Verwijderd

Heb even gekeken maar kan je ook niet via wifi tethering doen? Is dat niet beter?

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 17:49
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:39:
Heb even gekeken maar kan je ook niet via wifi tethering doen? Is dat niet beter?
Er zijn verschillende manieren waarop je de internet verbinding van bijvoorbeeld een telefoon kunt delen in Android.

Via wifi (= wifi thetering), maar dat slurpt nogal wat batterij.
Via USB (USB thetering), maar daarvoor heb je altijd een USB kabel nodig.
Via bluetooth (= BT thetering), meest ideaal want energie zuinig.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

We gaan nu wel erg offtopic, als er iemand over verder wil discussiëren dan mag dat maar dan wel in een ander / nieuw topic. Hier graag weer ontopic :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 17:20

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Th_mas schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:06:
Heb een beetje doorgezocht over het spontane reboot probleem.

Het schijnt een GPS probleem in Android 4.2.1. te zijn, het wordt dus niet direct veroorzaakt door een specifieke app of widget, indirect natuurijk wel. Het advies is dan: Zet je GPS uit.

Google zou het probleem al hebben erkent en belooft dat het verholpen zal zijn na de volgende update, wanneer die komt is echter niet duidelijk.
Wat is de source van dit? Ik heb hier namelijk nog nooit van gehoord, en ik volg alles nogal close.

Meest voorkomende reden voor reboots zijn foute apps (bv HD Widgets).

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36

Pierre

Van nature lui!

quartex schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:16:
[...]
Bizar dat je dit zegt (zal wel ergens staan denk ik) maar ik heb ook HD Widgets en die zorgt er dus niet voor dat mijn Nexus een reboot krijgt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Pierre61 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:41:
[...]

Bizar dat je dit zegt (zal wel ergens staan denk ik) maar ik heb ook HD Widgets en die zorgt er dus niet voor dat mijn Nexus een reboot krijgt.
Bij mij zorgt zelfs facebook ervoor dat die vastloopt :X Sowieso een ranzige app facebook maar dat hij je tablet kan laten vastlopen en resetten vind ik wel erg... Alternatieven wil ik niet voor betalen

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:10
[...]

Als je widgets op je homescreen enzo geplaatst hebt en hij werkt de app bij, dan start ie opnieuw op, zou mij verbazen als dat bij jou niet zo was ;) Of heb je de app, maar gebruik je geen widgets ervan?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:45
Die companion core doet goed werk, terwijl mijn telefoon vrolijk afloopt is er bij de nexus haast niks afgegaan.

Nexus 7
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img5/9027/tablet2.png

Samsung Galaxy S2
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img690/4052/telefoon.png

[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 10-01-2013 16:04 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• quartex

quartex

[...]

Ja, sorry, had er bij moeten zeggen dat HD Widgets een paar keer is geupdate, dus mischien is het nu verholpen.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-12 09:04
sdk1985 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:02:
Die companion core doet goed werk, terwijl mijn telefoon vrolijk afloopt is er bij de nexus haast niks afgegaan.

Nexus 7
[afbeelding]

Samsung Galaxy S2
[afbeelding]
Als je hem niet veel gebruikt kan de Nexus 7 inderdaad makkelijk een week op een accu, terwijl een smartphone tegenwoordig vaak hooguit 24 uur mee gaat.

TheS4ndm4n#1919

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

martinusz schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:02:
[...]

Als je widgets op je homescreen enzo geplaatst hebt en hij werkt de app bij, dan start ie opnieuw op, zou mij verbazen als dat bij jou niet zo was ;) Of heb je de app, maar gebruik je geen widgets ervan?
Ik heb de app en gebruik op mijn homescreen een widget en echt hij reboot niet :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 13:33
quartex schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:16:
[...]

Wat is de source van dit? Ik heb hier namelijk nog nooit van gehoord, en ik volg alles nogal close.

http://blogs.computerworl...android-42-random-reboots

• quartex

quartex

Thanks.

En inderdaad, het ligt aan bepaalde apps die niet echt goed samenwerken met Google Location Services. Dus als je die apps niet hebt geinstalleerd dan heb je ook geen reboots. Wat gelukkig bij mij (en meerdere mensen) het geval is.

Hopelijk fixen alle app devs het probleem snel voor degene die het nog wel reboots hebben.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:47

steveman

Comfortabel ten onder

Nexus 7
[afbeelding]

Samsung Galaxy S2
[afbeelding]
Ik heb dezelfde combi... maar niet hetzelfde verbruik :S

SII: http://i.imgur.com/Uw8JIl.png

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
speedme schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:43:
[...]

Er zijn verschillende manieren waarop je de internet verbinding van bijvoorbeeld een telefoon kunt delen in Android.

Via wifi (= wifi thetering), maar dat slurpt nogal wat batterij.
Via USB (USB thetering), maar daarvoor heb je altijd een USB kabel nodig.
Via bluetooth (= BT thetering), meest ideaal want energie zuinig.
Ik kwam op XDA dit tegen
Men is daat zeer te spreken over de BT tethering, ik btw ook, maar dan icm de iPad, welke stiekem gewoon een eigen 3Gsim heeft :+
Maar die gebruik is practisch niet meer, sinds ik een grotere 'bundel' heb bij VF

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Na maanden mijn Nexus 7 gebruikt te hebben, gaat ie toch de verkoop in (denk ik, nog niet zeker lol)..
Het is gewoon (in mijn ogen) een telefoon interface maar dan een stuk groter. Ik merk dat ik steeds vaker mijn smartphone pak dan mijn tablet.

Ding is wel snel, maar niet zo smooth als een iOS device. Hebben daar meer mensen last van, of een hekel aan gekregen?

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-12 22:44

Budha

Online ergo sum

styx1 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:17:
Na maanden mijn Nexus 7 gebruikt te hebben, gaat ie toch de verkoop in (denk ik, nog niet zeker lol)..
Het is gewoon (in mijn ogen) een telefoon interface maar dan een stuk groter. Ik merk dat ik steeds vaker mijn smartphone pak dan mijn tablet.

Ding is wel snel, maar niet zo smooth als een iOS device. Hebben daar meer mensen last van, of een hekel aan gekregen?
Ik had 'm bijna weggedaan totdat ik via ES Explorer heel makkelijk bij mijn NAS kan om series af te spelen. Probeer dat maar eens met een iPad.

Toch denk ik dat ik meer zou hebben aan een iPad Mini. De Nexus 7 is een mooi apparaat, maar de (tablet) content voor iOS is wat mij betreft veel beter. De Nexus is mijn eerste android device en het gebrek aan fatsoenlijk tabletapps valt me echt tegen.

Nou ja, ik wacht wel op een Mini met retina.

• sdk1985
Als je de tablet gebruikt om series te kijken dan kun je beter voor een 10 inch exemplaar gaan. Es file explorer+ MX player is dan een handige combo. Downloads gaan overigens vrij traag dan, dit is op te lossen door FTP te gebruiken (ipv LAN).

Voor de mensen met een htpc is de XBMC remote (official) app ook erg handig.

Wat voor content mis je dan? Grote kans dat als je het vraagt dat iemand wel een app weet.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 11-01-2013 00:44 ]

Verwijderd

Nexus 7
[afbeelding]

Samsung Galaxy S2
[afbeelding]
Das niet echt te vergelijken, de Nexus 7 heeft een veel grotere batterij dan een telefoon.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Budha schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:42:
[...]

Ik had 'm bijna weggedaan totdat ik via ES Explorer heel makkelijk bij mijn NAS kan om series af te spelen. Probeer dat maar eens met een iPad.

Toch denk ik dat ik meer zou hebben aan een iPad Mini. De Nexus 7 is een mooi apparaat, maar de (tablet) content voor iOS is wat mij betreft veel beter. De Nexus is mijn eerste android device en het gebrek aan fatsoenlijk tabletapps valt me echt tegen.

Dat van de tabletapps is overtrokken vind ik. Ik heb nu toch al een hele zwik apps geinstalleerd en tot nu toe schaalt echt alles heel mooi. Nog geen enkele keer gehad dat er iets gestretched uitzag. Android doet dat een stuk beter dan iOS, waar alles opnieuw geprogrammeerd moet worden (bij wijze van).

Snelheid heb ik nog issues mee gehad, behalve 1 bepaalde app van de kids, maar daar is de website van op de pc ook al de grote geheugen&snelheid killer. |:(

• FreshMaker
  • Niet online
[...]

Als men nu eerst eens het gegeven "fatsoenlijke tablet-apps" definieerde ....
Ik heb een ipad, en gebruik met regelmaat IOS devices ( ipod / iphone's ) en werkelijk ALLE apps zijn identiek aan elkaar ( één op één )
het enige wat je soms ziet, is dat er een zijbalk bijgemaakt is ( gmail / twitter e.d )
Maar verder, de meeste apps zijn 'gewoon' een vergrote versie van de andere.
Op de ipad wel eens ( al dan niet per ongeluk ) een game van de kinderen geinstalleerd, dan krijg je dat 'mooie' 2x knopje ... dat hebben ze met android apps dan toch al wel beter uitgevoerd
( ja , ik ken universal apps, maar de makers dan schijnbaar niet ( 2x = 2x cashen )

Het afspelen van de NAS op de ipad gaat met Oplayer perfect, gewoon via netwerk / ipadres naar de Synology, mapje -> file en alles streamt net zoals de pc dat zou doen, incl. subtitles
( en zelfs zonder extra programma, op de androidtablet moet ik explorer -> player )

Dus wat dat betreft is er genoeg mogelijk, op beide devices, maar op de eindstreep zijn ze niet zo veel verschillend, behalve "onderbuikgevoel"
Als je nu weinig met de Nexus doet, zul je net zo weinig doen op de ipad (mini)
horizon1978 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 07:31:
[...]
Snelheid heb ik nog issues mee gehad, behalve 1 bepaalde app van de kids, maar daar is de website van op de pc ook al de grote geheugen&snelheid killer. |:(
Let me guess ..... Minecraft ...

[ Voor 8% gewijzigd door FreshMaker op 11-01-2013 09:10 ]

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Neen, het is moviestarplanet.

[ Voor 24% gewijzigd door horizon1978 op 11-01-2013 10:14 ]

• sdk1985
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 02:43:
[...]

Das niet echt te vergelijken, de Nexus 7 heeft een veel grotere batterij dan een telefoon.
Nexus liep in een uurtje of 9-10 1% af. Ga je inderdaad corrigeren voor de accu dan moet je even x2.5 (1650 mAh). Telefoon ging veel harder.

Maargoed telefoon zal ook wel aflopen ivm 3g. Blijft een groot verschil though :).

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:48
Voor de mensen met een htpc is de XBMC remote (official) app ook erg handig.
Yatse is ook een aanrader als je xbmc gebruikt

Google Play: Yatse, the XBMC Remote

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Budha

Budha

Online ergo sum

horizon1978 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 07:31:
[...]

Dat van de tabletapps is overtrokken vind ik. Ik heb nu toch al een hele zwik apps geinstalleerd en tot nu toe schaalt echt alles heel mooi. Nog geen enkele keer gehad dat er iets gestretched uitzag. Android doet dat een stuk beter dan iOS, waar alles opnieuw geprogrammeerd moet worden (bij wijze van).

Juist omdat de iPad slecht schaalt en daardoor zeer ongewenst is zie je dat er veel device (tablet) specifieke versies van apps worden gemaakt. Met name in landscape mode heb je dan echt meer aan de extra ruimte op het scherm. Bijvoorbeeld door meer kolommen te plaatsen.

Om een voorbeeld te noemen, de Volkskrant app gebruik ik graag op mijn iPhone, maar ik vind de uitgerekte versie op de Nexus echt waardeloos. Het is gewoon precies hetzelfde, maar dan wat uitvergroot. Dan kan ik net zo goed mijn iPhone gebruiken. Hetzelfde geldt trouwens voor bijna alle Twitter clients.

Ik heb het natuurlijk niet over games. Die zien er geweldig uit op de Nexus. Maar ik heb een tablet gekocht omdat ik een licht en handzaam apparaat voor op de bank wilde. Snel iets opzoeken, nieuwsberichten & tweets & blogs lezen, remote voor de verschillende apparaten die ik heb staan, chatten. Dat soort werk.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Budha schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:06:
[...]

Juist omdat de iPad slecht schaalt en daardoor zeer ongewenst is zie je dat er veel device (tablet) specifieke versies van apps worden gemaakt. Met name in landscape mode heb je dan echt meer aan de extra ruimte op het scherm. Bijvoorbeeld door meer kolommen te plaatsen.

Om een voorbeeld te noemen, de Volkskrant app gebruik ik graag op mijn iPhone, maar ik vind de uitgerekte versie op de Nexus echt waardeloos. Het is gewoon precies hetzelfde, maar dan wat uitvergroot. Dan kan ik net zo goed mijn iPhone gebruiken. Hetzelfde geldt trouwens voor bijna alle Twitter clients.

Ik heb het natuurlijk niet over games. Die zien er geweldig uit op de Nexus. Maar ik heb een tablet gekocht omdat ik een licht en handzaam apparaat voor op de bank wilde. Snel iets opzoeken, nieuwsberichten & tweets & blogs lezen, remote voor de verschillende apparaten die ik heb staan, chatten. Dat soort werk.
Daarentegen is de Volkskrant app voor de krant te lezen is wel wer heel erg goed! Beter dan die van de NRC Next ja ik heb beide kranten Voor Twitter heb ik Plume welke perfect werkt op de Nexus. Voor de rest gebruik ik graag apps die ontworpen zijn volgens het nieuwe systeem van Google. Dus met Holo interface elementen. Eye in sky is daar een goed voorbeeld van maar ook Soundhound en Soundcloud. Wunderlist is ook een fijne net als die van RTV Noord.

De fijnste apps zijn die netjes schalen. Niet een fugly poort van de iPhone app naar Android. Die werkt op een telefoon al kut maar op een tablet is het helemaal kut met peren.

[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 11-01-2013 16:15 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Budha

Budha

Online ergo sum

FreshMaker schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:07:
[...]

Als men nu eerst eens het gegeven "fatsoenlijke tablet-apps" definieerde ....
Google heeft uitgebreide guidelines uitgebracht hoe apps voor tablets te ontwerpen.
Ik heb een ipad, en gebruik met regelmaat IOS devices ( ipod / iphone's ) en werkelijk ALLE apps zijn identiek aan elkaar ( één op één )
het enige wat je soms ziet, is dat er een zijbalk bijgemaakt is ( gmail / twitter e.d )
Maar verder, de meeste apps zijn 'gewoon' een vergrote versie van de andere.
Op de ipad wel eens ( al dan niet per ongeluk ) een game van de kinderen geinstalleerd, dan krijg je dat 'mooie' 2x knopje ... dat hebben ze met android apps dan toch al wel beter uitgevoerd
( ja , ik ken universal apps, maar de makers dan schijnbaar niet ( 2x = 2x cashen )
Flipboard op de iPhone of iPad is een flink verschil. De RTL 365 nieuwsapp is zo specifiek voor tabletgebruik dat er niet eens een iPhone versie voor is gemaakt. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Het afspelen van de NAS op de ipad gaat met Oplayer perfect, gewoon via netwerk / ipadres naar de Synology, mapje -> file en alles streamt net zoals de pc dat zou doen, incl. subtitles
( en zelfs zonder extra programma, op de androidtablet moet ik explorer -> player )
Ok, bedankt voor de tip!
Dus wat dat betreft is er genoeg mogelijk, op beide devices, maar op de eindstreep zijn ze niet zo veel verschillend, behalve "onderbuikgevoel"
Als je nu weinig met de Nexus doet, zul je net zo weinig doen op de ipad (mini)
Ik ken verschillende mensen met iPads en die gebruik ik erg graag. Ik vind de grote versies echter te zwaar en duur. Wat dat betreft was de Nexus 7 een hele stap vooruit.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-12 13:34
Budha schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:17:
Flipboard op de iPhone of iPad is een flink verschil. De RTL 365 nieuwsapp is zo specifiek voor tabletgebruik dat er niet eens een iPhone versie voor is gemaakt. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Dat zelfde verschil is er tussen de N4/N7 tegenwoordig ook hoor (of elke andere telefoon/tablet combi) wel pas sinds kort, maar in dezelfde app zit echt een losse telefoon/tablet app.

http://www.wired.com/gadg...et-optimized-android-app/

• Budha

Budha

Online ergo sum

ex87 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:37:
[...]

Dat zelfde verschil is er tussen de N4/N7 tegenwoordig ook hoor (of elke andere telefoon/tablet combi) wel pas sinds kort, maar in dezelfde app zit echt een losse telefoon/tablet app.

http://www.wired.com/gadg...et-optimized-android-app/
De titel van dat artikel zegt eigenlijk alles:

Flipboard Proves — Again — That Android Tablet Apps Don’t Have to Suck

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:43
Ik heb sinds gisteren ook een Nexus 7 en ik ben echt binnen 5 minuten helemaal gek va Flipboard :) Wat een geWELdige app is dat zeg. Het scherm van de Nexus komt daar ook echt goed tot z'n recht !

UNOX: The worst operating system

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Korvaag schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:42:
Flipboard :) Wat een geWELdige app is dat zeg
Uit nieuwsgierigheid (pun ;) ) en vanwege alle bovenstaande praise geïnstalleerd op mijn GN: duurde 'een half uur' eer, toevallig, een registreer-optie opdook :O , bij toevoegen van fb moet ik van fb 'cookies id browser' inschakelen :? Blijkbaar een bekend probleem bij Flipboard maar ik zie/vind niet onmiddellijk een oplossing.

Ik leg deze 'geweldige app' even opzij :/

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:43
kristo schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:37:
[...]

Uit nieuwsgierigheid (pun ;) ) en vanwege alle bovenstaande praise geïnstalleerd op mijn GN: duurde 'een half uur' eer, toevallig, een registreer-optie opdook :O , bij toevoegen van fb moet ik van fb 'cookies id browser' inschakelen :? Blijkbaar een bekend probleem bij Flipboard maar ik zie/vind niet onmiddellijk een oplossing.

Ik leg deze 'geweldige app' even opzij :/
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Klik install, klik facebook, tik accountje in, hop werken.

UNOX: The worst operating system

• Vincent_Mertens
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12 16:37
Ik heb em ook een kleine 2 weken en ben er zeer tevreden over. Het is mijn eerste ervaring met tablets en ineens een goede :-) Bij de eerste keer aanzetten vroeg hij al ineens om up te daten naar 4.2.1. Helaas heb ik het gevoel dat de Nexus er trager op is geworden na de update. NFS:Most Wanted draait niet echt soepel, ook de interface in het algemeen voelt niet echt vlot aan. Sommige apps crashen ook geregeld. iemand hier ervaring mee ? Is een custom ROM hier een oplossing voor ?

• kristo

kristo

cosmotheoros

Korvaag schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:44
Klik install, klik facebook, tik accountje in, hop werken.
Tja, ipv ’hop, werken' is het dus 'schakel cookies in' :/

Op mijn N7 vlot het wel.

• RocketKoen
kristo schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 21:14:
[...]

Tja, ipv ’hop, werken' is het dus 'schakel cookies in' :/

Op mijn N7 vlot het wel.
Ik kreeg die melding ook. maar na een paar keer proberen was het ineens weg...

TheS4ndm4n#1919

• kristo

kristo

cosmotheoros

Ondertussen is het op mijn GN ook spontaan (na herstart vd GN en activatie op de N7) werkend nu.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-12 21:20

jmk

Full support for Media Player Classic (MPC or MPC-HC) as an external player.
Mooi! Ik dacht ik heb er niets aan, al die eye candy, omdat ik voor kwaliteit in videobeeld ga, maar dit is mooi!

Bedankt voor de tip!

Yippie kayak, other buckets!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is mogelijk om films die opgeslagen staan op mijn nexus te benaderen via mijn thuisnetwerk zodat ik deze kan afspelen op mijn tv ? Ik heb een ac ryan HD mini mediaspeler en die zou ik hier voor willen gebruiken.

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Ruffzz schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:11:
Is mogelijk om films die opgeslagen staan op mijn nexus te benaderen via mijn thuisnetwerk zodat ik deze kan afspelen op mijn tv ? Ik heb een ac ryan HD mini mediaspeler en die zou ik hier voor willen gebruiken.
Ik gebruik iMediashare om films via het wifi netwerk naar de TV te streamen. Ik weet niet of dat is wat je bedoelt?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Vincent_Mertens schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:49:
Ik heb em ook een kleine 2 weken en ben er zeer tevreden over. Het is mijn eerste ervaring met tablets en ineens een goede :-) Bij de eerste keer aanzetten vroeg hij al ineens om up te daten naar 4.2.1. Helaas heb ik het gevoel dat de Nexus er trager op is geworden na de update. NFS:Most Wanted draait niet echt soepel, ook de interface in het algemeen voelt niet echt vlot aan. Sommige apps crashen ook geregeld. iemand hier ervaring mee ? Is een custom ROM hier een oplossing voor ?
Welke apps draai je allemaal en welke crashen? Belangrijk om te weten....

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ruffzz schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:11:
probeer eens airdroid :)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Het is de bedoeling dat je hier zelf over nadenkt. Dit topic is hier niet voor bedoeld.

[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 13-01-2013 01:44 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Voor die nieuwe versie van Android hoef je het in ieder geval niet te doen, want die zou ook naar de N7 moeten komen.

Dat zit wel Schnorr.

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
mm dit is weer wat nieuws....merkte ineens op dat er een scheur in mijn nexus scherm zit? hij is niet gevallen of iets op gevallen, hij zit in een beschermhoes.

nu heb ik een google search gedaan en blijkt dat dit vaker gebeurt dus denk ik dat ik hem terugbreng voor garantie.

wel balen :(

Iseci

Verwijderd

[...]

Als je 10 seconden tijd in zoeken had gestopt i.p.v. dit posten had je een soortgelijk programma gevonden voor iOS:

Free: https://itunes.apple.com/...explorer-free/id510282524
Paid: https://itunes.apple.com/app/fileexplorer/id499470113

Speelt op mijn iPhone (de app is er ook voor iPad) bestanden van cloud services en van netwerkshares af, dus ook van een NAS. Detecteert ook videoplayers, voor bestanden die native niet afgespeeld kunnen worden (net als met ES Explorer, die ook niet alles out-of-the-box afspeelt)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2013 19:55 ]

• sdk1985
Ik merk dat de tether opties ontbreken. Is daar nog iets aan te doen zonder te rooten ? Nexus heeft hier wel wifi waar mijn s2 faalt. Tf300 heeft bijvoorbeeld standaard gewoon bt tether.

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-12 19:36
N7 heeft wifi en bt tether, gewoon ff zoeken bij de instellingen. Of bedoel je wat anders?

• FreshMaker
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:36:
Ik merk dat de tether opties ontbreken. Is daar nog iets aan te doen zonder te rooten ? Nexus heeft hier wel wifi waar mijn s2 faalt. Tf300 heeft bijvoorbeeld standaard gewoon bt tether.
FreshMaker in "Google Nexus 7-Tablet"

Dit, dus
Maar dan andersom.
Je kan nl. ook gewoon de wifi delen als accespoint

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:56
Oef, mijn N7 had eergisteren nog 35% en was vanmorgen zo leeg dat ie niet meer aan wilde en niets liet zien op het scherm. De adapter erin had ook geen effect. Na de power-knop 20 sec ingedrukt te houden ging die aan, startte op, speelde het "ik ben leeg" geluidje en ging weer uit.

Nu is hij gelukkig weer aan het laden, raar dat hij ineens leeg was.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-12 21:20

jmk

Het is mij gelukt om de Glashart Media (Versie 2.1.1) app te installeren op mijn N7.
Live TV kijken lukt nu ook.

Standaard werkt die niet goed, maar met een custom ROM Paranoid Android de DPI setting aanpassen van die app, en gaan met die banaan.

Yippie kayak, other buckets!

• Budha

Budha

Online ergo sum

Post ontopic of post niet.

[ Voor 93% gewijzigd door janvanduschoten op 14-01-2013 11:31 ]

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 21:29
Kan iemand mij vertellen waarom een tablet met dergelijke specs zo'n stuk goedkoper kan zijn in vergelijking met een high end smartphone? Het lijkt me niet dat de benodigde hardware om te kunnen bellen in een mobiel te zo duur is dat je daarom (pak 'm beet) het dubbele moet betalen.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
kippengaas schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:11:
Kan iemand mij vertellen waarom een tablet met dergelijke specs zo'n stuk goedkoper kan zijn in vergelijking met een high end smartphone? Het lijkt me niet dat de benodigde hardware om te kunnen bellen in een mobiel te zo duur is dat je daarom (pak 'm beet) het dubbele moet betalen.
Jawel. Alles moet namelijke kleiner worden ontworpen. Je hebt minder ruimte om mee te werken om wel vergelijkbare hardware erin te stoppen. Daarnaast heb je ook nog licentiekosten en ontwikkelkosten die je nu minder hebt.

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
De huidige Nexus-serie is bedoeld om marktaandeel te winnen, de winstmarges op deze apparaten is dan ook zo goed als nul. Zo is staat hier dat de fabricagekost van de Nexus 7 in juli 184 dollar was, terwijl de verkoopprijs $199 destijds was.

Voor Google maakt dit natuurlijk niet uit aangezien zij (een deel van) hun winst uit advertenties halen, bedrijven zoals Asus en Samsung moeten alle winst uit de hardware halen. :)

• RocketKoen
filenox schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:49:
De huidige Nexus-serie is bedoeld om marktaandeel te winnen, de winstmarges op deze apparaten is dan ook zo goed als nul. Zo is staat hier dat de fabricagekost van de Nexus 7 in juli 184 dollar was, terwijl de verkoopprijs $199 destijds was.

Voor Google maakt dit natuurlijk niet uit aangezien zij (een deel van) hun winst uit advertenties halen, bedrijven zoals Asus en Samsung moeten alle winst uit de hardware halen. :)
Dat zijn inderdaad ongeveer dezelfde productiekosten als voor een high-end smartphone van €600.

TheS4ndm4n#1919

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Productiekosten zijn niet alles hè, vergeet marketing, transport, tussenhandel, R&D etc. niet.

• sdk1985
FreshMaker schreef op zondag 13 januari 2013 @ 23:48:
[...]

FreshMaker in "Google Nexus 7-Tablet"

Dit, dus
Maar dan andersom.
Je kan nl. ook gewoon de wifi delen als accespoint
Op mijn Nexus mist het tether menu wat mijn s2 en de tf300 van mijn vriendin wel hebben. Ik kan via bt wel internet afnemen maar ik wil het dus doorsturen.

Verwijderd

filenox schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:49:

Maar de Nexus is door Asus gefrabiceerd... Also, dan maken ze er in Europa wel winst op, waar deze 200+ euro is/was.

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12 00:08
Vergeet de belasting niet...

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 21:29
Tja als je het vergelijkt met een LG Nexus dan kan ik me het nog voorstellen: prijs is €100. Vooruit, om allemaal kleine onderdelen erin te persen. Maar als je het vergelijkt met een Note II. Die komt qua formaat toch wel erg in de buurt van een 7" tablet. Maargoed, waarschijnlijk wil Samsung dan een groter percentage winst maken in vergelijking met Google met de Nexus lijn.

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:33
je kan nu de 32 gb versie kopen voor 249 euro. zit toch wel te twijfelen.

ik heb nu een acer a100. das een 7" versie met nu android 4.0. geloof ook iets van een tegra 2 die erin zit.

is er veel verschil als ik over zou stappen naar de nexus of valt het allemaal wel mee?

voornamelijk internetten en wat apps gebruiken voor nieuws, facebook, twitter en af en toe een spelletje. Monopolie, angry birds enzo

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-12 14:41
jaydenjarno schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:33:

ik heb nu een acer a100. das een 7" versie met nu android 4.0. geloof ook iets van een tegra 2 die erin zit.

is er veel verschil als ik over zou stappen naar de nexus of valt het allemaal wel mee?

voornamelijk internetten en wat apps gebruiken voor nieuws, facebook, twitter en af en toe een spelletje. Monopolie, angry birds enzo
Heb je veel lag nu (dat het je irriteert)? Zo ja, stap over. Zo nee, wacht op de Nexus 7 2013 versie

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-12 19:36
jaydenjarno schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:33:

Waarom ga je niet naar de winkel om het uit te proberen :?

Verwijderd

partyondude schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:08:
[...]

Waarom ga je niet naar de winkel om het uit te proberen :?
Hij is vrij moeilijk te krijgen, heb de N7 ook niet in de winkel zien liggen tussen de test-tablets zoals de iPad/Gtab

• Quad
  • Nu online
De Nexus 7 ligt in elke MM in de grote bakken

nggyu nglyd

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:15:
De Nexus 7 ligt in elke MM in de grote bakken
Ik bedoelde eigenlijk als test-model, aangesloten e.d.

Mag je bij jouw MediaMarkt het apparaat uit de doos halen en uittesten? Hier in Zwolle sowieso niet.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
Volgens mij staat die in Zwolle gewoon in de rij met demo apparaten hoor. Heeft die in ieder geval wel gestaan.

• Quad
  • Nu online
Nee inderdaad, ze halen het niet uit de doos.
Maar in de MM Hengelo iig kon je hem gewoon proberen.

nggyu nglyd

Verwijderd

jip_86 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:41:
Volgens mij staat die in Zwolle gewoon in de rij met demo apparaten hoor. Heeft die in ieder geval wel gestaan.
Paar maanden geleden niet, dat was vlak voordat de nieuwe lading weer naar NL kwam though. Waarschijnlijk ook geen goede keuze om dan zo'n ding op te hangen als er nog 2 weken niets te krijgen valt.

• motion81
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06-2022
Ik merkte vanochtend op mijn twee Nexus 7 tablets dat google Now geen gesproken antwoorden meer terug geeft op mijn vragen, bijv. over het weer. Ik vind het een beetje vreemd dat het ineens niet meer werk bij twee tablets tegelijk. Zijn er op dit moment meerdere tweakers die dit euvel ook ervaren?
Mijn twee Nexus 7 tablets zijn standaard ingesteld op de taal US Engels . :)

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:55
Ook niet als je vraagt; "Who is the president of the United States?"

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

spokje schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:04:
Wat zou het antwoord zijn _/-\o_

• motion81
spokje schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:04:
Nope, krijg wel de kaart te zien met Obama, maar ze blijft angstvallig stil, doet die het bij jou wel?

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
motion81 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:54:
[...]

Nope, krijg wel de kaart te zien met Obama, maar ze blijft angstvallig stil, doet die het bij jou wel?
Mediavolume.

• motion81
Heb ik ook gecheckt, met Google Play Music en Spotify muziek afgespeeld en dan volume omhoog.
zelfs bij Text-to-speech output heb ik mijn volume hoog gezet wat volgens mij niet zo veel uitmaakt.
Bij instellingen van Voice Search - staat Speech output op Away's spleak dus daar ligt het ook niet aan. Volgens mij ik heb ik bijna wel alles gehad wat met spraak te maken heeft bij google Now. |:(

Ondertussen ben ik op mijn tweede nexus tablet en andere rom er op aan het installeren als het dan niet doet, gooi ik mijn pet in de sloot en ga ik er onder zitten. 8)7

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-12 21:26
Ondanks dat je hem op English (US) hebt staan, zou je het nog eens kunnen proberen met deze app:

Google Play: Set Locale and Language

Ik heb weliswaar geen Nexus7 maar ik kreeg het op mijn One X ook niet aan de praat. Met deze app was het binnen 2 sec. verholpen.

• motion81
Billie schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:55:
Ondanks dat je hem op English (US) hebt staan, zou je het nog eens kunnen proberen met deze app:

Google Play: Set Locale and Language

Ik heb weliswaar geen Nexus7 maar ik kreeg het op mijn One X ook niet aan de praat. Met deze app was het binnen 2 sec. verholpen.
Ik heb je app niet gedownload, het probleem heeft zich zelf blijkbaar opgelost, volgens mij lag het probleem aan de zijde van Google. 8)7
Maar toch bedankt voor de tip van de app, kan ik eindelijk mijn telefoon op Engels zetten. :)

• Michiele93
  • Laatst online: 06-03 22:45
Dit is hier offtopic.

[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 17-01-2013 11:04 ]

Verwijderd

*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 17-01-2013 11:04 ]

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Zie hierboven.

[ Voor 91% gewijzigd door janvanduschoten op 17-01-2013 11:06 ]

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zo wij hebben de nexus 7 afgelopen dinsdag bij BCC aangeschaft voor 249€.
Wat een heerlijk lekker vlot ding, het was een vrij verse er was alleen een kleine update.

Maar als het licht over het screen valt zie je duidelijk deuken zitten in het glas.
Is dit normaal? of gaan we straks.verast worden met een scheur in het gorilla glas?

De GPS is niet appart aan en uit te zetten?

Verders een smoot vlot handzaam tablet, waar helaas ITV van. KPN niet op geïnstalleerd kan worden.
Maar wie weet wat de toekomst brengt.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• Quad
  • Nu online
De Nexus 7 heeft geen gorilla glass maar ander materiaal.
Het scherm hoort helemaal strak te zijn, op de mijne zijn geen deukjes te zien.

Wellicht even terug naar de BCC? Als ik hun reclame mag geloven zullen ze je wel goed helpen mocht je hem eventueel omruilen.

nggyu nglyd

• Isitlightagain
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-12 10:07
Supertip schreef op maandag 21 januari 2013 @ 01:39:

...
Verders een smoot vlot handzaam tablet, waar helaas ITV van. KPN niet op geïnstalleerd kan worden.
Misschien heb je hier wat aan, werkt bij mij perfect.

Edit: Alleen Versie 1.1 werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Isitlightagain op 21-01-2013 17:05 ]

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
wars140 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 08:55:
[...]

Bedankt Wars140 _/-\o_

De v1.1 is de enigste die werkt, ik kon hem zo zonder pc installeren, het minpuntje is hij schaalt niet goed.
Maar beter iets dan niets.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-12 11:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Voor mensen met traagheidsproblemen: probeer Cyanogen Mod 10.1 eens. De lag in o.a. Chrome is zo goed als weg...

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:34
Supertip schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:37:
[...]

Bedankt Wars140 _/-\o_

De v1.1 is de enigste die werkt, ik kon hem zo zonder pc installeren, het minpuntje is hij schaalt niet goed.
Maar beter iets dan niets.
Draai je die 1.1 dan nu op een N7 met android 4.2? Sinds de update van de N7 naar 4.2 werken namelijk de ITV 2.01 (en de nieuwe 2.02) niet meer.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
wars140 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 08:55:
[...]

Werkt hier dus jammer genoeg niet....

Nu nog maar braaf wachten totdat die faaldraken bij KPN een fatsoenlijke tablet app hebben gemaakt :')

• joostbosmans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik heb net mijn N7 geupdate naar 4.2.1. Moet ik mijn N7 nu eerst resetten?
Hij valt te snel in slaap (setting staat op 30 min)

Verwijderd

joostbosmans schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:54:
Il heb net mijn N7 geupdate naar 4.2.1. Moet ik mijn N7 nu eerst resetten?
Hij valt te snel in slaap (setting staat op 30 min)
Wat bedoel je met resetten?

• joostbosmans
Een factory reset?
Als het ' sleep-probleem' maar weggaay.

• Michiele93
  • Laatst online: 06-03 22:45
Supertip schreef op maandag 21 januari 2013 @ 01:39:
Zo wij hebben de nexus 7 afgelopen dinsdag bij BCC aangeschaft voor 249€.
Wat een heerlijk lekker vlot ding, het was een vrij verse er was alleen een kleine update.

Maar als het licht over het screen valt zie je duidelijk deuken zitten in het glas.
Is dit normaal? of gaan we straks.verast worden met een scheur in het gorilla glas?

De GPS is niet appart aan en uit te zetten?

Instellingen => Locatietoegang => GPS-satellieten

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

joostbosmans schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:59:
[...]

Een factory reset?
Als het ' sleep-probleem' maar weggaay.
Een factory reset kan geen kwaad, wel eerst even een backup maken van eventuele bestanden die je op de Nexus hebt staan.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• joostbosmans
janvanduschoten schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:36:
[...]

Een factory reset kan geen kwaad, wel eerst even een backup maken van eventuele bestanden die je op de Nexus hebt staan.
En een backup kan gewoon bij Settings?

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Een backup maak je best door je nexus even aan een pc/mac te hangen en zo alles te kopiëren :)

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
tntkiller schreef op zondag 13 januari 2013 @ 01:10:
mm dit is weer wat nieuws....merkte ineens op dat er een scheur in mijn nexus scherm zit? hij is niet gevallen of iets op gevallen, hij zit in een beschermhoes.

nu heb ik een google search gedaan en blijkt dat dit vaker gebeurt dus denk ik dat ik hem terugbreng voor garantie.

wel balen :(
terug gegaan naar dixons waar ik hem gekocht heb die wilde hem niet terug sturen en als ikhet wel deed koste me dat minstens 50 euro onderzoek kosten als het mijn eigen schuld bleek..nu heb ik hem niet laten vallen of ergens tegenaan gestoten maar ik ga er vanuit dat ze standaard zullen antwoorden "scheur..eigen schuld en dokken maar voor onderzoek kosten)

ik kon volgens hun ook contact met asus opnemen dan zou het sneller gaan (volgens mij bullshit maar goed)

werd ik vanochten wakker en daar was de tweede grote scheur over het hele scherm nu :(

nu maar afwachten op een mailtje van asus maar verwacht er niet veel van...en dan dus 250 euro na anderhalve maand de beerput in.

Iseci

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:47

steveman

Comfortabel ten onder

Da's wel mooi quuud!

Wellicht dat er iets op Ebay verschijnt? Zelf zag ik zo gauw alleen de lcd-module langskomen, niet het glas.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

MaDLiVe

.-Observer-.

Gewoon naar asus sturen. Prima RMA als het om tablets.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• tobitronics
Ik bezit de Nexus 7 vanaf de eerste dag dat deze in NL verscheen, nu is het zo dat ik al sinds het begin last heb van screen flicker bij lage brightness en ik heb een beetje screen lift. Is het verstandig om de tab rma te sturen? Hoe lang duurt dat ongeveer en weet iemand of deze dan gerepareerd of vervangen/geld terug wordt?

• Stukfruit
  • Niet online
Dat geflikker is zeker alleen te zien wanneer je Chrome gebruikt? :)

Dat zit wel Schnorr.

• tobitronics
Stukfruit schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:35:
Dat geflikker is zeker alleen te zien wanneer je Chrome gebruikt? :)
Dat zou goed kunnen, ik zie het alleen als ik nog ff in bed mijn tab gebruik, ik gebruik dan vooral chrome maar ook wat andere apps. Ik zal er eens op letten.
Pagina: 1 ... 33 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)