Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/images/normal_54e64b2a8edc07e0b70e30d195a6e846.jpg

Opgelet voor de geïnteresseerden, vanaf a.s. zaterdag 27 oktober is er weer een nieuwe Wolfang-Androidtelefoon te koop bij de Aldi. Net als de vorige (AT-AS43D) is dit een dual-simtoestel, deze keer met o.a. een iets grotere accu. Deze heeft ook een dual-coreprocessor. Kennelijk is het Aziatische makelij. Een vorig model is uitgebracht in India onder de naam Spice. Op de site van Spice kon ik dit toestel niet vinden.

Prijs: €229,-..

Specificaties:
- 2000 mAh accu
- afmetingen: ca. 13.1x6.7x1.08 cm
- simlockvrij
- smartphone o.b.v. MTK 6577 chipset
- 1 GB werkgeheugen
- 4 GB intern geheugen, waarvan ca. 2 GB beschikbaar voor de gebruiker
- 16 GB micro-SD van SanDisk meegeleverd
- met 1 GHz dual-core Cortex A9 processor, met 3D accelerator voor games
- Tri band
- GPS, WiFi, 3G Internet tot HSDPA
- Extra helder 4.5" QHD touchscreen, 960x540
- FM-transmitter
- dual-sim
- Pre-installed SlideIT keyboard voor extra snelle tekst ingaven
- Standaard 4 talen woordenboek
- 8 megapixel back + 3 megapixel front camera
- single LED-flitser
- kleur: zwart/zwart
- Hoogwaardige in ear (witte) headset
- Beschermhoesje
- Witte USB-kabel en platte lader
- 3 extra backcovers meegeleverd
- 2 jaar volledige garantie
Filmpje
Bron: hier en hier en hier.

Wie gaat deze telefoon kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik niet. Importeer nog liever een Jiayu G3, ZTE V970 of Newman N1 dan wel Amoi N820 en bespaar grofweg 6/7 tientjes voor dezelfde soort specs nagenoeg. Want ik ben het eens met Diqiu:
Anoniem: 318025 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:34:
Het is denk ik gewoon een rebranded Amoi n820

Want de achterkant is precies hetzelfde en specificaties komen ook met elkaar overeen,
Het is een gerelabelde Amoi N820, nou NLse garantie is leuk maar recht hebben ≠ recht krijgen ook hier in NL. Dus waarom dan meer betalen dan nodig is? Bovendien heb je vaak met deze acties bij de Aldi dat er drie/vier exemplaren liggen per Aldi-vestiging. En er staan menig keer wel een veelvoud aan het aantal wat ze dan hebben liggen. Dus hij is zo uitverkocht en voor hetzelfde gemak bestel je hem online. Moet je wel even geduld hebben, maar het bespaart je nog geld ook. En zoals gezegd: voor de garantie zou ik het niet eens doen. De keer dat je het zou willen inroepen zegt de winkelier en/of fabrikant: waterschade > jammer dan. Of: slijtage > voor eigen risico. Alles maar om ondanks die mooie garantie die je van ze krijgt daadwerkelijk te krijgen waar je recht op hebt. Leuk een deugdelijk product en dat het moet voldoen aan de verwachtigingen en voor normaal gebruik inzetbaar moet zijn.. er blijft verschil tussen de theorie en praktijk, zeker met dingen als garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:19
Joosie200 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:31:
Ik niet. Importeer nog liever een Jiayu G3, ZTE V970 of Newman N1 dan wel Amoi N820 en bespaar grofweg 6/7 tientjes voor dezelfde soort specs nagenoeg. Want ik ben het eens met Diqiu:

[...]

Het is een gerelabelde Amoi N820, nou NLse garantie is leuk maar recht hebben ≠ recht krijgen ook hier in NL. Dus waarom dan meer betalen dan nodig is? Bovendien heb je vaak met deze acties bij de Aldi dat er drie/vier exemplaren liggen per Aldi-vestiging. En er staan menig keer wel een veelvoud aan het aantal wat ze dan hebben liggen. Dus hij is zo uitverkocht en voor hetzelfde gemak bestel je hem online. Moet je wel even geduld hebben, maar het bespaart je nog geld ook. En zoals gezegd: voor de garantie zou ik het niet eens doen. De keer dat je het zou willen inroepen zegt de winkelier en/of fabrikant: waterschade > jammer dan. Of: slijtage > voor eigen risico. Alles maar om ondanks die mooie garantie die je van ze krijgt daadwerkelijk te krijgen waar je recht op hebt. Leuk een deugdelijk product en dat het moet voldoen aan de verwachtigingen en voor normaal gebruik inzetbaar moet zijn.. er blijft verschil tussen de theorie en praktijk, zeker met dingen als garantie ;)
Voor die extratjes + 2 jaar garantie die je erbij krijgt dan vind ik het een zeer schappelijke prijs.. Als je een telefoon uit china importeert heb je ook nog de kans dat je onze vrienden van de douane mag betalen. Dan betaal ik liever een paar tientjes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
riickeh schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:50:
[...]

Voor die extratjes + 2 jaar garantie die je erbij krijgt dan vind ik het een zeer schappelijke prijs.. Als je een telefoon uit china importeert heb je ook nog de kans dat je onze vrienden van de douane mag betalen. Dan betaal ik liever een paar tientjes meer.
Importeren is niet eens nodig. Aldi blijkt op 1 september deze Wolfgang ook al te hebben verkocht in kleine oplages. Dus check marktplaats en je kunt als je interesse hebt deze Wolfgang voor grofweg 170/180 euro al kopen ;) En dan nog: betaal omgerekend 137 euro voor de Jiayu G3 zonder kortingscode. Gratis shipping = 4 weken wachten. 137 euro x 1,21 = 165,77 + 12,50 inklaringskosten PostNL = 178,27 euro in totaal. Is en blijft goedkoper dan deze Wolfgang zelfs met douane meegenomen. Vergt wel wat geduld :P

Daarom ga ik er niet voor naar de aldi toe. Leuk aanbod, maar je bent een dief van je eigen portemonnee wanneer je inclusief douane meegenomen gewoon een paar tientjes kunt besparen. Kan je een leuk hoesje voor kopen bijvoorbeeld. En als je geen zin hebt in de Wolfgang te moeten importeren, dan haal je hem toch van marktplaats in gesealde verpakking :)

[ Voor 16% gewijzigd door Joosie200 op 22-10-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:07
Zijn er meerdere uitvoeringen van die D2?

Ik zie een uitvoering met 5.0 MP camera met flitser 1,3 front camera en een 1500 mAH accu etc. en de uitvoering in dit topic.

Heb net naar aanleiding van bovenstaande marktplaats gechecked, die verkopers hebben de "mindere" uitvoering .

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riick
Joosie200 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:54:
[...]

Importeren is niet eens nodig. Aldi blijkt op 1 september deze Wolfgang ook al te hebben verkocht in kleine oplages. Dus check marktplaats en je kunt als je interesse hebt deze Wolfgang voor grofweg 170/180 euro al kopen ;) En dan nog: betaal omgerekend 137 euro voor de Jiayu G3 zonder kortingscode. Gratis shipping = 4 weken wachten. 137 euro x 1,21 = 165,77 + 12,50 inklaringskosten PostNL = 178,27 euro in totaal. Is en blijft goedkoper dan deze Wolfgang zelfs met douane meegenomen. Vergt wel wat geduld :P

Daarom ga ik er niet voor naar de aldi toe. Leuk aanbod, maar je bent een dief van je eigen portemonnee wanneer je inclusief douane meegenomen gewoon een paar tientjes kunt besparen. Kan je een leuk hoesje voor kopen bijvoorbeeld. En als je geen zin hebt in de Wolfgang te moeten importeren, dan haal je hem toch van marktplaats in gesealde verpakking :)
Ik zie zojuist pas dat het topic titel verkeerd is. Het oude model staat er als naam maar deze moet natuurlijk de Wolfgang AT-AS45SE zijn. En deze is nog niet te vinden op marktplaats, jij heb het over het oude model die voor €179,- bij Aldi de deur uit ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Ik ga binnenkort mijn eerste smartphone kopen :P En dan wil ik een dual-sim Android toestel.
Budget rond de 200 euro.

Acer had de E350 Liquid Gallant Duo al eerder aangekondigd en deze is binnenkort te koop in NL voor net onder de 200 euro verwacht ik.

Deze Wolfgang AT-AS45SE is net wat duurder, maar heeft ook wat andere specs.

Welke telefoon zouden jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riick
Anoniem: 133692 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:43:
Ik ga binnenkort mijn eerste smartphone kopen :P En dan wil ik een dual-sim Android toestel.
Budget rond de 200 euro.

Acer had de E350 Liquid Gallant Duo al eerder aangekondigd en deze is binnenkort te koop in NL voor net onder de 200 euro verwacht ik.

Deze Wolfgang AT-AS45SE is net wat duurder, maar heeft ook wat andere specs.

Welke telefoon zouden jullie mij aanraden?
Als je tussen die 2 wilt kiezen dan de Wolfgang.. kwa specs is die beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Dank je wel riickeh,

Ik zat te twijfelen door het prijsverschil. Maar voor dat extra bedrag krijg je bij Wolfgang naast de betere specs ook een SD-kaartje en 3 back covers.

Ik denk dat ik zaterdag op tijd bij de Aldi ga staan :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-05 23:35

pino85

Im just a Bird in the Sky

Zaterdag? ik reserveer me plekje voor vrijdag avond alvast :o
Zelf zit ik er ook naar te kijken, had een topic geopend Mening gevraagd omtrent deze aankomende Aldi phone

Maar er kwam eigenlijk geen response op( staat nog geen dagen open daar niet van maar toch)
Deze telefoon heeft eigenlijk op elk vlak zo ver ik via de pw kon vinden de voorsprong op de concurrentie kwa specs en waar voor je geld.
Ben alleen wel benieuwd naar de kwaliteit van bv de behuizing, maar de kans dat ik de knoop doorhak en voor mijn gevoel een relatief onbekend merk phone ga aanschaffen is zeker aanwezig.

[ Voor 13% gewijzigd door pino85 op 22-10-2012 17:26 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Dat wordt zaterdagochtend knokken voor een smartphone in de Aldi. Leuk.. 10 smartphones voor een rij van 50 mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Begrijp ook niet dat ze dit soort producten niet in grotere oplages lanceren, er is imo echt veel vraag naar..

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:24
Ter overweging ander toestel, zelfde cpu MediaTek MT6577, ook dual sim, verkrijgbaar in duitsland, de

Alcatel OT-997D, prijs ca. 187 euro

Alleen een oranje achterkant!?

zie: http://www.heise.de/preisvergleich/836963

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 21:00
Hey mountainbiker, het toestel is in drie kleuren (achterkantjes) te krijgen, zwart, oranje en rood.
Een groot voordeel is de verwachtte upgrade van Jelly Bean in 2013 en uitstekend scherm.
Tevens veel goedkoper dan de wolfgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Prijs van dit toestel is echt goed te noemen, want je wacht geen weken op je telefoon en krijgt Nederlandse garantie.

Kortom niet veel op deze telefoon op te merken, gewoon goeie aanbieding, maar het is wel waarschijnlijk een rebranded Amoi N820 en er zijn wel meerdere merken te krijgen onder de € 200 door uit China te importeren.

Zoals de ZTE v970, maar dat word in dit topic besproken Het topic voor onbekende Chinese smartphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riick
mountainbiker schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:56:
Ter overweging ander toestel, zelfde cpu MediaTek MT6577, ook dual sim, verkrijgbaar in duitsland, de

Alcatel OT-997D, prijs ca. 187 euro

Alleen een oranje achterkant!?

zie: http://www.heise.de/preisvergleich/836963
En hoe zit het met de verzending? Mijn duits is niet super en word van die website niet echt veel wijzer.. Zie alleen maar UK en Polen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Anoniem: 318025 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:31:
Prijs van dit toestel is echt goed te noemen, want je wacht geen weken op je telefoon en krijgt Nederlandse garantie.

Kortom niet veel op deze telefoon op te merken, gewoon goeie aanbieding, maar het is wel waarschijnlijk een rebranded Amoi N820 en er zijn wel meerdere merken te krijgen onder de € 200 door uit China te importeren.

Zoals de ZTE v970, maar dat word in dit topic besproken Het topic voor onbekende Chinese smartphones
Die ZTE v970 heeft geen frontcam, maar 5 MP back camera en maar een 1600mAh accu. Dat vind ik niet vergelijkbaar met deze wolfgang.

Als je de Amoi N820 zou importeren en je krijgt alle tax eroverheen dan kun je zelfs duurder uit zijn dan de 230 euro van de Aldi. Aangezien deze Wolfgang een rebranded Amoi N820 lijkt te zijn, is het duidelijk welke keus hier gemaakt moet worden als men in de markt is voor een goedkope chinese telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo'n frontcam moet je ook maar gebruiken, ik gebruik de mijne op mijn smartphone nooit. Maar de ZTE v970 is kwa basis hardware het zelfde alleen inderdaad mindere camera (mp) en batterij en geen frontcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
@riickeh

Ik heb gelinkt naar een duitse prijsvergelijkingssite.
Scroll naar onder en je ziet de duitse winkels die de alcatel verkopen.

Neem bv de tweede winkel; handyshop.de, verzendkosten naar EU landen 14,90 euro: http://www.handyshop.de/versandkosten

Maar met een beetje geluk wordt deze alcatel binnenkort ook in NL verkocht, dat is nl. ook het geval met het OT-995 model.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Beknopte Review online van dit toestel:
http://technieuws.com/14718/aldi-wolfgang-se-review/

Helaas ontbreken toch getallen die wij als tweakers zijnde natuurlijk wel zouden willen weten om het zo ook te vergelijken met andere toestellen.

* Contrastwaarde
* Helderheid
* Zwartwaarde
* Kleurtemperatuur

* accutest zoals bv tweakers hem doet: reviews: Welke smartphone doet het langst met zijn accu?

Maar buiten deze paar punten is het wel interessant om te lezen. :)

[ Voor 80% gewijzigd door pino85 op 24-10-2012 16:42 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Laatst online: 21-03 01:14
Wat ik kan vinden over de Amoi N820 (same phone) is iig dat het scherm goed is én de camera ook van bovengemiddelde kwaliteit.

Dat is nou net iets wat ik belangrijk vind - een camera met goed dynamisch bereik. Kan iemand misschien meer samples vinden, t' liefst full-res? Ben benieuwd naar de 1:1 scherpte en ruis. Als dat in orde is..dan ga ik de Amoi N820 binnenkort in Bangkok gewoon maar halen denk ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inteljean01
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-04 09:58
Een vraag lijkt me ook of dit apparaat te rooten is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik ga toch niet voor deze smartphone omdat hij geen ips scherm heeft. De inkijkhoeken en het zicht buiten zal niet erg goed zijn daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Goed topic dit, lijkt me wel interessant toestel, zeker met dual sim voor zakelijke mobiel, maar vind het gedoe om daar met 50 tokkies in de rij te gaan staan :) Nu blijkt dus dat MP er vol mee staat en er zelfs een winkel adverteert met nieuwe voor dezelfde prijs (textmagazine.nl oid).

Loop vrijdagavond wel bij de Aldi binnen, misschien heb ik wel geluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Laatst online: 14-05 07:48
Lijkt mij een interessant toestel en wil het wel gaan proberen als vervanger voor mijn HTC desire. Mocht het niet bevallen kan hij altijd na 2 weken retour naar de Aldi.

Ik ben alleen nieuwsgierig welke instel mogelijkheden er zijn voor wat betreft de DUAL sim opties. Ik heb de handleiding bekeken maar daar wordt enkel een SIM manager applicatie benoemd, maar niet concreet wat die kan/doet. Weet iemand hier meer over?

p.s. de handleiding staat op:
http://wolfgangmobile.com...g-AT-AS43D2-Android-4.pdf

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:18
Inteljean01 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:56:
Een vraag lijkt me ook of dit apparaat te rooten is. 8)7
Meestal is het antwoord hierop: natuurlijk. Je kunt bijvoorbeeld deze nagenoeg universele root methode gebruiken.

Overigens vind ik de feature: "witte usb kabel" wel weer erg Aldi overkomen :). Voor de rest ben ik benieuwd naar de ervaringen en specifiek naar de schermervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:29
Nou gelukt!
Geen 50 tokkies voor de deur, maar 6 relaxte mannen van boven de 30/40...
10 stuks voorraad, dus terwijl ik dit schrijf zullen ze wel op zijn.

Ik ga even spelen met de nieuwe aanwinst:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Gefeliciteerd :) Veel plezier ermee.

Haha ik was er 8:40, winkel compleet uitgestorven. Maar de storm had blijkbaar al gewoed. 20 stuks op voorraad hier, maar waren voor half 9 nog foetsie. Zag de eersten al op MP voorbij komen, maar ze willen dat men bied vanaf 229 :)

[ Voor 7% gewijzigd door Okasha op 27-10-2012 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
in Driebergen waren er maar 4, kwam er om 08.15 aangelopen en stonden er 4 te wachten, gelukkig één koppel, zodat ik nr 4 was. Eerst maar even opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48
Krabbendijjke in het kille Zeeland, 3 ex. geleverd, ik had er 2. Had er 3 willen hebben, maar vond het sneu voor de mevrouw achter me. Opladen!

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Marktplaats begint vol te lopen, best sneu dat er mensen meer gaan bieden dan de prijs bij Aldi, tientje kan ik me voorstellen maar zag ook 275 voorbij komen :) Hoe dan ook, mocht iemand er eentje over hebben voor 230 haal ik hem af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piderman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-04 11:49
Hier in Zeist waren ze uitverkocht maar bij de Aldi bij m'n ouders in Arnhem hadden ze er 40 gelevered gekregen :o Nu alleen het ding nog even bij m'n ouders ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
piderman schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:47:
Hier in Zeist waren ze uitverkocht maar bij de Aldi bij m'n ouders in Arnhem hadden ze er 40 gelevered gekregen :o
Apart leveringsbeleid. Arnhem 40 en in Zeeland dus 3 in een vestiging. Maar goed, er bestaat geen recht op koopjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:31
Roosendaal, 2 winkels. 1 had er 4, andere had er 2. Helaas de 10e in de rij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
elpino.rv schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:04:
Roosendaal, 2 winkels. 1 had er 4, andere had er 2. Helaas de 10e in de rij...
lol triest zeg. Ik had dit wel verwacht, doordat deze geen IPS paneel heeft en ik deze trieste bedoeling al voorzag van veel te weinig smartphones bij de Aldi filialen ben ik lekker op mijn bed blijven liggen tot een half uur geleden!!

Ze bekijken het lekker maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Ik heb er ook één. Er waren er 7 in dit filiaal (Rotterdam Ommoord). In Zwijndrecht hoorde ik dat een Aldi filiaal er 1 had....

Leuke, snelle telefoon, voor mij een vervanging van een zakelijke Nokia 6021 en mijn privé HTC Desire van meer dan 2 jaar oud.

Eén "probleem", tot nu toe, de Facebook app crasht meteen na het inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:01

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik was de enige in De Bilt die er voor opening al stond. Maar de winkel had er maar 3, die waren ook zo weg na opening. Grote wisseling in aantal dus, 1 is echt weinig (misschien medewerkers die dingen achter houden?) 10 is weer lekker veel.

Nou ja deze vervangt m'n sensation omdat het scherm stuk is en het na reparatie eigenlijk nog steeds niet goed werkt. Geen zin in om nog meer geld uit te trekken, maar ik stoorde me er nogal aan dat het vegen eigenlijk niet meer goed werkt. Zal nu wel als navigatie only gebruikt gaan worden.

De dual sim ziet er wel geinig uit. Denk dat ik daar komende zomer wel gebruik van ga maken als ik naar UK ofzo ga. Niet de reden dat ik hiervoor gekozen heb.

Ik ga me denk ik wel ergeren aan het opstart scherm, dus misschien als mensen daar tips voor hebben om het te veranderen. Ik hou me aanbevolen. Ik heb nog niet zoveel ervaring met het tweaken van je telefoon layout enzo. Ik heb geen behoefte aan rooten, maar als het echt niet anders kan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Zonder dat ik verder veel getest heb, in vergelijking tot mijn oude desire:
Voelbaar wat zwaarder (158 gram volgens de weegschaal).
Scherm is prima, maar onder een hoek wordt het al snel wat minder. Wanneer je schuin van de bovenkant kijkt wordt het zelfs "negatief".
Camera lijkt prima. Snelheid OK. Android 4 is even wennen.

Het scherm voelt wat minder glad aan dan mijn desire, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik pas net de protector eraf gehaald heb.
Formaat zit inderdaad net tussen bijv de one X en de one S in, ik persoonlijk vind hem aan de grote kant, had liever 4,3 inch gehad. Misschien gewoon een kwestie van wennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:56
Een vraagje voor iemand die hem in bezit heeft. Zit de 16GB microSD in het toestel bij levering of zit die er los bij in een apart doosje? Was zelf neit in staat om naar de Aldi te gaan, maar iemand anders heeft er 1 voor mij gehaald en die zegt dat het kaartje niet in de doos zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
kaartje is er al ingeprikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

rockhopper schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:37:
Ik ga me denk ik wel ergeren aan het opstart scherm, dus misschien als mensen daar tips voor hebben om het te veranderen.
Dat opstartscherm en een aantal andere dingetjes zijn idd irritant. Ik denk dat rooten wel nodig is voor iig het opstartscherm. Het is sowieso nodig voor een aantal apps die ik graag draai. Dus dat wordt even zoeken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Met het "opstartscherm" bedoel je waarschijnlijk "het lockscreen". Er zijn een heleboel manier om dat te veranderen. Installeer Go Locker of zo, kies een leuk thema.

Klein issue: het kompas doet het niet. Ik ga ervanuit dat de juiste sensoren erin zitten. Ik heb op internet meerdere keren gezien dat het met deze versie van android een probleem is, dus ik verwacht geen hardware-issue.

Nu ff verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Ik ging ervan uit dat hij dat Wolfgang logo bedoelde tijdens het booten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Dacht ik in eerste instantie ook, maar hoe vaak zet je hem per dag aan-en-uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Eerlijk gezegd... geen idee wanneer :-)
Misschien is het zijn eerste Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
als het alleen om het achtergrondje gaat, dat kun je ook vanuit de gallery een ander plaatje kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Eigenlijk bedoelde ik zowel dat erg felle opstartscherm, maar het lock-scherm is ook niet zo fraai, echter stoor ik me daar minder aan. Ik hou gewoon niet van fel wit ;) En inderdaad als ik twee keer per maand m'n toestel aan en uit zet is het al veel, maar als het makkelijk te veranderen zou zijn, ben ik natuurlijk geïnteresseerd. Ik zal eens kijken naar GoLocker oid. Het is sowieso even wennen met een nieuw toestel maar dat is natuurlijk ook een klein beetje het gadget gehalte wat het zo leuk maakt. Ik zal ook eens verder kijken met de Nova Launcher die ik tijdens de 25 miljard sale gekocht heb. Bedankt voor de adviezen.

Het is overigens mijn 3e android telefoon na Desire en de Sensation van HTC, en 4e als je m'n tablet meetelt. Ik ben even aan het spelen geweest en het lijkt erop dat vooral de gps een zwak punt is van deze telefoon. Iets waar ik zelf niet zo blij mee ben, want dat is een belangrijke feature voor mij, belangrijker dan bijvoorbeeld de camera.

Misschien een beetje kort dag om al meteen een eindoordeel over te geven, maar in Sygic kom ik eigenlijk niet boven de 45 meter nauwkeurigheid, (dus niet nauwkeuriger), waar m'n sensation toch echt op 4 tot 8 meter nauwkeurig is.
Heeft iemand info over welke gps er in dit toestel zit?

Het neerzetten van een 'snelkoppeling' voor apps is ook even wennen, normaal moest ik de achtergrond lang indrukken en kon ik er een selecteren, maar in dit toestel verander je zo juist de achtergrond en moet je in je app menu juist de app lang indrukken.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Die 4 tot 8 meter neem ik met een enorme korrel zout. Ik heb ook een "echte" garmin GPS, die is echt nauwkeuriger in de praktijk, maar geeft eigenlijk nooit een nauwkeurigheid van 4 meter op.
Gewoon kijken of de telefoon goed genoeg werkt, lijkt bij mij wel het geval.

Ik ga trouwens wel go-launcher installeren, had ik voorheen ook. Werkt voor mij wat prettiger.

[ Voor 11% gewijzigd door djiedjee op 27-10-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
over de gps;

Waarschijnlijk is die geïntegreerd in de gebruikte SoC(=System on a Chip) Mediatek MT6577 :

http://www.mediatek.com/e...oduct_content.php?sn=1074

onder features

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Hebben jullie ook last van een niet werkende facebook app?

Hoe verander ik de achtergrond van het apps menu? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1478758

En de apps knop?

[ Voor 55% gewijzigd door nitpicker op 27-10-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

djiedjee schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:42:
Die 4 tot 8 meter neem ik met een enorme korrel zout. Ik heb ook een "echte" garmin GPS, die is echt nauwkeuriger in de praktijk, maar geeft eigenlijk nooit een nauwkeurigheid van 4 meter op.
Gewoon kijken of de telefoon goed genoeg werkt, lijkt bij mij wel het geval.

Ik ga trouwens wel go-launcher installeren, had ik voorheen ook. Werkt voor mij wat prettiger.
Ik heb erg veel gps spul, varierend van telefoons tot garmin en igot-u's. Van m'n telefoons is de sensation verreweg de beste, een stuk beter dan bijvoorbeeld de samsung s2 die m'n vrouw heeft, die haalt meestal 10-15m nauwkeurigheid. Of die nauwkeurigheid van 4-8 meter echt zo exact is maakt me nou ook niet zoveel uit, maar ondertussen zit ik met dit toestel wel een factor 5 a 10 slechter/onnauwkeuriger.
Het zal zich in de praktijk moeten uitwijzen inderdaad. Maar m'n meeste apps krijgen momenteel eigenlijk nauwelijks een plaatsbepaling door, denk aan beautiful widgets / weatherpro e.d. Zelfs maps reageert nog een beetje vreemd. Ik kijk nog even de kat uit de boom. Overigens is 40 tot 50 meter is toch wel een hele straat verschil bij navigeren in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Phreak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12-2021
Vanmorgen dit toestel opgepikt. Geen enkel probleem .. drie man bij de ingang .. en geen een die voor dit toestel kwam :)

Ook ik ben tevreden met dit toestel maar merk ook dat het "Electronic Compass" niet functioneert. Enig idee hoe dit aan de gang te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
GPS: ik kom net uit de auto, na 5 minuten had ik eindelijk een goede fix. Plaats op de weg leek nauwkeurig genoeg.

Electronic Compass: ik ga er wel van uit dat er de juiste sensor inzet, maar heb dat eigenlijk nergens gezien in de specs. Dan zou het dus ook niet gaan werken...

Facebook werkt ook bij mij niet trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Volgens mij zit er geen compas in, niet volgens Quick System Info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385726

Ook vanochtend opgepikt (nr 6 vd 9, er waren nummers uitgedeeld, wat fijn was).
Heeft iemand 'm al geroot, en zo ja, hoe? (Met behoud van play store e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Laatst online: 21-03 01:14
Kan iemand hier een fatsoenlijke set foto's (5-10) in full-res ergens uploaden? Liefst gewoon buiten met zonlicht en daglicht, en wellicht een paar bij kunstlicht? Zou heel relaxed zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
zoek wellicht verkeerd maar zoek wat accesoires voor deze phone bv een anti-glare screenprotector en een hoesje,bumper of flip-over. Kan echter niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari2asem
  • Laatst online: 02-05 17:29
en ziteen er hier verder geen andere addertjes onder gras in je berekeningen? zoals import-heffingen of andere soort heffingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
ari2asem schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:49:
[...]

en ziteen er hier verder geen andere addertjes onder gras in je berekeningen? zoals import-heffingen of andere soort heffingen?
Nope, want als de douane hem eruit pakt je pakketje slaan ze 21% btw aan over het totale bedrag. En daarna tellen ze er nog 12,50 euro bovenop aan inklaringskosten. Dit gezamenlijke bedrag dien je dan contant aan de deur te voldoen wanneer PostNL je pakketje komt brengen. Dus zoals gezegd, aankoopprijs omrekenen naar euro's. Dat bedrag x 1,21 = dat bedrag weer + 12,50 = max wat je kwijt bent. Maar als je dus mazzel hebt, wordt ie er niet uitgeplukt bij de douane en ben je slechts de aanschafprijs omgerekend in euro's kwijt :) Hangt wel af van je verzendingsmethode. EMS/DHL/anderszins = gegarandeerd bijbetalen. Hong Kong Airmail / Singapore Airmail / China Post Airmail = (kleine kans op) niet bijbetalen. (maar nevertheless kun je net hebben dat je als nog bij moet betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rverhulst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Okasha schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:32:
Marktplaats begint vol te lopen, best sneu dat er mensen meer gaan bieden dan de prijs bij Aldi, tientje kan ik me voorstellen maar zag ook 275 voorbij komen :) Hoe dan ook, mocht iemand er eentje over hebben voor 230 haal ik hem af..
Vrijdag avond zag ik de eerste Marktplaats advertenties langs komen,
Van deze telefoon(stiekum toch al op vrijdag avond verkocht bij de Aldi).

Het lijkt of iedereen der een slaatje uit wil slaan.
Zag al biedingen van 300 (wtf).

Ik was er ruim voor 8,
En er stonden 4 mensen in de rij.
Binnen hoorde ik dat er 5 stuks waren ( ik dacht yes gelukt),
Nope de eerste 2 kochten er 2 pp.

Aldi zou in mijn ogen max 1 PP moeten hanteren.
In geval van zo een aanbieding.

Ik zoek er ook nog 1 maar weiger om er veelste veel voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Joosie200 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 00:23:
[...]

Nope, want als de douane hem eruit pakt je pakketje slaan ze 21% btw aan over het totale bedrag. En daarna tellen ze er nog 12,50 euro bovenop aan inklaringskosten. Dit gezamenlijke bedrag dien je dan contant aan de deur te voldoen wanneer PostNL je pakketje komt brengen. Dus zoals gezegd, aankoopprijs omrekenen naar euro's. Dat bedrag x 1,21 = dat bedrag weer + 12,50 = max wat je kwijt bent. Maar als je dus mazzel hebt, wordt ie er niet uitgeplukt bij de douane en ben je slechts de aanschafprijs omgerekend in euro's kwijt :) Hangt wel af van je verzendingsmethode. EMS/DHL/anderszins = gegarandeerd bijbetalen. Hong Kong Airmail / Singapore Airmail / China Post Airmail = (kleine kans op) niet bijbetalen. (maar nevertheless kun je net hebben dat je als nog bij moet betalen)
Ware het niet dat die hele G3 niet of nauwelijks leverbaar is :) Ik heb nu wat in allerlei topics rondgebladerd, maar veel mensen roepen wat en kreeg niet het idee dat er nu heel actief besteld word daar? Ook zijn veel sites in het chinees..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Misschien ook handig voor anderen: Ik kreeg bij het bellen (telfort via KPN-netwerk) de melding:
Roaming-waarschuwing
de SIM-kaart die u wilt gebruiken is nu bezig met roamen.
Er is nu geen lokale SIM beschikbaar.

Melding is uit te zetten: via systeeminstellingen/SIM-beheer/Roaming/Herinnering roaming weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-04 11:12
Om te rooten dit scriptje draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Zelf al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
Uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Wie pusht de Android-updates naar dit toestel? Ambiance/Wolfgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385726

En behoudt dit gewoon de apps die je al hebt plus Play Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Doane schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:41:
Wie pusht de Android-updates naar dit toestel? Ambiance/Wolfgang?
Goeie vraag! Het is natuurlijk een kale Android met alleen wat visuele Wolfgang meuk... dus je zou een update van Google verwachten, maar de Amoi versie werd door de fabrikant geupdate naar JB en niet door Google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Daarnet even met endomondo een wandeling gemaakt. Dit is een soort van sport / gps-log programma. De sensation met de aldi foon vergeleken. Na zo'n 9 km wandelen in de stad waarbij de ontvangst voor beide toestellen schommelend te noemen was, is er maar zo'n 300m verschil.
Ook een paar keer via sygic de satelliet nauwkeurigheid gemeten. Die van sensation was meestal 5 a 6 meter nauwkeurig, net zoals de samsung SII, de aldi telefoon deed het vandaag een stuk beter dan gisteren en kwam nu op zo'n 11 meter nauwkeurigheid.

Het lijkt erop dat programma's die geolocatie nodig hebben in de widget het zwaar hebben met dit toestel. Weatherpro krijgt zelfs met gps fix nog geen goede locatie door. Ik vermoed dat dit aan het programma zelf ligt, maar vervelend is het natuurlijk wel. De gps-track / log tussen beide toestellen (eigenlijk alledrie de toestellen als ik de S2 van m'n vrouw meetel) weken nauwelijks af, behalve dan dat het toestel van vrouwlief pas na anderhalve km begon te loggen (geen gps fix bij start).
Dus voorlopige conclusie is dat de gps naar behoren werkt, en in tegenstelling tot wat een review site meld, geen mobiele connectie nodig heeft om te werken. Echte praktijk test met auto moet nog volgen, maar aan de log te zien zal deze wel goed werken, dus weer een zorg minder hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Phreak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12-2021
nitpicker schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:21:
Volgens mij zit er geen compas in, niet volgens Quick System Info
Ik lees overal in deze thread dat dit toestel een "rebranded Amoi N820" zou zijn. De specs van dit toestel geven toch wel degelijk aan dat het hier een Electronisch kompas in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 03:01
Er zitten in deze telefoon maar weinig sensors, als ik system information bekijk in Quadrant kom ik allen tegen een Accelerometer, Proximity Sensor en een Light Sensor.
Als ik kijk op mijn Asus Transformer kom ik behoorlijk wat meer sensors tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
@ le_phreak: dat was inderdaad ook mijn idee, maar misschien is het toch geen Amoi....

Hierdoor zal ik dus ook niet zomaar een Amoi-ROM gaan flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Le_Phreak schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:11:
[...]

Ik lees overal in deze thread dat dit toestel een "rebranded Amoi N820" zou zijn. De specs van dit toestel geven toch wel degelijk aan dat het hier een Electronisch kompas in zit.
Dat is iets wat we deden vermoeden omdat er zoveel overeenkomsten zijn met deze toestellen, kan natuurlijk ook een aparte order zijn geweest en dat deze juist nog goedkoper geproduceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
Ik vermoed ook dat er verschillen zijn. Hij is wel te rooten met het scriptje van

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460

Normal mode. Rootchecker toont aan dat hij geroot is.

Maar adb root werkt niet, system blijft write protected

Hier is een recovery.img voor de Amoi N820 te downloaden:

http://chinamobiles.org/showthread.php?31882-Amoi-N820/page7

Te flashen met SP Flash Tool. Na een hoop geklooi met de drivers krijg ik hem aan de praat, maar de flash procedure wordt halverwege afgebroken, statusbalk paars.

Telefoon nog steeds niet gebrickt >:)

Ben dus nog steeds op zoek naar een manier om CWM recovery te installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door dwag op 29-10-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Dus de root werkt niet voor de 100%?, dat is jammer.

Wat mij trouwens opvalt: de eerste smartphone die het lang gaat uithouden op één batterijlading. Na 15,5 uur nog steeds een lading van 87%! Wifi constant aan, 3 mail accounts die 1x per uur worden gechecked. 1x Exchange wat constant pushed. Whatsapp, Facebook, Twitter, Endomondo, Wordfeud, Ruzzle en het weer wat regelmatig geupdate wordt. Daarbij speel ik nog wat andere spelletjes en surf ik af en toe een website. Blij verrast!
Btw, het laden duurt dan wel een eeuwigheid (in vergelijking met mijn Desire)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben ook blij verrast met de tijd die een accu het uithoudt. Ik heb nog niet al te veel meuk geïnstalleerd, dus ik ga er vanuit dat het nog wel minder gaat worden, maar tot nu toe zeer tevreden. Ik vraag me dus stiekum toch een beetje af hoeveel de bloatware van merk-toestellen meehelpen aan het leegzuipen van de accu.

Ik heb wel gemerkt dat de kijkhoek van het scherm tov Desire / Sensation toch wel wat minder is, maar ja er is normaal gesproken toch niemand die met je meekijkt dus veel last heb je er niet van. Deze week maar eens kijken of er nog ergens een mooie auto-houder te verkrijgen is voor de navigatie-test.

Verder nog te testen: geluidskwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Accu is inderdaad prima, gisteren echt de hele dag mee zitten spelen om te installeren en te testen. Eind van de dag op 1 lading gehaald.

Echte minpunten:
het scherm: kleuren en kijkhoek. Geen kompas.

Alleen facebook werkt niet, verder is alles lekker stabiel en snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Het viel mij op dat de FB widget wel gewoon werkt. Hetzelfde had ik trouwens op mijn ICS installatie op de Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:18
Vergeet niet dat voor adb root je bij sommige toestellen een apart vinkje moet zetten. Zo had ik een tijd terug root op mijn eigen toestel, maar niet via adb. Daarnaast is het makkelijk om te controleren door adb remount in te tikken voor je toestel. Als dit lukt heb je root, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensollie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-05 23:53
Ik heb gisteren de AMOI Versie geflasht via de SP Flash tool en het werkt allemaal goed. Dus als we geen 4.1 van wolfgang krijgen, zou je hem alsnog via amoi kunnen krijgen.

XBOX Live Gamertag: Rubensollie NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Laatst online: 14-05 07:48
Ik heb hem zaterdag nog kunnen krijgen bij de aldi.
De eerste reactie:
Snel
Super handig dat DUAL sim, per oproep/sms kun je aangeven via welke sim hij gaat
heldere foto's
veel opslag capaciteit.

de min puntjes:
kijk hoek van het scherm
facebook werkt niet sinds de laatste update
flitser geeft minder licht als mijn desire.

Voor mijn vorige telefoon heb ik losse batterijen gekocht via dx.com.
Ik heb nog even gezocht voor deze telefoon maar kon geen losse batterij vinden met bijbehorende lader :(

Ook kon ik niet zo snel een mooi leren backflip hoesje vinden.
Dus als iemand nog tips heeft waar ik een losse batterij en een hoesje kan kopen...

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensollie
Volgens vele mensen komt AMOI Morgen met een android 4.1 update.
Ik heb nu ook cwm recovery 6.0.0.2 erop gekregen.

Ik ben nu bezig met een custom rom te maken zonder wolfgang en amoi dingen derin.

[ Voor 55% gewijzigd door rubensollie op 30-10-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
@rubensollie Kun je vertellen hoe je CWM geflashed hebt? Welke recovery.img gebruik je er voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensollie
dwag schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:30:
@rubensollie Kun je vertellen hoe je CWM geflashed hebt? Welke recovery.img gebruik je er voor?
Ik heb de officiele v6.0 gedownload van amoi en heb daarin de recovery.img vervangen voor deze: http://ge.tt/api/1/files/5Rp71ZQ/0/blob?download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
Ik heb ook een rom kunnen downloaden mapnaam N820_GMS_ROOT_纯净版, maar als ik de scatter file laadt zegt hij incorrect scatter file format. Kun je jouw rom delen? En flash je alleen recovery of de hele rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480690

Ik heb sinds dit weekend ook de aldi smartphone en ben op zoek naar een extra batterij en screenprotector:
http://www.chinastore-onl...alogsearch/result/?q=amoi

Iemand ervaring met bovenstaande website? Ziet er ok uit maar heb nog nergens een review teruggevonden...

Als iemand iets anders heeft gevonden laat maar weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensollie
dwag schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:45:
Ik heb ook een rom kunnen downloaden mapnaam N820_GMS_ROOT_纯净版, maar als ik de scatter file laadt zegt hij incorrect scatter file format. Kun je jouw rom delen? En flash je alleen recovery of de hele rom?
Ik ben het aan het uploaden.

Part 1 - Download
Part 2 - Download

Als je hem hebt gedownload, open je gewoon de scatter file. Klik daarna op Download en plug dan je mobiel in. Als hij hem niet ziet moet je nog een driver installeren van mediatek.

[ Voor 26% gewijzigd door rubensollie op 30-10-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480690

rubensollie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:06:
[...]

Ik ben het aan het uploaden.

Part 1 - Download
Part 2 - Download

Als je hem hebt gedownload, open je gewoon de scatter file. Klik daarna op Download en plug dan je mobiel in. Als hij hem niet ziet moet je nog een driver installeren van mediatek.
Dus als ik het goed begrijp, heb je dan de originele amoi android 4.0 versie op de aldi smartphone staan? Betekent dit ook dat hij daarna uptedaten is naar 4.1 wanneer die uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensollie
Anoniem: 480690 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:44:
[...]

Dus als ik het goed begrijp, heb je dan de originele amoi android 4.0 versie op de aldi smartphone staan? Betekent dit ook dat hij daarna uptedaten is naar 4.1 wanneer die uitkomt?
Jup, Als het goed is komt 4.1 op de 31e oktober uit.

Er zit alleen in de amoi versie geen nederlands, maar ik heb een custom rom gemaakt, waar ik weer nederlands in elke app heb toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
Ik ben op zich wel tevreden over de wofgang rom, is er geen manier om alleen de recovery te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensollie
dwag schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:46:
Ik ben op zich wel tevreden over de wofgang rom, is er geen manier om alleen de recovery te installeren?
Ja, dan moet je alleen de recovery.img en boot.img inschakelen en de rest uitgeschakeld laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
Hij zegt Need download all images en blijft hangen met een paarse statusbalk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensollie
dwag schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:13:
Hij zegt Need download all images en blijft hangen met een paarse statusbalk
Hmm, probeer hem met de preloader erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
blijft hetzelfde, komt het omdat ik hem geroot heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensollie
dwag schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:17:
Nee, ik had het zelf in het begin ook. Hij wilde alleen flashen als ik alle images had gedaan, maar nu doet hij het wel gewoon met alleen boot.img en recovery.img voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
Dan wacht ik nog even op jouw custom rom of JB, Dank tot zover. Kun je de originele rom ook backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensollie
dwag schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:17:
Kan je misschien even via adb je system map backuppen en naar mij doorsturen. Ik ben het bij mn eigen vergeten xD.

V0.1 Van Custom Rom is bijna klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door rubensollie op 30-10-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
Komt er aan, uploaden gaat niet zo snel hier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensollie
RubyMod 0.1 is uit!

Hoe moet je het installeren?

1. Download eerst deze bestanden:

AMOI Firmware Part 1: http://n820-stuff.googlecode.com/files/N820.part1.rar
AMOI Firmware Part 2: http://n820-stuff.googlecode.com/files/N820.part2.rar
Flash Tool en usb drivers: http://ge.tt/api/1/files/96rabZQ/0/blob?download
RubyMod 0.1: http://ge.tt/api/1/files/8Vr3aZQ/0/blob?download

2. Pak het amoi firmware bestand uit
3a. Pak de Flash Tool en usb drivers uit
3b. Installeer de USB drivers door op InstallDriver.exe te klikken
4. Open de flash tool
5. Klik op scatter-loading (rechts boven)
6. Ga naar waar je de amoi firmware hebt uitgepakt en klik op MT6577_Android_scatter_emmc.txt
7. Klik op download.
8. Plug je mobiel in je computer
9. Sluit je mobiel af terwijl die met je computer is aangesloten
10. Wacht tot er een download ok teken komt
11. Unplug je mobiel
12. Houd de volume+ toets en de power button tegelijkertijd in tot dat je in het cwm recovery zit.
13a. Gebruik de volume+ en - toetsen om naar beneden en naar boven te gaan en de power button voor ok.
13b. Ga naar mounts and storage en dan naar mount USB storage.
13c. Kopieer de RubyMod 0.1 zip naar je mobiel
14. Klik twee keer op terug
15. Ga naar Install zip for sdcard en dan naar Choose zip from sdcard.
16. Scroll naar beneden tot je bij de rubymod zip zit.
17. Klik op yes
18. Wacht tot hij klaar is
19. Ga naar wipe data/factory reset
20. Klik op yes
21. Klik op reboot system now en wacht tot je mobiel is opgestart
22. Download Superuser 3.1.3 op www.androidsu.com
23. Kopieer de zip naar je mobiel
24. Ga naar cwm recovery
25. Installeer de zip en reboot.

Includes:
-AwesomeBeats
-Een paar tweaks om hem iets sneller te laten gaan
-Play Music

[ Voor 13% gewijzigd door rubensollie op 30-10-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
En dit is de Amoi V6 rom, maar dan in het nederlands en zonder chinese bloatware?

Hier de link naar de system folder:

http://dl.dropbox.com/u/17368845/system.rar

App folder is niet meer origineel, Apex launcher en superuser er bij en een chinese apk er uit, build.prop is origineel.

[ Voor 56% gewijzigd door dwag op 30-10-2012 21:19 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste