Verwijderd
Yep, er komt multiple user accounts (Android 4.2) en een 3G versie van de Nexus! En een 10 inch Nexus, met een acceptabele prijsspokje schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:44:
Haha ja, ik had ook graag 4.2 aangekondigd zien wordenkom maar door met die multiple useraccounts
http://googleblog.blogspo...e-now-in-three-sizes.html

--> Google Nexus 10-Tablet
[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 29-10-2012 18:02 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
400 dollar is extreem schappelijk juist.GeeEs schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:00:
Hmmm... die ronde vormen vind ik echt jammer .... en 400 dollar verre van schappelijk eerlijk gezegd... wel mooie specs.
Noem mij maar eens een goedkopere 10" tablet met vergelijkbare specs!
Ik heb het zelf namelijk in alle nieuwsberichten en bij google zelf niet kunnen lezen.
Google heeft laten weten dat de nieuwe Androidversie vanaf 13 november geleverd wordt op de nieuwe Nexus-toestellen. Wanneer het besturingssysteem zijn weg zal vinden naar oudere Android-toestellen, is nog niet duidelijk.
[ Voor 11% gewijzigd door LongBowNL op 29-10-2012 19:26 ]
Over 3G verder nog geen nieuws. Als er ook nog 3G in komt, ga ik direct door naar de 32GB voor die 249 euro, maar die kans acht ik niet zo groot.
-----------------
Een update van Google zelf:
Nu nog maar eens zien welke we bij ons in NL gaan krijgen en voor welke prijs...Nexus 7: Thin, light and now even more portable
Nexus 7 brings you the best of Google–YouTube, Chrome, Gmail, Maps–and all the great content from Google Play in a slim, portable package that fits perfectly in your hand. To give you more room for all that great content you can now get Nexus 7 with 16GB ($199) or 32GB ($249) of storage. But we also wanted to make this highly portable tablet even more mobile. So we added HSPA+ mobile data. Nexus 7 is now also available with 32GB and HSPA+ mobile ($299), which can operate on more than 200 GSM providers worldwide, including AT&T and T-Mobile in the U.S.
[ Voor 50% gewijzigd door Positron op 29-10-2012 19:35 ]
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Verwijderd
Ik vind het opzich mooi voor ons als consument dat Google zijn producten gewoon ver onder marktprijs verkoopt, want ik vond en vind mijn Nexus 7 16GB nog steeds mijn € 249 waard.
Want ik vergeleek de Nexus 7 met HTC One X en die kost dan toch het dubbele en de Nexus 7 hadden ze net zo goed voor € 350 kunnen verkopen als je ziet met wat voor fail tablet Apple de markt voor 7 inch tablets mee op komt.
Maar lang leve OTG.
Oh, zeker naar verhouding beste prijs hoor, daar niet van. Ik overdreef het misschien iets met "verre van" Maar vergeet niet dat het hier in de eu dus ongeveer 400 euro wordt. Minimaal. Dat is wellicht nog steeds een prima prijs, maar dat is toch een stuk hogere drempel, dan bv 200/250 voor een 7" tablet. Over 400 denk ik in ieder geval wel ff na, over 200 een stuk minder voor een toffe gadget, maar dat is heel persoonlijk idd. Zag dat er intussen ook een topic is over de 10.partyondude schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:20:
Hoezo? Betere specs dan een iPad, lichter in gewicht als ik me niet vergis, zeker een beter scherm en goedkoper. Wat is er niet goed aan de prijs dan?
En toch he... waarom die ronde vormen...
Ik ben trouwens benieuwd of google een geld teug actie opzet net zoals ze dat met de gnex hebben gedaan....
[ Voor 19% gewijzigd door tobitronics op 29-10-2012 21:53 ]
Verwijderd
Nee dat zorgt er alleen voor dat je Nexus 7 ter reparatie op gestuurd word en dan zit je lange tijd zonder Nexus 7 en wellicht komt ie nog terug met diezelfde minimale screenlift omdat de repartie medewerker niks constateerdetobitronics schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:00:
Beetje jammer dat na 2 maanden alweer een 32gb voor dezelfde prijs uitkomt.... zou de nexus 7 teruggeven voor screenlift (ik heb een beetje maar t stoort niet) ervoor kunnen zorgen dat ik een 32gb zou kunnen krijgen van BCC?
Ik ben trouwens benieuwd of google een geld teug actie opzet net zoals ze dat met de gnex hebben gedaan....
En dan de 32GB versie kopen, maja zeg nou zelf vind je het dat waard? Want enige wat veranderd nu is aan de Nexus 7 is de opslag ruimte, je gaat nog steeds geen goedkopere Nexus 7 16GB krijgen in Benelux want Asus heeft gezegd ze gaan alleen de 32GB verkopen.
En dat komt goed uit want in de benelux was toch al bijna geen voorraad meer Nexus 7 16GB. Wat Google ons nu flikt zie ik als een wijze les, dus mocht je de Nexus 4 willen kopen dan zou ik maar wachten tot er een Nexus 4 komt met 32GB
Want de Nexus 4 is er in 8GB en 16GB, toen de Nexus 7 uit kwam was dat ook zo, dus zou me niks verbazen als er in Januari plots een 32GB versie komt.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 22:32 ]
Verwijderd
Je zou kunnen wachten tot Sinterklaas en zeggen dat het een cadeautje was en je het daarom pas 5 december hebt kunnen testen en claimen dat het een doa is, eventueel sloop je hem zelf (niet de meest nette oplossing). En dan hopen dat de BCC-mederwerker hem wilt omruilen. Wil hij het niet dan heb je geen nexus meertobitronics schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:00:
Beetje jammer dat na 2 maanden alweer een 32gb voor dezelfde prijs uitkomt.... zou de nexus 7 teruggeven voor screenlift (ik heb een beetje maar t stoort niet) ervoor kunnen zorgen dat ik een 32gb zou kunnen krijgen van BCC?
Verder heb ik nog een 13 GB dropbox account, ruimte zat dus
Verwijderd
Ik heb ook de 16 gb voor 250 euro en ben er nog steeds erg tevreden mee. Daar gaat het toch om? Niet om wat vandaag de beste aanbiedingen is? Beetje kinderachtig vind ik het om daar over te klagen... Je was toch tevreden toen je het kocht?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Anyhoo, iemand enig idee wanneer 4.2 beschikbaar is? Ik kan er niks over vinden. Heb al een paar keer geforceerd geüpdatet maar dat heeft nog geen resultaat geboekt.
Something something
Je kunt het altijd proberen natuurlijk, maar met een beetje pech hebben ze de 16gb versie nog op voorraad en krijg je een nieuwe 16gb versie.tobitronics schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:00:
Ik heb me Nexus geroot en OTG werkt perfect en heb in het vliegtuig lekker een 10Gb 1080p MKV Hunger Games zitten kijken en me Nexus zelf is nog heerlijk leeg (in storage dan)
Ik zit ook te wachten op de update alleen is het voor de Nexus 7 niet echt super groot.
Voor de telefoon..... die nieuwe panorama modus
De Nexus 4 ziet er overigens ook super uit en een grote kans dat deze in mijn handen beland
Verwijderd
Ik zelf spaar namelijk het nieuwe seizoen van The Walking Death op om ze op mijn Nexus 7 te kijken in het vliegtuig.
Of is het gewoon rooten, zo'n verloop kabeltje halen, stick erin klikken, een .mkv erop knallen en afspelen met de standaard mediaplayer?
Verwijderd
Je weigert echt he, zelf een topic door te lezen of te zoeken via google, net zoals de vorige keer.partyondude schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:38:
Is er ergens een jip & janneke how to, betreffende OTG gebruiken?
Of is het gewoon rooten, zo'n verloop kabeltje halen, stick erin klikken, een .mkv erop knallen en afspelen met de standaard mediaplayer?
partyondude in "Accessoires voor de Google Nexus 7 by ASUS"
en partyondude in "Accessoires voor de Google Nexus 7 by ASUS"
Zoeken via:
- https://www.google.nl/search?q=nexus+7+otg
- https://www.google.nl/search?q=nexus+7+otg+root
Resultaten o.a:
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1844567
- http://www.zdnet.com/no-m...-7-no-problem-7000001307/
Samengevat:
- Nexus Media importer gebruiken op een niet geroot device.
- Anders rooten, stickmount installeren, usb aansluiten ....
Er wordt hier verwacht dat je ZELF ook wat inzet toont ....
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 10:47 ]
SeenD schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:12:
[...]
Anyhoo, iemand enig idee wanneer 4.2 beschikbaar is? Ik kan er niks over vinden. Heb al een paar keer geforceerd geüpdatet maar dat heeft nog geen resultaat geboekt.
Ik ging er van uit dat de Nexus 7 onder de "nieuwe" Nexus toestellen valt.
Verwijderd
Als je je N7 via Google gekocht hebt in de playstore. Geldt niet voor gewone winkel/webshop verkoop.Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:57:
In Duitsland heeft Google een actie waarbij je 50 euro terugkrijg van je 16GB Nexus als je hem na 14 Oktober gekocht hebt: http://support.google.com...7&topic=2453057&ctx=topic
En als hij de phone stream standaard pakt, is er een workaround?
[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 02-11-2012 11:10 ]
Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."
[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 02-11-2012 11:10 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
De site displaymate.com laat duidelijk zien in de uitermate wetenschappelijke analyse dat de scherm kalibratie van de Nexus 7 NIET DEUGD en daarmee dus de weergave.
http://displaymate.com/Tablet_7inch_ShootOut_1.htm
en uitgebreider over het gebrek:
http://www.displaymate.com/news.html#8
Zeer veel interessante data op die site en analyses van de nieuwste tablets en telefoons. De schermen van de Galaxy S serie en Samsung OLED producten in het algemeen blijken een bijster slechte weergave te geven van standaard materiaal ivm de te grote color space (al is dat ook zonder analyse snel duidelijk)
Heel opmerkelijk is dat er zelfs een tablet bestaat die zo goed gekalibreerd blijkt dat het bijna te vergelijken is met een professioneel afgestelde studiomonitor. De nieuwe iPad. Het zal eenzelfde kwaliteit van afstellen vereisen om de aandacht van dat prachtige scherm af te keren richting andere tablets en niet alleen PPI.
*knip* reageer met een zinnig bericht of laat het achterwege, aan dit soort teksten heeft niemand ietsVerwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 17:41:
Wat ik graag wil terugzien op Tweakers is data en gesprek over de kalibratie van de schermen van tablets en telefoons. Iets dat zo belangrijk is, sinds we het niet zelf kunnen doen zoals bij een pc, en toch een leegte aan info.
De site displaymate.com laat duidelijk zien in de uitermate wetenschappelijke analyse dat de scherm kalibratie van de Nexus 7 NIET DEUGD en daarmee dus de weergave.
http://displaymate.com/Tablet_7inch_ShootOut_1.htm
en uitgebreider over het gebrek:
http://www.displaymate.com/news.html#8
Zeer veel interessante data op die site en analyses van de nieuwste tablets en telefoons. De schermen van de Galaxy S serie en Samsung OLED producten in het algemeen blijken een bijster slechte weergave te geven van standaard materiaal ivm de te grote color space (al is dat ook zonder analyse snel duidelijk)
Heel opmerkelijk is dat er zelfs een tablet bestaat die zo goed gekalibreerd blijkt dat het bijna te vergelijken is met een professioneel afgestelde studiomonitor. De nieuwe iPad. Het zal eenzelfde kwaliteit van afstellen vereisen om de aandacht van dat prachtige scherm af te keren richting andere tablets en niet alleen PPI.
[ Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 01-11-2012 18:03 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Misschien dat het zonder hoofdletters en met een 't' ipv een 'd' op het eind echt niet deugtJvS schreef op donderdag 01 november 2012 @ 17:50:
Ik denk dat voor het gebruik van de meesten het scherm best wel deugd hoor. Ook zonder hoofdletters. Zolang je maar een beetje onder een hoek kunt kijken...
Ik geniet enorm van games / video kijken / nieuwlezen op mijn N7.
Yippie kayak, other buckets!
Als je dat had willen zien, had je de rest van je bericht achterwege moeten latenVerwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 17:41:
Wat ik graag wil terugzien op Tweakers is data en gesprek over de kalibratie van de schermen van tablets en telefoons.
Ik heb de Nexus 7 al aan veel mensen laten zien en iedereen, maar dan ook iedereen zegt dat het een mooi apparaat is met een mooi scherm. Blijkbaar is het technisch gezien niet goed afgesteld, maar ik, en anderen hebben er geen last van.
Dus hij heeft wel een punt over het scherm.
Maar dat het scherm niet deugt gaat misschien wel te ver, als je kijkt naar kosten/kwaliteit. Het product is dermate 'goedkoop' dat je op bepaalde perfecties inlevert.
Something something
Verwijderd
Ik vind het een enigszins zuur en gekleurd verhaal wat hierboven over de N7 geschreven wordt
[ Voor 17% gewijzigd door partyondude op 02-11-2012 13:58 ]
Maar die kl*te wifi verbinding valt steeds weg.
Hebben meer mensen hier last van hier?
Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?
(static IP adres helpt bij mij bv. niet)
Verwijderd
Want ik zit best wel ver van die router vandaan op mijn kamer.
Verwijderd
Ik heb een supergoede wifi verbinding. Waar ik met de TF201 op zolder (wifi staat in de meterkast, begane grond, beton vloeren) geen ontvangst had (brakke wifi), heb ik met de N7 3 van de 4 streepjes. Ook erg stabiel.Keerzijde schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:01:
Op het scherm heb ik niks aan te merken.
Maar die kl*te wifi verbinding valt steeds weg.
Hebben meer mensen hier last van hier?
Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?
(static IP adres helpt bij mij bv. niet)
Het kan dus aan bepaalde factoren liggen, zoals gekozen channel op je wifi router, de software die je op je N7 hebt draaien etc.
Ik kan de verbinding UIT en AAN schakelen, en dat heb ik weer een paar minuten verbinding.
Daarna valt hij weer weg.
Draai JB 4.1.2 trouwens.
In hoeverre kan het gekozen channel nog verschil maken?
(Ik heb dat inderdaad al eens gelezen als mogelijke oplossing, maar kan me niet voorstellen dat dat iets uitmaakt)
[ Voor 31% gewijzigd door Keerzijde op 02-11-2012 15:01 . Reden: aanvulling ]
Toen had ik gescand welke channels in de buurt bezet waren. Mn kanaal veranderen naar een weinig gebruikte hielp aanzienlijk.
Simpele manier om wifi channels te detecteren in de buurt is door dit te typen in CMD
1
| netsh wlan show networks mode=bssid | findstr "SSID Signal Channel" |
Something something
Goed tip!SeenD schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:33:
Simpele manier om wifi channels te detecteren in de buurt is door dit te typen in CMD
code:
1 netsh wlan show networks mode=bssid | findstr "SSID Signal Channel"
Ga ik straks meteen uitproberen...
(En terugposten als het geholpen heeft natuurlijk
Verwijderd
En om het op je Nexus 7 bekijken, grafisch: Google Play: Wifi AnalyzerSeenD schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:33:
Het kan wel degelijk aan de kanalen liggen, ik had een tijdje geleden veel problemen als ik achter in mn tuin zat met mn laptop.
Toen had ik gescand welke channels in de buurt bezet waren. Mn kanaal veranderen naar een weinig gebruikte hielp aanzienlijk.
code:
1 netsh wlan show networks mode=bssid | findstr "SSID Signal Channel"
Simpele manier om wifi channels te detecteren in de buurt is door dit te typen in CMD: netsh wlan show networks mode=bssid | findstr "SSID Signal Channel"
Gister bij de lokale Mediamarkt in Zoetermeer ingelopen en daar hadden ze alleen een demo model verstopt achter een paal tussen Archos en Polaroid tablet's in de Apple hoek.
Nog even gevraagd naar levertijd 'Geen idee misschien krijgen we ze wel weer binnen maar weet niet wanneer...hoofdkantoor....levering.....we kunnen wel bestellen....bla..bla...etc' (laat maar)
Toen maar even langs de BCC gelopen, daar stond gelijk bij binnenkomst in een vitrine, hij moest even zoeken in het magazijn maar daar kon ik hem gelijk meenemen.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze hem zowel bij de MM als bij de BCC een 'Asus Nexus tablet' noemen, ik snap dat dat ding door Asus gemaakt wordt maar het is toch wel een Google vlaggenschip device. Zet dat er dan in ieder geval bij op het kaartje.
Werkt verder prima snel, WiFi prima m.u.v. de Ziggo router (maar de WiFi is daarvan gewoon brak) beeld is prachtig.
Scherm niet goed gekalibreerd? Misschien zie ik het gewoon niet of zijn m'n ogen slecht, maar ik vind het beeld er geweldig uitzien, dit soort dingen: Irregular and Convex Saturation and Clipping See Figure 3 (van http://displaymate.com/Tablet_7inch_ShootOut_1.htm)
Ik kijk naar 'Figure 3' en het enige dat ik zie is dat het lijntje iets afwijkt van de andere 3. Dus? Misschien moet je de Nexus 7 dan maar niet gebruiken om een bioscoopfilm op af te monteren?
Via Kingston Wi-Drive
YouTube: How To Connect the Nexus 7 to the Kingston Wi-Drive
of
OTG met Nexus Media Importer voor €2,30
Google Play: Nexus Media Importer
Voor degenen die hem al geroot hebben en al OTG gebruiken; upgrade je Nexus 7 camera naar 720p Video Recording.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1868962
Als je op de hoogte wilt blijven van de ontwikkelingen rond de N7, gebruik dan Drippler:
Google Play: Ultimate Google Nexus 7 App
Deze links ben ik tegengekomen dankzij deze app.
Waanzinnige prijs kwaliteit, te meer omdat ik een GPS nodig heb, die er gratis/zonder meerprijs in zit!
Enige misser is het ontbreken van een camera aan de achterzijde en gebrek aan kleine dunne hoesjes zoals ik die voor mijn iPad heb....:
Ben nog op zoek naar fatsoenlijke spellen, adventures, puzzels, racen.
Mijn backlight die had geen onderste grens waardoor mijn scherm af en toe bij automatische helderheid uit ging, beetje irritant. Maarja, nu pas merk ik hoe vaak ik hem gebruik. Heb hem pas 2 dagen ingeleverd en ik heb al vaak zat dat ik hem mis als ik op de bank zit ofzo.
Ik laat wel weten hoe lang het duurt, hij moest naar emmen voor reparatie/vervanging.
PSN & XBL: Denkoyugo
Verwijderd
Maar ben allang blij dat ik geen dode pixels heb of andere irritante problemen.
Die nieuws app is top! Bedankt voor de tipTccT schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:44:
Voor de mensen die 16 GB te weinig vinden en de Nexus 7 niet willen rooten, zijn hier twee mooie oplossingen:
Via Kingston Wi-Drive
of
Voor degenen die hem al geroot hebben en al OTG gebruiken; upgrade je Nexus 7 camera naar 720p Video Recording.
Als je op de hoogte wilt blijven van de ontwikkelingen rond de N7, gebruik dan Drippler:
Welke nieuws app naar mijn idee ook geweldig is voor alle Geek nieuwspartyondude schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:47:
[...]
Die nieuws app is top! Bedankt voor de tip
Appy Geek - Google Play: Appy Geek for Tablet
En dan heb je ook nog, NEWS REPUBLIC, GLAM LIFE, SPORTS REPUBLIC, APPY GAMER aan te klikken op de website : http://www.mobilesrepublic.com/appygeek-en/
Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎
Heb een synology, met DS file kan ik bestanden uploaden en met de synology kan ik natuurlijk altijd alles streamen.TccT schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:44:
Voor de mensen die 16 GB te weinig vinden en de Nexus 7 niet willen rooten, zijn hier twee mooie oplossingen:
Via Kingston Wi-Drive
of
[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 04-11-2012 19:56 ]
Het bericht was meer gericht op portable oplossingen. Voor thuis is een synology wel ideaal, maar ik wil wel eens zien hoe je hem meeneemt in het vliegtuig
Dat heeft bij mij, en volgens mij ieder ander op dat forum, het probleem volledig verholpen.
anathema
In het vliegtuig mag je je Wifi niet aanzetten, dus heb je ook niks aan die kingston wi-driveTccT schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 22:49:
@ init6 "Heb een synology, met DS file kan ik bestanden uploaden en met de synology kan ik natuurlijk altijd alles streamen."
Het bericht was meer gericht op portable oplossingen. Voor thuis is een synology wel ideaal, maar ik wil wel eens zien hoe je hem meeneemt in het vliegtuig
Verwijderd
Mijn router is van Sitecom WL-581.
Ik heb net even wat reviews gelezen van de wi-drive als eventuele companion voor de nexus, maar er zijn toch wel wat nadelen hoor:RocketKoen schreef op zondag 04 november 2012 @ 00:55:
[...]
In het vliegtuig mag je je Wifi niet aanzetten, dus heb je ook niks aan die kingston wi-drive
- 4 of 4,5 uur batterij. opladen duurt net zo lang.
- 3 a 4 MB/s transfer over wireless. Voor HD video niet altijd optimaal.
- Zeer matige software/firmware wat betreft bridge compatibiliteit, gratis apps voor android en iphone.
Misschien als upgrade handig, maar iets meer geld uitgeven voor een grotere opslag "in-device", is veel handiger. Of een cheap OTG kabeltje natuurlijk.
Zijn er trouwens mensen die vloeiend HD-VIDEO kunnen afspelen zonder schokken via OTG? Wil je dan even een link geven naar je kabeltje en je usb-stick?
[ Voor 12% gewijzigd door jmk op 04-11-2012 10:48 ]
Verwijderd
Voor OTG kabeltjes en dergelijke s.v.p. dit topic doorzoeken, ik heb er twee gekocht en ben zo aardig geweest de informatie te delen in het goeie topic.
Vliegtuigen van Delta mag het welRocketKoen schreef op zondag 04 november 2012 @ 00:55:
[...]
In het vliegtuig mag je je Wifi niet aanzetten, dus heb je ook niks aan die kingston wi-drive
The devil is in the details.
Verwijderd
The devil is in the details.
Als ik geld krijg ga ik toch de overstap maken naar de iPad, ik ben het geklooi zat. Vrijheid is leuk maar er zijn genoeg apps die niet compatible zijn, of niet geoptimaliseerd voor een tablet, XBMC draait niet zo lekker als bijvoorbeeld Airvideo en zo verder. Ook zijn er ontzettend veel games die ik heel leuk vind om te spelen maar simpelweg niet op Android zijn (Telltale adventures, Red Alert, Carmageddon, etc).
Dat zit wel Schnorr.
Komt dus wel goed uit dat je "dochter hem heeft laten vallen"LoCuTuS2000 schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:57:
<snip>
Als ik geld krijg ga ik toch de overstap maken naar de iPad, ik ben het geklooi zat.
<snip>
Verwijderd
Android heeft meer apps als Apple.LoCuTuS2000 schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:57:
Sommige verzekeringen laten repareren of keren geld uit voor een nieuwe als je de defecte opstuurdt. Op eBay kost een nieuwe digitizer EUR 125 dus dat is eigenlijk de moeite niet.
Als ik geld krijg ga ik toch de overstap maken naar de iPad, ik ben het geklooi zat. Vrijheid is leuk maar er zijn genoeg apps die niet compatible zijn, of niet geoptimaliseerd voor een tablet, XBMC draait niet zo lekker als bijvoorbeeld Airvideo en zo verder. Ook zijn er ontzettend veel games die ik heel leuk vind om te spelen maar simpelweg niet op Android zijn (Telltale adventures, Red Alert, Carmageddon, etc).
Dat sommige apps niet werken heeft vaak te maken met het ontbreken van hardware zoals simkaart, camera of SDkaart.
Bij Apple hebben ze nog eens niet iets wat in de buurt komt van alle functionaliteit die XBMC biedt.
Als je perse bepaalde games wil spelen die alleen op een Ipad zijn te verkrijgen, waarom koop je dan een Android?
Verdiep je eerst in de hardware en de functionaliteit voordat je iets gaat kopen als je blieft.
En vergeet ook niet een body protector aan te schaffen....
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Die pro-line heeft maar een singelcore tegenover de quad-core van de Nexus 7 staan.
De nieuwe pro-line van de kruidvat heeft een dual core.Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:25:
Een 7 inch tablet koop je als je 10 inch tablet te groot /zwaar vind.
Die pro-line heeft maar een singelcore tegenover de quad-core van de Nexus 7 staan.
Twijfel zelf nog steeds wat voor tablet ik moet nemen. Ik neig voor een 9.7" china-tablet te gaan i.p.v. 7". Aangezien ik de tablet vooral wil gaan gebruiken om studieboeken op te lezen ben ik bang ben dat 7" net te klein zou zijn. Iemand hier ervaring met de N7 icm studieboeken?
Afgelopen weekend mijn channel veranderd.SeenD schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:33:
Het kan wel degelijk aan de kanalen liggen, ik had een tijdje geleden veel problemen als ik achter in mn tuin zat met mn laptop.
In eerste instantie leek het te helpen (channel 1 was inderdaad druk in gebruik)
maar volgens mij draaide wifi-analyser toen nog op de achtergrond.
Inmiddels is de verbinding weer enorm brak.
Langer dan een minuut houdt hij het niet uit.
Soms is het zo erg dat als ik in de playstore iets wil downloaden, en hij zegt weer dat er
geen netwerk is, en ik zet de wifi-verbinding weer even uit en aan, dat hij dan maar 10 sec
download voordat de download weer stopt en ik wifi WEER moet resetten.
Wat een KL*TE apparaat is het ook als wifi niet fatsoenlijk werkt.
Leuk om even uitgeprobeerd te hebben, maar deze gaat waarschijnlijk retour winkel!
Maar ja, wat dan gekocht?
Apple is evil, dus geen iGadget bij mij thuis.
Samsung Galaxy Tab 7 2.0 dan maar?
Voor deze Nexus had ik ook een goedkopere Android tablet, dus ik wist wat ik kon verwachten. Echter was dat geen high-end tablet dus kon ik er uberhaupt niet op gamen. Zoals de nieuwe NFS Most Wanted, die lagged af en toe op de Nexus, of simpele games als SimCity of Woms worden niet compatibel geacht.Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:47:
[...]
Android heeft meer apps als Apple.
Dat sommige apps niet werken heeft vaak te maken met het ontbreken van hardware zoals simkaart, camera of SDkaart.
Bij Apple hebben ze nog eens niet iets wat in de buurt komt van alle functionaliteit die XBMC biedt.
Als je perse bepaalde games wil spelen die alleen op een Ipad zijn te verkrijgen, waarom koop je dan een Android?
Verdiep je eerst in de hardware en de functionaliteit voordat je iets gaat kopen als je blieft.
En vergeet ook niet een body protector aan te schaffen....
Inmiddels bemerk ik dat ik teleurgesteld ben in de Play Store, op mijn iPhone vind ik heel vaak nieuwe dingen die mij kunnen boeien en in de Play Store zie ik vaak net-niet apps. De Google Play Books app is bijvoorbeeld erg goed, maar kun je geen eigen boeken in importeren, de andere ereaders die ik geprobeerd heb zijn het dan weer net niet.
Nou ja, toevallig was ik al aan het overwegen het apparaat te koop te zetten, dit is echt stom toeval. Nog een irritatie factor zijn de peuter apps op Android, door de prominente home, back & app switch knoppen onder de app kan mijn dochtertje niet met mij zo'n spelletje spelen met drums of ballonen ofzo, telkens verlaat ze de app. De selectie apps voor haar op iPad is veel groter._Calvin schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:31:
[...]
Komt dus wel goed uit dat je "dochter hem heeft laten vallen"![]()
Maar goed dit is natuurlijk vloeken in de kerk
Dat vind ik wel *het* nadeel van de Nexus 7.
Verwijderd
De Nexus 7 is sowieso wat kleinere dan de iPad, ik persoonlijk heb wat apps die zeg maar andere interface voor tablets hebben.
Zo heb ik QQ HD welke video chat heeft wat andere QQ apps niet hebben, maar toch gebruik ik daarnaast nog QQ Mobile vanwege de push messages.
Voor browsen gebruik ik voornamelijk Google Chrome.
Waarom zou je ineens geen Nexus meer willenKeerzijde schreef op maandag 05 november 2012 @ 07:35:
[...]
Afgelopen weekend mijn channel veranderd.
In eerste instantie leek het te helpen (channel 1 was inderdaad druk in gebruik)
Soms is het zo erg dat als ik in de playstore iets wil downloaden, en hij zegt weer dat er
geen netwerk is, en ik zet de wifi-verbinding weer even uit en aan, dat hij dan maar 10 sec
Leuk om even uitgeprobeerd te hebben, maar deze gaat waarschijnlijk retour winkel!![]()
Ik beschouw mijzelf niet als een Android Fanboi, ik heb gewoon een bewuste keuze gemaakt voor mijn mobiele OS. Ik ben het wel met je eens als je het hebt over de ipad apps voor kinderen. Ik merk het zelf met mijn kids en de ipad (1) van mijn vrouw. Er is nu eenmaal meer, beter en ook in het nederlands beschikbaar voor de sub-12 jarigen. Wat ook opvalt is dat de iPad(1) van mijn vrouw die nu ruim 2 jaar oud is het nog uitstekend doet.LoCuTuS2000 schreef op maandag 05 november 2012 @ 07:38:
[...]
Nog een irritatie factor zijn de peuter apps op Android, door de prominente home, back & app switch knoppen onder de app kan mijn dochtertje niet met mij zo'n spelletje spelen met drums of ballonen ofzo, telkens verlaat ze de app. De selectie apps voor haar op iPad is veel groter.
Maar goed dit is natuurlijk vloeken in de kerkVoor mij heeft de Nexus nog steeds de beste prijs/prestatie verhouding en is voor browsen een top apparaat, en toch merk ik dat het voor mij niet genoeg is. Wel zonde van mijn Play store account, ik had $25 play tegoed en al aardig wat apps kunnen kopen in allerlei aanbiedingen die ik nu niet mee kan nemen.
Qua tablet interface is de iPad ook veel beter (simpeler) dan de onscreen buttons van Android tablets. Ik draai bijvoorbeeld STG7 in tablet mode en gebruik de swype gestures om naar full screen te gaan.. Niet intuitief, en de kinderen kunnen er moeilijk mee omgaan.
/edit Ik heb ook een iPad2 voor mijn 70+ jarige moeder gekocht.. Ze klaagt dat ze er niets van begrijpt, maar is ondertussen wel leuk aan het multitasken op dat apparaat... Mailen, surfen, skypen, bridgen. ze doet het zo. En dat zie ik haar eerlijk gezegd echt niet doen op een android tablet. Wat dat betreft ligt IOS echt mega ver voor op Android.
En wat betreft je apps die je gekocht hebt, die blijven gewoon op je account staan. Gewoon een android phone kopen.. ;-)
[ Voor 9% gewijzigd door Koriel op 05-11-2012 09:21 ]
Verwijderd
Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic !!!!!Saido schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:20:
Iemand al nieuwe nexus 7 zien liggen in de winkels? (ja je weet maar nooit wie zo vroeg gaat kijken)
Verwijderd
iOS is dan ook zo simpel als het kan zijn, een scherm met icoontjes en thats it, Android is veel uitgebreidere en heeft geen beperkingen zoals iOS heeft, dus voor mij was Nexus 7 bewust gekozen en bevalt me meer dan een iOS apparaat.
Want ik wil mijn .mkv's niet allemaal moeten omzetten en ik wil ook gewoon externe schijven aan kunnen sluiten.
Vanwege zelfde reden wil ik dus ook niks van Windows 8 weten, het moet niet te simpel want ik ben een poweruser.
Heb je dit probleem overal? Ook bij je vrienden met wifi bijvoorbeeld? Je zou ook een goede router aanschaf kunnen overwegen.Keerzijde schreef op maandag 05 november 2012 @ 07:35:
[...]
Afgelopen weekend mijn channel veranderd.
Leuk om even uitgeprobeerd te hebben, maar deze gaat waarschijnlijk retour winkel!![]()
Anders inderdaad omruilen. Ik heb trouwens ook gelezen dat er mensen waren die de achterkant van de Nexus 7 even hebben verwijderd om dan aan de kant van de deksel het pinnentje voor de antenne even bij te stellen voor betere ontvangst.
Gisteren een tijdje gestoeid met een netgear router, en de 5G band werkt perfect, op de ondersteunde apparaten ( iPad, telefoons en overigen ) maar de laptops konden niet stabiel verbinden.
uiteindelijk de 2.4G op max 54 gezet, en toen bleven de verbindingen stabiel, dezelfde laptops hebben op een andere locatie op N geen probleem.
Alleen maar te testen door te proberen
[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 05-11-2012 11:08 ]
Als je je oma die iPad in de doos had gegeven zonder haar te vertellen hoe ze dat ding aan moest melden etc. was het haar ook niet gelukt waarschijnlijk als ik je verhaal zo lees.Koriel schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:18:
[...]
Ik beschouw mijzelf niet als een Android Fanboi, ik heb gewoon een bewuste keuze gemaakt voor mijn mobiele OS. Ik ben het wel met je eens als je het hebt over de ipad apps voor kinderen. Ik merk het zelf met mijn kids en de ipad (1) van mijn vrouw. Er is nu eenmaal meer, beter en ook in het nederlands beschikbaar voor de sub-12 jarigen. Wat ook opvalt is dat de iPad(1) van mijn vrouw die nu ruim 2 jaar oud is het nog uitstekend doet.
Qua tablet interface is de iPad ook veel beter (simpeler) dan de onscreen buttons van Android tablets. Ik draai bijvoorbeeld STG7 in tablet mode en gebruik de swype gestures om naar full screen te gaan.. Niet intuitief, en de kinderen kunnen er moeilijk mee omgaan.
/edit Ik heb ook een iPad2 voor mijn 70+ jarige moeder gekocht.. Ze klaagt dat ze er niets van begrijpt, maar is ondertussen wel leuk aan het multitasken op dat apparaat... Mailen, surfen, skypen, bridgen. ze doet het zo. En dat zie ik haar eerlijk gezegd echt niet doen op een android tablet. Wat dat betreft ligt IOS echt mega ver voor op Android.
En wat betreft je apps die je gekocht hebt, die blijven gewoon op je account staan. Gewoon een android phone kopen.. ;-)
Als je haar een android tablet had gegeven en daar -zoals je haar waarschijnlijk ook de iconen voor de genoemde apps hebt aangewezen op de iPad- of even die apps op haar homescreen had gezet was dat ook zeker 100% gelukt voor haar. Het is echt niet zo dat een app anders werkt op een android device, of dat je hem eerst moet zoeken ergens diep in het besturingssysteem voordat je hem kan gebruiken.
Wat dat betreft is het alleen een uiterlijk verschil in dagelijks gebruik. Dat je -als je zou willen- op een android device wat dieper kan graven hoeft niet te betekenen dat je dat ook moet doen om hem gewoon te gebruiken toch?
[edit] mijn oma van 93 gebruikt een android tablet met veel plezier voor haar krantje en email. Dat lukte haar op de laptop niet (meer). Vond ze teveel gedoe met aanzetten en stekkers enzo... Ik vind het nog steeds geweldig dat ze toch wel stiekem meegaat met dat soort gadgets... Alhoewel ze me wel laatst een keer vroeg wat nou precies toch een "gadget" was... hihi
[ Voor 8% gewijzigd door GeeEs op 05-11-2012 13:03 ]
Verwijderd
Af en toe is het apparaat uit en kan ik deze alleen aan krijgen d.m.v. harde reset (alle knoppen 15-30 seconden ingedrukt houden). De normale manier van de aan\uit knop indrukken werkt niet.
Als het apparaat eenmaal weer draait kan ik deze wel normaal uit en aan zetten met de aan\uit knop. Soms gaat de Nexus dus vanzelf uit en krijg 'm niet meer aan, alleen met de harde reset. Dit kan na een uur of soms een dag pas gebeuren.
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)