I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
En ander probleempje dat ik heb is dat m'n savegames bij Halo Spartan Assault steeds verdwijnen (na een update?), beetje jammer aangezien het best wel een leuk spel is voor tussendoor.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
"Toen je opnam zei je "Ah, Freek, dan komt het wel goed", heb je al eerder met mij gesproken?
< "Nee, maar op het Tweakers topic wordt je erg vaak genoemd als zijnde de beste helpdesk medewerker"
Hij's in ieder geval blij met/trots op z'n status hier
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ja, heb ik hier ook! vrij vervelend, wel overkomelijk maar toch... verwijderd is toch gewoon verwijderd zou je denkenArm1n schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:22:
Ik heb de apps financieel sport en reizen verwijderd, maar nu verschijnen ze weer als app-updates in de store, erg vervelend, iemand hier ook last van?
Verwijderd
Hebben jullie dit al wel eens meegemaakt? Maandag ga ik eens met de helpdesk bellen.
Voor de rest een topapparaat moet ik zeggen!
Never mind, account was niet ingelogd waardoor store het niet deed..
[ Voor 37% gewijzigd door MADG0BLIN op 07-09-2013 10:25 ]
En nu staan ze er weer in.. Te wachten op een update. Helaaswesjuhdabomb schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:55:
Hier hetzelfde. Updates uitgevoerd en weer verwijderd.. Niet meer terug gezien tot nu toe
Ik zit er namelijk nog over na te denken of ik hem koop voor het spotgoedkope prijsje van €200 voor studenten!
Er is een emulator mogelijk, maar daar kan je niet zomaar allemaal programmas mee draaien. BF2 zal never nooit werken helaaswoutervt schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:40:
Iemand ervaringen met de x86 emulator? Werkt dit vloeiend? Zou je bijvoorbeeld een spel als Battlefield 2 kunnen spelen?
Ik zit er namelijk nog over na te denken of ik hem koop voor het spotgoedkope prijsje van €200 voor studenten!
Of heeft dit te maken met rekenkracht?
The devil is in the details.
Dat zal never-nooit-niet gebeuren. Het is een tablet! Wat jij verwacht van een Surface is compleet onrealistisch; een tablet is NOOIT een vervanger van een laptop, laat staan een desktop.woutervt schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:47:
Dank, dan blijft het wachten tot Microsoft een tablet uitbrengt wat kan functioneren als laptopvervanger. En dan niet voor een prijs van een Surface Pro..
Verwijderd
Surface pro kan echt wel een vervanger zijn van desktop en laptop.Firesphere schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:49:
[...]
Dat zal never-nooit-niet gebeuren. Het is een tablet! Wat jij verwacht van een Surface is compleet onrealistisch; een tablet is NOOIT een vervanger van een laptop, laat staan een desktop.
Heb hem duidelijk gemaakt dat dat waarschijnlijk niet gaat.
Heb zelf bewust voor een Surface gekozen en ben er vooralsnog ook tevreden mee, maar ik zou hem echt niet iedereen aanraden.
Geef het wat tijd.. tablets zijn nog vrij nieuw..Firesphere schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:49:
[...]
Dat zal never-nooit-niet gebeuren. Het is een tablet! Wat jij verwacht van een Surface is compleet onrealistisch; een tablet is NOOIT een vervanger van een laptop, laat staan een desktop.
en een ipad is nog geen waardige vervanger..
maar een pro waar je gewoon zelf applicaties op kan installeren, is eigenlijk wel degelijk al een opvolger van een laptop. misschien een nieuwe versie of daarna als MS (of andere fabrikant) volledige windows tablets gaan aanbieden
Dan had je de pro versie waar men alles op kan doen wat je wilt zoals games, photoshop of autocad. als een laptopvervanging in tabletvorm.
Zelf heb ik niets tegen RT, inclusief word prima vertoeven en zeker de beste ervaring die ik heb gezien in een tablet tot nu toe. Als ik meer wilde (vooral mijn games en steam mis ik) had ik wel een 100 euro extra betaald voor een versie met volledige windows 8.
Over die emulator, denk er maar niet over, zolang niemand de programmas omzet sijn ze er niet, om nog maar te spreken over de complexiteit daarvan.
Wie heeft er trouwens apps nodig als de browser alles kan doen? Op de pc heeft ook nooit iemand iets nodig geacht, Dat microsoft vind dat er voor elke site een veredelde app moet zijn blijft onzin, Op ios of android is dit een ander verhaal, daar werkt de browser nog steeds niet als een desktop variant en zijn apps voor dingen op het internet net zo makkelijk,
Silverlight gaat er echt niet meer komen 😏Chris Smoove schreef op zondag 08 september 2013 @ 09:31:
Nou.. Ik zie graag dat Silverlight werkt in de browser. Wel handig ( als je bijv. magister gebruikt voor school). Ook is het een plug in van microsoft zelf..
Magister werkt al met html5, maar dan moeten ze dat wel updaten natuurlijk
MSDN: Silverlight is dead.
[ Voor 16% gewijzigd door GerkeP op 08-09-2013 09:43 ]
GerkeP
Deze heb ik per ongeluk er af gegooid, hij staat nu als beschikbaar om te worden gedownload. Zodra ik daarop klik, krijg ik het installatiescherm.
Hij lijkt het taalpakket te installeren, maar op het eind krijg ik dan het bericht dat de installatie is mislukt.
"Installatie initialiseren voltooid
Engels taalpakket - Windows RT vernieuwen - (KB2607607) [en-US_LP] (update 1 van 1) mislukt"
Hoewel ik Engels fijner vind om mee te werken, is het niet zo'n ramp om Nederlands te blijven gebruiken. Ik vroeg me af waarom het Engelse taalpakket niet meer geinstalleerd wil/kan worden. Engels (US) als geheel verwijderen en opnieuw toevoegen lukt ook niet, aangezien het "verwijderen" knopje grijs blijft.
Hebben jullie misschien een idee?
Ik weet dat het dood is, maar omdat er nog best veel websites zijn die het gebruiken was het wel prettig geweest als het werd ondersteund nog.GerkeP schreef op zondag 08 september 2013 @ 09:41:
[...]
Silverlight gaat er echt niet meer komen 😏
Magister werkt al met html5, maar dan moeten ze dat wel updaten natuurlijk
MSDN: Silverlight is dead.
Bijv Sport1 Formule 1 kan ik niet via hun app kijken (moet je een Sport1GO abbo voor hebben), maar via de website kan ook niet -> silverlight nodig.
Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.
Heb je dat overal of alleen in desktop mode? Daar moet het handmatig namelijkjps110 schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:24:
Ik ook (zonder cover) gisteren in ontvangst mogen nemen, waar ik nu tegen aan loop is dat ik het toetsenbord steeds handmatig moet oproepen en steeds moet afsluiten. Dus als ik op een invoerveld klik moet ik daarna het toetsenbord oproepen. Hoe is dat in te stellen dat het automatisch gaat?
Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.
Als ik dat .msu bestandje weet te vinden; werkt het upgrade dan wel? Zo ja: heeft iemand dat filetje nog?
Ik kan op die manier prima mijn computer thuis overnemen, en kan er gewoon bijna op werken alsof ik er zelf achter zit (mits je een redelijke internetverbinding hebt uiteraard). Ik had al gehoopt dat dit goed zou werken omdat ik voor mijn studie toch soms software nodig heb die ik niet kan installeren op de RT.
Op deze manier heb ik geen dure laptop hoeven kopen, en kan ik toch prima alle nodige taken uitvoeren.
Ik snap dat dit niet voor iedereen een goede oplossing is, maar ik wil in ieder geval meegeven dat het een mooie mogelijkheid is die uitstekend werkt. Ook op een Surface RT
Ja weet ik. Ik zou het liefst nog upgraden naar de preview versie, maar dat lijkt niet meer te kunnen. En normaal gesproken kon ik de RTM versies met m'n MSDN abbo downloaden, maar daar is ook niks te vinden. Maand wachten dan maar...SChief schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:05:
Hij is idd RTM, maar je weet dat 8.1 pas op 18 oktober beschikbaar komt?
De andere toepassing waar ik mijn laptop voornamelijk voor gebruikte, is het downloaden van films via nieuwsgroepen. Een ietwat stomme vraag misschien, maar kun je een nieuwsreader op deze tablet installeren? En kun je vervolgens een externe harde schijf aan de tablet koppelen om de films over te zetten?
Met een jailbreak kan het (heb ik namelijk) maar dan kun je wel files downloaden en uitpakken, maarr als je een incomplete rar file heb mis je nog quickpargreatgonzo schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:38:
Mijn laptop loopt een beetje tegen het einde van zn leven, en ik denk er toch over de overstap te maken naar een tablet. Ik ben toch van plan voor een windows tablet te gaan, vooral vanwege het gemak van office.
De andere toepassing waar ik mijn laptop voornamelijk voor gebruikte, is het downloaden van films via nieuwsgroepen. Een ietwat stomme vraag misschien, maar kun je een nieuwsreader op deze tablet installeren? En kun je vervolgens een externe harde schijf aan de tablet koppelen om de films over te zetten?
Neem je gewoon je hele desktop over of gebruik je remoteapp (http://www.servethehome.c...oft-surface-remoteapp/)?. Werkt touch ook via RDP (om te scrollen bijv)? Ik was namelijk van plan om mijn surface rt ook zo te gebruiken (als de HAN hem eens een keer levert...)RobinL94 schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:57:
Ik zie veel mensen erover praten dat de Surface RT geen laptop-vervanger is. Dat is uiteraard ook zo, maar ik moet toch zeggen dat het standaard remote desktop programma wat er wel op zit mij zeer positief stemt.
Ik kan op die manier prima mijn computer thuis overnemen, en kan er gewoon bijna op werken alsof ik er zelf achter zit (mits je een redelijke internetverbinding hebt uiteraard). Ik had al gehoopt dat dit goed zou werken omdat ik voor mijn studie toch soms software nodig heb die ik niet kan installeren op de RT.
Op deze manier heb ik geen dure laptop hoeven kopen, en kan ik toch prima alle nodige taken uitvoeren.
Ik snap dat dit niet voor iedereen een goede oplossing is, maar ik wil in ieder geval meegeven dat het een mooie mogelijkheid is die uitstekend werkt. Ook op een Surface RT
Het valt mee steeds vaker op dat ik mijn RT zit te browsen maar dat vaak mijn ipad weer terugpak om een spelletje te lezen of iets met goodreader te lezen.
Tot nu toe ben ik aangenaam verrast door RT, tevens is mijn mening over W8 ook positief bijgesteld.
In vergelijking met mijn iPad 3 is het toch merken dat RT nog zeker niet zo volwassen is.
- te weinig leuke apps !
- veel 3rd party apps ipv native (bv linkedin app, RT blijkbaar niet interresant genoeg)
- trage cpu
+ Windows 8 (op de tablet wel prima)
+ Typecover
++ Office
Tevens mis ik helaas ook de bekende google aps
Als iemand nog leuke games weet dan hoor ik dat graag
[ Voor 7% gewijzigd door Bossie op 08-09-2013 22:08 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dat is een Windows Phone 7.x toestel toch? Kan het daar aan liggen...of doen andere Windows Phone 7.x toestellen het wel. Op zich vaag..want laden is puur power van USB natuurlijk, maar vreemd dat dat niet wil dan.Basekid schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:23:
Heeft iemand zijn Lumia 800 kunnen laden via de RT? Ik krijg het niet voor elkaar. Andere telefoons lijken wel gewoon te laden, maar precies deze telefoon doet niks.
halo (erg vet spel ), hydro thunder. lego hero factory brain attack, samurai vs zombies defense, soulcraft, pinball fx2 (geeft gevoel van tristan terug haha ) en defense zone 2Bospa01 schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:05:
De RT is idd geen desktopvervanger, dat is de Pro echter wel
Het valt mee steeds vaker op dat ik mijn RT zit te browsen maar dat vaak mijn ipad weer terugpak om een spelletje te lezen of iets met goodreader te lezen.
Tot nu toe ben ik aangenaam verrast door RT, tevens is mijn mening over W8 ook positief bijgesteld.
In vergelijking met mijn iPad 3 is het toch merken dat RT nog zeker niet zo volwassen is.
- te weinig leuke apps !
- veel 3rd party apps ipv native (bv linkedin app, RT blijkbaar niet interresant genoeg)
- trage cpu
+ Windows 8 (op de tablet wel prima)
+ Typecover
++ Office
Tevens mis ik helaas ook de bekende google aps
Als iemand nog leuke games weet dan hoor ik dat graag
Persoonlijk snap ik het app probleem niet voor zaken als facebook en linkedin. De browser werkt erg goed en laat ook flink wat meer zien, waarom zou je dan een app gebruiken?
[ Voor 8% gewijzigd door vali op 08-09-2013 22:26 ]
Yep, 7.8.TheVMaster schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:25:
[...]
Dat is een Windows Phone 7.x toestel toch? Kan het daar aan liggen...of doen andere Windows Phone 7.x toestellen het wel. Op zich vaag..want laden is puur power van USB natuurlijk, maar vreemd dat dat niet wil dan.
Een Lumia 920 (dus Mobile Win8) werkt wel, en een random Android doet het ook.
RT merkt wel dat er iets aangesloten is, en hij laad voor 2 seconden ongeveer, maar dan is het helaas pindakaas. Vind ik toch wel erg zuur.
Raar, ik heb ook een Lumia 800, en hier werkt het prima!Basekid schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:23:
Heeft iemand zijn Lumia 800 kunnen laden via de RT? Ik krijg het niet voor elkaar. Andere telefoons lijken wel gewoon te laden, maar precies deze telefoon doet niks.
Lumia 800 met WP 7.8. Surface RT is ook up to date zover ik weet.
Fijne aan de facebook app vind ik dat het een livetile is waar ook het lockscreen wordt geupdate. Ik had trouwens gelezen dat facebook een officiele app in de release van 8.1 krijgt...vali schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:25:
[...]
halo (erg vet spel ), hydro thunder. lego hero factory brain attack, samurai vs zombies defense, soulcraft, pinball fx2 (geeft gevoel van tristan terug haha ) en defense zone 2
Persoonlijk snap ik het app probleem niet voor zaken als facebook en linkedin. De browser werkt erg goed en laat ook flink wat meer zien, waarom zou je dan een app gebruiken?
http://www.neowin.net/new...s-for-windows-8-announced
Hm ik heb wel 8.1 op de RT staan. Lumia wordt gezien als unspecified device.Bartjuh schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:29:
[...]
Raar, ik heb ook een Lumia 800, en hier werkt het prima!
Heb ik ook, maar hij laad prima op... daar was het toch om te doen?Basekid schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:34:
[...]Hm ik heb wel 8.1 op de RT staan. Lumia wordt gezien als unspecified device.
Oh ik dacht dat dat misschien het probleem was. Maarja bij mij laad is dus helemaal niet op.Bartjuh schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:39:
[...]
Heb ik ook, maar hij laad prima op... daar was het toch om te doen?
Dat kan ik nog misschien als voordeelzien. Persoonlijk maak ik daar geen gebruik van, ben niet zo'n persoon die echt gelijk moet reageren bij een posted of bericht. Heb daarom niet eens een facebook app gepinned op mijn l920.Basekid schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:29:
[...]
Fijne aan de facebook app vind ik dat het een livetile is waar ook het lockscreen wordt geupdate. Ik had trouwens gelezen dat facebook een officiele app in de release van 8.1 krijgt...
http://www.neowin.net/new...s-for-windows-8-announced
Hier wel hoorBospa01 schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:05:
De RT is idd geen desktopvervanger, dat is de Pro echter wel
Voor die paar dingen die ik er niet mee kan gebruik ik gewoon rdp, gemiddeld 1x per week.
GerkeP
Hier ook.Bartjuh schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:29:
[...]
Raar, ik heb ook een Lumia 800, en hier werkt het prima!
Zowel de 900 als de 620 laden hier gewoon
GerkeP
Hm, vandaag op werk geprobeerd de 800 op een andere RT te laden, maar dat ging ook niet. Lijkt dat er dus iets mis is met de telefoon zelf. Bedankt voor jullie vindingen.GerkeP schreef op maandag 09 september 2013 @ 07:27:
[...]
Hier ook.
Zowel de 900 als de 620 laden hier gewoon
Ook al andere kabel geprobeerd?Basekid schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:48:
[...]
Hm, vandaag op werk geprobeerd de 800 op een andere RT te laden, maar dat ging ook niet. Lijkt dat er dus iets mis is met de telefoon zelf. Bedankt voor jullie vindingen.
GerkeP
een spelletje op spele.nl of dergelijke, maar hij laadt deze niet.
Is hier een handige walkthrough voor?
Dat is het denk ik. Wel vaker gezien, bijv. bij Western Digital mediaplayers en NAS.Richard89 schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:41:
Dat je de stekker zelf er nog in moet schuiven? neem aan dat alles universeel wordt gemaakt, en je per land de daar gebruikte eindstekker mee levert, net als bij apple, en weet ik hoeveel fabrikanten
Dan kunnen ze één 50/60Hz 100-240V blokje maken voor de hele wereld, en alleen een klein plugje om passend te maken in het stopcontact voor elk land/regio. Economies of scale.
andere kabel misschien gebruiken? Heb het ook weleens gehad met mijn lumia 920.Basekid schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:48:
[...]
Hm, vandaag op werk geprobeerd de 800 op een andere RT te laden, maar dat ging ook niet. Lijkt dat er dus iets mis is met de telefoon zelf. Bedankt voor jullie vindingen.
En hoe kan ik in godsnaam uitloggen van de MUI Skype? Word nu steeds op drie systemen tegelijk gebeld.... En als ik dan op een opneemt belt ie op de andere apparaten lekker verder...
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
En dat van die accu: reboot even. Als het goed is ben je ervan af.
https://www.youtube.com/@droommotor
Ik neem gewoon de hele desktop over met het standaard Remote Desktop programma. Scrollen via touch gaat niet echt lekker geloof ik, maar met een simpele USB-muis is dat opgelost.Neem je gewoon je hele desktop over of gebruik je remoteapp (http://www.servethehome.c...oft-surface-remoteapp/)?. Werkt touch ook via RDP (om te scrollen bijv)? Ik was namelijk van plan om mijn surface rt ook zo te gebruiken (als de HAN hem eens een keer levert...)
Het totaal komt neer op €314 wat ik redelijk vind. Het is spijtig dat er €25 administratiekost wordt bijgerekend (omdat iedere bestelling handmatig en 1 per 1 moet worden bekeken e.d.) wat de prijs dus op €314 legt ipv €289.
Ik heb wel wat getwijfeld tussen een touch of type cover (touch cover €266 incl. administratiekost) maar vanwege het geringe prijsverschil toch maar voor een type gegaan. Er is natuurlijk een grote kans dat een touch inderdaad meer dan voldoende zou geweest zijn maar ik betwijfel of je ooit echt spijt zou hebben dat je een type cover hebt.
De extra dikte (en marginaal hoger gewicht) boeit me niet echt aangezien het niet echt schokkend is.
Ik hoop dat de tablet relatief snel zal worden geleverd maar er wordt standaard toch gezegd 3~5 weken aangezien ze de bestellingen bundelen en dan een x-aantal bestellen.
Ben benieuwd....nieuwe RT voor mij en de oude naar m'n oudersDenzis schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:56:
23 sep wordt zeer waarschijnlijk de surface 2 aangekondigd. Goede ontwikkeling aangezien de apps dan weer een boost krijgen en hopelijk de accesoires
Ja hier ook, klein beetje soms als je scrollt of ietsDenzis schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:29:
Hebben jullie ook dat helderheid verander met een beetje flikkering als je in of uit zoomt in de metro interface?
Verwijderd
Als eerste komt bij mij de Zinio tijdschriften app.Appleman schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:15:
Enige nadeel die ik tref met Windows RT is dat ik gewoon geen tijdschriften kan kopen online. Ik lees graag de autoweek online maar die kan ik niet aanschaffen op de Surface RT. iemand wat tips?
Is echter nu nog alleen voor Engelstalige landen. Zet je regio instelling op de VS bijvoorbeeld en je kan de app downloaden.
http://apps.microsoft.com...f7-4c06-a0d6-07d8501b53b6
Gezien ze ook in NL zitten, http://nl.zinio.com met link naar de Windows 8 app, zullen binnenkort ook wel Nederlandstalige tijdschriften komen.
Meer omdat de Zinio Windows Phone app wel al live is voor Nederland. Menig 'Auto ..' kan ik lezen via de Windows Phone app. Zoals Auto, Motor und Sport.
Edit: zie dat Autoweek via Tijdschriftnl gedistribueerd wordt. een tweet naar @Tijdschriftnl kan nooit kwaad. Zie trouwens dat ze zelfs nog geen Android app hebben. Tsssss.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 23:00 ]
Verwijderd
Ik heb een surface rt en studeer aan de uva. Nu lukt hij mij niet om verbinding te krijgen met internet, omdat ik een app ofzo moet downloaden?! Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Dat klinkt als een VPNVerwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:22:
Ik vroeg me af of iemand mij misschien hier kan helpen!
Ik heb een surface rt en studeer aan de uva. Nu lukt hij mij niet om verbinding te krijgen met internet, omdat ik een app ofzo moet downloaden?! Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Ik kan gewoon verbinding maken met uva en eduroam wifi zonder app.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:22:
Je connect met 1 van beide wifi netwerken en vult als gebruikersnaam studentnummer@uva.nl in en je als wachtwoord je uvanetid wachtwoord
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Bij Youtube heb ik geen probleem, maar bijvoorbeeld bij de video's van Tweakers kan ik op de fullscreenknop van de video drukken wat ik wil, maar hij blijft dan gewoon in het oorspronkelijke formaat draaien.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Ja, dat heb ik hier ook inderdaad. Meeste sites gaan wel goed, maar een paar niet. Ben er ook niet helemaal uit wat dat zou kunnen veroorzaken.J-P schreef op woensdag 11 september 2013 @ 00:00:
Hebben andere er ook last van dat sommige internet video's op de Surface niet fullscreen kunnen worden weergegeven?
Bij Youtube heb ik geen probleem, maar bijvoorbeeld bij de video's van Tweakers kan ik op de fullscreenknop van de video drukken wat ik wil, maar hij blijft dan gewoon in het oorspronkelijke formaat draaien.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Even wachten tot 18 oktober dus, of de 8.1 Preview installeren
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
op Zuyd hogeschool zou ik een .exe bestandje moeten draaien voordat ik verbinding zou kunnen maken.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:22:
dit programmaatje configureert dan de instellingen voor je en daarna kun je inloggen met je gegevens.
maar op windows rt kan ik dit programma natuurlijk niet draaien dus tot nu toe ook nog geen verbinding kunnen maken. heb gelukkig we voor windows 7 een document gevonden waarin staat hoe je dit handmatig kan invoeren, hopelijk werk dit ook voor windows 8 RT (nog niet kunnen proberen).
misschien dat jij ook ergens de handmatige instelgegevens kunt vinden
Zo kun je dus ook x86 op je RT gebruiken XD
Maar zoals al eerder gemeld is touch bijna onbruikbaar dan, maar een gewone muis lost dat wel op.
Verder is het nutteloos om te proberen op die manier een filmpje te kijken XD dat werkt gewoon niet (misschien als je een hoge upload en download hebt aan beide kanten wel? )
Maar nu is de Surface echt een ideaal ding om zo mee naar school te nemen
Morgen eens vanaf school (Haagse Hogeschool te Delft) testen
Bereid je voor op de opmerkingen.DCG909 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:46:
[...]
Maar nu is de Surface echt een ideaal ding om zo mee naar school te nemen
Morgen eens vanaf school (Haagse Hogeschool te Delft) testen
• Welke tablet is dat, ziet er goed uit!
• Is dat een toetsenbord? Wauw, wat handig!
• Wacht, heb je Office erop? No way!
• Hoe duur was 'ie, 1500?
• Windows op een tablet? Dat is makkelijk.
• Citrix zo vloeiend?! Werkt beter dan de thin clients op school!
• Handig die standaard!
Leuk hoor.
Mwa, ik heb hem nu al 5 dagen mee naar school gehad (3 dagen school per week en de eerste week 4 dagen), maar tot nu toe is er maar één docent en 2 studenten geweest die het opvielen dat het geen Ipad was XDSChief schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:15:
[...]
Bereid je voor op de opmerkingen.Mijn ervaring tot nu toe (kan er een paar zijn vergeten):
• Handig die standaard!
Leuk hoor.
(daar lopen er wel een paar mee)
Met mijn Alienware kreeg ik wel veel vragen en opmerkingen, o.a. iedere keer van mijn eigen groepsgenoten die mij (die verklaarden mij iedere keer weer voor gek
Maar ik heb niet iedere dag zin om die zware laptop mee te nemen (of om bepaalde software daar op te instaleren), dus dan is een RT wel handig, want dan duurt het geen 5 minuten om alles op te zetten (waardoor je dan geen tijd meer hebt om even vlug wat op te zoeken of te typen)
Thuis filmpjes streamen gaat ook overigens niet zo goed, moet even kijken of dat aan de router ligt, of dat de externe bureaublad toch niet geschikt is voor film materiaal.
De router die ik nu gebruik is er een die centraal in het huis staat, voor een optimale verbinding, maar het is waarschijnlijk enkel een G router
Bij mij zijn de video's van tweakers juist met een erg lage resolutie, en krijg dit maar niet hoger....J-P schreef op woensdag 11 september 2013 @ 00:00:
Hebben andere er ook last van dat sommige internet video's op de Surface niet fullscreen kunnen worden weergegeven?
Zeer herkenbaarSChief schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:15:
[...]
Bereid je voor op de opmerkingen.Mijn ervaring tot nu toe (kan er een paar zijn vergeten):
• Handig die standaard!
Leuk hoor.
Eigenlijk al mijn vrienden zijn student, daarvan hebben er al 2 ook een surface besteld na het zien van de mijne. Ook mijn ouders wilden dan wel zo'n tablet
Daarnaast inderdaad op school ook veel van zulke reacties.
Je gaat toch niet echt film kijken via remote desktop? Gewoon streamen via je gedeelde schijf.....DCG909 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:41:
[...]
Thuis filmpjes streamen gaat ook overigens niet zo goed, moet even kijken of dat aan de router ligt, of dat de externe bureaublad toch niet geschikt is voor film materiaal.
De router die ik nu gebruik is er een die centraal in het huis staat, voor een optimale verbinding, maar het is waarschijnlijk enkel een G router
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik heb m gejailbreakt maar kan nergens die vlc app vinden.. ook niet op xda, iemand een linkje? Volgens mij is hij er namelijk nog niet
Haha ja, die opmerkingen zijn erg leuk.SChief schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:15:
[...]
• Handig die standaard!
Leuk hoor.
Verder heb ik wel regelmatig dat ik een beperkte wifi verbinding heb, zowel thuis als in college. Door het apparaat helemaal uit te zetten en dan weer aan, is het opgelost. Als ik even op internet kijk zie ik dat updates dit opgelost zouden moeten hebben maar mijn Surface is up to date. Iemand hetzelfde probleem en eventueel een oplossing?
Heb er nu last van op mijn school met Windows 8.1, maar dat ligt meer aan het eduroam netwerk. Die heeft altijd problemen met nieuwe OSen. Thuis (en overal waar ik ook kom) ervaar ik geen problemen en met Windows 8 eigenlijk ook nooit op eduroam.Fist schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:08:
[...]
Haha ja, die opmerkingen zijn erg leuk.
Verder heb ik wel regelmatig dat ik een beperkte wifi verbinding heb, zowel thuis als in college. Door het apparaat helemaal uit te zetten en dan weer aan, is het opgelost. Als ik even op internet kijk zie ik dat updates dit opgelost zouden moeten hebben maar mijn Surface is up to date. Iemand hetzelfde probleem en eventueel een oplossing?
Zelf vind ik dat Surface RT super bereik heeft, zelfs meer dan mijn laptop of telefoon.. Je zou misschien een hard reset kunnen doen en kijken of je de update kan binnen halen.
[ Voor 10% gewijzigd door vali op 11-09-2013 23:40 ]
VLC app is toch nog in ontwikkeling?Richard89 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:05:
Iemand zei hier laatst dat er een VLC app was voor als je een jailbreak hebt..
Ik heb m gejailbreakt maar kan nergens die vlc app vinden.. ook niet op xda, iemand een linkje? Volgens mij is hij er namelijk nog niet
[ Voor 15% gewijzigd door S_Chief op 11-09-2013 23:49 ]
ja dat laatste doelde ik op inderdaad ;-)SChief schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:45:
[...]
VLC app is toch nog in ontwikkeling?Misschien bedoelde hij/zij dat je door middel van jailbreak een ARM based desktop versie van VLC kan draaien (als dat bestaat)?
een nog niet officiële app, die je via desktop kunt draaien
Ik heb nergens last van, zowel op school (eduroam) als thuis een goede netwerkverbinding.vali schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:39:
[...]
Heb er nu last van op mijn school met Windows 8.1, maar dat ligt meer aan het eduroam netwerk. Die heeft altijd problemen met nieuwe OSen. Thuis (en overal waar ik ook kom) ervaar ik geen problemen en met Windows 8 eigenlijk ook nooit op eduroam.
Zelf vind ik dat Surface RT super bereik heeft, zelfs meer dan mijn laptop of telefoon.. Je zou misschien een hard reset kunnen doen en kijken of je de update kan binnen halen.
Kan misschien liggen aan de nieuwe locatie van het HU waar ik mijn minor volg, normaal had ik ook nergens last van...BigWillem89 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:55:
[...]
Ik heb nergens last van, zowel op school (eduroam) als thuis een goede netwerkverbinding.
Hierbij de foto's (die ik overigens niet binnen tweakers kan uploaden via de Surface, IE foutje?

Ik ben niet de enige met dit probleem als ik deze link mag geloven: http://answers.microsoft....b5-41c4-9a4d-6a3f46196881
Ik ga dit voorleggen aan de helpdesk, maar die zijn nu op een of andere manier onbereikbaar (17.30 uur, ze vragen me om tijdens werktijden tussen 09-18 uur terug te komen, vreemd).
Ik ben heel benieuwd wat het probleem is, en of ze me kunnen helpen. En natuurlijk de grootste vraag, valt dit onder garantie?
Meer tweakers met dit probleem?
Ik ga er wel vanuit dat het onder de garantie valt (als je er niks vreemds mee hebt gedaan, zoals op een natte plek neergezet)
Nope, was al zo toen ik hem kreeg. Leek toen geen probleem, was een stuk kleiner en leek minder op roest. Ben heel benieuwd, microsoft bereiken gaat spontaan moeilijk. Het alom bekende 'garantieprobleem' met surfspot was zo opgelost, maar dit schiet niet op. Morgen weer een poging, want mailen is geen optie.DCG909 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:00:
Wow, dat ziet er idd best vreemd uit
Ik ga er wel vanuit dat het onder de garantie valt (als je er niks vreemds mee hebt gedaan, zoals op een natte plek neergezet)
edit:
nadat ik het probeerde schoon te maken zie je dat de surface aan de onderkant ook beschadigd raakt van het spul. het lijkt van de cover af te komen, daar zit meer op dan op de surface zelf.
[ Voor 31% gewijzigd door Teknix1982 op 12-09-2013 19:05 ]
Lijkt van de cover te komen, niet van de surface.
[ Voor 6% gewijzigd door Bartjuh op 12-09-2013 19:15 ]
[ Voor 27% gewijzigd door warhamstr op 12-09-2013 23:48 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.