Verwijderd

tobitronics schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:18:
Ik bezit de Nexus 7 vanaf de eerste dag dat deze in NL verscheen, nu is het zo dat ik al sinds het begin last heb van screen flicker bij lage brightness en ik heb een beetje screen lift. Is het verstandig om de tab rma te sturen? Hoe lang duurt dat ongeveer en weet iemand of deze dan gerepareerd of vervangen/geld terug wordt?
Dat moet jezelf oordelen, ik vind garantie procedures niet fijn en ze nemen soms weken in beslag en als het iets is wat ze wellicht niet tegen komen krijg je hem in zelfde staat terug.

Voor dat beetje screenlift zou ik het niet doen, maar het valt me tegen van een merk als Asus.

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Neophyte_NL schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:38:
[...]

Draai je die 1.1 dan nu op een N7 met android 4.2? Sinds de update van de N7 naar 4.2 werken namelijk de ITV 2.01 (en de nieuwe 2.02) niet meer.
Yep 1.1 de 2 ITV app laad niet door, de laatste beta 2.02 niet gevonden.
De gps aan /uit had ik niet begrepen, omdat het onder locatie toegang staat, maar nu is het helder.

Gek genoeg draai ik nu als web browser Google chrome BÈTA die werkt toch een stukje lekkerder als de standaard chrome.
Alleen wil flash niet altijd lekker, maar vaak ligt het meer aan de site.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• Parapaard
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 13:53
Iedereen die op zoek is naar een oplossing voor het lagprobleem sinds de laatste update, kan ik van harte aanbevelen om de app Forever Gone (Google Play: Forever Gone (SD Card Cleaner)) te proberen.
Is een app met een ander doel, met als prettige bijkomstigheid dat de N7 er stukken sneller mee wordt.
Mijn Nexus vliegt sinds twee dagen weer als vanouds.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:47

steveman

Comfortabel ten onder

tobitronics schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:18:
Ik bezit de Nexus 7 vanaf de eerste dag dat deze in NL verscheen, nu is het zo dat ik al sinds het begin last heb van screen flicker bij lage brightness en ik heb een beetje screen lift. Is het verstandig om de tab rma te sturen? Hoe lang duurt dat ongeveer en weet iemand of deze dan gerepareerd of vervangen/geld terug wordt?
Ik heb hetzelfde gezeur, 't ding ligt nu al 3 weken (voor de tweede keer) bij Asus voor een RMA. Ben benieuwd wat ze er dit keer van brouwen. Hópelijk kan ik er binnenkort iets positiefs over melden.

Met Google maps kun je het ook goed zien, scrollen naar een nieuw gebied dat geladen moet worden -> wifi traffic -> flicker :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-12 21:20

jmk

Parapaard schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:20:
Iedereen die op zoek is naar een oplossing voor het lagprobleem sinds de laatste update, kan ik van harte aanbevelen om de app Forever Gone (Google Play: Forever Gone (SD Card Cleaner)) te proberen.
Is een app met een ander doel, met als prettige bijkomstigheid dat de N7 er stukken sneller mee wordt.
Deze app wordt ook door Android police aangeprezen. Schijnt een slecht functionerende TRIM functie van Android 4.2.1 te zijn die deze app noodzakelijk maakt,

Yippie kayak, other buckets!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:10
Wie kan mij helpen, familielid van me vliegt morgen naar Los Angeles en is bereid, een Nexus 7 te scoren voor me, of een iPad Mini, wat ik wil. Nu wil ik de Nexus 16 (of 8) vawege de weer lagere kosten, maar wat ik op Google vind is het louter de 32 wat de klok slaat. Iemand uitsluitsel, en nog een shoptip in L.A.?

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic Wellicht daar even proberen, lijkt me de plek voor de handige (internationale)koopjesjager :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Sjah
Tx voor je antwoord, sorry voor het lastigvallen. Heb btw mij antwoord via Google gevonden, niet veel meer te vinden die 16, maar Office Depot lijkt mijn vriend.

Verwijderd

Gisteren zelfde probleem gehad, tablet viel uit en deed helemaal niets meer. Na enig zoeken kwam ik er achter dat je aan-uitknop 20 seconden in moet drukken... Nu werkt weer prima!

• Supertip
  • Niet online
:>
Parapaard schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:20:
Euhhh vraagje wat is de bedoeling wat je moet doen met die app?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Dat staat er? Gewoon op start (clean free space) drukken, rest gaat vanzelf.

Alleen uitvoeren als je last hebt van traagheid.

[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 24-01-2013 23:36 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:54

charrel

Cortisol4life..

En dan wel even en tijdje wachten als je de 32gig versie hebt..

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:30
Ik heb gezocht maar kon het niet vinden. Is het mogelijk om WiFi automatisch uit te schakelen wanneer je de tablet op standby zet (oftewel: case dicht waardoor scherm uitgaat).

En als je case weer opent en scherm gaat aan, dat WiFi dan weer enabled wordt?

• JooGhum
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ja dat kan, kun je instellen in je settings, heb het ook zo ingesteld en de batterij gaat erg lang mee in standby op die manier.

Als je in je Wi-Fi instellingen zit (lijst met beschikbare netwerken) op je menu klikken en 'Geavanceerd' selecteren, vervolgens de optie Wi-Fi behouden in slaapstand selecteren en daar kiezen voor 'Nooit'.

[ Voor 45% gewijzigd door JooGhum op 25-01-2013 09:23 ]

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Ruvetuve schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:17:
Ik heb gezocht maar kon het niet vinden. Is het mogelijk om WiFi automatisch uit te schakelen wanneer je de tablet op standby zet (oftewel: case dicht waardoor scherm uitgaat).

Al je een case met magnetische sluiting hebt kan dit.
Bij wifi instellen (dus wifi menu openen, puntjes bovenaan -> instellingen). Zet daar wifi bij slaapstand behouden op nooit.

Let wel: sommige apps houden de wifi wakker ook al heb je die instellingen aan staan (net zoals sommige apps voorkomen dat tablet in slaapstand gaat). Dus die moet je stoppen van te voren.

• Ruvetuve
JooGhum schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:20:
Ja dat kan, kun je instellen in je settings, heb het ook zo ingesteld en de batterij gaat erg lang mee in standby op die manier.

Als je in je Wi-Fi instellingen zit (lijst met beschikbare netwerken) op je menu klikken en 'Geavanceerd' selecteren, vervolgens de optie Wi-Fi behouden in slaapstand selecteren en daar kiezen voor 'Nooit'.
Inderdaad, doe het nu steeds handmatig en zit al op 4,5 dag zonder opladen (nog 17% over)
horizon1978 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:23:
[...]
Al je een case met magnetische sluiting hebt kan dit.
Bij wifi instellen (dus wifi menu openen, puntjes bovenaan -> instellingen). Zet daar wifi bij slaapstand behouden op nooit.

Let wel: sommige apps houden de wifi wakker ook al heb je die instellingen aan staan (net zoals sommige apps voorkomen dat tablet in slaapstand gaat). Dus die moet je stoppen van te voren.
Die heb ik inderdaad. instelling gevonden (instellingen = geavanceerd).

Ik zie inderdaad ook dat WiFi aan blijft staan in eerste instantie. Na het sluiten van wat APPS blijft het WiFi logo bovenaan in de balk staan. Echter zie ik pas weer pijltjes van activiteit als ik de case open.

Neem aan dat dit normaal is en dat er geen connectie wordt gemaakt zodra deze dicht zit?

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ruvetuve schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:17:

Was al eerder in dit topic gemeld: Google Play: Auto Airplane Mode

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Ruvetuve
Lijkt niet te werken. Het de tablet al opnieuw opgestart (dat advies staat bij de APP omschrijving). De service is geladen.

Schijnt bekend probleem te zijn: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2010381

Wachten op fix, of andere oplossing :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ruvetuve op 25-01-2013 12:58 ]

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-11 09:00
Niet echt een probleem, eerder een security ding toegevoegd sinds Android 4.2. Dan is het voor apps niet meer mogelijk om airplane mode te bepalen vanuit die app. Alleen systeemapps kunnen het nog.

Maar mocht je je Wi-Fi willen besparen dan zou je kunnen kijken naar advanced settings van Wi-Fi en daar "Keep Wi-Fi om during sleep" op "Only when plugged in" zetten (als hij daar nog niet op staat).

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:05
Sjah schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:39:
Wie kan mij helpen, familielid van me vliegt morgen naar Los Angeles en is bereid, een Nexus 7 te scoren voor me, of een iPad Mini, wat ik wil. Nu wil ik de Nexus 16 (of 8) vawege de weer lagere kosten, maar wat ik op Google vind is het louter de 32 wat de klok slaat. Iemand uitsluitsel, en nog een shoptip in L.A.?
Wallmart, Office Depot, Staples,...
De meesten hebben zowel de 16GB als 32GB op voorraad. Het is altijd handig om even op de site van Wallmart/OfficeDepot te checken of er nog wel in stock zijn in een welbepaalde winkel, dat bespaart wat heen en weer lopen mocht het blijken dat ze toch tijdelijk uit stock zijn.
Vergeet ook niet dat de lader anders is.

Een paar dagen geleden nog een Nexus 7 32GB gehaald in New Orleans voor 272$ (249$ + tax), omgerekend 202 euro.

• Vincent_Mertens
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12 16:37
Ik heb sinds enkele weken de Nexus 7 in huis. Leuk toestel !
Alleen heb ik veel last van random crashen, zowel in chrome, facebook, horloge app,...
Het gebeurt meermaals dat de tablet zomaar reboot. Eergisteren heeft hij een hele nacht aan de lader gehangen, maar toen ik hem smorgens terug vastnam, stond de batterij maar op 17%. Na herladen op een ander stopcontact; laadde hij wel volledig op ( toeval denk ik ). Na overdag amper gebruikt te hebben, was hij de volgende morgen bijna volledig leeg.(2u30 screentijd) Best terugbrengen of is dit normaal gedrag ?

• Sjah
AndRo555 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:32:
[...]

Wallmart, Office Depot, Staples,...
De meesten hebben zowel de 16GB als 32GB op voorraad. Het is altijd handig om even op de site van Wallmart/OfficeDepot te checken of er nog wel in stock zijn in een welbepaalde winkel, dat bespaart wat heen en weer lopen mocht het blijken dat ze toch tijdelijk uit stock zijn.
Vergeet ook niet dat de lader anders is.

Een paar dagen geleden nog een Nexus 7 32GB gehaald in New Orleans voor 272$ (249$ + tax), omgerekend 202 euro.
Tx, beetje mosterd na de maaltijd, is inmiddels gehaald, morgen heb ik een 16GB voor 165€.
Andere lader, yep, wat ik begreep moet ik enkel verloop/reisstekker halen, want de lader kan wel 230V aan.
Via usb opladen is ook een optie, afwachten hoe goed dat gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 25-01-2013 21:29 ]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:14

MaDLiVe

.-Observer-.

Sjah schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:26:
[...]

Tx, beetje mosterd na de maaltijd, is inmiddels gehaald, morgen heb ik een 16GB voor 165€.
Andere lader, yep, wat ik begreep moet ik enkel verloop/reisstekker halen, want de lader kan wel 230V aan.
Via usb opladen is ook een optie, afwachten hoe goed dat gaat.
Via USB laden duurt uren (500mA). Gewoon een converter halen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-12 15:10
jmk schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 00:24:
[...]

Deze app wordt ook door Android police aangeprezen. Schijnt een slecht functionerende TRIM functie van Android 4.2.1 te zijn die deze app noodzakelijk maakt,
Ik dacht dat deze app alleen de lag in 4.1.2 kan verhelpen. Wel kan je door de achtergrond synchronisatie in google currents uitzetten. Hierdoor zou de lag kunnen verdwijnen. Ook lees ik dat de multi-user functie lag kan veroorzaken.

[ Voor 6% gewijzigd door androidlover op 25-01-2013 22:12 ]

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-12 14:41
Ik ga mijn tablet RMA sturen vanwege screen flicker. Moet ik dat via ASUS doen of via BCC (waar ik hem gekocht heb)? Als het via ASUS moet, valt het dan onder EEE PC ofzo? (bij RMA formulier aanvragen)

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-12 19:36
Garantie gaat toch bijna altijd via de winkel waar je je product gekocht hebt? Kijk anders op de site van de BCC, daar zal dat vast wel ergens te vinden zijn.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

tobitronics schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:37:
Ik ga mijn tablet RMA sturen vanwege screen flicker. Moet ik dat via ASUS doen of via BCC (waar ik hem gekocht heb)? Als het via ASUS moet, valt het dan onder EEE PC ofzo? (bij RMA formulier aanvragen)
BCC heeft toch een goede naam qua service? Zou het zeker eerst bij hen proberen!

Scheelt je misschien wel een maand wachten (and counting ;w )

• Vincent_Mertens
Kicken van je vraag binnen een paar uur is niet de bedoeling.

[ Voor 87% gewijzigd door janvanduschoten op 26-01-2013 14:58 ]

• partyondude
Natuurlijk is dit niet normaal, meteen terugbrengen dat ding. Al eens een factory reset geprobeerd?

• Vincent_Mertens
ja hoor, en niet echt een verbetering merkbaar. Volgende week dan maar RMA sturen :-(
Bedankt voor de reactie !

[ Voor 13% gewijzigd door Vincent_Mertens op 25-01-2013 23:49 ]

• partyondude
Mooi balen dan zeg. Ik heb de mijne nu 2 maanden en vind het echt een erg fijn apparaat, ding heeft nergens last van. Hoop voor je dat de problemen netjes opgelost gaan worden :)

• Vincent_Mertens
Bedankt ! Hij werkt inderdaad erg fijn, zeker als mijn eerste tabletervaring, maar ik had al een vermoeden dat er iets niet klopte :) Hoop hem niet te lang kwijt te zijn of direct mogen omruilen.

• Erol
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-12 21:18
root + clean rom 3.0 + custom kernel voor echte OTG ondersteuning
beste tab op dit moment
en echte IPS, geen kruidvat of intertoys troep met rare kijkhoeken en megascherp beelden waaruit je kan oogkanker krijgen naar paar uurtjes

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-12 21:57
steveman schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 23:26:
[...]

BCC heeft toch een goede naam qua service? Zou het zeker eerst bij hen proberen!

Scheelt je misschien wel een maand wachten (and counting ;w )
Ik heb mn nexus 7 maar een kleine maand gehad (16-11 - 21/12). Ik zit nu vanaf vandaag exact vijf weken te wachten dat ie terugkomt van RMA. Vind ik niet echt acceptabel voor een tablet... Staat er op hun site (BCC), duurt het langer dan drie weken dan word u opgebeld: niet dus. Was afgelopen maandag langsgegaan en ze zouden er achter aangaan. Toevallig staat ie sinds donderdag van stap 3 naar stap 4, wat inhoud dat ie wordt terugestuurd. Als ik m vandaag (zaterdag) niet kan komen afhalen ben ik wel heel benieuwd wat voor bezorgingsdienst ze hebben. Het ding is langer op RMA geweest dan dat ik het in mijn bezit heb gehad :|. Lekkere eerste aankoop bij de bcc.

[ Voor 4% gewijzigd door KngfCnns op 26-01-2013 03:32 ]

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

• tobitronics
BatmanHorizon schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 03:24:
[...]

Ik heb mn nexus 7 maar een kleine maand gehad (16-11 - 21/12). Ik zit nu vanaf vandaag exact vijf weken te wachten dat ie terugkomt van RMA. Vind ik niet echt acceptabel voor een tablet... Staat er op hun site (BCC), duurt het langer dan drie weken dan word u opgebeld: niet dus. Was afgelopen maandag langsgegaan en ze zouden er achter aangaan. Toevallig staat ie sinds donderdag van stap 3 naar stap 4, wat inhoud dat ie wordt terugestuurd. Als ik m vandaag (zaterdag) niet kan komen afhalen ben ik wel heel benieuwd wat voor bezorgingsdienst ze hebben. Het ding is langer op RMA geweest dan dat ik het in mijn bezit heb gehad :|. Lekkere eerste aankoop bij de bcc.
Dan ga ik maar gewoon naar ASUS zelf.

• KngfCnns
^ ik heb m vandaag kunnen ophalen. Ik had last van dit probleem

offtopic:
Maar als je ooit iets bij bcc oude haagweg wilt kopen denk dan twee keer na. Ik legde bovenstaande verhaal uit over mijn ervaring met de aankoop en afhandeling + wat defect was. Zegt ie op het eind, "oh, ja. Weet ik niks van". Vraag ik om een verontschuldiging voor de lange reparatieduur en een eventuele compensatie: "stuur maar een klacht, veel dingen gaan via hoofdkantoor hebben wij niks mee te maken" (!?). Mijn bloed was echt aan het koken, wat een belachelijke klantbehandeling. Bied tenminste je excuses aan, geeft ie nog een k*tsmoes dat ze het nu druk hebben vanwege de btw periode van de mm :(. Mijn nexus 7 heb ik hopelijk goed gerepareerd terugontvangen. Maar dit was mijn eerste en laatste bcc aankoop.

iig, de topcase en lcd is vervangen. Ik hoop dat het alles goed blijft. De nexus 7 zelf is immers een heel fijn ding :)

[ Voor 4% gewijzigd door KngfCnns op 26-01-2013 14:58 ]

• tobitronics
BatmanHorizon schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:54:
^ ik heb m vandaag kunnen ophalen. Ik had last van dit probleem

offtopic:
Maar als je ooit iets bij bcc oude haagweg wilt kopen denk dan twee keer na. Ik legde bovenstaande verhaal uit over mijn ervaring met de aankoop en afhandeling + wat defect was. Zegt ie op het eind, "oh, ja. Weet ik niks van". Vraag ik om een verontschuldiging voor de lange reparatieduur en een eventuele compensatie: "stuur maar een klacht, veel dingen gaan via hoofdkantoor hebben wij niks mee te maken" (!?). Mijn bloed was echt aan het koken, wat een belachelijke klantbehandeling. Bied tenminste je excuses aan, geeft ie nog een k*tsmoes dat ze het nu druk hebben vanwege de btw periode van de mm :(. Mijn nexus 7 heb ik hopelijk goed gerepareerd terugontvangen. Maar dit was mijn eerste en laatste bcc aankoop.

iig, de topcase en lcd is vervangen. Ik hoop dat het alles goed blijft. De nexus 7 zelf is immers een heel fijn ding :)
Hoe lang duurde het bij jou? Ik heb hem ook bij BCC Oude Haag gekocht, eens kijken of het niet gewoon via ASUS direct kan...

• jmk

jmk

Ik ben ook nog zeer tevreden met mijn N7!

Ik heb maar 1 defect, waarvan ik denk dat het hardwarematig is. Als ik in een wat donkere ruimte zit, wordt het beeld zwart. Ik kan dan wel mijn lockscreen benaderen, maar niet mijn homescreen, dus ik kan niets doen behalve rebooten, wat altijd dit probleem verhelpt. Ik heb dit misschien 2x per maand.

Waarschijnlijk is dit een sensor die helderheid regelt die verkeerde waardes aan het OS doorgeeft, en na een reboot gereset word, waardoor het probleem er even niet meer is. Autobrightness uitzetten helpt niet, die heb ik ook maar gewoon aangezet. Wel zo handig,.
Misschien is er een app die ik in mijn lockscreen kan zetten die de sensor(module in de kernel) kan resetten?

• KngfCnns
tobitronics schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:17:
[...]

Hoe lang duurde het bij jou? Ik heb hem ook bij BCC Oude Haag gekocht, eens kijken of het niet gewoon via ASUS direct kan...
Je had een bericht hierboven nog op me gequote waarin ik de duur vermelde :). Ik heb hem exact vijf weken moeten missen. Afgelopen week was ik ook nog eens langsgegaan om te vragen waarom het nou zo lang duurde. Toen liet een verkoper me weten er achter aan te gaan. So who knows hoeveel langer het nog zou duren als ik niet langs was gegaan. Ik meen dat uit dit topic mensen hem direct naar asus hadden gestuurd en m binnen 1-2 weken terugkregen ;)

• tobitronics
BatmanHorizon schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:36:
[...]

Je had een bericht hierboven nog op me gequote waarin ik de duur vermelde :). Ik heb hem exact vijf weken moeten missen. Afgelopen week was ik ook nog eens langsgegaan om te vragen waarom het nou zo lang duurde. Toen liet een verkoper me weten er achter aan te gaan. So who knows hoeveel langer het nog zou duren als ik niet langs was gegaan. Ik meen dat uit dit topic mensen hem direct naar asus hadden gestuurd en m binnen 1-2 weken terugkregen ;)
Oh sorry :P Maar dan weet ik genoeg, geen BCC meer en gewoon naar ASUS! (Heb m alleen maar daar gekocht omdat het dicht bij school was en de prijs toen toch overal hetzelfde was :P )

• AndRo555
jmk schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:33:
Ik ben ook nog zeer tevreden met mijn N7!

Ik heb maar 1 defect, waarvan ik denk dat het hardwarematig is. Als ik in een wat donkere ruimte zit, wordt het beeld zwart. Ik kan dan wel mijn lockscreen benaderen, maar niet mijn homescreen, dus ik kan niets doen behalve rebooten, wat altijd dit probleem verhelpt. Ik heb dit misschien 2x per maand.

Waarschijnlijk is dit een sensor die helderheid regelt die verkeerde waardes aan het OS doorgeeft, en na een reboot gereset word, waardoor het probleem er even niet meer is. Autobrightness uitzetten helpt niet, die heb ik ook maar gewoon aangezet. Wel zo handig,.
Misschien is er een app die ik in mijn lockscreen kan zetten die de sensor(module in de kernel) kan resetten?
Je zou kunnen proberen jouw nexus terug naar fabriekstoestand flashen (volledige wipe, alle apps/data kwijt), via de nexus toolkit.

• jmk

jmk

AndRo555 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:38:
[...]

Je zou kunnen proberen jouw nexus terug naar fabriekstoestand flashen (volledige wipe, alle apps/data kwijt), via de nexus toolkit.
Ik had dit zowel op mijn niet-geroote device, als mijn stock-root, als mijn custom ROM Paranoid Android 2.nogwat. Dus daarom denk ik dat het hardwarematig is.

Omdat het zo weinig voorkomt, en dus niet makkelijk reproduceerbaar, en wordt RMA waarschijnlijk geen succes.

Ik reboot mijn N7 bijna nooit, alleen bij dit eufel of een nieuwe versie van een mijn launcher. Dan mag het ook wel eens. 20 seconden en je hebt weer actie. Komt alleen soms ongelegen.

• Sjah
MaDLiVe schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:44:
[...]

Via USB laden duurt uren (500mA). Gewoon een converter halen.
Ok, ik heb reisset,gehaald, maar zo eikelig geweest om niet in handleiding te kijken. Daarin valt te zien, dat die niet in de voor geaarde stekkers gaat passen. Heb de tablet nog niet, die kan elk moment komen. Net nu de winkels bijna dichtzijn (zondag), kortom vraag is, gaat het toch passen, zo nee, hoelang duurt het dan via usb?
Op de usb wiki lees ik dat usb 1.5A kan leveren, en zelfs uitschieters van 5 A, maar die 5 snap ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 26-01-2013 16:34 ]

• Quad
  • Nu online
Ik laad mijn Nexus overigens ook regelmatig met een rondslingerende telefoon adapter op, zolang het maar een micro usb aansluiting heeft.

nggyu nglyd

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
(jarig!)
Visa prepaid kaart gekocht vanmiddag in de winkel O+

Nu kan ik ook echt zelf apps kopen zonder echt een CC te bezitten O+

Nu weer nieuwe Nexus 7 apps uitzoeken en kopen O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
BatmanHorizon schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:36:
[...]

Maandag eind van de middag opgehaald bij huis. Vrijdagochtend weer gerepareerd afgeleverd. Niets dan lof. _/-\o_

• KngfCnns
Michiele93 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 10:32:
[...]

Maandag eind van de middag opgehaald bij huis. Vrijdagochtend weer gerepareerd afgeleverd. Niets dan lof. _/-\o_
Direct via asus bedoel je?

:>

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Touchdomex schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:46:
[...]

Jawel. Alles moet namelijke kleiner worden ontworpen. Je hebt minder ruimte om mee te werken om wel vergelijkbare hardware erin te stoppen. Daarnaast heb je ook nog licentiekosten en ontwikkelkosten die je nu minder hebt.
Ook GPS ontbreekt volgens mij. Op zich zou ik beiden (bellen,3G en GPS) wel willen zien in een compacte tablet. Kun je hem onderweg ook gebruiken voor Google Maps navigatie, maar het geeft meer voordelen natuurlijk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
(jarig!)
Marzman schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:34:
[...]

Ook GPS ontbreekt volgens mij. Op zich zou ik beiden (bellen,3G en GPS) wel willen zien in een compacte tablet. Kun je hem onderweg ook gebruiken voor Google Maps navigatie, maar het geeft meer voordelen natuurlijk.
GPS zit in de Nexus 7 :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan moeten ze er een model maken met 3G en een secundaire telefoon meeleveren als optie (zoals HTC ;) )

/▌

• Sjah
Denk dat de ideal symbiose tussen smartphone en tablet, een Nexus 7 zou zijn, maar dan 6.5 inch. En dan kunnen bellen jah.

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

De Viewpad 7 had dat allemaal.

Niet handig om mee te bellen, geloof me :p

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De HTC Shift was ook 7" en had 3G. Niet handig om mee te bellen (wat ook niet out of the box kon), maar dat komt ook door het gewicht. Onder die tablet zit een complete Vista-laptop.

Gewoon een bluetooth oortje meenemen, of zo'n secundair ding als HTC maakt, of zo'n bril waar Google aan werkt ;)

/▌

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:52

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Net zoals de HTC Flyer. Er is overigens een 3G versie van de Nexus 7 als ik coolblue's website moet geloven. Maar 7" is echt te lomp tenzij je een bluetooth headset aansluit of iets dergelijks. Voor navi is het wel weer top, en ook daarvoor geld dat met 3G inderdaad beter zou zijn omdat je die nodig hebt voor traffic info. Echter zonder verkeersinfo valt er prima te navigeren met de Nexus 7, de gps zit er gewoon op.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
(jarig!)
Voor alle mensen hier.

Koop Beat Hazard O+ Pure liefde O+

• kristo

kristo

cosmotheoros

(Aan mensen met een Galaxy Nexus)

Hoewel ik al even Chrome bèta heb op de N7 heb ik dat pas nu geïnstalleerd op m'n GN en man dat is snél en vlot, sneller en vlotter dan op m'n N7.

Betekent dat dat ik lag heb op m'n N7, dat ik de oorspronkelijke snelheid vd N7 vergeten ben?

• Supertip
  • Niet online
Touchdomex schreef op zondag 27 januari 2013 @ 15:56:
Voor alle mensen hier.

Koop Beat Hazard O+ Pure liefde O+
Echt alleen voor de pure liefde? :S

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
(jarig!)
Supertip schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:59:
[...]

Echt alleen voor de pure liefde? :S
Beetje ook voor vermaak :+

• AndRo555
kristo schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:07:
(Aan mensen met een Galaxy Nexus)

Hoewel ik al even Chrome bèta heb op de N7 heb ik dat pas nu geïnstalleerd op m'n GN en man dat is snél en vlot, sneller en vlotter dan op m'n N7.

Betekent dat dat ik lag heb op m'n N7, dat ik de oorspronkelijke snelheid vd N7 vergeten ben?
Vlotter dan stock Android browser?
Chrome beta is al een stap in de goede richting op vlak van vlotheid/snelheid maar kan in mijn ogen nog altijd niet tippen aan AOSP browser.

• kristo

kristo

cosmotheoros

Dat verschil is idd nog minimaal, maar in mijn ervaring wel aanwezig. Persoonlijk vind ik vooral de weergave (plaatjes) tijdens/na snel scrollen (iets) beter (www.standaard.be) en ook van tekst.

Maar ik vind dus het verschil in snel-/vlotheid van Chrome Bèta met de N7 zo opvallend, ook bv met Tetris is de GN toch dat ietsje opvallend sneller. Ik draai volledig stock trouwens.

Ik zal die zero-fill app eens draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door kristo op 27-01-2013 20:13 ]

• Fronkel
  • Laatst online: 22-12 07:48
Gisteren mijn N7 32GB ontvangen. Eerste indruk is geweldig, mooie apparaat, stevige bouw en een mooi scherm. Waar ik de iPad van mijn ouders altijd te groot vond, vind ik het 7" formaat van de N7 echt heerlijk. Vooral de afwerking van de achterzijde van de tablet is heerlijk om vast te houden!

Helaas wel het probleem - out of the box - dat hij niet oplaad. Ook na een 13-tal uren aan de (bijgeleverde) lader staat het percentage nog steeds op 0%. Morgen bellen met YourTablet en terug sturen die handel. Het schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn en ik heb het ook al een paar keer voorbij zien komen in dit topic. Jammer dat ik het ook heb, maar hopelijk is YourTablet snel met het leveren van een vervangend exemplaar.

• partyondude
Harde reset levert niks op?

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Direct via Asus. Heb niks via BCC geregeld. Echt credits voor Asus. Nog nooit zoiets gezien. _/-\o_

• Fronkel
Helaas niet. Ik heb meteen gezocht op de mogelijke oorzaken en de gevonden oplossingen voor dit probleem, maar helaas werkte het niet. Hopelijk kan het wel snel opgelost worden, het is maar vervelend, zo'n begeerlijke tablet voor je neus, maar je kan er niets mee :X

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 17:49
Fronkel schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:46:
[...]

Helaas niet. Ik heb meteen gezocht op de mogelijke oorzaken en de gevonden oplossingen voor dit probleem, maar helaas werkte het niet. Hopelijk kan het wel snel opgelost worden, het is maar vervelend, zo'n begeerlijke tablet voor je neus, maar je kan er niets mee :X
Dit probleem heb ik ook gehad en is makkelijk zelf ook te lossen, maar daarvoor moet je wel de achterkant van de tablet voorzichtig eraf halen.

De connector van de batterij naar het moederbord van de tablet zit dan waarschijnlijk niet goed aangedrukt (wat inderdaad erg vaak voorkomt).

Als de achterkant eraf is (en doe dit echt heel erg voorzichtig, de achterkant zit namelijk met clips vast geklikt en kunnen makkelijk afbreken als je te hard de achterkant eraf haalt), even de connector aandrukken.

Op Google kun je video's vinden hoe je de achterkant eraf kunt halen.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• Fronkel
speedme schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:50
Dit probleem heb ik ook gehad en is makkelijk zelf ook te lossen, maar daarvoor moet je wel de achterkant van de tablet voorzichtig eraf halen.

De connector van de batterij naar het moederbord van de tablet zit dan waarschijnlijk niet goed aangedrukt (wat inderdaad erg vaak voorkomt).

Als de achterkant eraf is (en doe dit echt heel erg voorzichtig, de achterkant zit namelijk met clips vast geklikt en kunnen makkelijk afbreken als je te hard de achterkant eraf haalt), even de connector aandrukken.

Op Google kun je video's vinden hoe je de achterkant eraf kunt halen.
Ik heb inderdaad gezien dat jij dit probleem ook heb gehad!

Zelf de Nexus openen, daar durf ik toch niet aan te beginnen. Dan wacht ik liever even een weekje (of twee...) en laat de winkel het oplossen, dan heb ik in ieder geval ook mijn garantie nog :) Maar echt stom dat dit een vaak voorkomend probleem is. Asus staat toch te boeken als een goede en betrouwbare fabrikant! Is de quality control bij de Nexus 7 dan zo snel?

[ Voor 4% gewijzigd door Fronkel op 28-01-2013 11:42 ]

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 17:49
Ja, ik denk ook dat de kwaliteitscontrole bij Asus belabbert is......zal wel komen omdat er een grote druk op Asus staat op aan de grote vraag naar de N7 te voldoen.

Het open maken is echt niet moeilijk en ik was er ook huiverig voor.
Ik wilde al helemaal niet mijn nieuwe tablet naar Asus sturen, want dan zou ik hem een tijd kwijt zijn.

Zolang je rustig blijft en met beleid werkt, is het openmaken van de achterkant een fluitje van een cent :-)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Fronkel schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:42:
[...]

Ik heb inderdaad gezien dat jij dit probleem ook heb gehad!

Zelf de Nexus openen, daar durf ik toch niet aan te beginnen. Dan wacht ik liever even een weekje (of twee...) en laat de winkel het oplossen, dan heb ik in ieder geval ook mijn garantie nog :) Maar echt stom dat dit een vaak voorkomend probleem is. Asus staat toch te boeken als een goede en betrouwbare fabrikant! Is de quality control bij de Nexus 7 dan zo snel?
Kun je niet gewoon terugbrengen naar winkel en zeggen dat je een DOA hebt? Dan krijg je direct een nieuwe mee.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

H92! schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:15:
[...]
Kun je niet gewoon terugbrengen naar winkel en zeggen dat je een DOA hebt? Dan krijg je direct een nieuwe mee.
Het lijkt me dat als ie niet oplaad, hij toch al minstens een uur of 6 (of misschien zelfs wel 10+) uur in gebruik is geweest. Nu valt opladen natuurlijk wel onder een functie die het altijd moet doen, maar om te zeggen DOA... Mocht je dit willen doen vergeet dan niet al je data / meuk eraf te halen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dat een producent een product uitgeeft dat gewoon niet meteen werkt, mogen ze van mij best voor de kiezen krijgen... op kunnen laden valt toch echt onder basisfunctionaliteit.

Toch jammer dat de verkopende partij naar eer en geweten handelt en hier dan tussen zit, maar ja dat hoort bij verkopen imho.

• Fronkel
Hij is net per post weer terug naar YourTablet. Ik heb vanmiddag even gebeld en ben netjes te woord gestaan. Ze boden excuses aan en ik hoor binnen 5 dagen meer van ze. Data staat er niet meer op, die was ik al kwijt na de factory reset. Nu rustig afwachten!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben het wel met je eens dat dergelijke zaken opgepakt zouden moeten worden voor het inpakken / verzenden.
Maar we hebben te maken met enigszins kwetsbare electronica en ik kan me prima indenken dat er bij transport er wel eens wat mis gaat / los gaat zitten. Dat maakt het er natuurlijk niet minder vervelend op. Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaring met Asus producten in tegenstelling tot bijvoorbeeld Samsung en Acer. Dat het met de Nexus 7 wat meer misgaat kan ik me goed voorstellen omdat er toch behoorlijk wat druk achter staat. Als ik tenminste de meeste bedrijven moet geloven is de tablet vaker wel dan niet uitverkocht.
Wat ik dan weer wel lees is dat de support van Asus redelijk tot goed te noemen is, ik heb er zelf gelukkig nog geen gebruik van hoeven te maken.

• Sjah
* Sjah mompelt iets over China en werken met de zweep in de hal.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Een dergelijk mobiel apparaat moet een transport in de verpakking zeker kunnen weerstaan. Maar idd, gezellige chinese werkdruk zal de boel wel niet helpen :+

Vooralsnog ben ik ben ik geen fan van Asus klantenservice.

Mail ze vandaag "Goh, mag ik een statusupdate?" volgt er een mailtje dat de procedure is afgerond... Hij lag ook al niet stiekem te wachten op me bij de winkel...

Toeval is wat moois, maar ik geloof er niet in. Ik hou m'n hart vast voor zaterdagochtend als ik hem weer op ga (proberen) te halen...

Verwijderd

er is schijnbaar een nieuwere versie van dit beestje op komst ( http://www.gtablets.nl/2e-generatie-nexus-7-op-komst/ ) . Wat zouden jullie graag nog verbeterd zien ?

zelf zou ik toch graag een geheugenkaart slot zien, en extra opslag is altijd mooi meegenomen ;)

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-12 18:06
zie nieuws: XBMC brengt final uit van 12.0 'Frodo'

Ik zit al ff te googlen maar kan het kloppen dat films, streamend van het netwerk (720/1080p) erg laggy gaan op de Nexus 7 ? Ik kan geen optie vinden op HW acceleratie aan te zetten ofzo.

BS Player streamt vloeiend 720/1080p van het netwerk :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Kappade op 29-01-2013 20:10 ]

• Sjah
De nexus kan qua scherm al niet beter, en mocht die nieuwe versie 300 dollar worden, dan beschouw ik de oude als the one to get. En FulllHD scherm , nee niet nodig.

@Hierboven: toevallig vanmiddag 1080p gedaan, yep niet ok, 720 wèl!

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 29-01-2013 20:12 ]

• yannickzz
  • Laatst online: 20:24
Heb m'n Nexus 7 al bijna een maand, en wat een top device! Heb hem wel al een paar keer factory gereset omdat m'n batterij ontiegelijk bleef drainen. Binnen 1 uur browsen -25%. 4 uur ging hij dus maar mee. Na al die keren resetten heb ik dit probleem nog steeds. GPS staat uit, en WiFi gaat ook automatisch uit als het scherm uit staat. Er staat een schone android installatie op, zonder apps. Heb ook al vaak geprobeerd m'n batterij helemaal leeg te laten gaan en dan weer volledig opladen, dat werkte ook niet.

Zou iemand kunnen weten hoe dit komt? Het is namelijk erg vervelend.

• horizon1978
Raar. Geen idee. Probeer eens een andere browser.

Over de nieuwe Nexus: als die komt en de huidige daalt in prijs dan koop ik die laatste nog 2 keer :)

• chengbondkwok
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:03:
er is schijnbaar een nieuwere versie van dit beestje op komst ( http://www.gtablets.nl/2e-generatie-nexus-7-op-komst/ ) . Wat zouden jullie graag nog verbeterd zien ?

zelf zou ik toch graag een geheugenkaart slot zien, en extra opslag is altijd mooi meegenomen ;)
Ik denk dat ze dit doen zodat ze een 7-inch tablet hebben met hoge resolutie scherm, zodat ze een geduchte concurrent hebben voor een eventuele Retina mini Ipad.

Ik heb de Nexus 7 al een tijd op het oog, zeker nu ik een Nexus 4 heb. Mocht er daadwerkelijk een N7 met 1080p scherm komen tegen dezelfde prijs, dan ben ik in :)

• AndRo555
Yannickzz schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:37:
Heb m'n Nexus 7 al bijna een maand, en wat een top device! Heb hem wel al een paar keer factory gereset omdat m'n batterij ontiegelijk bleef drainen. Binnen 1 uur browsen -25%. 4 uur ging hij dus maar mee. Na al die keren resetten heb ik dit probleem nog steeds. GPS staat uit, en WiFi gaat ook automatisch uit als het scherm uit staat. Er staat een schone android installatie op, zonder apps. Heb ook al vaak geprobeerd m'n batterij helemaal leeg te laten gaan en dan weer volledig opladen, dat werkte ook niet.

Zou iemand kunnen weten hoe dit komt? Het is namelijk erg vervelend.
Helderheid van het scherm? Wordt die warm (linksonder, portrait)?

1u actief browsen op volle helderheid geeft ook hier bijna 25% drain. Ik haal voor de rest ongeveer:
Gamen: 3 a 3.5 uur
Browsen: 5 a 6 uur
pdf/video/ebook: 7 a 8 uur
Dit alles met automatische helderheid binnenshuis.

• yannickzz
AndRo555 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:43:
[...]

1u actief browsen op volle helderheid geeft ook hier bijna 25% drain. Ik haal voor de rest ongeveer:
Heb de helderheid op het laagst mogelijke staan en hij wordt niet warm. Daarom verbaas ik me er erg over.

• Quad
  • Nu online
Wat betreft de accu is de Nexus 7 zeker niet de sterkste. Je kan een andere ROM erop zetten, zijn meestal beter wat betreft accuduur en browsing oa.

Maar goed, ook hier is de accu wel aardig eindje leeg na een (mid)dagje spelen :).

nggyu nglyd

• yannickzz
Quad schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:46:
Wat betreft de accu is de Nexus 7 zeker niet de sterkste. Je kan een andere ROM erop zetten, zijn meestal beter wat betreft accuduur en browsing oa.

Maar goed, ook hier is de accu wel aardig eindje leeg na een (mid)dagje spelen :).
Ja, een record breker is het zeker niet. Maar ik moet toch wel tenminste de 5 uur kunnen aantippen met alleen maar wat browsen, toch? Zeker als ik hier soms lees dat mensen de 8 uur halen. :-(

• Sjah
Over batterijgeslurp, een 720p streamen, dan gaat het hard he, met de batterijen, zie ik dit goed? Teleurstelllend yep.

• horizon1978
AndRo555 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:43:
[...]

Helderheid hier handmatig op 40%.
En tel dan voor gamen iets van 4 uur (ligt wel aan game uiteraard).
Browsen 6-7 uur.
Film 9-10 uur.

Aantal widgets op achtergrond telt ook mee.
Ben trouwens dolphin beta aan het testen... Best snel!

• petermetroid
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:38
Ik heb mijn Nexus 7 sinds de eerste dag dat hij uitkwam.
Ik heb ook het probleem gehad dat de accu zeer snel leeg ging.
Ik heb mijn apparaat terug gestuurd naar Asus.

Na 2 weken heb ik hem terug gekregen met de notificatie 'geen defecten gevonden'
Toen ik de N7 terug had stond er een nieuwe Android versie 4.2 op.
Gek genoeg geen last meer gehad met de accu.
Ik denk daardoor dat het een software matig probleem is.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb 'm nog niet zo lang, de N7, maar ik kan me vinden bij de accu tijden. Hij gaat minder lang mee dan m'n smartfoon 5-6 uur surfen is denk ik wel de max voor mij.

Verwijderd

Dat vind ik een beetje gek, maar ik krijg op twee dagen makkelijk vier uur scherm tijd en dan is dat ook met wat gamen erbij.

Maar mijn smartphone haalt ook wel vier uur, maar ik denk dat vooral ligt aan omstandigheden, mobiel internet gebruikt waarschijnlijk minder energie dan wifi.

Lijkt me eerdere knap als een smartphone meer scherm tijd weet te behalen, maar goed dan zal je de helderheid ook wel omlaag geschroeft hebben.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik gebruik een custom rom (PA 2.99) en een custom kernel (franco meest recent) en ik haal met screen op bijna minimaal (iets hoger, maar niet veel) met gemak 8 uur of meer aan screentijd. Als het screen uit staat verlies ik minder dan een procent per uur.

/edit: 8 uur tot 15% is dat ongeveer. Tegen die tijd gaat hij wel weer aan de lader.

[ Voor 14% gewijzigd door ArthurMorgan op 30-01-2013 11:18 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 01:47:
Dat vind ik een beetje gek, maar ik krijg op twee dagen makkelijk vier uur scherm tijd en dan is dat ook met wat gamen erbij.

Lijkt me eerdere knap als een smartphone meer scherm tijd weet te behalen, maar goed dan zal je de helderheid ook wel omlaag geschroeft hebben.
Het zal meespelen dat ik hem net heb (veel geklooi met installeren en testen). Mijn telefoon is wel erg zuinig, haal ik eerder 3 dagen mee dan 1 (aldi toestel dual core met een wat minder scherm en verbazend goede accu), maar het is een midden/ondersegment telefoon vergelijken met een midden/high end tablet, niet eerlijk dus.

Wat dat betreft is het jammer dat je bij de Nexus geen andere accu kan plaatsen maar dit zal met de nieuwe "HD variant" die er aan gaat komen nog wel een groter issue gaan worden.

Verwijderd

Wybo schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:10:
Ik gebruik een custom rom (PA 2.99) en een custom kernel (franco meest recent) en ik haal met screen op bijna minimaal (iets hoger, maar niet veel) met gemak 8 uur of meer aan screentijd. Als het screen uit staat verlies ik minder dan een procent per uur.

/edit: 8 uur tot 15% is dat ongeveer. Tegen die tijd gaat hij wel weer aan de lader.
Juist vanwege de batterij draai ik al heel lang rooted stock 4.2.1, want de custom roms vind ik een beetje tegen vallen. En 4.2 heb ik er niet op staan omdat die wat tragere was of is, ik weet niet of er al een 4.2.2 is.

Maar franco kernel kun je ook op stock flashen dacht ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2013 15:27 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

;w

Ik heb geen Nexus 7 meer... "Inspecteur kon geen gebrek vinden" :(

Geld teruggekregen van Dixons, bij een ander filiaal, best relaxt eigenlijk :)

Hulde voor Dixons!
Dikke vette foei voor de minder competente inspecteurs bij Asus Nederland! (Na 5 weken pas reactie nadat ik er achteraan mailde, en voor de tweede keer geen reproductierecept kunnen vinden :N)

Ik ga maar eens in winterslaapmodus, wachten tot de nieuwe versie uitkomt, dan nog eens een uitgebreide hands on doen in een winkel. Dan er nog eens een nachtje over slapen... en dan... misschien...

En zo niet, dan gaan m'n 3 screenprotectors, hoesje en beschermmapje met magneet op V&A ;)

• yannickzz
steveman schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:01:
;w

Ik heb geen Nexus 7 meer... "Inspecteur kon geen gebrek vinden" :(

Geld teruggekregen van Dixons, bij een ander filiaal, best relaxt eigenlijk :)

Hulde voor Dixons!
Dikke vette foei voor de minder competente inspecteurs bij Asus Nederland! (Na 5 weken pas reactie nadat ik er achteraan mailde, en voor de tweede keer geen reproductierecept kunnen vinden :N)

Ik ga maar eens in winterslaapmodus, wachten tot de nieuwe versie uitkomt, dan nog eens een uitgebreide hands on doen in een winkel. Dan er nog eens een nachtje over slapen... en dan... misschien...

En zo niet, dan gaan m'n 3 screenprotectors, hoesje en beschermmapje met magneet op V&A ;)
Er valt nieteens normaal contact op te nemen via RMA

Een paar dagen geleden wou ik het formulier invullen en toen kwam ik al op mijn eerste probleem terecht: er valt nergens Nexus 7 te selecteren als device - laat al zien dat het systeem outdated is. Ik dus EE pad selecteren, een willekeurig serienummer invullen en duidelijk in de beschrijving zetten dat het om een Nexus 7 gaat en niet om een EE pad en daarbij heb ik netjes mijn 'echte' serienummer van mijn Nexus gezet.

Verstuurd, en 2 dagen later krijg ik het antwoord:
Geachte Klant,

Onze technicus heeft uw aanvraag geweigerd omdat het serienummer onjuist is ingevuld en niet overeen komt met een EE Pad. Wij zijn een correcte serienummer nodig om uw reparatie aanvraag in behandeling te kunnen nemen.

Graag willen wij u verzoeken om het desbetreffende formulier opnieuw in te vullen zodat uw notebook bij ons binnen kan komen voor reparatie.

Het serienummer kunt u vinden op:

- Onderkant notebook
- Akku
- Garantie boekje
- Orginele doos

[etc]
Dit laat al zien dat ze nieteens de moeite nemen om alles goed door te lezen, fijn zo'n bedrijf. Wat moet ik nu doen?

• partyondude
Bellen, ze het netjes uitleggen om ze vervolgens uit te foeteren? Wat een prutsers zeg |:(

• yannickzz
partyondude schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:27:
Bellen, ze het netjes uitleggen om ze vervolgens uit te foeteren? Wat een prutsers zeg |:(
Eerst belde ik ook gelijk de support om te vragen wat ik moest doen, toen stuurden ze me door naar de RMA om daar vervolgens de 'EEE' categorie te selecteren - waar er geen mogelijkheid is om de Nexus 7 te selecteren - en dan alles in te vullen. Volgens mij slapen ze daar op de helpdesk 8)7

Maarja, maandag bel ik wel opnieuw.

Zou het drainen van de battery mogelijk stoppen als ik downgrade naar Android 4.1?

[ Voor 10% gewijzigd door yannickzz op 01-02-2013 20:35 ]

• partyondude
Ik heb geen last van drain, maar heb dan ook de wifi zo ingesteld dat deze in slaap sukkelt, scheelt enorm, ik gebruik de N7 verder ook niet super veel, moet overdag gewoon werken :) Kortom, ik haal op die manier makkelijk een dag of 3/4 op de accu, met een screen tijd van 3 of 4 uur meen ik. Is dat vergelijkbaar met jouw ervaringen?

• yannickzz
partyondude schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:52:
Ik heb geen last van drain, maar heb dan ook de wifi zo ingesteld dat deze in slaap sukkelt, scheelt enorm, ik gebruik de N7 verder ook niet super veel, moet overdag gewoon werken :) Kortom, ik haal op die manier makkelijk een dag of 3/4 op de accu, met een screen tijd van 3 of 4 uur meen ik. Is dat vergelijkbaar met jouw ervaringen?
WiFi heb ik ook uit staan zodra het scherm uit staat. Een screen tijd van 2 - 3 uur heb ik op dit moment met alleen maar browsen. Op andere fora lees ik dat de meesten ruim 8 uur halen.

[ Voor 8% gewijzigd door yannickzz op 01-02-2013 20:58 ]

• horizon1978
Standby, als de Nexus slaapt is het echt maar iets van 1 procent per 5-6 uur.

Vraag aan de mensen met de battery drain: draaien jullie veel widgets? Of zijn er apps die actief blijven?

Op mijn tablet, met drie gebruiker accounts waar apps actief blijven haal ik minimaal vier en en half uur bij echt heavy gamen (dwz grafische games en games waar je heel veel op het touchscreen zit).
Draai stock, laatste versie.

• yannickzz
horizon1978 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:07:
Standby, als de Nexus slaapt is het echt maar iets van 1 procent per 5-6 uur.

Vraag aan de mensen met de battery drain: draaien jullie veel widgets? Of zijn er apps die actief blijven?

Op mijn tablet, met drie gebruiker accounts waar apps actief blijven haal ik minimaal vier en en half uur bij echt heavy gamen (dwz grafische games en games waar je heel veel op het touchscreen zit).
Draai stock, laatste versie.
Ik heb helemaal geen widgets op m'n homescreen, en geen apps geinstalleerd. Het is gewoon een schone installatie van android en toch behoud ik het probleem.
Pagina: 1 ... 34 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)