Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Verwijderd
Dus dacht ik vanwege rare grote die mapje emulated aan gaf 20GB dat het allemaal snel koppelingen waren, nou wat blijkt door het sporen verwijderen van emulated, wat dus niet kan, maak je de hele sd kaart leeg en is echt alles verwijderd.
Dus niet na doen, dat mapje zit er blijkbaar met een goeir reden, want ik dacht dat utorrent het aangemaakt was en het allemaal snelkoppelingen waren.
Middels ES Explorer gezocht vanuit de root en gevonden
Als ik het goed begrijp heeft de Nexus één soort geheugen en wordt er een soort massa-opslag ge-emuleerd.
Dit heeft als nadeel dat je niet als een normale usb-stick kunt benaderen. Daartegenover staan een aantal technische voordelen, die ik voor het gemak weer vergeten ben
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Ja dat heb ik idd gedaan, maar geen teken van leven.Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:28:
[...]
Was de batterij wel geladen ?
Heb je de aan/uit knop vier seconden in gedrukt ?
Ben vanmiddag naar BCC geweest hadden geen meer op voorraad,dat krijgen ze ook niet meer
Alleen nog 16 GB en die hoeft ik niet, dus netjes m'n eurie's terug gekregen.
Als ik een app download in in de playstore dan zie ik snelheden van 4 MB/s (ongeveer bij schatting)
Als ik iets download met mijn windows laptop van diezelfde share haal ik 8-12 MB/s
Nu lees ik hier(XDA) dat je met FTP(zonder de S ervoor) misschien wel 2.8 MB/s haalt. Dat zouden de wireless peoples eens kunnen overwegen.
Yippie kayak, other buckets!
Verwijderd
Het is gewoon wachten op een Android 4.2.1 dat zal vast meeste problemen fixen, bij nieuwe software is wel vaker dat er nog wat bugs in zitten, daarom krijg je die 4.2.1 dat is om bugs te fixen, in dat op zich zijn Nexus devices gewoon bleeding edge.spokje schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:26:
Voor de mensen met 4.2 traagheid, de oplossing: http://www.talkandroid.co...Rumours%2C+and+Updates%29
Ik heb alleen een 10% kortingscode gekregen.jampot1989 schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:43:
Zijn er meer mensen die de kortingsbon van Asus nog niet binnen hebben? Heb hem meteen op de eerste dag ingestuurd, na registratie. Maar nog steeds niks.
Ik had er al een ticket over bij Asus neergelegd. Deze reactie kreeg ik:jampot1989 schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:43:
Zijn er meer mensen die de kortingsbon van Asus nog niet binnen hebben? Heb hem meteen op de eerste dag ingestuurd, na registratie. Maar nog steeds niks.
Op het ogenblik worden er geen bevestiging mails verstuurd na aanleiding van uw registratie.
Uw registratie kunt u controleren op onze website.
Als uw product in uw account voorkomt weet u in ieder geval zeker dat de registratie is gelukt.
Om in aanmerking te komen voor de cashback kunt u een engelstalige email sturen aan shop_tc@asus.com samen met een kopie van uw aankoopbon.
Dan zorgen zij dat u de coupon ontvangt.
Als u verder nog vragen heeft, dan horen wij dat graag.
las net op drippler dat de oplossing voor de vertragingen ligt aan google currentVerwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 16:52:
Ik heb mijn Nexus 7 terug gezet naar Android 4.1.2 wat ik zo zelf gemerkt heb waren er inderdaad wat vertragingen in Android 4.2 maar ik lees online dat 4.2 de buggy release is sinds honeycomb, dus beter wachten op een 4.2.1.
ga naar google current
ga naar opties>instelling
Disable Google Current's background syncing option
restart de nexus 7(is misschien niet nodig maar voor de zekerheid maar even doen)
dit zou de problemen op moeten lossen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2012756
[ Voor 4% gewijzigd door tntkiller op 25-11-2012 14:35 ]
Iseci
Behoorlijk irritant, want ik gebruik deze fuctie best vaak
Flickr PSN ID= cheironnl
Hmm dat heb ik ook iets inderdaad, dacht dat het aan de source lag (internet stream) maar ook als ik een film vanaf de tab afspeel krijg je om de x een hikje.cheiron schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:59:
Sinds ik over ben op 4.2 werkt het streamen van muziek over bleutooth niet zo best meer; ik krijg erg vaak stotteringen in de muziek. Via mijn telefoon (nog op 2.3.4) hebikngeen enkel probleem. Het maakt niet uit of de muziek op het device ataat, of gestreamd wordt via wifi.
nggyu nglyd
Verwijderd
Vind het heel vreemd dat dit zo lang duurt
Klinkt alsof je je N7 via een USB poort oplaadt. Dat kan, afhankelijk van die USB poort, inderdaad enorm traag zijn. Toch op 220v adapter aan het opladen? Dan geen idee waarom het trager zou kunnen gaan dan gebruik.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:10:
Ik heb de Nexus nu een weekje. Mooi , maar het opladen duurt gruwelijk lang. Zelfs bij gebruik aan de op lader zie je de batterij teruglopen. Zijn er meer mensen die dat ervaren?
pepernooot
Mijn vrouw had dat laatst ook met haar Galaxy S3. Even goed het stof van de connector afblazen en vervolgens ook schoonmaken in het device zelf, hielp. Met viezigheid kan ie soms niet alle power trekken die nodig is lijkt het. Ben benieuwd of het bij jou ook helpt.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:10:
Ik heb de Nexus nu een weekje. Mooi , maar het opladen duurt gruwelijk lang. Zelfs bij gebruik aan de op lader zie je de batterij teruglopen. Zijn er meer mensen die dat ervaren?
Verwijderd
Gewoon via het 220v net, alleen nu wel op een adapter van mijn telefoon.. Zou dat uit kunnen maken?, heb de originele lader weer eens bij mijn ouders laten liggen.dinkelover schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:14:
[...]
Klinkt alsof je je N7 via een USB poort oplaadt. Dat kan, afhankelijk van die USB poort, inderdaad enorm traag zijn. Toch op 220v adapter aan het opladen? Dan geen idee waarom het trager zou kunnen gaan dan gebruik.
Ik was in de gedachte dat het ampère uit die dingen toch altijd gelijk was... Uiteraard via PC/autolader trager, maar via 220 net verwacht ik geen verschil
// googlezoektocht verklaart het hopelijk. Die prutlader geeft slechts 400 ma uit, dat schiet niet op natuurlijk
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 18:32 ]
Dit maakt idd uit, originele lader is veel sneller en een andere lader gebruiken op de nexus is gewoon trager. Las zelfs verhalen dat het kabeltje verschil maakt, maar daar kan ik niks over bevestigen.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:45:
[...]
Gewoon via het 220v net, alleen nu wel op een adapter van mijn telefoon.. Zou dat uit kunnen maken?, heb de originele lader weer eens bij mijn ouders laten liggen.
Ah, bekend dus, gelukkig. Ik zag alleen wat oudere, pre-4.2 zoekresultaten op google. Hopelijk wordt dit snel gefixedVerwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:20:
Dat met die bluetooth is ook een bug van Android 4.2.
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Heb de N7 ook sinds vanmiddag.... Alleen die van mij laadt helemaal niet op, verdikkie!! Hangt nu aan de 220 met originele kabel en lader en helemaal niets, nadda, nakkes... Van de week weer mee terug naar de MM.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:10:
[ Voor 98% gewijzigd door Zerosum op 25-11-2012 22:40 ]
dat heb ik net een aantal post voor je al uitgelegdZerosum schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:16:
Voor diegene die last hebben van lag in 4.2:
Users are reporting severe performance issues after updating their Nexus 7 to Android 4.2. General lag, choppiness, and stuttering performance seem to be plaguing nearly every aspect of the device, from swiping across the home screens, opening the app drawer, typing on the keyboard, scrolling in the browser or even simply unlocking the device. Even getting the screen to turn on takes several seconds after pressing the power button! Needless to say, this is causing quite a frustrating experience for many users, especially since we've grown accustomed to the buttery smoothness of Android 4.1.
I personally experienced all of these issues and more, so I decided to do some research on how to fix it. Turns out the fix is a very simple one. Read on after the break to get the scoop.
If you're one of the poor users experiencing major lag on your Nexus 7 after the Android 4.2 update, here's what you can do to remedy the situation:
Open your app drawer
Open Google Currents
Click the three dots in the top right corner of the app
Tap "Settings"
Uncheck "Enable Background Sync"
Reboot your Nexus 7
That's it. You shouldn't experience anymore lag and you probably won't even need to reboot. For me the difference was night and day. I went an extra step and disabled the app completely just in case. If you want to disable Google Currents for good measure, you can do so by going into your main Settings menu, clicking Apps, swiping to the All category, clicking Google Currents, and then clicking Disable. (If you do this you won't be able to use Google Currents anymore, but at least your Nexus 7 will be back to normal.
We hope this helps you get back to enjoying your Nexus 7.
Iseci
Verwijderd
Dat viel mij ook op met het het gebruik van Spotify.cheiron schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:59:
Sinds ik over ben op 4.2 werkt het streamen van muziek over bleutooth niet zo best meer; ik krijg erg vaak stotteringen in de muziek. Via mijn telefoon (nog op 2.3.4) hebikngeen enkel probleem. Het maakt niet uit of de muziek op het device ataat, of gestreamd wordt via wifi.
Terwijl het gebruik van Tunein Radio geen probleem geeft.
Heeft dus te maken met de applicatie?
Ik ben ook terug naar 4.1.2, andere reden en vermoedelijk permanenter (voor maanden). Maar hoe krijg ik die enorm verschrikkelijke push-notification van de OTA naar 4.2 weg? Die komt echt elke 10 minuten ofzo, enorm irritant. Android heeft de update al gedownload zonder mijn goedkeuren en herinnert mij er om de haverklap aan, wat ik dus permanent niet wil. Enig idee?Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 16:52:
Ik heb mijn Nexus 7 terug gezet naar Android 4.1.2 wat ik zo zelf gemerkt heb waren er inderdaad wat vertragingen in Android 4.2 maar ik lees online dat 4.2 de buggy release is sinds honeycomb, dus beter wachten op een 4.2.1.
pepernooot
XDA: [INFO] Stop OTA update naggingdinkelover schreef op maandag 26 november 2012 @ 01:12:
[...]
Ik ben ook terug naar 4.1.2, andere reden en vermoedelijk permanenter (voor maanden). Maar hoe krijg ik die enorm verschrikkelijke push-notification van de OTA naar 4.2 weg? Die komt echt elke 10 minuten ofzo, enorm irritant. Android heeft de update al gedownload zonder mijn goedkeuren en herinnert mij er om de haverklap aan, wat ik dus permanent niet wil. Enig idee?
[ Voor 255% gewijzigd door jmk op 26-11-2012 05:45 ]
Yippie kayak, other buckets!
Kijk maar eens naar de specificaties van de lader van je telefoon en die van je tablet, de lader van de tablet kan 2x meer stroom leveren.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:45:
[...]
Gewoon via het 220v net, alleen nu wel op een adapter van mijn telefoon.. Zou dat uit kunnen maken?, heb de originele lader weer eens bij mijn ouders laten liggen.
Ik was in de gedachte dat het ampère uit die dingen toch altijd gelijk was... Uiteraard via PC/autolader trager, maar via 220 net verwacht ik geen verschil
// googlezoektocht verklaart het hopelijk. Die prutlader geeft slechts 400 ma uit, dat schiet niet op natuurlijk
Kun je zonder problemen de lader van de Nexus 7 gebruiken om andere micro USB apparaten (bijv. telefoon) op te laden? Of is de Nexus 7 lader te krachtig?Knielen schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:46:
[...]
Kijk maar eens naar de specificaties van de lader van je telefoon en die van je tablet, de lader van de tablet kan 2x meer stroom leveren.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Een lader kan gewoon niet meer leveren dan 1a
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ben nog helaas wel aan het wachten op 4.2.0 update voor m'n Galaxy Nexus.
Goede vraag. December is aanwezig (ook al heb ik niet gecheckt of het aanwezig was bij 4.2.0, al ga ik er vanuit dat het wel afwezig was).partyondude schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:15:
Zit er meer in dan de oplossing voor de december bug?
Waar wil je dat ik even naar kijk?
http://androidcommunity.c...n-heads-to-aosp-20121127/
Tja, foutje. Zelf deze app nog nooit nodig gehad. Goed dat ze snel reageren.
Het ging overigens om een Nexus 7 die ik in augustus in Schotland gekocht had, ik kreeg dus ook netjes een exemplaar met UK lader weer terug
Ik heb nu een OTG kabel, maar er gebeurt niets als ik deze aansluit met een USB flash drive. Nu heb ik wat gegoogled en ik vermoed dat ik de nexus 7 moet rooten om gebruik te kunnen maken van deze optie? Nu ga ik binnenkort op reis en het lijkt mij ideaal om wat USB drives mee te nemen met films en ebooks, en misschien ook als opslag voor de gemaakte foto's.
Ik heb wel een app gevonden in de appstore die aangeeft USB OTG ondersteuning te hebben zonder root. Maar vind de app niet heel fijn werken. En bijvoorbeeld films kijken vanaf de USB werkt niet goed (haperend beeld). Kan iemand bevestigen of het kijken van een film die nog op de USB flash drive staat wel goed werkt als de Nexus geroot is? Of moet ik dan alsnog eerst de film naar het interne geheugen overzetten?
Het kan ook gewoon aan de film (of mediaspeler) liggen. Probeer iig eerst eens om de film intern te zetten en kijken of hij dan wel goed afspeelt.erikjannemann schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:17:
Ik heb een vraagje m.b.t. het gebruiken van USB flash drives via een OTG kabel.
Ik heb nu een OTG kabel, maar er gebeurt niets als ik deze aansluit met een USB flash drive. Nu heb ik wat gegoogled en ik vermoed dat ik de nexus 7 moet rooten om gebruik te kunnen maken van deze optie? Nu ga ik binnenkort op reis en het lijkt mij ideaal om wat USB drives mee te nemen met films en ebooks, en misschien ook als opslag voor de gemaakte foto's.
Ik heb wel een app gevonden in de appstore die aangeeft USB OTG ondersteuning te hebben zonder root. Maar vind de app niet heel fijn werken. En bijvoorbeeld films kijken vanaf de USB werkt niet goed (haperend beeld). Kan iemand bevestigen of het kijken van een film die nog op de USB flash drive staat wel goed werkt als de Nexus geroot is? Of moet ik dan alsnog eerst de film naar het interne geheugen overzetten?
Verder heb je voor OTG inderdaad een app nodig.
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231
Die vraag is letterlijk een aantal posts boven je beantwoord.GerbenKwakkel schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:14:
Mijn HTC Desire S heeft een 5V/1A oplader en mijn Google Nexus 7 een 5V/2A oplader, kan het kwaad om mijn telefoon ook via de Nexus 7 oplader op te laden?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ik maak gebruik van de app Nexus Media Importer, works like a charmerikjannemann schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:17:
Ik heb een vraagje m.b.t. het gebruiken van USB flash drives via een OTG kabel.
Verwijderd
En ook het surfen gebeurd nu uitsluitend met de Nexus 7, ik heb ook mogen ervaren hoe handig OTG wel niet is en hoeveel computer taken mijn Nexus 7 echt kon overnemen, zo had ik een TV serie gedownload via torrents en op USB stick gezet via OTG, bleek mijn TV het formaat niet af te spelen.
Toen heb ik dus een video converter in playstore gezocht en kwam uit op vidcon, ie heeft me netjes die afleveringen geconverteerd en dat ging redelijk snel ook nog, en speelde daarna prima af op mijn TV.

Al met al vind ik batterij duur echt goed, mijn HTC Evo 3D haalt niet eens 2 uur scherm tijd.
Soooooo, no need to root?partyondude schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:38:
[...]
Ik maak gebruik van de app Nexus Media Importer, works like a charmHeb meerdere afleveringen van de Big Bang Theory op stick gezet en dat speelt gewoon vloeiend af
Klinkt me al beter in de oren
Airplane mode betekent toch juist dat WiFi en andere zenders uitstaan?Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:10:
Dat is heel normaal dat je wifi in kunt schakelen, terwijl hij op vliegmodus staat.
Airplane mode is er vooral voor om alle signalen die je niet los kan bedienen uit te zetten. Zoals je GSM en 3G.Olaf van der Spek schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:26:
[...]
Airplane mode betekent toch juist dat WiFi en andere zenders uitstaan?
Wifi en BT schakelen ook mee uit, maar die kun je daarna weer aanzetten, terwijl je GSM en 3G uit blijven.
Weet iemand een handige guide om een Nexus 7 te rooten? Ter info: ik heb er totaal geen ervaring mee. Zijn er ook nadelen (wat als de volgende android update er komt, kan ik die nog wel gewoon installeren?)?
/edit: net geprobeerd met film van dvd kwaliteit. Maar hij wil hem niet soepel afspelen hoor. Iemand enig idee of dat anders is wanneer de Nexus is geroot? Of ligt het misschien aan de leessnelheid van de USB stick?
[ Voor 22% gewijzigd door erikjannemann op 28-11-2012 18:15 ]
Verwijderd
Google Nexus 7 - Rooten en Custom ROM'serikjannemann schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:00:
Hmm dan ga ik het nog maar eens proberen (video afspelen vanaf USB via OTG). Zit me net te bedenken dat het betreffende filmpje misschien teveel van het goede was qua resolutie.
Weet iemand een handige guide om een Nexus 7 te rooten? Ter info: ik heb er totaal geen ervaring mee. Zijn er ook nadelen (wat als de volgende android update er komt, kan ik die nog wel gewoon installeren?)?
/edit: net geprobeerd met film van dvd kwaliteit. Maar hij wil hem niet soepel afspelen hoor. Iemand enig idee of dat anders is wanneer de Nexus is geroot? Of ligt het misschien aan de leessnelheid van de USB stick?
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 20:45 ]
Verwijderd
YouTube: Fast & Smooth - Jelly Bean and Project Butter
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 22:27 ]
Klopt, ik heb gewoon een stock Nexus 7, geen root of andere fratsenNeutraleTeun schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:07:
[...]
Soooooo, no need to root?
Klinkt me al beter in de oren
Voor wat betreft problemen beeldmateriaal afspelen, vreemd.
Big Bang Theory in 720P en films in 1080P gaat echt prima vanaf een redelijk simpele 3 jaar oude USB stick.
[ Voor 25% gewijzigd door partyondude op 28-11-2012 22:03 ]
Kan je de framework truuc met de playstore hier uitvoeren zodat het forceert?
nggyu nglyd
Hmm is dat zo?Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:41:
Die update fixed alleen de December bug.
December heb ik er wel in staan in de Agenda, so far no problems.
nggyu nglyd
Verwijderd
Ja dat is zo, het is ook maar een hele kleine update.Quad schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:47:
[...]
Hmm is dat zo?
December heb ik er wel in staan in de Agenda, so far no problems.
Dacht dat ze ook iets met Bluetooth hadden gefixed trouwens
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Steam/uPlay: EvulKlowne
Verwijderd
Je kan beter kijken op de website /playstore van BS Player of hun het probleem al hebben opgelost.ambi schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:08:
Streamen vanaf NAS werkte niet meer in BS Player onder JB 4.2. Weet er iemand of dit ondertussen terug werkt, want heb niet veel zin om zomaar eventjes opnieuw een upgrade naar JB 4.2 te proberen.
Daar is al een update voor geweest van BSplayer. Bij mij werkt het in ieder geval prima.ambi schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:08:
Streamen vanaf NAS werkte niet meer in BS Player onder JB 4.2. Weet er iemand of dit ondertussen terug werkt, want heb niet veel zin om zomaar eventjes opnieuw een upgrade naar JB 4.2 te proberen.
Waiting on the world to change
Ja, gisteravond toevallig nog met BS player een filmje op mijn NAS zitten bekijken en dat werkt prima.ambi schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:08:
Streamen vanaf NAS werkte niet meer in BS Player onder JB 4.2. Weet er iemand of dit ondertussen terug werkt?
(JB4.2 en inderdaad een upgrade van BS player gedaan)
Bedankt voor de confirmatie
Steam/uPlay: EvulKlowne
Verwijderd
Verwijderd
Ja, met een tweede gmail account in je playstore inloggen, iets downloaden, tweede gmail account verwijderen en het werkt weer.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 06:05:
Meer mensen last van dat na de update naar 4.2.1 je een foutmelding krijgt (RPC:S-5:AEC-0) als je apps wilt downloaden in de market ?
Hoe zit het eigenlijk met de rechten die je moet geven aan een app.
Zo heeft mijn toestel nu updates en wil hij bv Youtube bijwerken, maar dan moet ik de machtiging Camera toestaan en accepteren.
Houdt in dat de app mijn camera, zonder mijn toestemming, altijd kan en mag gebruiken.
Nu vind ik dat natuurlijk niet zo leuk (krijg ik daar uberhaupt een melding van als iemand -app- met mijn cam zit te kloten?)
En zo zijn er meerdere zoals locatiebepaling, gegevensoverdracht/opslag etc.
Optie nee is er niet, behalve de app niet meer gebruiken/installeren/bijwerken.
Vreemd toch?
Telefoonstatus en identiteit lezen.
Kunnen ze zien of ik bel en zelfs naar welk nummer.
Accounts checken.
etc etc
En dit zijn geen rare 3th party apps, maar gewoon de stock ones.
[ Voor 12% gewijzigd door NeutraleTeun op 30-11-2012 15:16 ]
Het is gelukkig zo dat er bij misbruik gelijk heel veel mensen staan te springen, dus je hoeft niet aan te nemen dat het ding zomaar filmpjes gaat maken of uploaden.
Telefoonstatus en identiteit hebben weinig te maken met welke nummers je belt.
Dat zit wel Schnorr.
En tja, daar ben ik nog niet zo zeker over dat heel veel mensen dan zullen gaan springen.
Hoeveel weten nu werkelijk wat ze doen en wanneer iets misbruik is.
Kijk naar Facebook. Moment dat je daar een account aanmaakt sta je al meteen al je rechten over je content af. En het zal nooit verwijderd worden van hun servers.
Het gros van de gebruikers weet dat niet.
Misbruik? Feitelijk niet, ze zeggen het in de voorwaarden, maar... wie leest die nu eigenlijk.
Maar je snapt me punt hopelijk.
En als er een rotte appel tussen zit, dan is Google er nog met hun scanner (alle apps worden *vooraf* gescand), nazorg (apps kunnen uit de Play Store worden geband wanneer Google genoeg meldingen krijgt) en oa. de ratings. Als je echt zo bang bent, dan moet je gewoon alleen apps installeren van bekende ontwikkelaars en apps waarbij de ratings niet op 1 of 2 sterren staan.
Illegale apps laat je dan natuurlijk al helemaal staan.
Verder is dit een beetje offtopic. Er is ook nog een apps-topic voor Android he?
[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 30-11-2012 17:53 ]
Dat zit wel Schnorr.
Kijk hier eens: User Dictionary Managertjaeuhm schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:28:
Het woordenboek van de galaxy nexus moet toch te exporteren zijn naar de nexus 7? Net de N7 binnen maar geen zin om weer 1000 woorden in te voeren..
2 geweldige ontwikkelingen voor de nexus 7. Custom GPU clocks met de M-Kernel, gebruik deze al sinds de A10 revisie, volop in ontwikkeling dus alleen voor de mensen die graag de max uit hun nexus 7 willen persen. Het gaat hier overigens wel om een goeie balance tussen performance en batterijduur. De laatste A17 (4.2.1 only) maar het mogelijk om je gpu te oc'en op een snelheid die jij voor ogen hebt. Ga hem vanavond testen. Maar ik ben al tevreden met 520mhz (446 is default geloof ik). Cpu is capped op max 1600mhz. Heb hem zelf runnen op 1.5ghz. Maar moet eerlijk zeggen dat de overige tegra cores echt nooit bezig zijn maar het gros van de tijd op off staan, zelfs in de meeste games.
De andere tip is OTG support zonder 3rd party's apps. Deze lijkt er ook aan te komen.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Werkt! Dank je. Meer dan 700 woorden toegevoegd. Vaak ook engels tussen het Nederlands door.
Kijk eens naar het aantal apps die "wifi passwords hacken" of "speed up internet". Die volkomen onzin zijn, maar 4-5 sterren hebben omdat ze je constant pop-ups geven die zeggen dat je 5 sterren moet geven.Stukfruit schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:52:
Ik bedoelde dat het voor de app in kwestie daar weinig mee te maken heeft. En dat dit ook voor de meeste andere apps geldt. Veel apps hebben de permissie zelfs alleen maar omdat het automatisch wordt toegevoegd door de Android SDK of omdat het nodig is voor advertenties of scoresystemen (om unieke gebruikers te kunnen zien).
En als er een rotte appel tussen zit, dan is Google er nog met hun scanner (alle apps worden *vooraf* gescand), nazorg (apps kunnen uit de Play Store worden geband wanneer Google genoeg meldingen krijgt) en oa. de ratings. Als je echt zo bang bent, dan moet je gewoon alleen apps installeren van bekende ontwikkelaars en apps waarbij de ratings niet op 1 of 2 sterren staan.
Illegale apps laat je dan natuurlijk al helemaal staan.
Verder is dit een beetje offtopic. Er is ook nog een apps-topic voor Android he?
Verwijderd
In hoe verre denk je dat de batterij duur er onder lijdt? Ik overclock normaal ook wel graag mijn devices, maar ik geloof wel dat de batterij dan flink snellere leeg gaat.MaDLiVe schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 09:39:
[...]
Kijk hier eens: User Dictionary Manager
2 geweldige ontwikkelingen voor de nexus 7. Custom GPU clocks met de M-Kernel, gebruik deze al sinds de A10 revisie, volop in ontwikkeling dus alleen voor de mensen die graag de max uit hun nexus 7 willen persen. Het gaat hier overigens wel om een goeie balance tussen performance en batterijduur. De laatste A17 (4.2.1 only) maar het mogelijk om je gpu te oc'en op een snelheid die jij voor ogen hebt. Ga hem vanavond testen. Maar ik ben al tevreden met 520mhz (446 is default geloof ik). Cpu is capped op max 1600mhz. Heb hem zelf runnen op 1.5ghz. Maar moet eerlijk zeggen dat de overige tegra cores echt nooit bezig zijn maar het gros van de tijd op off staan, zelfs in de meeste games.
De andere tip is OTG support zonder 3rd party's apps. Deze lijkt er ook aan te komen.
Toen ik net mijn Nexus 7 had heb ik ook wat custom kernels ge draait, maar achteraf bleek stock gewoon het zuinigste.
Merk je die overclock ook echt? Want ik had van zoiets 4x 1.2Ghz met een turbo naar 1.3Ghz is snel genoeg al. Met dat overclocken moet je trouwens wel voorzichtig zijn, ik denk als je de elite kernel zou nemen en als het al werkt zou het denk ik slecht voor levensduur van je Nexus 7 zijn.
Ik zelf denk dat tot 1.6Ghz nog veilig is en wat betreft die GPU zou ik niet hogere gaan dan 520mhz, eigenlijk is die GPU overclock nergens nodig voor, de zware games draaien hoe dan ook op de Nexus 7.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2012 14:41 ]
Deze kernel richt zich dus op een balans van speed en power en is redelijk goed getweaked. Ik heb een type 0 cpu, meest baggere stepping, maar 1500mhz is geen enkel probleem. Tevens als je de cpu power niet nodig hebt schakelen zich maximaal 4 cores uit en draai je alleen op de lp core. Echter in de praktijk zie ik dat vrij weinig gebeuren. 1 van de normale cores blijft altijd aanstaan. Ik moet eerlijk zeggen dan er ik niets van een verminderde accuduur heb gemerkt. Het is bij mij redelijk standaard dat een device 1x per dag aan de lader hangt of zeker minstens 1 keer in de 2 dagen. En dat doe hij met deze kernel @1.5ghz prima. Ik merk dat de multicore ondersteuning voor apps en games nog redelijk bagger is.. Zelfs bij wat nieuwe games zie ik vaak maar 1 core aanstaan (je kan met system tuner de state per core zien). Dus dan weegt die hogere clocksnelheid dus nog wel op tegen het hele multicore gebeuren. En als de rest van de cores toch uitstaan dan zul je daar qua accu performance ook weinig van merken. Governers en I/O schedulers maken ook flink wat verschil in performance heb ik gemerkt.Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 14:38:
[...]
In hoe verre denk je dat de batterij duur er onder lijdt? Ik overclock normaal ook wel graag mijn devices, maar ik geloof wel dat de batterij dan flink snellere leeg gaat.
Toen ik net mijn Nexus 7 had heb ik ook wat custom kernels ge draait, maar achteraf bleek stock gewoon het zuinigste.
Merk je die overclock ook echt? Want ik had van zoiets 4x 1.2Ghz met een turbo naar 1.3Ghz is snel genoeg al.
Dat is dus het mooie van alle nieuwe generaties cpu, het afzonderlijk uitzetten van cores en de verschillende speed states met bijbehorende voltage steppings. Moet eigelijk alleen nog uitvissen hoe ik precies kan achterhalen wat de max frequentie van alle cores aan is.
Verder gewoon een kestie van proberen en ervaringen lezen. Android is zo makkelijk in software proberen en backuppen/restoren. Daarom probeer ik gewoon alles en het kost niet eens zoveel tijd. Haal trouwens in Antutu 12800 punten met deze setup, dat is vrij snel voor een nexus.
Of ik er in de praktijk wat van merk? Eigelijk alleen in games
[ Voor 10% gewijzigd door MaDLiVe op 01-12-2012 15:30 ]
Ja. Ik heb stock rom met root access; geen enkel probleem.darkmushy1995 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 20:05:
Vandaag nieuwe update binnen toch nog een vraagje: kan je deze update doen met root?
BedanktArnieNFW schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 20:08:
[...]
Ja. Ik heb stock rom met root access; geen enkel probleem.
Ook hier last; 12 apps moeten er geupdate worden, en failen allemaal.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 07:41:
[...]
Ja, met een tweede gmail account in je playstore inloggen, iets downloaden, tweede gmail account verwijderen en het werkt weer.
'Fout bij downloaden van 'Google Drive' - Update voor 'Google Drive' kan niet worden gedownload wegens een fout. (Fout bij ophalen van informatie van de server. [RPC:S-5:AEC-0)
Ik heb inderdaad wel (als test) een tweede gmail account erop gezet, maar later ook weer verwijderd. Zou het daar door komen?
Ik zal het account er weer even opzetten, iets downloaden en verwijderen.
Lelijke bug lijkt het..
Edit: nope, ook dan blijf ik foutmeldingen krijgen op mijn account
[ Voor 5% gewijzigd door Kappade op 02-12-2012 13:48 ]
Niet echt een bug denk ik hoor.JRKAP schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:34:
[...]
Ook hier last; 12 apps moeten er geupdate worden, en failen allemaal.
'Fout bij downloaden van 'Google Drive' - Update voor 'Google Drive' kan niet worden gedownload wegens een fout. (Fout bij ophalen van informatie van de server. [RPC:S-5:AEC-0)
[...]
Lelijke bug lijkt het..
Heeft (waarschijnlijk) te maken met het wissen van de Google Framework data.
(heb je dat gedaan om de OTA te versnellen?)
Wissen van de framework data kan
- zorgen dat google play fouten gaat geven
- google-meldingen, van bijvoorbeeld Androidlost of Pushover, niet meer binnenkomen
- vast nog wel wat
verwijder je googleaccount van je telefoon en voeg hem opnieuw toe.
Ik heb ook wel es gelezen dat de fout bij iemand na een tijdje vanzelf weggaat.
HTH
Zie wel of de BT problemen zijn opgelost.
nggyu nglyd
Verwijderd
Oh die kernel die je gebruikt adviseert om op 1.1Ghz te draaien, dat zou betere batterij duur geven, Maja standaard draait op 1.2ghz met een soort turbo naar 1.3Ghz.MaDLiVe schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 14:46:
[...]
Deze kernel richt zich dus op een balans van speed en power en is redelijk goed getweaked. Ik heb een type 0 cpu, meest baggere stepping, maar 1500mhz is geen enkel probleem. Tevens als je de cpu power niet nodig hebt schakelen zich maximaal 4 cores uit en draai je alleen op de lp core. Echter in de praktijk zie ik dat vrij weinig gebeuren. 1 van de normale cores blijft altijd aanstaan. Ik moet eerlijk zeggen dan er ik niets van een verminderde accuduur heb gemerkt. Het is bij mij redelijk standaard dat een device 1x per dag aan de lader hangt of zeker minstens 1 keer in de 2 dagen. En dat doe hij met deze kernel @1.5ghz prima. Ik merk dat de multicore ondersteuning voor apps en games nog redelijk bagger is.. Zelfs bij wat nieuwe games zie ik vaak maar 1 core aanstaan (je kan met system tuner de state per core zien). Dus dan weegt die hogere clocksnelheid dus nog wel op tegen het hele multicore gebeuren. En als de rest van de cores toch uitstaan dan zul je daar qua accu performance ook weinig van merken. Governers en I/O schedulers maken ook flink wat verschil in performance heb ik gemerkt.
Dat is dus het mooie van alle nieuwe generaties cpu, het afzonderlijk uitzetten van cores en de verschillende speed states met bijbehorende voltage steppings. Moet eigelijk alleen nog uitvissen hoe ik precies kan achterhalen wat de max frequentie van alle cores aan is.
Verder gewoon een kestie van proberen en ervaringen lezen. Android is zo makkelijk in software proberen en backuppen/restoren. Daarom probeer ik gewoon alles en het kost niet eens zoveel tijd. Haal trouwens in Antutu 12800 punten met deze setup, dat is vrij snel voor een nexus.
Of ik er in de praktijk wat van merk? Eigelijk alleen in games
In beter batterij duur is iets waar ik natuurlijk wel in geïnteresseerd ben, maar ik geloof er minder in dan vroegere, toen was het standaard dat ik een custom rol en kernel draaide, maja dat zijn HTC devices dan wel.
Bij Nexus 7 zie ik er niet echt voordeel van in.
Geen last van op 4.2.1.FunZip schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:51:
Mijn Nexus komt na de laatste update (4.2.1.) steeds uit zijn standby stand.....gaat in standby maar komt er na 5 sec. spontaan weer uit! Accu giert leeg.....meer mensen met dit probleem?
Dat heb ik inderdaad gedaan! Bedankt voor de uitleg/reactie. Ergens had ik al zon gevoel._Calvin schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:57:
[...]
Niet echt een bug denk ik hoor.
Heeft (waarschijnlijk) te maken met het wissen van de Google Framework data.
(heb je dat gedaan om de OTA te versnellen?)
Wissen van de framework data kanGoogle op deze fout levert snel de volgende oplossing op:
- zorgen dat google play fouten gaat geven
- google-meldingen, van bijvoorbeeld Androidlost of Pushover, niet meer binnenkomen
- vast nog wel wat
verwijder je googleaccount van je telefoon en voeg hem opnieuw toe.
Ik heb ook wel es gelezen dat de fout bij iemand na een tijdje vanzelf weggaat.
HTH
Voortaan ga ik dat niet meer doen; en hoop dat het ook vanzelf weer weggaat.
Verwijderd
Gewoon je Google account verwijderen en opnieuw aanmelden...JRKAP schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:59:
[...]
Dat heb ik inderdaad gedaan! Bedankt voor de uitleg/reactie. Ergens had ik al zon gevoel.
Voortaan ga ik dat niet meer doen; en hoop dat het ook vanzelf weer weggaat.
Helaas laad deze niet op, van alles al geprobeerd. (accu status unknown) en blijft op 0%
Vandaag maar terug om hem om te ruilen voor één welke het wel doet.
Dan pak je toch: GemistPieterAelse schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:05:
RTL XL doet het inderdaad niet meer op 4.2. Er gaat iets fout met het weergeven van programma's in het beginscherm. Hopen dat het snel gefixt wordt, en ondertussen gewoon bugreports versturen
Werkt helaas niet met RTL.
Ben zelf maar teruggegaan naar 4.1.2 want als m'n vriendin geen GTST kan kijken op dit ding dan zijn de rapen gaar
Flickr PSN ID= cheironnl
Yup, zelfde probleem.cheiron schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:32:
Vraagje; is bij jullie de lockscreen besturing voor de google music app ook zo sloom sinds 4.2? Als ik op pauze druk moet ik echt nog 5 seconden wachten voordat een track daadwerkelijk pauzeert.. best hinderlijk. Helaas niet iets dat is opgelost in 4.2.1..
Afgelopen zondag crashte hij gewoon omdat ik muziek wisselde, t scherm begon te knipperen en de X van Nexus verscheen. En daar bleef ie zelfs op hangen, ik moest de powerknop gebruiken om hem te resetten.
Something something
Zojuist ook een 32GB versie van de N7 gekocht en direkt aangesloten op adapter.Justin2000 schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:08:
Gister een 32Gb versie gehaald bij MM Leeuwarden (cadeau van sint voor de vrouw)
Helaas laad deze niet op, van alles al geprobeerd. (accu status unknown) en blijft op 0%
Vandaag maar terug om hem om te ruilen voor één welke het wel doet.
Als de tablet uit staat, krijg ik wel het icoontje dat hij aan het opladen is.
Maar start ik vervolgens de tablet op, dan krijg ik al in het lockscreen de melding "sluit lader aan".
Bij de accu-instellingen zegt hij ook dat de accu-status unknown is en blijft op 0% staan.
Is dit normaal ? Of heb ik een DOA en moet ik ermee terug ?
EDIT : Never mind, blijkbaar was de N7 compleet leeg en dan geeft hij geen accurate spanning weer. Na tijdje op de oplader te hebben gelegen, geeft hij nu wel aan dat hij aan het opladen is (in Android dus).
EDIT 2 : te vroeg gejuigd : batterij blijft op 0% staan, terwijl hij wel zegt dat hij oplaad. Zodra ik de kabel eruit trek, gaat de tablet direkt uit. Ik probeer het even met mijn micro-USB kabel van mijn telefoon, kijken of dat helpt......
[ Voor 21% gewijzigd door speedme op 03-12-2012 15:34 ]
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Soms, heel soms, reageert het lockscreen totaal niet. Of, dan wil ik mijn veeg-code invoeren, en veeg ik een totaal andere code. Iemand ervaring hiermee?
klinkt als een los accu kabeltje ofzo.speedme schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:16:
[...]
Zojuist ook een 32GB versie van de N7 gekocht en direkt aangesloten op adapter.
Als de tablet uit staat, krijg ik wel het icoontje dat hij aan het opladen is.
Maar start ik vervolgens de tablet op, dan krijg ik al in het lockscreen de melding "sluit lader aan".
Bij de accu-instellingen zegt hij ook dat de accu-status unknown is en blijft op 0% staan.
Is dit normaal ? Of heb ik een DOA en moet ik ermee terug ?
EDIT : Never mind, blijkbaar was de N7 compleet leeg en dan geeft hij geen accurate spanning weer. Na tijdje op de oplader te hebben gelegen, geeft hij nu wel aan dat hij aan het opladen is (in Android dus).
EDIT 2 : te vroeg gejuigd : batterij blijft op 0% staan, terwijl hij wel zegt dat hij oplaad. Zodra ik de kabel eruit trek, gaat de tablet direkt uit. Ik probeer het even met mijn micro-USB kabel van mijn telefoon, kijken of dat helpt......
De meegeleverde kabel werkt bij mij goed.. maar een kabel van 1,5 meter werkt nauwelijks.
Waarschijnlijk klemt hij aan de kant van de lader of aan de kant van het aparaat niet goed.
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)