Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:05

Quad

Dit topic is bedoel voor rooten en custom rom gedeelte rondom de Nexus 7. Ik maak voor nu dit topic aan maar zou fijn zijn als er zich iemand aanbied die straks de start post vorm wil geven.

Voor nu verwijs ik dan alleen naar het XDA gedeelte van de Nexus 7, want ik moet zelf nog de Nexus 7 uitpakken en ik moet me nog verdiepen in custom rom gedeelte van XDA want er zijn twee forums, Nexus 7originele ontwikkeling en Nexus 7 Android ontwikkeling.

Ik vul de topic start later nog verder aan, maar de discussie rondom custom rom en rooten mag alvast beginnen en hierdoor komt dit gedeelte los te staan van het Nexus 7 topic.

Harde factory reset

Ik ben nog paar een paar uur aan de gang met de Nexus 7 en ik kwam al in een bootloop en moest een de firmware opnieuw flashen, ik dacht dat dus wel even te doen, maar ik was een belangrijk stukje vergeten en dat was de USB driver.

De USB Driver heb ik uiteindelijk geinstalleerd via deze handige toolkit en ik had me al de Android SDK geinstalleerd, maar deze tool zou ook fastboot installeren en die heb je nodig.

Ik zelf heb gewoon de Android SDK geïnstalleerd en daar zit in het mapje platform-tools dus fastboot en via commandline kun je dan fastboot gebruiken en zo dus eenvoudig boatloader unlocken, dat is nodig voor het flashen.

Hier overigens nog een handige guide waar bijna alles in staat wat je nodig hebt.

[Guide] Nexus 7 Bootloaders/Recoveries/Root/Back to Stock

Handige linkjes.
[REF] All In One Nexus 7 Jelly Bean Android Development ! Sources,Roms,Kernels etc

Je ziet geen custom recovery na dat je alles netjes uitgevoerd heb met zo'n toolkit?

Ik heb zelf nu ervaren dat mijn tablet op zwart blijft wanneer hij in de custom recovery boot en dat heeft te maken met een productiefout / of bug maar ik denk dat soort productie fout is en dat licht sensor niet goed werkt.

Als je van dit probleem last heb dan kan goed zijn dat je custom recovery niet ziet, ik zelf denk dat het met auto helderheid bug of volgens mij is dat een productie fout van de licht sensor.

In Android zelf is de work around auto helderheid uit zetten en handmatig instellen, maar in de custom recovery gaat dat niet.

Roms

De Nexus 7 draait al de pure Android ervaring en het zal je wellicht daarom niet verbazen dat aanbod roms wat minder is dan bij bepaalde HTC Android apparaten, althans dat is mijn voorzichtige conclusie.

Je hebt meerdere smaken roms, stock based, Cyanogenmod en MIUI wat mij persoonlijk op valt is dat er maar weinig stock based roms zijn, ik ben Clean Rom tegen gekomen maar die is weer gestopt, de rest is allemaal bijna Cyanogenmod 10 gebaseerd.

Maar je kunt je eigen stock rom ook een andere kernel flashen en mods toepassen.

Kernels.

Er zijn een aantal verschillende kernels voor de Nexus 7 en meestal is het zo dat die kernels je de mogelijkheid geven tot overclocken, zo zijn in verschillende kernels de CPU van de Nexus 7 overclocked en de GPU.

En meestal worden er andere aanpassingen ook gedaan.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 14-09-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:02

yok

Draai zelf gewoon stock + Franco R5, heerlijke idletijd (1% per 8 uur, ongeveer). Als MiNCO voor N7 uitkomt, ga ik die er sowieso opzetten (draai ik nu op mijn Gnex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik wil je wel helpen, heb je daarvoor een DM gestuurd.

Heb de tablet momenteel geroot maar ik kijk ondertussen naar Custom Roms wat misschien handig is om te gebruiken. De lijst incompatible apps is wel erg groot.
Vind de tablet UI wel erg prettig namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 10-09-2012 21:02 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:51
Ik heb inmiddels ook een tijdje m'n Nexus 7 en ik wil ook wel wat roms uit gaan proberen, maar ik zie door de bomen het bos echt niet meer. Op mijn zeer oude Samsung Galaxy (zonder enige toevoeging) was er slechts een (fatsoenlijke) custom rom beschikbaar en dus ook 1 guide om hem te installeren. Zou iemand mij kunnen corrigeren als ik wat fout zeg in het rijtje om te beginnen.
Er zijn 3 lagen, Android wbt software, recovery, kernel en de rom. Om iets te kunnen begin je met de recovery met bijv Toolkit. Vervolgens download je een update.zip (van een rom of kernel) naar je device en boot in recovery mode. Daar maak je een backup met nandroid en doe je een update met de update.zip, waarna de rom en/of kernel geupdate wordt en vervolgens doe je (altijd?) een factory reset. (natuurlijk zijn er uitzonderingen voor sommige roms oid)

Ik denk dat ik niet zoveel zin heb om vaak op en neer te switchen met alle factory resets vandien. Dus waar baseer je je keuze voor een rom / kernel op zonder de >40 topics met elk ~500 replies door te moeten spitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
yok schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:42:
Draai zelf gewoon stock + Franco R5, heerlijke idletijd (1% per 8 uur, ongeveer). Als MiNCO voor N7 uitkomt, ga ik die er sowieso opzetten (draai ik nu op mijn Gnex)
Ik vraag mij af hoe je de flash command in bootloader kan invoeren, want daar zie ik geen optie in helaas.. Heb de .img inmiddels op SD kaart gezet.

Edit: Inmiddels uitgevogeld met de Nexus Root tookit v1.5.3. zag een knopje Advanced utilities, hiermee heb ik de boot image kunnen flashen, is inmiddels gelukt.

Edit2: Ik ga proberen de cleanROM te installeren, kijken of dat lukt. En of het wat is :).
Leuke installatie btw ;) .

Edit3: is inmiddels al geïnstalleerd, duurde pakweg 3 minuten totaal ongeveer. Eitje :D

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/w8krvb.png

Alleen verder heb ik geen idee hoe ik mogenlijkheden van deze ROM kan testen, misschien mensen die iets willen weten?
Heb met deze ROM wel toegang tot alles apps, mét tablet UI 8)
Edit: te vroeg gejuicht. je krijg in horizontale mode dit uitzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2hrj3p0.png

Editzoveel: Het blijft leuk spelen met ROMS. Heb net CM10 geprobeert (GAPPS moeten apart geflashed worden). Helaas geen tablet UI, maar wel erg smoothe ROM.
Nu is Glazed aan de beurt, ga gewoon rijtje af :+.
heintjeput schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:31:
Ik heb inmiddels ook een tijdje m'n Nexus 7 en ik wil ook wel wat roms uit gaan proberen, maar ik zie door de bomen het bos echt niet meer. Op mijn zeer oude Samsung Galaxy (zonder enige toevoeging) was er slechts een (fatsoenlijke) custom rom beschikbaar en dus ook 1 guide om hem te installeren. Zou iemand mij kunnen corrigeren als ik wat fout zeg in het rijtje om te beginnen.
Er zijn 3 lagen, Android wbt software, recovery, kernel en de rom. Om iets te kunnen begin je met de recovery met bijv Toolkit. Vervolgens download je een update.zip (van een rom of kernel) naar je device en boot in recovery mode. Daar maak je een backup met nandroid en doe je een update met de update.zip, waarna de rom en/of kernel geupdate wordt en vervolgens doe je (altijd?) een factory reset. (natuurlijk zijn er uitzonderingen voor sommige roms oid)

Ik denk dat ik niet zoveel zin heb om vaak op en neer te switchen met alle factory resets vandien. Dus waar baseer je je keuze voor een rom / kernel op zonder de >40 topics met elk ~500 replies door te moeten spitten?
Je verteld het prima. Over algemeen hoef je niet apart nog een kernel te flashen. Enige wat je moet doen is unlock en root (gelijk recovery meeflashen) methode te volgen. Daarna is het gewoon nandroid > factory reset en flashen.

Nog een edit: De Glazed ROM maakt gebruik van stock Jellybean die aangepast is. Je hebt horizontal mode (met onderste balk dus rechts) en lockscreen is ook in horizontale mode te krijgen.

[ Voor 93% gewijzigd door Quad op 11-09-2012 00:45 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Interessante aan kernels is meestal dat het nog iets meer performance geeft, mijn Evo 3D draait 300mhz snellere omdat ik een custom rom heb met een kernel waar de cpu op 1.52ghz draait.

Dus dat vind ik interessant aan kernels en ik weet dat de cpu in de Nexus 7 ook al overclocks heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Klopt helemaal, maar vaak zit een goede kernel a wel meegebakken in de rom.
Momenteel type ik op de Nexus met de Glazed ROM die een max CPU setting heeft van 1.4 Ghz, kan hoger maar doe dat nog ff niet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een beetje ontwikkelaar op XDA zal wel aangeven tot hoe hoog een overclock veilig is, dus ik denk dat die maximale overclock van 1.4Ghz veilig is en niet veel meer aan batterij gebruikt.

Maar ik heb nog niet geroot ( wel unlocked ) en dergelijke, dat ga ik wel doen maar nu nog niet, daar wil ik me de tijd voor nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Rooten is niets, kwestie van knopje drukken, rebooten en supersu toegang geven.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh dus dan word niet mijn hele stock rom factory reset of wel? Nee rooten das meestal niet zo moeilijk, had bij een Nexus device niks anders verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:57
Custom rom topic, cool

Ik draai al een paar weken Paranoid Android.

CM10-achtig met de mogelijkheid om alle apps/launcher etc indivueel in telefoon/phablet of tablet mode te kunnen laten draaien.

Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
Vandaag een N7 aangeschaft en meteen paranoid er op gezet, idd een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-05 20:07
Ik mis nog een beetje een dummy handreiking... Ik heb mbv de toolkit de N7 onlocked, geroot en ook iets van CWM: oftewel de 1e 7 stappen van de toolkit ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1809195 )

Maar hoe nu verder? Hoe kan ik paranoid android installeren? Als ik die link volg zie ik deze instructies:

CWM: YOU NEED TO FULLWIPE IF YOU WERE USING ANOTHER ROM BEFORE
CWM: Install Zip: Rom: Download (Galaxy Nexus GSM = maguro, Verizon CDMA = toro, Sprint CDMA = toroplus; Nexus7 = grouper)
CWM: Install possible Bugfixes: Download (look out for "FIX" or "BUGFIX" prefixes and make sure the build number matches your rom)
CWM: Install Zip: Gapps: Download (find the latest one that carries the "jb" tag)
CWM: Wipe Cache Partition
CWM: Advanced/Wipe Dalvik Cache
Reboot and edit your Apps Dpi & Layout under Settings/Paranoid Settings

En daar ben ik nog niet zeker genoeg over...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-05 08:24
Vanavond maar is installeren dan die Paranoid versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vandermark schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:01:
Ik mis nog een beetje een dummy handreiking...
Sorry dit is tweakers.net je moet voor handleidingen juist op XDA zijn daar worden er vaak neergezet, ik persoonlijk vind als iemand met custom roms begint dan kan ie ook zelf wel zoeken hoe en wat.

Ik leg nu gewoon een paar verwijzingen en daar moeten jullie het mee doen voorlopig tot de startpost bij gewerkt zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik ga in de loop van de week wel het een en ander verduidelijken. Meestal kom je met Google een heel eind, maar een korte uitleg komt er zeker.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik weet wat er hoort op tweakers.net. Maar bij de toolkit staat een duidelijke beschrijving, dat is dus ook gelukt. Maar bij bijv. paranoid android staat verder niks, die gaan al uit van een bepaalde basiskennis (die ik niet heb :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een rom flashen is geen rocket science hoor, maar daar moet je dacht ik ook custom recovery voor hebben, op mijn HTC Evo 3D heb ik EXT4 touch recovery en vanuit daar flash ik roms zeer gemakkelijk.

Dus je moet even zoeken hoe je alles op moet zetten, de rom ontwikkelaars leggen dat meestal niet uit, met uitzonderingen daar gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:55

DarkSide

theres no place like ::1

nog een tip mbt unlocken en rooten: na het unlocken kom je weer in het start scherm van je N7 terecht. Hier moet je weer een wifi netwerk selecteren. Dit gaat niet als je wifi netwerk een hidden sid heeft!
Kon hem niet handmatig toevoegen en de n7 blijft maar wachten op een netwerk en je kan ook niet verder.
Heb via een wifi hotspot op mijn telefoon het netwerk toegevoegd. Daarna krijg je wel de mogelijkheid een een ssid in te stellen en verder te gaan met het rooten en flashen van cwm.

Puur even iets wat niet op internet staat maar waar je misschien wel tegen aan kunt lopen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik heb CWM touch recovery erop staan. Ik begrijp dat ik de noodzakelijke bestanden op het geheugen plaats, booten met power en beide volume buttons en dan naar CWM die bestanden flashen? Ik ga één en ander even uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat begrijp je goed inderdaad, je moet in die CWM booten en dan kan je het flashen. Zover ik weet van andere Android apparaten worden die roms in zip files geleverd en die zip moet je flashen.

Maar vergeet niet een volledige wipe te doen.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 11-09-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303253

Ja dat is het idd maar let wel even op en lees het stukje goed over CWM: YOU NEED TO FULLWIPE IF YOU WERE USING ANOTHER ROM BEFORE goed. Ik weet even niet meer welke optie dat is maar dit moet je echt uitvoeren. Ik had dit eerst niet gedaan. Toen bleef het Paranoid logo hangen tijdens booten en kwam er niet meer uit.

Nieuwe poging gedaan en die eerste stap ook uitgevoerd en na het plaatsen van Android en de GoogleApps natuurlijk ook niet CWM: Wipe Cache Partition en CWM: Advanced/Wipe Dalvik Cache uit te voeren. Rebooten en klaar.

Vond zelf alleen Paranoid nog niet zo lekker lopen vooral in mijn App drawer was ie erg langzaam en duurde vaak 10 tallen seconden voor het scherm was geroteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Dit is volgens mij een goede start voor mensen zoals ik :)

http://www.jayceooi.com/2...ckworkmod-touch-recovery/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
Op YouTube staat een hele goede uitleg hoe je paranoid er op kunt zetten, goed en strak uitgelegd.

YouTube: YouTube - How to Install Paranoid Android JB Rom on the Google Nexus 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Die is idd erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Heb paranoid inmiddels er al op staan. Flashen (als je het een keer gedaan hebt) blijft makkelijk zo.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-05 09:26
draai hier nu ook PA, blijft toch een top rom. Niet vergeten hybrid mode aan te zeten ;)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Mijn mening over paranoid is inmiddels bijgesteld.
Hij doet het prima, maar tablet mode is echt niet prettig. de rijen lopen niet goed op het scherm jammer genoeg.
De tablet UI dmv DPI werkt nog het prettigst, behalve dat je dan weinig apps compatible hebt.

Ik blijf ROMS uitproberen.

Edit:
Het lijkt erop dat ik de meest prettigste ROM heb gevonden.
Heb de nieuwste CM10 release M1 (11/09)gebruikt. (klik) direct link
Samen met de TrueTablet UI patch werkt het voortreffelijk!

Kleine uitleg voor de patch:
- Zorg dat je tablet deodexed is (klik)
- Flash deze via CWM.
- Flash daarna de patch in CWM
- Wipe Dalvik
- reboot

Je hebt dan CM10 mét tablet UI. En het werkt prachtig.

Next step: Zuinige kernel vinden mét prestaties :)

[ Voor 55% gewijzigd door Quad op 11-09-2012 18:23 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-05 16:29
Wilde net ook de link over CM10 M1 posten. Lijkt me een interessante optie, maar hoor dus ook goede verhalen over PA. Ga me vanavond met het verkiezingsdebat op de achtergrond maar eens bezighouden met wat van dit soort zaken, want een custom ROM vind ik toch altijd wel fijn :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tot nu toe heb ik nog niet echt uitgekeken naar custom roms, want als ik eerlijk ben is de Nexus 7 juist een apparaat waar ik ook wel zonder kan.

Ik zal hem wel nog moeten gaan rooten, maar ik vind niet erg dat homescreen in portrait mode is, zover ik begrepen heb is dat met een reden en het is ook niet de telefoon modus, het is de phablet mode want gmail is toch echt wel anders dan als het op smartphone zou zijn.

Ik zou wel interessant vinden om gewoon stock roms met een kernel die iets hogere geklokt is bijvoorbeeld want Cynagenmod is meer bedoeld voor als je een Android device hebt met een schil waar je liever asop op wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Heb ook ParanoidANdroid geprobeerd, maar die vond ik totaal niet goed werken in horizontale modus. CM10 met TabletUI patch (géén! DPI changes) werkt echter precies zoals ik wil.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
Quad schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:40:
Heb ook ParanoidANdroid geprobeerd, maar die vond ik totaal niet goed werken in horizontale modus. CM10 met TabletUI patch (géén! DPI changes) werkt echter precies zoals ik wil.
Wat vond je niet goed werken dan? Ik heb nergens last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-05 21:25
Wat is eigenlijk jullie reden om de Nexus 7 te rooten? Ik bedoel, Jelly Bean is toch al erg goed?
Ben zelf een beetje huiverig omdat je de makers van zo'n custom rom toch de controle over je device en daarmee over je prive gegevens geeft.
Ik wil eigenlijk ook weer wel Google Books, Movies, e.d. kunnen gebruiken met de content uit de us store. Maar dat gaat blijkbaar niet als ik hem stock laat... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een reden is dat je dan usb drives enzo aan kan sluiten, voor ik de Nexus 7 kocht had ik me dat al uit gezocht en daar heb je wel root rechten voor nodig.

Maar ik moet toegeven dat er niet erg veel is waar root voor nodig is, maar het is wel handig, maar heeft zijn risico's natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Voor mij de reden is stick punt voor USB sticks aan te sluiten en het maken van een nandroid backup. Op dit moment draai ik verder nog stock. Maar het is altijd leuk om een CR te draaien met extra mogelijkheden

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Klaassie schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 21:51:
Wat is eigenlijk jullie reden om de Nexus 7 te rooten? Ik bedoel, Jelly Bean is toch al erg goed?
Ben zelf een beetje huiverig omdat je de makers van zo'n custom rom toch de controle over je device en daarmee over je prive gegevens geeft.
Ik wil eigenlijk ook weer wel Google Books, Movies, e.d. kunnen gebruiken met de content uit de us store. Maar dat gaat blijkbaar niet als ik hem stock laat... :/
Rooten is sowieso wel handig, of je nu een custom ROM installeert of niet. Een aantal apps hebben root acces nodig, zoals adblockers, privacyprogramma's en backuptools. Ik draai nu nog stock, maar zodra ik de Nexus aan had heb ik hem geunlocked en geroot. Voornamelijk omdat unlocken ervoor zorgt dat je alles kwijtraakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Quido schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:10:
[...]

Wat vond je niet goed werken dan? Ik heb nergens last van?
Het tablet/phablet gedoe vond ik persoonlijk niet prettig.
Sterker nog, de home screen is verschrikkelijk daarmee. Portrait opzich oké, maar landscape een ramp.

PVOutput☀️

Topicstarter
Ik heb gister ook mijn Nexus 7 geroot, echt heel makkelijk was dat, dat ging ook met die toolkit die ik noem in de topic start.

• MaceNL
  • Laatst online: 18-05 08:24
Net even de paranoid rom geinstalleerd en ziet er goed uit, moet even in de settings gaan duiken !

• Maardiweb
Draai nu CM10 M1. Tot zover nog niet super enthousiast maar heb er ook nog niet echt mee gespeeld. Heb die portrait patch nog niet geïnstalleerd want dat deodexen leek me iets te ingewikkeld en die tool ervoor leek een virus te bevatten..
Misschien later deze week PA even proberen, maar vooral de melding dat dit een pre-alpha is en de laatste update alweer van een tijdje terug is heeft me hier tot zover even van onthouden..

Topicstarter
Voor landscape mode zou je deze app kunnen proberen, dat werkt goed bij mij en haalt verder geen fratsen met mijn tablet uit.

Nadeel is het schijnt een 7 dagen trial te zijn.

Ik heb gister Deodex uitgevoerd en daarna op de stock ROM de True tablet UI geïnstalleerd. Ik dacht eerst ook dat dat Deodexen erg lastig zou zijn maar stelt eigenlijk niet zo veel voor. Het duurt alleen even omdat ie al die apk's moet af gaan. Moet zeggen deze True Tablet UI vind ik op het moment toch wel het prettigste werken en ook na de laatste update zit er een aanpassing in om ook het lockscreen te draaien.

Maar je moet wel zorgen dat je de Android SDK geïnstalleerd hebt staan voor de laatste stap.

Die rotate appjes moet je goed proberen of de rest ook nog juist functioneert. Heb al wat van dat soort appjes geprobeerd maar kreeg er veel lag voor terug in diverse programma's.

• vandermark
Ik vind de phablet UI eigenlijk wel prima. Met één hand houd de N7 in portrait prima vast :-)

Ook twijfel ik of de custom roms meerwaarde voor mij gaan hebben, wat zijn de voordelen (los van het proberen wat een tweaker leuk hoort te vinden ;) ) los van de tablet UI die je dan beter kan zetten zoals je het wilt

Topicstarter
Ja ik vind die phablet UI ook prima, het roteren van home screen zou wel mooi zijn, maar na die 7 dagen trial is dat ook afgelopen.

En het moet inderdaad geen lag creëren, maar ik zal het nog zien, de apps zelf roteren in iedere geval en dat is belangrijkste.

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Ook ik ben aan het unlocken en rooten geslagen.
Dit in combi met de nexus root toolkit 1.5.3

De volledige driver installatie is goed.
Nu loop ik tegen een aantal problemen aan.
Unlocken; ging goed.
Rooten: bleef hangen op loading downloaded image in de fastboot modus.
door de on/off knop 10 sec. ingedrukt te houden ben ik hieruit gekomen en is de nexus gewoon normaal opgestart.
Ik heb nog een aantal keren geprobeerd te rooten en iedere keer hetzelfde.

Nu wil ik via de toolkit terug naar stock, en nu blijft het proces hangen op: sending 'system'.
Het writen van de boot en recovery is wel goed gegaan.
Op het scherm van de nexus is alleen de fastboot te zien.

Als ik nu zou rebooten, wat gaat er dan gebeuren? ben nogal bang voor een baksteen, maar zolang ik in fastboot kan komen moet het wel goedkomen neem ik aan?
Overigens ben ik geen beginneling in rooten/flashen etc. Op mijn HTC incredible S ook heel veel gedaan.

Topicstarter
Je kunt ook deze guide volgen om terug naar stock te gaan.

Je moet dan eerst de firmware downloaden en dan uitpakken waar de platform-tools folder is van de Android SDK en in diezelfde folder bevind zich ook fastboot.

Zo heb ik heb ook gerestored naar stock.

Wat ik interessant vind is om een kernel te draaien die een wat hogere kloksnelheid heeft, maar dan moet ik eerst eens uit zoeken wat een veilige overclock is.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 12-09-2012 17:19 ]

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-12-2023

hgp

Maardiweb schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:05:
Draai nu CM10 M1. Tot zover nog niet super enthousiast maar heb er ook nog niet echt mee gespeeld. Heb die portrait patch nog niet geïnstalleerd want dat deodexen leek me iets te ingewikkeld en die tool ervoor leek een virus te bevatten..
Misschien later deze week PA even proberen, maar vooral de melding dat dit een pre-alpha is en de laatste update alweer van een tijdje terug is heeft me hier tot zover even van onthouden..
CM10 is al deodexed dus die stap kan je overslaan. Ik heb dit gedaan:

• wipe data
• install cm10
• install gapps
• install tablet ui patch
• wipe cache+wipe dalvik cache.

[ Voor 5% gewijzigd door hgp op 12-09-2012 17:34 ]

Topicstarter
Deze kernel zit wel interessant uit, cpu oc tot 1.6Ghz en ook nog een GPU overclock maar die komt in twee smaken tot 484MHz en 520MHz.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1775798

Ik ben de ontwikkeling forums gewend van HTC Desire HD en HTC Evo 3D en toen wist ik gewoon die en die dev's zijn erg goed, maar voor Nexus 7 moet ik even ook kijken.

Overigens op XDA is het Nexus 7 forum een beetje verwarrend, maar dit topic geeft een goed overzicht van de Roms en Kernels en daar zitten een paar bekende teams tussen dus dat is wel vertrouwd.

[REF] All In One Nexus 7 Jelly Bean Android Development ! Sources,Roms,Kernels etc

Dat met die custom recovery snap ik niet, ik volg alles wat omschrijven worden maar kom niet geboot in die recovery en ik heb geen flauw idee wat ik fout doe.

Ik heb wel root en alles geïnstalleerd, maar nu heb ik mijn Nexus 7 maar weer gelocked, het is toch alleen de root toegang die ik nodig heb.

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 12-09-2012 19:14 ]

Anoniem: 471634

Hallo, als newbie wil ik eigenlijk toch wel graag weten hoe ik mijn Tablet root, ik heb zn usb ding aangeschaft en had ergens gelezen dat die alleen werkt als je hem hebt geroot. Aangezien ik graag hem op vakantie gebruik om films op te kijken :3

Bij voorbaat dank :P

Anoniem: 180749

Anoniem: 471634 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:35:
Hallo, als newbie wil ik eigenlijk toch wel graag weten hoe ik mijn Tablet root, ik heb zn usb ding aangeschaft en had ergens gelezen dat die alleen werkt als je hem hebt geroot. Aangezien ik graag hem op vakantie gebruik om films op te kijken :3

Bij voorbaat dank :P
Lees eerdere berichten in dit topic even, daar staat je antwoord.

Topicstarter
Ik snap niet dat zo moeilijk moet zijn om in die custom recovery te komen, ik heb nu weer terug gezet naar factory image maar mij lukt dat recovery gebeuren maar niet en ik word er ondertussen beetje moe van.

Ik lees online dat wel meer mensen problemen hebben met die custom recovery's. Root lukt mij dan gelukkig dan weer wel.

De 720p mod die heb ik zojuist ook gewoon toegepast op de stock rom, waarom ik niet in de custom recovery kom is me nog een mysterie.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 13-09-2012 08:04 ]

• Maardiweb
Anoniem: 318025 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:12:
Ik snap niet dat zo moeilijk moet zijn om in die custom recovery te komen, ik heb nu weer terug gezet naar factory image maar mij lukt dat recovery gebeuren maar niet en ik word er ondertussen beetje moe van.

Ik lees online dat wel meer mensen problemen hebben met die custom recovery's. Root lukt mij dan gelukkig dan weer wel.

De 720p mod die heb ik zojuist ook gewoon toegepast op de stock rom, waarom ik niet in de custom recovery kom is me nog een mysterie.
Ik heb er ook moeite mee. Als ik power+volup+voldown tegelijk indruk dan start ie soms gewoon normaal op en op een ander moment bleef hij hangen op het bootscherm. Mijn oplossing? Nu via CM10 kan ik gewoon direct rebooten naar recovery. Daarvoor lukte het ook prima via adb.

Topicstarter
Maardiweb schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:26:
[...]

Ik heb er ook moeite mee. Als ik power+volup+voldown tegelijk indruk dan start ie soms gewoon normaal op en op een ander moment bleef hij hangen op het bootscherm. Mijn oplossing? Nu via CM10 kan ik gewoon direct rebooten naar recovery. Daarvoor lukte het ook prima via adb.
En hoe heb je de recovery erop gekregen dan? Ik heb op XDA al een topic geopend dus vanavond maar proberen wat er gezegd word.

Anders ga ik erover nadenken om dat custom rom gebeuren juist op de nexus 7 te laten want we krijgen toch updates vanuit Google en met root kom ik al ver.

• Quad
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2w66x49.jpg

Op deze manier. Heb tijdens rooten custom recovery aangevinkt.

PVOutput☀️

• Maardiweb
Inderdaad, met een toolkit. Ik heb die van mskip gebruikt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1809195

Topicstarter
Ja met die toolkits lukte het mij ook niet, maar ik ga straks weer opnieuw proberen, op XDA werd me aangeraden het via commanmdline de custom recovery te flashen dus dat ga ik proberen.

Want die zeiden dat er geen custom recovery op zou staan en ik dat voor ik ging flashen kon kijken of er een recovery onder /. staat.

Dus hopelijk kom ik er straks in en anders wellicht maar geen roms en kernels flashen, want met de Nexus 7 krijgen we toch updates van Google.

edit:

Kernel geflashed

Nou ja ik snap nog steeds niet met die custom recovery, ik zie alleen een zwart scherm en geen recovery zoals ik gewend ben van mijn HTC Evo 3D.

Maar toch heb ik een andere mogelijkheid gevonden om die zip files te flashen, namelijk met Nexus Root Toolkit.

Maar een custom recovery zien? Vergeet het maar, ik vraag me wel af hoe dat nou komt, zou bijna zeggen dat door de backlight komt dat die uit gaat.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 13-09-2012 18:20 ]

• Maardiweb
Anoniem: 318025 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:00:
Ja met die toolkits lukte het mij ook niet, maar ik ga straks weer opnieuw proberen, op XDA werd me aangeraden het via commanmdline de custom recovery te flashen dus dat ga ik proberen.

Want die zeiden dat er geen custom recovery op zou staan en ik dat voor ik ging flashen kon kijken of er een recovery onder /. staat.

Dus hopelijk kom ik er straks in en anders wellicht maar geen roms en kernels flashen, want met de Nexus 7 krijgen we toch updates van Google.

edit:

Kernel geflashed

Nou ja ik snap nog steeds niet met die custom recovery, ik zie alleen een zwart scherm en geen recovery zoals ik gewend ben van mijn HTC Evo 3D.

Maar toch heb ik een andere mogelijkheid gevonden om die zip files te flashen, namelijk met Nexus Root Toolkit.

Maar een custom recovery zien? Vergeet het maar, ik vraag me wel af hoe dat nou komt.
Kan je die andere toolkit eens proberen? Lijkt erop dat die meer opties heeft. Je hebt daar een optie met 'reboot functions' (oid, sorry kan nu niet checken want ik zit op mijn werk). Daar kan je ervoor zorgen dat je telefoon opnieuw opstart naar recovery.

Wat gaat er fout met de toolkits dan?

Topicstarter
Maardiweb schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:22:
[...]

Kan je die andere toolkit eens proberen? Lijkt erop dat die meer opties heeft. Je hebt daar een optie met 'reboot functions' (oid, sorry kan nu niet checken want ik zit op mijn werk). Daar kan je ervoor zorgen dat je telefoon opnieuw opstart naar recovery.

Wat gaat er fout met de toolkits dan?
Het lijkt goed te gaan, maar ik krijg alleen een zwart scherm te zien wanneer ik wil herstarten naar de custom recovery.

Die andere toolkit heb ik ook al gebruikt en telkens is het na het google logo een zwart scherm maar als ik op mijn computer kijk is apparaat wel gewoon gekoppeld en werd er ook iets geïnstalleerd.

Ik zou bijna denken de back light is gewoon uit.

• Quad
Kom je in de bootloader?
Als je dan met volume toetsen recovery selecteert en vervolgens powerbutton doet?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet al wat het is, ik kom in de recovery want die Nexus toolkit boot in custom recovery voor het backuppen van je rom en voor flashen en dergelijke ook, dus ik kan roms flashen als ik wil ( Maar ik zie geen interessante roms ).

De oorzaak is die auto helderheid bug, dus ik zou eigelijk terug moeten met mijn Nexus 7, maar nu heb ik de auto helderheid uit geschakeld gewoon in Android maar in de recovery is het gewoon zwart.

Ik heb Asus maar al gemaild, ik kan ook nog terug naar de MediaMarkt maar die ruilen toch nooit en dan zul je zien dan is die auto helderheid bug misschien moeilijk te laten zien.

edit:
Meer informatie in startpost

Ik heb nog meer informatie in de startpost toegevoegd, over kernels ondere andere. Ik ben zelf nog steeds neuzen op XDA en ParanoidAndroid krijgt regelmatig updates, zo is vandaag versie 2.13 uitgekomen.

Maar is Paranoid wel stabiel? Ik dacht laatste op XDA te zien staan dat het een Alpha was.

edit:
Benchmark stock kernel en Montley kernel

stock kernel Nexus 7
Stock kernel op 1.3Ghz

montley custom kernel
Montley kernel op 1.3Ghz en GPU OC 484

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 18-09-2012 22:56 ]

• Koopmans
  • Laatst online: 08:20
Misschien heb ik iets gemist, maar krijg je nog wel gewoon updates als je je Nexus 7 unlocked en root?

Topicstarter
Ja die updates krijg je gewoon zover ik begrepen heb, zal je alleen na de update opnieuw moeten rooten. Ik heb eerste geupdate naar 4.1.1 en daarna geunlocked en geroot.

• Maardiweb
Anoniem: 318025 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:46:
Ja die updates krijg je gewoon zover ik begrepen heb, zal je alleen na de update opnieuw moeten rooten. Ik heb eerste geupdate naar 4.1.1 en daarna geunlocked en geroot.
Dat dacht ik eerst ook maar CWM had keurig door dat ik ging updaten. Ik heb eerst geroot en toen geupdate, en ik kreeg van CWM een melding dat ik mijn root en custom recovery zou verliezen en of ik die wilde behouden. Op yes geklikt en ik had gewoon mijn update binnen mét behoud van root :) Presto!

• Koriel
Nou, ik ben van PA naar STG7 overgestapt. Geen idee waar de afkorting voor staat :-)

De reden? Onder PA begon mijn N7 zo traag als xp op een 386 te werken. Niet meer werkbaar dus. De reden? Geen idee. Misschien ligt het aan swype. Die heb ik nog niet terug gezet. Ondertussen draait SGT7 wel bijzonder smooth moet ik zeggen. In de settings is een switch om zonder reboot van phablet naar tablet te gaan.

Verdere ervaringen volgen. Voorlopig heb ik het gevoel dat ik weer een echte quadcore in mijn handen heb, en geen Chinese budget plank van €25.

Topicstarter
Hou er rekening mee dat PA en dergelijk CM10 builds zijn en CM zelf heeft nog geen stabiele release van CM10 vrij gegeven.

Persoonlijk hou ik het mooi bij stock. Ik ben nu het undervolten, ik heb montley's kernel draaien en momenteel heb ik 50Mv undervolted.

Met undervolten heb je langere van je batterij, maar je moet wel testen of het wel stabiel is. Wat dat betref kan undervolten niet al teveel kwaad.

En ik hou liever bij de settings zoals de kernel dev ze neer gezet heeft want volgens mij heeft die ook al undergevolt.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 19-09-2012 22:53 ]

• Koriel
Anoniem: 318025 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:25:
Hou er rekening mee dat PA en dergelijk CM10 builds zijn en CM zelf heeft nog geen stabiele release van CM10 vrij gegeven.
Daar heb je gelijk in. Ook STG7 draait op CM10.

Het is altijd een afweging die je maakt, features vs stabiliteit. En ik vind de tablet interface op de N7 wel erg fijn werken. Anders lijkt het net of ik een enorme telefoon in mijn handen heb, en dan had ik net zo goed even kunnen wachten op de Note2

Het gekke is dat PA aanvankelijk wel erg goed draaide. En ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar STG7 loopt gevoelsmatig veel soepeler.
Net de laatste Swype beta geinstalleerd, nu maar eens kijken of dit de oorzaak was van het vertragen van PA. Anders gaat Swype eraf en koop ik Swiftkey for Tablets.

Topicstarter
De Nexus 7 heeft helemaal geen telefoon interface, de Nexus 7 heeft een phablet interface, soort kruising tussen tablet interface en telefoon interface.

Ik heb gister ook PA geprobeerd en vooral om ook landschap modus te krijgen, maar de terug knop komt plots rechts te zitten in landschap modus, terwijl hij in portret modus links zit.

Ik verkies zelf liever stabiliteit boven features en dan draai ik dus gewoon stock, maar das direct voordeel van Nexus devices we hebben al asop en ook met alle Google apps.

• Koriel
Anoniem: 318025 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:25:
De Nexus 7 heeft helemaal geen telefoon interface, de Nexus 7 heeft een phablet interface, soort kruising tussen tablet interface en telefoon interface.
Ik neem aan dat je op mij reageert. Ik zeg nergens dat de N7 een telefoon interface heeft, met de huidige interface lijkt het net op een grote telefoon, net even iets anders.

En ja, zo maakt iedereen zijn eigen afwegingen, geweldig dat android.. ;)

Ik kan nu niet echt veel terug vinden van een tablet UI in hoe het stock is opgelost. Ik vind het gewoon een telefoon UI met de statusbar boven en de 3 knoppen onder in het midden.

Ik moet zeggen ben nu blij met de stock ROM en de True Tablet UI patch deze combinatie werkt erg stabiel en ben nog geen gekke dingen tegen gekomen. Heb nu wel gewoon een echte tablet UI.

Topicstarter
Ik moet ook nog eens kijken naar die True Tablet UI patch, want CM10 roms vind ik maar niks. Maja standaard is de ui een mix van telefoon ui en tablet ui, zo zijn veel apps gewoon in tablet formaat.

Vooral landschap modus zou ik wel fijn vinden.

• Koriel
Anoniem: 318025 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:03:
Ik moet ook nog eens kijken naar die True Tablet UI patch, want CM10 roms vind ik maar niks. Maja standaard is de ui een mix van telefoon ui en tablet ui, zo zijn veel apps gewoon in tablet formaat.

Vooral landschap modus zou ik wel fijn vinden.
Een suggestie,

Nandroid,
Titanium Backup -> all user apps
STG7

Is het nix, dan ga je weer terug..

STG7 heeft een switch in de settings waarmee je hem zonder rebooten in Tablet Mode zet.

Topicstarter
Ja dat weet ik allemaal, ik ben een door gewintered custom rom gebruikere van HTC Android toestellen, daar doe ik ook om zoveel tijd een Nandroid backup.

Zo heb ik dat gister ook aangepakt met Paranoid rom, ik heb met Titanium Backup me apps gebackuped en een Nandroid backup daarna gemaakt.

Mocht ik zo'n tablet ui patch toepassen dan maak ik ook eerst een Nandroid backup.

• Quad
Gebruik nu al weer 2/3 dagen Clean ROM 1.2.5
Bevalt mij erg prima tot dusver.

Is snel, geen lag en videos spelen goed af.
Ik had bij bekijken van vids en games wel last van lag om de x seconden, eerst denk je van, ja oke kan. Maar daarna gaat het toch vervelen en flash je maar even een nieuwe ROM. Deze is perfect tot dusver.

Sceens komen nog.

PVOutput☀️

Topicstarter
Jammere van die rom is de de ontwikkeling gestopt is, maar heb hem zelf ook eens geflashed, is gewoon stock met wat aanpassingen.

• Quad
Anoniem: 318025 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:14:
Jammere van die rom is de de ontwikkeling gestopt is, maar heb hem zelf ook eens geflashed, is gewoon stock met wat aanpassingen.
Ik heb tijdens flash proces de tablet mod aangevinkt, tot dusver werkt alles prima. Heb dus niet met custom launcher.

PVOutput☀️

Vandaag mijn OTG USB kabeltje binnen gehad om storage uit te kunnen breiden. Met de app stickmount werkt dat echt prima. Helaas moet je wel via een file browser naar je USB stick. Heb nog geen andere manier gevonden dat muziek bijvoorbeeld gelijk in je default player te zien is.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8317/8006495671_417a907e74.jpg

• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-04 12:35

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

Anoniem: 303253 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:55:
Vandaag mijn OTG USB kabeltje binnen gehad om storage uit te kunnen breiden. Met de app stickmount werkt dat echt prima. Helaas moet je wel via een file browser naar je USB stick. Heb nog geen andere manier gevonden dat muziek bijvoorbeeld gelijk in je default player te zien is.

[afbeelding]
Waar heb je die vandaan?

Van ebay kost je ongeveer een euro inclusief verzenden.

http://www.ebay.nl/itm/MI...teurs&hash=item3f1a5eb2c1

• Quad
Anoniem: 303253 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:55:
......
Helaas moet je wel via een file browser naar je USB stick. Heb nog geen andere manier gevonden dat muziek bijvoorbeeld gelijk in je default player te zien is.

[afbeelding]
Volgens mij is daar op xda een patch voor te vinden die je moet flashen.

Edit: Als je kijkt bij Instellingen > opslagruimte. Kan je daar media scanning enablen?

Edit2:
Screenshots van mijn momentele customROM CleanROM 1.2.5 met tablet mode.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/aadgqo.png
--
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/akgaxd.png
--
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/6gykog.png
--
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/oqfvxl.png
--

Kernel is inmiddels vervangen door de franko r7 kernel.

[ Voor 46% gewijzigd door Quad op 20-09-2012 23:17 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:25

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

1 euro, meteen besteld.
nu nog wachten op het officiele dock
Afbeeldingslocatie: http://www.tabletsmagazine.nl/wp-content/uploads/2012/07/Nexus-7-dock-2.jpg

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
Die dock is inderdaad interessant! Vandaag ook mijn otg kabel binnen als het goed is, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Alles met betrekking tot accessoires in het betreffende topic svp.
Dus ook alles met OTG kabel etc.

[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 21-09-2012 12:19 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:09
Ik weet niet als dit het geschikte topic is,maar heb een vraagje over Tablet UI.
Heb mijn toestel geroot en heb de density verlaagd naar 165. Ik krijg nu tablet UI maar alles is zeer klein. Bijna niet te lezen zelfs. Is dit normaal of doe ik toch nog iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:25

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

frye schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 22:18:
Ik weet niet als dit het geschikte topic is,maar heb een vraagje over Tablet UI.
Heb mijn toestel geroot en heb de density verlaagd naar 165. Ik krijg nu tablet UI maar alles is zeer klein. Bijna niet te lezen zelfs. Is dit normaal of doe ik toch nog iets mis?
Het nadeel van je density verlagen is dat je alles verkleint (past wel lekker veel op je scherm) wat je kan doen is je lettergrootte veranderen van normaal naar groot. samen met apex launcher heb ik dit een tijdje gedraaid maar uit eindelijk geroot en de tablet ui patch erop gezet. wat je density niet veranderd
[PATCH] True Tablet UI
Zelf heb ik de Patch uit post 514 gedaan, daarbij hoeft je rom niet ge deodext te zijn. Post 514 (alleen root vereist)

| Youtube |

Topicstarter
Een nieuwe stock based rom is gerealeased op XDA.

[ROM][Sept.22] SmoothROM v2.1 - Boosted - Deodexed - Zipaligned [Tablet UI Support]

Lijkt me een interessante rom.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:26
Iemand AOKP build 2 al geprobeerd? Bij mij blijft ie maar die custom animation loopen bij eerste boot 8)7. Heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met AOKP zowel op GNex als GNex 7. En ja, de MD5 hash is correct.

/ondertussen gelukt na flashen van stock -> AOKP build 1 -> AOKP build 2. Tja...

[ Voor 16% gewijzigd door Radiodurans op 22-09-2012 20:26 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

• Quad
Komt product versie wel overeen? Jr033d oid.

PVOutput☀️

• Quido
Ondertussen al geinstalleerd? Zo ja, eerste indruk?

Topicstarter
Quido schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:13:
[...]

Ondertussen al geinstalleerd? Zo ja, eerste indruk?
Nee nog niet geïnstalleerd, de tablet ui zit bij deze rom nog in beta. Ik volg de ontwikkelingen op XDA gewoon, direct flashen doe ik niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Is er ergens een topic waar je snel kan zien wat de verschillen zijn tussen bepaalde roms?

er zijn er zoveel?

Ik wil vooral Chrome blijven gebruiken (met flash support :p), en tablet UI, en mss iets langere batterij.. Ik kan er ook naast kijken, maar ik vind nergens die post met alle must have appz (ja, eerste droid) :D

rooten etc best met dit ?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1809195

(ik heb eigenlijk geen flauw idee wat al die termen betekenen 8))

[ Voor 19% gewijzigd door MetalG op 23-09-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mauw nee je moet zelf op XDA gaan kijken, maar ik zelf maak een onderscheid, stock based, cm10 based, asop based.

Stock based is niet meer en minder dan een custom rom waar er gesleuteld is aan de stock rom en meestal nog een custom kernel bij zit.

CM10 based roms zijn gebaseerd op de nog niet stabiele CM10 en dat zijn Paranoid enzo en verder heb je nog wat mods en patch's, zo is er een 720P mod voor de fron facing camera, deze kun je gewoon op stock rom toepassen en je hebt tablet ui patch.

Ik dacht dat Chrome flash niet ondersteund dan moet je Dolphin browser ofzo gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
Ja, ik heb nu Firefox, maar ik vind chrome zo fijn werken :P!

ik lees ook vaak, step 1; Make a Nandroid (wat is dit dan?)
en kernel is dit een soort van BIOS of hoe bekijk je dit?

Ik dacht AOKP eens te bekijken, als ik een nieuwe rom installeer, dien ik ook alle appz weer te herinstalleren wellicht?

Wat draai jij momenteel? dan zit ik zeker goed ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nandroid maakt een backup van je huidige rom, das handig als je even een andere rom wilt uitproberen, bevalt je dat niet dan kun je die backup herstellen.

In de custom recovery kun je die backups maken. Ik draai gewoon stock en daarboven op Montley kernel, maar ik wil zelf ook nog wat andere roms proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
Oké gelukt allemaal! ik draai nu AOKP2 met tablet UI

alleen mis ik mn youtube app al en mn nexus 7 stock background :( :p

iemand een idee of het mogelijk is om je notifications alsnog in de bovenhoek te krijgen met tablet ui?

[ Voor 43% gewijzigd door MetalG op 23-09-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee dat is gewoon het verschil tussen tablet ui en phablet ui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
en is het mogelijk om je homescreen te draaien? : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Even een vraagje. ik draai CWM recovery 6.0.1.0 en ik kan via de recovery geen data van mijn laptop naar mijn tablet sturen.
Klopt dat. Ben gewend dat er een USB mode is vanuit mijn desire. Zo kan ik altijd een nieuwe rom naar mijn device sturen.
Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou kunnen kloppen dat niet werkt, het is mij zelf ook nog niet gelukt, ik heb ook geprobeerd om het bestandsysteem in recovery te mounten maar lukte mij ook niet.

Ik weet niet hoe dat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ja ik ben gewend om een optie USB toggle te hebben. Of dat hij out of the box werkt.
Maar dat was niet het geval.
Opzich jammer. Het heeft me in het verleden wel een keer geholpen dat een flash niet lekker ging. Ik niet goed kon booten naar OS om nieuwe zip te kiezen. En ik vanuit recovery dat alsnog kon doen.
Zonder dat het eerst nodig was om een restore uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
DarkSide schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:17:
Even een vraagje. ik draai CWM recovery 6.0.1.0 en ik kan via de recovery geen data van mijn laptop naar mijn tablet sturen.
Klopt dat. Ben gewend dat er een USB mode is vanuit mijn desire. Zo kan ik altijd een nieuwe rom naar mijn device sturen.
Zie ik iets over het hoofd?
Dat klopt helaas. Het is ansich niet erg omdat je ook via nexus7 root tool de rom kan flashen.

PVOutput☀️

Pagina: 1 2 3 Laatste