• hjoels
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 23:33
Kennelijk moet je de Ziggo TV applicatie in portret mode starten, want nu werkt het wel op de N-7.
En ook nu werkend op mijn Galaxy Nexus phone.Op Tab 2 10.1 werkte het al.

He he, eindelijk... 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door hjoels op 26-09-2012 15:37 ]

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-10 13:31
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:17:
Dat ligt volgens mij niet aan de density ik had hem laatst ook dat ik 20 seconden moest indrukken en heb al tijden weer de density op 213 staan.
Tja, toch zojuist weer twintig seconden moeten indrukken voor m'n Nexusje opstartte.. Niks veranderd, behalve dus de density.
Zal em straks eens terugzetten naar 175, kijken wat ie dan doet.

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-10 10:50
ArnieNFW schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:19:
Ik heb via:
[Guide] Use stock Launcher with rotation
de home-screen rotate aangezet. Fijne is dat je via deze methode dus niet komt aan de build.prop.
Bedankt heb dit ook bij mijn nexus uitgevoerd. Werkt wel erg prettig.

• Zwaon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-10 19:54
De kpn itvonline app werkt prima bij mij, heb de losse apk gedownload (versie 2.0.1).

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-10 15:02
ik heb een klein probleem met mijn nexus 7.
na het kijken van video,s (in welke app dan ook)
dat het scherm wazig wit is ik weet dat hier een oplossing voor is
door PRISM uit te schakelen, maar wil toch weten hoeveel van jullie
hetzelfde probleem hebben

het een is een c80.
en in het engels wordt het scherm beschreven als 'washed out'

prism is techniek voor de display die ingebouwd zit bij de tegra chip
prism past helderheid aan voor betere kleuren enz..
(wat ook gelijk inhoud dat het met een update gefixt kan worden)
maar iemand heeft een app ontwikkeld waarmee je het uit kan schakelen.
die app heeft wel een root. nodig kijk op de play store naar 'prism toggle,

[ Voor 47% gewijzigd door pannekoek141 op 26-09-2012 21:43 ]

Suh dude

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-10 07:43
Hmm dat probleem heb ik dus ook dacht dat het aan mij lag.
Zit regelmatig met de helderheid te spelen dacht dat het misschien daar aan ligt.
Het is vooral bij zwarte letters op een witte achtergrond.
Dat het na een filmpje afspelen is was me nog niet opgevallen zal er eens op letten.
Heb ook een C80 model.

Maar PRISM uitschakelen? Dat zegt me even niks :X

[ Voor 7% gewijzigd door ComTech op 26-09-2012 21:10 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-10 16:26
Iemand een idee voor mijn WiFi probleem?

Ik heb sinds vandaag een wifi extender om het bereik te vergroten. Nu kan ik verbinden met deze Wifi-extender, maar heb geen internettoegang (wifi icoon blijft grijs ipv blauw).
Ditzelfde probleem heb ik op mijn telefoon galaxy nexus, maar een oudere samsung telefoon verbind probleemloos met internet via de extender.
Zou het een instelling zijn op de nexus toestellen? of in jellybean?

Edit: Mijn PC bijvoorbeeld schakelt probleemloos tussen de 2 netwerken, daarom vind ik het vreemd dat mijn nexus het niet pikt :? hij verbindt wel, maar geen internet toegang. Zou het een ipconflict kunnen zijn? Of iets met DHCP?

[ Voor 21% gewijzigd door Martinusz op 27-09-2012 09:23 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:35

Rick-Jan

always connected

Heeft iemand een galaxy nexus, en als tablet een nexus 7? Omdat de nexus m7 inch en de gnexus 4,65 ben ik benieuwd naar de ervaringen. Heeft de grootte van het scherm echt nut? Ik ben toch een beetje bang als ik de nexus aanschaf dat ik hem toch qua kunnen hetzelfde is als de galaxy nexus. alvast bedankt :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:39
Rick-Jan schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:11:
Heeft iemand een galaxy nexus, en als tablet een nexus 7? Omdat de nexus m7 inch en de gnexus 4,65 ben ik benieuwd naar de ervaringen. Heeft de grootte van het scherm echt nut? Ik ben toch een beetje bang als ik de nexus aanschaf dat ik hem toch qua kunnen hetzelfde is als de galaxy nexus. alvast bedankt :)
Heb ik, en ik moet zeggen om voor in bed of op de bank iets lezen is dat ding rete handig. Hij is ook veel soepeler (niet dat de gnex dat niet is, maar er zit duidelijk verschil in). Ik merk zelf dat als ik thuis ben ik eigenlijk alleen mijn nex7 gebruik, voor onderweg heb ik mijn galaxy.

• Martinusz
Heb ik ook, thuis lekker op de tablet, elders op de telefoon. En ja het formaat scheelt behoorlijk veel!!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

dank voor de informatie allebei:) en over het verschil in mogelijkheden, hoe zit het daarmee?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Chielllie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 19:54
hjoels schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:49:
Heeft iemand de Android Ziggo TV applicatie werkend op zijn Nexus-7??? Werkt wel op mijn Samsung
Tab2 10.1.
Ja, Ziggo TV werkt goed. Niet al te veel kanalen (14) en niet echt heel scherp, ondanks genoeg snelheid. Maar best handig als je naast je vrouw iets anders wilt kijken op de bank. Of zij naast mij natuurlijk. :P
Wel erg jammer dat je een Ziggo wifi verbinding nodig hebt en ingelogd moet zijn met je ziggo account. Het zou nog fijner zijn als je als Ziggo-gebruiker over elke wifi tv mocht kijken.

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 23:43
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:39:

Even iets anders, ik lees via Mango manga's op mijn Nexus 7 en de Nexus 7 heeft daar toch echt wel fijn formaat voor.

Ik vind het prettig lezen, wit is ook echt wit, dus het lijkt net alsof je echt een papieren manga bent het lezen want de afbeeldingen zijn ook scherp.

[afbeelding]
That's it. Nu weet ik zeker dat ik dit apparaat moet hebben.

• Martinusz
Rick-Jan schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:27:
dank voor de informatie allebei:) en over het verschil in mogelijkheden, hoe zit het daarmee?
Mogelijkheden?
Zelfde android versie, alleen met je tablet kun je niet standaard bellen ;)

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

martinusz schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:02:
[...]

Mogelijkheden?
Zelfde android versie, alleen met je tablet kun je niet standaard bellen ;)
Beetje ongelukkig verwoord :P Ik bedoel een beetje dat je met de nexus 7 precies hetzefde kan/doet als met je galaxy. klopt dat? gebruik je hem voor hetzelfde?

Verwijderd

tobitronics schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:19:
[...]

Heb ik, en ik moet zeggen om voor in bed of op de bank iets lezen is dat ding rete handig. Hij is ook veel soepeler (niet dat de gnex dat niet is, maar er zit duidelijk verschil in). Ik merk zelf dat als ik thuis ben ik eigenlijk alleen mijn nex7 gebruik, voor onderweg heb ik mijn galaxy.
Zo heb ik het ook ingericht, de smartphone HTC Evo 3D voor onderweg en de Nexus 7 voor thuis op de bank om te internetten en games te spelen en als manga lezer gebruiken.

Ik was eerst ook sceptische over het hebben van een tablet naast een smartphone, maar ik ga nu gewoon mijn HTC Evo 3D houden en geen nieuwere smartphone aanschaffen want ik vind de Nexus 7 meer voordeel bieden en een telefoon heb ik sowieso nodig en dan hou ik liever mijn huidige smartphone.

• Martinusz
Rick-Jan schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:04:
[...]

Beetje ongelukkig verwoord :P Ik bedoel een beetje dat je met de nexus 7 precies hetzefde kan/doet als met je galaxy. klopt dat? gebruik je hem voor hetzelfde?
Ik speel op de tablet veel meer games, video's, internetten en nieuws/social media is echt veel prettiger om te lezen op de tablet!
Ik gebruik thuis m'n tel eigenlijk alleen nog voor whatsapp en bellen :)

Edit: en ook mijn vriendin speelt er graag spelletjes op!

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 27-09-2012 12:27 ]

• boyetval
  • Laatst online: 25-09 14:08
martinusz schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:02:
Iemand een idee voor mijn WiFi probleem?

Ik heb sinds vandaag een wifi extender om het bereik te vergroten. Nu kan ik verbinden met deze Wifi-extender, maar heb geen internettoegang (wifi icoon blijft grijs ipv blauw).
Ditzelfde probleem heb ik op mijn telefoon galaxy nexus, maar een oudere samsung telefoon verbind probleemloos met internet via de extender.
Zou het een instelling zijn op de nexus toestellen? of in jellybean?

Edit: Mijn PC bijvoorbeeld schakelt probleemloos tussen de 2 netwerken, daarom vind ik het vreemd dat mijn nexus het niet pikt :? hij verbindt wel, maar geen internet toegang. Zou het een ipconflict kunnen zijn? Of iets met DHCP?
Ik heb hetzelfde probleem. Ook met een extender. Andere apparatuur (laptops, Iconia tablet, PS3, Android phones etc) pikken gewoon signaal van extender, behalve de N7. Zelfs een chinese tablet (Digiko) heeft geen probleem met schakelen tussen de (hoofd)router en de extender. De N7 pikt alleen signaal van de hoofrouter, wat heel zwaak is als ik beneden zit. Best irritant ... :(

• Martinusz
boyetval schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:28:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Ook met een extender. Andere apparatuur (laptops, Iconia tablet, PS3, Android phones etc) pikken gewoon signaal van extender, behalve de N7. Zelfs een chinese tablet (Digiko) heeft geen probleem met schakelen tussen de (hoofd)router en de extender. De N7 pikt alleen signaal van de hoofrouter, wat heel zwaak is als ik beneden zit. Best irritant ... :(
Hmm...dat baart mij zorgen...ik heb juist dat ding gekocht om er beter bereik mee te krijgen voor mijn N7 |:(
Zou het iets in Jellybean zijn? ik heb het dus met mijn tablet en nexus telefoon...beide jellybean natuurlijk..

Edit:
Heb nog wat dingen gevonden via Google, ga vanavond nog wat proberen:
- wifi channel nexus aanpassen naar 2.4 ipv automatisch
- ander Wifi channel instellen (al zit ik al op een vrij kanaal)
- firewall even uitzetten, laten connecten en weer aan zetten

[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 27-09-2012 13:34 ]

Verwijderd

martinusz schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:18:
[...]

Hmm...dat baart mij zorgen...ik heb juist dat ding gekocht om er beter bereik mee te krijgen voor mijn N7 |:(
Zou het iets in Jellybean zijn? ik heb het dus met mijn tablet en nexus telefoon...beide jellybean natuurlijk..

Edit:
Heb nog wat dingen gevonden via Google, ga vanavond nog wat proberen:
- wifi channel nexus aanpassen naar 2.4 ipv automatisch
- ander Wifi channel instellen (al zit ik al op een vrij kanaal)
- firewall even uitzetten, laten connecten en weer aan zetten
Zojuist ook even voor jullie getest met een DLink DIR-505 WAP/Wifi ext./Wifi hotspot en geen enkel probleem om met mijn N7 te connecten en op internet te gaan. Dus om nou te zeggen dat de N7 altijd problemen heeft met wifi extenders ... nee.

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:37:
[...]

Zojuist ook even voor jullie getest met een DLink DIR-505 WAP/Wifi ext./Wifi hotspot en geen enkel probleem om met mijn N7 te connecten en op internet te gaan. Dus om nou te zeggen dat de N7 altijd problemen heeft met wifi extenders ... nee.
Het is wel typisch dat alle apparaten probleemloos het oppikken en mijn N7 EN Google Nexus telefoon dat niet doen ;)
Wil jij eens kijken hoe jouw Wifi channel staat? (zit in geavanceerde opties bij Wifi)

Verwijderd

Hij zit op channel 1. Maar ik heb ook geen problemen met wifi's op channel 11, 13, 7 en 3. (Zit hier op mijn werk en daar hebben we verschillende Wifi's).

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:33:
Hij zit op channel 1. Maar ik heb ook geen problemen met wifi's op channel 11, 13, 7 en 3. (Zit hier op mijn werk en daar hebben we verschillende Wifi's).
Nee ik bedoel op je telefoon of N7 zelf....die kun je bij Wifi Geavanceerd op een freq. zetten, ik geloof 2,4 of 5 of automatisch....

• pannekoek141
*knip*

een dikke repost omdat mensen het negeren.

Kicken binnen uur is niet nodig en ook niet toegestaan. Wat leesvoer hierover, Het algemeen beleid. Let dan vooral op het stukje Niet kicken binnen uur .

[ Voor 86% gewijzigd door janvanduschoten op 27-09-2012 18:00 ]

Suh dude

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-10 01:49
Vreemd, bij mij moet ik de density op 160 zetten anders werkt het niet.
ArnieNFW schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:19:
Ik heb via:
[Guide] Use stock Launcher with rotation
de home-screen rotate aangezet. Fijne is dat je via deze methode dus niet komt aan de build.prop.

Mn home-screen draait dus. Alleen het lock screen niet (jammer, maar overkomelijk). Density niet veranderd.
[edit] geen problemen met 20-sec startijden.

Shuttle st20g5

• voxxel
  • Laatst online: 13-05 19:52
Nog even mijn bijdrage aan deze vraag. Sinds ik de nexus 7 heb, moet ik elke keer wennen als ik de Gnex in mijn handen heb. Voor mijn gevoel is het scherm zoveel kleiner dat ik elke keer automatisch de N7 erbij pak. Dus voor mij is er zeker een groot verschil tussen de 2. Browsen, games, youtube etc gaat allemaal zoveel lekkerder op een 7" scherm. Het verschil tussen 4,65" en 7" is een stuk groter dan het klinkt.

Even een update over iets anders. Gisteren kwam ik er achter dat ik van de mycom een 8gb versie heb gekregen. Bij de mycom vonden ze het ook bizar. Gelijk een nieuwe besteld en ik mag de huidige houden tot de nieuwe binnen is d:)b

Zonnepanelen

Verwijderd

martinusz schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:39:
[...]

Nee ik bedoel op je telefoon of N7 zelf....die kun je bij Wifi Geavanceerd op een freq. zetten, ik geloof 2,4 of 5 of automatisch....
Ik heb die optie niet bij opties, wifi, geavanceerd. Staat alleen Mac adres, op adres, keep wifi on, iets van notifications.

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:01:
[...]

Ik heb die optie niet bij opties, wifi, geavanceerd. Staat alleen Mac adres, op adres, keep wifi on, iets van notifications.
Schiet mij maar lek, N7 is nu ineens wel met internet verbonden, helaas mijn tel nog niet maar dat vind ik minder erg :)

EDit: te vroeg gejuicht nu doet ie het niet meer. Lijkt eerop dat zodra ik 1 keer met de router verbind, de extender verbinding daarna niet meer op internet kan

Edit2: ik denk dat ik het gevonden heb!!! :o ik wacht nog even met juichen, als het morgen nog werkt, zal ik de oplossing delen! _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Martinusz op 27-09-2012 22:50 ]

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:39
*snip* garantiezaken horen hier niet.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 27-09-2012 23:14 ]

Verwijderd

*snip* het hoort hier blijkbaar niet thuis 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 23:17 ]

Verwijderd

tobitronics schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:12:
Pfff ben er vandaag achter gekomen dat ik toch screen flicker heb, althans dat denk ik. Draai nu paranoid 2.15, morgen maar eens een factory wipe doen om te kijken of het aan de rom ligt. Ik heb de nexus bij launch gekocht bij BCC, weet iemand of je gwn je geld terug krijgt/een nieuwe nexus krijgt of dat ie naar asus moet? En hoe lang duurt zo'n procedure?
"althans dat denk ik"

Dus je kunt het niet her produceren?

Automatische Helderheid uitzetten schijnt te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
martinusz schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:50:
[...]

Schiet mij maar lek, N7 is nu ineens wel met internet verbonden, helaas mijn tel nog niet maar dat vind ik minder erg :)

EDit: te vroeg gejuicht nu doet ie het niet meer. Lijkt eerop dat zodra ik 1 keer met de router verbind, de extender verbinding daarna niet meer op internet kan

Edit2: ik denk dat ik het gevonden heb!!! :o ik wacht nog even met juichen, als het morgen nog werkt, zal ik de oplossing delen! _/-\o_
:-( :'(

En toch weer niet. Had mijn N7 een vast IP gegeven, dat leek dus te werken, maar ik had de extender uitgezet en mee naar boven verplaatst, weer aangezet....en toen werkte het niet meer :?
Ik blijf het vreemd vinden, ik denk dat het iets in de router is, maar ik kom er niet achter wat 8)7
Blijft ook vreemd dat alleen de Nexus'sen problemen hebben via mijn extender :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyetval
martinusz schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 08:03:
[...]

:-( :'(

En toch weer niet. Had mijn N7 een vast IP gegeven, dat leek dus te werken, maar ik had de extender uitgezet en mee naar boven verplaatst, weer aangezet....en toen werkte het niet meer :?
Ik blijf het vreemd vinden, ik denk dat het iets in de router is, maar ik kom er niet achter wat 8)7
Blijft ook vreemd dat alleen de Nexus'sen problemen hebben via mijn extender :/
idd het aan Jellybean ligt. Er zijn andere mensen die wifi problemen hebben gekregen na de update naar 4.1. Mijn andere 2 tablets met ICS hebben nooit wifi problemen. De vraag is of google met een oplossing komt als de issue niet echt overal aanwezig is. Ik ga maar mijn router verplaatsen en de extender weghalen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
boyetval schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:13:
[...]

idd het aan Jellybean ligt. Er zijn andere mensen die wifi problemen hebben gekregen na de update naar 4.1. Mijn andere 2 tablets met ICS hebben nooit wifi problemen. De vraag is of google met een oplossing komt als de issue niet echt overal aanwezig is. Ik ga maar mijn router verplaatsen en de extender weghalen :-(
Ik zie nu ook wat topics idd van allerlei mensen met problemen sinds 4.1.1. hopelijk brengen ze snel een fix ofzo uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-10 14:28
martinusz schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:12:
[...]

Ik zie nu ook wat topics idd van allerlei mensen met problemen sinds 4.1.1. hopelijk brengen ze snel een fix ofzo uit :/
Ze kunnen alleen fixen wat ze weten, dus zou zeker even kijken of het al gemeld is en anders even zelf melden: http://code.google.com/p/android/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Sypher schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:14:
[...]

Ze kunnen alleen fixen wat ze weten, dus zou zeker even kijken of het al gemeld is en anders even zelf melden: http://code.google.com/p/android/ :)
Goede tip dank je wel :)
Gelogd onder issue: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=37960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyetval
Omdat wij hetzelfde probleem hebben heb ik maar of jouw issue gestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKuiper
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-06 13:54
*weg* het is hier geen marktplaats.

[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 28-09-2012 20:03 ]

- The one and only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:58
*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 28-09-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10 22:27

jmk

Zijn er mensen die problemen hebben om met de NS op het gratis internet in de trein te komen? Bleef maar een IP adres aanvragen. Zag heel even "slechte internet verbinding vermeden" voorbij komen. Netwerk "vergeten" lukte niet.

Kan ook liggen aan het feit dat er enorm veel mensen in de trein zaten met hun phone. Viel mij op dat ik van de 3 keer deze week maar 1 keer op internet kon met waardeloze snelheid.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
Iemand hier die een stylus/pen gebruikt op de nexus? Ik zit er aan te denken voor aantekeningen. Gaat toch sneller dan typen, en je zou meteen wat kunnen tekenen. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zjn.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
jmk schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:15:
Zijn er mensen die problemen hebben om met de NS op het gratis internet in de trein te komen? Bleef maar een IP adres aanvragen. Zag heel even "slechte internet verbinding vermeden" voorbij komen. Netwerk "vergeten" lukte niet.

Kan ook liggen aan het feit dat er enorm veel mensen in de trein zaten met hun phone. Viel mij op dat ik van de 3 keer deze week maar 1 keer op internet kon met waardeloze snelheid.
Zie 3 plaats boven je :-) zijn meer mensen die problemen hebben te connecten met openbare wifi signalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-10 17:41
@ martinusz.
Ik vind ook wifi op de nexus niet best, om toch buiten mijn huis te kunnen werken heb ik vandaag de Wireless Range Extender TP-Link TL-WA830RE gekocht .
Ik heb een Fritzbox router, op de Fritz pagina kun je op de "WPS" knop drukken , dan loop je naar de tp-link en houd de knop "range extender" ingedrukt tot het lampje aan blijft.
De verbinding was gemaakt ,alleen de Nexus bleef staan op "authenticating".
Blijkt dat je de Nexus wifi eerst moet "forgetten", daarna liep alles prima.
ben er enkel nog niet uit hoe de Nexus automatisch de goede wifi kiest, moet nu nog handmatig het ap kiezen(hiervoor gebruik ik Wifi Analyzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:24:
Iemand hier die een stylus/pen gebruikt op de nexus? Ik zit er aan te denken voor aantekeningen. Gaat toch sneller dan typen, en je zou meteen wat kunnen tekenen. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zjn.
Ja, stylus werkt super. Beter dan op een tf201. Kan je wel aanraden om geen screenprotectorcte gebruiken, dan werkt een stylus wel minder fijn.
Ik maak mijn aantekeningen ook op mijn N7.

Voor vervolg vragen, hierheen: Accessoires voor de Google Nexus 7 by ASUS

Verwijderd

Ik heb de gebruiksaanwijzing van de Nexus 7 in het Engels gevonden is deze ook in andere talen te vinden.
Groetjes.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-10 14:27
cheiron schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:24:
Ik kreeg toevallig vanochtend een styles binnen (heeft me 0,99 dollar cent gekost) en hij werkt perfect op de Nexus 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:37

psyy138

blackbulls.nl

sinds gisteren start mijn tablet niet meer op :S ik ging bike race spelen maar liep vast dus ik dacht ik start de tablet gewoon ff opnieuw op. maar toen ging de tablet dus niet meer aan... aan stroom gehangen maar beeld laat niks zien, aan computer gehangen maar word niet herkent (x64 w7)

iemand nog iets om te proberen?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
hou heel lang de aanknop ingedrukt. Echt gewoon een half minuut ofzo. Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:37

psyy138

blackbulls.nl

Appleman schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:36:
hou heel lang de aanknop ingedrukt. Echt gewoon een half minuut ofzo. Probeer dat eens.
ik had het wel lang ingehoud maar geen 30 seconden maar hij gaat aan :) thanks O-)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat de launcher alleen portrait mode ondersteunt is een minpunt, maar dat de tablet daarna 'vergeet' dat ie in landscape mode was is wel heel irritant (als de tablet plat ligt). Is daar iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-10 17:37
Is er trouwens iets bekend over dat Google dat nog gaat fixen dmv een update? Als ik m'n tablet kantel wil ik ook wel gewoon homescreen in landscape te zien krijgen enzo :) lijkt me dat dit wel een feature is die vaak gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Vaak gevraagd hier op GOT ja. Maar ik denk niet dat Google hier rondhangt :p.

/Edit;

Ik vind de batterijduur van de Nexus 7 echt veel beter geworden na aantal keer laden/ontladen.

Ik lees elke ochtend het nieuws. Bekijk voor het slapen gaan een filmpje op youtube van circa 5-8min. En heb hem ongeveer anderhalf uur gebruikt als navigatie. En in de middag ook het nieuws lezen, XDA, Tweakers bezoeken en dit doe ik er over;

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/9lea09.png

[ Voor 72% gewijzigd door Khayma op 30-09-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-10 18:10
Deze video bekeken YouTube: PS3 Controller + Nexus 7 Tablet = Awesome!! (Using OTG Adapter without Rooting), maar i.p.v. een ps3 gamepad me ps2 gamepag aangesloten met converter en ja hoor hij doet het. Zelfs als ik niet in een game zit doet ie het om naar icoontjes te gaan met de up down left right buttons. Zie foto Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/qx3ztl.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Afiso op 30-09-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:04

DarkSide

theres no place like ::1

Zo mijn nexus is overleden. Was spelletje aan het spelen. Ging even klussen. En wou weer verder. Reageert het toucschreen niet of nauwlijks. En het leek wel of er tegelijkertijd met 10 vingers op gewerkt werkt.
Reboot. Cache legen etc geen zin. Ook een recovery of aan andere ROM had geen zin.
Gek genoeg werkte het touchscreen wel goed in de CWM recovery.

Uiteindelijk maar weer Stock Rom, Stock Recovery, Bootloader en hem weer gelocked. Morgen maar kijken voor een RMA.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had je de GPU overgeclocked? Zo te zien draaide je een custom rom en dat is toch altijd een risico dat je voor lief moet nemen ( Doe ik bij mijn HTC Evo 3D ook en bij garantie heb ik tot nu toe ook nog naar stock kunnen herstellen ).

Nu je hersteld heb wat doet ie nu dan? Werkt ie nu wel of helemaal niet of wel? Ik heb net 66 minuten in de Area gespeeld in Death Trigger kwam tot wave 23 en dat trekt echt de batterij leeg ha, als ik non stop zou gamen dan schat ik dat na zo'n vier uur de batterij leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bad Piggies is ook behoorlijk accu intensief. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:03:
Had je de GPU overgeclocked? Zo te zien draaide je een custom rom en dat is toch altijd een risico dat je voor lief moet nemen ( Doe ik bij mijn HTC Evo 3D ook en bij garantie heb ik tot nu toe ook nog naar stock kunnen herstellen ).

Nu je hersteld heb wat doet ie nu dan? Werkt ie nu wel of helemaal niet of wel? Ik heb net 66 minuten in de Area gespeeld in Death Trigger kwam tot wave 23 en dat trekt echt de batterij leeg ha, als ik non stop zou gamen dan schat ik dat na zo'n vier uur de batterij leeg is.
Nee was alleen nog rooted. Draaide nog stock (was van plan om Paranoid te installeren gister avond) En nog geen CPU overclock oid.

Heb hem weer helemaal terug naar stock gebracht om te kijken wat er dan gebeurde.
En natuurlijk voor de MM en garantie.
En idd het is een risico wat je neemt. Doe dat ook met mijn desire. Welke al weet ik veel hoeveel x geflashed is en OC-ed voor performance. Maar als die nu stuk gaat dan neem ik dat nog voor lief (die heeft zijn dienst bewezen) de nexus is een maandje oud.
Gewoon pech denk ik.
MegaTronics schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:05:
Bad Piggies is ook behoorlijk accu intensief. :p
Maar wel erg leuk. En niet zo erg als Zen Bound. Dat gaat pas hard.

[ Voor 9% gewijzigd door DarkSide op 01-10-2012 08:24 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spokje schreef op zondag 30 september 2012 @ 15:16:
Is er trouwens iets bekend over dat Google dat nog gaat fixen dmv een update? Als ik m'n tablet kantel wil ik ook wel gewoon homescreen in landscape te zien krijgen enzo :) lijkt me dat dit wel een feature is die vaak gevraagd wordt.
Je homescreen in landscape zien voegt niets toe, anders dan je homescreen zien in landscape...

Een 7 inch tablet die net zo groot is als een stukje A5 papier is ontworpen om op die manier vast te houden.
Het grote voordeel is dat je hem met 1 hand kunt vasthouden en minder snel laat vallen.

Lijkt me duidelijk dat dit houding is hoe iedereen in de toekomst zijn tablet zal vasthouden.
Voorkomt RSI klachten en scheelt een hoop schade door het laten vallen van je tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-10 13:31
mefjoew schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:41:
[...]

Tja, toch zojuist weer twintig seconden moeten indrukken voor m'n Nexusje opstartte.. Niks veranderd, behalve dus de density.
Zal em straks eens terugzetten naar 175, kijken wat ie dan doet.
Zoals iemand al riep; density maakt inderdaad niets uit voor de opstarttijd. Lijkt pure willekeur hoelang je de aan-/uitknop ingedrukt moet houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
linp schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 22:24:
@ martinusz.
Ik vind ook wifi op de nexus niet best, om toch buiten mijn huis te kunnen werken heb ik vandaag de Wireless Range Extender TP-Link TL-WA830RE gekocht .
Ik heb een Fritzbox router, op de Fritz pagina kun je op de "WPS" knop drukken , dan loop je naar de tp-link en houd de knop "range extender" ingedrukt tot het lampje aan blijft.
De verbinding was gemaakt ,alleen de Nexus bleef staan op "authenticating".
Blijkt dat je de Nexus wifi eerst moet "forgetten", daarna liep alles prima.
ben er enkel nog niet uit hoe de Nexus automatisch de goede wifi kiest, moet nu nog handmatig het ap kiezen(hiervoor gebruik ik Wifi Analyzer.
De verbinding met de extender is geen probleem :) alleen krijg geen internet verbinding ermee. Gisteren nog eens de proef op de som gedaan, oude Galaxy S 1 gepakt en deze verbond probleemloos met de extender en had internet toegang. Er zit dus echt iets niet lekker in Jellybean, gelukkig zijn er veel meer mensen die er last van hebben, dus ik hoop toch wel op een fix 8)

Volgens mij pakt hij alleen automatisch over, als de eerste verbinding niet meer in bereik is :) anders moet je denk ik handmatig overschakelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 01-10-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
spokje schreef op zondag 30 september 2012 @ 15:16:
Heb dit issue nog niet kunnen vinden. Iemand anders wel?

http://code.google.com/p/android/issues/list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 30-10 12:51
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 08:36:
Je homescreen in landscape zien voegt niets toe, anders dan je homescreen zien in landscape...
Als je een spelletje hebt gespeeld in landscape of even op internet bent geweest in die stand en je wilt via je homescreen een andere app/game even snel opstarten is het verdomde handig als op dat moment je scherm ook gewoon in landscape blijft. Het weer terugspringen naar portrait voor die ene kleine handeling zorgt juist voor het anders moeten beetpakken van je tablet met de daarbij horende risico's qua vasthouden, volgens jou dan.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:47
Ik werk alleen maar met mijn Nexus 7 in Landscape, het geeft enorm veel functionaliteit toe, en inderdaad de schakeling om telkens van landscape naar portrait te gaan is storend.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:25:
[...]

Als je een spelletje hebt gespeeld in landscape of even op internet bent geweest in die stand en je wilt via je homescreen een andere app/game even snel opstarten is het verdomde handig als op dat moment je scherm ook gewoon in landscape blijft. Het weer terugspringen naar portrait voor die ene kleine handeling zorgt juist voor het anders moeten beetpakken van je tablet met de daarbij horende risico's qua vasthouden, volgens jou dan.
Als je de tablet tussen duim en wijsvinger vastklemt op de zijkanten in portrait mode kun je deze in elke positie draaien.

Als je hem in in landscape mode vasthoud kun je hem niet vastklemmen op de zijkanten en pak je deze eigenlijk vast op de voor en achterzijde van de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerdgs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-08 14:29
Pfff, hebben ze de Nexus 7 al weer ergens op voorraad? Denk niet dat ik ver kom met de pricewatch :'(

Edit: oh sorry verkeerde topic.

[ Voor 17% gewijzigd door Joerdgs op 01-10-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:34:
[...]

Als je de tablet tussen duim en wijsvinger vastklemt op de zijkanten in portrait mode kun je deze in elke positie draaien.

Als je hem in in landscape mode vasthoud kun je hem niet vastklemmen op de zijkanten en pak je deze eigenlijk vast op de voor en achterzijde van de tablet.
Volgens mij is dit nogal subjectief. Volg dit topic omdat ik de nexus erbij wil hebben, maar werk nu met de tab 10.1
en die hou ik tussen duim en wijsvinger vast zowel landscape als portrait, hangt er maar net vanaf wat ik wat ik aan het bekijken ben. Lijkt mij dus helemaal niet duidelijk dat iedereen zijn tablet in de toekomst in portrait vast houd(of je moet een ipad gewend zijn......... :o ) is toch juist prettig dat je zelf mag bepalen hoe je dat ding vast houd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad ik bepaal zelf wel hoe ik me tablet vasthoud en laat me tablet niet bepalen hoe ik hem moet vasthouden. Dus heb de Tablet UI patch waardoor het helemaal niet meer uitmaakt en ik houd hem vaak gewoon in Landscape vast net als ik dat ook met me iPad doe. Zit nu in ieder geval niet veel meer te draaien met de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebk71 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:01:
[...]

Volgens mij is dit nogal subjectief. Volg dit topic omdat ik de nexus erbij wil hebben, maar werk nu met de tab 10.1
en die hou ik tussen duim en wijsvinger vast zowel landscape als portrait, hangt er maar net vanaf wat ik wat ik aan het bekijken ben. Lijkt mij dus helemaal niet duidelijk dat iedereen zijn tablet in de toekomst in portrait vast houd(of je moet een ipad gewend zijn......... :o ) is toch juist prettig dat je zelf mag bepalen hoe je dat ding vast houd?
Een 10 inch tablet kun je alleen maar vastklemmen tussen voor en achterzijde daar heb je geen andere keus.

Als je de 7 inch tablet vastklemt op de zijkant hoef je bijna geen kracht uit te oefen om hem daar vast te blijven houden, je hoeft alleen te zorgen dat je vingers niet verder uit elkaar gaan staan door het gewicht van de tablet.

Bovendien is je pols perfect instaat 90 graden te roteren zonder dat je deze opnieuw hoeft vast te pakken.
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:07:
Inderdaad ik bepaal zelf wel hoe ik me tablet vasthoud en laat me tablet niet bepalen hoe ik hem moet vasthouden. Dus heb de Tablet UI patch waardoor het helemaal niet meer uitmaakt en ik houd hem vaak gewoon in Landscape vast net als ik dat ook met me iPad doe. Zit nu in ieder geval niet veel meer te draaien met de tablet.
Je bent gewoon gewend om hem in landscape te gebruiken.
Veelal is dat niet jou eigen keus maar het feit dat je veel games en / of video kijkt, dat soort media is gebaat bij de landscape mode door het grotere beeldformaat.

Het is dus niet jou keus om hem in die positie te gebruiken dat heeft gewoon een technische reden.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
Eerder in dit topic staat hoe je je home screen naar landscape kan laten draaien door het aanmaken van 1 bestandje met een/twee regels tekst. Je moet hiervoor wel root toegang hebben.

Ik had dit ook gedaan, alleen leek het er op dat de tablet dan niet meer via de usb poort wou laden.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 7 inch tablet is meer geschikt voor het lezen van email, websites en documenten.
Dit omdat de eenvoudige reden dat deze licht van gewicht is en makkelijker vast te houden. Waardoor je uren achter elkaar kunt lezen zonder krampen te krijgen of je tablet anders vast moet gaan pakken.

In portrait mode kun je bijvoorbeeld dit forum veel beter lezen.
Het juiste gereedschap voor het juiste werk!

Dat er mensen zijn die op een 7 inch tablet ook veel games, video bekijken en zelfs grote hoeveelheden tekst intypen wil natuurlijk niets zeggen. Ik persoonlijk pak liever een groter beeldscherm voor dit soort media.

Android is volledig te customiseren. Mag aannemen dat dit ook de reden was om voor een Android te gaan?
Het heeft in alle recensies gestaan dat het homescreen in portrait positie blijft staan op de Nexus 7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ik vind het wel fijn hem in portret modus vast te houden en ik heb eigenlijk ook geen goeie manier gezien om hem in landschap modus te zetten.

Want de tablet ui vind ik toch erg anders, dan ben ik mijn dock plots kwijt ( Waar de Google map en chrome enzo in zitten ) en dan zit de laucher plots recht boven in het scherm en ook niet iedere widget zal er goed mee om gaan.

Ook plaatsing van de iconen is plots anders in die tablet ui, dan vind ik stock setting toch echt fijner, maar zou ik eigenlijk wel willen dat mijn thuis scherm roteert en lock scherm ook, maar ik zie niet echt als een probleem want apps roteren wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyetval
Er zijn apps waardoor de homescreen te roteren is, hoeft niet geroot te worden ...

LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt maar dat schijnt problemen te geven met je Nexus 7 en al meerdere mensen hebben dat hier verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Laatst online: 27-10 16:36

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Om het homescreen te laten roteren is dit het eenvoudigste en goedkoopste mits je rootrechten hebt.
Een simpel regeltje ( launcher.force_enable_rotation=true ) toevoegen in de build.prop boven ' # end build properties '.
Had dit al weken eerder gepost, werkt perfect en van niet laden via usb heb ik nog niets gemerkt.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janesh schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:40:
Om het homescreen te laten roteren is dit het eenvoudigste en goedkoopste mits je rootrechten hebt.
Een simpel regeltje ( launcher.force_enable_rotation=true ) toevoegen in de build.prop boven ' # end build properties '.
Had dit al weken eerder gepost, werkt perfect en van niet laden via usb heb ik nog niets gemerkt.
De eenvoudigste manier is gewoon je pols 90 graden draaien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
Ik had de methode gebruikt waarbij je een local.prop bestand in /data aanmaakt en daarin launcher.force_enable_rotation=true zet, het werkte echter alleen als ik ook de tablet ui d.m.v. qemu.sf.lcd_density=160 gebruikte. En net als Diqiu-Long wil ik de phablet look ook in landscape gebruiken. Gezichtsherkenning werkt trouwens ook alleen maar in portrait mode.

Zal het eens proberen de build.prop te wijzigen.
janesh schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:40:

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:09:
[...]

Je bent gewoon gewend om hem in landscape te gebruiken.
Veelal is dat niet jou eigen keus maar het feit dat je veel games en / of video kijkt, dat soort media is gebaat bij de landscape mode door het grotere beeldformaat.

Het is dus niet jou keus om hem in die positie te gebruiken dat heeft gewoon een technische reden.
Maar dat ligt aan de content maar dan heb ik nog steeds in veel gevallen de keus of ik hem in portait houd of in landscape. Bij video's bijvoorbeeld. Als ik hem dan toch in landscape heb omdat de content dit verplicht hoeft me tablet bij het stoppen van die content niet nog in eens te bepalen/verplichten dat ie toch beter vind dat ik hem in portrait houd. Dan bepaal ik dan vervolgens zelf wel wie weet is de volgende app die ik start ook wel in landscape. Ik vind het niet prettig om heel de tijd me pols te draaien daar krijg ik juist last van.
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:05:
Een 7 inch tablet is meer geschikt voor het lezen van email, websites en documenten.
Dit omdat de eenvoudige reden dat deze licht van gewicht is en makkelijker vast te houden. Waardoor je uren achter elkaar kunt lezen zonder krampen te krijgen of je tablet anders vast moet gaan pakken.

In portrait mode kun je bijvoorbeeld dit forum veel beter lezen.
Het juiste gereedschap voor het juiste werk!

Dat er mensen zijn die op een 7 inch tablet ook veel games, video bekijken en zelfs grote hoeveelheden tekst intypen wil natuurlijk niets zeggen. Ik persoonlijk pak liever een groter beeldscherm voor dit soort media.

Android is volledig te customiseren. Mag aannemen dat dit ook de reden was om voor een Android te gaan?
Het heeft in alle recensies gestaan dat het homescreen in portrait positie blijft staan op de Nexus 7
Als het niet aan te passen was had ik hem ook zeker niet gekocht maar gelukkig kan dat wel en kan ieder dus voor zich bepalen wat ie het fijnste vind. En zo kan dus iedereen zijn eigen keuzes maken daarin.

Daarbij vind ik zelf website juist niet fijn lezen op de Nexus 7 en vind ik het scherm er te klein voor en de beeldverhouding niet prettig. Portrait is te smal en landscape is te laag. Dus pak ik steeds weer mijn iPad voor het browsen op Internet. Die ik ook gewoon gerust uren op de bank kan vasthouden zonder kramp te krijgen. Ook dat is gewoon allemaal persoonlijk.

Laat iedereen gewoon lekker zijn eigen keuzes maken. Gelukkig is Android flexibel genoeg met de community erom heen waardoor je je tablet lekker kan customizen zoals jij dat het prettigst vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:46:
De eenvoudigste manier is gewoon je pols 90 graden draaien :D
Daar heb ik niks aan als de tablet op tafel ligt...
Velen willen gewoon een home screen dat ook fatsoenlijk werkt in landscape mode, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Olaf van der Spek schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:10:
[...]

Daar heb ik niks aan als de tablet op tafel ligt...
Velen willen gewoon een home screen dat ook fatsoenlijk werkt in landscape mode, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Het is gewoon een beperking (een die ik niet snap vanuit google btw) dat het niet standaard kan.
En hoewel alle reviews etc op internet het wel vermeld hebben. Zullen personen zoals mijn ouders het echt niet weten. Die verwachten gewoon een tablet en daar kan de home screen draaien.

Persoonlijk wil ik het ook graag en zal middels patch, rom of wat dan ook er wel voor zorgen dat het mogelijk is.
Maar eerlijk gezegd had Google het best in kunnen bouwen. Mijn telefoon heeft een veel kleiner scherm en kan het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die iets kopen in de veronderstelling dat alle tablets hetzelfde zijn zelf beperkt.

Mijn ouders bijvoorbeeld denken dat een Ipad het verzamelwoord is voor tablets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyetval
Het is inderdaad wennen met een homescreen die niet meedraait. Ik had ook twijfels in het begin, maar nu zie ik dat ik toch de N7 meestal met één hand vasthoud, en dus portrait. Als ik hem met één hand landscape vasthoud hen ik het gevoel dat ik hem laat vallen.
Als een app landscape nodig heeft, draait hij wel mee. Mijn favorite apps zijn toch beter in portrait mode (Pulse, Flipboard, News360 etc). En voor lezen van ebooks is portrait gewoon beter. Landscape is voor mij meer uitzondering dan regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-10 20:21
boyetval schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:32:
Het is inderdaad wennen met een homescreen die niet meedraait. Ik had ook twijfels in het begin, maar nu zie ik dat ik toch de N7 meestal met één hand vasthoud, en dus portrait. Als ik hem met één hand landscape vasthoud hen ik het gevoel dat ik hem laat vallen.
Als een app landscape nodig heeft, draait hij wel mee. Mijn favorite apps zijn toch beter in portrait mode (Pulse, Flipboard, News360 etc). En voor lezen van ebooks is portrait gewoon beter. Landscape is voor mij meer uitzondering dan regel.
Offtopic:
En indien toch gewenst, €2,- investeren: Google Play: Ultimate Rotation Control

Ontopic:
Landscape gebruik ik voornamelijk bij sommige games en video's bekijken (Youtube, films, series etc.)

Merk wel dat het handig is dat als je hem oppakt, het niet uitmaakt hoe je de tablet gekanteld hebt. Wazig dat dit niet standaard in de software zit (kan alleen indien rooted of bovenstaande APK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:29:
Mensen die iets kopen in de veronderstelling dat alle tablets hetzelfde zijn zelf beperkt.

Mijn ouders bijvoorbeeld denken dat een Ipad het verzamelwoord is voor tablets
Ohja als je het met de iPad vergelijk dan is de tablet ui niet goed want die heeft geen dock immers. Ik persoonlijk vind stock rom wel goed, ja je zou als min punt kunnen zien dat het thuisscherm niet draait.

Sowieso die tablet ui's patch dingen mogen ook beter wat mij betreft, er zijn devs die aan die tablet ui patch dan ook een beta label hangen.

En een iPad hoeft ook geen rekening te houden met widgets, die hebben ja alleen icoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Ik had eerder al een melding gemaakt over een scherm die 'washed out' was na het kijken van video,s
nu begint m,n scherm ook al te knipperen, en hij valt zelfs regelmatig uit.
Dit is nu al meerdere keren gebeurd, en ik wil mijn tablet graag om gaan ruilen.
weet een van jullie of ze bij de bcc moeilijk zijn met het ruilen bij dit soort problemen ?

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
pannekoek141 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:09:
Ik had eerder al een melding gemaakt over een scherm die 'washed out' was na het kijken van video,s
nu begint m,n scherm ook al te knipperen, en hij valt zelfs regelmatig uit.
Dit is nu al meerdere keren gebeurd, en ik wil mijn tablet graag om gaan ruilen.
weet een van jullie of ze bij de bcc moeilijk zijn met het ruilen bij dit soort problemen ?
Volgens mij doet de BCC niet moeilijk met omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-10 14:33
hjoels schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:23:
[...]

Volgens mij doet de BCC niet moeilijk met omruilen.
Dat klopt, mits op voorraad uiteraard. Mijn Nexus (besteld via de webwinkel en thuisbezorgd) had een opgeblazen speaker deze vervolgens via een winkel zonder probleem omgeruild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
Ik wil een programma kopen in de Play Store, echter het afrekenen gaat niet. Moet kennelijk met Google Wallet. Voorheen geen last, want het werd zo via mijn creditcard verrekend. Google Wallet is (nog) niet geschikt voor de NL market en niet te downloaden in de Store.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Volgens mij zijn er 2 zaken die google wallet heten.
1 is je algemene account voor aankopen in de play store. Hier moet een CC aan gekoppeld zijn, en zou gewoon voor iedereen toegankelijk moeten zijn en werken
En 1 is je virtuele portomonnee zeg maar. Dat is voor aankopen in winkels met NFC. Wat nog US only is

Ik koop eigenlijk niets uit de play store. behalve met mijn 25.- tegoed. En dat gaat gewoon zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Laatst online: 13-05 19:52
hjoels schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 06:18:
Ik wil een programma kopen in de Play Store, echter het afrekenen gaat niet. Moet kennelijk met Google Wallet. Voorheen geen last, want het werd zo via mijn creditcard verrekend. Google Wallet is (nog) niet geschikt voor de NL market en niet te downloaden in de Store.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem??
Ik heb zowel op de N7 als de Gnex nooit iets met google wallet te maken gehad. Of misschien wel, maar dan niet bewust. Gewoon een CC toegevoegd en nooit problemen gehad met aankopen.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Je gebruikt wel degelijk wallet volgens mij.
Dit is wat ik zie als ik iets wil kopen.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img651/1627/walletd.png

Tevens beheer je je CC op https://wallet.google.com/manage/

En ja er is ook nog iets als Google Wallet waarmee je via NFC bij de Mac je eten kan betalen.
Maar volgens mij gaat alles via wallet nu.

Maar het blijft raar dat je dan niets kunt kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
Mijn CC is gekoppeld aan mijn Google account. Als ik een betaalde app wil downloaden wordt het wel van mijn rekening afgeschreven maar gelijk weer gecrediteerd. Kon vroeger gewoon iets kopen maar nu gaat het kennelijk via Google Wallet die dus niet werkt.

Krijg deze melding om de Nexus7 te activeren:

Apparaten zijn in uw land helaas nog niet beschikbaar in Google Play.
We proberen apparaten zo snel mogelijk in meer landen aan te bieden.
Kom binnenkort nog eens terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-10 14:43
Heb af en toe probleempje met m'n Nexus 7.

Als ik op een willekeurige site ben en ik doe het scherm even uit. Vervolgens doe ik hem weer aan, krijg ik lock screen te zien. Ontlock en krijg vervolgens een zwart scherm. Moet ik tablet weer uit en aanzetten en probleem is weg. iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 13:08
trainz2009 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:14:

Als ik op een willekeurige site ben en ik doe het scherm even uit. Vervolgens doe ik hem weer aan, krijg ik lock screen te zien. Ontlock en krijg vervolgens een zwart scherm. Moet ik tablet weer uit en aanzetten en probleem is weg. iemand een oplossing?
Nog nooit last van gehad. Is je nexus nog geheel stock? Dus geen custom launcher en/of custom lockscreen?

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10 22:27

jmk

trainz2009 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:14:

Was het toen donker in je kamer? Doe de volgende keer even een lamp aan en probeer het nog eens. Waarschijnlijk een auto brightness die niet goed is ingesteld.

Ik heb het maar 1x gehad, en het was inderdaad tijd een lamp aan te doen :) , dat verhielp het.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 30-10 17:37
Ik had vorige week mazzel. Terug gegaan met mijn nexus omdat het scherm links omhoog kwam. Ze hadden nog 1 liggen! En zelfs van de c90 batch. Was gereserveerd maar digene is hem niet op komen halen. Ik blij als een kind natuurlijk, maar het lijkt erop dat ik te vroeg ge juicht heb; het lijkt ook bij dit exemplaar dat het glas aan de linkerkant omhoog komt. £¥$¢§±]℅§$!!!!

Baal als we stekker. Zit nu echt in tweestrijd. Misschien wordt het wel niet erger en blijft het tablet goed werken. Dat is imo prima. Ik heb nog ander halve week voordat ik m terug kan ruilen. Maar wat als ie daarna het bij de rand begeeft?

Ik ben ook gaan twijfelen omdat Ik nu 2 exemplaren heb gehad met dat zwakke punt; zijn ze niet gewoon allemaal zwak aan de linkerkant? Is er onder de gebruikers hier met een nexus iemand die een punt gave linkerrand heeft? Dus geen lichte ho bel/golving erin. Sluit de linkerkant net zo strak aan als de rechter? Ligt de glasplaat exact net zo diep links als rechts? Ben heel benieuwd hoe het bij andere gebruikers is. Misschien ben ik wel iemand die veel te kritisch naar zon nieuw produkt kijkt maar ik ben doodsbang dat ik straks met een defecte zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-10 23:21
Die van mij heeft het ook aan de linker kant maar echt heel licht , een halve milimeter ofzo. Ik heb de tablet nu 2 weken en mij stoort het niet. Als ik niet had gelezen over screenlift was het me nooit opgevallen. Mocht het in de toekomst erger worden maak ik gewoon aanspraak op de garantie , makkelijk zat.

edit : heb ook een C90 trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door FredjeK op 02-10-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal niet makkelijk zijn een perfecte Nexus 7 te krijgen, maar een screen lift van niet eens een halve millimeter zie ik niet als issue, mensen zeggen dan wel vaak dit gebeurt niet bij een iPad, maar een iPad is ook echt een wegwerp tablet, onze Nexus 7 is makkelijk open te krijgen en batterij kan makkelijk vervangen worden.

Ik heb dat trouwens ook zo'n minimale screenlift, maar dat stoort niet en is geen issue, je ziet het ook echt niet en soms twijfel ik of het er wel is zo minimaal is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 07:01
spokje schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:59:
Ik had vorige week mazzel. Terug gegaan met mijn nexus omdat het scherm links omhoog kwam. Ze hadden nog 1 liggen! En zelfs van de c90 batch. Was gereserveerd maar digene is hem niet op komen halen. Ik blij als een kind natuurlijk, maar het lijkt erop dat ik te vroeg ge juicht heb; het lijkt ook bij dit exemplaar dat het glas aan de linkerkant omhoog komt. £¥$¢§±]℅§$!!!!

Baal als we stekker. Zit nu echt in tweestrijd. Misschien wordt het wel niet erger en blijft het tablet goed werken. Dat is imo prima. Ik heb nog ander halve week voordat ik m terug kan ruilen. Maar wat als ie daarna het bij de rand begeeft?

Ik ben ook gaan twijfelen omdat Ik nu 2 exemplaren heb gehad met dat zwakke punt; zijn ze niet gewoon allemaal zwak aan de linkerkant? Is er onder de gebruikers hier met een nexus iemand die een punt gave linkerrand heeft? Dus geen lichte ho bel/golving erin. Sluit de linkerkant net zo strak aan als de rechter? Ligt de glasplaat exact net zo diep links als rechts? Ben heel benieuwd hoe het bij andere gebruikers is. Misschien ben ik wel iemand die veel te kritisch naar zon nieuw produkt kijkt maar ik ben doodsbang dat ik straks met een defecte zit :(
Wat is het probleem met die lift dan? Het zal nooit 100% gelijk zijn natuurlijk en zolang je er geen last van hebt is geen issue natuurlijk. Een halve millimeter screenlift is heel miniem.

Je hebt 2 jaar garantie en als het dus alsnog het gebruik beinvloed kan je altijd de garantie nog aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
spokje schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:59:

Is er onder de gebruikers hier met een nexus iemand die een punt gave linkerrand heeft? Dus geen lichte ho bel/golving erin. Sluit de linkerkant net zo strak aan als de rechter? Ligt de glasplaat exact net zo diep links als rechts? Ben heel benieuwd hoe het bij andere gebruikers is. Misschien ben ik wel iemand die veel te kritisch naar zon nieuw produkt kijkt maar ik ben doodsbang dat ik straks met een defecte zit :(
Heb net even gecontroleerd en geen probleem kunnen ontdekken. Alles ligt er zowel links- als rechts strak in.

Heb ook C90 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Ik heb niet eens op de screenlift gelet. Mijn Nexus 7 heb ik vanaf de launch. Nooit echt iets opgevallen haha. Hij doet het dus ik ga geen mankementen opzoeken.
Pagina: 1 ... 17 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)