Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ja lekker dan. Tablet is 21 dagen oud (31 mei bezorgd). Vanochtend gewoon gebruikt. Wil hem aanzetten, niet aan. Denk accu leeg (al kan dat niet, vanochtend van lader gehaald) begint scherm te flikkeren.

Mag dus nu retour bcc / asus (welke raden jullie aan?). Is dus accu, bekend probleem lijkt het. Kan het zelf fixen maar zonde van garantie. Damnit

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22
rockhopper schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:46:
[...]

Dat dacht ik ook, die verhalen die ze hierboven schrijven klinken me erg ingewikkeld.
Moet ik dat nou zien als het "defragmenteren" zoals dat bij echte hdd's optreed? Want ik dacht juist dat dit met de komst van flash niet nodig is. En waarom zou alleen de nexus 7 hier last van hebben?
het lijkt op defragmentatie, maar in het geval van flash geheugen gaat het vooral om vertraging bij schrijven, lezen blijft in principe altijd top speed.

Het schrijven gaat langzamer als er geen compleet lege blokken zijn, zie ook mijn link en quote een paar posts terug

Verder hebben meerdere devices hier last van, maar vaak hoor je er gewoon niet veel over.
Nivk schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:46:
Ik dacht gelijk aan een thread die ik al tijdje geleden eens tegen ben gekomen en wel deze. Volgens mij gaat het daar toch over hetzelfde probleem.(al aangegeven geworden)
Voor zover ik weet heeft elke SSD hier last van maar wordt dit in OS zoals Windows 7/8 verholpen door TRIM en andere trucjes. Zoals voor prestatievermindering tegen te gaan een ongepartitioneerd reservegebied van ~10%.
inderdaad, vandaar ook mijn eerdere link naar de app uit die xda thread.
Ik heb overigens nu ook een kernel die dit bij first boot doet op mijn galaxy nexus

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmeichel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08-2021
Mu.siQ schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:56:
Ja lekker dan. Tablet is 21 dagen oud (31 mei bezorgd). Vanochtend gewoon gebruikt. Wil hem aanzetten, niet aan. Denk accu leeg (al kan dat niet, vanochtend van lader gehaald) begint scherm te flikkeren.

Mag dus nu retour bcc / asus (welke raden jullie aan?). Is dus accu, bekend probleem lijkt het. Kan het zelf fixen maar zonde van garantie. Damnit
Altijd eerst de winkel zelf (BCC dus). Daar heb je de verkoopovereenkomst mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Schmeichel schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:37:
[...]
Altijd eerst de winkel zelf (BCC dus). Daar heb je de verkoopovereenkomst mee.
Oh nou ja, ASUS komt m hier ophalen dus dat scheelt, vind dat wel een service. Voor brengen naar winkel ben ik alweer kosten kwijt en opsturen ook. Daarnaast sla ik nu voor m'n gevoel een schakel over in het proces. Een nexus 7 van 3 weken oud met originele bon van een retailer, daar moet asus ook gewoon op handelen toch. Het is tenslotte fabrieksgarantie die ik krijg van de fabriek van ASUS. Hoe dan ook, het zal wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Mu.siQ schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:56:

Heb je dit topic al eens doorgelezen? Beetje google gebruiken doet ook wonderen :>

Dit is een veelvoorkomend defect bij de Nexux 7, veel mensen hier hebben er last van gehad inclusief ik. De batterij is volkomen leeg.
Oplossing is hem een nachtje in de lader te zetten,en vervolgens de power knop ongeveer een minuut indrukken. Je bent er waarschijnlijk zelf al achter gekomen dat de power knop lang indrukken geen zin heeft, maar hou hem maat eens een minuut ingedrukt. Niet iets korter dus!

Deel je je bevindingen hier even a.u.b? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Prulleman schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:05:
[...]

het lijkt op defragmentatie, maar in het geval van flash geheugen gaat het vooral om vertraging bij schrijven, lezen blijft in principe altijd top speed.

Het schrijven gaat langzamer als er geen compleet lege blokken zijn, zie ook mijn link en quote een paar posts terug

Verder hebben meerdere devices hier last van, maar vaak hoor je er gewoon niet veel over.

[...]

inderdaad, vandaar ook mijn eerdere link naar de app uit die xda thread.
Ik heb overigens nu ook een kernel die dit bij first boot doet op mijn galaxy nexus
Apart, draai net zelf die benchmark en ik score hoger zonder te trimmen (de app welke je aangeeft) dan de thread starter op xda na trimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Ceze85 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:10:
[...]
Heb je dit topic al eens doorgelezen? Beetje google gebruiken doet ook wonderen :>

Dit is een veelvoorkomend defect bij de Nexux 7, veel mensen hier hebben er last van gehad inclusief ik. De batterij is volkomen leeg.
Oplossing is hem een nachtje in de lader te zetten,en vervolgens de power knop ongeveer een minuut indrukken. Je bent er waarschijnlijk zelf al achter gekomen dat de power knop lang indrukken geen zin heeft, maar hou hem maat eens een minuut ingedrukt. Niet iets korter dus!

Deel je je bevindingen hier even a.u.b? 8)
Ik heb 'm om 10 uur gebruikt op school, 90% accu in de tas gestopt. Ik haal 'm vervolgens om 2 uur uit m'n tas, drop dead + lijntjes. Dat is geen probleem van een volkomen lege batterij maar eerder een contactje of iets dergelijks dat niet functioneert. Daarnaast heb ik 'm langer dan een uur aan de lader gehad zonder resultaat, dan had die ook alweer wat moeten doen.
Google heb ik allang doorgespit. Waarschijnlijk had ik het zelf kunnen maken maar daar heb ik gewoon geen trek in. Dit is gewoon fabrieksgarantie. Want stel dat die WEL helemaal leeg was hoorde dat ook niet na 20 dagen gebruik. Vanochtend van de lader gehaald

[ Voor 17% gewijzigd door Mu.siQ op 20-06-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Lijkt me beste om er mee terug te gaan. Dat is geen normaal accu gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Schmeichel schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:51:
Ik kaartte het gisteren inderdaad ook al aan, maar dan met een andere link.
Ik had er zelf ook enige last van. Mijn N7 was beduidend trager geworden. Op aanraden van Prulleman heb ik een reset en wipe gedaan.

https://support.google.com/googleplay/answer/2668187?hl=en
En dan de tweede, alternatieve stap.

Dit heeft wonderen verricht. Mijn N7 loopt nu weer als een tierelier. Alles werkt weer soepel. Het oorspronkelijke bericht zal ik echter wel in de gaten blijven houden. Uiteraard niet het bericht op OMT, want ik lees geen subjectieve onzin, maar dit bericht:
http://androidandme.com/2...st-tablet-ive-ever-owned/

Allicht dat over een paar maanden de tablet weer trager wordt. Maar als dat met een harde reset te verhelpen is, heb ik daar verder geen enkel probleem mee. Dat wordt anders als zo'n reset niet meer werkt. Dan ligt het aan de hardware. Maar vooralsnog denk ik dat dat niet het geval is.

Mijn N7 werkt dus weer prima. Nu de boel nog eens rooten.
Had het artikel ook op Anroidandme gelezen en herkende het zeker. M'n N7 is echt een stuk trager dan pak 'm beet een half jaar geleden. Echt tot op het ergelijke af. Scherm draaien duurt lang, soms na aanzetten vanuit standby moet ik 10-20 seconden wachten voor ik m'n unlock-patroon kan doen, switchen tussen apps werkt ook niet meer vlekkeloos en met name na gebruik van de play store is de tablet tergend langzaam. Dat hoort niet zo te zijn.

Beetje jammer dat de enige oplossing een wipe is, want dan kan ik alles opnieuw installeren en instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Voordat je die maatregel toepast kun je ook een keer Forever Gone app draaien. Dan is niet meteen alles gewist,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Laatst online: 02-10-2023
Mu.siQ schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:03:
[...]

Ik heb 'm om 10 uur gebruikt op school, 90% accu in de tas gestopt. Ik haal 'm vervolgens om 2 uur uit m'n tas, drop dead + lijntjes. Dat is geen probleem van een volkomen lege batterij maar eerder een contactje of iets dergelijks dat niet functioneert. Daarnaast heb ik 'm langer dan een uur aan de lader gehad zonder resultaat, dan had die ook alweer wat moeten doen.
Google heb ik allang doorgespit. Waarschijnlijk had ik het zelf kunnen maken maar daar heb ik gewoon geen trek in. Dit is gewoon fabrieksgarantie. Want stel dat die WEL helemaal leeg was hoorde dat ook niet na 20 dagen gebruik. Vanochtend van de lader gehaald
Probeer het nou maar, niet minder dan 1 minuut. Ik had precies hetzelfde als jij. Volle batterij weggelegd,in 1 keer leeg.

Nogmaals, probeer het nou maar, niet minder dan 60 seconden de power knop ingedrukt houden na een nacht op de lader

Bij mij daarna nooit meer gebeurd.Het blijft vreemd natuurlijk. Maar internet staat er vol mee,beter zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:15

jmk

Ik had/heb ook last van lags op mijn N7.

1. Ik gebruik Paranoid Android als ROM, en die heeft een bepaalde journaling setting waardoor LagFix (fstrim) geen zin heeft, anders had ik dat geprobeerd.

2. Ik had geen zin om een full-wipe te doen, maar wat ik wel heb gedaan is alle overbodige gedownloade bestanden gewist, ook alle apps en games die ik nooit gebruik gewist.

3. Vervolgens heb ik na een reboot forever gone gerunt, en daarna weer een reboot gedaan. Misschien niet zo grondig als een full wipe, maar wel een stuk sneller, en heeft ook wat effect.

Verder heeft Google aangekondigd dat Android 5 performance boosts in zich heeft voor oudere devices. Laten we optimistisch zijn en hopen op een snellere N7 onder Android 5.

Bij het kopen van een nieuwe tablet ga ik zeer kritisch kijken naar:
1. voldoende RAM(2 GB),
2. goede SSD en I/O bus.
CPU is misschien marketing technisch gezien bepalend voor verkopen, maar lag-free genieten van je tablet hangt daar niet vanaf. Ik kan nu niet eens mijn wekelijkse updates runnen via de play-store en tegelijkertijd een woordje leggen in Wordfeud. Wat heb je dan aan een quad-core?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 17:49
De mensen die last hebben van dit trager worden van de N7 ... welke versie van de N7 hebben jullie? De eerste release versie die met 16 GB geleverd werd of de refresh die met 32 GB geleverd werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Haay schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:14:
De mensen die last hebben van dit trager worden van de N7 ... welke versie van de N7 hebben jullie? De eerste release versie die met 16 GB geleverd werd of de refresh die met 32 GB geleverd werd?
Ik heb 'm een dag na de release gekocht, de 16GB versie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmeichel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08-2021
Haay schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:14:
32 GB.

@ jmk
Ghe, als ik update doe ik sowieso al niets meer met de N7. Dan laat ik hem rustig zijn gang gaan tot ie klaar is. Maar het is inderdaad wel vreemd. Je zou gewoon moeten kunnen doorwerken.
Ik ben verder zeer tevreden met de N7, maar ook ik zal zeker kritischer zijn bij de aanschaf van mijn volgende tablet.

@ Framoes
Dit zijn exact de problemen waar ik ook mee kampte. Zeer ergerlijk inderdaad. Je kunt de apps die hierboven zijn aangeraden proberen. Ik vind zelf een clean swipe en reset geen enkel probleem. Ik heb toch het meeste in de cloud. Sterker nog, ik denk dat ik sowieso gewoon regelmatig een swipe en reset zal toepassen. Het hoort misschien niet, maar het is zo gebeurd en de N7 werkt daarna weer heerlijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperjoey
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 20:54
Ik heb een 32GB en ik heb nergens last van.
Heb ParanoidAndroid geinstalleerd en dat werkt echt prima icm met Franco kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Hoe gaan jullie bij een swipe om met gegevens in games (scores, upgrades, vordering, etc)?
Mij maakt het niets uit. maar m'n kinderen doen me wat aan als ik hun dingetjes wis.

Noot: niet geroot dus geen titanium backup mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Schmeichel schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:04:
[...]

32 GB.

@ jmk
Ghe, als ik update doe ik sowieso al niets meer met de N7. Dan laat ik hem rustig zijn gang gaan tot ie klaar is. Maar het is inderdaad wel vreemd. Je zou gewoon moeten kunnen doorwerken.
Ik ben verder zeer tevreden met de N7, maar ook ik zal zeker kritischer zijn bij de aanschaf van mijn volgende tablet.

@ Framoes
Dit zijn exact de problemen waar ik ook mee kampte. Zeer ergerlijk inderdaad. Je kunt de apps die hierboven zijn aangeraden proberen. Ik vind zelf een clean swipe en reset geen enkel probleem. Ik heb toch het meeste in de cloud. Sterker nog, ik denk dat ik sowieso gewoon regelmatig een swipe en reset zal toepassen. Het hoort misschien niet, maar het is zo gebeurd en de N7 werkt daarna weer heerlijk snel.
Heb zojuist even die alternatieve oplossing geprobeerd. N7 voelt wel iets sneller aan, maar nog steeds duurt het een aantal seconden voor het scherm draait als ik de tablet kantel.

Toch jammer en ik hoop dat ze bij de nieuwe N7 ook hier aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Ceze85 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 04:46:
[...]

Probeer het nou maar, niet minder dan 1 minuut. Ik had precies hetzelfde als jij. Volle batterij weggelegd,in 1 keer leeg.

Nogmaals, probeer het nou maar, niet minder dan 60 seconden de power knop ingedrukt houden na een nacht op de lader

Bij mij daarna nooit meer gebeurd.Het blijft vreemd natuurlijk. Maar internet staat er vol mee,beter zoeken.
Geen resultaat helaas. Tablet is vandaag opgehaald door DHL. We wachten geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckr
  • Laatst online: 03-09 13:22

ckr

Ik heb nu ongeveer 4 maanden een nexus 7 32GB 3G en hij werkt prima behalve de accuduur. Als hij stand by staat gebruikt hij zo'n 3,5 tot 4% accu per uur. Heb al van alles geprobeerd maar het leeglopen gaat door, zelfs in vliegtuig-modus. Alleen volledig uitzetten werkt.

Dit probleem had ik niet de eerste weken maar daarna wel. Gewacht op de update naar 4.2.2 in de hoop dat het gefixt zou zijn, niet dus.

Is hiervoor een oplossing? Liefst zonder te moeten rooten, ik wil gewoon dat mijn tablet een fatsoenlijke accuduur heeft, nu moet ik iedere nacht laden, en 's avonds zit ik vaak rond de 10% accu, wat volgens mij ook niet gezond is voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Kijk is bij accu naar de applicaties en of wifi constant aanstaat. Het probleem ligt denk ik bij een of andere app die je hebt, want hier gaat hij misschien max 5% per dag af in standby (geen wifi in standby)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckr

ckr

H92! schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:32:
Kijk is bij accu naar de applicaties en of wifi constant aanstaat. Het probleem ligt denk ik bij een of andere app die je hebt, want hier gaat hij misschien max 5% per dag af in standby (geen wifi in standby)
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, inclusief meer uitgebreide batterij-apps. Zoals gezegd, zelfs in vliegtuigmodus (dus zowel 3G als wifi uit) gaat het leeglopen gewoon door.

Daarbij vermoed ik wel dat het een app is, maar welke. Ook al een keer allerlei wat dubieuze apps verwijderd, maar geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 01:28

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Je zou eens betterbatterystats (op XDA) kunnen proberen, die laat je zien welke app wakelocks veroorzaakt, volgens mij is dat je probleem.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Google Currents wil weleens een lastige zijn. Weather widgets die continu updaten.
Wat ook funest is is een zwak wifi signaal, dan moet het apparaat echt stoken om verbinding te houden.

Maar idd, wakelock opsporen via better battery stats is een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckr

ckr

Via Better Batterystats geeft hij bij Kernel Wakelocks aan dat baseband_xmm_power de grootste verbruiker is en bij Partial Wakelocks staat GTALK bovenaan.

Dus nu in Hangout (wat vroeger Talk was) alles op niet synchroniseren gezet, evenals de andere Google diensten. Dat helpt in ieder geval niet

Die baseband_xmm_power is niet terug te vinden dus ik zou niet weten hoe dat te stoppen/reduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Google.
Gewoon doen. ;)
Kom je op xda & google forum tegen.

Heb je 3g versie?
Dan zou ik eens proberen 3g/dataverbinding uit te zetten.
En wifi uit tijdens slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Framoes schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:58:
[...]

Heb zojuist even die alternatieve oplossing geprobeerd. N7 voelt wel iets sneller aan, maar nog steeds duurt het een aantal seconden voor het scherm draait als ik de tablet kantel.

Toch jammer en ik hoop dat ze bij de nieuwe N7 ook hier aan denken.
Nu een paar dagen verder lijkt m'n N7 toch weer iets sneller te reageren. Lock screen reageert weer direct ipv na 10 seconden, draaien scherm gaat weer sneller en apps openen en sluiten sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 01:28

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Je zou ook eens Google Play: Greenify *ROOT: Renew my Phone.. kunnen proberen, kun je de apps die je niet vaak gebruikt disabelen, dan starten ze niet automatisch op de achtergrond op maar alleen de apps die je belangrijk vind (Gmail, browser, etc.)
Root nodig.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
janvanduschoten schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:20:
Je zou ook eens Google Play: Greenify *ROOT: Renew my Phone.. kunnen proberen, kun je de apps die je niet vaak gebruikt disabelen, dan starten ze niet automatisch op de achtergrond op maar alleen de apps die je belangrijk vind (Gmail, browser, etc.)
Root nodig.
Besaat er ok iets zo voor niet geroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ben bang van niet..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:37

Zenix

BOE!

Screen seperation probleem bij mij is is opgelost.
Dinsdag door DHL opgehaald en vandaag alweer terug. Hele voorkant is vervangen.
Merk dat touchscreen weer goed reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le mastre
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-06 14:21
Ook mijn batterij had het begeven (eerste versie van N7). Ik kan niet klagen van de service. Opgehaald aan mijn deur en in enkele dagen tijd terug. Lijkt opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een live chat met Asus gechat na aanleiding van dit:
http://www.androidauthori...-launch-chat-asus-237310/

Orville R.Hello xxxxx. How may I help you?
xx
Hi I’m interested in buying the Asus k009? Do you know when it would be released to the public?
Orville R.The release date has not yet been determined however, hopefully by the starting of the 4th quarter of the year it maybe available to the public for purchase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Start van het 4e kwartaal, zou me niks verbazen als de nieuwe versie dan uitkomt voor kerst om mee te doen met de kerst verkoop. Al is december natuurlijk wel eind Q4..

Groote vraag is natuurlijk of de tablet wereldwijd uitkomt op die datum of dat wij nog even moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

Lijkt me niet dat ie pas in het 4de kwartaal uitgebracht wordt, rond die tijd verwacht ik eerder een nieuwe Nexus telefoon. De huidige geruchten hebben het over eind juli, eerst dat maar eens afwachten.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
Christiaan676 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:19:
Start van het 4e kwartaal, zou me niks verbazen als de nieuwe versie dan uitkomt voor kerst om mee te doen met de kerst verkoop. Al is december natuurlijk wel eind Q4..

Groote vraag is natuurlijk of de tablet wereldwijd uitkomt op die datum of dat wij nog even moeten wachten.
Als iets "voor kerst" in de winkel ligt, betekent dat meestal een introductie op black friday. Half november dus.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:34
ckr schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:35:
Via Better Batterystats geeft hij bij Kernel Wakelocks aan dat baseband_xmm_power de grootste verbruiker is en bij Partial Wakelocks staat GTALK bovenaan.

Dus nu in Hangout (wat vroeger Talk was) alles op niet synchroniseren gezet, evenals de andere Google diensten. Dat helpt in ieder geval niet

Die baseband_xmm_power is niet terug te vinden dus ik zou niet weten hoe dat te stoppen/reduceren.
Ik heb ook een 3G 32GB versie en last van die baseband_xmm_power wakelock. Airplanemodus/wifi uitzetten helpt allemaal niet. Google heeft weet van het probleem en ik hoop dat ze het in de volgende versie gefixt hebben.

Ondertussen draai ik Franco kernel, die het al gefixt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38

MaDLiVe

.-Observer-.

AndRo555 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:13:
[...]

Ik heb ook een 3G 32GB versie en last van die baseband_xmm_power wakelock. Airplanemodus/wifi uitzetten helpt allemaal niet. Google heeft weet van het probleem en ik hoop dat ze het in de volgende versie gefixt hebben.

Ondertussen draai ik Franco kernel, die het al gefixt heeft.
Heb zelf ook een 3g versie, maar hier nergens last van, draai wel een custom kernel (M-kernel/A56) en een custom ROM (latest paranoid android)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
RocketKoen schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:13:
[...]
Als iets "voor kerst" in de winkel ligt, betekent dat meestal een introductie op black friday. Half november dus.
Mmm, als Google zou ik dan voor CyberMonday gaan. ;)
Maar even serieus, black friday is de dag na Thanksgiving, dus eind november. En de toegevoegde waarde van een productintroductie op black friday lijkt me zeer laag, tenzij je je product al meteen wil dumpen (en marges op de Nexus lijkt me toch al niet hoog). Maar ook dan wil je je product al eerder in de media/markt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Aangezien mijn vorige tablet door mijn broer een harde aanvaring met de vloer heeft gehad, kon ik dankzij de verzekering een nieuwe tablet kopen.
Budget, rond de €200 inclusief hoesje.
Altijd gedacht dat 7" te klein was, dus vooral naar 8" (4:3) en 10" gekeken, maar in die categorie zit je al snel weer aan de 'chinese prul', waar ik toch niet zo van gecharmeerd ben.
Toen toch de Nexus 7 geprobeerd en ondanks nog enige reserveringen op het formaat meegenomen.
De 8BG versie is voldoende voor wat ik ermee doe (surfen, social media, af en toe kleine puzzelspelletjes, tower defense spelletjes en een enkel groter spel) en ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg onder de indruk ben.
Ik weet dat er al tijden geruchten gaan over een update, maar wanneer is nog altijd niet duidelijk. Daarbij ben ik geen spec fetisjist (meer) en wil ik gewoon een goed apparaat waar ik mee kan wat ik ermee wil.
Ruimte boeit me weinig, muziek gaat via Spotify, als ik onderweg ben gebruik ik mijn telefoon (met 16GB dus zat voor muziek) en films/series kijken op tablet doe ik sowieso eigenlijk nooit.

De snelheid is vele malen beter dan wat ik had op mijn oude tablet, batterij net zo, ben er erg content mee.
Heb hem nu sinds vrijdag in gebruik, ondanks dat ik er de hele avond mee zit te rommelen hoef ik maar om de 48 uur op te laden tot nu toe, waar ik bij mijn oude tablet na 2, 3 uur weer moest bijtanken, tot grote frustraties.

7" blijft vrij klein, maar voor lekker op de bank of in de tuin wat surfen etc. is het prima. Had ik meer budget gehad was ik misschien wel voor een 10" gegaan, maar ben zeer content met de Nexus 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
troftnom schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:22:
[...]

Mmm, als Google zou ik dan voor CyberMonday gaan. ;)
Maar even serieus, black friday is de dag na Thanksgiving, dus eind november. En de toegevoegde waarde van een productintroductie op black friday lijkt me zeer laag, tenzij je je product al meteen wil dumpen (en marges op de Nexus lijkt me toch al niet hoog). Maar ook dan wil je je product al eerder in de media/markt hebben...
Die aanbiedingen op black friday zijn om mensen naar de winkel te lokken.
Het is zo druk op die dagen omdat heel veel amerikanen dan hun kerstinkopen doen.
Als het dan niet in de winkel ligt, zullen veel mensen het ook niet onder de kerstboom vinden.

Als google voor de online verkoop gaat dan hoeven ze eigenlijk alleen maar te garanderen dat het product uiterlijk 24dec wordt bezorgd.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ook de versie van android op deze tablet updaten? Ik krijg alleen updates van apps die ik geinstalleerd heb namelijk. Of werkt dat niet zo bij android en kan je niet updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Uh, sterker nog: zodra er een nieuwe versie van Android is ben je eerste klant met een Nexus device!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo & welkom :)
Ik adviseer je om eerst eens rustig Het algemeen beleid door te lezen, het forum is geen helpdesk.

[ Voor 83% gewijzigd door janvanduschoten op 09-07-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 18:47:
Kan je ook de versie van android op deze tablet updaten? Ik krijg alleen updates van apps die ik geinstalleerd heb namelijk. Of werkt dat niet zo bij android en kan je niet updaten?
Kun je, maar als ik heel eerlijk ben werkt Android 4.1.2 beter dan de meeste recente versie, want Android 4.2 is niet de meest bugvrije Android release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:35

iChaos

It's Lupus.

Ik heb mijn Nexus 7 op de eerste dag op 4.2.2 gezet, maar ik heb nog geen enkel probleem ervaren. Ik snap ook niet waarom diverse partijen (iemand van ParanoidAndroid zei ook al zoiets) er niet blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat ik de updates hier download?

https://developers.google.com/android/nexus/images?hl=nl

En moet ik dan de wifi of de mobile versie hebben?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
De updates komen over the air (OTA) binnen, maar je kunt ze ook zelf downloaden.
Welke je moet hebben is afhankelijk van welke Nexus je hebt, wifi only of 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benji83 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 08:50:
De updates komen over the air (OTA) binnen, maar je kunt ze ook zelf downloaden.
Welke je moet hebben is afhankelijk van welke Nexus je hebt, wifi only of 3G.
Ik heb geen idee welke versie ik heb, denk wifi only omdat dat waarschijnlijk de goedkoopste was. Maar net even gekeken en ik zit al op 4.2.2. kennelijk. Hoe dat gebeurd is weet ik niet, misschien heeft hij dat ooit gevraagd om te updaten (mijn vrouw en kids gebruiken hem ook voor muziek luisteren).

dus probleem opgelost 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:31
Nu ik toch wel een beetje gek werd van de screen lift aan de linkerkant van het scherm van m'n Nexus 7 heb ik toch maar besloten om hem uit elkaar te halen en met lijm het scherm weer vast te plakken. Ik heb wel een beetje ervaring met het demonteren en monteren van kleine elektronica, dus dat was geen enkel probleem. Alle schroeven los, batterij en frame/mainboard eruit en je hebt het losse scherm al voor je liggen. Dun lijntje secondelijm op de losse schermrand, even aandrukken, resten verwijderen en de boel weer monteren.
M'n Nexus 7 voelt nu weer net als dat ik hem uit de doos haalde. Scherm zit vast en de rand blijft op z'n plek zitten zoals het hoort. Ben weer helemaal blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Dag mensen,

hier een tevreden Nexus 7 bezitter. We (vriend en ik) hebben hem in de kerstvakantie meegenomen uit de VS en hij bevalt tot op heden prima. Lekker snel en een prima formaat.

Echter, sinds ik de officiële Nexus-dock gebruik, heb ik er een irritant probleem bijgekregen. Misschien dat iemand het hier herkent en/of een oplossing heeft. In verband met het lezen op bed, heb ik altijd de schermrotatielock aanstaan (staand). Sinds ik een docking station gebruik (waar hij liggend in zit, handig voor op mijn nachtkastje), heb ik de indruk dat die de schermrotatie "overschrijft". Hoewel de rotatie nog steeds vergrendeld zit op "staand", draait hij, nadat hij uit de dock komt, iedere keer bij (dus, naar liggend) wanneer ik het scherm draai. Misschien geen groot probleem, maar wel bloedirritant. Bijna iedere keer als ik de tablet uit de docking station haal, kan ik hem eerst opnieuw opstarten om het beeldscherm weer staand gelockt te krijgen. Even de rotatielock aan- en weer uitzetten heeft geen effect, enkel een herstart does the trick.

Ik heb al wat gegoogled, maar ik kom niet echt meer informatie over dit probleem / bug tegen (of ik gebruik de verkeerde zoekwoorden). Ook in dit topic ben ik het nog niet tegengekomen (zoekfunctie). Weet misschien iemand een instelling waar ik dit bij kan aanpassen? Ik heb trouwens de dock-functie al uitgezet bij instellingen > weergave > dagdromen.

Iemand?

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Dag Livia, ik heb mijn -totaal stock- N7 laten proberen je probleem te reproduceren: in portretmodus locken, in dock zetten (aangesloten lader; scherm draait naar landscape), uit dock halen, scherm draait terug naar portret en blijft daar (locked); dit eens met dagdromen aan en eens uit.

Ik heb jouw probleem dus niet. Is je Android stock, draai je scherm-controlerende apps, dergelijke? Heb je al op XDA of de Google Androids fora gezocht?

Al eens geherinstalleerd (reset)?

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:42
Wat een verademing de nieuwe versie van Chrome op de N7!
Eindelijk is de lag weg en dat je nu fullscreen kan browsen is heerlijk in landscape modus. Ik heb tot nu toe Dolphin gebruikt wegens oa de lag en de fullscreen optie, maar Chrome begint weer een serieus alternatief te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Zerosum op 12-07-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Zerosum, probeer Chrome Beta eens ;)

Play linkje van CB moet je even googelen, je vindt het niet zomaar in de Store.

[ Voor 0% gewijzigd door kristo op 12-07-2013 20:45 . Reden: 'beta' zonder '`' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:42
Goeie tip, draait inderdaad ook soepel. Heb me altijd verbaasd dat op een google device alternatieve browsers soepeler werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:51
beantherio schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:38:
[...] Maar tijdens het configureren ervan liep ik (net als zovelen) tegen een probleem met wifi aan. Bij het proberen te verbinden leek het alsof ie in een "loop" belande waarbij verbinding wordt gemaakt, het password wordt geverifieerd, een IP-adres wordt toegewezen en ie vervolgens weer opnieuw begint met het maken van verbinding etc. Het wijzigen van het password of het zelfs compleet uitzetten van de beveiliging bood geen oplossing.
Ik heb hier ook last van. Ding gaat gewoon in een loop met zoeken/verbinden/uit/zoeken/verbinden etc.
Heb hier gewoon de Cisco van Ziggo (ander niet voorhanden) en hier staat MAC filtering ook uit.

Verbinding wordt na een tijde wel gewoon gevonden en vastgehouden.
Alleen later, als de ik de Nexus weer ontgrendel, begint hij weer opnieuw.

Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia

Livia

Sleep

kristo schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 20:18:
Dag Livia, ik heb mijn -totaal stock- N7 laten proberen je probleem te reproduceren: in portretmodus locken, in dock zetten (aangesloten lader; scherm draait naar landscape), uit dock halen, scherm draait terug naar portret en blijft daar (locked); dit eens met dagdromen aan en eens uit.

Ik heb jouw probleem dus niet. Is je Android stock, draai je scherm-controlerende apps, dergelijke? Heb je al op XDA of de Google Androids fora gezocht?

Al eens geherinstalleerd (reset)?
Dag Kristo,

Bedankt voor je reactie. Wat vreemd (en fijn voor je ;) ) dat je mijn probleem niet hebt...!

Ja, mijn tablet is stock. Tja, wat voor apps bedoel je? Ik gebruik Widget Locker, maar het probleem deed zich al voor voordat ik WL installeerde. Daarnaast zijn er apps, zoals die van Ziggo en Rummikub die ook mijn scherm roteren, maar die zijn ook allemaal geïnstalleerd toen het probleem zich al voordeed.

Ik heb nog niet gezocht via XDA, maar al wel via google en hier op Tweakers. Kun je me een goed Google Android forum aanraden om eens te gaan kijken?

Herinstallatie heb ik (nog) niet gedaan, want ik hoop ergens dat dit probleem op te lossen is door ergens een vinkje aan- of uit te zetten :'( Mocht dat niet lukken, dan zal ik inderdaad de boel herinstalleren. Het vreemde is dat het overschrijven van de rotatievergrendeling niet echt iedere keer plaatsvindt wanneer ik de tablet uit de dock haal, maar wel regelmatig genoeg om irritant te zijn.... ;(

Bedankt voor je reactie en moeite! Uiteraard zijn andere tips / gedachten / ideeën / etc. welkom!

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:55
Livia schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:20:
[...]
Ik heb nog niet gezocht via XDA, maar al wel via google en hier op Tweakers. Kun je me een goed Google Android forum aanraden om eens te gaan kijken?
XDA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia

Livia

Sleep

Hmja. Die ken ik wel ;) Maar aangezien Kristo andere fora benoemt, dacht ik dat hij misschien nóg wel een goede suggestie had :P

/edit: nog even wat intensiever gegoogled en ik kwam dit filmpje tegen: YouTube: Nexus 7 rotation lock bug. Die heeft precies hetzelfde als wat ik heb, maar bij mij gebeurt het alléén wanneer ik hem uit de dock haal. Daarnaast verhelpt een herstart het probleem. Maarja, om hem nou iedere keer te herstarten als hij uit de dock komt....? |:(

[ Voor 48% gewijzigd door Livia op 14-07-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:48
Binnenkort moet ik ieder dag zo'n 40 minuten heen en 40 minuten terug voor mijn werk, een goed excuus om een tablet aan te schaffen. Mijn oog is gevallen op de Nexus 7, ik heb nog een paar twijfels:

- Is het scherm groot genoeg om lekker series/films te kijken?
- Werkt het typen een beetje snel (ik zag dat "swype" goed kan helpen)
- Phantom typing is voor zover ik lees een software probleem? Is er nog veel sprake hiervan?

Voor deze prijs ziet het eruit als een ontzettend mooi apparaat, ik wil liever geen Apple doordat ik niks van Apple heb en niet tegen het gesloten systeem kan. Is deze de aanschaf waard voor wat pre-work, series kijken, wat gamen e.d? Of komt er misschien bijna een volgende Nexus aan waar ik op moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Of het scherm groot genoeg is,is erg persoonlijk... kijk nu al anderhalf jaar dagelijks op mijn galaxy nexus 4.7" in de trein series. Zelf wil ik graag de nieuwe nexus 7, zou in ieder geval tot eind van de maand wachten, dan is ie waarschijnlijk officieel aangekondigd of gereleased

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Scherm is zoals gezegd smaakgebonden.
Ik gebruik voor het typen Swiftkey, net zoals op mijn S3. Ik vind swipe-typen (Swiftkey noemt het Flow) op m'n S3 uitstekend werken, maar ik typ op m'n Nexus liever gewoon. De toetsen liggen verder uit elkaar (logisch) waardoor Flow niet lekker werkt, vooral in landscape.
Je zou kunnen overwegen om de tablet-versie van Swiftkey aan te schaffen, dan heb je ipv een toetsenbord over de hele breedte van je scherm, twee "halve" toetsenborden linksonder en rechtsonder. Of het dat prettig vindt, is een tweede.
Phantom typing heb ik nog nooit last van gehad.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:48
Ah ik lees de rumours over de Nexus 7 2, ik wacht dan toch nog even af wat dat gaat brengen, bedankt voor de info alvast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Voor films kijken is het prima. Je kan 720p kijken en het is groot genoeg zolang de tablet voor je op tafel staat (of in de trein ect).
Een hoesje die je kan gebruiken als standaard is aan te raden.

Wat typen betreft. Zelfs in portret mode is het scherm te groot om met je duim te typen zoals op een telefoon. Voor swype is het imo ook te groot.
In landscape mode is het te klein om met 10 vingers te typen.
De tablet versie van swiftkey werkt aardig. Je kan dan met 2 duimen typen.

Ik heb er zelf zo'n 7" USB keyboardje bij. Voor mij zijn de toetsen nog steeds net te klein, maar ik heb dan ook kolenschoppen. Voor een vrouw of aziaat is het waarschijnlijk perfect ;)
Maar elk BT toetsenbord kun je linken, dus ik had gewoon een iets grotere moeten kopen.
Het voordeel is wel dat je niet je halve scherm kwijt bent aan toetsenbord.

Wat ik verder nog kwijt wil is dat het wel een ideaal ding is voor games. Waar telefoons eigenlijk te klein zijn voor on-screen controlls en een 10" tablet te zwaar is om lang in je handen te hebben, is 7"een ideaal tussenmaatje.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Bug zorgt voor prestatieproblemen Nexus 7-tablet' http://nu.nl/tech/3525886...lemen-nexus-7-tablet.html #NUnl

Dit speelt al maanden en ik heb zelf overwogen om mijn Nexus 7 terug te zetten naar Android 4.1.2, maar ik draai nu een custom ROM, maar merk toch soms nog wat traagheid, maar het is niet zo erg als in het bericht geschreven word dus ik blijf wel zolang op paranoidandroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

SCIxX schreef op zondag 14 juli 2013 @ 09:41:
Binnenkort moet ik ieder dag zo'n 40 minuten heen en 40 minuten terug voor mijn werk, een goed excuus om een tablet aan te schaffen. Mijn oog is gevallen op de Nexus 7, ik heb nog een paar twijfels:

- Is het scherm groot genoeg om lekker series/films te kijken?
- Werkt het typen een beetje snel (ik zag dat "swype" goed kan helpen)
- Phantom typing is voor zover ik lees een software probleem? Is er nog veel sprake hiervan?

Voor deze prijs ziet het eruit als een ontzettend mooi apparaat, ik wil liever geen Apple doordat ik niks van Apple heb en niet tegen het gesloten systeem kan. Is deze de aanschaf waard voor wat pre-work, series kijken, wat gamen e.d? Of komt er misschien bijna een volgende Nexus aan waar ik op moet wachten.
7" is voor in de trein mooie grootte. De nexus is ook lekker draagbaar en snel opbergbaar, dus wat dat betreft ook perfect. Snel uitstappen/overstappen gaat dan beter. Een grotere tablet zou ook weer meer ruimte innemen wat lastig is. Met bijvoorbeeld kleinere tafeltjes enzo in sprinters is de N7 heel goed. Dus voor films raad ik de N7 zeker aan. Mooi beeld ook.

Een film volgen lukt op een kleiner scherm ook prima, de grootte van de nexus is gewoon een luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Opgelet:
NU.nl schrijft:
als de 'random write'-snelheid onder de 2 MB per seconde is gezakt
Allaboutphones schrijft:
kijken of de 'random read'-snelheid onder de 0,2 mb/s is
mobiflip quotes appleinsider:
if your “Random Write Speed” is below 0,20mb/s
en poster daywalker op appleinsider (oorspronkelijke bron):
Download AndroBench and run it, if your "Random Write Speed" is below 0,20mb/s, you’re probably affected
en daywalker vervolgt:
Resolve the issue on a Nexus 7
Make sure you are on Android 4.2.2.
Wiping does not help, instead fill your device completly with data and afterwards remove it again to "free" the flash blocks.
After a reboot the performance (AndroBench) should show better "Random Write Speeds"
Hij geeft ook nog een link naar een mogelijke opl voor de GN.

Waarmee maar weer eens aangetoond is dat je referenties moet checken :Y

Mijn random writes:

N7: 0,47MB/s
GN: 0,50MB/s

Dus beide >0,20MBs

:) Maar om Allaboutphones te quoten:
De Nexus 7 van ons redactielid haalt weliswaar een random write-snelheid van 0,32 mb/s, maar de problemen met de performance zijn er zeker
Als ik via Androbench mijn resultaten vergelijk met andere toestellen (bv N4) vallen deze nog mager uit :/

Voor deze die dit topic pas/niet volgen: die 'opvul-app' (Forever Gone) is hier eens gepost.

[ Voor 69% gewijzigd door kristo op 14-07-2013 19:58 . Reden: correcties na checken bronnen/link FG ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kristo schreef op zondag 14 juli 2013 @ 16:30:
[...]

Mijn random writes:

N7: 0,47MB/s
GN: 0,50MB/s

:/

Voor deze die dit topic pas/niet volgen: die 'opvul-app' is hier eens gepost.
Ik ga denk ik gewoon stock Android 4.1.2 weer erop zetten, want ook ik merk dat de performance minder is met Android 4.2.x en na al die tijd heeft Google het nog niet gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Ik gebruik sinds een tijdje Lagfix, en sindsdien is het een stuk beter.

Even test met Androbench:
N7 : 0.44 MB/s
Galaxy S4: 1.03 MB/s

Het geheugen van de N7 is sowieso niet zo snel, Sequential Read = 25,41 MB/s, de S4 81,38 MB/s! Een behoorlijk verschil.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:18
Mijn random write speed zit op 0.25mb/s dus aan de lage kant....iemand enig idee hoe ik de oplossing die aan wordt gegeven kan uitvoeren?....ze bedoelen toch dat je het interne geheugen moet laten vollopen en dan weer alles leegmaken ia hier een appje voor?.....ik heb trouwens de 8gb versie en behoorlijk last van lag...heb nog 4gb vrije ruimte dus daar kan het niet aan liggen?

Ik zal eerst forever gone eens proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Michel242186 op 14-07-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Nu hopen dat Google zo slim is de SSD flink onder de schop te nemen bij de "New" N7. Probleem hiermee is dat het niet sexy is te adverteren met SSD snelheid, in verhouding met Ghz, waar mensen wel eens naar kijken, of het aantal cores of GB RAM. Dus fingers crossed.

Ik heb nu een tijdje PA 3.65 draaien met franco kernel. Ik merk iets snelheidswinst tov stock kernel in bijvoorbeeld Dispicable Me. Lagt nog wel, maar alleen in het begin of vlak voor een vector boss. Misschien handig als anderen dat eens proberen, alsmede de ervaringen met dit leuke spelletje te delen qua snelheid.

Voor het uitvoeren van Forever gone, is het handig je overbodige meuk van je N7 af te halen, eventueel met disk usage. Net als met defragmenteren ook meer zin heeft als je dat doet na het opruimen van overbodige bestanden.

Verder ben ik helemaal weg van mijn N7 hoor, heel tevreden. Prachtig mooi open systeem, werkt naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als de accu van mijn N7 leeg is wil ie pas weer aan bij 5% ofzo, zelfs als ie in de lader zit. Hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Olaf van der Spek schreef op maandag 15 juli 2013 @ 00:36:
Als de accu van mijn N7 leeg is wil ie pas weer aan bij 5% ofzo
Dat is niet lastig, dat is gezonde instelling, zowel tov een goede werking vh apparaat als voor de batterij. Niet voor niets dat die dingen alarm slaan bij 15% ;)

Zelfs ad lader kan het % achteruitgaan bij stevig gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door kristo op 16-07-2013 18:56 . Reden: Opm sloeg op 700mah lader ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik zo nu weer gewoon op stock Android 4.1.2 en met Apex launcher heb ik dan vol een groot deel de tablet ui, maar dan wel gewoon nog met taakbalk boven en de grote knoppen.

En ik moet zeggen het loopt veel beter dan Andoid 4.2.2 en er zit echt maar heel weinig verschil in kwa interface en zo en genoeg custom kernels ook voor 4.1.2 als ik er een zou willen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
nu op ibood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Een hele 10 euro goedkoper dan in de PW :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

Ja en USA model met EU stekker, geen geweldige aanbieding dus..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:39
opvallend dat er nu nog maar 3 aanbieders van de nexus 7 32gb in de pricewatch staan. alsof de laatste voorraden nu worden opgemaakt (en de opvolger er dus spoedig aan komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:26:
Ja en USA model met EU stekker, geen geweldige aanbieding dus..
Wat is het verschil tussen USA en EU model, behalve de power adapter die erbij zit?

[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-07-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
kristo schreef op maandag 15 juli 2013 @ 01:10:
Dat is niet lastig, dat is gezonde instelling, zowel tov een goede werking vh apparaat als voor de batterij. Niet voor niets dat die dingen alarm slaan bij 15% ;)

Zelfs ad lader kan het % achteruitgaan bij stevig gebruik.
Is dat zo? Bron?
Dat ie al bij 15% aangeeft dat ie bijna leeg is betekent niet direct dat het slecht is voor de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Als de N7 leeg loopt aan de originele lader met 2000mah, dan is er iets goed mis....

Aan de USB poort van je PC dat klopt, heb ik ook, maar aan de originele lader absoluut niet.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29

Sick Nick

Drop the top!

Olaf van der Spek schreef op maandag 15 juli 2013 @ 00:36:
Als de accu van mijn N7 leeg is wil ie pas weer aan bij 5% ofzo, zelfs als ie in de lader zit. Hebben anderen hier ook last van?
Het kan ook andersom, na een nachtje aan de lader (dus 100% vol) gewoon niet aan willen. De lader voelde nog warm aan, en de nexus 7 links onder ook. Met die knoppen truc (volume + en - en de volume knop) niet aan de praat te krijgen. Enige wat hielp was fysiek hem open maken en de batterij kabel los halen en weer terug steken. Lekker stabiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Sick Nick schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:08:
[...]

Het kan ook andersom, na een nachtje aan de lader (dus 100% vol) gewoon niet aan willen. De lader voelde nog warm aan, en de nexus 7 links onder ook. Met die knoppen truc (volume + en - en de volume knop) niet aan de praat te krijgen. Enige wat hielp was fysiek hem open maken en de batterij kabel los halen en weer terug steken. Lekker stabiel :P
Doet mijn galaxy telefoon ook wel eens. Alleen daar is het loshalen van de accu iets makkelijker.

Het is overigens bijna altijd de schuld van een gecrashte app. Je device staat namelijk gewoon nog aan, maar hij komt niet uit standby

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Misschien, heb op m'n Xperia Tablet Z dezelfde apps staan en die heeft dat nog nooit gehad in ieder geval. Uiteindelijk relatief eenvoudig te openen, sim tray eruit en met een zakmes tussen de achterkant en het zilver-kleurige randje schuiven en wrikken. Dan komt heel de achterkant er af.

Gelukkig haal ik regelmatig kleine/fijne elektronica uit elkaar (laptops, tablets, telefoons) dus voor mij niet zo'n probleem. Als gewone gebruiker zou ik me genaaid voelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Sick Nick schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:08:
Met die knoppen truc (volume + en - en de volume knop) niet aan de praat te krijgen.
Welke truc is dat? Ik ken alleen power button 10+ s indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Als je ze alle 3 in drukt zou je in het bootloader menu moeten komen, ik hoopte daarmee hem een reset te kunnen geven. Mocht niet baten, en nu ie weer aan gaat heb ik niet geprobeerd of ik er alsnog in kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:00:Dat ie al bij 15% aangeeft dat ie bijna leeg is betekent niet direct dat het slecht is voor de batterij.
Ik denk idd dat het gezond verstand is een mobiele batterij met 5% (niet met nog 15%) niet per sé te willen aanzetten, als ik mij niet vergis is dat ook technisch beargumenteerd.
_
cypher21 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:07:
Als de N7 leeg loopt aan de originele lader met 2000mah, dan is er iets goed mis.... Aan de USB poort van je PC dat klopt, heb ik ook, maar aan de originele lader absoluut niet.
Foutje van mij idd, ik had dit met 700mah lader.

[ Voor 30% gewijzigd door kristo op 16-07-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:00:
[...]

Is dat zo? Bron?
Dat ie al bij 15% aangeeft dat ie bijna leeg is betekent niet direct dat het slecht is voor de batterij.
Ik dacht dat het ook slecht is voor de levensduur van een batterij. Die gaat sneller achteruit bij lage lading. Het is daarom ook altijd handig zoveel mogelijk naar batterijwaarschuwingen te luisteren en geen beveiligingen op dit punt proberen te omzeilen.

Dat raad ik in ieder geval iedereen aan. Just to be safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Tuurlijk, maar als ie aan de (originele) oplader hangt zou ie toch gewoon aan moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:45

M0nkeymen

Monkeystyle!

Dit is wel een interresant linkje voor de nieuwe nexus 7

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M0nkeymen schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 09:02:
Dit is wel een interresant linkje voor de nieuwe nexus 7
Mooie link. Hij ziet er wel uit dat 'ie na 3 maand al uit elkaar valt i.p.v. de 6 maanden van versie 1. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvkdev
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 22:14
Dat is natuurlijk onzin/ maar net hoe je er zelf mee om gaat

heb de mijne nu zeker 6mnd, en ziet er nog altijd uit zoals hij doos kwam (lees: schade vrij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:13
Ik zou wel graag een mini hdmi uitgang zien in de nieuwe nexus. Maar die kans is denk ik niet zo groot..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 21:56:
[...]

Mooie link. Hij ziet er wel uit dat 'ie na 3 maand al uit elkaar valt i.p.v. de 6 maanden van versie 1. :X
Waar is dit op gebaseerd? Hoe moet ik me dit voorstellen? Na 6 maanden valt de volumeknop uit het toestel, is de USB-poort verzonken, komt het scherm los en zit de achterkant van je Nexus vol met deukjes? Of heb je iets meer verklaring bij deze tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 13:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

iChaos schreef op zondag 21 juli 2013 @ 02:19:
[...]
Waar is dit op gebaseerd? Hoe moet ik me dit voorstellen? Na 6 maanden valt de volumeknop uit het toestel, is de USB-poort verzonken, komt het scherm los en zit de achterkant van je Nexus vol met deukjes? Of heb je iets meer verklaring bij deze tekst?
Als je ook maar een klein beetje deze thread hebt doorgelezen had je wel kunnen bedenken dat hij doelt op de eerste versie die nogal brak is qua buildquality. Verder denk ik niet dat je het ergens op kan baseren buiten "hoe ie er op een plaatje uitziet" omdat ik nog nergens een echte degelijke review heb kunnen vinden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Het enige wat er mis is aan de originele nexus 7 qua build quality is dat de accu bij sommige mensen niet goed vast zat. En dat die dan wel eens los kon raken.

Voor de rest een erg solide apparaat. Kijk ook maar naar verschillende val-tests. De nexus komt daar veel beter uit dan de ipads.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

rockhopper schreef op zondag 21 juli 2013 @ 03:19:
[...]

Als je ook maar een klein beetje deze thread hebt doorgelezen had je wel kunnen bedenken dat hij doelt op de eerste versie die nogal brak is qua buildquality. Verder denk ik niet dat je het ergens op kan baseren buiten "hoe ie er op een plaatje uitziet" omdat ik nog nergens een echte degelijke review heb kunnen vinden.
Het ging me om de huidige N7. Brakke build quality? Ik vind hem zeer degelijk aanvoelen en heb niks te klagen, dus ik vraag me af waar hij dat uit elkaar vallen vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
De build quality van de Nexus 7 is in de tweede serie sterk verbeterd (volgens mij is zelfs het paneel ivm kleurweergave verbeterd), accu zit nu stuk beter denk ik zo... en hij overleefde val van ca 90cm op stenen vloer (beetje lak aan zilveren rand weg).

Met 2e serie bedoel ik toen de 32gb versie uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
cheiron schreef op zondag 21 juli 2013 @ 00:18:
Ik zou wel graag een mini hdmi uitgang zien in de nieuwe nexus. Maar die kans is denk ik niet zo groot..
Laatste geruchten hebben het over een "slim port" zoals op de N4. Geen mhl, maar met zoiets

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

cheiron schreef op zondag 21 juli 2013 @ 00:18:
Ik ga er vanuit dat deze opvolger HDMI heeft, extra kabeltje wel nodig. Kans +90%.

Another Nexus 7 leak shows wireless charging and possible release date

Pagina: 1 ... 43 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)