• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-11 15:49
jmk schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:13:
[...]

De Nexus is standaard niet rooted, Maar dat is zo gebeurd. Handig om daar dan meteen mee te beginnen als je je Nexus hebt, want je moet dan alles wissen.

Je kan ook in een 1,5min tijd even de video die je wil kijken kopiëren naar je interne SD, en dan je USB weer los koppelen. Dan is het gewoon 100% vloeiend af te spelen, en is je Nexus een stuk minder kwetsbaar.
Ah, zo bedoel je. Ja sorry, je eerdere post was ietsje pietsje onduidelijk voor mij :P

Dat is inderdaad ook een goed idee. Sowieso de nexus 7, zoveel is duidelijk. Morgen denk ik eventjes naar de Dixons om te informeren of ik alvast de 32gb versie kan pre orderen. Vind 3 weken wachten lang zat.

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-10 14:07
Ruvetuve schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:27:
Of ik snap je vraag niet, of ik heb gewoon geluk.

Ik kan prima de tethering van mijn Samsung Galaxy S (i9000) aanzetten en dan inloggen vanaf mijn Nexus 7 en vervolgens op het internet.
Ik kan het hier niet vanaf mijn ZTE Blade. Het tetheren zelf werkt wel, met mijn laptop, netbook etc zie ik de netwerken wel. Mijn vriendin kan er met haar ZTE Blade ook gewoon op inloggen. Er klagen overigens een hoop mensen over.

Tether je via WiFi of Bluetooth? Ik wil namelijk de eerste omdat ik de internetverbinding met meerdere apparaten tegelijk wil delen.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:53
Ik tether via wifi en dat gaat prima, raar dat er zoveel problemen zijn dan. Ik heb een stock Nexus die op 1.4.2 draait

[ Voor 73% gewijzigd door partyondude op 20-10-2012 00:11 ]

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-11 16:09
MiBe schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:37:
[...]

Ik kan het hier niet vanaf mijn ZTE Blade. Het tetheren zelf werkt wel, met mijn laptop, netbook etc zie ik de netwerken wel. Mijn vriendin kan er met haar ZTE Blade ook gewoon op inloggen. Er klagen overigens een hoop mensen over.

Tether je via WiFi of Bluetooth? Ik wil namelijk de eerste omdat ik de internetverbinding met meerdere apparaten tegelijk wil delen.
Via WiFi deel ik de internet verbinding. Vreemd, ik heb echt zoiets van "dat werkt toch gewoon". Niet zo algemeen dus als ik dacht...

Mocht iemand settings nodig hebben (veel kan je niet instellen) dan verneem ik dit graag.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-11 19:13
De 32GB versie is beschikbaar in the US of A: http://mobile.theverge.co...-7-32gb-available-staples

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik tether via bluetooth, omdat dat gewoon altijd aan kan staan en ik dan verbinding kan maken vanaf de tablet. De batterij van de telefoon loopt daarmee ook niet leeg.

SGS II trouwens.

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 20-10-2012 08:49 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-10 12:03
Ruvetuve schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:42:
[...]

Via WiFi deel ik de internet verbinding. Vreemd, ik heb echt zoiets van "dat werkt toch gewoon". Niet zo algemeen dus als ik dacht...

Mocht iemand settings nodig hebben (veel kan je niet instellen) dan verneem ik dit graag.
Probeer tethering eens zonder beveiliging. Ik heb op mijn Sensation een custom ROM staan en bij de vorige versie werkte het met beveiliging (wpa2)ook niet. Nu wel weer maar je zou het even kunnen proberen :-)

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:22
Ruvetuve schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:33:
[...]

De situatie zoals ik net uitlegde werkt in ieder geval. Als jij dat ook bedoeld hoef je je dus geen zorgen te maken, dat werkt. Aansluiten maar op de wachtlijsten >:)
Welke wachtrij?

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s480x480/304358_431404936920180_1651794631_n.jpg

:D

En WiFi tethering met de mobiele telefoon werkt ook :)

[ Voor 9% gewijzigd door Beerkeeper op 20-10-2012 14:17 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:52
29 oktober is er een Android event waarin waarschijnlijk de nexus 7 32gb wordt bekend gemaakt. hopen dat ie snel naar nederland komt !

• partyondude
JvS schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 08:48:
Ik tether via bluetooth, omdat dat gewoon altijd aan kan staan en ik dan verbinding kan maken vanaf de tablet. De batterij van de telefoon loopt daarmee ook niet leeg.

SGS II trouwens.
Dit lukt mij dan weer niet, ik krijg de tether verbinding alleen via wifi tot stand. De apparaten vinden elkaar wel via BT en ik kan ze ook koppelen, maar internet op lukt niet, doe ik iets verkeerd? Is tetheren via BT altijd te prefereren boven tetheren via wifi?

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee in principe is het alletwee prima. Maar met bluetooth vind ik het wat zorgelozer. Op de telefoon staat het gewoon altijd aan en ik zo heb niet volcontinu een telefoon die stroomslurpend wifi netwerk rondstraalt.

Ik heb op de telefoon onder tethering BT tethering aangezet, vervolgens de twee apparaten gekoppeld en vanuit de Nexus 7 onder instellingen van de BT verbinding internet delen aangezet.

Dat was eenmalig. Het enige dat ik nu nog hoef te doen om het in te schakelen is vanuit de nexus 7 de apparaten te verbinden via BT. Ik zie op mijn telefoon dan ook een extra icoontje verschijnen ivm het via BT verbinding delen.

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 20-10-2012 21:26 ]

• partyondude
Vreemd, krijg het niet voor elkaar hier :/

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
ronjon schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:07:
[...]

29 oktober is er een Android event waarin waarschijnlijk de nexus 7 32gb wordt bekend gemaakt. hopen dat ie snel naar nederland komt !
Heb pas vorige week de 16Gb gekocht :O

Verwijderd

killerbie schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:54:
[...]

Heb pas vorige week de 16Gb gekocht :O
Ohja dat kon je niet weten en gelukkig werkt OTG erg goed, dus het maakt weinig uit als je geen 32GB versie hebt, het is wel beetje zuur ja.

Maja ik vond de 16GB ook € 249 waard want ik had ook kunnen wachten tot geen BTW actie van MM ( Al werd ie toen toch niet verkocht ).

• partyondude
Ik merk dat ik links ook een beetje screenlift heb. Hoe gaan jullie daar mee om? Gevalletje van jammer dan, kan geen kwaad en lekker laten zo?

• MiBe
Heb het tetheren via WiFi nog steeds niet werkend gekregen. Ik gebruik nu maar Bluetooth om toch een internetverbinding onderweg te krijgen. Helaas heeft de netbook van mijn vriendin geen Bluetooth dus die is dan afhankelijk van WiFi, zal binnenkort eens testen of het ook tegelijk kan (Bluetooth voor de Nexus 7, WiFi voor de netbook). Niet de meest ideale oplossing maar wel de enige vrees ik.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
Poe, bekomen van de schrik.

Ik heb deze tablet nu een paar dagen(1 dag eerder na de melding dat er een 32GB versie die net zo duur is was gespot :P .

Gisteren op 18% de tablet uitgezet. Wilde vanochtend de tablet aanzetten....en niks he..schrok me dood. Ondertussen zat ie 10 minuten aan de oplader. Knop langer ingedrukt een paar keer en nog niks. Toen maar eens googlen en ja hoor..hier meer nexus gebruiekrs met dit probleem. Na mijn powerknop op de tablet 13 seconden ingedrukt te houden deed deze het weer(kunnen er best 10 geweest zijn, het tellen ging waarschijnlijk net zo snel als mijn hartslag op dat moment :9 .

Nu doet hij het gelukkig weer. Nogmaals uitgezet. Als ik nu kort de power indruk zie ik het oplaad icoontje en bij 2 a 3 seconden start hij netjes op.

• terb
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-10 15:30
Hmm. Sinds afgelopen week heb ik ook een nexus 7. Zijn er hier meer mensen waarbij Maps verantwoordelijk is voor een significant deel van het batterijverbruik? Het vreemde is vooral dat ik de Maps applicatie nog niet een keer heb gebruikt.

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-11 20:19
terb schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 10:25:
Hmm. Sinds afgelopen week heb ik ook een nexus 7. Zijn er hier meer mensen waarbij Maps verantwoordelijk is voor een significant deel van het batterijverbruik? Het vreemde is vooral dat ik de Maps applicatie nog niet een keer heb gebruikt.
Dan heb je je locatieservices aan staan. Dit wordt geregeld door de maps app, vandaar de vermelding bij ´Accu`.

Verwijderd

partyondude schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 00:13:
Ik merk dat ik links ook een beetje screenlift heb. Hoe gaan jullie daar mee om? Gevalletje van jammer dan, kan geen kwaad en lekker laten zo?
Heb je er last van tijdens het gebruik?

Wil je graag gebruik maken van je recht op garantie, omdat het nu eenmaal kan?

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-11 16:16

jmk

terb schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 10:25:
Het zou ook nog kunnen dat Now aanstaat, die gaat te pas en onpas routes berekenen op basis van je browsergedrag en locatie dacht ik zo.

Yippie kayak, other buckets!

• partyondude
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:39:
[...]

Heb je er last van tijdens het gebruik?

Wil je graag gebruik maken van je recht op garantie, omdat het nu eenmaal kan?
Nee, het is niet storend, ik verwacht niet dat de gebruikerservaring anders wordt als ik m'n garantie ga gebruiken. Vandaar ook m'n twijfel, de N7 terugbrengen 'omdat het kan' vind ik niet het meest sterke argument eigenlijk :)

Verwijderd

partyondude schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 00:13:
Ja inderdaad, gewoon laten zo, wat heb je liever minimale screenlift of een dode pixel? ( Mijn tweede Nexus 7 had een dode pixel ) Geef mij maar dan die minimale screenlift waar ik geen last van heb en je ziet het ook bijna niet.

Die screenlift komt puur door het design, en zolang het zo minimaal is en het me tijdens het gebruik niet soort dan ga ik daar echt geen garantie procedure voor opstarten.

En ik had al twee keer bij MM Herzogenrath geruild en was erg duidelijk dat het voor hun echt de laatste keer was.

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Screenlift schijnt makkelijk zelf te fixen te zijn door de Nexus zelf voorzichtig te openen en een paar schroefjes voorzichtig aan te draaien. Ga dit van de week proberen.

Hier een linkje naar een tutorial om het probleem zelf te fixen.

http://www.droid-life.com...ing-issue-on-the-nexus-7/

[ Voor 32% gewijzigd door jagermeister op 21-10-2012 15:27 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Verwijderd

Ja dan moet je wel zo'n opener tools nodig, de Nexus 7 kan inderdaad makkelijk open.

• jagermeister

jagermeister

Sterker nog.... ik heb het meteen maar even gedaan. Kind kan de was doen.

Begin de back cover voorzichtg los te klikken met een plat plastic voorwerp. Begin bij de USB poort en werk zo rondom. Als je een beginnetje hebt, is ie zo los. Heb een aantal schroefjes met een klein kruisschroevendraaiertje wat meer vast gezet. (Dit bleek het te veregeren na een paar minuten gebruyik. Zie mijn latere posts voor de echte fix)

Wat opviel was dat er aan de linkerzijde 2 schroefjes lijken te ontbreken. Anyhow... door de overige schroefjes licht aan te draaien is het verholpen.

Je verbreekt trouwens geen garantiezegels, dus garantie vervalt niet met deze handeling.

[ Voor 8% gewijzigd door jagermeister op 21-10-2012 17:15 ]

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:36:
Ja dan moet je wel zo'n opener tools nodig, de Nexus 7 kan inderdaad makkelijk open.
Toevallig heb ik die. Maar het lukt ook wel met een dun plastic pasje, gok ik. Het is niet nodig veel kracht te zetten. Met minimale kracht popt ie zo los.

[ Voor 12% gewijzigd door jagermeister op 21-10-2012 15:56 ]

• partyondude
jagermeister schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:23:
Screenlift schijnt makkelijk zelf te fixen te zijn door de Nexus zelf voorzichtig te openen en een paar schroefjes voorzichtig aan te draaien. Ga dit van de week proberen.

Hier een linkje naar een tutorial om het probleem zelf te fixen.

http://www.droid-life.com...ing-issue-on-the-nexus-7/
Dat vind ik dan wel weer erg spannend, ff een tablet van €250,- open trekken :P Zal vast niets voorstellen, maar toch. Neem straks wel even die tutorial door, dank :)

• jagermeister

jagermeister

partyondude schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:18:
[...]

Dat vind ik dan wel weer erg spannend, ff een tablet van €250,- open trekken :P Zal vast niets voorstellen, maar toch. Neem straks wel even die tutorial door, dank :)
Het stelt echt niets voor. Gewoon voorzichtig zijn en niets forceren. :)

Edit: ik merk dat ik toch nog een beetje screenlift heb. Denk dat het 100% te verhelpen is door de 2 ontbrekende schroefjes te plaatsen. Vraag me wel af waarom ze zijn weggelaten door Asus.

[ Voor 20% gewijzigd door jagermeister op 21-10-2012 16:34 ]

Verwijderd

Ik heb de mijne ook even open gehad ( Niet erg moeilijk inderdaad, dat is mooi voor vervangen van de batterij in de toekomst ), bij mij zijn ook schroefjes weg en de schroefjes die er zaten kon ik niet echt verder aandraaien.

Maar mijn screenlift is ook heel minimaal.
jagermeister schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:22:
[...]
Edit: ik merk dat ik toch nog een beetje screenlift heb. Denk dat het 100% te verhelpen is door de 2 ontbrekende schroefjes te plaatsen. Vraag me wel af waarom ze zijn weggelaten door Asus.
Ik heb zelfde hier, heb niet direct het idee dat minder geworden is, ik denk misschien een beetje want veel aandraaien kon ik niet.

Maja ik heb er geen last van, maar die achterkant gaat er wel makkelijk af inderdaad, ik had ook nog zo'n opening tooltje liggen namelijk.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2012 16:56 ]

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:50:
Ik heb de mijne ook even open gehad ( Niet erg moeilijk inderdaad, dat is mooi voor vervangen van de batterij in de toekomst ), bij mij zijn ook schroefjes weg en de schroefjes die er zaten kon ik niet echt verder aandraaien.

Maar mijn screenlift is ook heel minimaal.
Ik heb nog even verder gezocht en het blijkt zo te zijn dat de schroefjes iets te lang zijn waardoor het scherm iets naar boven wordt gedrukt. Nu zou het te verhelpen zijn door de schroefjes met een kwartslag los te draaien. Dat heb ik nu ook geprobeerd en dat lijkt even te helpen. Na een paar minuten gebruik is het probleem weer terug helaas. Weliswaar minder dan voorheen, maar het blijft aanwezig.

• partyondude
Wat ik me dan even afvraag, hoe in hemelsnaam komen jullie aan zo'n Nexus 7 openingstool?

Zijn dat 2 'exotische' schroefjes die ontbreken? Of zal een Karwei die wiel hebben liggen?

• jagermeister

jagermeister

partyondude schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:01:
Wat ik me dan even afvraag, hoe in hemelsnaam komen jullie aan zo'n Nexus 7 openingstool?

Zijn dat 2 'exotische' schroefjes die ontbreken? Of zal een Karwei die wiel hebben liggen?
Die tool kreeg ik ooit eens bij een los lcd schermpje voor een T-mobile MDAII. Had ik toen via Ebay bij een of andere Chinees besteld.

Ik denk het nu trouwens gefixt te hebben. Ik heb de schroefjes aan de linkerzijde los gedraaid. Daarna heb ik ze weer vast gedraaid zonder kracht toe te passen. Dus op het punt waar het schroefje weerstand begint te geven, stoppen met draaien.

Het vaster draaien van de schroefjes verergert de problemen alleen maar. Bij mij begon het scherm zelfs een irritant kraakje te geven. Door bovenstaande toe te passen is de screenlift verdwenen en heb ik ook geen kraakje meer. Nu maar hopen dat dit zo blijft en ik hem niet elke week moet openhalen.

Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1802029

Die 2 extra schroefjes zijn niet nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door jagermeister op 21-10-2012 17:13 ]

• partyondude
Houd je ons in het geval van veranderingen op de hoogte? Top dit :) XDA is een waardevol medium, echt ideaal 8)

• jagermeister

jagermeister

partyondude schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:18:
Houd je ons in het geval van veranderingen op de hoogte? Top dit :) XDA is een waardevol medium, echt ideaal 8)
Sure :)

Overigens denk ik wel dat dit nu echt opgelost is. Er zit nu totaal geen speling meer in. 8)

Verwijderd

Ik vind het erg minimaal dus laat het voor wat het is voor nu, bij mij was er bijna niks aan te draaien, maar op werk heb ik van die mini schroevendraaiers dus wellicht eentje eens lenen.

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:27:
Ik vind het erg minimaal dus laat het voor wat het is voor nu, bij mij was er bijna niks aan te draaien, maar op werk heb ik van die mini schroevendraaiers dus wellicht eentje eens lenen.
Niet aandraaien. Losdraaien en dan aandraaien tot je weerstand voelt. Niet meer verder draaien dan.

Ik heb zelf zo'n setje mini schroevendraaiers + torx. Erg handig.

[ Voor 7% gewijzigd door jagermeister op 21-10-2012 17:34 ]

Verwijderd

jagermeister schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:29:
[...]

Niet aandraaien. Losdraaien en dan aandraaien tot je weerstand voelt. Niet meer verder draaien dan.

Ik heb zelf zo'n setje mini schroevendraaiers + torx. Erg handig.
Maar niet zover los draaien dat de schroefjes eruit zijn he? In dat topic op XDA deed die man een paar klokslagen terug draaien.

Had jij ook dat er links wat schroefjes weg waren?

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:39:
[...]

Maar niet zover los draaien dat de schroefjes eruit zijn he? In dat topic op XDA deed die man een paar klokslagen terug draaien.

Had jij ook dat er links wat schroefjes weg waren?
Nee, niet helemaal er uitdraaien. Gewoon losdraaien.

Ja, er ontbreken 2 schroefjes.

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het ziet er naar uit dat volgende week niet alleen een 32GB Nexus 7 aangekondigd wordt, maar ook een 32GB met 3G variant :)

bron

Verwijderd

[edit: had mijn leesvolgorde aangepast en reageer op wel een heel oud bericht. :) sorry]

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2012 07:18 ]

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:11
ik merk dat bepaalde apps zich anders gedragen op een telefoon dan op de tab, waaronder thuisbezorgd.nl.
op de nexus 7 is de optieknop verdwenen.

kan je dit aanpassen zodat hij zich "normaal" gedraagt?

• terb
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-10 15:30
jmk schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:48:
[...]

Het zou ook nog kunnen dat Now aanstaat, die gaat te pas en onpas routes berekenen op basis van je browsergedrag en locatie dacht ik zo.
Hmm. Ik heb eigenlijk alles qua locatie uitgezet wat ik kon vinden. Ik heb het vandaag is bekeken. In 12 uur is de accu nog op 60%. Hiervan is 43% van Maps (tegenover 39% voor het scherm). Het lijkt mij erg veel ofniet?

[ Voor 47% gewijzigd door terb op 22-10-2012 21:00 ]

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

dimocash schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:38:
ik merk dat bepaalde apps zich anders gedragen op een telefoon dan op de tab, waaronder thuisbezorgd.nl.
op de nexus 7 is de optieknop verdwenen.

kan je dit aanpassen zodat hij zich "normaal" gedraagt?
Zit die niet gewoon rechtsboven nu?

• dimocash
  • Laatst online: 08:11
JvS schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:16:
[...]

Zit die niet gewoon rechtsboven nu?
op mn galaxy nexus is het rechtsonderin en op mn nexus 7 is de knop verdwenen. dus ook niet rechtsbovenin.
landscape of portrait mode maakt geen verschil

Verwijderd

Jorick schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:15:
[...]

Bij mij werkt het alleen in Chrome als ik eerst fullscreen ga en dan op play druk. Doe ik het andersom dan krijg ik ook de melding dat de video niet kan worden afgespeeld (draai ook stock 4.1.2). Firefox i.c.m. flash werkt overigens zowel fullscreen als op klein formaat en schakelen tussen beide is ook geen probleem.
Dank, werkt inderdaad perfect!

Heb je misschien ook nog een oplossing voor het aan de praat krijgen van liveuitzendingen waar silverlight voor benodigd is?

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Meerdere mensen last van spontane bugreports? Dat wil zeggen dat er spontaan een pop op wordt getoond met drie opties tot emailen. Echter naar jezelf gericht. Totaal zinloos.

• tobitronics
Michiele93 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:09:
Meerdere mensen last van spontane bugreports? Dat wil zeggen dat er spontaan een pop op wordt getoond met drie opties tot emailen. Echter naar jezelf gericht. Totaal zinloos.
Dat krijg je volgensmij als je allebei je volumeknoppen tegelijk ingedrukt houdt, dan kom je in bugreportmodus ofzo, weet het niet zeker

• Michiele93
  • Laatst online: 06-03 22:45
tobitronics schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:10:
[...]

Dat krijg je volgensmij als je allebei je volumeknoppen tegelijk ingedrukt houdt, dan kom je in bugreportmodus ofzo, weet het niet zeker
Oh dat zou heel goed kunnen, want de getoonde screenshots laten ook een volumebalk zien. Bedankt!

• MiBe
Bloederig schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:01:
Hmm, vreemd maar wel herkenbaar. Sowieso wel wat vaker connectieproblemen hier met WiFi op de Ubee router van Ziggo, maar mijn vriendin klaagde gister steen en been over het feit dat het wireless maar geen data door wilde geven (wel connectie). Toen ik vanmorgen wakker werd gaf ook mijn telefoon (Nexus S met JB) allerlei foutmeldingen omdat hij niet kon updaten en ben ik het uit gaan zoeken.
Router gereset en wireless op de Nexus 7 uit laten staan. Nu geen problemen meer op de macbook en telefoon. Moet nog even verder kijken of de problemen uit blijven nu de Nexus 7 weer op het draadloos zit.
Het is wel puur draadloos probleem trouwens, mijn pc via ethernet heeft nergens last van. 8)7
Heb hier precies hetzelfde probleem, tevens met een Ubee router van Ziggo. Ben ook gewoon verbonden met het netwerk en vaak als ik gewoon één of twee streepjes verbinding heb (wat mijns inziens voldoende zou moeten zijn) kan ik geen webpagina openen. Moet dan constant WiFi uit- en weer inschakelen om weer verbinding te krijgen. Niet echt leuk om dat om de paar minuten te moeten doen. Hebben meer mensen hier last van?

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zelfde modem, zelfde Nexus, geen probleem.

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 19:23

LoCuTuS2000

Resistance is futile

JvS schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 07:00:
Zelfde modem, zelfde Nexus, geen probleem.
Hier ook geen storing met deze combi. Met Wifi analyzer al eens door het huis heen gelopen en een ander kanaal geselecteerd?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:17
MiBe schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 02:35:
[...]

Heb hier precies hetzelfde probleem, tevens met een Ubee router van Ziggo. Ben ook gewoon verbonden met het netwerk en vaak als ik gewoon één of twee streepjes verbinding heb (wat mijns inziens voldoende zou moeten zijn) kan ik geen webpagina openen. Moet dan constant WiFi uit- en weer inschakelen om weer verbinding te krijgen. Niet echt leuk om dat om de paar minuten te moeten doen. Hebben meer mensen hier last van?
Ik had last van geen data verkeer via mijn Wifi Extender, oplossing was verbinden met het signaal, dan naar Wifi instellingen gaan, op je ADSL verbinding drukken en vasthouden, dan kun je kiezen voor Netwerk aanpassen -> Geavanceerde opties weergeven -> IP-instellingen = passief en dan zelf een IP adres kiezen in jouw IP range, als er al 1 staat, kies een ander IP nummer, bijvoorbeeld hoger.
Bij mij heeft het geholpen :)

note: ik had geen problemen met mijn standaard Wifi signaal, alleen met het signaal van de Wifi extender.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Verwijderd

offtopic:
Ik heb ook een Ubee router van Ziggo. Geen Nexus 7, maar wel 2 HTC smartphones en een Philips Net TV. 1 van de telefoons en de televisie hebben ook vaak problemen met deze router, terwijl dat met mijn KPN router nooit een probleem was. Ik heb nog een andere Ziggo router liggen die ik nog eens wil proberen, want ik wordt er ook zat van.
MiBe schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 02:35:
[...]

Verwijderd

Ik twijfel nog steeds of 7 inch niet te klein is om veel op te internetten en pagina's te lezen. Reizen met m'n tablet ben ik toch niet van plan om te doen, ik gebruik hem echt alleen voor op de bank thuis.

Verwijderd

Hij is prima om mee te internetten op de bank, ik snap niet dat mensen daar over twijfelen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:08:
Hij is prima om mee te internetten op de bank, ik snap niet dat mensen daar over twijfelen?
Ik denk dat dat komt omdat veel mensen (zoals ik) de iPad zien als uitgangspunt, en 7 inch dus kleiner is. Terwijl je ook zou kunnen zeggen dat de iPad groter is.

Ik zie 7 inch tijdens het internetten als een tablet waar je sowieso eerst helemaal moet inzoomen en vervolgens heel veel moet scrollen om de hele tekst te kunnen lezen. Of een klein scherm vermoeiender voor de ogen is.

Zijn dit gewoon allemaal onterechte vooroordelen?

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:13
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:07:
Ik twijfel nog steeds of 7 inch niet te klein is om veel op te internetten en pagina's te lezen. Reizen met m'n tablet ben ik toch niet van plan om te doen, ik gebruik hem echt alleen voor op de bank thuis.
Dit is wel persoonlijk, ik vind het bijvoorbeeld prima te doen. Perfect formaat zelfs.

Vind zelf dus juist de 10" tablets weer te groot om comfortabel met de tablet in 1 hand te liggen/hangen op de bank.

Enige manier om er achter te komen of het ook voor jou werkt is het gewoon proberen in een winkel.
Of pak een paar plankjes oid en maak deze op maat van een 7" en 10" tablet formfactor en pak die gewoon eens een half uurtje beet op de bank...

Inzoomen is bij de meeste internetpagina's niet nodig hoor, zeker niet in landscape modus. Tenzij je echt hele slechte ogen hebt...

[ Voor 8% gewijzigd door GeeEs op 24-10-2012 13:36 ]

Verwijderd

GeeEs schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:33:
[...]

Dit is wel persoonlijk, ik vind het bijvoorbeeld prima te doen. Perfect formaat zelfs.

Vind zelf dus juist de 10" tablets weer te groot om comfortabel met de tablet in 1 hand te liggen/hangen op de bank.

Enige manier om er achter te komen of het ook voor jou werkt is het gewoon proberen in een winkel.
Of pak een paar plankjes oid en maak deze op maat van een 7" en 10" tablet formfactor en pak die gewoon eens een half uurtje beet op de bank...

Inzoomen is bij de meeste internetpagina's niet nodig hoor, zeker niet in landscape modus. Tenzij je echt hele slechte ogen hebt...
Oh okay! Dankjewel, vooral om dat inzoomen maakte ik me zorgen haha.
Misschien morgen eens naar Mediamarkt en hopen dat er een Nexus aan de lader ligt om te testen :P

• GeeEs
Bij de meeste Mediamarkten liggen die er inderdaad wel.
Wat echter irritant is (maar wel begrijpelijk natuurlijk) dat ze aan een soort antidiefstaldkabel liggen waardoor je het gewicht en handelbaarheid slecht kan testen.
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:52:
[...]

Oh okay! Dankjewel, vooral om dat inzoomen maakte ik me zorgen haha.
Misschien morgen eens naar Mediamarkt en hopen dat er een Nexus aan de lader ligt om te testen :P

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:40
@Mitsjke: het scherm van de Nexus 7 leest echt fijn, ik hoef amper in te zoomen. Zelfs niet in portretstand, dan laat ik 'm hoogstens inzoomen op tekstbreedte. Voor gebruik met 1 hand is de Nexus echt perfect, beter dan m'n iPad3.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Ik denk dat het ook heel voornaam is om te kijken naar het aantal pixels per inch (ppi), dit bepaalt immers de scherpte van de tekst.

iPad2: 163 132 ppi
iPad Mini: 163 ppi
N7: 216 ppi
iPad3: 264 ppi

Daarnaast heb je een tablet vaak in één hand vast, dus een lager gewicht vind ik veel plezieriger.

iPad mini: 308 gram
N7: 340 gram
iPad2: 601 gram
iPad3: 652 gram

De N7 is gebaseerd op portret stand, wat betekent dat dat lekkerder op je hand ligt. Ik vind dat Google heel goed over deze tab heeft nagedacht!

[ Voor 10% gewijzigd door Dynamix op 24-10-2012 19:05 ]

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-10 01:49
Denk dat ze vooral goed nagedacht hebben over hoe android met een 7" tab moet omgaan. De hardware is volgens mij afgeleid van een MeMo 370T, zonder back camera ect. Daar hebben ze dus een stuk minder over hoeven nadenken. Toen die MeMo 370T aan het begin van het jaar aangekondigd werd wou ik m'n al hebben en was opzich aangenaam verrast dat ie in een nexus jas werd gegoten.
Dynamix schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:00:
...
De N7 is gebaseerd op portret stand, wat betekent dat dat lekkerder op je hand ligt. Ik vind dat Google heel goed over deze tab heeft nagedacht!

Shuttle st20g5

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik ben sowieso nog heel benieuwd naar 29 oktober. Straks weten ze me weer te overtuigen om te wachten op een prachtige nexus 10 :P.

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 17:59

LoneWolf

Just a Byte

@ Mitsjke
Ik heb ook de iPad 3rd gen, en een Nexus 7, ik vind heb toch liever op de bank de iPad, lezen op internet gaat zo veel makkelijker, hoef niet te zoomen, op de Nexus 7 moet ik altijd de fora toch wel inzoomen tot de breedte van het grijze vlak waar de posts staan, anders is het niet echt lang leesbaar voor mij.
(Landscape mode op de Nexus 7 is een aanfluiting imho, dan blijf je scrollen (tja 7" is klein hè), en je browser en knoppen nemen dan veel ruimte in op je scherm, waardoor er te weinig over blijft voor content)

Ben 38, en ogen zijn niet echt slecht, maar word er dan gauw moe van, of ga het tablet hoger houden (dichter bij de ogen) waardoor ik toch last van mijn pols krijg (340 gram is best zwaar als je dat lang vast hebt.
De ipad daarentegen ligt gewoon lekker op mijn schoot, eventueel tegen mijn opgetrokken knie, hoef ik niet vast te houden, hooguit voorkomen dat hij niet valt.

ik vermoed dat de ipad mini, welke een breder scherm heeft wel beter zal zijn voor het surfen en lezen, maar de lage resolutie en trage processor en flink hogere prijs als de Nexus 7 weerhouden mij er van om die aan te schaffen.

De Nexus 7 souplesse is wel echt lekker voor 250 euro ! Ben als fervent apple user zeer tevreden met dit beest voor onderweg ! Past in de binnenzak of kontzak, gewicht is nice, snel en hoge resolutie.

Dus ga ze eens bekijken, hoop dat ze naast elkaar liggen zodat je het verschil goed kan zien, en dat je ook een paar websites kan zien op beide.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• tobitronics
LoneWolf schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:05:
@ Mitsjke
Ik heb ook de iPad 3rd gen, en een Nexus 7, ik vind heb toch liever op de bank de iPad, lezen op internet gaat zo veel makkelijker, hoef niet te zoomen, op de Nexus 7 moet ik altijd de fora toch wel inzoomen tot de breedte van het grijze vlak waar de posts staan, anders is het niet echt lang leesbaar voor mij.
(Landscape mode op de Nexus 7 is een aanfluiting imho, dan blijf je scrollen (tja 7" is klein hè), en je browser en knoppen nemen dan veel ruimte in op je scherm, waardoor er te weinig over blijft voor content)

Ben 38, en ogen zijn niet echt slecht, maar word er dan gauw moe van, of ga het tablet hoger houden (dichter bij de ogen) waardoor ik toch last van mijn pols krijg (340 gram is best zwaar als je dat lang vast hebt.
De ipad daarentegen ligt gewoon lekker op mijn schoot, eventueel tegen mijn opgetrokken knie, hoef ik niet vast te houden, hooguit voorkomen dat hij niet valt.

ik vermoed dat de ipad mini, welke een breder scherm heeft wel beter zal zijn voor het surfen en lezen, maar de lage resolutie en trage processor en flink hogere prijs als de Nexus 7 weerhouden mij er van om die aan te schaffen.

De Nexus 7 souplesse is wel echt lekker voor 250 euro ! Ben als fervent apple user zeer tevreden met dit beest voor onderweg ! Past in de binnenzak of kontzak, gewicht is nice, snel en hoge resolutie.

Dus ga ze eens bekijken, hoop dat ze naast elkaar liggen zodat je het verschil goed kan zien, en dat je ook een paar websites kan zien op beide.
Ik vind het zo leuk dat dat hele landscape argument voor mij niet geldt omdat ik tabui draai en ook nog eens de statusbalk weg kan moffelen :D

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-10 15:14
Dynamix schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:00:
Ik denk dat het ook heel voornaam is om te kijken naar het aantal pixels per inch (ppi), dit bepaalt immers de scherpte van de tekst.

iPad2: 163 ppi
iPad Mini: 163 ppi
N7: 216 ppi
iPad3: 264 ppi
[...]
Ik kan met niet voorstellen dat die waardes kloppen. De Ipad2 en de ipad mini hebben namelijk dezelfde resolutie, alleen is het scherm van de ipad mini kleiner. Het aantal PPI van de ipad mini zal dus hoger zijn dat dat van de ipad 2. Verder hebben de ipad 2 en de ipad 3 ook dezelfde schermgrootte, alleen heeft laatstgenoemde een twee keer hogere resolutie. Het aantal PPI zou dan ook twee keer zo groot moeten zijn.

Overigens ben ik nog steeds erg blij met de nexus 7, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hem in te ruilen voor een ipad mini ;).

[ Voor 8% gewijzigd door accountabc op 24-10-2012 16:12 ]

• GeeEs
inderdaad..

iPad 2 = 9,7" = 163 ppi

Als je dat met de verkleinigsfactor vermenigvuldigd zou dat uitkomen op...

iPad mini = 7,9" = 200 ppi

Verwijderd

Dynamix heeft de cijfers van de iPad en de iPad mini door elkaar gehaald.

163 = iPad mini
132 = iPad (2)

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

tobitronics schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:09:
[...]

Ik vind het zo leuk dat dat hele landscape argument voor mij niet geldt omdat ik tabui draai en ook nog eens de statusbalk weg kan moffelen :D
En dan worden de letters zo klein dat je helemaal niets meer kan lezen...heb het 2x geprobeerd, maar ik kan dan de tekst echt niet goed meer lezen, en moet alsnog gaan zoomen in de browser, waardoor je hele voordeel weer wegvalt.

Vind het jammer dat de tabui niet gewoon op de nexus7 draait met de standaard dpi.
Daardoor mis je in diverse programmas toch wel eea.

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:13:
Dynamix heeft de cijfers van de iPad en de iPad mini door elkaar gehaald.

163 = iPad mini
132 = iPad (2)
Zo kloppen ze inderdaad. Sorry voor de verkeerde cijfers! (Je weet wat ze zeggen over twee dingen tegelijk doen... :X )

@ Knowuse: zo had ik het nog niet bekeken. Heel aannemelijk inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door Dynamix op 24-10-2012 19:08 ]

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
LoneWolf schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:47:
[...]

En dan worden de letters zo klein dat je helemaal niets meer kan lezen...heb het 2x geprobeerd, maar ik kan dan de tekst echt niet goed meer lezen, en moet alsnog gaan zoomen in de browser, waardoor je hele voordeel weer wegvalt.

Vind het jammer dat de tabui niet gewoon op de nexus7 draait met de standaard dpi.
Daardoor mis je in diverse programmas toch wel eea.
Probeer dan gewoon eens STG7, een CM10 based rom met een tablet UI en geen dpi veranderingen.

Kijk hier

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-11 09:28
Of ga voor Paranoid Android, kun je per interface en app de DPI apart instellen, werkt erg soepel en je kan de interface geheel customizen, per app en/of interface

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:40
o.a. @ LoneWolf: Inzoomen op de Nexus 7 in portretstand vind ik eigenlijk geen probleem, even double tap en het is ingezoomd. Het verschil tussen portret en landscape is natuurlijk veel groter op een scherm met 16:10 (Nexus 7) verhouding dan op een 4:3 (iPad), onbruikbaar vind ik landscape niet. Maar websurfen in landscape is niet heel zinvol inderdaad.

Wat ik echt een groot pluspunt vindt aan de Nexus 7 boven de iPad, zijn de mogelijkheden om video af te spelen vanaf m'n NAS. De Nexus 7 (BSPlayer) pakt echt alles wat ik erop heb staan, terwijl de iPad (o.a. met GoodPlayer) bij HD bestanden gaat haperen.

Wat LoneWolf al schreef: het is echt een leuke aanvulling op een iPad en voor onderweg is het ideaal. Als de Nexus 7 (wat meer van de) TabUI zou draaien, zou het wellicht beter gebruikmaken van zijn schermruimte.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik gebruik op mijn 'kruidvat' tablet, en Galaxy's ( S2 en Note ) lcd density modder.

Wat is de "ideale" instelling ?
Op de Note gebruik ik 240 en op de S2 170

Al ervaringen op de Nexus ?

Verwijderd

FreshMaker schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:20:
Ik gebruik op mijn 'kruidvat' tablet, en Galaxy's ( S2 en Note ) lcd density modder.

Wat is de "ideale" instelling ?
Op de Note gebruik ik 240 en op de S2 170

Al ervaringen op de Nexus ?
Voor Tablet UI is 160 het beste. Als je toch hoger neemt, zie je niet alle apps in de Google Play store.

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-11 09:28
Ik heb 180 via paranoid android en kan alle apps zien in de playstore

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Was eigenlijk niet van plan om te veel te gaan customizen aan de Nexus 7, wil eigenlijk gewoon de standaard gebruikers ervaring zo veel mogelijk houden. Dit ook ivm evt zakelijke doeleinden.

Maybe in de toekomst toch nog eens kijken naar een custom rom, heb daar uit het verre verleden (Android 2.1 op een HTC Hero) niet zo goede ervaringen mee, ook dat je die custom rom dan constant moet updaten ivm bugs, en dan weer alles opnieuw op je toestel moet zetten, weet niet of dat nog steeds geldt ?
('t is een gebruiks voorwerp en wat meer ervan te leren, maar geen uitgebreid hobby project voor mij)

Film vind ik de nexus wel weer mooi voor, door de display resolutie. Maar ik gebruik geen nas met dlna, heb een Mac Mini Server, draait plex media server op, ik heb plex nog niet gekocht voor de android, puur omdat ik nu nog geen geld wil uitgeven aan apps. Maar lokaal gekopieerd en met mx player is wel erg nice filmpje kijken.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
kan de macmini geen mappen / drives delen in het netwerk dan ?
via SMB zou je dat toch moeten kunnen aansturen ?

Dan kan je streaming kijken, doe ik ook.
Ik heb de iTunes movie map gedeeld, en kijk daar de films vanaf, icm Oplayer op de ipad, en Vplayer op de Note
vandermark schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:59:
Ik heb 180 via paranoid android en kan alle apps zien in de playstore
Op de Note kan ik parandroid instellen per app, market is bij mij op 240 gezet, dus alles is ook beschikbaar, en een paar andere heb ik op 160 staan idd

[ Voor 39% gewijzigd door FreshMaker op 25-10-2012 14:28 ]

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Mac Mini kan wel drives delen via SMB, maar heb daar sinds Mountain Lion 10.8 ergens wat probleempjes mee, kan geen username en ww meer meegeven vanaf de Android, die zegt dan dat het niet klopt. Dit is een reeds bekend probleem, heb er al meer over gelezen, maar me nog niet heel erg in verdiept of en hoe het op te lossen is. (Verder geen issue voor mij nog)

Kan ook met bv ES File explorer niet naar de smb share connecten op de macs.

Normaal gebruik ik geen smb verder, onderling connecten de macs op afp.

• willemd
  • Niet online
Ik zit er sterk over te denken om straks de 32GB-editie te gaan bestellen.

Maar ik lees hier steeds mensen klagen over de schermgrootte in landscape tijdens het browsen. Echter, de verticale resolutie is hoger dan die van de gemiddelde Windows-laptop met 1366x768. Waarom zou er dan te weinig ruimte zijn voor browsen?
Of laat Android allerlei knoppen en adresbalken continu in beeld? Op mijn telefoon (S2) zijn die allemaal weg als ik dat zo instel, zonder gekke extra software ofzo.

Of is iedereen hier verwend met full-hd++ schermen? ;)

• tobitronics
Het Leoh-Paard schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:05:
Ik zit er sterk over te denken om straks de 32GB-editie te gaan bestellen.

Maar ik lees hier steeds mensen klagen over de schermgrootte in landscape tijdens het browsen. Echter, de verticale resolutie is hoger dan die van de gemiddelde Windows-laptop met 1366x768. Waarom zou er dan te weinig ruimte zijn voor browsen?
Of laat Android allerlei knoppen en adresbalken continu in beeld? Op mijn telefoon (S2) zijn die allemaal weg als ik dat zo instel, zonder gekke extra software ofzo.

Of is iedereen hier verwend met full-hd++ schermen? ;)
Er zitten balken in de weg (die ik lekker niet in de weg heb zitten (Paranoid android FTW))

Verwijderd

Beetje geklooid bij de MediaMarkt met de Nexus en tot inzicht gekomen dat websites bekijken toch goed gaat op een 7 inch scherm. Nu nog wachten tot de 29ste en hopen dat de 16GB snel naar 200 gaat en dan naar de winkel rennen. :)

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-10 22:16

Mex

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:41:
Beetje geklooid bij de MediaMarkt met de Nexus en tot inzicht gekomen dat websites bekijken toch goed gaat op een 7 inch scherm. Nu nog wachten tot de 29ste en hopen dat de 16GB snel naar 200 gaat en dan naar de winkel rennen. :)
Daar ben ik ook op aan het hopen, al kan ik het me haast niet voorstellen.

Verwijderd

Mex schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:50:
[...]

Daar ben ik ook op aan het hopen, al kan ik het me haast niet voorstellen.
Ze moeten toch iets met de 16GB's.
Voor dezelfde prijs verkopen als de 32GB gaat natuurlijk niemand intrappen. :P
Enige wat zou kunnen is dat ze de 32GB meer dan 250 prijzen.
Ook even de aanbiedingen net over de grens in België en Duitsland in de gaten houden.

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:05
ik had even een paar pry tools besteld en de nexus backplate er even afgehaald omdat er iets screen lift inzat schroefjes even los gehaald en weer aangedraaid...en het probleem is verdwenen.
bij mij zaten er trouwens wel overal schroefjes in..dus geen missende.

mijn vrouw die helemaal niks van gadgets moet hebben is zelfs enthousiast over de nexus 7...had in de vakantie mijn nexus vol ebooks gestouwd en kon mooi uitkiezen welk boek ik ging lezen en toen werd mijn vrouw jaloers nu wil ze er ook eentje..haha.

zou mooi zijn als de 16gb 200 euro wordt.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
als het om het lezen gaat, zou ik geen nexus aanschaffen, maar een e-reader.

Ik heb de N7, vriendin de nieuwste kindle, ik ben toch wel jaloers op haar als zij aan het strand een boek leest op haar kindle, en ik niet in staat ben om überhaupt maar IETS op het scherm te zien

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:05
cypher21 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:24:
als het om het lezen gaat, zou ik geen nexus aanschaffen, maar een e-reader.

Ik heb de N7, vriendin de nieuwste kindle, ik ben toch wel jaloers op haar als zij aan het strand een boek leest op haar kindle, en ik niet in staat ben om überhaupt maar IETS op het scherm te zien
Ze wilde juist geen ereader want internetten af en toe moet ook mogelijk zijn.
En als je een beetje in de schaduw gaat zitten is lezen buiten prima te doen.

• cypher21
mwa, ben ik niet met je eens, wanneer het zonnig is (ookal zit je in de schaduw) valt er echt niet op te lezen vind ik, iig niet rustig voor de ogen

Zou dan eerder voor een Kindle Fire gaan oid.

[ Voor 7% gewijzigd door cypher21 op 26-10-2012 14:40 ]

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kindle Fire kan je ook niet lekker op lezen. Is ook een LCD.

Gouden combi: Kindle ereader en Nexus 7 8-)

• cypher21
Klopt, vriendin heeft die nieuwste kindle touch.

Ik dacht dat de nieuwste fire een hybrid scherm had, zowel lcd voor browsen als e-ink voor lezen. Of vergis ik me hierin?
edit, vergis me.
Die kindle fire heeft dat anti-glare erop zitten.
Is iig beter dan het glas van de N7 lijkt me :P

[ Voor 25% gewijzigd door cypher21 op 26-10-2012 15:05 ]

Verwijderd

NEXUS 7 start niet meer.
Ik heb een probleem (gehad?) met het opstarten van mijn Nexus 7. (Het is het zgn;-) 30 seconden probleem.) Gisteren zette ik de Nexus 7 uit. Na een half uur wilde ik de Nexus 7 weer aanzetten. Niets. Ook opladen hielp niet. Ik schrok me dood. Vandaag ben ik terug naar de winkel gegaan. De medewerker drukte de knop toevallig lang in en hij startte vervolgens wel op. Via internet heb ik ontdekt dat het een meer/veel? voorkomend probleem is.( Zie link: http://forum.xda-develope...read.php?t=1782149&page=8 ) Als je 30 seconden de aan-knop indrukt doet hij het weer............
Hebben meer mensen dit probleem, en waar ligt dit aan?

Wat raden jullie mij aan? De Nexus omruilen?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 16:54 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:43:
NEXUS 7 start niet meer.
Ik heb een probleem (gehad?) met het opstarten van mijn Nexus 7. (Het is het zgn;-) 30 seconden probleem.) Gisteren zette ik de Nexus 7 uit. Na een half uur wilde ik de Nexus 7 weer aanzetten. Niets. Ook opladen hielp niet. Ik schrok me dood. Vandaag ben ik terug naar de winkel gegaan. De medewerker drukte de knop toevallig lang in en hij startte vervolgens wel op. Via internet heb ik ontdekt dat het een meer/veel? voorkomend probleem is.( Zie link: http://forum.xda-develope...read.php?t=1782149&page=8 ) Als je 30 seconden de aan-knop indrukt doet hij het weer............

Heb je hem nog helemaal stock? Of een custom rom erop?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Albo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb een probleem met mijn SuperSU.
Als ik deze opstart, krijg ik de melding dat de SU binairy geupdate moet worden.
Als ik dan klik op doorgaan. krijg ik de melding dat de installatie mislukt is.
De SuperSU werkt nu niet meer, waardoor ik mijn USB stick niet meer kan gebruiken
Uiteraard heb ik mijn Nexus geroot.
Ik heb al geprobeerd de update te verwijderen en daarna opnieuw te installeren, maar dit heeft niet geholpen.
Iemand een oplossing voor dit probleem?

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-11 18:49
Wordt hier ook gepraat over de Nexus 10? Zit eraan te denken om deze in te ruilen voor mijn Ipad 1.

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

@albo heb je ook al geprobeerd de supersu zip die je bij het rooten gebruikt hebt opnieuw uit te pakken via de recvery ?

Verwijderd

Versteegrob schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:03:
Wordt hier ook gepraat over de Nexus 10? Zit eraan te denken om deze in te ruilen voor mijn Ipad 1.
Neen, titel van dit topic is "Google Nexus 7 - Tablet"

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:55
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:43:
NEXUS 7 start niet meer.

Hij was gewoon vastgelopen, 12 seconden (zoiets iig) de power-knop indrukken reset de tablet weer :)

• Saido
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 18:30
Het schijnt dat de Google event van 29 oktober is geannuleerd door een aankomende orkaan!

• ex87
  • Laatst online: 24-10 12:08
Saido schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 08:54:
Het schijnt dat de Google event van 29 oktober is geannuleerd door een aankomende orkaan!
Dat klopt, is verschoven. Nieuwe datum moet nog bekend worden gemaakt: http://www.theverge.com/2...canceled-due-to-hurricane
Pagina: 1 ... 22 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)