• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
[s]Hardware.info heeft toevallig de prijzen al:

De Surface 2 en Pro 2 zijn beschikbaar vanaf 22 oktober.

Product Adviesprijs in euro
Surface 2 32GB € 439
Surface 2 64GB € 539
Surface Pro 2 4GB 64GB € 889
Surface Pro 2 4GB 128GB € 989
Surface Pro 2 8GB 256GB € 1.289,00
Surface Pro 2 8GB 512GB € 1.789,00
Touch cover 1 (Zwart) € 79
Touch cover 2 (Zwart) € 119.99
Type cover 2 (Zwart, paars) Blauw en roze later beschilbaar € 129,99

http://nl.hardware.info/n...urface-2-en-surface-pro-2

Edit: Sorry was even de policy vergeten :P

[ Voor 5% gewijzigd door Freedomfighter op 23-09-2013 17:35 ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 16:05
Afbeeldingslocatie: http://d35lb3dl296zwu.cloudfront.net/uploads/photo/image/14109/LB_9184.jpg

Blijkbaar willen ze de Surface RT als budget tablet houden en de Surface 2 als een iets betere variant met USB 3.0 en full HD scherm voor een iets hogere prijs verkopen.

Een leuke truk zodat er een reden is dat ze $449 kunnen vragen voor de tablet.

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-11 20:53

tijmeng

Panasonic 7J

tegra 4 itt tegra3 is ook wel netjes.....

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 10:45
misterdoom schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:35:
[afbeelding]

Blijkbaar willen ze de Surface RT als budget tablet houden en de Surface 2 als een iets betere variant met USB 3.0 en full HD scherm voor een iets hogere prijs verkopen.

Een leuke truk zodat er een reden is dat ze $449 kunnen vragen voor de tablet.
Op zich geen slechte zet, je weet hoeveel RT's ze nog hebben liggen in magazijnen he :D Waarom ze weg doen als je daarmee twee vliegen in een klap hebt.

Maar in godsnaam:

''De Touch Cover is ook vernieuwd. De Touch Cover 2 is dunner en lichter en is nu voorzien van verlichting. Ook is het aantal sensoren vergroot: van 80 in het oude ontwerp en 1100 in het nieuwe.''

Wat heeft dat ding aan 1100 sensoren? Is dat niet een beetje tè? Zal wel fijn typen dat geloof ik wel :)

• Death1ord
''De Touch Cover is ook vernieuwd. De Touch Cover 2 is dunner en lichter en is nu voorzien van verlichting. Ook is het aantal sensoren vergroot: van 80 in het oude ontwerp en 1100 in het nieuwe.''

Wat heeft dat ding aan 1100 sensoren? Is dat niet een beetje tè? Zal wel fijn typen dat geloof ik wel :)
Ik vermoed dat het te maken heeft met hun "remix" cover die schuivers heeft en dus op meerdere plaatsen gevoelig moet zijn. Vermoedelijk zal deze dezelfde basis gebruiken maar met een andere lay-out erboven.

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-11 20:53

tijmeng

Panasonic 7J

ipv 1 sensor per knop gewoon een gevoelige plaat die de locatie registreerd

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
The typecover 2 is 1mm dunner, de travel van de knoppen ook verminderd met 1mm, het is wel dunner maar of het ook fijner typt... Lijkt me niet.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15

MaDLiVe

.-Observer-.

Moet inderdaad zeggen dat ik mijn huidige surface steeds meer en meer ga waarderen. En dat na meer dan 6 android tablets. Dit apparaat geeft de beste allround tablet ervaring tot nu toe. Tempted om de surface 2 te kopen :+

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-11 10:27
Nou ik ben overtuigd om maar eens niet de surface RT te kopen voor de studenten prijs en maar eens flink te gaan sparen. Ziet er super uit!

• MusicAddict
Het valt me ook op dat ze dat zachte randje bij de touchcover hebben weggelaten, noem ik een groot voordeel gezien die twee laagjes al na een maand bijna uit elkaar vallen.

• Death1ord
Heilige Kaas schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:46:
Nou ik ben overtuigd om maar eens niet de surface RT te kopen voor de studenten prijs en maar eens flink te gaan sparen. Ziet er super uit!
De vraag is wel hoe de nieuwe touch & type covers zullen geprijsd worden. Natuurlijk is Surface 2 beter dan Surface RT maar voor mij is het de €150~€200 extra niet waard.

Verwijderd

misterdoom schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:50:
[...]

De vraag is wel hoe de nieuwe touch & type covers zullen geprijsd worden. Natuurlijk is Surface 2 beter dan Surface RT maar voor mij is het de €150~€200 extra niet waard.
Klopt al mag je niet vergeten dat die meerprijs er uiteindelijk enkel is dankzij de studentenkorting die je niet overal kan krijgen he ;)

• Death1ord
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:51:
[...]

Klopt al mag je niet vergeten dat die meerprijs er uiteindelijk enkel is dankzij de studentenkorting die je niet overal kan krijgen he ;)
Dat klopt maar het verschil zonder studenten korting tussen de Surface 2 en RT is al €100.

Verwijderd

misterdoom schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:52:
[...]

Dat klopt maar het verschil zonder studenten korting tussen de Surface 2 en RT is al €100.
Dat komt natuurlijk omdat de RT al EOL was ;)

• MusicAddict
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:53:
[...]

Dat komt natuurlijk omdat de RT al EOL was ;)
Paar berichten hierboven zie je dat ze de RT als een soort 'budget' tablet willen verkopen. Dus EOL is het zeker niet.

De prijzen de nieuwe covers zijn hetzelfde als de vorige, 119 en 129 euro's.. Alleen de eerste touchcover blijft 79 euro. Dure bedoeling dus ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MusicAddict op 23-09-2013 17:55 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:04
Hmm.. ik ben niet zo gek op de Surface 2. Als ik vanuit mijn werk zou krijgen zou je mij niet horen klagen.

Wel ben ik het eens met de berichten hier over de touchCover. Ik heb mijn Surface vanaf juni/juli en ik begin het ook te merken.

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-11 15:42
misterdoom schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:52:
[...]

Valt me nog mee.. Het is maar net of je het betere scherm, snellere cpu en verstelbare kickstand die extra euros waard vindt..

• Richard89
Ryur schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:56:
Hmm.. ik ben niet zo gek op de Surface 2. Als ik vanuit mijn werk zou krijgen zou je mij niet horen klagen.

Wel ben ik het eens met de berichten hier over de touchCover. Ik heb mijn Surface vanaf juni/juli en ik begin het ook te merken.
Bij mij gaat de buitenrand kreukelen, omdat hij daar op leunt in een hoes.. Zolang het niet verder gaat en heel blijft is het nog geen probleem, maar zul je altijd zien dat ze net buiten garantie stuk gaan

• Death1ord
Richard89 schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:56:
[...]

Valt me nog mee.. Het is maar net of je het betere scherm, snellere cpu en verstelbare kickstand die extra euros waard vindt..
Zelf zou ik wel de Surface 2 kopen omdat die €100 inderdaad goed meevalt maar ik had het voornamelijk over het verschil tussen een studentkorting Surface RT en de Surface 2.

De RT kan je krijgen voor €191 terwijl de Surface 2 €439 is wat toch een aanzienlijke som van €248 wat meer is dan dat je voor de RT betaald. In dat opzicht vind ik de Surface 2 te duur t.o.v. de RT maar anders valt het inderdaad wel mee.

• Richard89
misterdoom schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:59:
[...]

Zelf zou ik wel de Surface 2 kopen omdat die €100 inderdaad goed meevalt maar ik had het voornamelijk over het verschil tussen een studentkorting Surface RT en de Surface 2.

De RT kan je krijgen voor €191 terwijl de Surface 2 €439 is wat toch een aanzienlijke som van €248 wat meer is dan dat je voor de RT betaald. In dat opzicht vind ik de Surface 2 te duur t.o.v. de RT maar anders valt het inderdaad wel mee.
Ja oke, maar er zijn heel veel mensen die niet van die korting gebruik kunnen maken, en de actie loopt tot eind oktober, dan is ie voor iedereen weer dezelfde prijs :)

Nu scheelt t dan wel veel indd..

• DrLZ Gambit
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-11 11:20
Op die pro 2 kan je zelfs nog een leuk potje gamen op niet al te hoge settings. :*)
Met een xbox 360 controller er aan is het helemaal een feest.

http://laptoping.com/hasw...-benchmarks-round-up.html
Onderaan de pagina een video met wat games draaiend op een Sony Vaio Duo met dezelfde specs

Verwijderd

Hey Hallo,

Wie wil voor mij via het schoolprogramma een RT bestellen? Liefst studerend in Deventer/saxion.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat mag niet. En don't shoot the messenger :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 18:33:
Hey Hallo,

Wie wil voor mij via het schoolprogramma een RT bestellen? Liefst studerend in Deventer/saxion.
Heb jij geen familieleden of vrienden die studeren? :O

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11 12:35
lordMocro schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:26:
Ze hadden erover dat de Surface (RT) 2 zoveel sneller is, ik heb tot nu toe nog geen cijfers gezien/gehoord, in tegenstellig tot de surface pro 2 presentatie.
Je kan een willekeurige tegra 4 vs tegra 3 benchmark opzoeken en dan weet je ongeveer wat het verschil is, best groot wat mij betreft! :)

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Weet iemand of de Surface 2 (RT) ook in het zwart uitkomt vind die zilver variant nou niet echt geweldig.

• Richard89
wie heeft hier een workaround voor?

je kunt via smartglass videos naar je tv gooien om af te spelen via je xbox.

maar ik heb een mkv met ingebakken subs (dacht ik),
maar via smartglass doet mobile.hd dat via een bepaalde modus.

maar die modus zorgt ervoor dat er geen subs meegezonden worden.

iemand dit ook gehad?

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-11 17:27

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

CokeZero schreef op maandag 23 september 2013 @ 19:54:
Weet iemand of de Surface 2 (RT) ook in het zwart uitkomt vind die zilver variant nou niet echt geweldig.
Uit de Q&A via Reddit; nee de RT versie komt alleen in zilver
"•Will the Surface 2 come in black as well as silver? – Nope. Only Silver!"
http://microsoft-news.com...-devices-from-reddit-ama/

in deel 2 ook nog wat meer info:
http://microsoft-news.com...s-from-reddit-ama-part-2/

• MusicAddict
Blijft toch interessant al de nieuwe apparatuur :)

Denk persoonlijk als je al een surface RT hebt de upgrade (redelijk) verwaarloosbaar is. Voor het scherm en de 2 uur extra batterij zou ik het niet doen. De nieuwe covers zijn wel interessant als ze wat goedkoper worden, vooral omdat de kwaliteit van de eerste generatie covers wat tegenvalt :P

Ik heb trouwens net bijna 3GB vrijgemaakt door de backup files van alle windows updates te verwijderen. Heb je toch niet nodig gezien die updates dan toch al geinstalleerd zjn :)

C:\Windows\SoftwareDistribution\Download

hier mag je alles uit verwijderen nadat je updates hebt geïnstalleerd, sowieso onzin dat windows die dingen onthoud. Zo iets had ik toen straks ook met een demo van een game, tijdens het downloaden had windows al 1GB gereserveerd maar toen ik de download annuleerde was deze ruimte nog steeds niet beschikbaar. iemand een idee?

[ Voor 44% gewijzigd door MusicAddict op 24-09-2013 01:28 ]

• nilamo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-11 11:35
MusicAddict schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 00:52:
Blijft toch interessant al de nieuwe apparatuur :)

Denk persoonlijk als je al een surface RT hebt de upgrade (redelijk) verwaarloosbaar is. Voor het scherm en de 2 uur extra batterij zou ik het niet doen. De nieuwe covers zijn wel interessant als ze wat goedkoper worden, vooral omdat de kwaliteit van de eerste generatie covers wat tegenvalt :P

Ik heb trouwens net bijna 3GB vrijgemaakt door de backup files van alle windows updates te verwijderen. Heb je toch niet nodig gezien die updates dan toch al geinstalleerd zjn :)

C:\Windows\SoftwareDistribution\Download

hier mag je alles uit verwijderen nadat je updates hebt geïnstalleerd, sowieso onzin dat windows die dingen onthoud. Zo iets had ik toen straks ook met een demo van een game, tijdens het downloaden had windows al 1GB gereserveerd maar toen ik de download annuleerde was deze ruimte nog steeds niet beschikbaar. iemand een idee?
Het is ook behoorlijk wat sneller, 6x sneller heb ik gehoord.

• Heilige Kaas
6x?

• maasmaas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11 12:51
Ik vind de snelheid na upgraden naar WindowsRT 8.1 wat tegenvallen eerlijk gezegd. De nieuwe uitgebreidere mail app reageert een stuk trager. Na het opstarten duurt het even voordat je 'aan de knoppen mag zitten', want er gebeurt gewoon niks. De Windows search, waarmee je nu door alles heen kan zoeken reageert ook niet in 1 keer, zodra je begint te typen in het metro scherm gebeurt er eerst niets waarna vervolgens in 1 keer alle letters verschijnen die je hebt tot dan toe hebt ingedrukt. En in IE heb ik ook al een aantal keer gehad dat tijdens het laden van de pagina geen knop van de IE interface te gebruiken is.

Verwijderd

Nee, ik heb geen familie etc. Wie hier studeert er op Saxion-Deventer en bestelt er zo'n ding voor mij.

Uiteraard wordt je maandgeld er beter van. Een 50/50-deal, stel ik voor. Er zijn vast studenten, die al een laptop etc, hebben en nog wel een beetje zakgeld kunnen gebruiken.

• Richard89
Zou wel leuk zijn als het ontwerp identiek is, en we een surface 2 kickstand kunnen zetten op een surface rt :)

valt me trouwens op dat ze geen 3g/cellular in een tablet hebben gestopt, of zou dat bewust gedaan zijn ivm batterijduur? neemt wel een hoop volgens mij

[ Voor 41% gewijzigd door Richard89 op 24-09-2013 08:37 ]

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:38
Richard89 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:35:
Zou wel leuk zijn als het ontwerp identiek is, en we een surface 2 kickstand kunnen zetten op een surface rt :)

valt me trouwens op dat ze geen 3g/cellular in een tablet hebben gestopt, of zou dat bewust gedaan zijn ivm batterijduur? neemt wel een hoop volgens mij
LTE versie komt begin volgend jaar.
bron: http://www.wpcentral.com/...surface-pro-2-lte-version

• Richard89

• marcel-o
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

en je kan t uiteraard met je mobiel doen.
mahja, das in t buitenland weer minder kwa kosten.

heb ff zitten inlezen over de x86 hack, leuk project.
De exploit is er alleen weer uit in 8.1

achja, zo blijven die gasten op xda bezig :P

• Death1ord
Maar in godsnaam:

Om even terug te komen op jouw vraag:

"The entire Touch Cover 2 can be used for gestures."
"Touch Cover 2 features 1092 pressure sensors, up from 80 in the original. This will enabled more blades, like the Surface Music Kit, in the future."

Dit is dus de reden waarom er bijna 1100 sensoren in de touch cover 2 zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Death1ord op 24-09-2013 14:00 ]

• MusicAddict
misterdoom schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:59:
[...]

"Touch Cover 2 features 1092 pressure sensors, up from 80 in the original. This will enabled more blades, like the Surface Music Kit, in the future."

Deze dus :P, kwam hem net al tegen.
Wel zoiets van 'kijk eens wat we kunnen doen nu met 1100 sensoren'
Ga dus wel eens kijken naar een cover2 over een paar maanden :)

[ Voor 9% gewijzigd door MusicAddict op 24-09-2013 15:11 ]

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:19
misterdoom schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:59:
[...]

Cool, die had ik gemist.
Lijkt me wel erg handig als het goed werkt!

• Richard89
helaas niet voor de surface rt :(

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:49
Omdat ik vaak wetenschappelijke artikelen en dergelijke moet lezen en het me wel handig lijkt om gewoon altijd een soort computer bij te hebben, zodat ik snel schooldocumenten kan bekijken en thuis op de bank wat websites kan browsen, ben ik nu gigantisch aan het twijfelen over de aanschaf van een tablet.

Nu ben ik dus student en kan ik nog de Surface RT met korting (=dus voor 260,-, inclusief cover) kopen. Die zal dan wel pas halverwege oktober geleverd worden volgens Surfspot. Echter, de nieuwe Surface is nu ook aangekondigd. Twee vragen:
1) Is zo'n Surface geschikt voor mijn doeleinden? Ik ben in het bezit van een Kobo, maar die is echt veel te klein en onhandig voor het lezen van pdf bestanden.
2) Is het verstandig om voor de Surface RT te gaan met korting? Of zit ik dan in mum van tijd met een verouderd apparaat? Ik weet dat de nieuwe Surface een nieuwere processor krijgt en een iets beter scherm, maar zal dit voor mij denken jullie veel uitmaken?

Alvast bedankt voor jullie adviezen!

[ Voor 3% gewijzigd door Japsuh op 24-09-2013 21:00 ]

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:31
MusicAddict schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:07:
[...]

Deze dus :P, kwam hem net al tegen.
Wel zoiets van 'kijk eens wat we kunnen doen nu met 1100 sensoren'
Ga dus wel eens kijken naar een cover2 over een paar maanden :)

[video]
Die cover werkt alleen niet op de huidige RT, wel op de huidige Pro. Best jammer eigenlijk.

• Death1ord
http://www.microsoft.com/...surface/surfaceevent.aspx

Hier is de keynote te zien van de Surface 2 launch. Dat is al een stuk beter dan al die blogs :p

• MASiR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-10 09:39

MASiR

battlefield gameplay montages

Neem mijn RT over, dan kan ik de Surface 2 gaan kopen :)
Japsuh schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:59:
Omdat ik vaak wetenschappelijke artikelen en dergelijke moet lezen en het me wel handig lijkt om gewoon altijd een soort computer bij te hebben, zodat ik snel schooldocumenten kan bekijken en thuis op de bank wat websites kan browsen, ben ik nu gigantisch aan het twijfelen over de aanschaf van een tablet.

Nu ben ik dus student en kan ik nog de Surface RT met korting (=dus voor 260,-, inclusief cover) kopen. Die zal dan wel pas halverwege oktober geleverd worden volgens Surfspot. Echter, de nieuwe Surface is nu ook aangekondigd. Twee vragen:
1) Is zo'n Surface geschikt voor mijn doeleinden? Ik ben in het bezit van een Kobo, maar die is echt veel te klein en onhandig voor het lezen van pdf bestanden.
2) Is het verstandig om voor de Surface RT te gaan met korting? Of zit ik dan in mum van tijd met een verouderd apparaat? Ik weet dat de nieuwe Surface een nieuwere processor krijgt en een iets beter scherm, maar zal dit voor mij denken jullie veel uitmaken?

Alvast bedankt voor jullie adviezen!

k0yagaming - battlefield gameplay

• michaelscott
Insert12 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:00:
[...]

Die cover werkt alleen niet op de huidige RT, wel op de huidige Pro. Best jammer eigenlijk.
Volgens mij werkt alleen de power cover niet op de huidige RT, als ik het goed heb...

• MASiR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-10 09:39

MASiR

battlefield gameplay montages

Volgens mij hoorde ik tijdens de keynote dat ze ook op de RT werken
Insert12 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:00:
[...]

k0yagaming - battlefield gameplay

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:31
MASiR schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:06:
Volgens mij hoorde ik tijdens de keynote dat ze ook op de RT werken

[...]
Oh, ik meen ergens gelezen te hebben dat de nieuwe covers niet op de huidige RT werken. Zou mooi zijn als het wel kan :)
Insert12 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:54:
[...]

Oh, ik meen ergens gelezen te hebben dat de nieuwe covers niet op de huidige RT werken. Zou mooi zijn als het wel kan :)
Hij werkt niet op de huidige RT maar als het goed is wel op de tweede generatie.

• michaelscott
Ik heb inmiddels een topic voor de Surface 2 aangemaakt: [WRT] Microsoft Surface 2
Hier kan een eventuele discussie over de Surface 2 plaatsvinden! :)

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-11 19:29
Ik heb regelmatig dat mijn internet explorer ineens afsluit. Het lijkt alsof ik op de windows toets aanraak, want hij minimaliseert hem gewoon maar ik weet zeker dat dit niet het geval is, aangezien ik de tril niet voel die ik wel voel als ik de windows toets aanraak. Als ik wat op internet rondkijk komt er niet echt iets zinnigs uit. Iemand hier ervaring mee en weet of het een bekende bug is?

• S_Chief
  • Niet online
Vind het stiekem toch een beetje jammer dat ik gelijk de Type Cover heb gekocht bij m'n RT nu ik zie dat de Type Cover 2 backlit is. Achja, kan niet alles hebben he. :+

Wat ik nog altijd apart vind van de Surface RT is dat het zo lang duurt om een app te starten, maar zodra ze open zijn kan je er meerdere naast elkaar gebruiken zonder enige vertraging.

EDIT: Best sneu dat Windows tablets nog steeds geen eigen categorie hebben binnen GoT en daardoor nog altijd in "Overige Tablets" gedumpt worden. -O-

[ Voor 53% gewijzigd door S_Chief op 25-09-2013 14:41 ]

• marcel-o

marcel-o

SChief schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:35:
Vind het stiekem toch een beetje jammer dat ik gelijk de Type Cover heb gekocht bij m'n RT nu ik zie dat de Type Cover 2 backlit is. Achja, kan niet alles hebben he. :+

Wat ik nog altijd apart vind van de Surface RT is dat het zo lang duurt om een app te starten, maar zodra ze open zijn kan je er meerdere naast elkaar gebruiken zonder enige vertraging.

EDIT: Best sneu dat Windows tablets nog steeds geen eigen categorie hebben binnen GoT en daardoor nog altijd in "Overige Tablets" gedumpt worden. -O-
als je nog geen 8.1 hebt, is er op het xda forum een tweak dat de apps sneller laden. Zou met defender te maken hebben en zou in 8.1 gefixt zijn

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2265773
het is een register tweak..

[ Voor 5% gewijzigd door marcel-o op 25-09-2013 15:08 ]

• S_Chief
  • Niet online
Ah thanks. :) Ik wacht dan nog wel even op 8.1, duurt toch niet zo lang meer. :P
marcel-o schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:07:
[...]

als je nog geen 8.1 hebt, is er op het xda forum een tweak dat de apps sneller laden. Zou met defender te maken hebben en zou in 8.1 gefixt zijn

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2265773
het is een register tweak..
Je had er wel bij kunnen melden dat je hiermee defender uit zet, iets wat ik persoonlijk niet zou doen. Rt platform is redelijk goed dicht getimmerd, maar je weet nooit wat je tegenkomt op het internet.
I went and opened Windows Defender configuration, but there was no disable option like on desktop. Then I started looking from registry and found a way to disable Windows Defender. Here's how:

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 25-09-2013 15:48 ]

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Is het mogelijk om de surface media center te gebruiken?
1. is er een app die vrijwel alle formaten kan afspelen? ik heb gehoord dat VLC eraan komt? er zijn wel varianten, maar zijn er goede?
2. kan ik een hd film van een andere pc of van een NAS streamen dan? zonder haperen
3. hoe is het geluid zonder versterker ertussen?

[ Voor 6% gewijzigd door enomiss op 25-09-2013 20:21 ]

https://opensea.io/seaart

• m4rtyr
  • Niet online
iemand een idee hoe en of ik de garantie kan overzetten van mijn surface? heb em op mijn persoonlijke email geregistreerd maar ik ben niet niet tevreden met de tablet en wil em doorverkopen.

• Temo44
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 09:23
Insert12 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:54:
[...]

Het is zeker wel mogelijk om de nieuwe touch en type cover te gebruiken op je RT. Het is alleen niet mogelijk om de Power Cover te gebruiken op de Surface RT :+

http://arstechnica.com/ga...ther-surface-accessories/
The Type Cover 2 and Touch Cover 2 are both compatible with all Surface products: both the first generation Surface RT and Surface Pro, and the second generation Surface 2 and Surface Pro 2. They'll be available October 22, with preorders starting on September 24. Type Cover 2 will cost $129.99. Touch Cover 2 will be $119.99.

• joepmeloene
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-11-2021
Hey,

Heb weer een vraagje.
Is het mogelijk om de beveiliging (fireware) van de rt uit te zetten?
wil even een progje downloaden op internet i.v.m. online voetbal kijken.
maar krijg het op windows RT niet in orde.
Ben nu dus verplicht op de computer kamer voetbal te kijken i.p.v. op de bank met de RT.

Iemand ideeen?

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11 13:07
joepmeloene schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:42:
Hey,

Heb weer een vraagje.
Is het mogelijk om de beveiliging (fireware) van de rt uit te zetten?
wil even een progje downloaden op internet i.v.m. online voetbal kijken.
maar krijg het op windows RT niet in orde.
Ben nu dus verplicht op de computer kamer voetbal te kijken i.p.v. op de bank met de RT.

Iemand ideeen?
Wat bedoel je? Firewall uitzetten? Dat gaat niet helpen met de RT. Alleen apps die speciaal ook voor de RT ontwikkeld zijn zullen werken.

Welk programma wil je downloaden?

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-11 15:36
Ik ga waarschijnlijk toch nog met de studentenactie mee doen icm de type cover.
Nu vraag ik me alleen het volgende af, en ik heb al een paar uur research er naar gedaan, maar misschien kan iemand hier uit ervaring vertellen.

Ik wil mijn laptop kunnen benaderen vanaf bijvoorbeeld het schoolnetwerk via remote desktop of een programma als teamviewer. Ik wil mijn laptop kunnen ontwaken zodat hij in slaapstand kan zijn als ik hem niet gebruik. Ook wil ik programma's redelijk soepel kunnen gebruiken vanaf de Surface, en dan heb ik het over bijvoorbeeld Movie Magic Scheduling 5 en, als het even kan, Photoshop (Lightroom). Het zou heel fijn zijn als ik die programma's kan oproepen op momenten dat het echt nodig is en mijn laptop thuis staat. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik hoor ze graag!

• X_lawl_X
  • Laatst online: 07-11 17:16
QErikNL schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:58:
Ik ga waarschijnlijk toch nog met de studentenactie mee doen icm de type cover.
Nu vraag ik me alleen het volgende af, en ik heb al een paar uur research er naar gedaan, maar misschien kan iemand hier uit ervaring vertellen.

Ik wil mijn laptop kunnen benaderen vanaf bijvoorbeeld het schoolnetwerk via remote desktop of een programma als teamviewer. Ik wil mijn laptop kunnen ontwaken zodat hij in slaapstand kan zijn als ik hem niet gebruik. Ook wil ik programma's redelijk soepel kunnen gebruiken vanaf de Surface, en dan heb ik het over bijvoorbeeld Movie Magic Scheduling 5 en, als het even kan, Photoshop (Lightroom). Het zou heel fijn zijn als ik die programma's kan oproepen op momenten dat het echt nodig is en mijn laptop thuis staat. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik hoor ze graag!
Ik heb thuis een VPN server op de router draaien. Ik maak hier verbinding vanaf de Surface, start mijn PC op met Wake on Lan en maak dan met extern bureaublad verbinding.

Ik kan op die manier gewoon x86/x64 apps draaien. Werkt uitstekend! :)

• QErikNL
  • Laatst online: 12-11 15:36
X_lawl_X schreef op woensdag 25 september 2013 @ 22:01:
[...]

Ik heb thuis een VPN server op de router draaien. Ik maak hier verbinding vanaf de Surface, start mijn PC op met Wake on Lan en maak dan met extern bureaublad verbinding.

Ik kan op die manier gewoon x86/x64 apps draaien. Werkt uitstekend! :)
Klinkt goed :) Hoe is de kleurweergave als je het op een extern netwerk gebruikt? En werkt het een beetje vlot?

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Mijn pa is op zoek naar een mobile device waar je tijdens vakantie foto's mee kunt backuppen. Kortom, hij wil de SD kaart insteken en dan direct op een externe harde schijf zetten. Nu had ik begrepen dat de Surface maar 1 USB aansluiting heeft en dit maakt het dan moeilijker. Is het mogelijk om op 1 USB poort zowel een SD kaart (USB converter) en een externe USB schijf aan te sluiten zodat kan wat hij graag wilt?

• Temo44
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 09:23
Sheik schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:32:
Mijn pa is op zoek naar een mobile device waar je tijdens vakantie foto's mee kunt backuppen. Kortom, hij wil de SD kaart insteken en dan direct op een externe harde schijf zetten. Nu had ik begrepen dat de Surface maar 1 USB aansluiting heeft en dit maakt het dan moeilijker. Is het mogelijk om op 1 USB poort zowel een SD kaart (USB converter) en een externe USB schijf aan te sluiten zodat kan wat hij graag wilt?
Je kunt gewoon een USB converter aansluiten, de foto's op de surface zetten, en vervolgens de USB schijf aansluiten om daar de foto's op te zetten?

En er zijn USB hubs die het mogelijk maken om meerdere usb apparaten aan te sluiten ja.

allemaal mogelijkheden :+

• m4rtyr
  • Niet online
m4rtyr schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:02:
iemand een idee hoe en of ik de garantie kan overzetten van mijn surface? heb em op mijn persoonlijke email geregistreerd maar ik ben niet niet tevreden met de tablet en wil em doorverkopen.
Voor degene die het interesseert, ja het is mogelijk.

• Sheik
Temo44 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:37:
[...]

Je kunt gewoon een USB converter aansluiten, de foto's op de surface zetten, en vervolgens de USB schijf aansluiten om daar de foto's op te zetten?

En er zijn USB hubs die het mogelijk maken om meerdere usb apparaten aan te sluiten ja.

allemaal mogelijkheden :+
Hmmm...toch wel een verdomd handig apparaat die RT. Ik had hem bijna een iPad aangesmeerd, maar aangezien zijn behoeften ergens liggen waar de iPad niet zo goed mee om gaat is ineens de RT kandidaat. Liever de Pro, maar is te duur en als de RT voldoet, is dat meer dan voldoende. Thanks!

• Richard89
Sheik schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:15:
[...]

Hmmm...toch wel een verdomd handig apparaat die RT. Ik had hem bijna een iPad aangesmeerd, maar aangezien zijn behoeften ergens liggen waar de iPad niet zo goed mee om gaat is ineens de RT kandidaat. Liever de Pro, maar is te duur en als de RT voldoet, is dat meer dan voldoende. Thanks!
er is zelfs een usb hub die "speciaal" gemaakt is voor de surface, die dus een beetje het ontwerp overneemt en knap laat aansluiten met de schuine kant van de tablet.

http://www.amazon.com/Jui...AQXQQ/ref=pd_sim_sbs_pc_1

maar een simpel hubje werkt ook :)

• Sheik
Ik vind het mooi spul ;) Dat kan dus betekenen dat je rechtstreeks van SD naar externe harddisk data kan overpompen zonder de SSD aan te raken neem ik aan.

• Death1ord
Sheik schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:24:
Ik vind het mooi spul ;) Dat kan dus betekenen dat je rechtstreeks van SD naar externe harddisk data kan overpompen zonder de SSD aan te raken neem ik aan.
Ja, het is zoals je in een gewone PC de inhoud van een SD kaart zou kopiëren naar een Ext. HDD maar hier is het dus beide via USB.

• Sheik
Het is wel aantrekkelijk om nog even te wachten op de MS Surface 2. Van de andere kant krijg je nu de 64GB waar je straks de 32 GB krijgt. Maar opslag is minder belangrijk dan de nieuwe specs lijkt me.
Zal wel in november redelijk verkrijgbaar zijn schat ik.

• DarkChylde
  • Laatst online: 23:19
Richard89 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:22:
[...]

er is zelfs een usb hub die "speciaal" gemaakt is voor de surface, die dus een beetje het ontwerp overneemt en knap laat aansluiten met de schuine kant van de tablet.

http://www.amazon.com/Jui...AQXQQ/ref=pd_sim_sbs_pc_1

maar een simpel hubje werkt ook :)
vind deze ook leuk, maar is wel duur tov van een standaard hubje met een cardreader.
Iemand gelijkwaardige goedkopere alternatieven gevonden?

• Death1ord
Sheik schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:06:
Het is wel aantrekkelijk om nog even te wachten op de MS Surface 2. Van de andere kant krijg je nu de 64GB waar je straks de 32 GB krijgt. Maar opslag is minder belangrijk dan de nieuwe specs lijkt me.
Zal wel in november redelijk verkrijgbaar zijn schat ik.
De opslag weegt echt niet op tegen de betere specs. Een 32GB kaartje kost niet zo veel meer en je zou een veel snellere tablet hebben.

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

enomiss schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:08:
Is het mogelijk om de surface media center te gebruiken?
1. is er een app die vrijwel alle formaten kan afspelen? ik heb gehoord dat VLC eraan komt? er zijn wel varianten, maar zijn er goede?
2. kan ik een hd film van een andere pc of van een NAS streamen dan? zonder haperen
3. hoe is het geluid zonder versterker ertussen?
1. MobileHD speelt tot nu toe alles af wat ik er tegenaan heb gegooid.
2. Ja via thuisnetwerk delen werkt het prima.
3. Wat bedoel je hiermee? Via de speakers van de RT zelf? Geen slecht geluid, beetje vergelijkbaar wat een gemiddelde laptop produceert maar met een lager maximaal volume.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

• TheVMaster
  • Laatst online: 21:16
Arm1n schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:44:
[...]

1. MobileHD speelt tot nu toe alles af wat ik er tegenaan heb gegooid.
2. Ja via thuisnetwerk delen werkt het prima.
3. Wat bedoel je hiermee? Via de speakers van de RT zelf? Geen slecht geluid, beetje vergelijkbaar wat een gemiddelde laptop produceert maar met een lager maximaal volume.
MobileHD werkt inderdaad erg goed. Speelt eigenlijk alles af en werkt ook draadloos gewoon (of je moet op een 54mbit wifi netwerk 1080p content af willen spelen).

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15

MaDLiVe

.-Observer-.

TheVMaster schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 00:30:
[...]

MobileHD werkt inderdaad erg goed. Speelt eigenlijk alles af en werkt ook draadloos gewoon (of je moet op een 54mbit wifi netwerk 1080p content af willen spelen).
Dezelfde ervaringen hier. Zelfde multistream speelt hij prima af (dus mkv files met meerdere audio/video/substreams), je kan dan gewoon de stream kiezen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-11 18:30
Heeft iemand PowerDVD mobile geprobeerd?

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11 11:53
Weet iemand toevallig waar de RTL XL app is gebleven in de store? Ik zie hem wel staan op de website van MS (http://apps.microsoft.com...1a-44fd-a2ee-69e522b8dcf1) maar ik kan hem niet meer vinden in de store.

Hetzelfde heb ik met de tvgids app. Zijn deze uit de store gehaald?

• Heilige Kaas
Kan je hem niet via de site en je account installeren?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
Unkie schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:02:
Weet iemand toevallig waar de RTL XL app is gebleven in de store? Ik zie hem wel staan op de website van MS (http://apps.microsoft.com...1a-44fd-a2ee-69e522b8dcf1) maar ik kan hem niet meer vinden in de store.

Hetzelfde heb ik met de tvgids app. Zijn deze uit de store gehaald?
Staan nog gewoon in de store. Heb je je store settings of regio niet toevallig verkeerd staan?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Unkie
Bedankt het is gelukt. Het was inderdaad een instelling, Mocht iemand hetzelfde probleem hebben, zie:
http://windows.microsoft....install-app-windows-store

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-11 17:27

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

De Exchange policy van mijn bedrijf verplicht een pincode van vijf cijfers, maar op de Surface kun je alleen maar vier cijfers gebruiken, is dit te wijzigen?

Uiteraard op internet gezocht maar niets gevonden, is er wellicht een registry hack om toch een 5 cijferige pin te gebruiken?

• Swerfer
gauchov6 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 01:42:
De Exchange policy van mijn bedrijf verplicht een pincode van vijf cijfers, maar op de Surface kun je alleen maar vier cijfers gebruiken, is dit te wijzigen?

Uiteraard op internet gezocht maar niets gevonden, is er wellicht een registry hack om toch een 5 cijferige pin te gebruiken?
Een wachtwoord van 5 cijfers gebruiken?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• marcel-o

marcel-o

Iemand een idee hoe je kan uitschakelen dat explorer automatisch mobiele sites bezoekt
't scherm lijkt me groot genoeg om de normale sites te bezoeken :P

• NLCJ
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-11 18:29
marcel-o schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 10:19:
Iemand een idee hoe je kan uitschakelen dat explorer automatisch mobiele sites bezoekt
't scherm lijkt me groot genoeg om de normale sites te bezoeken :P
Volgens mij bij Internet Explorer, Settings en dan iets van Website Preferences.

[ Voor 13% gewijzigd door NLCJ op 28-09-2013 11:10 ]

• Unkie
Stomme vraag misschien, maar hoe kan je de standaard zoekmachine (Bing) veranderen in internet Explorer 10.9? Heb wel de google Search pap maar is niet de oplossing die ik zocht

IE openen in bureaublad weergave daar heb je meer opties :)

[ Voor 16% gewijzigd door Unkie op 28-09-2013 12:10 ]

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
MobileHD is een betaalde app. Is dat zo? Zo ja, welke gratis app is er wel om alle formaten af te spelen?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:13
Krasloos schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:23:
MobileHD is een betaalde app. Is dat zo? Zo ja, welke gratis app is er wel om alle formaten af te spelen?
Ja is na de trial betaald. Die duurt iets van 2 weken volgens mij. Er is geen gratis variant zover ik weet, misschien als VLC eindelijk uitkomt.

• Krasloos
Thanks, want ik kan geen gratis app vinden. Dus nu maar eerst de huidige windowsapp gebruiken.

• Swerfer
Krasloos schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:10:
Thanks, want ik kan geen gratis app vinden. Dus nu maar eerst de huidige windowsapp gebruiken.
Waarom perse gratis? Die paar euro daar kan het toch niet aan liggen? En een PayPal account is ook zo gemaakt en gekoppeld aan je bankrekening, dus een creditcard is niet nodig...

Verwijderd

Nederlands taalpakket is nu beschikbaar voor Windows RT 8.1 RTM via instellingen.

• Krasloos
Ik keek net een RTL Gemist, maar na een paar minuten valt het scherm uit. Hoe stel ik het in als ik een video bekijk dat het scherm aanblijft? Kan het in de instellingen niet vinden.
Swerfer schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:42:
[...]

Waarom perse gratis? Die paar euro daar kan het toch niet aan liggen? En een PayPal account is ook zo gemaakt en gekoppeld aan je bankrekening, dus een creditcard is niet nodig...
Ik wil best betalen, maar als er binnen nu en 2 maanden VLC wordt gelanceerd, blijf ik liever wachten.

Verwijderd

Krasloos schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 21:16:
Ik keek net een RTL Gemist, maar na een paar minuten valt het scherm uit. Hoe stel ik het in als ik een video bekijk dat het scherm aanblijft? Kan het in de instellingen niet vinden.

[...]

Ik wil best betalen, maar als er binnen nu en 2 maanden VLC wordt gelanceerd, blijf ik liever wachten.
Licht aan de app, bij Mobile HD en Uitzending Gemist is dat probleem er niet.

• ShitHappens
  • Laatst online: 12-11 15:15
Welk microSD kaartje gebruiken jullie in de Surface, en waarom? Ik ben zelf aan het kijken voor een betaalbaar kaartje van minstens 32GB, misschien zelfs 64. Is een kaartje zoals deze echt nodig, of volstaat een goedkoper kaartje ook?

[ Voor 15% gewijzigd door ShitHappens op 29-09-2013 16:58 ]

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:19

GerkeP

Vragen mag altijd........

ShitHappens schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:57:
Welk microSD kaartje gebruiken jullie in de Surface, en waarom? Ik ben zelf aan het kijken voor een betaalbaar kaartje van minstens 32GB, misschien zelfs 64. Is een kaartje zoals deze echt nodig, of volstaat een goedkoper kaartje ook?
Ik ben geen fan van Sandisk, die gaan bij mij te vaak kapot.
Ik heb nu een icidu micro sdxc van 64 GByte class 10 van Mycom, was geloof ik 65 euro en is heerlijk snel. Bij kopieeracties van USB naar die microsd haal ik gemiddeld 16 MB/s.

GerkeP

• ShitHappens
  • Laatst online: 12-11 15:15
Bij mij in de familie zijn al jaren geen problemen met SanDisk kaartjes, dus maak me daar eigenlijk weinig zorgen om. Met merken als Icidu ben ik juist eerder een beetje huiverig, zolang ik niet weet wat er binnenin zit.

• Richard89
Unkie schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 12:02:
Stomme vraag misschien, maar hoe kan je de standaard zoekmachine (Bing) veranderen in internet Explorer 10.9? Heb wel de google Search pap maar is niet de oplossing die ik zocht

IE openen in bureaublad weergave daar heb je meer opties :)
Ah thanks, dat wilde ik nog aanpassen 😄

• SjorsC
  • Laatst online: 12-11 19:33
Krasloos schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 21:16:
Had dat probleem inderdaad ook, heb uiteindelijk het energiebeheer van Windows aangepast naar een hogere tijd

• Krasloos
SjorsC schreef op zondag 29 september 2013 @ 17:57:
[...]

Had dat probleem inderdaad ook, heb uiteindelijk het energiebeheer van Windows aangepast naar een hogere tijd
Dat werkt?
Pagina: 1 ... 50 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.