Verwijderd

laat maar heb het al gevonden om te scrollen moet je 2 vingers gebruiken op de touchcover
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 03:19:
sinds vandaag trotse bezitter van een PRO model maar er is nog iets waar ik niet aan uit geraak.
ik heb er de touchcover bijgekocht. het mousepad daarop werkt perfect maar ik kan er niet mee scrollen. Als ik dit wil doen moet ik het via het aanraakscherm doen weet iemand hoe ik kan instellen om te scrollen met de touchcover? ik zie het ook nergens staan in de instellingen van de muis ofzo. alvast bedankt !

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12 13:13
b32 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:43:
Als ik het geluid op niveau 2 of 4 zet en ga typen, dan slaat het systeem soms toetsaanslagen qua geluid over. Dus een tijdje hoor je wel de toetstikjes en dan weer een tijdje niet. Op een hoger niveau (8 bijv. of 10) hoor ik wel bij elke toetsaanslag een tikje.
Tevens bij youtube heb ik een soortgelijk probleem, soms lijkt het geluid dan even uit te vallen als het geluid zacht staat.

Herkent iemand dit probleem?
Ik heb dit probleem sinds de laatste update die ik heb geinstalleerd. Ik weet niet meer precies wanneer dit was, maar ik denk ongeveer 2 weken geleden (misschien iets langer). Wat mij opvalt is dat bij een laag ingesteld volume het geluid (ook in films) soms heel kort wegvalt. Als je het volume harder zet is dit niet het geval meer. Als je een hoofdtelefoon gebruikt heb ik hier geen last van (in het vliegtuig gemerkt).

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
En plotseling gaat mijn surface niet meer aan :S
Is er een reset knop of iets dergelijks?

EDIT: Na een halve hartaanval gaat ie weer aan. Ik had het toetsenbord los gemaakt en de oplaad punt verwijderd. Daarna het oplaad punt weer terug gezet en hij ging weer aan.

[ Voor 49% gewijzigd door Markie577 op 31-05-2013 10:08 ]

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12 16:51
Is er binnen IE of ergens anders in Windows RT ergens in te stellen dat IE standaard de desktop versie van een website moet openen, ipv de mobiele site?
Soms krijg ik de mobiele versie van een website te zien, maar dit gebeurd niet altijd (zoals dat op mijn Windows Phone wel altijd gebeurd). Op een beetje website kun je dan altijd nog weer omschakelen naar de desktop weergave, maar helaas heeft niet elke site dat.
Van mij mag de blue update snel komen! Eindelijk wat meer info over skydrive

http://microsoft-news.com/more-windows-8-1-information/

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-11 11:40
Hier nog meer info over windows 8.1: http://winsupersite.com/w...des-first-look-windows-81

Skydrive integratie wordt uitgebreid!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:56
St00mwals schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:50:
Is er binnen IE of ergens anders in Windows RT ergens in te stellen dat IE standaard de desktop versie van een website moet openen, ipv de mobiele site?
Soms krijg ik de mobiele versie van een website te zien, maar dit gebeurd niet altijd (zoals dat op mijn Windows Phone wel altijd gebeurd). Op een beetje website kun je dan altijd nog weer omschakelen naar de desktop weergave, maar helaas heeft niet elke site dat.
Start de desktop versie van IE op > Extra (Alt + x) > Internetopties > Programma's > Selecteer "Altijd in Internet Explorer op het bureaublad" en plaats indien gewenst een vinkje bij "Internet Explorer-tegels openen op het bureaublad".

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-12 12:32
Nadat de connector van mijn type-toetsenbord open en bloot was komen te liggen, heb ik zo'n service aanvraag gedaan. Kreeg een UPS label.
Ik dacht, dat zal ik wel ergens in de buurt kunnen afgeven, nu blijken er maar een paar van die afgeefpunten in heel Nederland te zijn.

Niet echt handig dus :(

Verwijderd

D-TECH schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:22:
Nadat de connector van mijn type-toetsenbord open en bloot was komen te liggen, heb ik zo'n service aanvraag gedaan. Kreeg een UPS label.
Ik dacht, dat zal ik wel ergens in de buurt kunnen afgeven, nu blijken er maar een paar van die afgeefpunten in heel Nederland te zijn.

Komen ze ook gratis bij ne thuis ophalen, gewoon ups bellen

• joepmeloene
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-11-2021
nilamo schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 00:08:
[...]

Heb je de software updates uitgevoerd? Flash werkt namelijk wel gewoon op de RT, alleen had microsoft hierbij een lijst gemaakt van websites die geauthoriseerd waren om flash af te spelen (zogenaamde 'white list'). Dit werkte echter niet en microsoft heeft nu alle websites toestemming gegeven om flash af te spelen, met uitzondering van websites die op de zogenaamde 'black list' staan. Tenzij jouw website op de zwarte lijst staat zou die gewoon moeten werken als je alle updates hebt uitgevoerd (zie windows update). Welke site is het trouwens?
Hey Nilamo
Ik heb zojuist handmatig de updates uitgevoerd en de website van studiemeter.nl werkt.. (had ikadobe voof nodig)
de website waar ik voetbal kijk had zonet geen wedstrijden die via adobe lopen.
zal dit weekend nog eens kijken. mocht het niet werken dan zal ik het hier weer doorgeven.
Thnx alvast voor het helpen.

[ Voor 25% gewijzigd door joepmeloene op 31-05-2013 23:46 ]

Verwijderd

Ik probeer mijn surface via een mini hdmi/hdmi en een kabel aan de televisie te koppelen.

Helaas herkent mijn samsung televisie hem niet.

Heeft iemand ervaring? Wie weet een oplossing

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
D-TECH schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:22:

Had ik ook. Gewoon label afdrukken en afhaal aanvragen via website van UPS. Dag nadien staan ze op de stoep.

Paar dagen later nieuwe touchcover in huis. Topservice! Helaas had nieuwe een verkeerde toetsenbordindeling... Ben nu al meer dan een week bezig om die terug om te wisselen, dat gaat iets minder vlot 😡

Hier trouwens ook geluidsprobleem. Lijkt me idd een software of driver issue aangezien dit eerder perfect werkte.

• St00mwals
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:49:
Ik probeer mijn surface via een mini hdmi/hdmi en een kabel aan de televisie te koppelen.

Hier heb ik hetzelfde. Heb zo'n chineese converter HDMI/micro HDMI, dacht dat het daar aan zou liggen.

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-12 10:41
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:49:

Ik had met de Pro hetzelfde met de mini Displayport -> HDMI. Pas toen ik een andere HDMI kabel naar mijn tv gebruikte deed hij het zonder problemen. Het lag dus niet aan de connector, of aan de software, maar aan de HDMI kabel zelf.

Heb je een andere HDMI kabel om te testen?
St00mwals schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:49:
[...]

Hier heb ik hetzelfde. Heb zo'n chineese converter HDMI/micro HDMI, dacht dat het daar aan zou liggen.
Dit is de reden waarom ik mijn verloop kabel van micro hdmi naar vga original heb gekocht. Vond 15 euro (via ebay) net iets teveel om de gok te wagen. Die van Microsoft werkt echt perfect naar een smartphone en/of tv. Vorige week nog presentatie mee gehouden op school :+

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 02-06-2013 14:18 ]

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:43
Vandaag merkte ik op dat de viltlaag bij de connector los begon te laten. Meteen even de livechat in, maar jammergenoeg kon er niet geruild worden voor een Typecover+Bijbetaling.
Nu moet ik mijn Touchcover dus een paar dagen missen :(

Verwijderd

triesvan schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:28:
Vandaag merkte ik op dat de viltlaag bij de connector los begon te laten. Meteen even de livechat in, maar jammergenoeg kon er niet geruild worden voor een Typecover+Bijbetaling.
Nu moet ik mijn Touchcover dus een paar dagen missen :(
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb het proberen goed te steken maar het lijkt er dus op dat ik hem ook zal moeten opsturen.

Verwijderd

Ik heb nu een type-cover, alles tikt nu stukken beter. ( Eerst de touch gehad ).
Enigste minpunt is dat die type alleen in het zwart te krijgen is, maar daar kan ik mee leven.

• joepmeloene
hebben jullie er ook last van dat dropbox niet meer kan inloggen?
hij geeft steeds aan dat er niet ingelogd kan worden.

ook zit ik momenteel met de vraag over horizon tv kijken op de surface.
Weet iemand daar iets van ?

de website https://www.horizon.tv/nl_nl/tv-kijken.html geeft aan dat er een video optimizer nodig is en die kan ik niet downloaden op de surface.
iemand een idee?

[ Voor 53% gewijzigd door joepmeloene op 03-06-2013 21:06 ]

• St00mwals
joepmeloene schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:50:
hebben jullie er ook last van dat dropbox niet meer kan inloggen?
hij geeft steeds aan dat er niet ingelogd kan worden.

ook zit ik momenteel met de vraag over horizon tv kijken op de surface.
Weet iemand daar iets van ?

de website https://www.horizon.tv/nl_nl/tv-kijken.html geeft aan dat er een video optimizer nodig is en die kan ik niet downloaden op de surface.
iemand een idee?
Waarom gebruik je nog dropbox? Skydrive is geïntegreerd in Windows RT!
Je kunt geen apps installeren buiten de store om, UPC zal een app moeten maken voor Windows RT :+

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 04-06-2013 07:59 ]

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
St00mwals schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 07:32:
[...]

Waarom gebruik je nog dropbox? Skydrive is geïntegreerd in Windows RT!
Je kunt geen apps installeren buiten de store om, UPC zal een app moeten maken voor Windows RT :+
Sommige mensen hebben natuurlijk ook nog collega's/medestudenten die niet allemaal een windows machine gebruiken en niet persé een microsoft account hebben of willen voor skydrive.

@joepmeloene, ja had er gisteren ook last van. Vandaag nog niet gekeken.

• AnjavH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12-2022
Ik had er gisteren ook last van. Ik heb toen maar gewoon via de website ingelogd, dat werkte prima.

@st00mwals: ook ik had geen vrije keuze voor Dropbox maar moest met mijn prof mee.

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-12 15:15
AnjavH schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:29:
Ik had er gisteren ook last van. Ik heb toen maar gewoon via de website ingelogd, dat werkte prima.

@st00mwals: ook ik had geen vrije keuze voor Dropbox maar moest met mijn prof mee.
Markie577 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:44:
[...]

Sommige mensen hebben natuurlijk ook nog collega's/medestudenten die niet allemaal een windows machine gebruiken en niet persé een microsoft account hebben of willen voor skydrive.

@joepmeloene, ja had er gisteren ook last van. Vandaag nog niet gekeken.
ten eerste: je hebt ALTIJD een vrije keuze, het is hier niet syrie of irak ofzoiets.

Voorts: je hoeft geen MS account te hebben om skydrive bestanden te kunnen openen, dus kunnen anderen jouw bestanden gewoon zien zonder in te hoeven loggen met een MS account. Je kunt namelijk bij het delen aangeven of mensen in moeten loggen of niet ;)

Daarbij kun je van je gmail, werkmail, @home, @ziggo of wat dan ook gewoon een MS account maken, je hoeft dan geen nieuwe mail dus mocht dat een punt zijn.

Al met al zie ik geen reden om niet te skydriven als Surface RT bezitter. Je hebt zelf sowieso al een MS account vanwege je surface, mensen zonder MS account kunnen ook bestanden inzien en het werkt voor jezelf gewoon veel fijner. :>

Verwijderd

Komen sebiet mijn TouchCover ophalen, ben hem toch 3-5 werkdagen kwijt 😢 hoop hem vrijdag terug te hebben 😏 Ook bij mij kwam de verbinding wat los. Ik hoop dat ik nu een touchcover met het belgisch toetsenbord krijg voorheen was dit het frans, beetje verschillend

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:51

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Heel erg nice, er komt een Halo spel naar de Surface RT :D
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kx-MZVSajRs]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:40

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Worsteneter schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:42:
[...]

[...]

ten eerste: je hebt ALTIJD een vrije keuze, het is hier niet syrie of irak ofzoiets.

Voorts: je hoeft geen MS account te hebben om skydrive bestanden te kunnen openen, dus kunnen anderen jouw bestanden gewoon zien zonder in te hoeven loggen met een MS account. Je kunt namelijk bij het delen aangeven of mensen in moeten loggen of niet ;)

Daarbij kun je van je gmail, werkmail, @home, @ziggo of wat dan ook gewoon een MS account maken, je hoeft dan geen nieuwe mail dus mocht dat een punt zijn.

Al met al zie ik geen reden om niet te skydriven als Surface RT bezitter. Je hebt zelf sowieso al een MS account vanwege je surface, mensen zonder MS account kunnen ook bestanden inzien en het werkt voor jezelf gewoon veel fijner. :>
Ik heb zowel Dropbox als Skydrive en gebruik ze allebei naar tevredenheid. Alleen heb ik op Dropbox 2x zoveel ruimte, dat kan ook bij anderen zo zijn en een reden om Dropbox te gebruiken?

Ik ben trouwens sinds vanavond ook de trotse eigenaar van een Surface, ben nog druk met Windows Update, de accu opladen etc.

Maar mooi apparaat hoor, is geloof ik precies wat ik zocht :9

Specs

• Worsteneter
bvk schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:41:
[...]

Ik heb zowel Dropbox als Skydrive en gebruik ze allebei naar tevredenheid. Alleen heb ik op Dropbox 2x zoveel ruimte, dat kan ook bij anderen zo zijn en een reden om Dropbox te gebruiken?

Ik ben trouwens sinds vanavond ook de trotse eigenaar van een Surface, ben nog druk met Windows Update, de accu opladen etc.

Maar mooi apparaat hoor, is geloof ik precies wat ik zocht :9
Nice!

Ja ok, dat is die nieuwe lichting he? ik heb nog 25GB op skydrive :P maar goed, wat extra ruimte is wel nice maar die standaard 7gb krijg ik zelf niet vol eigenlijk!

• bvk

bvk

Worsteneter schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:04:
[...]

Nice!

Ja ok, dat is die nieuwe lichting he? ik heb nog 25GB op skydrive :P maar goed, wat extra ruimte is wel nice maar die standaard 7gb krijg ik zelf niet vol eigenlijk!
Tja, de hoeveelheid ruimte in GB is natuurlijk niet zo relevant in dit geval. Ik heb ook 25 GB op Skydrive, maar 53 GB op Dropbox ;) Het gaat er meer om dat je twee keer zoveel ruimte kan hebben en sommigen maken dat wél vol.

Windows Update is wel klaar nu, accu is bijna vol en ondertussen ben ik natuurlijk lekker aan het spelen ermee. Inderdaad nice :)

Specs

• joepmeloene
Ik gebruik zelf dropbox omdat ik alle telefoons/camera gekoppeld heb aan dropbox.
Alle foto's die ik maak slaat hij meteen op in dropbox en heb ze dan op alle pc's/laptops staan.
Dit is voor mij de voornaamste reden.
En dropbox staat gewoon in documenten en hoef nergens in te loggen en of te uploaden. Alleen even slepen en klaar.

Maar het is ook maar net wat je zelf het fijnste vind.
Ik denk zelf dat het beide goed werkt. Dus ieder zijn ding.

• Worsteneter
joepmeloene schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:51:
Ik gebruik zelf dropbox omdat ik alle telefoons/camera gekoppeld heb aan dropbox.
Alle foto's die ik maak slaat hij meteen op in dropbox en heb ze dan op alle pc's/laptops staan.
Dit is voor mij de voornaamste reden.
En dropbox staat gewoon in documenten en hoef nergens in te loggen en of te uploaden. Alleen even slepen en klaar.

Maar het is ook maar net wat je zelf het fijnste vind.
Ik denk zelf dat het beide goed werkt. Dus ieder zijn ding.
Ja precies. Office 2013 slaat automatisch in skydrive op, windows phone upload foto's automatisch naar skydrive. Skydrive zit in je mappenstructuur (net als dropbox) en in winRT. Maar daarbij zit onder datzelfde skydrive account ook mijn mail, agenda, contacten etc. en heb je ook functionaliteiten als office webaps, gezamenlijk in documenten werken, documenten delen etc.

Het is voor mij zegmaar dropbox, iCloud, google docs, office, externe hardeschijf in een. En dat alles op alle computers mobiel, tablet en gewoon de cloud. + MS musicpass, xbox account. Alles onder 1 dak

En gewoon inloggen met mijn ms account, verder niet. Genieten.

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:48:
Komen sebiet mijn TouchCover ophalen, ben hem toch 3-5 werkdagen kwijt 😢 hoop hem vrijdag terug te hebben 😏 Ook bij mij kwam de verbinding wat los. Ik hoop dat ik nu een touchcover met het belgisch toetsenbord krijg voorheen was dit het frans, beetje verschillend
Ik hoop het voor je. Hier is het nog steeds windstil na het aanvragen van een nieuwe retour wegens een foutieve wissel (Belgisch naar Frans) :|

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-12 15:54

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Worsteneter schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:55:
[...]

Ja precies. Office 2013 slaat automatisch in skydrive op, windows phone upload foto's automatisch naar skydrive. Skydrive zit in je mappenstructuur (net als dropbox) en in winRT. Maar daarbij zit onder datzelfde skydrive account ook mijn mail, agenda, contacten etc. en heb je ook functionaliteiten als office webaps, gezamenlijk in documenten werken, documenten delen etc.

Het is voor mij zegmaar dropbox, iCloud, google docs, office, externe hardeschijf in een. En dat alles op alle computers mobiel, tablet en gewoon de cloud. + MS musicpass, xbox account. Alles onder 1 dak

En gewoon inloggen met mijn ms account, verder niet. Genieten.
Hier ook :) Grote voordeel van skydrive vind ik toch wel de office web apps. Ik wordt namelijk gedetacheerd bij klanten en als ik 's morgens binnen kom, dan werk ik eerst mn urensheet bij in Excel webapp.

Verder heb ik gewoon alles bij MS onder gebracht.

MS account met eigen domein naam (achternaam.it) blijf een it-er hè ;). Daaraan gekoppeld een Office 365/Exchange Online abonnement met 2x 25GB mailboxen voor 8 euro per maand.
Een Windows 8 laptop van het werk met Office 365 sharepoint, email etc. Het E3 abo.
2x Surface RT voor mijzelf en vriendin/zoon
Een Lumia 800 met Windows Phone 7.8 voor mijn vriendin (staat op de nominatie om vervangen te worden voor een WP8 toestel)
Een Windows Phone 8 toestel (Lumia 920 voor mezelf)
25Gb skydrive voor mezelf.
25Gb skydrive voor mn vriendin
7Gb skydrive voor mn zoon
3x skype accounts.
Xbox live music pass voor op mn laptop, surface rt en telefoon
Xbox 360 (nieuw model)
Xbox live om online te kunnen gamen.

:)

Met Google wil ik eigenlijk helemaal niks meer te maken hebben. Het enige waar ik nog op zit te wachten is een goede implementatie van Bing Video's voor consumenten zodat ik ook bij youtube weg kan. Gebruik nu Vimeo, maar die heeft zo zijn beperkingen. Verder doe ik al mn zoekacties op internet natuurlijk met Bing.

[ Voor 8% gewijzigd door MRE-Inc op 05-06-2013 06:53 ]

XBL: MRE Inc

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Voor diegene die zaten te wachten op Outlook voor hun Surface RT heb ik goed nieuws: http://www.theverge.com/2...-rt-8-1-update-outlook-rt

• Worsteneter
Magnetic_Man schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:23:
Voor diegene die zaten te wachten op Outlook voor hun Surface RT heb ik goed nieuws: http://www.theverge.com/2...-rt-8-1-update-outlook-rt
Ik zag het vanmorgen, goed nieuws! Maar wacht eigenlijk meer op een outlook metro-app. Dit is weer in de desktop.

Daarbij bundelt MS bij kleine formfactors (7 en 8 inch) nu ook office bij win8, gratis!

MS brengt echt wel zijn A game, ze zijn écht niet lullig aan het aanmodderen maar dit is gewoon volle aanval. prachtig m te zien! :D

• ruudonline
Erg tevreden over de surface rt, maar ik vind wel dat hij snel oververhit raakt als je er mee in de zon zit. Al vrij snel neemt de helderheid van het scherm af. Op een gegeven moment is het scherm niet meer prettig om te lezen. Daarna stopt de rt er helemaal mee. Toch een nadeel van de mooie zwarte behuizing.

• bvk

bvk

Magnetic_Man schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:23:
Staat ondertussen ook op de FrontPage, maar goed nieuws inderdaad. Zat me al af te vragen hoe ik er nou Outlook op moest krijgen.

Ik heb wel een Technet abonnement, dus onder andere Office 2013 Pro, maar hoe ik dat de tablet duidelijk moet maken kon ik niet vinden..

Ook mis ik nog zaken zoals Teamspeak en Steam. Ik snap wel dat ze Skype en hun eigen gameplatform willen promoten, maar op de desktop kan het ook. Hoop dat dit soort apps nog komen!

Specs

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Ik heb gezien dat er nu een actie is icm een gratis cover bij een surface RT. Met de huidige actie bij MediaMarkt wordt het nog eens extra goedkoop natuurlijk, maar doen zij eigenlijk wel mee met de actie? Hebben ze ook de typecover of alleen de touchcover?

[ Voor 3% gewijzigd door Mastasidaz op 05-06-2013 15:45 ]

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Dat komt vast gewoon met Windows Update mee. Net als destijds de update van de Office RT Pre-release naar de final.

Edit: reactie op bvk

[ Voor 9% gewijzigd door EgMaf op 05-06-2013 15:26 ]

• bvk

bvk

Mastasidaz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:25:
Ik heb gezien dat er nu een actie is icm een gratis cover bij een surface RT. Met de huidige actie bij MediaMarkt wordt het nog eens extra goedkoop natuurlijk, maar doen zij eigenlijk wel mee met de actie? Hebben ze ook de typecover of alleen de touchcover?
Ja, ik heb hem gisteren bij de Mediamarkt gehaald, incl. de typecover touchcover. Prijs aan de kassa was € 493,25 inclusief de Thuiskopieheffing van € 6,05.

Zal online vast wel goedkoper te krijgen zijn, maar goed.

Specs

• Worsteneter
bvk schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:05:
[...]

Ja, ik heb hem gisteren bij de Mediamarkt gehaald, incl. de typecover. Prijs aan de kassa was € 493,25 inclusief de Thuiskopieheffing van € 6,05.

Zal online vast wel goedkoper te krijgen zijn, maar goed.
64GB versie? Met touchcover? Want als dat zo is dan geldt de 16% ook met gratis cover! Lekker man! (online is hij 492,20, scheelt maar 1 euro, 5).

• bvk

bvk

Nee, de 32 GB versie. Ik heb eigenlijk geen idee of ik nou een touch of een type cover heb, lijkt er net tussenin te zitten. Zo licht aanraken als bij een smartphone is het niet, maar het zijn ook geen echte toetsen.

Typecover heeft die wel als ik de plaatjes hier mag geloven? Want dan is het inderdaad een touch.

Specs

Verwijderd

bvk schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:33:
Nee, de 32 GB versie. Ik heb eigenlijk geen idee of ik nou een touch of een type cover heb, lijkt er net tussenin te zitten. Zo licht aanraken als bij een smartphone is het niet, maar het zijn ook geen echte toetsen.

Typecover heeft die wel als ik de plaatjes hier mag geloven? Want dan is het inderdaad een touch.
Je hebt inderdaad een touch cover--> Drukgevoelige toetsern

• Worsteneter
bvk schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:33:

oh dan geldt de gratis touchcover niet, of ze hebben je gewoon genaaid. De prijs van een losse Surface RT 32GB is 408 euro en je krijgt er nu tijdelijk een gratis cover bij (actie van Microsoft) dus had je 408 moeten betalen in totaal..

Verwijderd

Worsteneter schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:33:
[...]

oh dan geldt de gratis touchcover niet, of ze hebben je gewoon genaaid. De prijs van een losse Surface RT 32GB is 408 euro en je krijgt er nu tijdelijk een gratis cover bij (actie van Microsoft) dus had je 408 moeten betalen in totaal..
Het lijkt erop dat de gratis type/touchvocer alleen geldt bij microsoft, mycom en dixons.
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:27:
[...]

Het lijkt erop dat de gratis type/touchvocer alleen geldt bij microsoft, mycom en dixons.
Klasgenoot uit mijn klas wilde ook de surface RT met gratis typcover halen bij de saturn (was ook de btw actie), uiteindelijk heeft ze hem bij de MyCom gehaald want ze kreeg de typcover er niet gratis bij.

Komt erop neer dan Microsoft niet de typ -en touchcover vergoed bij deze winkels en alleen een overeenkomst heeft met basgroup (MyCom en dixons )

• Worsteneter
vali schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:30:
[...]

Klasgenoot uit mijn klas wilde ook de surface RT met gratis typcover halen bij de saturn (was ook de btw actie), uiteindelijk heeft ze hem bij de MyCom gehaald want ze kreeg de typcover er niet gratis bij.

Komt erop neer dan Microsoft niet de typ -en touchcover vergoed bij deze winkels en alleen een overeenkomst heeft met basgroup (MyCom en dixons )
Jammer dat die geen btw/vakantiedeal actie hebben. Nu komen de prijzen ongeveer overeen, allebei tegen de 500 euro aan.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-12 10:09
ruudonline schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:36:
Erg tevreden over de surface rt, maar ik vind wel dat hij snel oververhit raakt als je er mee in de zon zit. Al vrij snel neemt de helderheid van het scherm af. Op een gegeven moment is het scherm niet meer prettig om te lezen. Daarna stopt de rt er helemaal mee. Toch een nadeel van de mooie zwarte behuizing.
Vreemd dat heb ik nog niet gehad. De kick stand wordt wel erg heet, maar de Surface zelf niet. Tenminste, nog niet zo heet dat hij uit valt. Maar ja, als het echt heet wordt, dan zit ik meestal ook niet meer in de zon :9

Facts don't care about your feelings

Worsteneter schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:04:
[...]

Jammer dat die geen btw/vakantiedeal actie hebben. Nu komen de prijzen ongeveer overeen, allebei tegen de 500 euro aan.
tja je moet de afweging maken tussen service en massaverkoop. Persoonlijk vind ik MyCom en Dixons beter (vooral de 3 jaar garantie). Zelf een tijd geleden bij de mediamarkt gewerkt en sinds dien koop ik daar niks meer qua elektronica.

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 06-06-2013 22:32 ]

• Worsteneter
vali schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:30:
[...]

tja je moet de afweging maken tussen service en massaverkoop. Persoonlijk vind ik MyCom en Dixons beter (vooral de 3 jaar garantie). Zelf een tijd geleden bij de mediamarkt gewerkt en sinds dien koop ik daar niks meer qua elektronica.
Ik koop eigenlijk alleen dingen bij de mediamarkt die ik even snel nodig heb zoals batterijtjes voor de flitser, kabeltjes etc die ik gewoon snel kan halen en verder waarschijnlijk geen garantie behoeven.

Voor de rest: wereld wijde web, vaak nog goedkoper ook.

Verwijderd

Worsteneter schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:56:
[...]

Ik koop eigenlijk alleen dingen bij de mediamarkt die ik even snel nodig heb zoals batterijtjes voor de flitser, kabeltjes etc die ik gewoon snel kan halen en verder waarschijnlijk geen garantie behoeven.

Voor de rest: wereld wijde web, vaak nog goedkoper ook.
Dat zijn nou net de zaken die ik *niet* bij de MM haal, kabeltjes ed zijn daar veel te duur :|

Verwijderd

Gisterenavond de tablet met de knop op standby gezet, battery level was nog 60% ongeveer.
Ik ben er zeker van dat alle applicaties dicht waren.

Nu juist ging de tablet niet meer aan, daarom maar aan de lader, en ja hoor, na opstarten blijkt de batterij op 0% te staan. Pffff...

in powercfg /batteryreport kan ik niet veel zinnings terugvinden waarom die van 60 naar 0 is gegaan op nacht/dag. Normaal gezien verlies ik ca 5% over zo een periode in standby.

[ Edit: In event log zie is DNS fouten een uur nadat ik die op standby gezet had en daarna unexpect shutdown. Dan maar de log van de router nagekeken. Er was een wissel van mijn dynamisch ip adres bij de internet provider. Dus blijkbaar is de surface hierdoor gecrashed. ]

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2013 19:53 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Heb ik ook weleens...

• D-TECH
Iemand ook opgevallen dat, zodra je het wachtwoord van je wifi veranderd, je Surface niet meer met dit netwerk kan verbinden? Volgens mij is het een bug.

Verwijderd

Hoezo is dat een bug :? Als jij het slot van je deur vervangt kom je toch ook niet binnen zonder een nieuwe sleutel? Bij wifi net zo... kwestie van het netwerk laten vergeten en vervolgens opnieuw verbinden met het nieuwe ww?

Verwijderd

Dit kan mss een domme vraag zijn. Maar in series zoals ncis la en hawaii50 gebruiken ze ook de surface en daarin gebruiken ze soms een swipe beweging en dan komt hun beeld op een extern scherm. Is dit ook mogelijk bij onze surface of zou dat gewoon in scene gezet zijn (was wel een reden om hem te kopen lol )

• Worsteneter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 02:17:
Dit kan mss een domme vraag zijn. Maar in series zoals ncis la en hawaii50 gebruiken ze ook de surface en daarin gebruiken ze soms een swipe beweging en dan komt hun beeld op een extern scherm. Is dit ook mogelijk bij onze surface of zou dat gewoon in scene gezet zijn (was wel een reden om hem te kopen lol )
Xbox smartglass misschien?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12 13:52
ruudonline schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:36:
Ik heb dit zelf nu ook ervaren. Toen ik de touchcover eraf haalde was het probleem weg. Ik denk dat de Surface zijn warmte niet goed kwijt kan als de touchcover naar achteren is geklapt. De touchcover vormt dan als het ware een isolatielaag en de Surface moet het vooral hebben van de magnesium achterkant met betrekking tot de koeling...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• D-TECH
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:45:
Hoezo is dat een bug :? Als jij het slot van je deur vervangt kom je toch ook niet binnen zonder een nieuwe sleutel? Bij wifi net zo... kwestie van het netwerk laten vergeten en vervolgens opnieuw verbinden met het nieuwe ww?
Maar dat gaat dus niet, je kunt het netwerk niet vergeten. Heb alles geprobeerd, in het netwerkcentrum etc. maar het gaat gewoon écht niet!

• Swerfer
D-TECH schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:42:
[...]

Maar dat gaat dus niet, je kunt het netwerk niet vergeten. Heb alles geprobeerd, in het netwerkcentrum etc. maar het gaat gewoon écht niet!
Vraagt hij dan niet om een nieuw wachtwoord? Geeft hij aan dat het wachtwoord verkeerd is? Wat is eigenlijk de foutmelding?

Heb je de adapter al ge-de-installeert en daarna opnieuw geïnstalleerd?

Laatste optie is om de SID van de wifi router een (net iets) andere naam te geven.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• D-TECH
Swerfer schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 17:17:
[...]

Vraagt hij dan niet om een nieuw wachtwoord? Geeft hij aan dat het wachtwoord verkeerd is? Wat is eigenlijk de foutmelding?

Heb je de adapter al ge-de-installeert en daarna opnieuw geïnstalleerd?

Laatste optie is om de SID van de wifi router een (net iets) andere naam te geven.
Ja, de oplossing is de SID veranderen. Zodra je wil verbinden met het netwerk (dat je een ander wachtwoord hebt gegeven), blijft de Surface "netwerkvereisten controleren". Je kunt het netwerk "verbreken" maar niet verwijderen. Ook het opnieuw installeren van de adapter heeft geen zin.

• Swerfer
D-TECH schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 17:23:
[...]

Ja, de oplossing is de SID veranderen. Zodra je wil verbinden met het netwerk (dat je een ander wachtwoord hebt gegeven), blijft de Surface "netwerkvereisten controleren". Je kunt het netwerk "verbreken" maar niet verwijderen. Ook het opnieuw installeren van de adapter heeft geen zin.
Als je in de charmsbar op het netwerk gaat staan en met de rechter muisknop klikt, dan kan je 'View connection properties' of 'Verbindingseigenschappen weergeven' aanklikken en daar kan je je wachtwoord wijzigen. Het is misschien een workaround, maar het werkt denk ik wel.

Dit lukt overigens alleen met een netwerk waar je al verbinding mee hebt gehad...

[ Voor 5% gewijzigd door Swerfer op 08-06-2013 17:51 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb nu ook een Surface, damn wat een prachtig apparaat is het. Had zelf al een tijdje Win8 op mn laptop dus binnen de kortste keren had ik het apparaat door.

Alle andere tablet fabrikanten kunnen hun zaakje opdoeken. De Surface werkt zo fijn en gemakkelijk. Nergens losse apps voor nodig, 2 klikjes en je kan bij de nas. 2 klikjes verder en hij download muziek ed. naar de Surface. Office werkt als een tierelier en ook de touchcover werkt als een trein.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
brilsmurfffje schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 18:17:
en ook de touchcover werkt als een trein.
Beter nog, de treinen hier werken voor geen meter :P
D-TECH schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:42:
[...]

Je kan het netwerk weldegelijk vergeten. Hier staat een handleiding voor je.

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Is het normaal dat als je je tablet in slaapstand zet, met 80% accu, dat hij na 24 uur helemaal leeg is terwijl je er niks mee hebt gedaan? Ik heb de Yoga 11 (ook met Windows RT), maar misschien doe ik iets verkeerd? Ik had hem gewoon gesloten, waarna hij normaal in slaapstand gaat.

• Worsteneter
Flying Hawkic schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:21:
Is het normaal dat als je je tablet in slaapstand zet, met 80% accu, dat hij na 24 uur helemaal leeg is terwijl je er niks mee hebt gedaan? Ik heb de Yoga 11 (ook met Windows RT), maar misschien doe ik iets verkeerd? Ik had hem gewoon gesloten, waarna hij normaal in slaapstand gaat.
Lijkt mij niet; aangezien de Yoga 11 ook een tegra3 heeft, zelfde besturingssysteem en resolutie etc.
Als ik mijn Surface RT dichtklap gaat hij ruim een week mee zonder gebruik.. misschien gaat hij niet helemaal goed in de connected standby? heb je misschien iets niet goed ingesteld? Ik ken de Yoga verder ook niet dus.. maar het hoort zeker niet zo.

• Flying Hawkic
Ja, dacht ook dat het zo niet hoorde. Ik heb hem pas, dus ik ben er ook nog niet zo mee bekend, maar misschien heeft nog iemand dit aan de hand gehad met Windows RT, ofwel ligt het aan mijn Yoga..

• Worsteneter
Flying Hawkic schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:26:
Ja, dacht ook dat het zo niet hoorde. Ik heb hem pas, dus ik ben er ook nog niet zo mee bekend, maar misschien heeft nog iemand dit aan de hand gehad met Windows RT, ofwel ligt het aan mijn Yoga..
Waarom haal je ook een Yoga? :P Ik had sowieso een Surface RT gehaald maar misschien zelfs gewacht op de 2e generatie Surface.

Maar goed, keuze is natuurlijk ook persoonlijk ;) Verder wel naar wens? :)
Worsteneter schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 20:13:
[...]

Waarom haal je ook een Yoga? :P Ik had sowieso een Surface RT gehaald maar misschien zelfs gewacht op de 2e generatie Surface.

Ieder zo zijn keuze, persoonlijk vind ik de yoga erg mooi model en is ook ietje groter dan de surface RT. Tevens is de Multi-touch Touchpad en gps een erg groot pluspunt, beide zijn ook wel een gemis op mijn typ -en touchcover en surface zelf.

Over standby probleem, heb je gekeken of hij helemaal up-to-date? Zou ook kijken of hij wel goed in standby gaat als je hem dichtklapt, ik zet mijn surface RT via instellingen in standby en gok er niet op bij het dichtklappen met mijn typ cover.

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 08-06-2013 20:25 ]

• ruudonline
Swerfer schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:35:
[...]

Ik heb dit zelf nu ook ervaren. Toen ik de touchcover eraf haalde was het probleem weg. Ik denk dat de Surface zijn warmte niet goed kwijt kan als de touchcover naar achteren is geklapt. De touchcover vormt dan als het ware een isolatielaag en de Surface moet het vooral hebben van de magnesium achterkant met betrekking tot de koeling...
Dit zal ik de volgende keer ook eens proberen voordat ik met de RT de zon in ga. Ik had de Touchcover er nu wel op zitten en later verwijderd, toen de oververhitting al opgetreden was. Ik moet wel zeggen dat ik het echt in de volle zon gemerkt heb. De zon schijnt vol op het apparaat in dat geval. Nooit met de ipad getest overigens.

• Flying Hawkic
Worsteneter schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 20:13:
[...]

Ik heb een Yoga 11 RT gehaald omdat hij een zeer lange accuduur heeft (daarom heb ik ook niet gewacht op de Yoga 11S met Windows 8 ), tenminste, als hij niet zoals vorige keer deed, maar dat ligt dan eerder aan Windows RT, aangezien ik hierboven ook een reactie heb gelezen van iemand die blijkbaar hetzelfde probleem heeft gehad met zijn Surface RT. Ik heb het vannacht nogmaals geprobeerd, en nu was er 2-3% af gegaan, geloof ik. Dat lijkt me wel normaal? Maar ik denk ook dat je kunt instellen dat je helemaal geen meldingen wilt ontvangen als hij in slaapstand ofzo staat, en dat hij dan niets verbruikt? Zoals mijn Asus EEE pc dat deed.

Verder heb ik een Yoga gehaald omdat hij een iets groter scherm heeft, en ook omwille van het toetsenbord en ik vind hem ook mooier dan de Surface, maar dat is natuurlijk smaak :). Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem niet gebruik als volwaardige laptop, daar heb ik een andere voor. Deze dient gewoon om mee te nemen naar de les of mee te nemen naar de bibliotheek, vandaar dat ik als enige vereiste een lange accuduur had en een degelijk toetsenbord.

• joepmeloene
Ik zit zonet te kijken wat KPN doet op windows 8.
Wij hebben problemen met UPC Horizon. en zitten te denken aan KPN.
Hebben hun al wel de mogelijkheid om op windows 8 tv te kijken. Iets wat UPC niet waar kan maken op windows 8 en op android telefoons.
In de windows store kan ik namelijk nog niks vinden va KPN.

Heef er iemand ervaring met windows 8/Surface en KPN tv kijken?

[ Voor 9% gewijzigd door joepmeloene op 09-06-2013 20:10 ]

• Worsteneter
Flying Hawkic schreef op zondag 09 juni 2013 @ 17:24:
[...]

Ik heb een Yoga 11 RT gehaald omdat hij een zeer lange accuduur heeft (daarom heb ik ook niet gewacht op de Yoga 11S met Windows 8 ), tenminste, als hij niet zoals vorige keer deed, maar dat ligt dan eerder aan Windows RT, aangezien ik hierboven ook een reactie heb gelezen van iemand die blijkbaar hetzelfde probleem heeft gehad met zijn Surface RT. Ik heb het vannacht nogmaals geprobeerd, en nu was er 2-3% af gegaan, geloof ik. Dat lijkt me wel normaal? Maar ik denk ook dat je kunt instellen dat je helemaal geen meldingen wilt ontvangen als hij in slaapstand ofzo staat, en dat hij dan niets verbruikt? Zoals mijn Asus EEE pc dat deed.

Verder heb ik een Yoga gehaald omdat hij een iets groter scherm heeft, en ook omwille van het toetsenbord en ik vind hem ook mooier dan de Surface, maar dat is natuurlijk smaak :). Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem niet gebruik als volwaardige laptop, daar heb ik een andere voor. Deze dient gewoon om mee te nemen naar de les of mee te nemen naar de bibliotheek, vandaar dat ik als enige vereiste een lange accuduur had en een degelijk toetsenbord.
Ok, prima keuze lijkt me dan :)

Hmm, denk dat je hem dan moet uitzetten? Ik klap hem altijd dicht maar onder het 'uit' knopje heb je ook nog de optie: afsluiten, dan gaat die compleet uit maar duurt het wel langer om hem aan te doen; maar dat zou voor les/bieb werk niet uit moeten maken, dat minuutje.

Verder zou ik geen oplossing weten. Maar 2/3% in 1 nacht lijkt mij toch hartstikke prima? Denk dat mijn Surface ook zoiets doet namelijk. 2/3% in 1 nacht zou betekenen dat je zo'n 15 dagen standby hebt.. dat is een halve maand?

• Flying Hawkic
Ja klopt, die 2-3% is normaal, maar 80% op een nacht, zoals vorige keer, leek me niet echt normaal. Ik ga deze week eens kijken of hij het nog een keertje heeft, en anders sluit ik hem voortaan af. Je kunt ook instellen dat hij afsluit als je hem toe doet, in plaats van in slaapstand gaan.

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
joepmeloene schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:06:
Ik zit zonet te kijken wat KPN doet op windows 8.
Wij hebben problemen met UPC Horizon. en zitten te denken aan KPN.
Hebben hun al wel de mogelijkheid om op windows 8 tv te kijken. Iets wat UPC niet waar kan maken op windows 8 en op android telefoons.
In de windows store kan ik namelijk nog niks vinden va KPN.

Heef er iemand ervaring met windows 8/Surface en KPN tv kijken?
Helaas dat werkt nog niet, wel een dikke fail van KPN daar ze hun eigen personeel allemaal wp8 pushen.
Maargoed ff afwachten 😊

Verwijderd

De juni firmwareupdate staat klaar in windows updates. Met onder andere betere ondersteuning voor de functie toetsen op de touch/type cover

http://thedigitallifestyl...ngs-keyboard-improvements

Fn + Caps: Toggle F1-F12
Fn + <spacebar>: Print Screen
Fn + <spacebar> + Alt: Print Screen for the in-focus App only
Fn + Del: Brightness Up
Fn + Backspace: Brightness Down
Fn + <left>: Home
Fn + <right>: End
Fn + <up>: Page Up
Fn + <down>: Page Down

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 21:30 ]

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:58:
De juni firmwareupdate staat klaar in windows updates. Met onder andere betere ondersteuning voor de functie toetsen op de touch/type cover

http://thedigitallifestyl...ngs-keyboard-improvements

Fn + Caps: Toggle F1-F12
Fn + <spacebar>: Print Screen
Fn + <spacebar> + Alt: Print Screen for the in-focus App only
Fn + Del: Brightness Up
Fn + Backspace: Brightness Down
Fn + <left>: Home
Fn + <right>: End
Fn + <up>: Page Up
Fn + <down>: Page Down
zag het ook voorbij komen nice!

• itsRay
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-12 21:02
Knip, dit voegt niets toe

[ Voor 84% gewijzigd door PaT op 12-06-2013 08:10 ]

hehe de powerknop werkt weer naar behoren en de fn toesten werken ook erg fijn dat je met fn caps de functie toetsen kan veranderen.
Beetje bij beetje maken de developers van VLC steeds meer progress, kan echt niet wachten tot hij uitkomt!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik moet zeggen dat ik nog steeds heel erg tevreden ben met mij Microsoft Surface tablet, al begin ik mij langzamerhand wel extreem zorgen te maken over de continuïteit van het RT platform. Nu er steeds meer nieuws komt over zuinige processoren zou het mij niet verbazen als een volgende microsoft surface RT2 geen RT meer heeft (een nieuwe tablet in de surface lijn met Prijsklasse van 400-500). Mocht een dergelijk apparaat op de markt komen met de zelfde vormgeving, gewichtscategorie en batterijduur dan ga ik zoiezo over denk ik. Tegen die tijd geniet ik nog wel steeds van de beste tablet die op dit moment beschikbaar is voor de combinatie van productiviteit en het pure tablet kutten.

Zijn er meerdere mensen die er ook zo over denken?

• Worsteneter
J-air schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:11:
Ik moet zeggen dat ik nog steeds heel erg tevreden ben met mij Microsoft Surface tablet, al begin ik mij langzamerhand wel extreem zorgen te maken over de continuïteit van het RT platform. Nu er steeds meer nieuws komt over zuinige processoren zou het mij niet verbazen als een volgende microsoft surface RT2 geen RT meer heeft (een nieuwe tablet in de surface lijn met Prijsklasse van 400-500). Mocht een dergelijk apparaat op de markt komen met de zelfde vormgeving, gewichtscategorie en batterijduur dan ga ik zoiezo over denk ik. Tegen die tijd geniet ik nog wel steeds van de beste tablet die op dit moment beschikbaar is voor de combinatie van productiviteit en het pure tablet kutten.

Zit een kern van waarheid in. Desalniettemin zal het ARM platform net zo goed door ontwikkelen waardoor daar de accuduur ook zal stijgen. Daarbij denk ik dat het RT platform toch ook goedkoper kan worden verkocht door MS en het mindere hardware behoeft; ergo goedkopere tablets.

Verwijderd

Soms denk ik dat ook, maar als ik doordenk kan ik eigenlijk niets bedenken waarvoor ik een volledige windows 8 nodig zou hebben. Je gaat toch geen uur programmeren op een mini 10inch schermpje.
De meesten vergelijken de surface met een mini laptop of een ultrabook wat het eigenlijk niet is. Het is een tabet, dus om te surfen/notities/email/sociale netwerken/boek lezen/filmpjes/games.....en dat gaat perfect.

Microsoft had eigenlijk beter een totaal andere naam gekozen voor windows rt.
Ik vrees er wel voor dat als microsoft niet verder gaat met RT de surface rt niets meer waard is. Je hebt dus gelijk om te zeggen dat je snel genoeg die weer terug moet wegdoen bij de eerste tekenen dat de RT markt zal stoppen.

Ik sta er wel bij stil en denk ook dat Microsoft niet had verwacht dat Intel zo snel met een antwoord kwam op het ARM architectuur. Wat Microsoft wel kan doen (en daar zijn ze al mee bezig) is arm en x86 nog nauwer naar elkaar toe brengen op app gebied. Had een tijd geleden gelezen dat ze druk bezig zijn apps op alle platformen werken te krijgen zonder dan de developer een app helemaal hoeft om te bouwen en te porten. Zodoende maakt het helemaal niet uit waar je app op koopt, hij werkt op je Phone, RT en W8. (kan de bron niet meer vinden jammer genoeg)

Tevens hebben we nog geen idee hoe krachtig de nieuwe generatie ARM processen gaan worden. We hebben tot en met 2017 volledig support op onze OS en office, dus we hoeven ons tot die tijd geen zorgen te maken ;)

Rt platform is nog steeds ideaal voor goedkoper laptops rond de 300 a 400 euro. Als je vergelijkt dat een Pentium duelcore en Celeron met moeite 720p kunnen draaien, snap ik niet dat een fabrikant als HP, Acer en consorten niet overstappen op ARM met Windows RT. Gemiddelde klant waar ik in de winkel een laptop aan verkoop van deze prijs categorie doet toch niet meer dan office, internetten en simpele spelletjes spelen.

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 13-06-2013 16:38 ]

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:10
Ik gebruik met heel veel plezier dagelijks mijn Surface RT.
Zo veel dat mijn W8 computer nog maar weinig uren per week maakt. Alleen wat grote spreadsheets en mijn bankzaken doe ik nog steeds op de W8 computer. Email, websurfen en mijn sociale netwerken kan ik doen op RT.
Waar mijn W8 computer beschermt wordt met Norton Internet Security, gebruik ik op de RT MS Security Essentials, omdat ik in de store geen andere virusscanner kan vinden.
Wat ik me nu al de hele tijd afvraag: Is MSSE wel voldoende bescherming tegen alle mogelijke virussen en bedreigingen?

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

• Worsteneter
tazmaniankoala schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:22:
Ik gebruik met heel veel plezier dagelijks mijn Surface RT.
Zo veel dat mijn W8 computer nog maar weinig uren per week maakt. Alleen wat grote spreadsheets en mijn bankzaken doe ik nog steeds op de W8 computer. Email, websurfen en mijn sociale netwerken kan ik doen op RT.
Waar mijn W8 computer beschermt wordt met Norton Internet Security, gebruik ik op de RT MS Security Essentials, omdat ik in de store geen andere virusscanner kan vinden.
Wat ik me nu al de hele tijd afvraag: Is MSSE wel voldoende bescherming tegen alle mogelijke virussen en bedreigingen?
Jup, ik gebruik het ook op mijn Win7 pc. Norton is mij veel te zwaar, wat een log programma :P (wél goed trouwens, goed programma).

Prima bescherming ;)

Verwijderd

Ik gebruik ook al jaren MSSE op de pc en bij veel familie leden en vrienden ook. Voldoet prima.
Mensen die eerst met Panda, Norton, McAfee, Sophos, etc. zaten vinden hun systeem nu in eens veel sneller. ;)

Zakelijk wordt Forefront Endpoint Protection gebruikt (de zakelijke variant van MSSE). Ook erg tevreden over.
Worsteneter schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 21:32:
[...]

Jup, ik gebruik het ook op mijn Win7 pc. Norton is mij veel te zwaar, wat een log programma :P (wél goed trouwens, goed programma).

Prima bescherming ;)
Vind Norton wel meevallen gebruikt bij elkaar 10,9 MB RAM op mijn windows 8 pro bak. Over Windows RT, maak mij daar eigenlijk weinig zorgen over. Je moet zoals ieder OS uitkijken welke website je bezoekt. Er blijven altijd mensen bestaan die op een linkje klikken in hun mail en hun gegevens blind intikken, maakt daarbij echt niet uit of je op Linux of op Windows zit.

• EgMaf

Dat hangt er (in mijn ogen) van af wat je bedoelt met "het RT platform".
Voorlopig zal dat platform voor ARM best blijven, maar op langere termijn kan ik me prima voorstellen dat RT en WP nog dichter naar elkaar toe groeien en RT dan niet alleen maar op ARM loopt, maar ook op mobiele chipsets. Maar dan moeten eerst de WP en RT stores naar elkaar toe gestrokken worden.

Ikzelf zie RT vooral als "Windows without classic desktop", en dat zal zeker niet verdwijnen. Het is inmiddels al wel bewezen dat er een geode markt voor is, met voldoende voordelen tov W8 (kosten hardware, gewicht, formaat, battery). Hoe goed het x86 platform ook wordt, en zal voorlopig altijd nog een markt zijn die liever een nog goedkoper device heft, met bijpassende eigenschappen.

Wie weet krijgen we nog wel een RT device met ePaper scherm :)

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Ik kan een 'nieuwe' Surface RT 32GB kopen voor €389,- met gratis touch cover. De catch is dat hij wel een paar keer aan geweest is om hem in de winkel te demonstreren. (ik lees dan showroommodel) Wel met volledige garantie ed.

Is dit een goede deal?

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
ImpaileR schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:51:
Ik kan een 'nieuwe' Surface RT 32GB kopen voor €389,- met gratis touch cover. De catch is dat hij wel een paar keer aan geweest is om hem in de winkel te demonstreren. (ik lees dan showroommodel) Wel met volledige garantie ed.

Is dit een goede deal?
Lijkt mij wel, voor 100 euro meer heb je een nieuwe. Maar dit is niet een verkeerde deal nee. :)
ImpaileR schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:51:

Is dit een goede deal?
Zou het doen! De garantie van Microsoft is echt perfect, mocht hij kapot zijn door fabrieksfout wordt hij toch omgeruild voor een nieuwe.

• Worsteneter
vali schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:08:
[...]

Zou het doen! De garantie van Microsoft is echt perfect, mocht hij kapot zijn door fabrieksfout wordt hij toch omgeruild voor een nieuwe.
Dit.

Ook al bedoel je het niet zo verkeerd, laat dit soort suggesties maar achterwege

[ Voor 29% gewijzigd door PaT op 14-06-2013 23:30 ]

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
vali schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:08:
[...]

Is die garantie/support van Microsoft dan echt zo goed? :o
CokeZero schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:28:
[...]

ja, heb die van mij omgeruild voor een dode pixel en de tweede om (in mijn ogen) teveel led bleeding. In totaal was ik mijn tablet 2 weken kwijt.

Ze zijn vriendelijk, reageren snel en ik heb nog nooit zo'n goede support meegemaakt. Een man van de Duitse support belde mij zelfs paar keer op mijn mobiel met de vraag of mijn nieuwe surface RT wel beviel (heb die van mij in duitsland gekocht en hij was toen der tijd niet in Nederland verkrijgbaar).

[ Voor 32% gewijzigd door vali op 14-06-2013 19:50 ]

• Worsteneter
[...]

Ge-wel-dig! Ik heb nog nooit zo'n goede support gezien als bij MS. Gewoon ook vriendelijke en capabele mensen aan de lijn, lossen de boel netjes voor je op. Helemaal prima. Mijn eerste Surface omgeruild voor een nieuwe, maar omdat ik destijds vanuit Duitsland had gehaald omdat ze hier nog niet verkrijgbaar waren geen ruil kunnen maken. Dus de ene teruggezonden en binnen 2 dagen geld teruggeboekt en toen was de nieuwe ook al binnen :)

Dat gaat wel anders bij Sony, Dell en Vodafone, wat een verschrikkelijke klantenservice daar. Was Microsoft ook maar een telecomprovider, camera-boer en monitorboer. Dan was het leven een stukje makkelijker geweest :P

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-10 23:39

danplo

The Force is strong with me

[...]

Hier ook zeer goede ervaring met de garantie van Microsoft.
Vriendelijk en behulpzaam geholpen en afhandeling ging erg snel.
UPS kwam mijn Surface op mijn gewenste dag en locatie ophalen en binnen 2 dagen had ik alweer een nieuwe binnen gekregen.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Ik heb hem gekocht. Hij zag er op het oog gewoon goed uit.
Hij wilde in de winkel alleen niet starten omdat de accu leeg was.
Dat was nog even schrikken toen hij thuis aan de stekker ook niet aanging. Een korte zoektocht op internet leerde mij dat de stekker verkeerd om aan de Surface zat. :D

Geweldig apparaat!

• EgMaf
ImpaileR schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:33:
Ik heb hem gekocht. Hij zag er op het oog gewoon goed uit.
Hij wilde in de winkel alleen niet starten omdat de accu leeg was.
Dat was nog even schrikken toen hij thuis aan de stekker ook niet aanging. Een korte zoektocht op internet leerde mij dat de stekker verkeerd om aan de Surface zat. :D

Geweldig apparaat!
De stekker kan helemaal niet verkeerd om (tenzij je grof geweld gebruikt misschien :) ).
Beide kanten uit zou gewoon moeten werken...
EgMaf schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:45:
[...]

De stekker kan helemaal niet verkeerd om (tenzij je grof geweld gebruikt misschien :) ).
Beide kanten uit zou gewoon moeten werken...
Kan zijn dat hij niet goed contact maakte, je moet het trucje eventjes door hebben van het magneetje :) Veel plezier in ieder geval met je surface RT! Ik heb hem nu enige tijd en ben er nog steeds erg blij mee.

[ Voor 13% gewijzigd door vali op 14-06-2013 20:49 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.