Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:45:
Ik heb nergens last van gehad, alles werkt even vlekkeloos als van tevoren. Ik heb er ook nog niets over gelezen dat mensen er problemen mee hebben.
Voorbeeldje:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1937183

Ook google geeft je genoeg informatie als je erop zoekt.

Maar het is maar een waarschuwing waarvan ik vind dat die bij de tip hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
_Calvin schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:41:
Voorbeeldje:

Ik zet altijd het tablet helemaal terug naar fabrieksinstellingen na een update, of althans wanneer ik ook maar iets merk dat het tablet niet helemaal soepel loopt na een update. Maar sowieso zoals anderen al schrijven werkt de Nexus 7 out of the box al prima en zie ik ook het nut niet in van allerlei tweaks te gaan doen met alle risico's die ook al in die post hierboven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 19:07
Sjah schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:13:
Ja, en die Surface is toch heel andere ballpark qua prijs?
Zeker, de kans dat ik die daadwerkelijk aanschaf is ook niet bijzonder groot. Ik twijfel eigenlijk met name tussen een Nexus 7, een Nexus 10 of als tussen weg de nieuwe 10" MeMo pad van Asus. Ik vind Windows 8/RT er echter wel erg cool uitzien, dus wil die dan zeker even proberen :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:54
Touchdomex schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:36:
[...]

Dat is iets anders en persoonlijk heb ik daar geen problemen mee. Android wordt gratis aangeboden. Dus eigenlijk meer oud vuil :+
OT:Ik had er bij moeten zetten, de slechte ontvangst van Win 8 (waar ik het 110% mee eens ben) icm "we raken dit nooit kwijt-prijs" Dat moet voor een hoop bijgedragen hebben aan een nog slechter beeld. An sich had ik er met Win7 geen probleem mee gehad, nu wel, niemand wou Win8 zowat.
Nogmeer OT: Inmiddels kost Win8 via Ms web-optie>>> 279... :o

Androïd, is zeker geen wegwerpproduct, maar of het zo goed is.... tja ik vind dat je aan een mobiel OS niet gek veel fout kan doen, met zo een klein scherm, en appz die alles zelf instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 22:58

Cogency

Ginnunga

Iemand hier die Widgetlocker gebruikt? Bij mij in het lockscreen staat de homebutton (etc) gewoon onder en ze werken ook nog. Niet helemaal de bedoeling van een lockscreen. Is hier een fix voor? Google laat mij een hoop geklaag zien maar geen fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Calvin schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:41:
[...]

Voorbeeldje:

Hmmja.. Als je dan het topic verder doorspit, zie je meer uitleg en dan staat er ook duidelijk da het geen kwaad kan. Het kan zijn dat je device tijdelijk niet de push berichten via google krijgt, maar dat lost zich van zelf op. Daarnaast is ook dat proces te versnellen door gewoon de play store te bezoeken met je device.

Tevens zie je ook dat de meeste mensen er GEEN probleem mee hebben.

Maar t is natuurlijk wel fijn om te weten, dat dit zich zou kunnen voordoen, zodat je niet in de stress schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driekus77
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 21:37
Hier is dit topic niet voor bedoeld.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 20-02-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Cogency schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:15:
Iemand hier die Widgetlocker gebruikt? Bij mij in het lockscreen staat de homebutton (etc) gewoon onder en ze werken ook nog. Niet helemaal de bedoeling van een lockscreen. Is hier een fix voor? Google laat mij een hoop geklaag zien maar geen fix.
Lijkt mij een probleem van de app en niet van Google.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Laatst online: 12-10 22:58

Cogency

Ginnunga

quartex schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:13:
[...]

Lijkt mij een probleem van de app en niet van Google.
Google als in zoekmachine Google, als in ik heb al gezocht maar nog niet gevonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:14
Ik ben eigenlijk zeer geïnteresseerd in de Nexus 7 puur voor stripboeken (Donald Duck) en films. Ik heb een heleboel Donald Ducks in PDF formaat, maar ik heb het eigenlijk nooit kunnen testen of het wel te lezen valt op een 7' scherm. Ik heb in de Media Markt wel een 1 pagina strip kunnen downloaden en uitproberen en dat beviel me wel. Heeft een van jullie daar ervaring mee en moet er veel ingezoomd worden of valt het wel te lezen? Ik weet natuurlijk dat niet alle ogen hetzelfde functioneren, maar toch zou een indicatie fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:54

The Wizard

Moderator Mobile
Ik lees ook veel strips (en donald duck) en totaal geen problemen. Leest net zo gemakkelijk als op een 10 inch tablet. Mijn persooonlijke mening uiteraard.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ik lees elke week de Donald Duck op mn tablet, ik haal hem van Usenet vandaan, scheelt ons thuis 100,- per jaar op een abonnement :+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:46

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb specifiek de Nexus 7 gekocht om strips te lezen. Ik had hiervoor een HTC Flyer met een iets lagere resolutie (ook 7") en daar moest ik vaak inzoomen. Bij de Nexus heb ik dit probleem niet. Ik heb nog geen donald duck geprobeerd (ivm abonnement) maar wel echte boeken zoals Lucky Luke, Kuifje en Asterix (om de wat grotere namen te gebruiken) Deze zijn allemaal prima te doen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
The Wizard schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:40:
Ik lees ook veel strips (en donald duck) en totaal geen problemen. Leest net zo gemakkelijk als op een 10 inch tablet. Mijn persooonlijke mening uiteraard.
Quad schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:55:
Ik lees elke week de Donald Duck op mn tablet, ik haal hem van Usenet vandaan, scheelt ons thuis 100,- per jaar op een abonnement :+
Thanks voor jullie input. Ja, het scheelt inderdaad veel geld. Nog een vraagje: valt dit documentje redelijk te lezen op de Nexus 7? Zo ja, dan kan ik mijn andere 'abonnement' ook gaan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Perfect.. :)

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2qa0kcl.jpg

klik voor groter

[ Voor 40% gewijzigd door Quad op 20-02-2013 19:05 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Wow, dat ziet er inderdaad uitstekend uit. Scheelt weer een heleboel papier :)

Hartstikke bedankt voor je foto en input. Dit heeft mij definitief over de streep getrokken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Ik moet hem wel weer eens met een doekje erover heen zie ik nu :Y)

Edit: Nog maar een sfeer impressie :)

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/53aexy.jpg
klik voor vergroting

Edit: Lol lees met name de laatste zinnen met de zwart gedrukte letters. :+

[ Voor 70% gewijzigd door Quad op 20-02-2013 19:13 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hier nog even een snelle uit de hand side-by-side vergelijking van Flyer (links) en Nexus (rechts) bij een strip. Dit is een van de minst goede leesbare strips die ik heb (kwaliteit scan is matig)
Strip compare

Let niet al te veel op kwaliteit, ik heb de screen even gelijk getrokken zodat je de grote verschillen iets beter ziet.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
[quote]Quad schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:07:
rockhopper schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:22:
Hier nog even een snelle uit de hand side-by-side vergelijking van Flyer (links) en Nexus (rechts) bij een strip. Dit is een van de minst goede leesbare strips die ik heb (kwaliteit scan is matig)
[afbeelding]

Let niet al te veel op kwaliteit, ik heb de screen even gelijk getrokken zodat je de grote verschillen iets beter ziet.
Thanks, als je inzoomt, dan is de tekst op de Nexus wat scherper.
Ik moet hem wel weer eens met een doekje erover heen zie ik nu :Y)

Edit: Nog maar een sfeer impressie :)

[afbeelding]
klik voor vergroting

Edit: Lol lees met name de laatste zinnen met de zwart gedrukte letters. :+
Ja, dit was een supplement die ze als PDF aanboden op de website, welke voor iedereen toegankelijk was met de link. Maar weer bedankt voor de foto!

Zojuist een z.g.a.n. Nexus 7 overgenomen van een medetweaker. Hoogstwaarschijnlijk dit weekend binnen. Ik kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 15:49
ik heb een aantal accounts aagemaakt op de nexus, voor mezelf en de overige familieleden. Nu kunnen de kinderen onbeperkt apps downloaden, ook betaalde. Dit wil ik niet, en dacht dit te voorkomen door het vinkje aan te vinken dat er een pincode gevraagd wordt. Vreemd genoeg werkt dit echter totaal niet. Is dit een bug van 4.2.2 of sla ik ergens de plank mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Op moment dat ze moeten betalen moeten ze bij mij password invullen, uiteraard alleen bekend bij mij. :)
Geen idee hoe ik dat heb ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dat heb je niet ingesteld, dat heeft Google gedaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Lol, dan moet max trash dat toch ook hebben men ik aan?

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ja, dat zou in theorie wel moeten, het kan zijn dat de nieuwste Play Store niet automatisch geïnstalleerd is. Maar deze is standaard ook meegeleverd met de laatste 4.2.2 update.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Je moet wel zelf instellen in de playstore dat er om een wachtwoord gevraagd wordt bij betaalde apps.
Heb ik hier (ook ivm kids) ook moeten doen.

playstore, instellingen, pincode instellen of wijzigen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:19

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Meer mensen die last hebben van speling bij de USB-plug? Ik merk de laatste dagen dat het steeds meer wordt en ben bang dat hij op een begeven moment geen goed contact meer maakt. Alleen als het hoort dan vind ik het niet zo erg.

Ik ga straks nog eventjes andere kabels proberen of het niet toevallig de kabel is. Alleen als het in de tablet zit mag hij weg :'(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:09
Niet elke kabel zit even goed helaas. Ik heb zelf een tijdje geleden een wat langere kabel besteld. Dat is net ff wat handiger als ik op de bank zit. In mijn telefoon (HTC Desire S) zit ie prima, maar in de tablet hoef ik er maar naar te kijken en hij valt er uit.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
cypher21 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:33:
Je moet wel zelf instellen in de playstore dat er om een wachtwoord gevraagd wordt bij betaalde apps.
Heb ik hier (ook ivm kids) ook moeten doen.

playstore, instellingen, pincode instellen of wijzigen
Dat is een pincode, het gaat hier om het Google account wachtwoord dat gevraagd wordt bij het bestellen (via een creditcard) van een app. Voor zover ik weet heeft Google dat ingeschakeld als extra veiligheid.

• cypher21
The Wizard schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:03:
[...]

Dat is een pincode, het gaat hier om het Google account wachtwoord dat gevraagd wordt bij het bestellen (via een creditcard) van een app. Voor zover ik weet heeft Google dat ingeschakeld als extra veiligheid.
Ah die.
Ja klopt, maar dat is volgens mij al een hele tijd zo.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, al meerdere maanden.

• Quad
  • Nu online
Canonical instructies om Ubuntu 13.04 op je Nexus 7 te flashen vindt je hier: https://wiki.ubuntu.com/N...g_Ubuntu_13.04_on_Nexus_7

PVOutput☀️

• grapefruit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
Misschien van het weekend eens dualboot proberen. Ben benieuwd naar ervaringen van mensen met Ubuntu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-08 18:29
Ik heb een vraagje/probleempje met de Google Asus 7 tablet. Als ik in de hotmail app zit of gewoon de brower en ik ga na hotmail.com kan ik de bijlage nooit openen die bij de email zit.

Moet ik ergens iets in opties aanvinken?

Ik heb de tablet gekocht in Amerika maar ik kan het me niet voorstellen dat het hier aan ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Laatst online: 11:33
Aangezien ik her en der nogal verschillende dingen lees over de Nexus 7 hoop ik dat degene met een nexus 7 mijn vraag kunnen beantwoorden :P

Heeft dat ding nu 3g/SIM kaart optie of niet? Volgens Wehkamp.nl wel volgens tweakers pricewatch niet...

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Meekoh schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:04:
Aangezien ik her en der nogal verschillende dingen lees over de Nexus 7 hoop ik dat degene met een nexus 7 mijn vraag kunnen beantwoorden :P

Heeft dat ding nu 3g/SIM kaart optie of niet? Volgens Wehkamp.nl wel volgens tweakers pricewatch niet...
Alleen als je er eentje koopt met 3G. Je kan het kiezen maar je moet wel het juiste model hebben.

Je moet alleen goed bedenken voegt het wat toe voor mij. Tot nu toe in 2 maanden maar 1x gehad dat ik dacht goh wat zou het handig zijn om nu 3G op mijn tablet te hebben. Voor de rest pak ik Wifi of mijn telefoon als hotspot.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Iemand al ubuntu erop staan? ben benieuwd wat mensen er van vinden. En of het niet te laggy is. Lees al wel dat er toch een hoop niet werkt... twijfel of ik hem erop zet

[ Voor 62% gewijzigd door ProfaNe op 22-02-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wanneer komt winRT eens? Is ARM architectuur.... tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Sjah schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:50:
Wanneer komt winRT eens? Is ARM architectuur.... tenslotte.
Waarom zou je zoiets willen? Puur voor de mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Waarom vraag je dat? Lijkt me aardig om eens een Surface experience te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Sjah schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:55:
Waarom vraag je dat? Lijkt me aardig om eens een Surface experience te hebben.
Omdat het Microsoft is. Is evil en alles :+

Meer ben benieuwd waarom je op zo'n tablet zoiets zou willen draaien als imho Android eigenlijk al perfect is voor een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Omdat WinRT echt anders is dan Android, al was het alleen maar omdat je alles flink in de breedte moet swipen, dat swipen heerst niet op Android. En gewoon omdat ik die hardware (N7) nu heb, dus hoe meer opties.... maarja, RT is payware, hoe gaan we aan een leuke optie komen...?? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het beschikbaar zou komen zou ik het wel willen proberen, maar het lijkt niet mogelijk te zijn. RT heeft blijkbaar 2GB RAM nodig en de nexus heeft maar 1GB, nu weet ik niet hoe hard die eis is... Wie weet kan het toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Vandaag één van de twee Tablets om mogen ruilen. Exemplaar van mijn vrouw kreeg gisteren 'black screen freeze' uiteraard op het moment dat ze het aan wat ouderen wilde laten zien wat een tablet allemaal kan. Geen respons op de lader aansluiten, harde reset uitgevoerd aan de lader en enige wat je kreeg was zwart oplichtend scherm met her en der wisselende zwarte spikkels / streepjes op het scherm.

Beetje zoektocht en je komt wat threads tegen over andere gebruikers die dit associeren met accu probleem (kennelijk een kabel die niet goed verbinding maakt / los gaat zitten). Op zich vrij eenvoudig op te lossen, je kan kennelijk de achterkant vrij eenvoudig lospeuteren en dan de kabel/batterij beter aanduwen, maar omdat het toestel nog geen maand oud was toch eerst even bij de winkel langsgegaan om te kijken wat zij ervan vonden. Daar waren ze erg soepel en mochten we 'm gewoon omruilen (ook al was dat niet de normale gang van zaken). Dus erg tevreden met de oplossing! Zo win je klanten.

Ik ben nu wel bang dat de andere (de mijne dus) binnenkort ook aan de beurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rockhopper schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:22:
Vandaag één van de twee Tablets om mogen ruilen. Exemplaar van mijn vrouw kreeg gisteren 'black screen freeze' uiteraard op het moment dat ze het aan wat ouderen wilde laten zien wat een tablet allemaal kan. Geen respons op de lader aansluiten, harde reset uitgevoerd aan de lader en enige wat je kreeg was zwart oplichtend scherm met her en der wisselende zwarte spikkels / streepjes op het scherm.

Beetje zoektocht en je komt wat threads tegen over andere gebruikers die dit associeren met accu probleem (kennelijk een kabel die niet goed verbinding maakt / los gaat zitten). Op zich vrij eenvoudig op te lossen, je kan kennelijk de achterkant vrij eenvoudig lospeuteren en dan de kabel/batterij beter aanduwen, maar omdat het toestel nog geen maand oud was toch eerst even bij de winkel langsgegaan om te kijken wat zij ervan vonden. Daar waren ze erg soepel en mochten we 'm gewoon omruilen (ook al was dat niet de normale gang van zaken). Dus erg tevreden met de oplossing! Zo win je klanten.

Ik ben nu wel bang dat de andere (de mijne dus) binnenkort ook aan de beurt is.
Ik heb nu precies hetzelfde probleem :( heb m sinds half december. Als het zelf op die manier makkelijk op te lossen is, dan moet ik ff gaan peuteren. Geen zin in harde resets eigenlijk en ook niet om hem weken kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zal effe een link posten met waar ik het een en ander las (externe forum site)
Terwijl ik de link probeer te vinden die dus op mijn tablet staat kapt nummer twee er ook mee $#%@

Tweede update ik ga even aan de slag met dit stappenplan Hopelijk kan ik zo succes posten

[ Voor 45% gewijzigd door rockhopper op 23-02-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rockhopper schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 22:05:
Ik zal effe een link posten met waar ik het een en ander las (externe forum site)
Terwijl ik de link probeer te vinden die dus op mijn tablet staat kapt nummer twee er ook mee $#%@

Tweede update ik ga even aan de slag met dit stappenplan Hopelijk kan ik zo succes posten
Hij gebruikt daar wel een mooi tooltje voor... Waarmee doe jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik gebruik een stuiver als 'vingerhoed' om de plug te unpluggen, en daarbij twee naalden (eerste was iets te groot) om kracht te zetten bij het uitschuiven van de connector (zwarte gedeelte dat in het mobo zit). Stap zes wat hij beschrijft als 'walking'

Het openen van de achterklep was gewoon nagels gebruiken simpel.

Ik heb succes! Het werkt voor mij! Gelijk de tape bij de headphones aangeduwd, deze zat ook wat losjes.

addendum: overigens best een priegelwerkje maar met matige kracht en dan focus op de zwarte inkeping van de connector rustig van links naar midden naar rechts naar midden naar links (enzovoort) steeds een stukje uitduwen ging het uiteindelijk prima. Laatste stuk moest ik wat meer kracht zetten omdat de stugge elektrische kabels de connector wat tegenhielden.

[ Voor 29% gewijzigd door rockhopper op 23-02-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Daar heb ik echt respect voor, DIY reparatie op je N7!

Overigens vind ik dat als je N7 niet meer goed werkt omdat een connector inwendig niet goed meer zit, ook buiten 1 jaar garantie moet worden verholpen. Je mag er als consument namelijk van uit gaan dat je apparaat het langer goed doet dan 1 jaar, en dit is duidelijk een fout van de fabrikant/assemblage afdeling.

Wat ik trouwens wel heel goed vind van Asus dat ze de N7 zo hebben ontworpen dat alles modulair hebben opgebouwd. Jammer alleen dat die connectors nu een te zwakke schakel zijn soms.

Ik heb een bijna perfecte N7 tot nu toe gelukkig (Afkloppen)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ik heb nu sinds een week de Nexus 7 en hij is super snel en werkt erg lekker.

Behalve Chrome...................

Chrome voelt traag en laggy. Ook opent deze steeds de laatst bekeken pagina, ipv. een standaard of ingestelde startpagina. Nu wil ik dat dus graag veranderen naar een pagina naar keuze. Ik zal het vast over het hoofd zien, maar ik vind nergens een optie om een startpagina in te stellen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:19
kendo schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:08:
Ik heb nu sinds een week de Nexus 7 en hij is super snel en werkt erg lekker.

Behalve Chrome...................

Chrome voelt traag en laggy. Ook opent deze steeds de laatst bekeken pagina, ipv. een standaard of ingestelde startpagina. Nu wil ik dat dus graag veranderen naar een pagina naar keuze. Ik zal het vast over het hoofd zien, maar ik vind nergens een optie om een startpagina in te stellen.
Probeer chrome beta eens, werkt stukken beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Ik merk juist het tegenover gestelde, Chrome Beta vind ik niet lekker werken, en de standaard Chrome browser werkt perfect. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Er is geen Chrome beta in mijn playstore. (ik zit op android 4.2.2)

[ Voor 24% gewijzigd door kendo op 24-02-2013 13:40 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:19
kendo schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:39:
Er is geen Chrome beta in mijn playstore. (ik zit op android 4.2.2)
Je kan m niet direct vinden, moet je even via de web play store kijken -> Google Play: Chrome Beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
tobitronics schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:28:
[...]

Je kan m niet direct vinden, moet je even via de web play store kijken -> Google Play: Chrome Beta
thanks! Ik heb hem nu geïnstalleerd. Maar deze is exact het zelfde als de normale chrome.

Edit: en meteen weer verwijderd. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door kendo op 24-02-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rockhopper schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 22:37:
Ik gebruik een stuiver als 'vingerhoed' om de plug te unpluggen, en daarbij twee naalden (eerste was iets te groot) om kracht te zetten bij het uitschuiven van de connector (zwarte gedeelte dat in het mobo zit). Stap zes wat hij beschrijft als 'walking'

Het openen van de achterklep was gewoon nagels gebruiken simpel.

Ik heb succes! Het werkt voor mij! Gelijk de tape bij de headphones aangeduwd, deze zat ook wat losjes.

addendum: overigens best een priegelwerkje maar met matige kracht en dan focus op de zwarte inkeping van de connector rustig van links naar midden naar rechts naar midden naar links (enzovoort) steeds een stukje uitduwen ging het uiteindelijk prima. Laatste stuk moest ik wat meer kracht zetten omdat de stugge elektrische kabels de connector wat tegenhielden.
Ik weet niet wat voor nagels jij hebt, maar ik kom er echt onmogelijk tussen :( Ik zal m dus helaas terug moeten sturen :(

Lees ik het trouwens goed dat jij de connecter los gehaald hebt en daarna weer vast? Waarom zou je dat doen? Je moest m toch vastzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Nog even een flinke update, ik heb toch nog een hoekje bovenop de tablet weten te vinden waar mijn nagel tussen gedrukt kon worden. De meeste klemmetje gaan heel makkelijk los, ik had alleen wat moeite met de lange kant waar geen knopjes zitten.

Ik heb ook even wat foto's genomen voor de liefhebber :)

Nexus 7
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/P4YoSeDiWkzMWBQadoTIKEz8/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PAbH3gvTG1vuSmxPsElbMSvc/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JmAvihRVw2MyjPncXZS097Yi/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hV88Wg2dW5O3j6naTo8xMQZx/thumb.jpg

Foto 1:
Hier zie je de connector los zitten van de batterij.

Foto 2:
Hoewel de foto wat te donker is, zie je dat de batterij er scheef in zit, hij zit vast met kleverig plakband achtig iets. Was vrij makkelijk los te halen.

Foto 3:
Hier heb ik de batterij weer recht terug geplaatst. Helaas ben ik zo stom geweest om die ruimte niet meer op te vullen met iets. Wat er mogelijk gebeurd kan zijn is dat de batterij wat is gaan schuiven, door de warmte verliest de tape misschien wat van zijn kleefkracht en is daardoor misschien gaan schuiven. De tijd zal het leren, ik weet nu hoe hij open moet. :)
Als de voedingskabel net ietsie langer was geweest, dan was het schuiven niet zo'n probleem geweest.

Foto 4:
Geen koper meer te zien bij de connector :*)

Eindelijk weer eens een echte Tweakerswaardige post van mezelf 8)

*edit* woordje verbeterd :+ bedankt kristo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

'kleefkracht' ;)

Fijne post idd :Y

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ossi schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:37:
[...]
Ik weet niet wat voor nagels jij hebt, maar ik kom er echt onmogelijk tussen :( Ik zal m dus helaas terug moeten sturen :(

Lees ik het trouwens goed dat jij de connecter los gehaald hebt en daarna weer vast? Waarom zou je dat doen? Je moest m toch vastzetten?
Ik zie dat het toch gelukt is, maar ik dacht dat ik normale nagels heb, niet vers geknipt dat niet maar gewoon :) Het is even zoeken naar een fijn plekje, sommigen beginnen in het midden, bij mij werkte de hoeken het beste.

Ik had 'm in eerste instantie alleen aangedrukt, dat werkte niet. Ik las dat sommigen hem 30s ontkoppelden om 'm goed te 'resetten', daarom heb ik dit ook gedaan. Na een minuutje of twee heb ik 'm weer vastgemaakt. Het idee is inderdaad om 'm meteen goed vast te zetten. Sommige hoeven 'm alleen aan te drukken, anderen (zoals ik) mogen 'm eerst helemaal losmaken voor het werkt.

Overigens heb ik de accu verder helemaal laten zitten. Het enige gedeelte wat bewogen is, is de connector en de kabel. Mooie foto's verder, ik had er ook nog een paar gemaakt, maar ik vond de link naar die site met de tooltjes die de accu in een aantal stappen vervangt al wel duidelijk genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door rockhopper op 24-02-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hee mensen, ik wil even een andere rom proberen. Ik heb gekozen voor AOKP, maar nu wil ik dubelchecken of

of Asus Google Nexus Toolkit ok is om daarvoor tegebruiken, ja he? En dan via TWRP tocuh? En zo te zien is teruggaan naar stock ook makkelijk. Maar ben bang om iets stoms te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 25 februari 2013 @ 04:44:
Hee mensen, ik wil even een andere rom proberen. Ik heb gekozen voor AOKP, maar nu wil ik dubelchecken of

of Asus Google Nexus Toolkit ok is om daarvoor tegebruiken, ja he? En dan via TWRP tocuh? En zo te zien is teruggaan naar stock ook makkelijk. Maar ben bang om iets stoms te doen.
Google Nexus 7 - Rooten en Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rockhopper schreef op zondag 24 februari 2013 @ 22:12:
[...]

Ik zie dat het toch gelukt is, maar ik dacht dat ik normale nagels heb, niet vers geknipt dat niet maar gewoon :) Het is even zoeken naar een fijn plekje, sommigen beginnen in het midden, bij mij werkte de hoeken het beste.

Ik had 'm in eerste instantie alleen aangedrukt, dat werkte niet. Ik las dat sommigen hem 30s ontkoppelden om 'm goed te 'resetten', daarom heb ik dit ook gedaan. Na een minuutje of twee heb ik 'm weer vastgemaakt. Het idee is inderdaad om 'm meteen goed vast te zetten. Sommige hoeven 'm alleen aan te drukken, anderen (zoals ik) mogen 'm eerst helemaal losmaken voor het werkt.

Overigens heb ik de accu verder helemaal laten zitten. Het enige gedeelte wat bewogen is, is de connector en de kabel. Mooie foto's verder, ik had er ook nog een paar gemaakt, maar ik vond de link naar die site met de tooltjes die de accu in een aantal stappen vervangt al wel duidelijk genoeg.
Ja het is uiteindelijk toch gelukt, ik hou niet zo van opgeven als ik weet dat het moet kunnen :)
Ik kon alleen nergens mijn nagel tussen krijgen, mijn nagels had ik afgelopen week geknipt en waren niet superlang, grofweg een milimeter wit randje. Maar uiteindelijk toch een hoekje gevonden, daarna was het gewoon met mijn duimnagel door de naad gaan en de meesten sprongen open :)

De foto's van die site waren idd duidelijk, maar gaven het probleem niet weer waar wij tegenaan liepen.
Hopelijk zijn hier wat medetweakers mee geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Geen balansverschil door het verplaatsen van de accu?

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
kristo schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:50:
Geen balansverschil door het verplaatsen van de accu?
Ik moet m nu wel met twee handen vasthouden ja :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 15:41
Ik heb net mijn Nexus 7 flink laten vallen op stenen ondergrond en nu is intern 1 van de 2 wifi connectors afgebroken. :'( Dit zijn dus die goudkleurige 'spring connectors'. (Goed te zien op de foto's van Ossi op deze pagina. Iets naar boven scrollen.) Mijn wifi ontvangst is nu dus een stuk minder goed.
Iemand enig idee of dit te repareren valt?

[ Voor 12% gewijzigd door cordonbleu op 25-02-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gricicool
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:30
Hallo,
Sinds November 2012 heb ik een Nexus 7, een fijne tablet, alleen er is 1 ding wat mij irriteert.
Dit is dat het scherm uit het niets denkt dat het touchscreen wordt aangeraakt, terwijl ik dat niet doe.
Ook bij opties voor ontwikkelaars aanraakbewegingen weergeven aangeklikt, en toen zag ik zonder mijn Nexus aan te raken het witte bolletje, iemand die dit zelfde probleem heeft? Weet iemand misschien of dit gefixt kan worden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grapefruit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
Gricicool schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:47:
Hallo,
Sinds November 2012 heb ik een Nexus 7, een fijne tablet, alleen er is 1 ding wat mij irriteert.
Dit is dat het scherm uit het niets denkt dat het touchscreen wordt aangeraakt, terwijl ik dat niet doe.
Ook bij opties voor ontwikkelaars aanraakbewegingen weergeven aangeklikt, en toen zag ik zonder mijn Nexus aan te raken het witte bolletje, iemand die dit zelfde probleem heeft? Weet iemand misschien of dit gefixt kan worden?

Alvast bedankt!
Ik heb dit zelf vaak als ik van buiten kom met m'n tablet (koud), en ik ga er binnen (warm) iets mee doen. Dan komt er een heel dun laagje condens op en dan registreert 'ie vervolgens als aanraking/beweging. Als 'ie eenmaal een beetje gewend is aan de omgevingstemperatuur heb ik nergens meer last van :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klipperx
  • Niet online
Sinds afgelopen week de Nexus 7 32GB in huis. Direct Android 4.2.2 geinstalleerd en geroot met de Nexus 7 toolkit. Werkt perfect! Heb als hoofdaccount dezelfde Google account gebruikt als voor mijn Galaxy S2. Dus alle (betaalde) apps staan nu ook op de Nexus 7.

Nu mijn vraag: In Android 4.2.2 kun je meerdere accounts onder de hoofdaccount aanmaken. Ik wil dat doen voor de kids: ieder hun eigen omgeving zonder dat zij bij al mijn gegevens en e-mail kunnen komen.
Kunnen deze accounts wel gebruik maken van de reeds onder de hoofdaccount geïnstalleerde apps van de Play store? Of moet ik voor die kids-accounts alle benodigde betaalde apps opnieuw aanschaffen en installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Hallo,
Je zult ze wel apart (opnieuw) moeten installeren, dus wel een koppeling naar jouw google account, maar je hoeft ze niet nog en keer te betalen.
Als je in de tweede account naar de playstore gaat en daar op de door jouw gedownloade apps -> alle klikt zie je alles wat je ooit hebt geïnstalleerd. Dat scheelt zoekwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gricicool
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:30
grapefruit schreef op maandag 25 februari 2013 @ 23:25:
[...]

Ik heb dit zelf vaak als ik van buiten kom met m'n tablet (koud), en ik ga er binnen (warm) iets mee doen. Dan komt er een heel dun laagje condens op en dan registreert 'ie vervolgens als aanraking/beweging. Als 'ie eenmaal een beetje gewend is aan de omgevingstemperatuur heb ik nergens meer last van :P.
Bij mij gebeurt het gewoon, niet als ik van buiten kom. Waarschijnlijk is het een hardware fout, maar het rare is is dat een vriend van me die een One V heeft, ook dit probleem heeft. Dus het is misschien een bug in Android die niet in iedere telefoon/tablet zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-08 18:29
Mensen,

Ik heb een vraagje/probleempje met de Google Asus 7 tablet. Als ik in de hotmail app zit of gewoon de brower en ik ga na hotmail.com kan ik de bijlage nooit openen die bij de email zit.

Moet ik ergens iets in opties aanvinken?

Ik heb de tablet gekocht in Amerika maar ik kan het me niet voorstellen dat het hier aan ligt..
Als jullie het niet weten, hebben jullie dan een adres van een forum waar ze het wel weten het is zo irritant namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Hier werkt het wel zonder problemen.

Onderstaande is wat ik krijg bij het ontvangen van een afbeelding in de bijlage:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2jcvfjn.png

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 13:49
Ik heb mijn oog laten vallen op een handzame tablet en nu ik hier lees dat strips e.d. echt goed gaan heb ik een vraag met betrekking tot "bewegend internet" (zoals de skoften gifdumps)
Gaat dat goed op de nexus?

Trekt ie dat? of blaast ie ze zo op dat hij na 3 gifs in de slowmotion stand schiet zodat er niets van de gif overblijft?
Ik heb eerder een playbook en een ipad gehad en die trokken dat gif-geweld gewoonweg niet.

Zou een van jullie dat eens willen proberen en de ervaring hier kunnen delen?

Een voorbeeld van een gifdump: http://www.skoften.net/index/gallery/gifdump_209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

remcheese schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:35:

Zou een van jullie dat eens willen proberen en de ervaring hier kunnen delen?

Een voorbeeld van een gifdump: http://www.skoften.net/index/gallery/gifdump_209
Werkt perfect hier. Alle gifs worden geladen en spelen af op de goede snelheid.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 13:49
quartex schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:12:
[...]

Werkt perfect hier. Alle gifs worden geladen en spelen af op de goede snelheid.
Dankjewel, dat was mijn laatste horde!
op naar de winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
klipperx schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:10:
Sinds afgelopen week de Nexus 7 32GB in huis. Direct Android 4.2.2 geinstalleerd en geroot met de Nexus 7 toolkit. Werkt perfect! Heb als hoofdaccount dezelfde Google account gebruikt als voor mijn Galaxy S2. Dus alle (betaalde) apps staan nu ook op de Nexus 7.
Welke Nexus root toolkit heb je gebruikt? De Nexus root kit? maar daar staat (nog) geen 4.2.2 tussen. Ik wil hem ook (weer) rooten na de 4.2.2, maar heb weinig zin in om te gaan knutselen met ABD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Iedereen zijn nieuwe Google Instellingen (G met tandwieletjes /groen kleurtje) app al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:26

Pierre

Van nature lui!

Op mijn HTC (met Miui Rom) wel, op mijn Nexus nog niet gezien.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:17
horizon1978 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 07:30:
Iedereen zijn nieuwe Google Instellingen (G met tandwieletjes /groen kleurtje) app al gevonden?
Yep, beetje maffe applicatie. Die settings waren er al, maar zijn nu gebundeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Gisteren de Nexus 7 weer terug gekregen van asus. Dit was een uit amerika geimporteerd model met 8Gb. Ze hadden het moederbord, batterij en lcd vervangen, en nu is het een 16GB model geworden.
Hij is 2 weken weg geweest, ik zeg top service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
mooi om te horen!
Ik heb er ook één uit amerika geimporteerd vorig jaar. Altijd fijn dat een fabrikant daar niet moeilijk over doet met garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
The Wizard schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:53:
[...]

Welke Nexus root toolkit heb je gebruikt? De Nexus root kit? maar daar staat (nog) geen 4.2.2 tussen. Ik wil hem ook (weer) rooten na de 4.2.2, maar heb weinig zin in om te gaan knutselen met ABD.
1.6.3? http://www.wugfresh.com/nexus-root-toolkit-v1-6-3-released/

Ik sta nu ook voor m'n avontuur met kutten en eventueel bricken. :)
Wat bedoel je met knutselenmet ADB? Die omzeil je normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Voor 1.6.2 moest je wat bestanden vervangen in de toolkit omdat er nieuwere versies van ADB en Fastboot nodig waren. in 1.6.3 zitten de nieuwe bestanden al in.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:09:
[...]

1.6.3? http://www.wugfresh.com/nexus-root-toolkit-v1-6-3-released/

Ik sta nu ook voor m'n avontuur met kutten en eventueel bricken. :)
Wat bedoel je met knutselenmet ADB? Die omzeil je normaal?
Google Nexus 7 - Rooten en Custom ROM's !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:47

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Alles wat met rooten en custom ROMS te maken heeft hoort thuis in Google Nexus 7 - Rooten en Custom ROM's, niet hier.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zo nadat ik dus vorige week 1 exemplaar omgeruild had (zaterdag) en 1 zelf gefixed (zondag) is het nu de beurt aan de omgeruilde om ook uit te vallen met weer dezelfde symptomen. Zwart scherm / reageert niet meer op aan/uit knop.

Of de winkel in kwestie heeft een slechte batch, of er is toch een vreemd probleem aan de hand met de modellen. Het eerste wat nu me opvalt bij het openmaken is dat er een extra stuk tape over de batterij connector zit, dit zat er bij mij niet. Dit exemplaar had op de doos staan 12-2012 (dec gok ik?) als productie datum. Op het andere exemplaar staat geen datum op de doos.

Anyway met de hunt in de achtergrond ga ik nu weer aan de slag, kijken of het weer helpt.

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:18
rockhopper schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:57:
Zo nadat ik dus vorige week 1 exemplaar omgeruild had (zaterdag) en 1 zelf gefixed (zondag) is het nu de beurt aan de omgeruilde om ook uit te vallen met weer dezelfde symptomen. Zwart scherm / reageert niet meer op aan/uit knop.

Of de winkel in kwestie heeft een slechte batch, of er is toch een vreemd probleem aan de hand met de modellen. Het eerste wat nu me opvalt bij het openmaken is dat er een extra stuk tape over de batterij connector zit, dit zat er bij mij niet. Dit exemplaar had op de doos staan 12-2012 (dec gok ik?) als productie datum. Op het andere exemplaar staat geen datum op de doos.

Anyway met de hunt in de achtergrond ga ik nu weer aan de slag, kijken of het weer helpt.
Heb je al geprobeerd om de aan knop lang (30 seconden of zo) ingedrukt te houden?

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Yup, maar ik had geen zin in een factory reset. Ik heb dezelfde stappen doorlopen als vorige keer:
achterkant eraf, extra tape die op connector accu zit lospeuteren, connector van de accu 30s los, reconnecten, achterkant er weer op. En hij doet het weer. O ja ik gebruikte nu een 1 cent muntje om kracht op de naald te zetten. De tool die ik aangeschaft had nav de link is nog bezorgd helaas.

Ik ben blij dat de oplossing relatief simpel is, en nu ik het dus inderdaad voor de 2e keer heb moeten doen kan ik zeggen dat het me nu maar 5 minuutjes kost zonder bloed zweet tranen ipv 30 minuten vol stress de eerste keer.

Ik hoop dat de volgende nexus die ik koop toch een betere accu situatie heeft. Misschien is verwisselbaar toch beter dan alleen vast.

[ Voor 14% gewijzigd door rockhopper op 28-02-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rockhopper schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:33:
Yup, maar ik had geen zin in een factory reset. Ik heb dezelfde stappen doorlopen als vorige keer:
achterkant eraf, extra tape die op connector accu zit lospeuteren, connector van de accu 30s los, reconnecten, achterkant er weer op. En hij doet het weer. O ja ik gebruikte nu een 1 cent muntje om kracht op de naald te zetten. De tool die ik aangeschaft had nav de link is nog bezorgd helaas.

Ik ben blij dat de oplossing relatief simpel is, en nu ik het dus inderdaad voor de 2e keer heb moeten doen kan ik zeggen dat het me nu maar 5 minuutjes kost zonder bloed zweet tranen ipv 30 minuten vol stress de eerste keer.

Ik hoop dat de volgende nexus die ik koop toch een betere accu situatie heeft. Misschien is verwisselbaar toch beter dan alleen vast.
Ze hebben dus wel door dat die accu-connector een erg zwakke plek is.
Ipv dat die accu beter laten passen op z'n plek, zie mijn vorige post over hetzelfde probleem http://gathering.tweakers...message/39814442#39814442 zodat de batterij niet meer kan verschuiven, OF ze moeten die kabeltjes net iets langer maken, dan heb je geen spanning meer op die connector staan OF en eigenlijk nog beter, een grotere accu maken die precies in die ruimte past.

Wat doe jij nu precies met die naald eigenlijk? Ik heb geen naald nodig gehad namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik vermoed dat er een autocorrect is opgetreden op naad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Met die naald druk ik zachtjes in de inkepingen van de connector (zeg maar de uitsparings-ruimte tussen de kabeltjes waar ze de connector inlopen) om zo de connector er langzaam uit te lopen (dwz links zachtjes druk dan in het midden dan rechts dan weer midden enz).

Liever gebruik ik hier iets wat meer solide voor maar m'n vingers/nagels zijn net iets te lomp. Overigens is zo'n naald wel zo'n stevige naai-naald met oog, en niet een speld.

Dat ik bij 3 uit 3 modellen last krijg is natuurlijk wel veel! Ik begrijp niet goed wat je nu bedoelt met die autocorrect MegaTronics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik heb ook al een paar keer het probleem gehad dat de batterij-connector uit de socket gegaan was, of niet goed in de socket zat.

De N7 gaf daardoor een batterij-percentage van 0% continue aan, of wilde zelfs niet eens aan gaan.

Ik heb ook eenmalig de N7 backcover open gemaakt en zag al snel dat inderdaad de batterij los lag in zijn "uitsparing" en dat deze makkelijk kon bewegen.
Ik heb het simpel opgelost door de loze ruimte op te vullen met een stukje opgerold papier.
Dit fixeert de batterij en zorgt ervoor dat hij niet meer kan verschuiven.

Sindsdien geen problemen meer gehad.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

rockhopper schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:33:
Met die naald druk ik zachtjes in de inkepingen van de connector (zeg maar de uitsparings-ruimte tussen de kabeltjes waar ze de connector inlopen) om zo de connector er langzaam uit te lopen (dwz links zachtjes druk dan in het midden dan rechts dan weer midden enz).

Liever gebruik ik hier iets wat meer solide voor maar m'n vingers/nagels zijn net iets te lomp. Overigens is zo'n naald wel zo'n stevige naai-naald met oog, en niet een speld.

Dat ik bij 3 uit 3 modellen last krijg is natuurlijk wel veel! Ik begrijp niet goed wat je nu bedoelt met die autocorrect MegaTronics?
Ik dacht dat er sprake was van een autocorrect van het woord naad in naald, maar je gebruikte echt een naald. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

MegaTronics schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:32:
[...]
Ik dacht dat er sprake was van een autocorrect van het woord naad in naald, maar je gebruikte echt een naald. :p
Ja eigenlijk wilde ik zo'n ding gebruiken, dat heet een 'spudger' in het Engels, geen idee of er ook een Nederlandse naam bestaat. Ik heb 'm alleen nog niet binnen. Dus onbevreesd met dank aan vrouwlief een ouderwetsche naald gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
speedme schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:41:
Ik heb ook al een paar keer het probleem gehad dat de batterij-connector uit de socket gegaan was, of niet goed in de socket zat.

De N7 gaf daardoor een batterij-percentage van 0% continue aan, of wilde zelfs niet eens aan gaan.

Ik heb ook eenmalig de N7 backcover open gemaakt en zag al snel dat inderdaad de batterij los lag in zijn "uitsparing" en dat deze makkelijk kon bewegen.
Ik heb het simpel opgelost door de loze ruimte op te vullen met een stukje opgerold papier.

Is het misschien niet gewoon handiger om dubbelzijdige dunne tape aan de achterkant van de accu te plakken zodat ie op zijn plek blijft zitten ? Of een stukje dubbelzijdige tape onder de kabeltjes van de connector te plakken zodat die in elk geval op zijn plek blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rockhopper schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:33:

Dus jouw connector zat eigenlijk nog wel vast, maar maakte geen verbinding meer? Bij mij was de kabel echt voorbij de "beveiliging" die er voor moet zorgen dat de kabel niet los komt :')
Ik heb het dus ook gewoon met hand eruit gehaald en met de hand weer teruggestopt.
speedme schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:41:

Ik vind het wel vreemd dat jouw batterij makkelijk te verplaatsen was, dat was die van mij toch echt niet. Mijn batterij zat nog behoorlijk vastgeplakt, ik vermoed dat mijn losgeraakt is door de warmte die sommige spelletjes veroorzaken.
Mocht mijne weer losraken, dan doe ik er inderdaad iets tussen waardoor de batterij op de goede plek blijft zitten.
Roel1966 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:38:
[...]

Is het misschien niet gewoon handiger om dubbelzijdige dunne tape aan de achterkant van de accu te plakken zodat ie op zijn plek blijft zitten ? Of een stukje dubbelzijdige tape onder de kabeltjes van de connector te plakken zodat die in elk geval op zijn plek blijft zitten.
Er zit al een plaklaag onder de batterij, bij mij zat ie nog behoorlijk vastgeplakt toen ik m wilde verplaatsen. Het zou kunnen dat die plaklaag zijn kleefkracht verliest als hij te warm wordt, waardoor het meer stroperig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ossi schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:34:
[...]
Dus jouw connector zat eigenlijk nog wel vast, maar maakte geen verbinding meer? Bij mij was de kabel echt voorbij de "beveiliging" die er voor moet zorgen dat de kabel niet los komt :')
Ik heb het dus ook gewoon met hand eruit gehaald en met de hand weer teruggestopt.
[...]
Correct. Ik maak me ook niet zoveel zorgen over de 'mobiliteit' van de accu. Op het oog zat het allemaal goed vast, ik ben dus verder gegaan naar aanleidingen van anderen die de dezelfde klachten hadden en dit aan de accu verbinding verweten. Het leek me voor de hand liggend: niet reageren zonder dat er gekke dingen gebeurt zijn is vaak de stroomtoevoer, en dat bleek te kloppen.

Als het nog een keer gebeurt (nog niet het geval na 2 weken) dan ga ik eens verder kijken naar vastplakken kabels en accu en misschien nog wat andere dingen die verbeterd kunnen worden.

Overigens zou ik misschien wel de kabel met de hand kunnen lostrekken, maar ik heb het allemaal vrij bedachtzaam behandeld. Ik heb niet veel ervaring met electronica en het leek me voor de hand liggend dat ik rap meer stuk zou kunnen maken dan dat ik zou kunnen fixen als ik te snel/lomp aan het werk zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik hetzelfde probleem als hierboven; sinds gisteren wil het apparaat niet meer opladen. Hij gaat wel aan maar zegt dan 0% geladen om vervolgens weer af te sluiten. Ik heb de achterkant er afgehaald, de connector van de batterij los gehaald en opnieuw vastgezet.

De N7 is dor het spelen van spelletjes ook wel warm geworden, maar ik merkte geen speling bij de batterij zelf. Zoveel ruimte is daarvoor trouwens toch niet? En wat maakt dat uit zolang de connector goed zit?

Helaas nog steeds hetzelfde verhaal, de nexus gaat direct uit als ik hem aan zet. Opladen met andere laders of via de usb maakt geen verschil.

Ik zal nu vast geen garantie meer hebben nu ik hem open heb gemaakt.

Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Vervelend verhaal zo zeg :(

De connector is 30s los geweest? Er is kennelijk een minimum tijd nodig om de nexus te resetten....

tip: mja voorzichtig alles weer vastmaken en toch garantie claimen, hopelijk heb je geen sporen achtergelaten/vingerafdrukken e.d.

Je moet er van uit kunnen gaan dat een apparaat in deze prijsklasse gewoon werkt en met alleen openmaken achterkant en even een connector los en weer vastmaken beschadig je in principe het apparaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rockhopper schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:28:
Vervelend verhaal zo zeg :(

De connector is 30s los geweest? Er is kennelijk een minimum tijd nodig om de nexus te resetten....

tip: mja voorzichtig alles weer vastmaken en toch garantie claimen, hopelijk heb je geen sporen achtergelaten/vingerafdrukken e.d.

Je moet er van uit kunnen gaan dat een apparaat in deze prijsklasse gewoon werkt en met alleen openmaken achterkant en even een connector los en weer vastmaken beschadig je in principe het apparaat niet.
Dank voor je reactie. Of de connector echt minimaal 30 sec. los is geweest weet ik niet dus dat probeer ik nogmaals. Ga ik meteen de vingerafdrukken uit het binnenwerk poetsen (die zitten er zeker).

Vind het wel echt shit als ik hem moet wegbrengen. Al mijn wachtwoorden e.d. staan er op ingesteld los van de evt. data die verloren kan gaan. Als iemand nog tips heeft houd ik mij zeker aanbevolen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 18:44
Ik heb last van een gele vlek in de boven - linker hoek.
het is maar klein maar wel erg vervelend. bekend probleem mischien ?

Suh dude

Pagina: 1 ... 37 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)