Zul je zien als je er 1 koopt dat binnen een paar dagen de nieuwe aangekondigd wordmklcln schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:54:
[...]
Idem hier... Ik had eigenlijk ook gehoopt dat ze enigszins iets zouden aankondigen best jammer.:(
"De beste tablet komt over 3 maanden uit"
(Onder dat motto wacht ik ook
)
(Onder dat motto wacht ik ook
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dit is nogal herkenbaar... Zit ook al van half april te wachten om hem te kopen.cardwizard schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:55:
[...]
Zul je zien als je er 1 koopt dat binnen een paar dagen de nieuwe aangekondigd word
Gister live mee gekeken met Google I/O helaas niet aangekondigd..
Nu weet ik niet of hij nog aangekondigd zou kunnen worden want het event duur nog even...
Als dat niet het geval is dan koop ik gewoon de Nexus. Het is een prachtig apparaat en in de klasse van 7" inch toch wel de beste prijs/ kwaliteits verhouding
Is inderdaad een mooi toestel voor dat bedrag , of het allemaal lekker werkt ................... geen idee ik heb altijd een iPad gehad , volgens het gerucht zou in de nieuwe oa een scherm met hogere resolutie komen (dat zou ik wel graag willen)Chris89 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:17:
[...]
Dit is nogal herkenbaar... Zit ook al van half april te wachten om hem te kopen.
Gister live mee gekeken met Google I/O helaas niet aangekondigd..
Nu weet ik niet of hij nog aangekondigd zou kunnen worden want het event duur nog even...
Als dat niet het geval is dan koop ik gewoon de Nexus. Het is een prachtig apparaat en in de klasse van 7" inch toch wel de beste prijs/ kwaliteits verhouding
Verwijderd
Ik zou er gewoon een kopen, de huidige Nexus 7 is namelijk gewoon nog steeds een top tablet, er zal dit jaar vast een nieuwe uit komen, maar dat zal wel Q3 of Q4 zijn.
En over anderhalf jaar komt er nog een betere.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:19:
Ik zou er gewoon een kopen, de huidige Nexus 7 is namelijk gewoon nog steeds een top tablet, er zal dit jaar vast een nieuwe uit komen, maar dat zal wel Q3 of Q4 zijn.
Mwa, destijds kwam de 32gb ook zonder een uitvoerige bekendmaking. Daarom hebben ze nog die aktie gehouden dat je een cadeabon voor de webshop van asus kreeg.
De geruchten machine is op volle gang dat er zeer snel een "upgrade" van de N7 uitkomt met FullHD scherm en een andere CPU.
Ik zou op dit moment wachten tot daar duidelijkheid over is, en geen huidig model aanschaffen.
De geruchten machine is op volle gang dat er zeer snel een "upgrade" van de N7 uitkomt met FullHD scherm en een andere CPU.
Ik zou op dit moment wachten tot daar duidelijkheid over is, en geen huidig model aanschaffen.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
De Nexus is in juni een jaar oud (pas in de winkels in juli) en ga er niet vanuit dat ze nog gaan testen op een apparaat wat niet het nieuwste van het nieuwste hardware heeft.
Eigenlijk verwacht ik er zelf ook nog wel een nieuwe maar als het op Google I/O niet komt dan is de kans heel klein dat er een opvolger komt.
Tot nu toe zijn alle nieuwe Nexus apparaten alleen aangekondigd op Google I/O...
Eigenlijk verwacht ik er zelf ook nog wel een nieuwe maar als het op Google I/O niet komt dan is de kans heel klein dat er een opvolger komt.
Tot nu toe zijn alle nieuwe Nexus apparaten alleen aangekondigd op Google I/O...
Nieuwe Nexus apparaten wel.Chris89 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:36:
De Nexus is in juni een jaar oud (pas in de winkels in juli) en ga er niet vanuit dat ze nog gaan testen op een apparaat wat niet het nieuwste van het nieuwste hardware heeft.
geupgrade versies niet. De N7 met 32gb en de 3G versie kwamen ook vrij onverwachts op de markt.
Je bedoelt het net andersom waarschijnlijk... Upgrade versies worden niet aangekondigd op I/O.cypher21 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:39:
[...]
Nieuwe Nexus apparaten wel.
geupgrade versies niet. De N7 met 32gb en de 3G versie kwamen ook vrij onverwachts op de markt.
Nieuwe echter wel.
Nu is mijn vraag word dit gezien als een upgrade? De volledige hardware word vervangen.
Mochten de geruchten kloppen:

Zie: http://www.androidworld.n...megapixelcamera-voor-199/
zoals ik lees wat ik zojuist typte, zeg ik toch duidelijk dat nieuwe versies en nieuwe producten aangekondigd worden, en geupgrade niet. toch?Chris89 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:45:
[...]
Je bedoelt het net andersom waarschijnlijk... Upgrade versies worden niet aangekondigd op I/O.
Nieuwe echter wel.
Nu is mijn vraag word dit gezien als een upgrade? De volledige hardware word vervangen.
Mochten de geruchten kloppen:
[afbeelding]
Zie: http://www.androidworld.n...megapixelcamera-voor-199/
Dus niet andersom
vraag is idd of die nieuwe versie van de N7 als upgrade wordt gezien. Volgens de geruchten is die idd aardig op de schop genomen.
Zou helemaal mooi zijn als er ook nog HDMI out op zit
[ Voor 11% gewijzigd door cypher21 op 16-05-2013 14:48 ]
Verwijderd
Ja dit, zo blijf je wachten. De Nexus 7 kwam geloof ik pas in September uit in Nederland.RocketKoen schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:28:
[...]
En over anderhalf jaar komt er nog een betere.
Er is natuurlijk geen zekerheid dat er steeds maar weer nieuwe Nexus-devices uitkomen. Ik heb niet de indruk dat de strategie achter het uitbrengen ervan (wat Google betreft) een puur commercieel verhaal is. Ze zijn ook bedoeld om de "de markt te stimuleren" en om een soort van standaard-hardware te creeeren voor developers. De marge op de Nexus 7 is daarom ook erg klein: veel kleiner dan op de meeste vergelijkbare tablets. Ik zie zo voor me dat Google op een gegeven moment stopt met Nexus.
Ik geloof trouwens wel dat er een opvolger van de Nexus 7 komt. De markt voor Android-tablets is nog lang niet volwassen genoeg.
Ik geloof trouwens wel dat er een opvolger van de Nexus 7 komt. De markt voor Android-tablets is nog lang niet volwassen genoeg.
Zou met de huidige best kunnen leven , maar vrees toch voor het scherm aangezien ik de retina schermen altijd gebruikt heb , en ik kan er hier in de buurt ook niet even 1 testenbeantherio schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:49:
Er is natuurlijk geen zekerheid dat er steeds maar weer nieuwe Nexus-devices uitkomen. Ik heb niet de indruk dat de strategie achter het uitbrengen ervan (wat Google betreft) een puur commercieel verhaal is. Ze zijn ook bedoeld om de "de markt te stimuleren" en om een soort van standaard-hardware te creeeren voor developers. De marge op de Nexus 7 is daarom ook erg klein: veel kleiner dan op de meeste vergelijkbare tablets. Ik zie zo voor me dat Google op een gegeven moment stopt met Nexus.
@hierboven inderdaad lees even verkeerd...cypher21 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:47:
[...]
zoals ik lees wat ik zojuist typte, zeg ik toch duidelijk dat nieuwe versies en nieuwe producten aangekondigd worden, en geupgrade niet. toch?
Dus niet andersom
vraag is idd of die nieuwe versie van de N7 als upgrade wordt gezien. Volgens de geruchten is die idd aardig op de schop genomen.
Zou helemaal mooi zijn als er ook nog HDMI out op zit
Er wordt gezegd dat het alleen maar belang is "een puur commercieel verhaal is."
Dat is gedeeltelijk waar maar ze doen er ook nog veel meer mee.
Hier zie het onstaan van de Nexus reeks en wat voor voordeel Google eruit haalt:
http://www.androidworld.n...3-deel-6-nexus-apparaten/
Er zijn mensen die het scherm van de iPad mini vinden gaan in switch van retina naar de iPad mini en het scherm van de Nexus is echt wel beter (zeker in de nieuwe batch schermen).cardwizard schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:52:
[...]
Zou met de huidige best kunnen leven , maar vrees toch voor het scherm aangezien ik de retina schermen altijd gebruikt heb , en ik kan er hier in de buurt ook niet even 1 testen
Maarja, zelf vind ik het verschil tussen iPad mini en retina echt groot. Mini ziet er dan absurd slecht uit. De nexus vind ik wel gaan, stoort me niet. Maarja, altijd persoonlijk he :-)
Is het eigenlijk mogelijk om audio te streamen naar een receiver (dmv andere gadget)
Deed dit altijd met de iPad en dan streamen naar een Apple tv (vooral Spotify) dat mis ik wel
Deed dit altijd met de iPad en dan streamen naar een Apple tv (vooral Spotify) dat mis ik wel
Ik heb er nu een paar weken eentje, en ben er nog altijd erg blij mee. Ik snap mensen die willen wachten op een betere versie best wel, maar als je op die manier redeneert...er zal altijd wel weer een ''opvolger'' komen, of die nou beter is of niet. Feit is dat de Google Nexus 7 gewoon een van de betere tablets van dit moment is, en dat het een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Het is nog maar afwachten of een ( mogelijke ) opvolger dat ook heeft. Dan is het zonde dat je daar zoveel maanden op hebt moeten wachten terwijl je in die tijd ook al had kunnen genieten van een goed werkende tablet.
Scherm van de N7 is gewoon zoals het hoort. Ik kom ook van amoled schermen af (S1, S2, Galaxy Nexus) en heb nu een Xperia Z naast mijn Nexus 7. IPS schermen geven kleuren veel realistischer weer. Ik vond het echt een verademing, wil niet meer terug naar amoled. Denk dat je even moet wennen aan hoe de kleuren er echt uit horen te zienJeroenneman schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:15:
Weet nou niet of de S2 gewoon te verzadigd is, of de Nexus 7 te uitgewassen qua kleuren.
ga naar de playstore en download hem daar vandaan?Webjunkie schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 00:25:
iemand de hangouts update al gehad?
de s3 van m'n vrouw heeft 'm al maar m'n nexus nog niet.
schandaal is 't :-)
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Nu online
:strip_exif()/u/142128/rocking%2520ziltoid.gif?f=community)
Ja maar dit is geen software update, Dit is een app-update. Die is voor iedereen gelijk ongeacht je telefoon.Webjunkie schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:57:
dat gaat niet he :-)
maar niet getreurd, de update kwam vanochtend binnen.
dacht dat je met een nexus altijd kwa updates op de eerste rij zat, maar dat valt toch aardig tegen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Tjah ik wil toch ook graag een tablet. B'day in juni, met een beetje geluk dan de financieen en in juli een refreshed nexus 7 in huis
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Ik vermoed dat je nog wel een paar manden ruimte hebt om te sparen, het zou mij verbazen als je hem in juni of juli al zou hebben, Q4 van 2013 komt eerder in aanmerking denk ik
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ja ik zeg sparen maar het is meer geduld opbrengen. Ben blij met m'n HOX maar had als ik naar statistieken kijk beter kunnen wachten op de S3. Dus nu ook maar wat rustiger wachten. Leuk dingetje is het nu sowieso al weljanvanduschoten schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:55:
Ik vermoed dat je nog wel een paar manden ruimte hebt om te sparen, het zou mij verbazen als je hem in juni of juli al zou hebben, Q4 van 2013 komt eerder in aanmerking denk ik
Is de root markt ook groot op de nexus7 trouwens? Ga ik wel van uit
nice, mijn zusje gaat naar de USA in juli/augustus
Verwijderd
Net ook een nexus7 gekocht, gebruik hem alleen voor spotify luisteren (met draadje naar stereo toren), stuk sneller dan de cheap ass android 2.0 die ik eerst had.
Heb ook een ipad en dat vind ik persoonlijk fijner dan android, maar de nexus7 lijkt wel sneller in spotify, ben er tevreden mee.
Wel irritant dat ik elke keer die audio warming krijg bij het volume, maar afijn, een alternatieve rom kan altijd nog, heb nu maar een widget erop voor volume en screen timeout, werkt ook wel.
Heb ook een ipad en dat vind ik persoonlijk fijner dan android, maar de nexus7 lijkt wel sneller in spotify, ben er tevreden mee.
Wel irritant dat ik elke keer die audio warming krijg bij het volume, maar afijn, een alternatieve rom kan altijd nog, heb nu maar een widget erop voor volume en screen timeout, werkt ook wel.
Die audio-warning is alleen maar goed, je moet je hele leven met je oren doenVerwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:59:
Net ook een nexus7 gekocht, gebruik hem alleen voor spotify luisteren (met draadje naar stereo toren), stuk sneller dan de cheap ass android 2.0 die ik eerst had.
Verwijderd
Maar ik heb geen koptelefoon op, hij zit gewoon met een audiojack stekkertje naar de stereo en dan moet het volume op 75% op de stereo (als ik het laat zoals hij hem standaard zet) om het wat goed te horen en als dan iemand per ongeluk op de radio knop op de versterker klikt ben ik bang dat mijn boxen kapot gaan. Het doel begrijp ik wel, maar dit is wel erg overdreven omdat consumenten die de tablet anders gebruiken nu opeens ook de dupe worden.Rockvee2 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:44:
Die audio-warning is alleen maar goed, je moet je hele leven met je oren doen
Maar met een volume knopje als widget is het wel prima te doen. Ik kon zelf ook wat lastig bij de volumeknoppen omdat die linksonder zitten in de standaard (de kabels zitten dan van boven naar de stereo).
Zit nog te twijfelen over de houder die er origineel bij hoort, dan zitten de kabels beter weggewerkt en kan hij in portrait stand zonder dat ik een app moet gebruiken om het scherm te draaien (standaard doet de spotify app het niet). Als ik dan geen warning zou krijgen zou ik hem aanschaffen, maar ik vermoed dat je dan ook de warning krijgt.
Van mij mag die warning er dus wel af omdat ik hem alleen voor spotify gebruik en alleen met kabeltje
Ik ga straks wel even bij de bcc kijken, moet toch naar een winkel ernaast.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2013 11:00 ]
Vraag aan degene die ook meerdere gebruikers op de Nexus 7 hebben. Zelf heb ik er drie accounts op aangemaakt. En het valt me performance gewijs op dat het verstandig is als gebruikers apps zoveel mogelijk afsluiten als je gaat switchen. Al helemaal funest is als je een app actief hebt. Hebben jullie zelfde ervaring?
Daarnaast: als je de eerste keer, of na langere tijd gebruik op het menu opent de eerste scroll die je doet naar rechts altijd een wat stotterend effect heeft.
Iemand anders dit ook?
Daarnaast: als je de eerste keer, of na langere tijd gebruik op het menu opent de eerste scroll die je doet naar rechts altijd een wat stotterend effect heeft.
Iemand anders dit ook?
Ik merk dit soort lags ook. Wat mij helpt is alle apps sluiten met het de "3 min-tekens boven elkaar"-symbool. Ook reboot is soms om dit te verhelpen. Ik merk het vooral als ik 1x per week updates draai uit de playstore, en dan erna.horizon1978 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 09:50:
Vraag aan degene die ook meerdere gebruikers op de Nexus 7 hebben. Zelf heb ik er drie accounts op aangemaakt. En het valt me performance gewijs op dat het verstandig is als gebruikers apps zoveel mogelijk afsluiten als je gaat switchen. Al helemaal funest is als je een app actief hebt. Hebben jullie zelfde ervaring?
Iemand anders dit ook?
Ik denk dat dit komt door de wat trage SSD in de N7. De automatische geheugen-opruimer die in Android zit kan daardoor niet efficiënt werken.
Hopelijk is dat met de "nieuwe" N7 verholpen. Dat is mijn voornaamste reden om er 1 te halen, als die straks echt minder dan € 250,- kost.
Wat mij opvalt bij e-devices in het algemeen, dat SSD performance nogal een ondergeschoven kindje is als het gaat om specs/benches, maar waar nu wel de grootste bottleneck vormt.
Yippie kayak, other buckets!
Die lag ben ik vooral gaan merken na de 4.2.2 update. Met 4.2.1 was alles een stuk vloeiender. En ja ik heb hem ook teruggezet naar fabrieksinstellingen met de 4.2.2., maar de lag blijft.
Even een klein vraagje. Mijn nexus 7 is kapot en ik probeer deze aan te melden voor reparatie maar ik heb geen idee waar. De asus site heeft geen formulier om tablets aan te melden. Wel voor notebooks en die heb ik geprobeerd maar dan geeft hij aan dat het geen geldig notebook serienummer is. Ook de android site biedt geen uitkomst.
Weet iemand hier hoe ik deze wel aan dien te melden?
Bij voorbaat dank!
Bij voorbaat dank!
- Touchdomex
- Nu online
Winkel al gebeld?HoodyXL schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:33:
Even een klein vraagje. Mijn nexus 7 is kapot en ik probeer deze aan te melden voor reparatie maar ik heb geen idee waar. De asus site heeft geen formulier om tablets aan te melden. Wel voor notebooks en die heb ik geprobeerd maar dan geeft hij aan dat het geen geldig notebook serienummer is. Ook de android site biedt geen uitkomst.
Bij voorbaat dank!
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Nee heb de winkel nog niet gebeld. Als niemand me hier van een antwoord weet te voorzien bel ik dinsdag wel naar een asus service nummer dat ik wel heb gevonden. Maar ging er vanuit dat er wel gewoon ergens een online aanmeld formulier zou zijn. Maar die lijkt onvindbaar, erg vreemd.
Via BT naar een BT reciever a la Logitech Blue Tooth reviever? Maar dat kan dus met ieder Bt device.cardwizard schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:32:
Is het eigenlijk mogelijk om audio te streamen naar een receiver (dmv andere gadget)
Denk het niet.cordonbleu schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 00:46:
[...]
Scherm van de N7 is gewoon zoals het hoort. Ik kom ook van amoled schermen af (S1, S2, Galaxy Nexus) en heb nu een Xperia Z naast mijn Nexus 7. IPS schermen geven kleuren veel realistischer weer. Ik vond het echt een verademing, wil niet meer terug naar amoled. Denk dat je even moet wennen aan hoe de kleuren er echt uit horen te zien
Ik heb even naar reviews gekeken en de N7 staat inderdaad te laag afgesteld qua gamma (de S2 daarentegen weer te hoog, ok), maar het ergste vind ik toch gewoon die zwartwaarden als je een film of serie kijkt. Het is erger dan een TN scherm, echt vreselijk dat grijze zwart.
Doe me dan maar een iets hoger gamma, maar wel zwart = zwart (wat niet eens hoeft, want een OLED scherm kan net als elk ander scherm gewoon gekalibreerd worden)
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Dan denk ik toch dat je een defect scherm hebt. Het zwart op mijn Nexus 7 is inderdaad duidelijk minder zwart dan dat van amoled schermen, vooral zichtbaar bij kijken van films idd. Maar ik vind het nog steeds behoorlijk zwart voor een lcd, absoluut geen grijs.
Je ziet ook dat ze nieuwere telefoons, zoals de Galaxy 4, wat anders hebben gekalibreerd. Hierdoor zijn de kleuren van minder oververzadigd dan anders.
Het kan natuurlijk zelf, maar dan moet je wel een referentiekaart, een kalibratie app en root toegang hebben.
Het kan natuurlijk zelf, maar dan moet je wel een referentiekaart, een kalibratie app en root toegang hebben.
Ik heb sinds een paar dagen een Nexus 7. Vandaag gebruikte ik een wallpaper die van zichzelf vrij licht is. Toen ik uit een donker youtube filmpje kwam en terugging naar mijn homescreen was de hele foto opeens veel lichter. Erna werd die steeds donkerder en was na een paar seconden op zijn normale niveau. Ook als ik van andere donkere schermen afkom en dan naar mijn lichte homescreen ga dan gebeurt dit. De helderheid staat overigens op handmatig.
Hier ook ja, valt me vies tegen. Het loopt allemaal veel stroperiger, ook na een hard reset. Erg jammerJRKAP schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:14:
Die lag ben ik vooral gaan merken na de 4.2.2 update. Met 4.2.1 was alles een stuk vloeiender. En ja ik heb hem ook teruggezet naar fabrieksinstellingen met de 4.2.2., maar de lag blijft.

Backgroundsync bij Currents al uitgeschakeld? Dat wil namelijk ook wel eens helpen om de lag er uit te halen.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Verwijderd
Ik heb ook dat gevoel eigenlijk. Wanneer ik in chrome een bericht tik dan lagt hij soms wel eens. Ik heb er wel eens over gedacht om weer terug te gaan naar Android 4.1.2 maar dat is me een beetje teveel moeite.partyondude schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:01:
[...]
Hier ook ja, valt me vies tegen. Het loopt allemaal veel stroperiger, ook na een hard reset. Erg jammer
Over een paar maanden zal waarschijnlijk Android 4.3 uit komen, dus dan update ik sowieso wel en dan hoop ik dat alles weer snellere werkt.
Verwijderd
Hoi mede tweakers,
helaas is mijn EEEPC overleden en ben nu op zoek naar iets dat dit kan vervangen. Ik gebruikte de EEEPC altijd als de gewone laptop bezet was, gewoon om even mailtjes te bekijken en wat websites te bezoeken (fora's, youtube, dumpert, etc).
De Nexus 7 lijkt mij wel wat alleen twijfel ik behoorlijk over het kleinere scherm. Op de EEEPC had ik een 10" met een resolutie van 1024x600, dat beviel mij op zich wel.
Als ik bijvoorbeeld www.motor-forum.nl op een Nexus 7 zou bezoeken, moet ik dan inzoomen om de tekst te kunnen lezen? Daar heb ik namelijk geen zin in.
Of is het sowieso beter om voor een 10" tablet te gaan?
helaas is mijn EEEPC overleden en ben nu op zoek naar iets dat dit kan vervangen. Ik gebruikte de EEEPC altijd als de gewone laptop bezet was, gewoon om even mailtjes te bekijken en wat websites te bezoeken (fora's, youtube, dumpert, etc).
De Nexus 7 lijkt mij wel wat alleen twijfel ik behoorlijk over het kleinere scherm. Op de EEEPC had ik een 10" met een resolutie van 1024x600, dat beviel mij op zich wel.
Als ik bijvoorbeeld www.motor-forum.nl op een Nexus 7 zou bezoeken, moet ik dan inzoomen om de tekst te kunnen lezen? Daar heb ik namelijk geen zin in.
Ik zou even langs een Mediamarkt lopen en daar een webpagina openen op de Nexus 7. Wij kunnen natuurlijk niet met jouw ogen kijken. Persoonlijk vind ik het prima te doen surfen / mail checken, het is een genot ten opzichte van het kleine schermpje van m'n telefoon. (Overigens is dit niet de juiste plek voor advies, dus misschien dat je elders op het forum al een antwoord vind op je veelgestelde vraag.)Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:02:
Hoi mede tweakers,
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Verwijderd
Ik zou zeker voor een 10 inch gaan, op de ipad van 10 inch kan ik heerlijk browsen, de nexus is in mijn ogen echt iets voor alleen muziek afspelen of voor de kinderen. Ik zie hier wel veel users andere dingen ermee doen, maar dat zou ik nooit met de nexus willen.Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:02:
Veel te klein allemaal.
Hier staat hij in de kast voor louter en alleen spotify en dat is perfect, hij is daarvoor lekker snel, maar browsen en erop werken? Dat zou ik niet trekken. Op de 10 inch tablet werkt dat wel fijn.
Ik moet er wel bijzeggen dat geen enkele mobiele telefoon mij bevalt voor het lezen van mail e.d. en dat doen ook veel jongeren, dus als je dat wel trekt kan je daarop afgaan. Maar ik zou het niet willen en ik doe het ook niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2013 16:23 ]
- Touchdomex
- Nu online
Ik vind een 10 inch tablet te groot om mee te nemen. Ik heb hem elke dag in de tas en daarvoor is die perfect.Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:22:
[...]
Ik zou zeker voor een 10 inch gaan, op de ipad van 10 inch kan ik heerlijk browsen, de nexus is in mijn ogen echt iets voor alleen muziek afspelen. Ik zie hier wel veel users andere dingen ermee doen, maar dat zou ik nooit met de nexus willen.
Veel te klein allemaal.
Hier staat hij in de kast voor louter en alleen spotify en dat is perfect, hij is daarvoor lekker snel, maar browsen en erop werken? Dat zou ik niet trekken. Op de 10 inch tablet werkt dat wel fijn.
Verwijderd
Zekers, dan is een 7 inch weer perfect.Touchdomex schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:24:
Ik vind een 10 inch tablet te groot om mee te nemen. Ik heb hem elke dag in de tas en daarvoor is die perfect.
Je moet het wat afwegen wat het beste bij je past.
Als ik nu op school zou zitten zou ik een ipad mini of een nexus 7 in de tas hebben voor het schoolwerk. Lijkt me echt ideaal. Nu ben ik zelf docent en voor de vakken die ik geef is een tablet niet heel handig, maar als ik op een middelbare school les had gegeven had ik er zeker eentje voor het werk gekocht en elke dag mee genomen in de tas.
Ik vindt de N7 voor surfen echt ideaal. voor een deel.
Vooral het vergaren van nieuwe dingen uit bekende bronnen is hij perfect. En dan bedoel ik bijvoorbeeld vanuit een RSS reader een volledig nieuwsbericht bekijken, of je moter-site checken. Meeste nieuwssites zijn heel goed vriendelijk voor een tablet. Voor fora heb je ook tapatalk, waarmee je een zeer tablet vriendelijke format alles perfect kunt lezen. Voor tweakers heb je natuurlijk het geweldige RSS systeem waarmee je ieder topic kan lezen. Er past zeer veel tekst goed leesbaar op je tablet.
Als je iets moet opzoeken. Informatie wil weten, en je weet niet waar je moet beginnen, je googled wat, je gooit eens een tab of 5 open... Je vindt wel wat je nodig hebt, maar het is heel irritant en je bent niet productief. Op een laptop ben je dat wel. Op een desktop ben je het meest productiefst. Vooral productinfo zoeken via google, wat vaak volstaat met koopsites, een ergenis soms.
Vooral het vergaren van nieuwe dingen uit bekende bronnen is hij perfect. En dan bedoel ik bijvoorbeeld vanuit een RSS reader een volledig nieuwsbericht bekijken, of je moter-site checken. Meeste nieuwssites zijn heel goed vriendelijk voor een tablet. Voor fora heb je ook tapatalk, waarmee je een zeer tablet vriendelijke format alles perfect kunt lezen. Voor tweakers heb je natuurlijk het geweldige RSS systeem waarmee je ieder topic kan lezen. Er past zeer veel tekst goed leesbaar op je tablet.
Als je iets moet opzoeken. Informatie wil weten, en je weet niet waar je moet beginnen, je googled wat, je gooit eens een tab of 5 open... Je vindt wel wat je nodig hebt, maar het is heel irritant en je bent niet productief. Op een laptop ben je dat wel. Op een desktop ben je het meest productiefst. Vooral productinfo zoeken via google, wat vaak volstaat met koopsites, een ergenis soms.
Ik heb een Asus Transformer 300T en waar ik me altijd aan irriteer is dat die na een paar apps geopend te hebben traag wordt in reageren, dan switch je van app bijvoorbeeld en dan gebeurd er 5~10 seconden niets en begin je te twijfelen of je touch wel geregistreerd is. Misschien dat het aan de cpu ligt, of aan de hoeveelheid ram of aan een trage 'HD'?
Hoe zijn jullie ervaringen met de Nexus 7 hiermee?
Hoe zijn jullie ervaringen met de Nexus 7 hiermee?
RSS systeemjmk schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:45:
Voor tweakers heb je natuurlijk het geweldige RSS systeem waarmee je ieder topic kan lezen.
[ Voor 11% gewijzigd door Slashdotter op 22-05-2013 21:10 ]
ffs, allereerste keer een system ui gestopt gehad. Lang leve het openen van een pdf in adobe.
Mijn productiviteit is vaak omgekeerd evenredig aan het aantal tabs dat openstaat. Je kunnen focussen op één ding tegelijk ('monotask') is soms best handig. Maar ik begrijp wat je bedoelt, wanneer je veel informatie van verschillende bronnen wilt verzamelen is een desktop (met meerdere schermen) superieur.jmk schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:45:
Als je iets moet opzoeken. Informatie wil weten, en je weet niet waar je moet beginnen, je googled wat, je gooit eens een tab of 5 open... Je vindt wel wat je nodig hebt, maar het is heel irritant en je bent niet productief. Op een laptop ben je dat wel. Op een desktop ben je het meest productiefst.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ja als je bijvoorbeeld in de url kijkt hierboven:
code:
1
| http://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/40282336 |
en je vervangt "forum" met "rss", dan kan je die link abonneren op een feed, in bijvoorbeeld google reader of een andere rss reader. GReader op de N7 is op die manier perfect voor het volgen van je favoriete GoT topics.
Daar kunnen veel fora nog een puntje aan zuigen, zo goed als dat werkt.
Mja tabbladen of niet met 2560x1440 pixels desktop werkruimte versus de Nexus met 1280x800 dan is het eigenlijk maar een postzegel. Verder vind ik het 7" formaat ideaal om mee te navigeren en mee te nemen. Op de bank voor de buis zou een 10" weer fijner zijn.inquestos schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:08:
[...]
Mijn productiviteit is vaak omgekeerd evenredig aan het aantal tabs dat openstaat. Je kunnen focussen op één ding tegelijk ('monotask') is soms best handig. Maar ik begrijp wat je bedoelt, wanneer je veel informatie van verschillende bronnen wilt verzamelen is een desktop (met meerdere schermen) superieur.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
In vervolg op deze posting: de laatstgenoemde test leverde op dat m'n Nexus 7 nog steeds geen verbinding wil maken met m'n RT-N66U. De afgelopen week ben ik m'n Netgear blijven gebruiken en dat werkte verder probleemloos. Mijn vraag is daarom: zijn er hier meer mensen die de Nexus 7 gebruiken in combinatie met een RT-N66U? Zo ja: leverde dat problemen op? Zo ja: hoe heb je dat opgelost?beantherio schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:38:
Inmiddels heb ik er ook een. Het is een erg mooi ding, maar tijdens het configureren ervan liep ik (net als zovelen) tegen een probleem met wifi aan. Bij het proberen te verbinden leek het alsof ie in een "loop" belande waarbij verbinding wordt gemaakt, het password wordt geverifieerd, een IP-adres wordt toegewezen en ie vervolgens weer opnieuw begint met het maken van verbinding etc. Het wijzigen van het password of het zelfs compleet uitzetten van de beveiliging bood geen oplossing.
De (in ieder geval tijdelijke) oplossing bleek in mijn geval te zijn het omwisselen van de router die ik normaal gebruik (een ASUS RT-N66U met Tomato erop) voor een andere router (een Netgear WNDR3700 met stock firmware). Da's natuurlijk geen permanente oplossing, maar ik kon tenminste alle updates ophalen en het ding instellen. Vanavond ga ik m'n RT-N66U weer inschakelen en dan ben ik benieuwd of ik dan wel weer verbinding kan maken.
Via Google heb ik trouwens zelf geen specifieke meldingen gevonden over een compatibliteitsprobleem van deze combinatie. Maar het is me wel duidelijk geworden dat de wifi-connectiviteit van de Nexus 7 in het algemeen niet zo sterk is. Veel meldingen van problemen op dat gebied.

Geen problemen hier met die combinatie. Wel in dezelfde kamer, alleen MAC filtering, geen encryptie. Niet merkbaar trager dan de laptop.
Bedankt voor je reactie. Gebruik je ook Tomato of de stock firmware? Ik gebruik zelf Tomato en begin me zo langzamerhand af te vragen of het misschien daar in zit.wagenveld schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:13:
Geen problemen hier met die combinatie. Wel in dezelfde kamer, alleen MAC filtering, geen encryptie. Niet merkbaar trager dan de laptop.
Ben benieuwd of dat laatste ervaring is of een aanname. Ik ben namelijk juist van transformer prime overgestapt op nexus 7. En juist op de bank vind ik het veel prettiger.rockhopper schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:08:
[...]
Mja tabbladen of niet met 2560x1440 pixels desktop werkruimte versus de Nexus met 1280x800 dan is het eigenlijk maar een postzegel. Verder vind ik het 7" formaat ideaal om mee te navigeren en mee te nemen. Op de bank voor de buis zou een 10" weer fijner zijn.
Alleen aan een bureau vond ik de prime (dan ook met toetsenbord) prettiger werken.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Stock ja, was er nog niet aan toegekomen om te flashen.beantherio schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:16:
[...]
Bedankt voor je reactie. Gebruik je ook Tomato of de stock firmware? Ik gebruik zelf Tomato en begin me zo langzamerhand af te vragen of het misschien daar in zit.
Ik ben inmiddels achter de oorzaak van mijn probleem. Ondanks dat ik dacht dat ik MAC-filtering uit had staan bleek ie toch aan te staan. *BLOOS*wagenveld schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:03:
[...]
Stock ja, was er nog niet aan toegekomen om te flashen.
Ik neem al mijn beschuldigingen m.b.t. de zwakke wifi-ondersteuning van de Nexus 7 weer terug.
Hallo,
Ik heb van de week mijn Nexus 7 laten vallen
. En nu is de digitizer gebroken. De bovenste helft van het touch screen reageert daarom niet meer op touch input.
En nu is de vraag, wat nu?
Ik heb al op internet gezocht voor het vervangen van een digitizer, maar bij de nexus 7 zit deze vast geplakt aan de LCD. Dus dat wordt geen eenvoudige klus.
Reparatie bij een reparatiecentrum lijkt me sowieso al geen oplossing. Dat kost namelijk net zo veel als een nieuwe Nexus aanschaffen.
Is er al enige info van de nexus7HD? Er werd eerst verwacht dat deze aan zou worden gekondigd bij de google i/o, maar dat was helaas niet het geval...
Dus ik twijfel een beetje, wachten op de HD en deze nog tijdje gebruiken met een half werkend touch screen of een nieuwe halen..
Ik heb van de week mijn Nexus 7 laten vallen
Ik heb al op internet gezocht voor het vervangen van een digitizer, maar bij de nexus 7 zit deze vast geplakt aan de LCD. Dus dat wordt geen eenvoudige klus.
Reparatie bij een reparatiecentrum lijkt me sowieso al geen oplossing. Dat kost namelijk net zo veel als een nieuwe Nexus aanschaffen.
Is er al enige info van de nexus7HD? Er werd eerst verwacht dat deze aan zou worden gekondigd bij de google i/o, maar dat was helaas niet het geval...
Dus ik twijfel een beetje, wachten op de HD en deze nog tijdje gebruiken met een half werkend touch screen of een nieuwe halen..
Verwijderd
Wellicht interessant, al is het geen nexus: nieuws: Amazon brengt Kindle HD en Appstore naar Nederlandmatsen schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 07:20:
Scherm vervangen valt wel mee hoor. Maar als ik de prijzen zo zie van de schermen + digitizer is het misschien niet helemaal de moeite waardmatsen schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 07:20:
Hallo,
Ik heb van de week mijn Nexus 7 laten vallen. En nu is de digitizer gebroken. De bovenste helft van het touch screen reageert daarom niet meer op touch input.
De 10" bank is een aanname, en dan ga ik meteen uit van een Nexus 10 (kale android en geen root gedoe ftw). Die mening is gebaseerd op formaat, ik denk dat ik persoonlijk 10" (ook) te groot vind om overal mee naar toe te slepen, terwijl een N7 nog in mijn broekzak past. Verder past ie altijd wel in al m'n tassen die ik eventueel mee neem, fototas inclusief.Wybo schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:47:
[...]
Ben benieuwd of dat laatste ervaring is of een aanname. Ik ben namelijk juist van transformer prime overgestapt op nexus 7. En juist op de bank vind ik het veel prettiger.
Alleen aan een bureau vond ik de prime (dan ook met toetsenbord) prettiger werken.
Maar mijn gebruik op de bank is niet zo groot, vandaar dat het ook nauwelijks meeweegt in mijn beslissing, mijn bankgebruik is supercasual even een mail checken, even een website opengooien en veel imdb raadplegen over serie/film/acteur trivia. Stripboeken lezen was een belangrijke overweging in mijn tabletkeuze, en in bed lig ik toch met m'n neus op het scherm zodat 7" ruim voldoende is. Maar ik denk dat als ik dat op de bank ook zou doen 10" beter is. Verder zal het gewicht versus afmeting een overweging zijn die voor iedereen individueel anders uitpakt. Ik ben zelf redelijk stevig en groot, dus is een 10" tablet niet zo'n probleem, m'n vrouw die een stuk kleiner is en ook kleinere handen heeft zal het misschien een draak van een formaat vinden.
Wat betreft defect scherm is deze site wel een aanrader mocht je zelf aan de slag willen gaan. Het lijkt me goed te doen, maar of het zich loont (de moeite waard is) vraag ik me ook af.
[ Voor 7% gewijzigd door rockhopper op 24-05-2013 11:50 ]
Verwijderd
Je moet altijd via de winkel en niet via de fabrikant, tenzij de winkel failliet is. Je kunt zelfs rechten/mogelijkheden verliezen door het andersom te doen, als je het onhandig speelt. Standaard consumentenrechtHoodyXL schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:33:
Bij voorbaat dank!
Waarom zou je opeens ergens anders heen gaan?
Deze week de 8GB versie voor 157 te krijgen. Eigenlijk wil ik morgen na mijn laatste examen hem gelijk halen bij de BCC maar omdat er nu ook al wel wat geruchten zijn over een 2nd generation wil ik toch van jullie horen wat jullie zouden doen. Smallere bezel en tweede camera zijn de enige reden waarom ik voor de nieuwe zou gaan.
Ik denk dat ik Android 4.3 afwacht om te bepalen of ik mijn 16 GB N7 vervang voor de nieuwe. 4.2 heeft voor veel stroperigheid in de tablet gezorgd, op het irritante af.
Ik ben eigenlijk wel van plan om een The new N7 te halen. Vooral voor de extra snelheid en ik kan iemand anders blij maken met de mijne. Ben alleen een beetje huiverig voor de dunne bezel. Merk dat ik met mijn duimen en palm op de bezel rust vaak. Hopelijk valt dit mee.
Ik begrijp dat de nieuwe N7 ook minder breed en hoog is? Kan niet anders he!
Ik heb sinds een aantal dagen een MacBook Pro, echter herkend deze niet mijn Nexus 7. Het is nu dus (nog) niet mogelijk om nieuwe muziek op m'n Nexus devices te zetten. Heeft iemand hier een oplossing voor, liefst zonder applicatie - indien mogelijk.
Trage manier sync via dropbox / google drive. Iets snellere manier zonder root usb stick via otg kabel en nexus media importer app, of met root is er ook een gratis variant (waarvan ik zo 1-2-3 de naam niet weet maar die ook elders in deze thread genoemd wordt)
Of je sluit de nexus aan bij een pc van een vriend.
Of je sluit de nexus aan bij een pc van een vriend.
Eigenlijk allemaal nog even afwachten er zijn alleen maar geruchten gepubliceerd.jmk schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:47:
Ik ben eigenlijk wel van plan om een The new N7 te halen. Vooral voor de extra snelheid en ik kan iemand anders blij maken met de mijne. Ben alleen een beetje huiverig voor de dunne bezel. Merk dat ik met mijn duimen en palm op de bezel rust vaak. Hopelijk valt dit mee.
//lag issue wat ik eerder aangaf:
Forever Gone gedraait, lijkt te werken inzake sommige 'ingekakte dingen', de manier om stottering in menu niet te krijgen: op moment dat je opent niet direct scrollen maar een tel wachten (tot licht blauw schuifbalkje onderin verdwijnt) en je kunt scrollen zonder happering. Suffe oplossing maar het voelt beter.
Heb je onderstaande al geïnstalleerd? Werkt prima op mijn Mac'sPrev schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:41:
Ik heb sinds een aantal dagen een MacBook Pro, echter herkend deze niet mijn Nexus 7. Het is nu dus (nog) niet mogelijk om nieuwe muziek op m'n Nexus devices te zetten. Heeft iemand hier een oplossing voor, liefst zonder applicatie - indien mogelijk.
http://www.android.com/filetransfer/
Is al meerdere keren in dit topic aangehaald, maar heb je al eens Airdroid geprobeerd? Ook al is het een applicatie, werkt erg snel mits een goede wifi verbinding en je kunt gemakkelijk je foto's, muziek etc. downloaden en uploaden.
Voordeel daarvan is dat je vanaf iedere pc zonder kabels oid je bestanden overzet.
Voordeel daarvan is dat je vanaf iedere pc zonder kabels oid je bestanden overzet.
ES File Explorer? Daarmee kun je in je webbrowser op de pc de tablet benaderen en bestanden downloaden.
Heb sinds gisteren ook eindelijk een Nexus 7 , maar wat een domper hij is zo sloom als wat 
Helemaal in vergelijking met mijn Nexus 4 , hoop dat er in een (snelle) update verbetering zit.....
Helemaal in vergelijking met mijn Nexus 4 , hoop dat er in een (snelle) update verbetering zit.....
Heb er ook een sinds afgelopen weekend, maar heb geen last van traagheid. Hij werkt soepeler dan m'n Infinity.
Wilde ook niet wachten op de tweede versie, voordat die uit is zijn we wel een paar maanden verder... Totaal geen spijt!
Wilde ook niet wachten op de tweede versie, voordat die uit is zijn we wel een paar maanden verder... Totaal geen spijt!
Sloom? Dat kan ik echt niet zeggen.cardwizard schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:22:
Heb sinds gisteren ook eindelijk een Nexus 7 , maar wat een domper hij is zo sloom als wat
Moet sowieso zeggen dat de lag die ik eerder melde in het menu nu weg lijkt.
Waar heeft iedereen in ontwikkelaar opties eigenlijk de animatie-schaal op staan? Ben zelft naar 1.0 teruggegaan na lang op 0,5 gedraait te hebben. Het ' faden' lijkt de happering weg te nemen. Tricky als je erover nadenkt.
Hoi allemaal,
Ik ben me aan het verdiepen in Google Nexus 7 32 GB en wil deze op korte termijn kopen. Weet iemand wat de processorsnelheid nu werkelijk is? Tweakers geeft een snelheid van 1,3 GHz terwijl Saturn er een verkoopt met 1,2 GHz. Bovendien zie ik soms Android 4.1 (Jelly Bean) en Android 4.2
Worden deze apparaten met verschillende snelheden en besturingssystemen verkocht?
Alvast bedankt,
gr, Marco
Ik ben me aan het verdiepen in Google Nexus 7 32 GB en wil deze op korte termijn kopen. Weet iemand wat de processorsnelheid nu werkelijk is? Tweakers geeft een snelheid van 1,3 GHz terwijl Saturn er een verkoopt met 1,2 GHz. Bovendien zie ik soms Android 4.1 (Jelly Bean) en Android 4.2
Worden deze apparaten met verschillende snelheden en besturingssystemen verkocht?
Alvast bedankt,
gr, Marco
- Touchdomex
- Nu online
Nexus 7 is Nexus 7. Standaard specs die je het beste bij Asus zelf kan opvragen. Heeft 4.1 is die mee begonnen maar heeft nu 4.2.2. Bordjes in de winkel kloppen niet altijd zoals je leest.marco v M. schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:53:
Hoi allemaal,
Alvast bedankt,
gr, Marco
Hier slaat het nexus noodlot toe.
Mijn nexus 7 was nog geen 3 weken oud en wilde afgelopen nacht niet meer opladen (toen stond hij nog op 5%). Heb na de originele lader de lader van mijn tf300 geprobeerd en ik heb verschillende andere kabels geprobeerd. Een full reset naar standaard hiep ook niet.
Mijn conclusie: Apparaat defect en terug naar BCC. Daar aangekomen netjes te woord gestaan. Ze hebben daar nog verschillende laders geprobeerd en kwamen tot dezelde conclusie als ik. Apparaat defect.
Dus ik verwachtte dat het apparaat omgeruild zou worden voor een nieuwe. Dat bleek niet mogelijk. Het apparaat moet opgestuurd worden naar asus, omdat gecontroleerd moet worden of ik er niet zelf aan lopen prutsen heb met hardware / software. Verwachtte reparatietijd: 3 tot 8 weken.
Ik begrijp dat BCC zich aan de regels moet houden van ASUS mbt garantieafwikkeling, maar ik vind het wel erg zuur dat een apparaat dat nog geen 3 weken oud is en spontaan de geest geeft (echt niet mee gerommeld) nu al voor 3 tot 8 weken weg is. Daar was hij niet voor gekocht.
Mijn nexus 7 was nog geen 3 weken oud en wilde afgelopen nacht niet meer opladen (toen stond hij nog op 5%). Heb na de originele lader de lader van mijn tf300 geprobeerd en ik heb verschillende andere kabels geprobeerd. Een full reset naar standaard hiep ook niet.
Mijn conclusie: Apparaat defect en terug naar BCC. Daar aangekomen netjes te woord gestaan. Ze hebben daar nog verschillende laders geprobeerd en kwamen tot dezelde conclusie als ik. Apparaat defect.
Dus ik verwachtte dat het apparaat omgeruild zou worden voor een nieuwe. Dat bleek niet mogelijk. Het apparaat moet opgestuurd worden naar asus, omdat gecontroleerd moet worden of ik er niet zelf aan lopen prutsen heb met hardware / software. Verwachtte reparatietijd: 3 tot 8 weken.
Ik begrijp dat BCC zich aan de regels moet houden van ASUS mbt garantieafwikkeling, maar ik vind het wel erg zuur dat een apparaat dat nog geen 3 weken oud is en spontaan de geest geeft (echt niet mee gerommeld) nu al voor 3 tot 8 weken weg is. Daar was hij niet voor gekocht.
Google Play: Droid NASPrev schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:41:
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Klinkt alsof je last hebt van dezelfde 'bug' die ik eerder ook had. Zie ook post hier (en de daaropvolgende posts in deze thread). In het kort moeten ze zich houden aan de Asus voorwaardes, maar het is waarschijnlijk iets dat je zelf snel had kunnen doen zodat je niet super lang zonder tablet hoefde te zitten.Nomis schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:30:
Hier slaat het nexus noodlot toe.
De tablet heeft op geen enkel moment een freeze gehad en heeft verder geen rare verschijnselen gehad. Hij reageerde alleen niet op het aansluiten van de lader. Tot op de laatste procenten van de batterij heeft hij perfect gewerkt.rockhopper schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:53:
[...]
Klinkt alsof je last hebt van dezelfde 'bug' die ik eerder ook had. Zie ook post hier (en de daaropvolgende posts in deze thread). In het kort moeten ze zich houden aan de Asus voorwaardes, maar het is waarschijnlijk iets dat je zelf snel had kunnen doen zodat je niet super lang zonder tablet hoefde te zitten.
Ik vermoed dat het gewoon de aansluiting is van de microusb naar de batterij. Wellicht idd een kabeltje of een stekkertje dat aangedrukt moet worden. Maar in de garantieperiode ga ik er zelf niet aan prutsen. Heb juist een nexus gekocht zodat ik niet hoef te prutsen, maar dat het gewoon probleemloos werkt. (hij wordt voor 95 % gebruikt om boeken te lezen en 5% voor facebook. Beide door mijn vrouw.
Ik had in eerste instantie met één exemplaar een echte freeze, maar bij de andere twee had ik alleen het euvel "wil niet meer aan/scherm blijft zwart/accu leeg??". Die accu aansluiting is toch een beetje het zwakke punt. Ik heb ze even ontkoppeld en weer terug aangesloten en daarmee zijn voor mij (sinds febr) de problemen opgelost. Dat neemt overigens niet weg dat ik het met je eens ben dat dit niet in de garantie periode zou mogen gebeuren. Ik had zelf echter geen zin om xx-weken zonder te zitten. In jouw geval zou ik er nog veel minder happig op zijn zo dicht voor/tijdens de vakantie.Nomis schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:20:
[...]
De tablet heeft op geen enkel moment een freeze gehad en heeft verder geen rare verschijnselen gehad. Hij reageerde alleen niet op het aansluiten van de lader. Tot op de laatste procenten van de batterij heeft hij perfect gewerkt.
Ik vermoed dat het gewoon de aansluiting is van de microusb naar de batterij. Wellicht idd een kabeltje of een stekkertje dat aangedrukt moet worden. Maar in de garantieperiode ga ik er zelf niet aan prutsen. Heb juist een nexus gekocht zodat ik niet hoef te prutsen, maar dat het gewoon probleemloos werkt. (hij wordt voor 95 % gebruikt om boeken te lezen en 5% voor facebook. Beide door mijn vrouw.)
Ik ben al een tijdje aan t kijken voor een tablet en ik wil sowieso deze nexus 7. Is prijs technisch meest interessant en ben fan van android. Ik wilde wachten tot m'n verjaardag voor extra financiele duw maar nu is die dus in de aanbieding. Nexus 7 32gb bij de BBC voor 206 euro inc. thuis. Tjah, ik kan t makkelijk betalen (niet om te braggen, red.). Voor m'n verjaardag krijg ik 'm sowieso niet, daar is die te duur voor
Wat te doen, wat te doen
Ik zou hem dan gewoon halen, als je hem kan betalen. Helemaal nu hij in de aanbieding is..ik heb hem 2 manden terug ofzo nog voor 50 euro meer gekocht ongeveer. En daar heb ik echt geen spijt van, al heb ik er toen meer voor betaald.
Besteld. Morgen krijg 'm binnen. Nu nog een relaxt hoesje van ebay afhalen =)
Volgens mij is de 8gb versie zelfs beschikbaar voor 157 euro. Dat is echt een super prijs, en nu ik zelf de 32gb versie klein half jaartje heb denk ik dat ik zelfs met 8Gb zou uitkomen als ik geen account voor de kinderen aanmaak (haha) en ipv 4,4gb films er kleinere op zet.
Ik heb wel echt de bewuste keuze gemaakt van de 32gb versie. Wil gewoon geen gezeur met ruimte en hij gaat daarbij ook mee richting school, dus dan ben je zo al wat opslag kwijt aan bestanden. Gooi er een zootje apps bij op (en ik heb er inmiddels al heel wat) en je komt een heel eind. Bijvoorbeeld ook navigatie voor op vakantie...kaarten zijn zo 500mb minimaalhorizon1978 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:36:
Volgens mij is de 8gb versie zelfs beschikbaar voor 157 euro. Dat is echt een super prijs, en nu ik zelf de 32gb versie klein half jaartje heb denk ik dat ik zelfs met 8Gb zou uitkomen als ik geen account voor de kinderen aanmaak (haha) en ipv 4,4gb films er kleinere op zet.
Verwijderd
Voor 141 euro heb ik hem meegekregen (8GB), ik heb er nog eentje voor schoonpa gekocht. Ik kreg wel iets meer korting omdat ik ook een oven en een magnetron en stofzuiger kocht (Saturn Groningen met btw actie).horizon1978 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:36:
Volgens mij is de 8gb versie zelfs beschikbaar voor 157 euro.
Naast een hoesje ook meteen een car mount bestellen danMu.siQ schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:41:
[...]
Ik heb wel echt de bewuste keuze gemaakt van de 32gb versie. Wil gewoon geen gezeur met ruimte en hij gaat daarbij ook mee richting school, dus dan ben je zo al wat opslag kwijt aan bestanden. Gooi er een zootje apps bij op (en ik heb er inmiddels al heel wat) en je komt een heel eind. Bijvoorbeeld ook navigatie voor op vakantie...kaarten zijn zo 500mb minimaal
Op Ebay betaal je €5, terwijl je hier in de winkel €30 betaalt voor hetzelfde universele mountje.
Ik ga dit weekend ook voor het eerst testen hoe de nexus 7 het doet als navigatie. Heb de nexus al een tijdje, maar als het goed is straks ook een auto.
Heb al een car mount voor m'n htc one x, die gaat dienen als navigatie systeemRocketKoen schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:29:
[...]
Naast een hoesje ook meteen een car mount bestellen dan
Op Ebay betaal je €5, terwijl je hier in de winkel €30 betaalt voor hetzelfde universele mountje.
Ik ga dit weekend ook voor het eerst testen hoe de nexus 7 het doet als navigatie. Heb de nexus al een tijdje, maar als het goed is straks ook een auto.
Verwijderd
Dat is ook onzin; met de afhandeling tussen BCC en Asus heb jij niets te maken. Winkels spiegelen dat graag anders voor, maar jij hebt een overeenkomst met de BCC en met niemand anders.Nomis schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:30:
Het is nogal laf dat ze de verantwoordelijkheid op die manier afschuiven. Mogelijk kunnen ze op eigen titel wel zeggen dat het zo moet, maar dan moeten ze dat doen en niet naar een ander wijzen.
De eerste teaser voor de nieuwe Nexus7?
http://www.mobileaks.nl/1...in-officiele-google-video
http://www.mobileaks.nl/1...in-officiele-google-video
Is een tablet van ZTE. Geen Nexus.
[ Voor 21% gewijzigd door horizon1978 op 31-05-2013 13:26 ]
Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)