Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:47

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik had me eigenlijk voorgenomen de Nexus te houden zoals hij is maar ik wil dan toch net weer van alles net wat anders dus gisterenavond laat me even verdiept in het rooten van de Nexus 7.
Uiteraard heb ik het hele toestel al ingesteld met 2 accounts en ik wil de settings graag zo goed mogelijk backuppen.
Ik heb op de laptop [Toolkit] Wug's Nexus Root Toolkit v1.6.2 staan en kan bij de optie [Backup] aan aantal opties kiezen. Als ik de Nexus unlock en root (ik ben van plan hem verder stock te houden) in hoeverre ben ik dan settings kwijt? Heeft iemand dit al een gedaan met die toolkit?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 20:40
Als je hem voor de eerste keer unlockt wordt je tablet gewiped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:45
Net als de HOX, bootloader unlocken = alles weg. Behalve je SD Card natuurlijk.
Ik heb alleen rooted nu, vind ik prima. Custom ROMS op de Nexus zijn allemaal net niet vond ik.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik begrijp dat je toestel leeg is na het unlocken, maar volgens het onderstaande menu kan ik eerst een backup doen en daar heb ik nog eens 3 opties om een backup te maken (nog zonder te rooten)

Afbeeldingslocatie: http://i1094.photobucket.com/albums/i456/WugFresh/screeny162_zps11a33a34.png

Ach, ik probeer het vanavond anders wel, dan heb ik het antwoordt alvast voor de volgende Nexus 7 rooter :)
Quad schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:40:
Net als de HOX, bootloader unlocken = alles weg. Behalve je SD Card natuurlijk.
Ik heb alleen rooted nu, vind ik prima. Custom ROMS op de Nexus zijn allemaal net niet vond ik.
Het gaat me ook meer om dingen zoals adblock en nog een paar dingen die ik aan wil passen. Tot nu toe heb ik altijd geroot om de originele android te kunnen draaien en die heb ik nu al :)

[ Voor 37% gewijzigd door janvanduschoten op 07-02-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Die werkt alleen als hij unlocked is :)

Dat is de zogenaamde nandroid back-up.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 05:52
Schijnt dat je met Carbon een backup kan maken zonder root. Ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd.

Link PlayStore

http://www.clockworkmod.com/carbon

[ Voor 11% gewijzigd door -NRG- op 07-02-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Quad schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:07:
Die werkt alleen als hij unlocked is :)

Dat is de zogenaamde nandroid back-up.
Als het goed is niet, ik kan met mijn niet geroote toestel wel een backup maken. Als je ook kijkt in het menu onder het knopje [Unlock] dan staat er dat je eerst een backup moet maken. Ik ben er alleen niet achter wat je nu precies backupped. Zijn dat alleen apps of apps + data ?
Ik kan ook nog 2 extra backup opties aanvinken maar weet ff niet wat precies meer, moet ik thuis ff kijken. Ik denk dat ik alle varianten probeer, meer kan ik niet doen.

Ik zal ook nog eens kijken naar Carbon, misschien is dat ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Nja, voor apps en data moet je root hebben, zoals bij Titanium.

Maar is dat zo belangrijk dat je alles behouden moet hebben?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het is meer luiheid & gemak, met Titanium was het altijd een fluitje van 1ct om alles te restoren, nu ben ik anders weer een avondje bezig om overal weer in te loggen en alle homescreens weer in te delen. Als het makkelijker kan dan wil ik dat graag proberen :)

Als ik vanavond tijd heb unlock & root ik hem, eens kijken wat dat restoren dan precies doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Gisterenavond een backup gemaakt met de toolkit, unlocked en groot en de backup weer teruggezet.

De backup neemt niet alle instellingen mee maar wel veel, Wordfeud was bijvoorbeeld al aangemeld, ook in Dolphin browser hoefde ik hier niet in te loggen, username en ww stonden er blijkbaar al in. Ook widgets op de homescreens waren (in het grijs, touch to restore) aanwezig en bij aanraking werden ze de origineel geplaatste widgets. Vrijwel alle apps waren dus met instellingen weer teruggeplaatst d:)b

Bij account 2 helaas niet, daar moest ik hier en daar wat veranderen maar dat zijn wat spellen voor de kinderen dus niet zo spannend.

Het is dus wel aan te raden om de toolkit te gebruiken bij het unlocken en rooten, bij elke stap staat er een duidelijke omschrijving bij en geeft het ook de eventuele gevolgen aan van datgene dat je wilt gaan doen (bijvoorbeeld bij het backuppen raadde het programma me aan niet alleen de aangevinkte optie te gebruiken maar ook een andere waar bijv data van de apps niet werd meegenomen ivm eventuele restore problemen).

Zeker een aanrader :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:49

Pierre

Van nature lui!

Je hebt er geen andere rom op gezet

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Pierre61 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:42:
[...]

Ik niet, zie ook het nut er op de Nexus 7 niet van in. De stock rom draait hier echt goed. Enkel een custom kernel.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Pierre61 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:42:
[...]

Yup, ik heb nog niets gezien dat voor mij een meerwaarde heeft :)
Tot nu toe was het hebben van een snel toestel en een "kale" android versie de reden om een toestel te rooten en flashen. De N7 is al vlot (mag nog wel iets vloeiender en met wat minder lag zo af en toe) en heeft al een originele Android dus ik laat hem even zo denk ik. Andre kernel heb ik nog niet naar gekeken.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Gisteren de update er handmatig opgezet (want ongeduldig) en uiteraard root kwijt. Ik zie op XDA (http://forum.xda-develope...ad.php?t=1766475&page=251) dat je wat files in de toolkit kunt veranderen en dat je dan weer root kunt krijgen. Is dat al bij iemand gelukt hier?

Ook las ik uiteraard net na de update over de app Google Play: OTA RootKeeper , werkt dat ook echt op een Nexus 7, behoud je da je root?

Anoniem: 318025

Topicstarter
janvanduschoten schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:35:
Ook las ik uiteraard net na de update over de app Google Play: OTA RootKeeper , werkt dat ook echt op een Nexus 7, behoud je da je root?
Ja dat werkt, maar wat ik meestal doe ik wacht tot iemand op XDA de stock rom aanbied met root en dan flash ik die wel, maar dan gaat updaten via OTA wel niet goed meer meestal.

Maar ik draai nog op 4.1.2 heb al hele tijd niet geupdate.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-05 00:02

jmk

janvanduschoten schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:35:
Gisteren de update er handmatig opgezet (want ongeduldig) en uiteraard root kwijt. Ik zie op XDA (http://forum.xda-develope...ad.php?t=1766475&page=251) dat je wat files in de toolkit kunt veranderen en dat je dan weer root kunt krijgen. Is dat al bij iemand gelukt hier?

Volgens ben je nu te laat met OTA RootKeeper, je had voor het updaten even moeten backuppen met deze app. Zelden zie je trouwens zo'n hoge 5/1 ster ratio dan bij deze app, dus werken zal die ongetwijfeld.

Je kan hier kijken, waarschijnlijk komt de nieuwe versie die 4.2.2 onderteund snel uit:
XDA: Google Nexus 7 TOOLKIT
Ik heb altijd goede ervaringen met dit programma. Dit programma maakt op de achtergrond gebruik van ADB, en dat is beter beveiligd bij 4.2.2, dus misschien duurt de update nu wat langer.

Dit blijkt bij een gebruiker op dat XDA forum te werken:
How to Root Nexus 7 Android 4.2.2 JDQ39 Jelly Bean and Install CWM Recovery

Ik zie in Chrome Beta artifacts op Tweakers. Heel vaak na posten van een reply(een gekleurde sneeuw scherm, 50% gevuld), maar ook 1 keer op de FP, stond er tussen de reacties een vierkant dat knipperend naar boven verdween als ik naar beneden scrolde.

Hebben andere mensen dat ook? PA 3.00 hier, 4.2.1.

[ Voor 9% gewijzigd door jmk op 14-02-2013 10:08 ]

Yippie kayak, other buckets!

• Quad
Wilde naar 4.2.2, alles ging fout en baseband werkte niet meer.

Eindresultaat: 4.2.1 en alles op sd kaart is weg. :/

Oops edit: Ik dacht dat dit de HTC One X Rooten topic was. :p

Overiges via CWM heb ik CWM SuperSU geflashed, en dat werkte prima.

[ Voor 37% gewijzigd door Quad op 14-02-2013 11:25 ]

PVOutput☀️

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Even tijdens het eten de Nexus weer geroot, stelde eigenlijk niets voor, incl. het downloaden van de nieuwe sdk files was het binnen 10 minuten weer klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Gisteren heb ik wat andere softkeys op de Nexus gezet, net wat mooier dan stock vond ik. Ik heb er nu de onderstaande op staan

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img38/804/bluereflection.png

Andere versies kun je hier vinden/bekijken en eenvoudig downloaden en flashen met Google Play: GooManager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:37
Over nut van andere roms wil ik toch nog een keer paranoid android noemen: de mogelijkheid om per app de DPI aan te passen is echt erg handig. Pie is ook een mooie toevoeging waardoor je meer screen houdt (ik heb geen balken mee, altijd volledig scherm). DPI per app is echt super! En voor mij een erg mooie extra functionaliteit t.o.v. stock.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik had nog geen ROM gevonden die voor mij een meerwaarde heeft. Bij welke apps is het aanpassen van de DPI handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:37
Dat hangt dus erg af van je voorkeuren: ik wil zoveel mogelijk info op scherm en had bij bijvoorbeeld gmail dus vrij kleine letters. Ik heb nu de N10 en mijn vrouw de N7, die vond het veel te klein, dpi aangepast zodat het voor haar prettig is.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 11:32
Het moest er van komen. Ook een Nexus 7 32GB gekocht.

Laatste verie 4.2.2 erop gezet en uiteraard net geroot en cwm erop.
Nu de stockrom is goed, dus de andere roms zie ik voorlopig nog geen meerwaarde in, ... maar de kernel, biedt die van Franco een meerwaarde? (en is er een mogelijkheid om de originele te backuppen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik denk dat je de originele alleen kan backuppen dmv een Nandroid backup, dwz een complete back-up van je toestel zoals hij nu is.

Dat van die Franco kernel, daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Je moet een nandroid back-up maken, daarna kernel flashen, wil je weer terug flash je de boot.img uit de nandroid zip bestand.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:46
Ik heb een tijdje CM10.1 gedraaid op m'n Nexus 7, nadat hij behoorlijk traag was geworden van de update naar 4.2.1 toe. Maar ik vond hem er niet echt sneller op geworden en ook niet echt beter. Er waren wat dingen verandert die niet een verbetering maar ook niet echt een verslechtering waren. Maar ik had wel het gevoel dat de battery life wat achteruit was gegaan.

Dus nu ben ik terug gegaan naar stock 4.2.2 en heb de franco kernel geflashed omdat het de beste batterylife zou geven en vrij snel zou moeten zijn op stock speeds. Tot nu toe heb ik het gevoel dat hij iets sneller is dan hij was van te voren (kan ook door de update naar 4.2.2 komen). En de battery life lijkt een stukje vooruit te zijn gegaan, in 2d3h nog 72% batterij over, waarvan wel het overgrote deel idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Idle scoort het sowieso sterk op, scherm tijd met de N7 ligt bij mij gemiddeld op 2,5 tot 3,5 uur.

Vanaf donderdag Ubuntu for tablets proberen O+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:28:
Idle scoort het sowieso sterk op, scherm tijd met de N7 ligt bij mij gemiddeld op 2,5 tot 3,5 uur.

Vanaf donderdag Ubuntu for tablets proberen O+
Je hebt een schermtijd van 2.5 - 3.5 uur in totaal? Dat is echt extreem weinig volgens mij. Ik haal bijna het driedubbele. Als je meer tijd zou willen zou ik echt eens gaan onderzoeken wat de batterijvreter is. Want zeker als je francokernel gebruikt moet je er wel meer uit kunnen halen zonder veel problemen of instellingen uit te zetten.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Dat is inderdaad heel weinig scherm tijd.
Bij mij is het, met veel gamen vd kids, rond de 5 uur. Op stock N7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Laatst online: 21:46
Bij de link die ik al postte haalde ze met een continue 720p film op software decoding en 100% brightness 7 uur met franco en stock 4u45min dus ik vind het al knap dat je hem sneller leeg krijgt. Weet je zeker dat je de accu goed oplaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redmoon
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-02-2024
iemand al een ervaring met ubuntu op zijn N7?

Ik zou hem ook willen reboten maar ik weet nie of het de moeite waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
redmoon schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:25:
iemand al een ervaring met ubuntu op zijn N7?
Nee, besloten om te wachten op een release preview versie ipv de huidige developers preview te proberen.
Ik zou hem ook willen reboten maar ik weet nie of het de moeite waar is.
Wat is reboten? 8)7

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 13:24
Over nut van andere roms wil ik toch nog een keer paranoid android noemen: de mogelijkheid om per app de DPI aan te passen is echt erg handig. Pie is ook een mooie toevoeging waardoor je meer screen houdt (ik heb geen balken mee, altijd volledig scherm). DPI per app is echt super! En voor mij een erg mooie extra functionaliteit t.o.v. stock.
DPI kunnen instellen is handig inderdaad, maar het grootste voordeel van paranoid is imho het kunnn gebruiken van de oude tablet interace (voor degene die niet graag naar een telefoon UI kijken op een tablet)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-05 09:14
Ik las laatst een artikel over een app waar je de permissies van apps kunt beperken, (op rooted devices).
Ik kan het niet meer terugvinden, en wil dit graag gebruiken ,de uitgebreide rechten van apps bvevallen me niet.
Weet iemand welke app dit zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

linp schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:02:
Ik las laatst een artikel over een app waar je de permissies van apps kunt beperken, (op rooted devices).
Ik kan het niet meer terugvinden, en wil dit graag gebruiken ,de uitgebreide rechten van apps bvevallen me niet.
Weet iemand welke app dit zou zijn?
Google Play: LBE Privacy Guard

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
Bedankt , maar als ik de opinies lees is de app nogal buggy, en de andere apps in deze categorie maken ook geen geweldige indruk....
Misschien moet ik all die "permissions maar aanvaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:37
linp schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:43:
[...]

Bedankt , maar als ik de opinies lees is de app nogal buggy, en de andere apps in deze categorie maken ook geen geweldige indruk....
Misschien moet ik all die "permissions maar aanvaarden.
Zoek je misschien een ROM met PDroid ingebakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
JP12 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 01:14:
[...]

Zoek je misschien een ROM met PDroid ingebakken?
PDroid lijkt exact wat ik zoek; maar ik ben een noob wat betreft rooten en rom's.
Ik heb een aantal posts bekeken op xda ,maar ik denk dat dit boven mijn hoofd gaat..
Ik weet niet eens wat "PDroid ingebakken"betekent; dit misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Binnenkort toch maar wat roms proberen :+ Merk nu te vaak dat hij wat schokkend begint te worden dus tijd voor een grote schoonmaak en wat spelen met custom roms.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 13:24
Je zou eens kunnen kijken naar:

http://www.backes-srt.de/produkte/srt-appguard/

Echt ideaal als je iets wil installeren en permissies wil beperken.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Touchdomex schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:55:
Binnenkort toch maar wat roms proberen :+ Merk nu te vaak dat hij wat schokkend begint te worden dus tijd voor een grote schoonmaak en wat spelen met custom roms.
Ik twijfel nog of ik niet gewoon farbieksinstellingen moet resetten.

Wat is precies de winst van een custom rom tegenover de normale stock rom met alleen root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Je zou alleen een custom kernel kunnen proberen voor langere accutijd/game prestaties..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Quad schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:52:
Je zou alleen een custom kernel kunnen proberen voor langere accutijd/game prestaties..
Aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Touchdomex schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:36:
[...]

Ik twijfel nog of ik niet gewoon farbieksinstellingen moet resetten.

Wat is precies de winst van een custom rom tegenover de normale stock rom met alleen root?
Dat is moeilijk te zeggen, maar persoonlijk vind ik meer dat de custom kernels meer voordeel bieden omdat deze vaak overkloks hebben enzo, leuk om je device een extra boost te geven.

Ik heb net deze geflashed, meeste rom / kernel ontwikkelaars gaan niet voor de maximale overklok maar wat nog veilig is.

Zo had je voor 4.1.x een zogenaamde elite kernel.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 09-03-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik heb enkel Franco kernel, maar ik heb nog een oudere versie zie ik, dus wellicht even updaten.
Heb het gedaan vanwege de accuduur, iets beter maar niet heel veel.

Komende dagen ga ik weer even kijken hiervoor.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Quad schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:01:
[...]

Ik heb enkel Franco kernel, maar ik heb nog een oudere versie zie ik, dus wellicht even updaten.
Heb het gedaan vanwege de accuduur, iets beter maar niet heel veel.

Komende dagen ga ik weer even kijken hiervoor.
Ik zit op de laatste update en wil daar eigenlijk oo k op blijven. Custom kernel klinkt prima omdat de stock rom ook al voldoende is eigenlijk maar soms wat extra power is handig. Vooral ook underclocken is fijn. Iets wat ik graag doe omdat ik toch niet altijd het tabletje op vol vermogen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo hier in de AnTuTu benchmark kun je het resultaat zien van een overclock van 300mhz.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0PRRSzS9GpiPcXMwNkXswDk3/full.png

Op deze manier is hij on par met mijn Huawei Honor 2, al draait die op 1.4Ghz, hij scoort dus zo'n 2000 punten hogere met de overclock, overigens draait de Terga3 in onze Nexus 7 op 1.2Ghz en heeft ie soort turbo boost naar 1.3Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb vandaag de nieuwe 16GB Nexus 7 van mijn buuv even ge-unlocked en geroot met Nexus Root Toolkit v1.6.3.

Geweldig programma!

Allereerst begon hij met een auto-updater, zodat je de nieuwste versie heb van drivers, ADB, recovery, en andere toebehoren.
Verder een hele duidelijke, rijk geïllustreerde tutorial en installer in 1.
Makkelijke unlock
Makkelijke root

Die programmeurs van Nexus Root Toolkit:
[X] Geschikt
[ ] Ongeschikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 23:56

mphilipp

Romanes eunt domus

Die moet je dus NIET gebruiken! Is NIET geschikt voor Android 4+, je komt in een bootloop terecht.
Er is wel een groepje die de nieuwe versie (die dus alleen in het Chinees released wordt) vertaalt, maar dan moet je steeds handmatig updaten. Zodra je de auto-update gebruikt, zit je met een Chinese app. Handig als je bij de Chinees werkt, maar anders niet ;)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 13:14
Ik heb wat gezocht over het rooten van de Nexus 7. Ik ga er waarschijnlijk eentje kopen en zag dat je zo'n mooi GUI-programmaatje hebt dat zo'n beetje alles voor je regelt. Wat ik me alleen afvraag is hoe goed het werkt om 'm weer helemaal stock te krijgen voor als-ie terug zou moeten voor garantie. Iemand daar ervaring mee :) ?

Heb het topic gescand en op "unrooten" gezocht, maar vond niks erover :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Als je de post van jmk leest daar en dat programma gebruikt kan je met een paar klikken terug naar stock, echt een perfect programma _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Dat is mooi, maar spreek je uit ervaring :) ? Ben trouwens wel benieuwd hoe prettig TitaniumBackup werkt icm meerdere gebruikersaccounts, mijn vrouw zou ook een account krijgen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Hoe Titanium Backup werkt met meerdere accounts weet ik niet eerlijk gezegd, volgens mij is dat wel gewoon werkzaam en geschikt gemaakt voor Android 4.1 en hoger.

Mijn Nexus 7 is momenteel enkel geroot en een custom recovery. Ga er helaas wel afscheid van nemen, merk toch dat ik er te weinig gebruik van maak. Doe alles wel met mijn telefoon wat ik niet op mijn laptop kan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Bananenplant schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:04:
Dat is mooi, maar spreek je uit ervaring :) ? Ben trouwens wel benieuwd hoe prettig TitaniumBackup werkt icm meerdere gebruikersaccounts, mijn vrouw zou ook een account krijgen :) .
Wat dat terug naar stock spreek ik uit ervaring, heb geen ervaring met TitaniumBackup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Titanium Backup heeft een manier om om te gaan met Multi-user profile data:
http://www.titaniumtrack....#multi-user-data-profiles
Zelf geen ervaringen mee.

Als je twijfelt TiBa aan te schaffen: echt te moeite waard. Backuppen en restoren gaat zo snel, werkt zo goed en stabiel, zo uitgebreid, wordt goed onderhouden door zeer goede programmeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:53
Ik ben op zoek naar mogelijkheid om de HOSTNAME van mijn nexus 7 (android 4.2.2) te wijzigen.
Daarnaast wil ik geen wipe van het apparaat uitvoeren middels de unlock-procedure.

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Google, change hostname Nexus 7...
Is in het andere topic ook op gewezen dat je totaal geen inzet toont.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Quad schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:25:
Google, change hostname Nexus 7...
Is in het andere topic ook op gewezen dat je totaal geen inzet toont.
Ik heb o.a. de Nexus Root Toolkit v.1.6.3 geïnstalleerd staan.
Alle tools die ik nutoe tegenkom moeten geunlocked worden, geroot worden, om vervolgens een simpele wijziging als de hostname doorgevoerd te krijgen.

Ik heb dus verschillende tools (Nexus toolkit 4.0 en Rooter Google Nexus) geprobeerd met elke keer hetzelfde eindsresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pitchdown schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:28:
[...]

Ik heb o.a. de Nexus Root Toolkit v.1.6.3 geïnstalleerd staan.
Alle tools die ik nutoe tegenkom moeten geunlocked worden, geroot worden, om vervolgens een simpele wijziging als de hostname doorgevoerd te krijgen.

Ik heb dus verschillende tools (Nexus toolkit 4.0 en Rooter Google Nexus) geprobeerd met elke keer hetzelfde eindsresultaat.
Joh, het is niet anders: om je HOSTNAME te veranderen moet je je device rooten.

Tools om dat te doen zijn je meerdere malen aangedragen.

Je kunt je beklag bij Google gaan doen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Wat ik opvallend vind is dat ik recent nog een Asus Transformer TF300 (dus ook Asus en Google Android) heb geroot zonder Wipe. En dus heel makkelijk hostname veranderen.

[ Voor 10% gewijzigd door pitchdown op 02-05-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
jmk schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:28:
Titanium Backup heeft een manier om om te gaan met Multi-user profile data:
http://www.titaniumtrack....#multi-user-data-profiles
Zelf geen ervaringen mee.

Als je twijfelt TiBa aan te schaffen: echt te moeite waard. Backuppen en restoren gaat zo snel, werkt zo goed en stabiel, zo uitgebreid, wordt goed onderhouden door zeer goede programmeurs.
Ga ik eens rustig lezen, dankjewel :) . TiBa heb ik al gekocht trouwens :Y) . Ik wilde SuperSu trouwens ook kopen, maar die wil niet installeren :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grapefruit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
Bedoel je de Pro versie van SuperSU? Je moet daar de gewone versie van SuperSU al hebben geinstalleerd. Als je die niet kan installeren, weet je dan zeker dat je je Nexus 7 hebt geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 16:17
Ik heb franco Kernel updater aangeschaft en gebruik deze op m'n Nexus 4. Nu heeft m'n vriendin een Nexus 7 waar ik mij als 2e gebruiker heb aangemaakt. Nu kan ik dus ook de franco kernel updater installeren op 'mijn' account op de N7. Maar, kan m'n vriendin op haar account dan ook profiteren van de instellingen die ik doe? Of worden deze dan weer teruggedraaid?

*edit, werkt niet. Zodra ik de updater wil openen geeft hij aan dat ik niet geroot ben. Al is dit wel zo. Schijnbaar herkent hij dit niet omdat ik op het gastaccount zit.

[ Voor 27% gewijzigd door JunkO op 31-05-2013 14:04 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb na lange tijd eindelijk er eens een andere custom rom opgezet, ik vond het met de stock ROM toch beetje traag en wou wel wat anders erop zetten.

Dus nu heb ik paranoidandroid 3.6 opgezet en de leankernel erbij geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb nog steeds de standaard geroote Rom erop staan maar ben wel benieuwd naar je mening over deze Rom :)
Misschien toch maar eens een andere Rom proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Anoniem: 318025 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:05:
Ik heb na lange tijd eindelijk er eens een andere custom rom opgezet, ik vond het met de stock ROM toch beetje traag en wou wel wat anders erop zetten.

Dus nu heb ik paranoidandroid 3.6 opgezet en de leankernel erbij geflashed.
Ben je blij met HALO? En de performance?

Ik heb nog een oudere 3.1 versie van PA. Heb soms last van lags, maar opschonen en "forever gone" gebruiken werkt aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
janvanduschoten schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 00:08:
Ik heb nog steeds de standaard geroote Rom erop staan maar ben wel benieuwd naar je mening over deze Rom :)
Misschien toch maar eens een andere Rom proberen.
Tot nu toe werkt het wel fijn, alleen in het toetsenbord zit toch nog die vertraging wanneer je iets tikt. Ik heb nu de tablet interface in gebruik.
jmk schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 04:35:
[...]

Ben je blij met HALO? En de performance?

Ik heb nog een oudere 3.1 versie van PA. Heb soms last van lags, maar opschonen en "forever gone" gebruiken werkt aardig.
Ik ervaar net als in de stock rom enige vertraging wanneer ik een bericht zit te tikken in Chrome bijvoorbeeld. Voor de rest voelt het wel goed en ik kan hem nog een extra boost geven door te overklokken.

Kwa performance heb ik er al vaker over nagedacht om gewoon terug te gaan naar Android 4.1.2, al zou de vertraging ook alleen in Chrome kunnen optreden en zou ik eigenlijk een andere browser eens moeten gebruiken.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 04-07-2013 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hmm, maar ik neem aan dat je het over het stock toetsenbord hebt, ik gebruik zelf overal Swiftkey op dus dat zal misschien wel meevallen dan. Ik gebruik ook een aantal browsers door elkaar, voornamelijk Chrome en Dophin. Ik ben ook nog een andere aan het proberen, Google Play: UC Browser for Android. en dan de tablet versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik bedoel inderdaad het stock toetsenbord, de lag valt op zich mee te leven, maar vind het wel jammer, want ik vind asop toetsenbord juist erg goed, die gebruik ik ook op mijn Huawei Honor 2.

Ik heb trouwens alles gewiped, dus ik ben eigenlijk nog beetje bezig om alles op zijn plaats te zetten, maar de tablet ui werkt niet verkeerd.

De custom ROM die ik gebruik bevalt me prima, ik gebruik de tablet ui en heb nu ook Apex launcher erop gezet zodat het helemaal als de tablet modus uit ziet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jTJLLN9J6e41Fnqzcj5W5uhW/full.png

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 06-07-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franky205
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024
Al iemand erachter hoe 4.3 te rooten zonder bootloader unlocking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Nou, ik heb vandaag de OTA-update geïnstalleerd. Rerooten was daarna een eitje: WugFresh's toolkit bijwerken naar 1.6.8 (nieuwste op dit moment) en de root-knop gebruiken. Klaar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Mijn eitje wil anders toch niet... -O-
Is de eerste keer dat ik die toolkit van WugFresh gebruik. Moet ik m'n Nexus eerst nog unlocken? En wipet ie 'm dan echt? Zo ja, dan ga ik een andere manier zoeken.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Stock toetsenbord onder 4.3 werkt bij mon zonder lag. Als browser raad ik de next browser aan. De laatste update van opera next is trouwens ook een goede vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Als je die toolkit _/-\o_ gebruikt dan wipet die hem inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Tnx. :) Dan ga ik toch maar eens kijken of ik een andere manier kan vinden, wipen kan altijd nog.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Bra-Jo schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 09:49:
Mijn eitje wil anders toch niet... -O-
Is de eerste keer dat ik die toolkit van WugFresh gebruik. Moet ik m'n Nexus eerst nog unlocken? En wipet ie 'm dan echt? Zo ja, dan ga ik een andere manier zoeken.
Goed lezen, rerooten, voor de OTA had ik al root, OTA laat de bootloader verder unlocked :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Had ik gezien. ;) Ik had ook al root voor de OTA, maar bij mij geeft ie toch echt locked aan wanneer ik die toolkit gebruik.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Oh? Hoe heb je destijds geroot dan...? Ik had na de update nog steeds een open hangslot namelijk, jij niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Jah, da's het punt, kan die oude methode nergens meer vinden, daarom kwam ik nu bij die toolkit uit... :X Kwam ook neer op een bestandje flashen als ik het me goed herinner, maar daar hebben we allebei niet zoveel aan. :P

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Naar wat ik gelezen heb was je oude methode mogelijk door een vulnerability in de bootloader die intussen gepatcht is. Zuur genoeg had je waarschijnlijk toen je nog root had wel je bootloader kunnen unlocken zonder wipe.

Maar hoe erg is een wipe nu echt? Met ES File Explorer kun je al je spullen naar je computer kopiëren inclusief screenshots van je homescreens. Dat zou ik in jouw situatie tenminste doen, even door de zure appel heen. Het is alleen niet hetzelfde als Titanium Backup gebruiken, dat snap ik ook :P .

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Denk dat het dat is geweest ja.
Is ook niet zo erg hoor, alleen beetje jammer dat het meer moeite kost en dat ik moet gaan uitzoeken hoe het precies allemaal zit met ES F-E enzo. Zal binnenkort wel eens een verloren avondje gaan vullen. ;) Tnx voor je hulp!

Nomen nescio

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
Bra-Jo schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:42:
Jah, da's het punt, kan die oude methode nergens meer vinden, daarom kwam ik nu bij die toolkit uit... :X Kwam ook neer op een bestandje flashen als ik het me goed herinner, maar daar hebben we allebei niet zoveel aan. :P
misschien weer gelocked na het rooten? dan is namelijk ook mogelijk volgens mij

Strava

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik heb de toolkit van WugFresh gebruikt en die werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Omdat de nieuwe Nexus 7 al uit is kwam ik vandaag op het idee om mijn Nexus 7 van eerst generatie welke ik bijna een jaar heb, een performance boost te geven door middel van OC via een custom kernel.

De Nexus 7 draait standaard op 1.2Ghz met 1.3Ghz als een soort turbo boost en de GPU draait standaard op 416Mhz, echter beide zijn zeer eenvoudig te overclocken, ik moest echter nog wel een goeie custom kernel vinden en die heb ik gevonden en dat is Bricked-Kernel.

Met Bricked-kernel kun je heel eenvoudig de overclock van de CPU instellen en en de GPU en daardoor heb je geen OC-app meer nodig.

Bricked-kernel kan tot 1.6Ghz overclocken, echter mijn Nexus 7 kan die snelheid niet aan, want dan blijft ie gewoon hangen, dus heb ik een trede lagere getest namelijk, 1550Mhz en met Antutu stability test heb ik getest of het wel stabiel was en die test heeft ie doorstaan, alleen de Nexus 7 werd wel erg warm, volgens de test tot 36 graden.

In benchmark tests zie ik overigens duidelijk het resultaat van de performance boost terug, zo is de score in cf-bench aanzienlijk hogere dan zonder OC.

Hier onder kun je de scores zien van onder andere CF-Bench en deze zijn gedraait met OC en zonder.

CF-Bench Zonder OC

Native score 23353
Java Score 6060
Overall Score 12977

CF-Bench met OC tot 1550Mhz

Native score 28071
Java Score 7060
Overall Score 15464

Met de CPU OC tot 1550Mhz lijkt het erop dat de overall score van CF-Bench zelfs iets hogere is dan die van de tweede generatie Nexus 7, engadget scoorde namelijk 15366, kwa CPU-wise doet de 1e generatie Nexus 7 dus het beslist niet slecht, al heeft de tweede generatie Nexus 7 ook een CPU die nog veel meer in zich heeft.

3DMark Ice Storm score zonder GPU OC

Ice Storm score: 3537

3DMark Ice Storm score met GPU OC tot 520Mhz

Ice Storm score: 4228

Ook de GPU OC geeft een boost, maar het blijft een feit dat de GPU in de nieuwe Nexus 7 gewoon veel beter is, op dat gebied zijn die neuwere snapdragons gewoon superior, maar dat mag ook wel i.v.m. 1080p schermen.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 23-08-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franky205
*weg* Dit is niet de bedoeling, GoT is een technisch forum, we gaan er vanuit dat je zelf de kennis en kunde hebt om een telefoon te unlocken, te rooten en/of te voorzien van een custom rom.

We gaan je dus niet aan je handje mee nemen in een helpdeskachtig stappenplan.

[ Voor 80% gewijzigd door Bullet NL op 28-08-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Driver probleem?, USB debugging niet aan? Meer info?
(Na de wipe staat debugging weer op default uit, dus dan moet je deze nogmaals aanzetten)

[ Voor 46% gewijzigd door Prulleman op 27-08-2013 20:43 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In PA 3.98 Halo 2.0 zit blijkbaar een fullscreen functie, deze kun je aan zetten door de powerknop in te drukken en dan heb je naast uitzetten enzo ook een fullscreen optie.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uy8ZO3G9IfpjNvHDwMBxHc2u/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franky205
Prulleman schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:42:
Driver probleem?, USB debugging niet aan? Meer info?
(Na de wipe staat debugging weer op default uit, dus dan moet je deze nogmaals aanzetten)
Debugging weer aangezet.
Heb het nu anders gedaan door via recovery mode de root appl te installeren en dat werkt.
Restoren van de oude gegevens lukt helaas niet maar dat bak ik wel weer recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-05 06:10

iChaos

It's Lupus.

OmniROM is gisteren aangekondigd, en ik heb vandaag een build gemaakt voor de Nexus 7. Onaangepast, direct van de OmniROM source. Voorlopig alleen voor de WiFi Nexus 7, morgen komen de ZIPs voor de 3G Nexus 7. Meer informatie is te vinden in dit topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2483888

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 11:11
Ok, draai nu een 4.4 rom!

Google search is wel grappig.. het praten tegen de computer begint nu echt.. ;-)

ik heb deze rom gepakt, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2513501

Met de laatste Gapps van http://www.androidfilehos...?a=show&w=files&flid=7988

En de SuperSu update vab hier om root te behouden. http://download.chainfire.../UPDATE-SuperSU-v1.65.zip

Ik heb TWRP 2.6.3.0 gebruikt om te flashen, dat wordt overal aangeraden.

Ook heb ik de geprobeerd om van de Dalvik naar de nieuwe runtime te gaan, maar dat leverde mij alleen maar fc's op van zo'n beetje alles..

TB is nu aan het restoren, afwachten dus hoe het allemaal gaat.

/edit:

Het draait, en het draait goed. Maar was wel errug kaal ivm CM. Dus die maar weer geflashed... ja ja, zo blijf je bezig, ook al 2 roms op mijn S4 geflashed vandaag...

[ Voor 11% gewijzigd door Koriel op 06-11-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 21:02
Ik draai stock 4.3 geroot met nexus root toolkit en franco kernel 75.
Nu ben ik om de x aantal dagen ineens zomaar mijn root kwijt.
Meer mensen hier laat van een en oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
welke superSU versie heb je? V1.51 zat bij veel toolkits en was niet helemaal 4.3 compatible, laatste versie is 1.65 geloof ik

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die eerste Android 4.4 roms hebben geloof ik nog niet alles volledig werken, dus ik wacht wel op de officiële update en dan download ik wel een rooted stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
welke superSU versie heb je? V1.51 zat bij veel toolkits en was niet helemaal 4.3 compatible, laatste versie is 1.65 geloof ik
Versie 1.65 draait er nu.
Het vreemde is dat hij het nu gewoon goed doet maar over een aantal dagen is hij ineens zijn root kwijt.
Ik ga dan naar recovery en flash su.zip die de toolkit daar heeft neergezet.
Dan heb ik weer root nadat supersu ook nog wat geflashed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 11:11
CM11 is uitgekomen!

Net een clean install gedaan. Art aangezet en het draait (nu al 5 minuten ;-) ) als een zonnetje.

Mijn Nexus was zo graag als dikke s....t, maar met art gaat het lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:06
Sinds gisteren ook trotse bezitter van een N7 2013 en meteen het apparaat unlocked&geroot + Sinless 3.2.0 (Kitkat 4.4.2) custom rom erop gezet en custom kernel ElementalX (CPU 1890, GPU 531, UV 850) geflashed. Loopt als een tierelier! Heerlijk apparaat de N7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
N7 en meteen het apparaat unlocked&geroot + Sinless 3.2.0 (Kitkat 4.4.2) custom rom erop gezet en custom kernel ElementalX (CPU 1890, GPU 531, UV 850) geflashed
Is dit niet een ROM alleen voor de nexus7 2013??
Ik kan hem namelijk niet vinden (op XDA) voor mijn nexus7 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:06
ComTech schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:45:
[...]

Is dit niet een ROM alleen voor de nexus7 2013??
Ik kan hem namelijk niet vinden (op XDA) voor mijn nexus7 2012.
Weet niet zeker, maar het lijkt er wel op. In de download link zie ik vermeld 'Nexus 2013 wifi only'

http://forums.team-noctur...-44-nexus-2013-wifi-only/

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 28-12-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Hmm, nu m'n vrouw Kitkat op haar telefoon heeft wil ik het ook maar eens op de Nexus :P .

- Ik heb momenteel JWR66V.
- Verder geheel stock, unlocked en geroot met de Nexus Root Toolkit.
- Ik wil de nieuwste Kitkat.
- Ik heb al wat geprobeerd: incrementele updates. Ik heb de OTA-zip van JWR66V naar JWR66Y gedownload en daarin een script zodat allerlei checks eruit zijn en de recovery met rust wordt gelaten, maar dat werkt niet goed.

Wat ik nu wil proberen:
- Factory image van nieuwste versie gebruiken.
- Daarbij de -w eruit en het wissen van de user data eruit.
- Daarna rerooten.

Zie ik iets over het hoofd...? Dit lijkt me in mijn situatie het handigst namelijk. Of ben ik dan m'n geünlockte bootloader kwijt -O- ?

[ Voor 3% gewijzigd door Bananenplant op 01-02-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Bovenstaande procedure heeft gewerkt. Het ging alleen eerst mis: ik had de Android SDK-tools in m'n PATH gezet (van Windows :) ), daardoor moest ik absolute paden naar de verschillende files in het script zetten. Toen werkte het. Vervolgens met Wugs' tool weer geroot en ik ben nu klaar :) .

Pagina: 1 2 3 Laatste