Ja kan een gevoel zijn maar ik heb dat idee ook ja.Frankie20 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:13:
Is er iemand opgevallen dat de accu duur nu korter is na de vorige update sessie van Microsoft?
Ik ben enorm blij met men Surface RT, helaas is er al een deukje in de rechterhoek
Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler
Er staat een nieuwe firmware klaar. Ik heb hem er net opgezet. Je merkt meteen verschil met het volume. Dat staat veel hoger.
Ik heb alleen de patch tuesday updates (13)?mknoppert schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:00:
Er staat een nieuwe firmware klaar. Ik heb hem er net opgezet. Je merkt meteen verschil met het volume. Dat staat veel hoger.
Na opnieuw zoeken toch gevonden:
[ Voor 14% gewijzigd door Wietsee. op 14-05-2013 20:08 ]
Sinds vandaag de typcover gekocht en mijn touchcover in de doos gestopt. Damn wat tikt de typcover fijn zeg 
?
Dat is wel kut om te lezen, hoe is dat zo ontstaanIk ben enorm blij met men Surface RT, helaas is er al een deukje in de rechterhoek
[ Voor 42% gewijzigd door vali op 14-05-2013 20:32 ]
Updates ook geïnstalleerd. Heb ook sterk de indruk dat het geluid veel harder klinkt.
Updates ook geïnstalleerd, straks ff kijken met een film of het inderdaad anders klinkt.Engineer Stewie schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:51:
Updates ook geïnstalleerd. Heb ook sterk de indruk dat het geluid veel harder klinkt.
Geluid is inderdaad harder.
Hebben jullie ook een ander icoontje voor brightness gekregen? Vreemde is daar dat je screenrotation lock niet meer aan of uit kan zetten.
Hebben jullie ook een ander icoontje voor brightness gekregen? Vreemde is daar dat je screenrotation lock niet meer aan of uit kan zetten.
Screenlock kan ik nog steeds aan en uit zetten. houdt er wel rekening mee dat je het alleen kan doen als je niet gebruik maakt van je typ/touch coverhemdd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:03:
Geluid is inderdaad harder.
Ik vond eerder al dat het geluid redelijk zacht was, dus had deze "truc" toegepast: http://surfacetips.co.uk/how-to-boost-sound-level/
Dat werkte prima op de interne speakers; maar met koptelefoon was het geluid niet meer om aan te horen. Zat dus regelmatig dat vinkje aan en uit te zetten. Ben blij dat het algehele volume wat sterker is sinds de update, dus dan hoef ik dat niet meer te doen.
Heb al een tijd niet meer gepost hier (erg druk, minder actief op GoT).
Na een aantal maanden regelmatig met de Surface gewerkt te hebben, kan ik zeggen dat ik nog steeds blij ben met het apparaat, maar dat de tekortkomingen ook wel duidelijk zijn.
Ben nog steeds hartstikke blij met het ontwerp. Apparaat is nog steeds erg mooi en het "rugged" ontwerp doet nog steeds mensen met verlekkerde blikken kijken. Hij heeft inmiddels wat gebruikssporen maar ik heb er het volste vertrouwen in dat het apparaat de tand des tijds in elk geval hardwarematig zal doorstaan. Nadeeltje wel is dat hij toch wel redelijk zwaar is. In bed een spelletje doen waarbij je de tablet niet neer kunt leggen/zetten (bijv Temple Run) is dan na een poosje toch niet echt prettig.
Ook vind ik de schermresolutie redelijk matig. De beloftes dat het scherm, ondanks de resolutie, net zo mooi zou zijn als bijv. van een iPad is echt niet waar. Met name bij tekst in IE kun je dat goed zien.
De kickstand is verder soms erg handig, maar vaak ook niet. Het ding kan natuurlijk maar in één stand, die precies goed is als je voor een bureau/tafel zit. Maar het handige van een tablet is het gebruik "on the road" (in de bus, in de trein, op schoot op de bank), en dan past het vaak juist niet.
De vouwbare iPad-covers die je vaak ziet zijn een stuk minder mooi, maar wel een stuk praktischer wat dat betreft.
Verder vind ik hem eigenlijk toch wel traag... Niet zo erg dat ik hem weg doe, maar toch nét iets te traag waardoor ik me soms een beetje erger eraan. Voorbeelden zijn het opstarten van apps, en de responsiveness van Internet Explorer (metro versie). Met name het switchen tussen en het openen van nieuwe tabs in IE is niet snappy. Ook history-back is niet echt prettig te noemen; duurt gewoon veel te lang. Dat je door te swipen een preview ziet is leuk verzonnen, maar als die vervolgens een paar seconden blijft staan waarna vervolgens de pagina compleet opnieuw gerenderd wordt, is het gewenste effect (snappy "feel") allesbehalve bereikt.
Wat ik niet begrijp is waarom de responsiveness van de Metro-IE veel lager is dan de normale IE. Je zou verwachten dat de rendering engine hetzelfde is, en dat ze juist in de Metro-variant gefocust hebben op snappiness. Maar dat is dus niet zo..
Ook bij spelletjes merk je dat hij het af en toe net niet trekt. Ik heb bijv. Rayman Jungle Run een paar keer uitgespeeld, en laatst ook op mijn zus' iPad geinstalleerd. Daar liep die echt merkbaar vloeiender, ondanks de hogere schermresolutie van de iPad. (Wel een aanrader overigens dat spelletje, superverslavend).
De grootste tegenvaller vind ik toch wel WinRT en de Windows Store. Natuurlijk is dat niet specifiek kritiek op de Surface maar aangezien Surface RT en WinRT onafscheidelijk getrouwd zijn wel een onderdeel van de beleving van de Surface.
Grootste kritiekpunt is dat, naar mijn mening, de kwantiteit en (nog belangrijker) de kwaliteit van de Apps in de Store nogal laat afweten. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat dit een stuk sneller zou groeien, gezien het aantal PC's (en dus gebruikers) dat W8 heeft.
Ik mis bijvoorbeeld een Facebook app.. Nu kun je natuurlijk gewoon Facebooken in IE maar die is dan weer niet erg touch-friendly, en ook niet echt snel door de performance-issues die IE heeft.
Veel apps die wel beschikbaar zijn, zijn vervolgens ook nog eens slecht. Traag, of buggy, of lelijk of onlogisch of meerdere hiervan.
Ook de apps van Microsoft zelf overigens. Bijvoorbeeld music: verschrikkelijk ding. Bloated apparaat wat een hoop functionaliteit mist. Zeeën van lege ruimte, maar bijvoorbeeld de progress bar is miniklein dus skippen naar een ander tijdstip is priegelwerk. Ook wil ik geen muziek van Xbox, ik wil liedjes afspelen van een usb-kaart of sd-kaart. Voordat je naar die schijven genavigeerd bent, ben je al een halve minuut kwijt. Playlist maken? Een drama. Je wordt eigenlijk geforceerd om ouderwets naar de desktop mode te gaan en in Explorer je bestanden op te zoeken..
Verder ben ik nog steeds blij met het apparaat hoor. Maar ik ben gewoon erg kritisch
Dat werkte prima op de interne speakers; maar met koptelefoon was het geluid niet meer om aan te horen. Zat dus regelmatig dat vinkje aan en uit te zetten. Ben blij dat het algehele volume wat sterker is sinds de update, dus dan hoef ik dat niet meer te doen.
Na een aantal maanden regelmatig met de Surface gewerkt te hebben, kan ik zeggen dat ik nog steeds blij ben met het apparaat, maar dat de tekortkomingen ook wel duidelijk zijn.
Ben nog steeds hartstikke blij met het ontwerp. Apparaat is nog steeds erg mooi en het "rugged" ontwerp doet nog steeds mensen met verlekkerde blikken kijken. Hij heeft inmiddels wat gebruikssporen maar ik heb er het volste vertrouwen in dat het apparaat de tand des tijds in elk geval hardwarematig zal doorstaan. Nadeeltje wel is dat hij toch wel redelijk zwaar is. In bed een spelletje doen waarbij je de tablet niet neer kunt leggen/zetten (bijv Temple Run) is dan na een poosje toch niet echt prettig.
Ook vind ik de schermresolutie redelijk matig. De beloftes dat het scherm, ondanks de resolutie, net zo mooi zou zijn als bijv. van een iPad is echt niet waar. Met name bij tekst in IE kun je dat goed zien.
De kickstand is verder soms erg handig, maar vaak ook niet. Het ding kan natuurlijk maar in één stand, die precies goed is als je voor een bureau/tafel zit. Maar het handige van een tablet is het gebruik "on the road" (in de bus, in de trein, op schoot op de bank), en dan past het vaak juist niet.
De vouwbare iPad-covers die je vaak ziet zijn een stuk minder mooi, maar wel een stuk praktischer wat dat betreft.
Verder vind ik hem eigenlijk toch wel traag... Niet zo erg dat ik hem weg doe, maar toch nét iets te traag waardoor ik me soms een beetje erger eraan. Voorbeelden zijn het opstarten van apps, en de responsiveness van Internet Explorer (metro versie). Met name het switchen tussen en het openen van nieuwe tabs in IE is niet snappy. Ook history-back is niet echt prettig te noemen; duurt gewoon veel te lang. Dat je door te swipen een preview ziet is leuk verzonnen, maar als die vervolgens een paar seconden blijft staan waarna vervolgens de pagina compleet opnieuw gerenderd wordt, is het gewenste effect (snappy "feel") allesbehalve bereikt.
Wat ik niet begrijp is waarom de responsiveness van de Metro-IE veel lager is dan de normale IE. Je zou verwachten dat de rendering engine hetzelfde is, en dat ze juist in de Metro-variant gefocust hebben op snappiness. Maar dat is dus niet zo..
Ook bij spelletjes merk je dat hij het af en toe net niet trekt. Ik heb bijv. Rayman Jungle Run een paar keer uitgespeeld, en laatst ook op mijn zus' iPad geinstalleerd. Daar liep die echt merkbaar vloeiender, ondanks de hogere schermresolutie van de iPad. (Wel een aanrader overigens dat spelletje, superverslavend).
De grootste tegenvaller vind ik toch wel WinRT en de Windows Store. Natuurlijk is dat niet specifiek kritiek op de Surface maar aangezien Surface RT en WinRT onafscheidelijk getrouwd zijn wel een onderdeel van de beleving van de Surface.
Grootste kritiekpunt is dat, naar mijn mening, de kwantiteit en (nog belangrijker) de kwaliteit van de Apps in de Store nogal laat afweten. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat dit een stuk sneller zou groeien, gezien het aantal PC's (en dus gebruikers) dat W8 heeft.
Ik mis bijvoorbeeld een Facebook app.. Nu kun je natuurlijk gewoon Facebooken in IE maar die is dan weer niet erg touch-friendly, en ook niet echt snel door de performance-issues die IE heeft.
Veel apps die wel beschikbaar zijn, zijn vervolgens ook nog eens slecht. Traag, of buggy, of lelijk of onlogisch of meerdere hiervan.
Ook de apps van Microsoft zelf overigens. Bijvoorbeeld music: verschrikkelijk ding. Bloated apparaat wat een hoop functionaliteit mist. Zeeën van lege ruimte, maar bijvoorbeeld de progress bar is miniklein dus skippen naar een ander tijdstip is priegelwerk. Ook wil ik geen muziek van Xbox, ik wil liedjes afspelen van een usb-kaart of sd-kaart. Voordat je naar die schijven genavigeerd bent, ben je al een halve minuut kwijt. Playlist maken? Een drama. Je wordt eigenlijk geforceerd om ouderwets naar de desktop mode te gaan en in Explorer je bestanden op te zoeken..
Verder ben ik nog steeds blij met het apparaat hoor. Maar ik ben gewoon erg kritisch
Ik heb geen type/touch cover. Heb even verder gekeken en in de charms bar/settings is screen veranderd in brightness. Ik kan alleen nog brightness instellen, geen mogelijkheid voor screenlock meervali schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:19:
[...]
Screenlock kan ik nog steeds aan en uit zetten. houdt er wel rekening mee dat je het alleen kan doen als je niet gebruik maakt van je typ/touch cover
Amen.HyperioN schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:28:
Ik vond eerder al dat het geluid redelijk zacht was, dus had deze "truc" toegepast: http://surfacetips.co.uk/how-to-boost-sound-level/
Grotendeels mee eens!
- bouwkwaliteit en looks zijn schitterend
- resolutie is inderdaad te laag, had graag 1080p of hoger gezien
- windows store schiet te kort
Echter ben ik het oneens met
- Traag; ja apps opstarten is traag maar verder is hij snappy en schakelen tussen apps die al open staan gaat echt super snel. Daarbij werkt word gewoon prima, multitasken prima; erg blij mee. Maar apps zouden wat sneller mogen inderdaad.
- Kickstand werkt voor mij heerlijk; ik prefereer de beperkte stand (die overigens prima werkt) boven een achterlijke grote zware hoes
- gewicht valt mij prima mee; goed hij is een beetje zwaar om steeds in de hand te houden maar dit argument is zo krom gezien een iPad maar 30gram lichter is ofzo
- IE is flink snel bij mij en ik ben erg blij met het feit dat flash ook ondersteund wordt.
Al met al ben ik ook erg blij met mijn Surface; hij is echt uitermate geschikt om colleges mee te volgen. Ook zijn voor mij de gebreken merkbaar. De resolutie wordt helaas nooit meer hoger maar dit is ook een van de mindere puntjes. Ik wacht met smart op de windows Blue update waar er extra features en ook de windows apps worden verbeterd
En in de toekomst gaan we natuurlijk voor Surface 2 of Surface 3 (of een Surface pro met 10 uur accu)
Weest gerust, dit probleem lost zich heel snel op. Er komen er per maand ronde 2600 apps bij, dat facebook hier nog steeds niet tussen zit vind ik ook schandalig. Microsoft moest ook bij het wp8 platform hun eigen developers aansturen om een app te bouwen. Mijns inziens ben ik eigenlijk blij dat Microsoft de facebook app heeft gemaakt, want deze werkt 1000x beter dan de ios -en android versieDe grootste tegenvaller vind ik toch wel WinRT en de Windows Store. Natuurlijk is dat niet specifiek kritiek op de Surface maar aangezien Surface RT en WinRT onafscheidelijk getrouwd zijn wel een onderdeel van de beleving van de Surface.
Enige app die ik tot nu toe niet op de store ben tegengekomen is keeppass. Gelukkig kan je met een jailbreak gecompileerde .exe programma's draaien en kan ik zodoende alsnog keeppass runnen. Tevens zijn er handige applicaties te vinden op xda en natuurlijk blijft het leuk om quake 1 opnieuw te spelen
Muziekplayer, tja ben ook niet echt te spreken over de standaart app. Hoop persoonlijk dat de vlc player snel uitkomt. Mobile hd werkt perfect met films, dat ik naast aantekeningen en verslagen maken voor school het voornaamste wat ik met mijn tablet doe.
Ben tot de dag van vandaag nog steeds super tevreden met mijn tablet. Merk dat ik mijn laptop steeds minder meeneem naar school (alleen bij zware grafische reken taken).
[ Voor 4% gewijzigd door vali op 15-05-2013 15:39 ]
Ja dat is waar; moet ook toegeven nooit langdurig met een iPad gewerkt hebt. Ken alleen meerdere mensen die een tablet (lees: meestal iPad) gebruiken als portable gaming-device; dus ik verwachtte min of meer dat dat goed gaat met een tablet. Dat valt dus tegen door het gewicht en de ergonomie, maar dat zal dus bij een iPad hetzelfde zijn.Worsteneter schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:34:
[...]
- gewicht valt mij prima mee; goed hij is een beetje zwaar om steeds in de hand te houden maar dit argument is zo krom gezien een iPad maar 30gram lichter is ofzo_
Wait.. wut? Mind is blown.vali schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:37:
[...]
[...]
Enige app die ik tot nu toe niet op de store ben tegengekomen is keeppass. Gelukkig kan je met een jailbreak gecompileerde .exe programma's draaien en kan ik zodoende alsnog keeppass runnen. [...]
Heb je een linkje?
Had week terug daar een posted over gemaakt.HyperioN schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:45:
[...]
Ja dat is waar; moet ook toegeven nooit langdurig met een iPad gewerkt hebt. Ken alleen meerdere mensen die een tablet (lees: meestal iPad) gebruiken als portable gaming-device; dus ik verwachtte min of meer dat dat goed gaat met een tablet. Dat valt dus tegen door het gewicht en de ergonomie, maar dat zal dus bij een iPad hetzelfde zijn.
[...]
Wait.. wut? Mind is blown.
Heb je een linkje?
Unlocken gaat echt super easy en daarna kan je gewoon uit deze lijst applicaties kiezen. Je moet het wel bij iedere reboot opnieuw uitvoeren, mja als unlocken met paar klikken is maakt het voor mij niet veel uit.
[ Voor 7% gewijzigd door vali op 15-05-2013 16:05 ]
ook ik heb vandaag een surface rt aangeschaft. Met mijn domme kop dacht ik dat het nog steeds tablet mania was bij de mediamarkt. , maar dat scheen vorige week te zijn 
Dus de rt + Type cover voor 620 ipv 550.
Hij is voor mijn vriendin die een ipad wilde , maar ik vond eigenlijk dat de surface een beter idee is
alleen weet ik niet of ze er blij mee zal zijn
Dus de rt + Type cover voor 620 ipv 550.
Hij is voor mijn vriendin die een ipad wilde , maar ik vond eigenlijk dat de surface een beter idee is
alleen weet ik niet of ze er blij mee zal zijn
Voor wie vorige week de Tablet Mania actie bij de Media Markt heeft gemist...
Bij aankoop van een Surface RT in de Microsoft Store krijg je gratis een Touch cover of Type cover.
Deze actie loopt t/m 30 juni 2013.
Zie onderstaand topic:
\[15-05 > 30-06] Gratis cover Surface RT - Microsoft Store
Bij aankoop van een Surface RT in de Microsoft Store krijg je gratis een Touch cover of Type cover.
Zie onderstaand topic:
marrabel schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:58:
Voor wie vorige week de Tablet Mania actie bij de Media Markt heeft gemist...
Zie onderstaand topic:
bedankt
dat wordt ruilen bij de mediamarkt
Dit geldt voor iedere winkel die Microsoft surface heeft verkocht.SonyEricsson schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:33:
[...]
bedankt
dat wordt ruilen bij de mediamarkt
[ Voor 42% gewijzigd door vali op 15-05-2013 22:37 ]
hoe bedoel je?vali schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:35:
[...]
Dit geldt voor iedere winkel die Microsoft surface heeft verkocht.
deze actie is toch alleen voor in de microsoft store>?
Nope waar ik werk wordt het ook aangeboden aan de klanten, actie gaat volgende week in. Ga er vanuit dat iedere winkel deze actie gaat krijgen.SonyEricsson schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:38:
[...]
hoe bedoel je?
deze actie is toch alleen voor in de microsoft store>?
[ Voor 14% gewijzigd door vali op 15-05-2013 22:39 ]
aah op die manier..dan ga ik van de week langs de mediamarkt even informeren/ruilenvali schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:39:
[...]
Nope waar ik werk wordt het ook aangeboden aan de klanten, actie gaat volgende week in. Ga er vanuit dat iedere winkel deze actie gaat krijgen.
scheelt toch 130 euro , gelukkig alles nog in seal
Tja slimme actie, niemand die een surface neemt zonder dat ding en het was aan de prijzige kant.
Facts don't care about your feelings
Ik heb in februari toch echt een 64GB gekocht zonder een cover erbijYoshiBignose schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:27:
Tja slimme actie, niemand die een surface neemt zonder dat ding en het was aan de prijzige kant.
Tot op heden heb ik hem ook nog niet echt vaak gemist.
trouwens...is er een adapter voor de lader?
zodat je dat ding met een microusb kan opladen? , want weer zo een andere lader is totaal niet handig
zodat je dat ding met een microusb kan opladen? , want weer zo een andere lader is totaal niet handig
Goede vraag, lijkt mij ook handig om een (micro-)usb lader te hebben. Scheelt weer een stopcontact en een adapter meesjouwen. En een kleine adapter met usb uitgang heb ik al van mijn L920...SonyEricsson schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:53:
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Metropass Free is er wel, die vind ik alleraardigst werkenvali schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:37:
[...]
Enige app die ik tot nu toe niet op de store ben tegengekomen is keeppass. Gelukkig kan je met een jailbreak gecompileerde .exe programma's draaien en kan ik zodoende alsnog keeppass runnen. Tevens zijn er handige applicaties te vinden op xda en natuurlijk blijft het leuk om quake 1 opnieuw te spelen
[...]
Zelf ben ik overigens supergelukkig met mijn Surface
Helaas niet, USB kan bij lange na niet genoeg power leveren om het ding te chargen.SonyEricsson schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:53:
Ik ben zelf nog veel meer op zoek naar een verloopplug voor een XTPower Powerbank, maar ook daar kon MS me niet mee helpen helaas
[ Voor 27% gewijzigd door Tomba op 16-05-2013 16:03 ]
Mijn surface steekt in het laptopvak van mijn rugzak. Waarschijnlijk bij het neerzetten van de rugzakvali schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:32:
Sinds vandaag de typcover gekocht en mijn touchcover in de doos gestopt. Damn wat tikt de typcover fijn zeg
[...]
Dat is wel kut om te lezen, hoe is dat zo ontstaan?
Op zich niet erg, maar ik vrees dat hij nu minder "waterdicht" is aangezien het net op de rechterbovenhoek is. Hierdoor is er een halve milimeter speling tussen de echte rand van de surface en het glas.
Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler
Als die Powerbank ook kan opgeladen worden in de wagen, kan je op eBay wel een verloopje kopen waarmee je de externe batterij kan aansluiten op de Surface. Onder meer hier aan te schaffen.Ik ben zelf nog veel meer op zoek naar een verloopplug voor een XTPower Powerbank, maar ook daar kon MS me niet mee helpen helaas
Ik gebruik momenteel zo'n verloopstuk om mijn Surface op te laden met een powergorilla. Werd me rechtstreeks door Powertraveller aangeraden bij gebrek aan 'officiele' verloopstukjes.
Werkt prima.
iemand die problemen heeft met de url bar tijdens het typen?
als ik typ op de touchscreen dan zie ik de url bar helemaal niet
Verwijderd
In de modern ui IE? Nog nooit problemen mee gehad.SonyEricsson schreef op zondag 19 mei 2013 @ 09:14:
iemand die problemen heeft met de url bar tijdens het typen?
even alles geupdate en alles lijkt weer te werken.Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 16:35:
[...]
In de modern ui IE? Nog nooit problemen mee gehad.
Nog even een ander probleempje. Mobile HD player zou srt moeten ondersteunen.
Ik gebruik nu de trail versie , maar *srt blijkt hij niet te pakken? subtitles in een mkv container pakt die dan wel weer.
Iemand die weet hoe ik het aan de praat krijg?
Bij mij werkt srt gewoon. Je moet wel zelf de verwijzing naar de subtitles (srt) toevoegen als je de video hebt gestart. (Of even op pauze zetten en dan de naar de srt browsen)SonyEricsson schreef op zondag 19 mei 2013 @ 21:57:
[...]
Mobile HD player zou srt moeten ondersteunen.
Ik gebruik nu de trail versie , maar *srt blijkt hij niet te pakken? subtitles in een mkv container pakt die dan wel weer.
Iemand die weet hoe ik het aan de praat krijg?
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik heb sinds wat updates problemen met de Marketplace en IE10 (Modern) die heel traag werken. Heb resterende download uitgezet en wat apps gedelete. Verder loopt de browser regelmatig vast bij het fullscreen kijken van 1080p Youtube video's. Een reboot verhelpt het vastlopen, maar dit wil ik niet telkens doen. Enig idee of te weinig schijfruimte hiervan de oorzaak kan zijn?
Ik kreeg vorige week ineens een papieren rekening van mijn Surface. Er stond niet op dat hij betaald was, ook niet dat ik moest betalen, maar toch een beetje vreemd. Meer mensen die dat overkomen is? De datum van levering is gezet op 18 oktober, terwijl ik mijn eerste echt pas in nvember gekregen heb. Die heb ik daarna na een week geruild ivm een dode pixel.
Verder heb ik nog een klein ergernispuntje. Ik heb verschillende invoertalen in mijn talenlijst gezet, maar als ik opnieuw opstart, gaat hij automatisch naar mijn 2e taal/invoervoorkeur niet mijn eerste.
Verder heb ik nog een klein ergernispuntje. Ik heb verschillende invoertalen in mijn talenlijst gezet, maar als ik opnieuw opstart, gaat hij automatisch naar mijn 2e taal/invoervoorkeur niet mijn eerste.
Dit!AnjavH schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:24:
Ik kreeg vorige week ineens een papieren rekening van mijn Surface. Er stond niet op dat hij betaald was, ook niet dat ik moest betalen, maar toch een beetje vreemd. Meer mensen die dat overkomen is? De datum van levering is gezet op 18 oktober, terwijl ik mijn eerste echt pas in nvember gekregen heb. Die heb ik daarna na een week geruild ivm een dode pixel.
Ik start hem bijna nooit opnieuw op omdat hij vrijwel altijd aanblijft, maar als ik dat wel doe staat het tobo ook altijd op ENG en moet ik hem handmatig weer op NLD zetten..
Photoshop Express, verkeerde indruk geven...Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:28:
Voor de geïnteresseerden, Adobe Photoshop is beschikbaar voor Windows 8/RT
Zal wel leuk wezen daar in tegen, nog een uniek selling point voor de RT.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:38:
[...]
Oeps... je hebt absoluut gelijk! Excuses voor de onvolledige bijdrage.
Photoshop express is voor de RT nog steeds leuk! Op vakantie even je SD kaartje in je Surface prikken, foto's even bijsnijden en gelijk kunnen uploaden/mailen. Dat is best wel tof hoor! Ook net genoeg features, zou je meer willen dan zou je een krachtigere soc moeten hebben..CokeZero schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:06:
[...]
Zal wel leuk wezen daar in tegen, nog een uniek selling point voor de RT.
Heb PS express geïnstalleerd, maar kan hij ook overweg met RAW bestanden? Nog niet kunnen testen namelijk.Worsteneter schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:14:
[...]
Photoshop express is voor de RT nog steeds leuk! Op vakantie even je SD kaartje in je Surface prikken, foto's even bijsnijden en gelijk kunnen uploaden/mailen. Dat is best wel tof hoor! Ook net genoeg features, zou je meer willen dan zou je een krachtigere soc moeten hebben..
Dat zal ik vanavond eens uitproberen.Epiphany schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:35:
[...]
Heb PS express geïnstalleerd, maar kan hij ook overweg met RAW bestanden? Nog niet kunnen testen namelijk.
Heb "ergens" wel wat Canon RAW bestanden, en een Surface.
Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn
En? Al getest?tazmaniankoala schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:51:
[...]
Dat zal ik vanavond eens uitproberen.
Heb "ergens" wel wat Canon RAW bestanden, en een Surface.
Heeft iemand DOSbox werkend op de Surface? Bij mij lukt het wel, maar ik krijg de full screen instellingen niet goed... iemand een idee?
Iemand al getest of PS express met RAW bestanden om kan? Mijn camera ligt nog bij m'n ouders, op kamers etc. dus ik kan het niet testen! Ben erg benieuwd, zeker omdat ik dit jaar nog naar schotland en chili, patagonie ga.. en dat neem ik natuurlijk alleen m'n surface mee en niet meer mijn 3kg zware l502x
Ik heb het net even getest, maar PS Express kan geen RAW bestanden openen, wel de JPG varianten. De Canon RAW bestanden (*.CR2 van de 7D) ziet hij gewoon niet in de file open dialoog.
Da's dus wel een kleine tegenvaller.
Aan de andere kant: Een RAW foto van 20 MB duurt toch wel lang om in te laden.
Andere programma's kunnen wel direct de RAW verwerken, ik gebruik daar nu Fotor voor. Het duurt even voor de foto is ingeladen, maar d e basisbewerkingen zijn wel mogelijk.
Da's dus wel een kleine tegenvaller.
Aan de andere kant: Een RAW foto van 20 MB duurt toch wel lang om in te laden.
Andere programma's kunnen wel direct de RAW verwerken, ik gebruik daar nu Fotor voor. Het duurt even voor de foto is ingeladen, maar d e basisbewerkingen zijn wel mogelijk.
[ Voor 36% gewijzigd door tazmaniankoala op 25-05-2013 21:39 ]
Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn
Zou ik mogen weten waarom dit noodzakelijk is? Moeten die meteen dan bewerkt worden oid? Ik heb zelf niet zo'n mooie camera dus heb geen idee of dit meteen moet of niet, of is het opslaan van de foto's eigenlijk ook al voldoende? Want dan heb je gewoon genoeg aan de Surface zelf neem ik aan (of eventueel een harde schijf erbij, nog zo'n mooi voordeel dat die gewoon aan de volle USB kanWorsteneter schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:06:
Iemand al getest of PS express met RAW bestanden om kan? Mijn camera ligt nog bij m'n ouders, op kamers etc. dus ik kan het niet testen! Ben erg benieuwd, zeker omdat ik dit jaar nog naar schotland en chili, patagonie ga.. en dat neem ik natuurlijk alleen m'n surface mee en niet meer mijn 3kg zware l502x
Je kunt natuurlijk ook gewoon nog ff de pro er bij kopen, toch geld zat als arme student
[/sarcasm]
Nah, het is niet per se nodig hoorFhwendel schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 04:02:
[...]
Zou ik mogen weten waarom dit noodzakelijk is? Moeten die meteen dan bewerkt worden oid? Ik heb zelf niet zo'n mooie camera dus heb geen idee of dit meteen moet of niet, of is het opslaan van de foto's eigenlijk ook al voldoende? Want dan heb je gewoon genoeg aan de Surface zelf neem ik aan (of eventueel een harde schijf erbij, nog zo'n mooi voordeel dat die gewoon aan de volle USB kan).
Je kunt natuurlijk ook gewoon nog ff de pro er bij kopen, toch geld zat als arme student
[/sarcasm]
Dan schiet ik ze wel in RAW én jpeg, dat is het probleem niet. Gaat niet echt om het opslaan, maar dat ik in m'n camera microSD + adapter gebruik en dat ik die gelijk in m'n Surface kan prikken. Even kort bewerken/bijsnijden en dan bloggen. Ik vind het namelijk tof om te bloggen als ik reis
En geen geld zat als arme student helaas, haha. Laten we wel wezen; ik verdien echt ruim meer dan de gemiddelde student maar ik geef ook ruim meer uit
Verwijderd
Hebben jullie ook dat je de Surface RT soms niet kunt aanzetten via een korte druk op de knop bovenaan. Soms gaat die wel aan, maar soms moet ik die knop ook 2 seconden inhouden voor die pas wilt aangaan.
Voor de rest, toffe tablet.
Dat is denk 'normaal'. Ik heb dat ook en ik heb er vaker over gelezen. Ik heb de indruk dat als hij nog niet gelocked is zodat je je wachtwoord niet in hoeft te typen, dat hij dan wel met een korte druk aangaat en als hij gelocked is dat het dan langer duurt.Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:38:
Hebben jullie ook dat je de Surface RT soms niet kunt aanzetten via een korte druk op de knop bovenaan. Soms gaat die wel aan, maar soms moet ik die knop ook 2 seconden inhouden voor die pas wilt aangaan.
Op zich vind ik het wel logisch. Als je de Surface in een tas vervoert en je drukt per ongeluk de knop in met stoten of zo, dan gaat hij niet meteen aan.
Heb de Surface RT 32GB pas sinds eergisteren en hij hangt nu voor het eerst aan de lader. Hij laadde heel snel op maar blijft nu op de 99% hangen. Is dat normaal? En hoort dat lampje in de connector van de oplader uit te gaan als ie volledig opgeladen is?
Gr.
Gr.
Got a lotta living to do.
Weet niet of het al bekend is, maar Rabo Bankieren is nu ook beschikbaar in de Store
Ik ben sinds gisteren ook in het bezit van de Surface RT 32. Uiteraard gebruik gemaakt van de gratis touch cover actie.
Ik ben super tevreden, het enige wat echt opvalt is dat de tekst nogal korrelig overkomt. Met name bij websites maar ook in de standaard mail app mis ik scherpte. Ik heb al met de cleartype instellingen zitten klooien maar zie eigenlijk geen verbetering.
Mis ik een instelling of ben ik verwend geweest met mijn iPad 3 (die door de Surface op alle andere punten wordt verslagen!)
Ik ben super tevreden, het enige wat echt opvalt is dat de tekst nogal korrelig overkomt. Met name bij websites maar ook in de standaard mail app mis ik scherpte. Ik heb al met de cleartype instellingen zitten klooien maar zie eigenlijk geen verbetering.
Mis ik een instelling of ben ik verwend geweest met mijn iPad 3 (die door de Surface op alle andere punten wordt verslagen!)
Naja, als je de iPad 3 heb gezien valt het scherm inderdaad een beetje tegen. Gelukkig wordt dit goed gemaakt met allerlei handige functies.
Verwijderd
Over die 99% zou ik me geen zorgen maken. Elke batterij is anders. Zeker in het begin.Sillycious schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:02:
Heb de Surface RT 32GB pas sinds eergisteren en hij hangt nu voor het eerst aan de lader. Hij laadde heel snel op maar blijft nu op de 99% hangen. Is dat normaal? En hoort dat lampje in de connector van de oplader uit te gaan als ie volledig opgeladen is?
Gr.
Voel eens of de adapter heet/warm is na enkele uren op 99%. Als die dan heet is lijkt er mij iets mis te zijn.
Enkele uren na start van opladen is de adapter bij mij terug koud, het lampje blijft aan ( volgens de handleiding dient dit enkel om te zien of je het contact goed gemaakt hebt met de surface )
Zag m staan, erg mooi.....nu dus weer gaan wachten op de andere bankenTheVMaster schreef op zondag 26 mei 2013 @ 00:34:
Weet niet of het al bekend is, maar Rabo Bankieren is nu ook beschikbaar in de Store
Zag trouwens ook dat er een officiële mlb.tv app (honkbal), maar die staat helaas (nog) niet in onze store, wel in de VS.
We moeten wel wachten op de volgende versie als je ook geld wilt overmaken. Nu heb je alleen nog een kijk-functie.TheVMaster schreef op zondag 26 mei 2013 @ 00:34:
Het begin is er in ieder geval...
Hoe zit het ondertussen met de Skydrive-integratie in Windows RT?WilliamGeluk schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:06:
[...]
Ja, dat kan wel.
Maar waar het om gaat is dat sommige mensen het fijn vinden om een exacte kopie van hun Online Skydrive op hun te hebben waarbij er automatische synchronisatie is. Dus een bestand wat je toevoegt aan je lokale Skydrive map wordt automatisch gesynchroniseerd met je online Skydrive en visa versa.
Dat kan wel op een tablet met de volledige versie van Windows 8 maar (nog) niet met een Windows RT Tablet.
Ik wil een Lenovo Yoga 11 kopen, maar ik werk nu met Skydrive tussen mijn verschillende apparaten. Ik sla mijn bestanden op in de Skydrive-map op elke computer, en deze map synchroniseert automatisch. Werkt dit ook zo bij Windows RT?
Dit werkt inderdaad automatisch. Met de skydrive app kan je het openen en zelf werk ik veel met skydrive in het office pakket.Flying Hawkic schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:19:
[...]
Hoe zit het ondertussen met de Skydrive-integratie in Windows RT?
Ik wil een Lenovo Yoga 11 kopen, maar ik werk nu met Skydrive tussen mijn verschillende apparaten. Ik sla mijn bestanden op in de Skydrive-map op elke computer, en deze map synchroniseert automatisch. Werkt dit ook zo bij Windows RT?
Klopt...maar goed...het begin is er....nu de andere banken nog!Swerfer schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:19:
[...]
We moeten wel wachten op de volgende versie als je ook geld wilt overmaken. Nu heb je alleen nog een kijk-functie.
Het begin is er in ieder geval...
mompelt iets over ingTheVMaster schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:54:
[...]
Klopt...maar goed...het begin is er....nu de andere banken nog!
Ja...maar dat is toch geen bank
Dus er is geen enkel probleem met automatische synchronisatie zoals in het citaat werd aangegeven dat ik eerder aanhaalde? Het bestand is dan ook in de Skydrive-map van een ander Windows 7-computer aangepast?vali schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:50:
[...]
Dit werkt inderdaad automatisch. Met de skydrive app kan je het openen en zelf werk ik veel met skydrive in het office pakket.
Het wordt inderdaad aangepastFlying Hawkic schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:05:
[...]
Dus er is geen enkel probleem met automatische synchronisatie zoals in het citaat werd aangegeven dat ik eerder aanhaalde? Het bestand is dan ook in de Skydrive-map van een ander Windows 7-computer aangepast?
Klopt :p!vali schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:24:
[...]
Het wordt inderdaad aangepast, dat is ook het idee van cloud werken
En nog een vraagje: kent de besturing van Windows RT ook een mouse pointer? Of moet je het touchscreen gebruiken, want Office enkel met een touchscreen bedienen lijkt me lastiger en trager dan gewoon met een muis..
Mijn Surface RT heeft het helaas na ongeveer 6 maanden gebruik begeven 
Morgen maar eens bellen naar Microsoft voor de garantie en misschien valt er iets te regelen als ik de Surface Pro wil kopen ? zullen ze dit doen denken jullie, bijvoorbeeld extra bijbetalen ?
Morgen maar eens bellen naar Microsoft voor de garantie en misschien valt er iets te regelen als ik de Surface Pro wil kopen ? zullen ze dit doen denken jullie, bijvoorbeeld extra bijbetalen ?
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Tussen Windows 8 en RT is grotendeels het verschil dat je alleen apps uit de store kan installeren. Voor de rest is de besturing precies hetzelfde (dus ook de muis pointer),Flying Hawkic schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:30:
[...]
Klopt :p!
En nog een vraagje: kent de besturing van Windows RT ook een mouse pointer? Of moet je het touchscreen gebruiken, want Office enkel met een touchscreen bedienen lijkt me lastiger en trager dan gewoon met een muis..
Garantie bij Microsoft is erg goed vind ik zelf. Lijkt mij dat dit gewoon een fabrieksfout is.danplo schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:42:
Mijn Surface RT heeft het helaas na ongeveer 6 maanden gebruik begeven
[afbeelding]
edit:
Had net zo goed dit bericht bij de andere kunnen toevoegen
[ Voor 7% gewijzigd door vali op 27-05-2013 20:46 ]
Ja de garantie is zeker altijd goed bij Microsoft, daar ben ik ook op zeker niet bang voorvali schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:44:
[...]
Garantie bij Microsoft is erg goed vind ik zelf. Lijkt mij dat dit gewoon een fabrieksfout is.
edit:
Had net zo goed dit bericht bij de andere kunnen toevoegenMisschien kan een admin dit doen
Nu hopen dat ik toch stiekem een deal met ze kan sluiten, daar hoop ik eigenlijk op.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Thx!vali schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:43:
[...]
Tussen Windows 8 en RT is grotendeels het verschil dat je alleen apps uit de store kan installeren. Voor de rest is de besturing precies hetzelfde (dus ook de muis pointer),
Zeg gewoon dat je hem een vanmorgen aandeed en opeens het scherm rare groenen beelden vertoond. Kan ook zijn dat er een draadje los zit namelijk.danplo schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:52:
[...]
Ja de garantie is zeker altijd goed bij Microsoft, daar ben ik ook op zeker niet bang voor![]()
Nu hopen dat ik toch stiekem een deal met ze kan sluiten, daar hoop ik eigenlijk op.
Helaas bestaat er nog geen map synchronisatie voor rt. Dit geld niet alleen voor skydrive maar ook voor google en dropboxFlying Hawkic schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:05:
[...]
Dus er is geen enkel probleem met automatische synchronisatie zoals in het citaat werd aangegeven dat ik eerder aanhaalde? Het bestand is dan ook in de Skydrive-map van een ander Windows 7-computer aangepast?
Afhankelijk als je een muis gebruikt of de touch cover of een externe muis gebruikt, als jij deze detecteren dan word de mouse pointer zichtbaar.Flying Hawkic schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:30:
[...]
Klopt :p!
Dus er is toch geen synchronisatie met Skydrive?? Iedereen zegt iets anders.. Wat is dan het verschil met hoe Skydrive op Windows 7 werkt?
Er is een app die ik gebruikte die werkt met een offline map. genaamd "Sync for SkyDrive " "Het is niet de meest gebruiksvriendelijke app, maar hij werkt wel.Martiveen schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 00:29:
[...]
Helaas bestaat er nog geen map synchronisatie voor rt. Dit geld niet alleen voor skydrive maar ook voor google en dropbox
[...]
Afhankelijk als je een muis gebruikt of de touch cover of een externe muis gebruikt, als jij deze detecteren dan word de mouse pointer zichtbaar.
Als ik het geluid op niveau 2 of 4 zet en ga typen, dan slaat het systeem soms toetsaanslagen qua geluid over. Dus een tijdje hoor je wel de toetstikjes en dan weer een tijdje niet. Op een hoger niveau (8 bijv. of 10) hoor ik wel bij elke toetsaanslag een tikje.
Tevens bij youtube heb ik een soortgelijk probleem, soms lijkt het geluid dan even uit te vallen als het geluid zacht staat.
Herkent iemand dit probleem?
Tevens bij youtube heb ik een soortgelijk probleem, soms lijkt het geluid dan even uit te vallen als het geluid zacht staat.
Herkent iemand dit probleem?
Verwijderd
Hier hetzelfde. Blij te horen dat ik niet alleen ben, ik begon al aan mijn eigen te twijfelen.b32 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:43:
Als ik het geluid op niveau 2 of 4 zet en ga typen, dan slaat het systeem soms toetsaanslagen qua geluid over.........
Eerste wat ik deed was het geluid uitzetten van het touchscreentoetsenbord. Kan niet oordelen of het soms niet werkt..Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:20:
[...]
Hier hetzelfde. Blij te horen dat ik niet alleen ben, ik begon al aan mijn eigen te twijfelen.
Deze is al aangekonidgd, heb ook al ergens een video voorbij zien komen waarin de alpha (of was 't beta?) versie gepreviewd wordt aan klanten van ING. Ging om de app voor wp8 en w8/RT
De grote vraag is: is het iets wat iedereen heeft of moet onze surface worden vervangen? Zijn er mensen die hier NIET tegen aan lopen?Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:20:
[...]
Hier hetzelfde. Blij te horen dat ik niet alleen ben, ik begon al aan mijn eigen te twijfelen.
Overigens vind ik de audio-bevestiging van toetsaanslagen heerlijk voor blind typen!
Er is geen lokale synchronisatie met SkyDrive, maar Office documenten die je hebt geopend blijven wel lokaal gecached staan. Daarbij kun je, zolang je internet hebt, wel overal bij...maar ik denk dat je deze vraag stelde omdat je er ook bij wilt kunnen op plekken waar je GEEN internet hebt?Flying Hawkic schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:42:
Dus er is toch geen synchronisatie met Skydrive?? Iedereen zegt iets anders.. Wat is dan het verschil met hoe Skydrive op Windows 7 werkt?
De Skydrive integratie werkt perfect maar je hebt dus wel altijd internet nodig om te kunnen benaderen (al worden de laatste geopende Office documenten wel 14 dagen gecached). In principe kun je vanuit elke app Skydrive gewoon aanspreken.Flying Hawkic schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:42:
Echte synchronisatie zoals op Windows 7/8 met bijbehorende offline map Skydriveis er (helaas) nog steeds niet... Ik vermoed ivm space issues op de Surface (als je 20GB op je Skydrive hebt staan past dat gewoonweg niet op de 32GB Surface) Ik heb hier MS al een paar keer op aangesproken via Twitter maar kreeg daar weinig response. Voor mij letterlijk het enige dat echt nog beter kan qua Office gebruik. (loop nu op school rond met mijn Huawei)
[ Voor 16% gewijzigd door Tomba op 28-05-2013 11:06 ]
Het is wel degelijk mogelijk. Ik had met de app die paar posten hiervoor aanhaalde, op mijn sd kaartje heel mijn skydrive offline opgeslagen. Bij internet toegang werd deze vergeleken met skydrive en of er veranderingen zijn. Hierna worden de veranderen naar beide kanten toe bijgewerkt.Tomba schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:04:
[...]
De Skydrive integratie werkt perfect maar je hebt dus wel altijd internet nodig om te kunnen benaderen (al worden de laatste geopende Office documenten wel 14 dagen gecached). In principe kun je vanuit elke app Skydrive gewoon aanspreken.
Echte synchronisatie zoals op Windows 7/8 met bijbehorende offline map Skydriveis er (helaas) nog steeds niet... Ik vermoed ivm space issues op de Surface (als je 20GB op je Skydrive hebt staan past dat gewoonweg niet op de 32GB Surface) Ik heb hier MS al een paar keer op aangesproken via Twitter maar kreeg daar weinig response. Voor mij letterlijk het enige dat echt nog beter kan qua Office gebruik. (loop nu op school rond met mijn Huawei)
Ik wist dat hij eraan zat te komen, was meer een sarcastische opmerking over hoelang ze erover doen. Krijg beetje het idee dat ze het hetzelfde aanpakken als whatsapp met 3.0 update doet..Timmiee schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:44:
[...]
Deze is al aangekonidgd, heb ook al ergens een video voorbij zien komen waarin de alpha (of was 't beta?) versie gepreviewd wordt aan klanten van ING. Ging om de app voor wp8 en w8/RT
[ Voor 16% gewijzigd door vali op 28-05-2013 11:33 ]
Bedoel je deze?vali schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:30:
[...]
Het is wel degelijk mogelijk. Ik had met de app die paar posten hiervoor aanhaalde, op mijn sd kaartje heel mijn skydrive offline opgeslagen. Bij internet toegang werd deze vergeleken met skydrive en of er veranderingen zijn. Hierna worden de veranderen naar beide kanten toe bijgewerkt.
[...]
(Voelt toch een beetje 'eng' om hier een 3th party app voor te gebruiken, want 1 verkeerde sync....)
Werkt deze app ook automatisch? Dus als je weer internet toegang heeft dat hij gelijk z'n ding gaat doen? Of moet je het proces handmatig opstarten?Tomba schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:42:
[...]
Bedoel je deze?
(Voelt toch een beetje 'eng' om hier een 3th party app voor te gebruiken, want 1 verkeerde sync....)
Nog 3 weken geduld...dan komt Windows 8.1....en als ik de geruchten mag geloven is dit probleem dan verleden tijdTomba schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:42:
[...]
Bedoel je deze?
Is het al definitief dat 8.1 dan komt? Ik ben wel benieuwd naar de complete featurelist voor de RT changes!TheVMaster schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:59:
[...]
Nog 3 weken geduld...dan komt Windows 8.1....en als ik de geruchten mag geloven is dit probleem dan verleden tijdBen toch beetje huiverig voor 3th party apps die m'n hele document library gaan syncen
Hoe bedoel je dan komt Windows 8.1? Die komt pas in Q4 toch? (en een preview in juni, maar goed die komt vast niet naar onze Surface RT)TheVMaster schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:59:
[...]
Nog 3 weken geduld...dan komt Windows 8.1....en als ik de geruchten mag geloven is dit probleem dan verleden tijdBen toch beetje huiverig voor 3th party apps die m'n hele document library gaan syncen
Ehh.....inderdaad dat die preview naar de RT komt is helemaal niet zekerTomba schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:17:
[...]
Hoe bedoel je dan komt Windows 8.1? Die komt pas in Q4 toch? (en een preview in juni, maar goed die komt vast niet naar onze Surface RT)
Volgens mij wel hoor:TheVMaster schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:43:
[...]
Ehh.....inderdaad dat die preview naar de RT komt is helemaal niet zekerik hoop het wel btw...of bootable ISO...
BronWe have much more to share about Windows 8.1 in the coming weeks. We will also be making a public preview of Windows 8.1 available starting on June 26, timed with the Build developer conference in San Francisco. The preview will be available for Windows 8 and Windows RT.
Is een bug die bekend is, schijnt bij de volgende update te worden opgelost. Je kan het tijdelijk fixen door de sound drivers te verwijderen.b32 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:05:
[...]
De grote vraag is: is het iets wat iedereen heeft of moet onze surface worden vervangen? Zijn er mensen die hier NIET tegen aan lopen?
Overigens vind ik de audio-bevestiging van toetsaanslagen heerlijk voor blind typen!
Ik weet niet juist wat je bedoelt, maar ik zal uitleggen waarvoor ik het eigenlijk nodig hebTheVMaster schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:25:
[...]
Er is geen lokale synchronisatie met SkyDrive, maar Office documenten die je hebt geopend blijven wel lokaal gecached staan. Daarbij kun je, zolang je internet hebt, wel overal bij...maar ik denk dat je deze vraag stelde omdat je er ook bij wilt kunnen op plekken waar je GEEN internet hebt?
Nu heb ik twee laptops met Windows 7, één kleintje voor mee te nemen naar de les en een grote voor thuis. Mijn bestanden die ik nodig heb in de les haal ik gewoon van de lokale skydrive-map af. Op beide plaatsen heb ik internet. Ik wil gewoon een bestand waar ik in de les aan heb gewerkt, in mijn Skydrive opslaan, en daar thuis gewoon aan kunnen verder werken en ik vroeg mij af of dat mogelijk is met Windows 8 RT. Begrijp je wat ik bedoel?
Het komt erop neer dat ik een Lenovo Yoga 11 wil kopen, met Windows 8 RT, vanwege de lange batterijduur, maar ik wil dan wel met Skydrive mijn bestanden kunnen syncen.
[ Voor 8% gewijzigd door Flying Hawkic op 29-05-2013 16:05 ]
Verwijderd
Ja, dit kan. Je zegt zelf dat je op beide plaatsen internet hebt, dus geen probleem.Flying Hawkic schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:03:
....Op beide plaatsen heb ik internet. Ik wil gewoon een bestand waar ik in de les aan heb gewerkt, in mijn Skydrive opslaan, en daar thuis gewoon aan kunnen verder werken en ik vroeg mij af of dat mogelijk is met Windows 8 RT. .....
Je kan het bestand openen vanaf de skydrive en terug saven naar de skydrive zonder probleem.
Ter verduidelijking:
- normale windows : alles van je skydrive staat ook lokaal op je laptop. Kom je op een plaats zonder internet dan werk je enkel op de lokale versie van het bestand. Kom je terug op een plaats met internet zal de skydrive software terug automatisch synchroniseren.
- surface rt: geen lokale versie van de bestanden uit je skydrive. Dus als je geen internet hebt kom je niet aan je bestand, als je wel internet hebt geen probleem natuurlijk.
(je kan natuurlijk altijd zelf de bestanden kopieren naar je surface, of usb stick meenemen voor het geval dat je op een plaats komt zonder internet)
Verwijderd
Iemand ervaring met het omruilen van een cover bij de Mediamarkt binnen de 14-dagen na aankoop ? (vorige week een surface rt gekocht met touch cover met aktie touch/type cover gratis)
De touch cover is gebruikt, dus de verpakking is open.
Kan ik die nog omruilen in een typecover zonder een defect te veinzen ?
Je kan zonder reden bij de Mediamarkt/Saturn retouren, ze willen het natuurlijk liever niet maar staat in hun reglement volgens mij.Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:38:
Iemand ervaring met het omruilen van een cover bij de Mediamarkt binnen de 14-dagen na aankoop ? (vorige week een surface rt gekocht met touch cover met aktie touch/type cover gratis)
Dankjewel voor je antwoord! Dat verduidelijkt de situatie.Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:18:
[...]
Ja, dit kan. Je zegt zelf dat je op beide plaatsen internet hebt, dus geen probleem.
Je kan het bestand openen vanaf de skydrive en terug saven naar de skydrive zonder probleem.
Ter verduidelijking:
- normale windows : alles van je skydrive staat ook lokaal op je laptop. Kom je op een plaats zonder internet dan werk je enkel op de lokale versie van het bestand. Kom je terug op een plaats met internet zal de skydrive software terug automatisch synchroniseren.
- surface rt: geen lokale versie van de bestanden uit je skydrive. Dus als je geen internet hebt kom je niet aan je bestand, als je wel internet hebt geen probleem natuurlijk.
(je kan natuurlijk altijd zelf de bestanden kopieren naar je surface, of usb stick meenemen voor het geval dat je op een plaats komt zonder internet)
hey,
Ik heb vanmorgen mijn Microsoft surface 32G win8/RT ontvangen en ben er al de hele dag mee aan het prutsen.
nu ben ik zelf niet mega goed met pc/laptop/tablet (heb er niet veel verstand van)
maar verder kan ik me goed redden met dit fijne apparaat.
voor iemand die hem gewoon als laptop gebruikt is het een ideaal ding.
nu wil ik zelf via internet nog wel eens een voetbalwedstrijd kijken en daar lijkt deze tablet uitermate geschikt voor maar de website waar ik dit kijk spelen af met adobe flash player.
en deze krijg ik hier niet op geinstalleerd.
ik heb zelf al rondgekeken op internet en forum maar krijg het niet voor mekaar.
Misschien dat iemand hier mij zou kunnen helpen?
zou fijn zijn.
Ik heb vanmorgen mijn Microsoft surface 32G win8/RT ontvangen en ben er al de hele dag mee aan het prutsen.
nu ben ik zelf niet mega goed met pc/laptop/tablet (heb er niet veel verstand van)
nu wil ik zelf via internet nog wel eens een voetbalwedstrijd kijken en daar lijkt deze tablet uitermate geschikt voor maar de website waar ik dit kijk spelen af met adobe flash player.
ik heb zelf al rondgekeken op internet en forum maar krijg het niet voor mekaar.
zou fijn zijn.
Heb je de software updates uitgevoerd? Flash werkt namelijk wel gewoon op de RT, alleen had microsoft hierbij een lijst gemaakt van websites die geauthoriseerd waren om flash af te spelen (zogenaamde 'white list'). Dit werkte echter niet en microsoft heeft nu alle websites toestemming gegeven om flash af te spelen, met uitzondering van websites die op de zogenaamde 'black list' staan. Tenzij jouw website op de zwarte lijst staat zou die gewoon moeten werken als je alle updates hebt uitgevoerd (zie windows update). Welke site is het trouwens?joepmeloene schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:37:
hey,
zou fijn zijn.
Verwijderd
sinds vandaag trotse bezitter van een PRO model maar er is nog iets waar ik niet aan uit geraak.
ik heb er de touchcover bijgekocht. het mousepad daarop werkt perfect maar ik kan er niet mee scrollen. Als ik dit wil doen moet ik het via het aanraakscherm doen weet iemand hoe ik kan instellen om te scrollen met de touchcover? ik zie het ook nergens staan in de instellingen van de muis ofzo. alvast bedankt !
ik heb er de touchcover bijgekocht. het mousepad daarop werkt perfect maar ik kan er niet mee scrollen. Als ik dit wil doen moet ik het via het aanraakscherm doen weet iemand hoe ik kan instellen om te scrollen met de touchcover? ik zie het ook nergens staan in de instellingen van de muis ofzo. alvast bedankt !
Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.