Bij mij werkt het niet via mijn Galaxy Nexus (4.1.1) <-> Nexus 7: Mijn telefoon geeft aan dat hij aan het tetheren is, ook wordt op zowel mijn telefoon als de Nexus 7 het BT icoontje blauw. Alle verbindingen timen alleen uit.Quad schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:40:
[...]
Mijn WiFi hotspot is voor andere zaken geconfigureerd. Niet hidden SSID etc.
Bluetooth staat altijd aan op mijn HOX, samen met de Hotspot, en is voor mij snelste verbinding nu om te maken.
Snel genoeg in elk geval om vlot de FP van Tweakers te tonen bijvoorbeeld.
TuneIn werkt ook nog wel (radio app).
Verwijderd
Controleer de bitrate en fps voor de video.Dubrillion schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:05:
[...]
Afleveringen van series download ik sowieso in 720p
En voor de audio, codec en samplerate.
Je kan dit onder andere doen met met mediainfo
Jammer dat hij als niet compatible wordt weergegeven.sanderdw schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:05:
Met BS player lukt het me om een 1080p film inc ondertiteling draadloos van een nas te streamen (SMB). Met de overige players lukt me dat weer niet.
Moet ik een apktje opzoeken.
Edit: Komt omdat DPI is aangepast.
[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 10-09-2012 15:16 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Vreemd, ik kan hem gewoon installeren van de Market? (Stock android)
Ik heb m'n Nexus 7 nu 6 dagen en ik heb er de volgende twee issues mee:
De linkerkant van het scherm voelt los, iets dat volgens het XDA developers forum een veel voorkomend geval is. Er zit gewoon voelbaar speling tussen de rand van het scherm en het glas.
M'n volgende issue had ik een paar uur geleden, ik hoop dat ik me niet zorgen maak om niks. Ik zat in de bibliotheek op hun gratis WiFi netwerk ongeveer twee uur te browsen, nieuwe apps te installeren, redditen etc., toen ik opeens geen verbinding meer kon maken. Het WiFi signaal icoontje zat soms op 1, meestal op 2 streepjes (van de 3) maar ik kon nauwelijks internet pagina's openen en m'n apps met internetverbinding deden het ook niet.
Geen probleem, dacht ik: ik maak opnieuw verbinding met het netwerk en accepteer de gratis WiFi termen weer opnieuw. Mja, daarna werkte het nog steeds niet en dacht ik dat rebooten van de N7 misschien zou helpen. Maar daarna wilde ie niet meer aan.
Terug thuis heb ik 'm aan de PC gehangen maar gaf ie nog steeds geen geluid of melding op het scherm, m'n Windows 7 pc gaf zelfs aan dat ie de driver niet wilde installeren want verbinding met apparaat was mislukt. Nu heb ik net de recovery mode (?!) opgezocht, ben een iOS apparaat gewend, dus dacht dat N7 het ook wel zou hebben, door de power en allebei de volume knoppen in te houden. Hij gaat weer aan, en lijkt weer normaal het te doen.
Nu heb ik zoiets ook meegemaakt met een iTouch apparaat van een jaar geleden. Het WiFi deed het sporadisch niet en toen opeens was ie dood. Kan ik aannemen dat het aan software en/of bugs ligt of dat het apparaat te heet werd na twee uur continu gebruik? Of ligt het aan iets heel anders?
Ik kan sowieso voor de 'losse' linkerkant m'n N7 terug sturen maar zoveel last heb ik er niet van. Maar als WiFi sporadisch niet werkt heb ik er natuurlijk niets aan. Wat zouden jullie doen?
De linkerkant van het scherm voelt los, iets dat volgens het XDA developers forum een veel voorkomend geval is. Er zit gewoon voelbaar speling tussen de rand van het scherm en het glas.
M'n volgende issue had ik een paar uur geleden, ik hoop dat ik me niet zorgen maak om niks. Ik zat in de bibliotheek op hun gratis WiFi netwerk ongeveer twee uur te browsen, nieuwe apps te installeren, redditen etc., toen ik opeens geen verbinding meer kon maken. Het WiFi signaal icoontje zat soms op 1, meestal op 2 streepjes (van de 3) maar ik kon nauwelijks internet pagina's openen en m'n apps met internetverbinding deden het ook niet.
Geen probleem, dacht ik: ik maak opnieuw verbinding met het netwerk en accepteer de gratis WiFi termen weer opnieuw. Mja, daarna werkte het nog steeds niet en dacht ik dat rebooten van de N7 misschien zou helpen. Maar daarna wilde ie niet meer aan.
Terug thuis heb ik 'm aan de PC gehangen maar gaf ie nog steeds geen geluid of melding op het scherm, m'n Windows 7 pc gaf zelfs aan dat ie de driver niet wilde installeren want verbinding met apparaat was mislukt. Nu heb ik net de recovery mode (?!) opgezocht, ben een iOS apparaat gewend, dus dacht dat N7 het ook wel zou hebben, door de power en allebei de volume knoppen in te houden. Hij gaat weer aan, en lijkt weer normaal het te doen.
Nu heb ik zoiets ook meegemaakt met een iTouch apparaat van een jaar geleden. Het WiFi deed het sporadisch niet en toen opeens was ie dood. Kan ik aannemen dat het aan software en/of bugs ligt of dat het apparaat te heet werd na twee uur continu gebruik? Of ligt het aan iets heel anders?
Ik kan sowieso voor de 'losse' linkerkant m'n N7 terug sturen maar zoveel last heb ik er niet van. Maar als WiFi sporadisch niet werkt heb ik er natuurlijk niets aan. Wat zouden jullie doen?
Welke versie van Android draai je? Geroot? Als hij helemaal stock 4.1.1 is, dan zou ik hem lekker terugsturen/omruilen.Blaim schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:08:
Ik heb m'n Nexus 7 nu 6 dagen en ik heb er de volgende twee issues mee:
Mocht je dat liever niet willen zou je een factory reset kunnen overwegen, maar let wel; je bent alles dan kwijt (wat niet in een cloud zit).
Mja heb wel ge-update naar 4.1.1. en (nog) niet geroot. Ik ga Dynabyte eens mailen om te vragen hoe snel zij een nieuwe voor me hebben, voelt toch niet helemaal lekker.zAo schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:12:
[...]
Welke versie van Android draai je? Geroot? Als hij helemaal stock 4.1.1 is, dan zou ik hem lekker terugsturen/omruilen.
Mocht je dat liever niet willen zou je een factory reset kunnen overwegen, maar let wel; je bent alles dan kwijt (wat niet in een cloud zit).
nee niet echt want ik zie het ook niet. zelfs de app Bavaria: Rondje bier staat er niet insanderdw schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:14:
Vreemd, ik kan hem gewoon installeren van de Market? (Stock android)
[ Voor 6% gewijzigd door psyy138 op 10-09-2012 16:31 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
Zijn er niet meer mensen hier die hetzelfde ervaren met hun N7?cordonbleu schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:24:
[...]
Toen ik mijn N7 net uit de doos haalde had ik dit probleem nog niet. Maar de volgende dag heb ik hier weer even op gecontroleerd en toen viel het mij op dat het scherm links in het midden iets boven de bezel uitkomt. Als ik druk uitoefen op dat gedeelte van het scherm hoor ik ook het klikkende geluid van de lijm waarmee het scherm vastzit.
Het probleem lijkt mij nog niet echt hinderlijk te zijn, aangezien ik verder geen problemen heb met het scherm. Toch was ik nieuwsgierig en heb ik de backcover los gehaald om eens binnenin te kijken. Blijkt dat er aan de linkerkant van het scherm 2 schroefjes missen. Ik vind dit toch wel vreemd. Zie ook: http://forum.xda-develope...ead.php?t=1863411&page=10 Maar ik lees ook dat het monteren van extra schroefjes het probleem niet verhelpt...
De overige schroeven heb ik geprobeerd aan te draaien, maar die zitten allemaal goed vast. Na het terug vast klikken van de backcover is het probleem even verholpen. Maar na verloop van tijd komt het weer terug en komt de linkerkant weer iets boven de bezel uit.
Meer mensen met dit probleem?
Verwijderd
Als die wifi het eerst wel werkt en dan niet in de bibliotheek dan is dat probleem ook weer op te lossen imho.Blaim schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:15:
[...]
Mja heb wel ge-update naar 4.1.1. en (nog) niet geroot. Ik ga Dynabyte eens mailen om te vragen hoe snel zij een nieuwe voor me hebben, voelt toch niet helemaal lekker.
Als je backplate los zit dan zou ik hem altijd RMA sturen wat dan ook...
Ondersteunt de tablet geen meerdere user account dan (zoals Windows)?Almo86 schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:44:
Weet niet of je dat wel wil, al je berichten worden naar 2 locaties verstuurd. Dan ben je een x niet thuis en kan de rest je chat lezen. Hmm lijkt mij niet prettig.
Dat lijkt me een flink nadeel.
[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-09-2012 16:53 ]
Ik heb mijne even gecheckt en het scherm ligt aan alle randen er gewoon lager in. (bij me Galaxy Nexus ligt hij ook niet overal even diep). Hij voelt ook niet los oid als ik er op druk (ga ik natuurlijk niet te hard proberen). Mijne komt trouwens uit Amerika.cordonbleu schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:27:
[...]
Zijn er niet meer mensen hier die hetzelfde ervaren met hun N7?
Als je er echt las van hebt gewoon terug gaan..
Voor de rest is die nog prima in orde
Ik heb er nog geen problemen mee in de zin van functionaliteit. Maar als ik druk zet op de linkerkant van het scherm hoor ik wel het bekende klikkende geluid. Het scherm ligt na het aandrukken weer even goed, maar na een tijdje komt hij weer omhoog.
Het is echter minimaal en zoals ik al zei merk ik er nog geen bijwerkingen van (behalve het klikgeluid bij druk zetten), dus ik hoef me er denk ik niet echt druk om te maken dat ik er problemen mee ga krijgen?
Het is echter minimaal en zoals ik al zei merk ik er nog geen bijwerkingen van (behalve het klikgeluid bij druk zetten), dus ik hoef me er denk ik niet echt druk om te maken dat ik er problemen mee ga krijgen?
Ik heb hier helaas ook last vancordonbleu schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:27:
[...]
Zijn er niet meer mensen hier die hetzelfde ervaren met hun N7?
Nee, ben het denk ik ook niet van plan tot ik echt problemen krijg.
Misschien dat ik dit eens ga proberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1800418
Iemand ervaring hiermee?
Edit: Ik vroeg het al eerder, maar zijn er hier ook mensen die net zoals ik 2 schroefjes missen aan de linkerkant? Misschien is dit met opzet door Asus gedaan. (Omdat ze misschien dachten dat dit het probleem op zou lossen?)
Misschien dat ik dit eens ga proberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1800418
Iemand ervaring hiermee?
Edit: Ik vroeg het al eerder, maar zijn er hier ook mensen die net zoals ik 2 schroefjes missen aan de linkerkant? Misschien is dit met opzet door Asus gedaan. (Omdat ze misschien dachten dat dit het probleem op zou lossen?)
[ Voor 37% gewijzigd door cordonbleu op 10-09-2012 17:19 ]
Na afsluiten moet je de power button 10 sec ingedrukt houden om hem weer aan de praat te krijgen, is dat normaal?
Verwijderd
Nee dat is niet normaal.B4tman_DH schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:18:
Na afsluiten moet je de power button 10 sec ingedrukt houden om hem weer aan de praat te krijgen, is dat normaal?
Hoe kom je er eigenlijk bij om die knop 10 seconden in t drukken?
Ik heb van de bovenstaande issues nergens last van. Volgens mij hebben we allemaal dezelfde versie C80K. Moet wel zeggen dat het touchscreen soms niet goed werkt. Dan moet ik wat langer drukken wil hij de touch registreren. Een reboot helpt dan (als hij al lang aanstaat). Schijnt een bekend euvel te zijn en wellicht wordt dit opgelost dmv een firmware update.
Hier een voorbeeldje op YT:
YouTube: Nexus 7 Screen Defect#!
Hier een voorbeeldje op YT:
YouTube: Nexus 7 Screen Defect#!
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Heb ik gevonden ergens op internet. Het leek me al niet normaal maar het werkte welVerwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:37:
[...]
Nee dat is niet normaal.
Hoe kom je er eigenlijk bij om die knop 10 seconden in t drukken?
Dat is niet meer, dan 'm resetten.
Dus mocht íe eens vastlopen, krijg je 'm zo weer aan de gang...
Dus mocht íe eens vastlopen, krijg je 'm zo weer aan de gang...
Verwijderd
Google Nexus 7 - Rooten en Custom ROM's
Jullie kunnen hier gaan discussiëren over rooten en custom roms, ik zag dat dit topic er nog niet was dus heb hem even aangemaakt.
Ik krijg die Nexus 7 niet aan, ben ik puur ongeduldig? Want als ik hem aan me pc koppel dan word de verwisselbare media aan gekoppeld.
Ik heb een keer het begin scherm in beeld gehad, en ik heb hem aangeraakt en hoorde geluid maar beeld krijg ik niet.
Heb van alles geprobeerd en bij opstarten is er beeld en ik kan screenshots maken, maar het beeld is uit blijkbaar, nu probeer ik hem een factory reset te geven maar dat gaat ook niet zo makkelijk.
Jullie kunnen hier gaan discussiëren over rooten en custom roms, ik zag dat dit topic er nog niet was dus heb hem even aangemaakt.
Ik krijg die Nexus 7 niet aan, ben ik puur ongeduldig? Want als ik hem aan me pc koppel dan word de verwisselbare media aan gekoppeld.
Ik heb een keer het begin scherm in beeld gehad, en ik heb hem aangeraakt en hoorde geluid maar beeld krijg ik niet.
Heb van alles geprobeerd en bij opstarten is er beeld en ik kan screenshots maken, maar het beeld is uit blijkbaar, nu probeer ik hem een factory reset te geven maar dat gaat ook niet zo makkelijk.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 21:32 ]
Hier hetzelfde probleem. Ik krijg hem zeer lastig weer aan de praat. Probeer elke keer van alles, lang indrukken, kort indrukken. En na een poosje heb ik vaak geluk dat ik weer beeld krijg. Errug irritant dit. Durf hem bijna niet meer uit te zetten.Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:05:
Verwijderd
Wat werkte bij jou om weer beeld te krijgen? Ik dacht eerst okay misschien moet ie langer opladen, maja zo'n tablet zou je toch al direct moeten kunnen gebruiken.rudyhattem schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:40:
[...]
Hier hetzelfde probleem. Ik krijg hem zeer lastig weer aan de praat. Probeer elke keer van alles, lang indrukken, kort indrukken. En na een poosje heb ik vaak geluk dat ik weer beeld krijg. Errug irritant dit. Durf hem bijna niet meer uit te zetten.
Ik heb dus een keer wel gewoon beeld gehad, maar toen ik weer eens herstarte geen beeld, maar ik kan screenshots maken dus hij start wel op. Ik ben met het probleem in iedere geval niet happy en als ik dat ding vanavond niet aan de praat krijg dan ga ik morgen vroeg direct terug naar de MediaMarkt.
sja, lang indrukken, kort indrukken een paar keer achter elkaar en dan heb ik elke keer geluk. Heb ook ergens gelezen dat je het scherm niet op automatisch moet zetten (helderheid) maar dat maakt bij mij niets uit.Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:45:
[...]
Wat werkte bij jou om weer beeld te krijgen? Ik dacht eerst okay misschien moet ie langer opladen, maja zo'n tablet zou je toch al direct moeten kunnen gebruiken.
Ik heb dus een keer wel gewoon beeld gehad, maar toen ik weer eens herstarte geen beeld, maar ik kan screenshots maken dus hij start wel op. Ik ben met het probleem in iedere geval niet happy en als ik dat ding vanavond niet aan de praat krijg dan ga ik morgen vroeg direct terug naar de MediaMarkt.
http://www.androidcentral...oot-check-auto-brightness
[ Voor 5% gewijzigd door rudyhattem op 10-09-2012 21:53 ]
Verwijderd
Ik zou hem in iedere geval een hard reset geven als dat lukt, maar het scherm doet het wel in iedere geval waarom hij op zwart blijft is me onduidelijk.
http://compl3x.wordpress....us-7-and-how-to-fix-them/
Hier worden ook problemen besproken.
En ik heb het dus opgelost, het beeld was wel degelijk aan maar je moet er met licht op schijnen en het schijnt inderdaad dat auto helderheid problemen heeft.
En ik heb het dus opgelost, het beeld was wel degelijk aan maar je moet er met licht op schijnen en het schijnt inderdaad dat auto helderheid problemen heeft.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 22:11 ]
ik heb hem niet op auto staan en krijg hem nauwelijks aan. Hoe maak je eigenlijk een foto? (schermdump)Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:56:
Ik zou hem in iedere geval een hard reset geven als dat lukt, maar het scherm doet het wel in iedere geval waarom hij op zwart blijft is me onduidelijk.
Verwijderd
powerknop en onderste knop. Je moet helderheid zelf instellen. Bij mij werkt de tablet nu, is dus een bug.
Is inderdaad bewust door Asus weggelaten, dit om de screen-lift te (proberen) voorkomen. Volgens mij alleen in de 80 serie.cordonbleu schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:12:
Nee, ben het denk ik ook niet van plan tot ik echt problemen krijg.
Iemand ervaring hiermee?
bij mij dus nog niet. Hoe lang druk je de knop eigenlijk in op hem in te schakelen?Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:18:
powerknop en onderste knop. Je moet helderheid zelf instellen. Bij mij werkt de tablet nu, is dus een bug.
Ik heb sinds vandaag last van het flickr probleem....
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Dan is het backlight dus uit...Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:56:
Verwijderd
Ja dat zal het zijn inderdaad.Olaf van der Spek schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:36:
[...]
Dan is het backlight dus uit...
Ze omschrijven het daar ook.Whilst it’s obviously simple to just turn off the auto-brightness, the larger issue with this is that auto-brightness is used during the initial setup of the Nexus 7. Thus, during setup, you may need to shine a light on the device.
wat is het flickr probleem?vandermark schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:35:
Ik heb sinds vandaag last van het flickr probleem....
Verwijderd
Ik heb net de 4.1.1 update uitgevoerd en hij zou herstarten maar toen gebeurde er niks en ik dat ding weer aan zetten en nu blijft ie hangen bij het Google logo.
http://support.google.com...r.py?hl=en&answer=2668187
Ik heb dit gevolgd maar iets gaat fout ik kom niet in de recovery. Denk dat ik nog wat stapjes over hoofd gezien heb, want fastboot zou wel gewoon werken moeten geloof ik, maja ik zie net ik heb de USB driver niet geïnstalleerd.
http://support.google.com...r.py?hl=en&answer=2668187
Ik heb dit gevolgd maar iets gaat fout ik kom niet in de recovery. Denk dat ik nog wat stapjes over hoofd gezien heb, want fastboot zou wel gewoon werken moeten geloof ik, maja ik zie net ik heb de USB driver niet geïnstalleerd.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 23:40 ]
Zit je wel in de bootloader? Ik neem aan dat je hem wel unlocked (zo ja >> customROM topic), zo nee dan is dat even handiger
.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Ja ik zit daar, het was de USB driver die ik nodig had, nu heb ik de boatloader unlocked en ben ik me de firmware het flashen.
Denk dat ik zo maar een en andere in custom rom topic hierover ga delen want die is ook interessant voor andere om te weten.
Zo ik heb het weer gefixed.
Denk dat ik zo maar een en andere in custom rom topic hierover ga delen want die is ook interessant voor andere om te weten.
Zo ik heb het weer gefixed.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 00:12 ]
Verwijderd
Verwijderd in "Google Nexus 7-Tablet"B4tman_DH schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:18:
Verwijderd
Dat Jellybean ziet er op Google Nexus 7 echt goed uit, maar zover ik kan zien gebruikt het de phablet interface, ik snap die keuze op zich wel.
Tot zover ben ik erg tevreden met de Nexus 7 ondanks wat bugs en andere foutjes, het beeldscherm ziet namelijk ook heel mooi uit.
Jammer dat ik weinig tijd heb, dus morgen verder spelen. In landscape vind ik dat websites goed worden weergeven.
Tot zover ben ik erg tevreden met de Nexus 7 ondanks wat bugs en andere foutjes, het beeldscherm ziet namelijk ook heel mooi uit.
Jammer dat ik weinig tijd heb, dus morgen verder spelen. In landscape vind ik dat websites goed worden weergeven.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 00:37 ]
Gisteren even gerommeld met de .MKV bestanden. Nieuwe USB-Stick gebruikt (USB 3.0 maar dat zal niet schelen denk ik) Nu krijg ik ze wel aan de praat en lijken ze goed te werken. Zowel in VPlayer als in MX player pro lijken ze te werken. Ik hou jullie op de hoogte.
Zowel ik als me vriendin hebben geen last van rare dingen in het display voor zover ik weet.
Zowel ik als me vriendin hebben geen last van rare dingen in het display voor zover ik weet.
Dat mijn scherm raar flikkerde en soms op zwart ging, erg irritant tijdens een vergadering waar ik al mijn stukken las op de N7
Oplossing is auto-brightness uitzetten, hoop dat ze nog wel met oplossing hiervoor komen...
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Verwijderd
Ik moet zeggen scherm is werkelijk erg mooi en de tablet reageert zeer vloeiend en games werken zeer goed, ik heb Dead Trigger erop gezet en verschil tussen mijn HTC Evo 3D en de Nexus 7 is dan goed zichtbaar.
Ik moet nog een beetje eraan wennen, maar de tablet is inderdaad niet te zwaar en hij ligt in portret modus lekker in de hand.
Ik merk wel dat ik behoorlijk verwend ben met mijn HTC Evo 3D want bepaalde apps die er standaard op staan zoals de klok heeft naast een klok alleen een alarm functie.
Ik moet nog een beetje eraan wennen, maar de tablet is inderdaad niet te zwaar en hij ligt in portret modus lekker in de hand.
Ik merk wel dat ik behoorlijk verwend ben met mijn HTC Evo 3D want bepaalde apps die er standaard op staan zoals de klok heeft naast een klok alleen een alarm functie.
Verwijderd
Zetten jullie ook de Nexus 7 uit als je hem een tijd niet gebruikt of locken jullie alleen het scherm?
Verwijderd
Dit heb je ook op de Asus Transformer en Asus Transformer Prime. Hier was ook de oplossing om auto-brightness uit te zetten. Dus ik denk niet dat er snel een oplossing voor komt.vandermark schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:11:
[...]
Dat mijn scherm raar flikkerde en soms op zwart ging, erg irritant tijdens een vergadering waar ik al mijn stukken las op de N7![]()
Oplossing is auto-brightness uitzetten, hoop dat ze nog wel met oplossing hiervoor komen...
Ik zet hem nooit uit. Ik lock hem zelfs niet eens meer. Ik heb een hoesje met sleep/wake up functie. Dus als ik hoesje dichtklap, dan gaat display uit en dat is het dan.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:33:
Zetten jullie ook de Nexus 7 uit als je hem een tijd niet gebruikt of locken jullie alleen het scherm?
Wel laat ik via Auto Airplane mode mijn wifi uitzetten (als display uit gaat) en elke nacht laat ik hem rebooten.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 09:37 ]
Het viel me op dat de Nexus wel erg snel leegloopt tijdens standby. Had hem een paar dagen niet gebruikt en toen ik hem gisteren wilde pakken was hij helemaal leeg.
Als ik naar de specs kijk klopt dat ook wel; 300 uur standby, dus 12 dagen als hij helemaal vol geladen is. Bij de iPad is dat ongeveer een maand. Niet te lang wegleggen dus, die Nexus!
Als ik naar de specs kijk klopt dat ook wel; 300 uur standby, dus 12 dagen als hij helemaal vol geladen is. Bij de iPad is dat ongeveer een maand. Niet te lang wegleggen dus, die Nexus!
ik doe zelf 3 dagen met de tablet ongeveer, dus dat vind ik vreemd en dan gewoon met de wifi aan.Klaassie schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:41:
Het viel me op dat de Nexus wel erg snel leegloopt tijdens standby. Had hem een paar dagen niet gebruikt en toen ik hem gisteren wilde pakken was hij helemaal leeg.
Battery reborn widget geeft dit trouwens heel goed weer.
Google Play: Battery Widget? Reborn! (BETA)
verder heb ik ook nog steeds geen mankementen gevonden met mijn tablet.
[ Voor 3% gewijzigd door psyy138 op 11-09-2012 09:45 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
Verwijderd
De opstarttijd van de Nexus is vrij kort dus gewoon elke avond uitzetten imho.
Bovendien loopt de batterij leeg omdat je wifi actief blijft, dit kun je aanpassen in de instellingen.
Bovendien loopt de batterij leeg omdat je wifi actief blijft, dit kun je aanpassen in de instellingen.
Heb hem nu 3 dagen aanstaan en hij heeft pas 57% gebruikt, inclusief gebruik van wifi, mp3 afspelen, boeken lezen etc.
Koekoek!
Dit viel me inderdaad ook tegen. Na twee dagen moest 'ie alweer aan de speen. En ik heb echt geen tijd (helaas) om er 24 uur per dag mee te spelen. In standby lijkt het hard te gaan. Ik heb ervaring dat de iPad zo weken bruikbaar was met af en toe (dagelijks) gebruik.Klaassie schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:41:
En ik zet ook messengers e.d. uit zodat die de wifi niet aan houden in de slaap.
Zijn er onbewust andere apps die dat ook doen? Zo'n weer app bijvoorbeerd van de weather channel.
Er mag wel een blacklist komen van notoire batterijslurpende apps
Het wil ook helpen je wifi in standby mode uit te zetten, scheelde bij mij enorm veel qua batterij verbruik.
iets met lenzen
Verwijderd
De batterij behaald ook pas zijn maximale capaciteit naar 3 keer volledig opladen.
De tablet is net een week uit in Nederland en als je hem een paar dagen niet gebruikt dan heb je hem ook nog niet 3 keer opgeladen...
De tablet is net een week uit in Nederland en als je hem een paar dagen niet gebruikt dan heb je hem ook nog niet 3 keer opgeladen...
Maar dan mis je wel de handige push notificaties, bijvoorbeeld van Gmail en dergelijkeMorpheus_at_work schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:32:
Het wil ook helpen je wifi in standby mode uit te zetten, scheelde bij mij enorm veel qua batterij verbruik.
'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...
geen probleem met de batterij, gaat hier 4-5 dagen mee met redelijk gebruik.
Push notificaties e.d. kunnen mij persoonlijk niet interesseren, daar heb ik dan juist weer een telefoon voor
Push notificaties e.d. kunnen mij persoonlijk niet interesseren, daar heb ik dan juist weer een telefoon voor
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Verwijderd
Die krijg je wel binnen op je telefoon die toch standby staat. En dan is het moment om de wifi op de tablet aan te zetten als dat nodig ismbroeders schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:00:
[...]
Maar dan mis je wel de handige push notificaties, bijvoorbeeld van Gmail en dergelijkeBatterij verbruik -zeker in standby- vind ik eigenlijk best nog wel meevallen. Zelfs met wat extra zaken die op de achtergrond syncen. En mee eens, pas na een aantal (ik denk zelfs nog wel iets meer dan 3) cycles kun je pas echt iets over de accuduur zeggen :-)
[edit: cypher21 was me dus net voor.]
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 13:20 ]
Verwijderd
Bovendien zullen de specificaties die opgegeven zijn door Asus met betrekking tot de accu niet heel veel afwijken met de werkelijkheid. Hooguit 10%mbroeders schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:00:
[...]
Maar dan mis je wel de handige push notificaties, bijvoorbeeld van Gmail en dergelijkeBatterij verbruik -zeker in standby- vind ik eigenlijk best nog wel meevallen. Zelfs met wat extra zaken die op de achtergrond syncen. En mee eens, pas na een aantal (ik denk zelfs nog wel iets meer dan 3) cycles kun je pas echt iets over de accuduur zeggen :-)
Die tolerantie zie je bij alle producten terug komen.
Het voordeel van het Android platform is dat je juist wat te kiezen hebt. Je kan voor een kleine, grote, zware, lichten, dure, goedkope, energiezuinige, nieuwste hardware technologie en nieuwste software technologie gaan of een met mooie gebalanceerde technisch specificaties.
In slider, clam shell of tablet uitvoering.
Of je koopt gewoon een Ipad dan hoef je geen keuze te maken zowel bij de aanschaf als bij het gebruik ervan.
Appel heeft de keuzes al gemaakt voor jou... ipad
Ik ben ook benieuwd of DTS voor 720p mkv bestanden afgespeeld kunnen worden op de Nexus 7. Bijvoorbeeld scene releases: The.Avengers.2012.720p.BluRay.x264-REFiNED
BSplayer schijnt er geen problemen mee te hebben.
Iemand die dit kan bevestigen dat dit kan?
Ziet dat er toch een post in dit topic is dat erop ingaat. Berichten zijn tegenstrijdig. Kan niemand 720p dts afspelen? Of alleen Dubrillion?
Ziet dat er toch een post in dit topic is dat erop ingaat. Berichten zijn tegenstrijdig. Kan niemand 720p dts afspelen? Of alleen Dubrillion?
[ Voor 23% gewijzigd door Ruvetuve op 11-09-2012 13:52 . Reden: added ]
Verwijderd
Dat heeft dan niks met de Nexus te maken maar meer met BSplayer.Ruvetuve schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:39:
Ik ben ook benieuwd of DTS voor 720p mkv bestanden afgespeeld kunnen worden op de Nexus 7. Bijvoorbeeld scene releases: The.Avengers.2012.720p.BluRay.x264-REFiNED
Nexus heeft stereo speakers on-board en geen HDMI dus het is nuteloos om DTS te kunnen afspelen.
Het verspilt enkel bandbreedte en extra batterij die bestanden.
Je kan beter een 720P avi video met ac3 geluid downloaden
Helaas zijn die er zo goed als niet meer. Alles komt in mkv DTS.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:52:
[...]
Dat heeft dan niks met de Nexus te maken maar meer met BSplayer.
Nexus heeft stereo speakers on-board en geen HDMI dus het is nuteloos om DTS te kunnen afspelen.
Het verspilt enkel bandbreedte en extra batterij die bestanden.
Je kan beter een 720P avi video met ac3 geluid downloaden
Het zit hem dus in de mediaspeler. Nu een kwestie van wachten tot er één komt met DTS ondersteuning? Tot die tijd dan dvdrips en bdrips
Verwijderd
Doe eens een zoekopdracht naar "720p The Avengers"Ruvetuve schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:55:
[...]
Helaas zijn die er zo goed als niet meer. Alles komt in mkv DTS.
Het zit hem dus in de mediaspeler. Nu een kwestie van wachten tot er één komt met DTS ondersteuning? Tot die tijd dan dvdrips en bdrips
Die .mkv bestanden zijn nog steeds een rip van het origineel.
Ze hebben die geript naar een dvd formaat (4400MB)
Het beeldscherm van de Nexus 7 is te klein om alle details te kunnen zien.
Bovendien kun je 3 keer zoveel van die films op je Nexus kwijt. (1,4GB vs. 4,4GB)
Verbruikt het een stuk minder batterij om die bestanden af te spelen.
Ben ik 100% met je eens, gaat mij puur om de DTS codec, kan/wordt die ondersteund nu/in de toekomst.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:07:
[...]
Doe eens een zoekopdracht naar "720p The Avengers"
Die .mkv bestanden zijn nog steeds een rip van het origineel.
Ze hebben die geript naar een dvd formaat (4400MB)
Het beeldscherm van de Nexus 7 is te klein om alle details te kunnen zien.
Bovendien kun je 3 keer zoveel van die films op je Nexus kwijt. (1,4GB vs. 4,4GB)
Verbruikt het een stuk minder batterij om die bestanden af te spelen.
De werkelijkheid zal worden dat ik dvdrips/bdrips en hdtv zal afspelen. Maar wat nu als er besloten wordt een DTS stream toe te voegen aan de HDTV rips? Al is de kans laag, wil weten waar we staan met DTS op de Nexus 7
[24960]-[#a.b.hdtv.x264@EFNet]-[ The.Avengers.2012.720p.BluRay.x264-REFiNED ]-[1/1] - "refined-avengers-720p-sample.mkv"
Speelt af met VLC player,
Dice player, normaliter mijn favoriete speler werkte niet.
Verwijderd
Dat hangt niet van de Nexus af maar van de applicatie die de video decodeert.Ruvetuve schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:15:
[...]
Ben ik 100% met je eens, gaat mij puur om de DTS codec, kan/wordt die ondersteund nu/in de toekomst.
De werkelijkheid zal worden dat ik dvdrips/bdrips en hdtv zal afspelen. Maar wat nu als er besloten wordt een DTS stream toe te voegen aan de HDTV rips? Al is de kans laag, wil weten waar we staan met DTS op de Nexus 7
Vervolgens is het de vraag kan de Nexus de bitrate van de video en de sampelrate van de dts track tegelijk aan zonder probleem.
Die .mkv bestanden willen nogal eens verschillen met de bitrates...
Top!Koriel schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:19:
\[24960]-[#a.b.hdtv.x264@EFNet]-[ The.Avengers.2012.720p.BluRay.x264-REFiNED ]-[1/1] - "refined-avengers-720p-sample.mkv"
Sorry, ik noem inderdaad steeds de Nexus, daarmee bedoel ik de software op de Nexus, excuusVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:22:
[...]
Dat hangt niet van de Nexus af maar van het applicatie die de video decodeert.
Vervolgens is het de vraag kan de Nexus de bitrate van de video en de sampelrate van de dts track tegelijk aan zonder probleem.
Die .mkv bestanden willen nogal eens verschillen met de bitrates...

Het is nu geen spelbreker meer om de Nexus 7 te halen, in de praktijk zal ik weinig met DTS van doen hebben, maar fijn dat er wel ondersteuning voor is in sommige media spelers (VLC), diverse bitrates even los gelaten.
Dank
Haha, ja, dat van die telefoon daar had ik even niet bij stil gestaan. Maar goed, ik klaag dan ook zeker niet over batterij duur... :-)cypher21 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:19:
geen probleem met de batterij, gaat hier 4-5 dagen mee met redelijk gebruik.
'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...
Ik heb gisteren een aflevering Game of Thrones en Once upon a time getest.
Beide speelde goed af. Beide waren in .mkv formaat.
Allebei 720p en speelde met MX Player. Vplayer doet dat ook alleen MX had ik al eens aangeschaft en scheelt me weer 5 Euro
. Vplayer heb ik namelijk alleen een trial van
Als films niet werken.... nou ja dan maar hele seizoenen op een stick zetten.
Leek mij toch al fijner
Ik ga vanavond proberen een film erop af te spelen.
Zal eventueel ook een DTS bestand opzoeken
Moet ik vast wel ergens hebben tussen al die films
Beide speelde goed af. Beide waren in .mkv formaat.
Allebei 720p en speelde met MX Player. Vplayer doet dat ook alleen MX had ik al eens aangeschaft en scheelt me weer 5 Euro

Als films niet werken.... nou ja dan maar hele seizoenen op een stick zetten.
Leek mij toch al fijner
Ik ga vanavond proberen een film erop af te spelen.
Zal eventueel ook een DTS bestand opzoeken
Moet ik vast wel ergens hebben tussen al die films

[ Voor 43% gewijzigd door Dubrillion op 11-09-2012 15:29 ]
Heb eindelijk een Nexus 7 kunnen bemachtigen, en moet zeggen; wat is het een heerlijke tablet. Perfecte grootte, niet te klein, niet te groot. Ligt tevens ook goed in de hand. Morgenochtend maar eens zien hoe het in de trein word; maar dat zal wel goed komen denk ik.
Tevens ook meteen twee .mkv's geprobeerd, werkte beiden goed. Het DTS verhaal was mij al bekend aangezien ik hier voor op mijn One X Breaking Bad wou kijken, oplossing was toen downgraden van MX Player, echter werkt dit weer niet op Nexus 7 aangezien JB niet ondersteund is met die versie.
Nu alleen nog even geduld en straks film er opzetten en zien hoe dat werkt; maar ik voorspel geen moeilijkheden.
Tevens ook meteen twee .mkv's geprobeerd, werkte beiden goed. Het DTS verhaal was mij al bekend aangezien ik hier voor op mijn One X Breaking Bad wou kijken, oplossing was toen downgraden van MX Player, echter werkt dit weer niet op Nexus 7 aangezien JB niet ondersteund is met die versie.
Nu alleen nog even geduld en straks film er opzetten en zien hoe dat werkt; maar ik voorspel geen moeilijkheden.
[ Voor 9% gewijzigd door Metian op 11-09-2012 15:32 ]
Rupsen, Rapsen.
zover ik weet word mx player wel ondersteund door jb?
Kan wel kloppen, in een eerdere versie van DICE is sowieso DTS ondersteuning eruit gehaald i.v.m. e.o.a. rechten kwestie..Koriel schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:19:
\[24960]-[#a.b.hdtv.x264@EFNet]-[ The.Avengers.2012.720p.BluRay.x264-REFiNED ]-[1/1] - "refined-avengers-720p-sample.mkv"
Eerst speelde DICE hier alles af, maar laatste tijd krijg ik heel vaak de melding cannot display this video..zonde..maar VLC speelt ze dan gelukkig nog wel af
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Verwijderd
Ik heb de Nexus 7 nu een aantal dagen , en ik moet zeggen wat een geweldig apparaat !
Zelf heb ik nooit eerder een tablet gehad, maar ik ben wel bekend met de verschillende versies van de ipad die in de familie gebruikt worden. Ik vondt dit persoonlijk altijd al geweldige apparaten, maar omdat ik zelf nogal pro android ben, de ipad gewoon duur is, en er een hele hoop crappy Android tablets zijn er toch nog maar nooit eerder aan begonnen. Je wilt natuurlijk dat de "eerste keer" Perfect is
Voor 250 euro heb je gewoon echt een top tablet. Het feit dat er maar 16Gb beschikbaar is , en er bv geen SD slot op zit is hier natuurlijk een gevolg van. maar met een OTG kabeltje is dat zo opgelost. Voor mijn werk ben ik regelmatig voor langere tijd niet in de mogelijkheid te internetten, dit is gewoon de ideale entertaiment oplossing voor mij. Tv, cd speler , boek en gameconsole in 1 !
Zelf heb ik nooit eerder een tablet gehad, maar ik ben wel bekend met de verschillende versies van de ipad die in de familie gebruikt worden. Ik vondt dit persoonlijk altijd al geweldige apparaten, maar omdat ik zelf nogal pro android ben, de ipad gewoon duur is, en er een hele hoop crappy Android tablets zijn er toch nog maar nooit eerder aan begonnen. Je wilt natuurlijk dat de "eerste keer" Perfect is
Voor 250 euro heb je gewoon echt een top tablet. Het feit dat er maar 16Gb beschikbaar is , en er bv geen SD slot op zit is hier natuurlijk een gevolg van. maar met een OTG kabeltje is dat zo opgelost. Voor mijn werk ben ik regelmatig voor langere tijd niet in de mogelijkheid te internetten, dit is gewoon de ideale entertaiment oplossing voor mij. Tv, cd speler , boek en gameconsole in 1 !
Klopt, maar dat is sinds aantal versies terug, daarvoor niet. En daarvoor is DTS er uit gehaald. Kortom hij was niet te gebruiken.dimocash schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:09:
zover ik weet word mx player wel ondersteund door jb?
Rupsen, Rapsen.
Zijn er nog andere waarbij de power button heel hard klikt en het af en toe net lijkt alsof ie blijft hangen? T is een beetje moeilijk te beschrijven, op mij telefoon ( GNexus) hoor ik de power button helemaal niet en springt ie ook mooi terug.
Nu ook VLC in gebruik voor het streamen vanaf de satelliet ontvanger via dreamdroid in plaats van MX Player. Werkt veel sneller, bij MX duurde het even voordat de stream werd afgespeeld.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Weet iemand waarom mijn nexus niet terug praat in Google now?ook geeft hij niet de goede informatie kaarten weer... hebben meer mensen hier last van?
Wat houd rooten en unlocken nou eigenlijk precies in en wat zijn de gevolgen? Werken b.v. de automatische updates nog wel of moet je daarna alles handmatig doen. Kan je ook weer terug naar de oorspronkelijke staat?
Verwijderd
druup , lees dit artikel eens : http://www.tabletsmagazin...n-waarom-zou-je-het-doen/
weet niet of dit al gepost is in de thread , maar er bestaat schijnbaar dus ook een nexus 7 handleiding (alleen in het engels ). http://www.gtablets.nl/tip-handleiding-voor-de-nexus-7/
weet niet of dit al gepost is in de thread , maar er bestaat schijnbaar dus ook een nexus 7 handleiding (alleen in het engels ). http://www.gtablets.nl/tip-handleiding-voor-de-nexus-7/
Dit is mijn tweede android tablet. Ik had hiervoor de Galaxy Tab 2 7.0. Voor de rest ben ik alleen maar Apple gewend. iMac, Macbook air, iPhone, Apple TV & iPad. Ik moet toegeven dat dit ook heerlijk is. Het beeld en de snelheid is echt prachtig. Verder vind ik de vorm van de Galaxy tab 2 veel beter. De Tab 2 houdt veel lekkerder vast. De N7 heeft een scherp randje dus ik vind hem minder lekker vast houden.
Voor de rest absoluut geen spijt gekregen van mijn aankoop. Zeker een aanrader.
Voor de rest absoluut geen spijt gekregen van mijn aankoop. Zeker een aanrader.
Verwijderd
Ik weet niet of deze app al genoemd is? Ultimate Rotation Control maar deze app zorgt ervoor dat home screen ook in landscape te gebruiken is, wat wel jammer is na 7 dagen moet je een licentie kopen.
Deze app laat ook lockscreen in landscape zien.
Deze app laat ook lockscreen in landscape zien.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 22:27 ]
Ik quote;
RoD schreef op zondag 09 september 2012 @ 17:25:
[modbreak]Ook software hoort hier niet thuis. Gebruik aub de topics waar ze voor bedoeld zijn.[/]
Gisteravond vond ik deze:
http://droidnerds.com/con...rome-mobile-for-android/#
Hier ben ik heel blij mee, zeker voor sites als marktplaats; als je een advertentie in een nieuw tabblad opent was dat steeds weer de mobiele pagina. Nu niet meer
http://droidnerds.com/con...rome-mobile-for-android/#
Hier ben ik heel blij mee, zeker voor sites als marktplaats; als je een advertentie in een nieuw tabblad opent was dat steeds weer de mobiele pagina. Nu niet meer
Google now werkt nog niet echt in het Nederlands. Pas als je de taal instelt op Engels en ook Engelse spraakinvoer doet krijg je echt leuke resultaten. Meen wel ergens te hebben gelezen dat er meer talen ondersteund zullen worden maar nu in ieder geval nog niet.RDTheory schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:59:
Weet iemand waarom mijn nexus niet terug praat in Google now?ook geeft hij niet de goede informatie kaarten weer... hebben meer mensen hier last van?
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Iemand dit al ervaren op zijn tablet?
Van Tom's Hardware:
16GB Nexus 7 Can't Perform With Storage Nearly Full?
Lijkt me wel een onderbouwd artikel, en indien het klopt, een serieuze demper op de aanvankelijke nexus-euforie?
Van Tom's Hardware:
Lijkt me wel een onderbouwd artikel, en indien het klopt, een serieuze demper op de aanvankelijke nexus-euforie?
Verwijderd
Volgens mij wordt elke computer trager als die helemaal vol zit.Drosera schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:08:
Van Tom's Hardware:
Zeker naarmate de bestanden steeds verder defragmenteren.
Klopt wel dat de Nexus maar 13 GB beschikbaar heeft.
Maar dat is dan exclusief de:
10GB van je Gmail
5GB van je Google Drive
1GB Picasa album
Wat dan samen wel weer 16GB is
Gisteren de .mkv met DTS getest. Werkt super op de N7.
Heb zelfs The Hunger Games 1080p met DTS zitten kijken.
Soms een kleine hapering, maar dat zal een leek niet opvallen.
Onder een hapering versta ik een miliseconden, dus totaal niet storend.
Wel speelt 720p beter af natuurlijk. Ook met hoeveel je op je scherm ziet.
1080p heeft boven en onder balken zitten en moet nog even achterhalen hoe ik
deze in full-screen zet. Gisteren maakte ik een instelling die ervoor zorgde dat heel
het programma crashte. Ik hou jullie op de hoogte.
deze in full-screen zet. Gisteren maakte ik een instelling die ervoor zorgde dat heel
Verwijderd
Die zwarte balken ligt aan de film zelf. De video is 1080 pixels hoog inclusief de zwarte balken.Dubrillion schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:57:
Gisteren de .mkv met DTS getest. Werkt super op de N7.
720p & 1080p zijn alle bij in de 16:9 verhouding moet dus niets uitmaken.
Computerschermen hebben geen breedbeeld zoomfunctie zoals een televisie
Ja, Ik dacht aanvankelijk dat het aan mijn paranoid android 1.91 lag. De hele tablet een factory reset gedaan en draai nu Paranoid Android 2.11. Wel zorg ik er nu voor dat ik wel minimaal 3G ruimte overlaat.Drosera schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:08:
Van Tom's Hardware:
Toen ik nog 1.91 draaide en wat ruimte maakte draaide de Nexus meteen weer wat soepeler.
Laten we hopen dat het een software issue is. Wel apart dat het volgens Tom alleen op de 16GB versie voor komt.
Op een tablet van 16GB met SSD zou defragmenteren geen issue mogen zijn... Zo een drastische performance decrease vind ik wel sterk en klinkt alsof er meer aan de hand is. Maar mijn kennis reikt echt niet ver genoeg om daar een zinnige uitleg aan te geven.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:51:
[...]
Volgens mij wordt elke computer trager als die helemaal vol zit.
En als je nog eens 3GB moet vrij laten, schiet er nog maar 11 over na aftrek systeembestanden.
Hier heb ik offline weinig aan. Dus vrij onzinnig om mee te rekenen.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:51:
[...]
10GB van je Gmail
5GB van je Google Drive
1GB Picasa album
Wat moet je met 10GB aan mailtjes en 1GB aan foto's als je een video wil bekijken? Dan heb je nog maar 5GB over (Drive), maar dan betekent het ook nog eens dat je die hele video moet streamen waardoor je datalimiet wel heel snel in zicht komt.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:51:
[...]
Volgens mij wordt elke computer trager als die helemaal vol zit.
10GB van je Gmail
5GB van je Google Drive
1GB Picasa album
Cloudopslag is absoluut nog geen vervanging voor flash-geheugen.
Verwijderd
Wat doe je met een Nexus als je eigenlijk een mediaplayer wilt hebben met 500GB?RoD schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:37:
[...]
Wat moet je met 10GB aan mailtjes en 1GB aan foto's als je een video wil bekijken? Dan heb je nog maar 5GB over (Drive), maar dan betekent het ook nog eens dat je die hele video moet streamen waardoor je datalimiet wel heel snel in zicht komt.
Cloudopslag is absoluut nog geen vervanging voor flash-geheugen.
Dat kun jezelf beter afvragen.
De Nexus heeft geen eens mobiel internet alleen WIFI dus datalimiet is geen issue.
Je moet me geen woorden in de mond leggen. Nergens zet ik zo'n tegenstelling neer en daarnaast maak je een onzinnige vergelijking.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:57:
[...]
Wat doe je met een Nexus als je eigenlijk een mediaplayer wilt hebben met 500GB?
De Nexus heeft geen eens mobiel internet alleen WIFI dus datalimiet is geen issue.
Mijn punt is dat lokale opslag niet vergelijkbaar is met cloudopslag. Wat betreft de N7: daarbij houdt het dus in dat cloudopslag on-the-go niet bereikbaar is.
Verwijderd
Alleen muziek en video neemt veel ruimte in beslag, als je daarom een Nexus hebt gekocht dan zit je verkeerd, dat wil ik ermee zeggen.RoD schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:58:
[...]
Je moet me geen woorden in de mond leggen. Nergens zet ik zo'n tegenstelling neer en daarnaast maak je een onzinnige vergelijking.
Mijn punt is dat lokale opslag niet vergelijkbaar is met cloudopslag. Wat betreft de N7: daarbij houdt het dus in dat cloudopslag on-the-go niet bereikbaar is.
Applicaties en leesvoer kun je zo goed als onbeperkt opslaan op je Nexus.
Ook heeft Google juist de Nexus zo in de markt gezet dat het ideale verlengstuk is van hun diensten.
Ik vind het een vrij ernstig bericht dat het apparaat langzaam wordt als deze aan de volle kant begint te raken. Iemand die dit kan testen op zijn/haar N7? (vol mikken met films, en dan performance testen?)
Verwijderd
Heb sinds afgelopen een Nexus 7 in mijn bezit. Ook hier het probleem dat ik soms de tablet niet AAN krijg. Straks eens de auto brightness uitschakelen en kijken of dit beter gaat. Ook het 10 seconden ingedrukt houden van de power button ga ik eens proberen. Ik was al bijna terug gegaan naar de Mediamarkt in Herzogenrath, eerst dit maar eens proberen.
Hmm kan er niet wakker van liggen als mn N7 wat slomer wordt als hij vol raakt, knal mijn films toch wel op USB dan
Vandaag het spelletje spirits in de trein gespeeld en af en toe haperde mijn N7 en flikkerde het scherm even. Dacht meteen dat ik ook opeens een screen flicker had maar dat lijkt eigenlijk niet op de beschrijving die ik op internet bij deze issue vind.. Iemand anders ook iets dergelijks meegemaakt?
Vandaag het spelletje spirits in de trein gespeeld en af en toe haperde mijn N7 en flikkerde het scherm even. Dacht meteen dat ik ook opeens een screen flicker had maar dat lijkt eigenlijk niet op de beschrijving die ik op internet bij deze issue vind.. Iemand anders ook iets dergelijks meegemaakt?
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Lees nu toch gewoon waar het om gaat.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:06:
[...]
Alleen muziek en video neemt veel ruimte in beslag, als je daarom een Nexus hebt gekocht dan zit je verkeerd, dat wil ik ermee zeggen.
Applicaties en leesvoer kun je zo goed als onbeperkt opslaan op je Nexus.
Ook heeft Google juist de Nexus zo in de markt gezet dat het ideale verlengstuk is van hun diensten.
De Nexus krijgt volgens verschillende bronnen een probleem zodra je vrije opslag daalt onder de +-20%.
En dat is dus niet normaal. En dat is waar dit om gaat.
Fijn voor jou dat je die opslag niet nodig hebt, maar andere gebruikers weer wel. Ik kan gerust genoeg cases geven waar je die kan gerbuiken, maar stel voor dat we daar dus niet aan gaan beginnen.
Verwijderd
Dus de 8GB versie van de Nexus heeft dan in principe maar 6GB tot zijn beschikking?
Die is dus helemaal ongeschikt als media speler, maar 4 fims kijken per week is veelte weinig natuurlijk...
Dat is wel vrij laag:
2000 stuks mp3
9 stuks dvdrips
4 stuks Blue-Ray-Rips
Die is dus helemaal ongeschikt als media speler, maar 4 fims kijken per week is veelte weinig natuurlijk...
Dat is wel vrij laag:
2000 stuks mp3
9 stuks dvdrips
4 stuks Blue-Ray-Rips
Verwijderd
Rooten en een otg kabeltje kopen en je 500GB aansluiten via dat otg kabeltje en dan keur probleem dus opgelost.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:57:
[...]
Wat doe je met een Nexus als je eigenlijk een mediaplayer wilt hebben met 500GB?
Verwijderd
Het is vrij simpel denk ik dan maar weer.
Als het normaal is dat een SSD vol raakt, deze trager wordt (net zoals een harde schijf) dan ligt het niet aan de Nexus maar aan de SSD.
Als het niet normaal is dat een SSD trager wordt dan heeft dat te maken met het besturingssysteem Jelly Bean.
In dat geval zal er een update komen, binnenkort.
Als je nu in de tussentijd 2GB vrij moet houden op je Nexus om het probleem te voorkomen is dat niet erg, aangezien dat betekent 2 films minder erop zetten.
Waarom ga je eigenlijk een 16GB apparaat kopen als je perse zoveel erop wilt hebben?
De Nexus is standaard niet uit te breiden met opslag geheugen.
Normaliter bekijkt men voor de aankoop welk doeleind een computer moet hebben als veel lokale opslag belangrijk is dan is het natuurlijk niet slim om een Nexus 7 aan te schaffen.
Dan kun je veel beter bijvoorbeeld een Blackberry Playbook 7-Inch (64GB) aanschaffen die heb je tegenwoordig al voor minder als € 250,--
Streamen van content vanaf je NAS is veel interessanter, dat gaat natuurlijk niet on-the-go maar dat is ook weer zo iets.
Je moet voor de aanschaf bepalen wat je met een computer wilt gaan doen...
Als het normaal is dat een SSD vol raakt, deze trager wordt (net zoals een harde schijf) dan ligt het niet aan de Nexus maar aan de SSD.
Als het niet normaal is dat een SSD trager wordt dan heeft dat te maken met het besturingssysteem Jelly Bean.
In dat geval zal er een update komen, binnenkort.
Als je nu in de tussentijd 2GB vrij moet houden op je Nexus om het probleem te voorkomen is dat niet erg, aangezien dat betekent 2 films minder erop zetten.
Waarom ga je eigenlijk een 16GB apparaat kopen als je perse zoveel erop wilt hebben?
De Nexus is standaard niet uit te breiden met opslag geheugen.
Normaliter bekijkt men voor de aankoop welk doeleind een computer moet hebben als veel lokale opslag belangrijk is dan is het natuurlijk niet slim om een Nexus 7 aan te schaffen.
Dan kun je veel beter bijvoorbeeld een Blackberry Playbook 7-Inch (64GB) aanschaffen die heb je tegenwoordig al voor minder als € 250,--
Streamen van content vanaf je NAS is veel interessanter, dat gaat natuurlijk niet on-the-go maar dat is ook weer zo iets.
Je moet voor de aanschaf bepalen wat je met een computer wilt gaan doen...
Kan ook zonder te rooten, met otg kabel en nexus media importer.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:08:
[...]
Rooten en een otg kabeltje kopen en je 500GB aansluiten via dat otg kabeltje en dan keur probleem dus opgelost.
Goed om te horen, ben namelijk nog niet van plan om te rooten, maar meer geheugen is altijd handig. Toch maar is naar zn kabeltje kijkenmarker schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:37:
[...]
Kan ook zonder te rooten, met otg kabel en nexus media importer.
Rupsen, Rapsen.
Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)