Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Ik twijfel om de nexus voor ongeveer 150 bij de mediamarkt te halen.

Ga in augustus op vakantie en zou graag een tablet mee willen hebben. Maar denk dat 8 gb te weinig is. En kan dan in principe de samsung tab 2 kopen die je nog kan uitbreiden.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Qua kwaliteit is de Nexus een betere koop dan de Samsung Tab 2, Als je denkt dat 8 GB te weinig is raad ik je aan iets bij te leggen voor een 16GB of 32GB. Beetje zonde om een minder apperaat ( naar mijn mening ) te kopen, puur omdat de opslagcapaciteit te weinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Zaterdag mijn Nexus 7 (32GB) gekregen van Saturn.
BTW actie 200€.
Heb op Amazon een OTG kabel, moko slim case en screenprotector besteld.
Ben benieuwd ofdat ik mijn 3G stick aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:50
Iemand hier die de nexus 7 ook gebruikt om ebooks te lezen?
Is dat ook een beetje te doen in de zon?

Ik stond op het punt om een ereader aan te schaffen voor de vakantie, maar wil eigenlijk ook een tablet om lekker op de bank te kunnen surfen.
Aangezien beiden wellicht wat veel van het goede is, hoop ik met de nexus7 ook uit de voeten te kunnen voor het lezen van een boek..

Zit er een verder nog een verschil tussen de 16GB en de 32GB versie? Ik las dat de 8GB wat moeilijk kan doen af en toe? Maar geldt dan ook dat de 16GB minder presteert als de 32GB? Lijkt mij dat dit toch puur en alleen om de opslag gaat?

Wachten op de new nexus 7 doe ik maar niet..voor die hier in NL te krijgen is ben ik allang terug van vakantie vrees ik :)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:28

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik gebruik hem op dit moment dagelijks om ebooks te lezen. Ik gebruik daarvoor Google Play: Moon+ Reader en dan de nacht-stand, donkere achtergrond en lichtere (grijze) letters, leest prima. Ik zit toch te twijfelen om er nog een Kobo Glo bij te kopen, dat schijnt overdag toch beter beter leesbaar te zijn. Ook blijf je 's nachts backlight houden, niet storend imo maar het is zeker wel aanwezig.
E-readers zijn alleen wel ruk met het lezen van .pdf bestanden maar die kan ik dan altijd nog eenvoudig lezen op de Nexus 7.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
's Nachts vind ik backlight dan juist wel weer fijn eigenlijk. Ik lees nu soms op mijn telefoon en het voordeel is dan dat je geen lamp aan hoeft. Eigenlijk is het buiten lezen vooral voor de vakantie van belang. Thuis lees ik over het algemeen toch binnen.
Ik denk dat ik er maar gewoon een moet gaan halen...
Wilde eerst wachten en heb met smacht zitten kijken naar de google developer conference... helaas..dan maar over een half jaar upgraden. Ben dat wachten zat en het vakantiegeld brandt in mijn zak :)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 13:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik sluit me aan bij het commentaar van janvanduschoten. Tijdschriften/strips/pdf wint de tablet het van welke e-reader dan ook, maar voor ouderwetse letters is een ereader net iets fijner. Maar helaas is 80-120 € voor een "one trick pony" met vaak ook nog DRM problemen versus een tablet die alles kan een makkelijke keuze waarbij de ereader het onderspit moet delven.
Overigens stoor ik me niet zo aan de backlight 's nachts bij tablets, maar je kijkt eigenlijk wel continue tegen een lichtbron aan, dat kan je slaapritme beïnvloeden waardoor je slechter slaapt (als je daar gevoelig voor bent). Bij de oudere ereaders zul je in het donker weer een lampje bij de hand moeten houden, en anders goed opletten of het exemplaar dat je wilt een backlight heeft.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb meerdere tablets en ereaders in huis, maar boeken lezen op een ereader is wel zeker 10 malen beter dan op welke tablet dan ook, nachtstand of wat dan ook meegerekend.

Het leest zoveel prettiger op een ereader, zeker de nieuwere modellen zoals mijn kindle paperwhite met verlichting.

Strips en magazines lezen weer 1000 malen beter op de tablet.

Als je graag boeken leest is die aanschaf van 100 tot 150 euro zeker de moeite waard. Zal je nooit spijt van krijgen. Ik heb trouwens nooit drm problemen omdat ik mijn boeken via amazon koop en dan heb je daar geen last van (en met gedownloade boeken is er ook geen probleem). Boeken bij bol.com kopen etc. is wel irritant, dat doe ik ook niet ivm drm gezeur.

Ik pleit er dus voor als je een lezer bent om zowel een tablet als een ereader aan te schaffen. Maar ik lees graag en veel en als je niet veel leest heb je genoeg aan een tablet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
My 2 cents dan ook maar... alles wat hierboven staat. Ik heb een ipad en kobo glo. Kobo glo leest veel lekkerder voor het 'gewone' lettertjes werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn vrouw heeft sinds afgelopen weekend een Kobo Aura HD en die bevalt haar ook erg goed. Haar vorige ereader was een Bebook One 2010, dus die ingebouwde verlichting van die Kobo zorgt ervoor dat ik geen last meer heb van haar leeslamp in bed. :p

Die Bebook heeft ze ook nog eens voor 50 euro doorverkocht aan een vriendin. :+

[ Voor 15% gewijzigd door MegaTronics op 03-06-2013 19:50 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Ben voor de nexus gegaan en als ebooks niet bevallen komt die ereader er alsnog..

Vanvond dus op pad geweest voor een nexus7 32GB..
Saturn had ze niet meer. De BCC had er nog 1. Bij de kassa aangekomen zag ik op de doos 16GB staan.
"Nee meneer, het is echt de 32, want we verkopen niet eens een 16GB versie".. dat klopt, maar het was er toch echt een. Op zich niet erg, maar dan niet voor de prijs van een 32GB. Uiteindelijk zou ik 'm mee kunnen nemen voor een prijs die nog steeds hoger lag de de 32GB bij de mediamarkt kost.

Dus naar de mediamarkt. Daar hadden ze waarempel nog 1 Nexus 7 32GB!
Blij!. 16% vakantiegeldkorting (...), dus totaal maar 209 euro. Prima! Neem ik!
Maar..... Deze was "voorgeinstalleerd"... zat een sticker op. Blijkbaar houdt dat in dat een stagair bij de MM een paar keer op "ok" klikt en dat kost dan 19 euro..?
Aangezien het de laatste was, hoefte ik die 19 euro echter niet te betalen.

Blijk als een kind met de nexus naar huis..
Daar aangekomen meteen uitgepakt, aangezet... en.....niets...

Harstikke morsdood...

Nu lees ik overal dat dit probleem blijkbaar vaker voorkomt?
Als ik 'm in de lader hang, zie ik na 3 seconden even een flits van het scherm. Heb al vanalles geprobeerd:
Aan/uit knop 15 seconden vasthouden (en veeeel langer) met zowel stekker erin als niet.
Aan/uit knop en volume omlaag vasthouden.... zowel aan lader (meteen, even wachten of nog langer wachten)

Niets mag baten....
Nu lees ik ook dat er problemen kunnen zijn met een batterij die een beetje los zit. Dat strookt voor mijn gevoel niet met die flits die ik 1 keer even zie?

Zowel google : https://support.google.com/nexus/7/answer/2668668?hl=nl
Als Asus: http://support.asus.com/f...0C-2C21-CC06-4D39B8F4725A
kennen het probleem blijkbaar....maar de oplossing werkt dus niet...

AARHHG!!! ik wil met dat ding kunnen spelen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

sanderb schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:18:
Ben voor de nexus gegaan en als ebooks niet bevallen komt die ereader er alsnog..

Vanvond dus op pad geweest voor een nexus7 32GB..
Saturn had ze niet meer. De BCC had er nog 1. Bij de kassa aangekomen zag ik op de doos 16GB staan.
"Nee meneer, het is echt de 32, want we verkopen niet eens een 16GB versie".. dat klopt, maar het was er toch echt een. Op zich niet erg, maar dan niet voor de prijs van een 32GB. Uiteindelijk zou ik 'm mee kunnen nemen voor een prijs die nog steeds hoger lag de de 32GB bij de mediamarkt kost.

Dus naar de mediamarkt. Daar hadden ze waarempel nog 1 Nexus 7 32GB!
Blij!. 16% vakantiegeldkorting (...), dus totaal maar 209 euro. Prima! Neem ik!
Maar..... Deze was "voorgeinstalleerd"... zat een sticker op. Blijkbaar houdt dat in dat een stagair bij de MM een paar keer op "ok" klikt en dat kost dan 19 euro..?
Aangezien het de laatste was, hoefte ik die 19 euro echter niet te betalen.

Blijk als een kind met de nexus naar huis..
Daar aangekomen meteen uitgepakt, aangezet... en.....niets...

Harstikke morsdood...

Nu lees ik overal dat dit probleem blijkbaar vaker voorkomt?
Als ik 'm in de lader hang, zie ik na 3 seconden even een flits van het scherm. Heb al vanalles geprobeerd:
Aan/uit knop 15 seconden vasthouden (en veeeel langer) met zowel stekker erin als niet.
Aan/uit knop en volume omlaag vasthouden.... zowel aan lader (meteen, even wachten of nog langer wachten)

Niets mag baten....
Nu lees ik ook dat er problemen kunnen zijn met een batterij die een beetje los zit. Dat strookt voor mijn gevoel niet met die flits die ik 1 keer even zie?

Zowel google : https://support.google.com/nexus/7/answer/2668668?hl=nl
Als Asus: http://support.asus.com/f...0C-2C21-CC06-4D39B8F4725A
kennen het probleem blijkbaar....maar de oplossing werkt dus niet...

AARHHG!!! ik wil met dat ding kunnen spelen!!!!
Had toevallig vandaag mijn tablet laten vallen terwijl hij nog aan de lader zat. Zolang de stekker erin bleef deed hij het nog. Losgekoppeld en viel meteen uit (vreemd dacht ik hij moet toch echt op 100% zitten) stekker er weer in en 'lampje gaat aan' maar scherm blijft zwart met backlight aan zeg maar.
Kortom ik heb hem maar weer opengemaakt, accu ontkoppelt. 30s wachten en weer teruggekoppeld en aangezet. En hij loopt weer als een zonnetje. Dit is voor mij al de 4e keer dat ik dit moet doen bij de mijne (ik geef toe dat ik er niet super voorzichtig mee ben) Mijn telefoon die dezelfde behandeling krijgt als m'n vorige tablet (htc flyer) heb ik nog nooit dit soort problemen gehad.

Mijn tip is toch probeer het zelf even snel te doen als je het aandurft eventueel met de plaatjes van ifixit website erbij, scheelt je waarschijnlijk een hoop gedoe.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
rockhopper schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:20:
[...]
Mijn tip is toch probeer het zelf even snel te doen als je het aandurft eventueel met de plaatjes van ifixit website erbij, scheelt je waarschijnlijk een hoop gedoe.
Hij is DOA, dus dat vind ik iets anders dan garantie. Les voor de volgende keer dat je 'm eigenlijk in de winkel wil proberen..maar dat mag natuurlijk ook niet zonder dat je voorbij de kassa bent gelopen (en betaald hebt).

Ik ga morgen langs de MM. Als ze niet willen/kunnen ruilen voor een ander ga ik denk ik zelf inderdaad maar aan de slag. Heb geen zin om weken te moeten wachten. Had net besloten niet te gaan wachten op de nieuwe nexus die er waarschijnlijk over een maandje (of 2 aankomt)

Knullig dat zo'n klein stom productiefoutje niet sneller verholpen is.. een los stekkertje notabene..
Is dat ding verzegeld op de een of andere manier? Als het iets anders blijkt te zijn wil niet alsnog gedonder hebben als ik 'm moet opsturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Niet verzegeld, je kan op de foto's op ifixit zien dat het een en ander met tape is vastgeplakt, afhankelijk van welke versie je hebt (oudere batches hebben minder tape, men leert kennelijk van hun fouten) is dit weinig tot veel.
De eerste keer uit elkaar plukken van de twee helften kan wat moeite kosten, de truc is om met je nagel aan de bovenrand er net tussen te komen en een beetje te wrikken (of je gebruikt een mooie electroshop tool ervoor)
De meeste moeite komt vooral doordat je bang bent dingen stuk te maken, maar het is eigenlijk best een degelijk ding, het is jammer dat het aan de binnenkant af en toe losschiet/verschuift bij het wat minder voorzichtig behandelen van het apparaat. Zorg verder dat je geen vingerafdrukken achterlaat aan de binnenkant.

Overigens zouden ze met een DOA inderdaad het meteen moeten omruilen, maar ja het is bij de MM maar afwachten hoe ze je behandelen, je hebt kans op 1) omruilen 2) opsturen garantie 3) poging om de schuld op jou af te schuiven. Maar over het algemeen heb ik wel redelijke ervaringen met de service van MM, ik verwacht dat ze bij een apparaat wat je niet eens aan hebt kunnen zetten niet dat ze erg moeilijk zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
rockhopper schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:35:
Overigens zouden ze met een DOA inderdaad het meteen moeten omruilen, maar ja het is bij de MM maar afwachten hoe ze je behandelen, je hebt kans op 1) omruilen 2) opsturen garantie 3) poging om de schuld op jou af te schuiven. Maar over het algemeen heb ik wel redelijke ervaringen met de service van MM, ik verwacht dat ze bij een apparaat wat je niet eens aan hebt kunnen zetten niet dat ze erg moeilijk zullen doen.
Thanx.
Als ruilen niet kan (geen voorraad) hoop ik dat ze niet moeilijk doen om het geld terug te geven.. Dan bestel ik wel online. Voor mijn part bij mediamarkt.nl zelf.
Wil 'm juist voor vakantie hebben, dus wachten op opsturen en reparatie heb ik weinig zin in.
Als beide niet lukt gaat ie maar gewoon open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik zou vooral het vakantie verhaal als breekijzer gebruiken, als ze hem opsturen dan heb je er niets aan tijdens je vakantie.
Ik heb hem al een keertje laten vallen op de tegelvloer, klein deukje in de aluminium rand en verder geen centje pijn :) Hij is een stuk degelijker dan mijn oude Dropad A8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Ze hadden er toch nog een liggen :) Kreeg zonder problemen een nieuwe mee.
Meteen in de winkel/servicedesk geprobeerd en werkt prima.
Prima service dus bij MM Utrecht.
Jeej! Ik kan verder spelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Inmiddels al een week mogen spelen met m'n nexus 7. Flink wat apps er al op gepleurd. Als doorgewinterde android gebruiker gaat dat toch erg vlug. Ik wacht nog een week of twee op m'n hoesje vanaf ebay. Daarna kan ik 't denk ik toch niet laten om m te rooten met CWM recovery en cyanogenmod denk ik zo. Alleen dat kernel verhaal snap ik nog steeds niet zo goed (is dat gewoon boot.img?)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22
Mu.siQ schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:56:
Inmiddels al een week mogen spelen met m'n nexus 7. Flink wat apps er al op gepleurd. Als doorgewinterde android gebruiker gaat dat toch erg vlug. Ik wacht nog een week of twee op m'n hoesje vanaf ebay. Daarna kan ik 't denk ik toch niet laten om m te rooten met CWM recovery en cyanogenmod denk ik zo. Alleen dat kernel verhaal snap ik nog steeds niet zo goed (is dat gewoon boot.img?)
Ja, maar in principe zit er altijd een kernel bij een rom, dus je kan de meegeleverde, vaak ook custom gebruiken, of er zelf 1 uitkiezen en los flashen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alwayshappyz schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:49:
Qua kwaliteit is de Nexus een betere koop dan de Samsung Tab 2, Als je denkt dat 8 GB te weinig is raad ik je aan iets bij te leggen voor een 16GB of 32GB. Beetje zonde om een minder apperaat ( naar mijn mening ) te kopen, puur omdat de opslagcapaciteit te weinig is.
Op zich mee eens, maar de G tab 2 is nu 160,- waar dan een cashback van 50,- afgaat. Dat is toch wel heel erg "bang for the buck".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:43:
[...]

Op zich mee eens, maar de G tab 2 is nu 160,- waar dan een cashback van 50,- afgaat. Dat is toch wel heel erg "bang for the buck".
G Tab 2 is toch ook al EOL? Vooral met betrekking tot updates. Volgens mij draait die nog op ICS of Jelly Bean 4.1.0. Imho is het een erg goedkope tablet maar je kan er op dit moment vanuit gaan dat die na een jaar het tabletje te erg verouderd is eigenlijk.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja, maar voor een dubbeltje zitten we nog steeds niet op de eerste rang :)

vermoedelijk is de nieuwe asus media pad HD 7een betere optie als je echt een krap budget hebt (€ 129)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:01

Spotmatic

Ken sent me

Helaas is het scherm van mijn Nexus 7 3G kapot gegaan. Hij heeft wel eens een val gemaakt, maar er was nooit iets gebeurd. Nu ineens out of the blue flinke barsten over het scherm, uitwaaierend vanaf de aansluting midden onderaan.

Helaas; gezien de prijzen van reparatie (tegen de 200 euro) zal ik het scherm zelf maar gaan vervangen, dan ben ik voor de helft van die prijs klaar. Op eBay worden reparatie-setjes met het complete scherm aangeboden. Ik weet nog niet precies welke ik moet kiezen, zijn er speciale zaken waar ik op moet letten?

Neem bijvoorbeeld: http://www.ebay.com/itm/F...ories&hash=item27d17691d0

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Gisteren heb ik nav de post van CaptJackSparrow in "Google Play & Androidapps - Deel 18" LBE op mijn Nexus gezet (met root), had ik op mijn vorige telefoon ook. Ik heb bij de autostart veel apps uitgezet die standaard worden geladen in het geheugen, alleen de widgets en dingen laten staan die ik snel wil kunnen gebruiken (Gmail. Chrome, etc).

Hij is nu echt veel sneller geworden qua reageren, normaal als ik hem aan zette en hem wilde unlocken dan duurde het wel eens een paar seconden voordat hij reageerde op het scherm, nu gaat het direct.
Nu een paar uur geprobeerd en op het eerste gezicht lijkt het een erg handige app om (ook) de snelheid te verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:55
Als ik het goed lees moet ik dan wel eerst een factory reset doen?

Note:
I have experienced issues with apps's functionality if it's not installed from clean slate. Even when using backup/restore functionality of LBE or TitaniumBackup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:42
Spotmatic schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:55:
Helaas is het scherm van mijn Nexus 7 3G kapot gegaan. Hij heeft wel eens een val gemaakt, maar er was nooit iets gebeurd. Nu ineens out of the blue flinke barsten over het scherm, uitwaaierend vanaf de aansluting midden onderaan.

Helaas; gezien de prijzen van reparatie (tegen de 200 euro) zal ik het scherm zelf maar gaan vervangen, dan ben ik voor de helft van die prijs klaar. Op eBay worden reparatie-setjes met het complete scherm aangeboden. Ik weet nog niet precies welke ik moet kiezen, zijn er speciale zaken waar ik op moet letten?

was bij mij ook, als ie nou valt en er onstaat daardoor een scheur dan is het je eigen schuld maar komen er nu zomaar scheuren(zoals bij mij het geval was) zonder dat er een logische relatie was met een ongelukje(vallen van de tablet) dan zou ik gewoon contact opnemen met asus en vertellen dat er ineens spontaan scheuren optraden.

ik heb dit ook gedaan en heb een nieuwe tablet gekregen van asus

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdr
  • Laatst online: 14-09 11:30
Heb een beetje vreemd probleem.

Op dit moment ben ik op vakantie in de USA en heb de de Nexus samen met een USB HUB' een cardreader en twee externe harddisks bij me. Aan het eind van de dag haal ik de CF-kaart uit de camera en kopieer de fotobestanden (CR2 en jpg) via de Nexus naar beide harddisks. Dit ging tot nu toe prima.

Sinds gisteren lukt het niet meer om de CF-kaart te lezen. De cardreader wordt de ene keer wel door Stickmount gemount, de andere keer weer niet. Maar ook als hij wel gemount wordt is de CF-kaart zelf niet te benaderen door een bestandsprogramma: de map is leeg.

Ter informatie: de Nexus is geroot en Stickmount draait verder goed. De externe hard disks kan ik wel lezen. Mede daarom ligt het dus waarschijnlijk ook niet aan mijn hub of USB OTG-kabel.
Op internet ben ik tot nu toe geen vergelijkbare situatie tegengekomen. Is er hier misschien iemand die weet wat hier de oplossing voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 09:13
Tijdens het transport is het scherm van mijn Nexus 7 gebarsten. Weet er iemand waar ik een scherm kan vinden om het te repareren? Of is het (nog steeds) hopeloos om een scherm te pakken te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
reaper_unique schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:02:
Tijdens het transport is het scherm van mijn Nexus 7 gebarsten. Weet er iemand waar ik een scherm kan vinden om het te repareren? Of is het (nog steeds) hopeloos om een scherm te pakken te krijgen?
dude... 2 posts boven je wordt ie nog aangehaald:
http://www.ebay.com/itm/F...ories&hash=item27d17691d0
jvdr schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 07:25:
Heb een beetje vreemd probleem.

Op dit moment ben ik op vakantie in de USA en heb de de Nexus samen met een USB HUB' een cardreader en twee externe harddisks bij me. Aan het eind van de dag haal ik de CF-kaart uit de camera en kopieer de fotobestanden (CR2 en jpg) via de Nexus naar beide harddisks. Dit ging tot nu toe prima.

Sinds gisteren lukt het niet meer om de CF-kaart te lezen. De cardreader wordt de ene keer wel door Stickmount gemount, de andere keer weer niet. Maar ook als hij wel gemount wordt is de CF-kaart zelf niet te benaderen door een bestandsprogramma: de map is leeg.

Ter informatie: de Nexus is geroot en Stickmount draait verder goed. De externe hard disks kan ik wel lezen. Mede daarom ligt het dus waarschijnlijk ook niet aan mijn hub of USB OTG-kabel.
Op internet ben ik tot nu toe geen vergelijkbare situatie tegengekomen. Is er hier misschien iemand die weet wat hier de oplossing voor is?
misschien overbodig, maar al een reboot gedaan?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Card Nox schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:56:
Als ik het goed lees moet ik dan wel eerst een factory reset doen?

Note:
I have experienced issues with apps's functionality if it's not installed from clean slate. Even when using backup/restore functionality of LBE or TitaniumBackup.
Heb ik niet gedaan en het werkt prima. Ik ben ook niet van plan om een factory reset te doen tenzij het echte niet anders kan (niet werkende tablet bijvoorbeeld) :)

Niet nodig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 09:13
Prulleman schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:05:
[...]

dude... 2 posts boven je wordt ie nog aangehaald:
http://www.ebay.com/itm/F...ories&hash=item27d17691d0

[...]

misschien overbodig, maar al een reboot gedaan?
Inderdaad, had het gemerkt maar er kwam net iets tussen voor ik het kon aanpassen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdr
  • Laatst online: 14-09 11:30
@Prulleman: ik heb meerdere keren een reboot gedaan maar helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:34
Spotmatic schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:55:

Een groot probleem dat je over het hoofd ziet, een wifi model scherm past niet op een 3g model en omgekeerd.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2256357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:31
janvanduschoten schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:34:
Gisteren heb ik nav de post van CaptJackSparrow in "Google Play & Androidapps - Deel 18" LBE op mijn Nexus gezet (met root), had ik op mijn vorige telefoon ook. Ik heb bij de autostart veel apps uitgezet die standaard worden geladen in het geheugen, alleen de widgets en dingen laten staan die ik snel wil kunnen gebruiken (Gmail. Chrome, etc).

Hij is nu echt veel sneller geworden qua reageren, normaal als ik hem aan zette en hem wilde unlocken dan duurde het wel eens een paar seconden voordat hij reageerde op het scherm, nu gaat het direct.
Nu een paar uur geprobeerd en op het eerste gezicht lijkt het een erg handige app om (ook) de snelheid te verbeteren :)
Wel raar dat je dit nodig hebt. Ik heb mijn Nexus 7 vanaf dag 1 dat hij hier in NL verkrijgbaar was (14 september) en hij is bij mij nog steeds net zo snel als dat ik hem net had. En mijn geheugen zit bijna vol met apps, films, foto's, documenten enz. Ik heb hem wel eens unlocked en geroot gehad, maar draai nu al bijna een half jaar weer alles stock. Alles is butter smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Hier absoluut niet, echt bizar hoeveel trager hij is geworden, ook na een hard reset. Draai volledig stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:31
Je kan proberen om de stock rom opnieuw te flashen. Is echt binnen 10 minuten gebeurd. Je verliest dan dus wel al je gegevens/instellingen en je begint weer vanaf 0. Als dat niet helpt (wat me sterk lijkt) kun je proberen de Dalvik cache te wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik de Nexus 32GB ontvangen via de mediamarkt. Ik heb hem nu echter al 20 uur met de bijgeleverde oplader in het stopcontact zitten en hij is nu pas voor 60% opgeladen. Ik neem aan dat dit niet correct is? Via dit topic en google lees ik dat het gemiddeld maar 3 uren duurt voordat ie 100% is?

Ander probleem is dat ik hem niet krijg verbonden met mijn PC. Zowel in Windows 7 als Archlinux detecteert mijn PC niets als ik de nexus aansluit op de USB2 poorten. Ik heb al diverse bios settings geprobeerd, MTP, PTP en USB Debug op de nexus maar hij detecteert niets. Ook op 2e PC hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-09 16:07

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Dat lijkt overduidelijk op een probleem met de usb poort op je tablet. Laden hoort binnen een paar uur klaar te zijn. De rest spreekt boekdelen. Retour met dat geval !!

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij eindelijk 100% heeft zal ik eerst nog proberen met een andere USB kabel, anders inderdaad retour mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:35

iChaos

It's Lupus.

Gisteren ook een Nexus 7 opgehaald bij de MediaMarkt :) Had al meer dan genoeg geëxperimenteerd met de HTC Flyer, dus wilde ik weer wat nieuws. So far helemaal niks te klagen over het apparaat. Zit alleen te denken of ik hem zal rooten. Op mijn HTC Desire en HTC Flyer had ik de eerste dag al een custos recovery gezet, maar dit apparaat heeft geen gebreken of achterlopende updates, dus zie ik niet in waarom ik hem zou rooten. Wanneer Ubuntu Touch echt bruikbaar wordt ga ik dat zeker doen, maar custom ROMs mis ik eigenlijk niet echt op de Nexus 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb hem wel geroot, om LBE, titanium Backup en adblock te gebruiken, verder is hij stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

janvanduschoten schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:24:
Ik heb hem wel geroot, om LBE, titanium Backup en adblock te gebruiken, verder is hij stock.
LBE?
Adblock, die was ik nog vergeten. Eigenlijk wel DE reden om 'm te rooten en misschien verder dan maar gewoon stock te laten. Waar vind je die adblock ook alweer?

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Laatst online: 19:35

iChaos

It's Lupus.

Meende dat hij in de F-Droid repositories stond.

Maargoed, ik heb zelf niets met Adblock/AdAway, als developer zou ik het ook niet kunnen waarderen als gebruikers de inkomstenbron in gratis apps belemmeren, dus zelf zet ik hem er ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Mu.siQ schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:31:
[...]

LBE?
Adblock, die was ik nog vergeten. Eigenlijk wel DE reden om 'm te rooten en misschien verder dan maar gewoon stock te laten. Waar vind je die adblock ook alweer?
LBE is gratis te vinden op XDA, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1422479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:03

Cogency

Ginnunga

Ik wil graag tablet apps en tablet versies van apps op mijn nexus7 ipv de telefoon uitvoeringen. Vind het beetje jammer dat ik sommige dingen niet kan downloaded/spelen omdat hij zegt niet beschikbaar voor dit device. :(

Is dit mogelijk of moet ik dan rooten, etcetc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb in het verleden wel eens apps die niet compatible waren via Titanium Backup van het ene systeem over gezet naar een ander systeem. Beide systemen waren wel geroot, weet niet of het ook kan zonder te rooten.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2023
Je hoeft niet geroot te zijn om tablet apps te installeren op de nexus 7.

Op de Nexus 7 kan ik vanuit de playstore alleen de RTL nieuws mobile versie installeren en niet de tablet versie.

Op een ander tablet dat ik heb, heb ik via ES file explorer app een backup (apk-tje) gemaakt van de RTL nieuws tablet versie en die overgezet naar de nexus 7. Die installeert dan gewoon de tablet versie van RTL nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Cogency schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:58:
Ik wil graag tablet apps en tablet versies van apps op mijn nexus7 ipv de telefoon uitvoeringen. Vind het beetje jammer dat ik sommige dingen niet kan downloaded/spelen omdat hij zegt niet beschikbaar voor dit device. :(

Een andere manier is om de app via Helium over te zetten, via de premium versie kan je zelfs beide toestellen tegelijk aan je pc hangen en "syncen" tussen de twee androids. Het voordeel van deze manier is dat je meteen de "data" hebt van spellen (vrijgespeelde items, completed levels e.d.)
Marcos5 manier is overigens ook een goede manier maar dan begin je met een kale install.

Een gevolg kan zijn dat de apps die 'incompatible' zijn met het device, ook geen updates krijgen via de play store, hou daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:15

jmk

Cogency schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:58:

Probeer market helper(root) eens.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Mooi, vandaag mijn N7 geroot en via OTG kabel 3G modem aangesloten en het werkt.
Fantastisch apparaat, enkel wennen aan het kleine scherm. Ik kom van een Samsung Galaxy Tab 10.1V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
abusimbal schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:29:
Mooi, vandaag mijn N7 geroot en via OTG kabel 3G modem aangesloten en het werkt.
Fantastisch apparaat, enkel wennen aan het kleine scherm. Ik kom van een Samsung Galaxy Tab 10.1V.
Wat heb je naast rooten nog meer gedaan? Indien niks had het waarschijnlijk ook zonder root gewerkt

[ Voor 59% gewijzigd door Prulleman op 10-06-2013 23:35 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:46
Is iemand hier al eens een beschrijving tegen gekomen van het uit elkaar halen van het beeldscherm?

Heb namelijk een haartje tussen het scherm en de backlight zitten en volgens de winkel is dat "gebruikersschade". Wat ik echter zo snel op ifixit zie, is dat de hele display unit verlijmt lijkt en dat daar dus niks in kan/mag komen. Zij zeggen echter niet expliciet dat de backlight unit ook aan het scherm zelf gelijmd zit (wel dat het scherm compleet aan het voorste paneel gelijmd zit), alleen dat alles in dezelfde schermbehuizing zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheldar schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:52:
Is iemand hier al eens een beschrijving tegen gekomen van het uit elkaar halen van het beeldscherm?
Heb je hier al gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:01

Spotmatic

Ken sent me

AndRo555 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:34:
[...]
Een groot probleem dat je over het hoofd ziet, een wifi model scherm past niet op een 3g model en omgekeerd.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2256357
M.a.w. mijn N7 3G kan niet op een economisch verantwoorde manier worden gerepareerd. Dat wordt dus een ander exemplaar zoeken... ;w

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Prulleman schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:35:
[...]

Wat heb je naast rooten nog meer gedaan? Indien niks had het waarschijnlijk ook zonder root gewerkt
Niet geprobeerd. Heb PPPWidget gebruikt. In de video waar men uitleg hoe 3G USB modem aan te sluiten staat dat je root nodig hebt en PPPWidget vraagt dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
abusimbal schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:57:
[...]

Niet geprobeerd. Heb PPPWidget gebruikt. In de video waar men uitleg hoe 3G USB modem aan te sluiten staat dat je root nodig hebt en PPPWidget vraagt dit ook.
aha, begrijp niet helemaal wat die app doet uit de omschrijving, er worden geen kernel modules of drivers geinstalleerd, alleen een soort van hardware aansturing. maar inderdaad wel root nodig.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
M'n ega heeft het probleem dat de facebook app constant uitvalt (geen crash pop up maar gewoon terug naar homescreen). Iemand anders hier ook last van?
Playstore staat vol met klachten na laatste update fb app.

[ Voor 18% gewijzigd door horizon1978 op 12-06-2013 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:46
Nog niet gekeken, er worden hier echter ook geen schermen verder opengepulkt. Het zijn vooral meldingen over het vervangen van de complete unit, of het weer vastzetten van schermen die losraken van de bezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Zit de laatste weken meerdere keren per dag te googlen op "new nexus 7" en kwam nu dit article tegen:
http://www.techtastic.org...d-4-3-stopping-by-at-fcc/
http://www.geeky-gadgets....rs-at-the-fcc-14-06-2013/
http://www.tabletsmagazin...et-verschijnt-bij-de-fcc/

hier lijken echte specs in te zitten van een nieuw 7" android 4.3 device met een qualcomm apq8064 soc

[ Voor 23% gewijzigd door Prulleman op 14-06-2013 10:45 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:53
Prulleman schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:32:
Zit de laatste weken meerdere keren per dag te googlen op "new nexus 7" en kwam nu dit article tegen:
http://www.geeky-gadgets....rs-at-the-fcc-14-06-2013/

hier lijken echte specs in te zitten van een nieuw 7" android 4.3 device met een qualcomm apq8064 soc
Het is een aardige bump in schermresolutie, maar de batterij wordt juist kleiner (3950 mah tegenover de huidige 4325. Hopelijk is de batterijduur toch ten minste gelijk gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
wellicht deze concessie gedaan om een dunnere, lichtere tablet te maken, (los van het feit of dit voor de meeste wenselijk is)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zoals ik al bij zo'n beetje elk apparaat al heb gemeld, ik heb liever een paar gram extra en een paar millimeter dikker en een goede batterijduur dan een licht en dun apparaat dat snel leeg is. Met de huidige kan ik gerust een avond op de bank zitten en dan is hij aan het eind van de avond nog niet leeg. Mijn HTC OneX kan dat niet, die kan ik niet een uur of 4/5 aan hebben, dan is hij al leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
denk dat het grootste probleem is dat je in de winkel de accu duur niet kan -zien-, maar wel de slanke behuizing. Daarom zullen dunnere smartphone en tablets misschien (gemiddeld genomen) beter verkopen.

Niet iedereen doet uitgebreid vooronderzoek naar specs, reviews, etc en laten zich toch leiden door emotie in de winkel.

Ik hoop dat ie op zijn minst gelijk is gebleven :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

http://www.phonearena.com...4.3-at-the-FCC_id44039#3-
With the only new device seen at Google I/O a "Google Edition" of the Samsung Galaxy S4 with stock Android on board, there is talk that we will soon see an updated version of the Google Nexus 7 tablet built by ASUS. Could that be the slate that was seen visiting the FCC the other day? The device was powered by Android 4.3 which was confirmed when the same tablet, the ASUS K008/K009, was spotted at the Bluetooth SIG, getting certified for Bluetooth 4.0.

This new 7 inch tablet has a 1080 x 1920 resolution. The CPU under the hood is the Qualcomm Snapdragon S4 Pro with the Adreno 320 GPU handling the graphics. 2GB of RAM and 32GB of native storage are aboard and the camera around back is 5MP. The snapper on front of the tablet weighs in at 1.3MP and it all runs on a 3950mAh cell. There is support for NFC and LTE and there could also be support for Qi wireless charging. The bezel will be thinner than the one on the current Google Nexus 7 and the case will be thinner with a measurement between 7.5mm and 8mm.

Not introduced at Computex as originally hoped. the tablet is now expected to be unveiled around the same time that Android 4.3 is. The question now is whether this will be a new Google Nexus 7 model or merely a new ASUS branded slab that happens to run stock Android.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zpFoKUL.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/COIgT33.png

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Minder accu? Wellicht dat nieuwe Android een top besparing levert om minimaal gelijk te scoren aan de huidige Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:25
horizon1978 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:53:
Minder accu? Wellicht dat nieuwe Android een top besparing levert om minimaal gelijk te scoren aan de huidige Nexus.
Dit zie je wel vaker gebeuren, waarschijnlijk is de Nexus 7 II dunner, waardoor er minder ruimte is voor de accu, maar zoals je zegt wordt dit mogelijk weer goed gemaakt door optimalisaties in Android 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
we vallen in herhaling hier :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:37

Zenix

BOE!

Mijn Nexus 7 kraakt sind skort, kan zien dat scherm ook iets mee beweegt.
Lees op internet meer verhalen hierover. Wat zijn jullie ervaringen met garantie omtrent dit euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat de accu na 5/6 uur leeg is? (Misschien een half uur filmpjes gekeken, 2 uur radio geluisterd en voor de rest alleen maar in de webbrowser gezeten. Helderheid van scherm staat op automatisch).

Ik heb de tablet net nieuw, dus dit valt me wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:56

nWn

In Geocentric Orbit

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:44:
Is het normaal dat de accu na 5/6 uur leeg is? (Misschien een half uur filmpjes gekeken, 2 uur radio geluisterd en voor de rest alleen maar in de webbrowser gezeten. Helderheid van scherm staat op automatisch).

Ik heb de tablet net nieuw, dus dit valt me wel tegen.
Nee, dat is niet normaal. De mijne gaat, met een schermtijd van +- 5 uur, toch wel een dag of 5 - 6 mee voordat ie echt op is.

Of heb je 6 uur lang met het scherm aan gezeten?

[ Voor 4% gewijzigd door nWn op 17-06-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou betekenen dat je accu-duur 30 uur is bij gebruik, terwijl dit volgens de specs 10 uur hoort te zijn?

Ja, het scherm heeft 6 uur aangestaan ja.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou de helderheid meer fixeren. Ik kan vaak nog heel prima werken met een veel lagere helderheid dan bij automatisch gegeven wordt. Daardoor haal ik wel meer uur. Maar een uur of 7 is bij mij aan schermtijd wel ongeveer de max (ik ga niet graag ver onder de 15%.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Kijk eens bij je accu wat er zoveel gebruikt. Bij mij scheelde het heel veel om het syncen uit te zetten als hij standby staat. Google services gebruikte meer dan het scherm zelfs..
Nu is het scherm de grootste slurper, en dan is de oplossing inderdaad je helderheid omlaag zetten. Binnen is het prima te doen met het laagste standje zelfs en het scheelt echt aanzienlijk in verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:56

nWn

In Geocentric Orbit

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:08:
Dat zou betekenen dat je accu-duur 30 uur is bij gebruik, terwijl dit volgens de specs 10 uur hoort te zijn?

Ja, het scherm heeft 6 uur aangestaan ja.
Die 5 uur schermtijd is het totaal over de dagen, niet per dag. Wat Wybo ook zegt, is 6-7 uur toch wel richting de max van de Nexus, dus opzich is het niet vreemd dat ie dan aan de lader moet. Met een lagere helderheid zou dit wat te rekken moeten zijn, maar heel veel gaat dit waarschijnlijk niet schelen.

Aan de andere kant, 6 uur is al een kwart van je dag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar ik heb het gevoel dat die na 2 uur streamen van beeld al leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:15

jmk

De accu van een nieuwe N7 moet een beetje op kracht komen he. Na een paar laad- en ontlaadcyclussen haal je waarschijnlijk wat meer uren met je scherm aan.

Ik zou er niets raars van denken, dit hoort gewoon zo.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Laatst online: 17-09 20:06
jmk schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:18:
De accu van een nieuwe N7 moet een beetje op kracht komen he. Na een paar laad- en ontlaadcyclussen haal je waarschijnlijk wat meer uren met je scherm aan.

Ik zou er niets raars van denken, dit hoort gewoon zo.
klopt, was bij die van mij ook zo. ik heb m ook net nieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmeichel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08-2021
Zenix schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:48:
Mijn Nexus 7 kraakt sind skort, kan zien dat scherm ook iets mee beweegt.
Lees op internet meer verhalen hierover. Wat zijn jullie ervaringen met garantie omtrent dit euvel?
Mijn N7 kraakte al vanaf het allereerste begin. Letterlijk toen ik hem uit de doos haalde. Ben teruggegaan naar de winkel (Media Markt). Apparaat is teruggestuurd naar de fabrikant (Asus) en na een week of 2 kreeg ik hem terug. Ik meen dat ze er zelfs een nieuw scherm op hebben gezet, maar wat ik zelf heb kunnen ontdekken is dat het waarschijnlijk een paar schroefjes zijn die moeten worden aangedraaid. In ieder geval kraakte hij daarna niet meer. Nu, een half jaar later, begint het langzaam toch weer te kraken. Er zit standaard twee jaar garantie op dergelijke producten. Maar dan moet u er wel normaal mee zijn omgesprongen. Als ik u was zou ik gewoon teruggaan naar de winkel. Niet geschoten is altijd mis.

Ikzelf vond het kraken i.i.g. bijzonder vervelend. Zie mijn eerdere reactie hier:
productreview: Google Nexus 7 32GB Zwart review door Verwijderd

De N7 is blijkbaar een haastklus geweest. Dit blijkt niet alleen uit het kraken:
http://androidandme.com/2...st-tablet-ive-ever-owned/
Na een maand of 9 gaat het apparaat blijkbaar hard achteruit. Ik gebruik hem nu ongeveer een half jaar intensief. En ik merk inderdaad dat de prestaties ernstig zijn verslechterd. Het hele apparaat is inmiddels fors trager dan bij aanschaf. Opstarten N7 of apps, filmpjes kijken, browsen, kantelen van het scherm, reageren op aanraken, etc. Het gaat allemaal traag als dikke...

Apps en widgets daarna zo veel mogelijk verwijderd, maar het mocht niet baten. Een harde reset (terug naar fabrieksinstellingen of alles opnieuw installeren) schijnt ook niet te werken. Alles is na slechts 6 maanden enorm verslechterd. Dit had ik niet verwacht van Asus.

De absolute irritatiegrens is nog niet bereikt, maar het scheelt niet veel meer. Als het apparaat nog trager wordt, en daar ziet het blijkbaar wel naar uit, dan gooi ik het ding maar weg. Dan zit ik me enkel nog te ergeren, terwijl een tablet juist plezierig moet werken.

Ik dacht erover om nog meer producten van de Nexus-lijn aan te schaffen, m.n. de net in NL geïntroduceerde N4, maar ik zie hier voorlopig toch maar vanaf. Dit hele gezeur is een vreselijke domper op mijn overigens verder positieve ervaring met Android geworden. Ik kwam van Apple, en schipper nu nog heen en weer (iPhone, Mac én Windows computer, tablets van Android). Ik wil echter het liefst zoveel mogelijk binnen één OS blijven. Ik vrees dat ik toch weer terug zal keren naar Apple. De betrouwbaarheid is daar toch een stuk beter.

Een laatste vraag na dit lange verhaal, ook over de garantie.
Als de prestaties van de N7, zoals bij velen blijkbaar het geval is, binnen een maand of 6 - 9 echt grondig achteruit gaan, valt dit dan ook nog onder de wettelijke garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
de vertraging kan heel goed komen door een te vol en/of overhoop filesystem.
hier in het gelinkte XDA topic kan je er meer over vinden.
Google Play: LagFix (fstrim) Free
Ik merk dit zelf ook op mijn galaxy nexus.

(vergelijk het maar met een SSD dit vol zit, dan moet er ook iets van trim, garbage collection etc gedaan worden, anders wordt het schrijven van blokken data een erg zwaar process (door het principe van flashgeheugen, data wordt alleen in blokken weggeschreven, heb je maar een deel van een blok, moet een half gevuld block eerst gebackupped worden en samen met de nieuwe data weer weggeschreven. Bij een getrimmed fs heb je altijd vrije blokken die gewoon direct beschreven kunnen worden.)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmeichel
Prulleman schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:11:
de vertraging kan heel goed komen door een te vol en/of overhoop filesystem.
hier in het gelinkte XDA topic kan je er meer over vinden.
Dank voor de link, ik zal het eens nader bekijken.
Maar ik zie dat je de N7 moet rooten om die app te gebruiken.
Ik ben daar nog niet aan begonnen en om eerlijk te zijn weet ik ook niet of ik dat wel wil.

Bovendien zou het ook niet nodig moeten zijn. Een apparaat hoort (minimaal) twee jaar goed te functioneren. Ik wacht de ontwikkelingen even af. Ik meen dat dit bericht net in de wereld is. Misschien komt Asus of Google met een persbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Schmeichel schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:23:
[...]

Dank voor de link, ik zal het eens nader bekijken.
Maar ik zie dat je de N7 moet rooten om die app te gebruiken.
Ik ben daar nog niet aan begonnen en om eerlijk te zijn weet ik ook niet of ik dat wel wil.

Bovendien zou het ook niet nodig moeten zijn. Een apparaat hoort (minimaal) twee jaar goed te functioneren. Ik wacht de ontwikkelingen even af. Ik meen dat dit bericht net in de wereld is. Misschien komt Asus of Google met een persbericht.
Zet je principes opzij en gewoon rooten dat ding. Wil je een goed werkende tablet of wil je je gelijk halen en een trage tablet?! ;)

Ik heb overigens enkel positieve ervaringen met de Nexus 7 van m'n vriendin, ding werkt als een trein. Ja, ik heb 'm geroot, maar ook stock werkte hij prima.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
In principe zou een factory reset (/data) en een wipe van je zichtbare opslag (/sdcard) ook voor een clean filesystem moeten zorgen en dus weer een snelle tablet. Een mogelijke oorzaak voor een trage table na een factory reset is dat /sdcard zo vol staat dat je daar nog steeds last van hebt.

En ja, dit zou niet voor mogen komen, maar het is niet anders, je kan em terug sturen dan reset Asus em voor je.. is ie weer even snel, maar ben je over een half jaar weer terug bij af.

Mensen die er geen last van hebben, gebruiken hun opslag waarschijnlijk minder intensief

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmeichel
@JunkO
Ghe, het is niet zozeer een principekwestie. Ik heb niets tegen rooten op zich. Het gaat mij dan ook niet om gelijk halen of krijgen. Maar een tablet, zeker van een goed merk, zou het toch gewoon een paar jaar zonder grote problemen moeten doen, lijkt me. Ik hoef niet het maximale eruit te halen. Ik lees nieuws en kranten, browse veel en gebruik veel YouTube. Daar houdt het wel zo'n beetje mee op. Daar zou een tablet niet trager van moeten worden. In ieder geval zeker niet na een half jaar.

Maar misschien root ik de boel nog eens. Geen idee hoe dat moet, maar als de tablet er beter (of in ieder geval niet slechter) van wordt, is het allicht de moeite waard. Moet ik eerst achterhalen hoe dat moet.

@Prulleman
Ik zal dat in elk geval proberen, de factory reset én wipe. Volgens de link in mijn eerste reactie ( http://androidandme.com/2...st-tablet-ive-ever-owned/ ) werkt dat echter niet, maar ligt het (onder andere) aan slecht opslagbeheer en het goedkope flashgeheugen. Dat zou na een paar maanden 'op' zijn. Kijk, en dat betekent dat er verder niet veel meer aan te doen is.

Volgens mij gebruik ik mijn geheugen verder ook niet veel intensiever dan andere mensen. Volgens de link ontstaat het probleem gewoon na een aantal maanden. Het zou dus kunnen dat langzaam maar zeker meer van dit soort berichten naar voren zal komen. Afwachten dus maar.

Maar het belangrijkste is misschien nog wel dat ik eigenlijk niet van Android af wil. Ben daar verder uitermate content mee. Ik vind het verder ook niet heel erg om eventueel een nieuwe mini-tablet te moeten aanschaffen, maar dan liever wel één zonder deze problemen. Allicht toch maar een Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Schmeichel schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:05:
Maar misschien root ik de boel nog eens. Geen idee hoe dat moet, maar als de tablet er beter (of in ieder geval niet slechter) van wordt, is het allicht de moeite waard. Moet ik eerst achterhalen hoe dat moet.
Hier kun je er alles over vinden, werkt super simpel:

http://www.wugfresh.com/nrt/

En ik vind ook dat een tablet out of the box hoort te werken, was meer een reactie met een knipoog. Maar, de oplossing lijkt er te zijn, en we zitten hier tenslotte op "Tweakers", 1+1=2 :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmeichel
JunkO schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:36:
[...]

Hier kun je er alles over vinden, werkt super simpel:

http://www.wugfresh.com/nrt/

En ik vind ook dat een tablet out of the box hoort te werken, was meer een reactie met een knipoog. Maar, de oplossing lijkt er te zijn, en we zitten hier tenslotte op "Tweakers", 1+1=2 :)
Thx.
Ga het komend weekend eens doornemen.
Ben nu toch wel nieuwsgierig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

Dat rooten via die software is super, binnen 5 min heb je root

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:13
Iemand dit blogstukje al gelezen?
http://www.onemorething.n...tablet-junk/#more-2565134

Ik merk wel dat mijn Nexus iets trager is dan voorheen, maar wijt dit aan zwaardere software die ik nu heb draaien.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
cheiron schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:12:

Ik merk wel dat mijn Nexus iets trager is dan voorheen, maar wijt dit aan zwaardere software die ik nu heb draaien.
Maar dat gaat om een 16GB model? Of zelfs een 8GB?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

cheiron schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:12:

Zon stukje had ik nou nooit verwacht op een Apple blog ...werkelijk verbazingwekkend ...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:17
Jeroenneman schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:02:
[...]

Zon stukje had ik nou nooit verwacht op een Apple blog ...werkelijk verbazingwekkend ...
Dat ben ik heel erg met je eens.
Ik ben het dan ook eens met de reactie van AppleLove op dat forum.

Ben zelf pas net een paar dagen in het bezit van de Nexus 7 32GB en hoop dat deze het wel een langer dan een jaar gaat volhouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Sinds ik Forever gone (sd card cleaner) heb gedraait gaat het weer top. Dat is ook veel voorkomende reactie op de originele blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 20:43
"Degraderen van geheugen". Wat een kletspraat. Het is toch gewoon vergelijkbaar met een windows installatie. Na verloop van tijd wordt deze ook trager doordat de installatie gewoon vervuild is.

Dat iets soortgelijks ook optreed bij Android is ook logisch. Het is puur softwarematig en verklaarbaar door het apps gebruik van de gebruiker.

Je gaat mij niet vertellen dat een nexus 7 die, nadat je na een jaar gebruik een Volledige! reset, (dus opnieuw flashen, en volledige format van alles, wipe cache etc..) uitvoerd trager is, dan dat hij net uit de verpakking kwam een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hier staat een mooi stukje over de reden waarom je moeten trimmen op flash geheugen (ssd's, maar dus ook van toepassing op nand van smartphones en tables)
http://www.bit-tech.net/h...ssd-performance-and-trim/

eerder door mij aangehaald, maar wellicht niet zo duidelijk uitgelegd
Prulleman in "Google Nexus 7-Tablet"

Het gaat dus vooral om dit stuk in het artikel:
Take for example a new drive and a clean 20KB cell. The drive writes two 10KB files to this space, dropping them in at its full write potential thanks to the clean NAND. If the user then deletes one of the 10KB files, the SSD, like a conventional hard disk drive, will simply mark the unwanted 10KB file as area available to be rewritten, but as with a hard drive, it will crucially not delete the now junk physical data. Unlike a hard drive which can just write straight over that 10KB of space, when the SSD comes to rewrite data to its 10KB of “free” space in the now dirty cell, it must first read the retain the other 10KB of data to the drive’s cache or controller, wipe the whole 20KB cell of information and then rewrite the new complete set of valid data into the cell.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmeichel
Ik kaartte het gisteren inderdaad ook al aan, maar dan met een andere link.
Ik had er zelf ook enige last van. Mijn N7 was beduidend trager geworden. Op aanraden van Prulleman heb ik een reset en wipe gedaan.

https://support.google.com/googleplay/answer/2668187?hl=en
En dan de tweede, alternatieve stap.

Dit heeft wonderen verricht. Mijn N7 loopt nu weer als een tierelier. Alles werkt weer soepel. Het oorspronkelijke bericht zal ik echter wel in de gaten blijven houden. Uiteraard niet het bericht op OMT, want ik lees geen subjectieve onzin, maar dit bericht:
http://androidandme.com/2...st-tablet-ive-ever-owned/

Allicht dat over een paar maanden de tablet weer trager wordt. Maar als dat met een harde reset te verhelpen is, heb ik daar verder geen enkel probleem mee. Dat wordt anders als zo'n reset niet meer werkt. Dan ligt het aan de hardware. Maar vooralsnog denk ik dat dat niet het geval is.

Mijn N7 werkt dus weer prima. Nu de boel nog eens rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Haha, die laatste link wat je aanhaalt is door OMT gekopieerd. Het is de bron. Grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmeichel
horizon1978 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:58:
Haha, die laatste link wat je aanhaalt is door OMT gekopieerd. Het is de bron. Grappig.
Echt?
;)

Punt is dat OMT gekleurd is. Niet dat het dezelfde link is. Dat wist ik wel.

Ik ben zelf niet voor of tegen Android en ook niet voor of tegen Apple.
Maar ik wil wel graag zo objectief mogelijk geïnformeerd worden. En dat gebeurt niet op OMT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik vraag me ook af of er technisch onderbouwd kan worden dat flash geheugen echt fysiek langzamer wordt (en dus niet meer met trim/wipe/garbage collection gefixed kan worden).
Ik weet dat cellen kapot kunnen, maar 1-maal kapot worden ze uitgesloten en moeten ze verder niet meer voor vertraging zorgen.

Zelf kan ik geen reden bedenken waarom een flash cell na een x aantal x niet meer op de volle snelheid beschreven of gelezen kan worden. Als iemand daar meer info over heeft lees ik het graag.

Zelf vermoed ik dat de geruchten op gang zijn gekomen doordat een reset alleen niet genoeg is. /sdcard moet ook echt helemaal leeg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Volgens mij is flash geheugen óf heel en het werkt óf stuk en het werkt niet. Ik begrijp dat er wel enige "slijtage" is maar dan is het volgens mij ineens stuk, niet trager oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

janvanduschoten schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:27:
Volgens mij is flash geheugen óf heel en het werkt óf stuk en het werkt niet. Ik begrijp dat er wel enige "slijtage" is maar dan is het volgens mij ineens stuk, niet trager oid.
Dat dacht ik ook, die verhalen die ze hierboven schrijven klinken me erg ingewikkeld.
Moet ik dat nou zien als het "defragmenteren" zoals dat bij echte hdd's optreed? Want ik dacht juist dat dit met de komst van flash niet nodig is. En waarom zou alleen de nexus 7 hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik dacht gelijk aan een thread die ik al tijdje geleden eens tegen ben gekomen en wel deze. Volgens mij gaat het daar toch over hetzelfde probleem.(al aangegeven geworden)
Voor zover ik weet heeft elke SSD hier last van maar wordt dit in OS zoals Windows 7/8 verholpen door TRIM en andere trucjes. Zoals voor prestatievermindering tegen te gaan een ongepartitioneerd reservegebied van ~10%.

[ Voor 4% gewijzigd door Nivk op 20-06-2013 15:53 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)