Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 20:17

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Een beetje offtopic maar om buiten te lezen moet je deze hebben en is ook nog eens een Nexus 7 evenknie qua performance.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:06
janesh schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:36:
Een beetje offtopic maar om buiten te lezen moet je deze hebben en is ook nog eens een Nexus 7 evenknie qua performance.
Ik weet niet of je aan het trollen bent of dat je serieus bent. maar een Chinese Rock chip CPU Tablet met de nexus 7 vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89523

Als het scherm veel licht-sterker is dan van de Nexus 7 vind ik het toch wel interessant, en als de cpu 'snel genoeg' is maakt dat ook niet zo veel uit. Juist het beeldscherm zou mij anders eerder voor de Playbook laten kiezen ipv de Nexus. Als je wat meer gegevens hebt over waarom de N70 beter is in de zon (review oid) zou dat fijn zijn, Janesh. Ik krijg via google niks nuttigs...
Wel beetje off-topic inderdaad.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 89523 op 04-08-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Jackxl schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 23:06:
[...]

Ik weet niet of je aan het trollen bent of dat je serieus bent. maar een Chinese Rock chip CPU Tablet met de nexus 7 vergelijken?
Nog één vergelijk, de Nexus 7 is niet heilig en ik heb tablets genoeg om te vergelijken.
Een gaming benchmark de Nexus 7 komt bij mij niet boven 18,0 en de Window N70 scoort 32,40. ( hoger is beter)

En @peerke7, de playbook is de beste op de markt qua buitengebruik, maar wifi en processor weer iets minder.

En als de mod me nog tolereert, een Nexus 7 killer kan deze worden, 7 inch, IPS, jelly bean 1280*800 , 16 Gb, 300 gram en halve prijs als je geluk hebt, ik heb hem gepreorderd. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door janesh op 05-08-2012 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
janesh schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 23:53:
[...]

Nog één vergelijk, de Nexus 7 is niet heilig en ik heb tablets genoeg om te vergelijken.
Een gaming benchmark de Nexus 7 komt bij mij niet boven 18,0 en de Window N70 scoort 32,40. ( hoger is beter)

En @peerke7, de playbook is de beste op de markt qua buitengebruik, maar wifi en processor weer iets minder.

En als de mod me nog tolereert, een Nexus 7 killer kan deze worden, 7 inch, IPS, jelly bean 1280*800 , 16 Gb, 300 gram en halve prijs als je geluk hebt, ik heb hem gepreorderd. ;)
Mij zul je niet horen zeggen dat de Nexus 7 heilig is. Maar een Chinese tablet een killer noemen gaat te ver. ik kan me vergissen maar het lijkt mij dat de kwaliteit niet gelijk is.

En benchmarks zeggen niet alles.

Ik heb gewoon niet zo'n vertrouwen in de Chinese tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

janesh schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 23:53:
[...]

Een PIPO? Beter!!

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Jackxl schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 04:26:
[...]

Mij zul je niet horen zeggen dat de Nexus 7 heilig is. Maar een Chinese tablet een killer noemen gaat te ver. ik kan me vergissen maar het lijkt mij dat de kwaliteit niet gelijk is.

En benchmarks zeggen niet alles.

Ik heb gewoon niet zo'n vertrouwen in de Chinese tablets.
Je weet dat er achterop de doos van je Nexus 7 staat: Made in China ? :+

Bouwkwaliteit en materialen zullen inderdaad vast wel beter zijn, het prijsverschil moet ergens vandaan komen. Desondanks is de Nexus 7 al behoorlijk scherp geprijsd voor wat ie in huis heeft. Je hebt bovendien de garantie dat Android updates snel beschikbaar zullen zijn. Daarnaat zie ik bij en aantal van die goedkope Chinese tablets het ontbreken van de Google Play store toch wel als een gemis. Waarschijnlijk zal dat ook de kosten laag houden maar dan betaal ik liever iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Dank voor hetgeen ik ook had willen zeggen, dat china de werkplaats van de wereld is, maar één 'kleine' correctie. Als ik in de playstore van mijn standaard Nexus 7 whatsapp probeer te downloaden( ik gebruik het zelf niet maar voor menigeen zeer belangrijk) krijg ik de mededeling dat mijn apparaat niet compatible is met deze versie.
Mijn 'chinees' heeft hier geen problemen mee, dus wel de full google playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:22

Denko

|{ing Øf ßlitz

janesh schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:08:
Dank voor hetgeen ik ook had willen zeggen, dat china de werkplaats van de wereld is, maar één 'kleine' correctie. Als ik in de playstore van mijn standaard Nexus 7 whatsapp probeer te downloaden( ik gebruik het zelf niet maar voor menigeen zeer belangrijk) krijg ik de mededeling dat mijn apparaat niet compatible is met deze versie.
Mijn 'chinees' heeft hier geen problemen mee, dus wel de full google playstore.
Dat heeft een reden......de nexus 7 heeft geen simkaartslot. Dus ook geen reden om whatsapp te installeren

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Denko schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:49:
[...]

Dat heeft een reden......de nexus 7 heeft geen simkaartslot. Dus ook geen reden om whatsapp te installeren
Hier ben ik het niet mee eens.

Ik zou graag Whatsapp op mijn tablet en PC hebben. deze hebben beide geen sim kaart slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 19:13
Daar is een app voor, die heet geloof ik tabletssms of zoiets, moet je maar even in de playstore kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188596

Denko schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:49:
[...]

Whatsapp werkt prima op mijn cheapo Android tablet via WIFI, aangezien ik het weinig gebruik voor mij, en ongetwijfeld veel anderen, meer dan voldoende.
Zie dan ook niet waarom het installeren van Whatsapp alleen zin zou hebben met simkaartslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 11:36
Anoniem: 188596 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:00:
[...]

Whatsapp werkt prima op mijn cheapo Android tablet via WIFI, aangezien ik het weinig gebruik voor mij, en ongetwijfeld veel anderen, meer dan voldoende.
Zie dan ook niet waarom het installeren van Whatsapp alleen zin zou hebben met simkaartslot.
Nou, bij de installatie van Whatsapp krijg je een verificatie SMS op het door jou ingevulde 06 nummer. Om te kunnen verifiëren dat jou nummer bij dat toestel hoort.

Je tablet heeft geen simkaart, en zal dus bovenstaande SMS bericht niet kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188596

agoNITE schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:04:
[...]

Nou, bij de installatie van Whatsapp krijg je een verificatie SMS op het door jou ingevulde 06 nummer. Om te kunnen verifiëren dat jou nummer bij dat toestel hoort.

Je tablet heeft geen simkaart, en zal dus bovenstaande SMS bericht niet kunnen ontvangen.
Maar het oude prepaidtelefoontje waar ik het nummer van heb gebruikt wel, verifiëren was op die manier geen probleem. De tablet heeft geen simkaartslot en Whatsapp werkt perfect.
Jammer dat het op de Nexus 7 zo te lezen niet op die manier kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:34

Nitai

Live the life you love.

Eh en wat let je om een telefoonnummer in te tikken waar je ook mee belt? De verificatiecode kan je dan gewoon overnemen en tikken in Whatsapp op je Android tablet. Op iOS kon dit in het begin ook op de iPad, maar jammer genoeg hebben ze toen snel een restrictie ingebouwd waardoor je het niet op je iPad kan installeren (zonder omwegen).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Ik krijg het op mijn window N70 ook voor elkaar dus, via mijn HP pre3, verder boeit mij dat niet, ik zei al ik gebruik het niet, onder het motto 'zo weinig mogelijk bereikbaar'.
Ik wilde alleen aangeven via dit voorbeeld dat een chinees tablet dat de nexus 7 naar de kroon steekt qua performance, wel degelijk over de volledige playstore beschikt incl. facebook, twitter buienradar enz.
Bij een onvolledige market zijn dit de applicaties die ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 22:29
Wat heeft het al dan niet beschikbaar zijn van 1 app te maken met performance?
De Chinese tablet blijven een inferieur product, ik kan het weten, ik heb er 1 thuis gehad...
Met name op krasvastheid laten ze steken vallen.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 14:01

Dawn

..Sworn to the Dark..

Voor mensen die accessoires willen bespreken gaarne dit hier te doen:
Accessoires voor de Google Nexus 7 by ASUS

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proppel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:52
Heb net de Nexus 7 besteld bij ebuyers.com. Kan niet wachten tot ik hem eind deze week in ontvangst kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:55
MGSNK schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 07:59:
De Chinese tablet blijven een inferieur product, ik kan het weten, ik heb er 1 thuis gehad...
Met name op krasvastheid laten ze steken vallen.
Je hebt er *1* thuis gehad en dus laten ZE steken vallen op krasvastheid en blijven ZE inferieur? Okay dan d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Nogal een kort door de bocht aanname. Ik heb een Dropad A8 en daar heb ik geen problemen qua krasvastheid. Verder is het een redelijk tablet voor de prijs, dat was zo'n € 140. Ik ga zo'n tablet ook niet vergelijken met een iPad of Nexus 7 omdat dat hele andere tablets is met een bijbehorend ander prijskaartje. Appels bij appels, peren bij peren.

Mij zul je ook niet horen zeggen dat alle tablets uit China goed of slecht zijn, maar alle waar naar zijn geld.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Ik vind dit wel een interessant proces; waar je niet lang geleden voor 200-250 euro een matige Chinese tablet had, heb je nu een fantastisch apparaat. Het moet blijken hoeveel rek er nog in zit voor de goedkopere tablets, maar dit stemt wel hoopvol dat er ook onder de Nexus 7 nog wel ruimte is voor goedkoper maar wel fatsoenlijk spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Brad Pitt schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:38:
[...]

Je hebt er *1* thuis gehad en dus laten ZE steken vallen op krasvastheid en blijven ZE inferieur? Okay dan d:)b
U heeft gelijk, ik was duidelijk nog aan het slapen vanochtend 8)7

Wat ik wilde zeggen is dat de meeste Chinese tablets inferieur zijn aan de A-brands.
Ja, dat zie je inderdaad ook aan het prijskaartje. Betekent wel dat je erg kritisch moet zijn t.a.v. wat je koopt.

De Nexus 7 staat wat dat betreft echt op een ander niveau, zeker als je bedenkt dat de Chinese alternatieven slechts 50-100 euro goedkoper zijn. Maak je geen gebruik van bepaalde features (bluetooth, NFC) dan zul je met een goedkopere Chinese tablet prima uit de voeten kunnen.

Let dus wel goed op de schermkwaliteit, bij de Chinese tablets gebruiken ze lang niet altijd kraswerend glas ;w

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Zijn dit soort zaken niet meer iets voor "Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets" of zit ik ernaast? :)

iemand nog tips qua apps/games?

Ik heb er nog steeds te weinig mee gespeeld, druk met andere zaken (helaas..)
Maar Asphalt en Riptide zijn toch wel de mooiste spellen naar mijn mening, heb een hoop tegra spellen geprobeerd, maar veel wisten me niet echt te boeien

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

cypher21 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:43:
Zijn dit soort zaken niet meer iets voor "Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets" of zit ik ernaast? :)

iemand nog tips qua apps/games?

Ik heb er nog steeds te weinig mee gespeeld, druk met andere zaken (helaas..)
Maar Asphalt en Riptide zijn toch wel de mooiste spellen naar mijn mening, heb een hoop tegra spellen geprobeerd, maar veel wisten me niet echt te boeien
Final Fantasy 3, een spel dat echt LANG boeit.
Verder voor de tablet, kindle reader, flipboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ben niet zo'n fan van de FF serie, maar zal het eens gaan proberen, ik gebruik zelf Moon+ reader, en ACV (A Comic Viewer) voor boeken en comics, moet zeggen dat ik liever de kindle voor boeken pak, maar het valt me niet tegen op de N7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 23:33
Heb mijn 16GB geroot en alles werkt perfect. Streaming via NAS en Dice player, OTG, Flash 11.1, Landscape mode, Slingmedia Mobile etc.

Wat me na een week spelen tegen valt is toch het kleine 7" scherm omdat ik wat moeite heb met het
lezen, maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik denk dat ik hem daarom ga verkopen en een groter scherm ga aanschaffen.

Verder een prima handig apparaat.

[ Voor 12% gewijzigd door hjoels op 07-08-2012 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:24
Ik vind de USB OTG optie handig, alleen jammer dat je weer aan 4GB gebonden ben.
Daarom wacht ik nog even of ze dat werkend krijgen. Anders sla ik hem toch nog even over.
16 GB is echt te weinig in mijn oogpunt. Op me telefoon vind ik dat niet zo erg, want daar zet ik toch
geen films op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Hoezo ben je aan 4gb gebonden? Je kunt gewoon NTFS mounten.

En tsja, 16gb te weinig of niet, ik heb er geen probleem mee, heb nog 10gb over, en alles wat ik nodig heb staat erop, films e.d. stream ik (maar kijk ik liever op de tv) en mocht ik op vakantie met het vliegtuig gaan, dan zet ik er voor onderweg wel een paar divxjes op, 10gb aan divx moet genoeg zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
cypher21 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:37:
Hoezo ben je aan 4gb gebonden? Je kunt gewoon NTFS mounten.

En tsja, 16gb te weinig of niet, ik heb er geen probleem mee, heb nog 10gb over, en alles wat ik nodig heb staat erop, films e.d. stream ik (maar kijk ik liever op de tv) en mocht ik op vakantie met het vliegtuig gaan, dan zet ik er voor onderweg wel een paar divxjes op, 10gb aan divx moet genoeg zijn :)
Het schijnt dat je juist niet NTFS kunt mounten met StickMount....
Op internet geven reviewers aan dat de Storage toch erg jammer is en grijpen naar
de root en StickMount optie, maar je kan je storage niet als NTFS flashen en dus zit je aan bestanden van 4Gb gebonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Hmm, moet ik thuis toch ff nakijken dan, weet niet zeker of ik mijn 32gb stick als NTFS of FAT heb geformatteerd :P
Was meer om te proberen iig.

Mja, het is maar net wat je wilt, tot dusver heb ik met 16 gb geen enkel probleem. Op de ipod touch heb ik 32gb, staat nog niet voor 1/3e vol.
Het is naar mijn mening net hoe je ermee omgaat, tuurlijk kun je een tablet/ipod volgooien met alle zooi die je hebt, maar hoeveel albums luister je nu echt, of hoeveel films kijk je daadwerkelijk in een korte periode.
Ik gebruik de tab zelf bijna niet voor films, en als ik dat doe, dan stream ik ze vanaf de NAS. Sommige spellen zijn alleen wel groot, dus eindeloos installeren zit er niet in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:11

LoCuTuS2000

Resistance is futile

NTFS werkt hier gewoon met Stickmount en 32GB MicroSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:58:
NTFS werkt hier gewoon met Stickmount en 32GB MicroSD
Nog even nagekeken, mijn usb stick is ook als NTFS geformatteerd, kan er prima films vanaf kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzma Minin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-02 07:53
Google now leest bij mij de kaarten niet voor, maar laat altijd de google zoekresultaten zien. Hebben jullie daar ook last van, of staat er een instelling verkeerd bij mij? Ligt niet aan de vragen die ik stel, want die zijn hetzelfde als in de videoreview van tweakers.

Edit: Reeds gevonden: niet alleen de spraakherkenning, maar de hele tablet moet op Engels staan ingesteld.

[ Voor 16% gewijzigd door Kuzma Minin op 08-08-2012 02:03 ]

Кузьма Минич Захарьев Сухорукий

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279971

Dit is hier ten eerste offtopic, en ten tweede verwachten we hier meer eigen initiatief.

[ Voor 72% gewijzigd door RoD op 08-08-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 08-08-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft er iemand al meer inside info wanneer de Nexus 7 Tab officieel in Nederland uitkomt. Verder dan geruchten over eind Augustus/ Begin September is er nog niks.

En een knappe MOD die deze vraag offtopic vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 23:14
Dat is een levertijdenvraag, dus er zal vast wel weer een RoD/mod wat te zeiken hebben. In de categorie "zinloos gemod" is dit forum echt koploper. OT: Er is inderdaad nog niets officieels bekend. Volgens het geruchtencircuit zou Asus in Nederland zelf het recht krijgen om de 16GB versie uit te leveren en zou Nederland dus geen Playstore-variant krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door tomhster op 08-08-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tomhster schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:47:
Dat is een levertijdenvraag, dus er zal vast wel weer een RoD/mod wat te zeiken hebben. In de categorie "zinloos gemod" is dit forum echt koploper. OT: Er is inderdaad nog niets officieels bekend. Volgens het geruchtencircuit zou Asus in Nederland zelf het recht krijgen om de 16GB versie uit te leveren en zou Nederland dus geen Playstore-variant krijgen.
Je kunt toch geen ervaringen delen over een tablet die niet in Nederland te koop is, alvorens mensen in Nederland over deze tablet kunnen meepraten moet ie eerst uit zijn. En in het buitenland kopen is lichtelijk Illegaal en niet toegestaan volgens Google

Dus de meest belangrijke vraag voor een tablet dat nog niet uit is, wanneeer wordt ie in Nederland leverbaar. Jammer genoeg blijkt het antwoord daarop nog niet bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Anoniem: 279971 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:36:
[...]

Je kunt toch geen ervaringen delen over een tablet die niet in Nederland te koop is, alvorens mensen in Nederland over deze tablet kunnen meepraten moet ie eerst uit zijn. En in het buitenland kopen is lichtelijk Illegaal en niet toegestaan volgens Google

Dus de meest belangrijke vraag voor een tablet dat nog niet uit is, wanneeer wordt ie in Nederland leverbaar. Jammer genoeg blijkt het antwoord daarop nog niet bekend
Hier ben ik het niet mee eens.

Bevindingen en ervaringen delen kan zeker wel. Als een tablet om een bepaalde reden gewoon niet interesant is dan zijn de levertijden of beschikbaarheid ook niet interessant

Er zijn zat mensen die de tablet ergens kopen en hem vervolgens mee naar Nederland nemen. Dit is zeker niet illegaal.

Ik zeg trouwens niet dat het zinloos gemod wat in dit forum overmatig voorkomt terecht is.

[ Voor 5% gewijzigd door Jackxl op 08-08-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Ik heb 'm hier zelfs voor me liggen. Niks illegaal, alleen moet je er iets meer moeite voor doen als je 'm nu wil hebben. En mocht je twijfelen: het is de moeite waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Anoniem: 279971 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:36:
[...]

niet toegestaan volgens google?? Dan mag jij mij de link geven waar dit uitgelegd wordt.

Daarnaast heb je je informatie allang gehad, september volgens Asus, en het is zinloos om daar verder over te discussieren... dus terecht weggemod naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cypher21 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:16:
[...]

niet toegestaan volgens google?? Dan mag jij mij de link geven waar dit uitgelegd wordt.

Daarnaast heb je je informatie allang gehad, september volgens Asus, en het is zinloos om daar verder over te discussieren... dus terecht weggemod naar mijn mening
Shops die deze google Tablet in USA en GB verkopen mogen deze niet exporteren, dus naar NL zenden. Maar ik moet wel toegeven dat het niet illegaal kan zijn om deze als Nederlander in GB te kopen en in je rugzak mee de plain in te nemen, als je hem maar aangeeft bij de mensen van de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
m.b.t. levertijden en import van de N7 is dit topic bedoeld: Google Nexus 7 tablet - leverentijden en prijzen topic
Daar zie je ook dat de shops de richtlijnen van google ook gewoon naleven, en het niet makkelijk is er een naar Nederland te laten versturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 14:57
Pffttt.. wat een week.
Net voordat ik op vakantie ga nog even een vpn naar de VS opgezet om mijn $25 tegoed te claimen.
Ook nog aan het rommelen geweest met de dpi instellingen zodat ik de tablet interface kon krijgen. En nog wat meer gerommel..

Resultaat, 1e dag vakantie, de N7 is zo traag als mijn oude Hero met CM7...

Dus ik doe een factory reset... fastboot is het enige scherm dat terugkomt. vloek vloek... Nu net na een goed tutorial van XDA mijn N7 weer stock geflashed en geroot.. Eindelijk weer SNELHEID!! Puur 4.1.1 met root.

En dat draait lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Koriel schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:02:
Pffttt.. wat een week.
Net voordat ik op vakantie ga nog even een vpn naar de VS opgezet om mijn $25 tegoed te claimen.
Ook nog aan het rommelen geweest met de dpi instellingen zodat ik de tablet interface kon krijgen. En nog wat meer gerommel..

Resultaat, 1e dag vakantie, de N7 is zo traag als mijn oude Hero met CM7...

Dus ik doe een factory reset... fastboot is het enige scherm dat terugkomt. vloek vloek... Nu net na een goed tutorial van XDA mijn N7 weer stock geflashed en geroot.. Eindelijk weer SNELHEID!! Puur 4.1.1 met root.

En dat draait lekker!
Ik had exact het zelfde!
Ook na gerommel met VPN e.d.
Heb toen power en volume knoppen 10s ingedrukt en een brick recovery uitgevoerd, en nu idd ook 4.1.1 met root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 04:48
Feest! Net ook een Nexus 7 kunnen bemachtigen aan een eerlijke prijs via ebay. In feite heb ik twee stuks, had op twee tablets geboden en beiden gewonnen. Verwacht binnenkort dus maar eentje in vraag en aanbod ;).

Vroeger zelf een asus transformer gehad, maar vond 10" toch wat te groot en zwaar. Hopelijk is dit de gulden middenweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Frigolamptje schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:46:
Feest! Net ook een Nexus 7 kunnen bemachtigen aan een eerlijke prijs via ebay. In feite heb ik twee stuks, had op twee tablets geboden en beiden gewonnen. Verwacht binnenkort dus maar eentje in vraag en aanbod ;).

Vroeger zelf een asus transformer gehad, maar vond 10" toch wat te groot en zwaar. Hopelijk is dit de gulden middenweg!
Ik heb dus ook een transformer gehad. Die was na 3 maanden alweer verkocht.

Als ik je was zou ik hem helemaal weer stock flashen en dan via de Rootkit v2 unlocken en rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Koriel schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:09:
[...]

Ik heb dus ook een transformer gehad. Die was na 3 maanden alweer verkocht.

Als ik je was zou ik hem helemaal weer stock flashen en dan via de Rootkit v2 unlocken en rooten.
En de Nexus 7 bevalt je wel? Probleem was ook: de hardware (tegra 2), was sloomer dan die van mijn SGS2 en moest bovendien een hogere resolutie aansturen. Ook was honeycomb nog niet zo smooth als ICS en zeker niet als JB. Van je tablet verwacht je toch wel dat die minstens even vlot werkt als je telefoon en dat was toen zo niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Frigolamptje schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:35:
[...]

En de Nexus 7 bevalt je wel? Probleem was ook: de hardware (tegra 2), was sloomer dan die van mijn SGS2 en moest bovendien een hogere resolutie aansturen. Ook was honeycomb nog niet zo smooth als ICS en zeker niet als JB. Van je tablet verwacht je toch wel dat die minstens even vlot werkt als je telefoon en dat was toen zo niet...
De Nexus 7 bevalt uitstekend. Het is ook echt iets anders dan de transformer. Die had ik met de dock, en dan vergelijk ik hem eigenlijk met een kleine laptop. En dan komt de transformer schromelijk tekort.
De Nexus 7 is een lekkere handzame supersnelle tablet. Qua interface ga ik nog wel wat veranderen. De phablet interface vind ik minder dan de true tablet interface. Maar gezien mijn vorige ervaringen die mij tot een adb flash brachten kijk ik nog even rond naar een goede rom.
Maar je zult je verbazen over de snelheid van de Nexus 7.. :-P
Ik heb hem eigenlijk in een opwelling gekocht. Ik liep rond in Edinburgh op de dag van uitkomen, bij 3 zaken geweest, bij de 1e werd ik bijna uitgelachen, uitverkocht. De 2e zaak had er nog niet eens van gehoord. En bij de 3e zaak had ik mijzelf voorgenomen dat als ze er een hadden ik hem gewoon zou kopen. laten ze er uiteindelijk maar 1 binnen gekregen hebben. Die dus maar meegenomen.. ;-)
En zeer zeker geen spijt!

[ Voor 4% gewijzigd door Koriel op 11-08-2012 15:07 . Reden: zpelvout, toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Voor de mensen die op zoek zijn naar een andere launcher: Ik heb Chameleon gepre-orderd, maar het is voorlopig niet echt de 10 dollar waard. Bespaar je dus de kosten/moeite. Aangezien deze launcher spefiek voor de Nexus 7 ontwikkeld is vind ik deze opmerking derhalve on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
tomhster schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:42:
Voor de mensen die op zoek zijn naar een andere launcher: Ik heb Chameleon gepre-orderd, maar het is voorlopig niet echt de 10 dollar waard. Bespaar je dus de kosten/moeite. Aangezien deze launcher spefiek voor de Nexus 7 ontwikkeld is vind ik deze opmerking derhalve on-topic.
Ik draai Nova Prime, had ook (stom stom stom) nog SPB 3D gekocht... weggegooid geld.

Nova Prime doet het uitstekend. Ik draai dan ook eigenlijk maar een homescreen met een kalender widget en wat shortcuts. Wat ik fijn vind aan Nova is het werken met tabs in de app drawer en de mogelijkheid om apps te verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
SPD had ik al (en was lang favoriet op mijn mobiele telefoon), maar het duurde even voordat de 4.1 update klaar was. Heb 'm nu weer geinstalleerd en ik ben ook over de tablet-variant behoorlijk tevreden. Wat voor probleem heb jij er mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:12
Kan niet wachten tot deze in September op de NL markt komt, wou eerst een,
Galaxy Tab 2 (7.0) of Tab plus kopen maar wacht toch echt even op de Nexus 7 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 12-08-2012 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-04 23:01
Is het ook gewoon mogelijk, om de tablet interface op de Nexus 7 te krijgen ipv standaar mobile ui ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Krishh schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:16:
Is het ook gewoon mogelijk, om de tablet interface op de Nexus 7 te krijgen ipv standaar mobile ui ?
standaard niet, met root echter wel ;)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1749501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Is er trouwens al meer bekend over het lanceren van andere delen van de play store in nederland en belgie? Ik zou denken dat dit gelanceerd zou worden samen met de nexus 7, dit omdat ze de tablet echt wel heel hard profileren als een tablet om content van de play store mee te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shamp0o
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 12:17
Ik wacht met Smart!
iemand al ervaringen om deze tablet op zakelijk gebied te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Thxx! Vind de tablet ui een stuk mooier, en handiger.
Kan niet wachten totdat die uitkomt in NL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
tomhster schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:28:
SPD had ik al (en was lang favoriet op mijn mobiele telefoon), maar het duurde even voordat de 4.1 update klaar was. Heb 'm nu weer geinstalleerd en ik ben ook over de tablet-variant behoorlijk tevreden. Wat voor probleem heb jij er mee dan?
Dit is een beetje off-topic, maar het voldeed niet aan mijn verwachtingen. te weinig instellingen etc.

ff on-topic nu. Ik heb notification toggle geïnstalleerd. nu heb ik in het drop down menu de toggles die ik nodig heb. Zoals elke goede Custom rom ook heeft natuurlijk.
Met root kun je hem als systeem app gebruiken zodat bijvoorbeeld de gps en nfc toggles meteen de instelling aanpassen en je niet verwijzen naar het instellingsmenu. Met titanium backup is dat super snel te regelen.
Afbeeldingslocatie: http://www.wedda.nl/Notification_toggles_N7.png
De standaard icons zijn foei lelijk, maar je kunt ze gelukkig veranderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Koriel op 12-08-2012 20:04 . Reden: screenshot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
shamp0o schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:31:
Ik wacht met Smart!
iemand al ervaringen om deze tablet op zakelijk gebied te gebruiken?
Aub eerst even zelf zoeken voordat je hier vragen stelt. We verwachten hier wat meer eigen initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Wat ik kan vertellen over zakelijk gebruik is dat ik mijn Exchange account van mijn werk probeerde toe te voegen en ik vervolgens allerlei security aanpassingen moest accepteren zoals het uitzetten van de camera.

Dat heb ik dus maar niet gedaan ;) dit heb ik gemeld bij onze Exchange beheerders en ik hoop dat ze er iets aan willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Koriel schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 18:33:
[...]

Dit is een beetje off-topic, maar het voldeed niet aan mijn verwachtingen. te weinig instellingen etc.

ff on-topic nu. Ik heb notification toggle geïnstalleerd. nu heb ik in het drop down menu de toggles die ik nodig heb. Zoals elke goede Custom rom ook heeft natuurlijk.
Met root kun je hem als systeem app gebruiken zodat bijvoorbeeld de gps en nfc toggles meteen de instelling aanpassen en je niet verwijzen naar het instellingsmenu. Met titanium backup is dat super snel te regelen.
[afbeelding]
De standaard icons zijn foei lelijk, maar je kunt ze gelukkig veranderen.
Deze heb ik gister getest en de brightness deed niets bij mij? Werkt die bij jouw wel omdat je deze als system app hebt geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
LoCuTuS2000 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:23:
Wat ik kan vertellen over zakelijk gebruik is dat ik mijn Exchange account van mijn werk probeerde toe te voegen en ik vervolgens allerlei security aanpassingen moest accepteren zoals het uitzetten van de camera.

Dat heb ik dus maar niet gedaan ;) dit heb ik gemeld bij onze Exchange beheerders en ik hoop dat ze er iets aan willen doen.
Dat maakt niets uit.
Die beveiligingsinstellingen zijn vaak standaard. Waar het om gaat is dat als je je telefoon/tablet kwijt bent, dat je al die dingen van afstand uit kunt schakelen.
Heb ik met mijn zakelijke mail op de telefoon ook, heb er voor de gein eens mee gespeeld door via exchange aan te geven dat de telefoon weg is, dan gaat ie inderdaad op slot zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

cypher21 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:46:
[...]

Dat maakt niets uit.
Die beveiligingsinstellingen zijn vaak standaard. Waar het om gaat is dat als je je telefoon/tablet kwijt bent, dat je al die dingen van afstand uit kunt schakelen.
Heb ik met mijn zakelijke mail op de telefoon ook, heb er voor de gein eens mee gespeeld door via exchange aan te geven dat de telefoon weg is, dan gaat ie inderdaad op slot zeg maar.
Die snap ik allemaal, hoewel het verplichte lockscreen met periodieke password change wel irritant is. Maar het permanent uitschakelen van mijn camera gaat wat ver, dan kan ik Skype niet meer gebruiken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Hoezo?

Ik heb dat beveiligingscertificaat gewoon geaccepteerd, geen wachtwoord op lockscreen, en de camera werkt ook prima. Skype ook.
Het gaat erom dat ze de instellingen "zouden kunnen" veranderen en daar moet je toestemming voor geven.
Het ligt dan aan de beheerders of ze ook daadwerkelijk iets met die instellingen doen.
De beheerders van mijn zakelijke mail gelukkig niet, en zodra ze dat veranderen gooi ik de mail van mijn privé telefoon en tablet. Dan regelen ze maar wat anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

cypher21 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:32:
Hoezo?

Ik heb dat beveiligingscertificaat gewoon geaccepteerd, geen wachtwoord op lockscreen, en de camera werkt ook prima. Skype ook.
Het gaat erom dat ze de instellingen "zouden kunnen" veranderen en daar moet je toestemming voor geven.
Het ligt dan aan de beheerders of ze ook daadwerkelijk iets met die instellingen doen.
De beheerders van mijn zakelijke mail gelukkig niet, en zodra ze dat veranderen gooi ik de mail van mijn privé telefoon en tablet. Dan regelen ze maar wat anders ;)
Top, daar kan ik wat mee, gelijk uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
LoCuTuS2000 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:26:
[...]
Deze heb ik gister getest en de brightness deed niets bij mij? Werkt die bij jouw wel omdat je deze als system app hebt geinstalleerd?
De toggle die ik gebruikt heb doet het wel. ik zie iig de brightness veranderen. veel heb ik hem nog niet gebruikt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
LoCuTuS2000 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:23:

Kijk eens naar deze app. Is een afgeleide van de originele email app, maar deze legt o.a. de security eisen van de Exchange omgeving naast zich neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02-2023

ffb

"En dan nu graag weer ontopic, en import in topics waar dat thuishoort"

Tweakers was vroeger een plek waar men vrij over van alles kon discussiëren, en op elke plek. Tegenwoordig lijkt Tweakers steeds meer te zijn verworden tot een zwaar gecensureerd commercieel forum met allang niet meer de doelstelling vrije informatiewisseling tussen niche (lees echte tweakers) gebruikers te faciliteren. Hoogtijd voor een alternatief waar vrije informatiewisseling niet wordt gemodereerd en de echte tweakers weer voorrang krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Jah, als je met zo'n userbase iedereen maar ongestructureerd laat praten is er helemaal geen informatie uitwisseling meer, want niemand zal nog de informatie vinden die hij zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:04
Frigolamptje schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:01:
Jah, als je met zo'n userbase iedereen maar ongestructureerd laat praten is er helemaal geen informatie uitwisseling meer, want niemand zal nog de informatie vinden die hij zoekt...
consequentie is wel dat een accessoire topic nu doodbloedt met 9 posts

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

cheiron schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:38:
[...]

consequentie is wel dat een accessoire topic nu doodbloedt met 9 posts
Snap ook niet echt waarom dat apart moet, maarja, het is al jaren zo "dat doen we nou eenmaal zo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Niet zo druk maken, toch prettig als er wat regels zijn, maakt het wel overzichtelijker, de N7 topics zijn nu nog redelijk rustig, maar wacht maar tot ie in NL te krijgen is ;)

[ Voor 10% gewijzigd door cypher21 op 13-08-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mijn vader was van plan een Kindle Fire aan te schaffen om vooral op te lezen. Nu raadde ik hem aan om even te wachten en een Nexus 7 te kopen als deze verkrijgbaar is in Nederland. Voor Android kan je toch gewoon de Kindle app downloaden en boeken aanschaffen en kopen via Amazon? Volgens mij is er voor iOS laatst een update uitgebracht waarmee de functie voor het aanschaffen van boeken via de app onmogelijk wordt gemaakt om zo meer mensen naar de Kindle Fire te lokken. Hoe zit dit op Android?

Is er overigens als bekend wanneer de Nexus 7 in Nederland geleverd gaat worden en tegen welke prijs? Ik kom net terug uit Amerika en wilde hem eigenlijk daar kopen, maar helaas was hij overal uitverkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:11

Convoy

g44p

monnick schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:59:
Is er overigens als bekend wanneer de Nexus 7 in Nederland geleverd gaat worden en tegen welke prijs? Ik kom net terug uit Amerika en wilde hem eigenlijk daar kopen, maar helaas was hij overal uitverkocht :(
De Nexus 7-tablet van Google en Asus ligt vanaf september in de Nederlandse winkels

Google is je vriend O-)

[ Voor 36% gewijzigd door Convoy op 13-08-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 17:55
monnick schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:59:
Mijn vader was van plan een Kindle Fire aan te schaffen om vooral op te lezen. Nu raadde ik hem aan om even te wachten en een Nexus 7 te kopen als deze verkrijgbaar is in Nederland. Voor Android kan je toch gewoon de Kindle app downloaden en boeken aanschaffen en kopen via Amazon? Volgens mij is er voor iOS laatst een update uitgebracht waarmee de functie voor het aanschaffen van boeken via de app onmogelijk wordt gemaakt om zo meer mensen naar de Kindle Fire te lokken. Hoe zit dit op Android?

Als hij vooral wilt lezen kan hij beter een e-reader kopen.
Stuk prettiger aan de ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Misschien een domme vraag, maar weet iemand, eigenlijk waarom Google voor een mobiel interface gekozen heeft? Heeft het misschien met de geheugen te werken, dat het wat soepeler en sneller werkt dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 10:01
Het is geen telefoon interface, maar een hybrid tussen phone en tablet (een phablet dus).
Als je geinteresseerd bent is dit wel een goede post van een Android-engineer (https://plus.google.com/1...0261832/posts/6eWwQvFGLV8)

Paranoid Android is een goede ROM als je per applicatie wilt kiezen welke interface gebruikt moet worden (phone/phablet/tablet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 16:37

yok

korte vraag: missen jullie ook de opties-knop bij de officiële twitter-client?

NVM: ik > instellingen :-)

[ Voor 16% gewijzigd door yok op 13-08-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 19:35
freekweb schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:05:
[...]

De Nexus 7-tablet van Google en Asus ligt vanaf september in de Nederlandse winkels

Google is je vriend O-)
Zijn we ondertussen al verder dan 'vanaf september'? Het is immers een best lange maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Boertje1991 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:09:
Het is geen telefoon interface, maar een hybrid tussen phone en tablet (een phablet dus).
Als je geinteresseerd bent is dit wel een goede post van een Android-engineer (https://plus.google.com/1...0261832/posts/6eWwQvFGLV8)

Paranoid Android is een goede ROM als je per applicatie wilt kiezen welke interface gebruikt moet worden (phone/phablet/tablet)
Paranoid ken ik. Hele goeie rom, gebruikte ik zelf eerst ook op de Nexus S.
Maar standaard wordt het geleverd met de UI van een mobiel. Dus als ik het goed begrijp, dan zijn de apps zoal Youtube en IMDB niet geoptimaliseerd/aangepast in tablet mode? Mits hiervoor een custom rom zoals de Paranoid, of de tweak die cypher21 gaf, als ik het dan goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
youtube is wel geoptimaliseerd voor de N7 in landscape mode.

Het ligt voornamelijk aan de apps, maar aangezien de 7" tablets (en met name de N7) in opmars zijn verwacht ik dat veel apps snel geoptimaliseerd zullen worden

[ Voor 58% gewijzigd door cypher21 op 14-08-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469646

Vraag: Ik laat een Nexus 7 overkomen uit de US alleen die usb charging unit past natuurlijk niet in ons stopcontact. Hoe hebben de mensen die hetzelfde hebben gedaan dit opgelost? En is er al een site waar de officiele asus unit voor europa te koop is? En anders waar hebben jullie een charging unit vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Charching gaat gewoon via Micro USB als ik het goed heb ? Kabel zit los, dus kan je het nog altijd via de PC doen ?(Als ik het goed heb )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Anoniem: 469646 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:40:
Vraag: Ik laat een Nexus 7 overkomen uit de US alleen die usb charging unit past natuurlijk niet in ons stopcontact. Hoe hebben de mensen die hetzelfde hebben gedaan dit opgelost? En is er al een site waar de officiele asus unit voor europa te koop is? En anders waar hebben jullie een charging unit vandaan?
waarom zou je een andere adapter nodig hebben. koop gewoon een omvormertje voor een paar euro

Of deze voor 80 cent inclusief verzending:
http://www.ebay.com/itm/U...r-converter-/270745475194

Die heb ik ook, moet zeggen dat ik die niet heel erg top vind omdat de adapter er nog wel eens uit valt

edit:
De bijgeleverde adapter laadt de Nexus 7 sneller op dan de meesten die verkrijgbaar zijn. ik meen met 2000mah, meeste telefoonadapters geven maar 1000mah, en een usb poort is 500mah, dus duurt ongeveer vier keer zo lang om de tablet op te laden via usb op een pc dan via de bijgeleverde lader

[ Voor 35% gewijzigd door cypher21 op 14-08-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469646

cypher21 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:42:
[...]

waarom zou je een andere adapter nodig hebben. koop gewoon een omvormertje voor een paar euro

Of deze voor 80 cent inclusief verzending:
http://www.ebay.com/itm/U...r-converter-/270745475194

Die heb ik ook, moet zeggen dat ik die niet heel erg top vind omdat de adapter er nog wel eens uit valt

edit:
De bijgeleverde adapter laadt de Nexus 7 sneller op dan de meesten die verkrijgbaar zijn. ik meen met 2000mah, meeste telefoonadapters geven maar 1000mah, en een usb poort is 500mah, dus duurt ongeveer vier keer zo lang om de tablet op te laden via usb op een pc dan via de bijgeleverde lader
Dat is dan ook de reden dat ik een "normale" usb charger wil met euro stekker. Geen gedoe met adaptertjes enzo. Heb hier nog wel wat oude liggen maar ik ben bang dat die niet aan de specs voldoen zoals de meegeleverde usb charger. Moet ik er 1 hebben met DC 5V, 2A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
koop dan gewoon een betere converter :)
Ik heb nu ook een andere, die zit er wel strak in, maar heb ik bij de MM gehaald, geen link van, was iets van 4 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Ik heb thuis een aantal verschillende laders liggen. De Nexus 7 pakt ze allemaal. Laden gaat bij de een wel wat sneller dan bij de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Het zijn de high output laders waar de Nexus 7 erg kieskeurig over is. En dat zijn nou net de laders die je juist hebben wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Alles over het tablet zelf mag in dit topic, accessoires en laders horen thuis in Accessoires voor de Google Nexus 7 by ASUS.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Offtopic, dus weg.

[ Voor 88% gewijzigd door janvanduschoten op 16-08-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

cypher21 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:42:
[...]

Zins wanneer zegt het vermogen wat een netvoeding maximaal kan leveren iets over het oplaad circuit wat in het apparaat zit die bepalend is voor hoeveel stroom er opgenomen word. ;)

Sowieso zal apparaat wat met 2A voeding word geleverd nooit 2A trekken, dan zit je wel heel erg op het randje, dat doen ze niet. En ten tweede hangt het allemaal af van het oplaadcircuit en oplaadprofiel hoeveel stroom er daadwerkelijk gebruikt van die 2A die maximaal geleverd kan worden door de voeding. Denk eerder dat er hoogsten 1.5A word verbruikt, maar dat zou je na moeten meten wat blijft gissen. Kan dus best zijn dat de Nexus ongeveer even snel oplaad met 1A als met de 2A voeding.

Ik heb hier tablet met 500mA lader, maar heb ook laders van andere tablets die 2A zijn die gebruik ik gewoon op de tablet die met de 500mA lader is geleverd, hij is echt niet sneller vol want laadcircuit pakt net zoveel stoom als bij de 500mA lader deed.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Klopt wat je zegt, maar er wordt een adapter met een 2A output bijgeleverd, die laadt de N7 in 6 uur volledig op, als ik de 1A lader van mijn nexus telefoon gebruik, duurt het ruim 10 uur, en via USB op de PC nog langer

Daarnaast gebruik ik sowieso liever een lader die erbij geleverd wordt dan een andere, als ik de Kindle oplaad met de lader van mijn telefoon vindt ie dat niet fijn en wordt de kindle veel te warm. de bijgeleverde lader van de kindle is 0,8 A

• Dubrillion
Ik heb een vraag aan alle bezitters van de N7 (pfff ik blijf denken aan Mass Effect als ik dat zie ;) )

Ik wil graag een Nexus 7. De 16GB want wil hem ook gebruiken of films mee te kijken in bijv. het vliegtuig.
Ik download alleen 720p en 1080p films. Deze passen natuurlijk nooit.... hooguit 1.
Root, Stickmount... ik kan het hele verhaal.

Alleen de ene zegt je kan je USBstick/SDkaart alleen zo formateren dat er geen bestanden groter dan 4GB op passen. Dit zou alsnog een doodsteek zijn voor mij. Ook heb ik een filmpje gevonden waarbij iemand de USB OTG met Stickmount toepassing laat zien en waarbij een 1080p MKV bestand toch wel stuttering laat zien. Ligt dit aan zijn USBstick of aan MX player (die het over het algemeen perfect doet vanaf de Interne opslag)?

Graag zou ik dit van te voren weten voordat ik er twee koop en mezelf en me vriendin teleurstel.....
En je vriendin lekker maken en vervolgens teleurstellen werkt meestal niet zo goed :+

[ Voor 80% gewijzigd door Dubrillion op 16-08-2012 08:08 ]

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:14
Dan ben ik bang dat je toch naar een alternatief moet gaan kijken?
Huawei Mediapad komt het dichst bij en heeft ondersteuning voor 32gb sd kaart. Vraag mij wel af of het zelfde hiervoor geld met bestanden groter dan 4gb

• cypher21
Als ik er aan denk, en tijd/zin heb, zal ik vanavond eens kijken.

Mijn NTFS geformatteerde USB stick werkt gewoon prima met stickmount, heb alleen geen 1080p mkv geprobeerd via de stick.

Mja, de beschikbare mediaplayers (mxplayer, vlc, e.d.) zijn allemaal nog niet helemaal top, die hebben allemaal wel wat hickups of dingen die niet ondersteund worden.

wat is er toch met dat ge-me, me vriendin, me tablet, me moeder... als ik dat lees kan ik gewoon iemand niet serieus nemen....

[ Voor 16% gewijzigd door cypher21 op 16-08-2012 09:08 ]

• Dubrillion
Ryatzu schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:00:
Dan ben ik bang dat je toch naar een alternatief moet gaan kijken?
Huawei Mediapad komt het dichst bij en heeft ondersteuning voor 32gb sd kaart. Vraag mij wel af of het zelfde hiervoor geld met bestanden groter dan 4gb
Jaaaa..... maar dan zal ik ook wel wat meer geld kwijt zijn.
Het is inderdaad een hele interessante

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 14:01

Dawn

..Sworn to the Dark..

Koriel schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:14:
[...]

Oh ja, dat hele drukke draadje ....
Die thread wordt vanzelf drukker als mensen er ook in gaan posten als het om asseccoires gaat, structureel vermijden met de gedachte dat het niet druk is help ook niet echt met de ontwikkeling ervan.

Daarnaast geldt op T.net nog altijd dat onderwerpen in hun eigen, waar beschikbare, thread gepost moeten worden. Verder zal de theard wel groeien als meer mensen hun N7 in handen hebben, hij is nou eenmaal lastig te krijgen momenteel.

... dat was weer genoeg politiek correct voor nu :D

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:31

jmk

Als mensen tegen de +4GB limiet aanzitten omdat NTFS niet werkt met hun stick icm met stickmount en hun N7, zou je dan niet ntfs-3g kunnen gebruiken?

edit:
Hier loopt een topic over video playback op de N7. Blijkt dus dat 10bit video (nog) niet vloeiend kan op de N7.

[ Voor 30% gewijzigd door jmk op 16-08-2012 11:10 ]

Yippie kayak, other buckets!

Pagina: 1 ... 5 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)