Pardon? Misschien wordt er wel indirect gebruik gemaakt van mobiel internet. Of van vast internet, met een datalimiet...Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:57:
De Nexus heeft geen eens mobiel internet alleen WIFI dus datalimiet is geen issue.
Verwijderd
Technisch gezien is dat nog steeds niet een probleem van de Nexus.Olaf van der Spek schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:22:
[...]
Pardon? Misschien wordt er wel indirect gebruik gemaakt van mobiel internet. Of van vast internet, met een datalimiet...
Nexus is wifi only.
Ik ben het wat dat betreft met Linuss1337 eens.
Als je het nodig vind om continue je complete mp3 collectie + 10 films bij je te dragen om op momenten dat je on-the-go bent. Dan ben je nogal veel onderweg en heb je de verkeerde tablet aangeschaft.
Who cares wat het 'technisch gezien' is?Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:44:
Technisch gezien is dat nog steeds niet een probleem van de Nexus.
Nexus is wifi only.
Feit blijft dat het gewoon een nadeel is van de N7.
Zo de flamewar is begonnen hoor.. Jullie hebben overigens beiden een ongefundeerd standpunt:
- WIFI heeft uiteindelijk meestal ook een datalimiet
- Dat wifi-only een nadeel is van de N7 is jouw mening
[ Voor 1% gewijzigd door Maardiweb op 12-09-2012 19:02 . Reden: typo ]
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Ik baal een beetje, ondanks dat ik de auto-brightness uit heb gezet heb ik ERG veel problemen met de screen-flickering: mijn scherm flikkert ontzettend wanneer het wifisignaal iets zwakker is (lees wanneer ik op zolder ben bijvoorbeeld). Soms blijft het scherm gewoon minuten zwart terwijl de N7 wel aan staat (dat weet ik doordat screenshot nemen wel lukt door power en V- button te gebruiken). Op XDA is hier al veel over geschreven:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1740385
Het is dus een algemeen veel voorkomend probleem...
Bij de mediamarkt wisten ze van niets, ze zoude ASUS bellen en dan mij terugbellen maar nog niks gehoord. Het is vrij lastig te reproduceren alleen, maar ik ga er wel mee terug...
Bij de m
Bij de mediamarkt wisten ze van niets, ze zoude ASUS bellen en dan mij terugbellen maar nog niks gehoord. Het is vrij lastig te reproduceren alleen, maar ik ga er wel mee terug...
Bij de m
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Nah, dat vind ik juist een voordeel.Maardiweb schreef op woensdag 12 september 2012 @ 19:01:
Dat wifi-only een nadeel is van de N7 is jouw mening
Het nadeel is dat de interne storage relatief beperkt en niet uitbreidbaar is.
[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 12-09-2012 19:14 ]
Verwijderd
Bij mij is het probleem op gelost door de auto brightness uit te zetten en heb verder geen problemen meer ondervonden.vandermark schreef op woensdag 12 september 2012 @ 19:08:
Ik baal een beetje, ondanks dat ik de auto-brightness uit heb gezet heb ik ERG veel problemen met de screen-flickering: mijn scherm flikkert ontzettend wanneer het wifisignaal iets zwakker is (lees wanneer ik op zolder ben bijvoorbeeld). Soms blijft het scherm gewoon minuten zwart terwijl de N7 wel aan staat (dat weet ik doordat screenshot nemen wel lukt door power en V- button te gebruiken). Op XDA is hier al veel over geschreven:
Bij de m
Maar zodra ik de brightness helemaal omlaag zet dan gaat de backlight gewoon uit.
Dat werkt bij mij dus niet... Het is ook heel lastig te reproduceren maar wel heel erg lastig
Heb hem ook, meteen geroot en paranoid er op gezet en moet zeggen dat ik nergens last van heb en er erg blij mee ben. Geen scherm flikkeringen or what so ever... vingers crossed! :-)
Ook nergens last van hier.. Houden zo!
Heb nog wel een beetje moeite met typen.. Gebruik nu SwiftKey wat ik ook op mijn Gnex gebruik maar mn tab vind ik het wel lastig nog (portrait mode). Ik mis vaak de spatie vooral
Heb nog wel een beetje moeite met typen.. Gebruik nu SwiftKey wat ik ook op mijn Gnex gebruik maar mn tab vind ik het wel lastig nog (portrait mode). Ik mis vaak de spatie vooral
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Vandaag weer de hele dag GEEN last van het screen-flickering.... ik snap er niks van
De dag is net begonnenvandermark schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:08:
Vandaag weer de hele dag GEEN last van het screen-flickering.... ik snap er niks van
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Moet je na gaan hoe verrast ik ben
Ik heb trouwens geen last van vertraging in het OS als het opslag geheugen te vol zit. Heb de tablet al sinds de release in Engeland, en heb het ding vol zitten met een aantal films en series. Ongeveer 1 gig over voor het updaten van apps/downloaden nieuwe apps.
Edit: tablet is wel geroot, maar geen custom ROM.
Edit: tablet is wel geroot, maar geen custom ROM.
[ Voor 9% gewijzigd door matz op 13-09-2012 10:48 ]
Verwijderd
Ik was aan het denken om een Nexus 7 te kopen (Wil wachten tot 4G voor nieuwe smartphone). Maar nu ontdekte ik een probleem:
Google Now heeft gps-data nodig om deftig te werken (veel cards zijn locatiegebasseerd) -> Maps heeft internet nodig -> Nexus 7 heeft geen mobiele netwerkconnectie -> Google Now heeft weinig toegevoegde waarde?
Dit geldt overigens niet enkel voor GPS, maar algemeen over de cards (sportwedstrijden, openbaar vervoer, ...).
Iemand hier al meer ervaring mee die zijn ervaringen kan delen?
Google Now heeft gps-data nodig om deftig te werken (veel cards zijn locatiegebasseerd) -> Maps heeft internet nodig -> Nexus 7 heeft geen mobiele netwerkconnectie -> Google Now heeft weinig toegevoegde waarde?
Dit geldt overigens niet enkel voor GPS, maar algemeen over de cards (sportwedstrijden, openbaar vervoer, ...).
Verwijderd
Je kan de kaarten van Google maps ook lokaal opslaan.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:01:
Ik was aan het denken om een Nexus 7 te kopen (Wil wachten tot 4G voor nieuwe smartphone). Maar nu ontdekte ik een probleem:
nieuws: 'Google Maps Navigatie kan per deze zomer kaarten lokaal opslaan'
Verwijderd
Ruim 95% (gokje) van de tijd zit je op wifi, dus heb je geen probleem met internet.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:01:
En die 10% .... dan koppel je hem toch even aan je telefoon ...
Verwijderd
Je kan de kaarten wel lokaal opslaan waardoor navigatie an sich wel werkt, maar locaties worden niet mee opgeslagen. Dus weet Google Now nog altijd niet waar je echt bent. Ook is er geen contact met de Google Now server, dus betwijfel ik sowieso al of je cards zal krijgen?Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:09:
[...]
Je kan de kaarten van Google maps ook lokaal opslaan.
nieuws: 'Google Maps Navigatie kan per deze zomer kaarten lokaal opslaan'
Tsja, een tablet als navigatie...Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:25:
[...]
Je kan de kaarten wel lokaal opslaan waardoor navigatie an sich wel werkt, maar locaties worden niet mee opgeslagen. Dus weet Google Now nog altijd niet waar je echt bent. Ook is er geen contact met de Google Now server, dus betwijfel ik sowieso al of je cards zal krijgen?
Tuurlijk kan het, en de N7 heeft gps, maar ik denk dat 95% van de N7 gebruikers deze nooit voor navigatie zal gebruiken
En die cards werken wel, ik krijg op mijn N7 ook de cards te zien die ik op de telefoon krijg.
Verwijderd
Ik bedoel niet echt de tablet als gps gebruiken, maar veel cards gebruiken de gps-functionaliteit als input. Persoonlijk lijkt me de meerwaarde van Google Now vrij klein zonder deze informatie.
Verwijderd
Google Now voorspeld wat je gaat doen. www.google.com/landing/now
Zoals als in dit filmpje wordt gesuggereerd zal dit gebeuren op je mobile telefoon.
Google Now zal mits geactiveerd leren van wat je op je Nexus doet en dus zal het steeds beter kunnen voorspellen wat je gaat doen
Zoals als in dit filmpje wordt gesuggereerd zal dit gebeuren op je mobile telefoon.
Google Now zal mits geactiveerd leren van wat je op je Nexus doet en dus zal het steeds beter kunnen voorspellen wat je gaat doen
Yep, en GPS is niet per se nodig, via WIFI AP's kan google ook (iets minder nauwkeurig) je locatie bepalen.
Verwijderd
Zou de auto brightness issue nu gewoon een software bug zijn of een fabriek fout? Want als ik hem handmatig instel is er niks aan de hand en ziet mijn scherm zeker goed uit, maar als ik de slider te laag zet dan gaat de backlight gewoon uit.
Ik heb asus er al over gemaild, maar op internet zijn er mensen die zeggen van het is een software bug, maar niet alle Nexus 7 hebben dit probleem.
En ja dan zet eens een gordijn open en de auto brightness werkt zonder problemen plots in Android. Maar als ik de recovery probeer in te gaan dan blijft het scherm gewoon zwart.
Ik heb asus er al over gemaild, maar op internet zijn er mensen die zeggen van het is een software bug, maar niet alle Nexus 7 hebben dit probleem.
En ja dan zet eens een gordijn open en de auto brightness werkt zonder problemen plots in Android. Maar als ik de recovery probeer in te gaan dan blijft het scherm gewoon zwart.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 08:22 ]
Verwijderd
Ik heb twee vraagjes:
Google Voice Search
Hoe komt het dat de Nexus 7 geen gesproken antwoorden geeft? Ookal zet ik de settings op Engels.
Toetsenbord traag
Als ik typ worden sommige ingetikte letters overgeslagen in het invoerveld. Terwijl ik ze wel heb aangeraakt. Je moet de toetsen best duidelijk aanraken voordat de N7 deze letter in het invoerveld plaatst. Kun je ergens de gevoeligheid verhogen ofzo?
Dank!
Google Voice Search
Hoe komt het dat de Nexus 7 geen gesproken antwoorden geeft? Ookal zet ik de settings op Engels.
Toetsenbord traag
Als ik typ worden sommige ingetikte letters overgeslagen in het invoerveld. Terwijl ik ze wel heb aangeraakt. Je moet de toetsen best duidelijk aanraken voordat de N7 deze letter in het invoerveld plaatst. Kun je ergens de gevoeligheid verhogen ofzo?
Dank!
Je bedoelt bij het gebruik van Google Now?Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:25:
Ik heb twee vraagjes:
Google Voice Search
Als je vraagt : who is the president of the united states. Of how tall is the empire state building.
Zal je een gesproken antwoord terug krijgen incl kaartje (ook voor who is queen of the netherlands)
maar als er geen antwoord mogelijk is gaat hij gewoon gebruik maken van google search en krijg je alleen de web resultaten terug.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord.
Als je het homescreen van je Nexus7 pakt. Dan zie je bovenin de zoekbalk van Google plus een microfoontje. Is dat ook al Google Now? Of is het een hele eigen applicatie? Thanks.
Als je het homescreen van je Nexus7 pakt. Dan zie je bovenin de zoekbalk van Google plus een microfoontje. Is dat ook al Google Now? Of is het een hele eigen applicatie? Thanks.
Google Now en voice search zijn geintegreerd. Met voice search kan je idd zoeken en mail versturen etc.
Terwijl google now alles in de gaten houdt wat je doet en je voorziet van kaarten en updates (verkeer op weg naar werk bv.)
Maar een voice search kan ook kaarten naar voren toveren.
Ik gebruik altijd het google now scherm (dus van beneden naar boven swipen en het Google icoontje aanklikken)
en niet de zoekbalk die standaard op je tablet aanwezig is
Terwijl google now alles in de gaten houdt wat je doet en je voorziet van kaarten en updates (verkeer op weg naar werk bv.)
Maar een voice search kan ook kaarten naar voren toveren.
Ik gebruik altijd het google now scherm (dus van beneden naar boven swipen en het Google icoontje aanklikken)
en niet de zoekbalk die standaard op je tablet aanwezig is
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Oke dat ga ik even testen, dankjewe; DarkSide.
Heb je wellicht ook een antwoord op me andere vraag dat het toetsenbord niet zo responsive is? Hij slaat soms getikte letters over.
Heb je wellicht ook een antwoord op me andere vraag dat het toetsenbord niet zo responsive is? Hij slaat soms getikte letters over.
Gisteren ook een Nexus gehaald bij Mycom Den Bosch. Ik had 's middags een bestelling geplaatst en ca een uur later werd ik gebeld dat ik hem op kon halen. Zal wel iemand z'n bestelling hebben geannuleerd.
Leuk speeltje! Na de Setup kwam er de vraag of ik wilde Updaten naar 4.1.1. Na de Update geRoot en voorzien van Switchme. Wel zo handig als m'n vrouw er soms ook gebruik van maakt - staan de instellingen direct goed.
Vanavond maar wat meer spelen
Leuk speeltje! Na de Setup kwam er de vraag of ik wilde Updaten naar 4.1.1. Na de Update geRoot en voorzien van Switchme. Wel zo handig als m'n vrouw er soms ook gebruik van maakt - staan de instellingen direct goed.
Werkt SwitchMe een beetje goed?njitter schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:15:
Gisteren ook een Nexus gehaald bij Mycom Den Bosch. Ik had 's middags een bestelling geplaatst en ca een uur later werd ik gebeld dat ik hem op kon halen. Zal wel iemand z'n bestelling hebben geannuleerd.
Ik ben een beetje huiverig dat die apps mijn profiel verknallen. Hoop dat het snel in Android zit, want wij gebruiken de tab met 2 volwassenen en 3 (kleine) kinderen, liefst zou ik drie profielen hebben,
Thanks voor de "Switchme" tip! Nu heb ik een goede reden om te gaan rootennjitter schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:15:
Wat ik begrepen had is dat Google bezig is om profielen te ondersteunen. Het schijnt dat Sony hier op wou wachten met hun nieuwe tablet. Maar het uiteindelijk zelf hebben geimplementeerd.
Misschien in Key lime pie?
Zelf zou ik dat ook wel fijn vinden. Gewoon om mail te scheiden etc.
Dat had ik ook begrepen inderdaad, maar dat gaat nog wel even duren.DarkSide schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:40:
Wat ik begrepen had is dat Google bezig is om profielen te ondersteunen. Het schijnt dat Sony hier op wou wachten met hun nieuwe tablet. Maar het uiteindelijk zelf hebben geimplementeerd.
De implementatie van Sony is maar halfbakken heb ik begrepen uit de review van Tweakers. Zo maken applicaties bijvoorbeeld nog steeds gebruik van dezelfde settings.
ik zou dit zeker toejuichen.DarkSide schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:40:
mn telefoon leen ik niet uit maar de tablet word wel door meerdere mensen gebruikt.
Vraag aan rooters: is het inderdaad zo dat je geen Google Android updates meer binnenkrijgt als je geroot ben?Dynamix schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:38:
[...]
Thanks voor de "Switchme" tip! Nu heb ik een goede reden om te gaan rooten
Of kan je dan (tijdelijk) unrooten?
Ik wil misschien rooten om USB OTG aan de gang te krijgen. En wellicht root daarna weer dicht zetten zodat ikzelf of foute apps de boel niet verprutsen. Maar misschien werkt OTG dan niet meer....
Die Switch vind ik ook aantrekkelijk in een familie-omgeving, dat is een gemis in Android en op de ipad viel me dit probleem ook op.
Er zijn genoeg handleidingen te vinden hoe je moet rooten, maar niet de antwoorden op deze vragen.
Je krijgt gewoon een OTA melding, echter krijg je of een foutmelding tijdens het installeren, dan wordt er teruggedraaid. Of de update installeert wel goed, maar dan ben je de rootrechten kwijtzaadstra schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:43:
[...]
Vraag aan rooters: is het inderdaad zo dat je geen Google Android updates meer binnenkrijgt als je geroot ben?
Ik wil misschien rooten om USB OTG aan de gang te krijgen. En wellicht root daarna weer dicht zetten zodat ikzelf of foute apps de boel niet verprutsen. Maar misschien werkt OTG dan niet meer....
Die Switch vind ik ook aantrekkelijk in een familie-omgeving, dat is een gemis in Android en op de ipad viel me dit probleem ook op.
Er zijn genoeg handleidingen te vinden hoe je moet rooten, maar niet de antwoorden op deze vragen.
Iets anders, je hoeft niet per se te rooten:zaadstra schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:43:
[...]
Vraag aan rooters: is het inderdaad zo dat je geen Google Android updates meer binnenkrijgt als je geroot ben?
Google Play: Nexus Media Importer
App kost wel geld (niet zelf getest maar in dit forum gevonden)
de gratis versie ondersteund maximaal 2 profielen. Je kunt hier ook geen wachtwoord oid aanhangen.cypher21 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:37:
[...]
Werkt SwitchMe een beetje goed?
Ik ben een beetje huiverig dat die apps mijn profiel verknallen. Hoop dat het snel in Android zit, want wij gebruiken de tab met 2 volwassenen en 3 (kleine) kinderen, liefst zou ik drie profielen hebben,
De betaalde versie ondersteund er meer...
Voor zover ik gisteren snel getest hebt werkt het prima. De Apps worden ook gescheiden geinstalleerd.
Het switchen gaat best snel.
Plus een note:njitter schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:29:
[...]
de gratis versie ondersteund maximaal 2 profielen. Je kunt hier ook geen wachtwoord oid aanhangen.
De betaalde versie ondersteund er meer...
Voor zover ik gisteren snel getest hebt werkt het prima. De Apps worden ook gescheiden geinstalleerd.
Het switchen gaat best snel.
Eigen risico dus.CM 10 is not officially supported and milage will vary.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat CM10 niet ondersteund wordt maakt me niet uit. Meen dat in de nightlies van CM10 trouwens de code van google hebben gebruikt mbt profielen
Echter dat apps dubbel geinstalleerd worden is wel vervelend..
Betekend dat je voor een hoop dingen 2x zoveel opslag kwijt bent
Echter dat apps dubbel geinstalleerd worden is wel vervelend..
Betekend dat je voor een hoop dingen 2x zoveel opslag kwijt bent
[ Voor 20% gewijzigd door cypher21 op 14-09-2012 11:37 ]
Hier de XDA thread over SwitchMe: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1465661
Mijn vriendin zal de Tablet af en toe gebruiken. En dan maar een paar Apps. Het is meer ook het idee dát ze er ook gebruik van kan maken met haar eigen instellingen etc..
App/Data Sharing staat wel op de Wensen-lijst van SwitchMe.
Mijn vriendin zal de Tablet af en toe gebruiken. En dan maar een paar Apps. Het is meer ook het idee dát ze er ook gebruik van kan maken met haar eigen instellingen etc..
App/Data Sharing staat wel op de Wensen-lijst van SwitchMe.
Die app heb ik inderdaad bekeken, uit de omschrijving lijkt me dat hij minder kan dan dat je het inregelt als root (alleen (media?) kopieren).Ruvetuve schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:53:
[...]
Iets anders, je hoeft niet per se te rooten:
Google Play: Nexus Media Importer
App kost wel geld (niet zelf getest maar in dit forum gevonden)
Dit baseer ik op wat ik her en der heb gelezen over USB OTG.
Verwijderd
Ik baal echt van die auto helderheid probleem, dat is niet normaal dus ik zal er maar mee terug gaan mee naar MediaMarkt en kijken wat ze kunnen doen.
Dus straks even terug naar stock flashen en de tablet locken, dan kan ik ermee naar de MediaMarkt en ze laten zien, kijken wat ze kunnen doen want vrede met work arounds nemen vind ik maar niks.
Het moet gewoon werken.
Dus straks even terug naar stock flashen en de tablet locken, dan kan ik ermee naar de MediaMarkt en ze laten zien, kijken wat ze kunnen doen want vrede met work arounds nemen vind ik maar niks.
Het moet gewoon werken.
Verwijderd
*weg* dit is nadrukkelijk niet de bedoeling.
[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 14-09-2012 13:48 ]
Ja, het is behoorlijk irritant, ik heb het ook, maar ik heb gewoon de helderheid op 50% vast gezet en denk er niet meer over na, misschien over een tijdje toch maar terugbrengen als er geen softwarematige fix voor komt (die van mij komt uit de UK, dus niet zo makkelijk terugsturen)Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:53:
Ik baal echt van die auto helderheid probleem, dat is niet normaal dus ik zal er maar mee terug gaan mee naar MediaMarkt en kijken wat ze kunnen doen.
Het moet gewoon werken.
PSN & XBL: Denkoyugo
Verwijderd
Die workaround werkt voor mij ook, en ben op zich tevreden met de Nexus 7, maar dit probleem moet ik gewoon oplossen en daar is garantie voor of misschien kan de MediaMarkt hem omwisselen voor een andere.Denko schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:04:
[...]
Ja, het is behoorlijk irritant, ik heb het ook, maar ik heb gewoon de helderheid op 50% vast gezet en denk er niet meer over na, misschien over een tijdje toch maar terugbrengen als er geen softwarematige fix voor komt (die van mij komt uit de UK, dus niet zo makkelijk terugsturen)
Ik baal ook al van deze problemen, met mijn HTC Evo 3D heb ik ook een probleem gehad en was ik hem ook een tijdje kwijt en dat terwijl hij nieuw was.
Maar ik zit nog binnen de 7 dagen dat ik terug kan brengen, alleen de verzegeling is al verbroken dus terug nemen zullen ze wellicht niet doen.
Vanavond maar naar MediaMarkt gaan, want als je te lang wacht gaan ze ook nog zeggen dat het niet aan de tablet was bij verkoop, en dit probleem is er gewoon al vanaf dag 1.
Heb een gek probleem. Heb een android telefoon Galaxy S2 die heb ik verbonden met bedrijfsmail van de klant, dit gaat goed. Nu wil ik de nexus 7 aan de exchange koppelen, dit gaat ook goed, want ik moet na connectie security wijzigen accepteren. Alleen daarna gaat deze synchroniseren en dat lijkt een eindeloos loopje te worden. Meermaals opnieuw het profiel aangemaakt, maar zonder resultaat. Zijn hier al meer mensen tegen aangelopen ?
iets met lenzen
Het valt mij op veel apps in de Play Store niet compatible zijn met de Nexus 7. Hebben jullie hier ook last van?
ik heb m dr sinds gister op zitten, heb nog niet alles geprobeerd maar tot nu toe streamt ie de meeste films die ik op mn externe harde schijf heb staan.zaadstra schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:49:
[...]
Die app heb ik inderdaad bekeken, uit de omschrijving lijkt me dat hij minder kan dan dat je het inregelt als root (alleen (media?) kopieren).
Dit baseer ik op wat ik her en der heb gelezen over USB OTG.
Geef eens wat voorbeelden? Ik ben er nog geen een tegen gekomen namelijknielsn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:21:
Het valt mij op veel apps in de Play Store niet compatible zijn met de Nexus 7. Hebben jullie hier ook last van?
Google Play: Omroep Flevoland Nieuws & Info word niet gevonden op mijn Nexus 7 (Android 4.1.1) en bijvoorbeeld wel op de TF101 (Android 4.0.x) van mijn vrouw. Handmatig de apk installeren werkt wel op de Nexus 7.DarkSide schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:01:
[...]
Geef eens wat voorbeelden? Ik ben er nog geen een tegen gekomen namelijk
[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 14-09-2012 14:07 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik zie het. Wel op mijn telefoon. Maar niet op de N7. Denk dat de makers nog eea moeten bijwerken over bepaalde types.
En natuurlijk Whatsapp, welke je er op een speciale manier op moet zetten.
[ Voor 39% gewijzigd door MegaTronics op 14-09-2012 14:16 ]
Kan die whatsapp dan wel op het zelfde nummer werken als mijn phone?
Geen idee, heb ik niet geprobeerd. Ik heb mijn VOIP nummer er aan gekoppeld op de Nexus 7.
Dat heeft niets met de N7 te maken.Maar puur dat het geen telefoon is.MegaTronics schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:15:
Voor zover ik weet kan je WhatsApp maar op 1 device tegelijk gebruiken, wel iets om rekening mee te houden.MegaTronics schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:15:
Klopt helemaal.DarkSide schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:18:
[...]
Dat heeft niets met de N7 te maken.Maar puur dat het geen telefoon is.
Vandaar ook de koppeling met een ander nummer.agoNITE schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:19:
[...]
Voor zover ik weet kan je WhatsApp maar op 1 device tegelijk gebruiken, wel iets om rekening mee te houden.
Verwijderd
Ja dat is me ook op gevallen, waar onder Youtube Remote.nielsn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:21:
Ik heb Tweak gevraagd waarom de Glashart Media TV app niet vanuit de Play store op de Nexus 7 geïnstalleerd kan worden. Volgens de minimale specs die zij gaven zou het geen probleem mogen zijn. Kreeg het advies de ontwikkelaar te contacten. Die stuurt mijn vraag echter weer door naar Glashart/providers. Zo schiet het natuurlijk niet op.
Is er iemand die de apk van de Glashart Media TV app (versie 2.0) heeft of beschikbaar kan stellen, zodat we deze op de Nexus 7 kunnen testen?
Is er iemand die de apk van de Glashart Media TV app (versie 2.0) heeft of beschikbaar kan stellen, zodat we deze op de Nexus 7 kunnen testen?
[ Voor 4% gewijzigd door snarf op 14-09-2012 14:59 ]
Het is me eindelijk gelukt om de screen flickr op te nemen:
YouTube: Screen flickr google nexus 7
Dat is wel handig als ik naar de media markt ga...
Excuses voor het filmpje maar rm'n dochter is er gek op
De app lijkt incompatibel met JellyBean, ligt niet aan de Nexus 7 iig, ik kan de apk niet eens downloaden op mijn Nexus 7, Nexus S en Galaxy Nexus... Die draaien allemaal 4.1.1snarf schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:58:
Ik heb Tweak gevraagd waarom de Glashart Media TV app niet vanuit de Play store op de Nexus 7 geïnstalleerd kan worden. Volgens de minimale specs die zij gaven zou het geen probleem mogen zijn. Kreeg het advies de ontwikkelaar te contacten. Die stuurt mijn vraag echter weer door naar Glashart/providers. Zo schiet het natuurlijk niet op.
Zie http://db.tt/7xzl2syb
Kan je iig niet aan de APK helpen, ik heb geen ouder toestel wat op ICS of lager draait
Dit zijn issues die door de ontwikkelaar opgelost moeten worden.
Damn, dat ziet er idd beroerd uit. Daar heb ik gelukkig geen last van. En K3 wordt er hier ook veel op afgespeeld, dus daar kan het dan weer niet aan liggenvandermark schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:17:
[ Voor 23% gewijzigd door cypher21 op 14-09-2012 15:22 ]
DarkSide schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:01:
[...]
Geef eens wat voorbeelden? Ik ben er nog geen een tegen gekomen namelijk
Jullie hebben ook de lcd density aangepast? Heeft met de cache van de Play Store en de LCD density te maken.Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:51:
[...]
Ja dat is me ook op gevallen, waar onder Youtube Remote.
De post na mijn vorige post is verwijderd, waarom weet ik niet. Het was een link en verwees naar pagina 32 van dit topic.
Het probleem is eerder in dit topic aangekaart in combinatie met imo instant messenger. Zoek en gij zult vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door nielsn op 14-09-2012 15:28 ]
Verwijderd
Ik ga vandaag ook naar MediaMarkt, als ik het probleem daar niet kan reproduceren moet ik ze maar vragen het te reproduceren in een donkere ruimte.vandermark schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:17:
Maar inderdaad opnemen is wel aan te raden, ik ga dat dadelijk ook maar doen want bij mij thuis is mijn kamer niet goed verlicht dus donker.
Ik heb gezien dat de MediaMarkt waar ik hem gekocht heeft er nog op voorraad heeft dus ik zal kijken of ze hem willen ruilen voor een andere, ik zit nog binnen die 7 dagen.
Zal ook maar aangeven dat ik probleem al vanaf dag een had maar ik nog geen tijd had om ermee terug te gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 15:32 ]
Ik wou net aangeven dat het waarschijnlijk aan K3 lag.cypher21 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:20:
[...]
Damn, dat ziet er idd beroerd uit. Daar heb ik gelukkig geen last van. En K3 wordt er hier ook veel op afgespeeld, dus daar kan het dan weer niet aan liggen
Wel klote dat die het doet, een snelle omruil zal er wel niet inzitten met die honderden wachtende voor je.
Het rare is dat ik er pas last van kreeg nadat ik heb geunroot en geunlocked... Ik ga nog één ding proberen: relocken en stockrom erop... laat weten of dat helpt voordat ik naar MM ga...
Verwijderd
Als ik een digibeet was geweest dan was ik allang met die Nexus 7 terug gegaan, want het heeft mij ook best lang gestuurd tot ik door had dat de auto helderheid niet goed werkte en in donkere ruimtes op zwart zet, maar ik heb voor onderzoek gedaan om zeker te weten of ik zelf niet kon oplossen..
Dat zal ik dus ook maar mooi in de MediaMarkt uit leggen dat hij gewoon op zwart blijft in donkere ruimtes, ik vind auto helderheid wel iets dat gewoon moet werken en op internet heb ik al gelezen dat niet iedere Nexus 7 dit probleem heeft.
Straks thuis als eerste terug flashen naar stock, maar wel even mijn backup van Titanium backup en de recovery overzetten naar me computer, want anders zou ik dat kwijt zijn.
Dat zal ik dus ook maar mooi in de MediaMarkt uit leggen dat hij gewoon op zwart blijft in donkere ruimtes, ik vind auto helderheid wel iets dat gewoon moet werken en op internet heb ik al gelezen dat niet iedere Nexus 7 dit probleem heeft.
Straks thuis als eerste terug flashen naar stock, maar wel even mijn backup van Titanium backup en de recovery overzetten naar me computer, want anders zou ik dat kwijt zijn.
Het vragen om apk's of ander met copyright beschermde software is op GoT uit den boze.
[ Voor 102% gewijzigd door RoD op 14-09-2012 15:54 ]
Verwijderd
Ik moet zeggen heb op het moment helemaal geen problemen met de auto helderheid. Wel vind ik hem niet zo prettig werken en gaat het opschroeven van de helderheid niet heel vloeiend.
Heb in het begin wel een screen flicker gehad dat ik af en toe (om de 20 seconden bijvoorbeeld) even een zwarte beeld zag langs komen van paar tiende van seconden ofzo niet heel lang. Weet niet of dit de flicker bug is. Maar na een paar keer mijn tablet te hebben ver*****t een paar keer dus de stockrom weer terug gezet maar heb inmiddels helemaal geen last meer van die flicker. Alleen nog steeds wel dat de helderheid niet heel vloeiend geregeld wordt als het in eens heel stuk lichter wordt en het scherm dus de helderheid gaat opschroeven. Dit loopt om me iPad een stuk vloeiender.
Heb in het begin wel een screen flicker gehad dat ik af en toe (om de 20 seconden bijvoorbeeld) even een zwarte beeld zag langs komen van paar tiende van seconden ofzo niet heel lang. Weet niet of dit de flicker bug is. Maar na een paar keer mijn tablet te hebben ver*****t een paar keer dus de stockrom weer terug gezet maar heb inmiddels helemaal geen last meer van die flicker. Alleen nog steeds wel dat de helderheid niet heel vloeiend geregeld wordt als het in eens heel stuk lichter wordt en het scherm dus de helderheid gaat opschroeven. Dit loopt om me iPad een stuk vloeiender.
Wat ik wel vreemd vind is dat de helderheid niet automatisch wordt teruggeschroefd als je naar een donkerder omgeving gaat. Andersom gaat het wel goed. Is dat bij jullie ook het geval?
Helderheid op laag zetten is donkerder dan op automatisch in een donkere kamer valt me op.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik heb even getest in een volledig donkere kamer. Bij mij blijft het scherm even donker op zowel automatisch als handmatig de helderheid in de laagste stand.Quad schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:40:
Helderheid op laag zetten is donkerder dan op automatisch in een donkere kamer valt me op.
Maar als jij van een lichte omgeving naar een (volledig) donkere omgeving gaat, wordt de helderheid bij jou dan wel teruggeregeld (automatische stand)? Als ik hem in de standby zet en dan weer aanzet dan is de helderheid wel weer goed aangepast aan het omgevingslicht.
Laadt bij jullie de accu bij wanneer je hem gebruikt maar aan de lader hebt? Bij mij blijft ie op hetzelfde percentage staan wanneer ik de helderheid laag heb staan en alleen surf. Als ik de helderheid op 50% zet en de tablet wat intensiever gebruik (apps installeren) zakt ie zelfs langzaam in percentage..
Verwijderd
Zojuist terug van de MediaMarkt(de) en ze hebben hem omgeruild, hopelijk is deze gewoon helemaal in orde. Het was goed dat ik een filmptje gemaakt had want dat probleem met de auto helderheid kun je niet nabootsen in een MediaMarkt want die winkel is echt goed belicht.
Yes geen auto helderheid probleem op die nieuwe die ze me meegeven hebben, ik kan andere met problemen dan ook aanraden gewoon terug te gaan naar de MediaMarkt als er iets is wat niet goed is aan het apparaat en wacht niet te lang.
( Ik weet dat er in Nederlandse MediaMarkt's geen voorraad is )
Yes geen auto helderheid probleem op die nieuwe die ze me meegeven hebben, ik kan andere met problemen dan ook aanraden gewoon terug te gaan naar de MediaMarkt als er iets is wat niet goed is aan het apparaat en wacht niet te lang.
( Ik weet dat er in Nederlandse MediaMarkt's geen voorraad is )
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 19:21 ]
Ik ga morgen naar de Mediamarkt, hoop ook een nieuwe te krijgen het wordt steeds erger....
http://youtu.be/ie4a7HcVkqo
http://youtu.be/ie4a7HcVkqo
Verwijderd
Ik hoop het voor je, online staat nog steeds dat hij uitverkocht is. Ik heb trouwens een andere build er staan, namelijk JR003S en hij draait al op Android 4.1.1
Nou ook toch wel enkele dingetjes al meegemaakt met mijn Nexus.
Als ik auto helderheid heb aanstaan werkt die prima alleen ik merk dat wanneer ik in een donkere ruimte zit ik hem af en toe zie dimmen en dan weer iets helderderder wordt (zeer klein verschil maar ik merk wel dat ik mij daar aan erger). Dit is opgelost door de helderheid handmatig in te stellen. Had het gevoel dat wanneer ik iets licht bekeek op mijn display hij dan wilde dimmen maar door het dimmen was er weer minder licht dus ging het display weer helderder... irri dus.
Ook al 2x meegemaakt dat hij niet meer uit de slaap stand wilde. Daardoor 2x heb moeten resetten door de aan/uit knop in te houden.
1x ook iets meegemaakt dat ik dacht dat het einde was van mijn Nexus. Nexus lag aan de oplader en ik wilde even mijn mail checken maar toen werd mijn scherm wit onderin wat zwarte strepen en kwam er een suis uit de speaker. Ook toen weer de aan/uit knop in moeten houden voor een reset.
Al met al een top apparaat maar ben bang dat er nog wat bugs in zitten die er hopelijk toch snel uitgehaald worden....
O, ja dat van niet meer aangaan heeft iemand anders die ik ken met een Nexus ook al gehad.
Als ik auto helderheid heb aanstaan werkt die prima alleen ik merk dat wanneer ik in een donkere ruimte zit ik hem af en toe zie dimmen en dan weer iets helderderder wordt (zeer klein verschil maar ik merk wel dat ik mij daar aan erger). Dit is opgelost door de helderheid handmatig in te stellen. Had het gevoel dat wanneer ik iets licht bekeek op mijn display hij dan wilde dimmen maar door het dimmen was er weer minder licht dus ging het display weer helderder... irri dus.
Ook al 2x meegemaakt dat hij niet meer uit de slaap stand wilde. Daardoor 2x heb moeten resetten door de aan/uit knop in te houden.
1x ook iets meegemaakt dat ik dacht dat het einde was van mijn Nexus. Nexus lag aan de oplader en ik wilde even mijn mail checken maar toen werd mijn scherm wit onderin wat zwarte strepen en kwam er een suis uit de speaker. Ook toen weer de aan/uit knop in moeten houden voor een reset.
Al met al een top apparaat maar ben bang dat er nog wat bugs in zitten die er hopelijk toch snel uitgehaald worden....
O, ja dat van niet meer aangaan heeft iemand anders die ik ken met een Nexus ook al gehad.
Verwijderd

Batterij werkt goed.
3 avonden aan gehad 3 x 6 uur
Waarvan 6 uur zeker muziek van Spotify via bluetooth gestreamed naar muziek installatie.
Verder gewoon flink gelezen op het internet.
Zeer tevreden heb nog 20% over
Slaap je ook nog wel eens?
Scherm is zo te zien niet eens een uur uit geweest
Scherm is zo te zien niet eens een uur uit geweest
Zijn er ook mensen die problemen hebben met de versnellingsmeter (accelerometer)? Die van mij heeft sinds kort een afwijken naar rechts. (X:-1,5 m/s2, wat 0 hoort te zijn)
Die van mij gaat soms ook niet lekker aan, aan/uit knop lang in houden en daarna start hij weer. Beetje vervelend, maar verder echt tevreden mee.
Verwijderd
Ik ben nog niet zo tevreden over de batterij. Met Wifi uit als de Nexus in slaap stand zit haal ik nu wel wat dagen standby maar me screen time is nog erg laag. Veel langer als 5 uur met het scherm aan houd ie nog niet vol. Inmiddels een stuk of 5x geladen maar hoop toch wel dat het nog beter gaat worden. Als ie lang standby staat hoeft ie geen 10 uur te halen maar 7 a 8 uur zou toch wel prettig zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:06:
Batterij werkt goed.
3 avonden aan gehad 3 x 6 uur
Waarvan 6 uur zeker muziek van Spotify via bluetooth gestreamed naar muziek installatie.
Verder gewoon flink gelezen op het internet.
Zeer tevreden heb nog 20% over
Zit nu 2 dagen 1h op batterij met 4 uur screen time en 24% over dan heb ik niets gestreamd en heeft ie zelfs nog een 45 minuten aan de PC gehangen om er foto's op te krijgen. Dus heeft ie nog een beetje bijgeladen.
Dat gaat trouwens ook wel erg langzaam. Duurde ruim 30 minuten om er 3GB aan foto's op te krijgen. Jullie ook de ervaring dat internal storage niet zo snel is?
Duurde bij mij vanmiddag dik 18 seconden, daarna ging ie wel aan. Eerste keer ook, voor de rest nog dik tevreden mee!Quantor schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:17:
Die van mij gaat soms ook niet lekker aan, aan/uit knop lang in houden en daarna start hij weer. Beetje vervelend, maar verder echt tevreden mee.
Verwijderd
75% van de batterij ging op aan het beeldscherm.
Bluetooth en wifi verbruiken bijna niks en is dus ideaal voor streamen.
Ik heb Via power toggles de helderheid van het beeldscherm ingesteld op 30 van 255
Bluetooth en wifi verbruiken bijna niks en is dus ideaal voor streamen.
Ik heb Via power toggles de helderheid van het beeldscherm ingesteld op 30 van 255
Verwijderd
Ik heb hem eigenlijk altijd op auto staan maar merk vaak dat dat minder vel is als laagste stand van power toggle dat is in mijn geval ook 30. Dat is waar inderdaad met streamen. Bluetooth staat bij mij ook nog helemaal uit gebruik ik niet en wifi uit als de tablet in slaap stand zit.
Merk wel dat nu het percentage niet zo snel meer zakt als je er niets mee doet. Dat was eerst best veel per nacht van zo'n acht uur soms wel meer als 10%. Nu verliest ie zo'n 1 a 2% in de nacht dus dat is behoorlijk verbeterd. Nu alleen nog hopen dat de screen time wat langer wordt.
Merk wel dat nu het percentage niet zo snel meer zakt als je er niets mee doet. Dat was eerst best veel per nacht van zo'n acht uur soms wel meer als 10%. Nu verliest ie zo'n 1 a 2% in de nacht dus dat is behoorlijk verbeterd. Nu alleen nog hopen dat de screen time wat langer wordt.
Ik krijg um niet meer normaal opgestart, (3 seconden inhouden) moet het altijd via de reset manier doen van 10 seconden inhouden. Draai je toevallig ook paranoid?Quido schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:33:
[...]
Duurde bij mij vanmiddag dik 18 seconden, daarna ging ie wel aan. Eerste keer ook, voor de rest nog dik tevreden mee!
Verwijderd
HELP! Ik krijg mijn Nexus 7 niet meer aan! Ik weet niet of er nog meer mensen zijn, maar hij deed het net nog kwartier geleden en nu heb ik dus zwart beeld en ik krijg geen beeld meer? Ik draai geen rom, alleen heb hem vanochtend geroot en hij deed het net nog 3 uur?
Verwijderd
Schijn er eens met een felle lamp op, zaklamp ofzo? Kan zijn dat je ook last heb van die auto helderheid probleem, dan lijkt het ook alsof ie niet meer aan gaat maar je ziet wel google logo en nexus logo.
Verwijderd
Nee, want dan zou hij toch wel moeten reageren op USB als ik hem in de computer stop?Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 00:05:
Schijn er eens met een felle lamp op, zaklamp ofzo? Kan zijn dat je ook last heb van die auto helderheid probleem, dan lijkt het ook alsof ie niet meer aan gaat maar je ziet wel google logo en nexus logo.
Verwijderd
Zie je wel een Google logo en daarna een Nexus logo? Je kunt natuurlijk een factory reset via fastboot doet, je zal hem natuurlijk ook geunlocked hebben.
Verwijderd
Ik heb hem geunlocked ja, maar heb hem ff 20 seconden de aan en uit knop ingehad nu doet hij het weer, geen idee waar dit aan licht maar echt een hele opluchtig. Ik ging al haast hyperventileren
Is het te concluderen dat de aan/uit problemen voornamelijk ontstaan door het rooten?
En het niet goed reageren van de automatische-helderheid functie ook?
En het niet goed reageren van de automatische-helderheid functie ook?
Verwijderd
Ik heb geen idee, maar ik hoop dat dit wel verholpen kan worden. Ik schoot net al helemaal in de stress!
Zie veel problemen met als (mogelijke) oplossing "zal unrooten en naar stock terug zetten"Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 00:23:
Nee dat is een foute conclusie.
Lastig te zien of de tablets met problemen nu wel/niet geroot zijn of paranoid draaien.
Degene met aan/uit problemen en helderheid-functie problemen:
Verwachten jullie dat dit een software-oplossing nodig heeft of is het een hardware fout. Las al dat niet alle Nexus 7 tablets hier last van hebben. Klinkt dus als rondom en omwisselen lijkt dan de beste oplossing?
Verwijderd
Ik denk dat het probleem wel softwarematisch te verhelpen is, want voor het rooten had ik er nog geen last vanRuvetuve schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 00:30:
[...]
Zie veel problemen met als (mogelijke) oplossing "zal unrooten en naar stock terug zetten"
Lastig te zien of de tablets met problemen nu wel/niet geroot zijn of paranoid draaien.
Verwachten jullie dat dit een software-oplossing nodig heeft of is het een hardware fout. Las al dat niet alle Nexus 7 tablets hier last van hebben. Klinkt dus als rondom en omwisselen lijkt dan de beste oplossing?
Ik heb de tablet ruim anderhalve maand, 10 minuten nadat ik de doos opende was de tablet geroot, totaal geen problemen mee, heb er drie voor vrienden meegenomen, ook zij hebben geen enkel probleem met aan/uit knop of backlight.
Van de 4 zijn er 3 geroot binnen een half uur na uitpakken, aan root ligt het echt niet.
hiermee ontken ik niet dat er problemen met een aantal tabs zijn, maar goed.
Van de 4 zijn er 3 geroot binnen een half uur na uitpakken, aan root ligt het echt niet.
hiermee ontken ik niet dat er problemen met een aantal tabs zijn, maar goed.
Verwijderd
Uiteraard als je een alpha rom draait ( Dat is paranoid ) dan heb je wel wat kans op problemen, maar een stock rom met root kan weinig kwaad.Ruvetuve schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 00:30:
[...]
Zie veel problemen met als (mogelijke) oplossing "zal unrooten en naar stock terug zetten"
Ik had die auto helderheid probleem op die vorige Nexus 7 ook toen er nog geen root op stond.
Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)