Ik had denk ik hetzelfde probleem, maar asus is erg coulant en wat jij hebt gedaan gaat zeker niet tegen de garantie in. Je bent hem dan 2 weken kwijt en hij zal volledig gewist zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:50:
[...]
Dank voor je reactie. Of de connector echt minimaal 30 sec. los is geweest weet ik niet dus dat probeer ik nogmaals. Ga ik meteen de vingerafdrukken uit het binnenwerk poetsen (die zitten er zeker).
Vind het wel echt shit als ik hem moet wegbrengen. Al mijn wachtwoorden e.d. staan er op ingesteld los van de evt. data die verloren kan gaan. Als iemand nog tips heeft houd ik mij zeker aanbevolen.
Ja factory reset is altijd stap 1 bij inleveren / reparatie van een product. Het is dus eerder de vraag of je belangrijke data kwijt bent, maar gezien er geen call-history / sms / enzo op gemaakt worden zal dat hopelijk meevallen.
Overigens over die vingervlekken, lekker laten zitten als het op een 'fragiele' plaats zit. Het gaat er meer om over hoe coulant asus is, en kennelijk zijn wel oke. Ik heb er (nog) geen gebruik van hoeven maken, maar bij sommige bedrijven heb ik slechte ervaring (met name samsung)
Overigens over die vingervlekken, lekker laten zitten als het op een 'fragiele' plaats zit. Het gaat er meer om over hoe coulant asus is, en kennelijk zijn wel oke. Ik heb er (nog) geen gebruik van hoeven maken, maar bij sommige bedrijven heb ik slechte ervaring (met name samsung)
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Verwijderd
Nogmaals dank voor de reacties. Heb de boel opnieuw opengemaakt en de connector van de batterij 30 secondes los gemaakt. Startte daarna nog niet op zonder lader. Ruim een uur aan de lader, nog even checken voor het slapen... volledig opgeladen! Wat een geluk. Wel bijna de hele zaterdag met dat ding aan het klooien geweest, maar nu doet hij het weer.
Durf hem nu bijna niet meer van de lader te halen...
Zojuist heb ik ook een Nexus 7 32 GBgekocht bij bol.com, ik heb zelf al een Archos 101 G9 maar ik vind deze de laatste tijd niet meer soepel werken, heb ook maar 6,6 GB ruimte erop.. Sommige apps die ik graag wilt hebben doen het niet op deze Archos tablet zoals Sims Free Play en Xbox Smart glass.
Ik heb een vraagje hierover
Ik heb een aantal dingen gekocht op mijn Archos tablet maar moet ik deze opnieuw kopen op mijn Nexus 7 ?
Ik ga wel van een 10 inch naar een 7 inch en ben benieuwd hoe het bevalt.
Ik heb een vraagje hierover
Ik heb een aantal dingen gekocht op mijn Archos tablet maar moet ik deze opnieuw kopen op mijn Nexus 7 ?
Ik ga wel van een 10 inch naar een 7 inch en ben benieuwd hoe het bevalt.
Nee, ze zijn gekoppeld aan je account, dus met je account aanmelden op de Nexus 7 betekent dat je ze gewoon kan installeren.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Nu online
:strip_exif()/u/142128/rocking%2520ziltoid.gif?f=community)
Voor iedereen met een Nexus 7 en KPN interactieve TV. De iTV app werkt eindelijk op de Nexus 7 en doet het prima. Alleen jammer dat die nog niet goed fullscreen gaat...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Hummm.... Welke versie gaat het hier over ?Touchdomex schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:20:
Voor iedereen met een Nexus 7 en KPN interactieve TV. De iTV app werkt eindelijk op de Nexus 7 en doet het prima. Alleen jammer dat die nog niet goed fullscreen gaat...
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
- Touchdomex
- Nu online
Zitten wel meer fouten in kwam ik achterSupertip schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 00:34:
[...]
Hummm.... Welke versie gaat het hier over ?
Het is gewoon een directe kopie van de iOS app en dat is teleurstellend!
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Is het goed voor de accu als ik hem aan de oplader houd terwijl ik hem gebruik, of beter pas opladen als het echt nodig is?
Vreemd, bij mij loopt hij zonder problemen en netjes full screen..Touchdomex schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:53:
[...]
Zitten wel meer fouten in kwam ik achterHet gaat om 2.1.4. Straks eens een review schrijven want dit kan gewoon niet. iPhone werkt het als een trein maar op een Nexus 7 is het gewoon bij vlagen zo traag als bagger en ik wil ook gewoon netjes fullscreen.
Het is gewoon een directe kopie van de iOS app en dat is teleurstellend!
- Touchdomex
- Nu online
Fullscreen? Hoe? Bovenste en onderste balk zijn gewoon zichtbaar. Zodra ik veel ga scrollen begint het te stotteren. Vandaag is de app blijven hangen omdat ik ging verplaatsen van huis naar stage en hij heeft over de hele dag ongeveer 30% van de batterij opgeslurpt.R2 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:26:
[...]
Vreemd, bij mij loopt hij zonder problemen en netjes full screen..
Twijfel nog of ik hem erop laat Gaat in ieder geval een negatieve review uit binnenkort dat het gewoon luiheid is om zo afschuwelijk lelijk en buggy je app te kopiëren vanaf iOS.
Qua batterij-gezondheid zal het niet veel uitmaken, moet hij tegen kunnen.StygMa schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:16:
Is het goed voor de accu als ik hem aan de oplader houd terwijl ik hem gebruik, of beter pas opladen als het echt nodig is?
De half-inwendige connector van de USB-poort is qua robuustheid een zwakke schakel van de N7. Om die reden niet verstandig hem zo (te laten!) gebruiken. Vooral tablet gebruiken in portrait mode is niet handig in dit geval.
Je kan de N7 het beste opladen als je hem niet gebruikt. Baterijlading maakt daarbij niet veel uit, net wat jij handig vind om er later lang mee te kunnen doen.
Verder is het voor de levensduur goed hem boven de 40% te houden als het even kan.
Yippie kayak, other buckets!
Oh, dat is voor mij fullscreen. Die onderste balk is sowieso altijd aanwezig en ik stoor me niet aan die bovenste. Verder loopt hij bij mij zonder problemen.Touchdomex schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:45:
[...]
Fullscreen? Hoe? Bovenste en onderste balk zijn gewoon zichtbaar. Zodra ik veel ga scrollen begint het te stotteren. Vandaag is de app blijven hangen omdat ik ging verplaatsen van huis naar stage en hij heeft over de hele dag ongeveer 30% van de batterij opgeslurpt.
Twijfel nog of ik hem erop laat Gaat in ieder geval een negatieve review uit binnenkort dat het gewoon luiheid is om zo afschuwelijk lelijk en buggy je app te kopiëren vanaf iOS.
- Touchdomex
- Nu online
Kom steeds meer videoapps en games tegen die de balkjes blurren en de bovenste balk weghalen. IDEAAL! vooral op een nexus 7, Tap je kort op de balk onderin komen alle icoontjes weer. Klein beetje extra maar maakt een wereld van verschil.R2 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 22:35:
[...]
Oh, dat is voor mij fullscreen. Die onderste balk is sowieso altijd aanwezig en ik stoor me niet aan die bovenste. Verder loopt hij bij mij zonder problemen.
Ok, blurren, maar het blijft een balk, dus het is mij om het even of die icoontjes er staan, of alleen stippen, die balk is er gewoon, en de bovenste balk?, tja, zou mooi zijn als die weg zou zijn, maar vind dat niet zo spannend.Touchdomex schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 22:38:
[...]
Kom steeds meer videoapps en games tegen die de balkjes blurren en de bovenste balk weghalen. IDEAAL! vooral op een nexus 7, Tap je kort op de balk onderin komen alle icoontjes weer. Klein beetje extra maar maakt een wereld van verschil.
Dus is de lading op 40% dan moet hij aan de oplader, ik laad hem op als die leeg is, dan leg ik hem 's nachts aan de prik.jmk schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:42:
[...]
Verder is het voor de levensduur goed hem boven de 40% te houden als het even kan.
Volgens jou is dat dus eigenlijk niet goed
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik kijk er nooit naar, niet bij de telefoons die ik heb gehad en ook niet bij de Nexus 7. Mijn HTC Desire die ik had vanaf het moment van uitkomen doet het nog steeds prima, een standby tijd van 2 dagen (mijn vrouw belt nauwelijks) en dat is vergelijkbaar met de standby tijd van het toestel toen het nieuw was. Als hij leeg is gaat hij een nacht aan de lader. In de praktijk maakt het denk ik niet zoveel uit, bij mij iig niet.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
- Touchdomex
- Nu online
Stippen en kleiner maar ook de bovenste balk verdwijnt dan dus. Wat vooral bij TV kijken.R2 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 22:41:
[...]
Ok, blurren, maar het blijft een balk, dus het is mij om het even of die icoontjes er staan, of alleen stippen, die balk is er gewoon, en de bovenste balk?, tja, zou mooi zijn als die weg zou zijn, maar vind dat niet zo spannend.
Je ziet gewoon dat ze het er makkelijk vanaf brengen en zitten van ja ik heb gewoon een app gemaakt terwijl het een erg slecht werkende kopie is van de iPad/iPhone app is.
Op mijn telefoon loopt die ook zo kut. Het is dus niet iets van de Nexus 7....
Dat is wel heel erg voorzichtig, er wordt denk ik gerefereerd aan het type accu wat er in het toestel gaat. Dat is een Lithium-ion accu. Als je dan de info van bijvoorbeeld wiki haalt (gecombineerde quote:)Pierre61 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 07:34:
[...]
Dus is de lading op 40% dan moet hij aan de oplader, ik laad hem op als die leeg is, dan leg ik hem 's nachts aan de prik.
Met name het helemaal leeg maken van de accu zit het venijn. Maar als het goed is zijn toch echt alle originele accus hier tegen beveiligd, bij imitaties hoeft dit niet zo te zijn (daarom zijn ze ook goedkoper vaak). Persoonlijk laad ik ongeveer rond het 20-15% punt en gewoon lekker tot 100%, ik gebruik 'm daarna toch meteen zodat hij nooit lang op 100% is.Levensduur
Een nadeel is dat de Li-ion-accu continu zijn capaciteit verliest, al wordt hij niet gebruikt. Dit verlies is groter bij hogere temperaturen. Door dit chemisch verval gaat bijvoorbeeld een laptopaccu ongeveer 3 tot 5 jaar mee. Dit afbraakfenomeen wordt versterkt wanneer de batterij volledig is opgeladen. De batterij mag niet helemaal ontladen worden, omdat de batterij dan onherstelbaar uit kan vallen.
Vanwege de hoge kostprijs van Li-ion-accu's is het verantwoord om de levensduur ervan te verhogen. Dit kan met inachtneming van de volgende maatregelen:
Bewaren:
In de koelkast (niet in de vriezer)
Ongeveer half opgeladen
Tijdens gebruik:
Niet geheel opladen (tot bijvoorbeeld 97 %)
Niet geheel ontladen (i.v.m. diepontlaadgevaar)
Zo veel mogelijk opladen met gebruik van netvoeding
De fabrikanten leveren hun Li-ion-accu's meestal af met 40% lading. Daarbij blijft de accu het langste goed.
[ Voor 1% gewijzigd door rockhopper op 06-03-2013 11:17 . Reden: wiki link erbij gedaan ]
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Moeten is een groot woord. Maak jezelf nooit ondergeschikt aan technologie. Moet altijd andersom. :-)Pierre61 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 07:34:
[...]
Dus is de lading op 40% dan moet hij aan de oplader, ik laad hem op als die leeg is, dan leg ik hem 's nachts aan de prik.
Maar als het net zo makkelijk in je ritme past, bij 40% in de oplader doen. Dan gaat je accu misschien iets langer mee is de theorie.
De accu is trouwens met een klein halfuurtje wel realtief makkelijk te vervangen. Veel sneller voor een geoefend iemand.
- Touchdomex
- Nu online
Voor de mensen die in landscape willen werken. Sony heeft haakse micro-USB dingen die echt extreem goed werken voor dit soort dingen. Omdat jij je hand om de kabel kan leggen.

Zit extreem stevig. Ik had hem gelukkig nog over van mijn Arc S maar ideaal. Jammer genoeg leveren ze nu bij de Xperia T een rechte....

Zit extreem stevig. Ik had hem gelukkig nog over van mijn Arc S maar ideaal. Jammer genoeg leveren ze nu bij de Xperia T een rechte....
Verwijderd
http://dx.com/p/genuine-s...ni-more-95cm-length-70893
Hou wel rekening met een weekje of drie, vier levertijd
Hou wel rekening met een weekje of drie, vier levertijd
Tablet nu een maand of 3 in bezit. Linker speaker membraam gepopt.. Schijnt vaker te gebeuren. RMA procedure uitzoeken...
Verwijderd
Ik heb nu ook meerdere gebruikers op mijn Nexus 7 gemaakt, best handig vind ik, zo kan mijn moeder ook de Nexus 7 gebruiken zonder dat het via mijn eigen account is.
Ik gebruik hem namelijk niet al te vaak en overdag ben ik sowieso werken, maja ze vind het helemaal geweldig.
Ik gebruik hem namelijk niet al te vaak en overdag ben ik sowieso werken, maja ze vind het helemaal geweldig.
Niemand die hier een suggestie voor heeft? Iemand een idee of zo'n connector antenne veertje te solderen valt?cordonbleu schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:25:
Ik heb net mijn Nexus 7 flink laten vallen op stenen ondergrond en nu is intern 1 van de 2 wifi connectors afgebroken.Dit zijn dus die goudkleurige 'spring connectors'. (Goed te zien op de foto's van Ossi op deze pagina. Iets naar boven scrollen.) Mijn wifi ontvangst is nu dus een stuk minder goed.
Iemand enig idee of dit te repareren valt?
Kort vraagje -- Zouden jullie het nog aanraden om nu [maart 2013, bijna een jaar na release] nog de GN7 te kopen? Hij heeft nu relatief geen baanbrekende specs meer, het scherm is met 216 ppi zelfs wat aan de karige kant. Was er niet een gerucht over een nieuw 7 inch Nexusmodel?
De allerhoogste prestaties zijn overigens zeker niet nodig. Maar bijvoorbeeld om via VNC-protocol een PC te bedienen lijkt een hogere resolutie me handiger?
De allerhoogste prestaties zijn overigens zeker niet nodig. Maar bijvoorbeeld om via VNC-protocol een PC te bedienen lijkt een hogere resolutie me handiger?
hoi
de N7 is nog steeds top qua prijs/kwaliteit verhouding.
Maar google kennende komt er in juni wel een nieuwe of geupdate versie
Maar google kennende komt er in juni wel een nieuwe of geupdate versie
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Nu is de Nexus 7 nog meeste 'bang for buck' Google zal tijdens de Google I/O op 15 tot 17 mei weer aankondigingen gaan doen. Verwacht wordt Android 5.0 met een bijbehorend toestel. Een nieuwe tablet behoort dan ook tot de opties, maar is voorlopig giswerk. Dan blijft het afwachten wanneer en OF het toestel ook naar Nederland komt.Sua schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:55:
Kort vraagje -- Zouden jullie het nog aanraden om nu [maart 2013, bijna een jaar na release] nog de GN7 te kopen? Hij heeft nu relatief geen baanbrekende specs meer, het scherm is met 216 ppi zelfs wat aan de karige kant. Was er niet een gerucht over een nieuw 7 inch Nexusmodel?
Er is een gerucht dat Google met Asus bezig is aan een nieuwe 7" Nexus tablet met een full-HD scherm.
Ik zit daar een beetje op te wachten, omdat ik de N7 voor surfen net niet optimaal vind voor de leesbaarheid. Wellicht dat dat met een full-HD scherm ook opgelost is, waarmee het echt een no-brainer wordt voor die prijs.
Ik zit daar een beetje op te wachten, omdat ik de N7 voor surfen net niet optimaal vind voor de leesbaarheid. Wellicht dat dat met een full-HD scherm ook opgelost is, waarmee het echt een no-brainer wordt voor die prijs.
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Verwijderd
Full-HD gaat jou niet beter laten lezen dat doet een leesbril of je lettertype groter maken in je web browser.Gugger schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:53:
Er is een gerucht dat Google met Asus bezig is aan een nieuwe 7" Nexus tablet met een full-HD scherm.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:56:
[...]
Full-HD gaat jou niet beter laten lezen dat doet een leesbril of je lettertype groter maken in je web browser.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Letters worden scherper bij gelijke grootte, dus zeker wel leesbaarder.Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:56:
[...]
Full-HD gaat jou niet beter laten lezen dat doet een leesbril of je lettertype groter maken in je web browser.
*weg* aub vriendelijk blijven.
[ Voor 48% gewijzigd door RoD op 08-03-2013 23:23 ]
Ik heb hem gister gekocht. Voor 200 ex. BTW kan je niet echt een miskoop doen. Hij bevalt echt prima. Super ding! Kon nergens betere prijs/kwaliteit vinden.Sua schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:55:
Ik ben er ook nog steeds erg blij mee
Ik verwacht geen revolutionaire dingen van de nieuwe "Nexus 7 ?", en mocht het een echte must have zijn dan kun je je Nexus eenvoudig weer doorverkopen, voor dit geld zijn er geen betere toestellen imo. En ik verwacht dat er een paar dagen later Android 5 (of welke nieuwe versie dan ook) wordt gepushed naar de Nexus toestellen en daar ging het me eigenlijk ook om. Een up-to-date apparaat qua hardware en software.
Ik verwacht geen revolutionaire dingen van de nieuwe "Nexus 7 ?", en mocht het een echte must have zijn dan kun je je Nexus eenvoudig weer doorverkopen, voor dit geld zijn er geen betere toestellen imo. En ik verwacht dat er een paar dagen later Android 5 (of welke nieuwe versie dan ook) wordt gepushed naar de Nexus toestellen en daar ging het me eigenlijk ook om. Een up-to-date apparaat qua hardware en software.
Hier ook een happy gebruiker, dat ding is echt geweldig. Heb hem nog steeds stock misschien binnenkort maar eens voorzien van een root of zo
Verwijderd
Een responsive website schaalt automatisch lettertypes naar een optimaal formaat.Smultie schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:07:
[...]
Letters worden scherper bij gelijke grootte, dus zeker wel leesbaarder.
Als je geen responsive website hebt ligt dit niet aan je tablet.
Dan zul jezelf moeten zoomen of je lettertype standaard groter zetten.
Dat die website dan niet meer op je 7 inch tablet past ligt niet aan de tablet...
Als je perse een not responsive website fullscreen wil zien op je tablet moet je toch meer aan een 10 inch gaan denken imho
Je snapt me niet geloof ik. Ik vind (=mening, geen feit!) de letters op een Nexus 7 bij webbrowsing niet lekker leesbaar zonder zoomen. Bij een hogere pixeldensity worden letters gewoon scherper bij een gelijke lettergrootte, wat de leesbaarheid zeker wel ten goede komt in mijn beleving. Ik hoop daarmee dat de browse-ervaring daarmee een stap vooruit gaat, omdat ik de N7 fantastisch vind, op het browsen na.Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:32:
[...]
Een responsive website schaalt automatisch lettertypes naar een optimaal formaat.
Als je geen responsive website hebt ligt dit niet aan je tablet.
Dan zul jezelf moeten zoomen of je lettertype standaard groter zetten.
Dat die website dan niet meer op je 7 inch tablet past ligt niet aan de tablet...
Als je perse een not responsive website fullscreen wil zien op je tablet moet je toch meer aan een 10 inch gaan denken imho
Dat heeft niets met optimaal formaat en een responsive website te maken.
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Welke app gebruiken jullie om videos te bekijken? Heb een nexus 7 sinds gisteren, MX Player speelt 1080p MKVs soepel af, maar geeft geen geluid bij dts sporen (support het niet meer na een bepaalde versie). VLC player speelt wel geluid af, maar heeft last van stuttering. Ik heb geen zin om videofiles speciaal te hercoderen voor de nexus 7.
"S/W audio" al geprobeerd? (Software audio decoding in plaats van hardware)brechts schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:19:
Welke app gebruiken jullie om videos te bekijken? Heb een nexus 7 sinds gisteren, MX Player speelt 1080p MKVs soepel af, maar geeft geen geluid bij dts sporen (support het niet meer na een bepaalde versie). VLC player speelt wel geluid af, maar heeft last van stuttering. Ik heb geen zin om videofiles speciaal te hercoderen voor de nexus 7.
hoi
S/W audio optie heeft geen effect in MX Player. Ik las wel dat je een aangepast ffmpeg codec kan inladen die wel nog dts geluid zou moeten aankunnen, eens op zoek gaan hoe dat moet.
In VLC loopt de audio wel goed, daar is het het beeld dat stuttert.
In XBMC heb ik geen audio en loopt het beeld ook niet vloeiend.
edit: Ok, werkend gekregen met alternatieve codec voor MX Player die ik hier heb gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2156254
Voor de nexus 7 is het deze versie die je nodig hebt: Arm v7 with Neon Support (Alternative)
Werkt perfect nu, zowel vloeiend beeld als geluid
edit: Ok, werkend gekregen met alternatieve codec voor MX Player die ik hier heb gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2156254
Voor de nexus 7 is het deze versie die je nodig hebt: Arm v7 with Neon Support (Alternative)
[ Voor 32% gewijzigd door brechts op 08-03-2013 22:03 ]
Beste post van t weekend, en het is pas vrijdag!brechts schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:39:
S/W audio optie heeft geen effect in MX Player. Ik las wel dat je een aangepast ffmpeg codec kan inladen die wel nog dts geluid zou moeten aankunnen, eens op zoek gaan hoe dat moet.
Ja, inderdaad...Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:10:
Ik heb nu ook meerdere gebruikers op mijn Nexus 7 gemaakt, best handig vind ik, zo kan mijn moeder ook de Nexus 7 gebruiken zonder dat het via mijn eigen account is.
Zo heb ik ook meerdere accounts aangemaakt, eentje voor mezelf, eentje voor mijn vrouw en eentje voor mijn zoontje.
Ik heb apps+data gedeeld (niet voor elke app, maar wel enkelen) met dit programmaatje :
Google Play: Multi-User App Share.
Met name de game-data voor mijn zoontje, zoals bijvoorbeeld Real Racing 2 en 3
[ Voor 16% gewijzigd door speedme op 09-03-2013 14:15 ]
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Het enigste dat me echt stoort aan de Nexus 7 is de trage i/o van de opslag en het gebrek aan geheugenbandbreedte (soms echt wel merkbaar).janvanduschoten schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:00:
Ik ben er ook nog steeds erg blij mee![]()
Als de volgende Nexus 7 voor 299€ een Tegra 4 cpu, 1080p scherm en LTE (800/1800/2600MHz) heeft dan ben ik wel erg geneigd om mijn Nexus te verkopen en voor de nieuwe te gaan.
Sinds een paar dagen laadt mijn Nexus 7 niet meer goed op. Een hele nacht gaf maar 30 procent erbij en opladen tijdens gebruik resulteerde in helemaal niks. Flink gegoogled maar de problemen wezen meestal naar kabel gebruik en of het gebruik van andere roms. Ik draai gewoon stock en gebruik de standaard oplader die erbij zat.
Vanochtend kwam ik ergens op XDA tegen dat het loskoppelen van de batterij nog wel eens wil helpen. Loshalen van de connector, een minuutje wachten en weer aansluiten.
Op YouTube gekeken hoe je die connector uberhaupt los haalt (langzaam duwen met scherp mesje) en voila, hij laadt weer met de gebruikelijke snelheid op!
YouTube: How to Take apart the tablet nexus 7 by Durapowerglobal.com op 3:35 zie je goed hoe je de connector los wipt.
Misschien helpt het iemand die dezelfde issues heeft :-)
Vanochtend kwam ik ergens op XDA tegen dat het loskoppelen van de batterij nog wel eens wil helpen. Loshalen van de connector, een minuutje wachten en weer aansluiten.
Op YouTube gekeken hoe je die connector uberhaupt los haalt (langzaam duwen met scherp mesje) en voila, hij laadt weer met de gebruikelijke snelheid op!
YouTube: How to Take apart the tablet nexus 7 by Durapowerglobal.com op 3:35 zie je goed hoe je de connector los wipt.
Ik gebruik om mn HTC One X Dice player, die speelt mkv soepel af en met geluid.brechts schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:19:
geen ervaringen mee, maar je zou dit kunnen proberen:Zerosum schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:41:
Sinds een paar dagen laadt mijn Nexus 7 niet meer goed op. Een hele nacht gaf maar 30 procent erbij en opladen tijdens gebruik resulteerde in helemaal niks. Flink gegoogled maar de problemen wezen meestal naar kabel gebruik en of het gebruik van andere roms. Ik draai gewoon stock en gebruik de standaard oplader die erbij zat.
Google Play: Battery Calibration
Helaas heeft zojuist mijn Nexus 7 de geest gegeven. Steeds na enkele seconde een filmpje kijken (zowel online op youtube of een mp4 op de tablet zelf) of na enkele minuten normaal gebruik ziet mijn Nexus er zo uit:

Soms zijn het paarse strepen en soms zijn ze groen. Resetten e.d. heeft geen enkele zin. Morgen maar eens Asus bellen en kijken wat hun te zeggen hebben. Erg jammer dit want verder vind ik het toch wel een erg mooi apparaatje.

Soms zijn het paarse strepen en soms zijn ze groen. Resetten e.d. heeft geen enkele zin. Morgen maar eens Asus bellen en kijken wat hun te zeggen hebben. Erg jammer dit want verder vind ik het toch wel een erg mooi apparaatje.
Probeer voor de gein eens de accu los te koppelen en na een minuutje weer aan te sluiten. Je beschrijving lijkt op wat ik eerst had met m'n eerste nexus 7. Hoewel het bij jou wat specifieker gerelateerd lijkt aan filmpjes en ik niet die gekke paarse beelden had. Ik kan me echter voorstellen dat je met een filmpje over een zekere 'power-threshold' gaat (dus vrij veel van de accu vraagt). Ziet er in ieder geval niet goed uit
Ondertussen maandje geprobeerd, weinig verschil. Met alleen Chromen haal ik 4 uur scherm aan tijd. Weinig achtergrond apps, want grafiek blijft horizontaal als ik hem niet gebruik. Heel erg tegenvallend dus.janvanduschoten schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:07:
Misschien Google Now die steeds aan het pollen is waar je bent? Als ik jou was zou ik dat eerst eens uitzetten, ben benieuwd naar het resultaat
Verder vind ik dat de N7 erg snel opgeladen wordt, van 25% naar vol duurt maar 2 uur (sneller dan mijn mobiel). Ik krijg toch het idee dat er een accu met een lage capaciteit in zit
Ligt denk eerder aan de oplader van de N7. Die trekt namelijk 2 Ampere. Dus meer dan de meeste opladers voor telefoons, die meestal 1 a 1,5 A leveren. Daarentegen is de accu van de N7 natuurlijk wel weer groter. Blijkbaar heeft de oplader dus meer invloed.H92! schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:32:
[...]
Ondertussen maandje geprobeerd, weinig verschil. Met alleen Chromen haal ik 4 uur scherm aan tijd. Weinig achtergrond apps, want grafiek blijft horizontaal als ik hem niet gebruik. Heel erg tegenvallend dus.
Verder vind ik dat de N7 erg snel opgeladen wordt, van 25% naar vol duurt maar 2 uur (sneller dan mijn mobiel). Ik krijg toch het idee dat er een accu met een lage capaciteit in zit
Mijn oude Iphone 4 zojuist geruild met een Nexus 7.
Erg leuke tablet! ideaal voor op de bank en in bed. super snel, vloeiend veel apps en de accu gaat lang mee.
Het scherm is wat minder maar dat lijkt mij een kwestie van wennen. Nu ff uitzoeken wat het allemaal kan
Erg leuke tablet! ideaal voor op de bank en in bed. super snel, vloeiend veel apps en de accu gaat lang mee.
Het scherm is wat minder maar dat lijkt mij een kwestie van wennen. Nu ff uitzoeken wat het allemaal kan
Nou ik weet niet hoe het met jouw oude iphone gestelt was maar ik vind de accu maar matig. Wat vind je 'minder' aan het scherm? Ik vind het scherm namelijk best goed, dus ik vraag me af wat er volgens jou anders/beter kan/moet. Uiteraard kan de resolutie hoger, maar dat geeft meestal ook een hoger prijskaartje, en als je kijkt naar de concurrentie op 7" is de huidige resolutie toch de gewone standaard.AlphaWierie schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:10:
Mijn oude Iphone 4 zojuist geruild met een Nexus 7.
super snel, vloeiend veel apps en de accu gaat lang mee.
Het scherm is wat minder maar dat lijkt mij een kwestie van wennen.
Of ik het hier moet posten weet ik niet, maar ik zoek een kompas app die goed werkt op een Nexus 7 Inderdaad verkeerde topic sorry
[ Voor 16% gewijzigd door Pierre op 12-03-2013 08:46 ]
Niet de goede thread ik zou hier even verder kijken. Er is daar (toevallig?) vandaag al een hele discussie aan de gang over compass apps, iets wat een simpele search je waarschijnlijk ook had kunnen vertellen
Voor de geïnteresseerden, iBood heeft vandaag een Nexus 7 16GB in de aanbieding voor €180,- wel refurbished helaas.
⏩ PVOutput☀️
Aangezien dit apparaat toch nog wel eens wat kuren heeft en ibood de slechtste aftersales ooit....Quad schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 02:53:
Voor de geïnteresseerden, iBood heeft vandaag een Nexus 7 16GB in de aanbieding voor €180,- wel refurbished helaas.

Je krijgt gewoon een jaar garantie via AsusOssi schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:12:
[...]
Aangezien dit apparaat toch nog wel eens wat kuren heeft en ibood de slechtste aftersales ooit....zou ik het risico niet lopen daar
⏩ PVOutput☀️
Ik heb pas geleden een gebruikte gekocht van december 2012 met bon, 32GB voor € 180,-. Ik zou geen 16GB kopen met weinig garantie voor hetzelfde geld.
Verdere discussie hoort thuis in het levertijden topic
Ik merkte gisteren trouwens voor het eerst dat de automatische helderheid begon te flikkeren op zolder bij lamplicht, hij kan het dan niet goed corrigeren lijkt het. Ik heb hem op een vaste helderheid gezet, dat gaat toch beter.
Verdere discussie hoort thuis in het levertijden topic
Ik merkte gisteren trouwens voor het eerst dat de automatische helderheid begon te flikkeren op zolder bij lamplicht, hij kan het dan niet goed corrigeren lijkt het. Ik heb hem op een vaste helderheid gezet, dat gaat toch beter.
Via V&A gekocht of andere interessante adresjes?janvanduschoten schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:19:
Ik heb pas geleden een gebruikte gekocht van december 2012 met bon, 32GB voor € 180,-. Ik zou geen 16GB kopen met weinig garantie voor hetzelfde geld.
Klinkt als n goeie prijs!
(aangezien ik niet echt dicht bij Haarlem woon voor de paradigit actie van € 199,-)
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Net een nexus 7 besteld tevens heb ik een galaxy s3.
Op de galaxy heb ik verschillende features van samsung, denk aan pop up browser, pop up video, multi windows etc.
Is er een ROM voor nexus 7 die dit ook ondersteunt? I hope so, haha.
Op de galaxy heb ik verschillende features van samsung, denk aan pop up browser, pop up video, multi windows etc.
- Touchdomex
- Nu online
Moet je eventjes op XDA of hier in het custom rom topic kijken voor de nexus 7.MurtnR schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:38:
Net een nexus 7 besteld tevens heb ik een galaxy s3.
Maar waarom niet een Samsung Tablet gekocht die wel die functies heeft? In plaats van nu die dingen erin "hacken"
Ik ga de N7 zaterdag ophalen uit duitsland. De 32GB versie met 3G. Nu maar hopen dat de touchscreen problemen en de connector problemen achterwege blijven. Heb ook een Nexus 4 uit Duitsland, dat gaat tot op heden prima

En, scheelt dat veel dan?ECiftci schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:20:
Ik ga de N7 zaterdag ophalen uit duitsland. De 32GB versie met 3G. Nu maar hopen dat de touchscreen problemen en de connector problemen achterwege blijven. Heb ook een Nexus 4 uit Duitsland, dat gaat tot op heden prima
Ik vind hem op deze duitse vergelijkingssite vanaf € 299,- en in NL kost hij volgens de PW vrijwel hetzelfde.
Voor interessante info staan we echter altijd open
Prijs bij MM Duitsland is ook € 299,- voor de 3G en in Nederland krijg je bij de WiFi deze week een gratis cover en gratis verzending (€ 249,-)
Ik wil de 3G versie dus de aanbieding heb ik helaas niets aan. En ik ben toevallig toch in Monchengladbach dit weekend dus kan em net zo goed even ophalen.Danny the dog schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:37:
[...]
En, scheelt dat veel dan?
Ik vind hem op deze duitse vergelijkingssite vanaf € 299,- en in NL kost hij volgens de PW vrijwel hetzelfde.
Voor interessante info staan we echter altijd open
Prijs bij MM Duitsland is ook € 299,- voor de 3G en in Nederland krijg je bij de WiFi deze week een gratis cover en gratis verzending (€ 249,-)
Ik ga de 3G versie ook gebruiken om op vakantie te tetheren. Helaas moet je daarvoor nog wel rooten en een package installeren via CWM volgens mij...
Prijs verschil is er niet echt.
Ah kijk, je doet het gewoon omdat je er toch bent! 
Dacht al dat er op een bepaalde plaats een geweldig prijsverschil zou zijn.
Ehm... als je wil gaan tetheren neem ik aan dat je met je laptop op internet wilt via de Nexus? Want als je met de Nexus op internet wilt via je telefoon, heb je natuurlijk genoeg aan de non-3G versie..
Ehm... als je wil gaan tetheren neem ik aan dat je met je laptop op internet wilt via de Nexus? Want als je met de Nexus op internet wilt via je telefoon, heb je natuurlijk genoeg aan de non-3G versie..
Het gaat inderdaad om de 3G van de N7 gebruiken op mijn Nexus4 en de iPhone 5 van mijn vriendin. Ik ga 3 a 4 keer per jaar op vakantie en irriteer me mateloos aan hotels waar je in de lobby moet zitten om te kunnen internetten. Vooral als ik bv voor het slapen gaan nog wil kijken wat we morgen kunnen gaan doen en wat voor weer er wordt verwacht...Danny the dog schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:42:
Ah kijk, je doet het gewoon omdat je er toch bent!
Voor het prijsverschil van €50 hoef je het niet te laten naar mijn mening...
Helemaal gelijk, het prijsverschil is niet groot voor de extra functionaliteit.ECiftci schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:49:
[...]
Het gaat inderdaad om de 3G van de N7 gebruiken op mijn Nexus4 en de iPhone 5 van mijn vriendin. Ik ga 3 a 4 keer per jaar op vakantie en irriteer me mateloos aan hotels waar je in de lobby moet zitten om te kunnen internetten. Vooral als ik bv voor het slapen gaan nog wil kijken wat we morgen kunnen gaan doen en wat voor weer er wordt verwacht...
Voor het prijsverschil van €50 hoef je het niet te laten naar mijn mening...
Alhoewel ik niet begrijp waarom je een data abo neemt voor je N7 (extra kosten gedurende hele jaar) om te kunnen internetten op je N4 of iPhone met reeds lopende data abo's. Tethering werkt beide kanten op, je kunt ook met je N7 op het www via je N4 of Appeltje. Maarrrrr, ieder zijn ding natuurlijk
Beetje meer on topic
Ik denk dat ie niet meer wordt gemaakt en het vraag-aanbod systeem in werking treedt, met een initiële prijsverlaging om zo snel mogelijk van de voorraad af te komen (zie prijsverloop Galaxy Nexus ter referentie) [/nerd mode]Danny the dog schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:22:
[...]
Helemaal gelijk, het prijsverschil is niet groot voor de extra functionaliteit.
Alhoewel ik niet begrijp waarom je een data abo neemt voor je N7 (extra kosten gedurende hele jaar) om te kunnen internetten op je N4 of iPhone met reeds lopende data abo's. Tethering werkt beide kanten op, je kunt ook met je N7 op het www via je N4 of Appeltje. Maarrrrr, ieder zijn ding natuurlijk
Beetje meer on topicweet iemand al of de prijs van de huidige 32GB N7 omlaag zal gaan bij de introductie van de Full HD N7 in/na mei?
Naja als ik kijk naar de prijs van de 16GB N7 vraag ik me af welke gek die laatste stuks uberhaupt nog koopttobitronics schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:30:
[...]
Ik denk dat ie niet meer wordt gemaakt en het vraag-aanbod systeem in werking treedt, met een initiële prijsverlaging om zo snel mogelijk van de voorraad af te komen (zie prijsverloop Galaxy Nexus ter referentie) \[/nerd mode]
Maar, ik zag dat prijzen en dergelijke eigenlijk in n ander topic horen

Ik wil geen data abonnement aanschaffen. Eerder 3G via prepaid gebruiken. In Nederland is dat vrij duur maar in de meeste landen gaat prima voor een week of twee. Ik wil niet mijn simkaarten hannesen op de toestellen want dan kan je weer niet gebeld worden en dan moet je steeds met kaartjes wisselen...Danny the dog schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:22:
[...]
Helemaal gelijk, het prijsverschil is niet groot voor de extra functionaliteit.
Beetje meer on topicweet iemand al of de prijs van de huidige 32GB N7 omlaag zal gaan bij de introductie van de Full HD N7 in/na mei?
Da's een verdomd slimme oplossing idd!ECiftci schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:14:
[...]
Ik wil geen data abonnement aanschaffen. Eerder 3G via prepaid gebruiken. In Nederland is dat vrij duur maar in de meeste landen gaat prima voor een week of twee. Ik wil niet mijn simkaarten hannesen op de toestellen want dan kan je weer niet gebeld worden en dan moet je steeds met kaartjes wisselen...
Goeie aanpak
Thnx voor de tip zelfs!
[ Voor 4% gewijzigd door Danny the dog op 20-03-2013 16:18 ]
Dit. (bv.: griekenland: 12GB/14euro, prepaid)ECiftci schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:14:
[...]
Ik wil geen data abonnement aanschaffen. Eerder 3G via prepaid gebruiken. In Nederland is dat vrij duur maar in de meeste landen gaat prima voor een week of twee. Ik wil niet mijn simkaarten hannesen op de toestellen want dan kan je weer niet gebeld worden en dan moet je steeds met kaartjes wisselen...
En het feit dat er 250MB data in mijn vast internet abbo zit.
Zojuist stond TNT Express weer voor de deur met een pakketje van Asus. Ze hebben daar het LCD scherm en de topcase vervangen en hij werkt nu weer perfectJeroen797 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:08:
Helaas heeft zojuist mijn Nexus 7 de geest gegeven. Steeds na enkele seconde een filmpje kijken (zowel online op youtube of een mp4 op de tablet zelf) of na enkele minuten normaal gebruik ziet mijn Nexus er zo uit:
[afbeelding]
RMA vandaag retour gekregen, ruim een week gewacht maar werkt weer en onbeschadigd retour.tjaeuhm schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:45:
Tablet nu een maand of 3 in bezit. Linker speaker membraam gepopt.. Schijnt vaker te gebeuren. RMA procedure uitzoeken...
Goed werk van Asus.
Zo vandaag mijn bestelling binnen gekregen, een Bluetooth toetsenbord.
Een superleuk ding de tab kan er in gezet worden en je kan het geheel in elkaar sluiten ziet er dan uit als 2 achterkanten en het is nog compact ook.
In één woord super, en dat voor 17€.
Een superleuk ding de tab kan er in gezet worden en je kan het geheel in elkaar sluiten ziet er dan uit als 2 achterkanten en het is nog compact ook.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Heb je wat foto's en waar heb je dat #handy ding gekocht als ik vragen magSupertip schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:22:
Zo vandaag mijn bestelling binnen gekregen, een Bluetooth toetsenbord.
Ff kijken of het lukt.Pierre61 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:39:
[...]
Heb je wat foto's en waar heb je dat #handy ding gekocht als ik vragen mag
KLIK
Deze link ter illustratie, ik heb hem via eBay.nl Hongkong 10 dgn verzending naar nl.
Alleen keyboard netjes in het originele doosje, geen extras, kosten totaal15,18€
Wil je de naam van de verkoper(powerseller) stuur ff een pb-tje
Geen aluminium, gewoon plastic fantastic
Tikt heerlijk, wel wennen.
[ Voor 51% gewijzigd door Supertip op 23-03-2013 20:11 ]
Screenprotector kan je wel weggooien iig.
Ik heb dat keyboardje ook, werkt echt goed iig, wel lastig om te typen soms, maar goed genoeg en leuk als stand.
Ik heb dat keyboardje ook, werkt echt goed iig, wel lastig om te typen soms, maar goed genoeg en leuk als stand.
⏩ PVOutput☀️
Alleen vervagen de letters wel heel snel, beter ook even een setje letterstickers kopen als je veel tikt. (Of je moet blind typen natuurlijk)
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Verwijderd
Zijn er mensen hier die vanuit de sources inmiddels hun Nexus 7 hebben omgebouwd tot dit ding (Ubuntu/Android): http://pwnieexpress.com/products/pwnpad ? De prijs voor het apparaat met ROM is mijns inziens te hoog, beter kan ik een los tablet kopen + ROM erop flashen.
Een PWNpad is in mijn optiek nutteloos. Je kan er vrij weinig mee als gemiddelde consument gezien. En ik val daaronder.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Het is ook niet voor de gemiddelde consument, voor mij wel, maar was benieuwd of er al iemand bezig is geweest om hier een ROM voor te bakken uit de sources (op GitHUB)
. Ben zelf nog even lui (geweest).
Hoe draait UBUNTU overigens op de Nexus 7? Of mag dit hier niet worden besproken?
Hoe draait UBUNTU overigens op de Nexus 7? Of mag dit hier niet worden besproken?
Ubuntu wou ik eerst ook, tot er op de releasedag eigenlijk pas bekend werd wat wel en wat niet draaide. Eigenlijk niets.
Ubuntu voor de Nexus 7 is pas interessant vanaf de customerpreview, niet voor een developerspreview.
Dus ik heb hem nog niet geprobeerd.
Note: Het concept spreekt mij wel enorm aan, ik gebruik hem toch alleen voor browsing en/of films te kijken en daar is het Ubuntu for Nexus concept wel erg geschikt voor. Als er een versie is waar praktisch alles van werkbaar is muv een paar bugs misschien wil ik hem graag draaien.
Ubuntu voor de Nexus 7 is pas interessant vanaf de customerpreview, niet voor een developerspreview.
Dus ik heb hem nog niet geprobeerd.
Note: Het concept spreekt mij wel enorm aan, ik gebruik hem toch alleen voor browsing en/of films te kijken en daar is het Ubuntu for Nexus concept wel erg geschikt voor. Als er een versie is waar praktisch alles van werkbaar is muv een paar bugs misschien wil ik hem graag draaien.
[ Voor 35% gewijzigd door Quad op 24-03-2013 00:14 ]
⏩ PVOutput☀️
In principe hoort dat thuis in Google Nexus 7 - Rooten en Custom ROM's.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 00:05:
Het is ook niet voor de gemiddelde consument, voor mij wel, maar was benieuwd of er al iemand bezig is geweest om hier een ROM voor te bakken uit de sources (op GitHUB). Ben zelf nog even lui (geweest).

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic
Google Nexus 7 8 Gb versie momenteel bij Mediamarkt in de aanbieding voor 189 euro; doen?
Als jij genoeg hebt aan 8GB opslag en je het het prijsverschil van 50 - 60 euro tov de 32GB versie waard vind, gewoon doenVads schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:34:
Google Nexus 7 8 Gb versie momenteel bij Mediamarkt in de aanbieding voor 189 euro; doen?
Heb gisteravond zelf nog de 32GB + gratis cover besteld + gratis verzending voor € 249,-
Als ik zie wat hij nu kost, heb ik de Nexus dus voor € 219,- gekregen (cover kost € 30,-)
Kort antwoord: neeVads schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:34:
Lang antwoord: als je met een beperkt budget per se deze wilt misschien, maar weet dat het een uitgefaseert model is, het geheugen zeer beperkt en niet makkelijk uitbreidbaar, en deze 'eerste generatie-batch' (de 8GB modellen dus) vol zaten met gebreken en je dus waarschijnlijk een refurbished / repaired model krijgt 'als nieuw verkocht' als je dat allemaal niet erg vind en de meerprijs voor een 32GB niet de moeite vind, dan: ja
[ Voor 7% gewijzigd door rockhopper op 25-03-2013 14:10 ]
Als je gamed, dan zit je 8 GB ook zo vol. Dan heb je ook bijna niets aan je Tegra 3 chip. Sommige games zijn wel 3-4 GB!.Vads schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:34:
Misschien is dit al eens langsgekomen in dit topic maar mij is het volgende opgevallen wat betreft het scherm van de Nexus 7 32GB versie. Voor 2 maanden terug had ik al eens een Nexus 7 32 GB maar die heb ik toen verkocht vanwege de aanschaf van een Ipad.
Inmiddels heb ik sinds een paar dagen weer een Nexus 7 32 GB in bezit maar nu is mij iets opgevallen wat betreft de kleurweergave. Bij de vorige Nexus 7 vond ik de kleuren soms ietwat flats t.o.v. van de Ipad en ergens wel jammer omdat alles wel heel crisp uit zag.
Bij de Nexus 7 die ik nu heb valt mij op dat de kleuren een heel stuk opgewaardeerd zijn en zelfs zo goed als gelijk met de Ipad. Mijn vermoeden is dus dat Asus misschien andere schermen is gaan gebruiken in nieuwe batches.
Misschien zijn er meerderen met die ervaring maar het zou ook kunnen zijn dat ze de schermen beter gekalibreerd hebben. Overigens stond er al standaard Android 4.2.1 op waarna er meteen al de update naar 4.2.2. aangekondigd werd. Dit maaktte verder niet uit qua kleurweergave want die is hetzelfde gebleven.
Inmiddels heb ik sinds een paar dagen weer een Nexus 7 32 GB in bezit maar nu is mij iets opgevallen wat betreft de kleurweergave. Bij de vorige Nexus 7 vond ik de kleuren soms ietwat flats t.o.v. van de Ipad en ergens wel jammer omdat alles wel heel crisp uit zag.
Bij de Nexus 7 die ik nu heb valt mij op dat de kleuren een heel stuk opgewaardeerd zijn en zelfs zo goed als gelijk met de Ipad. Mijn vermoeden is dus dat Asus misschien andere schermen is gaan gebruiken in nieuwe batches.
Misschien zijn er meerderen met die ervaring maar het zou ook kunnen zijn dat ze de schermen beter gekalibreerd hebben. Overigens stond er al standaard Android 4.2.1 op waarna er meteen al de update naar 4.2.2. aangekondigd werd. Dit maaktte verder niet uit qua kleurweergave want die is hetzelfde gebleven.
Mijn 16GB wifi model uit september ziet er ook flets uit tegenover een US 32GB wifi (feb) en een 3G 32GB (feb), de kleuren zijn echt stukken beter.Roel1966 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:01:
Misschien is dit al eens langsgekomen in dit topic maar mij is het volgende opgevallen wat betreft het scherm van de Nexus 7 32GB versie. Voor 2 maanden terug had ik al eens een Nexus 7 32 GB maar die heb ik toen verkocht vanwege de aanschaf van een Ipad.
Heeft er iemand met het 3G model ook last van baseband_xmm_power wakelock die de batterij naar de vaantjes doet?
Dan vermoed ik toch dat ze bij de nieuwe batches misschien andere schermpjes zijn gaan gebruiken want het is echt een aanmerkelijk verschil. Ook heb ik het idee dat de tekst toch nog iets scherper geworden is dan bij de vorige versie. In elk geval vind ik het een heel groot pluspunt en soms gebruik ik de Nexus 7 vaker als de Ipad omdat ie zo handig is om snel even te pakken.AndRo555 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:02:
Mijn 16GB wifi model uit september ziet er ook flets uit tegenover een US 32GB wifi (feb) en een 3G 32GB (feb), de kleuren zijn echt stukken beter.
Roel1966 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:01:
Welke batches zijn dat? (begin van serial, bijv. C90)AndRo555 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:02:
[...]
Mijn 16GB wifi model uit september ziet er ook flets uit tegenover een US 32GB wifi (feb) en een 3G 32GB (feb), de kleuren zijn echt stukken beter.
Ik heb even gekeken en de serial bij mij begint met D20.- J.W. - schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:56:
Welke batches zijn dat? (begin van serial, bijv. C90)
D10 (3G)- J.W. - schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:56:
[...]
[...]
Welke batches zijn dat? (begin van serial, bijv. C90)
CA0 (32GB wifi, US model)
Is dat op het etiket op de doos bij 'SSN' boven de onderste streepjescode?
Is bij mij ook 'CA0...' - Vanden Borre, België, 10/12
Roel1966, over welke iPad gaat het? Heb je ev ook een referentie-site waarmee het duidelijk vergelijken is.
Is bij mij ook 'CA0...' - Vanden Borre, België, 10/12
Roel1966, over welke iPad gaat het? Heb je ev ook een referentie-site waarmee het duidelijk vergelijken is.
[ Voor 29% gewijzigd door kristo op 30-03-2013 19:27 ]
Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303
Thanks!
Yup, op deze afbeelding is het C90. Het nummer staat voor de batch, de eerste batch was iets van C50 (toen C60,C70, C80, C90, CA0, etc (hexadecimaal, I guess))kristo schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:23:
Is dat op het etiket op de doos bij 'SSN' boven de onderste streepjescode?
[ Voor 23% gewijzigd door - J.W. - op 31-03-2013 09:31 ]
Het gaat om de Ipad 4de generatie dus die laatste versie met de A6X cpu maar ik zou even geen referentie-site weten waar ze dit uitgetest hebben. De meeste referentie-sites bespreken allemaal oudere batches en ik heb er eerlijk gezegd ook nog niet echt iets van gelezen. Daarvoor dat ik dacht van toch eens in het forum vragen of er misschien meerdere mensen zijn die dat opgevallen is.kristo schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:23:
Nee, niet van mij, stond al zo op internet.. zal er voor de netheid een linkje van maken.Quad schreef op zondag 31 maart 2013 @ 01:31:
@JW,ik weet niet of die foto van jou is, maar ik zou het p/n, cssn en ssn even gedeeltelijk blurren.
Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)