Instellingen-Audioprofielen-Algemeen-Beltoon spraakoproep-System Ringtonedjiedjee schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:00:
Ik voel me echt ENORM dom, maarreh.... heb na aanschaf een ringtone ingesteld, wil hem nu weer wijzigen, maar kan echt niet vinden waar in de menu's dat verstopt zit.
Die geluidsprofielen werken anders dan standaard android en daar kan ik niet de ringtone instellen volgens mij...
NB: goed bezig met de roms!! Ben benieuwd of ze echt zonder problemen draaien...
Thxs, was op zoek naar een menu, en long-press werkte ook niet.
Gewoon aanklikken wel...

Gewoon aanklikken wel...

Xqq_me schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:54:
[...]
Instellingen-Audioprofielen-Algemeen-Beltoon spraakoproep-System Ringtone
Ik ben geen rombakker, heb alleen een paar apk's aangepast. Dit zijn zepecari schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:33:
[...]
Dwag
zou jij apk of zip die je gemaakt hebt of de gehele Rom willen delen met ons ik heb de amoi 820 daar zou dit ook gewoon moeten werken.
ik draai nu de rom van Rubymod_0 4.0.4
Gebruik voor eigen risico. Gewoon op je sdcard zetten en met ES file explorer op de juiste plek copy/paste
1. SystemUI.apk in /system/app
2. framework-res.apk in /system/framework, je telefoon doet het daarna niet meer, accu er uit en opnieuw opstarten, als je geluk hebt start hij dan weer op, als je pech hebt moet je reflashen
3. tenslotte settings.apk in /system/app. Reboot. daarna kun je de taal op Nederlands zetten en zijn de Settings ook in NL
Vergeet niet dat er nog steeds veel engelstalige apps op je telefoon zitten, zoals Contacts, Calendar, Phone, Browser. Calendar kun je vervangen voor de nl Google agenda
Dwag.dwag schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 18:04:
[...]
Ik ben geen rombakker, heb alleen een paar apk's aangepast. Dit zijn ze
Gebruik voor eigen risico. Gewoon op je sdcard zetten en met ES file explorer op de juiste plek copy/paste
1. SystemUI.apk in /system/app
2. framework-res.apk in /system/framework, je telefoon doet het daarna niet meer, accu er uit en opnieuw opstarten, als je geluk hebt start hij dan weer op, als je pech hebt moet je reflashen
3. tenslotte settings.apk in /system/app. Reboot. daarna kun je de taal op Nederlands zetten en zijn de Settings ook in NL
Vergeet niet dat er nog steeds veel engelstalige apps op je telefoon zitten, zoals Contacts, Calendar, Phone, Browser. Calendar kun je vervangen voor de nl Google agenda
bedankt voor je uitleg, en het delen van je apk´s.
Ik weet dat je erg uit moet kijken als met het framework gaat rommelen, ik heb mijn oude htc daar ook een paar keer mee omzeep geholpen, maar goed het is leuk spelen.
Ben nu twee dagen in Dusseldorf, maar nóg geen GPS fix. Status blijft 'searching for GPS'. Dat EPO ding wil ook niet downloaden terwijl de data verbinding prima is.
Ik ben nu klaar met 1e periode, dus nu bezig met multi-lang rom.
XBOX Live Gamertag: Rubensollie NL
Mooi, neem je de n820 4.1 rom van Death King als uitgangspunt? Die heeft tot nu toe de beste scores.
Deze dus
Deze dus
Anoniem: 483935
@dwag, bedankt voor de tips....JB incl. Gapps draait (engelstalig).....lekker soepel!
Heb geprobeerd de NL bestanden te kopieren zoals door jou beschreven, na stap 2 doet de telefoon het inderdaad niet meer......na reboot helaas ook niet meer (blijft op opstartscherm hangen)
Volgens mij wordt framework-res.apk maar deels/niet goed overschreven waardoor systeem niet meer goed opstart. Na een 'nieuwe' rom flash inmiddels weer wel.......
@rubensollie.......kan niet wachten op jouw NL JBrom! ;-)
Heb geprobeerd de NL bestanden te kopieren zoals door jou beschreven, na stap 2 doet de telefoon het inderdaad niet meer......na reboot helaas ook niet meer (blijft op opstartscherm hangen)
Volgens mij wordt framework-res.apk maar deels/niet goed overschreven waardoor systeem niet meer goed opstart. Na een 'nieuwe' rom flash inmiddels weer wel.......
Okee, ik heb bijna alles vertaald, alleen ik krijg de Phone apk niet vertaald, Hij wil niet recompilen.
Lukte mij ook niet. Heb het geprobeerd met APK-Multitool. Als ik in de dock lang op de Phone druk en dan op app-info zegt hij Contacts versie 4.1.1. Is het niet voldoende als je Contacts.apk vertaalt? Ik heb ook geprobeerd phone.apk van een andere 4.1 rom te installeren, maar dan stopt en start het proces voortdurend en kun je de boel opnieuw flashen.
Houd er rekening mee dat dit de aangepast apk's zijn van de N821 rom, die kun je niet klakkeloos in een N820 rom plakken.Anoniem: 483935 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:35:
@dwag, bedankt voor de tips....JB incl. Gapps draait (engelstalig).....lekker soepel!
Ja, de telefoon app zelf wordt dan wel NL, maar als je belt is het weer in het engels.dwag schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:00:
Lukte mij ook niet. Heb het geprobeerd met APK-Multitool. Als ik in de dock lang op de Phone druk en dan op app-info zegt hij Contacts versie 4.1.1. Is het niet voldoende als je Contacts.apk vertaalt? Ik heb ook geprobeerd phone.apk van een andere 4.1 rom te installeren, maar dan stopt en start het proces voortdurend en kun je de boel opnieuw flashen.
Trouwens, voor de mensen waar die niet meer opstart. Je moet niet alles klakkeloos kopieren en plakken want apks hebben veel dependency's. En nadat je het kopieert moet je ook alle permissies weer goed zetten.
[ Voor 16% gewijzigd door rubensollie op 21-11-2012 16:09 ]
Misschien is je aapt wel out-of-date. Als je in Linux compileert kun je hier een nieuwe vinden:
http://forum.xda-develope...?p=31040851&postcount=382
http://forum.xda-develope...?p=31040851&postcount=382
RubyMOD 1.0 JellyBean is uit!
Download: http://ge.tt/api/1/files/1mfXY5S/0/blob?download
Features:
- 85% Van het System is multi-language
- GPS Fix (Weet niet zeker of het werkt)
- ACID Audio v5.0
- AwesomeBeats EQ
- Android 4.2 Klok, Camera, Muziek, Gallerij, Launcher
- AROMA Installer
- Sneller dan RubyMod 0.1 ICS
- Gebaseerd op N820_V2.0
Features:
- 85% Van het System is multi-language
- ACID Audio v5.0
- AwesomeBeats EQ
- Android 4.2 Klok, Camera, Muziek, Gallerij, Launcher
- AROMA Installer
- Sneller dan RubyMod 0.1 ICS
- Gebaseerd op N820_V2.0
[ Voor 8% gewijzigd door rubensollie op 21-11-2012 19:59 ]
Als je deze werkend weet te krijgen dan ben je m'n held en ben je de eerste die me aan het rooten gaat krijgen. Ik wacht af van wat mensen met root ervaring ervan makenrubensollie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:47:
RubyMOD 1.0 JellyBean is uit!
Features:

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Mooie installer! lijkt goed te werken, heeft nog wel 2 sd cards. In de versie van Death King is dat 1 partitie. Na het terugzetten van de Titanium backup doen Gmail en de Play Store het niet meer! Nandroid backup voorlopig weer terug gezet.... Later beter bekijken...
[ Voor 10% gewijzigd door dwag op 21-11-2012 23:31 ]
Heel erg bedankt voor je/jullie moeite!
hmmmm waarschijnlijk doe ik iets niet goed........na install.......rebooten......blijft hangen op opstartscherm (met 3 dansende mensen)
Heb geinstalleerd zoals omschreven in txt Rubymod 0.1 (ICS 4.04 so far so good)
Daarna vanuit CWM zip Rubymod v.1.0 geflashed, installeren gaat goed......reboot niet....
Suggesties?
hmmmm waarschijnlijk doe ik iets niet goed........na install.......rebooten......blijft hangen op opstartscherm (met 3 dansende mensen)
Heb geinstalleerd zoals omschreven in txt Rubymod 0.1 (ICS 4.04 so far so good)
Daarna vanuit CWM zip Rubymod v.1.0 geflashed, installeren gaat goed......reboot niet....
Suggesties?
Je moet eerst een data wipe doen voor je de zip installeert, of er na. Hij reboot automatisch na installatie. Ga dan eerst naar de recovery en doe dan alsnog wipe data/factory reset.
[ Voor 51% gewijzigd door dwag op 22-11-2012 07:33 ]
Helaas lukt niet.....
Maar er is volgens mij iets vreemds aan de hand met mijn interne geheugen.
Heb orig. Amoi n820 (chin/eng zonder Playstore e.d.) rom weer terug geflashed.
Zonder SDkaart er in, instellingen, storage geeft aan:
Internal storage, total space 2.50 GB (klopt)
Native memory card, total space 44,11 MB/44,04 available?????
Volgens mij klopt dit laatste niet......of wel?
Zo niet wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Maar er is volgens mij iets vreemds aan de hand met mijn interne geheugen.
Heb orig. Amoi n820 (chin/eng zonder Playstore e.d.) rom weer terug geflashed.
Zonder SDkaart er in, instellingen, storage geeft aan:
Internal storage, total space 2.50 GB (klopt)
Native memory card, total space 44,11 MB/44,04 available?????
Volgens mij klopt dit laatste niet......of wel?
Zo niet wat zou er aan de hand kunnen zijn?
De mijne is nog origineel, als iemand mij kan vertellen hoe ik een originele rom kan bakken (zonder mijn zelf geinstalleerde apps natuurlijk..), dan rochel ik dat wiel
Anoniem: 483935 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:01:
Heeft iemand toevallig een rom gebakken van de originele Wolfgang ICS 4.04?
Of zou iemand dat voor mij willen/kunnen doen?
Heb dat zelf toen geprobeerd vanuit recovery maar kan verder niet zoveel met dit . backup bestand.....
Of weet iemand hoe ik deze alsnog terug kan flashen?
Nog even een vraagje : Wat zijn de ervaringen met real time navigatie? Ik las ergens op internet omdat er een magnetische sensor ontbrak dat dit niet best gaat?
Ja, ik zie waarschijnlijk waarom die niet boot bij jou. Jij zat zeker nog op 4.0.4 toen je deze rom flashte? In dat geval, ik ben vergeten om de 4.1.1 boot.img in mijn update.zip te doen.Anoniem: 483935 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:01:
Heb dat zelf toen geprobeerd vanuit recovery maar kan verder niet zoveel met dit . backup bestand.....
Op zich werkt het wel goed, maar je ziet wel vaak dat als je stilstaat dat hij denkt dat je scheef over de weg staat. Maar als je gwn normaal gebruikt heb je er niet veel last van.majic schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:35:
Nog even een vraagje : Wat zijn de ervaringen met real time navigatie? Ik las ergens op internet omdat er een magnetische sensor ontbrak dat dit niet best gaat?
Hij heeft bij mij moeite met hoofdweg/ventweg soms. Dus als 2 straten dicht parallel naast elkaar lopen dan wil ik nog wel eens op de verkeerde zitten. Niet onoverkomelijk, maar je kijkt toch even vreemd als je opeens niet op de A-2 zit maar op een fietspad. Dit herstelt zich wel weer rap gelukkigrubensollie schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:42:
[...]
Op zich werkt het wel goed, maar je ziet wel vaak dat als je stilstaat dat hij denkt dat je scheef over de weg staat. Maar als je gwn normaal gebruikt heb je er niet veel last van.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Anoniem: 133692
Ik heb geen ervaring met andere navigatie paketten of telefoons, maar ik heb er Sygic op gezet met de kaarten Nederland en Duitsland.majic schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:35:
Dat werkt dan met GPS, je hoeft geen internet te hebben onderweg omdat de kaarten al op de SD kaart staan.
En dat werkt goed vind ik. Hij heeft me al een keer of 4 naar voor mij onbekende adressen gebracht.
Probeer dit eens:Anoniem: 483935 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:01:
https://docs.google.com/f...zZ0aE9LYl9hTVU/edit?pli=1
Gaat bij mij in een bootloop, maar misschien doet hij het bij jou
[ Voor 6% gewijzigd door dwag op 22-11-2012 19:35 ]
Nog iets geks, als ik jouw rom installeer dan vraagt hij bij het rebooten of hij de recovery moet beschermen, en of hij de root fix moet behouden. Raar, want er zit geen recovery.img in de zip.rubensollie schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:41:
[...]
Ja, ik zie waarschijnlijk waarom die niet boot bij jou. Jij zat zeker nog op 4.0.4 toen je deze rom flashte? In dat geval, ik ben vergeten om de 4.1.1 boot.img in mijn update.zip te doen.
Gps lijkt prima te werken, had in no time binnenshuis een fix. Enige 'bezwaar' tot nu toe: het foeilelijke lockscreen!

[ Voor 12% gewijzigd door dwag op 22-11-2012 21:57 ]
Dank je........maar zou graag de originele Wolfgang rom willen om evt. in de toekomst terug te flashen zodat ik nog in aanmerking kan komen voor garantie e.d.dwag schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:18:
[...]
Probeer dit eens:
https://docs.google.com/f...zZ0aE9LYl9hTVU/edit?pli=1
Gaat bij mij in een bootloop, maar misschien doet hij het bij jou
Als 't je lukt héél graag, mij is het i.i.g. niet gelukt......maar goed, ben ook zo goed als leek......djiedjee schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:28:
De mijne is nog origineel, als iemand mij kan vertellen hoe ik een originele rom kan bakken (zonder mijn zelf geinstalleerde apps natuurlijk..), dan rochel ik dat wiel
[...]
Had de volledig engelse JB rom (incl. Google apps) zoals gepost door dwag die zeer soepel draait.
CWM geinstalleerd mbv flashtool, ge-reboot in CWM recovery en tot slot rubensollie's NL 4.11 geflashed......en 't werkt!
Respect! voor jullie dan he! ;-)
Nu alleen nog ROOT verkrijgen.......zal niet zo'n probleem zijn....
CWM geinstalleerd mbv flashtool, ge-reboot in CWM recovery en tot slot rubensollie's NL 4.11 geflashed......en 't werkt!
Respect! voor jullie dan he! ;-)
Nu alleen nog ROOT verkrijgen.......zal niet zo'n probleem zijn....
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 483935 op 23-11-2012 00:35 ]
Dit is volgens mij de stock AT-AS45SE rom, maar dan bedoeld om op de Chinese N821 te zetten, zodat deze kopers ook een nl rom hebben.Anoniem: 483935 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 23:52:
[...]
Dank je........maar zou graag de originele Wolfgang rom willen om evt. in de toekomst terug te flashen zodat ik nog in aanmerking kan komen voor garantie e.d.
Superuser is geïnstalleerd. Dus je kunt naar root. Alle apps die root access willen kun je zo toegang geven. Alleen kun je niet met adb naar /system pushen. Je krijgt dan een permission dienied. Dat betekent dat system beveiligd is. de 4.0.4 rom was met het script van xda makkelijk te rooten, maar met de 4.1 rom werkt dat niet. Ik heb hier nog geen enkele oplossing voor gezien. Omdat je superuser en busybox wel kunt installeren is het niet zo erg ,maar het zou wel makkelijk zijn als je wat apps of de build.prop wilt aanpassen.Anoniem: 483935 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 23:58:Nu alleen nog ROOT verkrijgen.......zal niet zo'n probleem zijn....
Hmmmmm d8 er iets te gemakkelijk over :-)
Kan nl. ook geen root verkrijgen via Superuser.......in de engelstalige JBrom was dit wel het geval.
Kan nl. ook geen root verkrijgen via Superuser.......in de engelstalige JBrom was dit wel het geval.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 483935 op 23-11-2012 09:18 ]
Wie weet of ik met de standaard installatie een flashable stock rom kan maken?
Installeer dan f adbd insecure: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1687590dwag schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:00:
[...]
Superuser is geïnstalleerd. Dus je kunt naar root. Alle apps die root access willen kun je zo toegang geven. Alleen kun je niet met adb naar /system pushen. Je krijgt dan een permission dienied. Dat betekent dat system beveiligd is. de 4.0.4 rom was met het script van xda makkelijk te rooten, maar met de 4.1 rom werkt dat niet. Ik heb hier nog geen enkele oplossing voor gezien. Omdat je superuser en busybox wel kunt installeren is het niet zo erg ,maar het zou wel makkelijk zijn als je wat apps of de build.prop wilt aanpassen.
Dan kan je wel dingen via adb doen.
@dwag/rubensollie......begrijp ik het goed dat ik wel rootaccess zou moeten kunnen verkrijgen dmv superuser? Volgens mij lukt het bij mij nu niet, want elke keer als een app rootaccess probeert te verkrijgen krijg ik een access denied....
De vorige versie van 4.11 (engelstalig) kon wel rootaccess verkrijgen dmv superuser.
Hebben jullie nog een tip hiervoor?
De vorige versie van 4.11 (engelstalig) kon wel rootaccess verkrijgen dmv superuser.
Installeer dit in cwm: http://downloads.noshufou...user-3.1.3-arm-signed.zipAnoniem: 483935 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:22:
@dwag/rubensollie......begrijp ik het goed dat ik wel rootaccess zou moeten kunnen verkrijgen dmv superuser? Volgens mij lukt het bij mij nu niet, want elke keer als een app rootaccess probeert te verkrijgen krijg ik een access denied....
tnx! ga 't proberen!
edit: heb weer ROOT! ..........ben super blij met deze 4.11 tnx!
GPS lijkt ook beter te functioneren....
edit: heb weer ROOT! ..........ben super blij met deze 4.11 tnx!
GPS lijkt ook beter te functioneren....
[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 483935 op 24-11-2012 17:13 ]
Weet iemand of Wolfgang ook updates uitbrengt voor z'n toestellen, bijv. dat ze de AT-AS45SE van 4.0 naar 4.1 of zelfs 4.2 upgraden?
Bijvoorbeeld dat de AT-AS43D met oorspronkelijk 2.3 naar 4.0 is geupgrade? Een identiek toestel AT-AS43D2 draait namelijk wel op 4.0.
Bijvoorbeeld dat de AT-AS43D met oorspronkelijk 2.3 naar 4.0 is geupgrade? Een identiek toestel AT-AS43D2 draait namelijk wel op 4.0.
Ik heb van Wolfgang bevestiging gekregen dat er een NL update naar 4.1 aan zit te komen voor de AT-AS45SE. Wanneer precies is niet bekend.......eerst zien dan geloven......
Voorlopig ben ik blij met de hier geplaatste NL rom........
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 483935 op 25-11-2012 15:51 ]
Heeft iemand er ook last van, dat als je in de 4.1 roms een custom toetsenbord download, (in mijn geval SwiftKey) dat hij iedere keer als je je toestel opnieuw opstart, inactief word?
Ik heb dat toevallig ook in een compleet ander toestel (met een custom rom, gingerbread).
hebben hier meer mensen een probleem met de terug knop die niet altijd werkt?
Als ik bv op facebook een foto bekijk en terug wel werkt de toets niet. Als ik het toestel even vergrendel (middels de powerknop) en weer ontgrendel werkt hij wel weer....
Als ik bv op facebook een foto bekijk en terug wel werkt de toets niet. Als ik het toestel even vergrendel (middels de powerknop) en weer ontgrendel werkt hij wel weer....
M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12
Ik heb meer het idee dat hij gewoon überhaupt niet altijd de terug knop even goed registreert. Soms krijg ik bij een druk geen reactie, en soms krijg ik met een druk juist een "dubbel terug" reactie. Ik heb daarbij niet het idee dat ik eerst even het toestel moet vergrendelen of niet.bokkie11 schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:20:
hebben hier meer mensen een probleem met de terug knop die niet altijd werkt?
Op mijn vorige Android telefoon ging een van de ledjes branden/knipperen als er een email/sms/gemiste oproep was. Bij deze telefoon gebeurt dat niet. Zie ik iets over het hoofd in de instellingen, of is dat bij deze telefoon niet mogelijk?
De GPS werk bij mij wel razend snel, de eerste keer dat ik het gebruikte had hij binnen een paar seconden al de locatie bepaald.
De GPS werk bij mij wel razend snel, de eerste keer dat ik het gebruikte had hij binnen een paar seconden al de locatie bepaald.
Het antwoord is simpel, de Wolfgang heeft geen notificatie ledblonderulez schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:20:
Op mijn vorige Android telefoon ging een van de ledjes branden/knipperen als er een email/sms/gemiste oproep was. Bij deze telefoon gebeurt dat niet. Zie ik iets over het hoofd in de instellingen, of is dat bij deze telefoon niet mogelijk?
Zelf heb ik totaal geen last van dat de back button niet reageert, doet het uitstekend bij mij.
[ Voor 18% gewijzigd door kaspert op 26-11-2012 21:16 ]
Ik ben jaloers op je gps werking, bij mij wil het gewoon niet zo denderend werken, zeker niet in vergelijking met m'n oude toestellen.blonderulez schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:20:
Wat betreft die notificatie led, er zijn apps die kunstmatig een notificatie kunnen laten zien. Er verschijnt dan een klein gekleurd vlekje op je scherm wat dan als 'led lampje' dienst doet bij bepaalde dingen (die jij kan aangeven met kleur en zo, mail sms en dergelijke) Link gaat naar een voorbeeld, ik weet zelf niet welke de beste is, en ja dit verbruikt wat meer energie dan een echte led lamp, maar ja die zit niet op het toestel helaas.
Mijn vorige toestel (ZTE blade) had dus een notificatie led achter een van de hardware toetsen, de verlichting achter de toesten op de Wolfgang zijn dus niet hetzelfde blijkbaar. Er is ook geen mogelijkheid om die te gebruiken als notificatie?
Daar heb je mazzel mee. Ben nu een week in Duitsland en nog geen normale fix.blonderulez schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:20:
Ik weet niet of het werkt, maar je moet even kijken naar dit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1958939blonderulez schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:15:
Mijn vorige toestel (ZTE blade) had dus een notificatie led achter een van de hardware toetsen, de verlichting achter de toesten op de Wolfgang zijn dus niet hetzelfde blijkbaar. Er is ook geen mogelijkheid om die te gebruiken als notificatie?
Leuke link, alleen jammer dat hij niet met JB werkt 
verder geen app/tweak kunnen vinden die hetzelde doet.
verder geen app/tweak kunnen vinden die hetzelde doet.
Niemand? Lijkt me niet onbelangrijk......wil je evt. gebruik kunnen maken van de 2 jaar garantie op de Wolfgang.......djiedjee schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:25:
Wie weet of ik met de standaard installatie een flashable stock rom kan maken?
Ik zou ook graag de originele recovery, boot en rom weer hebben... kan iemand die maken?
Anoniem: 482672
Ik heb hier een amoi n821 . Het is me gelukt om deze te rooten. Maar nu zit ik vast, als ik play store open dan crashed hij direct. iemand een idee?
Ik heb nog wat nuttige files en download links gevonden:
http://translate.google.n...index.php%2Ft-430941.html
http://translate.google.n...index.php%2Ft-430941.html
[ Voor 85% gewijzigd door nitpicker op 27-11-2012 17:56 ]
Manier om een backup van de 'stock' rom van de AT-AS45SE te maken (hij moet nl wel geroot zijn):
http://forum.china-iphone.ru/viewtopic.php?p=609028#p609028
download hier gscript http://ge.tt/8GDGDrE/v/43
volg de instructies op de russische site
Mooiste is een factory reset en dan gelijk het scriptje draaien
http://forum.china-iphone.ru/viewtopic.php?p=609028#p609028
download hier gscript http://ge.tt/8GDGDrE/v/43
volg de instructies op de russische site
Mooiste is een factory reset en dan gelijk het scriptje draaien
[ Voor 22% gewijzigd door dwag op 28-11-2012 20:11 ]
Als iemand dat wil doen en de files online wil posten.. zou fijn zijn 
Even testen of dat werkt.
P.s. Wat zijn de grootste verschillen tussen de N820_4.1_GMS_V2.0-ROM en de RubyMOD V1.0 CWM-ROM?
P.s. Wat zijn de grootste verschillen tussen de N820_4.1_GMS_V2.0-ROM en de RubyMOD V1.0 CWM-ROM?
[ Voor 33% gewijzigd door nitpicker op 27-11-2012 20:46 ]
De eerste is geheel Chinees/Engelstalig incl. Playstore, de tweede is meertalig (w.o. NL) incl. Playstore + nog wat extra apps.... Beiden functioneren geweldig!nitpicker schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:31:
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 483935 op 28-11-2012 00:17 ]
Dan moeten we djiedjee denk ik even heeeeeeeeeeeeel lief aankijken ;-)nitpicker schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:31:
Als iemand dat wil doen en de files online wil posten.. zou fijn zijn
Thx, ben benieuwd of ze het een beetje bijhouden met updates en upgrades.Anoniem: 483935 schreef op zondag 25 november 2012 @ 10:02:
Ik heb van Wolfgang bevestiging gekregen dat er een NL update naar 4.1 aan zit te komen voor de AT-AS45SE. Wanneer precies is niet bekend.......eerst zien dan geloven......
Op m'n htc krijg ik om de zoveel tijd een update met herstelde bugs enzo. Maar nog geen upgrade naar 4.1
Heb er eerlijk gezegd een beetje een hard hoofd in, volgens mij "re-brand" Wolfgang de telefoons alleen maar en is de AT-AS45SE (Amoi N820) toevallig een aantrekkelijk model, de vorige was van een ander fabrikaat die op mij minder degelijk overkwam met minder support dan deze Amoi.marnix.moed schreef op woensdag 28 november 2012 @ 00:40:
[...]
Thx, ben benieuwd of ze het een beetje bijhouden met updates en upgrades.
Op m'n htc krijg ik om de zoveel tijd een update met herstelde bugs enzo. Maar nog geen upgrade naar 4.1
Ik moet zeggen dat ICS me prima beviel maar Jelly bean spant vooralsnog voor mij de kroon!
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 483935 op 28-11-2012 00:50 ]
Ben even druk met een gecrashte PC thuis, ga pas volgende week even kijken of ik er wat mee kan...
Anoniem: 483935 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 00:21:
[...]
Dan moeten we djiedjee denk ik even heeeeeeeeeeeeel lief aankijken ;-)
Ik krijg mijn email (Exchange) niet gesynced met de RubyMOD V1.0 CWM-ROM (de N820_4.1_GMS_V2.0-ROM ook)
Hmm.. ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb, bij het toevoegen van een pop account crashed de mailservice met de melding: "Email service stopped due to low storage"
Het gekke is dat ik overal nog ruimte heb:
Internal storage - 2.18GB
SD card - 13.41GB
Native Memory Card - 44.11MB
Ik hoop dat rubensollie dit snel kan oplossen, anders wil ik heeeeeeeeeeel graag terug naar de stock ROM.
btw. RubyMod v0.1 for CWM.zip doet het wel
Hmm.. ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb, bij het toevoegen van een pop account crashed de mailservice met de melding: "Email service stopped due to low storage"
Het gekke is dat ik overal nog ruimte heb:
Internal storage - 2.18GB
SD card - 13.41GB
Native Memory Card - 44.11MB
Ik hoop dat rubensollie dit snel kan oplossen, anders wil ik heeeeeeeeeeel graag terug naar de stock ROM.
btw. RubyMod v0.1 for CWM.zip doet het wel
[ Voor 80% gewijzigd door nitpicker op 28-11-2012 12:47 . Reden: N820_4.1_GMS_V2.0-ROM & RubyMod v0.1 for CWM.zip toegevoegd ]
Anoniem: 485941
die native memory card hoort niet zo klein te zijn, die is een paar gig. ik ben gaan update van de stock rom naar RubyMod 1.0. dat ging in stapjes, eerst naar de Amoi N820 firmware die rubensollie gepost heeft in pagina 1, daarna de JB update van Amoi zelf erover heen die dwag gepost heeft ergens in pagina 2, en als laatste Rubymod 1.0 via CWM.
Nu viel het mij op dat ik via die officiele JB update de toegang tot de native memory card al kwijt was. Hij werd ook niet gemount als ik mijn toestel via USB-data aan mijn pc hing, alleen de SD kaart werd herkend.
Sinds de update naar RubyMod wordt 'ie wel weer herkend door mijn telefoon, en wordt 'ie ook weer gemount als ik mijn telefoon met USB verbind met de PC. Echter, nu is de grootte 44.1 mb, net zoals pauloos en nitpicker ook al aangeven.
Software Issue dus, ik vermoed dat het in de image zit waar rubensollie Rubymod op gebaseerd heeft?
Nu viel het mij op dat ik via die officiele JB update de toegang tot de native memory card al kwijt was. Hij werd ook niet gemount als ik mijn toestel via USB-data aan mijn pc hing, alleen de SD kaart werd herkend.
Sinds de update naar RubyMod wordt 'ie wel weer herkend door mijn telefoon, en wordt 'ie ook weer gemount als ik mijn telefoon met USB verbind met de PC. Echter, nu is de grootte 44.1 mb, net zoals pauloos en nitpicker ook al aangeven.
Software Issue dus, ik vermoed dat het in de image zit waar rubensollie Rubymod op gebaseerd heeft?
Hmm.. je hebt gelijk.. ik draai nu RubyMod v0.1 en daar heb ik geen SD card.
Geeft alleen een Internal storage en Native memory card aan..
Wie heeft er nog een stock ROM? Hoe wordt het daar weergegeven? (en wie wil een factory reset doen en de stock ROM posten?
)
Geeft alleen een Internal storage en Native memory card aan..
Wie heeft er nog een stock ROM? Hoe wordt het daar weergegeven? (en wie wil een factory reset doen en de stock ROM posten?
Anoniem: 485941
volgens mij zijn er nog geen mensen die de stock rom hebben weten te fixen... ik ben m nog nergens tegen gekomen. ik heb het wel geprobeerd met het onandroid script, maar hij weigerde een backup te maken.
de native memory card is volgens mij 2 gig ongeveer, maar sinds de update is hij ineens 44,1 mb.
Edit: als we dan toch aan het klagen zijn....
Sinds ik RubyMod draai werken de wekkers/alarms niet meer als ik mijn telefoon uit heb staan. Ik moet m aan laten, dan werkt het wel. Ik heb ook andere alarm apps geprobeerd, hier ligt het niet aan. Rubensollie, kan je hier wat mee?
de native memory card is volgens mij 2 gig ongeveer, maar sinds de update is hij ineens 44,1 mb.
Edit: als we dan toch aan het klagen zijn....
Sinds ik RubyMod draai werken de wekkers/alarms niet meer als ik mijn telefoon uit heb staan. Ik moet m aan laten, dan werkt het wel. Ik heb ook andere alarm apps geprobeerd, hier ligt het niet aan. Rubensollie, kan je hier wat mee?
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 485941 op 30-11-2012 13:53 ]
De N820_4.1_GMS_V2.0 heeft de twee sdcards als één partitie gemerged van 2,5Gb.
Nieuwe rom van Amoi N820_JB_V3.0
Kijken wat die met de native card gedaan heeft
Changelog:
Verbeteringen punt:
individuele gebruikers Return-toets falen problemen
Bluetooth koptelefoon naar muziek te luisteren en af en toe de afsluiter te dwingen naar beneden probleem
3, camera \ Galerij \ muziek af en toe de afsluiter te dwingen naar beneden probleem
4, bijgewerkt 360 browser is, 360 bewakers en andere toepassingen
5, de voorste en achterste camera-effecten te optimaliseren
6 kies Rush Snelle optimalisatie: Rush Jianpin search full matchvoorrang
N820_JB_GMS_V3.0_AMOI.rar Update van Death King, geroot en meertalig (geen NL)
N820_JB_GMS_V3.0.rar Merge partitie?
Flash Plug-in
En de allerlaatste
N820_JB_GMS_V3.0.1_AMOI.rar Officiële bestemmingsplan ??!
N820_JB_GMS_V3.0.1.rar Merge partitie
Voor een beschrijving zie hier: http://bbs.amoi.com.cn/vi...044&extra=page%3D1&page=1
Changelog:
Verbeteringen punt:
Bluetooth koptelefoon naar muziek te luisteren en af en toe de afsluiter te dwingen naar beneden probleem
3, camera \ Galerij \ muziek af en toe de afsluiter te dwingen naar beneden probleem
Flash Plug-in
En de allerlaatste
Voor een beschrijving zie hier: http://bbs.amoi.com.cn/vi...044&extra=page%3D1&page=1
[ Voor 90% gewijzigd door dwag op 30-11-2012 22:58 ]
Zo.. Amoi die blijft lekker doorgaan met die updates!
Is er ook ergens een changelog?
Jammer... V3.0 heb ik hetzelfde issue... toch weer terug naar 0.1 van rubensollie..
Is er ook ergens een changelog?
Jammer... V3.0 heb ik hetzelfde issue... toch weer terug naar 0.1 van rubensollie..
[ Voor 57% gewijzigd door nitpicker op 30-11-2012 23:38 . Reden: update over V3.0 ]
Ben al bezig met nieuwe ROM.dwag schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:13:
De N820_4.1_GMS_V2.0 heeft de twee sdcards als één partitie gemerged van 2,5Gb.
Changelog:
Verbeteringen punt:
Flash Plug-in
En de allerlaatste
Het is bijna Sinterklaas, dus hier een verlanglijstje
- Holo launcher HD
- Swype beta toetsenbord
- Ander lockscreen (of nog beter configureerbaar lock screen)
- adb insecure
- Gallery sync met picasa
Overigens is het verschil tussen de twee 3.0.1 roms dat de AMOI versie een intern geheugen van 1.5 gb heeft en een native memory card van 1 gb, de merge partitie heeft één intern geheugen van 2,5 gb. Dat laatste is wat handiger, lijkt mij.
- Holo launcher HD
- Swype beta toetsenbord
- Ander lockscreen (of nog beter configureerbaar lock screen)
- adb insecure
- Gallery sync met picasa
Overigens is het verschil tussen de twee 3.0.1 roms dat de AMOI versie een intern geheugen van 1.5 gb heeft en een native memory card van 1 gb, de merge partitie heeft één intern geheugen van 2,5 gb. Dat laatste is wat handiger, lijkt mij.
Met, of zonder een ge-merge-de partitie?
Heeft iemand hem (N820_JB_GMS_V3.0.1.rar) al op een betere host staan? Ik dacht dat ik hem binnen had, maar is maar 123 MB van de 218...
En nu 106 MB
[ Voor 28% gewijzigd door nitpicker op 01-12-2012 22:02 . Reden: N820_JB_GMS_V3.0.1.rar ]
Ik zal hem op een server zetten. Gebruik anders Firefox met DownThemAll! extensie
N820_JB_GMS_V3.0.1.rar
N820_JB_GMS_V3.0.1.rar
[ Voor 39% gewijzigd door dwag op 02-12-2012 10:06 ]
Super tip, dat ziet er stukken beter uit!dwag schreef op zondag 02 december 2012 @ 00:16:
Ik zal hem op een server zetten. Gebruik anders Firefox met DownThemAll! extensie
Ik neem aan dat deze nog een gapps nodig heeft, welke heb jij gebruikt?
[ Voor 13% gewijzigd door nitpicker op 02-12-2012 09:36 . Reden: gapps ]
Playstore zit er in, rest kun daar vandaan halen. Ik gebruik gewoon Titanium backup, zodat de mail accounts ook gelijk weer draaien.
Voor het geval dat:
Jelly Bean Gapps
En als je 3.0.1 flasht, verwissel dan eerst even recovery.img met die van rubensollie, heb je gelijk CWM
Voor het geval dat:
Jelly Bean Gapps
En als je 3.0.1 flasht, verwissel dan eerst even recovery.img met die van rubensollie, heb je gelijk CWM
[ Voor 46% gewijzigd door dwag op 02-12-2012 10:24 ]
#@$&?!!@#
De partities zijn ge-merge-d, maar toch geeft de email app weer aan dat er niet genoeg ruimte is... Ik word gek...
Iemand een tip?
De partities zijn ge-merge-d, maar toch geeft de email app weer aan dat er niet genoeg ruimte is... Ik word gek...
Iemand een tip?
Ga eens naar je settings>Apps en zoek dan je email app. Wat staat er bij Cachegeheugen? Probeer je cache eens te wissen.
Dat was maar 8 KB. Na het wissen nog steeds niets. Bij het instellen van een Exchange account krijg ik geen melding, hij blijft dan gewoon syncen, maar er komt geen data binnen.
Bij het instellen van een pop account krijg ik die melding (email service stopped due to low storage)
Bij het instellen van een pop account krijg ik die melding (email service stopped due to low storage)
mmm, vreemd. Mogelijk heb je een app die veel intern geheugen hogt. Facebook is berucht. Anders een factory reset en dan als enige je e-mail account activeren. Kijk ook nog even bij je geheugen instellingen of hij je sd card of je native memory als opslagmedium gebruikt. Native memory is in de gemergde rom weg, of heel klein. Mijn camera wilde eerst ook niet werken omdat hij die als opslag gebruikte.
nou.. factory reset gedaan, maar meteen na het configureren van mijn pop3 account krijg ik dezelfde melding.
Storage is als volgt:
Internal Storage - 2.50 GB (Available 2.42 GB)
Native Memory Card - 14.83 GB (Available 13.24 GB)
Het gekke is dat de stock ROM het prima deed en de 0.1 van rubensollie ook
Nou... de N820_JB_GMS_V3.0.1_AMOI.rar doet het prima. Dus die maar gaan gebruiken. Loopt ook gewoon soepel, geen merged partities. Verdeling:
Internal storage - 1.48 GB (Available 1.41 GB)
SD card - 14.83 GB (Available 13.24 GB)
Native memory - 1.08 GB (Available 1.08 GB)
Storage is als volgt:
Internal Storage - 2.50 GB (Available 2.42 GB)
Native Memory Card - 14.83 GB (Available 13.24 GB)
Het gekke is dat de stock ROM het prima deed en de 0.1 van rubensollie ook
Nou... de N820_JB_GMS_V3.0.1_AMOI.rar doet het prima. Dus die maar gaan gebruiken. Loopt ook gewoon soepel, geen merged partities. Verdeling:
Internal storage - 1.48 GB (Available 1.41 GB)
SD card - 14.83 GB (Available 13.24 GB)
Native memory - 1.08 GB (Available 1.08 GB)
[ Voor 31% gewijzigd door nitpicker op 02-12-2012 20:24 . Reden: AMOI werkt ]
Dan probeerde hij eerst waarschijnlijk je sdcard te gebruiken, en die had je niet. Ik heb de gemergde rom er wel even op gehad, maar niks bijzonders gemerkt, niet opgelet of ik wel een sdcard had. Ik vond het niet echt een verbetering ten opzichte van de RubyMOD V1.0 CWM-ROM, niet sneller en ook geen sync met picasa. In deze rom heb ik overigens een internal storage van 2,5 gb, een sdcard van 14,83 gb én een native memorycard van 44,11 mb, heel klein dus.
Ik draai nu de N820_JB_GMS_V3.0.1_AMOI, en die vind ik prima. Lekker rap en alle ruimte die ik nodig heb voor Exchange en POP3 accounts.
Navigon:
Is het iemand hier gelukt Navigon op deze Wolfgang aan de praat te krijgen?
Ik heb telkens het probleem dat hij niet kan connecten tijdens de 'authorisatie'
Op de Samsung Gio (eveneens rooted) van mijn vriendin werkt 't prima......
Wie o wie.................? :-)
Is het iemand hier gelukt Navigon op deze Wolfgang aan de praat te krijgen?
Ik heb telkens het probleem dat hij niet kan connecten tijdens de 'authorisatie'
Op de Samsung Gio (eveneens rooted) van mijn vriendin werkt 't prima......
Wie o wie.................? :-)
Bij mij draait Sygic navigatie als een zonnetje (nadat je een fix hebt), ik heb met navigon geen ervaring (buiten een korte trial 2 jaar geleden die niet beviel). De app mag op meerdere toestellen tegelijk draaien?
Autorisatie (zonder h) betekent over het algemeen dat ie even contact wil maken met de play-store om te checken of je legaal bezig bent.
Autorisatie (zonder h) betekent over het algemeen dat ie even contact wil maken met de play-store om te checken of je legaal bezig bent.
Sygic draait bij mij ook prima, maar ik heb een duidelijke voorkeur voor Navigon.....rockhopper schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:12:
Bij mij draait Sygic navigatie als een zonnetje (nadat je een fix hebt), ik heb met navigon geen ervaring (buiten een korte trial 2 jaar geleden die niet beviel). De app mag op meerdere toestellen tegelijk draaien?
Op zich een logische constatering betreft auTorisatie ;-) maar dat is hier niet het geval.....op een of andere manier krijgt hij geen verbinding met server/playstore via WiFi om vervolgens verder te kunnen gaan. Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat het hier een dualsim toestel bereft?
Dat lijkt me eerder iets om met Navigon zelf door te nemen, met een app in deze prijsklasse mag je verwachten dat hij op alle toestellen werkt. Ik sluit het niet uit, die Amerikanen hebben toch geen dual-sim nodig voor roamingAnoniem: 483935 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:09:
[...]
Sygic draait bij mij ook prima, maar ik heb een duidelijke voorkeur voor Navigon.....
Op zich een logische constatering betreft auTorisatie ;-) maar dat is hier niet het geval.....op een of andere manier krijgt hij geen verbinding met server/playstore via WiFi om vervolgens verder te kunnen gaan. Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat het hier een dualsim toestel bereft?
Voor de hobbyisten onder ons weer een nieuwe rom van WJR. Drie talen, alleen engels als westerse taal, met een afwijkend font. Heeft standaard het swype toetsenbord en dat werkt toch wel erg lekker.
http://filetrip.net/dl?fgvXdHw5b5 versie van 26-11-2012
http://filetrip.net/dl?pMpFtqGP7V versie van 2-12-2012, gebaseerd op N821_JB_V1.1
Behalve dat de apps er anders uitzien, zie ik niet zo veel verschillen. O ja, je toestel wordt er wel een N821 van!
Maar je kunt natuurlijk ook even de uitleg lezen:
http://www.mobile01.com/t...l.php?f=586&t=3029023&p=1
http://filetrip.net/dl?fgvXdHw5b5 versie van 26-11-2012
http://filetrip.net/dl?pMpFtqGP7V versie van 2-12-2012, gebaseerd op N821_JB_V1.1
Behalve dat de apps er anders uitzien, zie ik niet zo veel verschillen. O ja, je toestel wordt er wel een N821 van!
Maar je kunt natuurlijk ook even de uitleg lezen:
http://www.mobile01.com/t...l.php?f=586&t=3029023&p=1
[ Voor 59% gewijzigd door dwag op 06-12-2012 23:12 ]
Weet iemand hoe je de AT-AS45SE root?
Heeft iemand gevonden hoe je je eigen SIP provider kunt configureren? Er is wel iets met IP bellen, maar ik kan nergens vinden waar ik de voip provider kan instellen.
De AT-AS43D2 is zaterdag 15 december weer te koop bij de Aldi, http://www.aldi.nl/aldi_v...g_1512_48_5_413_4532.html
[ Voor 13% gewijzigd door shakemyass op 09-12-2012 13:10 ]
Mijn vorige telefoon had dat in de rom (gewoon als onderdeel van de standaard telefoon instellingen), zie hier: http://www.voipvoip.com/android/sip.htmldwag schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:44:
Moet je dan niet sipdroid of zoiets installeren?
http://code.google.com/p/sipdroid/downloads/list
Dat het bij telco providers gesubsidieerde toestellen is geblockt kan ik nog enigzins voorstellen, maar ik had het wel in deze telefoon verwacht.
Das de voorganger van dit toestel, van een geheel andere fabrikant, kwaliteit en snelheid. Rommel die je ook op marktplaats voor een prikkie kunt krijgen. Beter niet noemen in dit topic, straks raakt er iemand in de war en staat ie voor niks bij de Aldi. Of erger, hij neemt em mee naar huis...brrrr!shakemyass schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:06:
De AT-AS43D2 is zaterdag 15 december weer te koop bij de Aldi, http://www.aldi.nl/aldi_v...g_1512_48_5_413_4532.html
Inderdaad, ik werd al enthousiast om 'm voor iemand te gaan halen. Maar ik zie dus dat het typenummer 43 is ipv 45, echt een heel ander kaliber toestel. Nou ja hopelijk volgt het toestel van dit topic later deze maand...
Goed dat je dat zegt. Had me ook vergist...majic schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:08:
[...]
Das de voorganger van dit toestel, van een geheel andere fabrikant, kwaliteit en snelheid. Rommel die je ook op marktplaats voor een prikkie kunt krijgen. Beter niet noemen in dit topic, straks raakt er iemand in de war en staat ie voor niks bij de Aldi. Of erger, hij neemt em mee naar huis...brrrr!