Mijn ervaringen na 3 maanden Surface RT'en. Over het algemeen positief maar...
Mijn familie o.a. klaagt altijd over de lange laadtijden van de Surface. Vooral in vergelijking met een "oude" iPad 2 is de Surface soms belachelijk langzaam in het laden van apps en webpagina's.
Soms lijkt de tablet last te hebben van een complete "meltdown", waarbij alles vastloopt. 5 minuten later loopt het weer als een zonnetje, maar ja, je bent wel 5 minuten verder. Dit zorgt soms voor frustratie.
Hopelijk optimaliseert Microsoft Windows RT met de komende update, want op dit moment zorgt het soms echt voor ergernis.
Daarnaast valt het belachelijke verschil tussen Windows Phone en Windows RT op. Windows Phone draait op een single-core processor veel sneller en stabieler. Dit moet toch beter kunnen?
Neem bijvoorbeeld de mail app, in Windows Phone is deze zo geladen en gaat alles mooi soepel, in Windows RT is het een draak van een app.
Als mensen mij vragen of ze een Windows RT tablet moeten halen, raad ik dat af. De tijd is er op dit moment nog niet rijp voor.
De type-cover en Microsoft office, mede als de ongelooflijke hoeveelheden mogelijkheden, zorgen ervoor dat ik deze tablet niet verkoop en hem ook best wel goed vindt. Als je het dus niet erg vindt dat op dit moment apps e.d. nog niet geoptimaliseerd zijn, en als je een productieve tablet wilt, kan ik hem aanraden, anders niet.
[
Voor 25% gewijzigd door
D-TECH op 16-06-2013 20:09
]