• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-10 05:04
zaadstra schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 21:10:
[...]

Had je dit ook met de standaard firmware? Misschien moet je de vraag eens in het Nexus 7 custom roms topic stellen.
Dat ben ik nu aan het bekijken. Zit nu weer op stock. Wilde eerst ook niet laden en opeens geeftie weer 100% aan. Nu afwachten tot de accu weer leeg is.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10 07:42
snarf schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:08:
[...]

Op m'n Desire S en op de Nexus 7 heb ik de trials van Swiftkey gezet. Ik vind ze beiden erg goed al kan ik niet wennen aan de auto spatie na een leesteken (in WhatsApp, berichten etc.). Ik ben bang dat dit de reden gaat zijn dat ik ze niet ga kopen. Jammer, want de voorspelling en herstel is beter dan HTC en Google. Maar de auto spatie is niet uit te zetten, waardoor je (afhankelijk van de instellingen) een dubbele spatie krijgt of een extra woord. Dat steeds moeten corrigeren zorgt ervoor dat de snelheidswinst direct weer weg is.

Ik begrijp niet waarom ze die auto spatie niet als optie maken, zodat je ook op de bestaande manier kan profiteren van sneller typen.
Gebruik SwiftKey op mijn Galaxy Nexus en de Nexus 7. Heb nog nooit een dubbele spatie gehad. Ik gebruik de spatie overigens niet om een voorspelling in te voeren, misschien ligt het daar aan?

Lijkt me logisch dat als je een voorspeld woord invoert, hier al een spatie achter komt. Die hoef je dan niet nog een keer in te voeren.

[ Voor 0% gewijzigd door agoNITE op 08-10-2012 07:20 . Reden: Typo, ironisch in een post over een keyboard :P ]

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10 12:08
Koopmans schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:11:
[...]

Ik laat het zo. Apparaat doet het verder prima.
Het is amper te zien, je voelt het alleen, als je rechts met links vergelijkt, dat je rechts nog een klein randje hebt van het aluminium en links is dat gewoon vlak.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een device gehad heb waar dit niet was. Ik ben nogal een mierenneuker wat dat betreft en ga altijd "op zoek" naar issues. Me eerste iPhone (2G) had een krakende achterkant, me 3G screenlift (ja echt) en bij me 3Gs kwam na 2 weken gebruik de hele rubbere rand die tussen het randje & het scherm zit er tussen uit.

Me Galaxy Nexus heeft lichte verschillen in hoe diep het scherm zit (nog NOOIT) last van gehad en het viel me pas op aan de hand van dit topic ennn ironisch genoeg heeft me Nexus 7 nergens last van.

Wat ik hier mee probeer te zeggen, er is altijd wel wat (dat moet je gewoon accepteren) en zolang het niet hinderlijk is in het dagelijks gebruik zou ik me er niet druk om maken :). Ergert je het wel, dan ga je er mee terug maar grote kans dat je dan weer tegen iets anders aan loopt (zoals stof onder het scherm etc).

• spokje
  • Laatst online: 17:54
Mja idd, ik laat het denk ik ook maar zo dan :)

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-10 13:18
jmk schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 18:28:
[...]

Ja precies, soms druk je dan naast het kruisje en wordt die tab actief op de voorgrond. Maar dan heb je meteen nog een kans :)

Je kan trouwens over de tabs swipen door andere tabs te kunnen gebruiken die nog open stonden. Dat is beter dan steeds kleiner wordende tabs.
Dat dus; is toch niet bepaald toppunt van gebruiksgemak? Optie om Chrome/alle tabs te sluiten zou welkom zijn.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:42

jmk

JRKAP schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:10:
[...]

Dat dus; is toch niet bepaald toppunt van gebruiksgemak? Optie om Chrome/alle tabs te sluiten zou welkom zijn.
Nee, dat is zo. Ik denk ook dat dit een van de dingen zijn waarbij een touchscreen gewoon tekort komt als enig input device. Een handigere en snellere manier van een enkele tab sluiten zou er wel niet zijn.

Alle tabs sluiten met 1 optie zou er wel in moeten zitten. Voordeel, als je de meest linker tab sluit, en dat lukt, kan je herhaaldelijk op die plek drukken om zo alle tabs te sluiten.

Yippie kayak, other buckets!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10 20:38
Binnenkort komt hier ook een Nexus 7 binnen. Ik twijfel nog tussen wachten (België...) en nu online bestellen bij Fnac Frankrijk (eventuele garantie die dan langs Frankrijk moet, doet me twijfelen).

Eigenlijk ter vervanging van m'n (oude) netbook die wat tegen z'n plafond loopt qua snelheid en naast m'n desktop en uiteraard Android smartphone (Xperia P).

Het enige wat me nog niet duidelijk is, is hoe m'n Google Account (gmail, apps, ...) zal reageren als ik voor de eerste keer inlog in de Nexus 7. Worden dan zaken zoals apps van m'n smartphone automatisch gedownload en de Nexus 7 beetje "een kopie" van m'n smartphone of moet/mag/kan ik alles rustig aan installeren en het toestel apart, los van m'n phone inrichten met eigen apps en eigen voorkeuren (ik veronderstel dat je in de Play Store kan kiezen op welk toestel je de app installeert, als ja via PC in de Play Store zit).

Als ik dan op de Nexus 7 in de Play Store ga naar "Mijn apps", zie ik dan de apps per toestel of alles door elkaar? Zo'n dingen vraag ik mij dus af en vind je niet direct terug in reviews op het net :)

Verder nog zaken zoals Gmail, Drive & Agenda die wel syncen natuurlijk, maar notificaties zet ik op de Nexus af - die ontvang ik wel op m'n smartphone die ik altijd bij heb, lijkt mij praktischer. Anders dubbel gepiep.

Synchronisatie kan soms aardig verkeerd lopen en ik wil geen onaangename verrassingen. Tips qua 3rd party sync-apps & instellingen van mensen met de Nexus 7 & Android phone altijd welkom.

• spokje
Je krijgt als je je tablet activeerd een lijst met apps die je al 'bezit' en op je tab kan installeren. Je kiest dus zelf welke je op je tablet zet. Je kan alles zelf inrichten.
In de Playstore kan je per toestel zien welke apps erop geinstalleerd staan.

Verwijderd

http://www.droid-life.com...ing-issue-on-the-nexus-7/

Vast al een paar keer langs gekomen, maar er word daar uitgelegd hoe je screen lift makkelijk kunt oplossen, maar als het minimaal is zou ik me er niet aan wagen.

Ook uit dat youtube filmpje kun je zien dat die screen lift van die gebruiker veel ergere was.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 11:16 ]

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-10 14:00
Van de week maar is mijn Nexus 7 terug brengen naar de winkel ;w . Verschillende problemen mee zal het hier even opsommen.

- Tablet komt vaak niet uit stand-by (20 seconden knop inhouden restart hij)
- Back light dat doet flikkeren (auto brightness al uitgezet maar op het laagste niveau doet hij dat nog steeds)
- Opladen doet hij niet altijd goed. Soms wordt hij heel heet en laat hij maar op tot 20%. En dan echt heel heet (zo heet dat het scherm ook helemaal warm is, zonder dat hij gebruikt wordt!)
- Links heb ik ook last van screenlift (maar dit vond ik niet de moeite waard om hem op te sturen)
- 3x in totaal al gehad dat in het scherm allemaal strepen komen en een ruis uit de speaker en dan herstart hij zichzelf.

Van het laatste gisteren een foto gemaakt die ik ook wil meesturen bij de reparatie:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img856/6253/imag0453l.jpg

Kan je de nexus 7 ook aanmelden voor garantie bij Asus zelf of niet? op hun website zie ik de categorie tablets er niet tussen staan.

Al met al ben ik toch wel teleurgesteld. Had toch iets meer kwaliteit verwacht.... moet ook wel zeggen ik heb er eentje die blijkbaar van alles last heeft 8)7 behalve dan dooie pixels

Ik draai BTW gewoon stock en niet geroot (nooit gedaan), want had hem net voor mijn vakantie en na terugkomst daarvoor nog geen tijd gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door stijn1309 op 09-10-2012 14:07 ]

Verwijderd

Beste via winkel doen, uiteraard kan wel via Asus maar gebruikelijk manier is via de verkopende partij. Stja ik had ook best pech, maar ik had ook pech met mijn HTC Evo 3D, soms gebeurt het gewoon en daarom is die garantie er juist.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-10 10:33
stijn1309 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:07:
...
Al met al ben ik toch wel teleurgesteld. Had toch iets meer kwaliteit verwacht.... moet ook wel zeggen ik heb er eentje die blijkbaar van alles last heeft 8)7 behalve dan dooie pixels

...
Al die dingetjes kunnen toch gewoon 1 oorzaak hebben? Ergens één probleem in de electronica, hardwarematig, kan zich op meerdere fronten uiten. In plaats van zo negatief ertegenaan te kijken, kun je ook denken, klote, pech, valt toch onder garantie, je zal wel een nieuwe of gerepareerde krijgen die werkt zoals bij iedereen. :) Dan ben je weer blij, toch? Pech kan iedereen hebben. Alle electronica hebben last van uitval, part of de deal! O-)

[ Voor 43% gewijzigd door dinkelover op 09-10-2012 18:21 ]

pepernooot

• ex87
  • Laatst online: 24-10 12:08
Nou, voor iedereen die landscape mode miste ;) http://www.theverge.com/2...d-4-1-2-coming-to-nexus-7

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nice _/-\o_

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is er al wat meer bekend over de komst van een 3G versie?

In nieuws: 'Google gaat 3g-variant van Nexus-tablet uitbrengen' van 3 september staat 'over 6 weken', wat volgende week al is.
Indien dit zo zou zijn is het wat mij betreft er nog erg stil over, of heb ik nieuws gemist?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
sloth schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:57:
Is er al wat meer bekend over de komst van een 3G versie?

In nieuws: 'Google gaat 3g-variant van Nexus-tablet uitbrengen' van 3 september staat 'over 6 weken', wat volgende week al is.
Indien dit zo zou zijn is het wat mij betreft er nog erg stil over, of heb ik nieuws gemist?
Nope. Er gaan alleen nog maar geruchten.

• sloth
  • Niet online
Jammer.

Veel ervaringen i.v.m. het gebruik van een usb dongle om 3G te hebben kon ik hier ook niet vinden. Gebruiken jullie je N7 enkel waar er wifi beschikbaar is o.i.d?

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-10 18:20
Ik gebruik tethering (wifi) met mijn smartphone: gaat ontzettend goed. Ik zal echt nooit een 3g tablet kopen, via de smartphone heb je toch al internet?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:58
sloth schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:15:
Jammer.

Veel ervaringen i.v.m. het gebruik van een usb dongle om 3G te hebben kon ik hier ook niet vinden. Gebruiken jullie je N7 enkel waar er wifi beschikbaar is o.i.d?
Mijn vader heeft een 3G wifi dongel. Het maakt een WiFi hotspot aan en is via 3G verbonden met het internet. We hebben deze dongel vandaag nog gebruikt (internet lag eruit) en het werkte ok. We hebben de dongel nog niet heel vaak gebruikt dus er iis nog niet veel ervaring opgedaan.

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-10 09:29

Verwijderd

Das mooi dat er eindelijk landschap modus bij komt, ik was niet zo kapot van die oplossingen op XDA, maar zal er harstikke blij mee zijn nu het in de update komt.

Ik denk dat daarna wellicht die docks komen, want die aansluiting is nog onbenut.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

vandermark schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:21:
Ik gebruik tethering (wifi) met mijn smartphone: gaat ontzettend goed. Ik zal echt nooit een 3g tablet kopen, via de smartphone heb je toch al internet?
Ik gebruik bluetooth tethering, kosten minder batterijen en is volledig via de tablet te verbinden. Altijd wifi acces point aan kost me teveel batterij. Bluetooth tethering kan je gewoon altijd aan laten staan.

Werkt verder net zo goed. Doe het met een sgs 2.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 09-10-2012 23:08 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• spokje
Ben benieuwd hoe snel die update uitgerold wordt! Bij m'n telefoon wacht ik al anderhalve week sinds de officiele uitrol. Maar verwacht eigenlijk wel dat dit een stuk sneller gaat.

• hjoels
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 23:33
Heb Rotation Control uit de PlayStore er op gezet voor Landscape. Is een week geldig. Dan verwijderen en weer installeren. Werkt prima.

Maar wel goed dat er een update komt waar landscape in zit.

[ Voor 19% gewijzigd door hjoels op 10-10-2012 00:34 ]

• vandermark
Het grote nadeel van de landscape modus voor de N7 van 4.1.2 vind ik dat er nog steeds 2 zwarte balken worden gebruikt... 1 onderaan met softbuttons (die in het midden zitten :( ) en 1 bovenaan voor klok en notificaties, dat is toch niet handig? Kost extra scherm ruimte...

Ik blijf bij paranoid android, echt een heerlijke rom waar ik nog geen probleem mee heb gehad.

Heb vanochtend wel de bootloader van 4.1.2. geflashed: nu kan ik zonder de pc in recovery komen, kon met eerste bootloader niet (was bekende bug).

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-10 21:04

DarkSide

theres no place like ::1

Het is mooi dat Google dit gewoon officieel gaat ondersteunen met een OTA update.
Voor veel mensen was dit toch gewenst en nu zijn rooten, custom roms of onofficiele oplossingen niet meer nodig.
Voor ons tweakers kunnen we natuurlijk altijd wel een reden verzinnen om een Custom aanpassing te gebruiken.
En ook mooi om te horen dat je nu in Recovery kan komen zonder de N7 aan een computer te hebben hangen.

Baal er van dat mijn N7 nu gerepareerd word. Hoop hem snel weer te hebben......

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:39
Hier ook in 10 minuten tijd naar 4.1.2 geupgrade (handmatig). Hier een makkelijke handleiding:
YouTube: Manually Update Google Nexus 7 to Android 4.1.2 Jelly Bean

Verwijderd

ik vind juist de tablet ui maar onhandig, waarom moet dat launcher knopje helemaal rechts bovenin zitten? En dan onder links die knopjes en rechts onderin een soort pull up.

Ik heb liever gewoon een pull down dan pull up, en een launcher zie ik ook liever onder en dan vind ik wel fijn alternatief dat de dock gewoon rechts blijft en daar ook de laucher zit.

Oh mooi dus die update kan ik vanavond al gaan installeren.

• vandermark
Ik heb het liefste maximale ruimte over de apps en boven en onder een zwarte balk vind ik echt erg onnodig :)

Overigens heb ik rechts boven geen launcher knopje zitten, vind ik niet nodig en die staat dus uit bij mij.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-10 13:44
Ik wacht wel tot hij OTA is. Zal max dagje of 2 duren.

Verwijderd

vandermark schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:44:
Ik heb het liefste maximale ruimte over de apps en boven en onder een zwarte balk vind ik echt erg onnodig :)

Overigens heb ik rechts boven geen launcher knopje zitten, vind ik niet nodig en die staat dus uit bij mij.
Waar heb jij dat knopje dan zitten?

• vandermark
In de app drawer van mijn launcher, ik heb 3 rijen van 10 iconen en op elke rij is de middelste de launcher knopje. Vind ik het prettigste:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/46665844/Screenshot.png

[ Voor 20% gewijzigd door vandermark op 10-10-2012 10:55 ]

• agoNITE
  • Laatst online: 26-10 07:42
vandermark schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:48:
In de app drawer van mijn launcher, ik heb 3 rijen van 10 iconen en op elke rij is de middelste de launcher knopje. Vind ik het prettigste:

[afbeelding]
Volgens mij is je launcher icon niet de middelste hoor. 4 iconen links van de launcher icon, 5 rechts...

• vandermark
Goed geteld :)
Met 10 knopjes is de middelste wat lastig ;)

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-10 08:59
Jammer dat ik vorige week geld heb betaald voor Ultimate Rotation Control aangezien de 4.1.2 update nu ook landscape doet!
Werkt wel goed :) Net handmatig geïnstalleerd. (stelt niks voor)

Zijn er nog verdere changes eigk?

• zAo
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Hebben meer mensen last met het installeren van 4.1.2 als je de AOSP Browser hebt geïnstalleerd?

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:46
Iemand ook het probleem als je het in de recovery bent geboot en via sideload de filename wilt versturen dat de computer het device in een keer kwijt is?

Geen informatie beschikbaar

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000

WoutF

Hoofdredacteur
Viper_4111 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:00:
Iemand ook het probleem als je het in de recovery bent geboot en via sideload de filename wilt versturen dat de computer het device in een keer kwijt is?
Je moet eerst nog power+volup indrukken en dan voor flash via adb kiezen.

• Viper_4111
WoutF schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:18:
[...]

Je moet eerst nog power+volup indrukken en dan voor flash via adb kiezen.
Als ik dat doe dan verliest de computer het signaal met de tablet.. dat is het rare eraan.

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-10 08:59
Ik heb handmatig een ADB Boatloader/recovery driver moeten selecteren omdat hij de Nexus 7 in recovery mode niet meer herkende. Dus ik zou dat eens proberen bij apparaatbeheer! :)

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-10 07:43
Hier hetzelfde probleem wat Viper_4111 beschrijft.
Nexus verliest de verbinding zodra hij in recovery doet.
Nu heb ik zoals PieterAelse beschrijft handmatig een ADB Boatloader/recovery driver geinstalleerd.
Nu wordt de nexus7 weer herkent. (ook door ADB met het commando ADB Devices zie ik een device staan).
Maar bij het intypen van adb sideload <filenaam> krijg ik alleen een hele lap tekst van alle ADB commando´s te zien :(

• Viper_4111
Mag ik vragen welke driver je gebruikt hebt? De driver op de asus site werkt niet namelijk.

-edit-

@ Comtech, vergeet niet .zip er handmatig achter te zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Viper_4111 op 10-10-2012 17:09 ]

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-10 07:43
Ik gebruik de driver uit de android-sdk.
Deze staat bij mij in \program files\android-sdk\extras\google\usb_driver

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-10 13:38

codex

Geen OpenAI agent :)

snarf schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:08:
[...]

Op m'n Desire S en op de Nexus 7 heb ik de trials van Swiftkey gezet. Ik vind ze beiden erg goed al kan ik niet wennen aan de auto spatie na een leesteken (in WhatsApp, berichten etc.). Ik ben bang dat dit de reden gaat zijn dat ik ze niet ga kopen. Jammer, want de voorspelling en herstel is beter dan HTC en Google. Maar de auto spatie is niet uit te zetten, waardoor je (afhankelijk van de instellingen) een dubbele spatie krijgt of een extra woord. Dat steeds moeten corrigeren zorgt ervoor dat de snelheidswinst direct weer weg is.

Ik begrijp niet waarom ze die auto spatie niet als optie maken, zodat je ook op de bestaande manier kan profiteren van sneller typen.
Dat had ik de eerste maand ook, maar inmiddels gebruik ik Swiftkey een jaar en ben er aan gewend.

Ik heb net mijn Nexus besteld, duimen dat mijn scherm blijft zitten nu ik dit hier allemaal lees :o

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-10 17:41
Ik heb Navigon geinstalleerd, werkt niet perfect( volume te laag) maar ik heb last van regelmatige pogingen van een app ( navigon?) die poogt een email met een bugreport te versturen, dit gaat uiteraard niet onderweg, geen wifl.
dit is lastig want dit scherm verschijnt op de voorgrond,dus de route is dan onzichtbaar, tot ik het bugscherm heb weggeklikt.
Is er een setting waar ik dlt "mailstuur"gedrag kan stoppen?
Ik ben er inmiddels wel achter dat android apps zich nogal wat rechten toeeigenen.

Verwijderd

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1929270

Ik heb via deze rom de nieuwe update geflashed. En ja hij roteert :) Gewoon over mijn bestaande stock rom geflashed en heb alleen de caches gewiped, dat scheelt om weer de boel te herstellen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 19:12 ]

• mvkdev
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 13:14
Zet je je tablet uit om OTA handmatig te installeren (Tablet is volledig stock..met minimaal 80% accu over)

wilt ie niet meer aan :/

Probeer het over 5min nog maar is..

-edit: adapter erin geeft ook geen beeld : '( ohhhh noes

-edit 2: POWER and VOL + and VOL - alle drie gelijkertijd 10sec ingehouden, en hij boot weer

[ Voor 54% gewijzigd door mvkdev op 11-10-2012 00:27 ]

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-10 13:44
Heb hem ook maar gepusht naar me N7. Wel heerlijk de landscape modus hoor. Toppertje.

P.s. dat hij niet herkend werd had ik ook met windows 7. Ik heb het uiteindelijk gedaan met Windows xp.

[ Voor 38% gewijzigd door Khayma op 11-10-2012 07:09 ]

Verwijderd

Ik heb gister mijn nexus 7 met smart cover case eens in me broekzak gedaan en ja hij past gewoon in een simpele spijkerbroekzak, alleen ik vind het niet handig dus een wat grotere jaszak lijkt me beter.

Maar ik wou het gewoon eens proberen, ik heb in verleden wel eens iemand met een 7 inch tablet in zijn achterzak door het station zien lopen en er muziek op luisteren, maja dat gaat me te ver en sowieso iets uit laten steken in je achterzak is vragen om diefstal.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik loop er soms kleine stukjes mee in mijn zak, op werk bijvoorbeeld . Dat gaat prima. Maar zou er niet mee op stap gaan op die manier.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• mvkdev
Ik heb een JRO03S firmware stock op mijn Franse import (fnac)
Maar krijg die 4.1.2 update niet geïnstalleerd via adb sideload, krijg namelijk een assertion failed
(Keer opnieuw update binnen hengelen had ook geen zin)

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Deze update is niet voor JRO03S
Je zult even geduld moeten hebben

Ik heb gister de update via CWM recovery geinstalleerd.
Root niet kwijt, en draait top.

Heb nog geen nieuwe features (anders dan landscape) kunnen ontdekken

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 07:42:
Ik heb gister mijn nexus 7 met smart cover case eens in me broekzak gedaan en ja hij past gewoon in een simpele spijkerbroekzak, alleen ik vind het niet handig dus een wat grotere jaszak lijkt me beter.

Maar ik wou het gewoon eens proberen, ik heb in verleden wel eens iemand met een 7 inch tablet in zijn achterzak door het station zien lopen en er muziek op luisteren, maja dat gaat me te ver en sowieso iets uit laten steken in je achterzak is vragen om diefstal.
In me achterzak past het wel. Maar in me broekzakken echt niet makkelijk. Met alle verhalen over screenlift moet ik zeggen dat ik hem ook niet graag in me broekzak zou stoppen om te voorkomen dat het misschien zelfs juist die screenlift gaat veroorzaken. Er komt toch wel spanning op te staan en gaat wat flexen in je broekzak door het lopen. Me Nexus heeft er nu helemaal geen last van dus voorkom het liever.

Als ik hem meeneem en heb geen jas aan heb ik hem gewoon in me hand. Als ik dan even 2 handen nodig heb gaat ie in de achterzak dat durf ik nog wel aan. Anders in de binnenzak van me jas.

• cypher21
offtopic:
me meissie ontmoette me ma, ma me ma vond me meissie niet aardig toen zei me ma dat ze ma naar me pa moest gaan :X

De N7 past net in mijn broekzak, maar ik ben al eens langs een tafel met mijn telefoon gelopen, en dat heeft die telefoon destijds niet overleefd, ik skip die optie iig :P

edit,

Was even aan het googlen,
Het WPA 2 enterprise issue is opgelost in 4.1.2.

rest staat hier
http://www.funkyandroid.com/aosp-JRO03R-JZO54K.html

[ Voor 20% gewijzigd door cypher21 op 11-10-2012 10:46 ]

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-10 11:11

jeka

Support your local club.

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:32:
[...]

In me achterzak past het wel. Maar in me broekzakken echt niet makkelijk. Met alle verhalen over screenlift moet ik zeggen dat ik hem ook niet graag in me broekzak zou stoppen om te voorkomen dat het misschien zelfs juist die screenlift gaat veroorzaken. Er komt toch wel spanning op te staan en gaat wat flexen in je broekzak door het lopen. Me Nexus heeft er nu helemaal geen last van dus voorkom het liever.

Als ik hem meeneem en heb geen jas aan heb ik hem gewoon in me hand. Als ik dan even 2 handen nodig heb gaat ie in de achterzak dat durf ik nog wel aan. Anders in de binnenzak van me jas.
:P

FCG

Verwijderd

Het gaat me er meer om dat het ''kan'' niet omdat ik echt mijn Nexus 7 in me broek zak zou stoppen want dat zit veel te strak, als het in me jaszak zal passen dat is veel beter.

Maar ik neem mijn Nexus 7 toch niet mee naar me werk of sport dus alleen straks met reizen ga ik hem mee nemen en ik ben met nog andere reden blij met een WiFi only device, daar krijg ik tenminste gegarandeerd geen gezeik mee op een lange afstand vlucht.

Want bij best wat vliegmaatschappijen mag je mobiele telefoons niet gebruiken en een iPad 3G is dat ook maar omdat het moeilijk voor crew te zien is ontspringt die de dans.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
cypher21 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:15:De N7 past net in mijn broekzak, maar ik ben al eens langs een tafel met mijn telefoon gelopen, en dat heeft die telefoon destijds niet overleefd, ik skip die optie iig :P
Haha .. langs een tafel .... of stak de tafel plots over :+
Daarom ben ik blij met mijn jas, broekzakken zijn net niet veilig genoeg :)
Want bij best wat vliegmaatschappijen mag je mobiele telefoons niet gebruiken en een iPad 3G is dat ook maar omdat het moeilijk voor crew te zien is ontspringt die de dans.
Ik was laatst onderweg en een 2tal ipads werden toch gevraagd om uit te zetten < zwarte rand achterop, de steward(essen) zijn ook niet gek >
Maar die gingen toch klagen over de non 3G modellen .... kinderachtige freaks, sommige zakenlui

[ Voor 33% gewijzigd door FreshMaker op 11-10-2012 11:04 ]

• cypher21
Tsja, dat zal wel dialect zijn dan ;)
Ergens langs gaan, ergens aan gaan.
langs iemand zitten, naast iemand zitten
Vertrekken, aanrijden enzovoorts :o)

wij lopen iig ergens langs, en toen helaas ook nog tegen de hoek aan met alle gevolgen van dien :(

[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 11-10-2012 11:24 ]

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-10 12:38
Wat zijn de dingen die ik nodig heb voor OTG usb storage? Ik zag iemand, die een mini USB stickje aan de zijkant van de N7 had bestigd. Hoe werkt dit precies?

Verwijderd

Game Error schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:52:
Wat zijn de dingen die ik nodig heb voor OTG usb storage? Ik zag iemand, die een mini USB stickje aan de zijkant van de N7 had bestigd. Hoe werkt dit precies?
Benodigdheden:
- OTG USB kabel
- Google Play: [root] StickMount (je N7 moet geroot zijn) of Google Play: Nexus Media Importer
- usb stick oid.

Meer informatie: How to connect Nexus 7 to USB drive via OTG adapter, stickmount, No microSD

Maar omtrent deze zaken dienen we verder te gaan in dit topic: Accessoires voor de Google Nexus 7 by ASUS

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 12:03 ]

• DarkSide

DarkSide

Aan de zijkant lijkt me stuf. Daar zitten geen aansluitingen op de N7.
Onderaan zit je Micro USB aansluiting. Deze ondersteund echter niet standaard USB sticks e.d.
Je kunt hievoor een USB OTG kabel kopen (er staan er legio op ebay etc) en met het programma stickmount uit de playstore kun je dan je externe USB stick benaderen (heb je wel Root rechten voor nodig).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Verwijderd in "Accessoires voor de Google Nexus 7 by ASUS"

Ik heb dat gepost, maar je moet dus even naar dat andere topic, maar je hebt een OTG mini usb stukje nodig of een kabeltje.

Met zo'n OTG mini usb ding kun je met een micro sd card reader als ware wel kleine micro usb stick creëren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 12:12 ]

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Zojuist mijn Nexus 7 binnengekregen.
Ligt het aan mij of duurt het lang voordat de batterij een beetje power heeft?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:23
steffex schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:31:
Zojuist mijn Nexus 7 binnengekregen.
Ligt het aan mij of duurt het lang voordat de batterij een beetje power heeft?
Gebruik je hem tegelijk?
Als je hem gewoon uitzet is ie bij mij zo opgeladen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
hij zit ondertussen op 24%, ik was blijkbaar wat voorbarig... Maar wat een fantastisch apparaat! Denk dat mijn iPad in de verkoop gaat.

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:11
Dus...

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/1zwi4p2.png

• cypher21
@hierboven, GENIAAL _o-

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-10 21:10
Korte vraag aan de Nexus 7-bezitters: achten jullie de tablet ook geschikt voor simpel typwerk (in combinatie met een keyboardje) of is 'ie daarvoor net te klein?

Verwijderd

Maj-Maj schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:06:
Korte vraag aan de Nexus 7-bezitters: achten jullie de tablet ook geschikt voor simpel typwerk (in combinatie met een keyboardje) of is 'ie daarvoor net te klein?
Zeker!
steffex schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:43:
Denk dat mijn iPad in de verkoop gaat.
_/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 15:11 ]

• DarkSide

DarkSide

Is hij zeker te klein? of is hij zeker geschikt voor simper typewerk? :-)

Voor mij geldt zeker het laatste. Kan er prima op typen. Langere mails en forum berichten bv.
echte word documenten maken vind ik hem minder geschikt voor.

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Beste Nexus 7 gebruikers ik ben momenteel in Duitsland en kan zo na het werk even de Saturn binnen lopen en een Nexus 7 kopen, nu vraag ik me af of het scherm bij elk toestel loskomt (op XDA staat het vol met klachten)..

Vind het een super toestel voor 250€ maar ik verwacht wel dat hij een beetje degelijk in elkaar steekt ik ben namelijk niet altijd in Duitsland om het toestel te kunnen wisselen bij defect. Kan iemand mij geruststellen..

Multiple pc builds in progress

• Quad
  • Laatst online: 23:59
Bekijk hem in de winkel of je een screenlift ziet. Ik heb er geen last van, of ik zie het niet kan ook natuurlijk.
En anders even een afspraak maken met de Duitse verkoper wanneer je problemen ondervind dat je het weer mag omruilen op moment dat je weer in Duitsland bent?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• mafiatounes
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:15:
Bekijk hem in de winkel of je een screenlift ziet. Ik heb er geen last van, of ik zie het niet kan ook natuurlijk.
En anders even een afspraak maken met de Duitse verkoper wanneer je problemen ondervind dat je het weer mag omruilen op moment dat je weer in Duitsland bent?
Bedankt, maakte me zorgen dat dit bij elk toestel was ik ga zo na het werk bij Saturn het toestel bekijken.

Verwijderd

Wat Quad zegt in winkel het toestel controleren mocht je dan het probleem tegen komen dan kun je direct een andere vragen.

Maar Quad merkt terecht op dat je het misschien niet eens ziet, maar als het erg is dan heb je dus gewoon een dikke mm ofzo dat scherm omhoog.

Nee sommige toestellen hebben gewoon een bijna niet zichtbare screenlift in midden van niet eens 0,5mm, dat komt door een design fout.

Ik heb mijn derde Nexus 7 trouwens ook in winkel gecontroleerd want de tweede keer hebben ze geruild vanwege een dode pixel en de derde had dat niet.

• mafiatounes
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:24:
Wat Quad zegt in winkel het toestel controleren mocht je dan het probleem tegen komen dan kun je direct een andere vragen.

Maar Quad merkt terecht op dat je het misschien niet eens ziet, maar als het erg is dan heb je dus gewoon een dikke mm ofzo dat scherm omhoog.

Nee sommige toestellen hebben gewoon een bijna niet zichtbare screenlift in midden van niet eens 0,5mm, dat komt door een design fout.

Ik heb mijn derde Nexus 7 trouwens ook in winkel gecontroleerd want de tweede keer hebben ze geruild vanwege een dode pixel en de derde had dat niet.
Juist, bij sommige gebruikers komt de lijm pas na een tijdje los dat had ik ook gelezen.

Ik ga er heel goed opletten. Was niet van plan het toestel in te schakelen, maar ga het toch doen wil geen dode pixels daar erger ik me dood aan.

In het ergste geval moet ik gewoon een week of 2 met dat toestel doen tot ik weer naar hier kom voor werk.

[ Voor 5% gewijzigd door mafiatounes op 11-10-2012 15:31 ]

• lometje
  • Laatst online: 13-10 21:57

lometje

Multimediant

Heeft iemand eigenlijk al de update OTA binnengekregen hier in NL / BE ?

• psyy138
  • Laatst online: 31-10 08:49

psyy138

blackbulls.nl

lometje schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:04:
Heeft iemand eigenlijk al de update OTA binnengekregen hier in NL / BE ?
gister avond nog niks gezien

O.R.C. Black Bulls Rugby

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18
Ik heb gisteren de Nexus 7 in de VS gekocht en was bij het uithalen uit de doos al overtuigd. Vind het een erg mooie gadget. Was een beetje onzeker over het formaat, maar 7 inch is eigenlijk heerlik voor lezen en browsen. Wil uiteindelijk ook nog een Windows 8 convertible voor de productiviteit en daar is dit een perfecte aanvulling op. Ben er erg blij mee.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-10 14:28
Zo, ook hier een Nexus in het bezig. Probeer er 4.1.2 op te sideloaden maar krijg ADB niet aan de praat in Recovery mode. In Android zelf werkt het prima, maar in recovery mode blijft "adb devices" akelig leeg.

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-10 14:08
hier ook een nexus 7 voor het vrouwtje sinds vanmiddag. Erg mooi apparaat! Nog geen 4.1.2 update OTA, en nog nite direct zin om te prutsen met adb enzo :)

• glaaj
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 09:56
Yup ik heb er de hele ochtend mee liggen pielen maar ADB wil niet meewerken, zodra ik m boot in recovery gaat ADB over zn nek. Ik wacht fijn op die ota update tenzij het nog maand duurt voordat ik m binnen heb, maar dat zie ik niet zou gauw gebeuren.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:44
Offtopic: Zou je dat nou wel doen, zalm?

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
Gisteren heb ik me ook een nexus 7 cadeau gedaan maar nu loop il tegen enkele obstakels aan.
Ik ben Belg en in ons belgenlandje gebruikt men AZERTY ipv QWERTY, nu heb ik dit kunnen aanpassen door de invoertaal op Frans te zetten. Helaas zorgt dit er voor dat mijn woordsuggesties ook franstalig zijn. Is er een manier om deze los van elkaar te veranderen? Mijn taal is overigens gewoon op Nederlands ingesteld.

Mijn tweede probleem is waarschijnlijk een domme vraag; Hoe verwijder / voeg ik paginas toe aan mijn "startpagina"? Normaal moet je toch gewoon blijven drukken op een pagina en kan je deze verwijderen?

Alvast bedankt!

• Sypher
Sypher schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:50:
Zo, ook hier een Nexus in het bezig. Probeer er 4.1.2 op te sideloaden maar krijg ADB niet aan de praat in Recovery mode. In Android zelf werkt het prima, maar in recovery mode blijft "adb devices" akelig leeg.
Ik ben ongeduldig als het op OTA's neer komt, dus dan maar even de DIY methode. Gelukkig vereist die geen root, want om nou een apparaat van een paar uur al meteen te rooten..

Het was toch eigenlijk wel eenvoudig. Blijkbaar moest je bij dat liggende robotje met rode uitroepteken nog power + VOL UP doen, dan kan je kiezen voor "apply update from adb" en zodra je dat doet is hij wel zichtbaar en gaat hij - weer een andere! - driver installeren. Bingo :)

• leures
  • Laatst online: 30-10 00:28
OTA update ongeveer een uurtje geleden ontvangen. Was binnen 5 min klaar. Geen problemen en werkt goed.

• leures
  • Laatst online: 30-10 00:28
Heb de N7 btw afgelopen weekend bij de Mediamarkt in Herzogenrath gekocht. In Duitsland hebben ze er voldoende op voorraad.

• Sypher
leures schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:30:
OTA update ongeveer een uurtje geleden ontvangen. Was binnen 5 min klaar. Geen problemen en werkt goed.
Da's de 4.1.1 toch? Anders heb ik teveel gehannest voor die paar minuten :P

edit:
Ja dus :F

[ Voor 4% gewijzigd door Sypher op 11-10-2012 19:46 ]

• kepler
  • Laatst online: 02:24
De 4.1.2 update binnen hier :) (zit op dit moment in Noorwegen :D)

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:56
Heb de update ook net binnen. Wilde even kijken hoe die phablet ui het nu zou doen, maar ik kan die local. prop in /data niet meer vinden waarmee ik de tablet ui had aangezet. Die directory is nu compleet leeg.
Iemand een idee hoe ik nu weer terug schakel?

• mvkdev
Voor mensen met JRO03S is er nu ook 4.1.2 > JZO54K !!

http://forum.xda-develope...?p=32675256&postcount=525

• mafiatounes
  • Niet online
Zo ik heb mn N7 net een uurtje en heb zojuist de 4.1.2 geforceerd door bij apps>alle>google frameworks>gegevens wissen>naar update zoeken

• Martinusz
mafiatounes schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:28:
Zo ik heb mn N7 net een uurtje en heb zojuist de 4.1.2 geforceerd door bij apps>alle>google frameworks>gegevens wissen>naar update zoeken
Werkt hier niet hoor :-)

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
Klopt de update wordt langzaam voor iedereen uitgebracht. Mijn vader heeft hem al, maar ik nog niet :(

• mafiatounes
  • Niet online
Bij de mijne ging het gelijk, moet wel zeggen ik zit momenteel in duitsland en mijn build was JRO03S en is nu JZO54K.

Probeer een reboot en dan terug framework gegevens wissen dan software update, ik lees op XDA dat sommige mensen het meerdere malen moesten doen voor ze een update krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door mafiatounes op 11-10-2012 21:17 ]

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-10 05:04
Mijn N7 is retour voor hopelijk een service beurt.

Viel spontaan van een volle accu (of half vol, er zat geen logica in) opeens naar de 0%. Opladen had weinig zin, laadde dan niet verder op tot 18%, maar zodra ik de N7 van het stroom haalde, sprong hij naar 22% :?

Ik dacht eerst dat het aan de custom ROM lag, maar dit had het ook als de N7 uit stond, dus dat je alleen dat batterij icoon ziet met die bliksemschicht erin. Onder de stock rom bleven de problemen ook.
Het gekke is dat zo nu en dan de accu wel weer van de 20% omhoog schoot naar de 100%.

Dat is hier goed te zien:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keirs001/IMG_20121011_201810.jpg

Je ziet links ineens van de 20% omhoog schieten naar de 100%, en rechts ineens weer onlaag naar 0%.
Nu maar hopen dat ze dit ook in het service center opmerken, want je zult zien; als zij het controleren is er niks aan de hand en komt het zo weer retour.
Anyway, kan tot 5 weken duren zei meneer Dixons :/

• Martinusz
mafiatounes schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:16:
[...]

Bij de mijne ging het gelijk, moet wel zeggen ik zit momenteel in duitsland en mijn build was JRO03S en is nu JZO54K.

Probeer een reboot en dan terug framework gegevens wissen dan software update, ik lees op XDA dat sommige mensen het meerdere malen moesten doen voor ze een update krijgen.
Ik heb de 03D geloof ik...

• mafiatounes
  • Niet online
Ow weet niet of het voor de D build al mogelijk is.

• DJ TJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 08:54
mafiatounes schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:28:
Thanks! Werkt bij mij prima (JRO03D). Hij ligt nu alleen aan de lader: accu was te leeg...

• nowherebound123
  • Laatst online: 23:11
DJ TJ schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:01:
[...]

Thanks! Werkt bij mij prima (JRO03D). Hij ligt nu alleen aan de lader: accu was te leeg...
2 keer moeten proberen maar toen werkte het, danku

• Nowee
  • Laatst online: 31-08 21:07
New nexus 7 32 gb to retail for same price as old 16 gb model

Source:
http://androidandme.com/2...price-as-old-16-gb-model/

[ Voor 29% gewijzigd door Nowee op 12-10-2012 00:40 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)