Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:01
Ok, tx gelukt, met Fx, maar geen geluid, jammerrr, met Dolphin mini zou het wel lukken, gedoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:55
Jup, Chrome browser.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2a6m1s8.png

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 12-02-2013 21:05 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen probleem met Boat browser. Is ondertussen mijn favoriete browser geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
colaglas en Quad.... hebben jullie zelf flash installt, want nu vraag ik me af waarmee chrome etc het dan afspeelt, hier doet chrome het nu opeens wel, gister niet, gggrrr had ik jullie ook niet lastig hoeven vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:47:
colaglas en Quad.... hebben jullie zelf flash installt, want nu vraag ik me af waarmee chrome etc het dan afspeelt, hier doet chrome het nu opeens wel, gister niet, gggrrr had ik jullie ook niet lastig hoeven vallen.
Heb geen flash geïnstalleerd. Onder chrome beta werkt het ook gewoon. Goed dat het nu toch bij je werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
De 4.2.2 update is nog niet te krijgen via OTA, maar een update image is hier al wel te vinden ;)

Het kostte even wat moeite, maar het is gelukt.
Heb wel de Franko kernel er voor op moeten geven, de update installeert alleen als de stock kernel aanwezig is. (flashen via CWM)

[ Voor 35% gewijzigd door Quad op 13-02-2013 01:05 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:47

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Heeft er al iemand een verbetering opgemerkt? Audio streamen via bluetooth ging bij mij al probleemloos dus daar valt denk ik geen verbetering te behalen. Ben je trouwens ook gelijk je root kwijt oid of gebeurd daar niets mee met deze update?

Ik heb op m'n Nexus 2 accounts ingesteld, 1 voor ons en 1 voor de kinderen. Nu heb ik op beide accounts het spel Google Play: Unblock Me FREE staan en bij ons account werkt het prima, bij de kinderen zie je het balkje lade en keert het direct daarna weer terug naar het hoofdscherm. Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Opnieuw opstarten heeft niet geholpen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Klopt, ik ben mijn root en recovery wel weer kwijt. Maar dat kan als goed is ook geflashed worden.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:37
janvanduschoten schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:08:

Ik heb op m'n Nexus 2 accounts ingesteld, 1 voor ons en 1 voor de kinderen. Nu heb ik op beide accounts het spel Google Play: Unblock Me FREE staan en bij ons account werkt het prima, bij de kinderen zie je het balkje lade en keert het direct daarna weer terug naar het hoofdscherm. Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Opnieuw opstarten heeft niet geholpen.
komt den ik omdat het 2e account minder rechten heeft.
dit valt mij ook op doordat bijv gtalk ook niet geactiveerd kan worden onder het 2e account.
kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Sinds de 4.2.2 update uit is, adverteert Google met 10 uur battery ipv 8 uur.
Zou mooi zijn als dat een beetje klopt!

http://www.androidauthori...ry-life-instead-8-155871/

Een onofficieel changelog:
http://www.androidauthori...fficial-changelog-155885/

[ Voor 20% gewijzigd door jmk op 13-02-2013 12:49 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:40

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

jmk schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:46:
Sinds de 4.2.2 update uit is, adverteert Google met 10 uur battery ipv 8 uur.
Zou mooi zijn als dat een beetje klopt!
Beste nieuws van de dag als het waar is. Ik ben maar matig tevreden met de accu duur, verder is het hele apparaat wel naar zin.
Maar ik begrijp dat de uitrol dus nog wel een week of langer kan gaan duren als ik ga wachten op een OTA melding?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 22:58

Cogency

Ginnunga

Sinds twee dagen ook de Nexus 7, wat een heerlijk apparaatje. Enige wat ik mis is de full tablet UI.

Heb gisteravond al geprobeerd daarom de Smoothrom te installeren met de Jromflahser (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1899024) maar dat lukt niet, ik zit vast bij het kopieren naar de /sdcard. Dan zegt die niet aangesloten blabla. Iemand ervaring mee?

Deze vraag hoort thuis in Google Nexus 7 - Rooten en Custom ROM's, daar graag verder discussiëren.

[ Voor 15% gewijzigd door janvanduschoten op 13-02-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Sjah schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:47:
hier doet chrome het nu opeens wel, gister niet
Hier ook al enkele malen en zonet hetzelfde voor: kan het zijn dat Chrome B wnn het zoiets (een onbekende toepassing) ’tegenkomt' de pagina herlaadt en een plugin oid installeert waardoor de toepassing op de pagina dan wel werkt?

[ Voor 3% gewijzigd door kristo op 13-02-2013 14:29 ]

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Cogency schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:26:
Sinds twee dagen ook de Nexus 7, wat een heerlijk apparaatje. Enige wat ik mis is de full tablet UI.

Heb gisteravond al geprobeerd daarom de Smoothrom te installeren met de Jromflahser (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1899024) maar dat lukt niet, ik zit vast bij het kopieren naar de /sdcard. Dan zegt die niet aangesloten blabla. Iemand ervaring mee?
Waarom niet gewoon de Nexus 7 toolkit gebruiken en daarmee unlocken, rooten en CWM recovery erop zetten?

Dan kan je het makkelijkste de onderstaande uitvoeren:
Require Custom Recovery
Copy the ROM to the root of your SDCard (/sdcard).
- You can copy/paste it from Windows Explorer.
- You can download the ROM from your device. It will be generally located in /sdcard/downloads
- You can use ADB : 'adb push ROM.zip /sdcard/' for Windows and Mac/Linux : './adb push ROM.zip /sdcard/'
Boot into Recovery
Wipe all cache and userdata
Flash the ROM from custom Recovery
Dit hoort natuurlijk wel in een ander topic thuis: Google Nexus 7 - Rooten en Custom ROM's :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Cogency schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:26:

[mbr]Deze vraag hoort thuis in Google Nexus 7 - Rooten en Custom ROM's, daar graag verder discussiëren.[/]
Met overpompen van pc naar tablet (ik weet niet of je dit bedoelt) heb ik soms wat problemen als de tablet in 'slaapstand' gaat, dan krijg ik ook van "niet aangesloten / reageert niet" meldingen. Misschien helpt het om de tablet 'actief' te houden?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Ah, excuus! Ik zal in dat topic mij even inlezen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Quad schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:04:
Klopt, ik ben mijn root en recovery wel weer kwijt. Maar dat kan als goed is ook geflashed worden.
Root en Recovery heb ik weer terug.
Alhoewel het een beetje lastig ging, want in Android 4.2.2. heb je opeens moeite met ADB, heb de juiste fix nog niet gevonden.

In elk geval heb ik via GooManager (app) TWRP kunnen flashen en daarin de SuperSu weer geflashed.
Root werkt en recovery ook.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
ik heb mijn nexus 7 geupdate naar versie 4.2.2 met deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2146371 handleiding....ik heb alles gewoon stock.

wat eindelijk opgelost is ook het pulldown notification menu wat steeds weer omhoog schoot als je het naar beneden sleepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Klopt, maar ik kreeg elke keer een error, en dat had te maken doordat ik een custom kernel erop had.
Kostte wat extra moeite.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Zojuist de 422 versie ota binnengekregen. Vijf minuutjes alles geregeld.
Nice, ook dit was en reden om voor de Nexus te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Net ook de update binnen gekregen en geïnstalleerd en mijn root behouden. *O*

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Michel242186 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:20:
ik heb mijn nexus 7 geupdate naar versie 4.2.2 met deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2146371 handleiding....ik heb alles gewoon stock.

wat eindelijk opgelost is ook het pulldown notification menu wat steeds weer omhoog schoot als je het naar beneden sleepte.
Ja die pulldown bug is zeer irritant, mooi dat dat is opgelost. Alleen daarom de moeite te upgraden.

Yippie kayak, other buckets!

• JBSDM
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 11:23
horizon1978 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:44:
Zojuist de 422 versie ota binnengekregen. Vijf minuutjes alles geregeld.
Nice, ook dit was en reden om voor de Nexus te kiezen.
Ja vind het zelf ook heerlijk die snelle systeemupdates, toch iets voor een IT-er denk ik:p, zit nu te overwegen om een nexus 4 te kopen en men One S te verkopen... maar moet ik zoveel bijbetalen...-.-

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Is niet altijd een feest hoor als eerste updates hebben, vorige keer werkten ineens allerlei apps niet meer totdat de ontwikkelaars die apps een keer hadden ge-update. Bij deze release overigens nog geen last van :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Verwijderd

martinusz schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:03:
Is niet altijd een feest hoor als eerste updates hebben, vorige keer werkten ineens allerlei apps niet meer totdat de ontwikkelaars die apps een keer hadden ge-update. Bij deze release overigens nog geen last van :)
Dat heb ik dus ook ervaren, al eens eerdere met een iPhone 3G waar de ik dacht iOS 4 update hem gewoon harstikke traag maakte en bij de Nexus 7 is 4.2.x niet bepaald een verbetering tegen over 4.1.2.

Dus ondertussen heb ik liever een smartphone die niet vaak updates krijgt, maar wel gewoon zijn software snel en stabiel weet te draaien, dus het nexus verhaal hoeft van mij niet meer en bij Android is niet zo dat je bij wat oudere Android versie niet de nieuwere apps kan installeren, iets wat bij iOS wel het geval is en je gedwongen word tot updaten.

Ik update mijn notebook ja ook niet met Windows 8 :+ maja das niet te vergelijken, ik vind dat Windows 8 een flut product is tegenover Windows 7.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 09:31 ]

• JBSDM
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 11:23
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:29:
[...]

Dat heb ik dus ook ervaren, al eens eerdere met een iPhone 3G waar de ik dacht iOS 4 update hem gewoon harstikke traag maakte en bij de Nexus 7 is 4.2.x niet bepaald een verbetering tegen over 4.1.2.

Dus ondertussen heb ik liever een smartphone die niet vaak updates krijgt, maar wel gewoon zijn software snel en stabiel weet te draaien, dus het nexus verhaal hoeft van mij niet meer en bij Android is niet zo dat je bij wat oudere Android versie niet de nieuwere apps kan installeren, iets wat bij iOS wel het geval is en je gedwongen word tot updaten.

Ik update mijn notebook ja ook niet met Windows 8 :+ maja das niet te vergelijken, ik vind dat Windows 8 een flut product is tegenover Windows 7.
Haha nja zitten meestal leuke functies in de nieuwe versies waar ik graag mee expirimenteer (apps op startscherm werkt toch lekkerder als Widgetlocker) zulk soort dingetjes... + dat google zijn eigen OS steeds meer uitbreid naar de functies die je normaal alleen met een schil van een fabrikant kreeg.
Heb trouwens ook Windows 8 op men Windows 7 laptop hehe

[ Voor 5% gewijzigd door JBSDM op 14-02-2013 12:17 ]

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:09

pinda powerrr

Slow down...

Hier blijft ie zeggen dat het systeem up to date is.
Kan dat komen omdat ik de huidige versie geflasht heb vanaf de officiële google site? Omdat de laatste update ook al niet wilde komen via ota, heb ik die maar geflasht (en root kwijtgeraakt).

Waiting on the world to change

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

pinda powerrr schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:25:
Hier blijft ie zeggen dat het systeem up to date is.
Kan dat komen omdat ik de huidige versie geflasht heb vanaf de officiële google site? Omdat de laatste update ook al niet wilde komen via ota, heb ik die maar geflasht (en root kwijtgeraakt).
Bij mij kwam hij ook (nog) niet en en hem handmatig geflashed, ging prima. Alleen wel root kwijt. Mocht je root hebben en willen behouden bij het flashen dan moet je de app uit janvanduschoten in "Google Nexus 7 - Rooten en Custom ROM's" eerst ff installeren. De kans is groot (geen ervaring) dat je na de update je root nog hebt.

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 16:29
yay nu reparatie verzoek naar asus de tablet terug gestuurd(spontaan scheuren scherm) en gisteren een nieuwe tablet binnen gekregen :D

alles weer terug gezet en me dochter weer blij

en meteen 4.2.2 erop...wordt het toch nog een goede week

btw ik las dat er een dock te krijgen is? is deze ook al in nederland verkrijgbaar?

[ Voor 4% gewijzigd door tntkiller op 14-02-2013 14:38 ]

Iseci

• Quad

PVOutput☀️

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Hallo allen,

Ik heb een vraagje over de Nexus 7 3G. Kan iemand mij de volgende vragen beantwoorden (ik heb het topic al doorzocht, maar geen antwoord gevonden):
- Als ik de Nexus 7 3G heb, kan ik daar dan ook mee bellen? Ik ga daarvoor een bluetooth headset gebruiken, maar het gaat me er dus om of de standaard Android telefonie en SMS faciliteiten er op zitten. Of wordt de 3G alleen voor data gebruikt?
- Ik wil hem ook gebruiken om onderweg de 3G verbinding te gebruiken om m'n laptop (via tethering vanuit de Nexus) ook te kunnen gebruiken om op internet te kunnen. Is dat mogelijk?

Beide functionaliteiten werken met mijn huidige tablet (Viewpad 7 van Viewsonic) maar ik wil graag een iets ruimer bemeten apparatje kopen.

Bij voorbaat dank voor de info.

[ Voor 0% gewijzigd door enigmafan op 14-02-2013 19:55 . Reden: Foutjuh ]

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52
Je hebt weinig aan 3g als je er niet mee kan bellen. Er gaat een sim in dus tuurlijk kan jeermee bellen. Zie ook geen reden waarom tetheren niet zou lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
spokje schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:38:
Je hebt weinig aan 3g als je er niet mee kan bellen.
Dataverbinding op plekken waar geen Wi-Fi beschikbaar is, vind je niet handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 18:49
spokje schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:38:
Je hebt weinig aan 3g als je er niet mee kan bellen. Er gaat een sim in dus tuurlijk kan jeermee bellen. Zie ook geen reden waarom tetheren niet zou lukken.
Bellen doe ik met mn smartphone al amper. en eerlijk gezegd zit ik niet zo te wachten op een 7" telefoon.
3G is vooral als je vaak geen wifi hebt. En geld teveel, want die abo's zijn meestal behoorlijk prijzig.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

RocketKoen schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:13:
[...]

Bellen doe ik met mn smartphone al amper. en eerlijk gezegd zit ik niet zo te wachten op een 7" telefoon.
3G is vooral als je vaak geen wifi hebt. En geld teveel, want die abo's zijn meestal behoorlijk prijzig.
Inderdaad er zijn tegenwoordig voldoende publieke Wifi access points

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
kost dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Nexus 7 3G vind ik te duur, Als je een telefoon met wifi/BT tethering hebt en een leuk data bundel (1GB of meer pm) dan tether ik mijn Nexus gewoon met mijn HOX..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Quad schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:01:
Nexus 7 3G vind ik te duur, Als je een telefoon met wifi/BT tethering hebt en een leuk data bundel (1GB of meer pm) dan tether ik mijn Nexus gewoon met mijn HOX..
Nadeel is dat de batterij van je telefoon extreem hard leeg gaat...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Daarom heb ik ook een leuke accubank van de Action :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Quad schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:05:
Daarom heb ik ook een leuke accubank van de Action :)
Werkt zoiets een beetje? Klinkt wel handig voor zoiets.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Nexus 7 3G, Je kan er standaard niet mee bellen, er is op XDA wel een Rom met telefoon functie te krijgen. SMS kun je toevoegen middels een app. In feite word 3G alleen puur voor data gebruikt. Ik heb even gezocht naar de tethering functie, en die kan ik zo niet vinden in de instellingen waar die normaal zou moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Je moet dan een tether app gebruiken. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haja.. die zal er wel zijn.. ik heb 'm niet nodig daarom juist de 3G variant gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:26
Ik heb net een 32Gb + 3g model gekocht, mijn huidige 16GB wifi verkoop ik dan door. Ik upgrade vooral omdat tetheren nogal een deuk maakt in de batterijduur van mijn Galaxy Nexus (die al vrij slecht is) en er in het vast internetabbonement 250MB mobiele data inbegrepen zit, wat die paar keren verdomd handig uitkomt ipv te moeten tetheren.
En op vakantie gaat die vooral dienen als wifi hotspot met een lokaal sim-kaartje erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 10:23
Michel242186 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:20:

En ik maar denken dat het aan mij lag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52
Smultie schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:10:
[...]

Dataverbinding op plekken waar geen Wi-Fi beschikbaar is, vind je niet handig?
RocketKoen schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:13:
[...]

Mijn post was een reactie op enigmafan ;)
Prev schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:14:
[...]

En ik maar denken dat het aan mij lag..
Ohh yes. Eindelijk :D

[ Voor 14% gewijzigd door spokje op 15-02-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn update ook binnen, door een aantal keer de Google Service Framework te wissen. Idd. bijzonder fijn dat dat dropdown menu fatsoenlijk gaat, dacht ook al dat dat aan mij lag. Andere verbeteringen heb ik nog niet direct gezien of zijn me nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:24:
Ik heb mijn update ook binnen, door een aantal keer de Google Service Framework te wissen. Idd. bijzonder fijn dat dat dropdown menu fatsoenlijk gaat, dacht ook al dat dat aan mij lag. Andere verbeteringen heb ik nog niet direct gezien of zijn me nog niet opgevallen.
Gaat niets door kapot dan? Wil ook 4.2.2 namelijk maar heb het nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren - zonder te rommelen aan framework - 4.2.2 binnen gehaald (België).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee er gaat niks kapot, het is heel simpel en je moet het hoogst waarschijnlijk een keer of 4-5 herhalen.

Je gaat in instellingen naar apps- dan veeg je naar - alles - en scroll je naar beneden naar Google Services, die tik je aan en dan duw je op "gegevens wissen" dat bevestig je, en dan ga je naar het menu waar je naar je update kunt zoeken. Ik heb het 5 keer moeten herhalen en toen pakte die de update.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:21:
Nee er gaat niks kapot, het is heel simpel en je moet het hoogst waarschijnlijk een keer of 4-5 herhalen.

Je gaat in instellingen naar apps- dan veeg je naar - alles - en scroll je naar beneden naar Google Services, die tik je aan en dan duw je op "gegevens wissen" dat bevestig je, en dan ga je naar het menu waar je naar je update kunt zoeken. Ik heb het 5 keer moeten herhalen en toen pakte die de update.

Succes!
Al gedaan :+ 1e keer direct raak en hij update nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, dat is mooi! Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Heb trouwens gisteravond ook de update binnen gekregen , heb er niks extras voor hoeven doen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Succes!
Mijn held! _/-\o_ Ik had het al een keer geprobeerd, maar ik wist niet dat de aanhouder wint! Na 4x deed hij het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Sinds de 4.2.2 update is wifi zo instabiel als wat.. Tevens ondervind ik beetje lag :/

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Quad schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:22:
Sinds de 4.2.2 update is wifi zo instabiel als wat.. Tevens ondervind ik beetje lag :/
Hmm daar heb ik nou totaal geen probleem mee, wifi blijft gewoon werken (valt niet weg) en lag heb ik ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:36

Reinier

\o/

rockhopper schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:36:
[...]

Mijn held! _/-\o_ Ik had het al een keer geprobeerd, maar ik wist niet dat de aanhouder wint! Na 4x deed hij het bij mij.
Cool, bij mij na 1 keer. Grappig dat in het updatescherm stond dat de laatste check for updates op 01-01-1970 was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Geen problemen met de wifi hier (alles stock). En ook geen lag, misschien placebo effect (of hoe je het noemt) maar scrollen lijkt stukje smoother zover dat mogelijk was.

(Windows 8 (desktop) is pas een internet snelheid destroyer.... :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:49:
Ik heb gisteren - zonder te rommelen aan framework - 4.2.2 binnen gehaald (België).
Framework, je bedoelt gewoon dat je install untoucht is, dus vanilla Nexus7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Sjah schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:52:
[...]

Framework, je bedoelt gewoon dat je install untoucht is, dus vanilla Nexus7?
Gewoon origineel zonder root. Ik heb niets ermee gedaan behalve heel veel apps erop te installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sjah Nee.. lees even mijn post dan snap je wat er met Framework bedoelt word.

@Rockhopper Graag gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:41
Zojuist de Nexus 7 gekocht via met 15% korting via Albert thijn :) top apparaatje. Ik heb alleen de update naar 4.2.2 nog niet?

[ Voor 22% gewijzigd door DM89 op 15-02-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Meulendijks89 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:53:
Zojuist de Nexus 7 gekocht via met 15% korting via Albert thijn :) top apparaatje. Ik heb alleen de update naar 4.2.2 nog niet?

Succes!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vanmiddag ook een Nexus 7 32 GB binnen gekregen en eigenlijk wel aangenaam verrast, vooral dan gezien de prijs van dit tabletje. Bouwkwaliteit vind ik ook eigenlijk prima en nergens kraakjes of foutjes te zien aan het tablet wat ik dan nu heb.

Inmiddels staat er ook 4.2.2. op en verder merk ik hier geen lag of problemen met wifi, maar wel viel mij al meteen iets anders op. Bij 4.2.1 bleef het homescreen nog op potraitmode staan als je hem draaide, maar nu bij 4.2.2 draait het homescreen mooi mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Roel1966 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:08:
Vanmiddag ook een Nexus 7 32 GB binnen gekregen en eigenlijk wel aangenaam verrast, vooral dan gezien de prijs van dit tabletje. Bouwkwaliteit vind ik ook eigenlijk prima en nergens kraakjes of foutjes te zien aan het tablet wat ik dan nu heb.

Inmiddels staat er ook 4.2.2. op en verder merk ik hier geen lag of problemen met wifi, maar wel viel mij al meteen iets anders op. Bij 4.2.1 bleef het homescreen nog op potraitmode staan als je hem draaide, maar nu bij 4.2.2 draait het homescreen mooi mee.
Ik heb inmiddels ook 4.2.2 en deze werkt goed. Ik had bij 4.2.1 ook al dat het home screen in portrait of in landscape mode draaide..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Het is een instelling, wellicht dat het in 422 standaard is aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
horizon1978 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:22:
Het is een instelling, wellicht dat het in 422 standaard is aangevinkt?
Dat zou inderdaad ook kunnen want met 4.2.1 draaide ie niet mee maar ik dacht aan de hand van reviews dat dit normaal was. Daarvoor viel het mij op dat in 4.2.2. ie wel vanzelf draaide maar denkelijk die instelling gewoon standaard daarop heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:26
Roel1966 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:45:
[...]

Dat zou inderdaad ook kunnen want met 4.2.1 draaide ie niet mee maar ik dacht aan de hand van reviews dat dit normaal was. Daarvoor viel het mij op dat in 4.2.2. ie wel vanzelf draaide maar denkelijk die instelling gewoon standaard daarop heeft gestaan.
Helemaal bij de lauch was dat zo met 4.1, maar alle releases daarachter hebben wel een landscape launcher gehad. Buiten de standaard auto-rotation instelling is er geen optie om specifiek voor de stock launcher rotatie uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 19:07
Zijn er hier ook mensen met een Nexus 7 en een grote (4,7") telefoon?
Ik wil al eeuwenlang graag een tablet kopen, en vind de N7 erg mooi. Ik vraag me alleen af of browsen op een N7 wel daadwerkelijk voordeel beidt t.o.v. mijn HTC One X? Kun je op de N7 websites goed lezen zonder constant te zoomen zoals op mijn telefoon?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gugger schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:47:
Zijn er hier ook mensen met een Nexus 7 en een grote (4,7") telefoon?
Ik wil al eeuwenlang graag een tablet kopen, en vind de N7 erg mooi. Ik vraag me alleen af of browsen op een N7 wel daadwerkelijk voordeel beidt t.o.v. mijn HTC One X? Kun je op de N7 websites goed lezen zonder constant te zoomen zoals op mijn telefoon?
Ja dat bied wel voordeel, maar resolutie is bijna het zelfde. Mijn telefoon is 4.5 inch de Huawei Honor 2, fijn om op te browsen, maar thuis zal ik eerdere de Nexus 7 pakken.

Maar het is een beetje een luxe om meerdere Android apparaten te hebben die allemaal hetzelfde kunnen. Ik gebruik bijvoorbeeld Chrome op al mijn Android devices puur alleen vanwege de synchronisatie.

Maar ik vind gamen op de Nexus 7 fijnere dan op mijn smartphone, het speelt games als Shadowgun: Deathzone toch fijnere en het lezen van manga is ook wel fijn op een 7 inch tablet.

Maar de Nexus 7 gebruik ik ook soms gewoon dagen niet omdat ik achter mijn notebook zit.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb sinds een week of 2 naast mijn OneX ook nog een Nexus 7 gekocht om wat handiger op de bank te kunnen browsen ipv met de OneX. Persoonlijk ben ik er erg tevreden over, ik gebruik de OneX 's avonds niet zo veel meer, bijna altijd pak ik de Nexus 7.
Dingen die ik tegenkom op de OneX zet ik in Evernote en pak het 's avonds met Evernote weer op met de Nexus. Voor mij heeft hij zeker wel een meerwaarde.

Ik merk ook dat ik snel wen aan het scherm. Eerst heb ik als telefoon een HTC Hero gehad, daarna de Desire welke al een groot scherm had voor toen. Vorig jaar dus de Desire ingewisseld voor de OneX en dat scherm vind ik nu ook alweer wat klein om alles op te doen in vergelijk met de Nexus 7.
Het formaat is ook net lekker, niet te groot en het gewicht is zeer goed te doen met 1 hand. Ook een apart account aangemaakt voor de kinderen (die altijd papa's telefoon willen) zodat zij zelf er mee kunnen spelen zonder dat ik er op mijn account last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb de galaxy note (1) naast de nexus 7. Heel groot verschil. Formaat is veel prettiger voor de meeste spellen en browsen, boeken lezen etc.

Ik gebruik mijn phone eigenlijk alleen als ik niet thuis ben, of als ik even snel iets moet vinden en de telefoon in mijn zak heb en de tablet ergens anders ligt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zo, de update naar 4.2.2 kwam OTA binnen net, zie dat de kernel op zich van een latere datum is maar nog steeds 3.1.10 heet (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Kan toch? Extra dingen erbij gecompiled maar dezelfde versie?

Ik ben nu na een paar maanden trouwens ook nog steeds reuze enthousiast over m'n Nexus 7 :) Beste tech-aankoop die ik in lange tijd heb gedaan!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Sinds de 4.2.2 update is wifi zo instabiel als wat
Idem hier

(specifieke ervaring volgt)

Lag wel geen last van, eerder het tegendeel.

[ Voor 6% gewijzigd door kristo op 17-02-2013 18:28 . Reden: wifi schijnt OK ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Zijn er andere manieren dan widgetlocker om het 'lock screen' en de 'home screen' van verschilende achtergronden te voorzien? Ik hoef geen funky opties etc, maar wil gewoon een andere wallpaper bij het lock screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
kristo schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:35:
[...]

Idem hier :|

(specifieke ervaring volgt)

Lag wel geen last van, eerder het tegendeel.
Hoe ervaar je die stabiele wifi? Ik heb nergens last van hier.

Alleen wat lag af en toe. 3 seconden en dan is het weer over. Erg vervelend wel met games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik had voor 4.2.2 juist last van een slechte wifiverbinding, maar sinds de update heb ik daar juist geen last meer van. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Wifi problemen opgelost door ttl (of iets dergelijks) op de route op 100 te zetten. Exacte functie moe ik ff kijken wanneer ik weer thuis ben.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Touchdomex schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:55:
Hoe ervaar je die instabiele wifi?
Een bekende wifi die ik de dag voor de update op exact dezelfde plaats nog probleemloos ontving is nu 'buiten bereik'. Vreemd is dat deze wel verschijnt als ik connecteer naar mijn GN (doet ie dus wel maar ligt er dan ook 20cm naast; op de GN lijkt ontvangst wifi en 3g zelfs beter). Probeer ik daar dàn opnieuw naar te verbinden verdwijnt ie opnieuw :? Toestel is stock.

Ik moet straks nog enkele andere vertrouwde bronnen checken zoals Starbucks en de unief [lijkt OK].

[ Voor 0% gewijzigd door kristo op 17-02-2013 18:31 . Reden: wifi unief OK ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
kristo schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:28:
[...]

Een bekende wifi die ik de dag voor de update op exact dezelfde plaats nog probleemloos ontving is nu 'buiten bereik'. Vreemd is dat deze wel verschijnt als ik connecteer naar mijn GN (doet ie dus wel maar ligt er dan ook 20cm naast; op de GN lijkt ontvangst wifi en 3g zelfs beter). Probeer ik daar dàn opnieuw naar te verbinden verdwijnt ie opnieuw :? Toestel is stock.

Ik moet straks nog enkele andere vertrouwde bronnen checken zoals Starbucks en de unief.
En verwijderen en opnieuw toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Had ik gedaan maar hielp niet.

Maar nu doet ie het wel (voorlopig?) zoals vanouds. Ik ging een filmpje maken van de hierboven beschreven ervaring maar de wifi waarvan sprake werkt nu dus wel. Vóór ik de post hierboven maakte had ik nochtans enkele malen geprobeerd. Computers 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 19:07
Bedankt voor de feedback. Ik ga binnenkort maar eens even een middagje naar een winkel om de Nexus 7 met een 10" te vergelijken op browsgebied, dan kan ik gelijk de Surface RT eens bekijken die ik ook wel interessant vind.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Gugger schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:07:
Bedankt voor de feedback. Ik ga binnenkort maar eens even een middagje naar een winkel om de Nexus 7 met een 10" te vergelijken op browsgebied, dan kan ik gelijk de Surface RT eens bekijken die ik ook wel interessant vind.
Je moet alleen rekening houden een 10 inch neem je niet zo makkelijk mee als een 7 inch. Iets wat wel vrij belangrijk is voor een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, en die Surface is toch heel andere ballpark qua prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Sjah schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:13:
Ja, en die Surface is toch heel andere ballpark qua prijs?
3x hoger ongeveer ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik bedoel maar. Apple-trekjes bij Ms, dat notabene Win8 bij het oud vuil heeft gemanouvreerd door het voor 15€ in den beginne te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Sjah schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:34:
Ik bedoel maar. Apple-trekjes bij Ms, dat notabene Win8 bij het oud vuil heeft gemanouvreerd door het voor 15€ in den beginne te verkopen.
Dat is iets anders en persoonlijk heb ik daar geen problemen mee. Android wordt gratis aangeboden. Dus eigenlijk meer oud vuil :+

Klopt het dat je persé root moet hebben om USB sticks te mounten? Of is er een manier waarop dat wel zou kunnen?

Ik wil eigenlijk wel sticks maken met series die je makkelijk en snel kan wijzigen :+ Vooral ook kan gebruiken op zowel mijn tablet als telefoon.

[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 17-02-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dat bestaat ook: Google Play: Nexus Media Importer

Geen root nodig, alleen een USB-OTG kabeltje nodig.

Als je root hebt, kun je deze gebruiken: Google Play: [root] StickMount

[ Voor 43% gewijzigd door MegaTronics op 17-02-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Gugger schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:07:
Enigste Surface die interessant is is de Surface Pro maar de RT is niet echt interessant omdat er eigenlijk een te zwakke cpu in zit. Ook gezien de prijs en wanneer ik dit dan vergelijk met de Nexus 7 krijg je eigenlijk bij de Nexus 7 toch een heleboel waar voor je geld.

Om eerlijk te zijn gebruik ik de Nexus 7 nu naast de Ipad 4 en beiden hebben zo hun pro's en contra's waarbij voor het gewicht een rol speelt. T.o.v. de Ipad is de Nexus 7 echt een veertje en ook nog lichter dan een Samsung Galaxy Tab 7 die ik laatst eens in handen had.

Wanneer ik de Nexus 7 dan vergelijk met de Tab 7 dan is dat werkelijk niks want dat ding is ontzettend traag in vergelijk met de Nexus. Jammer vind ik wel bij de Nexus 7 dat ie bij sommige PDF ietwat lagged en dat heb ik dan bij de Ipad weer niet.

Comics lezen gaat daarentegen wel weer prima op de Nexus 7 en ook qua beeldkwaliteit is het heel goed te doen net zoals e-reading. Wifi probelemen is volgens mij toch deels ook afhankelijk van de gebruikte routers want hier heb ik nergens last van en altijd bijna het volle bereik ( Netgear WNDR3800 ).

Al met al dus ook na een aantal dagen nog steeds tevreden en ook leuk om al snel telkens de laatste versie Android uit te kunnen testen. Vooral in 4.2 zitten toch wat handigheidjes die het geheel weer net wat afgewerkter maken, o ja en sommigen klagen dat ie ietwat laggy is geworden na de laatste update.

Misschien is het al lang langs gekomen hier op het forum maar bij mij hielp het volgende namelijk start Currents op bij de apps. Vervolgens synchornisatie op de achtergrond uitzetten bij instellingen waarna bij mij althans helemaal geen lag meer te bespeuren viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
MegaTronics schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:54:
Dat bestaat ook: Google Play: Nexus Media Importer

Geen root nodig, alleen een USB-OTG kabeltje nodig.

Als je root hebt, kun je deze gebruiken: Google Play: [root] StickMount
Kabeltje heb ik al. Werkt namelijk wel normaal op mijn Xperia T. Heel gaaf :D Alleen niet dus met de Nexus 7...

Ik vind die prijs wel een beetje hoog maar heb geen zin om te rooten... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Waarom niet rooten? Heb het zelf twee weken geleden gedaan via de Nexus Root Toolkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
MegaTronics schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:23:
Waarom niet rooten? Heb het zelf twee weken geleden gedaan via de Nexus Root Toolkit.
Ik wil hem eigenlijk gewoon zonder root hebben... Minste problemen met de Nexus denk ik. Alleen als het nodig is dan doe ik dat wel. Wil eigenlijk geen gezeik hebben met mijn garantie straks hiervoor...

Makkelijk ongedaan te maken toch?

en eventjes wachten totdat die goed is voor 4.2.2 :+

[ Voor 13% gewijzigd door Touchdomex op 17-02-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

nWn

In Geocentric Orbit

Touchdomex schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:25:
[...]

Ik wil hem eigenlijk gewoon zonder root hebben... Minste problemen met de Nexus denk ik. Alleen als het nodig is dan doe ik dat wel. Wil eigenlijk geen gezeik hebben met mijn garantie straks hiervoor...

Makkelijk ongedaan te maken toch?

en eventjes wachten totdat die goed is voor 4.2.2 :+
Ik heb zelf een Nexus 7 sinds een maand ofzo, maar binnen een uur was ie geroot :). En binnen 2 uur stond er een Custom ROM + Kernel op. Ik kan dus niks vergelijken, met het draait allemaal als een trein en heb nooit een vastloper / FC / reboot of iets gehad. Daarnaast heb ik met mijn Sony Xperia P ervaren dat Custom ROM's het juist vaak stabieler maken, mits je geen zeer experimentele varianten erop zet. Daarnaast is het bij Sony zo dat het unlocken van je bootloader niet per sé leidt tot garantieverlies, tenzij je natuurlijk je CPU frituurd met een veels te hoge overclock. Weet iemand hoe dit zit bij de Nexus?

Rooten met de toolkit was trouwens een verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
nWn Music schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:41:
[...]

Ik heb zelf een Nexus 7 sinds een maand ofzo, maar binnen een uur was ie geroot :). En binnen 2 uur stond er een Custom ROM + Kernel op. Ik kan dus niks vergelijken, met het draait allemaal als een trein en heb nooit een vastloper / FC / reboot of iets gehad. Daarnaast heb ik met mijn Sony Xperia P ervaren dat Custom ROM's het juist vaak stabieler maken, mits je geen zeer experimentele varianten erop zet. Daarnaast is het bij Sony zo dat het unlocken van je bootloader niet per sé leidt tot garantieverlies, tenzij je natuurlijk je CPU frituurd met een veels te hoge overclock. Weet iemand hoe dit zit bij de Nexus?

Rooten met de toolkit was trouwens een verademing!
Mijn SGS was binnen een dag geroot. Gekocht voor de custom roms en het flashen. Daarvoor een HTC Legend en die had geen root of rom. Daarvoor een Galaxy Spica en die had alleen maar custom roms. Uiteindelijk was ik wel klaar met rooten. Een One V gehaald voor niet rooten maar uiteindelijk ingeruild omdat er teveel problemen waren. Arc S gehaald en daar weer volledig roms en alles mee uitgeprobeerd.

Alleen nu een Xperia T en een Nexus 7 en het hoeft niet meer ondertussen. Er is behalve de root zelf geen reden om een andere rom erop te gooien. Stock Android is dikke prima en loopt als een trein hier. Xperia T is stock compleet genoeg.

Het enige waar ik nog root voor nodig zou hebben is dit, ad-free en Titanium. That's it. Dat is mij eigenlijk de moeite van het rooten niet waard. Pas wanneer de apparaten weer echt te traag voor woorden worden ga ik wel rooten. Het is niet nodig nog in mijn optiek. Zonder root functioneert alles ook gewoon.

Vroeger was het echt nodig maar nu is het imho optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperjoey
  • Laatst online: 10-10 13:21
Pff, die error 7 van de 4.2.2 update was echt te irritant.

Uiteindelijk maar de factory image 4.2.2 erop gezet en nu werkt ie weer helemaal prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
FYI,
er kan wel degelijk iets verstoord raken. Lijkt me in dit geval wel nuttig om dat er meteen bij te vermelden.
Wat kan gebeuren:
  • Play store wil geen updates meer downloaden.
  • Apps die werken met de messages via de google services (denk aan Androidlost) werken niet meer goed
  • ....??
Oplossing is vaak om het volledige google account te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

Persoonlijk vind ik het een hoop gedoe en wacht liever tot de update uit zichzelf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nergens last van gehad, alles werkt even vlekkeloos als van tevoren. Ik heb er ook nog niets over gelezen dat mensen er problemen mee hebben.
Pagina: 1 ... 36 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)