Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
layzzzz schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:25:
Hoelang duurd het bij jullie om de Nexus 7 helemaal op te laden?

Gister ging ik rond 1u slapen, en op dit moment staattie op 89%. Nexus 7 wordt opgeladen met mijn Jiayu G3 lader.
Binnen 2.5 uur is die helemaal opgeladen bij mij met de officiele adapter die ik erbij kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
layzzzz schreef op zondag 21 april 2013 @ 14:01:
Stomme vraag misschien, maar maakt het nog uit welke usb kabel ik gebruik?
Eigenlijk mag het niet uitmaken maar ik heb wel eens vooral langere usb kabels gehad waarbij het laden niet wilde lukken. En wat betreft het laden zelf had ik hier geen problemen met opladen met de originele lader en was het ook iets van 2,5 uur dat ie vol was.

Wel helpt het enorm wanneer je de Nexus 7 helemaal uit zet en hem dan laat laden want opladen en tegelijkertijd erop werken duurt het veel langer. Ook in standby mode moet je rekening ermee houden dat wanneer synchronisatie en wifi aan staat dat dit van invloed is op laden.

[ Voor 12% gewijzigd door Roel1966 op 21-04-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:02
Roel1966 schreef op zondag 21 april 2013 @ 16:24:
[...]

Eigenlijk mag het niet uitmaken maar ik heb wel eens vooral langere usb kabels gehad waarbij het laden niet wilde lukken. En wat betreft het laden zelf had ik hier geen problemen met opladen met de originele lader en was het ook iets van 2,5 uur dat ie vol was.

Wel helpt het enorm wanneer je de Nexus 7 helemaal uit zet en hem dan laat laden want opladen en tegelijkertijd erop werken duurt het veel langer. Ook in standby mode moet je rekening ermee houden dat wanneer synchronisatie en wifi aan staat dat dit van invloed is op laden.
Oke, ik heb de originele lader in gebruik. Nog bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
layzzzz schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:06:
Oke, ik heb de originele lader in gebruik. Nog bedankt :)
Graag gedaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 21:37
Gebruikt iemand ook een permission blocker op de N7 (en zo ja welke)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpschouten79
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03 16:06
Nu wordt het meer spammen, je hebt eerder je bericht mogen plaatsen voor je community, en bij dat bericht blijft het ook.

[ Voor 77% gewijzigd door 13art op 24-04-2013 00:29 ]

PSN: JustinNL79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpschouten79 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:38:
Had het een tijdje terug al gepost, naar voor wie niet al is aangesloten aan de Nexus 7 NL community van Google+, come and join !! We delen hier apps, games, tips, voeren discussies. Hoe meer hoe beter !

https://plus.google.com/u...6-431a-b0df-dcdb503f71scc
Wat is er mis met dit topic op Tweakers ? Begint een beetje op spam te lijken, eerst hier en direct in accessoire topic (crosspost, waarschuwing gekregen van de moderator) en nu nog eens hier ...

Je kan hier beter nuttige informatie delen ....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:19
Eergisteren Nexus 7 gehaald, gisteren geroot :Y) . Ik ben vooral benieuwd wat m'n vrouw ermee gaat doen, die zit anders vaak met een laptop op schoot of te pielen met een Wildfire S :) .

Ik was overigens op meerdere plekken tegengekomen dat het lastig is een achtergrond/wallpaper goed in te stellen vanuit je eigen foto's. Ik zat er eerst ook mee dat het wazig werd, maar ik heb nu ontdekt dat dat vanuit de galerij juist mooi gaat. Daar zie je ook precies een selector van wat-ie gaat gebruiken en wordt het resultaat mooi scherp :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Achtergrond instellen gaat bij mij niet altijd even makkelijk. Je ziet inderdaad een mooie selector maar vaak rekt hij bepaalde achtergronden enorm, of niet alles van die bepaalde achtergrond past op de achtergrond van de tablet omdat het formaat te groot is. Of hij is wel prima als je hem in landscape mode vasthoudt, maar niet meer goed als hij in de andere houding staat. Gelukkig app gevonden met mooie achtergronden en die stelt ze meteen in in het juiste formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:40

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Alwayshappyz schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:26:
Achtergrond instellen gaat bij mij niet altijd even makkelijk. Je ziet inderdaad een mooie selector maar vaak rekt hij bepaalde achtergronden enorm, of niet alles van die bepaalde achtergrond past op de achtergrond van de tablet omdat het formaat te groot is. Of hij is wel prima als je hem in landscape mode vasthoudt, maar niet meer goed als hij in de andere houding staat. Gelukkig app gevonden met mooie achtergronden en die stelt ze meteen in in het juiste formaat.
Gewoon een hoge resolutie pakken. Doe ik ook altijd en mijn achtergronden zijn haarscherp altijd.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Touchdomex schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:29:
[...]

Gewoon een hoge resolutie pakken. Doe ik ook altijd en mijn achtergronden zijn haarscherp altijd.
Als ik dat doe selecteert hij nooit het hele plaatje helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Alwayshappyz schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 20:27:
[...]

Als ik dat doe selecteert hij nooit het hele plaatje helaas.
Klopt daar selecteer ik ook mijn achtergronden op :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glas van het scherm van de Nexus 7 is in iedere geval niet kras bestendig, ik ontdekte net namelijk een paar krassen op het scherm toen ik de tablet in de trein gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 03:38:
Glas van het scherm van de Nexus 7 is in iedere geval niet kras bestendig, ik ontdekte net namelijk een paar krassen op het scherm toen ik de tablet in de trein gebruikte.
Had je je kiezelstenenverzameling toevallig in dezelfde broekzak? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 04:08:
[...]

Had je je kiezelstenenverzameling toevallig in dezelfde broekzak? :+
Nee mijn tablet uitgeleend aan mijn moeder en ik ben bang dat die niet juiste doekjes gebruikte om het scherm schoon te vegen.

Maar die krassen zijn niet erg hinderlijk, ze waren mij al die tijd nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:15

jmk

Je kan je N7 toch gewoon met een droog velletje keukenrol schoonmaken? Doe ik wel geen krassen ondekt.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik altijd brillen doekjes, maar je ziet die krassen eigenlijk bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:00
Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 05:13:
[...]

Nee mijn tablet uitgeleend aan mijn moeder en ik ben bang dat die niet juiste doekjes gebruikte om het scherm schoon te vegen.

Maar die krassen zijn niet erg hinderlijk, ze waren mij al die tijd nog niet opgevallen.
Met een doekje krijg je geen krassen op het glas anders zouden de ramen steeds dunner worden van het ramenlappen. :+
Je moeder heeft per abuis schuurpapier gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
coob schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:05:
[...]

Met een doekje krijg je geen krassen op het glas anders zouden de ramen steeds dunner worden van het ramenlappen. :+
Je moeder heeft per abuis schuurpapier gebruikt?
Gewoon glassex schoonmaakmiddel erover heen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namba
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik heb sinds kort problemen met de Wifi-connectie van mijn Nexus 7.

De signaalsterkte is matig tot slecht en de linkspeed komt gemiddeld op 2-5mbps en daalt al snel naar 1mbps. Ook bij andere Wifi-spots in de buurt geeft hij een zwak signaal aan.

Ik heb mijn HTC naast mijn Nexus 7 gelegd. Deze pakt het signaal van mijn router wel volledig op en haalt een linkspeed van 48mbps. Mijn kamer bevind zich op een verdieping hoger dan waar de router staat. Hemelsbreed is de afstand slechts 2,5 meter.

Ik denk niet dat het aan de instellingen van mijn router ligt, alle apparaten hebben prima ontvangst.

Bovendien, tot begin vorige maand had mijn Nexus 7 ook prima ontvangst (!).

Mijn Nexus 7 lijkt dus absoluut de oorzaak te zijn.

Zijn er meerdere mensen die dit probleem herkennen? Of zijn er mensen die misschien ideeën hebben waar het aan zou kunnen liggen?

Extra informatie:
- Twee weken geleden heb ik mijn Nexus 7 een update gegeven naar Android 4.2.2. Eerst een factory reset gedaan, vervolgens de update geïnstalleerd. Mogelijk is dit de oorzaak van het probleem, maar ik kan dit niet met zekerheid verifiëren.
- Het geven van een Static-IP heeft het probleem nog niet kunnen oplossen.
- Alle Wifi-settings veranderd en gekeken of het verschil maakte (Wifi on/off during sleep, Wifi optimization aan/uit, Wifi as mobile hotspot, etc). Het veranderen van al deze settings maakte geen verschil.
- Mijn Nexus 7 is niet geroot.
- Het opnieuw opstarten van de Nexus 7 had geen effect.
- Het vergeten van mijn Wifi-netwerk en opnieuw verbinden had geen effect.
- Het aan/uit zetten van de Wifi-functionaliteit had geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Aan de binnenkant van de achterkant van de N7 zit de antenne voor Wifi. Bij sommige exemplaren maakt deze(na een tijdje) geen goed contact met de rest van de N7 in de behuizing. Ik denk dat dat het is.

Binnen de garantietermijn zou ik heb RMA sturen, maar als je iets avontuurlijker bent zou je even wat filmpjes op kunnen zoeken hoe je die kan rechtzetten. Kwestie van naar binnen buigen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namba
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2023
jmk schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:24:
Aan de binnenkant van de achterkant van de N7 zit de antenne voor Wifi. Bij sommige exemplaren maakt deze(na een tijdje) geen goed contact met de rest van de N7 in de behuizing. Ik denk dat dat het is.

Binnen de garantietermijn zou ik heb RMA sturen, maar als je iets avontuurlijker bent zou je even wat filmpjes op kunnen zoeken hoe je die kan rechtzetten. Kwestie van naar binnen buigen dacht ik.
Hartelijk dank voor je reactie, het heeft geholpen.

Ik keek even naar de behuizing van mijn Nexus 7 en ik zag dat het frame aan de achterkant in een bepaalde hoek een beetje los was komen te zitten. Er was een inkeping te zien van ongeveer 1mm groot. Nadat ik hem weer vast klikte versterkte het Wifi-signaal enorm. Ik denk dus dat ik mijn Nexus 7 een keertje heb laten vallen.

Nogmaals bedankt dus.

Los van dit alles moet ik zeggen dat de behuizing van mijn Nexus 7 sowieso niet heel stabiel is. Het zit allemaal gewoon goed aan elkaar vast, maar ik merk dat ik mijn scherm op bepaalde randen iets meer in de behuizing kan drukken en hij daar dus kennelijk ietsje losser zit. Daarnaast maakt het apparaatje knars geluiden als ik op bepaalde plekken ietsje harder druk.

Misschien is het dus sowieso geen slecht idee om hem nog even na te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Namba schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 02:12:
[...]
Los van dit alles moet ik zeggen dat de behuizing van mijn Nexus 7 sowieso niet heel stabiel is. Het zit allemaal gewoon goed aan elkaar vast, maar ik merk dat ik mijn scherm op bepaalde randen iets meer in de behuizing kan drukken en hij daar dus kennelijk ietsje losser zit. Daarnaast maakt het apparaatje knars geluiden als ik op bepaalde plekken ietsje harder druk.

Misschien is het dus sowieso geen slecht idee om hem nog even na te laten kijken.
Ik denk dat je wel eens heel lang zult moeten zoeken om een exemplaar te vinden waarvoor dit niet geldt. Op de Nexus 7 is flink bezuinigd op built quality en dat uit zich in sommige exemplaren met defecten/uitval. Je kan 'm natuurlijk uitgebreid laten nakijken, maar je bent je tablet kwijt en de kans is (heel erg) groot dat er niks aan gedaan wordt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Vooral de vroege 8 gb en 16 gb exemplaren hadden last van screenlift dacht ik. De batch die ik heb, uit de 2e levering aan NL, van de 16 gb, is helemaal gaaf.

Ik ben juist erg te spreken over de kwaliteit van de behuizing. Maar ja dat is puur mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik kan alleen uit mijn eigen ervaring spreken en dat is inmiddels met 4 exemplaren allen mid-jan tot mid-feb (32GB) en deze "kraken" allemaal. Het is niet echt een screenlift, maar je ziet wel dat het niet superstevig is. Begrijp me niet verkeerd, het is nog steeds een goed uiterlijk, maar als je dan naar duurdere modellen kijkt zie je dat er gewoon meer aandacht aan montage/materiaal/complete plaatje is besteed.

Uiteraard is dit mijn eigen mening / observatie, en zou ik het weer kopen? Zeker, het blijft op dit moment de beste "bang for buck" 7inch tablet! Ik verwacht dat de nieuwe lading tablets die ik voor het gemak maar even Nexus 7mkII ga noemen met het aangekondigde HD scherm toch een iets betere built zullen hebben. Maar dat blijft voorlopig nog even afwachten.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Heeft iemand al eens geprobeerd om de Nexus 7 Wifi met behulp van een USB 3G Dongle geschikt te maken voor internet gebruik op die plaatsen waar geen Wifi beschikbaar is?
Het zou moeten kunnen, maar ik krijg mijn Vodafone dongle niet aan de praat. Met de PPP-widget wordt hij wel herkend, maar de verbinding wordt ook meteen weer gedisconnect.
Wie heeft hier ervaring mee, en weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Als ik ergens geen internet heb, en ik moet echt even wat checken dan gebruik ik mijn telefoon even snel 5 minuutjes als hotspot. Werkt ook gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:19
Is er al een procedure beschikbaar om de nexus7 te rooten en te unrooten?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
pitchdown schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:31:
Is er al een procedure beschikbaar om de nexus7 te rooten en te unrooten?

Thx
Ja

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:33:
Even een vraagje. Heeft iemand al eens geprobeerd om de Nexus 7 Wifi met behulp van een USB 3G Dongle geschikt te maken voor internet gebruik op die plaatsen waar geen Wifi beschikbaar is?
Het zou moeten kunnen, maar ik krijg mijn Vodafone dongle niet aan de praat. Met de PPP-widget wordt hij wel herkend, maar de verbinding wordt ook meteen weer gedisconnect.
Wie heeft hier ervaring mee, en weet een oplossing?
Heb je dit al geprobeerd? :
Het geluid voegt niets toe, dus dat kan uit!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jbGrSIdar-c]

Zelf geen ervaringen mee. Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door jmk op 01-05-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
werkt dit ook voor android 4.2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:02
pitchdown schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:27:
[...]

werkt dit ook voor android 4.2.2?
Heb je uberhaupt een poging gedaan tot lezen ?
All the latest Android builds and Nexus devices are now officially supported with full 4.2.2 support.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Korvaag schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 00:58:
[...]

Heb je uberhaupt een poging gedaan tot lezen ?

[...]
True!
Ik wil zometeen de procedure gaan uitvoeren om het apparaat te rooten, "change username" uit te voeren en weer te unrooten.

Ik heb echter nog niet gevonden hoe te UNrooten.

Is dit iemand al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pitchdown schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 07:58:
[...]

True!
Ik wil zometeen de procedure gaan uitvoeren om het apparaat te rooten, "change username" uit te voeren en weer te unrooten.

Is dit iemand al gelukt?
Alsjeblieft, ga je even inlezen op google.com of xda-developers.com.

Dit is geen slowchat puur en alleen om mensen te helpen die zelf totaal geen moeite willen doen om zich in te lezen in de materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

pitchdown schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 07:58:
[...]

True!

Is dit iemand al gelukt?
Bij het rooten worden alle gegevens gewist, hele N7 naar de fabrieksinstellingen. Hou daar rekening mee.
(voordat je kan rooten, moet je eerst unlocken, en dat betekend altijd alles wissen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jmk schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:17:
[...]

Bij het rooten worden alle gegevens gewist, hele N7 naar de fabrieksinstellingen. Hou daar rekening mee.
(voordat je kan rooten, moet je eerst unlocken, en dat betekend altijd alles wissen)
Daar hik in inderdaad wel tegen aan.
Netto gaat het erom zodat de HOSTNAME veranderd kan worden.

Ik heb nog geen mogelijkheid gevonden zonder wipe voor de nexus 7.

Iemand misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:27

Pierre

Van nature lui!

pitchdown schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:38:
[...]

Er is hier een topic over het rooten van je Nexus 7, hier staat een programma wat een hele hoop mensen gebruiken en wat goed werkt klik

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:19
pitchdown schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:38:
[...]

lmgtfy linkjes zijn not done op GoT.

Plus, zet anders een DNS op in je thuisnetwerk, lijkt me handiger :P .

[ Voor 8% gewijzigd door Bullet NL op 04-05-2013 20:33 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Je hebt trouwens ook met die Nexus Root Toolkit v1.6.3 een backup functie. Zo erg is die wipe dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jmk schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:20:
Je hebt trouwens ook met die Nexus Root Toolkit v1.6.3 een backup functie. Zo erg is die wipe dan niet.
Is het jou hiermee gelukt om al je instellingen m.b.t. apss e.d. weer terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik back altijd met titanium backup(root). Dus ik heb zelf geen ervaring. Root-acces is noodzakelijk voor app data backup voor zover ik weet., dus dit is je beste optie, die toolkit backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:47
Moet hier helaas afscheid nemen. Heb vorige week de Nexus 7 verkocht. Gebruikte het uiteindelijk toch te weinig en een 15,6" laptop in bed is ook prima.

Ik ben wel van plan om de opvolger op te pikken. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal vast niet veel opgeleverd hebben een tweedehands Nexus 7, om die reden hou ik de mijne liever, maar ik gebruik hem juist wel veel, ideaal apparaat om op reis te gebruiken en om games te spelen.

Maar uiteindelijk zit ik toch nog vaak achter de notebook, maar dat lompe ding gaat niet mee naar bed, de tablet gebruik ik tijdens TV kijken en nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 01:12:
Moet hier helaas afscheid nemen. Heb vorige week de Nexus 7 verkocht. Gebruikte het uiteindelijk toch te weinig en een 15,6" laptop in bed is ook prima.

Ik ben wel van plan om de opvolger op te pikken. :)
Waarom denk je dat je die wel gaat gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 02:17:
[...]

Klinkt herkenbaar.
Hier een nexus7 en Asus TF300 in huis.
Toch is het gebruik van een notebook (met FULL hd-resolutie) een stuk effectiever.

Daarnaast zijn er voor windows 8 tegenwoordig ook veel apps (wordfeud :-) ) beschikbaar waardoor het "fun" gehalte ook toegevoegd kan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 02:17:
[...]

Gadget :Y)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
DarkSide schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:28:
[...]

Ja voorlopig nog geen HW accelleratie. een Vplayer oid doet het beter. Maar het is wel stoer.
En ik hoop dat ze snel door gaan met ontwikkelen zodat ik lekker vanaf de bank mijn XBMC database kan bekijken.
Inmiddels is er wel een XBMC experimental hardware video decoding build.
Heb hem geinstalleerd en kan concluderen dat video en audio (720p) over wireless soepel loopt.

Meer informatie en de de build kan je HIER vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door The Druid op 04-05-2013 19:44 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik het keyboard van een laptop mbv bluetooth gebruiken als keyboard voor de nexus 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:34:
kan ik het keyboard van een laptop mbv bluetooth gebruiken als keyboard voor de nexus 7?
Nope.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:34:
Yep.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik morgen een Nexus 7 kopen, maar heeft hij eigenlijk nog echt minpunten waardoor ik toch naar een andere tablet zou moeten kijken (behalve dan dat hij geen geheugen slot heeft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft geen notificatie-LED. Weet niet of dat bij alle tablets zo is, maar ik vind het ontbreken ervan echt vet irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 09:32:
Heeft geen notificatie-LED. Weet niet of dat bij alle tablets zo is, maar ik vind het ontbreken ervan echt vet irritant.
Geen Micros-SD-mogelijkheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Arthur-M. schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 08:53:
Ik morgen een Nexus 7 kopen, maar heeft hij eigenlijk nog echt minpunten waardoor ik toch naar een andere tablet zou moeten kijken (behalve dan dat hij geen geheugen slot heeft)?
Nou hij heeft geen hdmi out via zijn micro-sd poort. Je kan dus niet zo makkelijk filmpjes rechtstreeks laten zien op een scherm, dat hebben de meeste duurdere modellen wel.

Hij ondersteund wel USB-OTG zodat het geheugenprobleem ietsje minder knijpend wordt. Notificatie LED zou fijn geweest zijn, maar ik krijg m'n sms / whatsapp enzo toch binnen via de telefoon, dus niet zo'n gemis op tablet als je er een foon naast hebt.

Verder kan de speaker aan de achterkant en niet de voorkant een nadeel zijn, maar dat is een beetje persoonlijk. Voor films enzo is het fijn om beter geluid te horen, maar dat is opgelost met een koptelefoontje, en als je met meerdere een film kijkt dan zou ik dat toch niet op een tablet doen.

Wat je wel krijgt is een tablet die voor z'n prijs onovertroffen is. Snelle updates van Android, weinig tot geen bloatware, en een snelle processor die nagenoeg alles aankan wat je naar 'm gooit. Persoonlijk zijn het geheugen en de hdmi uit geen dealbreakers voor mij. Voor beide bestaan er work-arounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou een maandje wachten. Volgens de geruchten zou er in mij een nieuwe nexus 7 tablet aangekondigd worden.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mja verwachte aankondiging is later deze maand, maar dan is het nog maar afwachten OF en wanneer deze leverbaar is in Nederland. Ik verwacht dat mocht ie inderdaad deze maand aangekondigd worden hij in ieder geval ergens in juni leverbaar zal zijn in de "geschikte" landen.
Vergeet niet dat we voor de Nexus 7 ook bijna een half jaar extra mochten wachten, tenzij je natuurlijk van import houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Ik wou hem eigenlijk dit weekend kopen, en zeker voor de vakantie, dus die nieuwe gaat het niet worden, en deze is echt goed genoeg voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insaniteit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
Arthur-M. schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:32:
Ik wou hem eigenlijk dit weekend kopen, en zeker voor de vakantie, dus die nieuwe gaat het niet worden, en deze is echt goed genoeg voor mij. :)
Je zult er geen spijt van hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arthur-M. schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:32:
Je zou ook nog eens naar de Asus FonePad kunnen kijken, volgens diverse testers een prima 'middle of the road' tablet, mét telefoon en een prima afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
insaniteit schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:07:
[...]

Je zult er geen spijt van hebben :)
Dat is leuk om te horen, ik ga hem zaterdag halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb een eerste generatie Galaxy Tab 10.1 en een Nexus 7. De Nexus 7 is veel fijner, het is makkelijk mee te nemen, goede beeld (hoger ppi), sneller... kortom heel erg fijne tablet en je zult er inderdaad geen spijt van krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Ik heb hem ook sinds kort, en ben er ook erg tevreden mee dus je doet er inderdaad een goede aankoop mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Arthur-M. schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:54:
[...]

Dat is leuk om te horen, ik ga hem zaterdag halen :)
Zorg dat je een 32 GB versie gaat kopen. Dat is het model dat als laatste is gemaakt, en je hebt die een grotere kans dat daar de kinderziektes uit zijn.

Met kanskoopje een iets oudere 16 GB of 8 GB versie halen raad ik af.

Veel plezier met je Nexus 7! Ik vindt het een fantastisch ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

jmk schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:17:
[...]

Zorg dat je een 32 GB versie gaat kopen. Dat is het model dat als laatste is gemaakt, en je hebt die een grotere kans dat daar de kinderziektes uit zijn.

Met kanskoopje een iets oudere 16 GB of 8 GB versie halen raad ik af.

Veel plezier met je Nexus 7! Ik vindt het een fantastisch ding.
Het is wel erg naïef om te denken dat er alleen nog maar 32GB gemaakt worden. Of om er vanuit te gaan dat ze alleen de kinderziektes uit het 32GB model halen en niet uit recent geproduceerde 16GB / 8 GB modellen.

Je kan gewoon beter het advies geven om in de winkel te kijken naar productie datum. Als er online gekocht wordt blijft het sowieso een loterij welke batch je gaat krijgen. Verder is het wel goed advies hoor, de vroege modellen zeg maar pre december 2012 hebben flink wat mankementen die random wel of niet kunnen optreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
Over die 'nieuwe nexus geruchten':
hier staan er een paar:
http://www.androidworld.n...megapixelcamera-voor-199/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
rockhopper schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:01:
[...]

Het is wel erg naïef om te denken dat er alleen nog maar 32GB gemaakt worden. Of om er vanuit te gaan dat ze alleen de kinderziektes uit het 32GB model halen en niet uit recent geproduceerde 16GB / 8 GB modellen.

Je kan gewoon beter het advies geven om in de winkel te kijken naar productie datum. Als er online gekocht wordt blijft het sowieso een loterij welke batch je gaat krijgen. Verder is het wel goed advies hoor, de vroege modellen zeg maar pre december 2012 hebben flink wat mankementen die random wel of niet kunnen optreden
Ik heb mijn nexus 7 32 GB bij bol.com gekocht in maart maar die was manufacture date February 2013, sindsdien kan ik echt niet meer zonder dit ding, verslaafd eigenlijk eraan ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Rockvee2 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:25:
[...]

Ik heb mijn nexus 7 32 GB bij bol.com gekocht in maart maar die was manufacture date February 2013, sindsdien kan ik echt niet meer zonder dit ding, verslaafd eigenlijk eraan ... 8)7
Haha, wat doe jij er vooral mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Ik wil eigenlijk de 8gb versie kopen, omdat dit gewoon genoeg is voor mij, maar ik las op blz153 dat je die beter niet kan kopen, is dit nogsteeds zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Arthur-M. schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:28:
Ik wil eigenlijk de 8gb versie kopen, omdat dit gewoon genoeg is voor mij, maar ik las op blz153 dat je die beter niet kan kopen, is dit nogsteeds zo??
Het is vooral dat 8GB echt weinig is voor normaal gebruik. Ik heb nu een 32GB en die is alleen al met apps bijna voor 11GB gevuld. Beetje fatsoenlijk games installeren en dat soort grappen. Zet er een paar films op voor je vakantie of andere dingen voor je vakantie (emulatoren bijvoorbeeld) gaat het bij mij zeker naar de 25GB.

Persoonlijk is 8GB gewoon te weinig voor normaal gebruik omdat je geheugen niet uitbreidbaar is en alleen via OTG-USB sticks uit te breiden is maar zit je telkens met een stom USBkabeltje eraan. Dat zou ik niet willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Dus als je geen grote games of video's opslag denkt te gaan doen, dan zou het mogelijk zijn. Heb van mijn 16Gb nog 10 over. Speel zeer incidenteel een game (geen grote), video altijd streaming. Maar ook ik zou niet zo snel kiezen voor de 8Gb, je hebt een stuk minder dan dat beschikbaar voor opslag, en de grens van het resterende kom je toch wellicht sneller tegen dan je denkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Arthur-M. schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:56:
[...]

Haha, wat doe jij er vooral mee?
Ik heb een nexus 7 dock en als ik aan het gamen bent op de xbox staat hij zo voor mij waar ik een twitter client widget(plume) heb op mijn beginscherm die elke 5 minuten refresht om te kijken of ik nog nieuwe tweets heb. Ook heb ik veel andere applicaties erop staan en kijk ik veel via uitzendinggemist erop. Heb ook al 15 games erop staan onder andere de beide GTA's en Carmaggedon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
8GB is voor mij genoeg, want ik wil er toch geen films op zetten, en tv programma's kijk ik wel terug via uitzendinggemist. Verder heb ik een iPod Touch waar ik ook games op kan doen, mocht de 8GB inderdaad niet genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:15
Let op dat je niet de volledige 8 GB kan gebruiken omdat een deel standaard in gebruik is. Een paar spellen is tegenwoordig al genoeg om hem nagenoeg vol te krijgen. 32 GB zou ik ook niet nodig hebben maar 16 GB is geen overbodige luxe.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Ik heb hem! Ben er erg blij mee! :) Zijn er nog echte must-have apps, die ik moet hebben op mijn Nexus?!

[ Voor 53% gewijzigd door peakrever op 11-05-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Arthur-M. schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:44:
Ik heb hem! Ben er erg blij mee! :) Zijn er nog echte must-have apps, die ik moet hebben op mijn Nexus?!
Veel plezier ermee! Er zijn talloze leuke apps te vinden, ligt er net aan waar je interesses liggen! Zelf gebruik ik voornamelijk de browser ( Opera heb ik geinstalleerd ), Facebook, wat spelletjes / puzzels, uitzendinggemist, NOS app, Currents ( standaard geinstalleerd..erg handig!! ), Youtube, en MXplayer ( oid ) voor mediabestanden/series, etc. Ook een FM radio geinstalleerd, en aldiko..dan kun je er e-books op lezen. Echt heel veel opties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Ik heb gister dus mijn nieuwe Nexus gehaald, super blij mee, alleen herkent hij de wifi niet, op mijn Macbook pro en iPod werkt de wifi gewoon wel, hoe komt dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Lastig te bepalen met zo weinig informatie. Zendt je access point misschien alleen uit op 5 GHz?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Arthur-M. schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:40:
Ik heb gister dus mijn nieuwe Nexus gehaald, super blij mee, alleen herkent hij de wifi niet, op mijn Macbook pro en iPod werkt de wifi gewoon wel, hoe komt dat??
Bijzonder dan heb je hem ook niet kunnen installeren of wel, zonder WiFi doet die zowiezo weinig, of heb je dat via 3G gedaan

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Het is al opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nu nog wel even melden wat het probleem nu was, voor het geval er volgende week iemand anders hetzelfde probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Zijn WiFi stond uit op de Nexus (gokje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Nee, lach me niet uit aub, het was het verkeerde wachtwoord. -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Arthur-M. schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:15:
Nee, lach me niet uit aub, het was het verkeerde wachtwoord. -_-
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hmm, mixed feelings nu ik net een Nexus 7 heb mogen openmaken.

Setup ging perfect, en de eerste paar minuten zo blij als een klein kind. Er vallen me echter wel een paar dingen op:

- Damn, ik ben verwend met het scherm van de Galaxy S2. IPS of geen IPS, dat halfgrijze zwart is zo irritant!
- Geen file manager standaard, jammer.
- Behoorlijk grote bezels op dat ding
- Hmm, stock launcher is een beetje beperkt.
- Chrome is minder dan de stock browser op mn S2. Soms rendert ie heel "korrelig", waarna hij scherper wordt.Toch jammer bij zon apparaat waarbij browsen het grootste deel van de tijd opslokt.
- Aaargh, wat een backlight bleed als je dat ding aan de lader legt. Jezus, schiet eens op met OLED schermen!

Voor de rest wel een lekker snappy dingetje, en niet erg duur. Real Racing 3 draait ook prima. Weet nou niet of de S2 gewoon te verzadigd is, of de Nexus 7 te uitgewassen qua kleuren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Jeroenneman schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:15:

Voor de rest wel een lekker snappy dingetje, en niet erg duur. Real Racing 3 draait ook prima. Weet nou niet of de S2 gewoon te verzadigd is, of de Nexus 7 te uitgewassen qua kleuren.
Ik denk allebei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hoe speel je eigenlijk films af met srt subtitles op de Nexus? Heb je daar een aparte app voor nodig? Jammer dat stock Android op sommige punten toch teleurstelt in vergelijk met Touchwiz. Daar kan ik namelijk wel gewoon srt files gebruiken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Jeroenneman schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:13:
Hoe speel je eigenlijk films af met srt subtitles op de Nexus? Heb je daar een aparte app voor nodig? Jammer dat stock Android op sommige punten toch teleurstelt in vergelijk met Touchwiz. Daar kan ik namelijk wel gewoon srt files gebruiken.
MXplayer kan dat afaik. Vplayer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 18:42
Jeroenneman schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:13:
https://play.google.com/s...tech.videoplayer.ad&hl=nl

mx player werkt perfect hier op de nexus :) en werkt gewoon met subtitle bestanden

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Ik zit ook te azen op dit ding, maar ik denk dat ik voor de veiligheid toch maar even wacht tot na de keynote (morgen) op Google I/O. De kans op een nieuwe versie lijkt me klein, maar ik maak er (uiteraard ongewild) een sport van om vaak hardware te kopen vlak voordat nieuwe hardware wordt aangekondigd. :)

[ Voor 3% gewijzigd door beantherio op 14-05-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nexus 7 32 gb bestelt morgen binnen, hopelijk geen doa geval ben echt doa moe alles wat ik koop is tegenwoordig doa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
tntkiller schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:48:
[...]

https://play.google.com/s...tech.videoplayer.ad&hl=nl

mx player werkt perfect hier op de nexus :) en werkt gewoon met subtitle bestanden
Zelfde hier. Je moet er alleen voor zorgen dat het videobestand en de ondertitels dezelfde naam hebben. Dus als je bijvoorbeeld de film ''The Godfather'' download en op je nexus zet moet je zowel het ondertitelbestand als het videobestand simpel ''The Godfather'' noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Hoeft ook niet, je kunt een willekeurige srt selecteren door rechtsboven op de menu klikken --> Ondertitels --> Openen --> Selecteer srt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nexus 7 binnen zo te zien geen doa dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Voor diegenen die willen weten of er toch een nieuwe Nexus 7 komt: over iets meer dan een kwartier begint de keynote van google I/O 2013. Zie YouTube: Google I/O 2013: Day 1 Keynote and Android Sessions voor de live stream. De originele Nexus 7 werd in de keynote van de 2012-editie aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is eigenlijk niet echt interessant om nu dan maar een nieuwe Nexus 7 te kopen, onze huidige is tweedehands toch geen drol meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:48:
Het is eigenlijk niet echt interessant om nu dan maar een nieuwe Nexus 7 te kopen, onze huidige is tweedehands toch geen drol meer waard.
Ik heb er nog geen (maar ik wil er wel een) dus voor mij is het wel interessant. :)

edit: inmiddels is het Android-deel van de keynote voorbij en er is geen nieuwe versie van de Nexus 7 besproken. Dan ga ik ook maar een exemplaar van het huidige model bestellen.

[ Voor 23% gewijzigd door beantherio op 15-05-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Inmiddels heb ik er ook een. Het is een erg mooi ding, maar tijdens het configureren ervan liep ik (net als zovelen) tegen een probleem met wifi aan. Bij het proberen te verbinden leek het alsof ie in een "loop" belande waarbij verbinding wordt gemaakt, het password wordt geverifieerd, een IP-adres wordt toegewezen en ie vervolgens weer opnieuw begint met het maken van verbinding etc. Het wijzigen van het password of het zelfs compleet uitzetten van de beveiliging bood geen oplossing.

De (in ieder geval tijdelijke) oplossing bleek in mijn geval te zijn het omwisselen van de router die ik normaal gebruik (een ASUS RT-N66U met Tomato erop) voor een andere router (een Netgear WNDR3700 met stock firmware). Da's natuurlijk geen permanente oplossing, maar ik kon tenminste alle updates ophalen en het ding instellen. Vanavond ga ik m'n RT-N66U weer inschakelen en dan ben ik benieuwd of ik dan wel weer verbinding kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:36
Ik wil ook al een tijdje een Nexus 7 kopen maar door de geruchten van een nieuw model ben ik nog steeds aan het wachten

En jammer genoeg na gisteren nog niks wijzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 23:04
cardwizard schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:58:
Ik wil ook al een tijdje een Nexus 7 kopen maar door de geruchten van een nieuw model ben ik nog steeds aan het wachten

En jammer genoeg na gisteren nog niks wijzer
Idem hier... Ik had eigenlijk ook gehoopt dat ze enigszins iets zouden aankondigen best jammer.:(
Pagina: 1 ... 40 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)