Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10-2024
Anoniem: 172410 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:26:
Ik vind dit wel een interessant proces; waar je niet lang geleden voor 200-250 euro een matige Chinese tablet had, heb je nu een fantastisch apparaat. Het moet blijken hoeveel rek er nog in zit voor de goedkopere tablets, maar dit stemt wel hoopvol dat er ook onder de Nexus 7 nog wel ruimte is voor goedkoper maar wel fatsoenlijk spul.
Het is ook bekend dat Google het product met verlies verkoopt en dit via de playstore aankopen dit dubbel en dwars goed probeert te maken. Dit voordeel hebben de andere android tablet fabrikanten niet.

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:29
Morpheus_at_work schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:58:
[...]

Het is ook bekend dat Google het product met verlies verkoopt en dit via de playstore aankopen dit dubbel en dwars goed probeert te maken. Dit voordeel hebben de andere android tablet fabrikanten niet.
Onderbouw wat je hier beweerd. Want voor zover ik weet is dit niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Jackxl schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:00:
[...]

Onderbouw wat je hier beweerd. Want voor zover ik weet is dit niet het geval.
Idd, voor zover de nieuwsberichten gaan maakt google geen winst op de N7, dat is iets anders dan de tablet met verlies verkopen ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Laatst online: 15-06 22:10
Heeft iemand Flipboard als app draaiende op zijn N7? Zo ja, hoe bevalt dat? Misschien is heet scherm te klein of vergis ik me daarin?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 23:14
Flipboard werkt prima. Het lijkt wel of je loopt te zoeken om iets te zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Neehoor zeker niet! Ik heb de N7 zelf ook geen eens.. Maar aangezien ik het een mooie app vind en overweeg de N7 straks aan te schaffen vroeg ik het me af. Vandaar de, naar mijn idee, doodnormale vraag :)

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:23
JKratos schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:38:
Neehoor zeker niet! Ik heb de N7 zelf ook geen eens.. Maar aangezien ik het een mooie app vind en overweeg de N7 straks aan te schaffen vroeg ik het me af. Vandaar de, naar mijn idee, doodnormale vraag :)
Flipboard ziet er goed uit en gebruik ik erg veel sinds ik de Nexus 7 heb (in tegenstelling tot op de Galaxy S2)! Ik vind de letters van de artikelen zelf iets te groot voor het formaat scherm, dus hopelijk kan je dit in een latere versie aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:40
JKratos schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:38:
Ik hoop niet dat je de keuze voor een device af laat hangen van 1 app.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
tobitronics schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:13:
[...]

Ik hoop niet dat je de keuze voor een device af laat hangen van 1 app.....
Uiteraard niet. Het schoot me ineens te vinden dus gooide de vraag even in de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:32

yok

JKratos schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:22:
[...]

Uiteraard niet. Het schoot me ineens te vinden dus gooide de vraag even in de groep.
Dit scherm heeft voor mij de perfecte grootte. Heb ook de Galaxy Tab 10.1 (te groot, slecht scherm) en iPad 3 (te groot, maar wel prachtig scherm) en vind 7 inch enorm fijn om te lezen: lekker handzaam, niet te zwaar en je neemt 'm een stuk sneller mee. Als je overduidelijk een groter scherm wilt (bijv. voor het kijken van films in de slaapkamer?), dan zou ik een grotere tablet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
yok schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:38:
[...]

Dit scherm heeft voor mij de perfecte grootte. Heb ook de Galaxy Tab 10.1 (te groot, slecht scherm) en iPad 3 (te groot, maar wel prachtig scherm) en vind 7 inch enorm fijn om te lezen: lekker handzaam, niet te zwaar en je neemt 'm een stuk sneller mee. Als je overduidelijk een groter scherm wilt (bijv. voor het kijken van films in de slaapkamer?), dan zou ik een grotere tablet nemen.
Thanx voor het melden. Ik heb een 10inch tablet gehad maar vond die ook te groot en daarnaast was het scherm matig. Als ik de berichten en ervaringen van mensen moet geloven is het scherm (voor een 7inch) subliem en is de tablet vanwege de hardware i.c.m. JellyBean ook bepaald geen straf om mee te spelen/werken. Daarom hoop ik hem zelf ook z.s.m. in men handen te hebben om er eens mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:51
Ik ben ook nog steeds erg benieuwd naar de N7.
Begin steeds meer van het idee af te stappen dat ik er daadwerkelijk grote MKV 720p films op zal kijken.
Dan zal het toch echt voor het gamen, browsen en wat lezen worden. En 250EUR om erachter te komen of een tablet een handige toevoeging is vind ik ook nog wel schappelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dubrillion schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:40:
Ik ben ook nog steeds erg benieuwd naar de N7.
Begin steeds meer van het idee af te stappen dat ik er daadwerkelijk grote MKV 720p films op zal kijken.
Dan zal het toch echt voor het gamen, browsen en wat lezen worden. En 250EUR om erachter te komen of een tablet een handige toevoeging is vind ik ook nog wel schappelijk
Het heeft op een dergelijke grootte weinig meerwaarde om films in HD te bekijken. Zet films gewoon even om naar een iets kleinere resolutie en het bestand is een stuk kleiner en het probleem met bestandsgrootte ben je kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Hann1BaL schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:46:
[...]

Het heeft op een dergelijke grootte weinig meerwaarde om films in HD te bekijken. Zet films gewoon even om naar een iets kleinere resolutie en het bestand is een stuk kleiner en het probleem met bestandsgrootte ben je kwijt.
Mja dat duurt uren als je een MKV film download van 12GB 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dubrillion schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:03:
[...]

Mja dat duurt uren als je een MKV film download van 12GB 8)7
Volgende optie is gewoon kijken of je niet een lagere res. film kan verkrijgen. Met de meeste NL internetverbindingen duurt dat nl. verre van uren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Hann1BaL schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:13:
[...]

Volgende optie is gewoon kijken of je niet een lagere res. film kan verkrijgen. Met de meeste NL internetverbindingen duurt dat nl. verre van uren :)
Nee dat is ook het probleem niet, maar ik download alleen 720p en 1080p films.
Deze wilde ik gewoon graag op me tablet kijken als ik geen zin heb om achter me computer te blijven zitten.
(Ook wel eens gezellig om bij me familie te zitten ;) )
Toen kwam het ''geen Micro-SD'' probleem. Toen kwam StickMount... Toen kwam weer het probleem dat je geen bestanden groter dan 4GB kwijt kan..... 8)7
En als je aan de lagere resolutie films begint, zitten er ook echt soms versies tussen |:(
Gelukkig kan je nog wel series kwijt. Die afleveringen zijn vaak 1,5GB

[ Voor 4% gewijzigd door Dubrillion op 20-08-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik weet niet waarom je dat 4gb limiet blijft herhalen, maar dat werkt gewoon prima, ntfs usb stick van 32gb op ntfs geformatteerd wordt prima gelezen door stickmount hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 10:01
Je kan ook gewoon prima Plex gebruiken als je op je thuisnetwerk zit. Het werkt ook als je ergens anders bent met een wifi-verbinding, maar dan moet je uploadsnelheid thuis snel genoeg zijn.

Dan kan je al je films, series, documentaires kijken zonder ze fysiek op je device te hebben. Werkt perfect met mijn Galaxy Nexus en dit ga ik ook zeker gebruiken wanneer mijn Nexus 7 deze week binnen komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Boertje1991 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:31:
Je kan ook gewoon prima Plex gebruiken als je op je thuisnetwerk zit. Het werkt ook als je ergens anders bent met een wifi-verbinding, maar dan moet je uploadsnelheid thuis snel genoeg zijn.

Dan kan je al je films, series, documentaires kijken zonder ze fysiek op je device te hebben. Werkt perfect met mijn Galaxy Nexus en dit ga ik ook zeker gebruiken wanneer mijn Nexus 7 deze week binnen komt :)
Woooh dat klinkt goed. We hebben thuis een goede verbinding.
Plex zeg je.... Ga ik me eens in verdiepen.

@Cypher: En NFTS werkt dus wel.... gek dat het dan toch verschilt. Misschien heb ik oudere berichten zitten lezen en is StickMount geupdate. Draai jij wel custom rom? Alleen geroot dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 10:15
JKratos schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 18:45:
Heeft iemand Flipboard als app draaiende op zijn N7? Zo ja, hoe bevalt dat? Misschien is heet scherm te klein of vergis ik me daarin?
Het draait, maar valt tegen imo.

Werkt alleen in portrait mode, dus horizontaal flippen gaat niet in landscape.

Als je de N7 dmv een dpi change in tablet mode zet,. dan draait Flipboard super slecht. Zo slecht dat ik weer naar pahblet terug ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Dubrillion schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:10:
[...]

Woooh dat klinkt goed. We hebben thuis een goede verbinding.
Plex zeg je.... Ga ik me eens in verdiepen.

@Cypher: En NFTS werkt dus wel.... gek dat het dan toch verschilt. Misschien heb ik oudere berichten zitten lezen en is StickMount geupdate. Draai jij wel custom rom? Alleen geroot dan?
Standaard 4.1.1. met root.

En ik heb ook geen films e.d. fysiek op de tablet of usb stick, heb alles op de NAS staan, maar voor een vakantie oid kan het wel handig zijn om wat films mee te nemen op stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
cypher21 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:13:
[...]

Standaard 4.1.1. met root.

En ik heb ook geen films e.d. fysiek op de tablet of usb stick, heb alles op de NAS staan, maar voor een vakantie oid kan het wel handig zijn om wat films mee te nemen op stick
Ja dat is het hem juist.
Ik ga de N7 niet speciaal voor films gebruiken.
Als ik er films op kijk is het meer voor die serie waar ik een week op moet wachten ;) .

Ik ga er wel twee bestellen als ze komen.
Het lijkt me een super ding. Paar nadelen, maar Vanilla Android bevalt me geweldig op de GNex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Dubrillion schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:23:
[...]

Nee dat is ook het probleem niet, maar ik download alleen 720p en 1080p films.
Deze wilde ik gewoon graag op me tablet kijken als ik geen zin heb om achter me computer te blijven zitten.
(Ook wel eens gezellig om bij me familie te zitten ;) )
Toen kwam het ''geen Micro-SD'' probleem. Toen kwam StickMount... Toen kwam weer het probleem dat je geen bestanden groter dan 4GB kwijt kan..... 8)7
En als je aan de lagere resolutie films begint, zitten er ook echt soms versies tussen |:(
Gelukkig kan je nog wel series kwijt. Die afleveringen zijn vaak 1,5GB
Wat verwacht je voor €250?

Met Diceplayer speel je HD af zolang de bitrate niet te hoog is. Met 16G storage is het toch al niet handig om 8G+ files erop te gooien.

Zoals een eerdere poster al zei, download gewoon als Divx/Xvid en je kunt meer meenemen. Ik gebruik de N7 heel erg veel op reis. Het werkt voor mij zoals ik net heb beschreven. Met Stickmount werkt het meenemen van meer kijkplezier uitstekend, maar handig is om gewoon te kopieren en niet van de external drive te bekijken. Imo natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 04:48
Mijn nexus is totaal niet meer vloeiend tijdens en na het afspelen van muziek. Iemand gelijkaardige ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-06 11:11
Frigolamptje schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:24:
Mijn nexus is totaal niet meer vloeiend tijdens en na het afspelen van muziek. Iemand gelijkaardige ervaringen?
Welk programma gebruik je? Of is het bij elke vorm van muziek/geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
omgwtfbbq schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:42:
[...]

Welk programma gebruik je? Of is het bij elke vorm van muziek/geluid?
Standaard muziek speler...

Edit:
Hmm denk dat ik het gevonden heb: als ik de play music widget verwijder van mijn homescreen verdwijnt de lag. Iemand die eens wil testen of hij met de widget ook lag heeft?

[ Voor 28% gewijzigd door Frigolamptje op 21-08-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
En iets als een third party programma, werkt dat nog? (Spotify of ES File Explorer)

EDIT: Let me check...

EDIT2: Lijkt hier gewoon goed te gaan, geen enkele vorm van lag met de widget wel of niet.

EDIT3: @Hieronder heb 't ook geprobeerd, maar geeft ook hier geen problemen..

[ Voor 59% gewijzigd door omgwtfbbq op 21-08-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Moet je eens in de widget klikken en dan een nieuw nummer selecteren (en ik heb het over de grote 'my library' widget van 6x4)

Edit

Vreemd, ik kan het perfect reproduceren. Mss heeft het iets te maken met cover art, ik vogel het later wel eens verder uit, ben ondertussen gered :)

[ Voor 38% gewijzigd door Frigolamptje op 21-08-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Zou kunnen, ik heb iig geen coverart bij m'n nummers.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
de 6 nummers die ik op de N7 heb staan werken prima met die widget en coverart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Net even een film getest op de N7. Ik had een HD video bestand van 9GB en deze met het programma Handbrake omgezet (iPhone 4 profiel, alleen width aanpassen naar 1280px). Converteren duurde bij mij ong. 1,5 uur en het bestand is gekrompen naar 3,2 GB. De kwaliteit is echter zeer goed! Dus op deze manier is het goed te doen om 1 a 2 films op je N7 te zetten zonder dat je over de 4GB limiet komt en je geheugen gelijk erg vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
bsmpower schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:06:
Net even een film getest op de N7. Ik had een HD video bestand van 9GB en deze met het programma Handbrake omgezet (iPhone 4 profiel, alleen width aanpassen naar 1280px). Converteren duurde bij mij ong. 1,5 uur en het bestand is gekrompen naar 3,2 GB. De kwaliteit is echter zeer goed! Dus op deze manier is het goed te doen om 1 a 2 films op je N7 te zetten zonder dat je over de 4GB limiet komt en je geheugen gelijk erg vol zit.
Als je film als 1.5G Avi had afgespeeld dan had je waarschijnlijk precies dezelfde beeld ervaring gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1111
  • Laatst online: 28-11-2020
Ik ben nu de US en heb daar een N7 kunnen bemachtigen (toch op veel plaatsen uitverkocht), met een Belgische cc op amerikaans adres heb ik mijn 25$ tegoed kunnen activeren. Het probleem is dat ik daar niets mee kan kopen. Indien ik wil betalen staat de optie om met het tegoed te betalen in het grijs en geeft hij volgende fout:

Google Play Unsupported payment method

Zou het aan de landinstellingen van mijn google account kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
etienne1111 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:01:
Ik ben nu de US en heb daar een N7 kunnen bemachtigen (toch op veel plaatsen uitverkocht), met een Belgische cc op amerikaans adres heb ik mijn 25$ tegoed kunnen activeren. Het probleem is dat ik daar niets mee kan kopen. Indien ik wil betalen staat de optie om met het tegoed te betalen in het grijs en geeft hij volgende fout:

Google Play Unsupported payment method

Zou het aan de landinstellingen van mijn google account kunnen liggen?
Heb je het topic al doorgenomen? Dit is namelijk al een aantal keer voorbijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1111
  • Laatst online: 28-11-2020
Ik heb de topic doorgenomen, wat vaak aangehaald wordt is dat mensen moeite hebben met de $25 credit te activeren. Ik ben er in geslaagd om die te activeren maar kan het niet gebruiken.

Nu is mijn vraag, hebben nog mensen deze ervaring en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
je moet een CC toevoegen, hierna werkte het bij mij ook niet, Ik kon ook niets kopen met mijn CC, ik heb gemailt naar wallet-support@google.com met het probleem, zij hebben het gefixed voor mij.

Duurde wel 5 dagen, mja, credit card en 25 dollar tegoed werken prima nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Koriel schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:58:
[...]
Als je film als 1.5G Avi had afgespeeld dan had je waarschijnlijk precies dezelfde beeld ervaring gehad..
Misschien wel. Ik heb wel gemerkt dat de 1,5GB DIVX films geen goed beeld gaven en/of de resolutie aan de lage kant was. Door eerst een kwalitatief goede HD video binnen te halen en die met iets meer dan de helft terug te zetten qua grootte via Handbrake geeft bij mij iig een beter beeld. Ik ga nog een beetje testen de komende tijd dus wie weet kan het nog beter.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-06 17:32

jmk

Ik las gisteren dat in Duitsland en in Frankrijk de 16 GB versie voor € 249,- in de winkel ligt op 03-09.

Dus het zal voor Nederland ook niet lang meer duren!

edit: oh sorry

[ Voor 5% gewijzigd door jmk op 23-08-2012 16:03 ]

Yippie kayak, other buckets!

• cypher21
jmk schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:40:
Ik las gisteren dat in Duitsland en in Frankrijk de 16 GB versie voor € 249,- in de winkel ligt op 03-09.

Dus het zal voor Nederland ook niet lang meer duren!
zie:
Google Nexus 7 tablet - leverentijden en prijzen topic

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik twijfel nog tussen 10 inch en 7 inch vanwege het browsen. Ik gebruik mijn tv voor films/series (dus geen groot tablet nodig) en laptop om echt te werken (dus ook wederom hier geen groot tablet nodig).

Nu gebruik ik wel mijn SG2 veel voor browsen. Ik moet daar alleen regelmatig inzoomen op sites omdat anders de tekst niet te lezen is. Ik weet van een iPad 2 dat bijvoorbeeld de frontpage van Tweakers.net goed te lezen is. Hoe zit dit met de Nexus. Is daar de niet-ingezoomde versie van http://tweakers.net bruikbaar?

• Koriel
mithras schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:54:
Ik twijfel nog tussen 10 inch en 7 inch vanwege het browsen. Ik gebruik mijn tv voor films/series (dus geen groot tablet nodig) en laptop om echt te werken (dus ook wederom hier geen groot tablet nodig).

Nu gebruik ik wel mijn SG2 veel voor browsen. Ik moet daar alleen regelmatig inzoomen op sites omdat anders de tekst niet te lezen is. Ik weet van een iPad 2 dat bijvoorbeeld de frontpage van Tweakers.net goed te lezen is. Hoe zit dit met de Nexus. Is daar de niet-ingezoomde versie van http://tweakers.net bruikbaar?
Persoonlijk vind ik de Nexus 7 goed om te surfen, maar verwacht geen iPad2/3 browser ervaring qua beeld grootte. Als je tweakers wil lezen zonder in te zoomen dan is de N7 niets voor je.
Mijn advies, wacht totdat je er eentje in je handen hebt gehad, of kijk of je eens kunt surfen op die Samsung 7 inch tablet.
Zo ziet het er bij mij uit, het is net te lezen, maar absoluut geen fijne ervaring zo. FF vergroten/verkleinen tot je de 7 inch hebt.
Afbeeldingslocatie: http://www.wedda.nl/Screenshot_2012-08-23-15-43-46.png

[ Voor 10% gewijzigd door Koriel op 23-08-2012 16:44 . Reden: screenshot toegevoegd ]

• Jackxl
Gelukkig hebben we nog Landscape orientation.

Dit is prima te lezen.

Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/4844/cablfaaeh.jpg

Edit: hier een linkje naar de hele foto. imageshack heeft de kwaliteit best wel aangetast. http://image.bayimg.com/cablfaaeh.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Jackxl op 23-08-2012 19:06 ]

• Koriel
Jackxl schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 17:36:
Gelukkig hebben we nog Landscape orientation.

Dit is prima te lezen.

[afbeelding]
Je heb gelijk.. ;-) Lol!

Ach, gek, zo lees ik eigenlijk nooit. 8)7

• Kuzma Minin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-02 07:53
Vind het wel jammer dat chrome standaard de mobiele website laat zien. Uiteraard biedt de 'show desktop version' optie uitkomst, maar het was prettig geweest als je kon instellen dat chrome standaard de desktop versie opvraagt.

Кузьма Минич Захарьев Сухорукий

Anoniem: 470601

Is er iemand in geslaagd om het $25 play store krediet te activeren (dat ze bij hun 'Amerikaanse' Nexus 7 hebben gekregen)?

• Jackxl
Anoniem: 470601 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:28:
Is er iemand in geslaagd om het $25 play store krediet te activeren (dat ze bij hun 'Amerikaanse' Nexus 7 hebben gekregen)?
Ik heb het gisteravond geprobeerd.. ik kreeg uiteindelijk de melding dat me credit card niet kwalificeerde voor de betreffende promotie.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:09
Jackxl schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:30:
[...]

Ik heb het gisteravond geprobeerd.. ik kreeg uiteindelijk de melding dat me credit card niet kwalificeerde voor de betreffende promotie.
Ik ook, toen ik hem in Amerika kocht. CC werd wel geaccepteerd, maar kwalificeerde niet voor de actie.
Hier in NL krijg ik de Wallet app niet geopend.
Krijg hier de melding dat Google Wallet niet beschikbaar is.

• Jackxl
thaan schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:32:
[...]

Ik ook, toen ik hem in Amerika kocht. CC werd wel geaccepteerd, maar kwalificeerde niet voor de actie.
Hier in NL krijg ik de Wallet app niet geopend.
Krijg hier de melding dat Google Wallet niet beschikbaar is.
Om het vanuit NL te doen moet je met een VPN verbinding maken:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1792592

• JeMoederr
  • Laatst online: 19-05 13:25
De n7 heeft juist een hogere resolutie dan ipad 1, 2. De ipad 3 is natuurlijk weer een stuk mooier maar natuurlijk ook weer wat duurder. Zelf vind ik de n7 helemaal top werken.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 10:55
Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag neer moet leggen, maar met een N7 in het verschiet hoop ik dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.
Kan ik op mijn toekomstige tablet dezelfde google account gebruiken als op mijn telefoon?
Met andere woorden, apps die ik koop op de telefoon, kan ik die gewoon gebruiken op de tablet? (mits formaat ok is etc)

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 17:14
Kuzma Minin schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:43:
Vind het wel jammer dat chrome standaard de mobiele website laat zien. Uiteraard biedt de 'show desktop version' optie uitkomst, maar het was prettig geweest als je kon instellen dat chrome standaard de desktop versie opvraagt.
Op mijn telefoon onthoudt Chrome deze optie (per website, volgens mij zelfs), op de N7 niet?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ossi schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:45:
Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag neer moet leggen, maar met een N7 in het verschiet hoop ik dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.
Kan ik op mijn toekomstige tablet dezelfde google account gebruiken als op mijn telefoon?
Met andere woorden, apps die ik koop op de telefoon, kan ik die gewoon gebruiken op de tablet? (mits formaat ok is etc)
yes geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
JeMoederr schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:08:
De n7 heeft juist een hogere resolutie dan ipad 1, 2. De ipad 3 is natuurlijk weer een stuk mooier maar natuurlijk ook weer wat duurder. Zelf vind ik de n7 helemaal top werken.
Enkel de resolutie vergelijken geeft niet echt een betrouwbaar idee in verschil van beeldkwaliteit wanneer de schermen niet even groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:23

Neo

Je zult ze volgens mij opnieuw moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 14:10
Gugger schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:59:
[...]

Op mijn telefoon onthoudt Chrome deze optie (per website, volgens mij zelfs), op de N7 niet?
Hm, op mijn telefoon niet. Per tabblad wel. Maar als ik ze allemaal sluit, heb ik elk tabblad weer de mobile versie te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Neo schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 04:31:
[...]

Volgens mij juist niet.
Ik had betaalde applicaties die ik van de ene telefoon op de andere telefoon kon laden zonder opnieuw aan te schaffen. Correct me if i'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 21:48

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij hoef je ze niet opnieuw aan te schaffen.
Gewoon opnieuw installeren is voldoende.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Laatst online: 10-06 14:10
[...]

Toen ik een Android phone + Tablet had, was dit dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
[...]

Zeker weten van niet!

Bij de playstore kun je oneindig opnieuw downloaden, dus op alle toestellen waar je je account op hebt zitten kun je gewoon de aangeschafte app opnieuw downloaden ZONDER opnieuw te betalen.
er is zelfs niet eens een limiet zoals bij apple voor 5 toestellen.

bron: http://support.google.com...er.py?hl=en&answer=113410
Retrieving previously purchased applications
Your application purchases are tied to your Google Account and can be installed an unlimited amount of times on any device. So, for example, if you remove "My Favorite Game" to save memory, you can reinstall it at a later date with no charge by simply visiting My Apps. You can also re-install apps from play.google.com from the My Android Apps section.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:49

Canis Lupus

Vosbot

cypher21 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:55:
[...]

Zeker weten van niet!

Bij de playstore kun je oneindig opnieuw downloaden, dus op alle toestellen waar je je account op hebt zitten kun je gewoon de aangeschafte app opnieuw downloaden ZONDER opnieuw te betalen.
er is zelfs niet eens een limiet zoals bij apple voor 5 toestellen.

bron: http://support.google.com...er.py?hl=en&answer=113410

[...]
Dit kan ik bevestigen :) (Werkt op LG Optimus 2X en Nexus 7)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ossi schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:45:
De in-app aanschaffen gaan niet (altijd) mee, de gekochte apps zelf kan je op een 2e android device met dezelfde account gewoon op je 2e device zetten.

bron:
...
As long as you're not opposed to getting mail and messages from your main account on both devices, this is the way to go. When you set up your new Android device, use the same Google login credentials as you did on your first phone or tablet, and you'll have access to all of the same content -- including your Android Market purchases (minus any in-app purchases -- those don't transfer). Everything syncs well,
...
edit: ik ben dus heel langzaam 's ochtends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Canis Lupus schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:11:
[...]

Dit kan ik bevestigen :) (Werkt op LG Optimus 2X en Nexus 7)
Idd.
Heb ooit iets aangeschaft op drie android telefoons geleden, en dat heeft op alle android devices daarna ook prima gedraaid. Nu ook op de telefoon en N7
jmk schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:39:
[...]

De in-app aanschaffen gaan niet (altijd) mee, de gekochte apps zelf kan je op een 2e android device met dezelfde account gewoon op je 2e device zetten.

bron:

[...]

edit: ik ben dus heel langzaam 's ochtends
In-app aankopen klopt, deze gaan meestal niet mee.
Nu kun je deze vaak wel meekrijgen als je de data via titaniumbackup restored ;)

[ Voor 44% gewijzigd door cypher21 op 24-08-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzma Minin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-02 07:53
Gugger schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:59:
[...]

Nee. Op mijn telefoon (Galaxy S2 met ICS en Chrome) overigens ook niet. Ik hoef niet bij elk nieuw bezoekje op te geven dat ik de desktopversie wil, maar wel per website éénmaal daags ofzo.

Кузьма Минич Захарьев Сухорукий

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Nog weer even een berichtje over mijn ervaring met de Nexus 7. Ik merk dat ik hem veel vaker gebruik dan mijn oude Asus Transformer 10". Beeld is erg scherp en veel langer vast te houden door het lagere gewicht. Vandaag nog weer een film gekeken in de trein, en vind het schermformaat groot genoeg. Het beeld is natuurlijk iets kleiner dan een 10", maar door de betere scherpte is het nog steeds erg goed te doen.

1 puntje van kritiek waar ik laatst achter kwam is de "image retention". Ik had de N7 een tijdje op mijn bureau liggen met het scherm aan. Ik heb een live wallpaper waar de tijd en datum zichtbaar is. Na een tijdje wilde ik een film testen en toen zag ik nog duidelijk de wallpaper door het beeld heen. Dus een soort inbranden waar oude plasma tv's ook last van hadden. Ik heb even gezocht en het is precies dit probleem:
Klik

Gelukkig gaat het vanzelf weer weg na 1 minuut ongeveer. Op internet las ik dat het een I/O versie probleem was, maar ik heb hem gewoon officieel uit een elektronica winkel in Engeland. Ik heb er verder geen last van en het gaat vanzelf weg, maar wilde het wel even vermelden.

[ Voor 7% gewijzigd door bsmpower op 24-08-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Zelf ook een transformer gehad en uiteindelijk niet zo veel gebruikt. Reden: 10" is handzaam in vergelijking met een laptop, maar als portable device is dat toch weer redelijk relatief. Door de grootte en zeker gewicht (680 gram) zorgen ervoor dat hij niet goed in de hand ligt. Feit dat ik hem niet zo veel gebruikte heeft ook wel te maken met de snelheid: hardware (tegra 2) destijds was merkbaar tragen dan mijn SGS2. Plus: Honeycomb was het begin van de ommekeer voor Android, maar ICS en zeker Jelly Bean staan daar toch nog een groot aantal trappen boven.

Nu is het omgekeerd: tegra 3 is sneller dan mijn galaxy nexus omap, tablet is lekker licht (helft van de transformer) en toch veel fijner surfen en lezen dan op mijn smartphone. Ik heb er ook wel zo'n 'book case' voor gekocht en dat maakt het ook wel aangenamer werken dan de sleeve die ik vroeger had bij de transformer. Op de trein enzo moet je hem nu tenminste niet in je handen houden om een film/serie te bekijken.

Nu, de beste surfervaring heb je zonder twijfel op het niet breedbeeld ipad scherm. Maar ook op de nexus 7 is de surfervaring erg goed (nog veel beter dan op een smartphone met 4.65" scherm). Verder heeft het formaat zovele voordelen dat het niet opweegt tegen het minieme verlies aan surfervaring. En als we de vergelijking met de ipad maken, dan begin ik nog niet eens over de mogelijkheden en het OS ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Kijk, dat zijn nog eens beschrijvingen waar je wat aan hebt. Ik wil deze ook kopen, woon in Dld, dus wacht wel even nog die 2 weken. Ga m voornamelijk voor ebooks gebruiken, moet veel lezen ivm mn rechtenstudie, en dan leek een ipad me gewoon té zwaar. Andere doel zal spelletjes zijn in de auto, heb 2 dochtertjes van 5 en 7, dus daar is hij volgens mij dan ook ideaal voor.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Als je veel ebooks van plan bent te gaan lezen, zou ik een e-reader met e-ink scherm aanschaffen.

Mijn vriendin heeft een Kindle, ik lees op de nexus 7 , maar ik ben toch vaak geneigd haar kindle te pakken als ze die niet gebruikt. Leest VELE malen fijner, en in de zon of als het erg licht is hoef je helemaal niet te proberen op de N7 te gaan lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Wellicht was ebooks niet helemaal juist, het gaat ook veel om cursusmateriaal wat online staat. Een E-reader is denk ik te beperkt voor mijn doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Maar doel je dan op PDF's oid, of webpagina's

Voor PDF's is een e-reader namelijk ook beter :P
Als je echt veel van plan bent te gaan lezen zou ik ook de Kindle Fire in overweging nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-03 08:31
Voor PDFjes is een e-reader echt verschrikkelijk. Kan totaal niet overweg met afbeeldingen en de kolommen in wetenschappelijke artikelen. Een van de belangrijkste redenen om een tablet te kopen voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ligt aan de PDF's natuurlijk. Als er voornamelijk tekst in staat, en je moet echt lezen zou ik voor een e-reader gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
E-Reader is geen optie. Het gaat veelal om webpagina's, pdf's, youtube filmpjes. Aansturen op een e-reader is verkeerd advies geven in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Als je hem echt om te studeren wil aanschaffen dan zou ik toch mss even goed rondkijken naar een grote scherm. Of probeer er eerst even mee te werken in de winkel. Als ik er lang vanaf zou moeten lezen en online cursus materiaal moeten bekijken dan zou hij wel eens kunnen tegenvallen.
SkiFan schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 13:51:
E-Reader is geen optie. Het gaat veelal om webpagina's, pdf's, youtube filmpjes. Aansturen op een e-reader is verkeerd advies geven in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Koriel schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:44:
Als je hem echt om te studeren wil aanschaffen dan zou ik toch mss even goed rondkijken naar een grote scherm. Of probeer er eerst even mee te werken in de winkel. Als ik er lang vanaf zou moeten lezen en online cursus materiaal moeten bekijken dan zou hij wel eens kunnen tegenvallen.

[...]
Dat is ook precies mijn punt.
Sowieso leest een LCD scherm beroerd als je veel moet lezen. Op het werk print ik daarom ook de documenten voor review nog steeds uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
cypher21 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 15:06:
[...]

Dat is ook precies mijn punt.
Sowieso leest een LCD scherm beroerd als je veel moet lezen. Op het werk print ik daarom ook de documenten voor review nog steeds uit :)
Er is (nog) geen device dat goed voldoet aan de eisen zoals hierboven gepost. Een ereader kan niet voor online zaken worden gebruikt, leest wel makkelijker. De Nexus 7 heeft denk ik een te klein scherm ben ik bang.
Ik zou bijna aanraden om maar een ipad3 te halen. Uitstekend scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 23:14
Als alle pseudo-deskundigen die nog nooit een Nexus 7 in de hand hebben gehad eens ophouden kansloze adviezen te geven... Zucht. De Nexus 7 leest prima, ik heb diverse tijdschriftabonnementen en dat deed ik natuurlijk niet als dat geen succes was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Voor jou leest het prima ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Vind een 10 inch te zwaar om lekker mee te lezen. Vandaar dat ik de beste 7 inch wil. Bovendien schijnt de nexus 7 216dpi te halen, da's aardig dicht bij het Retina scherm van Apple, en ruim voldoende voor mijn langzaam ouder wordende ogen :)

Volgende week haal ik er een, en laat ik weten hoe hij bevalt voor mijn doel.

[ Voor 14% gewijzigd door SkiFan op 26-08-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
tomhster schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 18:51:
Als alle pseudo-deskundigen die nog nooit een Nexus 7 in de hand hebben gehad eens ophouden kansloze adviezen te geven... Zucht. De Nexus 7 leest prima, ik heb diverse tijdschriftabonnementen en dat deed ik natuurlijk niet als dat geen succes was.
Ach, laat ik hem nu ook hebben.. Ik gebruik hem veel, maar ik zou hem niet willen aanraden om er rechten mee te studeren.

En ik raad aan om er eerst mee te werken voor de aanschaf.

Dat jij er fijn je blaadjes mee kunt lezen vind ik geweldig. Maar niet iedereen zal dat kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Och, als ie te klein is doneer ik m aan mn vrouw of aan de kinderen, of breng m terug en koop een ipad3. Komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
tomhster schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 18:51:
pardon?

Ik heb de mijne al een tijdje, en er aardig wat op gelezen. Comics en tijdschriften gaat prima ja, maar boeken is niet fijn te lezen op een LCD.

laten we wel wezen, de N7 is een topapparaat, maar voor voornamelijk lezen zou ik deze toch niet adviseren.

De kindle kan trouwens gewoon op internet met een browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 15:09
SkiFan schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:52:
Vind een 10 inch te zwaar om lekker mee te lezen. Vandaar dat ik de beste 7 inch wil. Bovendien schijnt de nexus 7 216dpi te halen, da's aardig dicht bij het Retina scherm van Apple, en ruim voldoende voor mijn langzaam ouder wordende ogen :)

Volgende week haal ik er een, en laat ik weten hoe hij bevalt voor mijn doel.
Het scherm is stúkken beter dan dat van mijn iPad1, maar haalt het niet bij mijn iPhone 4/4S. Ik vind het scherm prima bruikbaar, mijn iPad1 krijg ik spontaan tranen van in m'n ogen bij het zien van de individuele pixels (wat verwend Apple je toch ;) ) maar bij mijn Nexus7 heb ik daar absoluut geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Laatst online: 10:40
Ondanks dat dit gaat over aankoop: http://www.tabletguide.nl...de-play-store/#more-25483 Je kan m via google (ook 8GB versie) al halen in duitsland, frankrijk en spanje met 20 euro tegoed!

BIG EDIT!: 3 SEPTEMBER IN NEDERLAND!!!! http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=7454

[ Voor 14% gewijzigd door tobitronics op 27-08-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Ik hoop dat ik met mijn N7 uit Engeland dat tegoed kan regelen. Ik heb dat tegoed in ponden nog niet geactiveerd, maar als het straks ook in NL is kan het misschien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 15-06 19:31

zAo

GPLv2 Fanboy

tobitronics schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:40:
Ondanks dat dit gaat over aankoop: http://www.tabletguide.nl...de-play-store/#more-25483 Je kan m via google (ook 8GB versie) al halen in duitsland, frankrijk en spanje met 20 euro tegoed!

BIG EDIT!: 3 SEPTEMBER IN NEDERLAND!!!! http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=7454
Beetje jammer dat ze de bronnen er niet specifiek bijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
omgwtfbbq schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:09:
Ik hoop dat ik met mijn N7 uit Engeland dat tegoed kan regelen. Ik heb dat tegoed in ponden nog niet geactiveerd, maar als het straks ook in NL is kan het misschien wel :)
Ik hoop eigenlijk dat als ik de N7 opnieuw activeer in Nederland dat ik ook nog eens die eurootjes bijgeschreven krijg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 20:12

Convoy

g44p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGMayer
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-06 11:47
Even wat anders dan levertijden en prijzen;)
Veel belovend nieuws uit de XDA hoek: Nexus 7 overgeklokt op 2.0 Ghz! Nog niet bepaald stable, maar de benchmark zijn indrukwekkend!!

Bron: hier
XDA: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
MGMayer schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:35:
Even wat anders dan levertijden en prijzen;)
Veel belovend nieuws uit de XDA hoek: Nexus 7 overgeklokt op 2.0 Ghz! Nog niet bepaald stable, maar de benchmark zijn indrukwekkend!!

Bron: hier
XDA: hier
Mja dat wordt natuurlijk wel een serieuze aanslag op de batterij. Ik draai nu op 1.64 ghz, alles 50mv undervolted. Meer dan snel genoeg en batterij valt zo ook goed mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Het is al eens eerder langs gekomen, maar even voor de volledigheid:

Wifi-Direct en Android beam doen het niet op de Nexus 7.. Om toch "On the go" bestanden te kunnen uitwisselen is te doen via BT, maar dat werkt... t.r.a.a.g...

Het is mij op de volgende manier gelukt:
  • S3 draaien als hotspot en de N7 daarmee verbinden.
  • Samba opstarten op de S3
  • Middels een file-explorer ( ik gebruik ES Explorer ) op de N7 verbinding maken met de S3
  • Kopieer maar raak...
Nadelen:
  • Meer handelingen
  • Root nodig op de S3
  • Samba start nogal traag op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 14:02
Met de app Software Data Cable kun je ook (via wifi) data overzenden.

[ Voor 4% gewijzigd door cheiron op 28-08-2012 13:08 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Ik heb de mijne gisteravond gelijk besteld. Ik laat het hier wel weten hoe hij voor mijn doel bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180749

Koriel schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:16:
Het is al eens eerder langs gekomen, maar even voor de volledigheid:

Wifi-Direct en Android beam doen het niet op de Nexus 7.. Om toch "On the go" bestanden te kunnen uitwisselen is te doen via BT, maar dat werkt... t.r.a.a.g...

Het is mij op de volgende manier gelukt:
  • S3 draaien als hotspot en de N7 daarmee verbinden.
  • Samba opstarten op de S3
  • Middels een file-explorer ( ik gebruik ES Explorer ) op de N7 verbinding maken met de S3
  • Kopieer maar raak...
Nadelen:
  • Meer handelingen
  • Root nodig op de S3
  • Samba start nogal traag op
Ik heb deze gekocht: D-Link DIR-505

Hiermee kan ik heel makkelijk mijn bestanden benaderen op mijn externe disk van mijn tablet (in dit geval een tf201, maar is natuurlijk gelijk voor elke tablet) of mijn iphone.
En bij komen voordeel is dat hij als Wifi-AP kan dienen, of een wifi-repeater.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 180749 op 28-08-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Zag trouwens dat je met de app Nexus Media Importer zonder je Nexus 7 te rooten bestanden kan streamen/importeren met OTG USB kabel. Lijkt me wel die 1,61 waard voor degenen die 16Gb te weinig vinden:

Google Play: Nexus Media Importer

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:02

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Ik heb een paar posts over levertijden verplaatst naar Google Nexus 7 tablet - leverentijden en prijzen topic.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• jmk

jmk

Walkman schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:50:
Zag trouwens dat je met de app Nexus Media Importer zonder je Nexus 7 te rooten bestanden kan streamen/importeren met OTG USB kabel. Lijkt me wel die 1,61 waard voor degenen die 16Gb te weinig vinden:

Google Play: Nexus Media Importer
Wel heel interessant, maar:
-The USB drive/flash card must be formatted as FAT16 or FAT32 (not NTFS or extX). FAT is the most common formats for SD and USB Drives.
-Read Only. You can not write to the attached device, only copy to the Android device.

Misschien dan toch beter even te rooten. Vooral NTFS support is wel heel handig.

• Walkman
  • Niet online
jmk schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:15:
[...]

Wel heel interessant, maar:
-The USB drive/flash card must be formatted as FAT16 or FAT32 (not NTFS or extX). FAT is the most common formats for SD and USB Drives.
-Read Only. You can not write to the attached device, only copy to the Android device.

Misschien dan toch beter even te rooten. Vooral NTFS support is wel heel handig.
Het is in ieder geval een begin en er zullen ook mensen zijn die deze functionaliteit genoeg vinden (als ze bijvoorbeeld gewoon wat meer media mee willen nemen dan dat er past)

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 16:20
Ik gebruik nu al een tijdje Google Now, maar ik krijg bij het inspreken van een zoek opdracht nooit een 'card' te zien. Iemand anders dit ook onder vonden?
Ik krijg wel gewoon de standaard card's op de Google Now hoofd pagina te zien van mijn favo sport club, het weer, en reistijd van en naar mijn huis locatie.
Spraakinstelling staat op Engels. Ik spreek mijn zoekopdrachten ook in het Engels in.

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gistermiddag m'n Nexus 7 binnen gekregen. Vergeleken met m'n Galaxy Tab 2 10.1" ligt zo'n 7" een stuk lekkerder in de hand, maar ik vind de plaatsing van de powerbutton wel een stuk minder. Deze ligt schuin achterover in de rand, waardoor ik er telkens bewust naar op zoek moet. Zelfde geldt voor de volume buttons. Bij de Tab2 liggen de knoppen meer aan de oppervlakte waardoor je het scherm makkelijker aanzet. Misschien is het gewoon een kwestie van wennen ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)