Hmm misschien ben ik wat te mierenneukerig dan. Ik Hou het wel wat in de gaten. Maar als ie idd niet meer mocht werken dan valt het ws dus ook wel onder garantie.

Ik hoop eigenlijk dat google snel met een 9"of 10"tab komt, ik ben bang dat een 7" voor internetten en videotjes kijken toch echt te klein is. 
Ik ben namelijk wel zeer benieuwd naar een android tablet, gezien ikg een interesse heb in de gesloten structuur van Apple.
            Ik ben namelijk wel zeer benieuwd naar een android tablet, gezien ikg een interesse heb in de gesloten structuur van Apple.
            7" is voor video's en internetten zeker niet te klein. Ik vind het en ideaal formaat.

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
            De Nexus 7 is ideaal voor dat soort gebruik, niet te groot en niet te klein.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
            Als de accu bijna leeg is krijg je daar een melding van, maar voordat ik de charger aan kon sluiten was ie al uit. Hebben meer mensen daar last van? Vrij snel daarna zat de accu ook alweer op 20%, volgens mij klopt er iets niet.

Verwijderd
            Ja gister ging de mijne uit toen ie op 17% ofzo zat, maar ik weet niet of dat kwaad ben, volgens mij verschilt dat gewoon en anders kan je altijd factory reset doen ofzo.
Of een andere kernel flashen, maar het kan ook zo zijn dat die 17% eigelijk 0% al is en dat ie daarom uit gaat?
            Of een andere kernel flashen, maar het kan ook zo zijn dat die 17% eigelijk 0% al is en dat ie daarom uit gaat?
            Weten jullie dat zeker. Ik krijg namelijk het idee dat je op zon 7" tablet constant aan het in en uitzoomen bent. Of valt dit reuze mee in de praktijk? Ik vind het namelijk wrl een tof apparaatje.

Olaf van der Spek schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:06:
Als de accu bijna leeg is krijg je daar een melding van, maar voordat ik de charger aan kon sluiten was ie al uit. Hebben meer mensen daar last van? Vrij snel daarna zat de accu ook alweer op 20%, volgens mij klopt er iets niet.
Ik ben nog met mijn 4 eerste cycles bezig (batterij trainen dus 4x 100% > 0% > 100% in één keer) (meer bijgeloof dan bewezen overigens)Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:16:
Ja gister ging de mijne uit toen ie op 17% ofzo zat, maar ik weet niet of dat kwaad ben, volgens mij verschilt dat gewoon en anders kan je altijd factory reset doen ofzo.
En bij 14% geeft hij aan dat ik moet opladen, bij 2% gaat hij uit zichzelf uit.
Toevoeging:
Tussen 14% en 2% zit enkele uren normaal gebruik.
[ Voor 3% gewijzigd door Ruvetuve op 03-10-2012 17:49 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
            Ik heb ook al gehad dat hij bij 7% of lager gewoon uit ging, persoonlijk maak ik me er niet zo druk over ik denk dat die waardes gewoon niet altijd kloppen.

Inzoomen? Nee, wel portrait mode, maar dan heb je 1280px horizontaal wat goed te doen is.Game Error schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:36:
Weten jullie dat zeker. Ik krijg namelijk het idee dat je op zon 7" tablet constant aan het in en uitzoomen bent. Of valt dit reuze mee in de praktijk? Ik vind het namelijk wrl een tof apparaatje.
Ik zoom bijna nooit in, prima te lezen allemaalGame Error schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:36:
Ik mis alleen een mobiele frontpage voor Tweakers
            http://tweakers.mobi/   

Heb gisteren de Nexus 7 voor het eerst gezien / vastgehouden en even mee gespeeld...
Maar naar aanleiding van de tientallen berichten hier over de topheid van de tablet viel het me gewoon zeer tegen... De bouwkwaliteit vind ik niet denderend, de achterkant voelde wel leuk / premium aan, maar de voorkant zag er nietszeggend uit, de resolutie had ik ook meer van verwacht, maar viel me ook niet erg positief op, knopjes voelde plastic aan dus ook niet al te best... Hmm ik weet het niet, maar het wordt zeker geen Nexus 7 voor mij! Ik kom hier niet om mensen voor de schenen te stoppen, want Android op 'n tablet is gewoon op en top, maar mijn huidige BlackBerry PlayBook scoort op heeeeeeel veel punten, heeeeeeeel veel beter, iedereen blij 

Heb gisteren de Nexus 7 voor het eerst gezien / vastgehouden en even mee gespeeld...
Maar naar aanleiding van de tientallen berichten hier over de topheid van de tablet viel het me gewoon zeer tegen... De bouwkwaliteit vind ik niet denderend, de achterkant voelde wel leuk / premium aan, maar de voorkant zag er nietszeggend uit, de resolutie had ik ook meer van verwacht, maar viel me ook niet erg positief op, knopjes voelde plastic aan dus ook niet al te best... Hmm ik weet het niet, maar het wordt zeker geen Nexus 7 voor mij! Ik kom hier niet om mensen voor de schenen te stoppen, want Android op 'n tablet is gewoon op en top, maar mijn huidige BlackBerry PlayBook scoort op heeeeeeel veel punten, heeeeeeeel veel beter, iedereen blij
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
 512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
            Lees net dat er mogelijk een 32 gig versie van de nexus 7 in aantocht is.
http://www.gtablets.nl/mo...-7-32gb-variant-op-komst/
moet zeggen dat ik tevreden ben met mijn 16 gig, en het maakt de prijs er natuurlijk niet goedkoper op , maar misschien wel handig voor mensen die niet met externe media willen werken en toch een paar filmpjes extra mee willen hebben 

moet zeggen dat ik tevreden ben met mijn 16 gig, en het maakt de prijs er natuurlijk niet goedkoper op , maar misschien wel handig voor mensen die niet met externe media willen werken en toch een paar filmpjes extra mee willen hebben
Ah bedankt (mobiele browser gaat er niet automatisch heen blijkbaar).CLB schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:53:
Grootste voordelen voor de Nexus zijn voor mij: lage prijs, formaat en altijd de laatste Android software (zonder gezeur
            Playbook beter?
lol misschien als je hem de beta software er op hebt staan maar anders kan je er echt geen drol mee.
Zitten misschien 10 bruikbare apps in de playbook market. Daarnaast zijn de zwarte randen op de playbook veel groter, en de bediening is ook maar awkward.
            lol misschien als je hem de beta software er op hebt staan maar anders kan je er echt geen drol mee.
Zitten misschien 10 bruikbare apps in de playbook market. Daarnaast zijn de zwarte randen op de playbook veel groter, en de bediening is ook maar awkward.
[ Voor 21% gewijzigd door Haas_nl op 03-10-2012 21:40 ]
Verwijderd
Toen ik de Nexus 7 voor eerst gezien en vast gehouden had was ik ook niet echt onder de indruk, maar dat had er mee te maken dat een Nexus 7 kaal niet veel kan, dus Chrome uitproberen, Youtube en dan heb je het wel gehad, op die manier weet je dus totaal niet wat de mogelijkheden zijn.CLB schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:53:
Dus ik heb niet over haast gekocht en heb eerst mijn onderzoek gedaan en toen was ik wel overtuigd van de Nexus 7 en als doorslaggevend punt dan toch de prijs en de prestaties die dit ding heeft, je krijgt namelijk up to date specificaties voor geld waar je normaal alleen out to date specificaties voor krijgt.
De resolutie is zeker goed, ja hoger kan altijd maar veel 10 inch tablets hebben gewoon de zelfde resolutie, maar met tablets krijg je ook zo'n verhaal als bij notebooks bij 15 inch heb je ja dezelfde resolutie als bij 14 inch vaak.
Persoonlijk vind ik voor een 7 inch formaat echt een hoge resolutie, mijn notebook heeft in verticaal namelijk minder pixels dan de Nexus 7, namelijk 768 pixels waar de Nexus 7 er 800 verticaal heeft in landschap modus.
Das mooie de voorkant van Nexus 7 is best neutraal en aan zijkant zit een powerknop en volume knop en dat zijn alle fysieke knoppen en ja dat is plastic. De bouwkwaliteit vind ik trouwens wel prima, ik heb bij HTC ook wel eens bij nieuw toestel al na twee weken gebruiken moeten maken van garantie dus schaar dat onder pech dat ik twee heb moeten ruilen.
Mauw de Blackberry Playbook scoort hoogstens op opslag capaciteit beter, maar daar hebben we OTG voor.
Ik zeg nog, ik probeer niemand op zn tenen te trappen, maar lukt me toch nog zo te zien...Haas_nl schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 21:39:
Playbook beter?
10 bruikbare applicaties... Ojoh gek dat ik dan nagenoeg elke Androidapplicatie kan draaien
Daarnaast heeft de Nexus 7 ook brede randen om hem zo beter vast te houden in landscape
De PlayBook ook in portrait ja en de bediening & awkward... Dat kun je beter over jouw reactie zeggen denk ik.
Wat jij wilVerwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:06:
Mauw de Blackberry Playbook scoort hoogstens op opslag capaciteit beter, maar daar hebben we OTG voor.
De kracht van de Nexus is beter, leuk, maar ook daar merk je weinig tot niets van op de PlayBook eerlijk gezegd.
De opslag is inderdaad beter, de bouwkwaliteit ook, het IPS-scherm door zijn kijkhoeken ook, de speakers ook, het hebben van een notificatieled ook en de prijs is ook nog is hetzelfde... Daarom 'ieder zn ding'
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
 512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Notificatie led is eigenlijk het enige wat ik mis op de nexusCLB schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:22:
[...]
Ik zeg nog, ik probeer niemand op zn tenen te trappen, maar lukt me toch nog zo te zien...
10 bruikbare applicaties... Ojoh gek dat ik dan nagenoeg elke Androidapplicatie kan draaien
Daarnaast heeft de Nexus 7 ook brede randen om hem zo beter vast te houden in landscape
De PlayBook ook in portrait ja en de bediening & awkward... Dat kun je beter over jouw reactie zeggen denk ik.
[...]
Wat jij wilResolutie van de Nexus is hoger, maar je merkt in QNX op de PlayBook niks van de lagere resolutie.
De kracht van de Nexus is beter, leuk, maar ook daar merk je weinig tot niets van op de PlayBook eerlijk gezegd.
De opslag is inderdaad beter, de bouwkwaliteit ook, het IPS-scherm door zijn kijkhoeken ook, de speakers ook, het hebben van een notificatieled ook en de prijs is ook nog is hetzelfde... Daarom 'ieder zn ding'
Kijkhoek op de nexus is toch ook prima? Net ff gecheckt, maar ik zie het scherm goed vanaf elke hoek
[ Voor 4% gewijzigd door kepler op 03-10-2012 22:27 ]
Verwijderd
Ik merk er ook weinig van dat ik een HTC Evo 3D heb met QHD resolutie, terwijl de nieuwe generatie 720p hebben en uitgerust zijn met quad cores.CLB schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:22:
[...]
Ik zeg nog, ik probeer niemand op zn tenen te trappen, maar lukt me toch nog zo te zien...
[...]
Wat jij wilResolutie van de Nexus is hoger, maar je merkt in QNX op de PlayBook niks van de lagere resolutie.
Als je al een tablet hebt dan zal de Nexus 7 inderdaad niet zo'n bijzonder zijn voor je, afhankelijk VN wat je met je tablet doet, maar ik overweeg nog niet eens een Blackberry playbook of een iPad of een andere Android tablet.
Want de Nexus 7 geeft me het nieuwste van het nieuwste en zelfs de op papier betere Android tablets presteren in de praktijk slechter dan de Nexus 7.
De prijs van Blackberry playbook mag dan wel het zelfde zijn, toch vind ik de Nexus 7 meer waar voor me geld geven en dan alleen al op hardware en support gebied, dan kan me een grotere opslag capaciteit gestolen worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2012 22:38 ]
            Gelukkig gaat het bij tablets niet alleen over opslagcapaciteit   

Je kan natuurlijk NOLED installeren. Hoeft niet meteen een battery drain hog te zijn als je hem slim instelt.kepler schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:25:
[...]
Notificatie led is eigenlijk het enige wat ik mis op de nexus(en misschien een sd-slot
)
Kijkhoek op de nexus is toch ook prima? Net ff gecheckt, maar ik zie het scherm goed vanaf elke hoek
Ik heb zelf aardig wat notificaties en vooral geluiden uit gezet, en beperkt tot belangrijke persoonlijke communicatie. Geeft meer rust
Yippie kayak, other buckets!
Verwijderd
Ik heb Google Play: Auto Airplane Mode geïnstalleerd. Dat zet mijn wifi uit zodra het scherm uit gaat. Geeft het meeste rust. Notificaties krijg ik toch wel op de iPhone.jmk schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 00:14:
[...]
Je kan natuurlijk NOLED installeren. Hoeft niet meteen een battery drain hog te zijn als je hem slim instelt.
Ik heb zelf aardig wat notificaties en vooral geluiden uit gezet, en beperkt tot belangrijke persoonlijke communicatie. Geeft meer rust
Verwijderd
Alleen zijn er altijd nog genoeg apps die er dan voorzorgen dat Wifi alsnog niet uitgaat. Als er een App is die forceert om uit te zetten is dat nog wat zuiniger.Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:27:
'Je weet dat daar ook een setting voor is bij de wifi zelf he?
Klopt, bij die wifi setting zie je bij het accu gebruik dat die toch vrolijk af en toe de wifi aanslingerd. Met die auto airplane mode is die echt uit.Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:37:
[...]
Alleen zijn er altijd nog genoeg apps die er dan voorzorgen dat Wifi alsnog niet uitgaat. Als er een App is die forceert om uit te zetten is dat nog wat zuiniger.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Verwijderd
Als die 32GB variant komt dan reken ik toch echt op een meer prijs van € 50 of € 75 want voor de 16GB betalen wij al € 50 extra in vergelijking met de 8GB.Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 21:16:
Lees net dat er mogelijk een 32 gig versie van de nexus 7 in aantocht is.
Persoonlijk vind ik 16GB wel genoeg maar ik moet wel wat doen aan die nandroid backups, dat neemt behoorlijk wat plaats in beslag en games die ik erop gezet heb ook.
            Is het mogelijk om het gsm-keyboard op de nexus te krijgen? Ik mis vooral de mogelijkheid om cijfers te kunnen typen door een letter langer ingedrukt te houden... (of is dat juist een feature van cyanogenmod op mijn galaxy s?)
Nu moet ik elke keer naar het tweede keyboard voor de cijfers...
Nadeel is dan dat hij pas gaat updaten op het moment dat je je scherm aanzet. Dan zie je niet meteen of je aan de beurt bent voor songpop/wordfeud etc ook het nieuws moet dan opgehaald worden mijn mijn greader app. Dat duurt allemaal even. En ik vind het juist zo fijn dat je bijna geen wachtijden hebt met deze fantastische tablet.Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:23:
[...]
Ik heb Google Play: Auto Airplane Mode geïnstalleerd. Dat zet mijn wifi uit zodra het scherm uit gaat. Geeft het meeste rust. Notificaties krijg ik toch wel op de iPhone.
Zou beter zijn als deze app dit alleen tussen 00.00u en 07.00u doet ofzo, dan heb je wel de batterij besparing maar geen last van de vertragingen.
Ik had gisteren Subway surf op pauze gezet voor een telefoongesprek op ander toestel. Loop ik na een uur terug naar mn tablet, is hetzelfde beeld nog aan. achterkant van Nexus zelfs door het huisje behoorlijk warm.
Dus handig te weten dat je altijd even naar je homescreen moet gaan in zo'n geval!
Sowieso een feature waar ik jaloers op ben vanuit iOS -> nacht modus (of hoe het ook heet) dat lijkt me echt geniaal.. 's nachts alleen de Nagios meldingen, en de rest gewoon uit.jmk schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:27:
[...]
Zou beter zijn als deze app dit alleen tussen 00.00u en 07.00u doet ofzo, dan heb je wel de batterij besparing maar geen last van de vertragingen.
Het zal vast op te lossen zijn met 3th party apps maar als ze dat toch is native in Android stoppen
            Ja er zijn 3rd party oplossingen voor. CM ondersteund bijvoorbeeld profiles in hun roms waar je dat in kunt stellen. BV aan de hand van tijd, of GPS locatie.
Maar ook bv via NFC.
Dan maak je gewoon een NFC sticker die je op je nachtkastje ligt. En zodra je je N7 er op legt gaat hij automatisch over in het gewenste profiel.
                    Maar ook bv via NFC.
Dan maak je gewoon een NFC sticker die je op je nachtkastje ligt. En zodra je je N7 er op legt gaat hij automatisch over in het gewenste profiel.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Nacht modus heb ik eens op mijn HTC Evo 3D ook gezien, het houdt eigelijk niks anders in dan het uitschakelen van syncronisatie en netwerkverbinding.ex87 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:33:
[...]
Sowieso een feature waar ik jaloers op ben vanuit iOS -> nacht modus (of hoe het ook heet) dat lijkt me echt geniaal.. 's nachts alleen de Nagios meldingen, en de rest gewoon uit.
Het zal vast op te lossen zijn met 3th party apps maar als ze dat toch is native in Android stoppenof dat me N7 & GN door hebben dat ze naast elkaar liggen en maar 1 van de 2 gaat notify'n.. Best vervelend die 3 plings om me heen.. Maar ja wel een gevalletje first world problems..
Dus je kunt ook voor slapen ook wel de schakelaars om zetten, ik zelf gebruik deze widget daar voor, maar omdat ik niet veel synchroniseer en het sowieso niet veen energie kost neem ik de moeite niet om het uit te schakelen.
En als je echt de batterij wilt besparen als je hem toch niet gebruikt dan kun je hem beter uit zetten, ik ga dat zeker weten doen als ik op reis ga en lang moet vliegen want dan is iedere besparing mee genomen.
Verwijderd
Ja, dat weet ik. Maar die blijft bij het uitschakelen van het display zeker nog even aan staan. En sommige programma's zetten hem toch weer aan. Met die Auto Airplane Mode by Don is hij zeker uit.Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:27:
'Je weet dat daar ook een setting voor is bij de wifi zelf he?
Kan je hiermee doen: Google Play: Toggle Settings|Profiles Litejmk schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:27:
[...]
            Ik heb iets raars. Als ik bij instellingen, APPS kijk heb ik 13GB gebruikt en 677MB vrij.
Ik heb ongeveer 25 geinstalleerde apps, twee wat grotere (nfs en asphalt).
Bij OPSLAGRUIMTE idem:
Apps 2,44GB,
foto's, video's 1,48GB,
audio 1,39GB,
downloads 2,42MB........ Beschikbaar: 582MB.
Terwijl ik op als ik optel op ongeveer 5,5GB kom....?
Waar is mn memory gebleven?
[edit]
...tja. raar maar waar. Had al een tijd niet geherstart, nu maar even voor de zekerheid gedaan en ik heb opeens weer 7,4GB vrij.
Bugje dus.
            Ik heb ongeveer 25 geinstalleerde apps, twee wat grotere (nfs en asphalt).
Bij OPSLAGRUIMTE idem:
Apps 2,44GB,
foto's, video's 1,48GB,
audio 1,39GB,
downloads 2,42MB........ Beschikbaar: 582MB.
Terwijl ik op als ik optel op ongeveer 5,5GB kom....?
Waar is mn memory gebleven?
[edit]
...tja. raar maar waar. Had al een tijd niet geherstart, nu maar even voor de zekerheid gedaan en ik heb opeens weer 7,4GB vrij.
Bugje dus.
[ Voor 16% gewijzigd door ArnieNFW op 04-10-2012 11:38 ]
Verwijderd
Ik ben een beetje van "alles kan automatisch".ArnieNFW schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:34:
Bugje dus.
Ik laat de N7 elke nacht herstarten met Google Play: PowerBoot . Elke ochtend dus een frisse start
Tja, dat ga ik ook maar doen!Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:49:
[...]
Ik ben een beetje van "alles kan automatisch".
Ik laat de N7 elke nacht herstarten met Google Play: PowerBoot . Elke ochtend dus een frisse start(moet wel geroot zijn)
Verwijderd
            Hoe meer applicaties en custom rommetjes je installeert des te meer kans op bugs.
Dat ligt niet aan de Nexus 7 maar aan die software die je erop zet.
.
            Dat ligt niet aan de Nexus 7 maar aan die software die je erop zet.
.
Verwijderd
Dat is inderdaad een zeer leuk idee!DarkSide schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:36:
Ja er zijn 3rd party oplossingen voor. CM ondersteund bijvoorbeeld profiles in hun roms waar je dat in kunt stellen. BV aan de hand van tijd, of GPS locatie.
Maar ook bv via NFC.
            Heb de laatste tijd regelmatig van die rare scherm storingen. 
Net alsof de signaalkabel niet goed zit 

Van die rare strepen in beeld. Meestal goed zichtbaar op dit forum (witte achtergrond).
Moet ik me nu zorgen maken dat hij een keer helemaal stuk gaat?
Dan wacht ik liever daar op voordat ik ga rooten.
            Net alsof de signaalkabel niet goed zit
Van die rare strepen in beeld. Meestal goed zichtbaar op dit forum (witte achtergrond).
Moet ik me nu zorgen maken dat hij een keer helemaal stuk gaat?
Dan wacht ik liever daar op voordat ik ga rooten.
Ik heb de oplossing gevonden zo lijkt het!!!!! Ik zit nu via mijn ex tender op mijn N7 dit te typen dus!!!martinusz schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:22:
[...]
Goede tip dank je wel
Gelogd onder issue: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=37960
Ik denk dat het een ip conflict was, wat ik heb gedaan:
- verbinden met de ex tender
- ben verbonden maar geen internet
- ga naar Wifi instellingen
- druk op de wifi verbinding en houdt dit ingedrukt
- kies voor netwerk aanpassen
- kies voor geavanceerde opties
- zet dhcp op passief
- vul een hoger laatste getal in bij het ip adres
- opslaan en internet doet het weer!!
Zowel mijn N7 als nexus telefoon hebben nu weer internet toegang via de ex tender!!!
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
            Ik heb me een complete factory reset gedaan want mijn Nexus 7 ging bij 23% weer uit, dus batterij blijkbaar leeg. Dus ik begin vanaf vooraf aan en op die manier zal de boel schoner zijn.
Ik heb namelijk ook wel eens wat kernels enzo geflashed en ik denk dat er gewoon iets niet goed zat dus dan maar helemaal resetten.
            Ik heb namelijk ook wel eens wat kernels enzo geflashed en ik denk dat er gewoon iets niet goed zat dus dan maar helemaal resetten.
            Er is due niemand hier die deze tab als te klein ervaart? Dit is het geen waar ik het meest bang voor ben namelijk. Dat ik hem achteraf te klein blijk te vinden.

Webpagina's zijn vaak niet lekker te lezen, zoals tweakers.net. Maar je kan inzoomen en dat verhelpt het meteen. btw: Spellingchecker kan je als module in firefox installeren.Game Error schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:43:
Er is due niemand heir die deze tab als te klien ervaart? Dit is het geen waar ik het meest bang voor ben namelijk. Dat ik hem achteraf te klein blijk te vinden.
Ik heb geen vergelijking met andere tablets, want het is mijn eerste tablet, maar ik ervaar het formaat als zeer prettig! Lekker licht, makkelijk in de hand, ben nog niets tegengekomen waarvan ik denk...ik mis een paar inch aan schermbeeld. Waarbij zou jij zelf denken dat het scherm te klein is?Game Error schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:43:
Er is due niemand heir die deze tab als te klien ervaart? Dit is het geen waar ik het meest bang voor ben namelijk. Dat ik hem achteraf te klein blijk te vinden.
Float like a butterfly, sting like a bee.
            Alleen met browsen heb ik af en toe het idee dat de scherm grootte niet optimaal is, echter met veel sites is het geen probleem.
Voor lezen van ebooks, spelen van games, kijken van films en eigenlijk gewoon de meeste apps is het scherm een mooie grootte.
            Voor lezen van ebooks, spelen van games, kijken van films en eigenlijk gewoon de meeste apps is het scherm een mooie grootte.
Verwijderd
Ik heb de Asus Transformer Prime vervangen door de N7.martinusz schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:47:
[...]
Ik heb geen vergelijking met andere tablets, want het is mijn eerste tablet, maar ik ervaar het formaat als zeer prettig! Lekker licht, makkelijk in de hand, ben nog niets tegengekomen waarvan ik denk...ik mis een paar inch aan schermbeeld. Waarbij zou jij zelf denken dat het scherm te klein is?
Ik vind alleen wanneer je de website in portrait mode kijkt, het een heel klein beetje te klein. Klein beetje inzoomen en dan is het opgelost. Verder kan ik er nog steeds aantekeningen opmaken, films kijken etc. Qua formaat dus eigenlijk geen nadelen, alleen maar voordelen.
Het enige was ik een nadeel vind tov de TF201 is het ontbreken van een microSD reader. Maar ja, met een OTG kabel kom je ook een heel eind.
Ik heb 1+ jaar een 10,1" gehad (Tegra 2) en was ook wat huiverig over het formaat van de nexus.Game Error schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:43:
Maar ik vind het 7" formaat perfect, wat je wal vaker lees en wat ik echt als pluspunt ervaar is de mogelijkheid om de tablet goed in 1 hand vast te houden, Ook zonder veel te zoomen kan ik prima browsen en documentjes lezen.
Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar voor mij hoeft het scherm niet groter.
            Wat ik graag zou willen is het Theorie autorijbewijs boek op me Nexus 7. Zou ik alle pagina's moeten scannen of kan het op een ander manier? Ebook ofzo?

Als je een ebook van het autorijbewijs Theorie boek in je bezit hebt, dan kan je deze gewoon op je tablet zetten. 
Kijk even op https://play.google.com/store/search?q=epub&c=apps voor readers, ikzelf vind de Aldiko reader erg goed.
            Kijk even op https://play.google.com/store/search?q=epub&c=apps voor readers, ikzelf vind de Aldiko reader erg goed.
Afiso schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:05:
Wat ik graag zou willen is het Theorie autorijbewijs boek op me Nexus 7. Zou ik alle pagina's moeten scannen of kan het op een ander manier? Ebook ofzo?
Ik heb anders geen enkel probleem met het lezen van dit forum in portrait mode. Is precies goed zo. Ik vind de N7 perfect voor browseninit6 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:45:
[...]
Webpagina's zijn vaak niet lekker te lezen, zoals tweakers.net. Maar je kan inzoomen en dat verhelpt het meteen. btw: Spellingchecker kan je als module in firefox installeren.
Maar dit forum is natuurlijk niet erg breedcordonbleu schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:53:
[...]
Ik heb anders geen enkel probleem met het lezen van dit forum in portrait mode. Is precies goed zo. Ik vind de N7 perfect voor browsen
Verwijderd
            Dit forum ziet blijkbaar dat je op een mobile computer zit aangezien de linkerzijde niet wordt getoond totdat je de desktop versie opvraagt dan zie je die wel. 
Bovendien twee keer tappen op de tekst en deze wordt netjes gezoomd maximaal in de breedte.
Daarna is het een rechte weg naar beneden.
            Bovendien twee keer tappen op de tekst en deze wordt netjes gezoomd maximaal in de breedte.
Daarna is het een rechte weg naar beneden.
            Dat deel hoort ook niet echt bij het forum. Verder is het fijne van tablets juist dat je dingen zonder in te zoomen kan lezen. Anders gebruik je min of meer een grote smartphone. Dat puntje is nog wat mij enigszins tegenhoudt om een Nexus 7 te halen, maar ik moet nog zien of het onoverkomelijk is.

Heb hem toevallig voor mn vriendin erop gezet, weet alleen niet of dat ebook was... Ga ik morgen even voor je checken!Afiso schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:05:
            Ik heb net twee 32 gig usb'tjes bij MM voor 13eu p/s op de kop weten te tikken en dan kan ik die mooi voor de tablet gebruiken. Ik vind 50 euro persoonlijk veel te veel voor slechts 8 gig extra.
Lekker een verloopje mini naar normale USB, en dan gewoon lekker 32 gig.
Is er al bekend wanneer de 8Gb versie naar NL komt?
            Lekker een verloopje mini naar normale USB, en dan gewoon lekker 32 gig.
Verwijderd
            Ik persoonlijk vind de nexus 7 ideaal voor lees activiteiten. 
Hiervoor een 10 inch gehad maar die is veel moeilijker vasthouden enerzijds omdat die 200 gram meer wegen anderzijds omdat je door het formaat veel anders vast moet pakken, en die houding is niet natuurlijk.
De nexus 7 hou ik vast alsof ik een hand geef, de tablet klemt zich dan vanzelf vast
            Hiervoor een 10 inch gehad maar die is veel moeilijker vasthouden enerzijds omdat die 200 gram meer wegen anderzijds omdat je door het formaat veel anders vast moet pakken, en die houding is niet natuurlijk.
De nexus 7 hou ik vast alsof ik een hand geef, de tablet klemt zich dan vanzelf vast
Verwijderd
Dat valt goed mee, meeste kan ik wel lezen zonder in te zoomen en een browser zoals Dolphin kun je full screen zetten.RoD schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 22:24:
Dat deel hoort ook niet echt bij het forum. Verder is het fijne van tablets juist dat je dingen zonder in te zoomen kan lezen. Anders gebruik je min of meer een grote smartphone. Dat puntje is nog wat mij enigszins tegenhoudt om een Nexus 7 te halen, maar ik moet nog zien of het onoverkomelijk is.
Ik zie tablets zelf trouwens wel als min of meer als een grote smartphone, maar dan net met wat meer mogelijkheden vanwege de scherm grote, zo zie ik een iPad ook als een grote iPhone.
            Mijn Nexus 7 heeft het precies 10 dagen uitgehouden. Had hem keurig afgesloten, wilde hem later weer opstarten en het apparaat deed helemaal niets meer. Beeld bleef zwart, computer herkende hem niet meer. Mee terug naar de BCC gegaan, viel gelukkig onder de DOA regeling dus krijg weer een nieuwe. Was uiteraard niet op voorraad dus moet wachten op de volgende levering 
                    Voor zover ik weet komt die überhaupt niet naar Nederland.IngamerX schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 22:51:
[ Voor 23% gewijzigd door MiBe op 05-10-2012 22:59 ]
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Verwijderd
Volgens mij valt dat gewoon onder de wettelijke 2 jaar garantie termijn.MiBe schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 22:57:
Mijn Nexus 7 heeft het precies 10 dagen uitgehouden. Had hem keurig afgesloten, wilde hem later weer opstarten en het apparaat deed helemaal niets meer. Beeld bleef zwart, computer herkende hem niet meer. Mee terug naar de BCC gegaan, viel gelukkig onder de DOA regeling dus krijg weer een nieuwe. Was uiteraard niet op voorraad dus moet wachten op de volgende levering
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2012 23:04 ]
Ik ga het in ieder geval zelf nog testen voordat ik een definitief oordeel velVerwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 22:55:
[...]
Dat valt goed mee, meeste kan ik wel lezen zonder in te zoomen en een browser zoals Dolphin kun je full screen zetten.
Ja goed, maar wat ik bedoel is, is dat een tablet zich nou juist goed leent om dingen 'full size' weer te geven, terwijl je bij een smartphone doorgaans moet inzoomen. Als je dan bij een tablet ook nog moet inzoomen (in het theoretische geval dat dat zo zou zijn), dan is het tabletgehalte er voor mij een beetje af.Ik zie tablets zelf trouwens wel als min of meer als een grote smartphone, maar dan net met wat meer mogelijkheden vanwege de scherm grote, zo zie ik een iPad ook als een grote iPhone.
Verwijderd
            In vergelijking met mijn HTC Evo 3D ervaar browsen juist als prettig, op mijn htc evo 3d moet ik vaak inzoomen, op de Nexus 7 kan ik eigelijk wel browsen zonder inzoomen, het is dat Chrome zelf een inzoom functie heeft zo dat je niet mis klikt op een snelkoppeling want je vinger heeft niet de precisie van een muis.
En je kunt altijd een andere browser proberen, maar ik vind Chrome wel fijn vanwege zijn tabs en dat werkt net iets beter dan bij Dolphin, al vind ik in algemene zin Dolphin een betere browser en ik kan ook wel laten zien waarom.
Een andere useragent dan Android gewoon gebruiken en altijd dus de desktop pagina raadplegen, het irritante aan chrome is dat je dan een vinkje moet inschakelen.
Maar infeite zou je iedere website prima moeten kunnen lezen, ik heb er geen moeite mee in iedere geval.
            En je kunt altijd een andere browser proberen, maar ik vind Chrome wel fijn vanwege zijn tabs en dat werkt net iets beter dan bij Dolphin, al vind ik in algemene zin Dolphin een betere browser en ik kan ook wel laten zien waarom.
Een andere useragent dan Android gewoon gebruiken en altijd dus de desktop pagina raadplegen, het irritante aan chrome is dat je dan een vinkje moet inschakelen.
Maar infeite zou je iedere website prima moeten kunnen lezen, ik heb er geen moeite mee in iedere geval.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2012 23:28 ]
bedoel je voor gsm-keyboard eentje met letters op de toetsen?kepler schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:59:
Is het mogelijk om het gsm-keyboard op de nexus te krijgen? Ik mis vooral de mogelijkheid om cijfers te kunnen typen door een letter langer ingedrukt te houden... (of is dat juist een feature van cyanogenmod op mijn galaxy s?)
Voor 'cijfer bij vasthouden' kan je AnySoftKeyboard installeren, dat is opensource. Redelijk prettig, al vind ik de voorspelling niet zo slim (doet volgens mij 'gewone' spellingscontrole en lijkt niet te kijken naar letters die in de buurt zitten van wat je tikt). HTC's toetsenbord vond ik daarin handiger.
Ook is de mogelijkheid om tussen Nederlands en Engels te wisselen niet zo handig omdat hij Nederlands niet als apart toetsenbord ziet (maar als taal op mijn Engels toetsenbord..). Verder heeft'ie meerdere toetsenbordlayouts ingebakken, waaronder een 4*3 numeriek 'eiland'.
Ik durf GO Keyboard niet te installeren omdat ik niet snap wat het business model is van een bedrijf dat zoveel gratis apps levert (if you're not paying, you are not the customer but the product).
Swiftkey zou geweldig zijn, maar ik heb geen zin om creditcard te koppelen. En ik weet even niet hoe ik $25 tegoed van Google zou kunnen krijgen (of €25?)
Nee, ik mis wel het toetsenbord van mijn Desire Z, N900 of E61. Ik blijf een fan van fysieke toetsjes.
Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.
Dat klopt. Sommige winkels hebben echter ook nog een DOA-regeling waarmee je (indien op voorraad) direct een nieuw product krijgt als hij al kapot is bij aflevering of (in dit geval) in de eerste twee weken kapot gaat. Met de wettelijke 2 jaar garantie had hij waarschijnlijk voor reparatie naar Asus gegaan, dan had ik een stuk langer zonder tablet gezeten dus ben wel blij met deze oplossing.Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:01:
[...]
Volgens mij valt dat gewoon onder de wettelijke 2 jaar garantie termijn.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Klote, maar goeie service. Dit weerhoudt mij er overigens ook meteen van om de 8GB versie buiten Nederland aan te schaffen..MiBe schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 22:57:
[...]
Voor zover ik weet komt die überhaupt niet naar Nederland.
Ik had al zo'n vermoeden en één en ander gelezen, maar wilde het zeker weten. Dan toch maar de 16GB. Hoe je het ook bekijkt, het is simpelweg geen geld voor zo'n stukje hardware. Je bent bijna gek als je 'm niet koopt.. (als je 'm zou gebruiken en er geld voor hebt uiteraard
SwiftKey is ook beschikbaar in de AndroidPIT-winkel (inclusief updates van de makers) en daar wordt ook PayPal geaccepteerd.dwizzy schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:33:
[...]
bedoel je voor gsm-keyboard eentje met letters op de toetsen?
Voor 'cijfer bij vasthouden' kan je AnySoftKeyboard installeren, dat is opensource. Redelijk prettig, al vind ik de voorspelling niet zo slim (doet volgens mij 'gewone' spellingscontrole en lijkt niet te kijken naar letters die in de buurt zitten van wat je tikt). HTC's toetsenbord vond ik daarin handiger.
Ook is de mogelijkheid om tussen Nederlands en Engels te wisselen niet zo handig omdat hij Nederlands niet als apart toetsenbord ziet (maar als taal op mijn Engels toetsenbord..). Verder heeft'ie meerdere toetsenbordlayouts ingebakken, waaronder een 4*3 numeriek 'eiland'.
Ik durf GO Keyboard niet te installeren omdat ik niet snap wat het business model is van een bedrijf dat zoveel gratis apps levert (if you're not paying, you are not the customer but the product).
Swiftkey zou geweldig zijn, maar ik heb geen zin om creditcard te koppelen. En ik weet even niet hoe ik $25 tegoed van Google zou kunnen krijgen (of €25?)
Nee, ik mis wel het toetsenbord van mijn Desire Z, N900 of E61. Ik blijf een fan van fysieke toetsjes.
Was inderdaad nette service, kunnen sommige bedrijven nog een voorbeeld aan nemen.IngamerX schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:39:
[...]
Klote, maar goeie service. Dit weerhoudt mij er overigens ook meteen van om de 8GB versie buiten Nederland aan te schaffen..
Ik had al zo'n vermoeden en één en ander gelezen, maar wilde het zeker weten. Dan toch maar de 16GB. Hoe je het ook bekijkt, het is simpelweg geen geld voor zo'n stukje hardware. Je bent bijna gek als je 'm niet koopt.. (als je 'm zou gebruiken en er geld voor hebt uiteraard)
Ik denk trouwens dat je met het oog op de toekomst sowieso beter voor de 16GB kan gaan. Apps (en dan voornamelijk games) voor Android worden steeds groter en als je af en toe een filmpje of iets wil kijken word je van 8GB al helemaal niet vrolijk. Het lijkt me ook best onhandig om er dan iedere keer een USB stick aan te moeten hangen d.m.v. een verloopstuk. Wat betreft de prijs heb je ook zeker gelijk, je krijgt heel wat tablet voor je geld want het ding is (als hij werkt
Verwijderd
            Ik lees een stuk naar boven een paar berichten over het loszitten van het scherm. Nu heb ik atm te weinig tijd om alles na te lezen, maar ik had het ook en heb het gefixed.
Heb de hele tablet uit elkaar gehaald, en wat blijkt: het scherm + de glasplaat zit aan drie kanten vastgeplakt op een stuk wat vanaf de rand rond de 1cm diep is. Aan de linkerkant is dit maar een paar mm, en dit concentreert zich net boven de midden aan de linkerkant van de tablet. Het gevolg is dat het plakkerige deel te weinig grip heeft op de glasplaat om deze op zijn plek te houden. Mijn oplossing (let op! garantie vervalt!): ik heb op het schuldige randje van onder tot boven bison secondelijm gedaan (oid van goede kwaliteit) en het scherm + glasplaat weer teruggeplakt. Hij zit nu iig muurvast, er kwam wel een beetje lijm tussen de rand naar boven, dit heb ik nadat deze opgedroogd was met een nagel weggekrabt.
Het apparaat vertoont nu geen kier meer waar je met wat prutsen zo een nagel tussen kunt duwen, ik ben dan ook tevreden want het irriteerde me mateloos 

Je kan ook op een paar puntjes wat lijm er tussen druppelen, of met iets kleins een paar puntjes onder de kier aanbrengen terwijl je de kier een stukje open houdt.
            Heb de hele tablet uit elkaar gehaald, en wat blijkt: het scherm + de glasplaat zit aan drie kanten vastgeplakt op een stuk wat vanaf de rand rond de 1cm diep is. Aan de linkerkant is dit maar een paar mm, en dit concentreert zich net boven de midden aan de linkerkant van de tablet. Het gevolg is dat het plakkerige deel te weinig grip heeft op de glasplaat om deze op zijn plek te houden. Mijn oplossing (let op! garantie vervalt!): ik heb op het schuldige randje van onder tot boven bison secondelijm gedaan (oid van goede kwaliteit) en het scherm + glasplaat weer teruggeplakt. Hij zit nu iig muurvast, er kwam wel een beetje lijm tussen de rand naar boven, dit heb ik nadat deze opgedroogd was met een nagel weggekrabt.
Het apparaat vertoont nu geen kier meer waar je met wat prutsen zo een nagel tussen kunt duwen, ik ben dan ook tevreden want het irriteerde me mateloos
Je kan ook op een paar puntjes wat lijm er tussen druppelen, of met iets kleins een paar puntjes onder de kier aanbrengen terwijl je de kier een stukje open houdt.
Wel nieuwsgierig geworden of je de aan/uit knop voor 20 seconden ingedrukt hebt gehouden. Ik heb af en toe ook last van dit euvel. Normaal zou het apparaat aan moeten gaan na een seconde of 3/4, maar soms moet ik een stuk langer wachten.MiBe schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 22:57:
[...]
Voor zover ik weet komt die überhaupt niet naar Nederland.
            Voor degene die er nog geen hebben en zitten te wachten op nieuwe leveringen:bij Dixons in Amsterdam zijn er nog enkele op voorraad

[ Voor 32% gewijzigd door pven op 08-10-2012 10:33 . Reden: refer-spam ]
Hehe. Mooi dat jij zo dapper bent om dat te doen. Ik zit eraan te denken om m'n tablet te retourneren en koop hem over een half jaar wel weer ofzo als de issues eruit zijnVerwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 01:03:
Ik lees een stuk naar boven een paar berichten over het loszitten van het scherm. Nu heb ik atm te weinig tijd om alles na te lezen, maar ik had het ook en heb het gefixed.
 bende. Maar het zou nu wel klote zijn als je tablet er opeens mee kapt, toch? Kan je zwaaien naar je garantie.
 bende. Maar het zou nu wel klote zijn als je tablet er opeens mee kapt, toch? Kan je zwaaien naar je garantie.
                    Verwijderd
            Ik denk dat die issues gewoon blijven hoor, die ga je over een half jaar ook gewoon nog vinden, sommige issues zijn trouwens geen issues maar zeg maar de tolerantie.
Nou zou je kunnen zeggen voor die nog niet eens 0,05mm ga ik hem laten op halen door Asus, maar ik ervaar het niet als issue, maar was het 1mm ofzo geweest ja dan zeg ik van ja dat is teveel.
Ik denk dat mensen onterecht de lat te hoog leggen, ja de bouwkwaliteit is goed, maar je kunt bijna niet een perfect apparaat krijgen, dat is bij Apple ja ook en dan krijg je een case die het zou moeten verhelpen.
Als ik zo bij mijzelf kijk: Eerste Nexus 7 auto brightness issue en die heb ik geruild, twee Nexus 7 van een nieuwere batch en had een dode pixel en ben ik dus gaan ruilen en dan heb ik de derde mee gekregen en daar was niks mee dat me stoorde.
Ja ik heb wel die mindere dan 0,05mm screenlift ontdekt maar het is zeer minimaal dus absoluut geen issue, je moet daar wel redelijk in zijn vind ik, want in ruil daarvoor is ons apparaat makkelijk open te krijgen en kun je de batterij makkelijk vervangen, dat kan met een iPad niet.
            Nou zou je kunnen zeggen voor die nog niet eens 0,05mm ga ik hem laten op halen door Asus, maar ik ervaar het niet als issue, maar was het 1mm ofzo geweest ja dan zeg ik van ja dat is teveel.
Ik denk dat mensen onterecht de lat te hoog leggen, ja de bouwkwaliteit is goed, maar je kunt bijna niet een perfect apparaat krijgen, dat is bij Apple ja ook en dan krijg je een case die het zou moeten verhelpen.
Als ik zo bij mijzelf kijk: Eerste Nexus 7 auto brightness issue en die heb ik geruild, twee Nexus 7 van een nieuwere batch en had een dode pixel en ben ik dus gaan ruilen en dan heb ik de derde mee gekregen en daar was niks mee dat me stoorde.
Ja ik heb wel die mindere dan 0,05mm screenlift ontdekt maar het is zeer minimaal dus absoluut geen issue, je moet daar wel redelijk in zijn vind ik, want in ruil daarvoor is ons apparaat makkelijk open te krijgen en kun je de batterij makkelijk vervangen, dat kan met een iPad niet.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2012 12:16 ]
            True, maar wat is 0,05mm? Zit het glas dan evenhoog als de rand of nog eronder? Ik zit me af te vragen wat acceptabel is. Aangezien boven/onder/rechts alles superstrak erin ligt en vastgeplakt zonder beweging erin te krijgen, kan ik mijn linkerkant bij de lichte bolling (die net zo hoog ligt als de rand) naar beneden drukken.
Ik vind het een prachtapparaat, maar ik merk dat ik gewoon zo vaak even het scherm check of ie al wel of niet meer omhoog is gekomen. En het feit alleen al dat ik dat heb, stoort me enorm op de één of andere manier.
Als wij het zelf met lijm kunnen verhelpen, waarom lukt Asus dat dan niet vraag ik me af.
            Ik vind het een prachtapparaat, maar ik merk dat ik gewoon zo vaak even het scherm check of ie al wel of niet meer omhoog is gekomen. En het feit alleen al dat ik dat heb, stoort me enorm op de één of andere manier.
Als wij het zelf met lijm kunnen verhelpen, waarom lukt Asus dat dan niet vraag ik me af.
[ Voor 7% gewijzigd door spokje op 06-10-2012 13:30 ]
Verwijderd
            Ja het glas zit dan ongeveer even hoog als de rand en steekt niet echt uit, ja je kunt het naar onder duwen, maar dan moet je wel wat kracht zetten, dus bij gewone aanrakingen heb je geen last van.
Ik hoor vaak verhalen dat sommige problemen door het transport komen, het komt ja uit China dus moet een lange weg afleggen.
Maar een perfecte Nexus 7 hebben das moeilijk ik vind mijne bijna perfect.
            Ik hoor vaak verhalen dat sommige problemen door het transport komen, het komt ja uit China dus moet een lange weg afleggen.
Maar een perfecte Nexus 7 hebben das moeilijk ik vind mijne bijna perfect.
            Ga eens even lekker buiten spelen ofzo.

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 06-10-2012 23:31 ]
Goede suggestie, dank!RetroTycoon schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:44:
[...]
SwiftKey is ook beschikbaar in de AndroidPIT-winkel (inclusief updates van de makers) en daar wordt ook PayPal geaccepteerd.
Ervaring met SwiftKey 3? Is het de kosten waard?
Ik zit nog uit te zoeken hoe ik mijn Nexus als 'Amerikaans' kan registreren en die $25 tegoed kan claimen, eventueel met een Amerikaanse online debet card. dat eindigde 30 september, blijkbaar
[ Voor 10% gewijzigd door dwizzy op 06-10-2012 14:58 . Reden: meer info over $25 actie gevonden ]
Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.
            Als er 100 verkocht worden, en twee daarvan hebben problemen met een screenlift, dan vind ik niet dat het een groot issue is.
Ik zelf heb er geen last van iig, of ik zie het niet, dat kan ook.
Ik ben er niet mee eens met dat laatste van je, de Nexus 7 is een stevig apparaat wat bovendien bijzonder veel bang for buck geeft voor zijn prijs.
                    Ik zelf heb er geen last van iig, of ik zie het niet, dat kan ook.
Ik ben er niet mee eens met dat laatste van je, de Nexus 7 is een stevig apparaat wat bovendien bijzonder veel bang for buck geeft voor zijn prijs.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
            Wanneer je over bouwkwaliteit hebt neem je ook de prijs mee in overweging, een iPad met screenlift is dan ook uit den boze, maar dat is een premium overpriced product.
De Nexus 7 daar in tegen is een budget tablet met high end specificaties en opvallend goeie bouwkwaliteit voor zo'n prijs en ik zelf heb twee keer geruild en nu heb ik gewoon een bijna perfect exemplaar, die 0,5mm screenlift zal er wel zijn maar dat valt niet op en ik heb er geen last van.
Want als het tot problemen gekomen was dan was ik wel weer terug gegaan, maar je kunt ook voor iedere imperfect ding terug gaan, zo zie je bij sommige telefoons dat de camera niet niet gecentreerd in midden zit, dan maar ruilen?
            De Nexus 7 daar in tegen is een budget tablet met high end specificaties en opvallend goeie bouwkwaliteit voor zo'n prijs en ik zelf heb twee keer geruild en nu heb ik gewoon een bijna perfect exemplaar, die 0,5mm screenlift zal er wel zijn maar dat valt niet op en ik heb er geen last van.
Want als het tot problemen gekomen was dan was ik wel weer terug gegaan, maar je kunt ook voor iedere imperfect ding terug gaan, zo zie je bij sommige telefoons dat de camera niet niet gecentreerd in midden zit, dan maar ruilen?
Wil je dat dan even onderbouwen met een bron?Quad schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 15:16:
Als er 100 verkocht worden, en twee daarvan hebben problemen met een screenlift, dan vind ik niet dat het een groot issue is.
Ik kan ook geen bron aanleveren dat het gaat om meer dan 2% maar er wordt bij de nexus 7 wel heel veel gesproken over dit soort problemen.
Ik denk dat de roze nexus 7 bril even af moet en dan ligt er nog steeds een tablet met zeer goede specs voor zijn prijs, maar er is zeer duidelijk bezuinigd op de kwaliteit van de gebruikte materialen.
Ik heb trouwens bij youtube ook gezocht met "ipad 3 issues" en "ipad 3 problems" maar dan kom ik toch echt veel minder klachten tegen. Ik ben trouwens absoluut GEEN apple fan! Maar goed ik moest een tablet nemen die veel verkocht wordt want dan zouden er zich ook meer problemen voordoen toch?
PS; je kunt ook kritiek hebben om een product dat je hebt gekocht?
Ja, absoluut. Ook voor een lage prijs mag je verwachten dat het product perfect is. Overigens bevalt mijn Nexus 7 nog prima. 7 Inch is prima om 's avonds even te browsen of een boekje te lezen.Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 15:22:
Wanneer je over bouwkwaliteit hebt neem je ook de prijs mee in overweging, een iPad met screenlift is dan ook uit den boze, maar dat is een premium overpriced product.
            Het is overigens wel storend dat je niet makkelijk je tabs in Chrome kan sluiten, wat resulteert in heel veel kleine 'velletjes' met openstaande tabs. Chrome voelt nog niet echt 'tablet' achtig aan in gebruiksgemak op dat punt.
Op mijn Xperia P (ICS met Chrome) kan ik in Chrome wel alle tabbladen wissen door op het aantal tabbladen bovenin te klikken , bijvoorbeeld [8]. Vervolgens de menutoets en 'alle tabbladen wissen'.
Of zie ik iets over het hoofd? 

(Ik kwam er op mijn telefoon bijv ook acher dat je dmv een zijwaartse beweging langs de randen kan switchen tussen tabbladen.)
            Op mijn Xperia P (ICS met Chrome) kan ik in Chrome wel alle tabbladen wissen door op het aantal tabbladen bovenin te klikken , bijvoorbeeld [8]. Vervolgens de menutoets en 'alle tabbladen wissen'.
Of zie ik iets over het hoofd?

(Ik kwam er op mijn telefoon bijv ook acher dat je dmv een zijwaartse beweging langs de randen kan switchen tussen tabbladen.)
            Gewoon op kruisje klikken van een tab..?  

⏩ PVOutput☀️
Ja precies, soms druk je dan naast het kruisje en wordt die tab actief op de voorgrond. Maar dan heb je meteen nog een kans
Je kan trouwens over de tabs swipen door andere tabs te kunnen gebruiken die nog open stonden. Dat is beter dan steeds kleiner wordende tabs.
[ Voor 20% gewijzigd door jmk op 06-10-2012 18:29 ]
            Nog steeds tevreden hier over mijn nexus 7. Heb het geroot en draai trinity kernel A134. Heb de vernieuwde binary drivers geinstalleerd en sinds dien helemaal geen issues meer. Het scherm werkt weer prima! 
Heb echt nog geen seconde spijt gehad van mijn aanschaf. Misschien ben ik een van de weinige hier?
                    Heb echt nog geen seconde spijt gehad van mijn aanschaf. Misschien ben ik een van de weinige hier?
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Nope ik ook geen problemen mee gehadt ik gebruik hem nu op mijn avond cursus, heb alle boeken/mappen in gescanned.Bo0bz schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:53:
Nog steeds tevreden hier over mijn nexus 7. Heb het geroot en draai trinity kernel A134. Heb de vernieuwde binary drivers geinstalleerd en sinds dien helemaal geen issues meer. Het scherm werkt weer prima!
Ook is hij al mee geweest op vakantie, mooie is dat hij bij douane in mijn broekzak past, anders moet hij in mijn handbagage. (ryanair....)
Is nog nooit gecrashed en GTA 3 loopt prima, al heb ik hem daar niet voor gekocht.
            Wat is er mis met handbagage?
Mijn N7 sloot bij 20% batterij alweer zonder waArschuwing af..
            Mijn N7 sloot bij 20% batterij alweer zonder waArschuwing af..
Verwijderd
            Ik vermoed dat het software gerelateerd is, want ik heb eerst mijn Nexus 7 met custom kernels gebruikt en daar had ik dat niet mee dat ie zo rond 20% uit ging.
Maar ik weet niet zeker, maar ik draai nu in iedere geval weer een custom kernel n mijn batterij zit nu op 20%.
            Maar ik weet niet zeker, maar ik draai nu in iedere geval weer een custom kernel n mijn batterij zit nu op 20%.
Ja, allemaal al geprobeerd. Ik denk zelfs meer dan een halve minuut maar er zat echt geen teken van leven meer in het ding.Atratus schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 07:22:
[...]
Wel nieuwsgierig geworden of je de aan/uit knop voor 20 seconden ingedrukt hebt gehouden. Ik heb af en toe ook last van dit euvel. Normaal zou het apparaat aan moeten gaan na een seconde of 3/4, maar soms moet ik een stuk langer wachten.
            Nou, mijn N7 met de stock kernel sluit ook niet bij 20% af... Vanaf 14% geeft ie gewoon een waarschuwing en wordt het batterij icoontje oranje.
Heb trouwens wel "last" van minimale screenlift.
Verwijderd
            Ik draai nu Clemsyn's Elite BATTERY SAVING kernel: Extending battery life of Nexus 7 en hij gaat er helemaal niet mee uit bij 20% en hij zit nu op 11% en is de nacht gewoon door zonder die uit gegaan is.
Dus lijkt me iets software gerelateerd, want met custom kernels dus geen last van.
            Dus lijkt me iets software gerelateerd, want met custom kernels dus geen last van.
Koopmans, ga je ermee terug of laat je het zo?Koopmans schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 09:59:
Nou, mijn N7 met de stock kernel sluit ook niet bij 20% af... Vanaf 14% geeft ie gewoon een waarschuwing en wordt het batterij icoontje oranje.
            Via fnac.com binnen twee dagen in huis!
Helaas alleen wel een stuck subpixel rood.. in enkel zichtbaar op zwarte achtergrond. Zit gelukkig in been hoek
            Helaas alleen wel een stuck subpixel rood.. in enkel zichtbaar op zwarte achtergrond. Zit gelukkig in been hoek
Ja, op mn telefoon is het toetsenbord prima. Ik snap niet waarom het toetsenbord op de nexus 7 anders is... Ik heb swiftkey ooit gekocht (10 cent ), maar die versie werkt niet op tabletsdwizzy schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:33:
[...]
bedoel je voor gsm-keyboard eentje met letters op de toetsen?
            Apart, ik heb dit nu al twee keer gehad:

Zo rond de 55% boem naar de 0% en opladen doet het niet. Althans dat geeftie aan, hij komt na 14 uur aan de lader niet boven de 20%. Ontkoppel ik, gaatie naar de 19% en zakt 'ie weer, sluit ik het weer aan, niet hoger dan 20%. Na dat ik een paar keer aan de pc heb aan- en afgekoppeld, plop, opeens 100%.
Ik denk mooi alles goed, nu heb ik weer het zelfde

Zo rond de 55% boem naar de 0% en opladen doet het niet. Althans dat geeftie aan, hij komt na 14 uur aan de lader niet boven de 20%. Ontkoppel ik, gaatie naar de 19% en zakt 'ie weer, sluit ik het weer aan, niet hoger dan 20%. Na dat ik een paar keer aan de pc heb aan- en afgekoppeld, plop, opeens 100%.

[ Voor 6% gewijzigd door DrNizeGuy op 07-10-2012 12:08 ]
            Ik heb problemen met het plaatsen van media bestanden op mijn Nexus 7.
Ook al op meerdere forums gekeken voor oplossingen niks kunnen vinden.
Het gaat over de MTP verbinding, mijn computer pakt de Nexus helemaal niet op.
Als ik de Nexus als PTP verbind dan werkt hij wel. maar dan kun je alleen
bestanden uitwisselen op 2 folders, DCIM en Pictures dacht ik.
Suh dude
Ik had dat laatst ook (of iets vergelijkbaars). MTP wilde de Nexus maar niet pakken. Toen ik USB foutopsporing uitzette, werkte het echter weer.pannekoek141 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:41:
Ik heb problemen met het plaatsen van media bestanden op mijn Nexus 7.
Verwijderd
            Die screenlift waar veel mensen last van hebben komt door een design fout lees ik op internet en sommige mensen hebben dat dan geprobeerd te fixen.
Er zijn er die van die klemmen op hun scherm gezet hebben en dan batterij op zijn gaan laden ofzo dat de lijm dan beter vast houdt? Nouja ik weet het in iedere geval niet en ik zelf vind het wel goed en dek dat deze design flaw gewoon blijft en grote kans dat je bij ruilen een hebt met zelfde probleem.
Die screenlift treed namelijk links op, zo ongeveer in midden komt het scherm iets meer omhoog maar bij is dat vrij minimaal en dan vind ik niet erg want kans is groot dat je bij vervanging ook hebt en het schijnt bij vele Nexus 7 pas naar een paar weken op te treden.
Kortom je kunt wel gaat zitten mierenneuken maar dit is gewoon een design fout van Asus, zo plaatse Apple ooit antenne verkeerd en kregen gebruikers een hoesje, nouja je kunt bij de Nexus 7 natuurlijk ook een hoesje gebruiken.
Maar er is altijd wel ergens een design fout te vinden, uiteraard als die screenlift te erg is zou ik zeggen ga dan maar ruilen.
            Er zijn er die van die klemmen op hun scherm gezet hebben en dan batterij op zijn gaan laden ofzo dat de lijm dan beter vast houdt? Nouja ik weet het in iedere geval niet en ik zelf vind het wel goed en dek dat deze design flaw gewoon blijft en grote kans dat je bij ruilen een hebt met zelfde probleem.
Die screenlift treed namelijk links op, zo ongeveer in midden komt het scherm iets meer omhoog maar bij is dat vrij minimaal en dan vind ik niet erg want kans is groot dat je bij vervanging ook hebt en het schijnt bij vele Nexus 7 pas naar een paar weken op te treden.
Kortom je kunt wel gaat zitten mierenneuken maar dit is gewoon een design fout van Asus, zo plaatse Apple ooit antenne verkeerd en kregen gebruikers een hoesje, nouja je kunt bij de Nexus 7 natuurlijk ook een hoesje gebruiken.
Maar er is altijd wel ergens een design fout te vinden, uiteraard als die screenlift te erg is zou ik zeggen ga dan maar ruilen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2012 15:27 ]
            Achja, als het voor vrijdag niet erger wordt (dan is twee weken termijn voorbij) dan vind ik het wel best. Mocht het scherm dan alsnog dik omhoog komen kan ik altijd nog aanspraak maken op garantie.

Had je dit ook met de standaard firmware? Misschien moet je de vraag eens in het Nexus 7 custom roms topic stellen.DrNizeGuy schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 11:39:
Apart, ik heb dit nu al twee keer gehad:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik laat het zo. Apparaat doet het verder prima.spokje schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 10:49:
[...]
Koopmans, ga je ermee terug of laat je het zo?
Het is amper te zien, je voelt het alleen, als je rechts met links vergelijkt, dat je rechts nog een klein randje hebt van het aluminium en links is dat gewoon vlak.
Op m'n Desire S en op de Nexus 7 heb ik de trials van Swiftkey gezet. Ik vind ze beiden erg goed al kan ik niet wennen aan de auto spatie na een leesteken (in WhatsApp, berichten etc.). Ik ben bang dat dit de reden gaat zijn dat ik ze niet ga kopen. Jammer, want de voorspelling en herstel is beter dan HTC en Google. Maar de auto spatie is niet uit te zetten, waardoor je (afhankelijk van de instellingen) een dubbele spatie krijgt of een extra woord. Dat steeds moeten corrigeren zorgt ervoor dat de snelheidswinst direct weer weg is.dwizzy schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:55:
[...]
Goede suggestie, dank!
Ervaring met SwiftKey 3? Is het de kosten waard?
Ik zit nog uit te zoeken hoe ik mijn Nexus als 'Amerikaans' kan registreren en die $25 tegoed kan claimen, eventueel met een Amerikaanse online debet card. dat eindigde 30 september, blijkbaar
Ik begrijp niet waarom ze die auto spatie niet als optie maken, zodat je ook op de bestaande manier kan profiteren van sneller typen.
                        Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)

Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)
:strip_exif()/i/1340880269.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/u/301133/crop6737b754ae5aa_cropped.gif?f=community) 
            /u/103920/Boobs.png?f=community) 
            /u/401000/Image1.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/127045/Blue.gif?f=community) 
            /u/209583/crop58335a7e6f752_cropped.png?f=community) 
            /u/349033/avatar_4524.png?f=community) 
            /u/13585/crop66dc35d57b464_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/71319/crop63827a2053b9b_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/202473/crop58510f048ef8f_cropped.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/35296/crop58ee1af0aa1db.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/84604/crop5ebbbd6679737_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/463454/crop560593a3e6d2f_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/123426/anti-ipod-.jpg?f=community) 
            /u/341337/oog.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/225415/crop55bfb1675c064.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/22034/crop67e2f02f174e5_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/266570/crop66602ce74603f_cropped.webp?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/270766/crop57da4af229b23_cropped.jpeg?f=community) 
            /u/353841/nexus-update-checker-fc27df-w144.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/10085/tada.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/346414/10950715_10204884173558346_8836734101788651249_n.jpg?f=community)