Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
MatthiasDS schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:18:
[...]

Bedankt. Ik ben nu aan het overwegen om toch een stuk van volledige kwaliteit te kopen hier (voor ergens tussen 70 en 90 euro) maar ik vrees ergens voor de moeilijkheidsgraad van het monteren van een dergelijk scherm.

Ik heb wel technische affiniteit maar als ik een schermpje van 80 euro stuk maak of ik maak iets anders kapot intern, dan heb ik veel geld uitgegeven en heb ik nog steeds niets in handen.

Is het voor een zorgzaam iemand geen probleem of is het risico ook voor geoefende personen vrij hoog dat er iets fout gaat?
Ik heb destijds een schermpje vervangen van mijn Nexus 4 toen die gevallen was.
Met behulp van een handleiding als van ifixit vond ik het prima te doen. Rustig en voorzichtig zou het goed moeten komen:
https://www.ifixit.com/Gu...ssembly+Replacement/36969

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:08
Is wel een hoop werk, maar ziet er wel uit als te doen, je hoeft zo te zien niets te verwarmen of flink ergens onder waar je weer makkelijk kabels kapot maakt.
Kijk ook nog minimaal ëén video op youtube en doe alles rustig en voorzichtig. Zorg er ook voor dat je schroeven e.d in de juiste volgorde weg legt en maak eventueel foto's tussendoor hoe het er uit ziet. Dat is makkelijk met het weer dichtmaken.
Iig suc7!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 16:12
Dank aan beiden. Ik ga het erop wagen.
Ik zal het resultaat wel posten... Kan wel even duren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasDS
Vandaag de tijd genomen om de N7 uit elkaar te halen. Componenten mooi in zakjes, schroeven idem, alles goed gelabeld en foto's gemaakt. Vlot verlopen en ik heb niet het gevoel dat ik iets stuk heb gemaakt.

So far so good dus. Ik verwacht het nieuwe scherm midden komende week te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Heel mooi en ik duim mee voor een goed resultaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Bedankt.
Kleine update: mijn schermpje hangt blijkbaar ergens vast in de douane en is dus nog niet afgeleverd bij de winkel, dus bijgevolg ook nog niet bij mij geraakt. Ik zal mijn doel mogen bijstellen naar midden/eind volgende week. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:21
gambieter schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:34:
Sinds ik die update heb gedaan, wordt de batterij leeggeslurpt terwijl 'ie idle is (wifi off). Driekwart van de batterij leeg in 18 uur, zonder dat er een duidelijk proces is dat het lijkt te doen.
Is hier al een oplossing voor gevonden? Ik heb namelijk precies hetzelfde sind de laatste updates. Ik haal nog geen dag op standby meer bij bijna geen gebruik van de tablet. :( Als ik het batterijverbruik controleer dan loopt de grafiek eerst bijna horizontaal en gaat dan ineens in een behoorlojk dalende lijn naar beneden totdat de batterij leeg is. Wifi in standby staat uit.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
PatrickC schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:06:
[...]

Is hier al een oplossing voor gevonden? Ik heb namelijk precies hetzelfde sind de laatste updates. Ik haal nog geen dag op standby meer bij bijna geen gebruik van de tablet. :( Als ik het batterijverbruik controleer dan loopt de grafiek eerst bijna horizontaal en gaat dan ineens in een behoorlojk dalende lijn naar beneden totdat de batterij leeg is. Wifi in standby staat uit.
Met Marshmallow 6.0 heeft het volgens mij geen zin meer om wifi uit te zetten, ik heb het iig gewoon weer aangezet en heb nu nog langere standby tijden, overigens is die bij mij nooit maar 18 uur geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Ik heb problemen met de laatste 9.2mb update. geinstalleerd. daarna reboot, krijg scherm met fail/fout. na 10 minuten start systeem weer op, maar update niet geinstalleerd. nu krijg ik weer de melding dat de update klaar staat voor installatie... twijfel of ik deze nogmaals probeer of wacht op de 6.0 update. of krijg je 6.0 enkel als je die 9.2mb security update installed??

meer mensen met dit probleem ?

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45
jin schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:55:
Ik heb problemen met de laatste 9.2mb update. geinstalleerd. daarna reboot, krijg scherm met fail/fout. na 10 minuten start systeem weer op, maar update niet geinstalleerd. nu krijg ik weer de melding dat de update klaar staat voor installatie... twijfel of ik deze nogmaals probeer of wacht op de 6.0 update. of krijg je 6.0 enkel als je die 9.2mb security update installed??

meer mensen met dit probleem ?
Dit klinkt alsof je je N7 ge-root hebt en custom recovery draait, je kan dan geen automatische updates meer installeren. 2 opties: terug naar unroot en factory recovery of met de hand de update installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Klopt. root en custom recovery. zal de update handmatig installeren. bedankt!

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartehhM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 08:41
Het is dat ik m'n tablet voor niet heel spannende dingen gebruik, maar die OTA update naar Marshmellow duurt weer akelig lang _O- Toen met Lollipop ook echt lang zitten wachten, en uiteindelijk maar handmatig gedaan. Maar daar heb ik nu geen zin in en tijd voor :P

Maarja, echt wereldschokkends is er niet veranderd, of wel?

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
MaartehhM schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:38:
Het is dat ik m'n tablet voor niet heel spannende dingen gebruik, maar die OTA update naar Marshmellow duurt weer akelig lang _O- Toen met Lollipop ook echt lang zitten wachten, en uiteindelijk maar handmatig gedaan. Maar daar heb ik nu geen zin in en tijd voor :P
Uiteindelijk is dat toch op een paar minuutjes gepiept? Factory image downloaden, aankoppelen, install met adb en een kwartiertje laten liggen... :)
Maarja, echt wereldschokkends is er niet veranderd, of wel?
Op het permissiebeheer en doze na, niet zo heel veel nee. Je merkt wel dat de ervaring weer wat consistenter is geworden, vooral door kleine wijzigingen op grafisch vlak die je uiteindelijk wel merkt. Maar groot is het verschil zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Gisteren mijn nieuw scherm ontvangen en meteen vervangen. Montage ging goed. Ik moest wel nog het button panel van mijn oude scherm afhalen en dat voelde toch vrij riskant aan: het is een dun stukje flexibel plastic met printbaantjes dat echt hard vastgelijmd zit. Met wat geduld kreeg ik het toch los.

Beetje zenuwachtig toen ik hem probeerde op te starten maar alles ging perfect. Knoppen werken, camera en beide speakers ook. De beeldkwaliteit lijkt ongewijzigd ten opzichte van het origineel.

Operatie geslaagd dus en de N7 is weer helemaal in orde. Ben ik heel blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Heel netjes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:36

MeNTaL_TO

The future is not set

Is de 6.0 update inmiddels al via OTA verspreid. Ik heb deze nog niet ontvangen (en dat een maand nadat deze uitgekomen zou zijn) en vroeg me af of iemand anders deze inmiddels wel OTA heeft ontvangen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:12
partyondude schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:57:
Ik heb een irritant probleem met m'n Nexus. Sinds gisteren, toen er een spontane reboot optrad, blijft deze hangen bij de 'Google' tekst die zichtbaar wordt bij het opstarten. Ik heb de tablet in recovery mode gekregen en vervolgens een factory reset uitgevoerd maar dat heeft geen resultaat opgeleverd, hij blijft hangen bij het opstarten. Ik krijg als ik de cache leeg wil gooien ook allerlei foutmeldingen. Dit alles heb ik met en zonder de AC kabel erin uitgevoerd.

De tablet is niet geroot en heeft ook geen geunlockte bootloader. Wordt dit een garantiegevalletje of heeft er iemand nog een tip voor mij om de Nexus weer werkend te krijgen?
Hier nu ook dit probleem, heb al enkele trucjes van Google geprobeerd (op de achterkant tikken :? , leeg laten lopen en na laden zo snel mogelijk aanzetten en wachten) maar niks lijkt te helpen, recovery blijft ook hangen op het Google logo.

Uiteraard net buiten de garantie :X

Ik lees een heleboel berichten over dit probleem maar ook bijna overal RMA als oplossing...

Toevallig al meerdere hier met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 21:02
De mijne is toen (gelukkig met garantie) op RMA gegaan. Heel de chip/mobo/whatever vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:03
MeNTaL_TO schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:48:
Is de 6.0 update inmiddels al via OTA verspreid. Ik heb deze nog niet ontvangen (en dat een maand nadat deze uitgekomen zou zijn) en vroeg me af of iemand anders deze inmiddels wel OTA heeft ontvangen?
Ik heb hem gister OTA ontvangen.
Wel dus :P

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Haha.. Ik zal ff checken als ik weer thuis ben. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05 21:04
Frunz schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:05:
[...]

Ik heb hem gister OTA ontvangen.
Ik had ergens gelezen dat de Netflix app geen video wilt spelen in Android 6.0, kan je dit soms ontkrachten? Aangezien we onze Nexus 7 voornamelijk hiervoor gebruiken, wacht ik liever even met de update.

[ Voor 12% gewijzigd door Eppux op 05-11-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:03
Eppux schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:59:Ik had ergens gelezen dat de Netflix app geen video wilt spelen in Android 6.0, kan je dit soms ontkrachten? Aangezien we onze Nexus 7 voornamelijk hiervoor gebruiken, wacht ik liever even met de update.
Dit kan ik niet voor je ontkrachten, ik gebruik namelijk geen NetFlix.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Hier is de OTA link voor mensen die van LMY48T willen updaten naar Marshmallow. Het gaat hier om de WiFi versie. https://android.googleapi...or-MRA58V-from-LMY48T.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Chris.nl schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:07:
Haha.. Ik zal ff checken als ik weer thuis ben. Ben benieuwd.
Nee hoor, nog geen OTA aanwezig. Maar ik maak me er niet zo druk om, als ik 6.0 persé wil draaien dan had ik hem er allang handmatig opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:12
nooberke schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:22:
[...]

Hier nu ook dit probleem, heb al enkele trucjes van Google geprobeerd (op de achterkant tikken :? , leeg laten lopen en na laden zo snel mogelijk aanzetten en wachten) maar niks lijkt te helpen, recovery blijft ook hangen op het Google logo.

Uiteraard net buiten de garantie :X

Ik lees een heleboel berichten over dit probleem maar ook bijna overal RMA als oplossing...

Toevallig al meerdere hier met dit probleem?
Ik ben bang dat het echt een hardware defect is, ik blijf nu hangen op exact dit probleem:
https://productforums.goo...#!topic/nexus/Ykfqr5RnlW0

Hij wilt niet erasen...

Twee dagen werkte het apparaat nog geweldig en nu niks meer :'( , echt teleurgesteld in Asus dat er zoveel mensen dit probleem lijken te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitroke
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 16:36
Chris.nl schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:56:
[...]

Nee hoor, nog geen OTA aanwezig. Maar ik maak me er niet zo druk om, als ik 6.0 persé wil draaien dan had ik hem er allang handmatig opgezet.
Heb hier vanmorgen ook de nieuwe update gekregen via ota dus hij komt eraan in elk geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-06 14:13
Eppux schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:59:
[...]

Ik had ergens gelezen dat de Netflix app geen video wilt spelen in Android 6.0, kan je dit soms ontkrachten? Aangezien we onze Nexus 7 voornamelijk hiervoor gebruiken, wacht ik liever even met de update.
Net een ota 6.0 update melding gekregen en uitgevoerd. Netflix bleef bij de eerste sessie om de 30 seconden stil staan (iedere keer weer op play gedrukt). Omdat een serie kijken op deze manier geen doen is heb ik Netflix afgesloten en opnieuw geopend en nu werkt het al 2 afleveringen van 20 minuten perfect. Of het toeval is kan ik nog niet zeggen. Ik zal later deze week verdere bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Laatst online: 02-05 21:04
Martensupport schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 00:59:
[...]

Net een ota 6.0 update melding gekregen en uitgevoerd. Netflix bleef bij de eerste sessie om de 30 seconden stil staan (iedere keer weer op play gedrukt). Omdat een serie kijken op deze manier geen doen is heb ik Netflix afgesloten en opnieuw geopend en nu werkt het al 2 afleveringen van 20 minuten perfect. Of het toeval is kan ik nog niet zeggen. Ik zal later deze week verdere bevindingen posten.
Bedankt voor het even te testen. Ik had gisterenavond ook een OTA update klaarstaan, maar heb mezelf kunnen overtuigen om toch nog even tot het weekend te wachten.
Daarnaast blijkt dat na even wat te googlen dat het probleem zich dit niet voordoet bij het afspelen via een Chromecast. Misschien tot maar gewoon eens proberen dit weekend :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 12:01
Van de week heb ik het scherm van de Nexus 7 van mijn pa vervangen. Hij had een barst in de digitizer waardoor de helft van het scherm niet reageerde.

Vond het nog verrassend goed te doen eigenlijk. Helaas heeft het vervangende scherm een kleine backlight-vlek in beeld (alleen op donkere achtergronden zichtbaar) maar voor 30 dollar toch maar mooi een tablet gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Zojuist de ota ontvangen. Lijkt goed te werken maar ik begreep dat de app drawer gewijzigd was in M, echter is die van mij na de update gewoon bij de oude gebleven. Iemand enig idee of google de nieuwe verticale appdrawer er uit heeft gehaald? Vind verticaal wat fijner,mijn opo werkt hier ook mee en werkt net iets prettiger. Alles aan mijn N7 is nog stock, geen launchers, root oid.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zonder de 'Google Now Launcher' blijft alles gewoon bij het oude op een Nexus 7, daar verandert Marshmallow niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb sinds de update dat Opera niets meer kan opslaan in de storage, terwijl Chrome dat wel kan. Opera is up to date?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Misschien staat de storage permission niet goed? Settings -> (Device) Apps -> Opera -> Permissions -> Storage ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
epias schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 01:25:
Zonder de 'Google Now Launcher' blijft alles gewoon bij het oude op een Nexus 7, daar verandert Marshmallow niets aan.
Dankje! Vreemd eigenlijk, zie in veel "what's new in M" video's en verhalen dat de nieuwe "launcher" toch een veelbesproken feature is. Dit terwijl deze dus blijkbaar alleen aanwezig is bij het installeren van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:02
Hier ook ontvangen. Zie op het eerste gezicht gn grote verschillen maar was eig ook al content van te voren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

epias schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 02:13:
Misschien staat de storage permission niet goed? Settings -> (Device) Apps -> Opera -> Permissions -> Storage ?
Goeie, die stond inderdaad disabled :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-06 14:14

CeesKees

I rest my Kees

Ik heb sinds de update dat mijn wekker (Alarm Clock Extreme) niet meer afgaat... Ja, als het apparaat unlocked is, maar daar heb ik niet zoveel aan.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20
CeesKees schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:00:
Ik heb sinds de update dat mijn wekker (Alarm Clock Extreme) niet meer afgaat... Ja, als het apparaat unlocked is, maar daar heb ik niet zoveel aan.
En de gewone wekker? Lijkt me eerder een issue van de app die de developer moet fixen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Na de update naar 6.0 updaten de apps in de Google Play Store niet meer. De download van een update start, maar stopt hierna na enkele MB's. B.v. update van Buienradar stopt na 2.41MB gedownload te hebben van de 15.21MB. Ik heb het apparaat al een keer gereboot en ook de data cache van de Play Store leeg gemaakt, maar het probleem blijft.

Verder loopt m'n accu opnieuw in een rechte lijn leeg binnen een dag. Ik had hier voorheen ook last van bij de vorige android versie, maar heb dat kunnen oplossen door een hoop background processen uit te schakelen. Hierna kon ik weer dagen vooruit op één lading, maar nu is het probleem dus weer terug. En de background processen staan nog steeds allemaal uit, dus daar kan ik niets meer winnen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Lambo LP670 SV
Vandaag weer een OTA geinstalleerd. Geloof voor 6.0.1. Benieuwd wat het gaat geven.

Voor zij die foto's maken met hun Nexus 7 ...

http://androidworld.nl/ni...xus-5679-met-powerbutton/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:51
Sinds de upgrade naar Android M (6.0.1) is de maximale snelheid via WiFi (5 Ghz) aardig afgenomen. Voorheen haalde ik 110+ Mbps, nu nog met geluk 80, zowel via LAN als internet.

Meer mensen last van / ideeen hoe op te lossen?

[ Voor 5% gewijzigd door - J.W. - op 16-01-2016 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 09:39
Met de update van vandaag ben ik van Build-nummer MMB29K naar MMB29O gegaan (Niveau van Android-beveiligingspatch 1 december 2015 naar 1 januari 2016).

Nog altijd werken mijn Nexus 7 tablets perfect! Ik had er 3 gewonnen (weliswaar 16 Gb versies, maar je mag een gegeven paard niet in de bek kijken) en 2 aan m'n pa en neefje weggegeven. We zijn er allemaal nog erg tevreden over, ook over de performance en accuduur.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:14
Same here :) heb hem sinds de release, en voldoet nog steeds prima.

Zie ook weinig reden om hem te vervangen voor een andere tablet, zie maar weinig vernieuwing onder de tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roLLator87
  • Laatst online: 17-11-2024
PatrickC schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:06:
[...]

Mijn tablet heeft hier ook last van sinds Android 6. Heb de wifi in standby ook uit staan. Mijn N7 2012 blijft wel 2 weken in standby op een acculading.
Wat wel helpt is om de tablet in vliegtuigmodus te zetten, als je hem niet gebruikt. De standby tijd is dan weer vrij goed (ong 7 dagen). Maar helaas niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
roLLator87 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:43:
[...]

Mijn tablet heeft hier ook last van sinds Android 6. Heb de wifi in standby ook uit staan. Mijn N7 2012 blijft wel 2 weken in standby op een acculading.
Wat wel helpt is om de tablet in vliegtuigmodus te zetten, als je hem niet gebruikt. De standby tijd is dan weer vrij goed (ong 7 dagen). Maar helaas niet meer wat het geweest is.
De oplossing voor mij was om de Google Play Store opnieuw te installeren. Het bleek namelijk dat de updates van apps bleven hangen. Ik vind het trouwens belachelijk dat een integraal onderdeel van een OS zoals de Play Store dit soort problemen kan veroorzaken na de installatie van een nieuwe android versie en je deze zelfs kunt verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roLLator87
PatrickC schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:04:
[...]

De oplossing voor mij was om de Google Play Store opnieuw te installeren. Het bleek namelijk dat de updates van apps bleven hangen. Ik vind het trouwens belachelijk dat een integraal onderdeel van een OS zoals de Play Store dit soort problemen kan veroorzaken na de installatie van een nieuwe android versie en je deze zelfs kunt verwijderen en opnieuw installeren.
Ok, maar Google Play Store is toch niet te verwijderen als je apparaat niet geroot is? Hoe heb je dat dan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
roLLator87 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:01:
[...]

Ok, maar Google Play Store is toch niet te verwijderen als je apparaat niet geroot is? Hoe heb je dat dan gedaan?
Optie 3 in deze pagina:
https://www.androidpit.com/google-play-not-working
Dit is inderdaad geen complete deïnstallatie maar meer een herinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roLLator87
PatrickC schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:01:
[...]

Optie 3 in deze pagina:
https://www.androidpit.com/google-play-not-working
Dit is inderdaad geen complete deïnstallatie maar meer een herinstallatie.
Bedankt! Heb het net uitgevoerd, accu is nu 100% vol, ik ben benieuwd. Ik laat het hier nog wel even weten of het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
roLLator87 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:44:
[...]

Bedankt! Heb het net uitgevoerd, accu is nu 100% vol, ik ben benieuwd. Ik laat het hier nog wel even weten of het opgelost is.
Ik heb het de laatste dagen ook nog even aangekeken (recentelijk zijn er weer wat kleine android updates geïnstalleerd), maar als ik het apparaat niet gebruik dan is na 2 dagen idle de batterij leeg. Als ik dan kijk welke apps batterij hebben gebruikt, dan staat daar geen enkele app! Ik heb alles uit staan wat in de background batterij zou kunnen verbruiken en zelfs de facebook als twitter app verwijderd. Dus... zojuist het apparaat maar eens teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ben benieuwd of het nu beter wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Het terugzetten naar de fabrieksinstellingen heeft geholpen wat betreft batterijduur. Idle gebruikt het apparaat nu bijna geen batterij meer (na 10 uur nog 99% batterij). Wel raar dat ik voor de reset niet kon zien wat het batterijverbruik veroorzaakte.

• roLLator87
PatrickC schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:45:
[...]

Ik heb het de laatste dagen ook nog even aangekeken (recentelijk zijn er weer wat kleine android updates geïnstalleerd), maar als ik het apparaat niet gebruik dan is na 2 dagen idle de batterij leeg. Als ik dan kijk welke apps batterij hebben gebruikt, dan staat daar geen enkele app! Ik heb alles uit staan wat in de background batterij zou kunnen verbruiken en zelfs de facebook als twitter app verwijderd. Dus... zojuist het apparaat maar eens teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ben benieuwd of het nu beter wordt...
Exact hetzelfde als wat ik ervaar. Als ik de verbruikspercentages optel van de apps kom ik maar op ong 10% en er resteert dan nog maar minder dan 10% van de accu.
Ik zet em wel gewoon op vliegtuigmodus,dan is het voor mij acceptabel. Ik gebruik mn tablet voornamelijk als e-reader en af en toe wat te browsen, daar is het nog steeds een fijne tablet voor. Makkelijk in één hand vast te houden en een prima scherm.
Hoe is jouw accuverbruik bij vliegtuigmodus?

• PatrickC
roLLator87 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:25:
[...]

Exact hetzelfde als wat ik ervaar. Als ik de verbruikspercentages optel van de apps kom ik maar op ong 10% en er resteert dan nog maar minder dan 10% van de accu.
Ik zet em wel gewoon op vliegtuigmodus,dan is het voor mij acceptabel. Ik gebruik mn tablet voornamelijk als e-reader en af en toe wat te browsen, daar is het nog steeds een fijne tablet voor. Makkelijk in één hand vast te houden en een prima scherm.
Hoe is jouw accuverbruik bij vliegtuigmodus?
Zoals in mijn vorige reactie beschreven heb ik 'm teruggezet naar fabrieksinstellingen en nu kost een dag standby nog maar een paar procent batterij. De grafiek van het batterijverbruik in standby loopt nu ook weer horizontaal ipv in een rechte schuine lijn omlaag. Dus... als het even kan zou ik hetzelfde doen als ik jou was.

• PatrickC
Iets te vroeg gejuicht volgens mij... Ik kijk zojuist en het apparaat heeft zichzelf uitgeschakeld omdat de batterij weer bijna leeg is. Maar weer opgestart en zie dat in 1,5 dag Wifi meer dan 90% batterij heeft gebruikt... in standby... terwijl ik wifi in standby heb uitgeschakeld in de settings!!!
Ik gebruik al heel wat jaartjes een iphone en ook een ipad en heb nog nooit batterijproblemen gehad met deze apparaten en ook nog nooit moeten terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Ik heb de Nexus 7 destijds gekocht om Android en iOS eens goed met elkaar te vergelijken. Ik weet inmiddels genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
PatrickC schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:42:
Iets te vroeg gejuicht volgens mij... Ik kijk zojuist en het apparaat heeft zichzelf uitgeschakeld omdat de batterij weer bijna leeg is. Maar weer opgestart en zie dat in 1,5 dag Wifi meer dan 90% batterij heeft gebruikt... in standby... terwijl ik wifi in standby heb uitgeschakeld in de settings!!!
Ik heb dit probleem ook sinds de laatste Android (februari) update. Het lijkt op een bug in de WiFi/network stack. Dit is vooral duidelijk als je WiFi uitschakelt in standby, maar het gaat ook fout als de WiFi verbinding wordt verbroken (bijv. buiten bereik van het AP) dan zie je de accu-grafiek gelijk naar beneden duiken. Voor de accu is dit natuurlijk slopend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
epias schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 23:41:
[...]
Ik heb dit probleem ook sinds de laatste Android (februari) update. Het lijkt op een bug in de WiFi/network stack. Dit is vooral duidelijk als je WiFi uitschakelt in standby, maar het gaat ook fout als de WiFi verbinding wordt verbroken (bijv. buiten bereik van het AP) dan zie je de accu-grafiek gelijk naar beneden duiken. Voor de accu is dit natuurlijk slopend..
Ik heb de wifi instelling nu weer aangepast dat deze altijd actief moet blijven in standby en vooralsnog lijkt dit te helpen. Ben benieuwd of dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:55

Bommes

Capo del formaggio

Even hier proberen want ik krijg niet de juiste zoektermen voor een resultaat in google..

Mijn Nexus heeft al een flinke tijd last van een slecht werkende schermrotatie.
Dit is niet van begin af aan geweest (ik heb de tablet nieuw aangeschaft een aantal jaar geleden).
Scherm weergave wil niet roteren van landscape naar portrait. Ook forceren naar portrait via android menu werkt niet.
Weergave blijft op landscape staan, tot ik een app open die hem naar portrait forceert (bijvoorbeeld een e-reader app)
Na deze geforceerde verdraaiing wil de weergave vervolgens niet meer terug draaien.

Uit en aanzetten helpt heel soms maar dan pas na een paar keer uit en inschakelen.,
Ik heb er geen hele obscure apps op staan :+ die dit zouden kunnen veroorzaken.

Ik denk zelf dat er iets met de positie sensor niet goed is?
Is dat een gekend probleem wat ik gewoonweg nog niet in google gevonden heb?
Weet iemand wat een eventuele reparatie zou kunnen kosten?

Tablet werkt verder ok maar ik gebruik hem ook vaak als e-reader en dan telkens zit ik weer vast aan portrait en met meer geluk dan wijsheid komt de landscape stand pas weer terug.
Is dit niet te fixen moet ik helaas op zoek naar een opvolger.. :'(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Volgens mij heb ik dat enige tijd terug opgelost door een stukje dikke tape op een connector te plakken waardoor die gefixeerd zit. Met Check My Android kan je kijken of de sensoren 1,5 en 7 (gyroscoop en accelerometer) goed werken. Indien niet kan je op voorzichtig op de N en de S van het logo drukken, hier zit die connector ongeveer onder. Voor een permanente fix moet je hem open maken; zie hier: http://blog.daum.net/enue81/2

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
ferdw schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:08:
Volgens mij heb ik dat enige tijd terug opgelost door een stukje dikke tape op een connector te plakken waardoor die gefixeerd zit.
Precies dat, een van mijn Nexus 7's heeft precies dezelfde fix ondergaan :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007

Bommes

Capo del formaggio

Wow....ik had echt geen reactie als deze verwacht.
Ik dacht dat het of een onbekend of on oplosbaar probleem zou zijn.

Ben nu op mijn werk en de nexus ligt thuis, zal vanavond eens checken of dit de oplossing is bij mij.
Heb die check my Android app wel al even geïnstalleerd op mijn tablet.

[Edit]
Ja hoor het werkt!!
Poging 1 hielp niet, maar de rolletjes plakband iets anders positioneren en de sensors werkt weer. _/-\o_
* Bommes is happy camper :+

Nu opzoek naar een goede klem voor de Nexus in de auto met een zuignap vast te zetten.
Kan het ding dienst doen als navigatie tijdens het rijden, en omdat het scherm nu weer draait 's avonds als e-reader :Y

[ Voor 52% gewijzigd door Bommes op 29-02-2016 19:46 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302117

Als ik een cm build op mn nexus wil zetten welke kan ik dan het best nemen? Want ik lees veel problemen met de latere android versies, bovendien ben ik niet iemand die perse de laatste updates hoeft en zeker niet als een vroegere versie eigenlijk beter werkt.

Op zich werkt mn tablet nu prima, goeie accu, snel, root, geen problemen, maar ik vind cm toch wel handiger en mooier.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 302117 op 12-04-2016 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Anoniem: 302117 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:15:
Op zich werkt mn tablet nu prima, goeie accu, snel, root, geen problemen, maar ik vind cm toch wel handiger en mooier.
Wat is er handiger/mooier in Cyanogenmod dan aan stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302117

Waarom vraag je dat aan mij? Dat soort dingen zijn persoonlijk. Als het jouw voorkeur niet heeft so what, de mijne blijkbaar wel.
Wat is er handiger/mooier in Cyanogenmod dan aan stock?

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 302117 op 13-04-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Anoniem: 302117 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:32:
Waarom vraag je dat aan mij? Dat soort dingen zijn persoonlijk. Als het jouw voorkeur niet heeft so what, de mijne blijkbaar wel.
Wow, lekkere reactie... het is maar een vraagje hoor...
Was gewoon benieuwd, ik heb ook wel interesse in een andere ROM, maar ja. Excuses dat ik het vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Laatst online: 10-06 18:30
:') :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Richh schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:31:
[...]

Wow, lekkere reactie... het is maar een vraagje hoor...
Was gewoon benieuwd, ik heb ook wel interesse in een andere ROM, maar ja. Excuses dat ik het vroeg.
Stock is erg...stock. Weinig aan te passen behalve een kleurtje maar loopt daarentegen lekker vlot en updates zijn altijd zoals vermeld door Google. CM heeft heel veel mogelijkheden voor wat betreft aanpassingen, thema's, meer tweaks, ook CM is vlot en de updates zijn zoals aangegeven op de site. CM ligt niet heel ver van stock af, zeker niet als je het vergelijkt met bijv een MIUI en anderen. Overigens als je alleen voor thema's gaat is een andere launcher natuurlijk ook een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06 07:31
Iemand clue wanneer ongeveer in de maand die maandelijkse update binnen moet komen?

Ik heb mijn nexus 7 hersteld met de 6.0.1 firmware op Google dev. Maar hij blijft nog op Android security patch level 1 March 2016.

Terwijl 1 April 2016 beschikbaar zou moeten zijn.

Onder About tablet > System updates staat dat mijn system up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik kreeg die vandaag (UK versie). Alleen kun je die niet installeren met de custom recovery partitie, ik moet de standaard recovery partititie terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:33
Vandaag is mijn Nexus 7 na jaren trouwe dienst overleden. Is al met al toch een stuk langer meegegaan dan ik tevoren gedacht zou hebben (gegeven de lifespan van de gemiddelde smartphone). Issues:
  • Faulty rotation sensor (bekend probleem)
  • Loszittende USB socket -> kan niet meer laden (bekend probleem)
  • Lichte waterschade -> overgevoelige touchscreen op 5% van het scherm
Advies over wat te kopen hoort in V&A

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 02-05-2016 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06 07:31
Geen V&A

[ Voor 93% gewijzigd door The Wizard op 28-05-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:13
Hier wordt hij nog steeds volop en naar tevredenheid door vriendinlief gebruikt, volgens mij met alleen af en toe het rotatie probleem.

Zelf nog steeds erg tevreden met mijn Sony z3-compact tablet. Dun, niet te groot of te klein, stabiel.

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 27-05-2016 19:55 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 16:11
Ik heb gisteravond mijn trouwe vriend laten vallen, met zijn scherm plat op de grond. Aan de klap hoorde ik al dat het mis was en ja, hij zit helemaal vol barsten en het touchscreen werkt niet meer. Het doet pijn, maar ik zal hem moeten vervangen. Ik ben wel een fan van het formaat. Wat zijn goed werkende, kwalitatief gelijkwaardige opvolgers in het 7/8 inch domein? Ik kan er een hoop vinden, maar bij de Nexus 7 (2013) was ik erg fan van het volgende:
- Licht/makkelijk vast te houden
- Groot bereik in lichtintensiteit vh scherm
- Lange accuduur indien niet gebruikt
- Altijd meest recente android

Is er nog iets op de markt wat dat tegenwoordig biedt of kan ik beter gewoon een 2ehands nexus 7 op de kop tikken?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-06 14:14

CeesKees

I rest my Kees

@MrAngry Ik ben niet helemaal op de hoogte van wat er nu te koop is, en wat er recent is uitgekomen aan nieuwe tablets. Maar ik denk dat poster boven jou een mooie optie geeft.

pricewatch: Sony Xperia Z3 Tablet Compact 16GB WiFi Wit

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik heb zelf de shield K1 als vervanger van de N7 (of eigenlijk er naast, zodat de kids niet continue ruzie maken :X ). Prima tablet, beetje lomp design en accu duur niet geweldig, maar prima software support, mooi formaat scherm en snel. (alles met de prijs van 200 euro in het achterhoofd)

er wordt al een tijdje gespeculeerd over een nieuwe 8" van nvidia met de nieuwe SOC.. helaas nog niks concreets. Maar als je rond de 200 euro aan het zoeken bent is de K1 een mooie tablet (vind ik persoonlijk)

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 28-06-2016 11:50 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-06 10:50
Mijn nexus was ook kapot, startte niet meer op na n upgrade (ook bekend probleem). Ik heb gewoon een 2ehands Nexus 7 2013 op de kop getikt, want ik kon niks anders vinden dat qua prijs, resolutie, updates, gewicht, etc. in de buurt kwam. Ik hoopte op een Nexus 7 2016, maar die komt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Die Experia is een mooi dinkie maar is me echt te duur. De K1 is idd een vrij lomp design. Ik heb zojuist geboden op een 2dehands voor 100 euro, leek me ook de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44

mvds

Totally awesome!

redah schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:24:
Mijn nexus was ook kapot, startte niet meer op na n upgrade (ook bekend probleem). Ik heb gewoon een 2ehands Nexus 7 2013 op de kop getikt, want ik kon niks anders vinden dat qua prijs, resolutie, updates, gewicht, etc. in de buurt kwam. Ik hoopte op een Nexus 7 2016, maar die komt niet meer.
Ik heb ook zitten kijken inderdaad, maar die is er gewoon niet. Vreemd toch, dat er sinds 2013 geen Android tablet is uitgekomen die in de buurt komt van de N7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-06 10:50
mvds schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:54:
[...]

Ik heb ook zitten kijken inderdaad, maar die is er gewoon niet. Vreemd toch, dat er sinds 2013 geen Android tablet is uitgekomen die in de buurt komt van de N7.
Op zich logisch vanuit Google dat er nog geen nieuwe is, want het is nog altijd gewoon een sterke tablet. Ook in 2016. Wat ik vreemd aan het hele verhaal vind is dat 'ie ondertussen niet nog gewoon gefabriceerd en gemaakt wordt, als je geen opvolger hebt. Ik had dolgraag weer gewoon een nieuwe gekocht ipv 2ehands (gevoelsdingetje) maar de retailprijs zou nu na 3 jaar ook echt wel omlaag kunnen. Productieprijs vast ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Gisteren een 2ehandse gekocht. Ben weer happy :-)
Als iemand trouwens nog een defecte heeft liggen met een goed scherm die ik voor een symbolisch bedrag kan overnemen, dan kan ik een beetje hobbyen en kijken of ik het versplinterde scherm van mijn oude tablet kan vervangen. Ik hou me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44

mvds

Totally awesome!

redah schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:25:
[...]

Op zich logisch vanuit Google dat er nog geen nieuwe is, want het is nog altijd gewoon een sterke tablet. Ook in 2016. Wat ik vreemd aan het hele verhaal vind is dat 'ie ondertussen niet nog gewoon gefabriceerd en gemaakt wordt, als je geen opvolger hebt. Ik had dolgraag weer gewoon een nieuwe gekocht ipv 2ehands (gevoelsdingetje) maar de retailprijs zou nu na 3 jaar ook echt wel omlaag kunnen. Productieprijs vast ook.
Nou, inmiddels zijn er al betere schermen, zuinigere cpu's, betere accu's verkrijgbaar. Ook al kan hij nog prima mee, ik zou toch wel een opvolger verwachten eerlijk gezegd hoor. Hij is tenslotte al 3 jaar oud, dat is al een eeuwigheid in deze sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06 13:02

JeeVee

Mens agitat molem

Beveiligingsupdate 10MB juni 2016. Google houdt het goed bij. O-)

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 11:20
Kreeg gisteren de melding dat de juli update klaar stond. Die melding was echter in het spaans (?)
Merkwaardig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
In Engeland zijn ze nog te koop online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Iemand suggesties voor een cheape, maar werkende, draadloze oplader?

De nexus wil helaas niet meer opladen via usb en vind het zonde om hem daarvoor weg te doen. Rest is immers nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Lambo LP670 SV schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 18:29:
Iemand suggesties voor een cheape, maar werkende, draadloze oplader?

De nexus wil helaas niet meer opladen via usb en vind het zonde om hem daarvoor weg te doen. Rest is immers nog prima.
Ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Goed, uiteindelijk deze besteld.

http://www.tinydeal.com/m...for-samsung-p-157124.html

Nu vroeg ik me wel af of het draadloos opladen ook gaat wanneer het toestel volledig uit staat/plat is. Mijn Nexus is nu zo leeg als het kan namelijk dus moet hij die oplader nog 'detecteren' of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Lambo LP670 SV schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 09:12:
[...]

Goed, uiteindelijk deze besteld.

http://www.tinydeal.com/m...for-samsung-p-157124.html

Nu vroeg ik me wel af of het draadloos opladen ook gaat wanneer het toestel volledig uit staat/plat is. Mijn Nexus is nu zo leeg als het kan namelijk dus moet hij die oplader nog 'detecteren' of niet?
Draadloos opladen gaat ook wanneer ie volledig ontladen is. Komt goed.

De oplader die je besteld hebt zal het doen, maar omdat ie zo klein is moet je wel even zoeken naar de juiste plek waarop je hem moet leggen. Er gaat op de Qi lader een ledje branden wanneer ie daadwerkelijk een apparaat laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Als je laadcircuit stuk is werkt Qi volgens mij ook niet meer. Zouberet ff kijkenof je het bij iemand kan testen. Lege accu zou niet het probleem moeten zijn

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Na bijna 3 jaar gebruik is mijn Nexus 7 overleden.
Hij laad moeilijk op(blijkbaar een bekend probleem).

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 21:39
Bij mij is ie ook zo goed als dood. Accu gaat nog maar max. 2 uur mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Yep, hier ook nog dagelijks plezier van de Nexus 7 (2013) maar de accuduur is duidelijk minder. 'k Lijk vooral in stand-by een hogere drain te hebben dan eerder, maar dit kan ook zijn omdat de accu brak wordt.

De accu wordt nog verkocht en lijkt me redelijk makkelijk zelf te vervangen. Dus voor zo'n €42 euro zou ik er nog langer plezier van kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Prulleman schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:19:
Als je laadcircuit stuk is werkt Qi volgens mij ook niet meer. Zouberet ff kijkenof je het bij iemand kan testen. Lege accu zou niet het probleem moeten zijn
Dan hoop ik dat het puur de USB aansluiting is. We zullen het zien als de lader binnenkomt. Ken niet direct iemand met een draadloze oplader dus dien even te wachten op de post.

Batterijduur is trouwens nog wel prima. Speel(de) er vaak Real Racing 3 op en kon dan de 3.5u onscreen gaming wel halen. Toen die nieuw was, geraakte ik net boven de 4u dus zo veel verlies is er niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 25-07-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
benedictuz schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:47:
Kreeg gisteren de melding dat de juli update klaar stond. Die melding was echter in het spaans (?)
Merkwaardig.....
Ik heb die melding gewoon in het Engels, maar ik kan 'm niet installeren.
M'n Nexus reboot en ik krijg 'n Android error. Nu heb ik niet veel ervaring met Android, en is dit ding eigenlijk mijn wekker, dus hij kan wmb blijven waar'ie nu zit qua Android.
Maar ergens vind ik het wel jammer, ik heb 'm sinds de eerste dag dat'ie te koop was in Nederland :)

[ Voor 9% gewijzigd door dodge_911 op 30-07-2016 16:44 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Je kan altijd de laatste Factory images downloaden en handmatig flashen, eventueel zonder data te wipen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Of het waarheid wordt moeten we afwachten, maar dan ineens komt er een rumoer voorbij dat we dit jaar een nieuwe Nexus7 krijgen welke door Huawei gefabriceerd wordt.

http://www.pc-tablet.co.i...et-coming-november/41188/
http://www.financialexpre...rocessor-expected/353090/

On the specifications front, the Google Nexus 7 2016 is expected to ship with a Snapdragon 820 processor, 4GB RAM, and an expandable internal storage. We don’t have any information about the exact storage capacity. However, there are rumors that the new Nexus 7 2016 will be equipped with 128GB internal storage.

According to rumors, the addition of a powerful processor will enable users to perform high-end multitasking capabilities. Moreover, the device will be useful for professionals who are always on the go.

Huawei has been given the task to manufacture the new 7-inch tablet.

[ Voor 9% gewijzigd door Xanion op 21-08-2016 20:10 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:14
ik had toch stiekem op een opvolger gehoopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Carfanatic schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:46:
Je bent niet de enige! Maar met de huidige prijzen was het sowieso niks geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Carfanatic schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:46:
Om eerlijk te zijn, is er ook echt géén ( betaalbare) opvolger ..
Dan maakt het naampje me niet zo heel veel uit, maar zo'n 250€ en ( weer ) 3+ jaar meegaan was toch wel heel prettig.

( alleen mijn ipad2 is ouder, en doet nog steeds wat hij moet doen :+ met de begrijpelijke haperingen hier en daar )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 08:23
Mijn tablet begint inmiddels erg traag te worden en bovendien krijgt de Nexus 7 geen Android 7. Ik zit er aan te denken om een custom rom te installeren. Heeft iemand al ervaring met Android 7 in combinatie met deze tablet?

Ik kom meerdere custom roms tegen met Android 7:
http://forum.xda-develope...ta-purenexus-7-0-t3462274
http://forum.xda-develope...ment/rom-saosp-n-t3473634
http://forum.xda-develope...14-nougat-nrd90z-t3481374

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emperor66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-06 20:58
Onze nexus 2013 start niet meer op. Er komt alleen een wit Google te voorschijn.

Ik kan ook niet meer in de recovery komen. Dan komt ook in wit Google te voorschijn.

Is de tablet nog te herstellen?
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.

Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".

Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.

Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.