Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:30

pino85

Im just a Bird in the Sky

Topicstarter
Hoi mede tweakers,

Ik was op zoek naar een nieuwe telefoon tot max 230-240 euro die veel waar voor je geld bied en verkrijgbaar is binnen Nederland( import doe ik niet aan), nu kwam ik deze tegen:
http://technieuws.com/146...oor-229-euro-bij-de-aldi/
http://www.aldi.nl/aldi_v...g_2710_48_5_344_4737.html

Specs:

- simlockvrij
4.5" QHD touchscreen, 960x540
- smartphone o.b.v. MTK 6577 chipset
- met 1 GHz dual-core Cortex A9 processor
- 1 GB werkgeheugen
- 4 GB intern geheugen, waarvan ca. 2 GB beschikbaar voor de gebruiker
- 16 GB micro-SD meegeleverd
- FM-transmitter
- dual-sim
- Tri band
- 8 megapixel back + 3 megapixel front camera
- single LED-flitser
- 2000 mAh accu
- afmetingen: ca. 13.1×6.7×1.08 cm
- kleur: zwart/zwart
- 3 extra back covers meegeleverd
- GPS, WiFi, 3G Internet tot HSDPA

Zijn jullie bekend met dit merk Wolfgang en wat denken jullie van de specs icm de prijs? ik kon zo snel geen alternatief vinden in de pw met deze specs voor deze prijs, enige toestellen die ook een dual core bezaten in deze prijsklasse waren de Xperia U/Sola/Galaxy ace 2/Panasoic eluga.
Echter al deze phones daarvan zijn de andere specs gewoon minder.

Of hebben jullie nog andere alternatieven in deze prijsklasse?

[ Voor 16% gewijzigd door pino85 op 23-10-2012 22:40 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 22:52
Wolfgang is het nieuwe medion van de Aldi. Zo op papier zien de specs er goed uit. Zelfs dual sim. Batterijduur?

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Hoeveel uur gesprekstijd en standby tijd kan ik helaas niet terug vinden op de site zelf, wel dat de accu capaciteit toch wel erg bovengemiddeld is met 2000 mAh al zegt dat niet alles.

[ Voor 13% gewijzigd door pino85 op 21-10-2012 23:30 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
edit: onjuiste info gevonden omtrent de gesprekstijd nvm..

[ Voor 132% gewijzigd door pino85 op 22-10-2012 22:25 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Eerlijk gezegd lijkt het me een behoorlijk lomp toestel, naar moderne maatstaven is hij gewoon dik. Ik ben ook niet erg onder de indruk van de specs, ook voor die prijs. Een telefoon uit mainland China met dergelijke specs zou mijns inziens toch goedkoper aangeboden moeten kunnen worden. Als je kijkt naar de nieuwe telefoons van bijvoorbeeld Meizu, Xiaomi etc dan is de Wolfgang toch heel matig bedeeld.

Ook als je kijkt naar de Eluga bijvootbeeld, dat krijg je een superlicht supercompact toestel die ook nog waterbestendig is. De (veel) mindere specs zie ik ook niet. Hooguit de accu. Het geheugen is daarintegen weer een stuk groter. Dat gecombineerd met de veel compactere bouw, het lage gewicht en de lagere prijs dan zou het voor mij een no brainer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Sigis schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:00:
Eerlijk gezegd lijkt het me een behoorlijk lomp toestel, naar moderne maatstaven is hij gewoon dik. Ik ben ook niet erg onder de indruk van de specs, ook voor die prijs. Een telefoon uit mainland China met dergelijke specs zou mijns inziens toch goedkoper aangeboden moeten kunnen worden. Als je kijkt naar de nieuwe telefoons van bijvoorbeeld Meizu, Xiaomi etc dan is de Wolfgang toch heel matig bedeeld.

Ook als je kijkt naar de Eluga bijvootbeeld, dat krijg je een superlicht supercompact toestel die ook nog waterbestendig is. De (veel) mindere specs zie ik ook niet. Hooguit de accu. Het geheugen is daarintegen weer een stuk groter. Dat gecombineerd met de veel compactere bouw, het lage gewicht en de lagere prijs dan zou het voor mij een no brainer zijn.
Dikte maakt mij niet veel uit, mijn oude gsm die ik al 6 jaar heb is een veelvoud daarvan ;)
Daarnaast ben ik niet iemand die chinese phones ooit zal gaan importeren dus dat valt ook af,ik shop liever in Nederland.
De eluga tja, ik heb liever een phone die standaard al op android 4.0 draait( en ben geen custom rom gebruiker) de accu capaciteit is bij deze wolfgang bijna 2x zo groot met 2000 mAh en dat telt voor mij zeer zwaar mee, dan nog de extra fronts en sd kaart die je er bij krijgt neig ik toch meer naar de wolfgang dan de eluga, bedankt voor je mening te geven!
@ Ruzor tnx ik had dat topic ook al gespot en gepost.

[ Voor 58% gewijzigd door pino85 op 22-10-2012 23:26 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Sigis schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:00:

Wat verwacht jij dan? Dit zijn gewoon hele goeie specificaties voor een Android telefoon van deze prijs. De hardware die hier in zit is vergelijkbaar met dat van de HTC Sensation.

Dit is waarschijnlijk ook gewoon een rebranded Amoi N820. Overigens denk ik niet dat je in Nederland een betere deal momenteel vind dan die telefoon in deze prijs klasse want rest in die prijsklasse is gewoon crap, wildfires, galaxy y's etc, deze telefoon die aldi aanbied is veel en veel beter.

Want zelf uit China importeren ben je ook zo tegen de € 200 kwijt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 22-10-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Anoniem: 318025 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:18:
[...]

Wat verwacht jij dan? Dit zijn gewoon hele goeie specificaties voor een Android telefoon van deze prijs. De hardware die hier in zit is vergelijkbaar met dat van de HTC Sensation.

Dit is waarschijnlijk ook gewoon een rebranded Amoi N820. Overigens denk ik niet dat je in Nederland een betere deal momenteel vind dan die telefoon in deze prijs klasse want rest in die prijsklasse is gewoon crap, wildfires, galaxy y's etc, deze telefoon die aldi aanbied is veel en veel beter.

Want zelf uit China importeren ben je ook zo tegen de € 200 kwijt.
Je hebt in deze prijsklasse heel wat betere telefoons dan wildfires, y's en dergelijken. Een paar maanden geleden zou dit een top aanbieding geweest zijn, nu niet meer. Mijns inziens zijn er twee argumenten om hem te kopen: dual sim en een 4,5 inch scherm, de rest is vrij doorsnee voor een toestel in die prijsklasse. Interessant als dat dingen zijn die je wilt.

Ik zie overigens ook niet dat de hardware gelijkwaardig is aan die van de Sensation, die je ook vrijwel nieuw voor minder dan die prijs kan kopen. Daarnaast blijf ik erbij dat het een lomp toestel is, niet meer van deze tijd.

Ik denk inderdaad ook dat het de Amoi is, wat voor mij een extra reden zou zijn om hem niet te kopen. Ik vind dat zoals ik eerder ook ql duidelijk probeerde te maken, niet bepaald een van de beste aanbiedingen van Chinese fabrikanten op dit moment. En ja, ik heb het toestel gebruikt, zij het kort. Ik was niet onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Ik zie overigens ook niet dat de hardware gelijkwaardig is aan die van de Sensation, die je ook vrijwel nieuw voor minder dan die prijs kan kopen
Ehm de sensation kost via de pw nog altijd 379 euro? kwa specs zitten er wel verschillen in dat klopt.
Op bepaalde punten wint de wolfgang duidelijk, op anderen de sensation, gezien het 150 euro scheelt kan je deze totaal niet vergelijken.
pricewatch: HTC Sensation Zwart
Je hebt in deze prijsklasse heel wat betere telefoons dan wildfires, y's en dergelijken
Doel je dan op toestellen vanuit china? of die we binnen NL kunnen kopen want als dat laatste zo is heb ik er ook wat aan natuurlijk. :) en anders niet want ik doe niet aan importeren.
dual sim en een 4,5 inch scherm, de rest is vrij doorsnee voor een toestel in die prijsklasse. Interessant als dat dingen zijn die je wilt.
* Accu capaciteit van 2000mAh noem ik niet doorsnee, noem paar toestellen die dit ook hebben in deze prijsklasse.
* Standaard android 4.0, ook niet doorsnee, veel fabrikanten rollen android 4.0 niet eens uit bij dit soort * budget toestellen*

Zijn toch al weer wat extra niet doorsnee zaken. ;)
Daarnaast blijf ik erbij dat het een lomp toestel is, niet meer van deze tijd.
Niet relevant voor mij dan heb ik mocht ik hem kopen , of een toestel 10mm of 20mm * dik is* is interesseert me weinig, dat noem ik niet lomp, mijn huidige phone echter die een veelvoud hiervan is ja dat is lomp, maar het is denk ik ook maar net wat je gewend bent toch. :)

[ Voor 133% gewijzigd door pino85 op 23-10-2012 22:39 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sigis schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:45:
[...]

Je hebt in deze prijsklasse heel wat betere telefoons dan wildfires, y's en dergelijken. Een paar maanden geleden zou dit een top aanbieding geweest zijn, nu niet meer. Mijns inziens zijn er twee argumenten om hem te kopen: dual sim en een 4,5 inch scherm, de rest is vrij doorsnee voor een toestel in die prijsklasse. Interessant als dat dingen zijn die je wilt.

Ik zie overigens ook niet dat de hardware gelijkwaardig is aan die van de Sensation, die je ook vrijwel nieuw voor minder dan die prijs kan kopen. Daarnaast blijf ik erbij dat het een lomp toestel is, niet meer van deze tijd.

Ik denk inderdaad ook dat het de Amoi is, wat voor mij een extra reden zou zijn om hem niet te kopen. Ik vind dat zoals ik eerder ook ql duidelijk probeerde te maken, niet bepaald een van de beste aanbiedingen van Chinese fabrikanten op dit moment. En ja, ik heb het toestel gebruikt, zij het kort. Ik was niet onder de indruk.
Tweedehands waarschijnlijk ja, maar nieuw hier in Nederland niet, de budget smartphone markt in Nederland word gedomineerd door goedkope telefoon die weinig voor veel geld bieden en nog duur bij abonnementen gratis weg gegeven worden.

Je kunt de benchmarks vergelijken, als ik mijn HTC Evo 3D op 1.2Ghz zet dan scoort ie net zoveel als deze MT6577 toestellen, dus wat dat betreft is het ongeveer gelijk.

De Antutu score is zo rond de 5400, daar ongeveer zit de HTC Sensation ook, maar HTC Sensation heeft uitgebreide XDA ondersteuning dus die kan je een flinke performance boost geven met overkloks, maar zonder die overkloks scoren ze ongeveer gelijk.

Maar mijn vriendin heeft de ZTE v970 en als die langzaam was geweest had ik het vast van haar te horen gekregen, want zij heeft van mij de ZTE v970 als vervanging gekregen omdat haar HTC Sensation dood is en wat ik zo van haar hoor is dat MT6577 toestel van ZTE net zo snel als haar HTC Sensation.

Nou goed over die Amoi N820 kan ik niet oordelen, maar die Chinese toestellen in deze prijs klasse hebben allemaal dezelfde hardware en dat is best veel bang for buck, pas nu beginnen er wat Qaudcores op Chinese smartphone markt te komen, maar die zijn flink duurdere.

Zo'n 50% tot 100% duurdere gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Ik vond de Amoi veel trager en meer last hebbend van lag dan de Sensation. Er zijn andere toestellen die qua prijs-kwaliteit top zijn, zoals de Meizu MX (quadcore), Xiaomi Mi (2) bieden heel veel waar voor hun geld. Ik zeg niet voor niets vaak dat de grote hier bekende fabrikanten heel erg op moeten passen voor de Chinese fabrikanten, omdat ze anders het risico lopen weggevaagd te worden.

Deze Amoi vind ik echter niet in die categorie vallen. Ik was niet onder de indruk van het toestel en vind zelf bijvoorbeeld de Sensation, maar ook de Eluga bijvoorbeeld veel beter en prettiger. De Amoi vind ik lomp (wat dat betreft niet meer van deze tijd), en verder vrij gewoontjes. Niet slecht, maar zeker ook niet erg goed. In de benchmarks deed hij het ook duidelijk minder dan mijn (niet overgeklokte) Sensation XE.

De Xiaomi Mi 2 en de Meizu MX quadcore vind ik overigens echte toppers. Ik zit sterk te denken om een van mijn high end toestellen te vervangen door de Mi 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Zou je ook even de moeite willen-kunnen nemen om op mijn post te reageren? ben benieuwd naar je tegen argumenten/mening op mijn argumenten Dank :)
Overigens blijf je maar hameren op chinese toestellen maar je hoeft mij niet te overtuigen, ik doe niet aan importeren dus is het gewoon niet relevant hoe goed ook bedoeld.

Waar mijn vraag enkel over gaat is of er betere nieuwe( dus niet 2e hands) toestellen te koop zijn voor 220-230 euro dan deze wolfgang phone en dat binnen Nederland, als je betere toestellen kent die niet geimporteerd hoeven te worden of dat dit overall gezien kwa specs toch wel het maximale is wat je kan vinden in NL.

[ Voor 160% gewijzigd door pino85 op 24-10-2012 12:05 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Daar had ik al op geantwoord. De Panasonic Eluga vind ik een stuk beter en goedkoper en zo zijn er volgens mij wel meer, SE heeft in ieder geval de Xperia U. Jij bent het daar kennelijk niet mee eens vanwege de basis Android versie en de kleine accu. Overigens, als het een doorsnee chinese accu is wat in de Wolfgang zit, dan kan je zeker een kwart zo niet meer van de capaciteit aftrekken. Ik had ook de indruk dat het stroomverbruik vrij hoog is. Daarnaast vind je de lompe bouw van de Wolfgang/ Amoi kennelijk geen probleem, dus voor jou is het misschien wel ernstig goed toestel.

Ik zou de Wolfgang in ieder geval zelf nooit kopen voor die prijs. Ik vind hem veel te duur voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
En ik maar denken dat je op de andere tweaker reageerde :)
De eluga tja ik vind de accu toch wel bizar magertjes 1150 mAh is echt weinig tegenwoordig, zeker bij een toestel met dit soort resoluties en scherm grootte want dat vraagt gewoon meer energie dan een klein scherm.
Of het een standaard chinese accu is weet ik niet, dat weet jij ook niet, heb je al bronnen waardoor het verbruik als zeer hoog bestempeld kan worden? ik niet, er is gewoon zo goed als niets bekend over dit product(helaas)
Afijn, ik moet er goed over nadenken, want je kan je geld immers maar 1x uitgeven, ik zal ook nog eens naar de xperia U kijken.

Editje:

Las net dit:
nieuws: 'Xiaomi brengt goedkope quadcore-smartphone naar Europa'

Als deze wel naar europa komt en dus naar NL kan ik beter even wachten denk ik, want ansich heb ik niets tegen chinese toestellen als ze ook hier te koop komen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door pino85 op 24-10-2012 13:15 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383722

Hallo allemaal, Wij hebben de nieuwe Aldi SE Smartphone alvast getest met vele afbeeldingen en informatie. De smartphone is verkrijgbaar vanaf zaterdag. De review vind je hier: http://technieuws.com/14718/aldi-wolfgang-se-review/

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 383722 op 24-10-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Dat hij vanaf zaterdag leverbaar is weet ik zie startpost ;)

Maar bedankt voor het delen van de review, dat het os zo goed als kaal word opgeleverd vind ik ook een grote plus, verder als tweaker zijnde zou ik cijfertjes willen zien omtrent de helderheid, het contrast en de zwartwaardes en de kleurtemperatuur, dan zouden jullie claims beter onderbouwd zijn, want wat de 1 een goed contrast vind hoeft de ander bv niet te vinden, dus mits mogelijk cijfers om het te onderbouwen aub, dan kunnen we hem ook beter tegen over andere toestellen vergelijken. :)

[ Voor 53% gewijzigd door pino85 op 24-10-2012 16:31 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
pino85 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:06:
En ik maar denken dat je op de andere tweaker reageerde :)
De eluga tja ik vind de accu toch wel bizar magertjes 1150 mAh is echt weinig tegenwoordig, zeker bij een toestel met dit soort resoluties en scherm grootte want dat vraagt gewoon meer energie dan een klein scherm.
Of het een standaard chinese accu is weet ik niet, dat weet jij ook niet, heb je al bronnen waardoor het verbruik als zeer hoog bestempeld kan worden? ik niet, er is gewoon zo goed als niets bekend over dit product(helaas)
Afijn, ik moet er goed over nadenken, want je kan je geld immers maar 1x uitgeven, ik zal ook nog eens naar de xperia U kijken.

Editje:

Las net dit:
nieuws: 'Xiaomi brengt goedkope quadcore-smartphone naar Europa'

Als deze wel naar europa komt en dus naar NL kan ik beter even wachten denk ik, want ansich heb ik niets tegen chinese toestellen als ze ook hier te koop komen ;)
Dat bedoel ik, de Xiaomi Mi 2 is echt een paar klassen beter en niet veel duurder. Mijn verwachting over stroomverbruik is gebaseerd op mijn eigen ervaring, maar ik heb het toestel niet lang genoeg kunnen proberen om harde conclusies te kunnen trekken.
Het scherm is niet slecht, maar ook niet heel goed (naar mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Mja wellicht is wachten inderdaad verstandiger, nu maar hopen dat deze daadwerkelijk onze kant op gaat komen, en anders wellicht iemand zoeken die er toch al 1 wilde importeren ;)
Wat mij betreft zijn mijn vragen wel beantwoord. :)

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 24-10-2012 18:32 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Ik zit er wel aan te denken om een partij te importeren in plaats van alleen een paar voor eigengebruik. Ik ben aan het informeren bij mijn contacten die regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sigis schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:57:
[...]

Dat bedoel ik, de Xiaomi Mi 2 is echt een paar klassen beter en niet veel duurder. Mijn verwachting over stroomverbruik is gebaseerd op mijn eigen ervaring, maar ik heb het toestel niet lang genoeg kunnen proberen om harde conclusies te kunnen trekken.
Het scherm is niet slecht, maar ook niet heel goed (naar mijn mening).
Die Xiaomi Mi 2 gaat in China 1999 yuan kosten, dat is dubbele van wat die Aldi telefoon in China kost namelijk, 999 yuan.

Dus als die Xiaomi al naar Nederland komt dan gok ik toch dat deze tussen de 300 a 400 euro gaat kosten. Bovendien heeft die Xiaomi Mi2 geen mini sd kaart slot zover ik weet, dus je moet het doen met 16GB of de duurdere 32GB versie kopen die 2299 yuan kost.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 26-10-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:40:
[...]

Die Xiaomi Mi 2 gaat in China 1999 yuan kosten, dat is dubbele van wat die Aldi telefoon in China kost namelijk, 999 yuan.

Dus als die Xiaomi al naar Nederland komt dan gok ik toch dat deze tussen de 300 a 400 euro gaat kosten. Bovendien heeft die Xiaomi Mi2 geen mini sd kaart slot zover ik weet, dus je moet het doen met 16GB of de duurdere 32GB versie kopen die 2299 yuan kost.
Ik zeg niet voor niets dat 229 euro teveel is voor de Wolfgang. Het is geen slecht toestel, maar de prijs is te hoog. Overigens heeft de Wolfgang maar 4 GB geheugen, dus je hebt de Micro SD echt nodig. Mijns inziens zou dit toestel zeker onder 200 euro moeten kosten. Als de Xiaomi hier 350 gaat kosten is het voor mij een no brainer dat ik die zou prefereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Xiaomi M2 heeft geen sd card slot, maar aangezien die Wolfgang toestellen in China al € 125 kosten is € 229 geen slechte prijs.

Maar die Xiaomi M2 is inderdaad een beest ja, maar wil je die voor € 250 kopen dan moet je wel in China zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:06:
De Xiaomi M2 heeft geen sd card slot, maar aangezien die Wolfgang toestellen in China al € 125 kosten is € 229 geen slechte prijs.

Maar die Xiaomi M2 is inderdaad een beest ja, maar wil je die voor € 250 kopen dan moet je wel in China zijn.
Dat ben ik dus niet met je eens. Ik vind 229 echt teveel gezien de kwaliteit van de telefoon, hoewel ze er in de tussentijd wel wat aan verbeterd kunnen hebben (met name softwarematig denk ik dan), met name de lag zal hopelijk wel minder geworden zijn. De review waarnaar in dit topic gelinked wordt vind ik in ieder geval bovenmatig positief en niet geheel in lijn met mijn ervaring. Ik kan bijvoorbeeld absoluut niet begrijpen dat ze dit toestel compact noemen, ik vind het gewoon een lomp toestel. De vormgeving is ergonomisch gezien overigens niet verkeerd, waarmee ze dit een beetje kunnen compenseren. Het schem vind ik wel redelijk, maar niet bijzonder goed. De scherpte vind ik matig, de kleuren niet meer dan redelijk. De helderheid en contrast zijn wel goed, maar ik heb de indruk dat als je dat gebruikt de accuduur weer behoorlijk afneemt. Bij lagere helderheid is het contrast meteen ook een stuk minder. De reflecties vond ik storender dan bij veel andere toestellen, hoewel de Sensation daar bijvoorbeeld ook veel last van heeft. Het gebruik van een screenprotector vind ik zelf een onacceptabel lapmiddel (want ik vind het ondingen). Overigens vind ik het wel een veel beter toestel dan de vorige Wolfgangs, maar daar was ik ook niet enthousiast over.

Ik vind 229 ook veel te veel in verhouding met de Chinese prijs. Mijns inziens zou de prijs maximaal een kwart hoger zou mogen zijn, dan heb je het toch over 50 tot 60 euro minder. Ik had het overigens over 350 voor de Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326948

na wat googelen kom ik op dit toestel uit Karbonn Smart A18 gemaakt in India, wat wel erg veel lijkt op de AT-AS43D2 van de ALDI. Misschien handig voor updates
Pagina: 1