rickjehh schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:20:
Ik heb wel het idee dat het niveau hoger ligt dan bij FIFA 12. Bij FIFA 12 zat ik telkens rond divisie 2/3 en nu heb ik flink moeite om me te handhaven in divisie 5. Gister eruit geknikkerd en ook in divisie 6 heb ik nu ineens problemen (gister zat ook wel echt alles tegen, domme eigen goals, verdedigers die gekke dingen doen en passes in vreemde richtingen geven etc, herkennen jullie dat?

). Is de metagame zo veranderd t.o.v. FIFA 12? Ik heb het gevoel dat ik tekort kom en dat andere mensen beter gebruik maken van alle mogelijkheden.
Moet ook wel zeggen dat ik pas +- 50 potjes seasons gespeeld heb waar ik er bij FIFA 12 500+ gespeeld heb

Ik vind het niveau niet echt hoog om eerlijk te zijn, soms wel een goede tegenstander.. maar dan is de pot ook leuker. Zit nu in divisie 3, na 1 match direct 3 punten gepakt. Dit is mijn 8ste seizoen, wat betekent dat ik onafgebroken kampioen ben geworden met een reeks van 40-2-2
Ik speel vooral vanuit de verdediging. Die probeer ik altijd op orde te hebben, krijg ook zeer weinig goals tegen. Wanneer ik de bal heb, probeer ik die gewoon in de ploeg te houden en altijd de vrije man aan te spelen. Ik ga eigenlijk pas pingelen wanneer ik de bal met mijn vleugels, CAM of de spits bezit. Anders is het risico op een counter gewoon te groot (indien ik de bal verlies).
Misschien komt het ook wel omdat ik vooral FUT ben gewend. Hier is de gameplay iets sneller in vergelijking met seasons, plus dat ik er al een tijdje bivakkeer in divisie 1.
Mijn tips:
- Probeer altijd een man voor zijn spits of vleugelspeler te hebben; dus als jij je CV bestuurt --> loop naar achter (voor de spits) en zet druk met een 2e man. Bestuur jij de CDM --> loop voor de spits en zet druk met een 2e man. Ik zet eigenlijk vrij weinig druk de speler die ik zelf bestuur, ik loop hier vooral gaten mee dicht.
- Als je de bal hebt.. ga niet direct als een malle die steekbal proberen te geven en hopen op een counter. Hierdoor creëer je onrust in je spel en golft het op en neer en komt het vaak aan op de 'gelukjes' of een bal erdoor komt of niet. Probeer juist je rust te pakken en kies de makkelijkste oplossing.
Bijvoorbeeld: je hebt de bal met je CV.. Speel die bal gewoon naar je back, speel hem terug naar je CV. Speel de bal vervolgens naar je CDM en hier kun je snel opdraaien en de bal meegegeven aan je CAM of vleugels.
Hier weer hetzelfde: als je balbezit hebt met je vleugel kun je een aantal dingen doen:
- Speel de bal terug naar de back (indien geen ruimte).
- Maak de actie (wanneer de back op je af komt stormen en ren de ruimte in)
- Of wanneer er ruimte is, sprint die in en geef een vroege voorzet.
TL;DR
- Heb geduld met verdedigen, maak gebruik van de 'second man press' en hap vooral niet te snel met je CV's.
- In balbezit; neem de tijd, kijk naar de mensen aanvallende loopacties maken of speel de bal rond tot spelers dat gaan doen. Durf vooral te schieten, spelers kunnen meer dan je denkt.
- Gebruik de sprint button alleen wanneer je een open ruimte in kunt gaan sprinten, bij het rondspelen van de bal is het veel handiger deze niet te gebruiken.