deb.zip
Deze Gapps: open_gapps-arm-10.0-micro-20201219.zip
Daarnaast deze repartition herstel gebruikt, omdat er gezegd werd dat de /system terug gezet wordt naar de oude grootte bij de meeste ROMs, en dat wordt weer ongedaan gemaakt door deze ZIP. Daarmee kon ik de micro-Gapps installeren, mini deed het nog steeds niet met Error 70 (te weinig ruimte op /system).

Al met al mooi dat dit gelukt is, bedankt voor de links d:)b

het enige wat niet lijkt te werken tot nu toe is de NFC, maar die gebruik ik hier toch niet op.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb inmiddels ook Android 10 prima draaiend op de Nexus 7 2013.

Wel een goed stukje hardware dat nog steeds prima voldoet voor zaken als browsen, nieuws berichten kijken, teksten doorzoeken, lezen e.d.
Ben eigenlijk nog steeds positief verbaasd dat deze tablet nog zo goed werkt. Zo maken ze ze niet meer. d:)b

Moest wel ff klooien en testen met diverse Lineage versies en wat gedoe met repartition e.d.
Maar uiteindelijk deze versie:
PixelExperience_flo-10.0-20200415-0443-480dpi-UNOFFICIAL
geïnstalleerd. Compleet package van ROM + Play store mogelijkheid.

Verbazingwekkend hoe snel alles nu weer werkt.

Heb uiteindelijk eerst TWRP 3.4 (flo) versie geïnstalleerd en via de USB aansluiting richting een PC met ADB alles voor elkaar gekregen.
En via deze instructies:
https://forum.xda-develop...om.3599907/#post-76278047
de system partitie vergroot, anders wilden die nieuwere Lineage versies niet installeren.

Schrok wel de eerste keer dat ik 'm probeerde te gebruiken; waren de backbutton e.d. onderaan het scherm, verdwenen. Gelukkig bleek dat gewoon een instelling te zijn. :)

Dat ik nog maar lang mag genieten van dit Android beestje: 8)
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/8646/16458514529_1fff84bcca_c.jpg
al zeven (!) jaar... still going strong.

[ Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 22-12-2020 11:15 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik heb maar de keus gemaakt om een nieuwe tablet aan te schaffen. Mijn nexus 7 in huidige staat werd aardig sloom en verschillende apps werkten niet goed meer.

Staat al een custom rom op (zo gekocht) dus dat beperkt natuurlijk ook wel wat. Mogelijk dat ik nog eens ga kijken om ook een nieuwere rom erop te zetten. Nog nooit gedaan maar aangezien ik nu toch al een nieuwe tablet heb is het niet erg als het niet mocht lukken.

Overigens heb ik nu de Samsung galaxy tab s6 lite gekocht. Een 10.4 inch ipv de toch wel fijne 7 inch formaat.
Hoewel het grotere scherm voor veel dingen fijner is moet ik zeggen dat het echt goed wennen is om een tablet van dat formaat de gebruiken. Dat vergt toch een ander gebruikspatroon dan dat ik met de N7 had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gewoon proberen. Als je hem bricked, niets verloren. Maar wel een tweede leven te winnen voor deze tablet :)

Volgende project wordt een Z5 compact telefoon upgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enkb
@gambieter @ehtweak Mooi dat jullie je Nexus naar dit Milennium hebben kunnen tillen :-) @ehtweak Ik heb het zelfde hoesje (bordeaux rood) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 22:22
Hier ook het oud beestje uit een la getoverd. Járen niet meer gebruikt, even aan de lader en alles werkt weer.

Zat zelf met het idee te spelen om hier een custom rom op te zetten en deze "kind vriendelijk" in te richten voor junior om af en toe wat simpele spelletjes te spelen of wat YT.

Iemand een idee welke rom daar het beste voor geschikt zou zijn?

Er moet iets anders op, staat nu namelijk Kali Nethunter op :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NeutraleTeun schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:10:
Hier ook het oud beestje uit een la getoverd. Járen niet meer gebruikt, even aan de lader en alles werkt weer.

Zat zelf met het idee te spelen om hier een custom rom op te zetten en deze "kind vriendelijk" in te richten voor junior om af en toe wat simpele spelletjes te spelen of wat YT.

Iemand een idee welke rom daar het beste voor geschikt zou zijn?

Er moet iets anders op, staat nu namelijk Kali Nethunter op :')
Zie mijn posts hier gelijk boven, dat is nog steeds een goede ROM die wekelijks updates krijgt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• latka
  • Laatst online: 13:08
Grappig dat er meer mensen zijn die hun Nexus al 7+ jaar in leven hebben. De mijne staat onder mijn beeldschermen als audio-speler (chromecast aan de versterker in de studeerkamer en dan casten maar via de tablet). Heb zojuist maar een slimport USB naar HDMI besteld om de chromecast er tussenuit te slopen. Dat geeft toch te vaak storingen. Moest hard zoeken, maar vond toch nog een leverancier voor slimport naar HDMI (en dat terwijl slimport al sinds 2015 oid niet meer gebruikt wordt als standaard). Eens kijken of de Nexus dan nog 5+ jaar meekan (met Lineage erop zijn moderne apps geen enkel probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
latka schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:28:
Grappig dat er meer mensen zijn die hun Nexus al 7+ jaar in leven hebben.
Tja, ik zou hem ook nog gehad hebben, maar de hardwarekwaliteit is gewoon heel erg slecht. Ik kon nog leven met een afbrokkelende behuizing, ghost-touches, laadproblemen, maar een falende flash chip (eMMC) deed het doek vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Hij ligt hier al een tijdje in de kast, daar ging ie werkend in, maar ding is niet meer vooruit te branden zo traag en geen zin om uit te zoeken hoe er een CFW op kan.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latka
  • Laatst online: 13:08
Update slimport: helaas. De Nexus 7 batterij is te zwak en de laadstroom via de slimport adapter is niet genoeg om voorbij de boot te komen. Dan nog getest via een Nexus 5 (telefoon): slimport an sicht werkt, maar als er geen scherm aan de versterker hangt schakelt de slimport uit. Nog met een HDMI dummy plug geprobeerd maar het lijkt erop dat de slimport niet foppen is hiermee. Dan nog maar even via een chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 21:22
Ook hier heb ik zonder enige voorkennis Android 10 erop gekregen (latere versies maar niet geprobeerd, 10 volstaat denk ik). Hierdoor mijn bijna 8 jaar (!) oude tablet hopelijk weer nieuw leven in geblazen.

De posts van gambieter en ehtweak hielpen me een eind op weg, maar ik mistte nog een aantal stappen die ik ervoor moest doen. In deze post een uitgebreide walkthrough (ook voor mijn eigen administratie, mocht ik het nog eens willen doen ;) )

Tablet unlocken en benodigde software installeren
Aangezien mijn tablet nog helemaal in originele staat was moest ik deze nog unlocken en van de nieuwe bootloader voorzien. Hieronder de stappen:

• Data backup van bestanden op de tablet

• Developer options aanzetten
Ga naar Settings>About>Build Number en druk hier 7 x op

• Installeer Android Debug Bridge (ADB)
Met deze command prompt kun je je tablet benaderen. Download en installeer via
https://androidmtk.com/do...mal-adb-and-fastboot-tool

• Unlock Bootloader
Mijn device was nog niet geünlocked. Als bij het opstarten van je tablet een open slotje te zien is, is dit wel het geval en kun je deze stap overslaan.
Zie onderstaand filmpje voor de unlock, maar het zijn de volgende stappen die je in ADB moet invoeren
YouTube: How To Unlock Bootloader New Nexus 7 (2013) EASIEST Method
adb reboot bootloader
fastboot oem unlock
Wachten tot alles gereed is (bij mij 60 seconden)
Start Android op

TWRP installeren
Hiermee installeer je de Recovery software. Deze gebruik je om de ROM te laden en om later Gapps (google apps) te installeren. Ik heb versie 3.4.0 gebruikt zoals ehtweak, deze is te downloaden via: https://dl.twrp.me/flo/
Vervolgens vind je hier de installatie instructies: https://twrp.me/asus/asusnexus72013wifi.html
Belangrijk is om bij de laatste stap (reboot) de Power en Volume Down knop in te houden om in TWRP te komen. Als dat niet is gelukt moet je het installeren nog eens proberen tot het lukt.

System repartition
Om voldoende ruimte voor de ROM te maken moet je de partities wijzigen. Dit klinkt spannend maar gelukkig hebben mensen hier een script voor gemaakt. De versie die hierboven wordt genoemd met 1,1 GB was voor mij niet voldoende (zie ook mijn onderstaande post). Na wat zoeken kwam ik scripts tegen voor 1,3, 1,5 of zelfs 4 GB. Ik heb gekozen voor de 1,3 GB omdat hiermee de data drive niet geformatteerd werd. De maker van de scripts k23m geeft wel instructies voor het gebruik van de hogere versies, maar ik was onvoldoende bekend met de materie om het aan te durven.
  1. ZIP downloaden vie https://forum.xda-develop...m-scripted-setup.4092215/ en op je tablet zetten
  2. TWRP openen via de bootloader>Recovery
  3. Klik op install en zoek de zip (laat verification uitgevinkt)
Voor de grotere versies en de reactie van k23m op mijn vragen zie https://forum.xda-develop...rom.3599907/post-86609205

ROM installeren
Ik heb de laatste 17.1 Lineage ROM gebruikt, die van ehtweak deed het bij mij niet (Error 7).
  1. download de ROM via https://lineageos.wickenberg.nu/flo
  2. Zet hem op je tablet
  3. TWRP openen via de bootloader>Recovery
  4. Klik op install en zoek de zip
En hiermee was het voor mij gelukt! Tip voor het vervolg is om op je tablet via de Developer options de Advanced Restart aan te zetten. Hiermee kun je direct in TWRP komen als je verdere applicaties wilt installeren

Google apps (Gapps) installeren
Via de lineage 17.1 kun je de tablet als browser gebruiken, maar heb je geen toegang tot de play store. Hiervoor moet je Gapps installeren. Er zijn verschillende pakketen te downloaden welke steeds meer google applicaties toevoegen, op de site is aangegeven wat er in elke package zit. Ik heb uiteindelijk gekozen voor pico, welke enkel de playstore toevoegt.
  1. download via https://opengapps.org/
  2. Platform ARM, Android versie kiezen (10 voor lineage 17.1), en variant Gapps
  3. Na download op je tablet zetten en via TWRP installeren
  4. Mogelijk moet je eerst weer de partitiegrootte aanpassen middels de eerder genoemde scripts. Dit omdat bij de installatie van Lineage de partitie weer naar de originele grootte wordt gezet. Hiermee krijg je ERROR 70 in TWRP te zien.
Geniet van je herboren Nexus 7!
Middels deze instructies heb je een Nexus 7 met Android 10 en Google Play store en kun je je apps installeren zoals je dat gewend bent. Ik ga de komende tijd testen of ik hiermee de Nexus 7 weer nieuw leven in heb kunnen blazen.

Mocht je twijfelen om dit te doen dan sluit ik me aan bij mijn voorgangers: gewoon doen! Helemaal als je je tablet nu niet gebruikt kun je alleen maar winnen. Zoals gezegd, zonder enige voorkennis heeft mij dit 4 uur gekost voor installatie Android 10 en nog eens 3 uur voor Gapps. Dit kwam grotendeels omdat ik veel stappen moest uitzoeken. Hopelijk is het voor navolgers makkelijker met deze beschrijving en ben je binnen 3 uur klaar. Succes!

[ Voor 27% gewijzigd door De Ingenieur op 21-03-2022 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wellicht nog ff om aan te geven dat ik nog steeds dagelijks verbaasd ben dat m'n Nexus 7 2013 het nog steeds doet. :)

Natuurlijk is 'ie niet zo snel. Maar ik gebruik 'm iedere dag om wat nieuwsberichten, forums door te scrollen. Allerlei bs-nieuws te lezen en af en toe als handige h/w manual leesapparaat die ik ff meeneem naar de garage als ik iets met de auto of de fiets aan het knutselen ben en dan een filmpje op YT o.i.d. ff wil checken.

Ca. 1 x week gaat 'ie aan de oplader en dat duurt wel wat uurtjes voordat 'ie vol is. Maar dan nog; niks dan lof voor deze hardware kwaliteit. d:)b Zo maken ze ze niet meer. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De Ingenieur schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 22:09:

Dit is bij mij nog niet gelukt omdat bij alle versies (ook pico) ik ERROR 70 krijg (te weinig ruimte). Ik heb geprobeerd om de partitiegrootte met de eerder genoemde scripts aan te passen, maar dan lukt het nog steeds niet.
@ehtweak of @gambieter Kunnen jullie daarbij helpen?
Sorry, maar hoe ik dat precies gedaan kan ik me niet meer goed herinneren. Het was wel ff klooien ja, met de partitiegroottes. Wat heen en weer geschuif en uiteindelijk alles er op gekregen wat ik nodig heb.
En zelfs de playstore installeert nog regelmatig updates van diverse apps.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je de partitie aanpassing in gambieter in "[Google Nexus 7 (2013)] Ervaringen en Discussie" geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 21:22
Ja zowel jouw versie als die van ehtweak geprobeerd. Ook geprobeerd de pico versie van Gapps te installeren, maar ook dat mocht niet baten. Is het bij jullie alleen met die repartition zips gelukt of hebben jullie nog verder of dieper moeten tweaken?

Update: Via TWRP heb ik kunnen zien dat ik nog maar 195 MB over heb, de system partition zelf is 1124MB totaal. Het liefst zal ik de system partition dan 1500 MB maken, aangezien ik er verder toch niets mee ga doen. enig idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

Update2: Ik heb op XDA-developers een bericht gevonden van de maker van de scripts waarin hij aanvullende scripts voor 1,3 1,5 en zelfs 4 GB heeft geüpload. Ik heb een vraag op het forum gesteld over hoe deze scripts te gebruiken nadat een ROM is geïnstalleerd. Zal het antwoord ook hier aanvullen. https://forum.xda-develop...rom.3599907/post-86609205

Update3: Ik heb uiteindelijk gekozen voor de 1,3 GB repartition omdat die mijn reeds geïnstalleerde ROM niet zou verwijderen. De hogere versies zouden dat wel doen en aangezien mij niet helemaal duidelijk was hoe ik de ROM er vervolgens weer op zou kunnen krijgen heb ik de voor mij veilige weg gekozen. Met de 1.3 GB had ik 1370 MB totaal (zo'n 450 MB over) kon ik de PICO versie (enkel google Play, geen andere google services) installeren en heb ik nog 178 MB over. Toch gelukt dus! :)

[ Voor 83% gewijzigd door De Ingenieur op 21-03-2022 10:18 . Reden: aanvullende informatie gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
De Ingenieur schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 22:09:
Ook hier heb ik zonder enige voorkennis ... t/m ... en ben je binnen 3 uur klaar. Succes!
Ik heb drie stuks, waarbij ik ze allemaal een update wil geven, vooral om Google Family te kunnen gebruiken. Vorig jaar voor de vakantie ook al de nodige tijd in gestoken en toen kreeg ik het niet werken. Afgelopen week opnieuw begonnen, maar het lukt me maar niet... Blijkbaar is het met m'n ZTE Blade te lang geleden ;):P Hopelijk lukt het met jullie hulp...

Ik loop hierbij dus tegen een aantal dingen aan:
1) TWRP kan ik installeren via de Play Store. Ik kan alleen niet de 'terms and conditions' accepteren, dan crasht de app. Daarom koos ik voor optie 2, installeren via de .img en recovery.

na 'adb reboot bootloader' wordt de tablet niet meer herkend door de adb-drivers. Nu lees ik hier op internet zo hier en daar wat over (https://stackoverflow.com...us-6p-is-in-recovery-mode). Ik lees ook wat over verschillende device codes in recovery en 'normale' stand bij intel devices..?!

--> Wat te doen? Is TWRP per sé nodig of ik kan ik alle stappen ook via de recovery mode uitvoeren?

2) Ik snap de stappen voor het vergroten van de partitie niet. Moet ik CROSS installeren? De 1,3GB en 1,5GB zip's zijn niet meer beschikbaar?

--> Hoe moet ik nu deze stap uitvoeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tijd voor een schopje. Ik had dus LineageOS 17 (Android 10) erop staan op mijn 2013 LTE 32 Gb (deb), en die was redelijk, maar niet perfect; vaak traag en bleef ook wel eens hangen, en dat veranderde niet met de verschillende updates.

Na de laatste update was Google Chrome opeens verziekt; de topbar met tabs en zo werkte niet, en veel websites wilden niet laden; herinstallatie wilde niet helpen. Ik wilde er LineageOS18 op gaan zetten, maar die wilde niet, want die is flox en niet deb, en ik had geen zin uit te zoeken hoe je dat aan moest passen :p

Nu de (unofficial) LineageOS19 erop gezet, dat is Android 12. Zie het topic op XDA. Dat ging soepel, samen met de pico-Gapps.

En ik moet zeggen: de eerste indrukken zijn goed. Voelt veel sneller aan dan LineageOS 17/Android 10. Hoefde niet verder te repartitioneren. Google Chrome doet het weer goed, en de batterij wordt minder snel leeggezogen. Zo is dat kleine tabletje toch weer bruikbaar geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik had nog een goed werkende (weliswaar traag) met nog een goede accu, laat mijn zoontje van 2 hem precies op het scherm vallen en is deze dus ook definitief eweste geworden.
Bijzonder dat een tablet uit 2013 zolang zijn werk heeft gedaan, mijn Asus Transformer en Google Pixel liggen allang in een kast te verstoffen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@gambieter Hé, da's toevallig. ;)

Afgelopen week hetzelfde probleem, na een update.
Ineens alleen nog maar witte schermen met een browser. :-(

Gisteravond ook maar LineageOS19 er op gezet. En 't werkt ook nog!
Stuk vlotter. d:)b

Was in eerste instantie wel een gapps vergeten. Maar dat moet ik vanavond nog ff doen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[update]

Ik had nog steeds geen gapps versie er op gezet.
Gisteravond maar gelijk een verse(re) lineageOS (versie 20, Android 13) geflashed, inclusief een bijbehorende microgapps.
En warempel, alles werkt gewoon weer vlotjes! d:)b

Knap hoor van die ontwikkelaars, dat op zo'n oud stukje h/w die nieuwe s/w het gewoon doet. En zeer acceptabel. Gebruik die tablet toch alleen maar om allerlei online content te lezen/bekijken.

En, of het is suggestie ;) , ook het opladen gaat sinds LineageOS 19/20 een stuk vlotter.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LineagoOS 19 werkt nog steeds, maar van tijd tot tijd reageert het scherm niet meer op aanrakingen, en is de recovery niet meer werkend. Dat is op te lossen door de cache en dalvik-cache leeg te gooien, daarna werkt het weer, maar is dus wat lastig. Gelukkig werken de aan/uit knop en volumeknoppen nog wel.

Stappenplan voor wie het ook heeft:
- zorg dat USB debugging altijd aanstaat
- uitzetten door de aan/uit knop lang (>10 sec) ingedrukt te houden
- aanzetten met aan/uit en volume down ingedrukt, dan gaat 'ie naar de bootloader
- aansluiten op laptop met USB kabel
- vanuit een DOS-prompt met ADB/fastboot:
fastboot devices (moet in de lijst staan)
fastboot flash recovery <recovery_filename>.img
- reboot in recovery > Wipe > advanced wipe > Dalvik and cache
- reboot

onhandig, maar te doen. Misschien moet ik LineagoOS 20 maar eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou, en nu is het tijdperk voorbij :( . Gevallen, touchscreen weer vastgelopen, wilde niet meer werken zelfs niet na recovery flash, en heb toen de achterkant er af gehaald. Even de beeldscherm connectors aangedrukt, maar nu is hegt scherm onbetrouwbaar. Delen die soms niet goed werken, etc. Dat is het einde.

Hij heeft het 9 jaar uitgehouden, nu maar eens een goedkoop 7" of 8" tabletje aanschaffen :(

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.

Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".

Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.

Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.