• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15
Is bluetooth niet een stuk langzamer dan WiFi? Accuduur vind ik niet zo boeiend aangezien ik de telefoon ook kan uitzetten als ik hem niet nodig heb als hotspot.. Dat sommige providers meegeleverde telefoons blokkeren voor tethering lijkt me geen probleem als ik een simlockvrije telefoon koop met een los sim-only abonnement, toch?

De Nexus 7 werkt dus sowieso met elke WiFi hotspot, ook die via tethering?

Verwijderd

Was tot vandaag zeer blij met mijn nieuwe nexus 7. Alleen vandaag al twee keer gehad dat de nexus tijdens het spelen van een spelletje (Angry Birds - Star Wars) in één keer helemaal uitviel. Hierbij is dan een lichte 'plop' te horen op mijn koptelefoon. De batterij was nog wel meer dan 30%.

Ik baal hier wel van en weet niet wat ik hier nu mee aanmoet. Terugsturen? Zijn er nog anderen met deze ervaring?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:22:
Was tot vandaag zeer blij met mijn nieuwe nexus 7. Alleen vandaag al twee keer gehad dat de nexus tijdens het spelen van een spelletje (Angry Birds - Star Wars) in één keer helemaal uitviel. Hierbij is dan een lichte 'plop' te horen op mijn koptelefoon. De batterij was nog wel meer dan 30%.

Ik baal hier wel van en weet niet wat ik hier nu mee aanmoet. Terugsturen? Zijn er nog anderen met deze ervaring?
Ik heb ditzelfde probleem (gehad) met mijn Nexus 7 en Angry Birds. Heb hem al een tijd niet meer gespeeld, maar toen hij pas uit was is me dit twee keer gebeurd. Ook met de plop op de speakers.

Zolang dit niet buiten Angry Birds gebeurt zal het niet aan de Nexus zelf liggen.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-12 21:20

jmk

Stickmount(ROOT) heeft nu ook NTFS support heb ik gelezen. Je moet gewoon wat bibliotheek-files in de root van je externe SD kaart zetten.

In de play store van stickmount staat de how-to.

Yippie kayak, other buckets!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:34
Inflatable schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:46:
Is bluetooth niet een stuk langzamer dan WiFi? Accuduur vind ik niet zo boeiend aangezien ik de telefoon ook kan uitzetten als ik hem niet nodig heb als hotspot.. Dat sommige providers meegeleverde telefoons blokkeren voor tethering lijkt me geen probleem als ik een simlockvrije telefoon koop met een los sim-only abonnement, toch?

De Nexus 7 werkt dus sowieso met elke WiFi hotspot, ook die via tethering?
ja, de Nexus werkt prima met alle wifi hotspots. Ik weet zo FF niet uit mijn hoofd hoe snel de BT verbinding is, maar vergeet niet dat je mobiele data verbinding waarschijnlijk eerder de bottleneck zal zijn. Wat dat betreft heeft de extra snelheid die WiFi tetheren tussen je devices gaat brengen dus weinig zin... Tenminste, zo ervaar ik het.

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik gebruik mn xperia u om te tetheren. Een goedkope Android phone met 1ghz dualcore ;) Heb een abbo bij HI en extra snel internet. Werkt echt perfect voor in de trein.

Hoe zet je op de Nexus uit dat hij automatisch aanpast wat je typt? Als ik phone typ maakt hij er zelf iPhone van... En als ik backspace doe haalt ie soms hele woorden of stukken zinnen weg.

[ Voor 36% gewijzigd door ProfaNe op 16-12-2012 23:45 ]

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11 14:21
GeeEs schreef op zondag 16 december 2012 @ 23:30:
ja, de Nexus werkt prima met alle wifi hotspots.
Mijn N7 kan géén verbinding maken met wifi hotspot van mijn telefoon - terwijl m'n laptop prima verbindt. Iets over dat Android geen ad hoc wifi ondersteunt. BT werkt wel, en is ook wel prima verder. Minder zwaar voor accu inderdaad.

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Marko_J schreef op zondag 16 december 2012 @ 23:50:
Mijn N7 kan géén verbinding maken met wifi hotspot van mijn telefoon
En jouw telefoon is ... ?

"Give me data" - Sherlock Holmes

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is er in Chrome een manier om snel naar het begin en einde van lange pagina's (zoals deze) te scrollen?

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Olaf van der Spek schreef op maandag 17 december 2012 @ 01:13:
Is er in Chrome een manier om snel naar het begin en einde van lange pagina's (zoals deze) te scrollen?
gewoon een flinke swype werkt bij mij altijd.

^ Post is hierboven!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

cheiron schreef op zondag 16 december 2012 @ 17:37:
Ik ben benieuwd hoe Asus om gaat met mijn "infinite bootloop" nexus... Hij is vrijdag opgehaald door de TNT. Ik hoop dat ze hem kunnen fixen.
een Factory reset en hij kan weer terug. Als je zelf gezocht had had je het binnen 2 minuten opgelost.

^ Post is hierboven!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-12 09:04
Marko_J schreef op zondag 16 december 2012 @ 23:50:
[...]

Mijn N7 kan géén verbinding maken met wifi hotspot van mijn telefoon - terwijl m'n laptop prima verbindt. Iets over dat Android geen ad hoc wifi ondersteunt. BT werkt wel, en is ook wel prima verder. Minder zwaar voor accu inderdaad.
Android ondersteunt dit volgens mij ook nog niet zo lang. Welke versie draai je op je telefoon?
Hier op mn galaxy S met android 4.1 (cyogen mod) werkt een Wifi hotspot namelijk prima met de N7.

Let wel op dat tetheren een serieuze aanslag kan zijn op je dataplan.
Android staat namelijk standaard op het automatisch updaten van apps over wifi. En een tether ziet hij als wifi.
Ik had tijdens mn experiment met tetheren ineens 150MB verbruikt omdat een paar games gingen updaten.

Om dat te voorkomen kun je automatisch updaten het beste uitzetten in play.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 22:26:
[...]

Ik heb ditzelfde probleem (gehad) met mijn Nexus 7 en Angry Birds. Heb hem al een tijd niet meer gespeeld, maar toen hij pas uit was is me dit twee keer gebeurd. Ook met de plop op de speakers.

Zolang dit niet buiten Angry Birds gebeurt zal het niet aan de Nexus zelf liggen.
Dank voor je reactie. Is jammer, maar zal er dus minder op moeten gamen. ;)

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 17:59

LoneWolf

Just a Byte

RocketKoen schreef op maandag 17 december 2012 @ 02:05:
[...]

Android ondersteunt dit volgens mij ook nog niet zo lang. Welke versie draai je op je telefoon?
Hier op mn galaxy S met android 4.1 (cyogen mod) werkt een Wifi hotspot namelijk prima met de N7.

Android staat namelijk standaard op het automatisch updaten van apps over wifi. En een tether ziet hij als wifi.
Ik had tijdens mn experiment met tetheren ineens 150MB verbruikt omdat een paar games gingen updaten.

Je kan ook aangeven bij instellingen, datagebruik, de settings (3puntjes rechts boven) dat je phone een mobiele hotspot is, nu zullen er bepaalde functies uitgeschakeld worden, en geen grote downloads op de achtergrond plaats vinden.

Overigens is het gebruik van tethering via wifi naar de nexus7 idd een hit and miss, bluetooth werkt iedere keer prima bij mij.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Strunkie schreef op maandag 17 december 2012 @ 01:16:
gewoon een flinke swype werkt bij mij altijd.
Met 100 posts/pagina moet ik tig keer flink swypen.
Vanochtend deed m'n N7 raar. Batterij was bijna leeg (gisteravond 11%), dus ik wilde even kijken hoeveel er nog over was. Volgens mij 5%, maar hij sloeg ineens uit. Oplader eraan, weer starten, maar elke keer ging hij toch weer een shutdown uitvoeren. Na de shutdown was er ruis op het scherm en de speaker, erg vreemd. En dit blijft zich herhalen.

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 17:20

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Strunkie schreef op maandag 17 december 2012 @ 01:20:
[...]

een Factory reset en hij kan weer terug. Als je zelf gezocht had had je het binnen 2 minuten opgelost.
Inderdaad. Totaal geen reden om het terug te sturen. Gewoon resetten en alles doet het weer.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• Inflatable
RocketKoen schreef op maandag 17 december 2012 @ 02:05:

Daarom heb ik uiteindelijk juist besloten om voor de tethering optie te gaan i.p.v. te blijven wachten op de 3G versie van de Nexus 7.. Nu Vodafone die 10GB aktie heeft, ook met sim-only, daar komt geen los mobiel internet abonnement zelfs bij in de buurt..

Ik heb vanmiddag dus een "gewone" Nexus 7 32GB gehaald samen met een simlockvrije HTC Desire C (samen nog steeds een stuk goedkoper dan een vergelijkbare iPad mini!).. Tethering ook al getest en dat werkt perfect zowel via WiFi als bluetooth.. Morgen de bestelde goedkoopste 1 jarige sim-only van Vodafone met 10GB in de HTC, en ik hoef me een jaar lang geen zorgen te maken om een datalimiet.. Die 10GB per maand ga ik echt niet opmaken.. En dat het 1e half jaar voor slechts 14,75 per maand.. Daar heb ik het extra moeten meedragen van de kleine HTC wel voor over.. En ik kan nog 75 minuten bellen en onbeperkt SMSen ook als bonus.. Top deal, wat ik al veel eerder had moeten doen.. Nutteloos gewacht op die 3G versie..

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:59
Eerste half jaar bijna 15€ maar wat betaal jij dan voor de overige 6 maanden ?
Mijn kameraad heeft sinds zaterdag een Nexus 7, daarvoor drie maanden een ipad gehad maar hij vond het drie keer niks.
Het makkelijk kopiëren van muziek en films is een pré en dat gaat met Apple via iTunes nu eenmaal lastig.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Inflatable
29,50 euro.. Ook nog steeds goedkoper dan een los mobiel internet abonnement van welke provider dan ook, met bovendien nog steeds die hoge limiet van 10GB..

Dat soort informatie is makkelijk te vinden op de website van o.a. Vodafone zelf.. Na afloop van je contract ga je terug naar de standaard 1GB, maar rond die tijd zijn er vast wel weer andere aantrekkelijke aanbiedingen.. 2 jarig contract kan ook, dan betaal je het 1e jaar 14,75 en het 2e jaar 29,50.. Maar omdat de ontwikkelingen in de markt nu best snel gaan wil ik me niet langer dan 1 jaar binden..

[ Voor 65% gewijzigd door Inflatable op 18-12-2012 03:14 ]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:10
Ik was in zo'n geval voor een oplossing als Bliep gegaan. 50 cent per dag voor onbeperkt data, en je zit nergens aan vast.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Inflatable
Die kende ik nog niet.. Op welke netwerk zitten ze? De snelheid die ze bieden is sowieso niet echt hoog..

• RocketKoen
Inflatable schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 03:18:
Die kende ik nog niet.. Op welke netwerk zitten ze? De snelheid die ze bieden is sowieso niet echt hoog..
De snelheid waar 3G providers mee adverteren haal je toch alleen als je je telefoon naast de zendmast houdt, om 4 uur snachts op woensdag in een dunbevolkt gebied.

TheS4ndm4n#1919

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 17:49
jmk schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 10:04:
Deze app is handig voor mensen met multi user accounts en grote games:
playstore: Multi-User App Share
Alleen de savegames van het spel worden niet gedeeld, de rest wel.

Ik zag op androidpolice een tip naar deze app.
Gave app !

Alleen jammer dat nog niet alles netjes gedeeld wordt.
Zo heb ik een aantal games geinstalleerd onder het hoofdaccoount, maar die werken niet onder de andere accounts. Er wordt dan gevraagd om opnieuw de data te downloaden.

Games die wel werken : Asphalt 7 en GTA IV
Games die niet werken : Real Racing 2 en GTA III

De normale apps werken, voor ik zover kan zien, wel goed.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• kristo
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:47

steveman

Comfortabel ten onder

4 uur 's nachts op een zondag zal het best drukker zijn ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-12 13:14
Ik heb ook last van glitches, maar niet zoals in die video. De glitches die ik merk lijken op de glitches die ik zaf toen ik mijn 6800LE vroeger had geunlockt en overclocked met kennelijk niet helemaal zuivere cores. Mijn N7 laat zulke streepglitches af en toe volledig willekeurig zien. Snelle ogen moet je wel hebben, "oudere" ogen zullen het missen, ik zie ze helaas wel. Lijkt verdacht veel op hardware glitches en niet software, zeker niet van een app. Mogelijk ook directe driver, maar dan zouden het meer moeten hebben, dus ik vermoed fouten in de GPU. Baart me dan ook wel zorgen. :/ Het is ook niet op dezelfde plek, wisselt over het scherm, ik denk echt een paar ms te zien, meestel een serietje van 2-4 achter elkaar verspreid over het scherm... en dat gemiddeld eens per uur. (4.1.2).

[ Voor 12% gewijzigd door dinkelover op 18-12-2012 20:06 . Reden: Wat beter laten lopen.... ]

pepernooot

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Komende vakantie ook eindelijk een Nexus 7 halen met 32GB O+

Ik heb er zin in :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Inflatable
RocketKoen schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 08:43:
[...]

De snelheid waar 3G providers mee adverteren haal je toch alleen als je je telefoon naast de zendmast houdt, om 4 uur snachts op woensdag in een dunbevolkt gebied.
Zal vast niet overal hetzelfde zijn, maar hier bij mij thuis in Hilversum haal ik net tijdens de 1e testen makkelijk over de 5Mbit via 3G (Vodafone), da's ruim 15x zo snel als wat Bliep levert..

Bluetooth tethering meteen ook even geprobeerd, maar dat haalt toch wel flink de snelheid eruit, kom ik niet verder dan zo'n 1,2Mbit max.. WiFi tethering wordt het dus voor mijn Nexus 7.. 8)

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12 00:08
Ligt er wel aan welke tarief je kiest bij bliep, voor 1 euro per dag leveren ze sneller internet.
Maar wel met een maandlimiet van 2Gb. Interessant voor onregelmatig gebruik dus.

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
heb 'm sinds gisterenavond eindelijk ook, die Nexus 7. Bij Vandenborre (BE) hadden ze er een drietal op stock en verkoper zei ook dat ze maar heel af en toe een handvol levering kregen. Indien er besteld moet worden dan kunnen ze wel op een dag of 2 geleverd worden ook.
Nu beetje rondzoeken naar cover (smart-cover principe) en een up to date oplossing voor flash support.

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-12 21:57
Hmmm. Eerste nexus 7 (32gb) had ik al teruggebracht vanwege een screenlift en een halve cirkel patroon op het scherm. Kreeg een nieuwe terug. Had eerst geen screenlift, maar twee weken geleden zie ik opeens dat het er ook is gekomen. Door warmte na veel gebruik lijm los en omhoog gekomen ofzo? Goed, ik dacht valt mee te leven. Maar nu ziet het er naar uit dat hierdoor het touchscreen gewoon niet functioneert. Soms reageert het niet of hij begint dingen snel achter elkaar zelf te doen (bijv. programma's openen die aan de rechter zijkant staan). Volgens mij drukt door het omhoog komen van het scherm iets op de sensoren ofzo. Als ik immers aan de zijkanten druk dan doet ie het opeens weer.

Vervelend zo vlak voor een korte vakantie dat dit ding zo doet.

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

• partyondude
  • Laatst online: 21-12 19:36
Hmm, vanmiddag even de N7 (16 GB) uitgezet, daarna wilde die niet meer aan. Met USB op de pc aangesloten, wordt niet herkend. Alle knoppen tegelijk indrukken, eerst volume, dan power etc etc, niks. Net op netstroom aangesloten, ook niks. Is gewoon een standaard N7, niet geroot of wat dan ook.

Kortom, ik ben ff door m'n trucjes heen. Wat nu? Gewoon met de bon terug naar de MM in Eindhoven? Ding is 9 weken oud.

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-12 14:41
partyondude schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:16:
Hmm, vanmiddag even de N7 (16 GB) uitgezet, daarna wilde die niet meer aan. Met USB op de pc aangesloten, wordt niet herkend. Alle knoppen tegelijk indrukken, eerst volume, dan power etc etc, niks. Net op netstroom aangesloten, ook niks. Is gewoon een standaard N7, niet geroot of wat dan ook.

Kortom, ik ben ff door m'n trucjes heen. Wat nu? Gewoon met de bon terug naar de MM in Eindhoven? Ding is 9 weken oud.
Volume allebei indrukken, daarna powerbutton

Of, eerst lekker lang laten opladen en dan de powerbutton heel lang indrukken. Als er na 20 seconden nog niks gebeurt dan weet ik t ook nie

Verwijderd

partyondude schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:16:

Lees meer over zulke soort "bugs". Ben van plan er zelf ook 1 te halen maar dan root ik hem meteen. Heb ik als laatste optie altijd nog nieuwe software flashen.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:25:
[...]

Lees meer over zulke soort "bugs". Ben van plan er zelf ook 1 te halen maar dan root ik hem meteen. Heb ik als laatste optie altijd nog nieuwe software flashen.
Niet als ie niet meer aan gaat natuurlijk :+

En daarnaast, als hij zijn bootloader unlocked als de n7 WEL aan gaat, kan hij dat ook.
Is iig een non-argument om te rooten

[ Voor 16% gewijzigd door cypher21 op 20-12-2012 23:29 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Verwijderd

cypher21 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:28:
[...]

Niet als ie niet meer aan gaat natuurlijk :+
Als hij helemaal niks meer doet niet nee, of je moet geluk hebben dat je op de een of andere manier de recovery modus in kan. Maar dat kan ongeroot ook(toch?).

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:45
Ik heb mijn N7 nu een aantal weken en hij bevalt me prima! Gebruik hem regelmatig als e-reader in de trein wat prima gaat door het formaat. Verder staat hij op werk heel de dag aan voor muziek (via oordopjes) en ik moet zeggen, dan merk je goed dat er nog een energiezuinige core in zit. Zit inmiddels op 4,5 dag met nog ongeveer 20% accu over. Moet er wel bij zeggen dat ik hem deze week niet als e-reader heb gebruikt :)

Al met al heel tevreden!

WoT stats

• ProfaNe
  • Niet online
ElPaco schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:22:
Ik heb mijn N7 nu een aantal weken en hij bevalt me prima! Gebruik hem regelmatig als e-reader in de trein wat prima gaat door het formaat. Verder staat hij op werk heel de dag aan voor muziek (via oordopjes) en ik moet zeggen, dan merk je goed dat er nog een energiezuinige core in zit. Zit inmiddels op 4,5 dag met nog ongeveer 20% accu over. Moet er wel bij zeggen dat ik hem deze week niet als e-reader heb gebruikt :)

Al met al heel tevreden!
Ik kijk vaak een aflevering van een serie in de trein maar ik vind het geluid zo zacht, kan het soms helemaal niet verstaan terwijl hij gewoon op 15 staat.. Ik gebruik VLC player voor films en luister ik via die google music app en daar is het geluid ook aardig zacht of het komt door mijn cheap-ass oordopjes 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door ProfaNe op 21-12-2012 14:42 ]

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:45
Als ik in de trein muziek luister heb ik hem wel harder staan dan op het werk, maar nooit maximaal. Ik denk dat goede oortjes zeker al een verschil maakt!

Zelfs in de trein zet ik het volume eigenlijk nooit hoger dan 8 of 9, en dat met de beats oordopjes die bij mijn telefoon zaten.

WoT stats

• cypher21
Deadterrorist22 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:37:
[...]

Ik kijk vaak een aflevering van een serie in de trein maar ik vind het geluid zo zacht, kan het soms helemaal niet verstaan terwijl hij gewoon op 15 staat.. Ik gebruik VLC player voor films en luister ik via die google music app en daar is het geluid ook aardig zacht of het komt door mijn cheap-ass oordopjes 8)7
Je kunt het volume in VLC ook nog instellen, dus als die zacht staat, en je systeemvolume hard, is het geluid nog steeds zacht.

Ik gebruik MX player, en met oordopjes staat ie max op 8 a 9 en dat is hard zat vind ik

• ProfaNe
  • Niet online
cypher21 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:47:
[...]

Je kunt het volume in VLC ook nog instellen, dus als die zacht staat, en je systeemvolume hard, is het geluid nog steeds zacht.

Ik gebruik MX player, en met oordopjes staat ie max op 8 a 9 en dat is hard zat vind ik
In vlc staat hij al op 15 op z'n hoogst, ik zal even andere oordopjes proberen ;)

edit:

Het waren idd de oordopjes 8)7 Heb een dre beats geprobeerd en er komt toch een bak geluid uit hahah

[ Voor 11% gewijzigd door ProfaNe op 21-12-2012 15:31 ]

• TiNNiT
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05-2020
speedme schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:11:
[...]

Gave app !

Alleen jammer dat nog niet alles netjes gedeeld wordt.
Zo heb ik een aantal games geinstalleerd onder het hoofdaccoount, maar die werken niet onder de andere accounts. Er wordt dan gevraagd om opnieuw de data te downloaden.

Games die wel werken : Asphalt 7 en GTA IV
Games die niet werken : Real Racing 2 en GTA III

De normale apps werken, voor ik zover kan zien, wel goed.
Voor zover ik weet werkt dit standard al zo. Ik heb ook meerdere users ingesteld, en de apps worden maar één keer gedownload.

Verwijderd

renio schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:51:
heb 'm sinds gisterenavond eindelijk ook, die Nexus 7. Bij Vandenborre (BE) hadden ze er een drietal op stock en verkoper zei ook dat ze maar heel af en toe een handvol levering kregen. Indien er besteld moet worden dan kunnen ze wel op een dag of 2 geleverd worden ook.
Nu beetje rondzoeken naar cover (smart-cover principe) en een up to date oplossing voor flash support.
Voor Flash moet je Firefox installeren. In de standaard Chrome werkt dit niet en daar is geen fix voor.

Daarna download je via de webbrowser (Chrome of Firefox) op je tablet de Flash 11.1 APK of je transfert deze via de PC naar je via USB aangesloten tablet.

In de instellingen/beveiliging van je tablet even aanzetten dat je apps van onbekende bron wil accepteren (staat standaard uit) en dan via een file manager zoals ES File Explorer naar de downloads map en de applicatie installeren. Daarna de tablet even opnieuw opstarten.

Werkt bij mij perfect.

Firefox
Google Play: Firefox

Flash 11.1 APK
http://forum.xda-develope...ntid=1199371&d=1342343609

ES File Explorer
Google Play: ES File Explorer File Manager
Touchdomex schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:31:
Komende vakantie ook eindelijk een Nexus 7 halen met 32GB O+

Ik heb er zin in :D
Gaat je zeker niet tegenvallen. Prachtig apparaat is het (:

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2012 16:09 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Le caque!

Ding terug van RMA... "niet kunnen reproduceren" -O-

Toegegeven, als je in een lichte ruimte zit, merk je niet per se heel veel van zo'n screen flicker.

Maar weer retour laten sturen, de verkoper en bedrijfsleider hebben het nu samen met mij geconstateerd. Hopelijk helpt de vermelding van twee getuigen...

Wordt vervolgd...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• HertogJanNL
  • Laatst online: 16-10 08:13
Nou, de traagheid van de nexus sinds de laatste update ligt inderdaad aan de meerdere ingelogde users. Zodra mijn vriendin de tablet in haar eigen profiel heeft gebruikt is hij ineens een stuk trager onder mijn profiel. Maar er is geen uitlog functie voor zover ik weet. Is daar misschien al een app voor ofzo? Nu moet ik steeds de tablet uitschakelen en opnieuw opstarten om hem weer lekker vlot te laten werken...

• renio
  • Laatst online: 30-04-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:06:
[...]

Voor Flash moet je Firefox installeren. In de standaard Chrome werkt dit niet en daar is geen fix voor.

Daarna download je via de webbrowser (Chrome of Firefox) op je tablet de Flash 11.1 APK of je transfert deze via de PC naar je via USB aangesloten tablet.

In de instellingen/beveiliging van je tablet even aanzetten dat je apps van onbekende bron wil accepteren (staat standaard uit) en dan via een file manager zoals ES File Explorer naar de downloads map en de applicatie installeren. Daarna de tablet even opnieuw opstarten.

Werkt bij mij perfect.

Firefox
Google Play: Firefox

Flash 11.1 APK
http://forum.xda-develope...ntid=1199371&d=1342343609

ES File Explorer
Google Play: ES File Explorer File Manager

[...]

Gaat je zeker niet tegenvallen. Prachtig apparaat is het (:
Super bedankt voor de uitgebreide Flash uitleg _/-\o_

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Zo zo ik heb nu ook een Nexus 7 (en een Galaxy Nexus) en ja hoor, 't is een mooi apparaat. Al is het wel jammer dat er geen Nieuws en Weer widget inzit (Currents is niet echt een goed alternatief imho)

Edit: ook best irritant dat HD versies altijd betalend zijn (en de lowres versies gratis). Op mijn Galaxy Nexus heb ik dit probleem ook maar op een groter scherm ziet HD er veel beter uit :)

[ Voor 32% gewijzigd door filenox op 21-12-2012 23:32 ]

• jmk

jmk

Gisteren toevallig even gespeeld met widgets. Viel me tegen dat Tweakers.net geen mooie widget heeft met het laatste nieuws...

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Kent iemand de volgende bug en/of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Na het updaten is Flipboard van mijn homescreen verdwenen en staat die ook niet meer tussen mn apps. Als ik naar de Google Playstore ga staat dat die wel geinstalleerd is, dus nu is de enige manier om de app te openen om naar de Playstore pagina van de app te gaan en daar te klikken op "Open"... Ik heb het toen maar opgelost door Flipboard te deleten en opnieuw te installeren. Later gebeurde hetzelfde na het updaten van de IMDb app.

Vooralsnog weet ik van slechts een vriend dat die er ook last van heeft. We hebben beide een Nexus 7 met de laatste versie van Android dus ik neem aan dat de bug ook gerelateerd is aan de 4.2 update.

Nog even screenshots ter verduidelijking:

Hier zie je dat Flipboard is geinstalleerd omdat er "Verwijder" en "Open" staat.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8sA5P.png

Hier zie je vervolgens Flipboard dan niet meer tussen staan.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/txUVy.png

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 17:59

LoneWolf

Just a Byte

Zet je nexus eens uit en weer aan ? Ws staan ze er daarna wel ertussen. Heb ook al eens gehad, na reboot was alles zoals het hoorde.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• ProfaNe
  • Niet online
Mag schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 10:11:
Kent iemand de volgende bug en/of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Na het updaten is Flipboard van mijn homescreen verdwenen en staat die ook niet meer tussen mn apps. Als ik naar de Google Playstore ga staat dat die wel geinstalleerd is, dus nu is de enige manier om de app te openen om naar de Playstore pagina van de app te gaan en daar te klikken op "Open"... Ik heb het toen maar opgelost door Flipboard te deleten en opnieuw te installeren. Later gebeurde hetzelfde na het updaten van de IMDb app.

Vooralsnog weet ik van slechts een vriend dat die er ook last van heeft. We hebben beide een Nexus 7 met de laatste versie van Android dus ik neem aan dat de bug ook gerelateerd is aan de 4.2 update.

Nog even screenshots ter verduidelijking:

Hier zie je dat Flipboard is geinstalleerd omdat er "Verwijder" en "Open" staat.
[afbeelding]

Hier zie je vervolgens Flipboard dan niet meer tussen staan.
[afbeelding]
De IMDB app miste ik ook opeens, heb em gewoon verwijderd en weer geïnstalleerd geen idee of een reboot ook helpt ;)

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12 13:33
Beste nexus 7 users, vraagje..

Welke app gebruiken jullie om office documenten te lezen (met name word)?
Als ik namelijk de standaard viewer gebruik van de n7 , loopt deze superrr traaag. Sterker nog, hij crasht constant.
Ervaren jullie dit ook ?(ik draai nu 4.2)

Ik ken de meeste 3rd party opties inmiddels wel.. Zoals quickoffice hd pro enz enz... Deze werken wel...maar loopt ongelooflijk traaag! Inzoomen/uitzoomen is erg traag en stroef... Terwijl er genoeg power aan boord is.

Voor de duidelijkheid, ik heb t alleen over bestanden lezen (nog niet eens bewerken.

Er moet toch een app zijn die makkelijk en smooth een doc bestandje aan kan?

Btw, excel bestanden zyn geen probleem zo te zien...maar word docs..

[ Voor 5% gewijzigd door ri0ta op 22-12-2012 20:27 ]

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
Zo, mijn nexus is weer terug van de RMA (nadat hij in een oneindige bootloop was gekomen). Ze hebben hem een factory reset naar 4.1 gegeven, en hij werkt weer als een zonnetje. Erg blij mee, ondanks dat het geen primaire behoefte vervult is het toch een ontzettend fijn apparaat om bij je te hebben

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

ri0ta schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:15:
Beste nexus 7 users, vraagje..

Welke app gebruiken jullie om office documenten te lezen (met name word)?
Als ik namelijk de standaard viewer gebruik van de n7 , loopt deze superrr traaag. Sterker nog, hij crasht constant.
Ervaren jullie dit ook ?(ik draai nu 4.2)

Ik ken de meeste 3rd party opties inmiddels wel.. Zoals quickoffice hd pro enz enz... Deze werken wel...maar loopt ongelooflijk traaag! Inzoomen/uitzoomen is erg traag en stroef... Terwijl er genoeg power aan boord is.

Voor de duidelijkheid, ik heb t alleen over bestanden lezen (nog niet eens bewerken.

Er moet toch een app zijn die makkelijk en smooth een doc bestandje aan kan?

Btw, excel bestanden zyn geen probleem zo te zien...maar word docs..
Kingsoft werkt bij mij prima.
Google Play: Kingsoft Office 5.2.1 (Free)

De integrated Doc Viewer was inderdaad een beetje traag. Deze werkt prima though. Als het nog lagged is er misschien iets met je device of heb je teveel apps open?

• ri0ta
thx voor je reactie ItsNotRudy.

Kingsoft Office is ook een van de apps die ik eerder als alternatief heb gebruikt. (werkt gwn zonder lag idd).
Wat alleen jammer hierbij is, is dat de layout van een word document anders wordt weergegeven.. andere office apps kunnen bijv wel de bedoelde layout van een document behouden..maar dan is er ongelooflijk veel problemen met de performance. (heb amper apps op de tab btw en al is een hard reset gedaan).

Als er nog interessante tips/tricks/suggesties oid zijn.. hoor ik het graag!

Verwijderd

ri0ta schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 21:43:
thx voor je reactie ItsNotRudy.

Kingsoft Office is ook een van de apps die ik eerder als alternatief heb gebruikt. (werkt gwn zonder lag idd).
Wat alleen jammer hierbij is, is dat de layout van een word document anders wordt weergegeven.. andere office apps kunnen bijv wel de bedoelde layout van een document behouden..maar dan is er ongelooflijk veel problemen met de performance. (heb amper apps op de tab btw en al is een hard reset gedaan).

Als er nog interessante tips/tricks/suggesties oid zijn.. hoor ik het graag!
Wat gaat er mis dan? Mijn sprekersprofiel heeft gewoon mijn opmaak o.o

• ri0ta
Heb al gevonden waar het aan lag!
Ik had bij ontwikkelaaropties (voor android 4.2) - GPU rendering geforceerd aanstaan.
Dit was de reden dat bepaalde apps of crashen af en toe / of erg langzaam lopen.

Ik had al een vermoeden dat het hieraan zou kunnen liggen, maar sinds 4.2 staat de ontwikkelaarsopties niet meer bij de instellingen..
echter...het blijkt dat je een kleine handeling moet verrichten om het terug te krijgen (best lol).

instellingen - over tablet - en dan heb je onderaan build nummer. Klik hier zeven keer op, en je krijgt de ontwikkelaarsopties terug.
Verder gebruik ik deze settings om de vensteranimatieschaal, overgangsanimatie en duur van animatie terug te schroeven naar 0,5x (zo gaat alles toch een stukje vlotter).

Mocht je er met bovenstaande info niet uit komen zie dan..
http://howto.cnet.com/830...ions-menu-in-android-4.2/

Verwijderd

ri0ta schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:46:
Heb al gevonden waar het aan lag!
Ik had bij ontwikkelaaropties (voor android 4.2) - GPU rendering geforceerd aanstaan.
Dit was de reden dat bepaalde apps of crashen af en toe / of erg langzaam lopen.

Ik had al een vermoeden dat het hieraan zou kunnen liggen, maar sinds 4.2 staat de ontwikkelaarsopties niet meer bij de instellingen..
echter...het blijkt dat je een kleine handeling moet verrichten om het terug te krijgen (best lol).

instellingen - over tablet - en dan heb je onderaan build nummer. Klik hier zeven keer op, en je krijgt de ontwikkelaarsopties terug.
Verder gebruik ik deze settings om de vensteranimatieschaal, overgangsanimatie en duur van animatie terug te schroeven naar 0,5x (zo gaat alles toch een stukje vlotter).

Mocht je er met bovenstaande info niet uit komen zie dan..
http://howto.cnet.com/830...ions-menu-in-android-4.2/
Hey maar dat is handig! Die animatieduur halveren werkt perfect <3

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
Help?! Ik wilde mijn Nexus vandaag gebruiken maar hij ging niet aan. Daarom aan de lader gehangen en toen ik bij het start scherm was gaf hij aan totaal leeg te zijn qua accu. Direct daarna werd de tablet afgesloten met wat ruis op het scherm. Ik heb de Nexus aan de lader laten hangen, en nu zit ie in een soort loop. Elke keer start ie vanzelf op, kom ik op het start scherm en sluit ie gelijk weer af (met de ruis en raar geluid uit de luidsprekers). Ik heb het zowel geprobeerd via de pc (via usb) als via de stroomstekker. Het lukt me niet om de tablet op de stroom te zetten zonder dat de tablet aan gaat. Iemand tips!? Anders wordt het helaas de helpdesk bellen :(

Update: hier ben ik inmiddels mee bezig. Ik zit in de recovery modus en de Nexus ligt nu aan de lader. Over een uurtje een herstart en kijken of het is opgelost :?. Een website geeft aan dat dit probleem vaker voorkomt bij de eerste batch gefabriceerde Nexus 7's i.c.m. wifi en 4.2 update...

Update 2: inmiddels via onderstaande tip de Nexus weer tot leven gewekt. Inmiddels 10% geladen en laat hem nog even aan de lader. Hopelijk blijft ie werken wanneer ik hem van de stroom heb gehaald. Iig een goeie tip voor mensen die hetzelfde probleem als ik hebben!

Solution. Issue related to low battery, and wifi.
Connect to pc
Shut down nexus 7
Hold volume down and power
At the next screen, press up until it says recovery mode
Press power
You then get the Android with red exclamation
Press power, hold it and then press volume up
This should give the recovery menu.
Then once in recovery mode, plug in and fully charge (overnight).
Then shutdown.
Then restart.
All okay! ;-)

[ Voor 44% gewijzigd door bsmpower op 23-12-2012 17:28 ]

• Vincent_Mertens
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12 16:37
Voor mijn grootmoeders verjaardag (72) was ik op zoek naar een budgettablet,
en dan kom je bijna logischerwijze op de Nexus 7 uit. Mijn grootouders hebben
al 3 jaar een gewone laptop, toch blijft ze er moeite mee hebben.
( wat tevens wel te begrijpen is op die leeftijd ) :)

Nu kijkt ze vooral veel youtube-filmpjes ( ze doet aan linedance), bekijkt haar emails
en speelt af en toe een spelletje. Wat dus allemaal perfect op een tablet kan :)
Het enige wat ik nog met die tablet zou willen doen, is haar in contact brengen met e-books.
Ze leest vaak, maar alleen Franse boeken. Is het dus mogelijk om met de Nexus 4 vanuit
België Franse ebooks te lezen? Ik dacht aan de Kindle app verbonden met de Franse Amazon winkel.
Maar is het mogelijk om ebooks van daaruit te kopen? Eventueel met een proxyserver?
Kent iemand nog andere diensten?

Verwijderd

Vincent_Mertens schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:12:
Voor mijn grootmoeders verjaardag (72) was ik op zoek naar een budgettablet,
en dan kom je bijna logischerwijze op de Nexus 7 uit. Mijn grootouders hebben
al 3 jaar een gewone laptop, toch blijft ze er moeite mee hebben.
( wat tevens wel te begrijpen is op die leeftijd ) :)

Nu kijkt ze vooral veel youtube-filmpjes ( ze doet aan linedance), bekijkt haar emails
en speelt af en toe een spelletje. Wat dus allemaal perfect op een tablet kan :)
Het enige wat ik nog met die tablet zou willen doen, is haar in contact brengen met e-books.
Ze leest vaak, maar alleen Franse boeken. Is het dus mogelijk om met de Nexus 4 vanuit
België Franse ebooks te lezen? Ik dacht aan de Kindle app verbonden met de Franse Amazon winkel.
Maar is het mogelijk om ebooks van daaruit te kopen? Eventueel met een proxyserver?
Kent iemand nog andere diensten?
Misschien kun je voor haar gewoon de book files krijgen? Als je die op de Nexus weet te krijgen valt het wel te openen heb ik gemerkt.

• Vincent_Mertens
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:36:
[...]

Misschien kun je voor haar gewoon de book files krijgen? Als je die op de Nexus weet te krijgen valt het wel te openen heb ik gemerkt.
Bedankt voor de inbreng.
Het probleem is dat (nieuwe) Franse boeken heel moeilijk te vinden zijn op internet en via Amazon kan ze ook zelf op zoek naar boeken en makkelijk kopen/lenen. Een soortelijk abonnement als Amazon Premium zou ze wel zien zitten denk ik. Daarom vroeg ik me af of de Kindle app te gebruiken is achter een proxy?

Verwijderd

Vincent_Mertens schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:41:
[...]

Bedankt voor de inbreng.
Het probleem is dat (nieuwe) Franse boeken heel moeilijk te vinden zijn op internet en via Amazon kan ze ook zelf op zoek naar boeken en makkelijk kopen/lenen. Een soortelijk abonnement als Amazon Premium zou ze wel zien zitten denk ik. Daarom vroeg ik me af of de Kindle app te gebruiken is achter een proxy?
Als oma al moeite heeft met een laptop bedienen... gaat ze dan in staat zijn een proxy app te bedienen en boeken te downloaden? Zelfs mijn moeder, die Windows en Android al wel redelijk onder de knie als OS heeft moet je niets over foutmeldingen, instellingen o.i.d. vragen of proberen uit te leggen.

• Vincent_Mertens
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:47:
[...]

Als oma al moeite heeft met een laptop bedienen... gaat ze dan in staat zijn een proxy app te bedienen en boeken te downloaden? Zelfs mijn moeder, die Windows en Android al wel redelijk onder de knie als OS heeft moet je niets over foutmeldingen, instellingen o.i.d. vragen of proberen uit te leggen.
De proxy zou ik natuurlijk wel instellen ;) En boeken vinden is net zo makkelijk als googelen :)
Vraag me alleen af of het zou werken ...

Verwijderd

Vincent_Mertens schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:49:
[...]

De proxy zou ik natuurlijk wel instellen ;) En boeken vinden is net zo makkelijk als googelen :)
Die proxy moet dan ook weer uit neem ik aan. Zal wel niet heel snel en praktisch zijn om via een Franse proxy te gaan interwebsen in Nederland. Je zult heel veel websites dan standaard in het Frans krijgen.

• tobitronics
Vincent_Mertens schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:49:
[...]

Proxy permanent aanhebben wordt of:

- Heel duur (premium abbo)
- Heel privacygevoelig (al haar gegevens gaan via de proxy)
- Heel erg sloom en instabiel

Aan jou de keus...

• Vincent_Mertens
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:50:
[...]

Die proxy moet dan ook weer uit neem ik aan. Zal wel niet heel snel en praktisch zijn om via een Franse proxy te gaan interwebsen in Nederland. Je zult heel veel websites dan standaard in het Frans krijgen.
Dat is ook de bedoeling aangezien ze Franstalig is :) dus de proxy mag blijven

• RocketKoen
De amazon ebook store heeft gewoon een sectie met buitenlandse literatuur. gesorteerd op taal.
linkje

TheS4ndm4n#1919

• gmj2
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-12 18:07
text deleted

[ Voor 86% gewijzigd door gmj2 op 23-12-2012 22:50 ]

• Vincent_Mertens
RocketKoen schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:24:
De amazon ebook store heeft gewoon een sectie met buitenlandse literatuur. gesorteerd op taal.
linkje
Had ik ook gevonden, maar daar is het aanbod te klein helaas. Van de 10 boeken die ze laatst bested heeft, vindt ik er geen enkel van terug (recente).

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-12 11:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb al 3 full wipes gedaan en Chrome blijft op de gekste momenten hangen of vertraagd enorm. Hebben meer mensen hier last van? Erg vreemd dat mijn Galaxy Nexus, met veel mindere hardware, het zeker 10x sneller doet....

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je hebt flash zeker aan staan? Dat heb ik ook, maar dan krijg je inderdaad de ene crash na de andere... tot op heden bij alle browsers.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

Wybo schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 14:57:
Je hebt flash zeker aan staan? Dat heb ik ook, maar dan krijg je inderdaad de ene crash na de andere... tot op heden bij alle browsers.
Chrome gebruikt helemaal geen flash, ook niet als je de .apk custom installed. Overigens werkt mijn volledig up-to-date N7 prima met Flash 11.1 en de nieuwste Firefox.

• cypher21
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 00:47:
[...]

Chrome gebruikt helemaal geen flash, ook niet als je de .apk custom installed. Overigens werkt mijn volledig up-to-date N7 prima met Flash 11.1 en de nieuwste Firefox.
werkt hier ook top.

gebruik eigenlijk altijd Chrome, tenzij ik iets met flash wil doen.
Vind FF niet zo denderend op android

Verwijderd

cypher21 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 02:18:
[...]

werkt hier ook top.

gebruik eigenlijk altijd Chrome, tenzij ik iets met flash wil doen.
Vind FF niet zo denderend op android
Ben geen fan van tabbladsysteem in FF, maar gelukkig werkt het verder razend snel.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik had net even een eerste generatie ihpad in handen, dat scherm knippert ook iets onder dataverkeer...

Niet zo hevig als mijn nexus, maar toch merkbaar.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb een vraag : is het mogelijk om de rij met software knoppen te disablen ofzo? Soms is het heel irritant als ik ze per ongeluk aantik!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• tobitronics
DennusB schreef op woensdag 26 december 2012 @ 22:53:
Ik heb een vraag : is het mogelijk om de rij met software knoppen te disablen ofzo? Soms is het heel irritant als ik ze per ongeluk aantik!
In custom roms (PA) wel, stock niet. Die feature heet extended desktop

• jmk

jmk

DennusB schreef op woensdag 26 december 2012 @ 22:53:
Je hebt niets aan dit antwoord, maar ontwikkelaars van apps/games kunnen deze verbergen. Ze kunnen ook van de iconen een stip maken die je aan moet tikken voordat het iconen worden, en dus bruikbaar zijn.

MX player is daar een goed voorbeeld van. Helaas doet niemand dat bijna. Ik draai toevallig PA, dus wellicht kan ik daarvoor zorgen per app. Nooit geweten dat dat extended desktop was!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
tobitronics schreef op woensdag 26 december 2012 @ 23:02:
[...]

In custom roms (PA) wel, stock niet. Die feature heet extended desktop
Goed om te weten :-) Ik ga maar eens kijken naar een custom ROM dan! Welke zijn aanraders?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

steveman schreef op woensdag 26 december 2012 @ 13:39:
Ik had net even een eerste generatie ihpad in handen, dat scherm knippert ook iets onder dataverkeer...

Niet zo hevig als mijn nexus, maar toch merkbaar.
Knippert onder dataverkeer? Wat bedoel je? Als er internetverkeer plaatsvindt knippert het scherm? Dat heb ik met geen enkele iPad die ik in handen heb gehad gemerkt. Evenals met mijn Nexus. Aangezien er tijdens gebruik zo'n beetje 99% van de tijd netwerkverkeer is van apps die de servers pollen voor mail/IMs/updates e.d. zou het toch moeten opvallen.

• RocketKoen
DennusB schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:01:
[...]

Goed om te weten :-) Ik ga maar eens kijken naar een custom ROM dan! Welke zijn aanraders?
cyogenmod is denk ik de meest populaire.

TheS4ndm4n#1919

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:13:
[...]

Knippert onder dataverkeer? Wat bedoel je? Als er internetverkeer plaatsvindt knippert het scherm? Dat heb ik met geen enkele iPad die ik in handen heb gehad gemerkt. Evenals met mijn Nexus. Aangezien er tijdens gebruik zo'n beetje 99% van de tijd netwerkverkeer is van apps die de servers pollen voor mail/IMs/updates e.d. zou het toch moeten opvallen.
Mooi dat het op je nexus niet optreedt! Daar is het bij sommige exemplaren echt een probleem, met name met lage brightness en zwak wifi-signaal.

Het is dat ik wist waar ik op moest letten bij de appel, anders was het ook niet opgevallen. Google maar eens op nexus 7 screen flicker, voor de horrorverhalen.

Google maps is een goede app om het verschijnsel te reproduceren btw.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-12 11:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Wybo schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 14:57:
Zoals anderen al aangaven, ligt het niet aan Flash. Die heb ik helemaal niet geinstalleerd, ook al zou dat iets uitmaken.

Het vreemde is gewoon dat het laden van het keyboard soms tot wel 10 seconden duurt. Vervolgens weel 20x binnen 1 seconde. Bij sommige sites (ook T.net) duurt het soms 5 seconden voordat hij begint met dataverkeer. In de tussentijd hangt mijn hele Nexus 7. De AOSP Browser doet dit niet.

Iemand nog suggesties naast cache + Dalvik leeg gooien? :X

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
steveman schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:13:
[...]

Mooi dat het op je nexus niet optreedt! Daar is het bij sommige exemplaren echt een probleem, met name met lage brightness en zwak wifi-signaal.

Het is dat ik wist waar ik op moest letten bij de appel, anders was het ook niet opgevallen. Google maar eens op nexus 7 screen flicker, voor de horrorverhalen.

Google maps is een goede app om het verschijnsel te reproduceren btw.
Mijn gloednieuwe Nexus heeft dit ook helaas ik, dacht eerst dat het aan de automatische helderheid instellingen lag, maar het is behoorlijk irritant, met name bij gebruik binnen :(

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-11 10:01
Ik heb vandaag ook 2 nexus 7 tablets terug gebracht naar BCC, die hebben mij verteld dat ik binnen 3 weken 2 nieuwe tablets zou hebben, en ze werden naar asus verstuurd.
Iemand ervaring of je nieuwe krijgt ofdat ze de reparatie ondergaan ?

Suh dude

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-11 13:46
Heb zelf ook eentje besteld nadat ik mijn sony xperia s heb gerestitueerd, wat een drama was dat. Hopelijk neemt deze een beetje de bittere smaak weg! Als hij hetzelfde kan als mijn HTC Flyer deed, ben ik al een tevreden mens. En wellicht later een BT toetsenbordje er bij,

• stijn1309
  • Laatst online: 22:15
pannekoek141 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:53:
Ik heb vandaag ook 2 nexus 7 tablets terug gebracht naar BCC, die hebben mij verteld dat ik binnen 3 weken 2 nieuwe tablets zou hebben, en ze werden naar asus verstuurd.
Iemand ervaring of je nieuwe krijgt ofdat ze de reparatie ondergaan ?
Eerste x opgestuurd te reparatie en mijn eigen tablet terug gekregen (helaas ook met dezelfde problemen).
Nu weer opgestuurd ter reparatie kan hem vandaag ophalen hopelijk een nieuwe.

• kane_sting
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 21:51
Allen,

Ik heb er sinds kort een, heb ook meteen de tablet ge-update naar nieuwste Android versie. Nu blijkt alleen dat het "Swype AKA Gesture" typing niet werkt op een account maar op de andere (2de) account wel.

Hebben meer mensen hier last van? Weet iemand hoe ik dit weer terug krijg, dat ik wel op 2 accounts gesture typing heb? Het werkt wel als ik de taal naar Engels zet op de eerste account maar als ik die dan terug zet naar NL werkt het niet meer...

Verwijderd

kane_sting schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:09:
Allen,

Ik heb er sinds kort een, heb ook meteen de tablet ge-update naar nieuwste Android versie. Nu blijkt alleen dat het "Swype AKA Gesture" typing niet werkt op een account maar op de andere (2de) account wel.

Hebben meer mensen hier last van? Weet iemand hoe ik dit weer terug krijg, dat ik wel op 2 accounts gesture typing heb? Het werkt wel als ik de taal naar Engels zet op de eerste account maar als ik die dan terug zet naar NL werkt het niet meer...
Kijken in de invoeropties? afaik is dat gewoon een vakje wat je aantikt.

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-12 18:06
<laatmaar>

[ Voor 105% gewijzigd door Kappade op 28-12-2012 12:37 ]

• stijn1309
  • Laatst online: 22:15
Zojuist mijn tablet opgehaald. Moet zeggen een nette brief erbij met de klacht en een filmpje ervan heeft zijn vruchten hopelijk afgeworpen want het gehele moederbord is vervangen en het apparaat is geherconfigureerd. Wat ze ook mogen verstaan onder dit laatste.

Vorige x kwam hij vanuit reparatie terug en hadden ze het niet kunnen reproduceren dus was er niks gedaan.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

mrwolf schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:48:
[...]

Mijn gloednieuwe Nexus heeft dit ook helaas ik, dacht eerst dat het aan de automatische helderheid instellingen lag, maar het is behoorlijk irritant, met name bij gebruik binnen :(
Terugbrengen naar de winkel en RMA laten sturen met een zo duidelijk mogelijk reproductierecept, en als het lukt laten zien aan een verkopen wat er precies gebeurt.

Als het goed is komt ie indien ie opgestuurd is op dezelfde plek terecht als waar die van mij nu naar onderweg is, Asus b.v. Emmen stond er op een brief ergens.

Net bericht gehad dat m'n nexusje opgehaald is bij de winkel en nu weer onderweg is naar reparatiecentrum
Hopelijk komt ie dit keer niet weer terug van RMA met de boodschap "Ja uh, wij zagen niks".

De tweeedeee rondeee!

Voor de medescreenflickeraars: ik zal wat statusupdates posten zodra er wat binnenkomt.

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 28-12-2012 15:18 ]

• kane_sting
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 21:51
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:16:
[...]

Kijken in de invoeropties? afaik is dat gewoon een vakje wat je aantikt.
Ja dat staat allemaal goed, dat is hem juist. Ik heb op Xda gelezen dat mensen met multiple accounts dit probleem ook hebben alleen niemand heeft een (fatsoenlijke/werkende) oplossing. Ik heb alle 3 de vakjes aangevinkt:

- Typen via tekenen inschakelen
- Dynamisch zwevend Voorbeeld
- Gebarenspoor wergeven

En toch werkt het niet...

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:05
zAo schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:33:
Ik heb al 3 full wipes gedaan en Chrome blijft op de gekste momenten hangen of vertraagd enorm. Hebben meer mensen hier last van? Erg vreemd dat mijn Galaxy Nexus, met veel mindere hardware, het zeker 10x sneller doet....
Chrome op een Nexus 7 is een gedrocht van een browser die de Android ervaring naar de maan helpt. Paginas laden soms gewoonweg niet, ook niet na tallozen keren refreshen. Text reflow werkt traag, er is geen flash, heel de browser werkt niet soepel.
Stock AOSP browser is 10 keer beter, jammer van Google om deze niet standaard mee te leveren.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12 10:25
AndRo555 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:08:
[...]

Chrome op een Nexus 7 is een gedrocht van een browser die de Android ervaring naar de maan helpt. Paginas laden soms gewoonweg niet, ook niet na tallozen keren refreshen. Text reflow werkt traag, er is geen flash, heel de browser werkt niet soepel.
Stock AOSP browser is 10 keer beter, jammer van Google om deze niet standaard mee te leveren.
Voorbeelden van sites die niet laden? Tot nu toe ben ik namelijk heel erg tevreden en tegen dit probleem ben ik nog niet aangelopen.

• jmk

jmk

Ik ben ook zeer tevreden over Chome op mijn N7. Misschien geen snelheidsmonster, maar goed.

Ik vind het vooral belangrijk dat paginas goed laden en en alles duidelijk zichtbaar is.

Flash op android is toch EOL? Logisch dat dit niet meer officieel wordt ondersteund. Hopelijk gaan alle webdevs over op een systeem waarbij flash niet nodig is zsm.

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 17:49
Ik heb nu iets raars :

Afgelopen week kwam het voor dat mijn Nexus continue bleef aangeven een volle batterij (100%) te hebben, zelfs na uren GTA spelen.
En nu geeft de batterij 0% aan en blijft daarop staan.
Ook al ben ik uren Real Racing 2 aan het spelen.

Bij het opladen geeft de Nexus aan dat het oplaad, maar haal ik hem van de lader dan geeft hij weer 0% aan het de melding "sluit lader aan".

Uiteraard laad ik op met de originele lader en kabel.
Ook andere kabel geprobeerd, zelfde verhaal.

Ik heb de Nexus unlocked en geroot, maar geen custom rom geinstalleerd.

Ik heb in CWM ook al de battery stats gewiped en ook de Davik cache.
Maar nog altijd blijft het zo.

De batterij is duidelijk niet leeg, want ik kan er gewoon mee werken op batterij.

Iemand dit al eens meegemaakt en weet hoe ik het kan oplossen ?

UPDATE : Vannacht mijn Nexus compleet leeg getrokken (viel dus uit) en vanochtend op de oplader gezet.
De batterij icoon laat zien dat hij aan het laden is, maar er komt geen "streepje" bij. Echter kan ik wel gewoon de Nexus opstarten en valt hij niet uit.....
Ook onder Android geeft de Nexus aan dat hij oplaad, maar blijft op 0% staan.

Zal een factory reset helpen ? Iemand daar ervaringen mee ?

[ Voor 19% gewijzigd door speedme op 30-12-2012 10:10 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
AndRo555 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:08:
[...]

Uhm, sorry hoor...maar de Chrome browser is echt de beste browser voor Android! Nooit ook maar een enkel probleem met de browser, alle sites laden snel en ook zonder visuele problemen. De stock browser is echt een gedrocht, die loopt om de haverklap vast of heeft visuele problemen. Ik gebruik al sinds de lancering de Chrome browser op Android en ik heb nog niks beters gevonden, niet dat ik wat beters wil want Chrome werkt perfect _/-\o_ .

Verwijderd

Cubic X schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:21:
[...]

Uhm, sorry hoor...maar de Chrome browser is echt de beste browser voor Android! Nooit ook maar een enkel probleem met de browser, alle sites laden snel en ook zonder visuele problemen. De stock browser is echt een gedrocht, die loopt om de haverklap vast of heeft visuele problemen. Ik gebruik al sinds de lancering de Chrome browser op Android en ik heb nog niks beters gevonden, niet dat ik wat beters wil want Chrome werkt perfect _/-\o_ .
this. Er is iets mis met je Nexus als Chrome niet lekker loopt. Probeer reinstall?
Pagina: 1 ... 31 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)