• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-12 19:36
Yannickzz schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:54:
[...]

WiFi heb ik ook uit staan zodra het scherm uit staat. Een screen tijd van 2 - 3 uur heb ik op dit moment met alleen maar browsen. Op andere fora lees ik dat de meesten ruim 8 uur halen.
Acht uur? Dat heb ik nog nooit gehaald volgens mij, klinkt vrij bizar. Ik gebruik een volledig stock N7 trouwens.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:40

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
(jarig!)
partyondude schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:20:
[...]

Acht uur? Dat heb ik nog nooit gehaald volgens mij, klinkt vrij bizar. Ik gebruik een volledig stock N7 trouwens.
Ik haal dat makkelijk zelfs met veel gebruik constant op wifi. Ik heb denk ik een stuk of 8 widgets.

Overigens sinds gisteren Action Launcher erop gezet ipv de stock. Werkt echt veel beter imho! Moet zondag maar eens proberen wat nu dan mijn batterijduur is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
De downgrade zou ik zeker eens proberen.

• yannickzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-12 20:43
horizon1978 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:25:
De downgrade zou ik zeker eens proberen.
Net gedowngrade naar 4.1.2 - hopelijk is er wat verbetering te merken. Zo nee, dan toch zeker maandag Asus alsnog bellen. Bedankt voor de hulp! :)

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ik ben al een paar dagen aan het vechten met de nexus want hij wil maar niet aan gaan.
Alle combinatie van lader, kabel, power knop inhouden met combinatie van vol - of vol+ voor langer dan 60 sec. Power ribbon van batterij verwijderd en opnieuw er ingestoken. Aan laptop gehangen. 0 reactie.

Batterij aan de multi meter gehangen en meet gewoon 10-12v.

Is dit een gevalletje RMA of is er nog hoop? Hij is geimporteerd uit de VS , kan hij dan nog steeds naar ASUS?

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:05
Volgens mij kan dat wel, had je niet 1 jaar international warranty? Heb zelf ook een geimporteerd, ik kom wel goed weg, balen voor je.

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
it0 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:39:
Ik ben al een paar dagen aan het vechten met de nexus want hij wil maar niet aan gaan.
Alle combinatie van lader, kabel, power knop inhouden met combinatie van vol - of vol+ voor langer dan 60 sec. Power ribbon van batterij verwijderd en opnieuw er ingestoken. Aan laptop gehangen. 0 reactie.

Batterij aan de multi meter gehangen en meet gewoon 10-12v.

Is dit een gevalletje RMA of is er nog hoop? Hij is geimporteerd uit de VS , kan hij dan nog steeds naar ASUS?
Ik heb volgens mij hetzelfde gehad. Als je je in een donkere omgeving bevindt en aan de lader legt, licht de Nexus dan ietsjes op? Sowieso RMA in ieder geval.

Edit: je internationale editie zou niet uit moeten maken. Garantie is garantie.

Ik heb een ander probleem inmiddels. Hij laadt nauwelijks op. Originele lader,maar na 12 uur staat tie op 18%. Iemand soortgelijk iets gehad? En, wat is er tegen te doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Michiele93 op 03-02-2013 09:16 ]

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:52

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Michiele93 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 09:14:
[...]
Ik heb volgens mij hetzelfde gehad. Als je je in een donkere omgeving bevindt en aan de lader legt, licht de Nexus dan ietsjes op? Sowieso RMA in ieder geval.

Ik heb een ander probleem inmiddels. Hij laadt nauwelijks op. Originele lader,maar na 12 uur staat tie op 18%. Iemand soortgelijk iets gehad? En, wat is er tegen te doen?
Je hebt niet je scherm aanstaan terwijl je laadt? (en zeker niet op max brightness?) Je hebt ook al gecontroleerd of er niet wat apps/widgets actief zijn die veel zuipen? Je hebt je kabel getest of deze het goed doet? Als je al deze dingen gedaan hebt dan hou ik nog 2 opties over: 1 lader werkt niet goed of 2 accu werkt niet goed.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Benno de Bruin
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-04-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:03:
er is schijnbaar een nieuwere versie van dit beestje op komst ( http://www.gtablets.nl/2e-generatie-nexus-7-op-komst/ ) . Wat zouden jullie graag nog verbeterd zien ?

zelf zou ik toch graag een geheugenkaart slot zien, en extra opslag is altijd mooi meegenomen ;)
Ik vind de Nexus toch wel de slechtste tablet die ik ooit gekocht heb. Toen hij nog op 4.1 draaide was hij snappy en soepel, vanaf 4.2 niet meer werkbaar voor mij. Je kunt dan wel allerlei toeren uithalen met Currents, developer options tweaken, useraccounts verwijderen en weer terugzetten, NFC en GPS uitzetten, cachecleaners, forever gone, andere browser nemen om chrome-lag te omzeilen, schermhelderheid vastzetten, daarna custom roms, allerlei apps uitzetten ivm batterydrain, voorkomen dat ie helemaal leeg gaat zodat ie niet meer opstart, maar uiteindelijk was voor mij het enige wat hielp terug naar 4.1. Als ik me dan verplaats in de normale gebruiker, die deze tablet uit de bakken haalt bij de MM en gewoon wil gebruiken, i.p.v. alleen maar bezig zijn met tweaken, dan moet dat toch een erg teleurstellende ervaring zijn. Alleen daarom al kan ik niemand deze tablet aanraden maar zou ik duizend keer eerder een iPad mini aanraden voor een paar tientjes meer.

In dat licht zou ik het volgende willen zien: geen updates pushen maar pas na actieve keuze aanbieden, batterijduur sterk verbeteren, liever een gui eroverheen dan de slechte grap die de kale Android is, schermhelderheid fiixen, hogere resolutie, fonts veel beter renderen, kaartlezer, 4G, gewoon weer aangaan als ie leeg is.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Daar kan ik me dus totaal niet in vinden, bizar.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:33
Ik kan mij echt niet in jouw commentaar vinden. Mijn nexus is ietsje minder soepel dan dat hij was op 4.1, maar nog steeds uitstekend werkbaar. Daarnaast vind ik kale android het best dat ik op een android telefoon heb gehad, helemaal als ik het vergelijk met bloated skins als die van HTC.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
(jarig!)
Benno de Bruin schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:05:
[...]
Ik vind de Nexus toch wel de slechtste tablet die ik ooit gekocht heb. Toen hij nog op 4.1 draaide was hij snappy en soepel, vanaf 4.2 niet meer werkbaar voor mij. Je kunt dan wel allerlei toeren uithalen met Currents, developer options tweaken, useraccounts verwijderen en weer terugzetten, NFC en GPS uitzetten, cachecleaners, forever gone, andere browser nemen om chrome-lag te omzeilen, schermhelderheid vastzetten, daarna custom roms, allerlei apps uitzetten ivm batterydrain, voorkomen dat ie helemaal leeg gaat zodat ie niet meer opstart, maar uiteindelijk was voor mij het enige wat hielp terug naar 4.1. Als ik me dan verplaats in de normale gebruiker, die deze tablet uit de bakken haalt bij de MM en gewoon wil gebruiken, i.p.v. alleen maar bezig zijn met tweaken, dan moet dat toch een erg teleurstellende ervaring zijn. Alleen daarom al kan ik niemand deze tablet aanraden maar zou ik duizend keer eerder een iPad mini aanraden voor een paar tientjes meer.

In dat licht zou ik het volgende willen zien: geen updates pushen maar pas na actieve keuze aanbieden, batterijduur sterk verbeteren, liever een gui eroverheen dan de slechte grap die de kale Android is, schermhelderheid fiixen, hogere resolutie, fonts veel beter renderen, kaartlezer, 4G, gewoon weer aangaan als ie leeg is.
Paar tientjes meer is al snel 200 euro. Pas bij 435 haal je een mini met 32GB opslag. Dat is wel iets meer dan 250 euro van de Nexus 7.

Daarnaast het enige waar ik tot op heden last van heb gehad is de SD-fix voor de rest is het tabletje bij mij echt retesnel! Alles werkt naar behoren. Nergens last van. Nu dik een maand in gebruik en had voor geen goud een iPad willen hebben. Normaal zou ik alles gaan tweaken en flashen maar tot op heden het enige wat ik heb gedaan is mijn launcher verandert naar Action Launcher omdat die veel fijner werkt. Zit tegen de 100 Apps aan op de Nexus. Draai de laatste stock versie. Wil niets anders meer! Het enige waar ik rekening mee houd bij mensen zijn de apps. Daar kan nog echt bizar veel verbeterd worden. Vooral "luie" appmakers die zich niet aan de 4.0 en later interface houden zijn een doorn in het oog. Zodra ik die 3-dots zie onderin mijn balk begin ik te twijfelen aan de bruikbaarheid van de app.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
* snap *

In dat licht zou ik het volgende willen zien: geen updates pushen maar pas na actieve keuze aanbieden,
Met de kans op missen van vrij belangrijke security patches? Nee.
batterijduur sterk verbeteren,
Ik ben best tevreden over de accuduur, goed het kan beter, maar ik kom er een dag mee door.
liever een gui eroverheen dan de slechte grap die de kale Android is,
Liever stock Android dan een custom launcher met crappe settings of een Samsung Touchwiz. Ik vind het erg prettig werken, alhoewel op de telefoon ik HTC Sense mooier vind.
schermhelderheid fiixen,
Schermhelderheid nergens last van, heb hem standaard op een kwart staan ongeveer.
hogere resolutie,
Nog niet hoog genoeg? Ik vind de resolutie prima.. Meer pixels is meer aansturen is meer accu verbruik. Dus moet je grotere accu hebben is weer een dikkere tablet en een dikkere tablet is weer minder praktisch en minder praktisch is weinig verkoop en weinig verkoop is niet goed voor Google. :+
fonts veel beter renderen, kaartlezer, 4G, gewoon weer aangaan als ie leeg is.
Tsja, dat zijn dingen die jij wilt zien, wat verwacht jij voor een tablet van €200,- / €250,- euro?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
(jarig!)
Oh ja batterijduur is dikke prima. Haal met veel gebruik makkelijk 1 dag. Met normaal gebruik ongeveer een dag of 2 a 3 :) Moet genoeg zijn.

Verwijderd

Meeste users zullen waarschijnlijk niet zo snel updaten dus dat scheelt, ik draai ook op Android 4.1.2 en ja Android 4.2 is nogal buggy, maar jij overdrijft gewoon echt, zo erg was Android 4.2 ook niet en ze zullen vast wel een update uitbrengen tegen de tijd dat de normale gebruiker eens update.

Maar de Nexus lijn is sowieso bleeding edge en dan heb je wel eens een buggy release, maar dat maakt het echt geen slechte tablet, maar ik zou hem niet weer kopen waarschijnlijk, maar das puur omdat Google na andere halve maand met een 32GB versie aan kwam, dus ik voel me wel beetje genaaid.

• Quad
  • Nu online
@Digiu-Long, inderdaad.. Als ik wist dat er een 32GB model aan kwam had ik gewoon ff gewacht en mooi een 32GB model voor hetzelfde geld gehaald.
Nu heb ik een 16GB :'(

Overigens, een kameraad van mij heeft de Nexus 7 32GB met laatste Android versie 4.2.1 en direct na het ophalen laten updaten.
Hij werkt echt perfect en ik hoor hem niet klagen over de snelheid oid.. Is ook zijn eerste tablet dus dan maakt het ook niet allemaal veel uit.

nggyu nglyd

Verwijderd

Ja het blijft toch een beetje zuur allemaal inderdaad, ik snap best dat wanneer je een gadget koopt dat er gauw weer wat beters is, maar de Nexus 7 was nog geen twee maanden hier in Nederland en Duitsland te krijgen en plots kwam er dus een 32GB versie.

De enige compensatie vanuit Asus was die tegoed bon, waar je uiteindelijk wel nog even zelf verzendkosten moest betalen, dus ze hebben de pijn een beetje verzacht ermee.

Die 16GB zal nu dus ook wel flink in waarde gezakt zijn, ik vermoed dat hij voor € 150 a € 175 tweedehands te verkopen is.

• Benno de Bruin
Sja je kunt het gezeur noemen, ik vertel alleen mijn 4.2 ervaring, op 4.1 heb ik er geen last van. Ik respecteer de meningen van mensen die nergens last van hebben en ben ook blij voor ze, zo zijn er ook genoeg mensen die mijn ervaringen delen met 4.2. Ik heb ieg geen zin om zoveel tijd te steken in een apparaat en dat maakt mijn ervaring met de n7 erg negatief. Als iemand vraagt wat ik in een nieuwe nexus zou willen zien, dan noem ik inderdaad verbeteringen op, misschien hangt daar een prijskaartje aan, maar als ik geen verbeteringn mag opnoemen kan ik alleen hopen dat ik eenzelfde apparaat goedkoper krijg.

Dat ik me met mijn 16GB nexus genaaid voel door zijn 32GB broer, heb ik grappig genoeg nu weer helemaal niet, ik heb er een 16" tas aan over gehouden waar ik meer aan heb dan 16 GB erbij.

• partyondude
Allemaal leuk en aardig hoor en de vergelijking met de iPad Mini is begrijpelijk, maar gaat na het opmerken van het prijsverschil van bijna €200,- toch echt mank.

[ Voor 5% gewijzigd door partyondude op 03-02-2013 16:12 ]

• Benno de Bruin
partyondude schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:12:
Allemaal leuk en aardig hoor en de vergelijking met de iPad Mini is begrijpelijk, maar gaat na het opmerken van het prijsverschil van bijna €200,- toch echt mank.
De 16GB versies schelen inmiddels geen €80 meer maar €95, dat is waar.

• sjoerd14v
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-10 11:21
hoi

mijn broer heeft zo'n tablet en die is AWESUM. Dus echt een aanrader hij is snel, mooi en heeft een perfect game formaat. ook kun je er handige accesoires voor kopen zoals een dock. en nu int kort: er is geen betere tablet te krijgen voor dit bedrag!!!

gr. sjoerd

Boter Kaas en Eieren

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
(jarig!)
Benno de Bruin schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:38:
[...]
De 16GB versies schelen inmiddels geen €80 meer maar €100, dat is waar.
200 vs 335? Is nog steeds bijna 140 euro. Nog steeds een enorm verschil.

Dit 16GB Nexus VS 16GB Mini.

• Benno de Bruin
Touchdomex schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:44:
[...]

200 vs 335? Is nog steeds bijna 140 euro. Nog steeds een enorm verschil.

Dit 16GB Nexus VS 16GB Mini.
Volgens de Pricewatch: iPad mini 329 - Nexus7 239,95 = 89
Inmiddels dus iets groter verschil, maar dat heb je snel terugverdiend met de tijd die het je scheelt :x

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
(jarig!)
Benno de Bruin schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:21:
[...]
Volgens de Pricewatch: iPad mini 329 - Nexus7 239,95 = 89
Inmiddels dus iets groter verschil, maar dat heb je snel terugverdiend met de tijd die het je scheelt :x
Lees je mijn stuk wel? 16GB Nexus 7 = 200 16GB & iPad Mini = 325

Verschil = 135 euro.

32GB Nexus 7 = 250 32GB & iPad Mini 32GB = 435

Verschil = 190 euro.

Je kan veel zeggen maar ik kan een hoop leuke dingen halen voor 190 euro. Bijvoorbeeld mijn Noreve hoesje voor 65 euro en heel veel apps :9~ :9~ :9~

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:49
Rekenen kan je in ieder geval niet :+

325 - 200 = 125, geen 135

435 - 250 = 185, geen 190

The devil is in the details.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Als iemand een ipad mini wil kopen moet hij dat vooral doen, hier is het offtopic. Graag weer ontopic over de Nexus 7.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Sjah
Heb zelf net de koop van de Nexus 7 achter de rug, enige "concurrent" was de Mini, maar ze zitten idd niet in dezelfde ballpark, via Amerika importeren was ik 100 euro meer kwijt geweest voor de 16 GB versie. Snel uit mijn hoofd gezet, maar idd ik kan niet vergelijken nu.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
(jarig!)
Hahn schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:42:
Rekenen kan je in ieder geval niet :+

325 - 200 = 125, geen 135

435 - 250 = 185, geen 190
Typo en afronden :+

maar we mogen niet meer verder :>

Ik kan iedereen die geen apps kan kopen trouwens aanraden om naar de Albert Heijn te gaan en er een prepaid visa te kopen! Die kun je gebruiken voor het kopen van apps :D Wat een verademing! :D

• Benno de Bruin
Dat ben ik met je eens, ik ben toch wel teruggekomen van veel gratis apps, uitzonderingen daargelaten. In veel gevallen loont een euro of minder betalen, als je ziet hoeveel functies of levels je ergens bijkrijgt of niet meer steeds irritante reclame hoeft weg te klikken. Veel betaalde versies zijn veel leuker/beter dan de gratis versies. En, laat ik ook iets positiefs zeggen over de nexus7, gamen op dit formaat vind ik super.

• Sjah
Iemand een tip voor een gratis showcase game, of zie je pas wat deze tablet kan, als je lapt, zoja welke game dan? Had net Sonic CD installt, nou ik vind het ouderwets, dat moet toch beter, maarja gratizz he, cheap ass als ik ben.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
(jarig!)
Sjah schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:41:
Iemand een tip voor een gratis showcase game, of zie je pas wat deze tablet kan, als je lapt, zoja welke game dan? Had net Sonic CD installt, nou ik vind het ouderwets, dat moet toch beter, maarja gratizz he, cheap ass als ik ben.
Dead Trigger :)

Of als je het scherm wil showcasen Beat Hazard :D

Eerste is gratis die laatste betaald en een demoversie.

Verwijderd

Sjah schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:41:
Epic Citadel, prachtige graphics en showt dan ook wat er uit de tablet te halen is.
Volgens mij is het echter niet echt een game, je kunt wat rondlopen, zelf nog niet echt aan toegekomen.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:59:
[...]
Epic Citadel, prachtige graphics en showt dan ook wat er uit de tablet te halen is.
Volgens mij is het echter niet echt een game, je kunt wat rondlopen, zelf nog niet echt aan toegekomen.
Dat is inderdaad slechts een demo van wat de Unreal 3 engine allemaal kan op het Android platform. Er is hier iets meer over te lezen. Ziet er erg mooi uit, en dan kan je nog bedenken dat de unreal 3 engine toch al weer bijna (of helemaal?) 10 jaar oud is.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• horizon1978
Raar, draai 4.2.1 zonder bugs, zeer tevreden over scherm helderheid en resolutie. Accu is gewoon goed.
Tja, zo heeft ieder zijn user experience...

• Sjah
Tx voor de gametips.

En wat is dat met de Ster Extra app, al 2x afgeteld naar de reclame, maar dan .... niks... scherm blijft blauw, tja lijkt voor de iPad gemaakt deze app? Hoorde trouwens dat de RTL's en SBS'en niet blij zijn met deze reclameblok-vorm.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik ga vanavond een Nexus 7 32GB bekijken van december 2012 en ben even benieuwd waar ik op moet letten.

Uiteraard beschadigingen, dat moet wel lukken. Ik heb ook wat filmpjes bekeken over de screen lift, dus dat lijkt me ook wel iets wat me op zou vallen. Als ik het goed heb begrepen kun je het scherm dan ook weer een stukje terug drukken in het toestel zelf.
Zijn er nog meer spannende dingen die ik kan testen?

Verwijderd

Ja als de autohelderheid stuk is dan zal je merken dat hij in een donkere ruimte op autohelderheid dood lijkt. Maar screenlift is het voornaamste, maar sommige screenlift is maar minimaal dus dat gaat niet opvallen mits je dat ding uitgebreid inspecteerd.

Oh en dode pixels enzo, maar verdere weet ik het ook niet, ik denk de usual stuff he.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-12 21:20

jmk

[...]

Ik kan me best voorstellen dat je nu baalt en je zal die problemen heus niet verzinnen, maar om nou de Nexus 7 als apparaat de schuld te geven van die softwarematige problemen...

Kennelijk is Android 4.2 meer een stap achteruit als het gaat om butter/performance/snappyness dan een stap vooruit. Als eigenaar van een Nexus voel je daar meteen de negatieve effecten van. Bleeding Edge.

Waarom downgrade je niet gewoon de software in plaats van naar een iDevice te gaan? Doe dan wel een full wipe. Er is praktisch geen enkele app die je niet zou kunnen draaien met een iets "ouder" Android OS.
Hou dan goed de reacties in de gaten en schakel dan weer over op 5 of 4.3 ofzo.
Sjah schreef op zondag 03 februari 2013 @ 19:57:
Tx voor de gametips.

En wat is dat met de Ster Extra app, al 2x afgeteld naar de reclame, maar dan .... niks... scherm blijft blauw, tja lijkt voor de iPad gemaakt deze app? Hoorde trouwens dat de RTL's en SBS'en niet blij zijn met deze reclameblok-vorm.
Volgens mij moet het dan een reclameblok dat geprogrammeerd is om samen te werken met de app. Dat wordt dan in het begin van de ster-uitzending aangekondigd. Of wist je dat al? :)

[ Voor 11% gewijzigd door jmk op 04-02-2013 09:00 ]

Yippie kayak, other buckets!

• Quad
  • Nu online
Het werkt best tof de Nexus 7 met een toetsenbordje, ik moet wel zeggen dat BT de tablet leeg slurpt. ;)

@JVD, controleer ook het WiFi sterkte op de Nexus 7.. Ook niet onbelangrijk :)

nggyu nglyd

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-12 20:12
janvanduschoten schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:28:
Ik ga vanavond een Nexus 7 32GB bekijken van december 2012 en ben even benieuwd waar ik op moet letten.

Uiteraard beschadigingen, dat moet wel lukken. Ik heb ook wat filmpjes bekeken over de screen lift, dus dat lijkt me ook wel iets wat me op zou vallen. Als ik het goed heb begrepen kun je het scherm dan ook weer een stukje terug drukken in het toestel zelf.
Zijn er nog meer spannende dingen die ik kan testen?
Naast wat Diqiu-Long al heeft aangegeven, kan je ook controleren of het apparaat oplaad en of de Headphone-Jack functioneert.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Quad schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:06:
Het werkt best tof de Nexus 7 met een toetsenbordje, ik moet wel zeggen dat BT de tablet leeg slurpt. ;)

@JVD, controleer ook het WiFi sterkte op de Nexus 7.. Ook niet onbelangrijk :)
Is de wifi sterkte vergelijkbaar met een OneX ( die heb ik dan bij me)?
Ik neem ook mijn oordopjes mee en zal hem ook testen met de lader eraan, goede tip.

• Quad
  • Nu online
Als ik bij ons in de garage sta haal ik met WiFi analyzer ongeveer de zelfde metingen van de netwerken als met mijn One X en mijn Nexus 7.

nggyu nglyd

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Quad schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:17:
Als ik bij ons in de garage sta haal ik met WiFi analyzer ongeveer de zelfde metingen van de netwerken als met mijn One X en mijn Nexus 7.
:>

Ik ga het vanavond allemaal eerst eens goed testen voordat er geld op tafel komt :)

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12 23:08
Even een snel vraagje: Ik heb de laatste tijd veel last van een haperende Firefox op m'n Nexus 7. Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring? Of heb ik iets anders aan m'n fiets hangen?

Niks

• Sjah
@jmk: ja dat wist ik. Tx voor meedenken

Aan de (amper) reacties te zien, allemaal reclamehaters hier die het niet testten, tja alsof ik het leuk vind haha... maar niieuwe dingen in de smiezen an sich vind ik geinig.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

it0 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:39:
Is dit een gevalletje RMA of is er nog hoop?
Had vannacht hetzelfde. Dit truukje verhielp 't bij mij (met de lader van m'n Galaxy Nexus, kon die van de Nexus 7 even niet vinden).
Michiele93 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 09:14:
Zo simpel ligt het helaas niet. Fabrikanten en importeurs willen nog wel eens ondersteuning weigeren als er sprake is van 'parallelle import.' Asus schijnt gelukkig niet moeilijk te doen, maar dat maakt 't niet tot een regel.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

8088 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:51:
[...]
Fabrikanten en importeurs willen nog wel eens ondersteuning weigeren als er sprake is van 'parallelle import.' Asus schijnt gelukkig niet moeilijk te doen, maar dat maakt 't niet tot een regel.
Het klopt dat fabrikanten inderdaad moeilijk kunnen doen. Dit geeft ze echter niet meteen rechtsgeldig gelijk.

Ik denk dat het belangrijk is om in het achterhoofd te houden dat garantie inderdaad problematisch kan verlopen, gelijk hebben en gelijk krijgen is niet hetzelfde helaas.

• jmk

jmk

Androidworld: Nieuwe broncode Jelly Bean beschikbaar voor ontwikkelaars
Google heeft nieuwe delen van de broncode voor Jelly Bean beschikbaar gestelts in het Android Open Source Project (AOSP). Het gaan om twee codes met de volgende tags: android-4.2.1_r1.1 en android-4.2.1_r1.2. Deze broncode brengt vooral oplossingen voor problemen bij de Nexus 4, Nexus 7 en Nexus 10.

• Michiele93
rockhopper schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:06:
[...]

Je hebt niet je scherm aanstaan terwijl je laadt? (en zeker niet op max brightness?) Je hebt ook al gecontroleerd of er niet wat apps/widgets actief zijn die veel zuipen? Je hebt je kabel getest of deze het goed doet? Als je al deze dingen gedaan hebt dan hou ik nog 2 opties over: 1 lader werkt niet goed of 2 accu werkt niet goed.
Al je stappen doorlopen, kabel was niet perfect schijnbaar. Ik heb een andere lader gepakt, waarmee hij wel gewoon laadde. Hij maakte contact - geen contact om de seconde met mijn andere lader. Dan is het niet gek dat ik niet verder kwam van 3% batterij erbij. Hele nacht eraan gehad. Arme accu :-(

Bedankt voor je hulp!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

8088 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:51:
Had vannacht hetzelfde. Dit truukje verhielp 't bij mij (met de lader van m'n Galaxy Nexus, kon die van de Nexus 7 even niet vinden).
Zo simpel ligt het helaas niet. Fabrikanten en importeurs willen nog wel eens ondersteuning weigeren als er sprake is van 'parallelle import.' Asus schijnt gelukkig niet moeilijk te doen, maar dat maakt 't niet tot een regel.
De truuk werkt niet voor mij, iemand op het werk had zijn nexus meegenomen, met die van hem kan ik mijn batterij opladen andersom niet, conclusie oplaadcircuit van de nexus is stuk.
Ik heb al een mail van tnt om de nexus op te halen nadat ik mijn serial aan asus heb gegeven dus het lijkt allemaal voorspoedig te gaan.

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-12 14:41
Mensen die hun tablet aan ASUS hebben aangeboden ter reparatie: Wat moet je allemaal meesturen? Alleen de tablet of ook de doos en accessoires?

• partyondude
Volgens mij willen ze (telecom etc) nooit al die zooi erbij, dat raken ze toch alleen maar kwijt.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Meestal hebben ze een bubbeltjesenvelop bij zich waar je het toestel in moet doen, alle losse spullen moet je bij je houden. Dat was iig het geval bij mijn telefoon dus dat zal niet anders werken bij een tablet denk ik.

• Michiele93
tobitronics schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:37:
Mensen die hun tablet aan ASUS hebben aangeboden ter reparatie: Wat moet je allemaal meesturen? Alleen de tablet of ook de doos en accessoires?
Inclusief opladerkabel inderdaad. Doos heb ik er bij gedaan, maar de guide van Asus spreekt t.z.t. voorzich.

• yrew
  • Nu online
Ik heb sinds kort ook de nexus 7 en vind hem geweldig. Ik start net alleen de tablet opnieuw op en nu heb ik ineens een dunne zwarte lijn door het scherm lopen. Hij blijft ook na opnieuw opstarten iemand dit al eerder gehad?

edit

De lijn is niet constant zwart, tegen een donkere achtergrond wordt hij langzaam wit en dan meteen weer zwart als hij tegen een witte achtergrond zit.

[ Voor 26% gewijzigd door yrew op 07-02-2013 08:09 ]

intergalactic.fm

Verwijderd

yrew schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:24:
Ik heb sinds kort ook de nexus 7 en vind hem geweldig. Ik start net alleen de tablet opnieuw op en nu heb ik ineens een dunne zwarte lijn door het scherm lopen. Hij blijft ook na opnieuw opstarten iemand dit al eerder gehad?

edit

De lijn is niet constant zwart, tegen een donkere achtergrond wordt hij langzaam wit en dan meteen weer zwart als hij tegen een witte achtergrond zit.
Dat wordt RMA sturen.

Jij hebt een hele rij pixels die niet functioneren.

• yrew
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:39:
[...]

Dat wordt RMA sturen.

Jij hebt een hele rij pixels die niet functioneren.
Ik vrees het ook. Ik hoopte nog dat het een software probleem zou zijn maar vrees nu toch dat het hardware gerelateerd is.

intergalactic.fm

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-12 15:29

pieturp

gaffa!

Korte vraag: Weet iemand of video ook in de browser op de Nexus 7 werkt? Er schijnen wat issues te zijn met de frontfacing camera. Ik wil zeker weten dat dit werkt voordat ik er één bestel ;)

Zou iemand die er één heeft eens willen kijken op deze pagina: http://www.html5rocks.com/en/tutorials/getusermedia/intro/

Halverwege staat een demo met een knop 'Capture video'. Werkt dit?

... en etcetera en zo

• Quad
  • Nu online
Op mijn One X icm Google Chrome werkt het iig niet.

Zal zo ff testen op mn Nexus 7.

nggyu nglyd

• pieturp

pieturp

gaffa!

Thanks alvast!

... en etcetera en zo

• Quad
  • Nu online
Nee, ik krijg ook de melding is not supported. Getest met zowel Chrome als Chrome beta.

nggyu nglyd

• pieturp

pieturp

gaffa!

Aj, bummer :(

Bedankt voor je snelle reactie!

... en etcetera en zo

• Quad
  • Nu online
Gauw ook even Firefox en Ninesky browser geprobeerd, beiden zelfde effect.

nggyu nglyd

• pieturp

pieturp

gaffa!

Tja 't is ook een specifiactie-draft, en eigenlijk alleen Chrome zou 't er mee moeten doen. Helaas!

-edit-

Oh, wacht! zie dat Opera Mobile er ook support voor heeft. Dit werkt bij mij op m'n Android 2.3.5 toestelletje ook. Mogelijk zou iemand (Quad?) dit nog even kunnen proberen op zijn of haar Nexus 7?

http://www.html5rocks.com/en/tutorials/getusermedia/intro/ (halverwege bij "Basic Demo")

Nogmaals dank voor de tester(s)!

[ Voor 62% gewijzigd door pieturp op 07-02-2013 18:04 ]

... en etcetera en zo

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

@hierboven, net even bekeken met opera, daar zie ik mezelf dmv de camera dus daar werkt het wel :)

Ik was altijd wel gehecht aan de genie widget (nieuws en weer) en zag dat die er niet op stond bij de N7. Gisteren gelukkig een werkende gevonden die het goed doet op de N7 oOo

• Quad
  • Nu online
pieturp schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:33:
Tja 't is ook een specifiactie-draft, en eigenlijk alleen Chrome zou 't er mee moeten doen. Helaas!

-edit-

Oh, wacht! zie dat Opera Mobile er ook support voor heeft. Dit werkt bij mij op m'n Android 2.3.5 toestelletje ook. Mogelijk zou iemand (Quad?) dit nog even kunnen proberen op zijn of haar Nexus 7?

http://www.html5rocks.com/en/tutorials/getusermedia/intro/ (halverwege bij "Basic Demo")

Nogmaals dank voor de tester(s)!
d:)b
Confirmed!

nggyu nglyd

• pieturp

pieturp

gaffa!

Oh, wow! Top :) Thanks mensen!

... en etcetera en zo

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Hoe lang gaat de batterij bij jullie gemiddeld mee? Ik gebruik mijn Nexus 7 vrijwel alleen om effe te internetten en het scherm gaat dan maar 4/5 uur mee. Apps draaien niet op de achtergrond, ik let altijd op welke apps om opstartrechten vraagt, maar dat is weinig.

Ik heb het scherm op automatisch staan en wifi uitgeschakeld als tablet in slaapstand is. Echter zie ik bij batterijgebruik wel dat er wifi wordt gebruikt in slaapstand? Is dit bij jullie ook?

• horizon1978
Dan heb je een app die de wifi activeert, ja helaas er zijn er die jouw instellingen overrulen. Staat geschreven als app geinstalleerd wordt. Er zijn apps die tablet niet in slaapstand laten gaan.
Daarnaast denk je soms dat je apps hebt afgesloten maar sommige zul je nog een echte full/forced stop moeten geven.
Voor geheugenbeheer interesseert dat geen zier, daar heb je genoeg van, maar tablet actief houden is wat lastiger.

Wat wel 'baas' instelling is, die apps overrulet, is om vliegtuigmodus in the schakelen. Dan gaan alle verbindingen en locatie services echt uit.

Daarnaast, niet onbelangrijk, zit je veel op het scherm te tappen tijdens browsen? Elke aanraking kost energie namelijk.

Zelf heb ik nog nooit alleen maar gebrowset maar ik denk dat ik met alleen browsen minimaal 7 uur moet kunnen halen.

• H92!
  • Niet online
horizon1978 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:52:
Dan heb je een app die de wifi activeert, ja helaas er zijn er die jouw instellingen overrulen. Staat geschreven als app geinstalleerd wordt. Er zijn apps die tablet niet in slaapstand laten gaan.
Ik heb ook een Samsung Tab 10.1 met dezelfde apps en meer zelfs (Nexus 7 is voor mij een meeneem ding), en daar blijft wifi grotendeels wel in slaapstand uit. Maar ik zit nog in 'accu' te kijken en daar staat bij Google Maps dat wifi actief 12u49m is, terwijl ik maar paar minuten Maps heb gebruikt. Google Latitude heb ik uitgeschakeld. Iemand idee wat dan in Maps wifi aanhoudt?
Daarnaast, niet onbelangrijk, zit je veel op het scherm te tappen tijdens browsen? Elke aanraking kost energie namelijk.
Hier zal ik ook is op letten, maar volgens mij niet enorm veel.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Misschien Google Now die steeds aan het pollen is waar je bent? Als ik jou was zou ik dat eerst eens uitzetten, ben benieuwd naar het resultaat :)

• Sjah
Op welk slaaptijd hebben jullie de tablet? Want 2 minuten viind ik wat strak, dan hebje het idee dat die de hele tijd uitstaat.

• Stfnlln
  • Laatst online: 14-12 17:09
Ik weet niet of het hier moet of in het levertijden topic, maar:

Vanochtend een Nexus 7 ontvangen, blijkt er helemaal geen beschermfolie om heen te zitten, allemaal vingerafdrukken op het scherm, accessoires al uitgepakt en het seal van het doosje was al gebroken...

Verder zie ik geen beschadigingen of gebruikssporen, maar wat zouden jullie doen? Ik ben er niet zo happy mee dat het misschien een 2e hands of zelf een refurbished model zou kunnen zijn eigenlijk..

Iemand ervaring mee?

• Quad
  • Nu online
Ik weet niet waar die vandaan komt, maar dat is niet nieuw.
Contact opgenomen na ontvangst?

nggyu nglyd

• Stfnlln
  • Laatst online: 14-12 17:09
Quad schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:32:
Ik weet niet of het handig is om de webshop nu al te noemen omdat ze nog geen kans hebben gehad om te reageren, maar ze waren maar tot 17:00 bereikbaar, ik was later thuis, dus nu maar een mail gestuurd.

to be continued dus..!

• horizon1978
Uh, vreemd, lijkt mee niet correct. Als je refurbished koopt door je dat normaliter bewust... Of heb je de kleine lettertjes gemist... :/

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:39

charrel

Cortisol4life..

Als het ........ is dan kan je hem gewoon terug sturen, heb daar een keer hetzelfde gehad met een videokaart.... keurig omgeruild.

[ Voor 14% gewijzigd door charrel op 09-02-2013 11:46 ]

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het geval is meer iets voor het shopping forum, niet hier. Laten we hier weer ontopic gaan :)

• chowmonkey
  • Laatst online: 26-06-2022
Klein vraagje. Mijn zoontje heeft voor zijn verjaardag de Nexus 7 gekregen. Gaat prima. Echter lijkt het alsof bij sommige apps (games) de Nexus toch naar standby gaat tijdens het spelen. Ik heb de settings gechecked van die apps maar die lijken goed te staan. Enig idee? Het komt niet bij alle apps voor.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
(jarig!)
chowmonkey schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:08:
Klein vraagje. Mijn zoontje heeft voor zijn verjaardag de Nexus 7 gekregen. Gaat prima. Echter lijkt het alsof bij sommige apps (games) de Nexus toch naar standby gaat tijdens het spelen. Ik heb de settings gechecked van die apps maar die lijken goed te staan. Enig idee? Het komt niet bij alle apps voor.
Druk je per ongeluk de uitknop in? :+ Heb gemerkt dat ik dat af en toe zelf doe. Of een hoesje met een magneetje welke je per ongeluk activeert wanneer je wild aan het gamen bent?

• chowmonkey
  • Laatst online: 26-06-2022
Ik heb hem gisterenavond uit gezet en ik hoor net dat het probleem blijkbaar is opgelost door de herstart. Ik hou het in de gaten.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Quad schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:32:
Webshops moeten binnen 7 dagen dingen retour aanpakken. Lijkt me dat ze het dan ook opnieuw mogen verkopen, minder leuk maar anders kun je wel stoppen met je webshop.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• GerbenRawr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-12 12:59
In het beginpost staat de 32GB versie niet vermeld bij de specificaties.

In de review las ik dat een aantal mensen last had van de backlight van de tablet, en ook ik zie duidelijk lichte plekken op het scherm bij de donkere beelden.

Zijn er mensen die hier nog actie tegen hebben ondernomen, of is dat de moeite niet waard?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
(jarig!)
GerbenRawr schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:20:
In het beginpost staat de 32GB versie niet vermeld bij de specificaties.

In de review las ik dat een aantal mensen last had van de backlight van de tablet, en ook ik zie duidelijk lichte plekken op het scherm bij de donkere beelden.

Zijn er mensen die hier nog actie tegen hebben ondernomen, of is dat de moeite niet waard?
Klopt de startpost is wat outdated :+ Zal het wat aanpassen binnenkort.

Scherm heb ik nergens last van. Alleen heel soms dat mijn lichtsensor wat begint te zeuren. Hij snapt het dan niet en dimt uit zichzelf waar het niet nodig is. Maar dat is nauwelijks merkbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Touchdomex op 11-02-2013 10:32 ]

• GerbenRawr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-12 12:59
Oke, top! ;)

Ja, ik moet zeggen dat die lichtere plekken in het scherm me niet storen, want het gebeurt uiteraard nauwelijks dat ik constant naar een bijna zwart scherm zit te staren. :') Maar ben toch wel benieuwd! ;)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
(jarig!)
GerbenRawr schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:37:
Oke, top! ;)

Ja, ik moet zeggen dat die lichtere plekken in het scherm me niet storen, want het gebeurt uiteraard nauwelijks dat ik constant naar een bijna zwart scherm zit te staren. :') Maar ben toch wel benieuwd! ;)
Ik heb geen verkleuringen alleen backlight die soms wat raar doet. Meer niet :+

Verwijderd

GerbenRawr schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:20:

Als je ergens last van hebt en je onderneemt geen actie is het inderdaad niet de moeite waard.

En dus heb je geen last

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 10:23
Even benieuwd: zijn er veel mensen die last hebben van verkleuring van het beeld bij het kijken van een Youtube-filmpje? Ik begreep dat het niet op alle N7 voorkomt, maar ik heb er wel last van en het is toch wel een beetje irritant. Ik kom overigens niet meer aan Youtube toe omdat ik continu de foutmelding van Youtube en de Play Store krijg dat er problemen zijn met het netwerk (wat overduidelijk niet het geval is, alle andere apps werken vlekkeloos)... Is hier iets aan te doen?

Verder zeer fijne tablet. Altijd makkelijk bij de hand, sinds 4.2 wat trager geworden maar elke cent dubbel en dwars waard!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:09

Pykow

Angelo OTR

Maj-Maj schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:57:
Even benieuwd: zijn er veel mensen die last hebben van verkleuring van het beeld bij het kijken van een Youtube-filmpje? Ik begreep dat het niet op alle N7 voorkomt, maar ik heb er wel last van en het is toch wel een beetje irritant. Ik kom overigens niet meer aan Youtube toe omdat ik continu de foutmelding van Youtube en de Play Store krijg dat er problemen zijn met het netwerk (wat overduidelijk niet het geval is, alle andere apps werken vlekkeloos)... Is hier iets aan te doen?

Verder zeer fijne tablet. Altijd makkelijk bij de hand, sinds 4.2 wat trager geworden maar elke cent dubbel en dwars waard!
Nee ik heb geen kleuren verschil en merk ook niet echt dat hij trager is geworden.
Heb de tabblad paar weken terug aangeschaft, stond eigenlijk niet in de planning maar het leek me toch handig om te hebben voor me werk.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• GamerPaps87
  • Laatst online: 28-12-2023
Zag net vanochtend dat 4.2.2 uitgerold wordt door Google :) :
Android JB 4.2.2

De update zal vanzelf de komende dagen wereldwijd op alle Nexus devices, dus ook onze geliefde N7, uitgerold worden.
Zeer waarschijnlijk zullen de factory images die je handmatig kan flashen ook wel snel online gezet worden. :)

"I work to live and will never live to work"

• H92!
  • Niet online
rubw87 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:55:
Zag net vanochtend dat 4.2.2 uitgerold wordt door Google :) :
Android JB 4.2.2

De update zal vanzelf de komende dagen wereldwijd op alle Nexus devices, dus ook onze geliefde N7, uitgerold worden.
Zeer waarschijnlijk zullen de factory images die je handmatig kan flashen ook wel snel online gezet worden. :)
Tablet zojuist aangezet en update is automatisch gedownload. Geen veranderingen opgemerkt na kwartiertje met N7 gespeeld te hebben.

• Quad
  • Nu online
Hoofdprobleem was dat de audio over BT om de haverklap hikte als je een film of iets dergelijks keek. Was een van de oorzaken dat ik de Nexus 7 daar niet meer voor gebruikte, misschien dat je dat kan uit testen om te kijken of het gefixed is?

nggyu nglyd

Verwijderd

Ik vind eigenlijk heel grappig, een van de selling points van de Nexus 7 is dat hij de nieuwste software altijd heeft, an sich is dat leuk als het ook echte grote veranderingen met zich mee brengt zoals van Android 2.3 naar Android 4.0.

Maar nu blijft het eigenlijk grotendeels hetzelfde, van ICS naar JB is het alleen wat snellere geworden, de interface is hetzelfde gebleven.

Dus ik zie voor alsnog ook nog geen reden om te updaten.

• jmk

jmk

Ook klagen mensen soms over lags onder 4.2.1 die ze niet hadden onder 4.1. Ben heel benieuwd naar de ervaringen van die mensen met de nieuwe versie.

Ik zelf merk dat ik iets minder snelheid heb onder PA 3(4.2.1) als toen onder PA 2.7(4.1). Paranoid Android dus. Vooral met wisselen tussen de schermen, wat ik vaak doe, is iets minder snel nu.

• Sjah
Ok, weer wat verder in mijn Nexus leerproces.

2 dingen ontdekt waar ik wel verbaasd van ben.

Reset gedaan, en wat merk ik, oude apps worden niet opnieuw installt, tja wat is dan het nut van die backup, ja ik snap het nut ervan als je nooit reset, maar lijkt mij dat reset toch snel gerepareerd kan worden..

Tweede is de verbazing over ontbreken van flash, op nos.nl, waar ik veel tv en vooral radio doe, doet die niks, ben er 90 procent zeker van dat dat vanwege flash is wat niet op de Android zit. Is dit domme nieuwkomersverbazing, of moet de nos maar zorgen dat het goed komt?

• Quad
  • Nu online
Ik kan zonder problemen live schaatsen of voetbal kijken via de NOS stream.

nggyu nglyd

• Sjah

• JBSDM
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 17:15
Hmm nog geen update binnen gekregen gaat met batches zeker?(heb de Nexus net sinds dit weekend)

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

JBSDM schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:33:
Hmm nog geen update binnen gekregen gaat met batches zeker?(heb de Nexus net sinds dit weekend)
Ik vermoed het wel. Ik heb ook nog geen update op mijn relatief nieuwe Nexus7. Ik vraag me af of het per productie datum gaat (kan ik dat ergens opzoeken?) of per product nummer ofzoiets. Maar op zich is even wachten met updaten niet een heel slecht plan, soms zijn er met updates grote fouten die om een onbekende reden niet zijn opgevallen met het testen. O-)

• horizon1978
Flash ligt niet aan de nexus, dat ligt aan Chrome. Installeer Flash/andere browser en het zal wel lukken.
Pagina: 1 ... 35 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)