• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:21
Ik heb hier in V&A een leuk vaderdagscadeautje gehaald voor mijn vader, die ook een Surface heeft en veel gebruikt :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JsVTDZi.jpg

Vanmiddag even getest, werkt super fijn met Surface. Nu ligt die ingepakt in het laatje te wachten :D

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb een aantal reacties richting de vuilnisbak gestuurd. Discussies over wat moreel verantwoord is horen hier niet thuis

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Worsteneter schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:38:
[...]

Ge-wel-dig! Ik heb nog nooit zo'n goede support gezien als bij MS. Gewoon ook vriendelijke en capabele mensen aan de lijn, lossen de boel netjes voor je op. Helemaal prima. Mijn eerste Surface omgeruild voor een nieuwe, maar omdat ik destijds vanuit Duitsland had gehaald omdat ze hier nog niet verkrijgbaar waren geen ruil kunnen maken. Dus de ene teruggezonden en binnen 2 dagen geld teruggeboekt en toen was de nieuwe ook al binnen :)

Dat gaat wel anders bij Sony, Dell en Vodafone, wat een verschrikkelijke klantenservice daar. Was Microsoft ook maar een telecomprovider, camera-boer en monitorboer. Dan was het leven een stukje makkelijker geweest :P
Ja, inderdaad. Microsoft moet meer hardware uitbrengen (Uch uch, Surface Phone :9~ )

Zit er zelf ook over na te denken om een Surface RT te kopen. Het enigste wat ik tegenwoordig nog doe is Office, internetten en downloaden. Dat kan de Surface RT allemaal. :)

Volgend jaar examenjaar, dus met OneNote erbij zou dat wel heerlijk werken. Maar ik denk dat ik wacht tot de tweede generatie. Niet dat de huidige slecht is. Maar we zijn nu ook al weer 8 maanden verder dus het zal niet lang meer duren tot dat de tweede generatie Surface's uitkomt.

• Worsteneter
CokeZero schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:15:
[...]

Ja, inderdaad. Microsoft moet meer hardware uitbrengen (Uch uch, Surface Phone :9~ )

Zit er zelf ook over na te denken om een Surface RT te kopen. Het enigste wat ik tegenwoordig nog doe is Office, internetten en downloaden. Dat kan de Surface RT allemaal. :)

Volgend jaar examenjaar, dus met OneNote erbij zou dat wel heerlijk werken. Maar ik denk dat ik wacht tot de tweede generatie. Niet dat de huidige slecht is. Maar we zijn nu ook al weer 8 maanden verder dus het zal niet lang meer duren tot dat de tweede generatie Surface's uitkomt.
Goede keuze denk ik, wachten op de tweede generatie :)
Ik gebruik de mijne voor colleges, het is gewoon genieten. Zeker als bij de colleges in de middag mensen gaan strijden voor stopcontacten haha.

Downloaden? Dat is niet echt iets wat met de RT kan? Office en surfen natuurlijk wel prima. Ik hoop dat de volgende RT generatie een mooie performance sprong gaat maken, het wachten is op de evolutie van ARM :)

• CokeZero
Worsteneter schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:28:
[...]

Goede keuze denk ik, wachten op de tweede generatie :)
Ik gebruik de mijne voor colleges, het is gewoon genieten. Zeker als bij de colleges in de middag mensen gaan strijden voor stopcontacten haha.

Downloaden? Dat is niet echt iets wat met de RT kan? Office en surfen natuurlijk wel prima. Ik hoop dat de volgende RT generatie een mooie performance sprong gaat maken, het wachten is op de evolutie van ARM :)
Ja, oke. Jailbreak -> BitTorrent, maar ja dat kan Microsoft natuurlijk altijd weer uit zetten. Ach, dan geven we gewoon een slinger aan me 6 jaar oude desktop pc met Windows 8. Die het vreemd genoeg nog steeds goed doet en snel. Wat een RAM upgrade wel niet kan doen.

• Worsteneter
CokeZero schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:36:
[...]

Ja, oke. Jailbreak -> BitTorrent, maar ja dat kan Microsoft natuurlijk altijd weer uit zetten. Ach, dan geven we gewoon een slinger aan me 6 jaar oude desktop pc met Windows 8. Die het vreemd genoeg nog steeds goed doet en snel. Wat een RAM upgrade wel niet kan doen.
Volgens mij werkt BitTorrent niet op ARM? Je kan hem wel 'jailbreaken' alsin dat je legacyapps kan draaien, probleem is alleen dat legacy apps op 86x chipsets draaien en niet op ARM ;) Correct me if i'm wrong, je kan op een WinRT niet veel meer dan out of the box.. al is dat al aardig wat, zeker in vergelijking met een iPad.
Worsteneter schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 15:27:
[...]

Volgens mij werkt BitTorrent niet op ARM? Je kan hem wel 'jailbreaken' alsin dat je legacyapps kan draaien, probleem is alleen dat legacy apps op 86x chipsets draaien en niet op ARM ;) Correct me if i'm wrong, je kan op een WinRT niet veel meer dan out of the box.. al is dat al aardig wat, zeker in vergelijking met een iPad.
Je kan je surface RT best gemakkelijk unlocken en daarna Free Download Manager (FDM) 3.9.2 beta gebruiken om torrents te downloaden

• Worsteneter
vali schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 15:42:
[...]

Je kan je surface RT best gemakkelijk unlocken en daarna Free Download Manager (FDM) 3.9.2 beta gebruiken om torrents te downloaden
Oh grutjes, even goed inlezen dan. Dat kan best wel interessant zijn in principe!
Maar aan de andere kant; ik download al mijn films/series/tijdschriften via mijn desktop/laptop en gooi alles op m'n 64GB microSD en die prik ik in de Surface

Of anders kan ik m'n externe hardeschijf ook makkelijk aansluiten, want i.t.t. iPad lekker USB aansluiting. God wat is de Surface geweldig :P

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Worsteneter schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 15:55:
[...]

Oh grutjes, even goed inlezen dan. Dat kan best wel interessant zijn in principe!
Maar aan de andere kant; ik download al mijn films/series/tijdschriften via mijn desktop/laptop en gooi alles op m'n 64GB microSD en die prik ik in de Surface

Of anders kan ik m'n externe hardeschijf ook makkelijk aansluiten, want i.t.t. iPad lekker USB aansluiting. God wat is de Surface geweldig :P
Je kan ook direct vanaf de desktop/laptop series halen met de surface dmv. een homegroup. Of nog makkelijker, de map delen op de laptop/desktop en deze benaderen via de filemanager van de surface

• Worsteneter
brilsmurfffje schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:22:
[...]

Je kan ook direct vanaf de desktop/laptop series halen met de surface dmv. een homegroup. Of nog makkelijker, de map delen op de laptop/desktop en deze benaderen via de filemanager van de surface
Jup, dat heb ik ook ;)
Ik heb zowel een thuisgroep op mijn kamer in Nijmegen met mijn laptop en Surface als een in m'n ouderlijke huis met desktop, laptop, surface, desktop en surface van m'n vader en laptop van m'n zusje. Ik deel al mijn video's series in de thuisgroep, iedereen kan er bij. Heel fijn :)

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-11 11:04
Ik zit ook te overwegen om een Surface RT te kopen.
Echter wil ik ook de mogelijkheid hebben om dat ding op m'n schoot te hebben en te typen.
Hoe ervaren jullie dit?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-11 18:30
Gaat wel, als je je benen bij elkaar houdt :) Ik zou dat geen uren willen doen, maar voor een half uurtje ofzo is het goed te doen.

• Worsteneter
The Fops schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:22:
Echter wil ik ook de mogelijkheid hebben om dat ding op m'n schoot te hebben en te typen.
Hoe ervaren jullie dit?
Werkt prima. Sinds laatste firmware update van afgelopen week pakt hij aanslagen beter om juist voor dit soort gevallen fijner te worden. Typecover gaat dan denk ik wat beter werken omdat die wat 'harder/rigide' is t.o.v. touchcover.

Je moet je benen wel recht houden, het is geen laptop. Ga je ze aflopend houden, dan gaat die achterover ;)
Maar ik gebruik hem soms ook zo op de bank, hup kickstandje uit, en op schoot. Prima te doen, maar zoals hierboven terecht opgemerkt; niet voor uren. Uiteindelijk werkt het gewoon fijner op een ondergrond. Desalniettemin prima mogelijk dus B)

Verwijderd

The Fops schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:22:
Hoe ervaren jullie dit?
Neem dan de type cover ipv de touch cover. De touch cover buigt meer door. Eerst had ik een touch cover, maar heb die laten omwisselen voor een type, tikt veel beter.
Enigste waar ik niet aan kan wennen is dat de linker shift key veel te klein is.

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
CokeZero schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:28:
[...]

Is die garantie/support van Microsoft dan echt zo goed? :o
Mijn eerste ervaring met garantie-support bij Microsoft is helaas minder positief.

Zoals eerder al aangegeven was de bekleding van m'n Touchcover losgekomen (zoals bij wel meerdere exemplaren het geval is). Na melding op support-site stond de dag nadien UPS al aan de deur om deze te komen ophalen. Paar dagen later lag m'n nieuwe Touchcover al op de mat. Tot zover de positieve top-service helaas.

Er is immers ergens iets misgelopen waardoor ik een verkeerd exemplaar (andere toetsenbordindeling) kreeg teruggestuurd. Ik ben nu al weken aan het discussiëren met de mensen van support via chat/mail/telefoon om een juist exemplaar te krijgen. Volgens de mensen aan telefoon "mogen" ze geen wisseling doen naar een correct exemplaar vanwege "hogere hand".

Op aanraden van medewerker toch opnieuw retour aangevraagd en teruggestuurd met begeleidende brief waarin heel de uitleg staat met serienummers en foto's. Krijg ik het een paar dagen later gewoon teruggestuurd...

Geloof me, mijn geduld geraakt echt wel op!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-11 22:32
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 18:33:
[...]

Neem dan de type cover ipv de touch cover. De touch cover buigt meer door. Eerst had ik een touch cover, maar heb die laten omwisselen voor een type, tikt veel beter.
Enigste waar ik niet aan kan wennen is dat de linker shift key veel te klein is.
Hoe heb je die weten om te wisselen dan?

Verwijderd

triesvan schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 20:28:
[...]

Hoe heb je die weten om te wisselen dan?
Mediamarkt binnen de 15 dagen na aankoop. Tablet gekocht in de aktie gratis touch of type cover,

• Worsteneter
Blacksnak schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 20:21:
[...]

Mijn eerste ervaring met garantie-support bij Microsoft is helaas minder positief.

Zoals eerder al aangegeven was de bekleding van m'n Touchcover losgekomen (zoals bij wel meerdere exemplaren het geval is). Na melding op support-site stond de dag nadien UPS al aan de deur om deze te komen ophalen. Paar dagen later lag m'n nieuwe Touchcover al op de mat. Tot zover de positieve top-service helaas.

Er is immers ergens iets misgelopen waardoor ik een verkeerd exemplaar (andere toetsenbordindeling) kreeg teruggestuurd. Ik ben nu al weken aan het discussiëren met de mensen van support via chat/mail/telefoon om een juist exemplaar te krijgen. Volgens de mensen aan telefoon "mogen" ze geen wisseling doen naar een correct exemplaar vanwege "hogere hand".

Op aanraden van medewerker toch opnieuw retour aangevraagd en teruggestuurd met begeleidende brief waarin heel de uitleg staat met serienummers en foto's. Krijg ik het een paar dagen later gewoon teruggestuurd...

Geloof me, mijn geduld geraakt echt wel op!
Hmm raar verhaal, klinkt niet als Microsoft. Probeer ze te contacteren via Facebook als je dat hebt, daar reageren ze erg snel en adequaat.

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Ik overweeg ook sterk om een RT aan te schaffen. We hebben thuis ook een iPad, en nog wat iDevices, maar die doen toch niet alles. Vooral voor mn werk (met citrix) mis ik dan een muis.

Ik heb nog een paar vragen, is het mogelijk om:
- citrix te draaien (ja zegt internet, maar ik lees maar weinig echte gebruikerservaringen..)?
- downloads te kijken streamend vanaf een NAS. Dus met een app als VLC (maar die is er nog niet?)
- subs te downloaden (meestal .zip) en die op de NAS te zetten
- de RT op de televisie aan te sluiten, vast wel, maar hoe zit dat dan met geluid?

Hoor graag wat praktijkervaring hiermee.

Great minds think alike!

• Worsteneter
Verbal Kint schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 23:28:
Ik overweeg ook sterk om een RT aan te schaffen. We hebben thuis ook een iPad, en nog wat iDevices, maar die doen toch niet alles. Vooral voor mn werk (met citrix) mis ik dan een muis.

- citrix te draaien (ja zegt internet, maar ik lees maar weinig echte gebruikerservaringen..)?
- downloads te kijken streamend vanaf een NAS. Dus met een app als VLC (maar die is er nog niet?)
- de RT op de televisie aan te sluiten, vast wel, maar hoe zit dat dan met geluid?

- citrix geen ervaring mee
- download streamen wel ervaring in thuisgroep, gaat als een zonnetje. Nu is mobile.hd. Dat werkt prima, maar het wachten is inderdaad op VLC maar die komt er aan
- zip bestanden kun je gewoon downloaden, je kan ook thuisgroepen benaderen dus een NAS waarschijnlijk ook. Je hebt gewoon volledige file explorer dus slepen wat je maar wil.
- RT aansluiten kan met een micro hdmi naar hdmi. Ik heb die voor 5 dollar gekocht op dx.com. Werkt als een zonnetje, geluid gaat gewoon mee. Hoefde niet eens wat in te stellen, gewoon erin prikken en hij pakt alles automatisch (dupliceren).

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024

Geen ervaring mee, maar Remote Desktop werkt iig prima, dus Citrix vast ook.
Wieinig gebruikers-ervaringen op internet kan ook betekenen dat het gewoon werkt :)
Werkt prima met tal van andere programmas (Me8diator, Mobile.HD to name a few, ik gebruik ook Plex)
Subs downloaden doe je niet via je media client, maar via je NAS of download client. SurfaceRT kan ze daarna prima laten zien.
Is gewoon HDMI, dus welke problemen verwacht je met geluid?
Allemaal op basis van praktijkervaring :-)

• Klassenoudste
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 10:30
Ik kreeg vandaag een melding dat de nieuwe updates geinstalleerd waren en mijn surface opnieuw moest worden opgestart. Gedaan maar nu werkt 'ie niet meer. Het afbeeldingswachtwoord kom ik nog wel voorbij, maar op het start scherm kan ik niets meer doen.

Krijg af en toe een soort taakbalk in beeld met het icoontje van de desktop voor schermtoetsenbord. Verder niets.

Heb 'm al 2x opnieuw opgestart. Iemand een idee wat te doen?

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 15:20
Ik gebruik Citrix om in te loggen op het bedrijfsnetwerk. Werkt prima.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Verwijderd

Klassenoudste schreef op zondag 16 juni 2013 @ 01:08:
...Gedaan maar nu werkt 'ie niet meer. Het afbeeldingswachtwoord kom ik nog wel voorbij, maar op het start scherm kan ik niets meer doen......
Probeer dit eens om in de recovery menu te geraken.
http://windows.microsoft....tings-including-safe-mode

Moest het niet lukken, dan kun je dit ook triggeren door het opstarten van windows rt enkele malen te onderbreken (power button ingedrukt houden).

Eenmaal in recovery menu - kiest troubleshoot - advanced option - startup settings - enable safe mode met netwerk - je zou dan kunnen proberen de windows updates te fixen.
http://www.windows8core.c...rt-device-into-safe-mode/

Moest dit allemaal nog niet werken, dan kan je nog in de recovery nog andere opties kiezen om de surface volledig opnieuw in te stellen, probeer eerst met behoud van data als je er iets belangrijk op hebt staan, anders zou ik gewoon volledig factory reset doen als hij terug clean mag.

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-11 14:53

Citrix werkt gewoon goed, niks op aan te merken.

Verwijderd

ik heb gisteren de 64GB gekocht. Elke keer als ik nu een liedje op pauze zet, dan hapert het geluid voor 1sec. en als ik dat het muziek programma weg klik, is mijn tablet weer voor ongeveer 1 sec. aan het haperen. Weet iemand wat er mis is met mijn tablet? en hoe ik het kan fixen?

Verwijderd

waarschijnlijk heb je nog niet alle windows updates aangezien de laptop gisteren gekocht is, Windows updates nu installeren, rebooten, en daarna weer checken up updates. Zo een 3 of 5 tal reboots later is je tablet pas volledig up to date.

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Mijn ervaringen na 3 maanden Surface RT'en. Over het algemeen positief maar...

Mijn familie o.a. klaagt altijd over de lange laadtijden van de Surface. Vooral in vergelijking met een "oude" iPad 2 is de Surface soms belachelijk langzaam in het laden van apps en webpagina's.

Soms lijkt de tablet last te hebben van een complete "meltdown", waarbij alles vastloopt. 5 minuten later loopt het weer als een zonnetje, maar ja, je bent wel 5 minuten verder. Dit zorgt soms voor frustratie.

Hopelijk optimaliseert Microsoft Windows RT met de komende update, want op dit moment zorgt het soms echt voor ergernis.

Daarnaast valt het belachelijke verschil tussen Windows Phone en Windows RT op. Windows Phone draait op een single-core processor veel sneller en stabieler. Dit moet toch beter kunnen?

Neem bijvoorbeeld de mail app, in Windows Phone is deze zo geladen en gaat alles mooi soepel, in Windows RT is het een draak van een app.

Als mensen mij vragen of ze een Windows RT tablet moeten halen, raad ik dat af. De tijd is er op dit moment nog niet rijp voor.

De type-cover en Microsoft office, mede als de ongelooflijke hoeveelheden mogelijkheden, zorgen ervoor dat ik deze tablet niet verkoop en hem ook best wel goed vindt. Als je het dus niet erg vindt dat op dit moment apps e.d. nog niet geoptimaliseerd zijn, en als je een productieve tablet wilt, kan ik hem aanraden, anders niet.

[ Voor 25% gewijzigd door D-TECH op 16-06-2013 20:09 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 14:27

Sebazzz

3dp

Het is ook duidelijk dat Windows Phone en Windows (RT) door een ander team is ontwikkeld. Dat bijgeleverde apps van de eerstgenoemde zijn hoe ze horen te zijn op het platform, en de bijgeleverde apps van Windows (RT) zijn een voorbeeld van hoe een app niét moet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

EgMaf schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 23:59:
[...]

Geen ervaring mee, maar Remote Desktop werkt iig prima, dus Citrix vast ook.
Wieinig gebruikers-ervaringen op internet kan ook betekenen dat het gewoon werkt :)

[...]
Thanks, ook voor de anderen. Citrix gaat dus lukken en da's erg mooi. Op een iPad vind ik dat niet te doen wegens geen muis.
Subs downloaden doe je niet via je media client, maar via je NAS of download client. SurfaceRT kan ze daarna prima laten zien.
Tja, noem me ouderwets maar ik doe dat dus nog gewoon met het handje. Even googlen, dl'en, en met de explorer op de juiste plek zetten.

Uiteindelijk zal ik de RT vooral zakelijk gebruiken. Daarvoor wil ik een "ultra-portable", om echt te werken staan er namelijk overal thin clients, maar tijdens meetings heb je daar niks aan. Dan wil ik gewoon vooral makkelijk en snel mn mail in kunnen. Alleen een ipad is echt niet genoeg, want regelmatig wil je toch net iets meer doen dan dat, en dan moet je dus citrix in.

Al met al ben ik er nog niet helemaal uit... De laatste replies helpen ook niet echt :o
MIsschien toch nog even wachten op een volgende generatie, van tablet en/of WinRT. Wel jammer van de gratis cover ;)

Great minds think alike!

• Worsteneter
Verbal Kint schreef op zondag 16 juni 2013 @ 23:00:
[...]

Thanks, ook voor de anderen. Citrix gaat dus lukken en da's erg mooi. Op een iPad vind ik dat niet te doen wegens geen muis.

[...]

Tja, noem me ouderwets maar ik doe dat dus nog gewoon met het handje. Even googlen, dl'en, en met de explorer op de juiste plek zetten.

Uiteindelijk zal ik de RT vooral zakelijk gebruiken. Daarvoor wil ik een "ultra-portable", om echt te werken staan er namelijk overal thin clients, maar tijdens meetings heb je daar niks aan. Dan wil ik gewoon vooral makkelijk en snel mn mail in kunnen. Alleen een ipad is echt niet genoeg, want regelmatig wil je toch net iets meer doen dan dat, en dan moet je dus citrix in.

Al met al ben ik er nog niet helemaal uit... De laatste replies helpen ook niet echt :o
MIsschien toch nog even wachten op een volgende generatie, van tablet en/of WinRT. Wel jammer van de gratis cover ;)
Apps duren lang met opstarten, als je ze voor het eerst opstart. Dat merk je vooral met mail. Heb je mail geopend, en sluit je de app af.. opent die vervolgens gewoon rap. :)

Mijn vader heeft vandaag dus z'n muis gekregen, hij gebruikt hem ook voornamelijk zakelijk.. werkt prima en zo'n microsoft wedge mouse is ook gaaf zeg :D
Als mensen mij vragen of ze een Windows RT tablet moeten halen, raad ik dat af. De tijd is er op dit moment nog niet rijp voor.

De type-cover en Microsoft office, mede als de ongelooflijke hoeveelheden mogelijkheden, zorgen ervoor dat ik deze tablet niet verkoop en hem ook best wel goed vindt. Als je het dus niet erg vindt dat op dit moment apps e.d. nog niet geoptimaliseerd zijn, en als je een productieve tablet wilt, kan ik hem aanraden, anders niet.
Het is inderdaad zo dat de mail app in het begin niet snel opstart, maar hier wordt hard aan gewerkt (outlook voor RT platform). Daarnaast zou ik eerst vragen wat iemand met zijn laptop wilt gaan doen, voordat ik iets afraad. Windows blue is om de hoek en je hebt met het RT platform wel zekerheid om goede support.

Grootste voordeel vind ik nog steeds dat ik al mijn apps van mijn desktop en laptop op mijn tablet kan draaien zonder enige lag.

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 16-06-2013 23:32 ]

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Surface is top, extern scherm en gaan met die banaan. Microsoft is ook veel beter met de privacy dan Google. En je hebt niet voor alles een of andere vage app nodig met de meest vage permissies zoals bij Android

Verwijderd

De lag heb ik ietsje kunnen verminderen door het disablen van de windows defender. (zie google voor de links naar xda waar het beschreven staat hoe)

Bij het surfen is het heel vervelend dat het teruggaan naar de vorige pagina zolang duurt. Met de app UC Browser hd gaat dat sneller, maar deze app hangt soms vast.

Er zijn wel vele apps in de store, maar vinden jullie ook dat het bij microsoft precies toch wat kostelijker is. Apps zijn duurder als bij google, en minder gratis alternatieven. De gratis versies zijn precies ook met meer beperkingen. Vooral bij de games lijkt me.

Voor de rest, prima tablet. Ik hoop dat er ooit een 12inch versie ofzo uitkomt.

• Klassenoudste
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 10:30
Bedankt voor de tips, uiteindelijk was het opgelost toen de batterij helemaal leeg was en mijn surface weer terug opstartte na deze aan de lader te hangen. Vreemd voorval. Jouw reactie is in ieder geval gebookmarked voor als ik nog eens iets voor heb. Bedankt!

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik vind het een absoluut fantastisch apparaat, maar ik neem binnenkort wel contact op met Microsoft, Op mijn scherm heb ik rechts bovenin een verkleuring, hier zou ik best mee kunnen leven alleen in die hele strook naar beneden detecteert mijn surface mijn Touch bewegingen als multitouch. En aangezien ik de surface toch voornamelijk met mijn duimen bedien, word die plaats telkens maar weer geraakt. Ik hoop dat ik dezelfde support krijg van Microsoft als die ik hier zie.
Ook is mijn volune rocker naar de klote?

Verder overigens niets dan positieve opmerkingen, ik gebruik mijn surface om mijn stage verslag te schrijven. Ik heb dan ook geen office meer op mijn laptop(voornamelijk omdat mijn preview was afgelopen en eigenlijk nog geen nut heb gezien om deze opnieuw te kopen dankzij mijn surface). Dit is dan ook de reden dat ik mijn surface pas volgende week kan opsturen.

Verwijderd

Goedenavond,

Ik zit erg te twijfelen tussen een Windows 8 laptop (Acer Aspire S3) of een Surface RT. Ik weet echt niet welk product ik het beste kan nemen. Daarom zou ik jullie graag wat dingen willen vragen.

Mijn eisen voor het product:
- Office
- Gemakkelijk documenten bewerken en maken in Word en Excel
- Snel typen voor het maken van verslagen van bijvoorbeeld 40 pagina's
- Goede 'integratie' met sociale media (Facebook, Twitter)
- Luisteren van muziek en bekijken van afbeeldingen
- Snel

Hieronder vindt je de vragen waar ik graag antwoord op zou willen hebben:
- Is de 32 gb voldoende? Ik las wel dat je apps ook op je SD kaart kunt zetten klopt dit?
- Hoe zit het in de toekomst met de ruimte want die updates zullen ook extra ruimte in beslag nemen lijkt mij.
- Hoe werken de sociale media op de Surface RT? Op Windows Phone is hier sprake van een zeer goede integratie en werking is dat hier ook zo?
- Kun je de Surface RT gebruiken als laptop vervanger? Of zul je toch moeten teruggrijpen naar een computer?
- Als ik een Surface neem zal dit waarschijnlijk zijn met de typecover. Kun je daarmee snel en goed typen net als bijvoorbeeld bij een laptop?
- Heb je veel last van het relatief geringe aanbod van apps voor de Surface RT? In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Surface Pro of een Windows 8 laptop.
- Is het beeldscherm niet te klein voor het typen van grote verslagen?
- Hoe werkt het multitasken, kun je deze functie goed gebruiken voor bijvoorbeeld verslagen? Of kun je daarvoor beter een laptop kopen. Dus dat je aan de ene kant een internetpagina geopend hebt en de andere helft bijvoorbeeld een Word document.

Nogmaals ik weet het echt niet, en vindt het een moeilijke keuze. Geld kun je maar een keer uitgeven als student haha. Wat zouden jullie doen in mijn positie?

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op zondag 16 juni 2013 @ 23:51:
Surface is top, extern scherm en gaan met die banaan. Microsoft is ook veel beter met de privacy dan Google. En je hebt niet voor alles een of andere vage app nodig met de meest vage permissies zoals bij Android
*kuck*...NSA...*kuck*...Patriot Act...*kuch*... Zat topics over hoe MS gewoon toegang geeft naar eindgebruikers zonder gerechtelijk bevel hoor... Zeker de laatste dagen weer veel over naar buiten gekomen.

Ik wil ook best een Surface RT maar dit is nou net een reden waarom ik het niet zeker weet...Maar ja...wat dan wel. Even mee gespeeld in winkel en het is eigenlijk perfect voor wat ik wil doen (goed documenten kunnen schrijven en ff gauw wat op een usb stick kunnen zetten zonder geneuzel).
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:05:
[...]

*kuck*...NSA...*kuck*...Patriot Act...*kuch*... Zat topics over hoe MS gewoon toegang geeft naar eindgebruikers zonder gerechtelijk bevel hoor... Zeker de laatste dagen weer veel over naar buiten gekomen.

Ik wil ook best een Surface RT maar dit is nou net een reden waarom ik het niet zeker weet...Maar ja...wat dan wel. Even mee gespeeld in winkel en het is eigenlijk perfect voor wat ik wil doen (goed documenten kunnen schrijven en ff gauw wat op een usb stick kunnen zetten zonder geneuzel).
Als je daar druk over maakt zou ik helemaal geen tablet kopen. Dit soort zaken komen bij googledrive en icloud precies hetzelfde voor.

Van deze drie is Google het ergste als het gaat hoe deze met data omgaat. De hoeveelheid informatie die van jou verstuurd wordt naar de developer is de hoofdreden waarom ik geen Google product gebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 17-06-2013 21:42 ]

Verwijderd

vali schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:41:
[...]

Als je daar druk over maakt zou ik helemaal geen tablet kopen. Dit soort zaken komen bij googledrive en icloud precies hetzelfde voor.

Van deze drie is Google het ergste als het gaat hoe deze met data omgaat. De hoeveelheid informatie die van jou verstuurd wordt naar de developer is de hoofdreden waarom ik geen Google product gebruik.
Mijn post was gericht aan een persoon die dacht dat Microsoft de privacy van gebruikers respecteert en ik wees er alleen op dat dit dus niet waar is. Ik weet heel goed dat ik geen privacy heb op internet of waar dan ook inmiddels.

Wel is er nu een leuke actie van MS, met dat gratis toetsenbord Type of Touch. Alleen doen Dixons en MyCom alsof de prijs voor een Surface RT dan €586,- wordt, terwijl het gewoon €486,- zou moeten blijven voor het basis model, net zoals bij de MS Store zelf.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2013 22:38 ]

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:34:
[...]

Mijn post was gericht aan een persoon die dacht dat Microsoft de privacy van gebruikers respecteert en ik wees er alleen op dat dit dus niet waar is. Ik weet heel goed dat ik geen privacy heb op internet of waar dan ook inmiddels.
microsoft respecteert in die zin de privacy dat ze jouw gegevens niet harvesten voor reclame en andere doeleinde. aan de nsa ed. ontkom je niet als bedrijf.

als je kijkt waar apps op android allemaal toegang tot hebben (adresboek, berichten verzenden, smsjes lezen etc.)

Microsoft vraagt ook _altijd_ of je gebruikers statistieken wilt delen

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:39:
[...]

microsoft respecteert in die zin de privacy dat ze jouw gegevens niet harvesten voor reclame en andere doeleinde. aan de nsa ed. ontkom je niet als bedrijf.

als je kijkt waar apps op android allemaal toegang tot hebben (adresboek, berichten verzenden, smsjes lezen etc.)

Microsoft vraagt ook _altijd_ of je gebruikers statistieken wilt delen
Dat verandert dus niets aan wat ik net gezegd heb; dat bedoelde ik juist, dat sowieso alles gemonitord wordt en dat het wat dat betreft dus een loos argument was om MS te kiezen m.b.t. privacy.

Maar goed, ik wil dit topic niet hijacken dus ik laat het hier bij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:43:
[...]
Dat verandert dus niets aan wat ik net gezegd heb; dat bedoelde ik juist, dat sowieso alles gemonitord wordt en dat het wat dat betreft dus een loos argument was om MS te kiezen m.b.t. privacy.

Maar goed, ik wil dit topic niet hijacken dus ik laat het hier bij.
Het is geen loos argument. Waarom denk je dat de Zweedse overheid wel MS maar geen Google produkten toe laat. Er is een verschil tusssen het loggen van informatie en het moeten/willen afstaan van die gelogde gegevens. Denk aan al die Google 'plugins' en denk dan hoeveel MS heeft. Bekijk de privacy voorwaarden van Google en vergelijk die met die van MS. Daar is een duidelijke nuance. Door de manier van verzamelen door Google, mijd ik Google inmiddels waar mogelijk. Het kiezen van de minst kwade en toch de voordelen van de cloud hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2013 22:58 ]

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:52:
Goedenavond,

Ik zit erg te twijfelen tussen een Windows 8 laptop (Acer Aspire S3) of een Surface RT. Ik weet echt niet welk product ik het beste kan nemen. Daarom zou ik jullie graag wat dingen willen vragen.

Mijn eisen voor het product:
- Office
- Gemakkelijk documenten bewerken en maken in Word en Excel
- Snel typen voor het maken van verslagen van bijvoorbeeld 40 pagina's
- Goede 'integratie' met sociale media (Facebook, Twitter)
- Luisteren van muziek en bekijken van afbeeldingen
- Snel
Hieronder vindt je de vragen waar ik graag antwoord op zou willen hebben:
[- Is de 32 gb voldoende? Ik las wel dat je apps ook op je SD kaart kunt zetten klopt dit?
Ik vind 32 gb meer dan voldoende. Ik sla mijn documenten lokaal op een sd kaartje, films stream ik thuis vanaf mijn 2008 server en op reis neem ik mijn externe harddisk mee. Apps op de SD kaart installeren is inderdaad mogelijk, zie dit filmpje voor info

- Hoe zit het in de toekomst met de ruimte want die updates zullen ook extra ruimte in beslag nemen lijkt mij.
Updates zou ik niet zoveel zorgen maken. Schijnt zelfs ook dat Microsoft blue stuk minder ruimte in beslag neemt (rond de 4gb).

- Hoe werken de sociale media op de Surface RT? Op Windows Phone is hier sprake van een zeer goede integratie en werking is dat hier ook zo?
Je kan in de personen app al je contacten zoals: Skype, email en facebook toevoegen. Bij deze app zie je een notification als iemand gereageerd heeft op je posted bv.

- Kun je de Surface RT gebruiken als laptop vervanger? Of zul je toch moeten teruggrijpen naar een computer?
Het is maar net wat je met je laptop doet. Ik heb mijn bto laptop voor als ik zware VM's moet draaien tijdens projecten op school, maar mijn surface neem ik mee voor verslagen en scripties maken. Ik stoor mij ook helemaal niet aan het formaat en kan met gemak grote verslagen maken.

- Als ik een Surface neem zal dit waarschijnlijk zijn met de typecover. Kun je daarmee snel en goed typen net als bijvoorbeeld bij een laptop?
Ik ervaar geen verschil

- Heb je veel last van het relatief geringe aanbod van apps voor de Surface RT? In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Surface Pro of een Windows 8 laptop.
Zover ik merk zijn 99% van alle apps op de store beschikbaar voor het RT platform.

- Is het beeldscherm niet te klein voor het typen van grote verslagen?
Zie de vorige vragen

- Hoe werkt het multitasken, kun je deze functie goed gebruiken voor bijvoorbeeld verslagen? Of kun je daarvoor beter een laptop kopen. Dus dat je aan de ene kant een internetpagina geopend hebt en de andere helft bijvoorbeeld een Word document.
Het is mogelijk om een word document naast een browser te openen, fijn werken vind ik het niet echt. Meerdere locaties op mijn school worden er schermen aangeboden om deze op je laptop aan te sluiten. Zelf maak ik hier veel gebruik van als ik met verslagen bezig ben. :+

Om verhaal kort te maken, je moet je goed afvragen of je tevreden bent met de apps uit de store. Zover ben ik nog niks tegen gekomen (alleen ing.nl en vlc, maar die zijn onderweg) wat ik tekort kom en mis ook totaal niet de mogelijkheid om een applicatie buiten de store te installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 18-06-2013 00:11 ]

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Off-topic, maar het is wel een leuke discussie.

Het grote verschil tussen Google en Microsoft op dit punt is natuurlijk dat (het opgeven van) je privacy het fundament is van het hele bedrijfsmodel van Google. Het is dus in het belang van Google om je privacy zoveel mogelijk te omzeilen en zoveel mogelijk van je te weten, ookal heb je liever niet dat ze dan weten.

Bij Microsoft is dat eigenlijk juist andersom: Microsoft kan (als ze dat willen) net zoveel informatie over je verzamelen als Google, waarschijnlijk zelfs meer (via het OS, veel meer mensen gebruiken Windows dan Chrome(/OS)). Maar in het bedrijfsmodel van Microsoft is het veel minder van belang om alles van je te weten. Microsoft verdient veel meer geld met zaken die niets met je privacy te maken hebben, zoals de bedrijfssoftware die bij klanten binnen in afgeschermde omgevingen draait, en waar Microsoft dus nieteens bij kan zelfs als ze het willen. Voor de alu-hoedjes onder ons: Vrijwel alle Microsoft software binnen bedrijven staat op hardware die niet van Microsoft komt, en is verbonden via netwerken die niet op Microsoft software draaien. Dus zelfs als Microsoft er een achterdeur in zou hebben, is het altijd nog het bedrijf dat hun network er van buitenaf voor open moet zetten om die achterdeur te laten werken

Stel dat Microsoft dus het maximale uit je price-gegevens zou gaan halen, zou ze dat zoveel reputatie-schade kosten bij de zaken waar ze echt grof geld aan verdienen, dat het ondenkbaar is dat ze dat zouden doen.

Het is niet in het belang van Microsoft (aandeelhouders) om je privacy zoveel mogelijk in te perken. En voor Google is dat juist wel in hun belang, het is zelfs hun core-verdienmodel.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

met ^

neem skydrive, bij microsft krijg je 7Gb. meer dan voldoende voor de meeste gebruikers. bij google krijg je 25Gb. punt is google gebruikt alles op je google drive voor persoonlijke reclame en dat soort onzin. Microsoft doet dit niet.

ik krijg op mijn Gmail mn tickets van Emirates. de dag erna zie ik op mn android telefoon overal advertenties voor vliegtickets..

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10 16:54
Sinds een tijdje doet de Surface RT van mijn zusje het niet meer. Hij komt tot het boot-scherm en niet verder. Iemand enig idee wat ik kan proberen?

• Worsteneter
Soundless schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:39:
Sinds een tijdje doet de Surface RT van mijn zusje het niet meer. Hij komt tot het boot-scherm en niet verder. Iemand enig idee wat ik kan proberen?
Nieuwe bestellen, Microsoft bellen?

• Soundless
Ik wilde hem terugbrengen naar de winkel maar ze kunnen de bon niet vinden ofzo :X Hij is bij de Dixons gekocht

Ik dacht dat ik zelf misschien nog iets kon doen om het werkend te krijgen. Vandaar mn vraag.

Maarre.. MS bellen? Hoe zit dat precies?

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:56

RayNbow

Kirika <3

Soundless schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:50:
Maarre.. MS bellen? Hoe zit dat precies?
Ga naar myservice.surface.com en registreer je Surface als je dat nog niet gedaan hebt. Vervolgens kun je support aanvragen.

(Als de site het niet goed doet, probeer 'm te bekijken in IE.)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Soundless
RayNbow schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:55:
[...]

Ga naar myservice.surface.com en registreer je Surface als je dat nog niet gedaan hebt. Vervolgens kun je support aanvragen.

(Als de site het niet goed doet, probeer 'm te bekijken in IE.)
Klinkt goed thanks! Ik ga het vanavond meteen even regelen.

Wel goed vertaalde site trouwens 'NO_TRANSLATE' :+

[ Voor 7% gewijzigd door Soundless op 18-06-2013 09:59 ]

Verwijderd

Zijn hier studenten? Let dan op de komende tijdelijke studentendeal.
Ben het zelf al jaren niet meer, anders kocht ik er een 2de Surface RT bij.

• D-TECH
  • Nu online
Mijn Surface RT gaat nu niet meer aan. Heb al van alles geprobeerd. Weet iemand hoe je het kan forceren?

Heb dit namelijk al vaker gehad! :(

Nog nooit last van gehad met mijn iPad (ja ik weet het)

[ Voor 23% gewijzigd door D-TECH op 18-06-2013 11:46 ]

• Worsteneter
D-TECH schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:36:
Mijn Surface RT gaat nu niet meer aan. Heb al van alles geprobeerd. Zo maar even bellen.

Ik vind dit zóóó verschrikkelijk he, als mensen dat zeggen. Je weet het, het slaat gewoon echt als een lul op een kabouter!

Een iPad kan nét zo goed defect raken. Macbook's en iPhone ook. Veelvuldig worden die dingen binnen gebracht met de meest verschrikkelijk domme mankementen.

Weetje wat ik ook nog nooit heb gehad met een iPad? Fatsoenlijke browser. En ook nog nooit multitasking. Of office. Of een usb poort waar ik m'n printer inprik en het gelijk werkt. Of een sd slot. of een fijn toetsenbord of een fijne kickstand. Of lid van een thuisgroep en films streamen.

Alsjeblieft zeg.. :9

• D-TECH
  • Nu online
Worsteneter schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:46:
[...]

Ik vind dit zóóó verschrikkelijk he, als mensen dat zeggen. Je weet het, het slaat gewoon echt als een lul op een kabouter!

Een iPad kan nét zo goed defect raken. Macbook's en iPhone ook. Veelvuldig worden die dingen binnen gebracht met de meest verschrikkelijk domme mankementen.

Weetje wat ik ook nog nooit heb gehad met een iPad? Fatsoenlijke browser. En ook nog nooit multitasking. Of office. Of een usb poort waar ik m'n printer inprik en het gelijk werkt. Of een sd slot. of een fijn toetsenbord of een fijne kickstand.

Alsjeblieft zeg.. :9
:) Ik vind het ook verschrikkelijk om te zeggen, want tot nu toe ben ik niet echt tevreden met mijn Surface, terwijl ik wél een groot Microsoft-fan ben! Heb een Windows Phone, Xbox etc. en het enigste apparaat waar ik problemen mee heb is de Surface, en die zijn software-matig.

• Soundless
D-TECH schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:36:
Mijn Surface RT gaat nu niet meer aan. Heb al van alles geprobeerd. Weet iemand hoe je het kan forceren?

Heb dit namelijk al vaker gehad! :(

Hoe heb je het de vorige keren opgelost? Gaat hij helemaal niet aan of komt hij tot aan het laadscherm?

• D-TECH
  • Nu online
Soundless schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:06:
[...]

Hoe heb je het de vorige keren opgelost? Gaat hij helemaal niet aan of komt hij tot aan het laadscherm?
Vaak zo'n vijf minuten lang de aanknop wisselend indrukken en vasthouden. Na ongeveer 10 minuten gaat hij dan vanzelf weer aan.

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 15:20
Dit is een rare vergelijking zeg om te zeggen dat je ipad het niet doet. Mijn Surface heeft hier ook nog nooit last van gehad. Dit zegt toch niks. Is gewoon het apparaat wat toevallig een storing heeft.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• D-TECH
  • Nu online
Surface doet het weer :)

Op aanraden van de medewerker de Surface volledig gereset, en alles loopt nu ook een stuk sneller. Waarschijnlijk waren enkele apps de boosdoener.

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 10:10
Nu maar hopen dat de KU Leuven in België een actie gaat opzetten zodat studenten een Surface RT kunnen aankopen, maar ik vrees er een beetje voor.

• Worsteneter
timofp schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:06:
Nu maar hopen dat de KU Leuven in België een actie gaat opzetten zodat studenten een Surface RT kunnen aankopen, maar ik vrees er een beetje voor.
Stel het zelf voor, ga langs de faculteitsdecaan ofzo?

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-11 10:07
timofp schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:06:
Hetzelfde hoop ik voor de TU/e. 199,- is toch een hele mooie prijs voor een Surface volgens mij. Voorheen had ik er eigenlijk geen interesse in, vooral vanwege de prijs, maar nu wordt het toch wel heel aantrekkelijk.

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 10:10
Worsteneter schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:37:
[...]

Stel het zelf voor, ga langs de faculteitsdecaan ofzo?
Als ik tegen juli er niks over hoor zal ik ook zeker eens gaan navragen, maar de KUL heeft nog al veel van deze dingen momenteel uitbesteed aan campusshop.be, vroeger was dit nog allemaal intern. En campusshop.be heeft momenteel nog geen Microsoft Tablets.

[ Voor 7% gewijzigd door timofp op 18-06-2013 19:47 ]

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:11
Kremx schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:40:
[...]

Hetzelfde hoop ik voor de TU/e. 199,- is toch een hele mooie prijs voor een Surface volgens mij. Voorheen had ik er eigenlijk geen interesse in, vooral vanwege de prijs, maar nu wordt het toch wel heel aantrekkelijk.
Ik ga surfspot ook in de gaten houden :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Worsteneter
Kremx schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:40:
[...]

250euro incl toetsenbord idem mooie prijs.

Verwijderd

Ik zie op Marktplaats de Surface RT voor €300,- maar zie nu opeens dat het steeds MP gebruikers zijn die uit 'Brunssum, LI' komen... Bijv. Gebruikers: 'Brian', 'tablet' en 'tablet verkoop'.

Oplichters? Net een mailtje verstuurd maar ik vertrouw 't niet :)

Zijn hier geen studenten waar ik wat mee kan regelen? ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 21:34 ]

Verwijderd

n.v.t.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 21:34 ]

• neox387
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 17:06
Hebben jullie ook een static noise hoorbaar zowel op speakers in hele stille ruimte maar vooral via headphone jack, wanneer je bv youtube filmpje stop zet of stopt met typen hoor ik het nog doorgaan zo 1-2 seconden en dan schakeled de geluidskaart uit ?

Asus B650E-I # AMD Ryzen 9800X3D@5.45Ghz PBO/CO -22/-46 - Noctua C14S 2xA12x25 Kryonaut # 32GB 6200C30 60.3ns # MSI RTX4080 VENTUS 2715@960mv 24Gbps # Samsung 990 Pro 2TB # Corsair SF750 Platinum # CM NR200p 4xA12x15 # LG 65CX 4k120 VRR

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 18:57
Ja. Als ik geluid pauzeer, blijft het heel zacht op de achtergrond doorspelen voor 1-2 seconden. Lijkt me niet heel erg storend.

Verwijderd

Wat voor WIFI settings moet ik gebruiken (g, n, ...)? Ik kan gewoon geen verbinding krijgen met de RT. Hieronder zie ik dat ik niet de enige ben:
http://www.pcworld.com/ar...nt-to-fix-wi-fi-woes.html

• D-TECH
  • Nu online
Weet iemand waar je kan zien waar alle storage naar toe gaat? Ik had na de reset 15,2 GB beschikbaar, gisteren 13,2 en nu opeens 11 GB. Heb maar twee apps geïnstalleerd, een rekenmachine en metrotube.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:23:
Wat voor WIFI settings moet ik gebruiken (g, n, ...)? Ik kan gewoon geen verbinding krijgen met de RT. Hieronder zie ik dat ik niet de enige ben:
http://www.pcworld.com/ar...nt-to-fix-wi-fi-woes.html
Er zijn wat WiFi updates geweest. Heb je wel de laatste update(s)?

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik ben bezig met het het service bezoek maar snap het denk ik niet helemaal. Word je eigen surface nu gewoon meteen vervangen zonder vragen? Of krijg je een tijdelijke vervanging?

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 14:52

60 TB can not be enough

Verwijderd

Markie577 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:46:
Ik ben bezig met het het service bezoek maar snap het denk ik niet helemaal. Word je eigen surface nu gewoon meteen vervangen zonder vragen? Of krijg je een tijdelijke vervanging?
Hij wordt meteen vervangen ;)
D-TECH schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:33:
Weet iemand waar je kan zien waar alle storage naar toe gaat? Ik had na de reset 15,2 GB beschikbaar, gisteren 13,2 en nu opeens 11 GB. Heb maar twee apps geïnstalleerd, een rekenmachine en metrotube.
Mail en updates misschien ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:49:
[...]

Er zijn wat WiFi updates geweest. Heb je wel de laatste update(s)?
Ik heb 'm gisteren over gekocht en kan gewoon helemaal niet online. Ik kan alleen offline gebruik maken van de RT met het account van de persoon die hem aan mij verkocht heeft, maar dat was niet helemaal de bedoeling natuurlijk. Sowieso dat hele 'account'-geneuzel waarvoor je verbinding moet hebben vind ik echt zo frustrerend... Ik weet dat dat bij vrijwel elke tablet het geval zal zijn tegenwoordig (ook bij Android tablets???).

Het plan was om de RT via USB > Ethernet adapter te doen, maar blijkbaar werkt dit alleen met de Pro volgens MS website.

Dus ik denk er aan om hem weer door te verkopen al werkt hij perfect als typ maatje, waar ik 'm ook voor heb aangeschaft. Toch zonde want het ding kan veel meer natuurlijk... Eerdaags maar 's bij iemand anders proberen want mijn Sony Reader werkt ook al niet met mijn huawei hg65d en de iPhone van de verkoper werkte ook niet. Blackberry Playbook heeft geen problemen met m'n wifi, vreemd genoeg... Overigens alle standaarden geprobeerd (b/g/n, etc.).
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:08:
[...]

Ik heb 'm gisteren over gekocht en kan gewoon helemaal niet online. Ik kan alleen offline gebruik maken van de RT met het account van de persoon die hem aan mij verkocht heeft, maar dat was niet helemaal de bedoeling natuurlijk. Sowieso dat hele 'account'-geneuzel waarvoor je verbinding moet hebben vind ik echt zo frustrerend... Ik weet dat dat bij vrijwel elke tablet het geval zal zijn tegenwoordig (ook bij Android tablets???).

Het plan was om de RT via USB > Ethernet adapter te doen, maar blijkbaar werkt dit alleen met de Pro volgens MS website.

Dus ik denk er aan om hem weer door te verkopen al werkt hij perfect als typ maatje, waar ik 'm ook voor heb aangeschaft. Toch zonde want het ding kan veel meer natuurlijk... Eerdaags maar 's bij iemand anders proberen want mijn Sony Reader werkt ook al niet met mijn huawei hg65d en de iPhone van de verkoper werkte ook niet. Blackberry Playbook heeft geen problemen met m'n wifi, vreemd genoeg... Overigens alle standaarden geprobeerd (b/g/n, etc.).
ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "moet Online zijn". Je kan met Windows 8 gewoon een lokale account aanmaken. Daarnaast heb ik mijn surface op flink wat wifi apparaten aangesloten, als je nu naar een andere tablet gaat kijken kan precies dezelfde problemen ervaren. Ik zou voor paar tientjes een andere kopen en je pret niet laten bederven met dit probleem

tevens is het mogelijk om usb to rj45 aan te sluiten op de surface rt.
http://surface-evangelist...lable-in-microsoft-store/

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 20-06-2013 17:12 ]

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11 21:59

Guldan

Thee-Nerd

@rmd: Dus omdat je wifi accesspoint niet zo goed is verkoop je je surface weer. Beetje rare redenering maargoed nofi hoor. Maar ik proef een beetje dat je een reden zoekt om van je surface af te stappen. Als het niet bevalt moet je hem gewoon verkopen.Wij zijn @tweakers niet microsoft fanboy genoeg dat we daar 'boos' op worden

Maar als je accesspoint de enige reden is.. die dingen zijn een stuk goedkoper dan een tablet :-).

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[...]

Swipe vanaf rechts, klik op change pc settings -> users en daar kan je online profiel uitvinken

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54
[...]

Heb je al eens gedacht om bij iemand anders even op de wifi te gaan en daar de updates binnenhalen en dan nog eens kijken of je thuis wel verbinding krijgt?

Waarom krijg je geen verbinding? Wat is de melding? Zie je je wifi router wel?

Als je hem wel ziet, staat je wifi router wel toe om 'nog' een apparaat te verbinden? Misschien staat je router wel zo i ngesteld dat hij vaste ip adressen uitgeeft en is de range heel klein ingesteld en heb je gewoon geen ip adres meer over...

Er zijn misschien nog wel meer instellingen in de router die roet in het eten gooien...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-11 12:37
vali schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:12:
[...]

Mail en updates misschien ?
Internet Explorer temp files ? Check eens met treesize free

http://blog.bjornhouben.com

punisher007 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:54:
[...]

Internet Explorer temp files ? Check eens met treesize free
Dat neemt in 1 dag tijd geen GB in beslag. Of je moet je helemaal suf browsen.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Zojuist zijn een flink aantal reacties naar de trashcan gegaan. Discussies over wat wel of niet een studie is hoort hier niet thuis.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• symp
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-11 10:18
[...]
Ik kan alleen offline gebruik maken van de RT met het account van de persoon die hem aan mij verkocht heeft, maar dat was niet helemaal de bedoeling natuurlijk.
Waarom reset je hem niet eerst naar fabrieksinstellingen? Aangezien je hem van iemand anders hebt overgenomen lijkt het me sowieso handiger hem eerst op te schonen en een eigen account hiervoor te gebruiken of aan te maken.

Swipe van rechts -> Settings -> Change PC settings -> General -> Remove everything and reinstall windows

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Worsteneter schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 21:31:
[...]

Hmm raar verhaal, klinkt niet als Microsoft. Probeer ze te contacteren via Facebook als je dat hebt, daar reageren ze erg snel en adequaat.
Vandaag weer half uur aan telefoon gehangen met iemand van 1ste lijn support. Daar "kunnen" ze me niet helpen aangezien dat niet "voorzien is in hun mogelijkheden". Hij kon nergens aanklikken om zulke omruil te doen. Ik kan hem blijven retour sturen maar ik ga volgens de helpdeskmedewerker telkens dezelfde terug ontvangen. Heb na al de frustratie best wel zin in een potje (transport)kosten maken voor Microsoft maar helaas schiet ik daar zelf niks mee op.

Zelfs na verschillende malen met z'n overste en het "escalatieteam" te hebben gesproken (allé, mij in ieder geval tijdje in wacht te hebben gezet) kon hij niks meer voor mij doen. Na mijn vraag om een andere contactpersoon (mail of telefoon) van hogerop te krijgen kreeg ik te horen dat deze niet bereikbaar waren voor klanten. Hij heeft me enkel een postadres gegeven ergens in Nederland (Schiphol). Begon er zelfs de humor van in te zien: één van de grootste firma's ter wereld op gebied van IT moet ik benaderen per brief.... Ongelooflijk.

Ik heb echter geen zin om zo afgescheept te worden met een ander product dan waar ik voor betaald heb. Kan er hier mij misschien iemand aan een contactpersoon (mail of telefoon) helpen? Ik weiger te geloven dat je niet verder kan dan de basic 1ste lijn helpdesk/chat!

Verwijderd

symp schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:40:
[...]

Waarom reset je hem niet eerst naar fabrieksinstellingen? Aangezien je hem van iemand anders hebt overgenomen lijkt het me sowieso handiger hem eerst op te schonen en een eigen account hiervoor te gebruiken of aan te maken.

Swipe van rechts -> Settings -> Change PC settings -> General -> Remove everything and reinstall windows
Weet ik, maar de reden dat ik dat niet deed is omdat ik dus dacht dat je online moet zijn om een account aan te maken. Dus dan re-install ik en kan ik helemaal niks doen. Maar goed, ik ga de tips even opvolgen.

Maar voor de duidleikheid: ik ben zo'n persoon die liever ethernet gebruikt dan wifi en ik dacht echt dat je gewoon van usb > ethernet kon (wat de PRO dus idd wel kan, maar de RT niet).

btw: hier wifi instellingen (ww weggehaald uiteraard):
http://postimg.org/image/wxqjideh9/

Zendvermogen hoger of lager maakt niet uit; de RT zag mijn wifi (Charcharodon) met een prima sterkte (gewoon alle streepjes of behalve 1 streepje). Na invoeren van ww en na beantwoorden v/d vraag of ik sharing aan wil zetten, krijg ik alleen maar de melding: 'Can't connect to this network'. Daar kan ik dus weinig mee.

//edit: nu zie ik helemaal geen wifi meer. Nou ja, eerst maar 's bij een ander proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 22:17 ]

Verwijderd

zet je wifi beveiliging eens even uit, als het dan lukt kan je de tablet updaten naar de laatste versie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 22:19:
zet je wifi beveiliging eens even uit, als het dan lukt kan je de tablet updaten naar de laatste versie.
Kan niet; ik moet iets kiezen (WEP, WPA-PSK, WPA2-PSK, WPA-PSK/WPA2-PSK).

//EDIT: met WEP kan ik idd uitzetten, maar dan nog zelfde bericht (can't connect to this network).

Maar goed, net reset gedaan en offline account aangemaakt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 22:34 ]

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-11 20:29
Swerfer schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:10:
[...]

Heb je al eens gedacht om bij iemand anders even op de wifi te gaan en daar de updates binnenhalen en dan nog eens kijken of je thuis wel verbinding krijgt?

Waarom krijg je geen verbinding? Wat is de melding? Zie je je wifi router wel?

Als je hem wel ziet, staat je wifi router wel toe om 'nog' een apparaat te verbinden? Misschien staat je router wel zo i ngesteld dat hij vaste ip adressen uitgeeft en is de range heel klein ingesteld en heb je gewoon geen ip adres meer over...

Er zijn misschien nog wel meer instellingen in de router die roet in het eten gooien...
Ik heb gemerkt dat ik een aantal firmware versies terug niet op ieder wifi netwerk kon komen. Na de laatste firmware updates geen problemen meer.

Dus een goede tip. Kijk of je bij iemand anders wel op een wifi netwerk kan komen installeer alle firmware updates en waarschijnlijk doet alles het dan wel.

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Voordat ik 140 pagina's door ga lezen...

Ik kan waarschijnlijk, via een Microsoft-actie voor scholen, een Surface RT voor €199 halen. Nu gaat mijn vriendin vanaf september weer naar school en ze zocht een laptop voor met name officegebruik. Als er echt iets zwaarders gedaan moet worden, hebben we hier thuis een sterke pc staan of heeft school nog computers.

Is de Surface RT hier een beetje geschikt voor? Met name met een van de accessoires erbij, als toetsenbordje...?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Avalaxy
Wat voor opleiding gaat ze doen? Als dat iets creatiefs/grafisch is heb je al snel Adobe-programma's nodig, die niet draaien. Als ze alleen office nodig hebt dan is het perfect.
Peter_Aragorn schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:46:
Voordat ik 140 pagina's door ga lezen...

Ik kan waarschijnlijk, via een Microsoft-actie voor scholen, een Surface RT voor €199 halen. Nu gaat mijn vriendin vanaf september weer naar school en ze zocht een laptop voor met name officegebruik. Als er echt iets zwaarders gedaan moet worden, hebben we hier thuis een sterke pc staan of heeft school nog computers.

Is de Surface RT hier een beetje geschikt voor? Met name met een van de accessoires erbij, als toetsenbordje...?
Wil niet mierenneuken, maar deze vraag is echt heel echt vaak beantwoord :P. Anyway, ik gebruik mijn surface RT met plezier bij hoorcollege's, grote verslagen en presentaties (prezi en PowerPoint werken beide perfect op een smartboard).

• Peter_Aragorn
vali schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:55:
[...]

Wil niet mierenneuken, maar deze vraag is echt heel echt vaak beantwoord :P. Anyway, ik gebruik mijn surface RT met plezier bij hoorcollege's, grote verslagen en presentaties (prezi en PowerPoint werken beide perfect op een smartboard).
Ja maar ik wordt zo moe van dat nalezen >:) En nu is mijn vraag ook beantwoord ;)

Loopt het geheel ook soepel? De Tweakers-review liet zien dat hij soms wat traag was namelijk... :+

• Peter_Aragorn
Avalaxy schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:53:
Wat voor opleiding gaat ze doen? Als dat iets creatiefs/grafisch is heb je al snel Adobe-programma's nodig, die niet draaien. Als ze alleen office nodig hebt dan is het perfect.
Toegepaste Gerontologie. En nee, daar heb je niet echt Adobe-programma's voor nodig. Daar had ik al even naar gekeken. Ikzelf zou niks aan het ding hebben, voor school dan...

Zijn de Apps eigenlijk een beetje boeiend? Leuke spelletjes enzo?

• Avalaxy
Spelletjes vind ik sowieso wel leuk :) Een hoop kosten geld, maar ik vind ze wel van erg hoge kwaliteit. Mahjong en Taptiles (beiden van Microsoft geloof ik) zijn gratis en erg leuk, Shuffle party zit goed in elkaar (en is gratis), Pinball FX is ook leuk (ook gratis). Verder heb je nu Endless skater en Jetpack joyride die beiden gratis zijn en er goed uitzien. A bird's journey (gratis) is erg leuk. Qua betaalde games heb je alle standaarddingen van Angry Birds, where's my water, where's my perry, Fruit ninja, etc. Roman empire is een waanzinnig gaaf spel als je houdt van RTS, kost alleen wel geld. En natuurlijk game dev tycoon als dat je cup of tea is (kost ook geld, wel zeer verslavend). Oh, en ik vergat wordament (gratis).

• CokeZero
Avalaxy schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:12:
Spelletjes vind ik sowieso wel leuk :) Een hoop kosten geld, maar ik vind ze wel van erg hoge kwaliteit. Mahjong en Taptiles (beiden van Microsoft geloof ik) zijn gratis en erg leuk, Shuffle party zit goed in elkaar (en is gratis), Pinball FX is ook leuk (ook gratis). Verder heb je nu Endless skater en Jetpack joyride die beiden gratis zijn en er goed uitzien. A bird's journey (gratis) is erg leuk. Qua betaalde games heb je alle standaarddingen van Angry Birds, where's my water, where's my perry, Fruit ninja, etc. Roman empire is een waanzinnig gaaf spel als je houdt van RTS, kost alleen wel geld. En natuurlijk game dev tycoon als dat je cup of tea is (kost ook geld, wel zeer verslavend). Oh, en ik vergat wordament (gratis).
En binnenkort dan nog Halo: Spartan Assault :*)

• Peter_Aragorn
Nou in vergelijking met een iPad is het aanbod natuurlijk wel dramatisch weinig, of heb ik dat mis?

• Avalaxy
Ja wat verwacht je nou van een platform dat nog geen jaar oud is? :/ Tuurlijk heeft de iPad die 3 jaar geleden geïntroduceerd is meer apps :P

• D-TECH
  • Nu online
Peter_Aragorn schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:26:
Nou in vergelijking met een iPad is het aanbod natuurlijk wel dramatisch weinig, of heb ik dat mis?
Als je heel veel spelletjes speelt misschien wel, maar ik denk dat deze tablet vooral gericht is op productiviteit.
Pagina: 1 ... 35 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.