Verwijderd

Ik heb nu 4.1.2 op m'n Blade en ik moet zeggen dat het erg bevalt. Helaas hebben ze de Nexus 7 niet bij de verschillende MyComs, maar de vorige keer hadden ze 'm bij de Mediamarkt wel liggen. Ik ben benieuwd hoe ik hem nu ervaar nu ik deze versie van Android zelf wel gewend ben.
eSCe schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:53:
Gisteren heb ik me ook een nexus 7 cadeau gedaan maar nu loop il tegen enkele obstakels aan.
Ik ben Belg en in ons belgenlandje gebruikt men AZERTY ipv QWERTY, nu heb ik dit kunnen aanpassen door de invoertaal op Frans te zetten. Helaas zorgt dit er voor dat mijn woordsuggesties ook franstalig zijn. Is er een manier om deze los van elkaar te veranderen? Mijn taal is overigens gewoon op Nederlands ingesteld.
Settings > Launguage & input > onder het kopje KEYBOARD & INPUT METHODS het knopje met de schuifjes rechts naast Android keyboard (AOSP) > Advanced settings > Custom input styles.

Et voilà :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2012 04:44 ]

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:52:
--

[...]

Settings > Launguage & input > onder het kopje KEYBOARD & INPUT METHODS het knopje met de schuifjes rechts naast Android keyboard (AOSP) > Advanced settings > Custom input styles.

My hero :)

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-10 14:08
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:52:

[...]

Ook ik ben een belgische user, maar bij mij staat daar enkel QWERTY en QWERTZ, geen AZERTY... :/

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Nowee schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:39:
New nexus 7 32 gb to retail for same price as old 16 gb model

Source:
http://androidandme.com/2...price-as-old-16-gb-model/
Kijk nu alleen nog HDMI op de een of andere manier en het is een perfecte tablet.

En hopelijk dat de NRC Next binnenkort ook op Android beschikbaar komt... Dat vind ik tot op heden toch wel een extreem gemis... Zonde dat ze daar niet mee bezig gaan....

Straks wat geld achterover zetten voor dit tabletje en hopen dat de 32GB niet veel duurder gaat worden.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Touchdomex schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:55:
[...]

Kijk nu alleen nog HDMI op de een of andere manier en het is een perfecte tablet.

En hopelijk dat de NRC Next binnenkort ook op Android beschikbaar komt... Dat vind ik tot op heden toch wel een extreem gemis... Zonde dat ze daar niet mee bezig gaan....

Straks wat geld achterover zetten voor dit tabletje en hopen dat de 32GB niet veel duurder gaat worden.
€279 wellicht.

http://www.phonehouse.es/nexus32gb

Afbeeldingslocatie: http://cdn.androidcommunity.com/wp-content/uploads/2012/10/PhoneHouse_Nexus732GB-540x329.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door KngfCnns op 12-10-2012 09:47 ]

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Alsnog zou ik dat direct doen zonder twijfel. 16GB heb ik zo vol en 32GB heb ik wat mee moeite mee. Vooral omdat Apps en alles samengaan op 1 geheugen...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• KngfCnns
Touchdomex schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:47:
[...]

Alsnog zou ik dat direct doen zonder twijfel. 16GB heb ik zo vol en 32GB heb ik wat mee moeite mee. Vooral omdat Apps en alles samengaan op 1 geheugen...
Ik ook. Ik moest eerst al gedwongen wachten door de tekorten. Nu wacht ik nog wel iets langer. 16gb heb ik ook zo vol. Overigens zou volgens de meeste geruchten de prijs hetzelfde zal de 16gb moeten worden. We zullen zien, maar 32gb lijkt vrijwel zeker.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10 17:54
mafiatounes schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:28:
Zo ik heb mn N7 net een uurtje en heb zojuist de 4.1.2 geforceerd door bij apps>alle>google frameworks>gegevens wissen>naar update zoeken
Dank voor de tip! Werkt :D

Verwijderd

Ik denk ook dat de 32GB versie hoe dan ook duurdere gaat worden dan de 16GB, maar ook 32GB krijg je gewoon vol.

Ik hou wel gewoon mijn 16GB want anders moet ik die met verlies gaan verkopen om dan een 32GB versie te kopen, maar tot nu toe kon je in Nederland en Duitsland alleen een versie van de Nexus 7 krijgen.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:34
Zo ik heb mn N7 net een uurtje en heb zojuist de 4.1.2 geforceerd door bij apps>alle>google frameworks>gegevens wissen>naar update zoeken
Dit werkt! Thank you!

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 16:27
Bedankt voor de tip. Bij mij werkte het. Kon het eerst niet vinden, het heet: GOOGLE SERVICES FRAMEWORK (althans, bij mij).

Wat prettig is, is dat nu ook het lockscherm draait. Ben er weer helemaal blij mee.

• spokje
  • Laatst online: 31-10 17:54
Ja Google Services Framework idd

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
bij mij werkt het niet...

Google Services Framework -> clear data gedaan. Daarna naar updates gezocht, maar hij vond er geen...

[ Voor 67% gewijzigd door steffex op 12-10-2012 11:55 ]

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Pizzalucht

Snotneus.

steffex schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:54:
bij mij werkt het niet...

Google Services Framework -> clear data gedaan. Daarna naar updates gezocht, maar hij vond er geen...
Gewoon een aantal keer doen.
Ik moest het 3 keer doen, mijn baas 5 keer. Maar uiteindelijk krijg je hem binnen.

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:36
Na 4 keer clear data gedaan te hebben werkt het hier ook, thanks voor tippie :)

• steffex
Pizzalucht schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:57:
[...]

Gewoon een aantal keer doen.
Ik moest het 3 keer doen, mijn baas 5 keer. Maar uiteindelijk krijg je hem binnen.
Thanks, nu is hij aan het updaten...

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10 20:04
Ik kan "Google Services Framework" niet vinden... hij ongeroot, heeft t daar mee te maken?

Something something

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-10 14:08
Kijk bij het tabblad, alle applicaties, daar zou hij moeten tussenstaan. Je hoeft geen root te hebben.

• SeenD
  • Laatst online: 26-10 20:04
Yes thx. Updating now. :-)

Toch vreemd dat men andere ervaringen heeft met de hvh x proberen. Bij mij deed ie t na 1x... sommige 5 of 11... wat zou dat kunnen zijn?

Wel een verademing dat ie nu op het gewone scherm ook draait.

[ Voor 79% gewijzigd door SeenD op 12-10-2012 14:19 ]

Something something

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:32
De tip om Google Frameworks Service data te wissen en dan naar update te zoeken werkte ook bij mij (stock Nexus). Toch wel handig zo'n meeroterend lock- en homescreen! Dat roteren doet ie nog verdomd soepel vind ik, zelfs op een pagina met vooral widgets (Flipboard, Calendar en Engadget) gaat het nagenoeg direct.

[ Voor 3% gewijzigd door driedees op 12-10-2012 13:00 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Verwijderd

Zojuist ook een nexus 7 gekocht, 16gb. Even zitten spelen maar ik krijg de voice search niet aan de gang. Hij blijft staan op herkennen, ook na 2-3 minuten wachten. Tijd voor een update? Ik zit op android 4.1.1

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10 12:08
Truckje werkt hier ook.. Na 11x zucht :p.

• naskoel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09-2023
lometje schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:04:
Heeft iemand eigenlijk al de update OTA binnengekregen hier in NL / BE ?
Yup, gisteren. Had 'm net 2 dagen binnen en wilde net zelf gaan prutsen O-) Wel bij Fnac (Franse shop) besteld.

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-10 01:49
Was inderdaad een goede tip, wat ook erg fijn is dat face unlock nu ook meedraait.
driedees schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:59:
De tip om Google Frameworks Service data te wissen en dan naar update te zoeken werkte ook bij mij (stock Nexus). Toch wel handig zo'n meeroterend lock- en homescreen! Dat roteren doet ie nog verdomd soepel vind ik, zelfs op een pagina met vooral widgets (Flipboard, Calendar en Engadget) gaat het nagenoeg direct.

Shuttle st20g5

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Komt de 8GB versie niet naar Nederland? Als ik hem uit Amerika haal en bij de blokker (ofzo) een adapter koop om te chargen geeft dat verder geen issues (ook wat betreft software) toch?

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Mag schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:06:
Komt de 8GB versie niet naar Nederland? Als ik hem uit Amerika haal en bij de blokker (ofzo) een adapter koop om te chargen geeft dat verder geen issues (ook wat betreft software) toch?
8gb komt niet naar europa. (althans, niet naar landen waar er niet verkocht wordt via de Google Play Store)

en ja, zo'n stekker werkt prima.

Ik heb zelf een aantal maanden terug de 16gb uit de USA gehaald.

Hou er wel rekening mee dat je verzenkosten en import kosten betaald, dus het in totaal waarschijnlijk goedkoper is om hier een 16gb te halen..
(tenzij je toevallig zelf naar de USA gaat)

[ Voor 6% gewijzigd door cypher21 op 12-10-2012 15:10 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Mag

Mag

cypher21 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:10:
[...]

8gb komt niet naar europa. (althans, niet naar landen waar er niet verkocht wordt via de Google Play Store)

en ja, zo'n stekker werkt prima.

Ik heb zelf een aantal maanden terug de 16gb uit de USA gehaald.

Hou er wel rekening mee dat je verzenkosten en import kosten betaald, dus het in totaal waarschijnlijk goedkoper is om hier een 16gb te halen..
(tenzij je toevallig zelf naar de USA gaat)
Mijn zus gaat toevallig naar de USA. Die hoeft dus geen extra kosten te betalen op het vliegveld ofzo?

• cypher21
Mag schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:54:
[...]

Mijn zus gaat toevallig naar de USA. Die hoeft dus geen extra kosten te betalen op het vliegveld ofzo?
Nope, tot 430 euro mag je belastingvrij meenemen

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ruvetuve schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:59:
Na 4 keer clear data gedaan te hebben werkt het hier ook, thanks voor tippie :)
Hier werkte het na de derde keer,. :p Nu de update draaien.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Mag

Mag

cypher21 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:27:
[...]

Nope, tot 430 euro mag je belastingvrij meenemen
En is er voor de Nexus 7 ook zoiets als wereldwijde garantie of ben je gewoon fucked als die stuk gaat?

• The Zep Man
  • Laatst online: 21:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Dit soort tips zijn niet gewenst op GoT.

[ Voor 88% gewijzigd door janvanduschoten op 12-10-2012 18:31 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32

jagermeister

Artillerie magneet :-(

KPN itv online app is helaas niet compatible met versie 4.1.2. Jammer.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-10 10:33
*weg*

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 13-10-2012 16:12 ]

pepernooot

• jagermeister

jagermeister

*weg* dit is niet de bedoeling.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 13-10-2012 16:12 ]

• mvkdev
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 13:14
*weg*

[ Voor 111% gewijzigd door RoD op 13-10-2012 16:13 ]

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:25
Knowuse schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:44:
Was inderdaad een goede tip, wat ook erg fijn is dat face unlock nu ook meedraait.

[...]
Super tip ik was elke dag al aan het kijken of ik de update kreeg .Maar na 1 keer wissen van data bij Google service framework en Yes gelijk de update binnen ;)

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ben blij dat het tipje voor velen werkte d:)b

Ik ergerde me in het eerste uur gebruik al aan de portrait modus op sommige momenten, na de update was dit euvel verholpen.

Moet eerlijk zijn mijn ervaring met het toestel is best goed, ik gebruikte hiervoor altijd iPads omdat de meeste Android tabs echt traag en niet vloeiend waren, Ik had meerdere klachten op XDA gelezen dat de I/O traag was maar daar merk ik echt niks van in dagelijks gebruik tenzij ik een benchmark ga draaien maar die scores zijn niet echt belangrijk voor mij als het toestel goed presteert in real life.

[ Voor 85% gewijzigd door mafiatounes op 13-10-2012 01:32 ]

Multiple pc builds in progress

• TccT
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01-2024
Voor degenen die hem uit de USA willen halen, probeer hem in de staat Delaware te halen (vlakbij DC en NY) dan is de Nexus7 belastingvrij.
De USA oplader/adapter kan 100 Volt tot 240 Volt aan, dus met een Europese stekker lukt het prima om ook hier op te laden (uit eigen ervaring).

Verwijderd

mngm schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:42:
Ook ik ben een belgische user, maar bij mij staat daar enkel QWERTY en QWERTZ, geen AZERTY... :/
Kun je ook geen Style toevoegen door onderaan de pagina ADD STYLE te kiezen en dan voor AZERTY te kiezen? Ik kan het op die manier gewoon toevoegen.

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Volgens mij krijg je azerty als je de in voertaal op Frans zet, toestel zelf gewoon op Nederlands zetten.
Enige probleem is dat je dan geen t9 hebt of hoe dat tegenwoordig heet

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• agoNITE
  • Laatst online: 26-10 07:42
Gisteravond Nexus 7 aan de lader gelegd met nog 14% over. Vanochtend de melding dat er nog 3% over was, vergeten adapter in stopcontact te plaatsen :p

Daarna scherm een tijdje zwart tot de batterij icoon zichtbaar werd, Nexus 7 ingeschakeld. Starte prima op, vlak nadat ik in Android kwam begon het scherm knipperende witte/zwarte strepen te laten zien.

Is dit omdat de Nexus 7 zo goed als leeg is?

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:52
Ik (eigenlijk mijn ouders) heb sinds gisteren de Nexus 7, mooi apparaat! Weet een van jullie misschien hoe je de Albert Heijn app 'appie' werkend kan krijgen?

Bedankt alvast!!

• Tinus1982
  • Laatst online: 30-10 22:20
Heb de update ook geprobeerd met behulp van Google Frameworks Service gegevens wissen, 4x opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Alleen mijn nexus 7 blijft 4.1.1. aangeven. Is wel geroot (alleen om de dpi setting te wijzigen voor tablet ui) zou dat er mee te maken hebben?
Iemand een idee

• jagermeister

jagermeister

Hebben mensen hier al een case of sleeve?

Wil zelf wel iets van bescherming aanschaffen, maar wat is handig?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zie de link in de topicwaarschuwing. ;)

• jagermeister

jagermeister

Ah, Ok. Mijn excuses.

Verwijderd

Pazienza schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:42:
Ik (eigenlijk mijn ouders) heb sinds gisteren de Nexus 7, mooi apparaat! Weet een van jullie misschien hoe je de Albert Heijn app 'appie' werkend kan krijgen?

Bedankt alvast!!
Met behulp van ES file explorer een backup maken van Appie app dat op je telefoon staat (moet je natuurlijk wel hebben). Apk bestand van de appie app versturen naar je nexus 7 met b. V. Bluetooth of mail. Vervolgens het apk bestand installeren met behulp van es file explorer

• jagermeister

jagermeister

mvkdev schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:22:
[...]

Daar heb ik ook wel oor naar! : )

-edit: als je met google op 'ITV Online_2.0.1.apk' zoekt, is het de tweede link ; )
Ik heb hem inmiddels. Dankjewel. :)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-10 09:51
Heb de update ook geprobeerd met behulp van Google Frameworks Service gegevens wissen, 4x opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Alleen mijn nexus 7 blijft 4.1.1. aangeven. Is wel geroot (alleen om de dpi setting te wijzigen voor tablet ui) zou dat er mee te maken hebben?
Iemand een idee
Ik had hetzelfde probleem, mn firmware gaf aan dat de check op build.prop faalde (wat logisch is, aangezien ik daar mn dpi had aangepast), build.prop hersteld en de install loopt nu door na reboot.
dpi kun je om dit te voorkomen misschien beter regelen door local.prop in /data te gebruiken (en eventueel supersu om te voorkomen dat je weer moet rooten)

//edit: install is succesvol, tablet ui nog gewoon aanwezig aangezien ik meteen local.prop heb gebruikt

[ Voor 7% gewijzigd door blouweKip op 13-10-2012 15:57 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-10 20:23
TccT schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 02:20:
Voor degenen die hem uit de USA willen halen, probeer hem in de staat Delaware te halen (vlakbij DC en NY) dan is de Nexus7 belastingvrij.
De USA oplader/adapter kan 100 Volt tot 240 Volt aan, dus met een Europese stekker lukt het prima om ook hier op te laden (uit eigen ervaring).
ik heb de mijne uit de staat montana. Ik moest ook gewoon 199 dollar betalen. In de staat delaware is hij voor zover ik weet niet goedkoper.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Pazienza schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:42:

Bedankt alvast!!
Het neerplempen van vragen zoals je nu doet is niet de bedoeling. Graag wat meer eigen inzet. Wat heb je zelf al geprobeerd?

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:52
RoD schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:13:
[...]

Het neerplempen van vragen zoals je nu doet is niet de bedoeling. Graag wat meer eigen inzet. Wat heb je zelf al geprobeerd?
Dat weet ik ook wel, maar via de market lukt dus niet, en kon ook geen apk vinden, dus vroeg me af of het iemand anders wel gelukt was.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:17:
[...]

Met behulp van ES file explorer een backup maken van Appie app dat op je telefoon staat (moet je natuurlijk wel hebben). Apk bestand van de appie app versturen naar je nexus 7 met b. V. Bluetooth of mail. Vervolgens het apk bestand installeren met behulp van es file explorer
Thanks voor je reactie! Heb je daar toevallig root access voor nodig? Als ik hem probeer te backuppen geeft ie een error zonder verdere toelichting.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-10 13:38

codex

Geen OpenAI agent :)

Pazienza schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:36:
[...]

Dat weet ik ook wel, maar via de market lukt dus niet, en kon ook geen apk vinden, dus vroeg me af of het iemand anders wel gelukt was.

[...]

Thanks voor je reactie! Heb je daar toevallig root access voor nodig? Als ik hem probeer te backuppen geeft ie een error zonder verdere toelichting.
AirDroid installeren en daarmee de apk van de telefoon trekken.

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-10 09:41
jagermeister schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:21:
KPN itv online app is helaas niet compatible met versie 4.1.2. Jammer.
De vorige versie (1.1) van KPN ITV werkt hier prima en snel op geroote 4.1.2

Verwijderd

Pazienza schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:36:
[...]

[...]

Nee heb je geen root rechten voor nodig. Weet niet wat er aan de hand zou kunnen zijn. Bij mij werk het wel goed. Misschien de manier van reemprive

• Tinus1982
  • Laatst online: 30-10 22:20
blouweKip schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:55:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, mn firmware gaf aan dat de check op build.prop faalde (wat logisch is, aangezien ik daar mn dpi had aangepast), build.prop hersteld en de install loopt nu door na reboot.
dpi kun je om dit te voorkomen misschien beter regelen door local.prop in /data te gebruiken (en eventueel supersu om te voorkomen dat je weer moet rooten)

//edit: install is succesvol, tablet ui nog gewoon aanwezig aangezien ik meteen local.prop heb gebruikt
Ben helemaal terug gegaan naar stock niet geroot wel gelocked. Blijft hetzelfde: installatie wordt opgestart, gaat lopen, maar naar een paar seconden krijg ik een android figuurtje met een rode driehoek. Dus installatie mislukt. Weet iemand hoe ik kan zien wat er mis is? Worden er ergens logboeken aangemaakt?

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Tinus1982 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:01:
Worden er ergens logboeken aangemaakt?
Je logcat. Kan je bekijken via de Android SDK of een app zoals de volgende:
Google Play: Log Viewer (logcat)

Dat zit wel Schnorr.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-10 09:51
Ben helemaal terug gegaan naar stock niet geroot wel gelocked. Blijft hetzelfde: installatie wordt opgestart, gaat lopen, maar naar een paar seconden krijg ik een android figuurtje met een rode driehoek. Dus installatie mislukt. Weet iemand hoe ik kan zien wat er mis is? Worden er ergens logboeken aangemaakt?
Als je hem helemaal stock hebt dan zou het kunnen zijn dat de update die je hebt niet goed is (corrupt), met "de installatie wordt opgestart" neem ik aan de installatie na het opstarten in recovery (volgens mij boot de nexus na het binnenhalen in recovery mode vanwaar de data wordt geupdate en daarna start deze verder door on de install verder door te lopen), als je nog wel kunt booten in 4.1.1 dan zou het kunnen dat je toch op hetzelfde punt faalt: namelijk bij de controle op de bestanden van of de update zip of bij de controle op al geinstalleerd bestanden, als je serieus stock weer hebt geinstalleerd, de bootloader gelocked en cwm of TWRP hebt wegehaald dan zou ik gewoon google support mailen.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-10 16:36

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Tinus1982 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:01:
[...]

ik had hetzelfde problem, geroot en cwm, build.prop aangepast, en niet 4.1.2 installeren. Ben ook terug gegaan naar stock 4.1.2.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

• Mag

Mag

Mag schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:05:
[...]

En is er voor de Nexus 7 ook zoiets als wereldwijde garantie of ben je gewoon fucked als die stuk gaat?
Geen antwoord en ik kan er zelf niets over vinden dus neem aan van niet? Dan koop ik hem liever gewoon in Nederland voor de volle euro prijs :(

Verwijderd

blouweKip schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:29:
Als je hem helemaal stock hebt dan zou het kunnen zijn dat de update die je hebt niet goed is (corrupt), met "de installatie wordt opgestart" neem ik aan de installatie na het opstarten in recovery (volgens mij boot de nexus na het binnenhalen in recovery mode vanwaar de data wordt geupdate en daarna start deze verder door on de install verder door te lopen), als je nog wel kunt booten in 4.1.1 dan zou het kunnen dat je toch op hetzelfde punt faalt: namelijk bij de controle op de bestanden van of de update zip of bij de controle op al geinstalleerd bestanden, als je serieus stock weer hebt geinstalleerd, de bootloader gelocked en cwm of TWRP hebt wegehaald dan zou ik gewoon google support mailen.
Misschien moet je iets meer punten en hoofdletters gebruiken :X

Verwijderd

Mag schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:07:
[...]

Geen antwoord en ik kan er zelf niets over vinden dus neem aan van niet? Dan koop ik hem liever gewoon in Nederland voor de volle euro prijs :(
Als ik jou was zou ik er vanuit gaan van niet, maar dat zou je bij Asus kunnen navragen.

• Marcel1891
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03-2022
Ben er nu een weekje mee aan het spelen en vind het een fraai machientje.
Dit is mijn eerste android device naast een iphone en ipad dus meteen maar een vraag:
Is het standaard voor android dat je een gmail account moet koppelen en is het uit te schakelen dat je gmail ten alle tijde openstaat via de gmail app op de tablet?
Graag zou ik de mogelijkheid hebben uit te loggen net als de web gmail.

• cypher21
Mag schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:07:
[...]

Als de N7 uit de google play store komt, heb je wel wereldwijde garantie.

DAt is het verschil in garantie tussen retail en play store

Verwijderd

Marcel1891 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:42:
Ben er nu een weekje mee aan het spelen en vind het een fraai machientje.
Dit is mijn eerste android device naast een iphone en ipad dus meteen maar een vraag:
Is het standaard voor android dat je een gmail account moet koppelen en is het uit te schakelen dat je gmail ten alle tijde openstaat via de gmail app op de tablet?
Graag zou ik de mogelijkheid hebben uit te loggen net als de web gmail.
Je kunt de gmail bij accounts ofzo ook wel uitvinken, het is niet meer dan een Google account en daar komt gmail bij.

Bij mijn vriendin heb ik toen ook puur een Google / Gmail account aangemaakt omdat je dat nodig heb om alle uit playstore te downloade
Zij gebruikt dat zelf ook niet, maar ik heb de sync van gmail gewoon uit gevinkt bij haar.

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-10 19:26
cypher21 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:52:
[...]
Als de N7 uit de google play store komt, heb je wel wereldwijde garantie.
DAt is het verschil in garantie tussen retail en play store
Interresant, heb je een linkje van ze waar dit beschreven staat? Overweeg om iemand een Nexus 7 voor me mee te laten nemen uit de US, is dus de moeite waard dan om die via Google te bestellen.

• cypher21
troftnom schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:10:
[...]

Interresant, heb je een linkje van ze waar dit beschreven staat? Overweeg om iemand een Nexus 7 voor me mee te laten nemen uit de US, is dus de moeite waard dan om die via Google te bestellen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1773057

Via Google play store gekocht = afhandeling garantie door Google

Via Retailer = afhandeling garantie door retailer/ASUS

helaas heb ik slechte ervaring met Asus. laptop ooit 3 maanden kwijt geweest. Daarom heb ik zelf bewust de N7 via play store gehaald

[ Voor 25% gewijzigd door cypher21 op 13-10-2012 21:45 ]

Verwijderd

Volgens Nederlandse wetgeving is garantie afhandeling sowieso via de retailer, dus als je hem buiten Europa koopt dan kan best zijn dat je maar 1 jaar garantie hebt in plaats twee jaar of dat Asus zegt ja sorry je moet bij Asus USA wezen.

Er word vaak wel van wereldwijde garantie gesproken, maar vaak is wereldwijde garantie niet kosteloos, dus als je 100% zeker van garantie wil zijn dan kopen in Nederland of Duitsland.

Overigens dat XDA bericht is van een Amerika dus als Nederlander heb je niet zoveel aan zo'n bericht en zal Asus Nederland je uitsluitsel kunnen geven.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Discussies over garantie graag elders, niet hier.

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:33:
Discussies over garantie graag elders, niet hier.
Dan is het handig als je even aangeeft waar ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2012 23:00 ]

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-10 21:10
Bah, het zier er naar uit dat ik na één dag alweer terug kan met mijn Nexus. Ik heb een de linkerkant minimale screenlift en dode pixels (één losse en een 'blok' van een stuk of drie bij elkaar). Gelukkig niet geroot, anders heb je dat geklooi weer met het terugzetten.

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Super tip!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:36
Vanavond de Nexus 7 bij de MM in Eindhoven gehaald, na het aanzetten werd er binnen 5 minuten 2x een update aangeboden, eerst naar 4.1.1. en daarna naar 4.1.2. :)

Net wel een forse vastloper gehad. Ik wilde wat Currents content, die er al instaan, verwijderen. Dat trok de N7 niet, eerst liep de app vast, vervolgens liep de hele tablet vast en deed een kwartier niks meer. Via power/volume knoppen in recovery gekomen en toen gewoon voor 'Start' gekozen waarna er doorgestart werd, maar echt relaxed vond ik het niet :/

Klinkt jullie dit bekend?

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-10 14:07
Komt mij niet bekend voor in ieder geval. Ook die update naar 4.1.1 niet trouwens, die staat er toch gewoon standaard op?

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

• kepler
  • Laatst online: 22:58
MiBe schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 05:28:
Komt mij niet bekend voor in ieder geval. Ook die update naar 4.1.1 niet trouwens, die staat er toch gewoon standaard op?
Nope, ik heb ook al twee updates gehad. Ik heb ook tot nu toe (launch unit nl) twee masl een vastloper gehad. Blijft toch software :D

• Mag

Mag

RoD schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:33:
[modbreak]Discussies over garantie graag elders, niet hier.[/]
Waar dan? Wil je dat ik een apart Nexus 7 Garantie topic open?

Verwijderd

Mag schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 10:46:
[...]

Waar dan? Wil je dat ik een apart Nexus 7 Garantie topic open?
Gewoon een nieuw topic starten.

Of beter nog een topic over dit probleem op de website van Asus beginnen

• Maj-Maj
Overigens: ik heb niet echte dode pixels (als in: pikzwart zonder backlight), maar ze zijn meer donkergrijs-achtig. Meer mensen die hier last van hebben (en weten wat je eraan kan doen)?

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:03
Dat is een subpixel die blijft hangen. Ik heb er ook een, op zwart zie je een wit stipje maar bij andere kleuren niet. Er zijn apps (pixelfix) die snel alle kleuren laten zien op het scherm. Zo kan de subpixel weer geactiveerd worden.

• Maj-Maj
Hmmm, ik zie de pixel niet 'oplichten' op een zwart scherm. Is 'ie dan toch dood? En ik heb net ook Dead Pixel Fixer 20 min. aan laten staan, zonder resultaat helaas...

Verwijderd

Wat zijn de must have apps voor de nexus naast de angry birds series?

Verwijderd

THD geoptimaliseerde games zoals Dead Trigger, want dat haalt kwam gamen het meeste uit de Nexus 7.

• jagermeister

jagermeister

Ik heb geen dode pixels, maar wel minimale screenlift aan de linker kant van het scherm. Niet heel boeiend, zolang het niet verergert.

• agoNITE
  • Laatst online: 26-10 07:42
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:47:
THD geoptimaliseerde games zoals Dead Trigger, want dat haalt kwam gamen het meeste uit de Nexus 7.
Lichtelijk offtopic:
Puddle THD is dit weekend 75% off voor de mensen die deze nog willen proberen.

*klikbaar*
Afbeeldingslocatie: https://lh4.ggpht.com/7oRnosm90qAhUQxD-xRQY8XR6Zst-DqKOSNa5hRh0m-igU2yaj9CA4N06xAmuHPzBlg=w124

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 15:20
Sinds dat ik de update gedraaid heb naar 4.1.2 heb ik gemerkt dat ik een aantal problemen heb..

Ik heb de update naar 4.1.2 geforceerd en daarbij heb ik dus de gegevens gewist bij Google Services Framework. Ook heb ik de cache gewist van Google play omdat ik problemen had met het downloaden van apps. Uiteindelijk heb ik heel mijn google account moeten verwijderen omdat het nog steeds niet werkte. Gelukkig is dit niet een heel erg probleem...

Wat ik wel erg vind dat ik geen signaal heb met wifi, ik moet hem een aantal keer uitzetten en hierna handmatig laten connecten wil hij het doen. Ook merk ik dat internet erg traag is.. Dit weet ik omdat ik het heb vergeleken met de N7 van men ouders, die werkt lekker snel en heeft gewoon 4 streepjes bij de wifi..

Ik wil de tablet eigenlijk niet resetten omdat ik er verschillende games erop heb geinstalleerd staan, als ik hem namelijk reset moet ik helemaal opnieuw beginnen

Weet iemand een oplossing?

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-10 22:12
Je kan via ADB hem backuppen en restoren zonder root, dus dat zou een oplossing kunnen zijn.

Over die WiFi-bug, ik had last van ongeveer hetzelfde. Na het verbinden deed hij het even, maar daarna viel het internet weg of erg traag(ook al was hij nog verbonden). Door wifi opnieuw aan te zetten was dat probleem opgelost.
Dit heb ik opgelost door in de router WPA2 Mixed te veranderen naar WPA2 personal, en de range van Auto(20 or 40 Mhz) te veranderen naar 20 Mhz. Daarna moest ik even opnieuw de gegevens invullen, maar sindsdien heb ik geen problemen meer gehad dat de verbinding wegviel.

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:47:
Ik heb volgende games welke perfect werken:
- GTA3*
- Dead Trigger
- Mass Effect
- Dead Space
- Dark Meadow (aanrader)
- Plague Inc.
- Wild Blood

*Bij dit spel wil het geluid om de een of andere reden niet werken. Ik ben trouwens nog op 4.1.1

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:53
killerbie schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:39:
[...]

- GTA3*
- Dead Trigger
- Mass Effect
- Dead Space
- Dark Meadow (aanrader)
- Plague Inc.
- Wild Blood

*Bij dit spel wil het geluid om de een of andere reden niet werken. Ik ben trouwens nog op 4.1.1
Bij mij werkte het geluid van GTA3 op 4.1.1 gewoon hoor

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 23:43
jagermeister schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:09:
Ik heb geen dode pixels, maar wel minimale screenlift aan de linker kant van het scherm. Niet heel boeiend, zolang het niet verergert.
Heb dat ook en om eerlijk te zijn, ik zou het niet opgemerkt hebben moest ik er nooit over gelezen hebben.

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 17:59

LoneWolf

Just a Byte

Mijn 1e had uit de doos al vingerafdrukken op het scherm, en een zware beschadiging aan de bezel, dus heb ik dus omgeruild, de nexus die ik nu heb heeft wel iets screenlift links, maar valt mee, ga hem er niet voor omruilen nog.
Verder een heerlijk ding, ben een ipad 3 gewend, maar dit valt absoluut niet tegen qua scherm en snelheid.
Heb hem overigens gekocht om wat meer van android weer te leren, heb vroeger een htc Hero gehad, maar dit is al weer een heel verschil.
Voor dit geld een blijvertje denk ik, ook handig als vriendinlief de ipad in gebruik heeft voor spelletjes :+

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Pizzalucht

Snotneus.

killerbie schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:39:
[...]

- GTA3*
- Dead Trigger
- Mass Effect
- Dead Space
- Dark Meadow (aanrader)
- Plague Inc.
- Wild Blood

Bij mij werkt het geluid ook niet in GTA3, ik zit op 4.1.2
Yep this happened to me when the extra files download failed half way through. Looked like it was working fine but no sound at all. I had to uninstall it and start again. The extra files download seems to be horribly programmed, and won't work in the background or even if the screen turns off so I had to set my screen to only turn off after 30 mins and just leave it running.
en
first time thru - download got to 60%, I pressed the home button, went back to the game, it launched as if the DL finished and I had no sound but everything else worked.

I contacted Rockstar Customer Support and they only offered a refund and said its not a supported device. However, I found a way to get it working perfectly:

1) Clear data of GTA III in App Settings
2) Make sure in Developer options that the option to keep screen awake while charging is checked
3) Make sure your device is plugged in
4) Open up GTA III app and let it complete its DL uninterrupted. Do not touch your tablet. Be patient and when its finally done, launch the game and you're good to go
Even proberen :)

[ Voor 59% gewijzigd door Pizzalucht op 14-10-2012 23:28 ]

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-10 14:38
Ik kom net terug van vakantie.
Voor de vakantie heb ik een USB 3.0 Stick van 64Gb gekocht.
Hier wat films opgezet (o.a. The Avengers, Thor, Hunger Games, Memento, enz)
Alle werkte vlekkenloos met StickMount op NTFS-formaat en DTS geluid.
Hij geeft aan dat DTS niet ondersteund wordt en ik kon bij alle films (met uitzondering van Memento)
en andere geluidsspoor aanzetten waardoor ik heerlijk op mijn vlucht film kon kijken.
Top ding en nog niks op aan te merken. Kwam terug en zette de WiFi aan en kreeg direct 4.1.2.

Verwijderd

DTS werkt niet vanwege licentie problemen, dus het is uit MXPlayer enzo eruit gehaald, maar je kunt wel gewoon DTS geluid hebben als je zo'n externe ffmpeg foldertje hebt waar DTS wel mee werkt.

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 23:43
Net een 720p MKV video geprobeerd in 10-bit. Speelt schokkerig af in MX player. 8-bit videos werken wel vlekkeloos, mits software rendering is aangezet.

Toch wel jammer aangezien veel recente videos die ik download in 10-bit is. Hoop dat dit softwarematig is op te lossen ooit.

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:10
Hoi!

Heb nu ook de Nexus7, loop tegen één ding aan wat ik frapant vind. Bij de facebook-app op m'n Samsung Galaxy III worden alle foto's gesynct naar m'n telefoon zodat je ze ook offline kunt browsen. Ik wil dit ook graag op m'n Nexus maar daar werkt dit niet en kan ik de optie ook niet vinden. Zijn er mensen die dit wél voor elkaar hebben gekregen zonder extra apps uit de playstore? :-)

Verwijderd

Rezk schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:13:
Net een 720p MKV video geprobeerd in 10-bit. Speelt schokkerig af in MX player. 8-bit videos werken wel vlekkeloos, mits software rendering is aangezet.

Toch wel jammer aangezien veel recente videos die ik download in 10-bit is. Hoop dat dit softwarematig is op te lossen ooit.
Dat ligt toch echt aan jou video player dan.

in dit forum kun je terug lezen dat de Nexus zelfs 1080p kan decoderen zonder probleem

• ascent
RetroTycoon schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:42:
[...]

Je kunt 'm sideloaden en dan schaalt inderdaad video in portret-modus slecht. In landschap-modus is er weinig aan de hand. Als je dit wilt kun je op je Android-phone de app installeren en met ES File Explorer er weer uittrekken en dan op je tablet zetten.
http://forum.xda-develope...p?p=32823302#post32823302

• KngfCnns
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:31:
[...]

Dat ligt toch echt aan jou video player dan.

in dit forum kun je terug lezen dat de Nexus zelfs 1080p kan decoderen zonder probleem
Het gaat hier om 10 bit mkv's. Ik heb nog geen nexus 7 maar zoekresultaten gaven aan dat die nog niet vlekkeloos zijn af te spelen. Zie ook hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1769025.

"[no lag, just those minor distortions]"

[ Voor 5% gewijzigd door KngfCnns op 15-10-2012 12:30 ]

• steffex
Zijn er meer mensen die issues hebben GPS signaal verkrijgen? Ik heb al lopen zoeken, maar kom voornamelijk issues met 4.1 tegen bij nexus smartphones.

GPS staat aan. Als ik dan locatie probeer op te vragen duurt het heel lang en dan zegt google maps dat location tijdelijk onbeschikbaar is.

is het een hardware issue?

• ascent
Hmm ik heb ook het "clear data" stukje gedaan om de update naar 4.1.2 te forceren -- maybe not such a good idea after all: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1937183

Zoals de thread al aangeeft kun je bijv. niet meer vanaf google play installeren naar je Nexus7 toe..
Pagina: 1 ... 20 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)