• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-12 11:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 13:43:
[...]
this. Er is iets mis met je Nexus als Chrome niet lekker loopt. Probeer reinstall?
Al verschillende keren gedaan; andere ROMS, stock; het maakt niet uit. Mijn Galaxy Nexus is 10x sneller qua browser.

Nu dus AOSP Browser erop en dat werkt wel goed. The irony :+

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-12 09:50
AndRo555 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:08:
[...]

Chrome op een Nexus 7 is een gedrocht van een browser die de Android ervaring naar de maan helpt. Paginas laden soms gewoonweg niet, ook niet na tallozen keren refreshen. Text reflow werkt traag, er is geen flash, heel de browser werkt niet soepel.
Stock AOSP browser is 10 keer beter, jammer van Google om deze niet standaard mee te leveren.
Had dezelfde ervaring, stock Nexus 7, uit de doos meteen Chrome op gezet en zeer slechte performance. Op telegraaf.nl bijvoorbeeld of dft.nl. Echt dramatisch, gelukkig bestaat Dolphin. Nu moet ik wel zeggen dat met de recente update het iets beter gaat, maar een super browser? Niet op mijn N7 in ieder geval.

Verwijderd

Zerosum schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:40:
[...]

Had dezelfde ervaring, stock Nexus 7, uit de doos meteen Chrome op gezet en zeer slechte performance. Op telegraaf.nl bijvoorbeeld of dft.nl. Echt dramatisch, gelukkig bestaat Dolphin. Nu moet ik wel zeggen dat met de recente update het iets beter gaat, maar een super browser? Niet op mijn N7 in ieder geval.
Meteen Chrome opgezet? Bij mij was deze al voorgeinstalleerd. Welk model heb je aangeschaft? De oude 8/16GB versie?

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-12 09:50
16 GB versie in oktober. Ik moest em er zelf opzetten inderdaad.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36

Pierre

Van nature lui!

Ik heb sinds een paar weken de 32GB versie en daar staat ook Chrome op

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Hyraclyon
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-10-2023
Chrome draait bij mij ook brak. Gebruik nu Dolphin en dat gaat vloeiend.

[ Voor 69% gewijzigd door Hyraclyon op 30-12-2012 17:40 ]

Verwijderd

Hyraclyon schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:57:
[afbeelding]

Toch netjes dit.

Chrome draait bij mij ook brak trouwens. Gebruik nu Dolphin en dat gaat vloeiend.
Je kan geen gmail attachment zomaar plakken in een forum post.

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-12 12:08

Plato112

Da is toch nie normaal!

Hmm ik verbaas me over al die verhalen dat Chrome zo brak loopt. Ik heb nog niet één probleem gehad met Chrome op m'n Nexus 7 (ook niet op m'n HTC One S trouwens). Alles laadt gewoon en behoorlijk vlot, ook het scrollen gaat soepel.

Speed limits are like herpes.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Zijn er nog mensen die mooie Apps heeft speciaal voor tablets? Heb nu een weekje mijn Nexus en het enige wat ik nog echt mis is beetje fatsoenlijk tablet apps O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:59
Nja ik speel veel Need for speed, perfecte game voor de Nexus 7. Voor de rest stream ik aardig wat films via root explorer van mn PC naar de tablet.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-12 13:34
Touchdomex schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:20:
Zijn er nog mensen die mooie Apps heeft speciaal voor tablets? Heb nu een weekje mijn Nexus en het enige wat ik nog echt mis is beetje fatsoenlijk tablet apps O+
- Flipboard (nieuws lezer)
- Google Currents (nieuws lezer)
- Pocket (http://getpocket.com/)
- Reddit Sync (Reddit client)
- TV Show Favs (persoonlijke TV gids met notificaties)
- Better Terminal Emulator (terminal client)
- Snapseed (foto bewerken)
- Evernote (notitie app)

Zoiets ;)? Dit zijn mijn meest gebruikte apps.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
ex87 schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:27:
[...]

- Flipboard (nieuws lezer)
- Google Currents (nieuws lezer)
- Pocket (http://getpocket.com/)
- Reddit Sync (Reddit client)
- TV Show Favs (persoonlijke TV gids met notificaties)
- Better Terminal Emulator (terminal client)
- Snapseed (foto bewerken)
- Evernote (notitie app)

Zoiets ;)? Dit zijn mijn meest gebruikte apps.
Ja zoiets. Flipboard heb ik al en currents ook. Skype is kut eigenlijk omdat het alleen werkt horizontaal en niet verticaal...De rest gebruik ik niet. Ik heb wel nog Wunderlist. Ik heb veel Apps maar ik wil ook wel genoeg dingen hebben voor tablet only.

Oeh ja Ted vind ik ook echt prachtig O+ Plume ook! Vooral echt gericht op een tablet zijn deze.
Quad schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:24:
Nja ik speel veel Need for speed, perfecte game voor de Nexus 7. Voor de rest stream ik aardig wat films via root explorer van mn PC naar de tablet.
Ik heb vooral youtube daarvoor. Ik vind zelf GTAIII perfect voor een tablet. Spellen heb ik wel genoeg en ook genoeg dingen die ik nog wel graag zou willen.

[ Voor 20% gewijzigd door Touchdomex op 30-12-2012 16:32 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
heb nu de tab een paar weken maar het valt me nu op dat de usb stekker van de tab meer speling heeft, eerst zat hij er strak in maar nu gaar ie toch redelijk heen en weer(net alsof de stekker in de tab los zit)

is dit normaal of moet ik gaan denken om hem na te laten kijken(heb hem pas anderhalf maand)

Iseci

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
NVT

[ Voor 97% gewijzigd door Startups op 31-12-2012 15:56 ]

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-12 21:20

jmk

tntkiller schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:49:
heb nu de tab een paar weken maar het valt me nu op dat de usb stekker van de tab meer speling heeft, eerst zat hij er strak in maar nu gaar ie toch redelijk heen en weer(net alsof de stekker in de tab los zit)

is dit normaal of moet ik gaan denken om hem na te laten kijken(heb hem pas anderhalf maand)
Volgens mij niet normaal. Ik heb geen speling.

Ik zou een RMA aanvragen. Grote kans dat je probleem groter wordt.

Yippie kayak, other buckets!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
De mijne had standaard Chrome erop staan; in december gekocht. Maar als ik mij goed herinner werd in de eerste reviews er al over gesproken dat Chrome voor geïnstalleerd was.

Chrome draait trouwens heel soepel hier. Firefox ook maar die schaalt enorm slecht. Opera is ook snel.

• jmk

jmk

Schalen(snap to zoom) en scrollen in chrome gaat alleen goed als de pagina (bijna) helemaal is geladen. Anders krijg je niet wat je wil, en is het beeld te ver ingezoomd, wat heel irritant is.

Ik heb mezelf dus aangeleerd even een 1/2 seconde langer te wachten.

• Bacchero
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 11:22
Ik heb blijkbaar niet veel geluk met mijn Nexus 7, op 3 december (ik had hem toen 1,5 week) ging hij binnen omdat zoals ik al eerder berichtte het toestel spontaan applicaties opende zelfs wanneer ik buiten het touchscreen drukte. Een viertal dagen terug werd ik terug in het bezit gesteld van het toestel met de melding dat het volledige scherm werd vervangen. Gisteren terug binnengedaan... het scherm gaat/licht willekeurig op. Dit is niet zo fijn als je de tablet eens 's avonds meeneemt op de slaapkamer. Alle mogelijke instellingen nagekeken maar het probleem bleef. We kunnen terug eens drie weken wachten. In de winkel (deel van een zeer grote winkelketen) wisten ze me wel te zeggen dat zij niet graag werken met Asus. Er zouden nogal eens problemen zijn met hun hersteldienst en de manier waarop zij omgaan met de waarborg (zeer strict - te strict).

Verwijderd

tntkiller schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:49:

Heb ik ook en een vriendin van me ook... volgens mij is het niet zo ernstig.

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-12 14:41
Iemand nog suggesties voor wat je kan kopen met die waardebon van 30 euro? Ik wachtte op die dock maar ASUS verknalt het weer en hij moet vandaag besteed worden....

• spokje
  • Laatst online: 15:55
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:06:
[...]

Heb ik ook en een vriendin van me ook... volgens mij is het niet zo ernstig.
Heb ik ook. Doet het nog steeds prima :P

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:56
tobitronics schreef op maandag 31 december 2012 @ 18:57:
Iemand nog suggesties voor wat je kan kopen met die waardebon van 30 euro? Ik wachtte op die dock maar ASUS verknalt het weer en hij moet vandaag besteed worden....
Heb maar een Nexus 7 cover en een el cheapo muisje besteld. Zonde om die €30 te laten liggen, al had ik die veel liever aan de dock besteed maar ja... Dan maar dit. Jammer dat het niet van toepassing is op de verzendkosten maar ik zal een gegeven paard niet in de bek kijken :)

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-12 14:41
Sypher schreef op maandag 31 december 2012 @ 19:46:
[...]

Heb maar een Nexus 7 cover en een el cheapo muisje besteld. Zonde om die €30 te laten liggen, al had ik die veel liever aan de dock besteed maar ja... Dan maar dit. Jammer dat het niet van toepassing is op de verzendkosten maar ik zal een gegeven paard niet in de bek kijken :)
Heb maar een ethernet adapter en ook een el cheapo muis gekocht..... Voor de zekerheid de betaling op overschrijven gezet mocht de dock ineens verschijnen kan ik nog proberen er wat uit te slepen (had al mail contact gehad met een kastje-muur situatie tot gevolg die leidde tot tijdgebrek waardoor ik wel iets moest kiezen....)

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-11 09:00
Ik heb net nog een code kunnen gebruiken om een adapter te kopen. Dus denk dat ze vandaag ook nog wel werken!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 17:49
Naar aanleiding van het 0% batterij-level probleem, vandaag maar eens wat dingen geprobeerd met helaas hetzelfde als resultaat :

1. originele rom opnieuw geflashed (m.b.v. de Nexus Root Toolkit) --> nog altijd zelfde probleem dat batterij-level op 0% blijft staan en de status "unknown" aangeeft.
2. CM 10.1 met CWM Touch geflashed --> weer zelfde resultaat.
3. geprobeerd de tablet te resetten door POWER + VOL UP + VOL DOWN te gebruiken --> zelfde resultaat.

Al met al een hele dag verder, probleem nog altijd niet opgelost.

Ik ben dus bang dat ik hem moet opsturen naar Asus ter reparatie.
Iemand ervaring ermee hoe lang dat ongeveer duurt ?

Of zou ik er nog mee naar de MM kunnen (in de hoop dat ze er nog eentje op voorraad hebben ?
Tablet is namelijk nu ongeveer 1 maand oud (gekocht op 3 december).

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• Zonlichtstad
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-11 00:09
bsmpower schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:27:
Help?! Ik wilde mijn Nexus vandaag gebruiken maar hij ging niet aan. Daarom aan de lader gehangen en toen ik bij het start scherm was gaf hij aan totaal leeg te zijn qua accu. Direct daarna werd de tablet afgesloten met wat ruis op het scherm. Ik heb de Nexus aan de lader laten hangen, en nu zit ie in een soort loop. Elke keer start ie vanzelf op, kom ik op het start scherm en sluit ie gelijk weer af (met de ruis en raar geluid uit de luidsprekers). Ik heb het zowel geprobeerd via de pc (via usb) als via de stroomstekker. Het lukt me niet om de tablet op de stroom te zetten zonder dat de tablet aan gaat. Iemand tips!? Anders wordt het helaas de helpdesk bellen :(
....

Solution. Issue related to low battery, and wifi.
Connect to pc
Shut down nexus 7
Hold volume down and power
At the next screen, press up until it says recovery mode
Press power
You then get the Android with red exclamation
Press power, hold it and then press volume up
This should give the recovery menu.
Then once in recovery mode, plug in and fully charge (overnight).
Then shutdown.
Then restart.
All okay! ;-)
Hallo,

ik zit met hetzelfde probleem :(. Ik heb bovenstaande procedure geprobeerd, maar ik kom helaas niet in de recovery mode. Als ik recovery mode selecteer en op power druk gebeurt er helemaal niets (geen android met uitroepteken). Als ik hem gewoon in de lader zet, zie ik eerst even het google embleem en vervolgens het bekende static/flashing scherm.

Andere oplossingen (power 30 sec vasthouden, power en volume vasthouden, vanuit het bovenstaande menu "off" selecteren en dan laden) hebben overigens niet gewerkt voor mij.

Ik vond overigens eens mogelijke oorzaak van dit probleem op een andere site:
http://forums.androidcent...o-matter-what-i-do-2.html

Hier beweren ze dat een losse connector het probleem zou kunnen zijn. In mijn geval zou dit een verklaring kunnen zijn omdat het probleem optrad toen ik de nexus in de auto had gebruikt. Iemand hier het al eens aangedurfd on de Nexus open te maken?

Gerbrand

• horizon1978
Hallo,

voor degene die de Nexus al wat langer hebben:

houden jullie je ook aan de 'regels' voor opladen?

dwz liever niet compleet dischargen (slechts 1x per maand), vanaf ~40% weer opladen en liefst bij ~95% er weer vanaf halen.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-12 20:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

horizon1978 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:26:
Hallo,

voor degene die de Nexus al wat langer hebben:

houden jullie je ook aan de 'regels' voor opladen?

dwz liever niet compleet dischargen (slechts 1x per maand), vanaf ~40% weer opladen en liefst bij ~95% er weer vanaf halen.
Nee, ik heb over het algemeen zat te doen op een dag.

PSN & XBL: Denkoyugo

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nee daar hou ik me niet aan. Hij gaat gewoon 's nachts op de lader. (en af en toe overdag als ik hem toevallig veel gebruikt heb) Bijna altijd is dat vanaf 15-40% en gewoon altijd naar 100%.

waar heb je die regels eigenlijk vandaan, want volgens mij zijn dat 'regels' van vroegah, en zijn de accu's tegenwoordig zo goed dat dit al lang niet meer geldt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Nu 2 keer gehad dat de nexus opeens uit was gegaan. De aanknop wat langer dan normaal inhouden en hij ging gelukkig weer aan. Geen id waar het door komt :( heb er wel wat over gelezen dat het door 4.2.1 komt? of heb ik dit fout... ik werk met 2 users op de tablet dus multi user gebeuren.

Wat het opladen betreft. Ik hang hem gewoon de hele avond aan het stroom en dat doe ik als hij onder 10% komt ;) geen id of dat goed of slecht is...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Uiteraard hou ik me niet aan die regels. Sinds de komst van Li-Ion batterijen, is dat niet meer nodig. Die cellen uit die batterijen mogen absoluut niet volledig ontladen worden (dan gaan ze stuk), maar dat kunnen ze ook helemaal niet. Er zit altijd electronica in die batterijen namelijk.

Alleen als je Li-ION penlites ofzo gaat gebruiken, werkt dat niet. Dan moet je wel opletten mogelijk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• speedme
speedme schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 20:05:
Naar aanleiding van het 0% batterij-level probleem, vandaag maar eens wat dingen geprobeerd met helaas hetzelfde als resultaat :

1. originele rom opnieuw geflashed (m.b.v. de Nexus Root Toolkit) --> nog altijd zelfde probleem dat batterij-level op 0% blijft staan en de status "unknown" aangeeft.
2. CM 10.1 met CWM Touch geflashed --> weer zelfde resultaat.
3. geprobeerd de tablet te resetten door POWER + VOL UP + VOL DOWN te gebruiken --> zelfde resultaat.

Al met al een hele dag verder, probleem nog altijd niet opgelost.

Ik ben dus bang dat ik hem moet opsturen naar Asus ter reparatie.
Iemand ervaring ermee hoe lang dat ongeveer duurt ?

Of zou ik er nog mee naar de MM kunnen (in de hoop dat ze er nog eentje op voorraad hebben ?
Tablet is namelijk nu ongeveer 1 maand oud (gekocht op 3 december).
Ik quote mezelf maar even, maar wel met de oplossing.

Blijkbaar is de kwaliteitscontrole van Asus niet zo scherp, want er zijn nogal wat batterij problemen te lezen op internet.

In mijn geval heb ik de back cover van de tablet zeer voorzichtig los gemaakt en het bleek dat de connector vanaf de batterij naar het mainboard niet goed in de socket zat.
Ik heb deze dus ferm aangedrukt en vervolgens de back cover weer terug geplaatst.

Na het opstarten van de N7 heb ik weer juiste batterij readings.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• horizon1978
[b][message=39527160,noline]
waar heb je die regels eigenlijk vandaan, want volgens mij zijn dat 'regels' van vroegah, en zijn de accu's tegenwoordig zo goed dat dit al lang niet meer geldt.
Ja, dat dacht ik ook. Maar voorzichtig als ik ben met m'n nieuw gadget heb ik wat rondgegoochelt.

oa
For long-term battery longevity, according to Battery University and several other sources, you really want to keep the battery between about 20% and 80% charge as much as you can while being realistic and not obsessing about it too much. This is more important for devices without a replaceable battery, of course.
van: http://forums.androidcent...xus-7-battery-life-2.html

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-12 09:04
horizon1978 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:37:
[...]

Ja, dat dacht ik ook. Maar voorzichtig als ik ben met m'n nieuw gadget heb ik wat rondgegoochelt.

oa
[...]

van: http://forums.androidcent...xus-7-battery-life-2.html
Het artikel waar die user naar verwijst legt ook uit waarom het slecht is om tot 100% te laden.
Als ik het goed begrijp zorgt het hoge voltage van een "volle" accu ervoor dat hij sneller slijt. Ook is de invloed van zelfontlading het dan het hoogst.
Schijnbaar is het ook heel slecht om je telefoon/tablet op te laden terwijl hij aan staat. Omdat het voltage van een accu lager is onder load, blijft de lader laden terwijl de accu eigenlijk al "vol" is.

In het artikel gaan ze echter wel uit van een basale 1cell's accu zonder enige extra elektronica.
Je mag er vanuit gaan dat de originele accu tegenwoordig vol zit met beveiligingen en circuits om dit soort schade te voorkomen. Je hebt echter ook namaak spul zonder deze snufjes (is namelijk de helft goedkoper om te maken). Die kunnen hier dus helemaal niet tegen en gaan dus stuk of ontploffen.

TheS4ndm4n#1919

• bsmpower
  • Laatst online: 22:36
Zonlichtstad schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:12:
[...]
Hallo,

ik zit met hetzelfde probleem :(. Ik heb bovenstaande procedure geprobeerd, maar ik kom helaas niet in de recovery mode. Als ik recovery mode selecteer en op power druk gebeurt er helemaal niets (geen android met uitroepteken). Als ik hem gewoon in de lader zet, zie ik eerst even het google embleem en vervolgens het bekende static/flashing scherm.

Andere oplossingen (power 30 sec vasthouden, power en volume vasthouden, vanuit het bovenstaande menu "off" selecteren en dan laden) hebben overigens niet gewerkt voor mij.

Ik vond overigens eens mogelijke oorzaak van dit probleem op een andere site:
http://forums.androidcent...o-matter-what-i-do-2.html

Hier beweren ze dat een losse connector het probleem zou kunnen zijn. In mijn geval zou dit een verklaring kunnen zijn omdat het probleem optrad toen ik de nexus in de auto had gebruikt. Iemand hier het al eens aangedurfd on de Nexus open te maken?

Gerbrand
Is het inmiddels wel gelukt? Ik heb de combinatie aan/uit knop + volume omlaag ingedrukt tijdens het herstarten, en net zo lang ingedrukt tot ik het menu zag (dus weet niet of het precies 30 seconden zijn geweest).

Ik denk te weten wat bij mij het probleem is geweest. Ik heb een usb kabel waarmee ik een usb stick kan aansluiten. Ik heb in de trein de Nexus uitgezet en daarna de kabel er uit gehaald. Volgens mij heeft dit er voor gezorgd dat ie weer aan ging (had hem inmiddels in de tas gestopt) en is dus helemaal leeg gelopen qua accu. Is natuurlijk wel slecht dat de tablet dan niet meer aan kan... maar dit lijkt dus een fout bij de eerste oplage i.c.m. de nieuwste firmware. Hopelijk wordt dit softwarematig opgelost in de toekomst. Ik heb het probleem daarna niet meer gehad!

• jmk

jmk

RocketKoen schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:19:
[...]
Het artikel waar die user naar verwijst legt ook uit waarom het slecht is om tot 100% te laden.
Als ik het goed begrijp zorgt het hoge voltage van een "volle" accu ervoor dat hij sneller slijt. Ook is de invloed van zelfontlading het dan het hoogst.
Schijnbaar is het ook heel slecht om je telefoon/tablet op te laden terwijl hij aan staat. Omdat het voltage van een accu lager is onder load, blijft de lader laden terwijl de accu eigenlijk al "vol" is.

In het artikel gaan ze echter wel uit van een basale 1cell's accu zonder enige extra elektronica.
Je mag er vanuit gaan dat de originele accu tegenwoordig vol zit met beveiligingen en circuits om dit soort schade te voorkomen. Je hebt echter ook namaak spul zonder deze snufjes (is namelijk de helft goedkoper om te maken). Die kunnen hier dus helemaal niet tegen en gaan dus stuk of ontploffen.
Het schijnt dat laden ook nog eens beperkt wordt door de kernel. Daarom is je gsm wel eens voor 97% opgeladen na 4 uur laden. Ook weer een beveiligingsmechanisme.

Ik had laatst een offline rijmwoordenboek gedownload om in de trein een gedicht te kunnen maken. Lukte aardig wel 12 crashes. Waarschijnlijk ook een behoorlijke battery drain.

Volgende dag was mijn N7 helemaal dood. Dus ik in de oplader doen. Begon op te laden vanaf 0%. Best angstig.

Gelukkig doet de batterij het nu goed en volgens mijn batterywidget is de gezondheid goed.

• Zonlichtstad
bsmpower schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:15:
[...]

Is het inmiddels wel gelukt? Ik heb de combinatie aan/uit knop + volume omlaag ingedrukt tijdens het herstarten, en net zo lang ingedrukt tot ik het menu zag (dus weet niet of het precies 30 seconden zijn geweest).
Helaas niet :(. Het lukt mij dus wel om het bootloader menu te krijgen en ook om daar een optie te selecteren. Echter: hij komt dus nooit in de recovery mode. Overigens is het tablet zonder aangesloten oplader helemaal dood. Ik begin daarom steeds meer te denken dat bij mij ook de connector van de batterij richting mainboard los ligt. Morgen ga ik hem daarom denk ik toch maar eens open maken.

Gerbrand

• bsmpower
  • Laatst online: 22:36
Zonlichtstad schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 00:00:
[...]
Helaas niet :(. Het lukt mij dus wel om het bootloader menu te krijgen en ook om daar een optie te selecteren. Echter: hij komt dus nooit in de recovery mode. Overigens is het tablet zonder aangesloten oplader helemaal dood. Ik begin daarom steeds meer te denken dat bij mij ook de connector van de batterij richting mainboard los ligt. Morgen ga ik hem daarom denk ik toch maar eens open maken.

Gerbrand
Het idee is ook dat je de tablet in het bootlader menu laat staan en dan laat opladen. Je hoeft niks te doen in het boot menu zelf (dus geen recovery modus starten o.i.d.). Het menu zorgt er namelijk voor dat de tablet niet gelijk uit gaat en je de tablet weer kan laten opladen. Ik heb hem na een uurtje herstart en de tablet ging gewoon weer aan (en bleef aan). Vanaf dat moment gewoon weer via de normale manier opgeladen.

Verwijderd

Ik heb nu al enkele dagen last van wederkerende strepen/vegen op mijn scherm. Ik probeer ze te verwijderen met een brillendoekje, maar langer dan 10 minuten blijven ze niet weg.

Wat is de meest veilige manier om het scherm eens grondig schoon te maken?

• Zonlichtstad
bsmpower schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:07:
[...]

Het idee is ook dat je de tablet in het bootlader menu laat staan en dan laat opladen. Je hoeft niks te doen in het boot menu zelf (dus geen recovery modus starten o.i.d.). Het menu zorgt er namelijk voor dat de tablet niet gelijk uit gaat en je de tablet weer kan laten opladen. Ik heb hem na een uurtje herstart en de tablet ging gewoon weer aan (en bleef aan). Vanaf dat moment gewoon weer via de normale manier opgeladen.
Dit heb ik al geprobeerd. Ik heb hem een uurtje of zo in het menu laten staan, maar er gebeurt niets.

Ik heb daarnaast de lader aangesloten op een watt-meter. Hieruit blijkt dat er nauwelijks een laadstroom aanwezig is. Als ik bijvoorbeeld mijn smartphone op de lader aansluiten trekt hij 3W. De Nexus trekt maar 1.5 W, wat mij typisch lijkt voor normaal gebruik (backlight etc.). Hij zou eerder in de orde 8-10 W moeten trekken.

Kortom: ik denk dat ik zometeen maar eens voorzichtig de achterkant er af ga halen en kijk of er iets los zit.

Edit: operatie geslaagd! :) De connector van de batterij naar het mainboard zat inderdaad los. Ik heb hem nu op de lader aangesloten en hij trekt 4.5 W. Ik heb toen ik hem open had de batterij beter vastgezet door de lege ruimte op te vullen met een limonaderietje.

Gerbrand

[ Voor 10% gewijzigd door Zonlichtstad op 04-01-2013 15:58 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:45:
Ik heb nu al enkele dagen last van wederkerende strepen/vegen op mijn scherm. Ik probeer ze te verwijderen met een brillendoekje, maar langer dan 10 minuten blijven ze niet weg.

Wat is de meest veilige manier om het scherm eens grondig schoon te maken?
Wat voor strepen zijn het? Foto misschien ervan maken?

Waar ik stiekem wel van baal maar niet voor dit topic is. De cases zijn best bizar slecht te krijgen zeg :X Internet is the way to go maar winkels die zelfs de Nexus hebben zijn erg mager met cases...

[ Voor 19% gewijzigd door Touchdomex op 04-01-2013 18:17 ]

Verwijderd

Touchdomex schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:17:
[...]

Wat voor strepen zijn het? Foto misschien ervan maken?

Een foto maken is moeilijk. Het lijken strepen van condensatie te zijn als het scherm uit staat (dus lichter van kleur), maar als je ze daadwerkelijk condenseert door er bv. op te ademen dan zijn ze resistent en kleuren (blijven) ze donkerder dan de rest. Het zijn 2 vegen, een links en een rechts op mijn scherm.

Steeds met de nodige zorg behandeld, dus nooit met vuile vingers e.d.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 19:07 ]

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:45:
... wederkerende strepen/vegen op [het] scherm
Mijn N7 (32G van november) heeft vermoed ik iets gelijkaardigs, maar niet zo erg(?): op uitgeschakeld (en proper) scherm: zie je totaal niets, bij beademen zie je strepen (en een druppel) in de lengte verschijnen. Deze lijken ook vet/vuil beter op te nemen en vast te houden; proper maken is geen probleem.

Ik schrijf het toe aan het fabricageproces. Aangezien ik het enkel zie bij zoals beschreven heb ik er geen last van en maak er geen probleem van.

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

• jmk

jmk

Overigens kan je de Nexus 7 gewoon gebruiken me vieze vingers. Gewoon schoonmaken met een microvezeldoekje en hij is weer brandschoon.

Dat is natuurlijk het voordeel van hard en glad glas. Bovengenoemde problemen lijken te maken hebben met fabricagefouten of misschien wel resten van oplosmiddelen aan vingers. Dat laatste lijkt me wel lijp.

• spokje
  • Laatst online: 15:55
Soms gebeurt het dat de batterij leegloopt doordat een app blijft hangen. Nu vrat Tapatalk mn hele batterij leeg. Meer mensen hier last van?

• ProfaNe
  • Niet online
spokje schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:20:
Soms gebeurt het dat de batterij leegloopt doordat een app blijft hangen. Nu vrat Tapatalk mn hele batterij leeg. Meer mensen hier last van?
Mijn advanced taak killer killed elk half uur alle apps behalve de taak killer natuurlijk ;) mails enzo ontvang je dan nog gewoon, weet ook niet of hij echt alle apps killed maar hij zegt van wel :p misschien een oplossing?

• jmk

jmk

Ik zou gewoon heel kritisch kijken naar apps die de boel vernaggelen met drains. Dus vuistregel is verwijderen. Taskkillers zou ik niet doen, je hebt niet voor niets RAM in je device, handig om er gebruik van te kunnen maken. Bij goed geschreven apps heb je geen taskkillers nodig.

Tapatalk is een uitzondering. Nu nog in beta, straks goedkoper aan te schaffen omdat je nu de beta draait.
Ik zou de huidige versie na gebruik geforceerd sluiten en een update afwachten.

• horizon1978
Mee eens, task killers voegen niets toe. Android heeft uit zichzelf en heel goed geheugen beheer.

Dealextreme.com is ideaal voor hoesjes en cases, ook voor de Nexus. Goedkoop ook.

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-12 19:36
Taskkillers, dat is toch iets van Android 2.1 :P

• ProfaNe
  • Niet online
edit: heb wat artikelen over task killers gelezen en het is idd useless tegenwoordig lol 8)7

[ Voor 81% gewijzigd door ProfaNe op 06-01-2013 13:14 ]

Verwijderd

Ik heb enkel de task manager om vastgelopen apps of apps waar ik helemaal niet meer ingelogd mee wil zijn eruit te krijgen

• welvaartsbuik
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-12 14:19
ik heb een probleem met nexus 7 bluethooth hij pakt toetsenbord headset PC na tijdje niet meer staat er wel paired mja niks anders

• RocketKoen
welvaartsbuik schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:55:
ik heb een probleem met nexus 7 bluethooth hij pakt toetsenbord headset PC na tijdje niet meer staat er wel paired mja niks anders
Ik kan uit die zin niet opmaken of nu je nexus 7, je pc, je toetsenbord of je headset niet werkt...

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Sinds deze vrijdag heb ik ook een nexus 7, tot nu toe bevalt hij me best wel :)

Was eerst wat teleurgesteld dat ik swiftkey opnieuw moest aanschaffen voor de tabletversie, maar vooral na het in landscape mode te proberen ben ik heel blij dat ik het gedaan heb: Typen in landscape met swiftkey is zoveel eenvoudiger nu :).
Ik ben terug google currents gaan gebruiken. Op men telefoon had ik het opgegeven voor andere rss readers, maar currents voelt echt perfect aan op een tablet. Hetzelfde voor Flipboard, echt een plezier om te gebruiken op zo'n scherm.
Ik heb ook wat games geprobeerd: Rayman ziet er echt fantastisch uit, haarscherp en enorm vloeiende animatie. Hetzelfde voor Cut the Rope HD, wat ook nog eens gemakkelijker speelt.

• horizon1978
Hoezo swiftkey? Standaard kun je toch ook "swipend" typen? Wat maakt swiftkey zo speciaal eigenlijk?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
horizon1978 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:03:
Hoezo swiftkey? Standaard kun je toch ook "swipend" typen? Wat maakt swiftkey zo speciaal eigenlijk?
Alles is persoonlijk ;)

Maar ik vind het geweldig, wat mij betreft de beste voorspeller van woorden en correctie van woorden die er is.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

horizon1978 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:03:
Woordvoorspelling, foutcorrectie (compensatie voor verkeerd landen op je toetsen), de slimme manier om snel aan minder vaak gebruikte toetsen te geraken, en gewoon een betere layout in het algemeen. Ik haal er best veel tijdswinst mee :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WusHDFcOtvDPN7n2twjAzKVf/full.png

Heb vandaag ook maar een hoes besteld voor men nexus 7. De officiele asus hoes krijgt heel positieve reviews.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:59
Swiftkey, de nuttigste app ooit! Heeft mij al heel wat weird typo's bespaard, en als ik de app mag geloven sinds ik hem heb al ruim 10.000 toetsaanslagen bespaard.

Echt een uitkomst!

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• welvaartsbuik
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-12 14:19
RocketKoen schreef op maandag 07 januari 2013 @ 02:05:
[...]

Ik kan uit die zin niet opmaken of nu je nexus 7, je pc, je toetsenbord of je headset niet werkt...
allen, vooral toetsenvord en headset! als die in sleep modus komen(minutje niet gebruikt ofzo) kunnen ze niet reconnecten

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:15:
[...]

Woordvoorspelling, foutcorrectie (compensatie voor verkeerd landen op je toetsen), de slimme manier om snel aan minder vaak gebruikte toetsen te geraken, en gewoon een betere layout in het algemeen. Ik haal er best veel tijdswinst mee :)
[afbeelding]

Heb vandaag ook maar een hoes besteld voor men nexus 7. De officiele asus hoes krijgt heel positieve reviews.
Niet als je de foto's bij het artikel bekijkt, daar blijkt na een week al slijtage aan de hoes voor te komen.
Modbreak:Alles over accessoires graag in het juiste topic, niet hier.

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 07-01-2013 16:33 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Nexus 7 is best een goede tablet, vooral prijs/prestatie, maar is het het nu nog waard om er één te halen. Aangezien de eerste release in Juli was, denk ik dat het neit lang meer gaat duren voor er een opvolger komt. Wat denken jullie ?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:29:
Nexus 7 is best een goede tablet, vooral prijs/prestatie, maar is het het nu nog waard om er één te halen. Aangezien de eerste release in Juli was, denk ik dat het neit lang meer gaat duren voor er een opvolger komt. Wat denken jullie ?
2e release is nu nog bezig. Opvolger zou op zijn vroegst deze zomer aangekondigd worden en de support zal naar vermoeden nog wel eventjes doorgaan. Aangezien die met 3G nog niet eens goed te krijgen zijn :+

• jmk

jmk

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:29:
Ik denk dat een Nexus met Tegra 4 veel gaver is. Maar dan zit je nog een lange tijd zonder goede tablet als je daar op wacht.

De Nexus heeft qua levensduur in de vorm van officiële stock firmware een zeer lange levensduur, langer dan een tablet van een ander merk. Dus wat dat betreft zit je wel goed met de Nexus 7.

Qua alle spellen kunnen spelen zul je zeer binnenkort Tegra 4-only spellen krijgen. Knaagt er toch aan je dat je iets mist.

Tegen de tijd dat je een Nexus met Tegra 4 kan kopen, krijg je evengoed een redelijke prijs voor de Nexus 7 denk ik. Maar je zal dan wel verlies moeten nemen.

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-12 19:36
Kortom, het hangt er maar net vanaf waarvoor je de Nexus wilt gaan gebruiken.

• horizon1978
Tja, en het blijft zo dat als je nu iets koopt het morgen weer 'oud' is.

Als je geen fanatieke gamer bent die op Tegra 4 wacht dat kun je hem gerust aanschaffen. Tegra 3 is rap genoeg.

Verwijderd

Zijn er dan games die niet vlot op een tegra3 draaien waardoor je als gamer op de volgende generatie zou wachten?
Meer nog: Zijn er games die uberhaupt niet vlot draaien op de vorige generatie chipsets (Tegra2, Exynos 4210)? Op men bijna 2 jaar oude galaxy S2 heb ik nog nooit gedacht "goh, was men telefoon maar ietsje sneller". Ik dat dat je qua performance nog wel een paar jaar safe zit ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2013 08:52 ]

• jmk

jmk

Ik heb nu Wild Blood op mijn Nexus 7 staan en die loopt vrij soepel, maar net altijd. Vooral met het opstarten iets minder.

Mogelijk komt dat omdat de game een Tegra3 detecteert, maar daarvan niet de kloksnelheid. De kloksnelheid van de tegra3 in de N7 wat teruggeschroefd bij de standaard ROM.

Ook in Pitfall zitten soms wat schokjes. Dit zal je in de SGS2 wellicht ook hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door jmk op 08-01-2013 13:40 ]

• grapefruit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
kristo schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:43:
[...]

Mijn N7 (32G van november) heeft vermoed ik iets gelijkaardigs, maar niet zo erg(?): op uitgeschakeld (en proper) scherm: zie je totaal niets, bij beademen zie je strepen (en een druppel) in de lengte verschijnen. Deze lijken ook vet/vuil beter op te nemen en vast te houden; proper maken is geen probleem.

Ik schrijf het toe aan het fabricageproces. Aangezien ik het enkel zie bij zoals beschreven heb ik er geen last van en maak er geen probleem van.
Ik heb ook kleine vegen op mijn scherm die niet weggaan, in het middel zit zelfs een perfecte cirkel ter grootte van de bodem van een glas, maar ik zou mijn tablet natuurlijk nooit als onderzetter gebruiken :P. Zal inderdaad fabrieksfoutje zijn, ik kan me er gelukkig niet echt aan storen.

• horizon1978
Die cirkel heb ik ook, die krijg je weg met brillendoek, maar de cirkel keert weer terug na tijdke, volgens mij is dat het centrale beeldbuis punt waar alle stof naar toe getrokken wordt... lol

Vingervegen en ander "schmutzigkeit" blijven er altijd op komen als je zo'n touchscreen gebruikt, enige manier om dat te voorkomen is om hem niet te gebruiken, maar tja, veredeld fotolijstje willen we ook niet. haha.

• jmk

jmk

Of een stylus gebruiken. Zullen mensen met smetvrees wel veel doen denk ik.

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 13:33
Ik ben sinds maandag (gisteren) in het bezit van een Nexus 7, ik was eigenlijk geeneens van plan om een tablet te kopen, maar stond in de Mediamarkt met een vriend die wel op zoek was en ik raakte echt zo onder de indruk van de bouwkwaliteit, de clean feeling van de software en van het goede scherm dat zelfs de ipad mini die ik daarna in mijn handen had mij vies tegenviel. Dus voor die 250 euro heb ik hem meteen maar meegenomen, die vriend van mij trouwens ook.

Was erg tevreden over alles, totdat ik door kreeg dat hij vanuit zichzelf spontaan reboot, en dat best wel vaak, het is me sinds gisterenavond tot nu al een stuk of 5x gebeurd.
Heb gezocht of er meer soortgelijke klachten waren en die waren er, van wat ik heb gelezen wijten de meeste mensen het aan de Jelly Bean 4.2 update. Weet iemand of er een oplossing bestaat voor dit probleem?

Erg jammer, het verpest best wel de positieve user-experience die ik er in beginsel mee had.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-12 12:41
Th_mas schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:07:
Ik ben sinds maandag (gisteren) in het bezit van een Nexus 7, ik was eigenlijk geeneens van plan om een tablet te kopen, maar stond in de Mediamarkt met een vriend die wel op zoek was en ik raakte echt zo onder de indruk van de bouwkwaliteit, de clean feeling van de software en van het goede scherm dat zelfs de ipad mini die ik daarna in mijn handen had mij vies tegenviel. Dus voor die 250 euro heb ik hem meteen maar meegenomen, die vriend van mij trouwens ook.

Was erg tevreden over alles, totdat ik door kreeg dat hij vanuit zichzelf spontaan reboot, en dat best wel vaak, het is me sinds gisterenavond tot nu al een stuk of 5x gebeurd.
Heb gezocht of er meer soortgelijke klachten waren en die waren er, van wat ik heb gelezen wijten de meeste mensen het aan de Jelly Bean 4.2 update. Weet iemand of er een oplossing bestaat voor dit probleem?

Erg jammer, het verpest best wel de positieve user-experience die ik er in beginsel mee had.
Gewoon omruilen.
Je hebt duidelijk een slecht exemplaar.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• speedme
De mijne is nog niet 1 keer spontaan gereboot en ik heb de mijne direkt uit de doos geupdate naar 4.2.1

Ik vermoed dus niet dat het aan de update ligt.

Wel is me opgevallen dat de kwaliteitscontrole van Asus ver beneden maat is.
Waarschijnlijk omdat ze zo snel mogelijk aan de zeer grote vraag naar de N7 willen voldoen, maar dat heeft natuurlijk een averechts effect als er een hoop terug ter reparatie worden aangeboden door hardware problemen.

[ Voor 49% gewijzigd door speedme op 09-01-2013 08:46 ]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:28

The Wizard

Moderator Mobile
Die van mij herstart soms ook spontaan, bekend probleem met de 4.2 update.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• speedme
The Wizard schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:46:
Die van mij herstart soms ook spontaan, bekend probleem met de 4.2 update.
Dan zal ik mazzel hebben dus :)

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-12 19:17
Hier ook nog nooit spontane reboots gehad, en iedere keer de updates direct gedownload.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik heb er ook soms last van maar dat is vooral wanneer een app lijkt vast te lopen en vervolgens het hele systeen onderuit schopt.

• ex87
Mijne is sinds aanschaf nog nooit spontaan gereboot, ook gewoon altijd direct geüpdatet.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:14

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Vorige week heb ik voor mijn schoonouders een Nexus 7 32GB opgehaald in de MM in Amsterdam en daar stond al de laatste Android versie op, er was geen update nodig. Hij heeft tot nu toe ook geen enkele reboot gehad.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
janvanduschoten schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:23:
Vorige week heb ik voor mijn schoonouders een Nexus 7 32GB opgehaald in de MM in Amsterdam en daar stond al de laatste Android versie op, er was geen update nodig. Hij heeft tot nu toe ook geen enkele reboot gehad.
Ik mocht eerst nog updaten. Ik kocht mijn 32GB met 4.1.2 en draai nu 4.2. Update kwam een dag later binnen pas

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:10
Touchdomex schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:15:
Ik heb er ook soms last van maar dat is vooral wanneer een app lijkt vast te lopen en vervolgens het hele systeen onderuit schopt.
Heb het alleen als 1 bepaalde app steeds is bijgewerkt, dan start ie hem opnieuw op. Verder nooit :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
martinusz schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:36:
[...]

Heb het alleen als 1 bepaalde app steeds is bijgewerkt, dan start ie hem opnieuw op. Verder nooit :)
Welke is dat? Kan ik er ook op letten.

• Martinusz
Touchdomex schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:40:
[...]

Welke is dat? Kan ik er ook op letten.
HD Widgets :) en die heeft de afgelopen dagen een aantal keer bijgewerkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 09-01-2013 10:49 ]

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
martinusz schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:49:
[...]

HD Widgets :) en die heeft de afgelopen dagen een aantal keer bijgewerkt.
Dat is bij mij ook de reden voor de enigste herstart tot nu toe.

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb sinds gisteravond een probleem met hotmail. Ik kan niet meer verbinden met de server waar dit eerst gewoon goed ging. Ik gebruik de email app op de nexus zelf. Het gekke is dat ik hetzelfde probleem heb op mijn galaxy s3. Hebben meer mensen problemen met hotmail, of ligt het aan mij?

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 13:33
Heb een beetje doorgezocht over het spontane reboot probleem.

Het schijnt een GPS probleem in Android 4.2.1. te zijn, het wordt dus niet direct veroorzaakt door een specifieke app of widget, indirect natuurijk wel. Het advies is dan: Zet je GPS uit.

Google zou het probleem al hebben erkent en belooft dat het verholpen zal zijn na de volgende update, wanneer die komt is echter niet duidelijk.

• Pierre
  • Laatst online: 20:36

Pierre

Van nature lui!

Heel gek ik heb sinds ik de Nexus 7 heb nog nooit een spontane reboot gehad. En mijn GPS staat altijd aan.

[ Voor 16% gewijzigd door Pierre op 09-01-2013 15:44 . Reden: Extra Info ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Martinusz
Th_mas schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:06:
Heb een beetje doorgezocht over het spontane reboot probleem.

Het schijnt een GPS probleem in Android 4.2.1. te zijn, het wordt dus niet direct veroorzaakt door een specifieke app of widget, indirect natuurijk wel. Het advies is dan: Zet je GPS uit.

Google zou het probleem al hebben erkent en belooft dat het verholpen zal zijn na de volgende update, wanneer die komt is echter niet duidelijk.
Ik heb GPS nooit aanstaan vandaar :) nergens last van!

Verwijderd

erikjannemann schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:12:
Ik heb sinds gisteravond een probleem met hotmail. Ik kan niet meer verbinden met de server waar dit eerst gewoon goed ging. Ik gebruik de email app op de nexus zelf. Het gekke is dat ik hetzelfde probleem heb op mijn galaxy s3. Hebben meer mensen problemen met hotmail, of ligt het aan mij?
Had het vanochtend ook.. Is bekend bij hotmail dat mobiele gebruikers problemen kunnen ondervinden. Probleem duurt langer dan verwacht. Http://status.live.com/detail/hotmail
Ik heb ook kleine vegen op mijn scherm die niet weggaan, in het middel zit zelfs een perfecte cirkel ter grootte van de bodem van een glas, maar ik zou mijn tablet natuurlijk nooit als onderzetter gebruiken :P. Zal inderdaad fabrieksfoutje zijn, ik kan me er gelukkig niet echt aan storen.
Ik heb precies dezelfde kringetjes als jij beschrijft, zit gelukkig toch op het zwarte gedeelte, dus ik kan er mee leven.

Verwijderd

Dat hotmail niet werkt op Android heeft te maken met het feit dat google maps niet werkt op windows 8 mobile?

• ex87
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:51:
Dat hotmail niet werkt op Android heeft te maken met het feit dat google maps niet werkt op windows 8 mobile?
Eh, nee? Waarom zou Microsoft alle active sync kapot maken om Android users te pesten? Google Maps werkt trouwens gewoon weer op Windows 8 mobile, dus dat "feit" klopt niet helemaal ;).

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:45
Verkeerde topic, je moet zijn in Accessoires voor de Google Nexus 7 by ASUS. Dit had je ook kunnen lezen in de topicwaarschuwing hier beneden :Y

[ Voor 97% gewijzigd door janvanduschoten op 10-01-2013 08:58 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Offtopic, dus weg.

[ Voor 82% gewijzigd door janvanduschoten op 10-01-2013 08:59 ]

Verwijderd

Ik zou graag een Nexus 7 willen kopen maar nu zie ik dat de 3g versie ook uit is.
Is deze aan te raden? Heb ook al gelezen dat je via tethering een wifi tablet met je telefoon kan verbinden maar hoe werkt dit juist? Dan heb ik geen tablet met 3g meer nodig?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:14

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 08:48:
Ik zou graag een Nexus 7 willen kopen maar nu zie ik dat de 3g versie ook uit is.
Is deze aan te raden? Heb ook al gelezen dat je via tethering een wifi tablet met je telefoon kan verbinden maar hoe werkt dit juist? Dan heb ik geen tablet met 3g meer nodig?
Ik zit even te denken wat voor antwoordt je hierop verwacht. 3G is leuk maar als je al een telefoon hebt met 3g waarvan je een wifi horspot kunt maken dan heb je het niet echt nodig. Hang er eigenlijk vanaf hoe vaak je hem wilt gaan gebruiken op plaatsen waar geen wifi is en waar je wel internet verbinding wilt hebben.

Hoe thetering werkt kun je uiteraard zelf wel even opzoeken :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• ex87
Het is eigenlijk simpel: Wil je af en toe onderweg gebruiken -> Tethering wil je continue browsen met je tablet onderweg -> 3G versie nemen.

Ik heb het een tijdje met Nexus S + iPad gedaan, en vond dat me Nexus S echt heel snel leeg liep door het internet sharen. Ik doe het nu met me Nexus 4 + Nexus 7 voor de paar keer dat ik onderweg wat groter internet wil en dan gaat het prima, maar als ik fulltime in het OV zou zitten en willen internetten zou ik voor de 3G versie gaan.

• sheinemans
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12 23:14
ik zit met nfc te spelen en wil eigenlijk dat het scherm aan gaat bij het lezen van een tag. Heb een case zonder deze functie dus ik heb een nfc stikker op de deksel geplakt en als ik hem nu open doe dan leest hij de tag. Jammer genoeg alleen als ie al actief is. Iemand enig idee of dit mogelijk is? slide to wake heb ik ook nooit gevonden voor de n7 dus wellicht is dit een alternatief voor de aanknop.

www.heinemanss.nl

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Schijnbaar kan het niet zomaar, wel met een hack maar dan vreet ie blijkbaar batterijen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2021829

Edit: woeps, da's voor de Nexus 4, niet de 7.

[ Voor 14% gewijzigd door Bra-Jo op 10-01-2013 09:54 ]

Nomen nescio

Verwijderd

Dan denk ik dat het er ééntje word zonder 3g aangezien ik het waarschijnlijk niet veel zal gebruiken buitenshuis. Bedankt voor de antwoorden en zal mij eens verdiepen in het tetheren!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:48:
Dan denk ik dat het er ééntje word zonder 3g aangezien ik het waarschijnlijk niet veel zal gebruiken buitenshuis. Bedankt voor de antwoorden en zal mij eens verdiepen in het tetheren!
In android staat het gewoon onder het tabje "advanced" bij je connection settings.
Eerst je telefoon met je tablet pairen met bluetooth (alleen de 1e keer)
Dan op je telefoon "internet verbinding delen over bluetooth" aanvinken. (ook alleen 1e keer geloof ik)
Dan op je tablet, in het connection menu op de gepairde bluetooth verbinding met je telefoon klikken, en een vinkje zetten bij "use internet connection from this device". (elke keer als je bluetooth verbinding is verbroken).

Of een NFC tag met deze instructies programmeren en de achterkant van je telefoon plakken :P

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 ... 32 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)