Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 20:28
Mede-auteur:
  • goosche
  • Laatst online: 15-06 22:35

goosche

Afbeeldingslocatie: http://zegmaarjeroen.nl/extra/got_screens/fifa13_banner.jpg

Ervaar de onvoorspelbaarheid en spanning van het echte voetbal in FIFA 13. Vijf baanbrekende vernieuwingen zorgen voor revolutionaire verbeteringen in de AI, dribbelen, balcontrole en fysieke confrontaties. Het nieuwste deel uit de FIFA-reeks beschikt over de grootste en meest uitgebreide verzameling functies ooit. Deze vernieuwingen staan garant voor een nog realistischere game-ervaring. Strijd om balbezit op elk deel van het veld en geniet van de complete vrijheid en creativiteit bij de aanvallen. De levensechte emotie en onvoorspelbaarheid van het voetbal spatten van het scherm.

Bron: EA Sports

Trailer

Features

Attacking Intelligence
Medespelers zullen nu beter zijn in het het vinden van vrije tactische posities waarbij nu ook om tegenstanders heen gelopen kan worden. Bij FIFA 12 zorgde een tegenstander die recht voor de medespeler stond er voor dat de medespeler niet naar de lege ruimte achter de tegenstander kon lopen. Nu is de medespeler in staat om om de tegenstander heen te manouevreren.

Mederspelers zijn volgens het ontwikkelteam nu in staat om 2 stappen vooruit te denken waardoor er beter geanticipeerd kan worden op het spel en ze een betere ondersteuning bieden voor andere medespelers.

Tactical Free-Kicks
Tactical Free-Kicks verbetert het nemen van vrije trappen. Bij vrije trappen kunnen tot 3 spelers zich rond de bal verzamelen en de vrije trap kan vervolgens op diverse manieren genomen worden. De verdedigende partij kan ervoor vervolgens voor kiezen om één van de spelers vanuit de muur naar voren te laten sprinten.

360 degree mobility
Ook nieuw in FIFA 13 is 360 degree mobility. Hiermee kan je voetballer dribbelen terwijl hij voor zich blijft kijken. Je kan dus 360 graden dribbelen en 360 graden om je heen kijken. Dit voorkomt dat de speler tijdens het dribbelen continue achter de bal geplakt zit en zo kan er dus ook zijwaards gedribbeld worden terwijl je speler richting doel blijft kijken.

First Touch Control
Electronic Arts heeft ook het balgedrag realistischer gemaakt. Er zullen vele factoren zijn die het balgedrag zullen beïnvloeden - denk aan zwaartekracht, weersomstandigheden en hoe de bal ontvangen wordt - waardoor de bal ook realistischer zal reageren wanneer iemand de bal aan de voeten krijgt.

Player Impact Engine 2.0
In FIFA 13 is er de Player Impact Engine 2. Deze is verbeterd en getweaked zodat spelers realistischer reageren wanneer zij met elkaar in contact komen. Zo zullen spelers nu van elkaar afrollen als ze boven op elkaar vallen om te voorkomen dat ze samen opstaan in genante houdingen, of niet meer in onnatuurlijke houdingen rondrennen, zoals met gebroken armen. Spelers zullen ook niet meer gelanceerd worden of belachelijk rondgespint worden wanneer zij in een harde botsing met anderen komen.

Skill Games
De Skill Games van FIFA 13 vervangen de arena voor een wedstrijd en hebben als doel dat de gamer zijn vaardigheden kan testen en verbeteren. Onderstaande video illustreert hoe de Skill Games werken.

Release

De release van FIFA 13 zal zijn op 27 September 2012.

EA Sports introduceerde twee versies (incl adviesprijzen):
  • FIFA 13 €69,99
  • FIFA 13 UE €74,99
FIFA13 Ultimate Edition (UE) is alleen te krijgen als pre order en op de eerste verkoopdag. Gamers die voor deze versie kiezen, krijgen 24 weken lang elke week een FIFA 13 Ultimate Team 'Gold pack' gratis.

*De adviesprijzen zijn altijd hoog, en FIFA 13 zal daarom ook (veel) goedkoper te krijgen zijn vanaf de releasedag. Check ook de Pricewatch!

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.fifabenelux.com/wp-content/uploads/2012/05/fifa13_aguero_complete_dribble_wm-150x150.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.fifabenelux.com/wp-content/uploads/2012/05/fifa13_attackingintelligence_telecam_arsenalvschelsea_wm-150x150.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.fifabenelux.com/wp-content/uploads/2012/05/fifa13_chiellini_tackle_wm-150x150.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fifabenelux.com/wp-content/uploads/2012/05/fifa13_ibrahimovic_dribble_wm-150x150.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.fifabenelux.com/wp-content/uploads/2012/05/fifa13_messi_avoids_tackle_wm-150x150.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.fifabenelux.com/wp-content/uploads/2012/05/fifa13_messi_forward_move_wm-150x150.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fifabenelux.com/wp-content/uploads/2012/05/fifa13_messi_freekick_wm-150x150.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.fifabenelux.com/wp-content/uploads/2012/05/fifa13_milan_freekick_wm-150x150.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.fifabenelux.com/wp-content/uploads/2012/05/fifa13_pazzini_header_wm-150x150.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fifabenelux.com/wp-content/uploads/2012/05/fifa13_telecam_mancityvsmanu_attackingintelligence_wm-150x150.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.fifabenelux.com/wp-content/uploads/2012/05/fifa13_vpersie_avoiding_tackle_wm-150x150.jpg

Links

HandigFifa 13 (p)review

Overige

Deze TS is nog in aanmaak, voor suggesties en tips sta ik altijd open! PM me! :)

[ Voor 91% gewijzigd door Edzeau op 28-09-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:00
Leuke topic start..

Wel grappig.. die adviesprijzen, tegenwoordig koopt volgens mij niemand meer een spel voor de advies prijs. Goedkoopste die ik tot nu toe heb gezien is van Gamereservering €48.80. Verkopen momenteel alleen de standaard editie maargoed.

Zelf heb ik het niet zo met die gold packs. Vind het veel belangrijker en vooral leuker om zelf aan een team te bouwen en dit uit te bouwen tot een gold team. Lekker van scretch af aan beginnen en zorgen dat je sterker wordt en geld verdient.

Daarnaast ben ik erg benieuwd naar de nieuwe mogelijkheden qua aanvallen, player impact en dergelijke, al vermaak ik mij momenteel ook zeker nog met FIFA 12.

Wat ook wel leuk is om te zien is dit filmpje waarin alle veranderingen eens onder de loep worden genomen:
YouTube: FIFA 13 Trailer of Improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:02
Misschien nog goed om info toe te voegen over de aanwezige competities?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:19
Ik vind het jammer dat Fifa altijd zo laat uitkomt. Competitie begint al half augustus en dan krijg ik altijd zin om mijn favoriete competitie mee te spelen. Ik snap dat ze tot 31-8 wachten vanwege de transferperiode maar dat zouden ze ook d.m.v. een patch kunnen toevoegen. Eind september is gewoon best laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:03
Kaap schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:07:
Ik vind het jammer dat Fifa altijd zo laat uitkomt. Competitie begint al half augustus en dan krijg ik altijd zin om mijn favoriete competitie mee te spelen. Ik snap dat ze tot 31-8 wachten vanwege de transferperiode maar dat zouden ze ook d.m.v. een patch kunnen toevoegen. Eind september is gewoon best laat...
Ach, PES komt meestal ook nog eens later uit dan FIFA... En PES heeft daarbij vaak al helemaal niet de licenties en transfers op orde :+

Ik zit dit jaar weer ouderwets te twijfelen tussen FIFA en PES. Heb voorgaande jaren altijd PES gekocht maar vermaak me met FIFA ook prima omdat online veel soepeler gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 19:44

Oxigeon

En zo is dat!

Vlassie1980 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:05:
[...]

Ach, PES komt meestal ook nog eens later uit dan FIFA... En PES heeft daarbij vaak al helemaal niet de licenties en transfers op orde :+

Ik zit dit jaar weer ouderwets te twijfelen tussen FIFA en PES. Heb voorgaande jaren altijd PES gekocht maar vermaak me met FIFA ook prima omdat online veel soepeler gaat.
Dat is juist de reden dat ik altijd FIFA haal. Gewoon omdat het online vele malen beter is geregeld.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Oxigeon schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:28:
[...]

Dat is juist de reden dat ik altijd FIFA haal. Gewoon omdat het online vele malen beter is geregeld.
Ik vind dat inderdaad ook veel beter geregeld, maar in PES heb ik de Master League helemaal grijs gespeeld en mooie teams gebouwd. Maar ik vind de laatste tijd online ook wel erg leuk, kom alleen helaas nooit hoger dan divisie 5 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Voor de personen die geen moeite hebben met lange (Engelse) verhalen, is er weer een mooie blog van Xaor op fifasoccerblog over zijn bevindingen van FIFA13 tijdens de playtest in Guildford. --> klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
FIFA 13 | E3 ANNOUNCEMENT

Electronic Arts Inc. has announced that EA SPORTS™ is bringing innovations to EA SPORTS Football Club that will elevate its role as football’s social network, and drive a deeper connection for millions of fans to the world’s sport, their friends and their favorite club when FIFA 13 launches this fall. A new rewards program introduced into FIFA 13 will enhance the experience for members of EA SPORTS Football Club, and a new EA SPORTS Football Club app for iPhone® and iPod® touch will keep the fans connected to their FIFA experiences and to their friends. Plus, the forthcoming FIFA 13 for iPhone, iPad®, iPod touch and later this year on Android, will now also be connected to EA SPORTS Football Club.

“We connect fans to the heartbeat of the sport—and to each other—through EA SPORTS Football Club,” said Matt Bilbey, General Manager and Vice President of Football, EA SPORTS. “We’ve had a transformative year operating as a live service, connecting players to real-world football events with fresh, new content, enabling them to support their favourite club, and allowing them to connect and compete with their friends. This year with the launch of FIFA 13, we are going to reward our fans for their support, offer in-game incentives to keep them playing longer and all season long, and provide new ways for fans to stay connected to our game across multiple devices and platforms.”

This year within EA SPORTS Football Club, returning FIFA 12 players will carry their Football Club Level and XP into FIFA 13 so their season starts as strong as it finishes. They’ll also receive a special bonus in the new EA SPORTS Football Club Catalogue. Everything within FIFA 13, and against friends, is measured in a meaningful way. Every match matters, all season long, and fans can earn rewards for their achievements. Fans will now be earning Football Club Credits to unlock items such as kits, special celebrations, virtual pro attribute boosts, Career Mode super scout credits, FIFA 13 Ultimate Team coin boosts, and extra matches in Head-to-Head Seasons mode from the Catalogue. Plus, fans can build their status among the massive FIFA online community as they climb 100 levels.

For the first time, players will be able to directly share their FIFA experience with their friends on Facebook through EA SPORTS Football Club. Fans will be able to share custom messages with friends and publish their recent news, including games won, players signed, or items redeemed in the Catalogue, directly from their console.

The new EA SPORTS Football Club app will keep fans connected to FIFA anywhere, anytime. At launch, fans will have access to their EA SPORTS Football Club identity and friends, and the app will extend the FIFA 13 Ultimate Team console experience. Through the app, fans will be able to search the live auctions and bid to win new players for building their ultimate team of the world’s best players in FIFA 13.

For the millions of fans who play FIFA on the go, FIFA 13 on iPad and iPhone will enable players to earn rewards, level up, enjoy live challenges, and connect with friends through one common Football Club identity. The same Football Club features will be coming to Android later in the year.

FIFA 13 captures all the drama and unpredictability of real-world football. The game creates a true battle for possession across the entire pitch and delivers freedom and creativity in attack. FIFA 13 features five breakthrough gameplay innovations which revolutionize artificial intelligence, dribbling, ball control and physical play, as well as engaging online features and live services. This year marks the largest and deepest game in FIFA franchise history. Click here to see the exclusive E3 FIFA 13 video trailer.

FIFA 13 will be available in stores world-wide this fall for the PlayStation®3 computer entertainment system withPlayStation Move support, Xbox 360® videogame and entertainment system with Kinect™, PlayStation® Vita handheld entertainment system, Wii™, PC, PlayStation® 2 computer entertainment system, Nintendo 3DS™, and PSP® (PlayStation®Portable) system, as well as on the App Store for iPhone, iPad, iPod touch, and Android. The game has not yet been rated.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
FIFA 13 Includes 'Streets' Mode

According to the ESRB, FIFA 13 could have a street football mode included in the game.

Published on Jul 12, 2012
FIFA 13 will feature a mode that enables players to take to the streets, according to a listing on US ratings board, the ESRB.

"Players can practice penalty kicks, assign on-field strategies, and participate in a variety of game modes (e.g., Career, Tournament, Be a Pro, Streets) to improve their ball-handling skills," reads the description of the game.

FIFA Street was rebooted last year, spending a number of weeks in the UK charts - the FIFA 13 team has previously hinted that it could incorporate ideas from the urban-football franchise.

Do you want to see a street-mode make it into FIFA 13? Do you want to see more FIFA Street? Let us know!

FIFA 13 hits pretty much all formats in Europe on 28 September.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:49
Nieuwe trailer:

Ook heb ik zelf een custom Box-Art gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://jordidekker.com/wp-content/uploads/2012/07/fifa13customboxart-600x450.png

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:22
In FIFA 13 moeten ze echt serieus werken aan een aantal zaken.

-Buitenspel van aanvallers (wordt aan gewerkt heb ik begrepen).

-Aanvallend vermogen van spelers (wordt aan gewerkt heb ik begrepen).

-Verdedigers die de buitenspelval niet blijken te snappen of ineens hun speler laten lopen. Tevens maken ze in sommige gevallen opeens de weg vrij voor de tegenstander in plaats van deze aan te vallen.

-Ingooi systeem is echt waardeloos, 90% v.d. tijd grijpt de speler 2x naast de bal om vervolgens maar te stoppen met het proberen van de ingooi.

-Impact engine die totaal niets toevoegd aan het spel. Zit echt knullig in elkaar, het komt veel te vaak voor dat door deze engine spelers over elkaar struikelen of dat de bal knullig bij de tegenstander komt waardoor je een goal of gevaarlijke situatie tegen krijgt.

-Standaard FIFA trekjes, b.v.: wanneer een speler de bal naar een aanvaller speelt, je verdediger probeert te bal aan te nemen en de aanvaller deze gewoon van zijn voeten pakt. Als verdediger kan je niets doen aan deze situatie.

-Onzinnige penalty's, overtredingen en kaarten die worden gegeven. Ene moment krijg je een penalty of vrije trap tegen of mee terwijl dit helemaal niet zo had moeten zijn en andere keer niet.

-FIFA lijkt soms totaal niet te begrijpen naar welke speler de bal gespeeld moet worden (dit zal wel te maken hebben met de hulp van de CPU of hier iets aan te doen is weet ik niet).

-Penalty's. Deze zijn in FIFA 12 net wat te moeilijk, je hebt in een online match eigenlijk maar 3 mogelijkheden om te scoren en te plaatsen, keepen van penalty's is te eenvoudig geworden.

-Vrije trappen. Als je een vrije trap neemt heb je totaal geen overzicht of idee waar je de bal naar toe speelt. Vaak worden spelers afgedekt door de tegenstander die recht voor je staan. Zo zie je geen vrije man en kom je er pas achter dat een vrije man links of rechts (in de hoek) van je stond, dit kan je moeilijk zien op de wijze hoe er nu vrije trappen genomen worden.Tevens kan het zo zijn dat je dan de bal eenvoudig in de voeten van de tegenstander speelt.

-Het lijkt soms onmogelijk bij een corner of voorzet als verdediger voor de tegenstander te komen. Je probeert in het duel te komen maar je wordt gewoon letterlijk geblokkeerd waardoor de bal eenvoudig gepakt kan worden door de tegenstander.

-Spelers die gaan lopen zeiken en zwaaien naar de grens/scheidsrechter als ze een situatie geen vrije trap krijgen. Je hebt totaal geen controle over dergelijke situaties waardoor je in veel gevallen de bal niet meer kan afpakken of door kan gaan met je actie terwijl deze speler MAKKELIJK alsnog de bal had kunnen hebben. Dit soort gescripte/programmeerde zaken ben ik totaal geen voorstander van aangezien je hier geen controle op kan uitoefenen. FIFA bepaalt voor je wanneer dit gebeurt, haalt het hele vaart uit het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-02 10:29
STIMPPYYY schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:34:
In FIFA 13 moeten ze echt serieus werken aan een aantal zaken.

-Buitenspel van aanvallers (wordt aan gewerkt heb ik begrepen).
Wordt aan gewerkt ja. (o.a. het systeem met 'curved runs')
-Aanvallend vermogen van spelers (wordt aan gewerkt heb ik begrepen).
Wordt ook aan gewerkt.
-Verdedigers die de buitenspelval niet blijken te snappen of ineens hun speler laten lopen. Tevens maken ze in sommige gevallen opeens de weg vrij voor de tegenstander in plaats van deze aan te vallen.
Ook een irritatiepuntje van mij
-Ingooi systeem is echt waardeloos, 90% v.d. tijd grijpt de speler 2x naast de bal om vervolgens maar te stoppen met het proberen van de ingooi.
Met 90% overdrijf je natuurlijk zwaar. Maar je hebt gelijk als je zegt dat dat systeem beter kan...
-Impact engine die totaal niets toevoegd aan het spel. Zit echt knullig in elkaar, het komt veel te vaak voor dat door deze engine spelers over elkaar struikelen of dat de bal knullig bij de tegenstander komt waardoor je een goal of gevaarlijke situatie tegen krijgt.
Ben ik niet met je eens. Zitten wel een aantal rare botsingen bij, maar over het algemeen ziet het er allemaal wat realistischer uit. Ook wordt er gewerkt aan een verbeterde versie van de Impact Engine.
-Standaard FIFA trekjes, b.v.: wanneer een speler de bal naar een aanvaller speelt, je verdediger probeert te bal aan te nemen en de aanvaller deze gewoon van zijn voeten pakt. Als verdediger kan je niets doen aan deze situatie.
Terecht punt, maar heel makkelijk te voorkomen door ipv aan te nemen met een speler in je buurt, de bal direct te passen/weg te schieten.
-Onzinnige penalty's, overtredingen en kaarten die worden gegeven. Ene moment krijg je een penalty of vrije trap tegen of mee terwijl dit helemaal niet zo had moeten zijn en andere keer niet.
Eens. Lijkt soms wel at random. Speel je de bal en neem je de man licht mee, krijg je geel. Sabel je daarna iemand van achter neer, niks...
-FIFA lijkt soms totaal niet te begrijpen naar welke speler de bal gespeeld moet worden (dit zal wel te maken hebben met de hulp van de CPU of hier iets aan te doen is weet ik niet).
Bij besturing kun je de assistentie bij het passen uit zetten. Kun je met je joystick zelf sturen naar wie je wilt passen.
-Penalty's. Deze zijn in FIFA 12 net wat te moeilijk, je hebt in een online match eigenlijk maar 3 mogelijkheden om te scoren en te plaatsen, keepen van penalty's is te eenvoudig geworden.
Wat bedoel je met 3 mogelijkheden? Je kunt in alle hoeken (hoog en laag) of door het midden nemen...
-Vrije trappen. Als je een vrije trap neemt heb je totaal geen overzicht of idee waar je de bal naar toe speelt. Vaak worden spelers afgedekt door de tegenstander die recht voor je staan. Zo zie je geen vrije man en kom je er pas achter dat een vrije man links of rechts (in de hoek) van je stond, dit kan je moeilijk zien op de wijze hoe er nu vrije trappen genomen worden.Tevens kan het zo zijn dat je dan de bal eenvoudig in de voeten van de tegenstander speelt.
Kwestie om een beetje de richting te draaien. Dan draait de camera ook mee en kun je zien wie er vrij staat. Daarnaast kun je ook op de radar kijken.
-Het lijkt soms onmogelijk bij een corner of voorzet als verdediger voor de tegenstander te komen. Je probeert in het duel te komen maar je wordt gewoon letterlijk geblokkeerd waardoor de bal eenvoudig gepakt kan worden door de tegenstander.
Ligt aan de kracht van de verdediger en van de aanvaller.
-Spelers die gaan lopen zeiken en zwaaien naar de grens/scheidsrechter als ze een situatie geen vrije trap krijgen. Je hebt totaal geen controle over dergelijke situaties waardoor je in veel gevallen de bal niet meer kan afpakken of door kan gaan met je actie terwijl deze speler MAKKELIJK alsnog de bal had kunnen hebben. Dit soort gescripte/programmeerde zaken ben ik totaal geen voorstander van aangezien je hier geen controle op kan uitoefenen. FIFA bepaalt voor je wanneer dit gebeurt, haalt het hele vaart uit het spel.
Dat is inderdaad irritant ja...

Ik wil graag een puntje toevoegen aan je lijst.

- Geen voordeel bij buitenspel. Je bent aan het verdedigen. Je onderschept een pass (naar een speler die buitenspel staat). Omdat je tegenstander in de aanval is, ligt er voorin enorm veel ruimte. PRIIIEEETTT. Vrije trap :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
psvjw schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:14:
verhaaltje...
[...]

Dat is inderdaad irritant ja...

Ik wil graag een puntje toevoegen aan je lijst.

- Geen voordeel bij buitenspel. Je bent aan het verdedigen. Je onderschept een pass (naar een speler die buitenspel staat). Omdat je tegenstander in de aanval is, ligt er voorin enorm veel ruimte. PRIIIEEETTT. Vrije trap :X
Eens, dit kan soms heel de vaart uit je aanval halen. Spelers worden automatisch opgesteld waardoor de vrije man meestal automatisch is gedekt opeens.

Nog een punt:

-Wanneer de tegenstander een ingooi krijgt, deze pakt hem gelijk op en je wilt een tegenstander dekken. Op een of andere manier is dit soms onmogelijk en blijf je tegen een onzichtbare muur aanlopen. Tevens zie je niet welke speler je bestuurt.

[ Voor 42% gewijzigd door STIMPPYYY op 13-07-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 21:18

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

nieuws: EA voegt interlands toe aan carrièremodus FIFA 13

Eindelijk bondscoach en clubcoach in de carierre modus! Kan bijna niet wachten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Dat is inderdaad erg vet dat ze dit er in hebben gestopt! Nu kunnen we allemaal bondscoach spelen! ;)

Ik vroeg me af hoe het zou zitten met Fifa13 die je overal kan pre-orderen. Zal dit gelijk de Ultimate Edition zijn? Ik zie namelijk nergens 2 verschillende versies van Fifa13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Als je nu pre ordert krijg je die ultimate edition zoals dat genoemd wordt.

Waar ik hem besteld heb staat er dit bij:
Pre-order voor FIFA Ultimate Team-pakketten!
Pre-order FIFA 13 PS3 en je krijgt de FIFA Ultimate Team pakketten toegestuurd: 24 weken lang krijg je elke week een pakket met extra content, 10.000 EA SPORTS Football Club-credits en het Adidas All Star-team met 23 topspelers waaronder Messi, Nani en Benzema.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Jeroen04 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:15:
Ik vroeg me af hoe het zou zitten met Fifa13 die je overal kan pre-orderen. Zal dit gelijk de Ultimate Edition zijn? Ik zie namelijk nergens 2 verschillende versies van Fifa13.
Klopt, iedereen die pre-ordert krijgt de Ultimate Edition:
Electronic Arts heeft vandaag bekendgemaakt dat EA SPORTS™ een ongekende beloning in petto heeft voor fans die FIFA 13 reserveren. Reserveer FIFA 13 voor de PlayStation 3, deXbox 360 of de PC en je ontvangt FIFA Ultimate Team-pakketten, EA SPORTS Football Club-extra's en een exclusief adidas™ All Star-team met superster Lionel Messi. FIFA 13 ligt vanaf 27 september 2012 in de winkel. http://www.ea.com/nl/news...mate-edition-aangekondigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
De nieuwe FIFA 13 Carrière modus
In FIFA 13 zal de carrière modus nog verder worden ontwikkeld, zo kregen wij vandaag te horen en te zien van Electronic Arts. FIFA 12 begon al met drastische veranderingen met onder andere een nieuw design en de Transfer Deadline Day. In FIFA 13 zal het nu mogelijk zijn om, naast clubteams, ook trainer te worden van een nationaal elftal. Ook is de transferengine compleet herschreven om ook dit gedeelte een stuk realistischer te maken.

Internationaal Management

Wanneer je reputatie als manager groeit in de carrière modus, zal je aanbiedingen krijgen van internationale teams naast je baan als club manager.
Je resultaten en je reputatie als manager zullen de kwaliteit van de internationale aanbiedingen bepalen.
Je nationaliteit en de competitie waarin je speelt, zullen ook een rol spelen in de aanbiedingen die je krijgt.
Geruchten over geïnteresseerde landen zullen zich de ronde doen, zelfs maanden voordat je daadwerkelijk een aanbieding krijgt.
Het kiezen van de selectie van een bepalend onderdeel zijn in je bondscoachschap. (Eén week voor vriendschappelijke wedstrijden, één maand voor toernooien)
Internationale competities lopen parallel met de normale competities wat betekent dat je midden in het seizoen ook aanbiedingen kan krijgen.
Het bondscoachschap kent zijn eigen ‘Hub’, zodat club en land apart worden gehouden.
Live Score Updates tijdens wedstrijden

Terwijl je wedstrijden speelt in de carrière modus, krijg je audio updates van de andere games die gespeeld worden in je competitie.
Je krijgt updates over doelpunten, rode kaarten en penalty incidenten.
Je kunt apart wedstrijden aan- en uitzetten, waarvan je deze audio updates wilt horen.
Verhalen van spelers

De interactie met spelers gebeurd nu veel regelmatiger. Je krijgt direct feedback van spelers over beslissingen die jij maakt.
De spelersverhalen kunnen soms maanden duren, wat er voor kan zorgen dat de speler slecht presteert, waardoor je de speler wilt verkopen.
Deze spelersverhalen gelden ook voor je internationale team. Je moet zowel club als land tevreden houden.
Be A Player

Wanneer je je speler hebt gekozen (Virtual Pro of een echte speler), krijg je een reeks Seizoens Doelstellingen die je moet behalen van je manager. Deze doelstellingen zijn op basis van het type speler dat je kiest (aanvaller, middenvelder, verdediger enz.).
Naast de doelstellingen voor het seizoen zijn er ook een reeks doelstellingen die gelden voor vier wedstrijden. Deze bevatten onder andere het scoren van doelpunten, geen tegendoelpunten en een percentage voltooide passes. De sterkte van de tegenstanders zullen de zwaarte van deze doelstellingen bepalen.
Wanneer je ongelukkig bent, kun je nu een transfer aanvragen of je kunt er voor kiezen om een uitleenbeurt aan te vragen om meer ervaringen te krijgen.
Wanneer je er voor kiest om voor een topclub te spelen met een lage gewaardeerde speler, zal je niet in het eerste team starten, waardoor je uitgeleend zal worden om ervaring op te doen.
Als je vermoeid bent of slecht speelt, kan de manager de speler wisselen.
Wanneer je dagen als speler over zijn, kun je er voor kiezen om je voetbalschoenen aan de wilgen te hangen en verder te gaan als manager.
Samenvatting van de speelronde

Na iedere wedstrijd in de carriere modus krijg je een overzicht van de gespeelde wedstrijden middels in-game audio.
De stand in de competitie en de aankomende wedstrijden worden ook doorgegeven. Deze komen wel minder voor dan het overzicht van de gespeelde wedstrijden.
Wanneer dit allemaal wordt besproken, kan je nog wel steeds door de menu’s heen en/of doorgaan met de volgende wedstrijd.
Managers Office

Je kunt nu alle openstaande banen bekijken via het Banencentrum. Hierdoor kun je ook halverwege het seizoen van club wisselen.
De manager staat nu aan de zijlijn tijdens wedstrijden gebaseerd op je opties die je kunt aanpassen aan het begin van de carrière modus.
Transfer onderhandelingen

De transfer onderhandelingen zijn compleet herschreven voor de FIFA 13 carrière modus.
Je kunt spelers nu een aanbieding + geld doen en spelers toevoegen aan de transfer clausules.
Wanneer je spelers wilt huren, kun je nu een clausule toevoegen, waarmee je de speler kunt kopen voor een bepaald bedrag aan het eind van de leenbeurt.
Wanneer de computer een aanbieding doet op één van je spelers, kun je nu een tegenbod doen om meer geld voor je speler te vragen. De computer zal kiezen om dit te accepteren, te weigeren of met een tegenbod te komen.
Contract aanbiedingen bevatten nu advies van je Technisch Directeur.
Wanneer je contractaanbiedingen maakt, kan je nu een rol kiezen voor de spelers die je wilt aantrekken. Dit beïnvloedt de spelers bij het maken van een keuze.
Je kunt nu ook navraag doen bij de club wat ze voor de speler willen ontvangen.
Je kunt nu direct vanuit een nieuwsbericht met je linkerstick een aanbieding doen op spelers.
Aan het begin van de carrière modus kan je kiezen voor ‘Finaciële striktheid’. Hiermee zal een gelimiteerd bedrag van de verkopen van spelers terug stoppen bij het transferbudget.
Belangrijk nieuws

Je zal op een speciale manier op de hoogte worden gehouden van belangrijk nieuws in de carrière modus.
Spelers bewerken

Je hebt nu de mogelijkheid om het uiterlijk van spelers aan te passen tijdens het seizoen. Deze optie kan worden vrijgespeeld via de nieuwe EA Sports Football Club Catalogus.
Gebruikersinterface

Je kunt nu nieuwsberichten lezen terwijl je verder gaat in de tijd.
De eerste keer dat je de carriere modus menu’s opent, zal er een uitgebreide uitleg worden gegeven over de nieuwe mogelijkheden.
Met dank aan onze collega’s van FIFA Soccer Blog.

Bron: http://www.fifabenelux.co...e-fifa-13-carriere-modus/

Skill games

Een nieuwe toevoeging in FIFA 13 is het spelen van de zogeheten Skill Games. Hier kun je in de Arena bij verschillende uitdagingen met betrekking tot dribbelen, passen, schieten, penalty’s en vrije trappen de bronzen, zilveren of zelfs gouden medaille proberen te behalen. Als je die medailles hebt weten te verkrijgen, is het aan jou om de ‘ultimate’ Skill Challenge te voltooien.

In plaats van dat je voorafgaand aan een wedstrijd een balletje in de goal probeert te trappen, zul je voortaan genieten van één van de vele sessies die voltooid moeten worden. Hiervoor krijg je naar het schijnt geen speler van het team waarmee je op dat moment speelt aangewezen, maar mag je ‘gewoon’ je favoriete voetballer uitkiezen. De sessies zullen grotendeels willekeurig voor je worden geselecteerd, maar dan meestal wel zo dat je een oefening doet waarin je nog niet veel vooruitgang hebt geboekt. Als je gewoon vanuit het hoofdmenu naar de Skill Games toegaat, kun je uiteraard gewoon zelf bepalen waarop je precies gaat oefenen.

Vooral voor beginnend FIFA-gamers is het een erg handige manier om de voetbalgame beter onder de knie te krijgen. Maar ook voor de ervaren speler zitten er pittige uitdagingen bij, waardoor ook deze groep de vaardigheden die zij bezitten verbeteren. Je kunt bijvoorbeeld proberen om een bal vanaf een bepaalde afstand in een bak te schieten of om de pylonen heen te slalommen. Geen makkie, maar natuurlijk wel zeer vermakelijk.

Des te meer je vordert, des te moeilijker het logischerwijs wordt. Dit doet EA door verdedigers toe te voegen, de ruimtes te verkleinen, het aantal pogingen die je mag doen te verminderen of je besturing op handmatig te zetten. In de afbeelding van het tennis-voetbal zie je een muur in het midden staan. Als je het goed doet, wordt de muur hoger en het speelveld kleiner.
Met behulp van de online scoreborden, die vertellen hoe goed of juist slecht jouw vrienden het op bepaalde onderdelen hebben gedaan, kan jij je kennissen tonen hoe goed je bent en probeer je uiteraard bovenaan te eindigen!

Bron: http://www.fifabenelux.com/fifa13/skill-games/

Twee verbeteringen die waar veel mensen uit de FIFA-community naar uit keken. Ook maakte EA bekend dat er binnenkort nog een grote aankondiging zal volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Echt leuk dat je nu een club en land kan managen in career mode :)

Alleen dit snap ik niet:
Aan het begin van de carrière modus kan je kiezen voor ‘Finaciële striktheid’. Hiermee zal een gelimiteerd bedrag van de verkopen van spelers terug stoppen bij het transferbudget.
Waar gaat de opbrengst van de transfer dan naar toe?

En ben ook benieuwd naar die aankondiging, hopelijk wat extra competities.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 18:32
Avioto schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 00:04:
Echt leuk dat je nu een club en land kan managen in career mode :)

Alleen dit snap ik niet:

[...]

Waar gaat de opbrengst van de transfer dan naar toe?

En ben ook benieuwd naar die aankondiging, hopelijk wat extra competities.
Als het net zoals in PES is, dan gaan de overige kosten in een "potje" voor trainers/dokters/scouts zodat je niet zoveel uitgeeft aan nieuwe spelers dat je je staff niet meer kan betalen.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hier nog een paar screens van de nieuwe carriere modus:

Afbeeldingslocatie: http://www.fifabenelux.com/wp-content/uploads/2012/07/FIFA13_X360_InternationalOfferNewsFlash_WM.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fifabenelux.com/wp-content/uploads/2012/07/FIFA13_PS3_GameCalendar_WM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Zou mooi zijn als de cariere mode inderdaad wat realistischer word qua prijzen. Wel jammer vind ik dan weer dat je niet alleen bondscoach kan zijn? Er stond iets in de trend van "en daarnaast kan je een land coachen".

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:38

Player1S

Probably out in the dark

vroegah had je nog zo'n pijltje die je kon bewerken in de richting waar jij naar toe wou. En dan door middel van de juiste kracht, kwam de bal er wel of niet. Mis ik tot op de dag van vandaag nog....

Career-modus klinkt steeds beter. Vooral dat je gewisseld kan worden. Zou het ook betekenen dat je als rookie als wissel begint???

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
Bananenspin schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:45:
Zou mooi zijn als de cariere mode inderdaad wat realistischer word qua prijzen. Wel jammer vind ik dan weer dat je niet alleen bondscoach kan zijn? Er stond iets in de trend van "en daarnaast kan je een land coachen".
Je kunt alleen een club coachen óf een club én een land. Niet alleen een land;)
L1nt schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:15:
[...]

vroegah had je nog zo'n pijltje die je kon bewerken in de richting waar jij naar toe wou. En dan door middel van de juiste kracht, kwam de bal er wel of niet. Mis ik tot op de dag van vandaag nog....

Career-modus klinkt steeds beter. Vooral dat je gewisseld kan worden. Zou het ook betekenen dat je als rookie als wissel begint???
Wanneer je als Virtual Pro begint bij een topclub begint zal je in het reserve elftal komen te spelen, waarna je later kan doorstromen naar het A-elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

MyUtd4Life schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:46:
[...]
Je kunt alleen een club coachen óf een club én een land. Niet alleen een land;)
Stel dat je tegelijk bondscoach en clubcoach bent en wordt ontslagen als clubcoach, dan blijf je bondscoach ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

't Wordt tijd dat ze het squad scherm eens gaan overhaulen. Ik speel zelf Fifa pas sinds versie 12, daarvoor speelde ik PES. Maar sinds PES 11 werkt de squad selectie echt zoveel beter - gewoon in 1 scherm met behulp van een cursor de spelers wisselen en eventueel wat schuiven in de positie. Als je dat in Fifa wilt doen dan moet je jezelf door 4 verschillende schermen heenwerken 8)7. Ook zou ik graag een automatische selectie voor elke wedstrijd op basis van form willen zien, alsmede automatische wissels tijdens de game. Features waar ik maar al te graag gebruik van maakte in PES. Ik zit helemaal niet te wachten op al dat gemicromanagement. Het resultaat is dat ik vrijwel nooit wissel tijdens een potje. Squad aanpassen is dan wel weer een noodzakelijk kwaad, als je daar niets aan doet dan heb je niets meer aan je spelers. En dan komen we weer op puntje 1, dat ik het dan moet doen is tot daaraan toe, maar dan ook nog eens met zo'n crappy interface |:(

Overigens iets ongerelateerds, wat vinden de mensen hier over het gebruik van zogenaamde auto buyers in FUT om je coins bij elkaar te sprokkelen? Vinden jullie dat cheaten? Of dat niet per se, maar wel ongewenst? Of kan het je sowieso niet schelen?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MyUtd4Life schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:46:

Wanneer je als Virtual Pro begint bij een topclub begint zal je in het reserve elftal komen te spelen, waarna je later kan doorstromen naar het A-elftal.
Weet ik maar ik vind het leuker dat ik op gegeven moment op de bank zit en de laatste X minuten mee mag doen enzo. Zoals vaak in het echt. Het gebeurd heel zelden, vooral bij grotere clubs, dat iemand uit de jeugd gelijk 90 minuten in het eerste speelt.

Sowieso is het al een verbetering dat je gewisseld kunt worden als je moe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:16

BM

Moderator Spielerij
Waar ik wel op hoop is dat EA eindelijk de snelheid van de interface eens wat omhoog weet te krijgen. Het laden van de diverse onderdelen gaat zo hemeltergend traag, en er word al jaren niks aan veranderd...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Misschien leuk om te lezen, Q&A sessie over Fifa13 Career

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

BM schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:48:
Waar ik wel op hoop is dat EA eindelijk de snelheid van de interface eens wat omhoog weet te krijgen. Het laden van de diverse onderdelen gaat zo hemeltergend traag, en er word al jaren niks aan veranderd...
Dit zeker, teveel flashy blingbling, gooi die animaties eruit, opstarten kan 10x korter door al die intro's en features eruit te halen.

Qua controls hoop ik op flink wat verbeteringen, zeker co-op heeft behoorlijk wat irritaties, maar ook de soms onlogica van het niet naar de bal kunnen rennen als je een pass krijgt, je tegenstander kan met gemak de bal afpakken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:52
En dat je ook met 2 man fatsoenlijk tegelijk je squad en formation kan aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk dat dat meer te maken heeft met Xbox 360 requirements. Die stellen dat als je een tekst laat zien op het scherm, deze minstens 2 seconden zichtbaar moet zijn ookal duurt het daadwerkelijk laden veel korter. Dat geldt dus ook voor teksten als "loading". Het is natuurlijk nogal suf dat ten eerste dit ook impact heeft op andere platforms (al is dat wel begrijpelijk, het is gewoon cross platform code en content), en ten tweede dat als je weet dat het laden in de regel geen 2 seconden gaat duren dat je dan ook geen tekst op het scherm ziet om op die manier om de requirement heen te komen.

Dit staat overigens nog even los van het feit dat de interface sowieso een ramp is wat responsiveness betreft. Je kan pas wat doen als alle overgansanimaties klaar zijn (behalve van arena naar main menu, als je daar een keer teveel op start drukt gaat ie meteen weer terug naar de arena, waarna je weer moet wachten op de overgang voordat je weer terug kan naar het main menu 8)7), en de opties die je het meest gebruikt zijn nooit de default. Voorbeelden:
Career => new career. Ja hoor, alsof ik elke keer een nieuwe career wil starten als ik naar career browse.
Load => cancel. Natuurlijk, als ik een game heb geselecteerd om te laden dan wil ik die natuurlijk meteen weer cancelen. Wat dan vervolgens meteen weer inhaakt op het volgende punt:
Back => selectie staat weer bovenaan ipv het menuitem wat je destijds geselecteerd had. Dus ook als je (meestal per ongeluk omdat de down-toets niet snel genoeg registreert door de animaties) een load cancelt en dus niet meer op de voorheen geselecteerde savegame staat die je wilde laden.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dit staat overigens nog even los van het feit dat de interface sowieso een ramp is wat resonsiveness betreft. Je kan pas wat doen als alle overgansanimaties klaar zijn (behalve van arena naar main menu, als je daar een keer teveel op start drukt gaat ie meteen weer terug naar de arena, waarna je weer moet wachten op de overgang voordat je weer terug kan naar het main menu ), en de opties die je het meest gebruikt zijn nooit de default.
Idd. Daar heb je gelijk in. De carriere modus zou een stuk sneller kunnen opstarten. Een game opslaan is ook al zo omslachtig: "Opslaan" > "Naam bestaat al" > "Weet je het zeker" enz |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Laatst online: 25-05 11:39
Laden en menu's zijn inderdaad veel te traag altijd, zo vreselijk irritant... Team instellen (formatie en spelers) is ook bijna niet te doen als je met twee man tegelijk probeert, snap daar niks van, waar is hij de hele tijd mee bezig wat zo lang duurt dat hij niet even twee namen in een lijstje kan omdraaien?

Enige moment waarop het wel leuk is is als de tegenstander probeert te quitten na 3-0 achterstand en 3 keer op rij faalt en per ongeluk op Resume game klikt ipv Quit :+

Wat verder wel EINDELIJK een keer erin mag is het opslaan van opstellingen. Gewoon formatie + welke speler op welke positie. Is dat nou zo moeilijk? Elk potje opnieuw moet ik weer het team gaan instellen, dat is toch nergens voor nodig...

Qua gameplay is mijn ergste probleem nog altijd dat hij heel vaak gewoon niet speelt waar ik de bal wil hebben. Ik hou duidelijk linksboven in en hij schiet vrolijk linksonder bij de tegenstander in de voeten. Wat nog erger is is dat hij vaak vanzelf een paas in de loop geeft terwijl ik toch echt op A druk. En wat ik ook altijd heb is een enorm lange paas naar voren toe als ik maar even kort op A druk, dat gebeurt elke keer als een speler onverwacht een bal krijgt (onderschepping, hij loopt in de weg, etc), dan lijkt de engine even te denken dat ik de knop al een halve minuut ingedrukt heb terwijl dat niet zo is... Als ze die dingen nou eens oplossen _/-\o_

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
wat ook een minpunt blijft is bij de corners....

Zeker bij clubs.

er worden dan 2 spelers geselecteerd door de cpu die gaan dueleren.....jammer dat daar niet iets flexibeler mee omgegaan wordt.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik baal er altijd van dat mijn medespelers het gat niet induiken.

Maak ik een loopactie, komt de medespeler naar mij toe ipv richting de vrije ruimte te lopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
L1nt schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:36:
[...]
Weet ik maar ik vind het leuker dat ik op gegeven moment op de bank zit en de laatste X minuten mee mag doen enzo. Zoals vaak in het echt. Het gebeurd heel zelden, vooral bij grotere clubs, dat iemand uit de jeugd gelijk 90 minuten in het eerste speelt.

Sowieso is het al een verbetering dat je gewisseld kunt worden als je moe bent.
Mwah, maar is dat leuk als je aan het gamen bent? Dan wil ik niet eerst 15 minuten naar een wedstrijd kijken waar je totaal geen invloed op hebt om vervolgens de laatste 5 minuten voor Jan met de korte achternaam mee te doen.

Wel is het zo dat je nu een wissel aan kan vragen, weet niet hoe die wedstrijd dan uitgespeeld wordt, we zullen het zien.

[ Voor 8% gewijzigd door MyUtd4Life op 26-07-2012 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Bij NHL hebben ze dat al aardig goed uitgewerkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liteiten
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-07-2019
Wii4all schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:27:
wat ook een minpunt blijft is bij de corners....

Zeker bij clubs.

er worden dan 2 spelers geselecteerd door de cpu die gaan dueleren.....jammer dat daar niet iets flexibeler mee omgegaan wordt.
Het hele clubs is 1 grote teleurstelling.

Wat een draak van een mode is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
@liteiten wat zijn jouw problemen met die modus dan?

ik vind het op zich nog wel meevallen.

Tuurlijk er zijn best wat op en aanmerkingen te noemen:
- Ze zouden het stabieler maken toch zijn er nog veel dc's

Hieronder meer algemene fifa opmerkingen:
- Uitgooien (hervatting is soms gewoon slecht)
- Cheats nog steeds mogelijk 9

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 16:23
Wii4all schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:54:
@liteiten wat zijn jouw problemen met die modus dan?

ik vind het op zich nog wel meevallen.

Tuurlijk er zijn best wat op en aanmerkingen te noemen:
- Ze zouden het stabieler maken toch zijn er nog veel dc's

Hieronder meer algemene fifa opmerkingen:
- Uitgooien (hervatting is soms gewoon slecht)
- Cheats nog steeds mogelijk 9
Uitgooien ben ik blij dat dat er niet in zit, ingooien is inderdaad niet goed uitgewerkt ;)
Helemaal leuk als je als tegenstander van degene die ingooit het veld niet meer in mag tot de ingooi geweest is.

Hopelijk doen ze ook iets aan het geplaatste schieten zodat de keeper eerder reageert dan 2 meter voordat de bal in de goal ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 14:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kluutmaran schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:07:
Hopelijk doen ze ook iets aan het geplaatste schieten zodat de keeper eerder reageert dan 2 meter voordat de bal in de goal ligt.
Dat voelt altijd zo enorm scripted, zelfs als je de aanpassing van de keeper op hoog zet, blijft het hetzelfde effect.

Hopelijk is hij speelbaar op de gamescom, zal ws geen kans hebben om te spelen, maar belangrijk hoe 2 player mode ook nog flink verbeterd wordt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ben vooral benieuwd naar de verbeterde loop acties van je teamgenoten. Ik heb er vandaag eens op gelet en het is soms wel echt verschrikkelijk zeg. Spitsen beginnen te rennen als je geen kans hebt om te spelen of als ze buitenspel staan, en komen niet naar de bal toe als je dan in de voeten speelt. En als ze een keer het hele veld vrij hebben voor zich dan komen ze naar je toe lopen om de bal te halen :X Ik zit soms gewoon te wachten tot iemand begint te rennen. Heb je fijn zo'n knopje voor (LB twee keer ofzo), maar je kunt dus niet iemand 'aanwijzen' die moet gaan rennen, meestal gaat de dichtsbijzijnde speler rennen en dat is vaak niet degene die ik bedoel...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De speler die je met de bestuurbare speler aankijkt gaat naar voren met LB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
.oisyn schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 00:01:
De speler die je met de bestuurbare speler aankijkt gaat naar voren met LB.
Als ik aan de bal ben kijk ik lang niet altijd naar de speler die ik aan wil spelen, vooral niet als het om een lange bal op een speler die zich vrijloopt gaat. Ik zou ook niet weten hoe het beter kan, maar het automatisch lopen door de AI moet wel gewoon beter, nu wordt je gedwongen om het altijd zelf te doen maar dat zou niet moeten, in het echt lopen spelers toch ook zichzelf vrij of staat iedereen altijd te wachten tot degene die aan de bal is aanwijst waar ze naartoe moeten ? ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

maar het automatisch lopen door de AI moet wel gewoon beter
Even voor de goede orde, dat trek ik verder niet in twijfel en ben ik het helemaal mee eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Wat ze echt moeten aanpassen is de shirt-selecties.

Om te beginnen elk shirt een code geven en dan zorgen dat als Club A in het rood speelt, de keeper van Club A of Club B nooit een rood shirt draagt.

De volgende stap. Laat een lading studenten met elke club en elk shirt tegen elkaar spelen. Mocht shirt 2 van Club A tijdens het spelen teveel lijken op Shirt 1 van Club B wordt die combinatie geblockt.

Gister ook een wedstrijd gehad. Bij shirt selectie leek het contrast groot genoeg. Toen ik eenmaal ging spelen en de shirts dus kleiner waren, leken ze teveel op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

L1nt schreef op maandag 30 juli 2012 @ 07:55:
Wat ze echt moeten aanpassen is de shirt-selecties.

Om te beginnen elk shirt een code geven en dan zorgen dat als Club A in het rood speelt, de keeper van Club A of Club B nooit een rood shirt draagt.
Dat zou idd wel handig zijn, net als de kleur van het shirt van de scheidsrechter. Verder zouden ze zwarte sokken kunnen toevoegen wanneer je bijvoorbeeld met Ajax tegen Heerenveen speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat helemaal dom is is dat je niet met de Classic XI tegen elkaar kan spelen, want hun standaard shirt is wit/goud, en hun alternatief is... juist, goud/wit 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vind het shirt van de scheids veel "grappiger". Volgens mij heeft een scheids standaard gewoon zwart aan in het echt? In FIFA12 echter heeft hij vaak rood of groen aan. Het grappige is dat hij juist WEL zwart aan heeft als de teams donkere shirts hebben, en juist rood als een team ook rode shirts heeft, etc. Het lijkt alsof ze wel checken dat de kleuren niet clashen, maar dan precies de verkeerde keuze maken (een if statement omgedraaid oid :+). Hoe vaak ik niet de bal naar de scheids probeer te spelen is niet meer te tellen....

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wat mij vooral stoort is dat FIFA 12 geport is. (ja er zijn nog steeds mensen die FIFA op de pc spelen). Een herhaling terugkijken is niet te doen. Ook kloppen een hoop controls in het menu niet of hebben ze geen functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Achja, elk jaar hopen op veel veranderingen, en toch komen ze bijna nooit. Grote kans dat het FIFA12 is met een ander fancy menu dat ontzettend traag is en wat veranderingen in de gameplay die weer een achteruitgang blijken te zijn.

Ben nog steeds het meest geirriteerd door contain defending. Tegenstander drukt een knopje in en een poppetje volgt je automatisch als een hondje. Wanneer je een skillmove doet is deze instant geblockt, zonder dat de tegenstander er ook zelf maar iets aan deed.

Pace is waarschijnlijk nog steeds de belangrijkste factor in het spel.

Maarja, en toch koop ik het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
Even over die tenue's:
EA Sports heeft in overleg met de clubs (of de bond) afspraken gemaakt welke tenue's ze precies in de game mogen stoppen. Vanwege die licenties is het ook niet mogelijk om te kiezen voor bijvoorbeeld:
Thuisshirt - Broek van uittenue en sokken van een alternatief tenue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MyUtd4Life schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:15:
Even over die tenue's:
EA Sports heeft in overleg met de clubs (of de bond) afspraken gemaakt welke tenue's ze precies in de game mogen stoppen. Vanwege die licenties is het ook niet mogelijk om te kiezen voor bijvoorbeeld:
Maar dan kun je nog wel zorgen dat een keeper of scheidsrechter niet een soortgelijk shirt aanheeft. En dat als Club A thuis speelt en in het blauw, team B, sowieso geen shirt mag wat daar op lijkt.

Eventueel als optie maken zodat eigenwijze mensen die perse zelf willen bepalen welke shirts gebruikt worden het uit kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
L1nt schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:25:
[...]

Maar dan kun je nog wel zorgen dat een keeper of scheidsrechter niet een soortgelijk shirt aanheeft. En dat als Club A thuis speelt en in het blauw, team B, sowieso geen shirt mag wat daar op lijkt.

Eventueel als optie maken zodat eigenwijze mensen die perse zelf willen bepalen welke shirts gebruikt worden het uit kunnen zetten.
Ik speel bijna alleen maar Ultimate Team en geen H2H, maar sinds ze die kitselectie eruit gehaald hebben, ze hadden toch kunnen bedenken dat er dan soms onmogelijke combinaties uit zouden komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:52
Wit tegen babyblauw...

of een heeel donkerblauw tenue met een scheids in het zwart... Ik snap niet dat ze daar niet iets op bedenken (of het gewoon houden zoals het was).

Vind het sowieso irritant dat je niet voor je je opstelling maakt ziet tegen wie je speelt (bij H2H)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-06 21:25

kevin33

Welkom in Utopia.

MyUtd4Life schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:15:
Even over die tenue's:
Meende dat dit vroeger in PES wel kon, lijkt mij ideaal.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

FIFA05
Ik kwam net nog even FIFA 05 tegen op een oude schijf, wel grappig om te zien dat Messi toen 59 had. :D
Waarschijnlijk hadden ze bij EA nog niet helemaal door wat een talent die Messi was. Meestal kloppen de talenten namelijk wel en hoor je jaren later over spelers die je vroeger als talent al bij FIFA tegenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-06 12:45
tweaker2010 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:42:
[afbeelding]
Ik kwam net nog even FIFA 05 tegen op een oude schijf, wel grappig om te zien dat Messi toen 59 had. :D
Waarschijnlijk hadden ze bij EA nog niet helemaal door wat een talent die Messi was. Meestal kloppen de talenten namelijk wel en hoor je jaren later over spelers die je vroeger als talent al bij FIFA tegenkwam.
Nice!

Dat was zijn eerste seizoen (bij Barcelona B); waarschijnlijk wist niemand (behalve de Barca staff) nog echt dat hij zo talentvol was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

word straks nog wel riskant trouwens als je Kinect hebt.
Scheids hoort je dan ook schelden op hem en dat kan latere beslissingen beinvloeden.

gelukkig scheld ik hem altijd uit voor Luinge en dat snapt ie vast niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Laatst online: 17-09-2024
Jan Vertonghen zijn headscan voor Fifa 13 http://instagram.com/p/NuY03LM7_e/

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
kevin33 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:18:
[...]

Meende dat dit vroeger in PES wel kon, lijkt mij ideaal.
Kon met oudere versies van PES inderdaad wel ja. Maar dat is wel al weer een tijdje geleden, volgens mij kon het nog in PES 6 op de PS2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nu ik de laatste tijd weer af en toe een potje online speel valt me weer steeds meer op waarom het zo ontiegelijk hatelijk is... Het gelukselement is gewoon veel en veel te groot, 9/10 wedstrijden die gelijk op gaan worden beslist door puur geluk. Ik ben niet de allerbeste speler en tegen m'n vrienden verlies ik ook vaker dan dat ik win, maar als ik tegen hun speel dan merk je duidelijk dat je zelf fouten maakt (waar ze dan goed van profiteren) of gewoon niet door de verdediging komt, etc. Maar online is het gewoon verschrikkelijk, ik ben de hele wedstrijd beter, 65% balbezit, 1-0 voor en in de 85e minuut ramt hij per ongeluk een bal naar voren toe die de spits op de slof neemt en vrij voor de keeper staat: 1-1. En vanaf dat moment is het over, verdedigers doen niks meer, aanvallers lopen niet meer vrij, elke paas gaat mis, geen kans meer gehad. Zo speel ik de meeste wedstrijden gelijk. Het is puur frustratie dit spel...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Geluk dwing je af. Je kan ook eens proberen de ander fouten te laten maken en zelf hard toeslaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
NickThissen schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:51:
Nu ik de laatste tijd weer af en toe een potje online speel valt me weer steeds meer op waarom het zo ontiegelijk hatelijk is... Het gelukselement is gewoon veel en veel te groot, 9/10 wedstrijden die gelijk op gaan worden beslist door puur geluk. Ik ben niet de allerbeste speler en tegen m'n vrienden verlies ik ook vaker dan dat ik win, maar als ik tegen hun speel dan merk je duidelijk dat je zelf fouten maakt (waar ze dan goed van profiteren) of gewoon niet door de verdediging komt, etc. Maar online is het gewoon verschrikkelijk, ik ben de hele wedstrijd beter, 65% balbezit, 1-0 voor en in de 85e minuut ramt hij per ongeluk een bal naar voren toe die de spits op de slof neemt en vrij voor de keeper staat: 1-1. En vanaf dat moment is het over, verdedigers doen niks meer, aanvallers lopen niet meer vrij, elke paas gaat mis, geen kans meer gehad. Zo speel ik de meeste wedstrijden gelijk. Het is puur frustratie dit spel...
Het is inderdaad voor een groot deel geluk als je tegen random spelers speelt. Door met manual controls te spelen kan je de invloed van het gelukselement verkleinen (door alleen tegen tegenstanders met manual controls te spelen). Dit vergt enige oefening, maar je hebt wel meer het idee dat je de touwtjes in handen hebt, al zal 'geluk' altijd een rol blijven spelen.

Het is inderdaad frustrerend, maar ik probeer er niet te veel aandacht aan te besteden. Snel door naar een volgende match en die uiteraard wel gewoon winnen. :)
tweaker2010 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:01:
Geluk dwing je af. Je kan ook eens proberen de ander fouten te laten maken en zelf hard toeslaan. ;)
Onzin. Ik speel zo vaak online en 4/5 potjes win ik wel, maar 1/5 potjes zijn verlies ik meestal onterecht (veel kansen om zeep helpen, etc) en ook, moet ik eerlijk toegeven, af en toe terecht al gebeurt dat niet vaak.

[ Voor 17% gewijzigd door Lee245 op 31-07-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb ook niet gezegd dat ik zelf nooit geluk heb, ik win vaak genoeg door een penalty die nergens op sloeg of een rebound tussen 6 verdedigers in of ... Het gaat niet om het verliezen, het gaat erom dat het gelukselement gewoon te groot is, er zitten teveel dingen in die buiten je controle om fout gaan en dat maakt het gewoon frustrerend. Je ziet het ook aan de speelstijl van veel mensen, lekker Real madrid pakken en even achterin rondtikken en dan de bal naar voor gooien. Gaat 9/10 keer mis, maar af en toe gaat het buiten je controle om goed (speler hapt naar de bal in de lucht terwijl je toch echt nergens op drukt, speler neemt bal aan uit de lucht en kan daarna niks doen behalve dom voor zich uit lopen, etc).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Chelsea heeft de Champions League gewonnen. Geluk hoort bij voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

tweaker2010 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:42:
[afbeelding]
Was toen ook nog een ventje van 16-17 he, toegegeven had wel iets hoger kunnen zijn dan 59 maar niet zo heel veel wilden ze het realistisch houden :P

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
NickThissen schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:11:
Ik heb ook niet gezegd dat ik zelf nooit geluk heb, ik win vaak genoeg door een penalty die nergens op sloeg of een rebound tussen 6 verdedigers in of ... Het gaat niet om het verliezen, het gaat erom dat het gelukselement gewoon te groot is, er zitten teveel dingen in die buiten je controle om fout gaan en dat maakt het gewoon frustrerend. Je ziet het ook aan de speelstijl van veel mensen, lekker Real madrid pakken en even achterin rondtikken en dan de bal naar voor gooien. Gaat 9/10 keer mis, maar af en toe gaat het buiten je controle om goed (speler hapt naar de bal in de lucht terwijl je toch echt nergens op drukt, speler neemt bal aan uit de lucht en kan daarna niks doen behalve dom voor zich uit lopen, etc).
Ik ben het hier helemaal mee eens. Jammer dat het zo is... :'( Ook ontstaan bij FIFA de meest belachelijke situaties door fouten en gebrekkigheid van het spel.

[ Voor 5% gewijzigd door Lee245 op 01-08-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-02 10:29
NickThissen schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:11:
(...) (speler hapt naar de bal in de lucht terwijl je toch echt nergens op drukt, speler neemt bal aan uit de lucht en kan daarna niks doen behalve dom voor zich uit lopen, etc).
De oplossing in FIFA 12: Niet aannemen, maar passen uit de lucht terug naar de keeper/medeverdediger. Omdat in FIFA12 nog geen First Touch Control, passt je verdediger die bal feilloos terug naar de keeper. In FIFA13 heb je wel die First Touch Control en gaat dit dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bananenspin schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:46:
[...]
Was toen ook nog een ventje van 16-17 he, toegegeven had wel iets hoger kunnen zijn dan 59 maar niet zo heel veel wilden ze het realistisch houden :P
Hij was toen 17, maar boven de 60 had realistischer geweest. Ter vergelijking: Babel was toen 18 en had 84. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-05 19:05
Sorry voor long-post, maar ik moet nu gewoon echt m'n ei kwijt :)

Als ik alle (officiele) features tot nu toe op een rij zet, dan moet dit voor mij in ieder geval een groot deel frustratie weg nemen.

Even een lijstje waar ik me absoluut dood aan erger:

- Scheidsrechters zijn gewoon partijdig. Ja, je hoort het goed partijdig. Ik had eigenlijk graag de beschikking gehad over opnamen apparatuur, zodat ik een compilatie kon maken. Ik maak een simpele schouderduw, en zet gewoon netjes de speler van de bal af... *FLUIT* Gele kaart. Nog geen 10 seconde later breek ik door met een aanval, 1 op 1 op de keeper, komt er één of andere gek met een sliding van achter aan zetten, tikt mij precies aan voordat ik schiet... niks aan de hand!!! What the hell!?!?! Dit is natuurlijk één van de vele voorbeelden, maar dit kan gewoon echt niet.

- Ingooien. Een volwassen vent staat autistisch heen en weer te bukken en te springen, en kan toch de bal niet oppakken. I rest my case...

- Bal Aanname. Thank god dat EA dit ook door had. Speel je met Manchester City in de beker tegen een clubje uit de 3e Coca Cola league (of hoe die league ook heet). Staat er een vent van in de 30 jaar, met een overall rating van 54 bij hun aan de buitenkant. De linkerverdediger van hun met een rating van, pak hem beet 56, slingert de bal achterlangs en zonder te kijken van de linksback positie in één keer door naar de rechter vleugel aanvaller. Deze gozer neemt vervolgens zonder de tekijken, de bal in één keer perfect aan. Yeah right... Ik kan er prima mee leven als dit een aantal keer per wedstrijd gebeurd, maar het leuke is, is dat de computer dit aan de lopende band doet

- Passing intelligentie. Ik weet dat je pas echt volledige controle heb als je alles op manual zet, maar met name voorzetten zijn, zelfs op semi-auto, echt niet te controlleren. Ik loop aan de zijkant, druk de knop in voor een voorzet, van te voren had ik al gezien dat er een speler in kwam lopen van buiten de 16, ik hou de analoge stick naar achter... Wat denk je dat er gebeurd? Die bal slingert in met een tegengesteld effect in één keer richting de corner vlag. Hoppa, stadion uit, en weer een deuk in een auto. Wederom, prima als dit een paar keer gebeurd, je kan een bal immers verkeerd raken, maar een Cristiano Ronaldo doet dit niet 12x per wedstrijd.

- Verdedigen. Het shirtje vasthouden en duwen is een leuke toevoeging in Fifa 12, echter heb ik de indruk dat deze controls voor de CPU 2x sterker zijn. Als ik met een snelle speler (Ronaldo, Walcott, etc.) de verdediger overduidelijk voorbij ben (en dan gaat het om vrijwel elke verdediger, ook de verdedigers van FC Lausanne!!!), dan krijgen zij het nog voor elkaar mij in te halen door middel van het duwen/trekken. Hier wordt overigens geen vrije trap gegeven. Als ik dit vervolgens bij de computer doe, dan heeft dit ofwel geen effect, of het is altijd een vrije trap.

- Slidings: Als je de bal als eerst raakt, dan is het in veel gevallen geen overtreding. Fifa 12 kreeg het echter voor elkaar om zelfs slidings van voren, die netjes op de bal waren maar ook de speler mee nam, vaak te bestraffen met een gele kaart. Ik heb er zelfs rode kaarten voor zien vallen. Slidings van (schuin)achter is daarbij helemaal verboden in Fifa. Uit pure frustratie maak ik soms wel eens een sliding van achter. Tot mijn verbazing maakt mijn speler dan wel eens de perfecte sliding: langs de speler, been er om heen krullen, bal wegtrappen. Niks aan de hand zou je zeggen, toch? De speler van de CPU loopt gewoon in dezelfde lijn, zoals dat in het echt ook zou zijn, maar deze struikelt vervolgens omdat de benen van mijn speler er nog liggen. Dit rekent Fifa 12 altijd tot een overtreding, met zo'n 80% kans op geel, en 25% kans op rood. Ik heb dus nog nooit een sliding van achter/schuinachter onbestraft gezien, hoe netjes de sliding ook was.

- De UI (User Interface, menu etc.). Op PS3/Xbox360 abnormaal langzaam. Tijd van PS3/Xbox360 menu tot aan het eerste filmpje: ongeveer 10 seconden. Tijd van 1e filmpje tot aan "Welke taal", ongeveer 6 seconden. Tijd van taal-keuze tot aan "druk op Start" ongeveer 15 seconde. Tijd van "druk op start" tot daardwerkelijk in het menu zijn: ongeveer 20 seconde. Nu moet ik zeggen dat ik dit nog enigzins aan de ruime kant heb berekend, want mijn gevoel zegt dat het nog langer duurt. Vergeet daarbij niet het aantal meldingen wat ik moet door klikken/bekijken (Logging in, Checking server status, connecting to server, checking server status, log nog maar een keer in dan, druk op start, "oh damn, volgens mij moet ik nog een keer de server status controleren". Nu heb ik het nog niet over het laden van de Carriere modus op PS3/Xbox360, laat staan de geweldige speel-kalender-laad-tijd.

- Keepers. De keepers in Fifa 12 zijn qua mee-voetballen zo intelligent als een baksteen. Ik kop de bal van ruim buiten mijn eigen 16 terug naar de keeper. De bal komt met een gemiddelde snelheid van 3,5e km/u aanrollen. Mijn keeper blijft zeer geconcentreerd wachten tot de bal hem bereikt (blijkbaar werkt het "keeper uit laten komen" niet altijd). De bal is bijna bij de keeper. Nu komt het moment... De bal is nog 2 meter van de keeper vandaan, en deze neemt me toch een duik. Alsof hij de beslissende penalty wilt stoppen in de finale van het WK. Daarnaast duurt het ook nog eens 3-4 seconden voordat deze weer helemaal is opgestaan, en je de bal verder kan spelen. Dag counter mogelijkheid!

Nogmaals, dit zijn mijn ergernissen aan Fifa 12, en ik als ik de berichten vanuit EA zie, dan is er hard gewerkt aan veel van deze punten. Maar het gaat ook om de kleine dingen (zoals het ingooien, en het meevoetballen van de keeper). Natuurlijk blijft het een spel, en je speelt het zoals het is gemaakt, maar in deze tijd moeten dergelijke zaken toch gerealiseerd kunnen worden. Er kunnen tegenwoordig ook spellen gemaakt waarbij je met 64 man tegelijk in tanks, jets en helicopters kan vliegen met ongekende graphics. Elke boompje, plantje en huisje kan kapot. Battlefield en Fifa zijn, voor zo ver ik weet, toch de paradepaartjes van EA. Elke aflevering van één van deze games kost opnieuw minimaal 39,95. Laat ze hier dan ook gewoon aandacht aan besteden!

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
mooie post met veel dingen ben ik het eens...
Probeer maar eens alleen op de goal af te lopen 10/10 gevallen wordt zelfs ronaldo ingehaald door de verdediger...

Dat opstarten ook....gewoon 1 menu fifa12 en dan door naar die arena...hoe lang kan dat nou duren....
desnoods geen arena maar meteen een menu.

Die uitgooien ook soms zo stom...

en dan heb je het punt van de balchelijke valpartijen nog niet eens genoemd...

Maar goed...fifa13 wordt weer wel een dele om naar uit te kijken wat mij betreft....want fifa12 heb ik weer het hele seizoen door gespeeld.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

EricNL schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:04:

- Scheidsrechters zijn gewoon partijdig. Ja, je hoort het goed partijdig. Ik had eigenlijk graag de beschikking gehad over opnamen apparatuur, zodat ik een compilatie kon maken. Ik maak een simpele schouderduw, en zet gewoon netjes de speler van de bal af... *FLUIT* Gele kaart. Nog geen 10 seconde later breek ik door met een aanval, 1 op 1 op de keeper, komt er één of andere gek met een sliding van achter aan zetten, tikt mij precies aan voordat ik schiet... niks aan de hand!!! What the hell!?!?! Dit is natuurlijk één van de vele voorbeelden, maar dit kan gewoon echt niet.
Je weet dat Roelof Luinge het grote voorbeeld is voor de scheids (of in dit geval: schijts) is he?
Als er 1 matennaaier op de velden rondloopt/liep is het Luinge wel.
En ja, zelfs de virtuele wedstrijden verknalt hij nog voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Wii4all schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:16:
mooie post met veel dingen ben ik het eens...
Probeer maar eens alleen op de goal af te lopen 10/10 gevallen wordt zelfs ronaldo ingehaald door de verdediger...

Dat opstarten ook....gewoon 1 menu fifa12 en dan door naar die arena...hoe lang kan dat nou duren....
desnoods geen arena maar meteen een menu.

Die uitgooien ook soms zo stom...

en dan heb je het punt van de balchelijke valpartijen nog niet eens genoemd...

Maar goed...fifa13 wordt weer wel een dele om naar uit te kijken wat mij betreft....want fifa12 heb ik weer het hele seizoen door gespeeld.
Absoluut. Er is aangekondigd dat aan veel dingen wordt gewerkt, zoals:
- Attacking Intelligence (geen aanvallers meer die lomp buitenspel wachten etc, klinkt dus veelbelovend)
- De Impact Engine krijgt geen update, maar wordt herschreven als ik het goed heb begrepen
- De scheidsrechters worden ook bijgewerkt.

De nieuwe toevoegingen in de transferwindow zijn ook leuk (spelers ruilen, counter-offer), maar ik hecht dan toch meer waarde aan de daadwerkelijke gameplay: het voetbalspelletje. Daarnaast, hoe moeilijk moet het zijn om de transferwindow een leuke upgrade te geven.

Maar voor alsnog, ik zit al weken te stuiteren, en ik hou het bijna niet meer om nog anderhalve maand te wachten. Gelukkig nog maar 3 weken en 3 dagen voor GW2.
L1nt schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:24:
Je weet dat Roelof Luinge het grote voorbeeld is voor de scheids (of in dit geval: schijts) is he?
Als er 1 matennaaier op de velden rondloopt/liep is het Luinge wel.
En ja, zelfs de virtuele wedstrijden verknalt hij nog voor je.
Ja absoluut. Maar kom op, Fifa pleit in real-life voor (Financial) Fairplay. Als er dan een voetbalgame uitgebracht wordt met de naam Fifa, dan mag je in deze tijd toch verwachten dat dat Fairplay 2 kanten op gaat toch :). Anyway, laten we hopen dat de scheidsrechters beter worden in 13.

Over Financial Fairplay gesproken, gister nog wat leuks mee gemaakt:
Seizoen met Manchester City (Professional):
- Tevez in 18 wedstrijden geen enkele minuut gemaakt
- David Silva 18 wedstrijden basis. 5 Goals, 11 assists.
- Overall rating David Silva: 88 (kan ietsje afwijken)
- Overall rating Tevez: 86 (ook deze kan ietsje afwijken)

Inter komt vervolgens met een boed van 32,5 miljoen op David Silva terwijl zijn marktwaarde op 48 miljoen stond bij mij. Uiteraard ben ik niet ingegaan op het bod, waarna ze vervolgens met een verhoogd bod kwamen van maar liefst 36 miljoen. Zucht...
Uiteindelijk besloot Inter dat David Silva niet haalbaar was.

Tot mijn verbazing besloten ze 1 dag later om 46 miljoen te bieden voor Tevez, terwijl zijn marktwaarde op 35 miljoen stond. Toch besloot ik om het bod te weigeren. 2 dagen later...
Internazionale bied 63 miljoen voor Tevez What the hell!!! Uiteraard heb ik dit geaccepteerd.

Dit is dan een voorbeeldje welke wel in mijn voordeel uitpakte. Maar goed, EA heeft al beloofd dat ook de transferwindow een update gaat krijgen. Overigens heb ik Fifa 12 ook gewoon weer een heel jaar gespeeld. Ik geniet er ook nog elke dag van, alleen er zijn gewoon veel simpele dingen die toch veel frustratie's naar boven halen.

[ Voor 39% gewijzigd door EricNL op 01-08-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:37

lasharor

7 december 2004

EricNL schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:04:
Sorry voor long-post, maar ik moet nu gewoon echt m'n ei kwijt :)

Als ik alle (officiele) features tot nu toe op een rij zet, dan moet dit voor mij in ieder geval een groot deel frustratie weg nemen.

Even een lijstje waar ik me absoluut dood aan erger:

Dit valt toch wel mee? Ik weet niet hoe je speelt maar ik ben behoorlijk agressief met mijn acties en haal kaarten vooral bewust. Qua tackels zit ik vaak zo rond de 18 per wedstrijd terwijl ik vaak slechts 0 tot 5 fauls maak waarvan maximaal 1 a 2 geel. Je hoeft trouwens niet hele tijd een sliding te maken en je moet ook niet met die automatische verdediging spelen. Voor het verdedigen in Fifa heb je alleen die linker trigger, sliding knop en je linker stick nodig. De rest is gewoon timing en dat komt door oefenen.
- Ingooien. Een volwassen vent staat autistisch heen en weer te bukken en te springen, en kan toch de bal niet oppakken. I rest my case...
Dat is inderdaad erg irritant.
- Bal Aanname. Thank god dat EA dit ook door had. Speel je met Manchester City in de beker tegen een clubje uit de 3e Coca Cola league (of hoe die league ook heet). Staat er een vent van in de 30 jaar, met een overall rating van 54 bij hun aan de buitenkant. De linkerverdediger van hun met een rating van, pak hem beet 56, slingert de bal achterlangs en zonder te kijken van de linksback positie in één keer door naar de rechter vleugel aanvaller. Deze gozer neemt vervolgens zonder de tekijken, de bal in één keer perfect aan. Yeah right... Ik kan er prima mee leven als dit een aantal keer per wedstrijd gebeurd, maar het leuke is, is dat de computer dit aan de lopende band doet
Volgens mij is er (online) een handicap systeem waarbij betere teams slechter presteren als ze tegen slechte teams moeten. Dit wat je hier beschrijft zie ik soms ook terug. Klopt wel dat het niet realistisch is maar deze situaties zijn bij zo'n team toch nooit een probleem. Je loopt ze in de verdediging gewoon de bal uit de voeten.
- Passing intelligentie. Ik weet dat je pas echt volledige controle heb als je alles op manual zet, maar met name voorzetten zijn, zelfs op semi-auto, echt niet te controlleren. Ik loop aan de zijkant, druk de knop in voor een voorzet, van te voren had ik al gezien dat er een speler in kwam lopen van buiten de 16, ik hou de analoge stick naar achter... Wat denk je dat er gebeurd? Die bal slingert in met een tegengesteld effect in één keer richting de corner vlag. Hoppa, stadion uit, en weer een deuk in een auto. Wederom, prima als dit een paar keer gebeurd, je kan een bal immers verkeerd raken, maar een Cristiano Ronaldo doet dit niet 12x per wedstrijd.

- Verdedigen. Het shirtje vasthouden en duwen is een leuke toevoeging in Fifa 12, echter heb ik de indruk dat deze controls voor de CPU 2x sterker zijn. Als ik met een snelle speler (Ronaldo, Walcott, etc.) de verdediger overduidelijk voorbij ben (en dan gaat het om vrijwel elke verdediger, ook de verdedigers van FC Lausanne!!!), dan krijgen zij het nog voor elkaar mij in te halen door middel van het duwen/trekken. Hier wordt overigens geen vrije trap gegeven. Als ik dit vervolgens bij de computer doe, dan heeft dit ofwel geen effect, of het is altijd een vrije trap.
Minder rennen meer acties. Fifa is geen sprint simulatie. Vind ik eigenlijk wel terecht, gewoon kansloos is het soms (maak ik me ook schuldig aan) om met een Ronaldo de hele verdediging van een team via de flank eruit te rennen om vervolgens makkelijk te scoren met een geplaatst schot. Dat moeten ze in mijn ogen echt moeilijker maken.
- Slidings: Als je de bal als eerst raakt, dan is het in veel gevallen geen overtreding. Fifa 12 kreeg het echter voor elkaar om zelfs slidings van voren, die netjes op de bal waren maar ook de speler mee nam, vaak te bestraffen met een gele kaart. Ik heb er zelfs rode kaarten voor zien vallen. Slidings van (schuin)achter is daarbij helemaal verboden in Fifa. Uit pure frustratie maak ik soms wel eens een sliding van achter. Tot mijn verbazing maakt mijn speler dan wel eens de perfecte sliding: langs de speler, been er om heen krullen, bal wegtrappen. Niks aan de hand zou je zeggen, toch? De speler van de CPU loopt gewoon in dezelfde lijn, zoals dat in het echt ook zou zijn, maar deze struikelt vervolgens omdat de benen van mijn speler er nog liggen. Dit rekent Fifa 12 altijd tot een overtreding, met zo'n 80% kans op geel, en 25% kans op rood. Ik heb dus nog nooit een sliding van achter/schuinachter onbestraft gezien, hoe netjes de sliding ook was.
Timing. Ik speel niet offline maar online kan je echt vaak gewoon van achter een sliding maken als je deze goed timed. die "perfecte" sliding moet je van schuin achter de speler doen wanneer jou man nog redelijk ver voor de speler is. Van achteren kan je vooral bij het aannemen van die andere speler vaak gewoon een sliding doen. Lopende spelers moet je dus niet van achteren gaan sliden omdat je dan gewoon niet de bal raakt. Van voor kan altijd mits je er echt recht voor staat.

Draaien wanneer die andere net een sliding maakt (met een messi kan dit makkelijk omdat die makkelijk draait) zorgt bijna altijd voor een gele/rode kaart bij de tegen partij.
- De UI (User Interface, menu etc.). Op PS3/Xbox360 abnormaal langzaam. Tijd van PS3/Xbox360 menu tot aan het eerste filmpje: ongeveer 10 seconden. Tijd van 1e filmpje tot aan "Welke taal", ongeveer 6 seconden. Tijd van taal-keuze tot aan "druk op Start" ongeveer 15 seconde. Tijd van "druk op start" tot daardwerkelijk in het menu zijn: ongeveer 20 seconde. Nu moet ik zeggen dat ik dit nog enigzins aan de ruime kant heb berekend, want mijn gevoel zegt dat het nog langer duurt. Vergeet daarbij niet het aantal meldingen wat ik moet door klikken/bekijken (Logging in, Checking server status, connecting to server, checking server status, log nog maar een keer in dan, druk op start, "oh damn, volgens mij moet ik nog een keer de server status controleren". Nu heb ik het nog niet over het laden van de Carriere modus op PS3/Xbox360, laat staan de geweldige speel-kalender-laad-tijd.

- Keepers. De keepers in Fifa 12 zijn qua mee-voetballen zo intelligent als een baksteen. Ik kop de bal van ruim buiten mijn eigen 16 terug naar de keeper. De bal komt met een gemiddelde snelheid van 3,5e km/u aanrollen. Mijn keeper blijft zeer geconcentreerd wachten tot de bal hem bereikt (blijkbaar werkt het "keeper uit laten komen" niet altijd). De bal is bijna bij de keeper. Nu komt het moment... De bal is nog 2 meter van de keeper vandaan, en deze neemt me toch een duik. Alsof hij de beslissende penalty wilt stoppen in de finale van het WK. Daarnaast duurt het ook nog eens 3-4 seconden voordat deze weer helemaal is opgestaan, en je de bal verder kan spelen. Dag counter mogelijkheid!

Nogmaals, dit zijn mijn ergernissen aan Fifa 12, en ik als ik de berichten vanuit EA zie, dan is er hard gewerkt aan veel van deze punten. Maar het gaat ook om de kleine dingen (zoals het ingooien, en het meevoetballen van de keeper). Natuurlijk blijft het een spel, en je speelt het zoals het is gemaakt, maar in deze tijd moeten dergelijke zaken toch gerealiseerd kunnen worden. Er kunnen tegenwoordig ook spellen gemaakt waarbij je met 64 man tegelijk in tanks, jets en helicopters kan vliegen met ongekende graphics. Elke boompje, plantje en huisje kan kapot. Battlefield en Fifa zijn, voor zo ver ik weet, toch de paradepaartjes van EA. Elke aflevering van één van deze games kost opnieuw minimaal 39,95. Laat ze hier dan ook gewoon aandacht aan besteden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Wat ze ook wel mogen aanpassen is dat wanneer je een bod krijgt op een speler er iets van een markering bij staat of je deze wel of niet op de transferlijst hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
L1nt schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:45:
Wat ze ook wel mogen aanpassen is dat wanneer je een bod krijgt op een speler er iets van een markering bij staat of je deze wel of niet op de transferlijst hebt gezet.
Zou inderdaad een simpele maar handige toevoeging zijn. Nu ben ik niet echt een transfer-specialist binnen Fifa 12, maar wat ook leuk zou zijn is dat er wat met de prijzen van spelers "gespeeld" kan worden tegen het verlopen van de transferwindow, of op de deadline.

EA heeft al bekend gemaakt dat er meerdere factoren mee gaan spelen bij transfers. Maar het zou ook leuk zijn dat de marktwaarde wat daalt als een club een speler op de transferlijst zet.

Stel dat Manchester City besluit om Tevez ook daadwerkelijk op de transferlijst zet, dan zou zijn marktwaarde minder moeten zijn dan als ze hem niet op de transferlijst zetten (de real-life soap even buiten beschouwing gelaten...) De club geeft daarmee immers aan van de speler af te willen, en hem dus niet belangrijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Ondanks dat verschillende mensen hier meldden dat er als je Fifa13 via pre-order kocht je Ultimate Edition zou krijgen, lijkt dit toch niet zo te zijn. Of wij hebben het fout, of yourgamezone.nl heeft het fout. Deze site geeft aan dat de gewone Fifa13 49 euro is, en de variant Fifa13 UE 55 euro. Toch wel vreemd!

Verder kunnen we het lang hebben over Fifa12, welke bugs het bezit etc. Het grappige is: Dit doen we ieder jaar weer. We spelen een spel dat super populair is, klagen over alle bugs, maar blijven het spelen en ook het jaar erop weer een nieuwe kopen. We vergeten echter de meerwaarde van de opvolger, de verbeterde punten worden standaard en de bugs blijven we aan irriteren. Ik heb laatst Fifa11 maar weer eens in mijn PS3 gedaan, maar wat was dat verschrikkelijk (als ik er nu op terug kijk).

Maar ook ik kan niet wachten op de release! :)

[ Voor 34% gewijzigd door Edzeau op 02-08-2012 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Laatst online: 17:18
Op Bol.com en wehkamp zijn ook beide versie te bestellen.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jeroen04 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 02:03:
Ondanks dat verschillende mensen hier meldden dat er als je Fifa13 via pre-order kocht je Ultimate Edition zou krijgen, lijkt dit toch niet zo te zijn. Of wij hebben het fout, of yourgamezone.nl heeft het fout.
Maar waar komt die wijsheid dan vandaan dat een pre-order gelijk staat aan de Ultimate Edition? Ik heb zoiets nog nooit eerder gehoord.

Ongerelateerd gerelateerd plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/4910022_460s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Wii4all schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:25:
Als je nu pre ordert krijg je die ultimate edition zoals dat genoemd wordt.

Waar ik hem besteld heb staat er dit bij:
Pre-order voor FIFA Ultimate Team-pakketten!
Pre-order FIFA 13 PS3 en je krijgt de FIFA Ultimate Team pakketten toegestuurd: 24 weken lang krijg je elke week een pakket met extra content, 10.000 EA SPORTS Football Club-credits en het Adidas All Star-team met 23 topspelers waaronder Messi, Nani en Benzema.
En
tweaker2010 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:32:
[...]

Klopt, iedereen die pre-ordert krijgt de Ultimate Edition:

[...]
Dus dit lijkt niet waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 10:51
Misschien verschilt het per shop? Dat sommigen alleen Ultimate Editions aanbieden als pre-order?
Ik heb hem zelf besteld via bol.com en daar had ik inderdaad de keuze tussen normaal of Ultimate. Ik heb uiteraard Ultimate besteld :)

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zie de added value van de ultimate edition eigenlijk niet zo. 24 gold packs, whooptidoo. Dat heb je met wat traden ook wel zo bij elkaar gespaard. Wel handig voor de mensen die echt geld in dat soort packs stoppen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 10:51
Ieder zijn ding toch?

Ik speel FUT niet vaak, maar ik wil best een paar euro neerleggen voor 24 gold packs (onder andere). Ik ben vrij slecht met traden wat dat betreft, dus voor mij ideaal. Verder koop ik nooit packs met geld, als ik al packs neem (ik trade liever voor speler, of nog liever verdien ik coins met spelen om er iets van te kunnen kopen).

Dat Adidas team dat je krijgt is ook wel tof op zich. Ik zou het alleen online niet gebruiken, meer bij couch-games tegen vrienden. Ik speel liever met "mindere" teams online.

Oh, je krijgt ook nog EA Sports Football Club credits zie ik. Heb er in Fifa 12 niet veel mee gedaan overigens, naast af en toe zo'n challenge :)

[ Voor 12% gewijzigd door speek1984 op 02-08-2012 15:08 ]

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Ik heb eigenlijk nog nooit echt kunnen genieten van Ultimate Team. Ik heb een aantal keer de tijd genomen om er een beetje in te rollen, maar ik kan er gewoon niet mee overweg.

Niet om arrogant over te komen, maar ik kan een aardig potje spelen met Fifa 12 dus aan de skills zou het niet zozeer liggen. Het probleem is echter de contracten van mijn spelers. Nogmaals, ik ben geen expert omdat ik het wel vrij snel weer opgaf, maar die keren dat ik een middel-hoge speler had (fe. Cambiasso) liep ik al snel tegen het probleem aan dat z'n contract af liep. Vervolgens had ik geen Contract kaarten meer, en met een beetje pech val je dan terug op een gruwelijk slecht bronze team.

Van de week begon ik voor het eerst aan Ultimate Team in Fifa 12. Uiteraard een bronze team wat geen hol voor stelt. Ik vind het leuker om gewoon "offline" tegen de CPU een potje te spelen. Ik koos er deze keer echter voor om "online" te spelen. Kom ik toch tegen een volledig goud team te staan in zo'n toernooi. Wat moet ik daar nou in godsnaam tegen doen?

Doe ik iets fout? Of heeft er iemand zin om een korte uitleg te geven hoe jullie je coins bij elkaar schrapen en je team "inzetbaar" houdt (contracten, fitness, etc.). Uiteraard heb ik geen zin om m'n creditcard er door heen te gaan slingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
http://www.consoleshop.nl/product/200887/fifa-13-ps3.html

nog steeds 1 versie met extra content.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EricNL schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:30:
Nogmaals, ik ben geen expert omdat ik het wel vrij snel weer opgaf, maar die keren dat ik een middel-hoge speler had (fe. Cambiasso) liep ik al snel tegen het probleem aan dat z'n contract af liep. Vervolgens had ik geen Contract kaarten meer, en met een beetje pech val je dan terug op een gruwelijk slecht bronze team.
Tja, dat is gewoon een kwestie van slechte management. Je moet zorgen dat de contracten van je spelers wel steeds hernieuwd worden, en dus moet je wat coins achter de hand hebben om dergelijke kaarten te kopen.
Ik koos er deze keer echter voor om "online" te spelen. Kom ik toch tegen een volledig goud team te staan in zo'n toernooi. Wat moet ik daar nou in godsnaam tegen doen?
Geen toernooien spelen in eerste instantie? In principe wordt je met een bronzen team niet gematched tegen een gouden team in head 2 head potjes.
Doe ik iets fout? Of heeft er iemand zin om een korte uitleg te geven hoe jullie je coins bij elkaar schrapen en je team "inzetbaar" houdt (contracten, fitness, etc.). Uiteraard heb ik geen zin om m'n creditcard er door heen te gaan slingeren.
Er zijn zat trading tutorials online. Kwestie van je verdiepen in de marktwaarde van spelers (ultimatedb.nl en futhead.com helpen daarbij), koopjes spotten en die weer in de verkoop zetten.

Nou speelde ik wat dat betreft wat vals. Ik had als proof of concept mijn eigen autobuyer geprogrammeerd die alle auctions in de gaten hield, bijhield voor hoeveel spelers verkocht werden om op die manier de marktwaarde te bepalen, en vervolgens geheel geautomatiseerd koopjes spotten en meteen weer in de verkoop zetten. Hij heeft een paar dagen gedraaid en harkte op die manier 1,8 miljoen coins per dag binnen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
.oisyn schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:51:
Nou speelde ik wat dat betreft wat vals. Ik had als proof of concept mijn eigen autobuyer geprogrammeerd die alle auctions in de gaten hield, bijhield voor hoeveel spelers verkocht werden om op die manier de marktwaarde te bepalen, en vervolgens geheel geautomatiseerd koopjes spotten en meteen weer in de verkoop zetten. Hij heeft een paar dagen gedraaid en harkte op die manier 1,8 miljoen coins per dag binnen :Y)
Hahaha nice! Ik denk dat wij even vrienden moeten worden voor Fifa 13 UT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
Ja echt leuk autotraders :S Hopelijk doen ze er in 13 iets aan want haalt hele sport van het traden eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alsof je iets merkt van die paar autotraders tussen de duizenden mensen die met de hand continu de one hour auctions aan het refreshen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
.oisyn schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 23:55:
Alsof je iets merkt van die paar autotraders tussen de duizenden mensen die met de hand continu de one hour auctions aan het refreshen zijn.
Alsof er maar een paar autotraders aan staan. Punt is niet dat mensen handelen en continu refreshen en mij daarmee aftroeven maar dat iedereen een gelijke kans moet hebben om de deal te scoren met gelijke moeite die je ervoor moet doen. Dat is dus niet het geval met autotrading he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Weet iemand een betrouwbare site (op tweakers na natuurlijk) waar nieuws over Fifa gereleased wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

Engelstalig: FIFASoccerBlog
Nederlandstalig: FIFABenelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
info over de pre-order is bijgewerkt:
http://www.ea.com/soccer/fifa/pre-order

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:19
.oisyn schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:57:
Ik zie de added value van de ultimate edition eigenlijk niet zo. 24 gold packs, whooptidoo. Dat heb je met wat traden ook wel zo bij elkaar gespaard. Wel handig voor de mensen die echt geld in dat soort packs stoppen natuurlijk.
Ik doe helemaal niks met dat hele FUT niet. Ik speel Fifa, geen kaartspelletje :+ Vind het jammer dat er geen keuzes zijn bij pre-orders. Geef ook iets voor mensen die geen FUT spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Over het scheidsrechterssysteem: de logica is ook vaak niet echt goed. Paar voorbeelden:
* Sowieso maken mijn spelers belachelijk vaak hands in het strafschopgebied, doordat ze met de handen omhoog springen en dan de bal er tegen aan krijgen. Echter wordt hier nooit een kaart voor gegeven, terwijl hands in het strafschopgebied toch 9 van de 10 keer wel geel is. Soms krijg ik ook 3 penalties per wedstrijd tegen voor hands, wat frustrerend is omdat je er niets aan kunt doen.
* Al veel situaties gehad waarbij de speler van de tegenstander probeert de bal te blokken (met de armen wijd) en deze op de doellijn op de arm/hand kreeg en ik geen penalty kreeg, laat staan de tegenstander een rode kaart.
* Als je als laatste man een tackle (overtreding) maakt dan is het altijd rood. Zelfs als dit bij de cornervlag gebeurt en er nog 15 man voor de goal staan maar toevallig je tegenstander de laatste man is. Dat is natuurlijk niet logisch.
*Ik kreeg laatste een gele kaart voor niets (voor roepen, kan dat?). Replay 10x nagekeken en mijn speler stond helemaal aan de andere kant van het veld een beetje te slapen (niemand in de buurt), wordt een tackle ingezet door iemand anders en hij krijgt geel (in de herhaling van de gele kaart zie je 'm ook gewoon staan en niets bijzonders doen).
*Ik kreeg laatst ook een penalty omdat de speler van de tegenpartij de bal voor zich uitspeelde, ik de bal oppikte zonder de tegenstander te raken en vervolgens ik een gele kaart kreeg voor een vermeende overtreding.

Transfers:
* Het zou gemakkelijker moeten zijn om jeugdspelers uit te lenen, of deze eventueel in een jeugdelftal te laten spelen. Nu heb ik mijn jeugdteam vol zitten en gaan speler morren dat ze geen contract krijgen (sowieso gaan ze soms gewoon weg als ze het niet met mijn aanbieding eens zijn en dan zijn ze helemaal verdwenen uit het spel), en als ik die spelers een contract geef dan spelen ze vaak niet eens omdat ze te slecht zijn voor mijn elftal en niemand ze wil huren. Zo worden ze natuurlijk niet beter en is het niet leuk om jeugdspelers te trainen. Sowieso is het gek dat als je naar een nieuwe club gaat dat er geen jeugdelftal is en dat er geen scouts zijn.
* Ik begrijp dat de mogelijkheid er nu is om een tegenbod te doen. Graag, want nu is het een kwestie van afslaan en hopen dat er hoger wordt geboden.
* Als ik meerdere aanbiedingen voor 1 speler krijg (vooral in het geval van jeugdspelers die gepromoveerd zijn) dan duurt het vaak twee weken voordat hier iets mee gedaan wordt, en meestal ketst het dan af omdat de speler het niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:13
Bugs die EA naar mijn mening met een update in FIFA 12 al had moeten verhelpen:
- Als je wint met Ultimate team en de tegenstander quit tijdens een wedstrijd, loopt de volgende wedstrijd regelmatig vast in het laadscherm. Je moet dan terug naar het dashboard en FIFA opnieuw opstarten.
- Het ingooien van de bal, waarbij de speler zogenaamd de bal niet kan vinden terwijl die voor zijn neus ligt.
- De scheidsrechter die vrijwel NOOIT een keeper het veld uit stuurt als hij de laatste man onderuit haalt en een scoringskans ontneemt.
- Het feit dat een kopbal bij de statistieken niet telt als een doelpoging
- Het geven van buitenspel terwijl de speler waar je naartoe speelt de bal nog lang niet heeft aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

boe.i schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:54:- De scheidsrechter die vrijwel NOOIT een keeper het veld uit stuurt als hij de laatste man onderuit haalt en een scoringskans ontneemt.
Dit is mij anders al een paar keer gebeurd.
- Het geven van buitenspel terwijl de speler waar je naartoe speelt de bal nog lang niet heeft aangeraakt.
Volgens mij hoeft dat officieel ook niet. De regel is dat de speler deelneemt aan het spel. Er zijn meerdere manieren waarop hij deel kan nemen zonder de bal fysiek aan te raken - hij kan ook een verdediger hinderen bijvoorbeeld.
M.F.H. schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:44:
* Sowieso maken mijn spelers belachelijk vaak hands in het strafschopgebied, doordat ze met de handen omhoog springen en dan de bal er tegen aan krijgen. Echter wordt hier nooit een kaart voor gegeven, terwijl hands in het strafschopgebied toch 9 van de 10 keer wel geel is. Soms krijg ik ook 3 penalties per wedstrijd tegen voor hands, wat frustrerend is omdat je er niets aan kunt doen.
Hands kun je gewoon uitzetten. Staat standaard ook uit.

[ Voor 86% gewijzigd door .oisyn op 07-08-2012 13:31 ]

Pagina: 1 2 ... 33 Laatste