• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03:26
Hahn schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:09:
Tablets staan niet bepaald bekend om de makkelijk te vervangen onderdelen, dus ik zou het knap vinden als je dat ervoor zou krijgen.
Hmm.. lijkt me bij tablets juist wel heel goed te doen. De meeste tablets zijn modulair met simpele klick/flatcabletjes opgebouwd en zijn per onderdeel prima te vervangen juist. De ene tablet is inderdaad wat makkelijker te demonteren dan de andere, maar dat is een ander verhaal. Laat de N7 nu juist een tablet zijn die supersimpel te openen en te demonteren is.

[ Voor 195% gewijzigd door GeeEs op 05-11-2012 13:14 ]

• Keerzijde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-10 13:27
jmk schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:27:
[...]
Heb je dit probleem overal? Ook bij je vrienden met wifi bijvoorbeeld? Je zou ook een goede router aanschaf kunnen overwegen.

Anders inderdaad omruilen. Ik heb trouwens ook gelezen dat er mensen waren die de achterkant van de Nexus 7 even hebben verwijderd om dan aan de kant van de deksel het pinnentje voor de antenne even bij te stellen voor betere ontvangst.
Een "goede" router is geen optie.
Ik heb namelijk een (vaste) Thomson router van UPC.
Dan zou ik een aparte wireless AP ernaast moeten zetten.
(voor 1 apparaat, dat gewoon zou moeten werken)
De rest van mijn wireless apparatuur werkt namelijk wel naar behoren.

Maar ik zal nog eens kijken of ik mijn antenne ontvangst kan tweaken...

• GeeEs
als hij zoals je zegt het soms wel, en soms niet doet lijkt het mij stug dat het aan de antenne ligt eerlijk gezegd. Dan zou hij het toch helemaal niet doen / altijd slecht doen ?

Als je letterlijk naast je WiFi router gaat staan en deze op een "rustig" kanaal laat uitzenden.. doet hij het dan wel?

• Keerzijde
Dat laatste zou ik nog moeten uitproberen.
Want liever fixen dan terugbrengen/omruilen.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:59

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zo, die van mij is bij asus aangekomen, ik hoop dat ze hem snel repareren/vervangen.

Je hoeft bij google wel bar weinig te backuppen, alleen de saved games etc even opgeslagen, that's it. Rest komt vanzelf.

PSN & XBL: Denkoyugo

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Keerzijde schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:46:
[...]

Een "goede" router is geen optie.
Ik heb namelijk een (vaste) Thomson router van UPC.
Dan zou ik een aparte wireless AP ernaast moeten zetten.
(voor 1 apparaat, dat gewoon zou moeten werken)
De rest van mijn wireless apparatuur werkt namelijk wel naar behoren.

Maar ik zal nog eens kijken of ik mijn antenne ontvangst kan tweaken...
Ach, als het zoveel zou kosten :
http://www.alternate.nl/h...TP-LINK/TL-WA701ND/144569

30€ geeft goede prijs/kwaliteit
Al zou ik het dan wel eerst willen uitproberen ( retourgarantie e.d. )

Gelukkig heb ik wel de vrije keus in router ( en zo ook wel eens een 'verkeerde' gehad )
Maar ieder heeft een ander budget, maar de mogelijkheden zijn er iig
( die extender een beetje centraal ophangen, zodat je gelijk de range wat vergroot )

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

poster2011 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:03:
Pak de Ziggo tv app de phone stream (200 tot 800kbps) of de tablet stream (800 en 1500kbps)?
En als hij de phone stream standaard pakt, is er een workaround?
Ik heb de indruk dat hij de phone versie laadt ipv de Tablet versie.
Zoek maar eens naar tablet screenshots, zo ziet het er op de Nexus 7 echt niet uit...
Maar hoe lossen we dit op, want de kwaliteit is zo echt niks.
Die eerdere oplossing met de ipad stream (ook op xbmc) die later geblokkeerd werd door ziggo had wel goede kwaliteit.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Bloederig schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:01:
[...]

Hmm, vreemd maar wel herkenbaar. Sowieso wel wat vaker connectieproblemen hier met WiFi op de Ubee router van Ziggo, maar mijn vriendin klaagde gister steen en been over het feit dat het wireless maar geen data door wilde geven (wel connectie). Toen ik vanmorgen wakker werd gaf ook mijn telefoon (Nexus S met JB) allerlei foutmeldingen omdat hij niet kon updaten en ben ik het uit gaan zoeken.
Router gereset en wireless op de Nexus 7 uit laten staan. Nu geen problemen meer op de macbook en telefoon. Moet nog even verder kijken of de problemen uit blijven nu de Nexus 7 weer op het draadloos zit.
Het is wel puur draadloos probleem trouwens, mijn pc via ethernet heeft nergens last van. 8)7
Voor mij was de beste oplossing het wifi kanaal op een vaste waarde in te stellen ipv op auto te laten staan.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-11 23:04
FreshMaker schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:54:
[...]

Ach, als het zoveel zou kosten :
http://www.alternate.nl/h...TP-LINK/TL-WA701ND/144569

30€ geeft goede prijs/kwaliteit
Al zou ik het dan wel eerst willen uitproberen ( retourgarantie e.d. )

Gelukkig heb ik wel de vrije keus in router ( en zo ook wel eens een 'verkeerde' gehad )
Maar ieder heeft een ander budget, maar de mogelijkheden zijn er iig
( die extender een beetje centraal ophangen, zodat je gelijk de range wat vergroot )
Ook al heb je geen router keuze. Je kan altijd de Wifi op je ISP router uitzetten, en zelf een bekabeld wireless accespoint aansluiten.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Als je een goeie acces point zoekt http://tweakers.net/price.../?keyword=engenius+access

Google maar eens op 100mW wifi :)

• GeeEs
Wat betreft de WiFi problemen bij sommigen. Als het aan de antenne in de N7 ligt zou het volgens mij nergens goed moeten werken. Dat zou een indicatie kunnen zijn dat er echt iets mis is met je N7. Als het alleen bij je thuis bijvoorbeeld niet lekker werkt zou ik het echt niet in je N7 zoeken, maar inderdaad in je eigen WiFi signaal.

Ikzelf heb diverse locaties waar ik met de N7 op WiFi zit verbonden en heb nergens iets hoeven aanpassen aan de router/accespoint, terwijl deze allemaal waarschijnlijk anders staan ingesteld. Werkt overal prima, ook al is het bereik 1 streepje zegmaar. Wel had ik ooit dergelijke issues met mn telefoon op WiFi thuis, dat bleek toen inderdaad een te druk kanaal te zijn waar ik thuis op zat... staat sindsdien op een fixed rustiger kanaal. Nu maar hopen dat mijn buren daar voorlopig niet op gaan zenden :O ... want het klinkt gek, maar dat was toen ook de oorzaak. Nieuwe buren, weer nieuwe wifi erbij... met alle gevolgen vandien.

• Keerzijde
GeeEs schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:56:
Als je letterlijk naast je WiFi router gaat staan en deze op een "rustig" kanaal laat uitzenden.. doet hij het dan wel?
Gisteravond even een tijdje in de meterkast gestaan met de Nexus7.
Wifi-Analyzer toont dan een zeer sterk signaal, dat ook constant aanwezig blijft.
Ik heb de nexus daar een tijdje laten liggen in "graph" mode, zodat ik het signaal grafiekje kon zien.
Daar waren geen dipjes in te zien.

Om mijn nexus verandert het icoontje vaak van blauw naar grijs als de verbinding wegvalt,
maar soms blijft het blauw en heb ik TOCH geen internet verbinding.
Als een game of app klaagt dat er geen verbinding is, kan ik via instelling de wifi even kort uit-
en aan-schakelen en dan heb ik weer even internet.

Mijn UPC (Thomson) router (accessPoint) heb ik al ingesteld op een ander kanaal.
Dit leek korte tijd verbetering te geven maar na een half uur was het alweer slecht.
Hij zit momenteel op 2.4Ghz band omdat mijn laptop geen 5Ghz aan kan.
Ik heb op mijn nexus de wifi verbinding ingesteld op fixed ip adres, en sinds gisteravond
ook de network prefix op 24 en dns op 8.8.8.8 en 4.4.4.4
Ook dit leek enige verbetering te geven.
Na een hele tijd zonder wifi loss te hebben gedraaid, begon hij toch weer te klagen en
zelfs na de wifi-uit-aan truuk werkt hij nu weer slechts een paar minuten.

Misschien valt de verbinding alleen even weg en herstelt hij zich weer vanzelf, maar daar
ben ik tot nu toe te ongeduldig voor geweest. Ik reset de wifi verbinding meteen.
Maar dat is geen optie uiteindelijk, want online gaming kun je vergeten op deze manier.

Ik heb ook gekeken naar andere/extra wirelass access points, maar die zitten tussen
30,- en 160,- zonder dat het garantie geeft op verbetering, dus doe ik dat liever niet.

Iemand nog suggesties, of toch maar terugbrengen naar MM?

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:42
Keerzijde schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:24:
[...]

Gisteravond even een tijdje in de meterkast gestaan met de Nexus7.
Wifi-Analyzer toont dan een zeer sterk signaal, dat ook constant aanwezig blijft.
Ik heb de nexus daar een tijdje laten liggen in "graph" mode, zodat ik het signaal grafiekje kon zien.
Daar waren geen dipjes in te zien.

Om mijn nexus verandert het icoontje vaak van blauw naar grijs als de verbinding wegvalt,
Als een game of app klaagt dat er geen verbinding is, kan ik via instelling de wifi even kort uit-
en aan-schakelen en dan heb ik weer even internet.

Mijn UPC (Thomson) router (accessPoint) heb ik al ingesteld op een ander kanaal.
Dit leek korte tijd verbetering te geven maar na een half uur was het alweer slecht.
Hij zit momenteel op 2.4Ghz band omdat mijn laptop geen 5Ghz aan kan.
Ik heb op mijn nexus de wifi verbinding ingesteld op fixed ip adres, en sinds gisteravond
ook de network prefix op 24 en dns op 8.8.8.8 en 4.4.4.4
Ook dit leek enige verbetering te geven.
Na een hele tijd zonder wifi loss te hebben gedraaid, begon hij toch weer te klagen en
zelfs na de wifi-uit-aan truuk werkt hij nu weer slechts een paar minuten.

Misschien valt de verbinding alleen even weg en herstelt hij zich weer vanzelf, maar daar
ben ik tot nu toe te ongeduldig voor geweest. Ik reset de wifi verbinding meteen.
Maar dat is geen optie uiteindelijk, want online gaming kun je vergeten op deze manier.

Ik heb ook gekeken naar andere/extra wirelass access points, maar die zitten tussen
30,- en 160,- zonder dat het garantie geeft op verbetering, dus doe ik dat liever niet.

Iemand nog suggesties, of toch maar terugbrengen naar MM?
Ik heb exact dezelfde ellende gehad met deze modem van UPC, danwel op mijn laptop. Ook hier random verlies van verbindingen. Het probleem zat toen bij mij in de Thomson modem, ik heb UPC gebeld en daar was het probleem bekend, kosteloos is hij omgeruild voor en Cisco. Je kan op internet (www.chelloo.com) op de fora meer vinden over deze ellende. Sinds hij is omgeruild geen problemen meer met mijn laptop.

ps. ik heb nog geen Nexus 7, dus daar kan ik helaas nog niet over meepraten.

• Keerzijde
Knielen schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:46:
[...]
Ik heb exact dezelfde ellende gehad met deze modem van UPC, danwel op mijn laptop. Ook hier random verlies van verbindingen. Het probleem zat toen bij mij in de Thomson modem, ik heb UPC gebeld en daar was het probleem bekend, kosteloos is hij omgeruild voor en Cisco. Je kan op internet (www.chelloo.com) op de fora meer vinden over deze ellende. Sinds hij is omgeruild geen problemen meer met mijn laptop.

ps. ik heb nog geen Nexus 7, dus daar kan ik helaas nog niet over meepraten.
Ok, bedankt voor de tip.
Ipv een omruil actie bij MM wordt het ws een omruilactie bij UPC ;)

Verwijderd

Keerzijde schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:24:
[...]
Als hij blauw is, dan betekent dat hij connectie heeft met google (syncen enzo).
Als hij grijs is, dan heb je nog steeds wifi verbinding.
Alleen als hij zwart is, dan heb je dus geen wifi.
Dus grijs en blauw betekent dat je nog steeds wifi zou moeten hebben.

• GeeEs
Bij mij is hij grijs met één of meer blauwe streepjes, dus ik ga/ging er van uit dat dat blauw te maken heeft met de "sterkte" van de verbinding... Denk eerlijk gezegd niet dat dat iets met google sync te maken heeft. Heb je hier een bron van?

0 streepjes kan natuurlijk inderdaad wel betekenen dat je nog verbinding hebt, zij het wel erg zwak.
Zwart met grijs randje is idd offline.

Verwijderd

Bij mij is de wifi op mobiele apparaten meestal sowieso zwakker, zal niet zo zijn dat ontvanger zwakkere is dan die in een 15 inch notebook zit?

Maar ik zelf zit ook echt ver van draadloze router met heel wat muren er tussen.

Verwijderd

GeeEs schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:36:
Bij mij is hij grijs met één of meer blauwe streepjes, dus ik ga/ging er van uit dat dat blauw te maken heeft met de "sterkte" van de verbinding... Denk eerlijk gezegd niet dat dat iets met google sync te maken heeft. Heb je hier een bron van?
o.a.:
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1806572
- https://www.google.nl/?q=blue+gray+wifi+icon+android+4.1

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2012 11:02 ]

• GeeEs
@colaglas... grappig, had ik nooit over nagedacht. De bronnen die je linkt zijn wel wat vaag moet ik zeggen. Via Google vind ik hier niks officieels over, wel een hoop forums waar mensen dit zeggen/vermoeden. Vind het overigens wel een interessant gegeven. Eerste keer dat ik er überhaupt iets over lees :P

De grijze streepjes echter, zijn bij mij altijd maxed... ook al is mn verbindning natuurlijk nooit altijd 100% hoe zit dat dan? Of verandert dat standaard ik het blauw als je dus je Google account hebt gekoppeld? En geeft dit dan tevens in het blauw aan hoe goed de verbinding is?

Als ik hier op mn werk namelijk naar de WiFi router loop zie ik de blauwe streepjes steeds meer worden tot de max als ik er naast sta. Als ik op mijn plek ben heb ik 1 blauw streepje. Betekent dit dan dat Google harder synct als ik naast de router sta, of is dit dan tevens ook de signaalsterkte die blauw wordt weergegeven omdat ik verbonden ben met Google?

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:03
Ik heb er geen bron van maar heb ook regelmatig (Tweakers en XDA) gelezen dat het blauwe wifi of 3G/H+ signaal aangeeft dat je gesynct bent :)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Probeer maar eens een gameloft spel op te starten als je niet 'blauw' bent ....

99% kans dat je eruit gagooit wordt, omdat de licence niet kan gecontroleerd worden

Verwijderd

GeeEs schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:54:
@colaglas... grappig, had ik nooit over nagedacht. De bronnen die je linkt zijn wel wat vaag moet ik zeggen. Via Google vind ik hier niks officieels over, wel een hoop forums waar mensen dit zeggen/vermoeden. Vind het overigens wel een interessant gegeven. Eerste keer dat ik er überhaupt iets over lees :P

De grijze streepjes echter, zijn bij mij altijd maxed... ook al is mn verbindning natuurlijk nooit altijd 100% hoe zit dat dan? Of verandert dat standaard ik het blauw als je dus je Google account hebt gekoppeld? En geeft dit dan tevens in het blauw aan hoe goed de verbinding is?

Als ik hier op mn werk namelijk naar de WiFi router loop zie ik de blauwe streepjes steeds meer worden tot de max als ik er naast sta. Als ik op mijn plek ben heb ik 1 blauw streepje. Betekent dit dan dat Google harder synct als ik naast de router sta, of is dit dan tevens ook de signaalsterkte die blauw wordt weergegeven omdat ik verbonden ben met Google?
Inderdaad geen officiele bronnen. Had het een keer lezen en aangenomen voor waarheid.

Ik merkte laatst dat ik altijd één streepje had, ook al zat ik naast de router, terwijl ik in mijn wifi lijst wel het actuele signaal zag. Door mijn N7 te herstarten klopte hij weer wel. Denk dat het een klein bugje is. De grijze en blauwe moeten natuurlijk hetzelfde aangeven....

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-11 15:47
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:30:
[...]

Als hij blauw is, dan betekent dat hij connectie heeft met google (syncen enzo).
Als hij grijs is, dan heb je nog steeds wifi verbinding.
Alleen als hij zwart is, dan heb je dus geen wifi.
Dus grijs en blauw betekent dat je nog steeds wifi zou moeten hebben.
blauw geeft volgens mij aan dat je internet access hebt, oftewel je internetsignaal.
Grijs geeft aan dat je connected bent met je router.

Ik had namelijk het probleem dat ik wel connected was met mijn router (ip gekregen), maar geen internetverbinding had, het icoontje is dan grijs. Toen ik het gefixed had, had ik dus weer blauw signaal en dus internet verbinding :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• stijn1309
  • Nu online
stijn1309 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:07:
Van de week maar is mijn Nexus 7 terug brengen naar de winkel ;w . Verschillende problemen mee zal het hier even opsommen.

- Tablet komt vaak niet uit stand-by (20 seconden knop inhouden restart hij)
- Back light dat doet flikkeren (auto brightness al uitgezet maar op het laagste niveau doet hij dat nog steeds)
- Opladen doet hij niet altijd goed. Soms wordt hij heel heet en laat hij maar op tot 20%. En dan echt heel heet (zo heet dat het scherm ook helemaal warm is, zonder dat hij gebruikt wordt!)
- Links heb ik ook last van screenlift (maar dit vond ik niet de moeite waard om hem op te sturen)
- 3x in totaal al gehad dat in het scherm allemaal strepen komen en een ruis uit de speaker en dan herstart hij zichzelf.

Van het laatste gisteren een foto gemaakt die ik ook wil meesturen bij de reparatie:
[afbeelding]

Kan je de nexus 7 ook aanmelden voor garantie bij Asus zelf of niet? op hun website zie ik de categorie tablets er niet tussen staan.

Al met al ben ik toch wel teleurgesteld. Had toch iets meer kwaliteit verwacht.... moet ook wel zeggen ik heb er eentje die blijkbaar van alles last heeft 8)7 behalve dan dooie pixels

Ik draai BTW gewoon stock en niet geroot (nooit gedaan), want had hem net voor mijn vakantie en na terugkomst daarvoor nog geen tijd gehad.
Nou na 2 weken in reparatie tablet terug en wat denk je... Asus heeft niks kunnen vinden dus ook niks gedaan :? . Had de foto van het beeld meegestuurd. Denk dat het probleem te weinig voorkomt dat hun hem ook krijgen tijdens hun tests. Enige wat ze wel hebben gedaan is alle kabels nagelopen.

Ben benieuwd...

Verwijderd

stijn1309 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:46:
[...]

Nou na 2 weken in reparatie tablet terug en wat denk je... Asus heeft niks kunnen vinden dus ook niks gedaan :? . Had de foto van het beeld meegestuurd. Denk dat het probleem te weinig voorkomt dat hun hem ook krijgen tijdens hun tests. Enige wat ze wel hebben gedaan is alle kabels nagelopen.

Ben benieuwd...
Een reboot wordt uitgevoerd naar 10 seconden de power button ingedrukt houden.

Problemen die niet zijn te reproduceren zoals het oplaad probleem en die strepen. Die kun je ook niet toerekenen aan de hardware of Android of een applicatie.
Je zal dan uitgebreid onderzoek moeten verrichten wat de oorzaak is.

De backlight problemen waren er al toen je de tablet had aangeschaft.

Door te wachten met het RMA sturen van je tablet totdat je een waslijst hebt aan klachten.
Die deels binnen de tolerantie vallen en voor het andere deel niet te reproduceren maakt je garantie claim niet heel erg sterk.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:46
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:12:
[...]

Problemen die niet zijn te reproduceren zoals het oplaad probleem en die strepen. Die kun je ook niet toerekenen aan de hardware of Android of een applicatie.

Door te wachten met het RMA sturen van je tablet totdat je een waslijst hebt aan klachten.
Die deels binnen de tolerantie vallen en voor het andere deel niet te reproduceren maakt je garantie claim niet heel erg sterk.
Een goede klantenservice zou op basis van die foto gewoon een nieuwe opsturen, en die 'kapotte' houden ter reparatie. Voor hun geen moeite/kosten en wel een tevreden klant :)

Verwijderd

kepler schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:24:
[...]

Een goede klantenservice zou op basis van die foto gewoon een nieuwe opsturen, en die 'kapotte' houden ter reparatie. Voor hun geen moeite/kosten en wel een tevreden klant :)
Alleen valt er niks te reproduceren dus kan men het ook niet repareren.

De klantenservice stuurt mij ook niet een nieuwe computer als ik een "blue screen of death" krijg op mijn laptop met windows.
Ook Apple heeft daar een handje van, antenne gate bijvoorbeeld

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:59

Denko

|{ing Øf ßlitz

Denko schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:51:
Zo, die van mij is bij asus aangekomen, ik hoop dat ze hem snel repareren/vervangen.

Je hoeft bij google wel bar weinig te backuppen, alleen de saved games etc even opgeslagen, that's it. Rest komt vanzelf.
Even een zelfquote,

Vrijdag aan het einde van de dag mijn nexus 7 verzonden voor reparatie, maandag aangekomen, dinsdag teruggestuurd naar mij. Dat ging wel heel snel.... Ik dus bellen of ze wel iets gedaan hebben, want het klonk erg als "we hebben gekeken, alles werkt, die kan terug"

Medewerker; ja meneer, de lcd module is vervangen en als het klopt heb je hem vandaag al in huis.
Vanmiddag ophalen dan. Maar mijn god wat een snelle service, hulde hoor.

PSN & XBL: Denkoyugo

• stefanxxx511
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-11 09:15
wie voor 29 oktober een nexus 7 heeft gekocht krijgt 30 euro korting in de Asus shop

http://event.asus.com/2012/tablet/nexus_7/nl/

iemand ook al gelukt om die korting te krijgen?? mij is het nog niet gelukt.

• stijn1309
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:12:
[...]

Waarom kan ik een probleem zoals strepen in het beeld niet toerekenen aan de harware of android? had een reset gedaan van het hele apparaat en verder geen apps geinstalleerd om te kijken wat er gebeurde en na 2 dagen had ik die strepen in het beeld. Nou dan is het volgens mij toch echt een fout in het product of moeten we tegenwoordig maar accepteren dat "deze fouten" in een product zitten???? ik vind in iedergeval zeker van niet.

Waarom ik zolang gewacht heb met RMA ik ben nou eenmaal zou iemand die verwacht dat zoiets nog in de software zou kunnen zitten dus heb ik 1 softwareupdate gewacht van de Nexus, maar helaas ook toen kwam het naarvoren. Backlight en dergelijke weet ik, maar vind ik niet netjes dat het gebeurd en ik zet altijd al mijn klachten bij een product als deze toch opgestuurd moet worden.

Heb de actie van ASUS geprobeerd maar mijn serienummer zou niet goed zijn volgens de website..... Asus ziet de Nexus 7 als een Eee Pad.

Klaar met dit bericht typen nog een keer geprobeerd en hij pakte hem wel! kreeg inderdaad een mail dat ik mijn kassabon moet mailen en dat ik dan 30 euro tegoedbon krijg! Dat wordt een mooie cover bestellen.

[ Voor 6% gewijzigd door stijn1309 op 07-11-2012 14:16 ]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11 16:18
Mijn serialnummer wordt ook niet gepakt op die website. Ookal type ik de O/0 goed.....

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-11 19:25
spokje schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:19:
Mijn serialnummer wordt ook niet gepakt op die website. Ookal type ik de O/0 goed.....
Ik heb mijn tab direct na aanschaf al geregistreerd, toen moest ik het ook een paar keer proberen

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
stijn1309 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:02:
[...]
...

Klaar met dit bericht typen nog een keer geprobeerd en hij pakte hem wel! kreeg inderdaad een mail dat ik mijn kassabon moet mailen en dat ik dan 30 euro tegoedbon krijg! Dat wordt een mooie cover bestellen.
Kun je vertellen naar welk e-mailadres je de kassabon kunt mailen? Ik heb mijn Nexus geregistreerd maar tot op heden geen mail gekregen. Ik zag echter dat ik in mijn Asus VIP profiel had afgevinkt dat ik op de hoogte gehouden wil worden van hun meuk en heb zo'n vermoeden dat deze mail daarom ook niet aangekomen is.

Los van dit ben ik tot nu toe erg tevreden over de Nexus 7! Gebruik hem veel meer dan mijn telefoon en ben erg te spreken over de performance. Vooral dat je de tablet makkelijk in één hand vast kunt houden vind ik erg prettig.

Enig minpuntje vind ik de beschikbare hoogte in landscape-modus en dan vooral in Chrome. Ik draai nu Paranoid Android en kan niet meer zonder de Expanded Desktop modus i.c.m. GMD Gesture Control _/-\o_ . Zou graag willen zien dat ze de 'snelle bedieningselementen' uit de AOSP browser ook in Chrome stoppen zodat ik lekker fullscreen kan internetten. Ander punt is dat het wel prettig zou zijn als ze een keer beginnen met het aanbieden van muziek, video's, boeken en tijdschriften in de Play Store...

• robspijk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01-2023
Heb m'n nexus net ook geregistreerd, en kreeg keurig een mail om m'n kassabon naar shop_tc@asus.com te sturen. Ben benieuwd wanneer ik de kortingsbon krijg.

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:52
Aaargh mn s/n is nooit goed... Heb alle letters al meerdere keren vervangen door anderen. O/0 B/8 I/1 grrrrr
Iemand nog tips voor het invoeren?

Something something

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 23:01
Waar kan je op de tablet het serie nummer vinden?

Ik zit bij over tablet maar daar staat FCC , IC en build-nummer.

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Op mijn tablet zit er een sticker op de achterkant als ik me niet vergis

• SeenD
Hmm eindelijk gelukt met invoeren.

@Ryatzu, op de achterkant onder de speaker zit een sticker, of anders op de doos. In de software staat volgens mij geen nummer...

Something something

• Ryatzu
Heb het gevonden in de software. Bij over tablet en dan status.

Maar jullie spreken over 0/1 etc bij zijn heeft het geen /

• SeenD
@Ryatzu, bij mij is dat serienummer anders dan die op de achterkant van mn nexus

Something something

• Ryatzu
Ok dan zal ik het vanavond eens proberen.

• snarf
  • Laatst online: 16-10 12:08
Ik krijg het niet voor elkaar met het s/n uit de Nexus 7. Hij haalt wel producttype (Eee Pad) en productnaam (Nexus 7) automatisch op en toch de melding dat s/n niet klopt. Het nummer uit de Nexus 7 is hetzelfde nummer als bij CSSN: op de doos.

Het SSN: nummer van de doos en het nummer van achterop de Nexus (zelfde als SSN:, maar dan met extra B ervoor) werken ook niet.

[ Voor 33% gewijzigd door snarf op 07-11-2012 16:53 . Reden: aanvulling geprobeerde nummers ]

• stijn1309
  • Nu online
robspijk schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:34:
Heb m'n nexus net ook geregistreerd, en kreeg keurig een mail om m'n kassabon naar shop_tc@asus.com te sturen. Ben benieuwd wanneer ik de kortingsbon krijg.
Inderdaad heb mijn kassabon ook daarheen moeten mailen!
Ben benieuwd wanneer ik de kortingscode ontvang.

• Laar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:09
Serie nummer moet zijn c9o nog iets, dus kleine letters, en na het getal (productiemaand) een o en geen 0 (NUL)

www.beneluxracingonline.com

Verwijderd

stefanxxx511 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:41:
wie voor 29 oktober een nexus 7 heeft gekocht krijgt 30 euro korting in de Asus shop

http://event.asus.com/2012/tablet/nexus_7/nl/

iemand ook al gelukt om die korting te krijgen?? mij is het nog niet gelukt.
Ah mooi daar maar gebruik van maken. Ik heb een duitse dus via de Nederlandse pagina werkte het niet, maar in Duitsland is deze actie ook. Maar ik moest dus even iets aanpassen in de browser inplaats nl/nl heb ik de/de gepakt en direct pakte ie het serienummer.

http://event.asus.com/2012/tablet/nexus_7/de/

( Eens kijken wat we gaan kopen met die kortings code, zo'n Nexus 7 case van Asus zou je ermee moeten kunnen kopen )

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 19:02 ]

• GeeEs
Nice... heb ook meteen ff geregistreerd, bonnetje gemaild, ben benieuwd!

Thx voor de tip!

NB. Was iedereen dat hier aan het doen?? :P Die Asus site was echt poeptraag zeg...

• tobitronics
Weet iemand wat je moet doen als je 2 maanden geleden je tab al had geregistreerd?

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:35
Weet iemand onder welke productgroep de Nexus 7 staat?

• tobitronics
Ruvetuve schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:18:
Weet iemand onder welke productgroep de Nexus 7 staat?
Eee pad en dan nexus 7

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:35

• partyondude
tobitronics schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:17:
Weet iemand wat je moet doen als je 2 maanden geleden je tab al had geregistreerd?
Mailen met Asus?

Verwijderd

tobitronics schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:17:
Ja ik denk gewoon mailtje sturen met je aankoop bewijs naam dat e-mailadres dat hier in dit topic al genoemd werd.

• tobitronics
Reeds gedaan, wacht op antwoord :)

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-11 16:16

jmk

Nou dan val ik dus mooi uit de boot. 18 september werd die van mij verstuurd door coolblue.

Ik wordt dus niet welkom geheten in de ASUS familie. En bedankt!

Yippie kayak, other buckets!

• tobitronics
jmk schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:58:
Nou dan val ik dus mooi uit de boot. 18 september werd die van mij verstuurd door coolblue.

Ik wordt dus niet welkom geheten in de ASUS familie. En bedankt!
Voor 29 oktober gekocht = geld terug

• snarf
  • Laatst online: 16-10 12:08
Laar schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:54:
Serie nummer moet zijn c9o nog iets, dus kleine letters, en na het getal (productiemaand) een o en geen 0 (NUL)
Zo, dat werkte! Het s/n is in hoofdletters, je moet het dus invoeren met kleine letters en daarna wordt het weer getoond in hoofdletters. Heb ik ergens niet goed gelezen of klinkt dit vooral niet logisch :?

• Laar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:09
Ik heb hem als Belg in de US gekocht op 20/10. 10% korting op volgende aankoop in de asus shop kreeg ik terug, meer niet ;-) Zou ik toch eens gewoon mailen ? Wat voor gegevens moest je geven in de mail ?

www.beneluxracingonline.com

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 21:10
Mail verstuurd naar Asus, reactie:

shop_tc@asus.com
Het postvak van de geadresseerde is vol en kan geen berichten meer accepteren. Probeer dit bericht later opnieuw te verzenden of neem rechtstreeks contact op met de geadresseerde.

Lekker professioneel....

• partyondude
Ach, die €30,- is leuk maar wat moet ik ermee? Zijn er echt nuttige zaken te koop in die shop?

• RocketKoen
partyondude schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:07:
Ach, die €30,- is leuk maar wat moet ik ermee? Zijn er echt nuttige zaken te koop in die shop?
hoesjes, accessoires. enz

TheS4ndm4n#1919

• partyondude
Mja, voor sommigen ongetwijfeld nuttig, voor mij is het enigszins mosterd na de maaltijd, heb al een prima hoes en een usb otg kabeltje. Als ze nou usb sticks aanbieden, dan wordt het wel interessant :)

Verwijderd

partyondude schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:19:
Mja, voor sommigen ongetwijfeld nuttig, voor mij is het enigszins mosterd na de maaltijd, heb al een prima hoes en een usb otg kabeltje. Als ze nou usb sticks aanbieden, dan wordt het wel interessant :)
Tsja, zo valt er altijd wel wat te zeuren ;)

• ukoziak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-08-2022
Na herhaaldelijk mijn SSN (die op de doos staat, of op de transparante sticker achterop) in te vullen is het eindelijk gelukt met kleine letters, en zoals eerder genoemd is het 3e karakter een letter o, en geen cijfer 0.

Wanneer zou ik die email moeten verwachten? Net een kwartier geleden geregistreerd.

• helloitsme
ukoziak schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:30:
Na herhaaldelijk mijn SSN (die op de doos staat, of op de transparante sticker achterop) in te vullen is het eindelijk gelukt met kleine letters, en zoals eerder genoemd is het 3e karakter een letter o, en geen cijfer 0.

Wanneer zou ik die email moeten verwachten? Net een kwartier geleden geregistreerd.
ik had 'm binnen een minuut en daarnaast nog een mail voor 10% korting!

• ukoziak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-08-2022
helloitsme schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:41:
[...]

ik had 'm binnen een minuut en daarnaast nog een mail voor 10% korting!
Nog steeds niks binnen. Kan iemand even de mail copy pasten?

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-11 16:16

jmk

tobitronics schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:04:
[...]

Voor 29 oktober gekocht = geld terug
AH, ik zag staan:
Deelname-eisen:
1. Aanschafdatum Nexus 7 t/m 29 oktober 2012.
Dus ik dacht dat je hem dan tussen 7 en 29 oktober moest hebben besteld!

Nou ASUS, You're my family! :)

Yippie kayak, other buckets!

• helloitsme
ukoziak schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:53:
[...]

Nog steeds niks binnen. Kan iemand even de mail copy pasten?

Bedankt voor uw registratie bij ASUS! Wij doen graag iets voor u terug !

Ontvang nu een kortingsbon van 30 € !
*Slechts twee stappen:
1. E-mail uw aankoopbewijs naar shop_tc@asus.com
2. Ontvang een kortingsbon van 30 € na bevestiging van uw aanmelding

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

@TS

Misschien aanvulling voor DE: 16GB 199,- & 32GB 249,-

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Ryatzu
Het is mij gisteren ook gelukt mijn nexus te registreren.
Alleen nog steeds geen email gehad!

Misschien te maken vanwege dit:
QuotaExceededException.MapiExceptionShutoffQuotaExceeded; mislukt bericht te verwerken als gevolg van een permanente uitzondering met bericht kan niet worden geopend mailbox / o = ASUS
Ik kreeg een soort chinees/koreans bericht terug. Had de email naar shop_tc@asus.com gestuurd.
Ik denk nu zelfs dat dit niet het goede email adress is?

[ Voor 67% gewijzigd door Ryatzu op 08-11-2012 09:04 ]

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-11 12:15
Zelfde hier ook gisteren geregistreerd netjes mail gehad met de link .
Maar zit nu nog op de kortingscoupon te wachten .
Ik denk dat het iemand eerst fysiek controleert en daarna pas een voucher word verstuurd.
Ryatzu schreef op donderdag 08 november 2012 @ 08:47:
Het is mij gisteren ook gelukt mijn nexus te registreren.
Alleen nog steeds geen email gehad!

Misschien te maken vanwege dit:

[...]

Ik kreeg een soort chinees/koreans bericht terug. Had de email naar shop_tc@asus.com gestuurd.
Ik denk nu zelfs dat dit niet het goede email adress is?

• Ryatzu
Ik had al een geregistreerd account omdat ik eerder een case had besteld.
Dus ik had GEEN email gehad over dat ik mijn bon moest emailen.

Ik had dus het email adres uit deze topic gehaald en een mail gestuurd met de bon.
Hun mailbox is dus vol en misschien is dat ook wel de reden dat er geen email meer uit gaan van hun?

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 19:50

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Heb ik echt serie nummer van de doos nodig, in de uitleg hier: http://support.asus.com/repair.aspx?no=566&SLanguage=en wordt gezegd serie nummer in 'Over tablet' -> 'Status' echter die pakt ie niet.

En de doos heb ik dus niet zo 1, 2, 3 bij de hand...

• Ryatzu
majoh schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:27:
Heb ik echt serie nummer van de doos nodig, in de uitleg hier: http://support.asus.com/repair.aspx?no=566&SLanguage=en wordt gezegt serie nummer in 'Over tablet' -> 'Status' echter die pakt ie niet.

En de doos heb ik dus niet zo 1, 2, 3 bij de hand...
De nummer op de tablet en de op de doos zijn verschillend. Ik heb dit al geprobeerd en alleen de doos werkt.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 19:50

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Beetje jammer, en klopt de uitleg niet, en moet ik de doos gaan zoeken, als ik die überhaupt nog heb.

Verwijderd

Ook ik krijg telkens een mail terug met veel Chinese tekens na het versturen van mijn factuur aan shop_tc@asus.com

Heeft er iemand inmiddels antwoord van Asus en de daadwerkelijke kortingsbon ontvangen?

• GeeEs
Ryatzu schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:38:
[...]

De nummer op de tablet en de op de doos zijn verschillend. Ik heb dit al geprobeerd en alleen de doos werkt.
Bij mij is het SSN nummer op de doos anders exact hetzelfde als op de sticker van mn Nexus.

Wat wel onduidelijk is, is het 3e karakter in de code. Eerder genoemd ook al hierboven is dit een letter O, geen 0 (nul) dus!

Dus het is iets van c9oxxxxxxxxx of c8oxxxxxxxxx

Als je het nummer goed invult herkent hij automatisch het type en model.

• Ryatzu
GeeEs schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:08:
[...]

Bij mij is het SSN nummer op de doos anders exact hetzelfde als op de sticker van mn Nexus.

Wat wel onduidelijk is, is het 3e karakter in de code. Eerder genoemd ook al hierboven is dit een letter O, geen 0 (nul) dus!

Dus het is iets van c9oxxxxxxxxx of c8oxxxxxxxxx

Als je het nummer goed invult herkent hij automatisch het type en model.
Ik had het over de serie nummer in de software ;)

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik ben nu twee maand in het bezit van de nexus 7. Sinds vandaag valt het mij op dat wanneer ik langs de randen van het scherm druk, ik last krijg van 'traanvorming' . Ik raak dan blijkbaar het lcd scherm.

Zie deze link : http://youtu.be/YXqmLNaIANg (Kijktip: fullscreen en hoge resolutie. Het is lastig te filmen)

Is dit gebruikelijk voor de Nexus 7, of moet ik er even mee terug?

[ Voor 9% gewijzigd door Lumics op 08-11-2012 19:31 ]

• GeeEs
Hangt er beetje vanaf hoe hard je drukt denk ik? Als ik met mn vinger op een pc monitor druk krijg ik dat ook, maar die zijn dan ook niet gemaakt om op te drukken. Bij normaal gebruik van een tablet, waar je meer "aantipt" dan echt druk uitoefent zou het niet mogen optreden denk ik. Als je keihard knijpt of drukt zal je altijd wel wat zien, lijkt me vrij normaal...

Verwijderd

Gebruikelijk inderdaad, als ik hard druk met me duim aan de zijkant bij me Nexus 7 dan zie ik hetzelfde, maar bij gewoon gebruik en zelfs gamen gebeurd het niet.

Denk dat je dat bij je smartphone ook wellicht kan doen.

• jonny htc
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 14:48
Grappig te zien,nu ik een hoes er omheen heb met een magneetsluiting,dat die dan gelijk je scherm activeert bij het openen vet!!! :)

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-11 12:15
Vreemd nog steeds geen mail ontvangen met het kortingsbonnetje .
Ze zullen het wel erg druk hebben daar bij Asus .Iemand van jullie wel al het mailtje met kortingscoupon ontvangen ?

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 17:59

LoneWolf

Just a Byte

Meestal duurt dat wel even, er staat bij dat het 7-10 dagen duurt, dus als iedereen dat en masse gaat doen, kan het wel wat langer oplopen.
Heb zelf gisteren de factuur gemailed naar ze.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 17:49
Ik zit er sterk aan te denken om een Nexus 7 aan te schaffen en heb natuurlijk al flink wat gelezen over deze tablet en andere tablets.

Het enige wat ik niet kan opmaken uit de informatie, is waarom gebruikers juist voor de Nexus 7 gekozen hebben boven de andere tablets.
Is het de prijs/kwaliteits verhouding ?
Is het omdat het juist een tablet is, die onder de Google Nexus vlag is uitgegeven (en daardoor verzekerd is van snelle updates) ?

Ik zou dus graag eens lezen waarom jullie juist voor de Nexus 7 gekozen hebben.

Is er nog iets waarop ik moet letten, voordat ik de Nexus 7 aanschaf ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Verwijderd

De prijs en kwaliteit verhouding en omdat ik sowieso Android prefereer en dus niks van Apple wil.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-11 12:13
- Nexus device dus makkelijk te unlocken bootloader & altijd snelle updates.
- Ik was opzoek naar een lichtere opvolger voor me Xoom war ik beter magazines op kon lezen, boeken kon lezen en die gewoon een stuk lichter was
- Telefoon+ idee, het is een verlengstuk geworden van me telefoon.
- Android
- prijs/kwaliteit verhouding
- Ik koop stiekem gewoon alles van Nexus wat uit is (tot nu toe: Nexus One, Nexus S, Galaxy Nexus, Nexus 7 & Nexus Q).

Verwijderd

Andere reden voor mij was ook omdat juist Asus hem gemaakt heeft, mijn notebook is namelijk ook van Asus en op gebied van tablets stond Asus al goed bekend.

• partyondude
De snelheid van updaten en omdat ik een Galaxy Nexus telefoon heb die goed bevalt. Daarnaast is dit volgens mij de eerste geslaagde poging van Google op het gebied van tablets, dus ook een stukje nieuwsgierigheid :)

• speedme
Ik ben ook zeker geen onbekende met Android, want ik heb al Android telefoons sinds Donut.
En daardoor ook niet flauw om te rooten, flashen, etc.
Mijn voorkeur gaat ook duidelijk uit naar Android, alles met iAppel komt er bij mij niet in.

Wat bedoel je met "Telefoon+ idee, het is een verlengstuk van mijn telefoon geworden" ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-11 12:13
speedme schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:13:
Wat bedoel je met "Telefoon+ idee, het is een verlengstuk van mijn telefoon geworden" ?
Onderweg tuur ik veel naar me telefoonscherm, thuis op de bank (of op kantoor in meetings) vind ik het 7" scherm wat fijner werken dan het 4" scherm. Je hebt net wat meer ruimte, maar wel dezelfde software. Ik vind het relaxed dat ik niet voor elk mailtje me laptop hoef te pakken, maar ook wat meer ruimte heb dan op me telefoon.

• partyondude
Ik heb er trouwens bewust voor gekozen om de Nexus 7 niet te rooten en te voorzien van een custom ROM, iets wat ik bij de Gnex wel veelvuldig doe, gewoon, omdat het kan en ik het leuk vind. De N7 is snel zat en de accu doet het prima dus waarom zou ik?

• speedme
Ik wil ook echt gaan voor de Nexus 7, maar ik denk dat ik beter kan wachten tot de 32 GB versie uit is toch ?

Dan hopelijk is er nog ergens een 16 GB versie te verkrijgen voor 199 euro (want 16 GB is voor mij voldoende) of anders kan ik de 32 GB versie kopen voor dezelfde prijs als nu de 16 GB versie in de winkel ligt.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:23
partyondude schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:59:
De N7 is snel zat en de accu doet het prima dus waarom zou ik?
Deze vraag geeft al aan dat rooten voor jou niet nodig is :) Zou geen Android device zonder kunnen/willen :P

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

speedme schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:08:
Ik wil ook echt gaan voor de Nexus 7, maar ik denk dat ik beter kan wachten tot de 32 GB versie uit is toch ?

Dan hopelijk is er nog ergens een 16 GB versie te verkrijgen voor 199 euro (want 16 GB is voor mij voldoende) of anders kan ik de 32 GB versie kopen voor dezelfde prijs als nu de 16 GB versie in de winkel ligt.
16GB is in Nederland niet te krijgen meer, je zou hem wel tweedehands kunnen kopen van iemand, ik heb een 16GB, maar ik had 32GB eigenlijk ook niet verkeerd gevonden, maja dan zou ik wel dus mooi geld bij moeten leggen.
ex87 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:47:
[...]

Onderweg tuur ik veel naar me telefoonscherm, thuis op de bank (of op kantoor in meetings) vind ik het 7" scherm wat fijner werken dan het 4" scherm. Je hebt net wat meer ruimte, maar wel dezelfde software. Ik vind het relaxed dat ik niet voor elk mailtje me laptop hoef te pakken, maar ook wat meer ruimte heb dan op me telefoon.
Ja zo gebruik ik de combinatie smartphone en nexus 7 ook, de smartphone voor onderweg en op het werk en tablet thuis op de bank.

Maar reden dat de Nexus 7 niet mee gaat onderweg is omdat ie toch te groot is, je stopt hem niet even makkelijk weg en even stiekem tevoorschijn halen gaat ook niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 12:27 ]

• partyondude
Brad Pitt schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:19:
[...]

Deze vraag geeft al aan dat rooten voor jou niet nodig is :) Zou geen Android device zonder kunnen/willen :P
Ervaring met rooten/flashen is dat je toch altijd bij wilt blijven, ik heb gewoon geen tijd en zin om 2 devices up-to-date te houden :P

• RocketKoen
speedme schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:08:

de 32GB versie is al uit.
En voor de oude prijs van de 16GB

TheS4ndm4n#1919

• speedme
Voor zover ik gelezen heb, komt de 32 GB versie pas op 15 november in de winkels te liggen.
Slechts een hele kleine batch is naar resellers gegaan en de volgende grote batch zou dus op 15 november verkrijgbaar zijn.

Gisteren was ik nog even bij de MM in Breda en daar lag nog zeker 1 stuk van de 16 GB versie voor de oude prijs (249 euro).

Verwijderd

In Duitsland is de 32GB gewoon op voorraad en te koop voor € 249, das toch wel triest dat Nederland steeds minder voorraad schijnt te krijgen.

Maar je zou een 16GB versie tweedehands kunnen kopen, er zijn eigenaars die zich toch beetje genaaid voelen door Google en op zich wel de 32GB versie willen maar niet teveel op hun huidige Nexus 7 willen verliezen.

Als ik iets van € 30 ofzo nog bij zou moeten leggen voor een 32GB dan had ik me die wel gehaald en die 16GB wel verkocht.

Maar € 30 is precies het bedrag wat we in een tegoed bon van Asus terug krijgen, dus kunnen we in hun webshop besteden 8)7 .

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 12:38 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:34

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
speedme schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:31:
Ik zit er sterk aan te denken om een Nexus 7 aan te schaffen en heb natuurlijk al flink wat gelezen over deze tablet en andere tablets.

Het enige wat ik niet kan opmaken uit de informatie, is waarom gebruikers juist voor de Nexus 7 gekozen hebben boven de andere tablets.
Is het de prijs/kwaliteits verhouding ?
Is het omdat het juist een tablet is, die onder de Google Nexus vlag is uitgegeven (en daardoor verzekerd is van snelle updates) ?

Ik zou dus graag eens lezen waarom jullie juist voor de Nexus 7 gekozen hebben.

Is er nog iets waarop ik moet letten, voordat ik de Nexus 7 aanschaf ?
Ik ben nog zwaar aan het dubben tussen een Ipad Mini en een Nexus 7, maar een aantal dingen die voor mij wel zwaar wegen in het voordeel van de Nexus:

- lagere prijs
- hogere resolutie scherm
- gps (bij Apple alleen in de -veel- duurdere 3G modellen)
- quadcore
- overal met usb als 'mass-device' aan te hangen, dus ook op mn werk of bij vrienden als ik een video of een muziekje wil verplaatsen
- minder krasgevoelige achterkant
- gorilla glass

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• partyondude
Nou, dan ben je er toch al uit? Haal gewoon een 32 GB voor €249,- en je bent spekkoper :)
Pagina: 1 ... 24 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)