• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11 16:18
Ff Google Services framework data wissen en je kan updaten. Soms kost het een paar keer voordat ie hem pakt.

Duurt wel paar uur voordat je mail weer synchroniseert maar dit herstelt zichzelf weer. Ik draai met tevredenheid 4.2 :-)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:53
Ben alleen mijn root kwijt doordat ik ook alle data kwijt ben helaas.
Maak ik mij niet verder druk om, maar wil graag weer NFS Most Wanted er weer op zetten, maar Titanium backup werkt alleen met root :+.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-10 11:20

nimm2

.

Vanochtend OTA update naar android 4.2 ontvangen en geïnstalleerd. Conclusie: het werkt!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik ben altijd te ongeduldig om te wachten op een OTA melding :P

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31
OTA binnen, 1e indruk: Goed! Wel ff wennen met die nieuwe klok en dat dual-notification bar ding.

Is rooten trouwens gewoon een kwestie van binaries flashen en de app installeren?

[ Voor 30% gewijzigd door tobitronics op 14-11-2012 13:02 ]

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-11 08:36
heb hem nu ook binnen.
het werken met 2 accounts vind ik wel handig.
gelijk getest.

de 2 notificatiebars vind ik onhandig. ze hadden beter de versie van de galaxy nexus kunnen gebruiken.

hoe dan ook, echt leuk dat ik mn prive dingen ook op de tablet kan zetten zonder dat een ieder eraan kan komen.

• cypher21
ik ben nog niet echt gecharmeerd van die meerdere gebruikers accounts.

Gisteravond ff snel een voor mijn vriendin aangemaakt, ellende is dat zij geen enkele van de geinstalleerde apps heeft.
Ze moet haar eigen google account gebruiken, en zal ook eigen apps (opnieuw) moeten installeren.

Beetje data vervuiling aangezien een hoop apps die zij wilt gaan gebruiken er al op staan, en op deze manier er dus twee keer op komen te staan.

Daarnaast mis ik eigenlijk de optie voor een "non administrator" account zeg maar.
gewoon een account voor de kids, waarbij een aantal spellen erop staan, en niets meer dan dat. Maar ook dat is niet mogelijk (althans, kwam ik zo snel niet tegen)
Iedere account moet een eigen google account hebben

• spokje
Ik vind het wel logisch dat ieder account een eigen google account moet hebben. Zo kan elk account op de playstore komen, zonder dat het hoofdaccount beinvloed wordt door purchases oid.

Wmb hadden er ook meer opties mogen komen voor administrator/non-administrator, hoewel er wel owner bij het hoofdaccount staat en deze ook veel meer rechten lijkt te hebben, maar ik had ook graag gewilt dat ik veel apps kan aanvinken dat die ook in het andere account beschikbaar moeten zijn. Nu speelt mijn vriendin alleen Ruzzle dusja, maar als je een actieve vriendin op dat gebied hebt, kan het lastig zijn ja :P

Er komt vast wel weer een 4.2.1 :)

Moet zeggen dat ik dat gesture typing echt verschrikkelijk vind werken. Gaat imo ook een stuk trager dan gewoon typen:?

[ Voor 11% gewijzigd door spokje op 14-11-2012 13:39 ]

Verwijderd

tobitronics schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:56:
OTA binnen, 1e indruk: Goed! Wel ff wennen met die nieuwe klok en dat dual-notification bar ding.

Is rooten trouwens gewoon een kwestie van binaries flashen en de app installeren?
Idd wennen.

Rooten door je door via Google Play: OTA RootKeeper eerst in versie 4.1.x een backup van je 'root' te maken. Dan upgraden en dan de 'root' restoren. Hierna is hij weer geroot.

En anders kan je via google zoeken op "root android 4.2" en kom je o.a. uit op de volgende link: http://betanews.com/2012/11/13/how-to-root-android-4-2/

• dimocash
cypher21 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:27:
ik ben nog niet echt gecharmeerd van die meerdere gebruikers accounts.

Gisteravond ff snel een voor mijn vriendin aangemaakt, ellende is dat zij geen enkele van de geinstalleerde apps heeft.
Ze moet haar eigen google account gebruiken, en zal ook eigen apps (opnieuw) moeten installeren.

Beetje data vervuiling aangezien een hoop apps die zij wilt gaan gebruiken er al op staan, en op deze manier er dus twee keer op komen te staan.

Daarnaast mis ik eigenlijk de optie voor een "non administrator" account zeg maar.
gewoon een account voor de kids, waarbij een aantal spellen erop staan, en niets meer dan dat. Maar ook dat is niet mogelijk (althans, kwam ik zo snel niet tegen)
Iedere account moet een eigen google account hebben
de apps die er al op staan, download hij niet.
hij maakt ze alleen beschikbaar voor het nieuwe account.

een non admin account zou ik er wel op willen hebben.
voor de kids heb ik al een gmail account aangemaakt en deze heeft weinig toegang op youtube (mogen geen sex etc zien)
ik kan het wel beperken door dit account geen apps te geven behalve de apps die ik ze toegang tot wil geven maar ze kunnen altijd zelf nog de playstore in gaan en nieuwe apps downloaden.
hopelijk word dit in de volgende versie opgelost.
gelukkig kan mn oudste nog niet lezen dus zo een vaart loopt het nog niet bij mij :)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-11 23:04
dimocash schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:52:
[...]

voor de kids heb ik al een gmail account aangemaakt en deze heeft weinig toegang op youtube (mogen geen sex etc zien)
ik kan het wel beperken door dit account geen apps te geven behalve de apps die ik ze toegang tot wil geven maar ze kunnen altijd zelf nog de playstore in gaan en nieuwe apps downloaden.
gelukkig kan mn oudste nog niet lezen dus zo een vaart loopt het nog niet bij mij :)
Is de playstore niet gewoon een app dan? Die zou je moeten kunnen blokkeren.

Het gevaar bij kinderen zit zich wat mij betreft vooral in het genereren van een enorme telefoon/creditcard rekening omdat ze (ingame) aankopen doen.

TheS4ndm4n#1919

• cypher21
RocketKoen schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:10:
[...]

Het gevaar bij kinderen zit zich wat mij betreft vooral in het genereren van een enorme telefoon/creditcard rekening omdat ze (ingame) aankopen doen.
Mwa, dat lijkt me geen probleem als je een eigen google account aan maakt zonder betalings informatie
dimocash schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:52:
[...]

Oh?
Ook als de andere gebruiker een ander google account heeft?
Of heb je een zelfde google account erop staan?

Mijn oudste kan inmiddels wel een beetje lezen, zit me net te bedenken dat ik misschien wel mazzel heb, want ik heb wel een CC aan mijn google account gekoppeld :P
Idd maar even het account van mij en mijn vriendin voorzien van een wachtwoord en een kinderaccount met een beperkt google account toevoegen :P

[ Voor 56% gewijzigd door cypher21 op 14-11-2012 14:17 ]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:10:
[...]

Instellingen van de playstore, pincode invoeren, en "pincode invoeren voor aankopen" aanvinken

Free apps kunnen worden geinstalleerd, en zodra er betalingen komen ( in of buiten app ) krijg je nét voor je naar de CC screens gaat, de pincode vraag.
Geen code, geen koekje !

• dimocash
@cypher21

ik testte het net nog op mn nexus 7.
apps die er nog niet op stonden werden gedownload. ik zag het hem downloaden.
apps die er al op stonden kregen gelijk het venster verwijderen of openen

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-11 10:34
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:50:
[...]

Idd wennen.

Rooten door je door via Google Play: OTA RootKeeper eerst in versie 4.1.x een backup van je 'root' te maken. Dan upgraden en dan de 'root' restoren. Hierna is hij weer geroot.

En anders kan je via google zoeken op "root android 4.2" en kom je o.a. uit op de volgende link: http://betanews.com/2012/11/13/how-to-root-android-4-2/
Heb jij dit zelf geprobeerd?
Anders ga ik het niet op deze manier proberen O-)

• cypher21
dimocash schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:26:
@cypher21

ik testte het net nog op mn nexus 7.
apps die er nog niet op stonden werden gedownload. ik zag het hem downloaden.
apps die er al op stonden kregen gelijk het venster verwijderen of openen
Thanks!
Ik heb de N7 thuis liggen, kan nu ff niet testen, zal er vanavond eens naar kijken.

Dat zou wel ideaal zijn, zeker voor de grotere apps/spellen!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-11 20:01
Hebben ze nu de tablet interface er helemaal uitgehaald in 4.2? ik heb niet veel zin om die ruimteverspillende nieuwe interface te gebruiken waar de nexus 7 standaard mee was uitgerust...

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Dubrillion schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:29:
[...]

Heb jij dit zelf geprobeerd?
Anders ga ik het niet op deze manier proberen O-)
Ja, ik zit hier met een geroote N7 draaiend op Android 4.2 .... O-) O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2012 15:05 ]

• cypher21
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:04:
[...]

Ja, ik zit hier met een geroote N7 draaiend op Android 4.2 .... O-) O-)
ik ook, maar heb gewoon ff snel handmatig opnieuw geroot na de 4.2 update ;)

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:16
Ik vind de update naar 4.2 wel goed doe de hele middag al met de batterij
en hij staat nog op 100 procent.
Maar dit kan natuurlijk nooit kloppen :(

• Albo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07-2024
Heb nu al spijt van het updaten naar 4.2
Met deze update werkt firefox niet goed meer.
Vooral met flash sites loopt firefox direct vast.
Ik las altijd de digitale versie van de volkskrant via firefox, maar helaas werkt dit nu niet meer en met andere browsers werkt dit ook niet, omdat de meeste browsers geen flash ondersteunen.
Iemand misschien nog een browser gevonden die wel goed met flash sites kan omgaan?

• dimocash
Albo schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:09:
Heb nu al spijt van het updaten naar 4.2
Met deze update werkt firefox niet goed meer.
Vooral met flash sites loopt firefox direct vast.
Ik las altijd de digitale versie van de volkskrant via firefox, maar helaas werkt dit nu niet meer en met andere browsers werkt dit ook niet, omdat de meeste browsers geen flash ondersteunen.
Iemand misschien nog een browser gevonden die wel goed met flash sites kan omgaan?
juist firefox en flash werkt nooit goed bij mij.
kan geen eredivisielive.nl bekijken etc

ik gebruik zelf meestal dolphin hd.
wel een oudere versie want de flash ondersteuning hebben ze gesloopt uit de nieuwe versie

• Quad
En ik heb weer root :-).
Simpelweg door Nexus root toolkit te gebruiken en daarmee de cwm supersu zip naar de tablet te flashen.

PVOutput☀️

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Ook ik heb de OTA update ontvangen en geïnstalleerd, maar nu werkt mijn bluetooth(headset) niet meer goed. Het lijkt wel alsof de headset steeds op mute gaat, dus een soort van wegvallend geluid om de paar seconden of een soort van lag? Verder geen problemen met pairen. Iemand den idee oid?

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

• dimocash
styx1 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:34:
Ook ik heb de OTA update ontvangen en geïnstalleerd, maar nu werkt mijn bluetooth(headset) niet meer goed. Het lijkt wel alsof de headset steeds op mute gaat, dus een soort van wegvallend geluid om de paar seconden of een soort van lag? Verder geen problemen met pairen. Iemand den idee oid?
herstarten heb je al gedaan neem ik aan?

buiten dat kun je proberen om de verbinding weg te gooien, herstarten en proberen opnieuw te koppelen om te zien hoe dat gaat.

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-10 15:14
Hoelang gaat het duren voordat je de update ontvangt?

Heb het handmatig geprobeerd, maar na de android met het rode ding krijg ik een zwart scherm :(

• elchorro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-10 09:03
darkmushy1995 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:50:

Heb het handmatig geprobeerd, maar na de android met het rode ding krijg ik een zwart scherm :(
ik denk dat je dan de power + vol. keys te lang ingedrukt houd... ;)

• agoNITE
  • Laatst online: 26-10 07:42
Hm net 4.2 geflashed. Krijg de nieuwe notification bar niet zichtbaar op de normale manier (2 vingers swypen). Als ik links met 1 vinger swype krijg ik de notifications te zien, swype ik rechts met 1 vinger dan de nieuwe quicksettings.

Als ik wel met 2 vingers swype, wordt het dropdown menu niet groter dan het aantal notifications die er dan zijn.

Hm en de onderste iconen/appdrawer lijkt niet te werken. Kom nu niet in de market op Nova Launcher te updaten :p Updaten via browser versie van Google Play werkt wel :)

[ Voor 20% gewijzigd door agoNITE op 14-11-2012 18:01 ]

• dimocash
agoNITE schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:55:
Hm net 4.2 geflashed. Krijg de nieuwe notification bar niet zichtbaar op de normale manier (2 vingers swypen). Als ik links met 1 vinger swype krijg ik de notifications te zien, swype ik rechts met 1 vinger dan de nieuwe quicksettings.

Als ik wel met 2 vingers swype, wordt het dropdown menu niet groter dan het aantal notifications die er dan zijn.

Hm en de onderste iconen/appdrawer lijkt niet te werken. Kom nu niet in de market op Nova Launcher te updaten :p Updaten via browser versie van Google Play werkt wel :)
dat is de telefoon manier. het met 1 of 2 vingers naar beneden vegen.
op de tablet heb je gewoon 2 vensters een is vanaf linksboven vegen, de ander vanaf rechtsboven vegen

• agoNITE
  • Laatst online: 26-10 07:42
dimocash schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:04:
[...]

dat is de telefoon manier. het met 1 of 2 vingers naar beneden vegen.
op de tablet heb je gewoon 2 vensters een is vanaf linksboven vegen, de ander vanaf rechtsboven vegen
Vandaar, vermoedde al zoiets maar kon zo snel geen antwoord vinden :)

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:54
darkmushy1995 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:50:

Ik heb geen alternatieve pogingen gedaan en maak gebruik van een stock N7, krijg 4.2 as we speak binnen :)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-11 15:47
Na 2x de framework service gewist te hebben ook de 4.2 binnen gehaald. Ik moet zeggen dat het multiple users echt een hele handige functie is!!!!!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Verwijderd

De update staat erop, eerlijk gezegd had ik deze update totaal niet gemist als ik hem niet gekregen had, er zijn maar paar verschillen, zo heb je van die minimaliseer en maximaliseer effecten nu bij multitask, het was er geloof ik al maar ze hebben het iets veranderd.

Verdere dan die snel instellingen en de widgets op vergrendel scherm, wat er trouwens maar drie zijn, klok, gmail, agenda.

• darkmushy1995
elchorro schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:52:
[...]

ik denk dat je dan de power + vol. keys te lang ingedrukt houd... ;)
Bedankt :) .

nu loop ik ergens anders weer vast :( xd
ben eindelijk in het menu ga ik weer naar me laptop start cmd en dan doe ik adb sideload (file naam).

enter en dan kom ik uit bij het adb help menu.... 8)7

lijkt heel makkelijk helaas weer iets nieuws voor mij :o .

• ComTech
Afbeeldingslocatie: http://www.j-des.nl/images/nexus7batterij.png

Accu blijft nog steeds 100%
En dit is niet 2 alleen deze 2 uur en 45 minuten maar de hele dag al.
Heb hem overdag niet zoveel gebruikt maar toen ik dit ontdekte maar even herstart.
Denk dat ik maar gewoon afwacht tot hij leeg is hoop alleen dat hij dan wel gaat laden.

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-11 10:34
Ik heb de update net ontvangen. Mijn Plat Store wilde niet downloaden. Even me account opnieuw ingesteld en nu doet hij het weer. Ik ga even met de update spelen

Verwijderd

ComTech schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:13:
Accu blijft nog steeds 100%
En dit is niet 2 alleen deze 2 uur en 45 minuten maar de hele dag al.
Heb hem overdag niet zoveel gebruikt maar toen ik dit ontdekte maar even herstart.
Denk dat ik maar gewoon afwacht tot hij leeg is hoop alleen dat hij dan wel gaat laden.
Nu je het zegt, bij mij ook.
Zal wel een bug zijn ... op naar 4.2.1 :)

Afbeeldingslocatie: http://img846.imageshack.us/img846/9899/screenshot2012111421184.png

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:54
Wat een gekke zwarte randen op de uiterste homescreens.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Quad
cheiron schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:28:
Wat een gekke zwarte randen op de uiterste homescreens.
Viel mij ook al op. :?

PVOutput☀️

• snarf
  • Laatst online: 16-10 12:08
Die zwarte randen verdwijnen als je de achtergrond opnieuw instelt.

• cheiron
snarf schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:32:
Die zwarte randen verdwijnen als je de achtergrond opnieuw instelt.
Supertip. Kleine misser in de testfase lijkt het..

Flickr PSN ID= cheironnl

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:23:
[...]

Nu je het zegt, bij mij ook.
Zal wel een bug zijn ... op naar 4.2.1 :)

[afbeelding]
Hoe doe jij dual pane instellingen??

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-10 19:59
tobitronics schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:11:
[...]

DPI aanpassen denk ik.... 160 b.v

• darkmushy1995
Heb nog steeds 4.2.1 alleen ben opeens me landscape ding kwijt.

Morgen ff kijken als het updaten gaat lukken.

Verwijderd

darkmushy1995 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:53:
Heb nog steeds 4.2.1 alleen ben opeens me landscape ding kwijt.

Morgen ff kijken als het updaten gaat lukken.
Je wat ?
Maar je bedoelt waarschijnlijk 4.1.2. Verder niet belangrijk.
tobitronics schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:11:
[...]

Tablet UI instellen. Heb DPI op 160 gezet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2012 23:13 ]

• Gohan040
  • Laatst online: 25-10 19:59
Je weet wel.... z'n landscape ding :?

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

dimocash schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:39:
[...]

herstarten heb je al gedaan neem ik aan?

buiten dat kun je proberen om de verbinding weg te gooien, herstarten en proberen opnieuw te koppelen om te zien hoe dat gaat.
Had ik idd al gedaan, maar nu heb ik het weer gedaan en het werkt! Thx

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-11 16:16

jmk

Paranoid ANdroid komt straks met zn 3.0. Op XDA heeft de TS zn topic gelockt totdat 3.0 wordt gereleased. Duurt minimaal een klein weekje.
Schijnt dat er veel mensen zeuren om een update dus vandaar.

Hopelijk Implementeren ze meteen android 4.2 en wellicht meteen handig wat bugfixes mee te nemen.
Ik ga in ieder geval niet upgraden tot MX Player komt met een update zodat H/W het weer doet onder Android 4.2. Weinig players doen het nu goed lees ik....
Nova Launcher is al 4.2 ready heb ik gezien.

Moet ook zeggen dat ik nu heel tevreden ben hoe alles werkt, so if it an't broke don't fix it. Wel heel leuk om om nieuwe new Nexus te hebben ipv een iPad mini. Wat saai moet dat zijn! :+

Yippie kayak, other buckets!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:04

pinda powerrr

Slow down...

Weet niet wat het nou was, maar heb de Nexus weer helemaal naar stock + full wipe moeten zetten en nu is dan eindelijk 4.2 binnen...zucht... nu weer de back-up terugzetten, hopen dat het werkt...

EDIT:
Backup terug zetten heeft gewerkt, echter weer root acces krijgen niet |:(
Ik gebruik Nexus 7 Toolkit V3.2.0

EDIT2:
Nu wel gelukt door Nexus Root Toolkit in te stellen op "Nakasi: Android *.*.* Any Build"

[ Voor 41% gewijzigd door pinda powerrr op 15-11-2012 01:42 ]

Waiting on the world to change

Verwijderd

Ik heb iets vreemds ontdekt het wifi signaal is minder wanneer ik de tablet aan de bovenkant vast heb, het viel me net op, ik beweeg mijn hand naam rechts en ik heb plots beter wifi ontvangst en als ik hem weer naar links beweeg zie ik het signasl direct minder worden.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:38
Dan zal je hand misschien in de weg van het signaal zitten en het blokkeren, zo vreemd is dat niet?

The devil is in the details.

• cypher21
hmm, krijg op mijn 2e gebruikers account de
google play Error [RPC:S-5:AEC-0]

Verwijderd

Hahn schreef op donderdag 15 november 2012 @ 00:06:
Dan zal je hand misschien in de weg van het signaal zitten en het blokkeren, zo vreemd is dat niet?
Ja hij blokkeert dan ook het signaal, maar ik vond het toch een beetje raar, ik had er nog helemaal niet bij stil gestaan dat het langzame internet soms komt door dat ik het signaal blokkeer met mijn hand.

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 18:02
Mijne loopt vast bij updaten daarna reboot ie weer met oude andiod :'(
Hebben meer mensen dat?

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-11 12:15
Gisteren geupdate na 2 keer de framework te hebben gewist lukte het.
Hier geen problemen het ziet er net weer wat meer gelikt uit vind ik zelf.
Nu nog even ervaren hoe alles erop werkt .Het eerste wat mij opvalt is dat firefox er niet helemaal lekker op werkt.

• cypher21
diquan2001 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:44:
Gisteren geupdate na 2 keer de framework te hebben gewist lukte het.
Hier geen problemen het ziet er net weer wat meer gelikt uit vind ik zelf.
Nu nog even ervaren hoe alles erop werkt .Het eerste wat mij opvalt is dat firefox er niet helemaal lekker op werkt.
Klopt, zijn veel meer apps die niet (meer) werken op 4.2
zie
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1992752

• LvdW
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-11 20:34
Misschien is dit niet helemaal het goede topic, maar aangezien ik geen gelijkwaardige problemen kan vinden op andere apparaten post ik het hier.
Ik merk dat wanneer ik .doc(x) bestanden bewerk in apps als Kingsoft Office of Oliveoffice dat er bij het verwijderen van een letter of een spatie vaak een heel woord of een gedeelte van het woord ervoor verwijderd wordt. Als ik ergens een woord tussen wil voegen, ik mijn cursor daar neerzet en begin te typen plakt de app vaak (een gedeelte van) het laatst getypte woord voor mijn eerste aanslagen.

Ik vind het zelf heel apart aangezien ik er voorheen nooit last van had (voor zover ik me kan herrineren). Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat beide apps dezelfde bug hebben, aangezien er verder niks over tevinden js. Tevens merk ik dat ik bij het typen in mijn browser of in Google Drive totaal geen last van heb. (Werken in Google Drive is ook geen optie omdat die, voor zover ik heb gemerkt, weer niet overweg kan met de doc(x) bestanden.)
Zijn er meer mensen die last hebben van dit probleem? Zou het kunnen liggen aan de update naar 4.2 van gisteren? Ik draai de stock ROM (android 4.2) op een geroot apparaat.

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-11 14:37
Haas_nl schreef op donderdag 15 november 2012 @ 07:21:
Mijne loopt vast bij updaten daarna reboot ie weer met oude andiod :'(
Hebben meer mensen dat?
Hier ook, kreeg vanochtend de update, maar die eindigt met het droidje op z'n gat en een rood uitroep teken erbij. Draai nu dus gewoon nog 4.1.2
Hij vindt nu dus ook geen updates meer.

• stefanxxx511
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-11 09:15
inmiddels staat er op Google de officiële factory image van android 4.2.

via het flash-all batch script gaat flashen naar de nieuwe android zonder enig pijntje

https://developers.google.com/android/nexus/images
uiteraard wordt je hele apparaat gewipet

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-11 20:01
Mijne loopt vast bij updaten daarna reboot ie weer met oude andiod
Hebben meer mensen dat?
Idem hier, betreft in mijn geval stock rooted 4.1.2, probleem is opzich wel op te lossen door 4.1.2 te downloaden, de relevante bestanden waarop de update vastloopt handmatig vervangen (vaak worden deze als "corrupt"aangeduid) en daarna de update draaien: scheelt je een full wipe.

Overigens wacht ik nog even af, ik vind de nieuwe interface in vergelijking met de oude tablet UI geen verbetering

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• cypher21
stefanxxx511 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:53:
inmiddels staat er op Google de officiële factory image van android 4.2.

via het flash-all batch script gaat flashen naar de nieuwe android zonder enig pijntje

https://developers.google.com/android/nexus/images
uiteraard wordt je hele apparaat gewipet
Dit is vrij simpel op te lossen ;)

Gewoon userdata.img uit de zip weggooien, en in het fastboot update commando "-w" weghalen.
Wordt dan geflashed ZONDER je SD kaart en userdata weg te gooien.

Je hebt hier echter wel een unlocked bootloader voor nodig!

• WillemRDH
  • Laatst online: 27-12-2023
Hmm, heb toch echt het idee dat mijn stock Android Nexus 7 trager is geworden na de update. Ik merk het niet alleen bij mijn lockscreen, maar ook echt in het homescreen zelf. Overgangen lijken trager, minder snelle reactietijd..

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-11 15:47
WillemRDH schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:23:
Hmm, heb toch echt het idee dat mijn stock Android Nexus 7 trager is geworden na de update. Ik merk het niet alleen bij mijn lockscreen, maar ook echt in het homescreen zelf. Overgangen lijken trager, minder snelle reactietijd..
Ik vind het wel irritant dat op het lockscreen altijd het nieuwe widget vak zichtbaar is, als ik niets meer wil toevoegen hoef ik ook niet steeds de suggestie om iets toe te willen voegen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• spokje
martinusz schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:47:
[...]

Ik vind het wel irritant dat op het lockscreen altijd het nieuwe widget vak zichtbaar is, als ik niets meer wil toevoegen hoef ik ook niet steeds de suggestie om iets toe te willen voegen.
Klopt. Dat vind ik ook. Net of je elke keer voor de eerste keer je tablet aanzet.

Verwijderd

WillemRDH schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:23:
Ik heb dat ook een beetje gemerkt, het is niet heel erg maar soms als je het ontgrendel scherm draait terwijl scherm al aan staat en daarna doet ontgrendelen en dan direct de launcher in dan zie ik vertraging.

• dinkelover
  • Laatst online: 04-11 07:40
Het is mij (ook) opgevallen dat de antenne voor wifi, of chipset niet al te best is. Vrijwel nergens problemen maar toch een paar zwakke plekken. AP is prima, ook 't een en ander getest, laptop en telefoon hebben op exact diezelfde plekken een minimale dip maar niet meet of merkbaar met browsen, mijn N7 wisselt telkens tussen blauw puntje en grijs. Grijs is toch echt gewoon geen dataverbinding lokaal, niets met Google te maken. Wlan doet het dan gewoon niet. En is het teken grijs, NAS en internet onbereikbaar. Is er enkel 't blauwe puntje dan enorm traag. Speedtest van mijn telefoon op exact die locatie... dan is de bottleneck m'n DSL (8-1) met uitstekende ping. Vooral dat mijn telefoon met een antenne van enkele cm (HTC Desire S) geen probleem heeft op echt exact dezelfde plek, brengt mij tot de conclusie dat de N7 echt zelf de veroorzaker is. Kanaal is wel aangepast, maar met eerstvolgende buur op 200m en op een dect telefoon na geen vervuiling van de 2,4Ghz, kan 't daar eigenlijk ook niet aan liggen. Tegenvaller, wellicht antennetruc eens proberen.

pepernooot

• cheiron
Apart, bij mij heeft de Nexus een stuk beter wifi bereik dan mijn telefoon (Xperia Arc)

Flickr PSN ID= cheironnl

• ukoziak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-08-2022
Nooit meer wat gehoord van Asus. Ik kan die 30 euro coupon wel vergeten denk ik. Iemand anders wel?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-11 23:04
ukoziak schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:08:
Nooit meer wat gehoord van Asus. Ik kan die 30 euro coupon wel vergeten denk ik. Iemand anders wel?
Schijnt 2 weken te kunnen duren.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Nee ook niks meer gehoord, en eerlijk gezegd zou ik niet weten wat ik met die coupon moet kopen buiten een officiele nexus 7 cover, maja die voldoet niet als stand.

Verwijderd

Heb net een 32 GB model gekocht (lijkt inmiddels dus geleverd te zijn). Er zitten maarliefst 9 stuck pixels op (meeste blauw, enkele rood) dus dat wordt omruilen voor een nieuwe. Kan bij deze ook aanraden om hem bij een winkel te kopen en meteen open te maken, om het scherm te controleren. Doet zo'n winkel moeilijk over stuck pixels? Aangezien ik er 9 heb (en nog niet eens het hele scherm nagekeken) lijkt het me geen probleem om om te ruilen...

Voor de rest wel een heel mooi ding, ik vond hem echt veel beter dan de iPad mini (met name het scherm) die ik in eerste instantie wilde kopen.

Verwijderd

Ik heb de mijne met een dode pixel geruild, maar dat gaat wel niet zonder een discussie en in mijn geval zei ik tegen een oude medewerker die beweerde de dode pixel niet te zien dat ik jongere ogen heb.

Dus niet slecht idee bij medewerker die beweert geen dode pixels te zien iemand anders laten kijken.

• HertogJanNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10 08:13
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:17:
Voor de rest wel een heel mooi ding, ik vond hem echt veel beter dan de iPad mini (met name het scherm) die ik in eerste instantie wilde kopen.
Inderdaad! Heb de ipad mini vandaag even in de hand gehad, maar wat een matig scherm, lijkt zeker drie jaar achter te lopen qua technologie. Formaat is wel oké, maar ben erg blij dat ik in september voor de nexus ben gegaan!

• darkmushy1995
Eindelijk geupdate en me rotatie knopje terug :) .

Morgen ff rooten heb gehoord dat al je data verwijderd kan worden, iemand een tip hoe ik van alles een backup kan maken?

Had zo een toolkit met van alles erin maar is best wel onduidelijk kon van alles backuppen.

• spokje
Mja, die 30 euro...ik had bij aanschaf van de Nexus al een sleeve bij de MM gehaald om er maar wat omheen te hebben (neopreen ding). Toen een smartcover van Nillkin besteld via Ebay. Die is een dikke maand onderweg geweest, en omdat het zo lang duurde heeft die verkoper ook nog een hele mooie sleeve opgestuurd. Die ik tegelijk binnenkreeg met de smartcover. Dusja, om nu ook nog weer die (veel minder mooie) Asus case te bestellen...

Extra lader...hmmm, tjah tjah. Ook niet echt spannend 8)7 jammer dat ze niet een groter scala aan produkten aanbieden :P

Verwijderd

Jeeej Android 4.2 op me tablet :) Nice..

Zeker die widgets voorop en meerdere accounts mogelijk en die short cuts.

Geweldige update!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-10 10:09
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:10:
Nee ook niks meer gehoord, en eerlijk gezegd zou ik niet weten wat ik met die coupon moet kopen buiten een officiele nexus 7 cover, maja die voldoet niet als stand.
Op zich een prima actie, want meestal kan je ongezien de *kuch* krijgen als early adopter. Ik haal denk ik die officiële cover.

Als ik nog wat hoor van Asus.

Wat 4.2 betreft: ik heb het idee dat m'n accu sneller leeg is dan voorheen. Verder prima nieuwe toevoegingen. Nu nog de mogelijkheid om 3rd party widgets op het lock screen te plaatsen en ik heb Widgetlocker niet meer nodig. Vind het standaard lock screen toch mooier.

[ Voor 23% gewijzigd door Framoes op 15-11-2012 22:27 ]

• ComTech
Afbeeldingslocatie: http://www.j-des.nl/images/Screenshot_2012-11-15-21-59-15.png

En toch vind ik het batterij gebruik vreemd gaan sinds de update naar 4.2
Eerst uren op 100% blijven staan.
En nu na 23 uur nog 50% over dat is best een goede accutijd.

Afbeeldingslocatie: http://www.j-des.nl/images/Screenshot_2012-11-15-21-59-20.png

Wel vreemd 46% van 23 uur en 32 minuten is toch geen 2uur en 38 minuten :?

• Omni superens
  • Laatst online: 16-11-2024
ComTech schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:23:
Wel vreemd 46% van 23 uur en 32 minuten is toch geen 2uur en 38 minuten :?
Dat is 46% van de energie die gebruikt is in die 23 uur en 32 minuten, wat gelijk staat aan een scherm activiteit van 2 uur en 28 minuten.

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 17:59

LoneWolf

Just a Byte

Heb de ota nu binnen :) was ff schrikken, cwm recovery met de melding over ongeautoriseerde zip... Maar nadat ie klaar was, aangegeven dat ie geen recovery mocht flashen en root wilde houden, is ie nu netjes 4.2 en nog altijd geroot!
Na de 1e boot leek alles giga traag te gaan, maar na een paar min loste dat zich zelf op, of hij op de achergrond na de boot nog vanalles aan het doen was.
Morgen maar eens testen met de multiuser functies :)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52
nexus 7 geupdate en ziet er goed uit..vooral meerdere gebruikers accounts is handig

btw MXplayer is geupdate nu voor 4.2 dus die werkt weer...kids blij :P

Iseci

• Quad
tntkiller schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 00:48:
nexus 7 geupdate en ziet er goed uit..vooral meerdere gebruikers accounts is handig

btw MXplayer is geupdate nu voor 4.2 dus die werkt weer...kids blij :P
Ye, kreeg vanavond ook ineens melding.

PVOutput☀️

• partyondude
Ook ik heb het idee dat de accu het echt fors minder goed doet. Als dit zo blijft, ga ik wel weer terug naar 4.1.2, zo bijzonder vind ik 4.2 niet.

Verwijderd

partyondude schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 01:13:
Ook ik heb het idee dat de accu het echt fors minder goed doet. Als dit zo blijft, ga ik wel weer terug naar 4.1.2, zo bijzonder vind ik 4.2 niet.
Ik heb juist het idee dat het nu veel beter is. Heb hem 14 nov in de ochtend (7:00) van de lader gehaald. Beetje gebruikt die dag. Gisteren 1,5 uur film gekeken. En nu is hij nog 45%.

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
Vraagje: Mijn ouders hebben een Nexus 7, maar ik heb ze de update nog niet uit laten voeren.

Is de update goed en stabiel? Mijn ouders zijn niet zo technisch dat ze een (klein) probleem kunnen of willen fixen. ;)

Bedankt alvast!!

• cypher21
4.2 draait prima hier

gisteravond maar weer even geprobeerd een user voor mijn vriendin aan te maken, en nu werkt alles wel ineens prima :)

geen problemen meer!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 07:26
Ik druk elke dag een paar keer op update om mijn stock nexus 7 te updaten, so far no luck. Ik zit helemaal achteraan in de rij blijkbaar. Nog meer mensen die nog niet aan de beurt zijn geweest met de reguliere OTA zonder rooten ed?

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-10 13:18
Nadat ik de N7 met verkeerde aanschafdatum had geregistreerd en contact heb gehad met Asus (snelle reacties btw!) werd mijn aankoopdatum aangepast en verteld dat ze druk bezig zijn met de mailserver en de bevestigingen de deur uitgaan zodra het probleem verholpen is.

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Inmiddels zijn Dice Player en MX Player weer geupdate, dus die draaien nu ook weer op de Nexus. Wel fijn, want ik moest eventjes met VLC player aan de slag, maar die speelde films toch een stuk minder vloeiend als de andere twee.

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-11 06:35
Zerosum schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:51:
Ik druk elke dag een paar keer op update om mijn stock nexus 7 te updaten, so far no luck. Ik zit helemaal achteraan in de rij blijkbaar. Nog meer mensen die nog niet aan de beurt zijn geweest met de reguliere OTA zonder rooten ed?
Google Framework service reset al geprobeerd? Kwam er na twee resets doorheen :)

• AC77
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2024
Walkman schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:03:
Inmiddels zijn Dice Player en MX Player weer geupdate, dus die draaien nu ook weer op de Nexus. Wel fijn, want ik moest eventjes met VLC player aan de slag, maar die speelde films toch een stuk minder vloeiend als de andere twee.
Sinds de 4.2 update (die gisteren keurig OTA binnen kwam) heb ik dat BS player niet meer kan streamen vanaf netwerkshares op mijn pc.

hebben andere dit ook ?

ik hoop dat er gauw een soort oplossing voor komt, want streamen zonder download direct vanaf windows shares is nu juist zo handig.

[ Voor 1% gewijzigd door AC77 op 16-11-2012 11:47 . Reden: typo's ]

AMD FX 6300, gforce GTX 1050ti, 12gb +1500gb hd;

Verwijderd

AC77 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:41:
[...]

Sinds de 4.2 update (die gisteren keurig OTA binnen kwam) heb ik dat BS player niet meer kan streamen vanaf netwerkshares op mijn pc.

hebben andere dit ook ?

ik hoop dat er gauw een soort oplossing voor komt, want streamen zonder download direct vanaf windows shares is nu juist zo handig.
Die werkte bij mij juist nog wel in tegenstelling tot MX player (waar ondertussen al een update voor is).

• dinkelover
  • Laatst online: 04-11 07:40
partyondude schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 01:13:
Ik heb een andere reden, 1 bepaalde app die niet meer functioneert en geen ondersteuning van wordt verwacht in komende maanden, waarvoor ik gedeeltelijk de N7 heb aangeschaft. Dus ik moet terug naar 4.1.2. Maar geen ervaring met eigenhandig up-/downdaten ;) . Klopt het zo ongeveer: Android SDK installeren (Win7), N7 bootloader unlocken en dan kun je deze images installeren?

[ Voor 17% gewijzigd door dinkelover op 16-11-2012 12:45 ]

pepernooot

• Zerosum
Ruvetuve schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:24:
[...]

Google Framework service reset al geprobeerd? Kwam er na twee resets doorheen :)
Ik verkeer in de veronderstelling dat ik al mijn data verlies dan, dus daar had ik nog even geen trek in. Maar goed, de update lonkt toch ook wel. Aparte accounts voor de kids is echt een uitkomst. :)

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-11 06:35
Zerosum schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:51:
[...]

Ik verkeer in de veronderstelling dat ik al mijn data verlies dan, dus daar had ik nog even geen trek in. Maar goed, de update lonkt toch ook wel. Aparte accounts voor de kids is echt een uitkomst. :)
Direct nadat je controleert op updates wordt de inhoud van deze applicatie weer hersteld. Geen verlies of rare fratsen verder. Bij 4.1.2 ook gedaan en helpt echt om te forceren.

Laat me weten of het gelukt is.

Trouwens, let op als je paar keer leegmaakt, voor je weet het klik je op de applicatie erboven (Google Play), die wil je niet leegmaken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Ruvetuve op 16-11-2012 13:24 ]

• Sypher
  • Laatst online: 03-11 15:34
Zerosum schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:51:
Geen probleem mee. Gisteravond kwam die ineens met een upgrade aanzetten, geen root/unlock/etc. Volledig stock.

• Zerosum
Het is gelukt inderdaad! Super. In één keer ook. Mooi weer wat om mee te spelen en te tweaken :-)

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-11 14:48

Nanax

Ik ben sjaak niet

Ervaring hier: gister aangekomen, uitpakken, aan en uit zetten, 4.12 update, na de reboot na die update gelijk 4.2. Nu druk in gebruik metextern bluetooth tbtje, supernice :)

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-11 14:19
Hmm 4.2 draait niet echt lekker bij mij. Veel lag en unresponsiveness.
Heb al factory reset gedaan. Maar lijkt niet te helpen. Op 412 werkte ie goed. :'(

Something something

• darkmushy1995
Vandaag geroot met 4.2. backup duurde lang....... en daarna bleek dat me nexus locked was dus moest hem ook nog eens leeghalen.
Gelukkig staat alles er weer op moet alleen de grote games weer downloaden...

heb zelf geen bugs met 4.2 bij 4.1.2 was opeens met rotatie knopje kwijt.
Pagina: 1 ... 27 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)