• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
:o Die foto's van hierboven zien er niet goed uit nee. Gelijk mijn Surface RT gecontroleerd, zat gelukkig helemaal niets.

Neem aan dat Microsoft zo'n roestende tablet/cover (wtf :+ ) zonder problemen zal vervangen.

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:42
En, ondertussen nog super handige, leuke apps of games gezien?

• Death1ord
  • Laatst online: 11-11 16:05
Vandaag eens langs geweest bij de Fnac om eens te kijken hoe de touch en type-cover typt.

Het is inderdaad een heel stuk handiger dan een onscreen toetsenbord maar de touch neemt toch wel even tijd om gewoon te worden. Niet persé waar de toetsen liggen maar gewoon de relatief harde aanslag dat je moet maken om de toets te 'activeren'. Ik had er bijna zere vingertoppen van. Ook viel het op dat de spatiebalk en toetsen met de pink en ringvinger het meest niet werden geregistreerd, vermoedelijk omdat deze vingers iets minder krachtig zijn of de manier waarop ze op het toestenbord landen in het geval van de duim.

Ik ben er wel van overtuigd dat met genoeg tijd om er aan te wennen je bijna even snel als op een gewoon toetsenbord kan typen.

De Type-cover was een heel stuk aangenamer om op te typen. Het leuke eraan is dat de toesten zelf ingedrukt worden. Het is niet alleen eenvoudiger om te weten of je op de juiste toets zit, maar ook omdat het minder pijnlijk is/raar aanvoelt aan je vingertoppen. De manier waarop het toetsenbord typt doet me denken aan een goedkoop laptop toestenbord van enkele jaren geleden (Packard Bell, Acer, ..). Het is niet de beste typ-ervaring die je zal hebben maar als toetsenbord die eveneens een cover is en je altijd bij kunt hebben doet het goed z'n werk.

Al bij al ben ik blij dat ik een type-cover heb besteld en geen touch-cover. Het is misschien eerder voor een Pro versie maar vind het z'n €48 wel waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Death1ord op 12-09-2013 23:31 ]

Verwijderd

Zou tijd worden dat die type covers eens wat gaan zakken in prijs.

Verwijderd

Mijn surface gaat bij de rtl xl app na een paar minuten vanzelf in de slaapstand. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is? Gek genoeg gebeurd dit alleen in deze app met video's. Andere video's geen probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2013 02:58 ]

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Veranderen in energiebeheer.

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Om even terug te komen op de vervuiling in de aansluiting tussen de surface en de cover, ik heb dit ook alleen is het bij mij (nog) geen roestkleur. Het lijkt wel klein metaal slijpsel dat geplet is tussen de behuizing en de cover en zich aan de magneetjes hecht, dat zou ook verklaren waarom het kan gaan roesten.

Toen ik de surface net had viel het mij op dat ik op de typecover aan beide kanten drie streepjes kon zien, drie weken later zat er duidelijk een laagje vuil op deze 6 plekken, gisteren even schoongemaakt en het was wel metaalachtig materiaal. Ik we me gewoon aan om de cover minder vaak van de tablet te verwijderen, dan kan er ook niet zo snel vocht bijkomen.

Zag laatst dat iemand een foto had gepost waar de cover iets losliet bij de aansluiting, daar heb ik ook een beetje last van. Door het naar achter klappen van de cover is een kleine kier ontstaan tussen het zachte materiaal en de harde strip in de bovenkant van de cover, na drie weken is deze kier echter niet groter geworden dus ik laat de cover voortaan gewoon zitten.

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-10 14:04
Net met Microsoft aan de telefoon gehangen. Ze weten zelf ook niet precies waar het vandaan komt maar ze gaan zowel de tablet als de typcover omruilen. Superservice! Helaas een paar dagen zonder tablet, maar daarna weer een gloednieuwe.

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik hoop vandaag mijn gewonnen Surface RT te ontvangen. Kan niet wachten!!!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Meer mensen problemen met het aanmelden van een google account in de surface rt? Ik voeg hem toe maar de tablet zegt "Kan geen verbinding maken. Controleer of de ingevoerde gegevens juist zijn."
Ze zijn juist, ik heb mij uitgelogd bij google mail en opnieuw ingelogd met precies dezelfde naam/wachtwoord die ik op de tablet probeer.

Iemand een idee?

edit:

Ik moest de apps nog updaten, google werkt niet samen met de ingebouwde kalender applicatie. Voor de rest kan ik er nu al aardig mee omweg. Erg mooi ook dat hij de Oki printer op ons werk direct herkende. Kon zo printen. :) (De oudere Oki C310 is helaas niet compatible, die heb ik thuis..)

[ Voor 30% gewijzigd door warcow op 13-09-2013 15:56 ]

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-11 19:55
Zo te zien krijg ik ook van die roestplekjes (beginnend stadium) binnenkort even met Microsoft contact opnemen kijken of ze me kunnen helpen

• Richard89
Hier op de witte ook heeeeel klein.. Maar ben bang dat als ie omgeruild wordt het straks erger is bij de nieuwe.. Wacht wel tot t echt erg wordt, 2 jaar garantie toch :)

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 10:02

Firesphere

Yoshis before Hoshis

*O*

Ik heb m'n surface terug. En niet zomaar een surface, nee, ik heb mijn originele surface terug met een nieuwe netwerkkaart!!! :D

En binnen 2 dagen geregeld! Goed bezig Microsoft!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 10:45
Firesphere schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:57:
*O*

Ik heb m'n surface terug. En niet zomaar een surface, nee, ik heb mijn originele surface terug met een nieuwe netwerkkaart!!! :D

En binnen 2 dagen geregeld! Goed bezig Microsoft!
Ja snel zijn ze wel, de tweede keer kreeg ik mijn tweede surface terug met een nieuw scherm, ook binnen 2 werkdagen :)

Ik ben nu wel in mn nopjes met mn nieuwe case 8) , past mn surface netjes in en in een ander vakje past mijn Playbook precies met zn eigen hoesje :D
Zie het Surface assesoires topic voor mijn post daarvoor.

[ Voor 20% gewijzigd door MusicAddict op 13-09-2013 21:19 ]

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:43
Ik heb een PS3 controller geleend en deze vervolgens via de bijbehorende USB adapter ingeplugged in mijn Surface RT.

Echter lukt het me niet om hier games mee te spelen (halo / snes9x) terwijl de controller wel gedetecteerd word door windows RT.

Iemand een tip hoe dit werkend te krijgen ? Zou het erg vet vinden om via snes9x lui op de bank met de controller te gamen :P

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bospa01 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:41:
Ik heb een PS3 controller geleend en deze vervolgens via de bijbehorende USB adapter ingeplugged in mijn Surface RT.

Echter lukt het me niet om hier games mee te spelen (halo / snes9x) terwijl de controller wel gedetecteerd word door windows RT.

Iemand een tip hoe dit werkend te krijgen ? Zou het erg vet vinden om via snes9x lui op de bank met de controller te gamen :P
Als ik het doe op mijn gewone Windows 7 pc doet hij hetzelfde als je nu beschrijft.... als het als controller daar al niet op werkt, dan werkt het zeker niet op een Surface RT...

Het rare is dat hij alles correct installeert op Win7, PS3 controller herkent als PS3 controller, en zelfs buttons en axis properties kan zien, alleen reageert het niet op input van de controller. Opladen doet hij wel...

Edit: na een snelle Google; het werkt dus wel op Win7, maar je moet bluetooth gebruiken ipv USB, USB is alleen voor opladen! Wellicht werkt het zo ook op de RT...

[ Voor 8% gewijzigd door Bartjuh op 14-09-2013 11:47 ]

• MusicAddict
Xbox controller wordt gewoon wel prima ondersteund als je met usb wilt werken :P Maar dat is in normale windows ook altijd al zo geweest.

Ik moet zeggen dat als je de interface op 125% zet de oude desktop interface best prima touchvriendelijk is. Vergeet dan niet de internet explorers terug te zetten naar 100% :)

• Death1ord
  • Laatst online: 11-11 16:05
Ik heb m'n surface nog niet dus kan het niet echt zelf proberen maar ik heb een volgende vraag:

Welke IE heeft de voorkeur om te gebruiken? De ModernUI IE of the Dekstop IE?
Zijn er soms sites die niet werken op de ModernUI maar wel in de desktop versie?

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-11 17:16
misterdoom schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:44:
Ik heb m'n surface nog niet dus kan het niet echt zelf proberen maar ik heb een volgende vraag:

Welke IE heeft de voorkeur om te gebruiken? De ModernUI IE of the Dekstop IE?
Zijn er soms sites die niet werken op de ModernUI maar wel in de desktop versie?
Modern IE, omdat dit gewoon touch-friendly is. Ik ben nog geen sites tegengekomen waarvoor ik Desktop IE moest gebruiken (of naar de PC moest lopen!).

Verwijderd

Tot nog toe geen echte voorkeur. Beide werken prima alhoewel ik wel soms problemen heb met dropdown menu's op sommige sites. Die blijven niet staan als ze aantikt waardoor je dus ook geen keus kan maken.

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:47:
Tot nog toe geen echte voorkeur. Beide werken prima alhoewel ik wel soms problemen heb met dropdown menu's op sommige sites. Die blijven niet staan als ze aantikt waardoor je dus ook geen keus kan maken.
Klopt heb ik.

Verder vind ik de metro ui echt heerlijk, terug naar de vorige pagina door te swipen en nieuwe tabladen openen werkt echt heerlijk.

https://www.youtube.com/@droommotor

• MusicAddict
Metro voor het meeste werk, desktop vooral in samenwerking met office, dan maak je effectief gebruik van twee vensters langs elkaar vind ik dan :)

• Richard89
ik merk al dat ik soms op mn iphone van boven naar beneden sleep om een app te sluiten :P dat werkt ook superhandig!

• Bossie
Bartjuh schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:45:
[...]

Als ik het doe op mijn gewone Windows 7 pc doet hij hetzelfde als je nu beschrijft.... als het als controller daar al niet op werkt, dan werkt het zeker niet op een Surface RT...

Het rare is dat hij alles correct installeert op Win7, PS3 controller herkent als PS3 controller, en zelfs buttons en axis properties kan zien, alleen reageert het niet op input van de controller. Opladen doet hij wel...

Edit: na een snelle Google; het werkt dus wel op Win7, maar je moet bluetooth gebruiken ipv USB, USB is alleen voor opladen! Wellicht werkt het zo ook op de RT...
Misschien ik ga er even mee spelen dit weekend, ga vanavond ook even testen met een xbox controller.
Ter info, ik kan op mijn desktop wel gamen met de controller + usb adapter (w8-pro).

Overigens had ik zojuist ook een micro-hdmi -> hdmi kabel en een adapter van dealextreme op de deurmat liggen. Had express twee verschillende besteld omdat DX shit niet altijd werkt maar het gaat tot nu toe prima :) Beide hebben samen ongeveer 7 dollar gekost.

[ Voor 13% gewijzigd door Bossie op 14-09-2013 18:13 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• S_Chief
  • Niet online
Voor Windows heb je iets als DS3 Tool nodig om het te laten werken.

• Bossie
SChief schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:24:
Voor Windows heb je iets als DS3 Tool nodig om het te laten werken.
Ik zoek het even op, maar op mijn desktop was het simpelweg plug and play.

• MrDuckeers
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 19:59
Beste mede tweakers,

Vandaag heb ik mijn Surace RT ontvangen van Surfspot. Nadat de installatie klaar was, wilde ik mijn netwerklocaties toevoegen. Echter, Windows was niet in staat om mijn netwerkschijf te vinden in het netwerk (is een Maxtor schijf). Alle andere computers in het netwerk ondervinden geen problemen met het lokaliseren van de netwerkschijf. Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand waar dit probleem vandaan komt?

Ik dacht dat het misschien kan zijn dat de drivers van de netwerkschijf niet compatibel zijn met Windows 8, zou dat kunnen kloppen?
Graag hoor ik jullie reacties.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

MrDuckeers schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:29:
Beste mede tweakers,

Vandaag heb ik mijn Surace RT ontvangen van Surfspot. Nadat de installatie klaar was, wilde ik mijn netwerklocaties toevoegen. Echter, Windows was niet in staat om mijn netwerkschijf te vinden in het netwerk (is een Maxtor schijf). Alle andere computers in het netwerk ondervinden geen problemen met het lokaliseren van de netwerkschijf. Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand waar dit probleem vandaan komt?

Ik dacht dat het misschien kan zijn dat de drivers van de netwerkschijf niet compatibel zijn met Windows 8, zou dat kunnen kloppen?
Ja, ik heb hier ook een NAS en gemount op de Surface RT als netwerklocatie... geen problemen... (gewoon windows share)

Ik gebruik wel het ip adres, niet de hostname... dus:
\\192.168.0.107

• MrDuckeers
Jaa, super! bedankt. Het is gelukt

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 13:38
MrDuckeers schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:29:
Beste mede tweakers,

Hoe lang heeft het bij jou geduurd totdat je hem ontvangen hebt bij Surfspot?

Kreeg vorige week een mail met een brief van Microsoft dat het langer ging duren

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in het prijzen en levertijden topic

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• MrDuckeers
Ik had hem 4 augustus besteld, dus heb ook veel langer gewacht dan de 3 weken die ze zeiden. Ik wist niet dat andere daar ook last van hebben

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 13:38
MrDuckeers schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:50:
Ik had hem 4 augustus besteld, dus heb ook veel langer gewacht dan de 3 weken die ze zeiden. Ik wist niet dat andere daar ook last van hebben
Ja heel veel volgens mij, echt kut ik heb em nodig voor school

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:35
Ik heb sinds vandaag ook mijn Surface rt binnen. Nu had ik al gelijk een probleem, het scherm wou op de één of andere manier niet aan.

Ik haalde de Surface rt voor de eerste keer uit de doos. Ik sloot de touch-cover aan en ik wou de tablet starten. Maar er gebeurde niets. Ik dacht, hoe kan dat nou. Blijkbaar is er dus een fout dat het scherm niet aan gaat.

Het probleem was dus op te lossen door 10 sec. lang de powerknop in te drukken en daarna in een vast patroon de powerknop 1/2 seconden in te drukken. En dit moest ik herhaaldelijk doen. Heel erg vaag. Uiteindelijk starte de tablet op. Windows Updates geïnstalleerd etc etc.

Nu had ik even mijn tablet niet gebruikt en ik pak de tablet er weer bij, scherm gaat aan (backlight) maar verder zie ik niets. Ik zie dus de normale Windows 8 lockscreen niet. Weer moest ik de hele tijd mijn scherm uit en aan doen om het Windows Lockscreen tevoorschijn te krijgen.

Volgens sommigen is het verholpen met een Windows Update maar ik krijg er maar max. 40 updates. Ik wacht nog even af of ik misschien al extra Windows Update in de komende dagen krijg, maar ik weet niet wat ik er verder mee moet. Ik neem maandag is contact op met Microsoft en anders neem ik weer contact op met Surfspot.

Zijn er misschien meer mensen die hetzelfde probleem hebben?

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
De eerste keer dat hij niet wilde opstarten heeft waarschijnlijk te maken gehad met een te lage accuspanning. Je had waarschijnlijk de lader erop aangesloten en daarom startte hij later wel op. Correct me if i'm wrong...

Hoe is de accu nu?

Voor wat betreft de updates; na het updaten staan er waarschijnlijk gelijk weer nieuwe updates klaar. Dat kan nog wel een paar keer voorkomen dat er weer nieuwe updates zijn na het installeren van een serie updates...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:35
Ja ik moest de lader aansluiten om het probleem te verhelpen. De accu is nu goed.

Ik heb nog geen nieuwe updates kunnen downloaden, want hij zegt dat hij er nog geen kan vinden. Dan morgen nog maar is proberen te zoeken.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11 21:11
Swerfer schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:29:
Voor wat betreft de updates; na het updaten staan er waarschijnlijk gelijk weer nieuwe updates klaar. Dat kan nog wel een paar keer voorkomen dat er weer nieuwe updates zijn na het installeren van een serie updates...
Of wat ik ook merk: misschien een iets nieuwe versie van de SurfaceRT dan de meeste hier?
Mijn 'baas' moest ook flink minder updates installeren dan ik (die hem 3/4 maand eerder had gekocht).

• TheVMaster
  • Laatst online: 21:16
Ryur schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:09:
[...]

Of wat ik ook merk: misschien een iets nieuwe versie van de SurfaceRT dan de meeste hier?
Mijn 'baas' moest ook flink minder updates installeren dan ik (die hem 3/4 maand eerder had gekocht).
Mogelijk heeft die een 'nieuwer' fabrieksimage, waardoor je dus minder updates hoeft te installeren :)

• VAnTurenhout
Ik heb mijn Surface gisteren binnengekregen, en kreeg vanochtend 62 nieuwe updates voor mijn kiezen. Nu zegt de daadwerkelijk levering niets over de leeftijd van de tablet, maar toch.

• X700XL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-12-2024
Vandaag tablet binnengekomen, alleen nu zie ik een vast zittende pixel (of hoe je dat ook noemt), geen dode pixel, is dit te fixen?

• TheVMaster
X700XL schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 23:50:
Vandaag tablet binnengekomen, alleen nu zie ik een vast zittende pixel (of hoe je dat ook noemt), geen dode pixel, is dit te fixen?
Een vast zittende pixel :? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Misschien even op Surface Support kijken of je hem daarvoor kunt terugsturen?

• Bossie
TheVMaster schreef op zondag 15 september 2013 @ 01:03:
[...]

Een vast zittende pixel :? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Misschien even op Surface Support kijken of je hem daarvoor kunt terugsturen?
Ik denk hat hij een pixel heeft die constant dezelfde kleur heeft.
Xbox controller is win!, morgen lekker relaxed snes games spelen :)

• MusicAddict
TheVMaster schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:23:
[...]

Mogelijk heeft die een 'nieuwer' fabrieksimage, waardoor je dus minder updates hoeft te installeren :)
Volgens is er minimaal 1 revisie geweest. Mijn eerste had een andere tekst onder de kickstand en ook de updates waren beduidend minder talrijk. Toen ik hem had teruggestuurd had ik een eerder model gekregen waar zelfs nog office preview op stond, die moest dan ook uiteindelijk 5 uur updaten voordat alle updates klaar waren :P Denk dat het verder niks uitmaakt, zullen gewoon een andere main batch zijn geweest.

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Denzis schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:49:
[...]

Klopt heb ik.

Verder vind ik de metro ui echt heerlijk, terug naar de vorige pagina door te swipen en nieuwe tabladen openen werkt echt heerlijk.
Met het terug swipen heb ik wel problemen. Vaak laad hij dan dezelfde pagina.. Soms moet ik dan 2 keer de terugknop indrukken voordat ik de vorige pagina in beeld krijg..

• S_Chief
  • Niet online
Dat terugswypen gaat inderdaad niet altijd even goed. Vooral als je via Google naar een pagina gaat (daar zit dan vaak een pagina tussen). Als je dan één keer terugswypt kom je weer bij die pagina die je doorstuurt en dan zit je weer op dezelfde pagina. Zou MS wel over mogen nadenken imho. Paar pagina's in cache houden zou ik ook fijn vinden, nu moet hij elke keer de pagina opnieuw laden als je terugswypt.

• Denzis
MusicAddict schreef op zondag 15 september 2013 @ 01:58:
[...]

Volgens is er minimaal 1 revisie geweest. Mijn eerste had een andere tekst onder de kickstand en ook de updates waren beduidend minder talrijk. Toen ik hem had teruggestuurd had ik een eerder model gekregen waar zelfs nog office preview op stond, die moest dan ook uiteindelijk 5 uur updaten voordat alle updates klaar waren :P Denk dat het verder niks uitmaakt, zullen gewoon een andere main batch zijn geweest.
ik merk wel dat die oudere versie iets meer flikkerd (of het valt me gewoon meer op) en dat hij toch iets langzamer is. Kan ook placebo zijn..

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
SChief schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:07:
Vooral als je via Google naar een pagina gaat (daar zit dan vaak een pagina tussen). Als je dan één keer terugswypt kom je weer bij die pagina die je doorstuurt en dan zit je weer op dezelfde pagina. Zou MS wel over mogen nadenken imho.
Ook in de desktop browser komt dit regelmatig voor. Elke link in Google opent eerst een link van Google die doorverwijst naar de werkelijke pagina. Kijk maar eens bij eigenschappen bij een rechter muisklik op een Google link. Dit doet Google om bij te houden welke links worden aangeklikt.

Je gaat dus eigenlijk steeds 2 pagina's verder, en je moet dus ook weer 2 pagina's terug om weer in Google te komen.

Het is denk lastig voor MS om dit 100% op te lossen. Waarom het soms wel goed gaat weet ik niet. Misschien heeft het te maken met hoe snel de doelpagina opent vanaf Google. Als dit langzaam gaat, dan lijkt het of de 'tussenpagina' wordt gecached en anders niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Swerfer op 15-09-2013 11:41 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-11 17:16
Ik heb helaas al mijn eerste krasje op het scherm zitten. Gelukkig zo ondiep dat het zelfs met een witte achtergrond nauwelijks te zien is, maar wel jammer.

Ik heb hem nog nooit ergens naartoe genomen en gebruik alleen de Type Cover als bescherming, maar waarschijnlijk is er een keer iets tussen de type cover en surface zelf gekomen.

Goed je toetsenbord uitkloppen voor je hem dichtklapt dus.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

Felyrion

goodgoan!

Voor de mensen in de it-beheer wereld misschien nog wel interessant:

http://www.servethehome.c...rosoft-surface-remoteapp/

Daar wordt uitgelegd hoe je vrij makkelijk Putty (en andere x86 applicaties als je wilt) uit kunt voeren op je tablet. Het vereist wel dat je een VM met windows 7 of 8 pro/ultimate of server 2012 tot je beschikking hebt.

Maar het werkt uitstekend :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• TheVMaster
Felyrion schreef op zondag 15 september 2013 @ 13:38:

Daar wordt uitgelegd hoe je vrij makkelijk Putty (en andere x86 applicaties als je wilt) uit kunt voeren op je tablet. Het vereist wel dat je een VM met windows 7 of 8 pro/ultimate of server 2012 tot je beschikking hebt.

Super interessant....zo start ik al veel 'x86' apps op mijn Surface RT :) RDS Server op Windows Server 2012 R2 ingericht....RemoteApp web url opgevoerd in m'n Surface RT en alle remoteapps staan gewoon op m'n start scherm :)

• NLCJ
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:29

Allemaal leuk en aardig, maar dit werkt dus niet op Windows 8 Pro. :P Hierover heb ik Microsoft een paar dagen geleden gemaild, met de vraag hoe ik dit kan oplossen (Windows 8 Enterprise licentie o.i.d.). Tot nu toe nog geen reactie. :(

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Net even op zoek naar een afstandsbesturing voor powerpoint presentaties: http://apps.microsoft.com...fe-404f-9f22-bd1192b97aa3

Zowaar onder de indruk, wat een top app! Heerlijk dat zaken die nuttig zijn gewoon aanwezig zijn en goed uitgevoerd!

[ Voor 14% gewijzigd door Micha op 15-09-2013 16:07 ]

• Richard89
weet iemand toevallig of een wireless xbox controller met een usb oplaadkabel ook gebruikt kan worden om mee te gamen? of moet je echt zo'n wireless usb adapter hebben?

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11 21:11
Micha schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:06:
Net even op zoek naar een afstandsbesturing voor powerpoint presentaties: http://apps.microsoft.com...fe-404f-9f22-bd1192b97aa3

Zowaar onder de indruk, wat een top app! Heerlijk dat zaken die nuttig zijn gewoon aanwezig zijn en goed uitgevoerd!
Hmm.. ik vind dan de Surface net te zwaar om zoiets te gebruiken.
Ik doe het zelf nog veel met mijn iPad Mini via Airplay.

Maar het liefst toch 'ouderwets': klein afstandsbediening + indexkaarten!

• X700XL
Bospa01 schreef op zondag 15 september 2013 @ 01:44:
[...]

Ik denk hat hij een pixel heeft die constant dezelfde kleur heeft.
Xbox controller is win!, morgen lekker relaxed snes games spelen :)
Inderdaad, maar niemand weet hoe je dat kunt fixen of kan dat niet gefixed worden?

• Bahviaan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-11 21:08
X700XL schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:45:
[...]

Inderdaad, maar niemand weet hoe je dat kunt fixen of kan dat niet gefixed worden?
Nee, ik had het ook eerst even, alleen in bepaalde apps, maar later niet meer. Heb je dus niks aan :)

Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg.

• X700XL
Ah ok, hopelijk gaat het wel weg.

Vandaag hele dag op gewerkt op batterij, is dus lang genoeg. Nu snel even wat films/series downloaden voor morgen in de trein :P

[ Voor 25% gewijzigd door X700XL op 15-09-2013 21:27 ]

Verwijderd

Neeeeeeeee! Mijn kickstand is gedeeltelijk geberoken, aan de linkerkant is een van die schaniertjes gebroken! Ben ik altijd zo zuinig geweest, en nu uit het niets breekt het af. Hoe lang is de garantie op de RT, heb hem bijna 1,5 jaar... Iemand? Want zonder kickstand heb ik er niet veel aan...

• MusicAddict
Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:29:
Neeeeeeeee! Mijn kickstand is gedeeltelijk geberoken, aan de linkerkant is een van die schaniertjes gebroken! Ben ik altijd zo zuinig geweest, en nu uit het niets breekt het af. Hoe lang is de garantie op de RT, heb hem bijna 1,5 jaar... Iemand? Want zonder kickstand heb ik er niet veel aan...
Hoe kan je hem bijna anderhalf jaar hebben als hij pas op 26 oktober 2012 was uitgekomen? :+ (minder dan een jaar)

Anyway, 2 jaar garantie zit er op het device. Of dat ook geld voor de kickstand weet ik niet. (eventueel eigen risico, kan net zo goed gevallen zijn voor hun part) Moet je even de surface support bellen morgen, die kunnen vertellen wat ze kunnen regelen.

Edit: trouwens vreselijke onzin dit, klopte mijn garantie met mijn surface niet, hebben ze het aangepast naar 21 november 2015, waren ze de cover vergeten. Zie ik nu dat ze de garantie voor de cover op 26 juli 2015 hebben gezet, maar ook de surface zelf nu maar tot 26 juli garantie heeft. (aankoopdatum!) Zwaar onzin omdat ik 1 maand heb moeten wachten op mn surface, en er van uit ging dat ze tenminste dan die datum zouden aanhouden. (21 november klonk leuk als goedmakertje voor de garantieissue en het omruilen van 2 surfaces in de eerste 2 weken) :(

Dat wordt weer even de support contacteren, want ik heb niets voor niets de eerste keer mijn TNT ontvangstbevestiging doorgegeven om in ieder geval die maand te laten kloppen.

[ Voor 39% gewijzigd door MusicAddict op 15-09-2013 21:57 ]

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-11 13:25
Heeft iemand tips voor een kabel om de surface aan een tv te koppelen via hdmi?

• Richard89
__Koen__ schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:58:
Heeft iemand tips voor een kabel om de surface aan een tv te koppelen via hdmi?
Volgens mij van dx.com, schijnen t prima te doen, mijne is nog onderweg

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

Felyrion

goodgoan!

Heb hier ook een cheapass kabeltje van ebay gehaald, werkt prima maar zit wel wat losjes omdat de zijkant van de surface schuin is, dus hij kan net niet ver genoeg. Dat kan misschien een puntje zijn / worden.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 23:00

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Gebruik dit al een paar maanden. Dit allemaal op mn download pc ingesteld zodat ik spotnet, newsleecher, winrar etc etc kan openen op mn RT. Werkt prima.

XBL: MRE Inc

• VAnTurenhout
Richard89 schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:03:
[...]

Volgens mij van dx.com, schijnen t prima te doen, mijne is nog onderweg
Mijne is net binnengekomen, maar ik blijk de verkeerde besteld te hebben.... |:( |:(

Ik had mijn RT nog niet, en beetje lomp deze maar besteld:

http://dx.com/p/mini-hdmi...n-cable-black-1-5m-195816

• Richard89
VAnTurenhout schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:37:
[...]

Mijne is net binnengekomen, maar ik blijk de verkeerde besteld te hebben.... |:( |:(

Ik had mijn RT nog niet, en beetje lomp deze maar besteld:

http://dx.com/p/mini-hdmi...n-cable-black-1-5m-195816
ah, balen! ik heb net ook maar ff dubbel gecontroleerd :P maar gelukkig de micro besteld :)

• VAnTurenhout
Richard89 schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:40:
[...]

ah, balen! ik heb net ook maar ff dubbel gecontroleerd :P maar gelukkig de micro besteld :)
Ja...ach, die 4 euro kom ik ook wel overheen. Ik ga maar op ziek naar een verloopstekkertje. Of een nieuw kabeltje. ;-)

• Richard89
VAnTurenhout schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:46:
[...]

Ja...ach, die 4 euro kom ik ook wel overheen. Ik ga maar op ziek naar een verloopstekkertje. Of een nieuw kabeltje. ;-)
Nee de kosten zijn t niet :) maar die levertijden zijn soms aardig lang ;)

Ik moest trouwens ook goed kijken,
want google vertelde me dat het mini hdmi was, maarr dat zit op de surface pro..

[ Voor 15% gewijzigd door Richard89 op 16-09-2013 09:53 ]

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 14:52
het si wel mini hdmi.. de surface pro heeft displayport.

60 TB can not be enough

• warhamstr
Micro-hdmi.
-

Mijn Netflix app flikkert wel eens, zelfs als ik adaptive brightness uitzet. Mischien dat ik het in meer apps heb maar dat is me nog niet opgevallen (ik kijk daar meestal geen films mee) Is dat een bug in de app of een probleem met de brightness instelling van de RT?

• Richard89
warhamstr schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:28:
Micro-hdmi.
-

Mijn Netflix app flikkert wel eens, zelfs als ik adaptive brightness uitzet. Mischien dat ik het in meer apps heb maar dat is me nog niet opgevallen (ik kijk daar meestal geen films mee) Is dat een bug in de app of een probleem met de brightness instelling van de RT?
hier ook.. tijdens het kijken heel licht helderheids veranderingen..
hoop dat het softwarematig is en in 8.1(?) verholpen is, of misschien moeten we massaal bugs melden ergens?

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-11 09:45
EDIT: Verkeerde topic :$

[ Voor 94% gewijzigd door hiekikowan op 16-09-2013 10:43 ]

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-10 12:23
HDMI kabeltje van DX is een aanrader, werkt bij mij prima.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Werk nu enkele dagen op de surface (met touch cover) en moet zeggen dat dit prima bevalt.
Voor serieuze verslagen typewerk zou ik wel een toetsenbord/laptop willen maar voor het meeste werk zoals emails typen of dit bericht werkt de touchcover prima.
Het OS zelf is heerlijk en ik kijk uit naar Windows 8.1

Voor media gebruik ik mobile HD omdat ik geen zin heb om te wachten op VLC. Deze media player werkt perfect. Zit nu op het vliegveld in Finland een aflevering van mijn favoriete serie binnen te halen. Gaat allemaal net als op mijn windows pc.

Wacht wel op een fatsoenlijke facebook applicatie (Liefst officiele). De facebook website vertraagt de tablet toch een beetje en ik vind een app vaak beter werken.

Al met al erg tevreden.

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 21:15
Heb de RT nu een week of 3 en die bevalt me erg goed moet ik zeggen. Werkt lekker vlot, ook met vrij veel apps (10+) open. De interne opslag valt me wel beetje tegen, ook kwa snelheid. Want naar een usb3 stick (ja, ik weet dat het een usb2 poort is en dus max 30mb/s) haal ik nog geen 20mb/s...

Verder zoek ik nog een app voor het streamen van MKV bestanden vanaf mijn server, is Mobile HD hier geschikt voor? En heeft iemand adviezen voor een sleeve? Ik wil graag een hoesje om hem in te stoppen, liefst iets waar je hem met de brede kant in schuift en een flapje er overheen gooit ofzo.

• DCG909
  • Laatst online: 09-11 19:45
Ik heb gisteren de PowerDVD mobile app gedownload en het lijkt erop dat die ook gewoon MKV's afspeelt.
Maar die is wel 12 euro als je hem koopt (is ook een gratis variant die je kunt unlocken met een code uit de Ultra versie van de desktop software)

Zometeen eens kijken of ik meer films ermee kan afspelen :)

• NL-RaVeR
Kun je die mkv's dan ook streamen vanaf bijvoorbeeld een windows share? Als hij dat goed kan doen vindt ik het niet erg om een keer 12 euro daar voor neer te leggen ;)

• DCG909
Ik zie wel andere pc's omhoog komen in de zoek functie van de app, zelf stream ik echter weinig tot niks (geen NAS :/ ).

Maar ik ga er vanuit dat het wel werkt.
Zal zo even kijken of ik op de andere PC kan komen en iets kan streamen.

Edit.
Hmmm, bij mij blijft ie "hangen" bij het proberen te connecten aan de andere pc's, het zal wel zo zijn dat ik iets nog niet heb geconfigureerd :/

[ Voor 24% gewijzigd door DCG909 op 16-09-2013 14:02 ]

• NL-RaVeR
Ah oke. In ieder geval bedankt voor de moeite. Ik ga vanavond als ik thuis ben wel even kijken of ik het kan testen met de gratis versie en anders waag ik de gok wel ;)

• DCG909
De "gratis" versie is alleen maar in staat om plaatjes te laten zien....
Om filmpjes, geluid of "mixed" te kunnen zien heb je een code nodig :/

Al lijkt het erop dat die code niet zo gek uniek is, of complex -.-"

• Denzis
Het is heel vreemd. Maar het lijkt net alsof de vervanging die ik heb gekregen veel trager is dan de nieuwere revisie.

Ik kan niet veel apps tegleijk openen. Multitasken is helemaal niet te doen. Hij slaat veel vast en toetsaanslagen registeert hij heel laat.

Geen idee wat er aan de hand is. Ik zal hem wel nog een keer resetten en updaten. Maar dit lijkt me niet de bedoeling.

Heb hem in 1 dag tijd ook al 5 keer opnieuw op moeten starten.

• warhamstr
Istie niet aan het updaten ofzo?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15

MaDLiVe

.-Observer-.

NL-RaVeR schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:43:
Kun je die mkv's dan ook streamen vanaf bijvoorbeeld een windows share? Als hij dat goed kan doen vindt ik het niet erg om een keer 12 euro daar voor neer te leggen ;)
Geen enkel probleem :) Gebruik mobileHD, open files gewoon vanaf een share,

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• DCG909
Hmm PowerDVD mobile is vreemd, ene bestand werkt wel, andere niet.
Ach, dan wacht ik gewoon lekker op VLC (hopelijk is het niet net zo brak als op android....)

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:37

The_Scarabial

MTB for life!

^Iedereen roept steeds, dan wacht ik op VLC, maar dat doen sommige mensen al meer dan een half jaar ofzo (inc. me), ondertussen gebruik ik HD mobile.
Is er al meer bekend wanneer VLC komt?
The_Scarabial schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:18:
^Iedereen roept steeds, dan wacht ik op VLC, maar dat doen sommige mensen al meer dan een half jaar ofzo (inc. me), ondertussen gebruik ik HD mobile.
Is er al meer bekend wanneer VLC komt?
Vind het ook jammer dat het zo lang duurt, ben zelf erg tevreden met Hd mobile :) Jammer genoeg niet bekend wanneer hij uit komt..

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 16-09-2013 20:19 ]

• MrDuckeers
ik gebruik nu pressplay als app om video af te spelen. het enige nadeel is dat als je .mkv bestanden afspeelt deze eerst omgezet moeten worden. verder is het mogelijk om ondertitels af te spelen. bijkomend voordeel is dat de app gratis is.

Iemand anders ook ervaring met deze app?
MrDuckeers schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:44:
ik gebruik nu pressplay als app om video af te spelen. het enige nadeel is dat als je .mkv bestanden afspeelt deze eerst omgezet moeten worden. verder is het mogelijk om ondertitels af te spelen. bijkomend voordeel is dat de app gratis is.

Iemand anders ook ervaring met deze app?
ja ik, werd nogal gek van de lange buffer als ik het vanaf mijn server af streamde.

• Richard89
Nu al t kabeltje binnen via dx.com, maar 6 dagen ofzo! Maar wel balen dat de surface geen 720P monitoren/tv's ondersteunt.. kan nu dus niet op mn tv de surface aansluiten.. t werkt wel maar resolutie is om te huilen, en films kunnen niet afgespeeld worden omdat de resolutie te laag is.

Google leert mij dat dit een 'normaal' probleem is, maar blijkbaar komt er dus ook geen oplossing voor.

• warhamstr
Huh? Ik dacht juist dat dat ding wel hd materiaal kon weergeven op een extern scherm?

Voor de geintreseerde die wilt zien hoe hun accu verbruik is (inc leuke grafiekjes) typ deze commando in in cmd : powercfg /batteryreport

Open hierna de html file. Ook grappig om te zien is dat de accu door Samsung is gemaakt.. Ze maken ook alles :)

[ Voor 20% gewijzigd door vali op 18-09-2013 00:17 ]

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 14:52
Richard89 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:04:
Nu al t kabeltje binnen via dx.com, maar 6 dagen ofzo! Maar wel balen dat de surface geen 720P monitoren/tv's ondersteunt.. kan nu dus niet op mn tv de surface aansluiten.. t werkt wel maar resolutie is om te huilen, en films kunnen niet afgespeeld worden omdat de resolutie te laag is.

Google leert mij dat dit een 'normaal' probleem is, maar blijkbaar komt er dus ook geen oplossing voor.
ik spel vanuit mijn surface met een (officiele) HDMI kabel toch echt gewoon 1080P...

moet je geen clone aanzetten he ;)

60 TB can not be enough

• Richard89
warhamstr schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:28:
Huh? Ik dacht juist dat dat ding wel hd materiaal kon weergeven op een extern scherm?
Ja, mits je een hogere resolutie TV hebt dan 768, en aangezien een HD ready scherm 720p is, krijg je daar een vage resolutie op.

op een 1080P scherm is het kraakhelder en werkt alles prima :)

• Richard89
freak1 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:21:
[...]

ik spel vanuit mijn surface met een (officiele) HDMI kabel toch echt gewoon 1080P...

moet je geen clone aanzetten he ;)
Nee klopt, maar de mijne is juist 720p, vandaar dat t niet goed werkt ;-)

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

Richard89 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:32:
[...]

Nee klopt, maar de mijne is juist 720p, vandaar dat t niet goed werkt ;-)
Heb het hier geprobeerd op de tv in de slaapkamer, en ik zie een prima beeld in 720p ;)
Is overigens een kabeltje wat ik gewoon heb gehaald bij radio centrum in Utrecht voor 9 euro: http://www.radiocentrum.c...I_KABEL_MET_ETHERNET.html

[ Voor 28% gewijzigd door GerkeP op 18-09-2013 09:36 ]

GerkeP

• Richard89
GerkeP schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:35:
[...]

Heb het hier geprobeerd op de tv in de slaapkamer, en ik zie een prima beeld in 720p ;)
vaag! ik krijg echt blokkerig beeld, en kan geen filmpjes afspelen :( maakt niet uit in welke modus.
wat voor resolutie geeft je surface aan op het externe scherm?

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

Richard89 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:36:
[...]

vaag! ik krijg echt blokkerig beeld, en kan geen filmpjes afspelen :( maakt niet uit in welke modus.
wat voor resolutie geeft je surface aan op het externe scherm?
720p ;)

GerkeP

• Richard89
echt vaag, er hebben veel meer mensen last van dit probleem, dan zal het wel aan mn monitor liggen denk ik.. zou het anders ook niet weten.

ik kan heel die resolutie ook niet kiezen (ook niet als ik alle modi weergeef)

edit: ik heb m in de side-HDMI poort gestopt, neem aan dat dat niks uitmaakt?
anders vanavond nog eens proberen in een achter poort, al kan ik me t niet voorstellen dat er verschil in zit.

[ Voor 34% gewijzigd door Richard89 op 18-09-2013 09:57 ]

• VAnTurenhout
Ik wil graag mijn Surface upgraden naar Windows 8.1. Ik heb een MSDN subscription, maar kan niet echt terugvinden waar ik deze upgrade kan terugvinden, kan iemand me op weg helpen?

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-11 21:27
VAnTurenhout schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:23:
Ik wil graag mijn Surface upgraden naar Windows 8.1. Ik heb een MSDN subscription, maar kan niet echt terugvinden waar ik deze upgrade kan terugvinden, kan iemand me op weg helpen?
Hiero:
http://www.microsoft.com/...dows-8-preview-on-surface

Onderaan de stappen (Before you install Windows 8.1 Preview) doorlopen, en dan op linkje daaronder (Windows 8.1 Preview (click Get the update) klikken.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-11 09:32

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

vali schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:19:
[...]

Vind het ook jammer dat het zo lang duurt, ben zelf erg tevreden met Hd mobile :) Jammer genoeg niet bekend wanneer hij uit komt..
Ik ben op zich zeer tevreden met HD Mobile, maar ik vind hem niet altijd even stabiel en irriteer me vooral over dat ze half jaar geleden al beloofden om embedded Vobsub bestanden (DVDrip dus) af te spelen, maar dat dat tot op heden nog altijd niet werkt.... Nou wil het geval dat ik zowat al mijn DVD's omgezet heb naar MKV (x264) met ingebakken subs vanaf de DVD en er werkt er dus geeneen... (De subs dan, A+V werkt gewoon uitstekend) Wat mij betreft komt VLC dus niet snel genoeg ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Pagina: 1 ... 48 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.