Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2023
rockhopper schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:09:
[...]

Kort antwoord: nee
Lang antwoord: je dus waarschijnlijk een refurbished / repaired model krijgt 'als nieuw verkocht' als je dat allemaal niet erg vind en de meerprijs voor een 32GB niet de moeite vind, dan: ja
Vandaag bij de mediamarkt naar de Nexus 7 (8GB) gekeken, omdat 8GB voor mijn doeleinden genoeg is, en de productiedatums waren grotendeels 2012.05 en 2012.06 (de meeste), maar ook 2013.02. Die laatste heb ik dan ook gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:46

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Interessant, ik dacht dat ze helemaal niet meer geproduceerd werden. Valt je serie-nummer ook binnen de in dit topic gemelde "verbeterde" schermen? En als 8GB genoeg voor je is heb je er verder een prima tablet aan.

Tip: haal er een OTG usb kabel voor je film/muziek bestanden mocht je hier behoefte aan hebben. Het is soms toch wel fijn om wat meer opslag te hebben. En met de nexus media importer app kan je tegenwoordig ook wegschrijven op usb

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Daarnaast, als je je N7 gratis root, kan je gratis Stickmount gebruiken, en werk OTG ook perfect.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
rockhopper schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:22:
Interessant, ik dacht dat ze helemaal niet meer geproduceerd werden. Valt je serie-nummer ook binnen de in dit topic gemelde "verbeterde" schermen? En als 8GB genoeg voor je is heb je er verder een prima tablet aan.

Tip: haal er een OTG usb kabel voor je film/muziek bestanden mocht je hier behoefte aan hebben. Het is soms toch wel fijn om wat meer opslag te hebben. En met de nexus media importer app kan je tegenwoordig ook wegschrijven op usb
Ja, mijn serial begint met D20

En bedankt voor de tip(s) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 22:16
Heb een klein probleem met mijn Nexus 7.
Had hem enkele weken (3) uit het oog verloren en was dus volledig leeg.
Hij lag nu hele nacht aan de lader maar datum/tijd was verkeerd en het toestel lagt behoorlijk.

Ook had die wat problemen met het wifi. Internetten kon ik wel via de browser. Maar bepaalde apps kregen geen internet toegang (play store, facebook,...)

Na enkele keren restarten was internetprobleem opgelost maar het lag-probleem lijkt nog niet optimaal zijn opgelost. Nog iemand met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:03
De lag bij mij verdween door Google Currents te disablen, wellicht werkt dit voor jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 11:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Mijn Nexus 7 nu voor de tweede keer in reparatie om dezelfde reden. Opstart blijft hangen bij de gekleurde X. Niets helpt. Eerste keer is het apparaat gereset, maar dat kan je niet thuis doen, zegt Asus.
Dochter zei mij dat ik het ding niet uit moet zetten. Interessante optie :-)
Meer mensen met dezelfde shit?
Ook meer mensen die hem hem hiervoor (of een andere reden) DRIE keer hebben moeten opsturen en die tips hebben hoe ik daar mee om moet gaan?
Ik zie de bui al hangen namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door PaoloK op 03-04-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:02
PaoloK schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:54:
Prima optie toch! Ik zet mijn tablets vrijwel nooit uit. Alleen in het vliegtuig als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik zet hem met enige regelmaat uit :+ Merk dat de performance er juist meer van wordt in plaats van minder.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste keer dat ik mijn Nexus 7 uitgezet heb was een ramp, dat was ook van als ik hem uit zet dan gaat batterij minder snel leeg.

Nou toen ik hem op vliegveld gebruiken wou zag ik tot mij schrik dat hij 30% a 40% leeg gegaan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:02
Tja, technisch gezien zet ik hem dan ook wel vaker uit. Een restart wil ik nog wel eens doen als ik het idee heb dat de performance omlaag aan het gaan is. Maar langer dan een fractie van een seconde staat hij dan niet uit.
Vraag is dan misschien of dat het uitmaakt voor het probleem van PaoloK hoe lang je hem uitzet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat mijn N7 elke nacht automatisch rebooten, met het idee om 's ochtends een 'frisse' N7 te hebben. En naar mijn idee werkt dit perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik zet hem aan het eind van de dag gewoon uit en start hem de volgende keer wel weer op.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zet hem nooit uit en naar mijn idee werkt dat ook perfect. :p Dat ding draait toch geen Windows 98?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:38:
Ik zet hem nooit uit en naar mijn idee werkt dat ook perfect. :p Dat ding draait toch geen Windows 98?
Elk OS wil graag om de zoveel tijd leeggemaakt worden :P Uitzetten en weer aanzetten om de zoveel dagen kan eigenlijk geen kwaad. Bij mij op zowel mijn telefoon en mijn tablet werkt dat het beste

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
PaoloK schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:54:
Mijn Nexus 7 nu voor de tweede keer in reparatie om dezelfde reden. Opstart blijft hangen bij de gekleurde X. Niets helpt. Eerste keer is het apparaat gereset, maar dat kan je niet thuis doen, zegt Asus.
Meer mensen met dezelfde shit?
Ook meer mensen die hem hem hiervoor (of een andere reden) DRIE keer hebben moeten opsturen en die tips hebben hoe ik daar mee om moet gaan?
Ik zie de bui al hangen namelijk.
Eerlijk gezegd zet ik de Nexus 7 altijd gewoon helemaal uit als ik hem langer als pak weg een paar uur niet van plan ben te gaan gebruiken. Zou wel erg vaag zijn als je een apparaat niet zou mogen uitzetten omdat ie daarna niet meer werkt.

Wat betreft dat resetten moest ik wel glimlachen wat Asus je wijs gemaakt heeft want je kan heel gemakkelijk je Nexus zelf hard resetten zoals ze dat noemen. Lees even de onderstaande tekst en je een volgende keer dus niet de Nexus hoeft te gaan opsturen.

- Press and hold the Volume Up, Volume Down, and the Power Button at the same time for about three to four seconds to turn the device on, if done correctly you’ll see an Android lying on its back. Use the volume buttons to navigate to the Recovery Mode option, and press the Power Button to confirm your choice.The device will restart, and after a few minutes the device should boot to a screen showing an Android with a red triangle.
- Press and hold the Power Button and Volume Up on this screen for about two seconds and let go to make the menu options appear. Use the volume buttons to navigate to Wipe Data / Factory Reset and press the Power Button to confirm your choice. Use the volume buttons to navigate to Yes and press the Power Button to confirm your choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Fijne (hoeveelheid) reacties dames en heren, dank daarvoor. Heel wat drukker hier dan bij mijn geliefde Nokia E7-00. Niet lachen aub. Ik schrijf graag en het toetsenbordje typt verbazend lekker.
De reacties doen hopen dat het een niet al te vaak voorkomend probleem is.
- 1 kende ik wel maar - 2 niet.
Kan natuurlijk nog niet testen. Ding ligt nu bij de repairboys & girls van Asus.

[ Voor 14% gewijzigd door PaoloK op 04-04-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeroamd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-05 16:10
Net mijn Nexus 7 in ontvangst mogen nemen. Netjes uitgepakt en de tab helemaal nagelopen zonder hem eerst aan te zetten. Het betreft een C60 en zo op het oog heeft hij geen issues(missende schroef, problemen met het scherm etc). Fingers crossed dat het ook 't geval is wanneer ik hem inschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
xeroamd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:56:
Net mijn Nexus 7 in ontvangst mogen nemen. Netjes uitgepakt en de tab helemaal nagelopen zonder hem eerst aan te zetten. Het betreft een C60 en zo op het oog heeft hij geen issues(missende schroef, problemen met het scherm etc). Fingers crossed dat het ook 't geval is wanneer ik hem inschakel.
Ik ben even benieuwd hoe de kleuren van jou Nexus 7 zijn omdat het nog een oudere batch is aan het nummer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeroamd
Roel1966 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:37:
[...]

Ik ben even benieuwd hoe de kleuren van jou Nexus 7 zijn omdat het nog een oudere batch is aan het nummer te zien.
Nou, inmiddels heb ik hem al een aantal uur aanstaan en al even kennis gemaakt met het apparaat. Zo heb ik 'm naar wens ingesteld, wat apps geinstalleerd en youtube als playlist gebruikt tijdens het koken en ben tot nog toe niets tegengekomen. Tevens komen de kleuren naar mijn idee uit zoals ze uit horen te komen.(heb alleen een lumia en een iphone 4 als referentiepunt qua scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
xeroamd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:51:
Tevens komen de kleuren naar mijn idee uit zoals ze uit horen te komen.(heb alleen een lumia en een iphone 4 als referentiepunt qua scherm)
Wanneer je niet echt kleurverschil met de Iphone 4 ziet dan heb je ook al een van de serie met de "betere" schermen. Of ja slecht waren die schermpjes van de eerdere batches niet maar alleen de kleur was toch wel vrij flats.

Nog even een tip die je misschien wel of niet al weet namelijk ik raad je aan om even naar de voorgeinstallerde app Currents te zoeken en dan bij instellingen alles uit vinken. Die app kan namelijk nogal eens voor lag zorgen en op mijn Nexus scheelde dat best wel na het uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeroamd
Roel1966 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:32:
[...]

Wanneer je niet echt kleurverschil met de Iphone 4 ziet dan heb je ook al een van de serie met de "betere" schermen. Of ja slecht waren die schermpjes van de eerdere batches niet maar alleen de kleur was toch wel vrij flats.

Nog even een tip die je misschien wel of niet al weet namelijk ik raad je aan om even naar de voorgeinstallerde app Currents te zoeken en dan bij instellingen alles uit vinken. Die app kan namelijk nogal eens voor lag zorgen en op mijn Nexus scheelde dat best wel na het uitvinken.
Ah thanks voor de heads up, was ik mij niet van bewust en had het in 't korte gebruik ook nog niet opgemerkt. Is mijn eerste tablet en tevens android apparaat. Na wat lezen hier en op XDA lijkt t overigens wel dat 't apparaat nogal kan verschillen ondanks recentere batchnummers. Wat mijn apparaat betreft lijkt het tot nog toe toch een top aankoop prijs/kwaliteit gezien O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-08 10:34
Whatsapp werkt sinds kort prima op mijn Nexus 7 tablet via WIFI. :)
Op mijn site heb ik de stappen/handleiding gezet.
Zie: http://www.bezoekme.nl/whatsapp.htm
Als je het “kunstje” kent is het een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
henkme schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:50:
Whatsapp werkt sinds kort prima op mijn Nexus 7 tablet via WIFI. :)
Op mijn site heb ik de stappen/handleiding gezet.
Zie: http://www.bezoekme.nl/whatsapp.htm
Als je het “kunstje” kent is het een fluitje van een cent.
Zoals ik het lees moet dan wel het tablet geroot worden neem ik aan dus misschien wel een goede rede om toch eens te gaan rooten. In elk geval bedankt voor de handleiding die ik vanavond toch maar eens ga uitproberen want whatsapp is toch wel handig op de Nexus 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Nadeel is dan dat je phone en tablet niet synchroon lopen. Een bericht van Whatsapp komt binnen op 1 van de apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

marcos5 schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:32:
de productiedatums waren grotendeels 2012.05 en 2012.06 (de meeste), maar ook 2013.02
Waar vind je dat?

Ik las op het etiket, maar ik zie het niet }:O

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
kristo schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:43:
[...]

Waar vind je dat?

Ik las op het etiket, maar ik zie het niet }:O
Ja klopt, staat linksonder op het etiket "Made in China Date 2013.02"

Afbeeldingslocatie: http://i662.photobucket.com/albums/uu342/marc5467/Nexus7-production-date2_zps87fe19a4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Ja, dan had ik het wel gezien :+

Mijn etiket ziet er echt wel compleet anders uit: "made in China" staat rechts onder -zie google "nexus 7 box sticker"

[ Voor 68% gewijzigd door kristo op 07-04-2013 02:17 ]

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Nexus 7 heeft alleen WiFi, maar 3G is af en toe ook makkelijk.
Bestaan er nog dongels tegenwoordig? :-P
Heeft iemand ervaring met Nexus 7 en dongels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Laatst online: 10-10 14:08
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 13:52:
Toevallig ben ik daar nu ook mee bezig. Heb een onderzoekje gedaan en het blijkt wel te kunnen.
Lees hier.

Je hebt wel een OTG USB kabel nodig.
Zelf heb ik het overigens nog niet uitgetest.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 13:52:
Je begrijpt hopelijk dat tethering ook een optie is he?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
pricewatch: Huawei E5331

Is zoiets niet makkelijker? Kun je ook je telefoon en laptop aan hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
De APK's van Facebook Home zijn gelekt en werken ook op de Nexus 7 :)

http://www.theverge.com/2...eta-download-nexus-4-leak

Edit: nieuws: Testversie Facebook Home verschijnt online

[ Voor 33% gewijzigd door filenox op 08-04-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de nexus 7 met nexus media importer app geinstalleerd maar de OTG kabel wordt niet gezien. iemand dit ook al meegemaakt? volgens de app hoeft het tablet niet geroot te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:31:
ik heb de nexus 7 met nexus media importer app geinstalleerd maar de OTG kabel wordt niet gezien. iemand dit ook al meegemaakt? volgens de app hoeft het tablet niet geroot te worden.
Ja heb dat ook meegemaakt... Ik heb precies 2 seconden de foto's gezien die op me USB stick stonden. Daarna nooit meer.. waardeloos programma!

Daarna heb ik de app Solid Explorer geopend en daar kwam bij mij een map USB tevoorschijn (Root Explorer werkte ook)
Alle foto's waren zichtbaar en kon ze verplaatsen/verwijderen of wat ik maar wilde.
Films vanaf de USB stick kijken werkte overigens ook.

Ik heb wel root, maar je zou het eens kunnen proberen met één van deze apps.
Mmm is even kijken 8)

[ Voor 22% gewijzigd door KaleBatzZ op 08-04-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

9 van de 10 keren dat de otg kabel niet wordt gezien ligt het aan een brakke otg kabel. Ik heb zelf 5 exemplaren waarvan er ook eentje is die brak is en het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:31:
Eerst programma opstarten, daarna kabel in pluggen. Ik deed ook eerst de verkeerde volgorde, en zat al te vloeken op mijn kabeltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
rockhopper schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:46:
9 van de 10 keren dat de otg kabel niet wordt gezien ligt het aan een brakke otg kabel. Ik heb zelf 5 exemplaren waarvan er ook eentje is die brak is en het niet werkt.
Wel opmerkelijk dat twee andere apps er geen moeite mee hebben..
Lijkt mij niet aan de kabel te liggen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een andere oplossing per ongeluk gevonden. vandaag in de trein kwam ik naast één persoon te zitten die met zijn nexus aan het spelen was. na een tijdje vroeg ik hem hoe hij al die bestanden op zijn tablet had gezet, of ie hem geroot had, skydrive etc...nee hoor zegt ie. gewoon de usb van de oplader aansluiten op je laptop......dat werkt dus...al mijn series die ik wil kijken kan ik nu gewoon kopieren middels deze manier. ben zeer content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:05:
heb een andere oplossing per ongeluk gevonden. vandaag in de trein kwam ik naast één persoon te zitten die met zijn nexus aan het spelen was. na een tijdje vroeg ik hem hoe hij al die bestanden op zijn tablet had gezet, of ie hem geroot had, skydrive etc...nee hoor zegt ie. gewoon de usb van de oplader aansluiten op je laptop......dat werkt dus...al mijn series die ik wil kijken kan ik nu gewoon kopieren middels deze manier. ben zeer content
De usb otg kabel in combinatie met een usb-stick is dan ook meer bedoelt om over je limiet van 8 / 16 / 32 GB heen te gaan. Je kan inderdaad via windows explorer gewoon je interne geheugen volstoppen daar heb je niks extra's voor nodig behalve een verbindingskabel die je al meegeleverd krijgt.
Maar als je onderweg bent heb je meestal niet je laptop / desktop bij, dan is de usb stick weer wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
rockhopper schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:37:
[...]

De usb otg kabel in combinatie met een usb-stick is dan ook meer bedoelt om over je limiet van 8 / 16 / 32 GB heen te gaan. Je kan inderdaad via windows explorer gewoon je interne geheugen volstoppen daar heb je niks extra's voor nodig behalve een verbindingskabel die je al meegeleverd krijgt.
Maar als je onderweg bent heb je meestal niet je laptop / desktop bij, dan is de usb stick weer wel handig.
Tenzij je Windows 8 hebt :'( Ik ben echt gaan huilen om de MTP ondersteuning daar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Touchdomex schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:39:
[...]

Tenzij je Windows 8 hebt :'( Ik ben echt gaan huilen om de MTP ondersteuning daar :'(
Ja, maar wie gebruikt nu ook Windows 8?

:+

* MegaTronics blijft bij Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
MegaTronics schreef op woensdag 10 april 2013 @ 07:37:
[...]

Ja, maar wie gebruikt nu ook Windows 8?

:+

* MegaTronics blijft bij Windows 7.
Ik heb het 4 dagen gebruikt en toen ging ik weer terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:05:
Het is toch algemeen bekend dat je door je telefoon of tablet aan te sluiten op de pc bestanden van en naar apparaten kunt kopiëren?

Het irritante is dat je "maar" 8, 16 of 32 gb hebt, en dat de N7 traag wordt wanneer het geheugen >75% gevuld is.
Dus of je blijft heen en weer kopieren, of een OTG+usb stick.

Ik gebruik zelf een 64gb usb stick van verbatim, en heb via ebay een OTG kabeltje aangeschaft. Dit i.c.m. root+stickmount werkt hier iig prima voor op reis.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Touchdomex schreef op woensdag 10 april 2013 @ 08:46:
[...]

Ik heb het 4 dagen gebruikt en toen ging ik weer terug :+
Het enige voordeel t.o.v. Windows 7 vond ik de boot tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Touchdomex schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:39:
[...]

Oh? Ik kan mijn tablet gewoon aan een Windows 8 machine knopen en dan vullen hoor. Dat is maar goed ook, want ik heb niets meer met een oudere Windows versie. Wat gaat er bij jou fout dan?

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 10-04-2013 12:14 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
AtleX schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:14:
[...]

Oh? Ik kan mijn tablet gewoon aan een Windows 8 machine knopen en dan vullen hoor. Dat is maar goed ook, want ik heb niets meer met een oudere Windows versie. Wat gaat er bij jou fout dan?
MTP werkt niet lekker. Aangezien ik geen root of wat dan ook heb is MTP de enige manier om te verbinden met de Nexus 7/Normale Jelly Bean apparaten. Google maar is een zeer bekend probleem. MTP werkt prima in Vista + 7 maar in 8 is MTP compleet b0rked.

Gaat niet om tablets alleen maar specifiek MTP + Windows 8

[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 10-04-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ok dan, ik heb er nooit last van gehad met mijn compleet stock Nexus 7 en Windows 8 dus ik ben nooit tegen het probleem aangelopen. Daarom was ik wat nieuwsgierig. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Hmm, ik heb ook totaal geen problemen gehad met mijn Nexus 7 en Windows 8 althans dan wel de Windows 8 Pro versie. Out of the box kon ik hem gewoon aansluiten en werd de Nexus 7 direct getoond in Windows Verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Roel1966 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:13:
Hmm, ik heb ook totaal geen problemen gehad met mijn Nexus 7 en Windows 8 althans dan wel de Windows 8 Pro versie. Out of the box kon ik hem gewoon aansluiten en werd de Nexus 7 direct getoond in Windows Verkenner.
Ik heb het met meerdere installaties gehad :'( Officiele Windows 8 Pro, zowel de N versie als de niet N versie.

Nu wel weer fijn met Windows 7 <3 /3
AtleX schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:15:
Ok dan, ik heb er nooit last van gehad met mijn compleet stock Nexus 7 en Windows 8 dus ik ben nooit tegen het probleem aangelopen. Daarom was ik wat nieuwsgierig. :)
Ja ik had het niet verwacht maar heb het ook met mijn Xperia T. Heeft ook Jelly Bean dus niet alleen iets van de Nexus 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Touchdomex schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:19:
Ik heb het met meerdere installaties gehad :'( Officiele Windows 8 Pro, zowel de N versie als de niet N versie.
Vaag, ik herken het probleem echt niet en bij mij was het gewoon inprikken en werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Misschien heeft touchdomex een 'grijze windows'? Hoewel de prijs aantrekkelijk is ;) kunnen daar natuurlijk altijd rare problemen optreden. (nvm ik ga er maar vanuit dat officiële ook legaal betekend)
Ik ben zelf nog tevreden met win7 en of ik sla 8 over, of ik wordt uiteindelijk gedwongen over te stappen. Maar kinderziektes bij een nieuw OS hebben er al toe geleid dat ik niet meer zo snel als eerste overstap op een nieuwe versie. Ik kan dus ook niet zeggen of ik met 8 het werkende krijg.

[ Voor 7% gewijzigd door rockhopper op 10-04-2013 16:49 . Reden: ik heb beter leren lezen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
rockhopper schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:48:
Misschien heeft touchdomex een 'grijze windows'? Hoewel de prijs aantrekkelijk is ;) kunnen daar natuurlijk altijd rare problemen optreden. (nvm ik ga er maar vanuit dat officiële ook legaal betekend)
Ik ben zelf nog tevreden met win7 en of ik sla 8 over, of ik wordt uiteindelijk gedwongen over te stappen. Maar kinderziektes bij een nieuw OS hebben er al toe geleid dat ik niet meer zo snel als eerste overstap op een nieuwe versie. Ik kan dus ook niet zeggen of ik met 8 het werkende krijg.
Nope studentenlicentie :) Dus ik kan random proberen welke versie ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik heb op mijn mediapc windows 8 pro draaien, daar werkt MTP ook prima.

Kon prima een zooi films overkopieren naar de N7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
cypher21 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:14:
[...]

Het is toch algemeen bekend dat je door je telefoon of tablet aan te sluiten op de pc bestanden van en naar apparaten kunt kopiëren?

Het irritante is dat je "maar" 8, 16 of 32 gb hebt, en dat de N7 traag wordt wanneer het geheugen >75% gevuld is.
Dus of je blijft heen en weer kopieren, of een OTG+usb stick.

Ik gebruik zelf een 64gb usb stick van verbatim, en heb via ebay een OTG kabeltje aangeschaft. Dit i.c.m. root+stickmount werkt hier iig prima voor op reis.
Dat van het geheugen traag worden, komt pas op bij <3GB over. Dan is het net of er staan 3 cores permanent uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpschouten79
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03 16:06
Ben zelf nu ruim een maand in bezit van een Nexus 7 en vind het een geweldig apparaat. Zit flink te knoeien en uit te proberen op de tablet. Het is wel is lastig leuke tablet-apps te vinden of accesoires voor de nexus 7. Na google+ wat uitgeprobeerd te hebben kwam ik via de communities op een Nexus 7 community (Engels talig) waar iedereen die dat wil zijn ervaringen en tips geeft over de Nexus 7.
Ik dacht, dat zou mooi zijn als we ook een NL community hebben waar we dit kunnen doen.

Zo gezegd zo gedaan, ik ben een community gestart "Nexus 7 NL" op google+.

Zou het leuk vinden als jullie je aanmelden, wanneer ik leuke dingen tegenkom deel ik die direct in de community. Hoop dat ik jullie daar tref.

https://plus.google.com/#communities/106108029108416173018

PSN: JustinNL79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Na een klein weekje een tablet van kruidvat te hebben gehad ( die in de aanbieding was ) heb ik er toch maar voor besloten om die terug te brengen ergens de komende dagen. Daarvoor in de plaats de Google Nexus 7, 32 GB gekocht. De reviews die ik las waren bijna allemaal positief, vooral over de accu duur, wat bij mij eigenlijk een van de belangrijkste dingen is. Die van de kruidvat was binnen 1,5 leeg als je hem puur gebruikte voor wat browsen.

Ik ga hem straks opladen/ontladen, of wat nodig is. Wat is het handigste? Leeg laten lopen eerst of meteen opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat staat in de handleiding ;) (eerst laden, afaik).

Lijkt hier ook goed te hebben gewerkt. Ik kan er uren mee internetten, youtuben, real racing'en en meer leuks.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 20:36
Wat in ieder geval ook werkt, en zeker voor het gevoel werkt als je er niet teveel uren aan spendeert per dag, is de Wifi op spaarstand (Wifi uit indien scherm uit). Scheelt ook weer 1-2 % per uur. Geldt ook voor andere tablets (Galaxy Tab 2 van 4 naar 20 dagen bv).

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Ja, ik heb WiFi in ieder geval wel uitgezet als hij in slaap modus is. Helderheid op automatisch, etc. En ik probeer als ik teveel apps open heb staan ze meteen te ''sluiten'' in het instellingen menu. Is misschien niet helemaal nodig, maar het kan toch weer iets schelen. Hij is nu bijna klaar met opladen. Heb hem al wel helemaal ingesteld terwijl hij aan de oplader lag. Werkt fantastisch tot nu toe! Veel betere koop dan zo'n aanbiedingsding van de kruidvat..op alle vlakken beter. Ziet er ook nog eens mooier uit. Meteen het hoesje van de nexus erbij gehaald voor protection.

Vraagje : ''Google Now'' vind ik erg tof, maar hij geeft steeds aan dat daarvoor GPS aan moet, etc. Nu heb ik gelezen dat dat veel meer accu kost maar ik vroeg me af of er echt heel veel verschil is dan?

Currents vind ik ook hartstikke handig :)

Oh, en weet iemand een goede videospeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Alwayshappyz schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:42:
Oh, en weet iemand een goede videospeler?
Zelf gebruik ik Dice of MX player.. Vind beide erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Thanks :) MX Player gedownload. Eens kijken hoe die bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alwayshappyz schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 14:48:
Thanks :) MX Player gedownload. Eens kijken hoe die bevalt!
Speelt eigenlijk alles wat ik het voer, werkt prima op Nexus 7. Je krijgt een kleine banner ad als je je video pauzeert, verder niet. Deze gaat ook meteen weg als je de video weer afspeelt. MX Player kan ook direct vanaf web video's openen, mocht de browser om een alternatief vragen als je een mp4tje oid wil afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Gewoon VLC downloaden, net als op de desktop.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Stukfruit schreef op zondag 14 april 2013 @ 16:19:
Gewoon VLC downloaden, net als op de desktop.
Niet mee eens, VLC mag dan wel koning desktop zijn, maar op android vind ik de speler echt minder dan mx player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
MX is hier de enige die zonder omvormen netjes 720P filmpjes direct van mijn tracker getrokken afspeelt. VLC ging goed over zijn nek met als Vplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Had MX player gedownload. Al even getest met 2 series en die werkten gewoon prima! Sowieso erg tevreden met het apperaat. Niet heel veel gebruikt maar af en toe wat dingen gedownload/installed en wat dingetjes opzoeken en hij is nu naar +-36 uur nog op 92%. Verder ook alleen maar positieve dingen te melden. Reageert snel etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brechts
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:41
En als MX Player bepaalde bestandsformaten niet goed afspeelt gewoon custom codec inladen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2156254

Hiermee kan ik 1080p bestanden met dts-geluidsspoor moeiteloos afspelen (standaard speelt MX Player geen dts-geluid af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insaniteit
  • Laatst online: 04-02-2024
brechts schreef op maandag 15 april 2013 @ 00:05:
En als MX Player bepaalde bestandsformaten niet goed afspeelt gewoon custom codec inladen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2156254

Hiermee kan ik 1080p bestanden met dts-geluidsspoor moeiteloos afspelen (standaard speelt MX Player geen dts-geluid af)
Welke versie hebben wij nodig?

"Arm v7 without Neon Support (Eg: Tegra)" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brechts
  • Laatst online: 07:41
Arm v7 with Neon Support voor Nexus 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elchorro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 08:23
-

[ Voor 99% gewijzigd door elchorro op 16-04-2013 18:06 . Reden: Problem already solved ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Na wat moeite nu toch een werkende N7. Fijn apparaat, moet enkel aan de onscreen buttons wennen. Vind ook de browser wat krap, maar goed, valt mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Thomasx4 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:28:
Vind ook de browser wat krap, maar goed, valt mee te leven.
Ik gebruik daar full!screen voor, is hij wat minder krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Nivk schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:33:
[...]
Ik gebruik daar full!screen voor, is hij wat minder krap.
Wow mooie app! Was bij mij nog niet bekend. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 09:11
Ik sta op het punt om een Nexus 7 te kopen, voor de volgende activiteiten:

- Surfen op de bank (niet letterlijk)
- Het lezen van PDF (Nederlandse/UK magazines)
- Het maken van notities met een stylusje oid.

Ik ga voor de 8GB versie omdat ik 50euro voor effectief 22gb extra wel duur vind, ik heb nog genoeg 16GB usb-sticks liggen mocht het nodig zijn.

Nu mijn vraag, is het lezen van PDFs te doen? Ik heb ook diverse 10" tablets gezien, maar dan zou de resolutie ook richting de 1080p moeten, dit valt weer buiten mijn budget. Een iPad is geen optie.

[ Voor 3% gewijzigd door layzzzz op 17-04-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 21:16
layzzzz schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:45:

Ik ga voor de 8GB versie omdat ik 50euro voor effectief 22gb extra wel duur vind, ik heb nog genoeg 16GB usb-sticks liggen mocht het nodig zijn.

Nu mijn vraag, is het lezen van PDFs te doen? Ik heb ook diverse 10" tablets gezien, maar dan zou de resolutie ook richting de 1080p moeten, dit valt weer buiten mijn budget. Een iPad is geen optie.
ja hoor werkt prima. ik lees ook een hoop PDF's op mijn nexus.
en een notitie met een stylus klinkt natuurlijk leuk, maar waarom niet gewoon typen?

en zelfs surfen zou kunnen, maar moet je geen hele grote voeten hebben :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

...

Wil je Full HD, moet je even wachten op de vernieuwde Nexus 7, die komt in juli.
nieuws: 'Google komt in juli met verbeterde Nexus 7'

Heb ook ergens gelezen dat de nieuwe Nexus nóg scherper geprijsd zou worden om de concurrentie met Apple beter aan te kunnen. Staan me bedragen van 150 - 200 euro bij.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Danny the dog schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:04:
[...]

Wil je Full HD, moet je even wachten op de vernieuwde Nexus 7, die komt in juli.
nieuws: 'Google komt in juli met verbeterde Nexus 7'

Heb ook ergens gelezen dat de nieuwe Nexus nóg scherper geprijsd zou worden om de concurrentie met Apple beter aan te kunnen. Staan me bedragen van 150 - 200 euro bij.
In de maanden mei en juni heb ik echt een tablet nodig. De resolutie spreekt me wel weer erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz

Ik heb hem nu zelf pas sinds vrijdagavond maar ik ben er zeer tevreden mee. Browsen op het internet gaat lekker snel ( al moet je bij bepaalde sites wel inzoomen af en toe maar dat vind ik zelf niet eens een minpunt te noemen ), en PDF'jes lezen kan ook prima. Ik gebruik hem zelf ook als e-reader. Notities doe ik gewoon met de touch-screen en mijn vingers dus daar kan ik niet echt over oordelen. Accuduur is erg goed dus ik raad hem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
let wel. Het gebruik van de tablet buitenshuis is bijna niet te doen vind ik.

Ik heb de tablet al een behoorlijke tijd, maar heb onlangs toch een kindle erbij aangeschaft om buitenshuis ook wat te kunnen lezen.
Initieel wilde ik ook de tablet als e-reader gaan gebruiken, had deze met een zooi boeken erop meegenomen op vakantie, maar heb geen bladzij kunnen lezen tot de zon onderging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:09

Pierre

Van nature lui!

@cypher21 je gaat me toch niet vertellen dat je dat niet wist.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Pierre61 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:53:
@cypher21 je gaat me toch niet vertellen dat je dat niet wist.
Tuurlijk wel, maar had niet verwacht dat het totaal onmogelijk was om iets te lezen in de zon :+
Daar hebben we nu de kindle voor ;) alleen mocht iemand hier niet aan denken, dan zou het een miskoop kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
cypher21 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:50:

Ik heb de tablet al een behoorlijke tijd, maar heb onlangs toch een kindle erbij aangeschaft om buitenshuis ook wat te kunnen lezen.
Initieel wilde ik ook de tablet als e-reader gaan gebruiken, had deze met een zooi boeken erop meegenomen op vakantie, maar heb geen bladzij kunnen lezen tot de zon onderging :P
Tablet is meer bedoeld voor gebruik in de avond.
Heb een bod op een 32gb versie geplaatst op een advertentie van een mede-tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 21:16
cypher21 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:50:

een anti-glare screenprotector doet echt wonderen hiervoor hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Denniz0229 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:35:
[...]

een anti-glare screenprotector doet echt wonderen hiervoor hoor ;)
nah, dan nog is een LCD scherm in de zon niet fijn om op te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:09

Pierre

Van nature lui!

Begrijp me niet verkeerd maar epubs lezen doe ik nooit op mijn Nexus7, daar heb ik al jaren een Nook _/-\o_ voor. Zeker op vakantie als je buiten in de zon zit.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb zelf een tijdje de strips van The Walking Dead gelezen op mijn Nexus7, en dat ging wel, maar vond het toch wel heel klein. Probleem was niet zozeer de scherpte, dat moet ik eerlijk zeggen. Ik heb geen hele goede ogen. Dus ik vind het prettig al dingen wat groter op mijn scherm zie. En ik heb een hekel aan "pannen". Een hogere resolutie zou voor mij op dat punt geen verbetering brengen.

Iemand met "gewoon" goede ogen zou dat misschien niet hebben dat probleem. Misschien ik ook niet als ik een bril zou gaan dragen. Punt is dat ik dat nu niet doe omdat ik niet wordt beperkt wordt in het daagelijkse leven zonder het dragen van een bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik met de Nexus 7 google maps gebruikt en een map van Mallorca offline opgeslagen. deze staat ook
keurig in de offline kaarten nu maar op de één of andere manier kan ik deze nu niet openen. Thuis lukt het wel
maar hier op het werk niet. wat mij opvalt is dat mijn nexus 7 ook geen gps vindt hier. kan dit het probleem
zijn dat hij de gps nodig heeft om de offline kaart te kunnen benaderen? en zo ja waarom. het is toch een offline kaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPS heb je alleen nodig om je locatie te bepalen, je kan die offline gedownloade kaarten ook gebruiken zonder dat je de GPS aan hebt.

Je hebt buiten trouwens betere GPS ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 16:29
grrr na mijn scherm problemen (spontaan scheuren ontstaan in scherm en de nexus vervangen door asus) heb ik nu de oplaad bug

sinds gisteren blijf ie herstarten en de 0% accu bug.

vandaag een op internet gekeken en bekend probleem en gekeken of de truuk die ze uitleggen werkte...niet dus, hij ging wel naar de recover scherm en het toestel via daar volledig uitgeschakeld maar het lost niks op en gaat ie nu helemaal niet meer aan :(

zo te zien kan ik hem weer op gaan sturen naar asus :(

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
tntkiller schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:35:
vandaag een op internet gekeken en bekend probleem en gekeken of de truuk die ze uitleggen werkte...niet dus, hij ging wel naar de recover scherm en het toestel via daar volledig uitgeschakeld maar het lost niks op en gaat ie nu helemaal niet meer aan :(

zo te zien kan ik hem weer op gaan sturen naar asus :(
Heb je gekeken of de plug van de accu nog wel vast zit want dat is een bekend probleem bij een aantal Nexussen. Je hoeft dan maar gewoon de achterkant eraf te klikken en even te kijken of die plug nog erin zit en anders even terug duwen en b.v. stukje tape erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 16:29
Roel1966 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 17:11:
[...]

Heb je gekeken of de plug van de accu nog wel vast zit want dat is een bekend probleem bij een aantal Nexussen. Je hoeft dan maar gewoon de achterkant eraf te klikken en even te kijken of die plug nog erin zit en anders even terug duwen en b.v. stukje tape erop.
yup dit blijkt het te zijn, weet niet of ik zin heb om hem open te maken het is zo gezegt een design fault van asus dus moeten zij het maar doen.

jammer dat ze best een goede tablet(over performance is niks fout te zeggen hij is gewoon echt snel) maar bouw kwaliteit laat helaas een beetje te wensen over we gaan er zeer voorzichtig mee om en dan nog kapot gaan voor de 2de keer nu.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend over de nieuwe Nexus 7 die rond deze tijd zou uitkomen? Ik lees 15 mei en het bekende HD-scherm, maar niet veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Hoelang duurd het bij jullie om de Nexus 7 helemaal op te laden?

Gister ging ik rond 1u slapen, en op dit moment staattie op 89%. Nexus 7 wordt opgeladen met mijn Jiayu G3 lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:51
layzzzz schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:25:
Hoelang duurd het bij jullie om de Nexus 7 helemaal op te laden?

Gister ging ik rond 1u slapen, en op dit moment staattie op 89%. Nexus 7 wordt opgeladen met mijn Jiayu G3 lader.
Wat zijn de cijfertjes (Voltage/Ampère) van die oplader...ik vermoed dat die oplader wat zwakker is dan die van de Nexus zelf :)

Die is 5 Volt 2 Ampere de oplader van mijn SGSII is 5 Volt en slechts 0,7 Ampère ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
nooberke schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:30:
[...]

Wat zijn de cijfertjes (Voltage/Ampère) van die oplader...ik vermoed dat die oplader wat zwakker is dan die van de Nexus zelf :)

Die is 5 Volt 2 Ampere de oplader van mijn SGSII is 5 Volt en slechts 0,7 Ampère ;)
Ik zie net dat het niet mijn Jiayu G3 lader is maar mijn 3 jaar oude HTC Desire Z lader > 1A - 5V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:51
layzzzz schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:39:
[...]

Ik zie net dat het niet mijn Jiayu G3 lader is maar mijn 3 jaar oude HTC Desire Z lader > 1A - 5V.
Die levert dus slechts de helft van het vermogen van wat de originele lader kan leveren...niet gek dat het laden wat langer duurt lijkt mij :)

Je wilt een accu van 16W/h opladen met een lader van 5 watt, als je de tablet ook nog is aan laat staan kan ik me voorstellen dat het inderdaad lang gaat duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
nooberke schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:55:
[...]

Die levert dus slechts de helft van het vermogen van wat de originele lader kan leveren...niet gek dat het laden wat langer duurt lijkt mij :)

Je wilt een accu van 16W/h opladen met een lader van 5 watt, als je de tablet ook nog is aan laat staan kan ik me voorstellen dat het inderdaad lang gaat duren
Stomme vraag misschien, maar maakt het nog uit welke usb kabel ik gebruik?
Pagina: 1 ... 39 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)