• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
deBennie schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:26:
[...]

Hiero:
http://www.microsoft.com/...dows-8-preview-on-surface

Onderaan de stappen (Before you install Windows 8.1 Preview) doorlopen, en dan op linkje daaronder (Windows 8.1 Preview (click Get the update) klikken.
Jep, zover was ik al, alleen staat daar dat de preview niet meer beschikbaar is....

Contact gehad met Microsoft, Preview is niet meer te krijgen voor RT, verwacht wordt dat de definitieve versie in Oktober gaat komen. Ik wordt op de hoogte gehouden.

[ Voor 15% gewijzigd door VAnTurenhout op 18-09-2013 13:22 ]

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-11 21:27
VAnTurenhout schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:57:
[...]

Jep, zover was ik al, alleen staat daar dat de preview niet meer beschikbaar is....
De ISO bestanden zie ik nog wel staan..

• VAnTurenhout
deBennie schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:21:
[...]

De ISO bestanden zie ik nog wel staan..
VOlgens mij alleen x86 en x64 versies. Daar heb ik niets aan voor de RT toch?

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-11 21:27
Snotver, inderdaad, je hebt gelijk. Sorry! Had ik niet zo snel in de gaten..

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11 21:11
VAnTurenhout schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:57:
[...]

Contact gehad met Microsoft, Preview is niet meer te krijgen voor RT, verwacht wordt dat de definitieve versie in Oktober gaat komen. Ik wordt op de hoogte gehouden.
Hmm.. dat is ROT!
Ik ben nu een App specifiek voor ARM op Windows 8.1 aan het ontwikkelen!

Hier ook maar even contact nemen met MS.

• bakkermax
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-04-2024
Na een week of 3 in bezit te zijn van een Surface RT zijn mijn ervaringen teleurstellend. Na ongeveer 1.5 week kon m'n Surface geen accu meer vinden, ik heb daarvoor contact opgenomen met Microsoft en mocht hem opsturen en kreeg binnen een paar dagen een nieuwe! Helaas is het nieuwe exemplaar nog erger dan m'n oude: Al met het uitpakken bleek dat er een (kleine) kras op het scherm zat, tijdens de installatie kon ik niet voor de Nederlandse taal kiezen (ondertussen staat hij weer in het Nederlands ingesteld), mijn WiFi verbinding valt regelmatig weg, m'n Surface heeft zich vandaag tot 2 keer toe spontaan afgesloten en mijn de tablet reageert ook erg slecht op de Type Cover. Morgen maar weer even contact opzoeken met Microsoft...

Verwijderd

Richard89 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:38:
[...]

echt vaag, er hebben veel meer mensen last van dit probleem, dan zal het wel aan mn monitor liggen denk ik.. zou het anders ook niet weten.

ik kan heel die resolutie ook niet kiezen (ook niet als ik alle modi weergeef)

edit: ik heb m in de side-HDMI poort gestopt, neem aan dat dat niks uitmaakt?
anders vanavond nog eens proberen in een achter poort, al kan ik me t niet voorstellen dat er verschil in zit.
Ik heb hetzelfde probleem, op de tv kan je mn sirface wel zien, maar kan geen apps of films kijken/openen vanwege de resolutie... als je oplossing kan vinden hoor ik hem graag, mij lukte het iig niet :-(

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:50
@DDEEAANN: Als je de charmsbalk oproept, en dan op apparaten klikt, kun je dan niet bv jouw scherm dupliceren, uitbreiden of wat dan ook? Misschien levert dat geen problemen op.

Als ik een beamer aansluit moet ik dat soms doen, en werkt het daarna wel goed.

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-11 15:42
ik had t denk ik niet goed gezegd, resolutie is 720p, en nu is t scherm wel goed qua resolutie. alleen films afspelen kan niet, omdat hij een hogere resolutie nodig heeft..

daar had ik t kabeltje eigenlijk voor gekocht

Wat half werkt, is eerst t filmpje starten op mn tablet, dan beeld uitbreiden en het venster naar mn tv slepen. Maar dan krijg ik een zwarte balk bovenaan waar geen video weergegeven wordt, wel knoppen. Ongeveer 20 cm ofzo, dus werkt t half..

[ Voor 35% gewijzigd door Richard89 op 19-09-2013 10:27 ]

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:19

GerkeP

Vragen mag altijd........

Richard89 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:25:
ik had t denk ik niet goed gezegd, resolutie is 720p, en nu is t scherm wel goed qua resolutie. alleen films afspelen kan niet, omdat hij een hogere resolutie nodig heeft..

daar had ik t kabeltje eigenlijk voor gekocht

Wat half werkt, is eerst t filmpje starten op mn tablet, dan beeld uitbreiden en het venster naar mn tv slepen. Maar dan krijg ik een zwarte balk bovenaan waar geen video weergegeven wordt, wel knoppen. Ongeveer 20 cm ofzo, dus werkt t half..
Je hebt een film die specifiek 1080p is?
Dat lijkt me logisch, downscalen op een extern scherm werkt inderdaad niet.

[ Voor 5% gewijzigd door GerkeP op 19-09-2013 10:29 ]

GerkeP

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:59

ChUcKiE

Dus........

Nog steeds geen Horzion app mogelijk op de Surface RT?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Richard89
GerkeP schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:29:
[...]

Je hebt een film die specifiek 1080p is?
Dat lijkt me logisch, downscalen op een extern scherm werkt inderdaad niet.
Nee dit maakt niet uit, al start ik alleen maar de video app op, of netflix oid. Krijg ik gewoon foutmelding dat de resolutie te laag is, en minimaal 768(?) moet zijn.

• GerkeP

GerkeP

Wat voor TV heb je? Ik gok een Philips?

GerkeP

• Bernii
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 15:54
Van mn werk een Surface RT gekregen om mee te experimenteren. Hartstikke leuk, hartstikke aardig en een mooie aanvulling op m'n iPad. Maargoed, er zijn toch dingen waar ik tegen aan loop.

Als eerste heb ik een uur lopen klooien met de Store en configuratiescherm voordat ik App's als RTL XL en Uitzending Gemist kon vinden in de Store. Echter loopt de standaard Store nog steeds niet goed. Games als Angry Birds en Rayman zijn uberhauft niet vindbaar in de standaard store. Hiervoor moet ik naar Games (Xbox)-app daar zoeken naar die games, er op tikken, krijg ik de melding dat de het bestand niet werkt op de Surface RT met een link naar het juiste bestand in de normale Store (waar ik die game net niet kon vinden) om het alsnog te downloaden op m'n Surface. Erg vreemd. Ik heb het idee dat een groot deel van de App's die wel bestaan, niet standaard vindbaar zijn bij de Store. M'n Land/Regio instellingen zijn juist ingesteld. Misschien weten jullie de oplossing?

Ohwja, wilde ook foto's uit m'n Facebook-account gebruiken om m'n profielplaatje en bureaubladachtergrond te versieren. Profielfoto was geen probleem, de bibliotheek uit de foto's-app liet keurig mijn Facebook-foto's zien. Echter bij m'n bureaublad achtergrond werd het nogal een probleem. Die liet me enkel de foto's uit de klassieke verkenner zien, en zelfs na het importeren van m'n Facebook-foto's naar Skydrive waren ze nog steeds niet te bereiken

Al met al ben ik blij met m'n Surface en is het een zeer interessant apparaat, maar vind ik wel dat veel dingen nog erg omslachtig werken.

• GerkeP

GerkeP

Als je de store opent en vervolgens de charmsbar, kiest voor instellingen, dan naar Voorkeuren en beide balkjes uitzet, dan heb je het probleem met niet kunnen vinden opgelost ;)

GerkeP

• Bernii
  • Laatst online: 05-06 15:54
GerkeP schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:34:
Als je de store opent en vervolgens de charmsbar, kiest voor instellingen, dan naar Voorkeuren en beide balkjes uitzet, dan heb je het probleem met niet kunnen vinden opgelost ;)
Bedankt! Ga ik proberen! Vind het wel jammer dat je zoveel acties moet doen om een normaal functionerende Store te krijgen. Snap nu wel waarom wij wel eens een Surface om die reden terug kregen (Ja! Te weinig apps!).

Overigens wel tof dat TeamViewer bestaat, heb net m'n MacBook bediend via m'n Surface :D

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
Richard89 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:38:
[...]

echt vaag, er hebben veel meer mensen last van dit probleem, dan zal het wel aan mn monitor liggen denk ik.. zou het anders ook niet weten.

ik kan heel die resolutie ook niet kiezen (ook niet als ik alle modi weergeef)

edit: ik heb m in de side-HDMI poort gestopt, neem aan dat dat niks uitmaakt?
anders vanavond nog eens proberen in een achter poort, al kan ik me t niet voorstellen dat er verschil in zit.
Volgens mij ligt het inderdaad aan de monitor. Als ik de surface nl. aansluit op een oudere bravia en dan vergelijk met een nieuwer type dan is het beeld wel degelijk verschillend terwijl beide 1080p ondersteunen. Ik heb dit in het verleden ook nog gehad met andere apparaten die ik via hmdi wilde koppelen.

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 10:10
misterdoom schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:28:
Vandaag eens langs geweest bij de Fnac om eens te kijken hoe de touch en type-cover typt.

Het is inderdaad een heel stuk handiger dan een onscreen toetsenbord maar de touch neemt toch wel even tijd om gewoon te worden. Niet persé waar de toetsen liggen maar gewoon de relatief harde aanslag dat je moet maken om de toets te 'activeren'. Ik had er bijna zere vingertoppen van. Ook viel het op dat de spatiebalk en toetsen met de pink en ringvinger het meest niet werden geregistreerd, vermoedelijk omdat deze vingers iets minder krachtig zijn of de manier waarop ze op het toestenbord landen in het geval van de duim.

Ik ben er wel van overtuigd dat met genoeg tijd om er aan te wennen je bijna even snel als op een gewoon toetsenbord kan typen.

De Type-cover was een heel stuk aangenamer om op te typen. Het leuke eraan is dat de toesten zelf ingedrukt worden. Het is niet alleen eenvoudiger om te weten of je op de juiste toets zit, maar ook omdat het minder pijnlijk is/raar aanvoelt aan je vingertoppen. De manier waarop het toetsenbord typt doet me denken aan een goedkoop laptop toestenbord van enkele jaren geleden (Packard Bell, Acer, ..). Het is niet de beste typ-ervaring die je zal hebben maar als toetsenbord die eveneens een cover is en je altijd bij kunt hebben doet het goed z'n werk.

Al bij al ben ik blij dat ik een type-cover heb besteld en geen touch-cover. Het is misschien eerder voor een Pro versie maar vind het z'n €48 wel waard.
Even een reactie hierop, ik vreesde hetzelfde na het uitproberen van de touch in de MediaMarkt en Fnac, echter heb ik sinds vandaag de Surface en je moet helemaal niet zo hard drukken als in de winkels het geval was, ik denk dat dit aan de slijtage van de covers daar ligt. De Touch werkt echt voortreffelijk, ben blij dat ik niet voor de dikkere en duurdere type ben gegaan.

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:33
Bernii schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:20:
Ohwja, wilde ook foto's uit m'n Facebook-account gebruiken om m'n profielplaatje en bureaubladachtergrond te versieren. Profielfoto was geen probleem, de bibliotheek uit de foto's-app liet keurig mijn Facebook-foto's zien. Echter bij m'n bureaublad achtergrond werd het nogal een probleem. Die liet me enkel de foto's uit de klassieke verkenner zien, en zelfs na het importeren van m'n Facebook-foto's naar Skydrive waren ze nog steeds niet te bereiken
even in de skydrive app de foto downloaden en dan staat hij gewoon bij jouw afbeeldingen.
maar ben met je eens dat het erg omslachtig is. had gewoon een map 'skydrive' moeten zijn onder de map 'Sjors'.

• Richard89
GerkeP schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:09:
Wat voor TV heb je? Ik gok een Philips?
Samsung :)

jahoor.. het is gelukt.

ik zei gister nog, "side hdmi of achter maakt vast geen verschil", nou mooi wel dus!

nu pakt ie m gelijk in de volle resolutie en is filmpjes afspelen geen enkel probleem.

opgelost dus!

[ Voor 39% gewijzigd door Richard89 op 19-09-2013 17:31 ]

• Richard89
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:58:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, op de tv kan je mn sirface wel zien, maar kan geen apps of films kijken/openen vanwege de resolutie... als je oplossing kan vinden hoor ik hem graag, mij lukte het iig niet :-(
oplossing is bij mij de hdmi kabel niet in de zijkant maar achter in de tv... raar dat r verschil in zit, maar goed. het is hier opgelost.

• NLCJ
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:29
Richard89 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:32:
[...]

oplossing is bij mij de hdmi kabel niet in de zijkant maar achter in de tv... raar dat r verschil in zit, maar goed. het is hier opgelost.
Misschien is achterin wel HDMI 1.4 en de zijkant niet?

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-11 10:27
Hey,

Ik kan via een bepaalde site korting krijgen op de surface RT omdat ik student ben.
Raden jullie deze nog aan of niet? Mij lijkt het een super tabletje voor op school en voor filmpjes. Ik heb ook gehoord dat er een nieuwe surface aan zit te komen. Als dat zo is doe ik er misschien verstandig aan om te wachten of niet?
De actie is nog geldig tot eind van de maand.

• NLCJ
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:29
Heilige Kaas schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:49:
Hey,

Ik kan via een bepaalde site korting krijgen op de surface RT omdat ik student ben.
Raden jullie deze nog aan of niet? Mij lijkt het een super tabletje voor op school en voor filmpjes. Ik heb ook gehoord dat er een nieuwe surface aan zit te komen. Als dat zo is doe ik er misschien verstandig aan om te wachten of niet?
De actie is nog geldig tot eind van de maand.
Dan zou ik even wachten, maandag is er een persconferentie betreft de Surface 2. Hierna kun je dus kijken welke beter is. ;)

• Richard89
NLCJ schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:40:
[...]

Misschien is achterin wel HDMI 1.4 en de zijkant niet?
dat zal het wel zijn ja :-) gelukkig werkt t nu wel :P

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 17:59
Heilige Kaas schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:49:
Hey,

Raden jullie deze nog aan of niet?
Wacht tot maandag op presentatie van de nieuwe generatie Surfaces. Kijk wat de prijzen gaan worden voor deze nieuwe tablets, wellicht is het beter om wat meer uit te geven maar wel een Surface te kopen met veel betere specs.

Als je de Surface RT via Surfspot besteld moet je sowieso een week of drie wachten voordat je hem hebt, dus tot maandag wachten veranderd weinig voor je.

• EdwardvGelder
  • Laatst online: 29-10 17:29
RoccoS schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:19:
[...]

Wacht tot maandag op presentatie van de nieuwe generatie Surfaces. Kijk wat de prijzen gaan worden voor deze nieuwe tablets, wellicht is het beter om wat meer uit te geven maar wel een Surface te kopen met veel betere specs.

Als je de Surface RT via Surfspot besteld moet je sowieso een week of drie wachten voordat je hem hebt, dus tot maandag wachten veranderd weinig voor je.
Tegenwoordig al langer hoor, ik heb hem al sinds 14-08 in de bestelling staan en krijg helaas al meerdere malen een bericht dat het wat langer gaat duren en dat ze het heel jammer vinden. Wellicht ga ik komende maandag wel de bestelling annuleren en dan een nieuwe bestellen, als dat niet heel veel meer gaat kosten.

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-11 10:27
Als ik dit zo hoor kan ik dus ook de tablet bestellen en hem gewoon annuleren zodra ik meer weet over de surface 2?

Ik denk dat die toch tegen de 400 gaat kosten, maar misschien is hij wel écht spectaculair.
de surface zelf is al onverslaanbaar op diversiteit.

en ik bedoel inderdaad dus surfspot

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-11 09:45
Hierbij dus het eerste berichtje vanaf mijn surface...

Kort gezegd, wat een prachtig apparaat... Ben nu al benieuwd waar MS maandag mee aankomt, als er een nieuwe serie surfaces aangekondigd wordt...

Ik moet overigens zeggen dat ik me in veel slechte punten van diverse reviews niet echt kan vinden. Ik kom van een budget-model met tegra2 dus ik heb nooit langdurig met een moderne android-tablet gewerkt maar ook onder Android heb ik regelmatig op apps zitten wachten... Dat is dus voor mij geen groot probleem....

• VAnTurenhout
Ryur schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:07:
[...]

Hmm.. dat is ROT!
Ik ben nu een App specifiek voor ARM op Windows 8.1 aan het ontwikkelen!

Hier ook maar even contact nemen met MS.
Hoe doe je dat? Welke omgeving etc? Zit een beetje te kijken om dat met Visual Studio C# te gaan doen, maar ben er nog niet uit wat nou precies de way of working s..

• VAnTurenhout
Heel goed hoor! Goed gezien, complimenten! Verder nog wat?

• Ryur
  • Laatst online: 11-11 21:11
VAnTurenhout schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:59:
[...]

Hoe doe je dat? Welke omgeving etc? Zit een beetje te kijken om dat met Visual Studio C# te gaan doen, maar ben er nog niet uit wat nou precies de way of working s..
Ik werk met Visual Studio 2013 Preview op Windows 8.1 (op mijn Mac, via Parallels).
Daarin schrijf ik gewoon in C#, en dat deploy ik via "Remote Machine" op mijn SurfaceRT.

Het is voor mijn stage :) Bedrijf heeft wel iOS kennis (paar apps ook voor iOS gemaakt), maar het bedrijf wilt ook de Surface-hoek gaan ontdekken.

• VAnTurenhout
Ryur schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:48:
[...]

Ik werk met Visual Studio 2013 Preview op Windows 8.1 (op mijn Mac, via Parallels).
Daarin schrijf ik gewoon in C#, en dat deploy ik via "Remote Machine" op mijn SurfaceRT.

Het is voor mijn stage :) Bedrijf heeft wel iOS kennis (paar apps ook voor iOS gemaakt), maar het bedrijf wilt ook de Surface-hoek gaan ontdekken.
Ok, die weg had ik ook al ergens gezien. Alleen wordt het voor mij dan de 'normale' Windows weg :-) Succes met je App!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Zo.. heb m nu ook net.
Via mn werk gekregen :9 bepaalde trainingen gehaald, voor de kennerts

k mis wel wat dingen..
o.a Chrome, Winamp e/d
kwestie van tij denk k :P

[ Voor 18% gewijzigd door marcel-o op 21-09-2013 00:28 ]

• timofp
Heb zojuist zitten spelen met RemoteApps, dit werkt echt wel geniaal, je merkt bij niet te zware apps (geen games ofzo dus) niet dat het niet native draait. Ideaal dus, de server draait toch al.

Zelfs OpenTTD draait zo goed op de SurfaceRT. Indien je dus een netwerkverbinding hebt kan je quasi elke x86 app gewoon draaien indien deze grafisch niet te zwaar is.
marcel-o schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 00:27:
Zo.. heb m nu ook net.
Via mn werk gekregen :9 bepaalde trainingen gehaald, voor de kennerts

k mis wel wat dingen..
o.a Chrome, Winamp e/d
kwestie van tij denk k :P
haha ik weet dan toevallig wel waar je werkt :P Wel eens in leidschendam gestaan ??

• marcel-o
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

vali schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 09:54:
[...]

haha ik weet dan toevallig wel waar je werkt :P Wel eens in leidschendam gestaan ??
ja, maar niet altijd :P

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:30
Zijn er meer mensen waar het zo is als je de volgende dag weer gebruikt wilt maken van de Surface hij niet direct aan gaat. Het lijkt er dan op dat hij volledig uit staat en ik ongeveer de aan knop 5 a 10 seconden moet vasthouden voor dat hij aan gaat.

Ik dacht dat normaal gesproken dit niet het geval zou moeten zijn.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11 13:07
MADG0BLIN schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 11:22:
Zijn er meer mensen waar het zo is als je de volgende dag weer gebruikt wilt maken van de Surface hij niet direct aan gaat. Het lijkt er dan op dat hij volledig uit staat en ik ongeveer de aan knop 5 a 10 seconden moet vasthouden voor dat hij aan gaat.

Ik dacht dat normaal gesproken dit niet het geval zou moeten zijn.
Heb ik soms ook, soms al na een trip van 15min (bijv van huis naar werk)

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:30
Basekid schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:44:
[...]

Heb ik soms ook, soms al na een trip van 15min (bijv van huis naar werk)
Ik vraag me dus af of dit normaal is aangezien het behoorlijk vervelend is. Zit te denken om contact op te nemen met Microsoft Support.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:19
Hier heb ik er geen last van in ieder geval en het lijkt me ook niet helemaal te horen. Als je 'm weer aanzet, zonder op te laden, dan zit er nog wel genoeg energie in? En heb je niet misschien iets ingesteld waardoor 'ie Windows afsluit na een bepaalde tijd inactief zijn?

The devil is in the details.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11 13:07
Ik heb redelijk wat problemen met Win 8.1 op dit moment (tablet reageert niet na lange periodes inactief, updates zijn niet te downloaden, lockscherm wallpaper doet het niet goed, windows synct maar 20 achtergronden met mn pc, food & drink app werkt voor geen meter, etc) dus ik ga pas bij MS klagen als deze problemen zich ook in de non-beta versie van 8.1 ook nog zo zijn.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
Basekid schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 15:28:
tablet reageert niet na lange periodes inactief
Hier heb ik ook last van. Soms duurt het wel een minuut voordat ik kan inloggen. Het loginscherm komt wel gewoon tevoorschijn, maar inloggen werkt gewoon niet. Als ik uiteindelijk wel ben ingelogd, dan reageert de Surface nog steeds met lange vertraging. Het startscherm kan je wel met normale snelheid swipen, maar bij een tap op een tile gebeurt er een tijd niks. Na een tijdje reageert alles weer normaal. Ik heb het idee dat er soms een taak op de achtergrond 100% van de processor vraagt als je de Surface aan zet waardoor de rest niet goed wil reageren.

Ik ga er vanuit dat het een Preview issue is en bij de Final opgelost is...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-11 16:28
Ah. Je draait de preview.

Dat verklaart een hoop.

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Over het niet aan willen gaan van de Surface nadat het scherm uitgeschakeld was, dit is een bekend probleem bij Microsoft.

Ze hebben het al verminderd met een update, maar bij sommige mensen blijft het probleem aanhouden.
Als je er veel last van hebt valt het gewoon onder de garantie dacht ik!

• nilamo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-11 11:35
Tip voor mensen die last hebben van een trage surface, check je interne geheugen. Zorg dat er altijd meer dan 2 gb beschikbare ruimte is op je c: drive. Als je te weinig geheugen hebt dan kan je altijd nog een microsd gebruiken. Alternatief kan je kijken of je tijdelijke systeem of logbestanden kan wissen met disc clean up. Ik weet dat bij de installatie van de preview versie, de windows folder met 8.0 in windows.old tijdelijk bewaard word, dit kan ook behoorlijk wat ruimte inhouden

[ Voor 36% gewijzigd door nilamo op 22-09-2013 01:11 ]

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 10:45
nilamo schreef op zondag 22 september 2013 @ 01:07:
Tip voor mensen die last hebben van een trage surface, check je interne geheugen. Zorg dat er altijd meer dan 2 gb beschikbare ruimte is op je c: drive. Als je te weinig geheugen hebt dan kan je altijd nog een microsd gebruiken. Alternatief kan je kijken of je tijdelijke systeem of logbestanden kan wissen met disc clean up. Ik weet dat bij de installatie van de preview versie, de windows folder met 8.0 in windows.old tijdelijk bewaard word, dit kan ook behoorlijk wat ruimte inhouden
Nja inderdaad het is soms niet vooruit te branden, ik dus na een refresh ineens maar 3GB over, (had perongeluk mn windows store unlinkt en het werkte maar niet meer) ding was tergend sloom en ik dacht dat is net zo makkelijk. Moet ie nog steeds alle updates opnieuw doen, ja dan maar er een reset achteraan. (zonde maar ach :P)

Verwijderd

Windows RT 8.1 RTM voor de Surface RT is een week geleden gelekt. Instructies om het te installeren:
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=45653481

• maasmaas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11 12:51
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 10:43:
Windows RT 8.1 RTM voor de Surface RT is een week geleden gelekt. Instructies om het te installeren:
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=45653481
Interessant :), heb je het zelf al geprobeerd?

Verwijderd

maasmaas schreef op zondag 22 september 2013 @ 12:04:
[...]

Interessant :), heb je het zelf al geprobeerd?
Ja, werkt perfect!

• timofp
Hier ook maar de RTM van 8.1 aan het installeren, heb men RT sinds een paar dagen, maar breng hem liever nu helemaal in orde naar mijn wensen met de versie waar we het de komende tijd mee gaan doen en niet een versie welke over een maand vervangen wordt :)

• X_lawl_X
  • Laatst online: 07-11 17:16
Voor degene die dit gedaan hebben - is alles gewoon in het Nederlands?

• timofp
X_lawl_X schreef op zondag 22 september 2013 @ 17:43:
Voor degene die dit gedaan hebben - is alles gewoon in het Nederlands?
Ben nog bezig, er is naar mijn weten geen Nederlandse ISO te vinden, maar je kan wel achteraf een NL language pack installeren.

Ondertussen klaar, kan bevestigen dat dit werkt, om de ingebouwde apps in het nederlands te hebben moet je deze wel even verwijderen en opnieuw installeren na het installeren van het language pack

[ Voor 24% gewijzigd door timofp op 22-09-2013 18:49 ]

Verwijderd

Ik heb vandaag een externe harde schijf gekocht van Intenso (1 tb geheugen) maar ik probeerde hem te installeren op mijn surface maar hij pakt hem niet.. Hebben jullie misschien ervaring met externe harde schijven en je surface? Of weten jullie misschien hoe je hem aan de praat krijgt

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-11 15:58

HollovVpo1nt

I like gadgets

Echt een ruk beleid van MS om geen andere browser engines toe te staan op WinRT. Hoewel ik IE in het begin redelijk vlot vond begin ik mij toch wel te ergeren aan hoe lang het duurt om een pagina volledig te laden.

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-11 13:31
Ik krijg hopelijk ergens binnenkort mijn surface rt binnen incl. touch cover en wil eigenlijk via mijn tablet autocad en andere zware programma's draaien op mijn PC thuis, welke flink wat aankan. Ik vind het namelijk zonde om 2x ehtzelfde systeem te kopen waarvan 1 er dan mobiel is, vandaar de aanschaf van de surface tegen studentenprijs. Is er een softwarematige oplossing om dit te realiseren? Zoals teamviewer i.c.m. wake-on-lan ofzo? Of werkt dit totaal niet goed en kan ik toch beter een native systeem (laptop) kopen?

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

HollovVpo1nt schreef op zondag 22 september 2013 @ 19:14:
Echt een ruk beleid van MS om geen andere browser engines toe te staan op WinRT. Hoewel ik IE in het begin redelijk vlot vond begin ik mij toch wel te ergeren aan hoe lang het duurt om een pagina volledig te laden.
Dat is niet helemaal waar. MS laat apps geen "root toegang" verkrijgen tot de core van Windows RT, om veiligheidsredenen.
Als gevolg hier van kunnen andere browsers dus domweg niet de volledige capaciteit van het onderliggende OS gebruiken (wat op een gewone desktop wel kan). Het is dus voor Firefox en Chrome onmogelijk om een goed werkende browser te maken voor Windows RT

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• timofp
Ik kan elke app in het nederlands installeren op Win 8.1 behalve Bing Weather, Bing Finance en Bing Sports, Bing News installeert ook enkel in het ENG maar je kan de taal veranderen binnen de applicatie.

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
tobitronics schreef op zondag 22 september 2013 @ 19:16:
Ik krijg hopelijk ergens binnenkort mijn surface rt binnen incl. touch cover en wil eigenlijk via mijn tablet autocad en andere zware programma's draaien op mijn PC thuis, welke flink wat aankan. Ik vind het namelijk zonde om 2x ehtzelfde systeem te kopen waarvan 1 er dan mobiel is, vandaar de aanschaf van de surface tegen studentenprijs. Is er een softwarematige oplossing om dit te realiseren? Zoals teamviewer i.c.m. wake-on-lan ofzo? Of werkt dit totaal niet goed en kan ik toch beter een native systeem (laptop) kopen?
Je zou het kunnen proberen via RDP, maar dergelijke protocollen hebben vaak niet een geweldige grafische prestatie. Het kan dus zijn dat je wat lag ziet.

• Richard89
Hoe hebben jullie audio op de tv via de surface?

Als ik m aansluit met mn hdmi kabel, krijg ik geen geluid.
Bij audio staat wel een high defenition audio device (heet samsung, net als mn tv) maar staat op niet aangesloten. Kan er dus niks mee (als mn hdmi kabel in de tv zit en ik beeld heb).

Heb dit op 2 verschillende merken tv's.

Heb ik een te goedkoop kabeltje gekocht of zit het in de surface zelf?

Tevens werkt t bij mij ook niet als ik een aparte audio kabel tussen mn tv en surface doe,
Audiokanaal veranderd wel naar hoofdtelefoon, maar krijg er vervolgens geen geluid uit. Oo mn laptop werkt t op die manier normaal wel prima.

Iemand een tip wat ik fout doe?

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 16:21
timofp schreef op zondag 22 september 2013 @ 17:45:
[...]

Ben nog bezig, er is naar mijn weten geen Nederlandse ISO te vinden, maar je kan wel achteraf een NL language pack installeren.

Ondertussen klaar, kan bevestigen dat dit werkt, om de ingebouwde apps in het nederlands te hebben moet je deze wel even verwijderen en opnieuw installeren na het installeren van het language pack
Inmiddels hiero ook geupgrade.

Je draait dus de weergave taal van het OS in het Nederlands? Ik krijg dat niet voor elkaar. Ik kan Nederlands wel toevoegen, maar als ik dan vervolgens de language pack wil downloaden, staat erbij: A language pack isn't available. :'(

Edit:

Voor de mensen die NL willen installeren op de 8.1 RTM, hierrrrr een fix gevonden. Succes!

[ Voor 14% gewijzigd door Bas. op 22-09-2013 22:41 ]

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Richard89 schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:35:
Hoe hebben jullie audio op de tv via de surface?

Als ik m aansluit met mn hdmi kabel, krijg ik geen geluid.
Bij audio staat wel een high defenition audio device (heet samsung, net als mn tv) maar staat op niet aangesloten. Kan er dus niks mee (als mn hdmi kabel in de tv zit en ik beeld heb).

Heb dit op 2 verschillende merken tv's.

Heb ik een te goedkoop kabeltje gekocht of zit het in de surface zelf?

Tevens werkt t bij mij ook niet als ik een aparte audio kabel tussen mn tv en surface doe,
Audiokanaal veranderd wel naar hoofdtelefoon, maar krijg er vervolgens geen geluid uit. Oo mn laptop werkt t op die manier normaal wel prima.

Iemand een tip wat ik fout doe?
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat het geluid op mute sprong nadat ik de hdmi stekker er in had gedaan. Geen idee of dat een bugje van het apparaat is of van mijzelf (per ongeluk een gesture oid).

Maar de oplossing is dan dus het volume weer omhoog zetten :+

Great minds think alike!

• Richard89
Verbal Kint schreef op zondag 22 september 2013 @ 22:33:
[...]

Ik heb al een paar keer meegemaakt dat het geluid op mute sprong nadat ik de hdmi stekker er in had gedaan. Geen idee of dat een bugje van het apparaat is of van mijzelf (per ongeluk een gesture oid).

Maar de oplossing is dan dus het volume weer omhoog zetten :+
Sorry, ik heb het geluid nog over mn surface speakers, ipv mn tv/surround set
Persoonlijk wacht ik wel eventjes met 8.1 Had een tijd de bèta draaien omdat ik graag wilde weten hoe hij draaide en was er erg tevreden over (ben nu weer terug naar 8 ). Om nou paar weken eerder de RTM te hebben en daarbij al mijn save games te verliezen vind ik iets te ver gaan haha :)

Natuurlijk is het mooi dat de mogelijkheid er wel is om RTM te flashen :)

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 23-09-2013 11:54 ]

• maasmaas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11 12:51
Ik ben dit weekend ook overgegaan naar 8.1. Het heeft verder niks met flashen te maken, bovendien kun je gewoon een upgrade doen met behoud van je data. Enige wat je echt niet moet vergeten voordat je de setup draait, is je huidige WindowsRT 8 license key uitlezen. Daarna is het gewoon een kwestie van de setup van 8.1 draaien en na installatie je WindowsRT 8 key gebruiken voor de activatie.
maasmaas schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:10:
Ik ben dit weekend ook overgegaan naar 8.1. Het heeft verder niks met flashen te maken, bovendien kun je gewoon een upgrade doen met behoud van je data. Enige wat je echt niet moet vergeten voordat je de setup draait, is je huidige WindowsRT 8 license key uitlezen. Daarna is het gewoon een kwestie van de setup van 8.1 draaien en na installatie je WindowsRT 8 key gebruiken voor de activatie.
Had inderdaad gelezen op xda hoe de methoden was. Bedoelde ook met flashen de upgrade uitvoeren :+

Had zelf mijn surface sinds de release gekocht en had daarom een engels taal als main. Het is niet veel aan opslag, maar zo'n taal neemt toch iets in beslag en zette daarom een Windows 8 erop van een Nederlandse surface. Toen kon ik de engelse taal weg verwijderen.

[ Voor 18% gewijzigd door vali op 23-09-2013 14:04 ]

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 16:21
vali schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:58:
[...]

Had inderdaad gelezen op xda hoe de methoden was. Bedoelde ook met flashen de upgrade uitvoeren :+

Had zelf mijn surface sinds de release gekocht en had daarom een engels taal als main. Het is niet veel aan opslag, maar zo'n taal neemt toch iets in beslag en zette daarom een Windows 8 erop van een Nederlandse surface. Toen kon ik de engelse taal weg verwijderen.
Draai je volledig Nederlands, of zie je met het opstarten Welcome ipv. Welkom?

• timofp
Bas. schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:13:
[...]

Draai je volledig Nederlands, of zie je met het opstarten Welcome ipv. Welkom?
Pré inlogscherm is inderdaad niet in het NL, maar waarom zou je daarover vallen?

Wel opletten, de Apps zijn niet in het NL en probeer deze niet te verwijderen om ze dan opnieuw te downloaden uit de store want dan krijg je de oude 8.0 apps. De nieuwe apps bestaan wel in een NL versie, maar enkel als deze in de image zitten en deze staan nog niet in de store

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Over een paar minuten de aankondiging van de Surface 2! Ben benieuwd!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:16
Ben wel benieuwd wat ze gaan laten zien, jammer dat we het alleen via blogs kunnen volgen en dat er geen live stream is :(

• Richard89
komt er opvolger van de RT en Pro?

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-11 20:53

tijmeng

Panasonic 7J

wellicht een apart topic aanmaken voor de liveblog??

• TheVMaster
Richard89 schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:26:
komt er opvolger van de RT en Pro?
Ja er komt een Surface 2 en een Surface Pro 2 (respectievelijk de opvolger van de RT en de Pro)

• Richard89
adjustable kickstand zou fijn zijn, en als je die dan ook ff op de RT 1 kunt zetten, ideaal :) (alleen gaat het natuurlijk niet passen helaas)

Verwijderd

Is er geen live stream waar er live becommentarieerd wordt?

• Richard89

• Richard89
ah ok, dan moet je denkbeeldig even de tekst laten inspreken door Morgan Freeman ben ik bang ;-)

wel een mooi ding hoor, die pro

[ Voor 6% gewijzigd door Richard89 op 23-09-2013 16:51 ]

• TheVMaster
Ik zie op WinSuperSite al wat afbeeldingen van accessoires en de nieuwe devices staan :En hier ook de video :

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2PuphrxrT6U]

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 23-09-2013 17:17 ]

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Surface rt 2 = 449 dollar.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Surface 2 heet hij tegenwoordig. Schijnbaar denken ze dat RT de boel jinxt :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• TheVMaster
En ook in Nederland te pre-orderen vanaf morgenmiddag! Iemand nog een Surface RT kopen (met touch cover)....ik ga een Surface 2 bestellen

[ Voor 67% gewijzigd door TheVMaster op 23-09-2013 17:23 ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 16:05
De silver Surface 2 ziet er wel leuk uit! Ook de verschillende gekleurde type-cover 2 met backlit is een leuke additie.

Ik moet zeggen dat het een slimme zet is van Microsoft om de naam van Surface RT naar Surface 2 te veranderen hoewel het misschien wat misleidend kan zijn. Aan de andere kant, hoeveel consumenten weten wat RT betekend.

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Hmm, twijfeltje. Waarschijnlijk niet op release voor mij. Als die nou nog stylus support had was het voor mij meteen een sold geweest.

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

200gb skydrive gratis, backlit touchcover kickstand instelbaar.... nice allemaal

• Death1ord
tijmeng schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:23:
200gb skydrive gratis, backlit touchcover kickstand instelbaar.... nice allemaal
Wel maar 2 jaar de 200GB. Vraag me af welk tarief erna wordt gehanteerd.

Het is natuurlijk een slimme zet. Als iemand een Surface 2 gebruikt en die gebruikt effectief de 200GB zal die snel geneigd zijn om deze ook na 2 jaar verder te gebruiken.

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Ze hadden erover dat de Surface (RT) 2 zoveel sneller is, ik heb tot nu toe nog geen cijfers gezien/gehoord, in tegenstellig tot de surface pro 2 presentatie.

• TheVMaster
misterdoom schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:25:
[...]

Wel maar 2 jaar de 200GB. Vraag me af welk tarief erna wordt gehanteerd.

Het is natuurlijk een slimme zet. Als iemand een Surface 2 gebruikt en die gebruikt effectief de 200GB zal die snel geneigd zijn om deze ook na 2 jaar verder te gebruiken.
Volgens SkyDrive.com zou dat 77 Euro per jaar moeten kosten.

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

is toch mooi 154€ cadeau :p

Verwijderd

Die Surface 2 ziet er wel erg leuk uit! Ik heb net mijn Surface RT besteld en die zal dus al weer verouderd zijn tegen dat ik hem heb maar zo gaat dat natuurlijk altijd met electronica.

Voorts is er niet echt iets wat ik ga missen op de RT dat wel op de 2 beschikbaar is, dus dat geluk heb ik dan weer wel :)

• Freedomfighter
  • Laatst online: 11-09 22:44
Ik hoop dat deze ook wordt geleverd met studentenactie, maar zal wel niet zo zijn. Aangezien die pas is aangekondigd :P

• TheVMaster
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:27:
Die Surface 2 ziet er wel erg leuk uit! Ik heb net mijn Surface RT besteld en die zal dus al weer verouderd zijn tegen dat ik hem heb maar zo gaat dat natuurlijk altijd met electronica.

Voorts is er niet echt iets wat ik ga missen op de RT dat wel op de 2 beschikbaar is, dus dat geluk heb ik dan weer wel :)
Ik vind vooral de snelheid en 1080p (ipv 1366x768) wel fijn :)

Verwijderd

Freedomfighter schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:28:
Ik hoop dat deze ook wordt geleverd met studentenactie, maar zal wel niet zo zijn. Aangezien die pas is aangekondigd :P
Dat denk ik niet nee. De RT werd aangeboden met studentenactie omdat Microsoft veel te veel Surface RT's in stock had.

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

benieuwd naar opslag.... 128gb maybe?

• MusicAddict
Idem, ik zie ook niet veel extra toegevoegde waarde. De prijs van 450$ dollar zal wel weer 1 op 1 euro's worden dus heb ik toch een betere deal :P

Die nieuwe touch covers zijn wel leuk met backlight, zullen die ook backwards compatible zijn?

• Death1ord
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:27:

Hier ook. Heb het met studentenkorting kunnen kopen dus het was een mooie deal. Het enige wat misschien een leuke gimmick zou zijn is het 1080p scherm maar als ik een Pro naast een RT zag staan vond ik het verschil niet zo extreem als dat ik had verwacht.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

MusicAddict schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:28:
Die nieuwe touch covers zijn wel leuk met backlight, zullen die ook backwards compatible zijn?
Ja, volgens http://winsupersite.com/m...ce-2-accessories-visually

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• MusicAddict
Ah dat is leuk, tegen de tijd dat mijn cover versleten is zullen ze me wel een cover2 toesturen. :) Al zijn die prijzen natuurlijk enorm buiten proportie.. zullen wel weer 100 euro zijn voor die twee laagjes met wat touch sensoren. :)

Ik had net trouwens al een surface RT met kickstand met meerdere hoogtes, de schroefjes zaten om een of andere reden los en daardoor kon ik hem enorm verstellen :+
Pagina: 1 ... 49 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.