Ik sta naast mijn access point. Wifi analyser geeft maximale uitslag. Maar het icoontje in de status bar geeft amper 1, soms zelfs 0 bars aan. Heel vreemd.
Zelfde hier, vooral irittant bij unlocken van het scherm waarbij ik verschillende keren mijn PIN moet invoeren omdat ie het invoeren van de digits niet kan bijhoudenSeenD schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 09:29:
Hmm 4.2 draait niet echt lekker bij mij. Veel lag en unresponsiveness.
Heb al factory reset gedaan. Maar lijkt niet te helpen. Op 412 werkte ie goed.
BS Player werkt inderdaad ook niet meer voor het afspelen vanaf netwerk.
Steam/uPlay: EvulKlowne
Ik heb Vplayer gekocht, die werkt bijna altijd en als die het niet doet, dan heb ik als alternatief VLC player
Verwijderd
Ook bij mij draait 4.2 niet erg soepel wat betreft het touchscreen.SeenD schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 09:29:
Hmm 4.2 draait niet echt lekker bij mij. Veel lag en unresponsiveness.
Heb al factory reset gedaan. Maar lijkt niet te helpen. Op 412 werkte ie goed.
Daarnaast vertoond de ontlaad grafiek soms zeer vreemde pieken en een stijgende curve alsof hij aan de lader hangt terwijl dat niet het geval is.
Ook zijn de cookies van de RABO app telkens weg.
Hmm heb net 4.2 erop gezet en de auto helderheid lijkt wat kuren te vertonen. Soms lichte flikkering zichtbaar tijdens bijvoorbeeld het browsen met vooral een witte achtergrond. Zet ik de helderheid van automatisch af lijkt alles goed te zijn. Iemand anders dit ook ervaren? Kan mij niet herinneren dat dit voor 4.2 ook zo was.
Ja dat is herkenbaar als ik tweakers laat in de avond check gaat de auto brightness wat loko. gelijk naar 4.2 gegaan dus kan je helaas niet vertellen of het met eerdere fw anders was hier
Dat gesplitste onscreen keyboard van swift type is trouwens erg ok
Dat gesplitste onscreen keyboard van swift type is trouwens erg ok
verkeerde topic.
[ Voor 90% gewijzigd door Errieseeka op 17-11-2012 13:13 ]
Ligt aan de app die je gebruikt.Errieseeka schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:12:
Even een domme vraag: welke video formaten ondersteund de Nexus? Of moet ik een andere video-app downloaden? Thanks
De standaard player heeft graag mp4
Maar ik gebruik bijvoorbeeld "MX player" en die speelt ook moeiteloos .mkv en avi af.
Ja heb ik ook last van, af en toe dan schakelt ie tussen de helderheden, zwaar irritant.keepitfrosty schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 12:50:
Hmm heb net 4.2 erop gezet en de auto helderheid lijkt wat kuren te vertonen. Soms lichte flikkering zichtbaar tijdens bijvoorbeeld het browsen met vooral een witte achtergrond. Zet ik de helderheid van automatisch af lijkt alles goed te zijn. Iemand anders dit ook ervaren? Kan mij niet herinneren dat dit voor 4.2 ook zo was.
Hebben jullie ook soms dat t scherm na een minuut of 2 ineens aan gaat en dan gewoon weer na de ingestelde normale tijd in slaap gaat?
Something something
Even over die 30€ tegoedbon.
Ik heb mijn N7 geregistreerd bij Asus en kreeg een 10% kortingcode?
Komt er nog een mail voor die 30€
Verwijderd
De knop rechts langs de "home button" is ook vernieuwd in 4.2
Hij is nu bruikbaar geworden omdat de screens veel groter zijn geworden dan eerst.
Of lijkt dat maar?
Hij is nu bruikbaar geworden omdat de screens veel groter zijn geworden dan eerst.
Of lijkt dat maar?
Ik denk dat je de €30,- code krijgt als de actie is afgelopen.coob schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:19:
Even over die 30€ tegoedbon.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat zou mooi balen zijn, want als hij dan niet gehonoreerd wordt kun je niets meer beginnen. Ik heb mijn Nexus in de UK gekocht, maar heb hem hier geregistreerd en aangemeld. Als ik dan na de actie de melding krijg dat dit in de UK had gemoeten is het mooi te laatQuad schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:33:
[...]
Ik denk dat je de €30,- code krijgt als de actie is afgelopen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Dus jij probeert de zaak te flessen en dan zou het ASUS' schuld zijn als het niet lukt? Ik heb ook een UK-Nexus, maar dat ik nu niet in aanmerking komt voor deze regeling lijkt me vrij logisch. Daarom speel ik al sinds de zomer met mijn Nexus 7 en niet sinds oktober.
geen december in android 4.2
zit zelf nog op 4.2.1 dus kan het niet checken...
[ Voor 3% gewijzigd door Gohan040 op 17-11-2012 22:40 ]
Klopt, net gecheckt en december mist inderdaadGohan040 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 22:39:
geen december in android 4.2![]()
Het swypen werkt wel echt super goed!
Zoek anders even uit wat de situatie is voordat je iemand beschuldigt van oplichting. Nogal dom en onverantwoordelijk om dit zomaar te roepen.tomhster schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 21:18:
Dus jij probeert de zaak te flessen en dan zou het ASUS' schuld zijn als het niet lukt? Ik heb ook een UK-Nexus, maar dat ik nu niet in aanmerking komt voor deze regeling lijkt me vrij logisch. Daarom speel ik al sinds de zomer met mijn Nexus 7 en niet sinds oktober.
Ten eerste is mijn Nexus binnen de genoemde periode gekocht. Zomerperiode heeft daar niets mee te maken..
Ten tweede staat er niets over het feit dat de Nexus in NL gekocht moet zijn.
En als laatste; in de UK loopt precies dezelfde actie, alleen voor 25 pond ipv 30 Euro. Het zou dus niets uit moeten maken met welke actie je mee doet.
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Zo ik heb de kortingsbon van € 30 gekregen. Dat word denk ik toch maar een Nexus 7 cover bestellen
, het grappige is dat die kortingsbon net genoeg is voor die cover, want er komen ook nog verzendkosten bij.
Verdomme die kortingsbon haalt alleen de korting van het product, de verzendkosten moet je nog steeds betalen.
Verdomme die kortingsbon haalt alleen de korting van het product, de verzendkosten moet je nog steeds betalen.
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2012 09:39 ]
Staat ook zo in de voorwaarden...
3.
De kortingsbon is geldig op "alle ASUS-producten", en niet van toepassing op verpakkingskosten, eventuele belastingen of verzend- en administratiekosten.
NB. Kreeg de bon ook net binnen ... Straks eens kijken, eerst koffiezetten
... een 2e lader is ook wel optie misschien, dat hoesje vind ik maar matig...
3.
De kortingsbon is geldig op "alle ASUS-producten", en niet van toepassing op verpakkingskosten, eventuele belastingen of verzend- en administratiekosten.
NB. Kreeg de bon ook net binnen ... Straks eens kijken, eerst koffiezetten
Zo hier zijn de 30 eurootjes ook binnen .Nu even kijken wat we gaan bestellen .
Hmm net even gekeken maar er valt niet echt veel te bestellen eigenlijk.
Hmm net even gekeken maar er valt niet echt veel te bestellen eigenlijk.
[ Voor 33% gewijzigd door diquan2001 op 18-11-2012 09:55 ]
Verwijderd
Alleen dat hoesje vind ik geen € 6 waard, want het is niks anders dan een tpu case met een flap die los ligt. En een TPU case koop je van eBay voor ongeveer € 3.GeeEs schreef op zondag 18 november 2012 @ 09:50:
Staat ook zo in de voorwaarden...
3.
NB. Kreeg de bon ook net binnen ... Straks eens kijken, eerst koffiezetten... een 2e lader is ook wel optie misschien, dat hoesje vind ik maar matig...
Zou dus eigenlijk ook niet weten wat ik daar moet bestellen, je kunt er hoogsten een muis of toetsenbord bestellen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2012 11:05 ]
Verwijderd
Ik heb me aangemeld bij Asus en de N7 geregistreerd, ben VIP member. Echter, geen mail gehad met verzoek om bon op te sturen, klopt dat?
4.2 valt me nu wel tege soms gaat het scherm gewoon aan(batterij verminderd dan snel.)
had deze ochtend ook last van dat het scherm een beetje flikkert.
Echter ook stom dat de nexus 7 geen mhl ondersteunt. Heb echter wel een manier gevonden waardoor het wel kan maar wel duur is.
Verder is het wel een leuk high end budget ding.
had deze ochtend ook last van dat het scherm een beetje flikkert.
Echter ook stom dat de nexus 7 geen mhl ondersteunt. Heb echter wel een manier gevonden waardoor het wel kan maar wel duur is.
Verder is het wel een leuk high end budget ding.
Vrijdag middag een 32 GB Nexus 7 gehaald en ben er erg blij mee.
Naar aanleiding van bovenstaande berichten wil ik nog even niet upgrade naar 4.2 - ik wacht wel op 4.2.1 o.i.d. denk ik - maar weet iemand hoe je die vervelende pop-ups kunt verhinderen die je wil laten upgraden?
Die verschijnt nu ongeveer ieder uur, kan hem snel wegklikken maar vrees dat een van de overige familieleden hier wel eens op upgrade gaat klikken...
Naar aanleiding van bovenstaande berichten wil ik nog even niet upgrade naar 4.2 - ik wacht wel op 4.2.1 o.i.d. denk ik - maar weet iemand hoe je die vervelende pop-ups kunt verhinderen die je wil laten upgraden?
Die verschijnt nu ongeveer ieder uur, kan hem snel wegklikken maar vrees dat een van de overige familieleden hier wel eens op upgrade gaat klikken...
Nexus7 in de winkel bekeken. Vind het wel gek dat scherm van de ipad mini er scherper uitziet, terwijl de specs juist het tegendeel bewijzen.
Vond de Nexus 7 wel iets zwaarder dan verwacht, ipad mini is toch iets lichter. Het is echt de prijs die het verschil maakt op dit moment voor me.
Ook vond ik het best opvallend in landscape modus in de browsers blijft er weinig ruimte over door de continue zwarte menu balk en de browser balk bovenin. Is dit uit te zetten of niet?
Vond de Nexus 7 wel iets zwaarder dan verwacht, ipad mini is toch iets lichter. Het is echt de prijs die het verschil maakt op dit moment voor me.
Ook vond ik het best opvallend in landscape modus in de browsers blijft er weinig ruimte over door de continue zwarte menu balk en de browser balk bovenin. Is dit uit te zetten of niet?
Volgens mij niet met de reguliere rom, leve custom romsBadname2 schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:54:
NExus7 in de winkel bekeken. Vind het wel gek dat scherm van de ipad mini er scherper uitziet, terwijl de specs juist het tegendeel bewijzen.
Ook vond ik het bes topvallend in landscape modus in de browsers blijft er weinig ruimte over door de continue zwarte menu balk en de browser balk bovenin. Is dit uit te zetten of niet?
Met paranoid android is dit mijn homescreen, alles in één kleine balk onderin:
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Ik heb ook 'last' van dat het auto brightness een turbofunctie lijkt te hebben gekregen in 4.2
op zich niet heel storend, maar gaat veel harder op- en neer dan in 4.1
Verwijderd
Kleine letters gebruiken de derde is de o van OttoBeaM-R schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:20:
Ik krijg steeds de melding dat het serienummer niet klopt bij het registreren van mijn Nexus 7.
Ik vul het nummer in dat op de doos staat achter SSN.
Ik heb de Nexus op 29 september aangeschaft bij de BCC en wilde gebruik maken van de kortingscoupon. Maar krijg hem dus niet geregistreerd. Ik heb het nummer 10 keer gecontroleerd.
Meer mensen hier last van?
Het scherm van de Nexus heeft meer pixels per inch dus zou het er scherper uit moeten zien dan de Ipad mini.Badname2 schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:54:
Nexus7 in de winkel bekeken. Vind het wel gek dat scherm van de ipad mini er scherper uitziet, terwijl de specs juist het tegendeel bewijzen.
28 gram meer gewicht is nou niet echt een wereld van verschil
Zwarte balken zijn niet uit te zetten.
Maar als de prijs voor jou belangrijk is, waarom dan een Apple. Dat type computer is altijd duurder dan de concurrentie. En de aftersales kosten ook meer
Die zijn wel uit te zetten maar niet met de originele rom..... expanded desktop mode b.v bij paranoid android.
Zie de Nexus 7 32Gb met 3G op de Saturn.de site voor 299 euries ..Hmm best interessant lijkt mij .
Ik vind 4.2 ook wat .... ''vervelend''.
Het lockscreen laat elke keer zien dat je kan ''opschuiven'' naar je widgets... wat ik
toch niet ga gebruiken.
Ook de quick-settings stoor ik me aan. In de filmpjes laten ze allemaal zien:
1 vinger vegen is je normale scherm
2 vingers vegen is quick-settings..
Niks dus. Links is normaal, rechts is quick settings.
Ik hoop dat ze dit nog gaan veranderen.
Ook lukt het mij niet om hem te registreren.
Ik hoop dat dit nog lukt, want ik heb er namelijk twee aangeschaft.
Wat dus op 60Euro uitkomt en toch mooi meegenomen
Het lockscreen laat elke keer zien dat je kan ''opschuiven'' naar je widgets... wat ik
toch niet ga gebruiken.
Had laatst al gepost dat ik mijn Nexus 7 ongerepareerd terug had gekregen van Asus, omdat ze het probleem niet konden vinden en de Nexus van mij 100% in orde was (had foto meegestuurd van het probleem).
Gebeld met het service center van Asus toen en jonge die ik aan de telefoon kreeg gaf aan dat mijn probleem lag aan Android. Dit was een zeer instabiel OS en zou dagelijk herstart moeten worden. Na aandringen vanuit mijn kant dat dit onzin was en voor mij gevoel totaal niet klopte met mijn probleem, zei hij dat mijn Nexus 100% in orde was en dat nogmaals opsturen met deze klacht waarschijnlijk niets opleverd (mocht het wel proberen).
Graag jullie mening of dit Android gerelateerd is of dat ik een Apple fan aan de telefoon had?
YouTube: Nexus 7 Screen problem
Denk dat ik maar een nette brief ga opstellen met de link van het filmpje erbij met tekst en uitleg. Want dit kan ook nooit goed zijn voor mijn tablet.
Gebeld met het service center van Asus toen en jonge die ik aan de telefoon kreeg gaf aan dat mijn probleem lag aan Android. Dit was een zeer instabiel OS en zou dagelijk herstart moeten worden. Na aandringen vanuit mijn kant dat dit onzin was en voor mij gevoel totaal niet klopte met mijn probleem, zei hij dat mijn Nexus 100% in orde was en dat nogmaals opsturen met deze klacht waarschijnlijk niets opleverd (mocht het wel proberen).
Graag jullie mening of dit Android gerelateerd is of dat ik een Apple fan aan de telefoon had?
Denk dat ik maar een nette brief ga opstellen met de link van het filmpje erbij met tekst en uitleg. Want dit kan ook nooit goed zijn voor mijn tablet.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Die filmpjes die dat laten zien zijn van de Galaxy Nexus.Dubrillion schreef op maandag 19 november 2012 @ 08:54:
toch niet ga gebruiken.
Zo werkt het namelijk wel op mijn telefoon, op de tab is het idd aan de linker kant of rechter kant de balk naar beneden trekken
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
lol, terug sturen. Nog NOOIT gehad hier op geen enkel Android device. Wat een support zegstijn1309 schreef op maandag 19 november 2012 @ 08:59:
Had laatst al gepost dat ik mijn Nexus 7 ongerepareerd terug had gekregen van Asus, omdat ze het probleem niet konden vinden en de Nexus van mij 100% in orde was (had foto meegestuurd van het probleem).
Ik sta in een winkel naast een reparateur voor smartphones, en als ik het zo zie lijkt het alsof de connector van/naar het scherm niet helemaal goed zit. Het is wel frappant dat zodra het toestel opnieuw opgestart wordt het weg lijkt te zijn.stijn1309 schreef op maandag 19 november 2012 @ 08:59:
Had laatst al gepost dat ik mijn Nexus 7 ongerepareerd terug had gekregen van Asus...
Daarbij is het wel zo dat bij veel reparatiecentra ze onder veel tijdsdruk werken. Ook zullen ze een onderdeel enkel vervangen zodra ze het probleem kunnen reproduceren. Dit omdat veel klanten denken dat er iets mis is het met toestel, terwijl het probleem een andere oorzaak heeft. Wees dus duidelijk in je beschrijving hoe je probleem geproduceerd kan worden. Daarnaast zullen ze het toestel vaak leeghalen voordat ze een probleem proberen te reproduceren. Dit vanwege privacy van de klant, en ook omdat problemen vaak aan de software ligt.
Ook mag de meneer van het service center wel een goede training krijgen. Of een goed mobiel aangezien het lijkt dat hij slechte ervaring met android heeft gehad. Misschien heeft die arme jongen nog een G1.
Verwijderd
Ik heb het hierboven vriendelijk gevraagd, maar het is wel de bedoeling dat je je er aan houd
[ Voor 86% gewijzigd door janvanduschoten op 19-11-2012 11:21 ]
Ik heb m nu 3-4 dagen 32gb versie. Deze heeft links in het midden ook minimale screenlift, maar goed.
Wat ik echter wel vreemd vind is een halve cirkel op de glasplaat na veel vinger afdrukken. Je ziet het niet als scherm aanstaat en je kan hem wegvegen. Maar als je het scherm uitzet en er zijn lekker veel vingervlekken dan zie je rechts in het midden het patroon van een halfronde cirkel. Je ziet het dus niet als het scherm aanstaat, wel als ie uitstaat en je kan het steeds wegvegen. Komt dit jullie bekend voor?
(heb er uiteraard geen koffiemok op gezet ofzo
)
Wat ik echter wel vreemd vind is een halve cirkel op de glasplaat na veel vinger afdrukken. Je ziet het niet als scherm aanstaat en je kan hem wegvegen. Maar als je het scherm uitzet en er zijn lekker veel vingervlekken dan zie je rechts in het midden het patroon van een halfronde cirkel. Je ziet het dus niet als het scherm aanstaat, wel als ie uitstaat en je kan het steeds wegvegen. Komt dit jullie bekend voor?
(heb er uiteraard geen koffiemok op gezet ofzo
[ Voor 5% gewijzigd door KngfCnns op 19-11-2012 12:09 ]
De vaker gesignaleerde screen separation is kennelijk niet opgelost..BatmanHorizon schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:04:
Ik heb m nu 3-4 dagen 32gb versie. Deze heeft links in het midden ook minimale screenlift, maar goed.
Klopt ik heb dat bij alle 2 mijn Nexusjes gehad .De 16gb had ook dus een linkerhelft dat iets hoger uitstak .Daarna de 32gb gekocht en tot mijn verbazing hetzelfde euvel daarop .Maar goed ik vind het niet zo storend en laat het ook gewoon zo zitten .Naar mijn mening functioneert hij met of zonder lift hetzelfde .
wsmaal schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:02:
[...]
De vaker gesignaleerde screen separation is kennelijk niet opgelost..
Indien het scherm gefixeerd iets hoger uitsteekt dan het chassis vind ik eveneens geen probleem, maar als het scherm links-midden los zit dan vind ik dat niet/minder acceptabel.diquan2001 schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:02:
Klopt ik heb dat bij alle 2 mijn Nexusjes gehad .De 16gb had ook dus een linkerhelft dat iets hoger uitstak .Daarna de 32gb gekocht en tot mijn verbazing hetzelfde euvel daarop .Maar goed ik vind het niet zo storend en laat het ook gewoon zo zitten .Naar mijn mening functioneert hij met of zonder lift hetzelfde .
Erg vervelend zelfs! Behalve dat de tablet nu om de haverklap crasht en opnieuw opstart, vliegt de helft van de apps er uit na een paar seconden gebruik, is de overall performance nu vergelijkbaar met een Kruidvat-ramsj tablet van €99,-, doet de wifi de helft van de tijd het niet, bluetooth werkt nauwelijks, GPS fix lukt vaak niet meer, kaarten laden duurt dáááágen, december is verdwenen uit de Personen-app (!), opladen duurt nu ruim 7 uur (eerst was dat 3 uur), het ding is totaal niet meer bruikbaar! En ja ik heb al een harde reset gedaan, niets helpt. Snel terug naar 4.1!Dubrillion schreef op maandag 19 november 2012 @ 08:54:
toch niet ga gebruiken.
Hmm, wat jij omschrijft ervaar ik TOTAAL niet.
4.2 draait top hier!
Heb je al een factory reset gedaan?
met unlocked bootloader en flashen van factory image bedoel ik dan
https://developers.google.com/android/nexus/images
4.2 draait top hier!
Heb je al een factory reset gedaan?
met unlocked bootloader en flashen van factory image bedoel ik dan
https://developers.google.com/android/nexus/images
Ik herken hier helemaal niks van. Het enige wat er misschien is, is dat de tablet een fractie trager is op het homescreen.Benno de Bruin schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:05:
[...]
Erg vervelend zelfs! Behalve dat de tablet nu om de haverklap crasht en opnieuw opstart, vliegt de helft van de apps er uit na een paar seconden gebruik, is de overall performance nu vergelijkbaar met een Kruidvat-ramsj tablet van €99,-, doet de wifi de helft van de tijd het niet, bluetooth werkt nauwelijks, GPS fix lukt vaak niet meer, kaarten laden duurt dáááágen, december is verdwenen uit de Personen-app (!), opladen duurt nu ruim 7 uur (eerst was dat 3 uur), het ding is totaal niet meer bruikbaar! En ja ik heb al een harde reset gedaan, niets helpt. Snel terug naar 4.1!
Verder echt geen problemen
Ik denk niet dat dat aan de update ligt, want je lijkt de enige die al die problemen heeft. Alleen december uit personen is een bekend probleem.Benno de Bruin schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:05:
[...]
Erg vervelend zelfs! Behalve dat de tablet nu om de haverklap crasht en opnieuw opstart, vliegt de helft van de apps er uit na een paar seconden gebruik, is de overall performance nu vergelijkbaar met een Kruidvat-ramsj tablet van €99,-, doet de wifi de helft van de tijd het niet, bluetooth werkt nauwelijks, GPS fix lukt vaak niet meer, kaarten laden duurt dáááágen, december is verdwenen uit de Personen-app (!), opladen duurt nu ruim 7 uur (eerst was dat 3 uur), het ding is totaal niet meer bruikbaar! En ja ik heb al een harde reset gedaan, niets helpt. Snel terug naar 4.1!
Voor de mensen die de (irritante) widget mogelijkheid willen uitschakelen op het lockscreen in 4.2 :
Google Play: Lockscreen Policy
[ Voor 13% gewijzigd door Kappade op 19-11-2012 23:30 ]
Verwijderd
Ik zit juist te wachten op extra widgets op het lockscreen.JRKAP schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:30:
Voor de mensen die de (irritante) widget mogelijkheid willen uitschakelen op het lockscreen in 4.2 :
Skype bijvoorbeeld, inkomende oproepen aannemen.
Moet voor een smartphone ook fijn zijn om snel te kunnen bellen vanuit je contact lijstje.
Of Whatsapp, facebook, twitter, Linkedin update
precies. Laat mij mijn eigen widgets bepalen.Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:43:
[...]
Ik zit juist te wachten op extra widgets op het lockscreen.
Skype bijvoorbeeld, inkomende oproepen aannemen.
Moet voor een smartphone ook fijn zijn om snel te kunnen bellen vanuit je contact lijstje.
Of Whatsapp, facebook, twitter, Linkedin update
Ik werk vanuit een andere mail app. En die kan ik niet toevoegen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik krijg net een update van HD Widgets, en sindsdien kan ik daarvan ook een widget in mijn lockscreen plaatsen. Het lijkt dus ook voor andere fabrikanten open te staan. Goed nieuws dusVerwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:43:
[...]
Ik zit juist te wachten op extra widgets op het lockscreen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Vandaag een Nexus aangeschaft. Erg tevreden mee zover. Mooi apparaat! Maar ik wil er graag nog een hoesje bij. Iets ter bescherming. Heb wat rondgezocht (er zijn er nogal wat) en deze leek mij erg mooi en handig:
http://www.amazon.com/gp/...ode=as2&tag=paugooshub-20
Maar via amazon.com kan er niet verstuurd worden naar Nederland. Amazon.co.uk levert deze case weer niet. Heeft iemand deze case toevallig ergens gezien? Of iets dat er op lijkt? Heb al wel cases gezien die er op lijken, maar die hebben de voorkant van de tablet in leer of iets dergelijks. Dat wil ik niet. Het inklik design van deze case vind ik juist mooi.
En is het mogelijk om audiocodec DTS af te spelen op de nexus?
Maar via amazon.com kan er niet verstuurd worden naar Nederland. Amazon.co.uk levert deze case weer niet. Heeft iemand deze case toevallig ergens gezien? Of iets dat er op lijkt? Heb al wel cases gezien die er op lijken, maar die hebben de voorkant van de tablet in leer of iets dergelijks. Dat wil ik niet. Het inklik design van deze case vind ik juist mooi.
Accessoires voor de Google Nexus 7 by ASUS Hier hoort het thuis.erikjannemann schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:30:
Vandaag een Nexus aangeschaft. Erg tevreden mee zover. Mooi apparaat! Maar ik wil er graag nog een hoesje bij. Iets ter bescherming. Heb wat rondgezocht (er zijn er nogal wat) en deze leek mij erg mooi en handig:
⏩ PVOutput☀️
Excuus, scheel gekeken schijnbaar. Dacht dat er geen ander topic was.
Dit item komt niet van amazon, maar van een reseller. Daarom heeft amazon.co.uk hem niet, en daarom verschepen ze ook niet naar NL (doen amazon.com normaal namelijk wel).erikjannemann schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:30:
En die reseller is niet eens de producent.
Hij is ook te koop bij andere shops:
http://www.aliexpress.com...xus/102789_615682112.html
alleen een beetje duur shipping.
Het is mogelijk om DTS af te spelen op de Nexus 7. Dit heeft meer te maken met de mediaplayer die je kiest dan android/nexus. Helaas bieden op dit moment bar weinig mediaplayers DTS support. De meeste hebben het vanwege license-issues uit de app gehaalderikjannemann schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:30:
No guts, no glory!
Je kan vaak een externe codec installeren of zelf zelf "builden" om DTS werkend te krijgen. Hier staat een artikel op XDA hierover:KillGhost schreef op woensdag 21 november 2012 @ 00:24:
[...]
Het is mogelijk om DTS af te spelen op de Nexus 7. Dit heeft meer te maken met de mediaplayer die je kiest dan android/nexus. Helaas bieden op dit moment bar weinig mediaplayers DTS support. De meeste hebben het vanwege license-issues uit de app gehaaldJe kan kijken naar oudere versies van bijvoorbeeld mxplayer of vplayer. Als iemand nog een app weet die nog wel DTS heeft, dan hoor ik dat ook graag
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1831111
Yippie kayak, other buckets!
Verwijderd
Het heeft ook weinig zin om om DTS af te kunnen spelen op een Nexus.
1: je hebt maar beperkte opslag ruimte op de Nexus, de DTS stream van een film neemt al gauw 20% in van de opslagruimte.
2: De Nexus beschikt niet over een HDMI out en beschikt alleen maar over 2 speakers dus het is vrij nutteloos al zou die het wel kunnen.
1: je hebt maar beperkte opslag ruimte op de Nexus, de DTS stream van een film neemt al gauw 20% in van de opslagruimte.
2: De Nexus beschikt niet over een HDMI out en beschikt alleen maar over 2 speakers dus het is vrij nutteloos al zou die het wel kunnen.
het gaat niet om het nut ervan.
Het gaat erom dat het in een film zit bijvoorbeeld op mijn NAS staat.
Ik heb geen zin om er moeite in te moeten steken een andere versie te downloaden, of om de boel te converteren.
DTS moet gewoon werken
Ik heb geen zin om er moeite in te moeten steken een andere versie te downloaden, of om de boel te converteren.
DTS moet gewoon werken
Verwijderd
Ik zie het niet gebeuren dat de Nexus of welk ander android apparaat native DTS zal kunnen afspelen.cypher21 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:40:
DTS moet gewoon werken
Aangezien het gewoon met licentiekosten heeft te maken en het feit dat Android open source is en DTS niet
Als het er dan wel komt dan is dat via een applicatie door derde. En of je die dan via de play market zal kunnen instaleren is ook maar de vraag.
Wat heeft het dan met je nexus te maken?cypher21 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:40:
DTS moet gewoon werken
De meeste mediaspelers zullen DTS gewoon downmixen als je het probeert af te spelen op een apparaat dat geen DTS aan kan.
Veel mediaspelers op android ondersteunen juist dat downmixen niet.RocketKoen schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:33:
[...]
Wat heeft het dan met je nexus te maken?
De meeste mediaspelers zullen DTS gewoon downmixen als je het probeert af te spelen op een apparaat dat geen DTS aan kan.
Daar gaat het toch om? Of lees ik nu iets verkeerd?
Ik hoef idd absoluut geen DTS audio op mijn tablet, dat heeft idd totaal geen nut. maar ik wil wel dat DTS gedownmixed word
Ik weet dat dat kan, maar ik heb liever gewoon een kant en klare oplossing. Ik heb al helemaal geen zin om eerst films of series door een converter heen te gooien. Een aantal spelers hadden nog wel DTS support, maar dit is steeds minder aan het worden. Vplayer heeft sinds 11 november oid ook geen DTS support meer. Die thread had ik eerder ook al bekeken.jmk schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:00:
[...]
Je kan vaak een externe codec installeren of zelf zelf "builden" om DTS werkend te krijgen. Hier staat een artikel op XDA hierover:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1831111
Daar gaat het inderdaad om. Het gaat om het downmixen zodat je in ieder geval geluid te horen krijgt. Ik wil gewoon lekker in de trein een serie of film kunnen zien zonder eerst te moeten converten oid. Ik wil de Nexus dus niet gebruiken om aan mijn tv ofzo te hangen. Daar heb ik wel andere apparaten voor om films op de tv te kijkencypher21 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:42:
[...]
Veel mediaspelers op android ondersteunen juist dat downmixen niet.
Daar gaat het toch om? Of lees ik nu iets verkeerd?
Ik hoef idd absoluut geen DTS audio op mijn tablet, dat heeft idd totaal geen nut. maar ik wil wel dat DTS gedownmixed word
Zie bovenstaand verhaal. De meeste mediaspelers op android stoppen met DTS downmix support.RocketKoen schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:33:
[...]
Wat heeft het dan met je nexus te maken?
[ Voor 13% gewijzigd door KillGhost op 21-11-2012 12:26 ]
No guts, no glory!
In dat geval. Ik gebruik MX player. Als je daar de "HW sound" uitzet, downmixed hij netjes.
Dat werkt iig bij 720p serie downloads. Geen idee of die met DTS of niet.
Dat werkt iig bij 720p serie downloads. Geen idee of die met DTS of niet.
Verwijderd
Voor series kan toch lonen of even te converten naar .mp4 in handbrake met android high setting, ik heb dat gedaan en ging van 1.5gb per file naar iets van 800mb.
teveel moeite, ik weet niet hoeveel afleveringen jij op een dag kijkt, maar meer dan twee onderweg zal het niet worden lijkt me?
kun je die er 's avonds weer afgooien.
Ik kijk zelf alleen thuis een keer iets op de tablet als ik in bed lig, en dat stream ik van de NAS, dus converten ga ik niet doen
kun je die er 's avonds weer afgooien.
Ik kijk zelf alleen thuis een keer iets op de tablet als ik in bed lig, en dat stream ik van de NAS, dus converten ga ik niet doen
Verwijderd
Ik zet dan ook een heel seizoen van een tv serie op de Nexus 7, dus als ik 12 afleveringen bij een gespaard heb kan ik die mooi in vliegtuig kijken.
En dan loont dat converteren echt, 6 afleveringen van The Walking Death seizoen 3 zijn al 8,55GB groot en die ruimte heb ik dus al niet op de Nexus 7 over.
En geconverteerd zijn die 6 afleveringen dus 4,71 GB en word het ook volledige met hardware ondersteuning afgespeeld wat ten goede komt voor de batterij, want doe 9 a 10 uur video afspelen haal je alleen als de video met hardware decodering afgespeeld word.
En dan loont dat converteren echt, 6 afleveringen van The Walking Death seizoen 3 zijn al 8,55GB groot en die ruimte heb ik dus al niet op de Nexus 7 over.
En geconverteerd zijn die 6 afleveringen dus 4,71 GB en word het ook volledige met hardware ondersteuning afgespeeld wat ten goede komt voor de batterij, want doe 9 a 10 uur video afspelen haal je alleen als de video met hardware decodering afgespeeld word.
Tsja, ok
Maar hoe vaak zit jij in het vliegtuig?
Ik maar 2x - 4x per jaar met vakanties namelijk
Maar hoe vaak zit jij in het vliegtuig?
Ik maar 2x - 4x per jaar met vakanties namelijk
Verwijderd
Uh alleen al 2x op de heenweg en dan nog 2x een binnenlandse vlucht en dan weer terug op terug weg 2x. Maar je snap het denk ik wel, met vliegreizen is converteren wel lonend, dan gaat het erom om zoveel mogelijk media erop te krijgen.
Ja precies, voor een vakantie oid is het wel nuttig, maar anders totaal niet.
Moet zeggen dat OTG ook goed werkt. 32gb usb stick stond vol met (niet geconverteerde
) films toen ik laatst een lang weekend wegging.
Las wel dat stickmount nu met 4.2 niet werkt, maar heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd
Moet zeggen dat OTG ook goed werkt. 32gb usb stick stond vol met (niet geconverteerde
Las wel dat stickmount nu met 4.2 niet werkt, maar heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd
Klein verlengkabeltje om de USB stick een beetje handig weg te kunnen stoppen en klaar. Beide methodes zijn voor mij een van DE redenen om uiteindlijk naast mijn S3 toch een N7 aan te schaffen. Heb ook een iPad mini omdat ik iOS apps maak en dan is het pas echt een toestand als je wat series bij je wilt hebben.
Vmu
Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn rooted nexus kan updaten?
Ik heb hier al iets gelezen dat je broken files moet fixen, maar hoe doe ik dat?
Op XDA kwam ik dit tegen:
http://forum.xda-develope...read.php?t=1990814&page=9
Maar ik krijg ADB niet werkend op windows 8..
Ik heb hier al iets gelezen dat je broken files moet fixen, maar hoe doe ik dat?
Verwijderd
Die hebt ik dus ook, maar de OTG kan mijn 640GB schijf bijvoorbeeld niet aan die heeft te weinig power, maar als ik een telefoon met micro sd card heb dan kan ik dat kaartje in zo usb lezer stoppen en voila ik kan bij de bestanden die op dat kaartje opgeslagen zijn.Vmu schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:38:
Klein verlengkabeltje om de USB stick een beetje handig weg te kunnen stoppen en klaar. Beide methodes zijn voor mij een van DE redenen om uiteindlijk naast mijn S3 toch een N7 aan te schaffen. Heb ook een iPad mini omdat ik iOS apps maak en dan is het pas echt een toestand als je wat series bij je wilt hebben.
Daarvoor kun je in Google Nexus 7 - Rooten en Custom ROM's terecht.Haas_nl schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:52:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn rooted nexus kan updaten?
Inderdaad, dat zou nog het mooiste zijn. Zo een otg kabeltje is weliswaar klein maar dan zou ik misschien toch kiezen voor converteren en intern opslaan. Of misschien een tussenvorm: Opslaan op een grote stick of iets en dan daar vanaf steeds zo veel mogelijk naar het eigen geheugen overhevelen zodat je niet steeds met dat kabeltje zit.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:08:
[...]
Die hebt ik dus ook, maar de OTG kan mijn 640GB schijf bijvoorbeeld niet aan die heeft te weinig power, maar als ik een telefoon met micro sd card heb dan kan ik dat kaartje in zo usb lezer stoppen en voila ik kan bij de bestanden die op dat kaartje opgeslagen zijn.
Vmu
Moet je eens kijken naar die mooie topicwaarschuwing, daarin kun je vinden waarom deze post offtopic was.
[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 22-11-2012 08:37 ]
Ik lees btrekkelijk weinig dat mensen al de 30,- terug hebben gekregen. Ik heb nog helemaal niets gehoord via een mailtje of zoiets dat er iets mijn kant op gaat komen. Al sturen ze maar een mailtje waarin de intentie wordt uitgesproken ergens in de toekomst 30,- te storten op mijn account. Helemaal niks. Slechte zaak. Wilde ik even kwijt. Voor de rest dik tevreden over de tablet afgezien van een beetje screenlift.
Vanochtend goed geschrokken, zoonlief liet em uit zijn handen vallen, facedown op het parket. Doffe knal maar gelukkig geen schrammetje. Ik was bang voor screenlift daardoor, maar niks van te zien gelukkig.
Dit zijn van die "testen" die je niet wilt en toch gebeuren ze ;-)
Ik heb wel inmiddels de 30 eur voucher gekregen .Maar eigenlijk kan je er niet veel mee .Je kan of een cover kopen voor je Nexus (die ik al heb) of een Lader (hebben we ook al ) .Dus ja was het echt het wachten waard??Ik weet het nog ff niet.. 
MAGDATTT schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:59:
Ik lees btrekkelijk weinig dat mensen al de 30,- terug hebben gekregen. Ik heb nog helemaal niets gehoord via een mailtje of zoiets dat er iets mijn kant op gaat komen. Al sturen ze maar een mailtje waarin de intentie wordt uitgesproken ergens in de toekomst 30,- te storten op mijn account. Helemaal niks. Slechte zaak. Wilde ik even kwijt. Voor de rest dik tevreden over de tablet afgezien van een beetje screenlift.
Verwijderd
Vanaf welke hoogte is hij dan gevallen?Zerosum schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:14:
Vanochtend goed geschrokken, zoonlief liet em uit zijn handen vallen, facedown op het parket. Doffe knal maar gelukkig geen schrammetje. Ik was bang voor screenlift daardoor, maar niks van te zien gelukkig.
Een klein metertje, hoog genoeg voor een flinke klap.
Ik heb inderdaad een droptest gezien met de ipad3, ipad mini en de nexus 7. Vanaf 1m20Zerosum schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:22:
Een klein metertje, hoog genoeg voor een flinke klap.
Daar liep de nexus toch een flinke ster op bij een platte val. (de ipad was volledig verwoest)
Die droptest ging op beton meen ik, mijn geluk is het houten parket geweest :-)
Op betontegels ja. Die veren iets minder goed mee.Zerosum schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:35:
Die droptest ging op beton meen ik, mijn geluk is het houten parket geweest :-)
Met de test waar hij op zn hoek viel was het resultaat helemaal dramatisch.
Misschien is dit een dubbele post, maar ik heb deze vraag nog niet kunnen vinden:
Ik probeer bestanden naar mijn Nexus 7 te kopiëren, zowel via USB als via Wifi met behulp van de my computer app. Als ik via USB kopieer worden de bestanden (bijvoorbeeld muziek) in de muziekspeler zichtbaar. Als ik het probeer via Wifi worden ze wel gekopieerd, maar zijn ze niet zichtbaar in de muziekspeler. De nexus heeft sowieso een groot aantal locaties met dezelfde naam (music) die naar dezelfde inhoud verwijzen. Is er één locatie waar de bestanden wel overkomen? Of is er een andere reden waarom het systeem Wifi transfer niet herkent?
Ik probeer bestanden naar mijn Nexus 7 te kopiëren, zowel via USB als via Wifi met behulp van de my computer app. Als ik via USB kopieer worden de bestanden (bijvoorbeeld muziek) in de muziekspeler zichtbaar. Als ik het probeer via Wifi worden ze wel gekopieerd, maar zijn ze niet zichtbaar in de muziekspeler. De nexus heeft sowieso een groot aantal locaties met dezelfde naam (music) die naar dezelfde inhoud verwijzen. Is er één locatie waar de bestanden wel overkomen? Of is er een andere reden waarom het systeem Wifi transfer niet herkent?
MBi
Android scant op de achtergrond alle media van de interne SD. Na USB-transfer gebeurd dat automatisch, na wifi kennelijk niet. Je zou kunnen proberen of opnieuw opstarten van de N7 wel help. Daarnaast zijn er veel apps die je kan laten scannen naar media(handmatig scannen forceren dus). Je kan de media in ieder geval in elke map zetten die jij logisch vind zodat je het later terug vind.Binkem schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:25:
Misschien is dit een dubbele post, maar ik heb deze vraag nog niet kunnen vinden:
Yippie kayak, other buckets!
Ik had hetzelfde probleem, wat mp3'tjes van mijn nas naar mijn N7 gekopieerd, maar werden niet gezien in de muziekspeler. Wat bij mij hielp is om via een filemanager even naar de liedjes te gaan en 1 liedje aanklikken zodat deze opent. Hierna herkende hij de liedjes wel op de N7 in de muziekspelers.jmk schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 00:14:
[...]
Android scant op de achtergrond alle media van de interne SD. Na USB-transfer gebeurd dat automatisch, na wifi kennelijk niet. Je zou kunnen proberen of opnieuw opstarten van de N7 wel help. Daarnaast zijn er veel apps die je kan laten scannen naar media(handmatig scannen forceren dus). Je kan de media in ieder geval in elke map zetten die jij logisch vind zodat je het later terug vind.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Een herstart werkte bij mij. Wel lastig bij een apparaat dat normaliter alleen bij grote updates herstart wordt.
MBi
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Heb gister mijn Nexus 7 gehaald bij BCC :-)
Na uitpakken aangezet als hij in de stand-by ging moest ik hem opnieuw op starten??? ( start knop langer in gedrukt houden ) dit vond ik al raar ,maar dacht misschien verhelpt de update dit probleem
kreeg vrij snel update binnen 4.2 .Hierna lekker mee zitten spelen en wat apps er op gezet enz enz
Gisteravond opgeladen en vanmorgen wilde m'n n7 aanzetten en juist hij wilde niet meer starten
Zo juist terug in de doos gedaan en morgen gaat die terug naar BCC
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt ?kan ik dit zelf oplossen of is het een doa ??
Na uitpakken aangezet als hij in de stand-by ging moest ik hem opnieuw op starten??? ( start knop langer in gedrukt houden ) dit vond ik al raar ,maar dacht misschien verhelpt de update dit probleem
kreeg vrij snel update binnen 4.2 .Hierna lekker mee zitten spelen en wat apps er op gezet enz enz
Gisteravond opgeladen en vanmorgen wilde m'n n7 aanzetten en juist hij wilde niet meer starten
Zo juist terug in de doos gedaan en morgen gaat die terug naar BCC
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt ?kan ik dit zelf oplossen of is het een doa ??
Net de kortingsbon van 30 euro ontvangen. Had er hier weinig over gelezen dus het leek me wel zo aardig om even te laten weten dat het er aan zit te komen
Yup, ik ook. Maar een travelcover besteld, moet toch watMrMaxedTank schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 21:48:
Net de kortingsbon van 30 euro ontvangen. Had er hier weinig over gelezen dus het leek me wel zo aardig om even te laten weten dat het er aan zit te komen
Ik heb de bon ook binnen, maar weet ook nog niet wat ik moet bestellen
Ik heb onderstaande besteld:

Externe HDD met USB 3 500GB van 109,- voor 49,-
Inclusief verzendkosten.
Edit: Met betrekking tot de bon kan je beter in Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic kijken
(om een tijdelijk retourtje vagevuur te voorkomen.)

Externe HDD met USB 3 500GB van 109,- voor 49,-
Inclusief verzendkosten.
Edit: Met betrekking tot de bon kan je beter in Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic kijken
[ Voor 36% gewijzigd door Quad op 24-11-2012 01:13 ]
⏩ PVOutput☀️
zijn die dingen normaal ook al geen 50 tientjes?
edit: ja dus
pricewatch: Verbatim Store'n'Go Portable Hard Drive 500GB Zwart
edit: ja dus
pricewatch: Verbatim Store'n'Go Portable Hard Drive 500GB Zwart
Ik heb in de Saturn (Amersfoort) gehoord, dat de 16G daar pas in prijs wordt verlaagd naar EUR 199 als ze de 32G binnen hebben. (er ligt nu een hele volle bak 16G voor EUR 249, p/st uiteraard)
Ik heb deze rugzak maar besteld
https://shop.asus.nl/shop...Laptop-Rugzak,-Bruin.aspx
Werd €8,40. En had tot nog een nieuwe nodig voor mijn laptop.
https://shop.asus.nl/shop...Laptop-Rugzak,-Bruin.aspx
Werd €8,40. En had tot nog een nieuwe nodig voor mijn laptop.
Verwijderd
Was de batterij wel geladen ?stbed schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 20:57:
Heb je de aan/uit knop vier seconden in gedrukt ?
Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)