Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensollie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:39
dwag schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:17:
En dit is de Amoi V6 rom, maar dan in het nederlands en zonder chinese bloatware?

Hier de link naar de system folder:

http://dl.dropbox.com/u/17368845/system.rar

App folder is niet meer origineel, Apex launcher en superuser er bij en een chinese apk er uit, build.prop is origineel.
Ja en bedankt voor de system folder!

En je krijgt een iets hogere quadrant score van bijna 3000.

[ Voor 6% gewijzigd door rubensollie op 30-10-2012 21:29 ]

XBOX Live Gamertag: Rubensollie NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-06 16:21
Als ik nu de AT-AS45SE stock rom had, dan wilde ik het wel proberen, want ik zou wel graag een rollback kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whinger
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-06 08:57
Ik ben het momenteel aan het proberen, ik heb ook even de standaard chinese n820 geprobeerd, maar mijn chinees is nog niet goed genoeg :P. Ben nu de rubymod aan het downloaden.. :)

Edit:

In eerste instantie lijkt alles goed te werken, staan nog wel wat chinese dingen op de homescreen (iets met apex) maar dat is volgens mij ook het enige. Other then that, ziet er uit als een standaard android install zonder bloatware, thanks!

[ Voor 43% gewijzigd door Whinger op 30-10-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensollie
j.devreede schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:38:
Ik ben het momenteel aan het proberen, ik heb ook even de standaard chinese n820 geprobeerd, maar mijn chinees is nog niet goed genoeg :P. Ben nu de rubymod aan het downloaden.. :)

Edit:

In eerste instantie lijkt alles goed te werken, staan nog wel wat chinese dingen op de homescreen (iets met apex) maar dat is volgens mij ook het enige. Other then that, ziet er uit als een standaard android install zonder bloatware, thanks!
Nee, apex is niet chinees. Het is een snellere launcher. Zoek maar op google of in play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whinger
rubensollie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:05:
[...]

Nee, apex is niet chinees. Het is een snellere launcher. Zoek maar op google of in play store.
Was ik inmiddels ook achtergekomen, best handig ook trouwens. Nogmaals bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensollie
j.devreede schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:12:
[...]

Was ik inmiddels ook achtergekomen, best handig ook trouwens. Nogmaals bedankt :)
Geen probleem :p

Nu maar hopen dat jb morgen uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensollie
En jellybean is uit voor de amoi n820.

Moest wel ff een chinees account aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whinger
Waar heb je jellybean gevonden? Als ik via instelling op controleren op update doe geeft hij gewoon aan dat hij up to date is, maar zo simpel zal het vast niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
helemaal niemand die even een setje high-res fototjes van buiten-landschapjes wil posten ? Is much appreciated :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:09

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zal kijken of ik het vanmiddag op de fiets niet vergeet.

Het was om 17:00 al te donker, ik heb foto's gemaakt maar ze zijn onscherp. Ik zal ze daarom niet delen.
Als ik tijdens de lunch niet vergeet zal ik misschien nog een poging wagen ergens deze week. Maar anderen staat het natuurlijk vrij om ook een fototje te delen ;)

Wat me wel opvalt is dat de foto's iets groter zijn dan die van m'n Sensation (ook 8Megapixel) die schiet op 3264x2448 en de Aldi AT op 4000x3000 (dus 12 megapixel??)

[ Voor 89% gewijzigd door rockhopper op 31-10-2012 18:43 . Reden: Opname mislukt ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
rubensollie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:29:
Ja, en? Chinees of ook NL? te flashen op de Wofgang?

Download http://msoftdl.360.cn/rom..._SD_UPDATE_2012-10-31.zip

O ja, ik kan een backup maken van de stock rom van de AT-AS45SE met Online Nandroid (app), maar zie daar geen optie om de backup te restoren. Mijn vraag blijft: hoe kan ik weer terug naar de stock rom van de AT-AS45SE?

[ Voor 9% gewijzigd door dwag op 31-10-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Phreak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12-2021
rubensollie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:29:

Moest wel ff een chinees account aanmaken.
Als je de JellyBean er op hebt staan .. kun je me dan bevestigen dat er inderdaad geen "Electronic Compass" in dit toestel zit ... en het feit dat het Kompas niet werkt niet te wijten is aan een verkeerde Android versie?

Greetz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensollie
dwag schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 18:55:
[...]

Ja, en? Chinees of ook NL? te flashen op de Wofgang?

Download http://msoftdl.360.cn/rom..._SD_UPDATE_2012-10-31.zip

O ja, ik kan een backup maken van de stock rom van de AT-AS45SE met Online Nandroid (app), maar zie daar geen optie om de backup te restoren. Mijn vraag blijft: hoe kan ik weer terug naar de stock rom van de AT-AS45SE?
Je had toch die system.rar gegeven. Daar kan ik makkelijk een update.zip van maken die je later kan terugflashen. Voor data zou je titanium backup moeten doen.

O ja, ben trouwens nu bezig met een nieuwe recovery.img build.

[ Voor 4% gewijzigd door rubensollie op 31-10-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
Als je dat wil doen, graag! Ga ik JB proberen, heb je hem er al op staan?

Ben er net achter dat de standaard recovery op de at-as45se wel werkt. Volume up + POWER leverde het robotje met open luik op, maar als je op home drukt, krijg je de recovery opties, inclusief de mogelijkheid user data te backuppen.

Flash instructie (met Google translate uit het chinees vertaald):

0, zodat de batterij meer dan 60%.
1, de software-upgrade-pakket (zoals: N820_JB_V2.0_USER_2012-10-31.zip) gekopieerd naar de root directory van de ingebouwde geheugenkaart
2, de telefoon uit en verwijder de externe geheugenkaart.
3 Druk tegelijkertijd op de volume omhoog-toets en de aan-uitknop om de herstelconsole te openen, drukt u op de Home-toets "Recovery menu lijst
Selecteer "apply update van sdcard" menu, drukt u op de volume-omlaag-toets
6, drukt u op de toets Menu om het volgende menuniveau te voeren
7, met behulp van de volume omhoog-toets of toets volume omlaag "om de software upgrade pakket bestand (zoals: N820_JB_V2.0_USER_2012-10-31.zip) te selecteren
8, druk op de menu-toets om "start-software firmware-upgrade.
9, het upgrade proces duurt een paar minuten, tot het midden van het scherm "Installeren vanaf sdcard compleet.
10, uit te voeren veeg data / factory reset ----- Ja --- alle gebruikersgegevens gewist worden gewist aan het gedeelte "Gegevens wissen voltooid is. (Als je het niet uitvoeren van stap 10 kan de telefoon niet kan opstarten)
11, selecteert u "nu reboot systeem" menu, de menu-toets drukt, start de telefoon opnieuw.
12, de upgrade is voltooid, gewoon zoals de downgrade naar Android 4.0 N820_V6.0_USER_SD_UPDATE_2012-09-19.zip upgradepakket selecteert, kunt u de bovenstaande stappen herhalen.

[ Voor 91% gewijzigd door dwag op 31-10-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensollie
dwag schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:12:
Als je dat wil doen, graag! Ga ik JB proberen, heb je hem er al op staan?

Ben er net achter dat de standaard recovery op de at-as45se wel werkt. Volume up + POWER leverde het robotje met open luik op, maar als je op home drukt, krijg je de recovery opties, inclusief de mogelijkheid user data te backuppen.

Flash instructie (met Google translate uit het chinees vertaald):

0, zodat de batterij meer dan 60%.
1, de software-upgrade-pakket (zoals: N820_JB_V2.0_USER_2012-10-31.zip) gekopieerd naar de root directory van de ingebouwde geheugenkaart
2, de telefoon uit en verwijder de externe geheugenkaart.
3 Druk tegelijkertijd op de volume omhoog-toets en de aan-uitknop om de herstelconsole te openen, drukt u op de Home-toets "Recovery menu lijst
Selecteer "apply update van sdcard" menu, drukt u op de volume-omlaag-toets
6, drukt u op de toets Menu om het volgende menuniveau te voeren
7, met behulp van de volume omhoog-toets of toets volume omlaag "om de software upgrade pakket bestand (zoals: N820_JB_V2.0_USER_2012-10-31.zip) te selecteren
8, druk op de menu-toets om "start-software firmware-upgrade.
9, het upgrade proces duurt een paar minuten, tot het midden van het scherm "Installeren vanaf sdcard compleet.
10, uit te voeren veeg data / factory reset ----- Ja --- alle gebruikersgegevens gewist worden gewist aan het gedeelte "Gegevens wissen voltooid is. (Als je het niet uitvoeren van stap 10 kan de telefoon niet kan opstarten)
11, selecteert u "nu reboot systeem" menu, de menu-toets drukt, start de telefoon opnieuw.
12, de upgrade is voltooid, gewoon zoals de downgrade naar Android 4.0 N820_V6.0_USER_SD_UPDATE_2012-09-19.zip upgradepakket selecteert, kunt u de bovenstaande stappen herhalen.
Ja ik heb hem al. Ik ben nu bezig met multi-language gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
rom is alleen chinees en engels, ben je ook andere talen aan het inbouwen?

Playstore staat er niet op, maar gapps geïnstalleerd en draait

Krijg hem alleen niet geroot

Quadrant score 2879, zonder tweeks

[ Voor 52% gewijzigd door dwag op 31-10-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whinger
Ik kan de rom niet eens downloaden, gaat hiet met 10kbps en faalt naar ongeveer een half uur wachten :(

edit:
Heb hem eindelijk kunnen downloaden nu de chinesen slapen :D
Voor anderen waarbij de bovenstaande link ook niet werkt: N820_JB_V2.0_USER_SD_UPDATE_2012-10-31.zip

[ Voor 50% gewijzigd door Whinger op 01-11-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
rubensollie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:28:
[...]
Ja ik heb hem al. Ik ben nu bezig met multi-language gedeelte.
Al een beetje gevorderd? 4.1 JB draait goed, maar omdat ik hem niet kan rooten kan ik Titanium niet laten draaien om mijn oude apps terug te zetten. Rooten geprobeerd met het Root_with_Restore_by_Bin4ry_v15 script (werkte wel op de Wolfgang rom), Super One click en de methode met MTK Droidtools. CWM Recovery is te flashen, maar is weer weg na opnieuw booten. Kortom een custom JB rom is zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Hebben jullie (in de originele ROM) trouwens een Nederlands woordenboek? Ik heb mijn Android in het Engels, maar ik kan dan geen Dutch dictionary instellen...

En het lijkt dat Wifi minder zwaar voor de batterij is dan de mobiele data verbinding, ik dacht dat het altijd andersom was?

[ Voor 28% gewijzigd door nitpicker op 02-11-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 11:56
Het NL woordenboek zit in het SLIDE-IT keyboard wat is meegeleverd.
Als je die opstart moet je wat instellingen doen en dan heb je dat toetsenbord ingebruik incl NL woordenboek.

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

nitpicker schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:00:
En het lijkt dat Wifi minder zwaar voor de batterij is dan de mobiele data verbinding, ik dacht dat het altijd andersom was?
Hangt van een aantal factoren af, met name hoe goed je verbinding kan maken met beide, want steeds weer netwerk zoeken vreet vooral veel stroom.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hij staat nu al een uurtje of 6 op 'waiting for location' (zonder SIM); kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Sanction schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:37:
Hij staat nu al een uurtje of 6 op 'waiting for location' (zonder SIM); kan dat kloppen?
Wat bedoel je met 'waiting for location'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Dat is de melding die ik krijg als ik wil fixeren op mijn lokatie in maps. Volgens het toestel zwem ik nu ergens rond bij Groenland.
Ook bij 'local app, krijg ik de melding 'your location is currently unavailable'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
  • Laatst online: 03-04 22:57
Ik kwam vandaag pas tot de ontdekking van deze smartphone in mijn zoektocht naar een dual-sim smartphone. Net een week te laat dus.

Kan iemand mij echter uitleggen waarom er maar zo weinig van die dingen worden gemaakt? Ze zullen er vast op verdienen dus blijf die dingen dan gewoon produceren en verkopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Devata op 05-11-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Sanction schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:37:
Binnen werkt het niet. Je moet er wel voor naar buiten. Dan gaat t best snel.

Vandaag toevallig met Sygio genavigeerd in de auto. Ging gewoon goed.
Geen internet nodig, want de kaart van NL staat op de telefoon (Ik heb er wel een SIM in zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Devata schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:58:
Ik kwam vandaag pas tot de ontdekking van deze smartphone (net een week te laat) in mijn zoektocht naar een dual-sim smartphone. Net een week te laat dus.

Kan iemand mij echter uitleggen waarom er maar zo weinig van die dingen worden gemaakt? Ze zullen er vast op verdienen dus blijf die dingen dan gewoon produceren en verkopen.
Kijk even in het chinese smarthphone topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Sanction schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:54:
Dat is de melding die ik krijg als ik wil fixeren op mijn lokatie in maps. Volgens het toestel zwem ik nu ergens rond bij Groenland.
Ook bij 'local app, krijg ik de melding 'your location is currently unavailable'.
Dat is ook hetgeen ik al sinds zaterdag last van heb bij al m'n apps die gegevens gebruiken van locatie. Met name de weerdiensten voor mij, die falen gewoon zolang ik binnen blijf, en vaak ook buiten. Echte navigatie apps met gps log enzo die doen het wel. Het is dus een beetje hit & miss verhaal.

Wel jammer, want ik heb toch graag een telefoon die binnen ook weet waar ik ben. Ik vraag me ook af hoe goed "where's my droid" en dergelijke apps werken in combinatie met dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Bij mij werkt het prima... Hebben jullie wel wifi aan staan? En ingesteld dat de apps gebruik mogen maken van jullie locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
Voor de mensen die facebook niet werkend krijgen. Je moet even terug naar een Oude versie
De goede versie vind je hier

http://www.androiddrawer....-facebook-1-9-10-app-apk/

Ik heb nog wel een probleem met mijn parrot mki9200 Carkit.
Hij synct de contacten niet met de carkit.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Bedankt voor de Facebook link, ga het meteen uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
nitpicker schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:58:
En ingesteld dat de apps gebruik mogen maken van jullie locatie?
Zou dat wat uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

nitpicker schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:58:
Bij mij werkt het prima... Hebben jullie wel wifi aan staan? En ingesteld dat de apps gebruik mogen maken van jullie locatie?
Stel ik heb dat niet aan staan, hoe controleer ik dat dan? Waar moet ik dat zoeken?
Zoals gezegd, ik krijg eigenlijk nergens een fix mee. Buiten werkt wel alles prima. Sygic (navigatie) heeft na 5 minuten ofzo een fix en daarna doet ie het goed. GPS staat "aan" zover ik weet voor alle apps, bij google maps komt het gps symbool ook naar boven, maar hij onthoudt gewoon niks, en het duurt gewoon lang voordat er een fix is. Dat is bij mijn sensation echt heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Google's location Services in het menu Location Services onder Settings, staat die aangevinkt?

Enne, Facebook app werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Wederom, niemand van de telefoon-eigenaren die even wat buiten-foto's op high res ergens wil uploaden? Kom jongens, is 3 minuutjes moeite... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:17
@majic: tsja, overdag werken. Tegen de tijd dat ik naar buiten mag is het donker. Een foto van mijn postzegel-achtertuin wil je niet denk ik. Als ik vandaag nog ga fietsen zal ik aan je denken.

Wat wil je trouwens doen met hi-res foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Maakt toch niet uit dat ze van je tuin zijn? Een paar binnen en een paar buiten foto's zeggen veel over de bruikbaarheid van de camera.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
ik probeer een idee te krijgen van het dynamisch bereik, ruis, scherpte, verscherping en witbalans van de gemiddelde zon/bewolkt buitenfoto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Wil je er nog 1 van marktplaats plukken of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Nou, veel slechter weer kun je niet hebben om foto's te testen. Hartstikke bewolkt en mistig.
Ik heb dezelfde foto 2x genomen, 1 x met auto WB, 1 x met "stand bewolkt" .

En nee, dit is niet mijn achtertuin :P )
Op imgur staan ook de originelen...
http://imgur.com/Lz05K
http://imgur.com/txVJQ

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/txVJQl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Lz05Kl.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door djiedjee op 04-11-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
Inderdaad geen goede omstandigheden, maar toch dit:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-CV_yEcIqD-Y/UJZYBQZZuQI/AAAAAAAAAiI/XLg8jahyuME/s800/IMG_20121104_123105_1.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door dwag op 04-11-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
nice! Dwag : heb je die ook in high-res ergens staan ? :)

Dynamisch bereik van de camera ziet er prima uit moet ik zeggen, kleuren ook..mm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
https://dl.dropbox.com/u/17368845/IMG_20121104_123105_1.jpg

en nog eentje

https://dl.dropbox.com/u/17368845/IMG_20121104_123036.jpg

Gekke is dat het een 8M camera is maar het maximale formaat om op te slaan is 5M

[ Voor 57% gewijzigd door dwag op 04-11-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teejo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-01-2022
Heb dit telefoontje ook gekocht als opvolger van mijn oude HTC Wildfire.
Tot zover prima tevreden, het enige wat een beetje irritatie opwekt is de trage GPS.

Daarnaast lijkt het er ook op dat de telefoon zijn positie alleen bepalen kan middels GPS, locatiebenadering (coarse location) via wifi of 3G levert geen resultaat op. Hebben meer mensen hier last van?

Hier nog wat fototjes. Witbalans stond op bewolkt, net allemaal beetje te warm.
Afbeeldingslocatie: http://pics.teejo.nl/wolfgang/THMB_DSC_0010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.teejo.nl/wolfgang/THMB_DSC_0012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.teejo.nl/wolfgang/THMB_DSC_0016.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.teejo.nl/wolfgang/THMB_DSC_0020.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Teejo schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:00:
Daarnaast lijkt het er ook op dat de telefoon zijn positie alleen bepalen kan middels GPS, locatiebenadering (coarse location) via wifi of 3G levert geen resultaat op. Hebben meer mensen hier last van?
Welke netwerken gebruiken jullie?

Ik heb een *bliep (T-mobile) en een KPN sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teejo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-01-2022
nitpicker schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:59:
[...]

Welke netwerken gebruiken jullie?

Ik heb een *bliep (T-mobile) en een KPN sim
Ik maak gebruik van Hi (KPN). Zelfde abonnement als met mijn vorige telefoon trouwens, die had geen last van geen coarse locatie kunnen vinden.

A-GPS en GPS EPO staan aan trouwens en apps mogen mijn locatie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Teejo schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:07:
[...]

Ik maak gebruik van Hi (KPN). Zelfde abonnement als met mijn vorige telefoon trouwens, die had geen last van geen coarse locatie kunnen vinden.

A-GPS en GPS EPO staan aan trouwens en apps mogen mijn locatie gebruiken.
Hier hetzelfde probleem. A-gps en gps-epo hulp en gps satellieten staan allemaal aan, maar coarse locatie (heet dat zo?) wordt hier ook niet meegepakt. Overigens zit ik op t-mobile, maar zoals gezegd m'n andere toestel (sensation) heeft nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Ik heb de satelliten niet aan staan, en bij mij werkt het prima... ik wilde een screenshot maken van mijn settings, maar hoe gaat dat op dit toestel?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
In huis gaat de locatie-bepaling op basis van wifi en/of gsm-netwerk.
Buiten werkt de bepaling op basis van GPS ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whinger
Heb inderdaad ook dat het wat langzaam gaat met het vinden van een GPS verbinding maar dat lukt zoals bij de meeste wel na ongeveer 5 minuten rond rijden. Wat bij mij echter op geen enkele manier lukt is data roaming, op welke firmware draaien jullie? Ik gebruik hier de amoi n820 android 4.0 met de nederlandse fix van rubensollie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik zit op het telfort, dus kpn-netwerk. Zonder data-roaming heb ik geen mobiel internet.
Bij mij werkt dat allemaal goed met de standaard ROM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 20:45
nitpicker schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:28:
Ik heb de satelliten niet aan staan, en bij mij werkt het prima... ik wilde een screenshot maken van mijn settings, maar hoe gaat dat op dit toestel?!
Onderste volumetoets en powertoets is de combinatie om een screenshot te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Dat had ik al eens geprobeerd, maar je moet ze echt precies tegelijkertijd indrukken, dan werkt het wel. Beetje motorisch gestoord geweest zeker toen ik het uitprobeerde |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Is dit met de standaard ROM? Misschien ben ik ook motorisch niet helemaal in orde, maar mij lukt het niet.

Edit: laat maar, is inderdaad gelukt...
RogierE schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:42:
[...]

Onderste volumetoets en powertoets is de combinatie om een screenshot te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door djiedjee op 05-11-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

ja, de standaard ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
Als je ze iets langer vast houd werkt het (bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whinger
Ik ben er eindelijk achter waarom mijn roaming niet werkte, kennelijk moet je bij het gebruik van vodafone in combinatie met deze telefoon bij verificatie type "PAP" instellen. Je kan deze instellingen vinden onder:

Instellingen > Draadloos en netwerken > Meer ... > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > Vodafone > Verificatietype

Hierbij maak ik wel gebruik van de custom rom van rubensollie, dus misschien dat andere mensen hier helemaal geen last van hebben, maar ik dacht, ik share het toch even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Wat zijn nu in de praktijk de voordelen van de custom ROM? Heb je een killer-feature waardoor ik ook over zou willen stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whinger
djiedjee schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:25:
Wat zijn nu in de praktijk de voordelen van de custom ROM? Heb je een killer-feature waardoor ik ook over zou willen stappen?
Dat er sowieso geen bloatware meer in zit van wolfgang, toen ik de telefoon namelijk voor de eerste keer opstarte zat er een bewegende achtergrond met ijs in oid. En als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel zulke onzinnige rommel. Als je het wel leuk vindt prima, maar het is niets voor mij.

Ik zag dat rubensollie een custom rom van de originele Amoi 820 firmware had gemaakt met nederlandse ondersteuning zonder bloatware erin (oftewel stock android). Draait qua performance ook iets beter geloof ik, maar heb het zelf niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Sja, eigenlijk was hij best wel kaal/stock, maar ik zorg zelf dat ik hem gebruiksvriendelijker maak.
Ik gebruik zelf oa Go launcher, Go dialer, swiftkey, ACal, andere achtergrondjes.

Ongeveer hetzelfde ingericht als ik hiervoor mijn HTC met custom ROM had draaien.
In vergelijking met een HTC is hij echt ENORM standaard android... ;) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door djiedjee op 06-11-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:33
En het rooten van de standaard rom? Is daar al een beproefde methode voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
rooten van de stock rom kan eenvoudig met het al eerder vermelde script

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460

Ik heb zelf de jellybean 4.1 update van Amoi er overheen gezet vanuit de CWM recovery, dan nog wel de gapps, anders heb je geen playstore en een fix met su en busybox. Vanuit de desktop is hij dan geroot, je kunt Titanium backup installeren en gebruiken, maar vanuit adb is hij nog steeds protected. Ik heb de bootimage van rubensollie geflasht, maar dan boot hij niet meer op. In de praktijk werkt het zo ook prima en de launcher van 360 werkt goed, de hoeveelheid bloatware valt mee.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-6_8cF5Wb2ds/UJZCRp4cHiI/AAAAAAAAAdo/zBOLgWfV3HQ/s884/shot_000003.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-rO4CAcztm5c/UJZCP3Z6ZmI/AAAAAAAAAdY/FZbOcRfspJA/s884/screenshot_20121104104108.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-DX5-cGHxvTc/UJZCUGBv5OI/AAAAAAAAAd4/UHNnrarjDTY/s884/shot_000005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480690

Is rubensollie nog bezig met de Amoi JB-rom te bewerken zoals hij met de ICS-rom heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
j.devreede schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:18:
Ik ben er eindelijk achter waarom mijn roaming niet werkte, kennelijk moet je bij het gebruik van vodafone in combinatie met deze telefoon bij verificatie type "PAP" instellen. Je kan deze instellingen vinden onder:

Instellingen > Draadloos en netwerken > Meer ... > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > Vodafone > Verificatietype

Hierbij maak ik wel gebruik van de custom rom van rubensollie, dus misschien dat andere mensen hier helemaal geen last van hebben, maar ik dacht, ik share het toch even :)
Bedankt voor de tip, werkt ook op de Amoi Jellybean rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensollie
Anoniem: 480690 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:38:
Is rubensollie nog bezig met de Amoi JB-rom te bewerken zoals hij met de ICS-rom heeft gedaan?
Ja ik heb alleen een toetsweek en ben ook nog bezig met andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
Dat is mooi, het heeft geen haast, je toets gaat voor.

Als referentie alvast de score van Jellybean 2.0 met governor hybride in Quadrant.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-IEhjnEkdzVE/UJqfzIZkpuI/AAAAAAAAAj8/YGJwpucKWt8/s884/Screenshot_2012-11-07-18-41-49.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door dwag op 07-11-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik heb een poging gedaan om hem te rooten met behulp van Root_with_Restore_by_Bin4ry_v15.

Usb debugging mode aangezet, maar volgens mij heb ik nog drivers nodig om hier via usb iets mee te kunnen. Service wordt gestart maar verder gebeurt er niks.
In apparaatbeheer bij AT-AS45SE: De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd.

Klopt het dat je deze drivers nodig hebt, en waar hebben jullie ze dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrB77
  • Laatst online: 23-04 07:27
Dit las ik op een andere website...

Software

Het toestel is voorzien van Android Ice Cream Sandwich (versie 4.0).Helaas niet de laatste versie, maar Eric Schouten (directeur van Wolfgang) heeft in een interview met gadget guru Vincent Everts** aangegeven dat Jelly Bean wel in een later stadium geïnstalleerd kan worden. Er was nog niet genoeg tijd om het toestel met Android Jelly Bean te testen en daarom is er voor gekozen om Ice Cream Sandwich er op te zetten.

Bron: http://www.delaagstereken...t-as45se-veel-voor-weinig

**Vincent Everts Review Wolfgang Aldi 4.5 inch voor €229 | link: YouTube: Vincent Everts Review Wolfgang Aldi 4.5 inch voor €229 (In dit filmpje wordt bovenstaande opnieuw bevestigd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb toch nog een vraagje over de camera. Iedereen, inclusief de fabrikant zegt wel leuk dat het een 8 Megapixel camera is, maar de jpg's die ik maak zijn toch echt 4000x3000 pixels. En in mijn boek heet zo'n foto toch een 12 megapixel foto.

Is hier iemand die hier wat over wilt zeggen? Het lijkt me nu toch een 12 megapixel camera?

Overigens ben ik benieuwd of de JB ooit / spoedig komt. Voorlopig doet het meeste het eigenlijk wel oke onder ICS. De gps is duidelijk de zwakke schakel van dit toestel voor mij, maar verder is het mooi ding met een lekkere scherpe prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
djiedjee schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:13:
Ik heb een poging gedaan om hem te rooten met behulp van Root_with_Restore_by_Bin4ry_v15.

Usb debugging mode aangezet, maar volgens mij heb ik nog drivers nodig om hier via usb iets mee te kunnen. Service wordt gestart maar verder gebeurt er niks.
In apparaatbeheer bij AT-AS45SE: De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd.

Klopt het dat je deze drivers nodig hebt, en waar hebben jullie ze dan vandaan?
Als je adb devices intikt, moet hij je telefoon kunnen zien, anders moet je misschien nog de adb drivers installeren. Ook moet je halverwege het script op je telefoon bevestigen dat je een restore doet, anders loopt hij niet verder.

De drivers: http://www.topnotchtablets.com/installADBdriver

[ Voor 19% gewijzigd door dwag op 08-11-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Drivers ga ik proberen. Thxs!

Edit: Root is gelukt! Kom er wel achter dat ziggo tv niet werkt als hij geroot is...

[ Voor 65% gewijzigd door djiedjee op 08-11-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaspert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 21:46
volgens camera fx app, heeft de telefoon ook een 12MP camera :D
@djiedjee gewoon temp unroot bij superuser aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
@kaspert: werkt, Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

kaspert schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 07:29:
volgens camera fx app, heeft de telefoon ook een 12MP camera :D
Hmm dus een aantal reviewers heeft gewoon de fabrikant specs overgeschreven zonder daadwerkelijk te kijken naar de foto afmetingen. Ik kon er zelf eigenlijk niks anders van maken dan 12 megapixel, maar het is goed om bevestiging te lezen. Wel raar dat ze er niet wat meer pr over heen gegooid hebben.

Ook nog even de front camera getest, deze is 1536x2048, dat lijkt me wel 3 Megapixel zoals beschreven.

[ Voor 9% gewijzigd door rockhopper op 09-11-2012 13:43 . Reden: front camera specs toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Phreak
Kan iemand die een Amoi JB-rom op dit toestel heft geplaatst me vertellen of er nu meerdere sensors worden herkend? Of zijn deze gewoonweg niet aanwezig>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
sensors
mma Accelerometer
apds Proximity sensor
apds Light sensor

GEEN magnetic sensor

[ Voor 15% gewijzigd door dwag op 10-11-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Phreak
dwag schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:00:
sensors
mma Accelerometer
apds Proximity sensor
apds Light sensor

GEEN magnetic sensor
Thanks .. weet ik in ieder geval zeker waar ik aan toe ben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Iemand enig idee waar de "ZSD" setting bij de camera-app voor is? Google weet het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Toen ik mijn Desire HD had, kon ik via bluetooth contacten één op één importeren. Nu wil ik dat doen met dit toestel vanaf de DHD. Is dat mogelijk? Kan die optie nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaspert
Sanction schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:55:
Toen ik mijn Desire HD had, kon ik via bluetooth contacten één op één importeren. Nu wil ik dat doen met dit toestel vanaf de DHD. Is dat mogelijk? Kan die optie nergens vinden.
Nee, dat was een app van HTC, die standaard niet in android zit. Wel worden natuurlijk je contacten mee gesynchroniseerd met je google account. Maar via bluetooth een op een, kan naar mijn weten niet. Misschien kun je er een app in de market voor vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ja, dat ondertussen gedaan. Deze gevonden: Google Play: Contact2Sim

Het kan allemaal zo simpel zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
Er is een nieuwe ICS update voor de Amoi N820

http://msoftdl.360.cn/rom..._SD_UPDATE_2012-11-07.zip

Zou niet weten waarom je die zou flashen, nu JB ook uit is.
Quadrant score blijft met 2571 behoorlijk achter bij JB

Heb wel een custom Jelly Bean rom gevonden! Hij is eigenlijk voor de N821, die heeft een IPS scherm, maar de rom draait prima op een AT-AS45SE of N820. Eerst wel de N820 V6 installeren van Rubensollie, daar zit de CWM recovery al in, dan vanuit de recovery de Amoi_N821_JB-4.1.1_FixByWJR_20121106.zip installeren na een data wipe. Misschien eerst nog de officiële N820 JB update installeren, dat weet ik niet zeker.

https://docs.google.com/f...E64fCempkMzNvZnpxMWs/edit

Quadrant 2870 Antutu 5453

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-vqj56q-rBr4/UKFk302SttI/AAAAAAAAAlE/nQuQValCCcg/s824/Screenshot_2012-11-12-21-48-55.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door dwag op 12-11-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Laatst online: 20:14
Ik krijg de spellingcontrole niet echt aan de praat. Krijg geen NL suggesties. Taal staat op NL en correctie staat aan.

/edit: Swiftkey-app helpt wel, nog beetje wennen. Standaard spellingcontrole is magertjes.

[ Voor 28% gewijzigd door Doane op 13-11-2012 23:04 ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

De foto's die ik maak met het toestel zijn 2248 x 3264 (7,99) MP. Dat is gewoon met de standaard instellingen. Camera kiezen en foto maken.
Zou er verschil in harware zitten?

Verder heb ik een probleem met het updaten van SlideIT Keyboard (ver. 5.0). Als ik die wil updaten dan stop het downloaden steevast op 98% en kan ik ik kiezen voor Download again. Wat weer niet werkt.
Ook valt me op dat de informatiebalk bovenaan tijdens downloaden heel snel op- en neer beweegt.
Andere apps updaten gaat feilloos.
Wat kan dat zijn?

• nitpicker

nitpicker

uNF

Anoniem: 133692 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:36:
Verder heb ik een probleem met het updaten van SlideIT Keyboard (ver. 5.0). Als ik die wil updaten dan stop het downloaden steevast op 98% en kan ik ik kiezen voor Download again. Wat weer niet werkt.
Ook valt me op dat de informatiebalk bovenaan tijdens downloaden heel snel op- en neer beweegt.
Andere apps updaten gaat feilloos.
Wat kan dat zijn?
Ik heb hetzelfde issue.

• majic
Weet iemand wellicht hoe het zit met die dual-sim functionaliteit? Moet je inderdaad bij elk telefoongesprek aangegeven met welke simkaart je gaat bellen? Dat lijkt me dus enorm irri....

In de praktijk heb ik één simkaart om bereikbaar op te zijn (bijv. in het buitenland) en één simkaart waar ik mee bel. Of één simkaart voor het internet, de ander voor het goedkoop bellen naar het buitenland.

Verder vraag ik me af of je een data verbinding kunt instellen met één van de twee sims only, dus de andere expliciet disablen ?

Kan iemand hier dus wat licht op laten schijnen? thanks!

• Sanction
  • Niet online
Als je twee sim-kaarten hebt kun je dat toch testen?

Ik weet dat je afzonderlijk elke sim kan aan- of uitzetten.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Anoniem: 133692 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:36:
De foto's die ik maak met het toestel zijn 2248 x 3264 (7,99) MP. Dat is gewoon met de standaard instellingen. Camera kiezen en foto maken.
Zou er verschil in harware zitten?
Hmm interessant, ik heb net even een foto gemaakt met de standaard camera app, en ik krijg inderdaad dezelfde dimensies. 3264x2248 Als ik met CameraZoom Fx dan een foto maak krijg ik wél 12 Megapixel namelijk 4000x3000. :?
Extrapoleert CameraZoom app? Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, van de andere kant blijft het een vreemd fenomeen. Misschien maar eens met een statief oid een vergelijking maken.

majic schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:58:
Weet iemand wellicht hoe het zit met die dual-sim functionaliteit? Moet je inderdaad bij elk telefoongesprek aangegeven met welke simkaart je gaat bellen? Dat lijkt me dus enorm irri....
Nee, is perfect in sim-beheer in te stellen. Keuze uit enkel SIM1, enkel SIM2 of altijd vragen welke van de twee. Bovendien kan je bijvoorbeeld gesprekken op SIM1 instellen en berichten op SIM2 of omgekeerd.
Verder vraag ik me af of je een data verbinding kunt instellen met één van de twee sims only, dus de andere expliciet disablen ?
Hier idem: Je kan kiezen tussen SIM1, SIM2 en uit (indien je geen data wil). Het tweede slot ondersteunt wel geen HDPSA.

Er is sinds kort een vernieuwde versie van de amoi N820 uit (de wolfgang is gewoon een rebranded amoi), nl. de N821. Enigste verschil tussen beide is een verbeterd scherm (IPS). Hiermee is waarschijnlijk ook het enigste negatieve punt van deze telefoon weggewerkt, want de kijkhoeken van het oud scherm zijn kort genomen gewoon slecht te noemen.

• majic
thanks foxert, super. Ga er dan maar één halen binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
De laatste update van de Facebook app geprobeerd.
Deze werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
Voor de liefhebbers een meertalige custom rom op basis van de JB V2.0 voor de N820. Helaas geen NL wel portugees en russisch. Hij is ook lekker snel, tegen de 3000 in Quadrant. Misschien kan Rubensollie er een NL taal in maken?

Deze is zonder Google Apps

En deze met

Op het witte knopje drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
Ik heb vandaag geprobeerd een NL rom te maken. Volgens mij moeten dan SystemUI.apk en framework-res.apk worden aangepast. Ik heb de Rubensollie mod als basis genomen, daar de apk's uitgehaald, met apktool gedecompiled, de apk's van de 4.1 rom ook en de missende nl values in de res folder gestopt. Op allerlei manieren weer gecompiled. Omdat er vanuit adb niet gepushed kan worden (permission denied) en superuser wel draait heb ik met ES file Explorer (in root mode) de apk's van de sdcard naar de system folders gekopieerd. SystemUI gaat goed, maar bij framework-res.apk gelijk een freeze. Bij opnieuw opstarten een bootloop. Help?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Leuk hè, aanrommelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaspert
dwag schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:50:
Omdat er vanuit adb niet gepushed kan worden (permission denied) en superuser wel draait heb ik met ES file Explorer (in root mode) de apk's van de sdcard naar de system folders gekopieerd. SystemUI gaat goed, maar bij framework-res.apk gelijk een freeze. Bij opnieuw opstarten een bootloop. Help?!
Wacht, dus als ik het goed begrijp, heb je in ES files de apk's aangepast, en nu een bootloop?
Volgens mij kun je hier alleen uitkomen door met de SP Flash tool een rom proberen te flashen.

Zie de uitleg wat posts terug, alleen dan moet je het achterkantje erafhalen. Dan als hij ongeveer opgestart moest zijn, de accu eruithalen en hij begint te flashen (wekte in iedergeval bij mij toen ik een bootloop had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
Het is uiteindelijk wel gelukt, met de tips van deze site Ik kan nu Nederlands kiezen bij Settings, maar de menu tekst blijft Engels, meeste apps en de launcher zijn nu wel in het Nederlands. Kennelijk zijn de NLxml files van 4.0.4 anders dan van 4.1. Nu nog op zoek naar een multilanguage jellybean rom. Aanrommelen blijft inderdaad leuk, als het lukt! |:(

Update: ik heb de Values-nl van een multitlanguage 4.1.2 rom in mijn telefoon gestopt, ik kan nu zelfs Nederlands (Belgie) kiezen, maar de tekst van Settings bleef Engels. De oplossing is simpel. Alle relevante system apps moeten ook vertaald worden, of een internationale versie installeren. Om de systeeminstellingen in het nederlands te krijgen heb ik Settings.apk aangepast. Et Voila!

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-k5Jygti3qNY/UKqQ-DAas1I/AAAAAAAAAmI/TzMyc82gnfQ/s512/Screenshot_2012-11-19-20-55-21.png

[ Voor 41% gewijzigd door dwag op 19-11-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik voel me echt ENORM dom, maarreh.... heb na aanschaf een ringtone ingesteld, wil hem nu weer wijzigen, maar kan echt niet vinden waar in de menu's dat verstopt zit.
Die geluidsprofielen werken anders dan standaard android en daar kan ik niet de ringtone instellen volgens mij...

NB: goed bezig met de roms!! Ben benieuwd of ze echt zonder problemen draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pecari
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:56
dwag schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:19:
Het is uiteindelijk wel gelukt, met de tips van deze site Ik kan nu Nederlands kiezen bij Settings, maar de menu tekst blijft Engels, meeste apps en de launcher zijn nu wel in het Nederlands. Kennelijk zijn de NLxml files van 4.0.4 anders dan van 4.1. Nu nog op zoek naar een multilanguage jellybean rom. Aanrommelen blijft inderdaad leuk, als het lukt! |:(

Update: ik heb de Values-nl van een multitlanguage 4.1.2 rom in mijn telefoon gestopt, ik kan nu zelfs Nederlands (Belgie) kiezen, maar de tekst van Settings bleef Engels. De oplossing is simpel. Alle relevante system apps moeten ook vertaald worden, of een internationale versie installeren. Om de systeeminstellingen in het nederlands te krijgen heb ik Settings.apk aangepast. Et Voila!

[afbeelding]
Dwag

zou jij apk of zip die je gemaakt hebt of de gehele Rom willen delen met ons ik heb de amoi 820 daar zou dit ook gewoon moeten werken.

ik draai nu de rom van Rubymod_0 4.0.4
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste