Gisteravond even een tijdje in de meterkast gestaan met de Nexus7.
Wifi-Analyzer toont dan een zeer sterk signaal, dat ook constant aanwezig blijft.
Ik heb de nexus daar een tijdje laten liggen in "graph" mode, zodat ik het signaal grafiekje kon zien.
Daar waren geen dipjes in te zien.
Om mijn nexus verandert het icoontje vaak van blauw naar grijs als de verbinding wegvalt,
maar soms blijft het blauw en heb ik TOCH geen internet verbinding.
Als een game of app klaagt dat er geen verbinding is, kan ik via instelling de wifi even kort uit- 
en aan-schakelen en dan heb ik weer even internet.
Mijn UPC (Thomson) router (accessPoint) heb ik al ingesteld op een ander kanaal.
Dit leek korte tijd verbetering te geven maar na een half uur was het alweer slecht.
Hij zit momenteel op 2.4Ghz band omdat mijn laptop geen 5Ghz aan kan.
Ik heb op mijn nexus de wifi verbinding ingesteld op fixed ip adres, en sinds gisteravond
ook de network prefix op 24 en dns op 8.8.8.8 en 4.4.4.4
Ook dit leek enige verbetering te geven.
Na een hele tijd zonder wifi loss te hebben gedraaid, begon hij toch weer te klagen en
zelfs na de wifi-uit-aan truuk werkt hij nu weer slechts een paar minuten.
Misschien valt de verbinding alleen even weg en herstelt hij zich weer vanzelf, maar daar
ben ik tot nu toe te ongeduldig voor geweest. Ik reset de wifi verbinding meteen.
Maar dat is geen optie uiteindelijk, want online gaming kun je vergeten op deze manier.
Ik heb ook gekeken naar andere/extra wirelass access points, maar die zitten tussen 
30,- en 160,- zonder dat het garantie geeft op verbetering, dus doe ik dat liever niet.
Iemand nog suggesties, of toch maar terugbrengen naar MM?