• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 09:19:
Hoi,
Ik kan de uitzendinggemist app en de nos app niet vinden in de store. Ook niet via de directe link. Hoe kan dit? Werkt de link op de vorige pagina van dit topic bij jullie wel?
Als je landinstellingen niet op Nederland staan kun je die app niet vinden.
Even in je configuratiescherm onder "klok, taal en land/regio" je locatie wijzigen.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 09:07
Of in de app store wijzigen dat je alleen NL apps ziet...

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

Ik heb ook even met de Surface RT gespeeld. Ondanks dat VB scripten niet werkt.. wat bijvoorbeeld essentieel is bij zelfgemaakt Actieve Excel documenten die bijvoorbeeld medewerkers in de buitendienst zouden gebruiken als ze een RT tablet zouden hebben. En ondanks je verder in de desktop omgeving niks kan installeren en dus alleen kan gebruiken met Office en paint en dergelijke..

Had ik toch liever Office als Metro UI gehad. Ik moest zeggen, ben niet zo positief met Metro/Modern UI op de telefoon en op mijn Desktop. Maar op de tablet! Is het een totaal ander verhaal.

Was wel zeer positief erover :) Echter vond ik het aanbod apps zwaar laag.. en als er iets wordt aangeboden qua apps staat er altijd voor: Ipad en Android.
Alleen de basis functionaliteit is al redelijk hoog dus dat maakt het deels wel weer goed.

Die cover op de Surface vond ik ook een +. Al met al een super apparaatje, echter heeft het wel wat meer apps nodig en moet Microsoft de desktop omgeving verwijderen uit de RT tablet en Office in Metro/Modern UI maken.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 23:00

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Zijn er al tweakers hier die de Surface in November via de Duitse MS store hebben gekocht en waarvan de coating aan het afbladderen is ? Ik merkte gisteren dat de coating van de kickstand flink aan het afbladderen is. Dat is dus mijn eerste Surface die ik in November 2012 heb gekocht.

Ik zie nu op mijn 2e Surface dan de kickstand ook een klein wit plekje begint te krijgen.

De November surface zal wel niet voor garantie in aanmerking komen. Het blijft natuurlijk een gebruiks voorwerp, maar vind het wel snel gaan zo. Aan de andere kant wil ik dat ding ook niet opsturen omdat ik een hekel heb om alles weer opnieuw te moeten installeren.

XBL: MRE Inc

Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 07:38:
Was wel zeer positief erover :) Echter vond ik het aanbod apps zwaar laag.. en als er iets wordt aangeboden qua apps staat er altijd voor: Ipad en Android.
Alleen de basis functionaliteit is al redelijk hoog dus dat maakt het deels wel weer goed.

Die cover op de Surface vond ik ook een +. Al met al een super apparaatje, echter heeft het wel wat meer apps nodig en moet Microsoft de desktop omgeving verwijderen uit de RT tablet en Office in Metro/Modern UI maken.
Het is ook maar net welke apps je precies zoekt, persoonlijk ben ik nog geen tekort tegengekomen en ik gebruik behoorlijk wat apps op mijn surface.

Het office verhaal, ik ben juist blij dat Microsoft hiervoor gekozen heeft. Als ik in een college of tijdens een presentatie op school gebruik maak van wordt is 9 van de 10 keer mijn touchcover en muis aangesloten op de tablet. Zo kan ik gemakkelijk internet explorer 50% snappen met word om zo mijn bronnen op te slaan.

Het is inderdaad mogelijk om via de ingebouwde keyboard een brief te tikken, maar zeg nou eerlijk dit zie je niemand lang doen. Net als bij de ipad zie je al snel dat iemand een bluetooth keyboard aansluit.

al met al ben ik nog steeds tevreden met de tablet en ben zeer blij dat ik niet de android lovers uit mijn klas heb gevolgd. Die zie ik nog steeds klooien met hun wannabe office pakketten om een simpel adviesrapport voor een project in elkaar te tikken.
Zijn er al tweakers hier die de Surface in November via de Duitse MS store hebben gekocht en waarvan de coating aan het afbladderen is ? Ik merkte gisteren dat de coating van de kickstand flink aan het afbladderen is. Dat is dus mijn eerste Surface die ik in November 2012 heb gekocht.
Net eventjes gecontroleerd, maar ik ervaar dit niet met mijn tablet. Wel kl*te zeg!! Denk persoonlijk wel als je contact opneemt met Microsoft je een nieuwe krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 22-04-2013 09:59 ]

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:39
MRELynx schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:26:

Ik zie nu op mijn 2e Surface dan de kickstand ook een klein wit plekje begint te krijgen.

De November surface zal wel niet voor garantie in aanmerking komen. Het blijft natuurlijk een gebruiks voorwerp, maar vind het wel snel gaan zo. Aan de andere kant wil ik dat ding ook niet opsturen omdat ik een hekel heb om alles weer opnieuw te moeten installeren.
Je hebt gewoon 1 jaar fabrieksgarantie en het loslaten van coating binnen een half jaar is een productie fout. Het is zelfs zo dat een defect binnen de eerste 6 maanden gezien wordt als een fout die er al van begin af aan zat. Je kunt het beste even contact op nemen met de Nederlandse Microsoft ipv duitse. Ze zijn erg hulpvaardig en als je netjes zegt dat ondanks netjes behandelen de coating loslaat en dit niet mag binnen een half jaar, dan ruilen ze hem zo voor je om ;)
Worsteneter schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:48:
[...]

Je hebt gewoon 2 jaar fabrieksgarantie en het loslaten van coating binnen een half jaar is een productie fout. Het is zelfs zo dat een defect binnen de eerste 6 maanden gezien wordt als een fout die er al van begin af aan zat. Je kunt het beste even contact op nemen met de Nederlandse Microsoft ipv duitse. Ze zijn erg hulpvaardig en als je netjes zegt dat ondanks netjes behandelen de coating loslaat en dit niet mag binnen een half jaar, dan ruilen ze hem zo voor je om ;)
Kleine correctie*

• Worsteneter
Oneens. Je hebt 1 jaar fabrieksgarantie en 2 jaar garantie ;)
binnen 6 maanden; defect was er al
1 jaar fabrieksgarantie
2 jaar garantie bij retailer, in dit geval ook microsoft.

En dan na die 2 jaar heb je nog recht op een deugdelijk product zoals bedoeld in artike 7:17 alleen dan moet je zélf bewijzen dat het defect de schuld is van de fabrikant.
Worsteneter schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:02:
[...]

Oneens. Je hebt 1 jaar fabrieksgarantie en 2 jaar garantie ;)
binnen 6 maanden; defect was er al
1 jaar fabrieksgarantie
2 jaar garantie bij retailer, in dit geval ook microsoft.

En dan na die 2 jaar heb je nog recht op een deugdelijk product zoals bedoeld in artike 7:17 alleen dan moet je zélf bewijzen dat het defect de schuld is van de fabrikant.
Niet helemaal, in Nederland heb minimale garantie van 6 maanden, Hier wordt er gekeken wat de levensduur is van het product (het moet deugen). Daarom zie je dat bij de meeste fabrikanten een garantie geven van 1 jaar en de retailer er 1 of 2 jaar extra geven, bij auto's en witgoed is dit natuurlijk meer. Wordt jammer genoeg misbruik van de Nederlandse wetgeving gemaakt (Zoals Apple).

Ik heb het product in Duitsland gekocht en heb daarom de garantie van Duitsland wat 2 jaar is. Daar kan je bijvoorbeeld binnen 30 dagen je geld volledig terug krijgen, iets wat in Nederland naar mijn weten 2 weken is.

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 22-04-2013 13:30 ]

Verwijderd

Mwah gaat toch niet echt slecht met de surface. Tot je het met de Ipad vergelijkt natuurlijk. XD
Wist niet eens dat er een Nexus 10 was ? 8)

knip

[ Voor 22% gewijzigd door iisschots op 30-06-2013 00:42 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

Dit heb ik dus.... Zal straks wel een met Microsoft bellen.

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/fe7w0r5lt/WP_000800.jpg

• Worsteneter
vali schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:18:
[...]

Niet helemaal, in Nederland heb minimale garantie van 6 maanden, Hier wordt er gekeken wat de levensduur is van het product (het moet deugen). Daarom zie je dat bij de meeste fabrikanten een garantie geven van 1 jaar en de retailer er 1 of 2 jaar extra geven, bij auto's en witgoed is dit natuurlijk meer. Wordt jammer genoeg misbruik van de Nederlandse wetgeving gemaakt (Zoals Apple).

Ik heb het product in Duitsland gekocht en heb daarom de garantie van Duitsland wat 2 jaar is. Daar kan je bijvoorbeeld binnen 30 dagen je geld volledig terug krijgen, iets wat in Nederland naar mijn weten 2 weken is.
Ja maar in Duitsland geldt die 30 dagen enkel bij online aankopen ;)
Je krijgt inderdaad minimale garantie van 6 maanden, omdat er dan wordt uitgegaan dat het gebrek er van begin af aan was. Maar volgens mij is dat ook zo met 1 jaar fabrieksgarantie, maar ik heb me daar verder niet zoveel in verdiept. Meestal gaat het kapot zodra de garantie voorbij is namelijk :P

Maar zo'n fout als op de foto laat duidelijk zien dat het een gebrek is.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Teruggebeld door MS en binnen 15 minuten alles opgelost. Net een ups label gekregen en ik kan hem opsturen. Hoop niet dat ze een nieuwe sturen aangezien ik geen zin heb om alles opnieuw in te stellen. M'n zoon zal ook niet blij zijn als zijn iStunt voortgang verloren gaat. Mjah, al met al netjes geholpen. Enige vage is weer dat ze bij Microsoft mijn oude adres hadden staan waar ik al bijna 2 jaar niet meer woon. Ook m'n Microsoft account is voorzien van het nieuwe adres en m'n beide Surfaces zijn ook gewoon op m'n huidige adres afgeleverd net zoals de rest van al het Microsoft spul dat ik toegestuurd krijg.

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-10 23:39

danplo

The Force is strong with me

MRELynx schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:38:
Teruggebeld door MS en binnen 15 minuten alles opgelost. Net een ups label gekregen en ik kan hem opsturen. Hoop niet dat ze een nieuwe sturen aangezien ik geen zin heb om alles opnieuw in te stellen. M'n zoon zal ook niet blij zijn als zijn iStunt voortgang verloren gaat. Mjah, al met al netjes geholpen. Enige vage is weer dat ze bij Microsoft mijn oude adres hadden staan waar ik al bijna 2 jaar niet meer woon. Ook m'n Microsoft account is voorzien van het nieuwe adres en m'n beide Surfaces zijn ook gewoon op m'n huidige adres afgeleverd net zoals de rest van al het Microsoft spul dat ik toegestuurd krijg.
Volgens mij wordt de voortgang van veel spellen in de Cloud opgeslagen, dus als je een nieuw Surface krijg en je met een zelfde account inlogt, dan moet dit geen probleem opleveren. Maar moet het toevallig wel een spel zijn die dat ondersteund. Istunt is voor Xbox Live en moet hopelijk goed komen.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• MRE-Inc

MRE-Inc

danplo schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:14:
[...]

Volgens mij wordt de voortgang van veel spellen in de Cloud opgeslagen, dus als je een nieuw Surface krijg en je met een zelfde account inlogt, dan moet dit geen probleem opleveren. Maar moet het toevallig wel een spel zijn die dat ondersteund. Istunt is voor Xbox Live en moet hopelijk goed komen.
Xbl games opslaan in de cloud is voor gold members voor zover ik weet. Mij boeit het niet zo, maar m'n zoontje van 9 wel, die is bloedje fanatiek. Hij heeft geen gold, maar een xbl Silver/free abo, dus ik denk dat zijn games niet in de cloud worden opgeslagen.

• marrabel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-11 08:51
Didyoumeetmax? schreef op donderdag 18 april 2013 @ 07:25:
Ik ben sinds gisteren eigenaar van een Pro, maar aangezien dat topic nogal dood is stel ik mijn vraag hier maar even. Ik merk dat het touchpad van de typecover gespiegeld scrollt tenopzichte van de touch gestures die je op het touchscreen gebruikt. Ik heb die app gedownload van Microsoft waarmee je je trackpad kunt configureren, maar als ik de gespiegelde schuifrichting uitzet dan veranderd er helemaal niets. Iemand die weet wat daar aan gedaan kan worden?
Er is inmiddels een update uitgekomen van de Trackpad Settings app.
Werkt het nu wel goed?

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Zo gister won mijn gevoel het dan eindelijk van mijn verstand en heb ik een Surface RT 64GB gekocht met een witte touch cover (tnx voor de goede adviezen hier!

Tot nu toe alleen maar onder de indruk. Mijn iPad voelt echt als speelgoed nu en ik ervaar een gadgetblijdschap die ik al jaren niet meer heb gehad :) Vandaag voor het eerst de test doorstaan tijdens een meeting. Onvoorstelbaar gaaf dit, ik begrijp werkelijk niet waarom dit apparaat zo slecht verkoopt.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Hallo,
Ik ben opzoek naar een app waarmee ik passwords kan opslaan. Heeft iemand misschien goede ervaringen met een bepaalde app? Op de iPad gebruikte ik de app "The Vault" Ik zoek een soortgelijke app.

Alvast bedankt!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:10

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik heb al mijn passwords in een Keepass bestand op Skydrive staan en kan deze dan met MetroPass benaderen :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:53
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:03:
Hallo,
Ik ben opzoek naar een app waarmee ik passwords kan opslaan. Heeft iemand misschien goede ervaringen met een bepaalde app? Op de iPad gebruikte ik de app "The Vault" Ik zoek een soortgelijke app.

Alvast bedankt!
Lastpass.
Slaat alles on-line op, maar schijnt volkomen veilig te zijn.
Via de website altijd te benaderen, je kunt dus altijd bij je wachtwoorden.
Voor Windows Phone, 8 en RT is er een app beschikbaar, bij Windows Phone moet jee abonnement afsluiten voor 12 dolar per jaar.
Verder is er voor pc's een plugin te downloaden die met bijna elke browser samenwerkt, vult automatisch (Of na RMB en selecteren) overal je ww in.

Overal andere gegenereerde wachtwoorden en nooit meer iets onthouden _/-\o_

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54
ErectionJackson schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:27:
Vandaag voor het eerst de test doorstaan tijdens een meeting. Onvoorstelbaar gaaf dit, ik begrijp werkelijk niet waarom dit apparaat zo slecht verkoopt.
- Weinig zichtbaar in winkels, vaak in een 'hoekje achteraf'
- 'Slechte' naam van Windows 8 (de gemiddelde persoon heeft nooit van RT gehoord, wat jammer is omdat mensen dan misschien geen vergelijking trekken met Windows 8 )
- 'Iedereen' heeft een IPad, dus ik ook (Geld nu misschien nog wel meer voor Android)
- 'Weinig' apps in de store (Vaak omdat de standaard instelling in de store een hoop apps verbergt)
- Zwaar (terwijl hij amper meer weegt dan een IPad, en met de veelgebruikte IPad hoes weegt de IPad veel meer dan een Surface met Touch Cover)
- Accu gaat niet lang mee (Bij matig gebruik gaat hij met gemak 1 a 2 dagen mee)

En zo zijn er vast nog wel meer te verzinnen waardoor de Surface (nog) niet goed verkoopt.

Gewoon je Surface en de mogelijkheden met de touch cover en Office aan andere laten zien en ze zijn snel overtuigd. Vooral zakelijk zou snel overtuigd moeten zijn, alleen dan komt 'iedereen heeft een IPad' weer om de hoek kijken...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Swerfer schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:27:
[...]

- Weinig zichtbaar in winkels, vaak in een 'hoekje achteraf'
- 'Slechte' naam van Windows 8 (de gemiddelde persoon heeft nooit van RT gehoord, wat jammer is omdat mensen dan misschien geen vergelijking trekken met Windows 8 )
- 'Iedereen' heeft een IPad, dus ik ook (Geld nu misschien nog wel meer voor Android)
- 'Weinig' apps in de store (Vaak omdat de standaard instelling in de store een hoop apps verbergt)
- Zwaar (terwijl hij amper meer weegt dan een IPad, en met de veelgebruikte IPad hoes weegt de IPad veel meer dan een Surface met Touch Cover)
- Accu gaat niet lang mee (Bij matig gebruik gaat hij met gemak 1 a 2 dagen mee)

En zo zijn er vast nog wel meer te verzinnen waardoor de Surface (nog) niet goed verkoopt.

Gewoon je Surface en de mogelijkheden met de touch cover en Office aan andere laten zien en ze zijn snel overtuigd. Vooral zakelijk zou snel overtuigd moeten zijn, alleen dan komt 'iedereen heeft een IPad' weer om de hoek kijken...
Als ik dat dus zo bekijk is het gewoon een marketing issue. En een achterlijke setting die veel apps verbergt. Als Microsoft dat gewoon aanpakt, denk ik dat de verkopen wel stijgen. Maar laat het product dan ook zien niet in een of andere dans.

Anyways, een vriend van mij heb ik al overgehaald om een Windows Phone te kopen, en hoogstwaarschijnlijk gaat hij de Surface RT kopen.

Zelf lijkt me het dus ook ideaal om die Surface te hebben vooral voor school en met OneNote (volledige versie) notities te maken met de Touch Cover. :9~

En gewoon als main device te gebruiken, het enigste wat ik nog tegenwoordig doe is webbrowsen, en soms een W8 spelletje spelen op me pc. Meer doe ik er ook eigenlijks niet mee, als ik me pc dan nog eens nodig heb start ik hem wel eens op. Is de Surface dan niet ideaal?

• Worsteneter
CokeZero schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:32:
[...]

Als ik dat dus zo bekijk is het gewoon een marketing issue. En een achterlijke setting die veel apps verbergt. Als Microsoft dat gewoon aanpakt, denk ik dat de verkopen wel stijgen. Maar laat het product dan ook zien niet in een of andere dans.

Anyways, een vriend van mij heb ik al overgehaald om een Windows Phone te kopen, en hoogstwaarschijnlijk gaat hij de Surface RT kopen.

Zelf lijkt me het dus ook ideaal om die Surface te hebben vooral voor school en met OneNote (volledige versie) notities te maken met de Touch Cover. :9~

En gewoon als main device te gebruiken, het enigste wat ik nog tegenwoordig doe is webbrowsen, en soms een W8 spelletje spelen op me pc. Meer doe ik er ook eigenlijks niet mee, als ik me pc dan nog eens nodig heb start ik hem wel eens op. Is de Surface dan niet ideaal?
Je kan je Surface inderdaad, op gamen en photoshoppen en dat soort bezigheden, als pc vervanger gebruiken.

Heb hem met colleges, god wat genieten. OneNote, je kan je pdfjes en word/excel bestanden simpel openen. Flash websites doen het, leuke apps zoals stumbleupon houden je bezig tijdens college en als iedereen rond het middaguur naar een stopcontact vliegt ben ik de lachende derde. Al met al geweldig ding.

En inderdaad, marketing. Daarbij gaan simpele tv spotjes niet werken. Dit is echt een see is believing device. Betere plaatsing in winkels, reclame op universiteiten, scholen, korting voor studenten, op trein stations gaan staan. Ik zeg maar wat. Dat is de sleutel.

• CokeZero
Worsteneter schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:38:
[...]

Je kan je Surface inderdaad, op gamen en photoshoppen en dat soort bezigheden, als pc vervanger gebruiken.

Heb hem met colleges, god wat genieten. OneNote, je kan je pdfjes en word/excel bestanden simpel openen. Flash websites doen het, leuke apps zoals stumbleupon houden je bezig tijdens college en als iedereen rond het middaguur naar een stopcontact vliegt ben ik de lachende derde. Al met al geweldig ding.

En inderdaad, marketing. Daarbij gaan simpele tv spotjes niet werken. Dit is echt een see is believing device. Betere plaatsing in winkels, reclame op universiteiten, scholen, korting voor studenten, op trein stations gaan staan. Ik zeg maar wat. Dat is de sleutel.
Ja inderdaad, ook betere scholing bij Dixons personeel en Media Markt.

Windows RT verschild niks van Windows 8.
Ik wil een tablet productief kunnen gebruiken -> iPad

Enz. 8)7

• Worsteneter
CokeZero schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:41:
[...]

Ja inderdaad, ook betere scholing bij Dixons personeel en Media Markt.

Windows RT verschild niks van Windows 8.
Ik wil een tablet productief kunnen gebruiken -> iPad

Enz. 8)7
Goed, dat klinkt makkelijker dan gedaan. Microsoft kan niet bij Dixons af gaan dwingen dat personeel beter wordt geschoold, of MediaMarkt for that matter.

Wél kunnen ze betalen voor een betere en centralere positionering in de schappen, kunnen ze team opzetten die op universiteiten gaan staan, zoals in de UB's om studenten de look en feel te geven en er even mee te laten spelen, geef geïnteresseerde studenten een bon meet voor 50 euro korting en je bent binnen.

Zelfde voor potentiele zakelijke gebruikers; ga eens naar zo'n beurs, ga op treinstation staan op maandag en vrijdag (de grote migratie dag van werkend en studerend nederland) of zoiets dergelijks.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Voor gamen heb ik een Xbox. Het echte werk en dat is voor mijn applicatie virtualisatie wordt op een w8 laptop met hyper-v en VMWare gedaan. Als ik na m'n werk thuis kom wil ik effe snel browsen en een kort spelletje doen zoals Stunts, wordament of ander xbl games op m'n Surface.

Downloaden doe ik via rdp via de Surface (remote app) en voor het snelle tekstverwerken is hij ideaal. Bijna al m'n collega's lopen met een iPad met zo'n dikke hoes waar dan weer een bt keyboard in zit. Het ziet er niet uit, alsof ze met een dikke bijbel ofzo rondlopen. En dan is ineens het bt keyboard leeg en moet die weer aan de spanning. Allemaal lekker handig.

Hoe reageren jouw mede studenten Worsteneter? Is dat een beetje met jaloerse blikken met zo'n Goh... houding ?

• CokeZero
Worsteneter schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:45:
[...]

Goed, dat klinkt makkelijker dan gedaan. Microsoft kan niet bij Dixons af gaan dwingen dat personeel beter wordt geschoold, of MediaMarkt for that matter.

Wél kunnen ze betalen voor een betere en centralere positionering in de schappen, kunnen ze team opzetten die op universiteiten gaan staan, zoals in de UB's om studenten de look en feel te geven en er even mee te laten spelen, geef geïnteresseerde studenten een bon meet voor 50 euro korting en je bent binnen.

Zelfde voor potentiele zakelijke gebruikers; ga eens naar zo'n beurs, ga op treinstation staan op maandag en vrijdag (de grote migratie dag van werkend en studerend nederland) of zoiets dergelijks.
Ja dat is wel inderdaad mogelijk.

Net zoals bij de gemeente hier in Hardenberg lopen ze allemaal rond met iPad's wat ik niet helemaal zelf begrijp. Je zou toch verwachten veel administratie, overal productief bezig zijn -> Surface. iPad is leuk voor thuis, maar voor grote bedrijven enzovoort snap ik niet helemaal echt wat hier nou de bedoeling van is. :/

• triesvan
  • Laatst online: 08-11 22:55
Hoe reageren jouw mede studenten Worsteneter? Is dat een beetje met jaloerse blikken met zo'n Goh... houding ?
Mijn klasgenoten zijn het nut nu wel in gaan zien. ''Wat handig Word op je tablet, kan je dat ook voor mijn installeren?'' Wat een mooi dun toetsenbord etc.
Het enige wat je afentoe nog hoort is de opmerking van Bekijk deze app eens Oja... Windows.. Maar dat is het enige negatieve.

• Swerfer
triesvan schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:54:
[...]
Het enige wat je afentoe nog hoort is de opmerking van Bekijk deze app eens Oja... Windows.. Maar dat is het enige negatieve.
Negatieve of jaloerse?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

triesvan schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:54:
[...]

Mijn klasgenoten zijn het nut nu wel in gaan zien. ''Wat handig Word op je tablet, kan je dat ook voor mijn installeren?'' Wat een mooi dun toetsenbord etc.
Zulke opmerkingen krijg ik ook, alleen zit er altijd jaloerse ondertoon bij :) Krijg altijd zo'n opmerking terug dat de aantal apps minder zijn, maar dan heb ik de vraag; welke app zou ik eigenlijk moeten hebben ? Nooit zinnig antwoord op gekregen :X

• Didyoumeetmax?
  • Laatst online: 04-01 17:29
marrabel schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:52:
[...]

Er is inmiddels een update uitgekomen van de Trackpad Settings app.
Werkt het nu wel goed?
Yes _/-\o_

• Worsteneter
CokeZero schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:54:
[...]

Ja dat is wel inderdaad mogelijk.

Net zoals bij de gemeente hier in Hardenberg lopen ze allemaal rond met iPad's wat ik niet helemaal zelf begrijp. Je zou toch verwachten veel administratie, overal productief bezig zijn -> Surface. iPad is leuk voor thuis, maar voor grote bedrijven enzovoort snap ik niet helemaal echt wat hier nou de bedoeling van is. :/
Ja ik ben daar fel op tegen. Zo'n iPad verlaagt enkel de productiviteit van de toch al weinig productieve ambtenaren. Toen ik hoorde dat ze bij onze gemeente iPads wilden aanschaffen heb ik een 15 kantjes tellend pleidooi voor de surface uitgedeeld aan het management van de gemeente. Mijn belastinggeld, dus ook goed besteden graag.
MRELynx schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:50:

Ik doe rechten dus die mensen begrijpen er vrij weinig van. De eerste paar keer keken ze wel zo van; boh mooi ding! maar niemand die bemoeit zich er echt mee. Studenten waar ik veel mee omga vinden het zeker wel erg tof en zien het nut er wel van in, maar hebben er geen.

Ik heb ook de pech dat er een paar hardcore apple fans in mijn werkcolleges zitten, van die lui met hoesjes met zo'n gat voor het apple logo. Die dingen zeggen als 'Mac is leven' en 'De wereld is zo dom omdat mensen Windows gebruiken'. Dat is natuurlijk ook een niveau waar ik me niet eens in wil mengen :P

Desalniettemin kan ik het niet laten om constant een sneer uit te delen als het weer over Apple gaat, en dat gaat het vaak bij voorbeelden (ik volg ook een halve propedeuse bedrijfskunde namelijk, alles is Apple het voorbeeld blegh). Maar het is altijd lachen als mensen met zo'n achterlijke iPad zitten, met zo'n smartcover als houder en dan dat die steeds omvalt. zo'n bt toetsenbordje erbij. Genieten.

Kortom; ze vinden het wel tof, hebben zich ook af en toe over uitgelaten maar verder ook niet. En dan heb je een grote hoop Apple fanboys die met dingen komen als 'een MacBook is veel beter want in een windows laptop zitten bewegende delen en die gaan kapot bij veel vervoer'. Nou dan is het niveau al weer bepaald natuurlijk.
Op een it opleiding is het nog veel erger... Werd voor gek verklaard dat ik de surface ging kopen en de l920 vinden ze ook niks. Totdat paar mensen eindelijk inzagen hoe traag android in gebruik is toen ik ze ernaast hielden..

Over die Apple fanboy's, daar heb ik er een paar in de familie zitten, altijd een leuke discussie als het toevallig over computers gaat....

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 23-04-2013 22:47 ]

• Worsteneter
vali schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:33:
Op een it opleiding is het nog veel erger... Werd voor gek verklaard dat ik de surface ging kopen en de l920 vinden ze ook niks. Totdat paar mensen eindelijk inzagen hoe traag android in gebruik is toen ik ze ernaast hielden..

Over die Apple fanboy's, daar heb ik er een paar in de familie zitten, altijd een leuke discussie als het toevallig over computers gaat....
Ja ik begin er onderhand moe van te worden eerlijk gezegd. Want ze praten óf alles goed óf ze zijn fout geinformeerd. En greep uit wat ik bedoel:
- het maakt niet uit dat je niet vanuit albums kan delen met whatsapp, dat is juist fijn omdat je dat toch altijd vanuit whatsapp doet (wat? :') )
- apps kunnen onderling wel goed communiceren
- iOS heeft wel office, alleen een andere (die niet werkt)
- zo'n hoes met een toetsenbord erin is veel makkelijker
- apple heeft geen bewegende delen dus is beter
- je kan veel meer met OS x (zoals gamen etc)
- iPad is heel veel lichter (want heeft een dikke hoes en extern toetsenbord)
- Mac is leven
- Windows gebruikers zijn dom
- windhoos (hoe kinderachtig is dat)
- voor mac zijn geen virussen
- jij hebt elke dag een blauw scherm

Mooiste vond ik nog toen we verplicht naar de nederlandse bank moesten en ze daar vroegen waar goud voor verkocht werd. dus ik zeg zo; computerindustrie als geleiders in chips etc. Zegt iemand; ja maar apple gebruikt daar geen goud voor.. De chips van apple worden nota bene door intel of samsung gemaakt, waarom zou apple in godsnaam andere chips hebben.

Achja. beperkt volk

Verwijderd

Ik moet de eerste werknemer nog tegenkomen die echt productiever wordt van een Android of iOS tablet. Het apps-spectrum bestaat vrijwel alleen uit games, multimedia en tooltjes. Er zijn nauwelijke native productieve apps voor te krijgen, want 99% van kantoorsoftware is Windows-based. Ja ok, via Citrix kun je natuurlijk alles op elk platform enigszins gebruiken, maar fijn is dat niet via een touchscreen.

Een tijdje geleden heb ik het meegemaakt bij een grote klant: alle managers kregen een iPad. De helft van die a-techneuten wist het ding niets eens te gebruiken. en de andere helft gebruikte het om te gamen/chatten/mailen tijdens saaie vergaderingen. Ja hoor, erg productief, prachtige investering...

• MRE-Inc

MRE-Inc

In hoeverre werkt Office niet op de Ipad ? Neem aan dat ze een simpel word documentje en een simpel excel sheetje wel kunnen openen en bewerken ? Waarom deze vraag ? Als ik weet wat er niet werkt op een iPad, dan kan ik zelf even wat docs op mn skydrive zetten met bepaalde functies die op de ipad niet werken. Mochten de apple fans die ik ken weer gaan lopen brallen, dan pass ik ze zo'n document, proberen ze het te open en te bewerken wat niet lukt en dan zijn ze in 1x stil....Tot zo ver: There's an app for that.......but is doesn't work. :[

• St00mwals
Bij ons op het werk draait nu een pilot voor tablets.
Aantal iPads, Androids (Asus en Samsung en Windows RT (Asus, helaas geen Surface, was toen nog niet leverbaar)

Na een aantal dagen kwamen de reacties terug:
Die Windows RT krijg je niet terug, die hou ik gewoon, werkt perfect!!! _/-\o_
Het is echt een kwestie van ermee werken en je gaat overstag.

• Swerfer
St00mwals schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:41:
Bij ons op het werk draait nu een pilot voor tablets.
Aantal iPads, Androids (Asus en Samsung en Windows RT (Asus, helaas geen Surface, was toen nog niet leverbaar)

Na een aantal dagen kwamen de reacties terug:
Die Windows RT krijg je niet terug, die hou ik gewoon, werkt perfect!!! _/-\o_
Het is echt een kwestie van ermee werken en je gaat overstag.
Als het een pilot was om een keuze te maken tussen iPad, Android of WinRT en de keuze is gevallen op WinRT (Asus) dan moet de massa aanschaf dus nog komen.

Overtuig ze er dan van dat een Surface beter is dan de Asus...

http://www.forbes.com/sit...ce-rt-vs-asus-vivotab-rt/

[ Voor 7% gewijzigd door Swerfer op 24-04-2013 20:05 ]

• Worsteneter
MRELynx schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:33:
In hoeverre werkt Office niet op de Ipad ? Neem aan dat ze een simpel word documentje en een simpel excel sheetje wel kunnen openen en bewerken ? Waarom deze vraag ? Als ik weet wat er niet werkt op een iPad, dan kan ik zelf even wat docs op mn skydrive zetten met bepaalde functies die op de ipad niet werken. Mochten de apple fans die ik ken weer gaan lopen brallen, dan pass ik ze zo'n document, proberen ze het te open en te bewerken wat niet lukt en dan zijn ze in 1x stil....Tot zo ver: There's an app for that.......but is doesn't work. :[
Probleem is dat bij bepaalde, vooral complexe, bestanden de uitlijning niet klopt, of dat het helemaal niet opent (vooral bij gedeelde bestanden). En pages/etc kost dan ook nog 8 euro ofzo. En het werkt erg slecht

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mijn apps refreshen niet meer. Alleen als ik ze echt afsluit en opnieuw opstart halen ze nieuwe info op. Ik zit nu een week oud nieuws te kijken. Iemand hier bekend mee? Geldt voor alle apps. En ja, ik heb internet ;)

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:10

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

PWM schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:37:
Mijn apps refreshen niet meer. Alleen als ik ze echt afsluit en opnieuw opstart halen ze nieuwe info op. Ik zit nu een week oud nieuws te kijken. Iemand hier bekend mee? Geldt voor alle apps. En ja, ik heb internet ;)

;)

[ Voor 20% gewijzigd door Tomba op 25-04-2013 10:43 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Swerfer
PWM schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:37:
Een hoop apps hebben een refresh button in de appbar, die refreshen dus niet vanzelf. Neem bijvoorbeeld de nu.nl app en de nos app...

Maar of dit voor al jouw apps geld...

[ Voor 4% gewijzigd door Swerfer op 25-04-2013 17:00 ]

• Swerfer
http://www.nu.nl/data/340...blets-draait-windows.html

Daar moeten toch heel wat Surface's bij zitten...

had er artikel op een andere website al gelezen. Je merkt dat deze journalist stukken positiever is, iets wat Colin nog steeds niet onder de knie heeft als er paar keer het woord Microsoft voor komt.

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik heb een netflix account en met mijn laptop kijk ik via een firefox addon (hola) naar netflix (dit omdat je een amerikaanse ip adres nodig hebt).

Hoe kan ik dit met mijn surface RT doen?

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:43
kyddil schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 00:06:
Ik heb een netflix account en met mijn laptop kijk ik via een firefox addon (hola) naar netflix (dit omdat je een amerikaanse ip adres nodig hebt).

Hoe kan ik dit met mijn surface RT doen?
Je kan gewoon in windows bij je netwerk-instellingen andere DNS servers invullen:

http://support.unblock-us...er/portal/articles/809202

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

• marrabel
Ook het aantal apps in de Windows Store neemt de laatste weken sneller toe. Dus dat is een goede ontwikkeling. Inmiddels zijn er al 67.047 apps ontwikkeld voor Windows 8/RT.

Totaal aantal apps (wereldwijd)
25 januari: 41.074
25 februari: 46.046 (+4.972)
25 maart: 52.719 (+6.673)
25 april: 66.947 (+14.228)

Bron:
win8review.com (dagelijks aantal nieuwe apps)
win8review.com (totaal aantal apps)

Deze stijgende trend wordt ook bevestigd door metrostorescanner.com

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ga van de week voor het eerst op reis met de Surface. Ben nu 2x 32GB aan het vullen op SD. Ik dacht dat er al een VLC speler was, maar die is er nog niet.

Is het mogelijk om een Codec pack te installeren, of gaat het sowieso via een app?
Vlc is jammer genoeg niet uit maar wat wel een erg goede app is Mobile. HD. Speelt alles lokaal vlekkenloos af, alleen streamen trekt het bestanden van 10GB niet helemaal vlekkenloos.

Wordt wel actief aan gewerkt door de developer, want eerst ging hij al stotteren bij streamen vanbestanden rond 5 GB :+

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 28-04-2013 17:34 ]

• Worsteneter
Iemand ervaring met deze SD kaart? Zit erover te denken deze aan te schaffen.. misschien wel 2x. Vooral omdat het een class 6 is, deze moet ook wel video-opnames aankunnen met een NEX-5? Want dan kan ik mooi foto's schieten met m'n NEX en dan het kaartje in m'n surface prikken.. mooi makkelijk voor op reis!

Een SD ultra nogwattes 64gb kost namelijk ook al gauw 50 euro. Maar indien die beter is, heb ik liever iets prijziger. Maar als deze voldoet, prima!

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-10 08:45
Ik heb een vraag over account-restricties op Windows 8 RT.
Ik heb zelf nog geen ervaring met Windows 8, maar ik neem aan dat de x86 versie dezelfde (en waarschijnlijk nog iets meer) mogelijkheden heeft als Windows 7.

Onder Windows 7 kan ik op een pc of laptop, nieuw uit de doos, als administrator een useraccount aanmaken met beperkte rechten. Ik kan dan o.a. instellen dat een standardgebruiker geen software kan installerern en slechts beperkt van internet gebruik kan maken.
Op een iPad of Android tablet is dat niet zonder meer mogelijk. Ik zou graag van een ervaringsdeskundige willen horen of dat op een ARM gebaseerde Windows 8 tablet wel mogelijk is. Ik heb op de Microsoft site wel van alles kunnen vinden over hoe goed Windows 8 wel niet zou moeten zijn, maar nog niets over hoe goed je de mogelijkheden voor gebruikers kunt afknijpen.

Ik vraag dit om te beoordelen hoe aantrekkelijk Windows 8 RT is voor zakelijk gebruik. iPads en Android tablets worden steeds vaker in het bedrijfsleven gebruikt, maar kunnen vrijwel niet onbelast aan weknemers ter beschikking gesteld worden. De wet stelt als eis dat de werkgever aannemelijk maakt dat een tablet (net als een PC of laptop) voor minimaal 90% van de tijd zakelijk gebruikt wordt, voordat deze onbelast ter beschikking gesteld mag worden. Een laptop kan eenvoudig voldoende dichtgetimmerd worden om privégebruik onaantrekkelijk te maken maar een tablet tot nu toe alleen maar moeizaam, met third-party toepassingen. Zolang iedereen Angry Birds op een tablet kan installeren en 's avonds uitgebreid op de bank kan zitten internetten en twitteren, kan de baas nooit aannemelijk maken dat zijn tablets echt voor minimaal 90% zakelijk gebruikt worden.
Wanneer een tablet wel voldoende dichtgetimmerd kan worden om die 90% zakelijk gebruik aannemelijk te maken kan het ter beschikking stellen van een tablet zomaar de helft goedkoper worden. (Er moet namelijk belasting betaald worden over een bedrag waarvan, nadat daar de belasting afgetrokken wordt, netto de waarde van de tablet overblijft.)
Ik vraag mij af of Microsoft met het doortrekken van userpolicies vanaf PC's en laptops naar tablets goud in handen heeft (in ieder geval voor de Nederlandse klein-zakelijke markt), of dat ze een kans hebben laten lopen omdat dit ook één van die zaken is die ze hebben laten sneuvelen in het kader van de 'user experience' op tablets.

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
CivLord schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:56:
Ik heb zelf nog geen ervaring met Windows 8, maar ik neem aan dat de x86 versie dezelfde (en waarschijnlijk nog iets meer) mogelijkheden heeft als Windows 7.

Onder Windows 7 kan ik op een pc of laptop, nieuw uit de doos, als administrator een useraccount aanmaken met beperkte rechten. Ik kan dan o.a. instellen dat een standardgebruiker geen software kan installerern en slechts beperkt van internet gebruik kan maken.
Op een iPad of Android tablet is dat niet zonder meer mogelijk. Ik zou graag van een ervaringsdeskundige willen horen of dat op een ARM gebaseerde Windows 8 tablet wel mogelijk is. Ik heb op de Microsoft site wel van alles kunnen vinden over hoe goed Windows 8 wel niet zou moeten zijn, maar nog niets over hoe goed je de mogelijkheden voor gebruikers kunt afknijpen.

Ik vraag dit om te beoordelen hoe aantrekkelijk Windows 8 RT is voor zakelijk gebruik. iPads en Android tablets worden steeds vaker in het bedrijfsleven gebruikt, maar kunnen vrijwel niet onbelast aan weknemers ter beschikking gesteld worden. De wet stelt als eis dat de werkgever aannemelijk maakt dat een tablet (net als een PC of laptop) voor minimaal 90% van de tijd zakelijk gebruikt wordt, voordat deze onbelast ter beschikking gesteld mag worden. Een laptop kan eenvoudig voldoende dichtgetimmerd worden om privégebruik onaantrekkelijk te maken maar een tablet tot nu toe alleen maar moeizaam, met third-party toepassingen. Zolang iedereen Angry Birds op een tablet kan installeren en 's avonds uitgebreid op de bank kan zitten internetten en twitteren, kan de baas nooit aannemelijk maken dat zijn tablets echt voor minimaal 90% zakelijk gebruikt worden.
Wanneer een tablet wel voldoende dichtgetimmerd kan worden om die 90% zakelijk gebruik aannemelijk te maken kan het ter beschikking stellen van een tablet zomaar de helft goedkoper worden. (Er moet namelijk belasting betaald worden over een bedrag waarvan, nadat daar de belasting afgetrokken wordt, netto de waarde van de tablet overblijft.)
Ik vraag mij af of Microsoft met het doortrekken van userpolicies vanaf PC's en laptops naar tablets goud in handen heeft (in ieder geval voor de Nederlandse klein-zakelijke markt), of dat ze een kans hebben laten lopen omdat dit ook één van die zaken is die ze hebben laten sneuvelen in het kader van de 'user experience' op tablets.
Er is een cloud solution vanuit microsoft om apparaten te beheren (windows rt en windows phone 8 ). Verder mist een RT tablet de AD en daarmee ook group policy. Dus lijkt me niet dat je vanuit daar het apparaat kan "locken". Als dit natuurlijk niet genoeg is kan je altijd nog kijken naar Windows 8 tablets (zoals de Surface pro) met wel alle features zoals je ze gewend bent.

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 29-04-2013 10:35 ]

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:37
Verder mag de RT niet zakelijk gebruikt worden door de licentie van office 2013 die erop voorgeïnstalleerd staat.

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Engineer Stewie schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:13:
Verder mag de RT niet zakelijk gebruikt worden door de licentie van office 2013 die erop voorgeïnstalleerd staat.
Absoluut wel! Je moet alleen een office 2013 pro licentie hebben. De standaard home & student editie mag inderdaad niet voor zakelijke toepassingen worden gebruikt.

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:01
Je hebt wel Family Safety op de tablet, daarmee kun je apps en het internet mee controleren.

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 15:20
En hoe kan Microsoft controleren of iemand een pro licentie heeft of niet als hij de tablet zakelijk gebruikt?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• MRE-Inc

MRE-Inc

CivLord schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:56:

Het is misschien makkelijker om je vragen beantwoord te krijgen door met MS te bellen en dat iemand van MS bij je op kantoor langskomt om over de mogelijkheden te praten. Het enige wat ik weet is dat een WRT device niet in een domein gehangen kan worden en daardoor dus ook geen GPO's voor zijn kiezen krijgt waarin alles is dicht getimmerd. Wellicht dat je met de lokale security policy nog wat kunt, maar zoiets wil je niet afzonderlijk op 30 WRT devices instellen.

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
True, en in het BOYD tijdperk gaat beveiliging steeds meer over het beschermen van de (toegang tot) data, en minder over het beveiligen / controleren van de client.

Verwijderd

Telfordia schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:31:
En hoe kan Microsoft controleren of iemand een pro licentie heeft of niet als hij de tablet zakelijk gebruikt?
Net als bij het gebruik van illigale software in een zakelijke omgeving.. Niet. (behalve dan daadwerkelijke plaatselijk controle.. door bijvoorbeeld BSA)

• ReijMan
  • Laatst online: 07-09 01:24
ErectionJackson schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:48: En is er bijvoorbeeld een dedicated YouTube app (maakt niet uit of het 3rd party is) of kun je het best de website gebruiken?
YouTubeRT is de allerallerbeste YouTube cliënt ooit, zelfs beter dan website!
http://apps.microsoft.com...72-4560-b0e0-4fcb6e8235f7

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 14:52
ik wil toch even een app aanprijzen..
powerdvd mobile.
ik heb hem gratis gekregen bij de aankoop van powerdvd en ik zal je zeggen, het is nu mijn favoriete speler. speelt werkelijk alles af, vloeiend, als er een keer een hikje in t netwerk zit gaat hij niet meteen op tilt, het volume kan stukken harden dan bij movieplayer of mobilehd rt, stiekem gewoon een heel goed ding!

60 TB can not be enough

• YoshiBignose
Pfff m'n surface is stuk denk ik. Hij gaat opeens niet meer aan. Dacht eerst de batterij is misschien helemaal leeg dus opgeladen maar gaat nog steeds niet aan. Wat nu ;(

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:30
Even de Microsoft Support contacteren :) Zijn erg goed, ze laten hem wanneer je wilt gratis ophalen door de UPS en je hebt een paar dagen later al een nieuw apparaat in huis (zo ging dat iig met mijn touch cover).

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
YoshiBignose schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:24:
Pfff m'n surface is stuk denk ik. Hij gaat opeens niet meer aan. Dacht eerst de batterij is misschien helemaal leeg dus opgeladen maar gaat nog steeds niet aan. Wat nu ;(
Probeer eens de aanknop+volume toets vast te houden. dit heeft bij mij wel een paar keer geholpen.. Geen idee waarom de surface zich zo gedraagt...

• YoshiBignose
Nope werkt ook niet. Idd support maar contacten dan ;(

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:05
Remcov250 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:39:
[...]

Probeer eens de aanknop+volume toets vast te houden. dit heeft bij mij wel een paar keer geholpen.. Geen idee waarom de surface zich zo gedraagt...
Heb ik ook een paar keer moeten doen.....schrok toen wel, maar nu weet ik het.

Nog een mooie nieuwe app....Sport1. Soms nog wat vertraging in scrollen, maar ziet er goed uit.

• YoshiBignose
Ooooh ging nog even die support dingetjes lezen en er stond een stukje over als de Surface niet meer aan gaat:

Zorg ervoor dat de voeding goed is aangesloten op de Surface en dat het witte LED-lampje van de connector brandt. Doe nu het volgende:

- Druk op de aan/uit-knop op de Surface en laat deze weer los.
- Als het aanraakscherm binnen een aantal seconden niet het Surface-logo of de waarschuwing voor bijna lege accu weergeeft, houd je de aan/uit-knop langer dan vijf seconden ingedrukt en laat je deze vervolgens los.
- Als de Surface nog steeds niet wordt ingeschakeld, druk je nogmaals op de aan/uit-knop.

En toen ging ie weer aan :D raaaaaaaaaaaar. MAAR WAAR :) ben toch wel blij, miste hem nu al.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ik werd net gebeld door Microsoft. Ze vroegen zich af waarom ik mn Surface nog niet had opgestuurd. Dit ivm de verf die van de kickstand aan het afbladderen is. Ik vertelde dat het vakantie is en mn zoon er bijna elke dag wel mee speelt, dus dat ik de Surface volgende week zou opsturen.

Toen maar even gevraagd wat er zou gebeuren met mijn Surface. In principe hoeven ze alleen de kickstand om te wisselen. De MS medewerker ging het navragen wat de policy was bij MS. Ik kreeg te horen dat ik een nieuwe krijg en ze de oude tzt onderzoeken en repareren.

Eigenlijk wil ik geen nieuwe want dan moet ik alles opnieuw installeren. Die Surface wordt door mijn vriendin en zoon gebruikt. Tevens gaat mijn zoon de voortgang van zijn games verliezen wat hij niet leuk gaat vinden.

Is het mogelijk om een complete backup van mn Surface te maken en die terug te zetten als ik een nieuwe heb ontvangen ?

Zit nog echt te twijfelen om mn Surface op te sturen of niet. Dat de verf loslaat, hindert mij niet zo, het staat alleen niet zo mooi en bij eventuele doorverkoop zou een koper er over kunnen vallen....Maar ja, ik heb voorlopig toch niet het plan om hem door te verkopen ivm nieuwe aangekondigde Surfaces met betere hardware.

• Avalaxy
Ik denk dat je wel een copy zou moeten kunnen maken van je %userprofile%\AppData\Local\Packages folder en die kopiëren/plakken naar je nieuwe tablet. Daar worden je savegames en dergelijken opgeslagen. Of dat ook betekent dat apps weer gelijk geïnstalleerd zijn weet ik niet. Iemand dat al eens geprobeerd?

• danplo
  • Laatst online: 20-10 23:39

danplo

The Force is strong with me

Avalaxy schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 19:41:
Ik denk dat je wel een copy zou moeten kunnen maken van je %userprofile%\AppData\Local\Packages folder en die kopiëren/plakken naar je nieuwe tablet. Daar worden je savegames en dergelijken opgeslagen. Of dat ook betekent dat apps weer gelijk geïnstalleerd zijn weet ik niet. Iemand dat al eens geprobeerd?
Ik heb het hier ook al eens gevraagd, maar nooit geen zinnig antwoord op gekregen, maar zelf heb ik het ook nog steeds niet getest, want wil net als jullie niks verliezen aan save games enzovoort.
Ben ook nog steeds erg benieuwd of hier iemand op kan reageren.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• Avalaxy
Je zou het kunnen proberen in een VM :P Hoe dan ook een back-up maken van die folder, savegames kun je sowieso wel terugzetten.

• SuN2FiRe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-10-2024
Zonet de Surface RT 32GB + touch cover aangeschaft. Wat een geweldig apparaat. Ik heb lange tijd zitten twijfelen of ik een tablet ging aanschaffen voor consumptie of productie. Uiteindelijk gekozen voor de Surface RT en nog geen moment spijt van gehad. De Surface RT is het beste van beide werelden.
Zijn er ook mensen die de touch cover achter het scherm "vouwen"? (Dat is het idee toch)?

Verwijderd

ja die vouw ik hier ook naar achteren.
enige nadeel is dat die citrix client wel specieke eisen aan de server kant heeft.. kan nu bij tich klanten de access gateway gaan upgraden omdat hij niet compatible is.. minimaal storefront of een netscaler nodig..
Terwijl als ik gewone reciever op een pro versie installeer werkt het wel prima. die store app van citrix is gewoon crap..

• Avalaxy
Ik heb een supergaaf nieuw spel: A birds journey. Ontzettend leuk gedaan :)

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:34
ben nu aleen tijdje bezig om mijn canon mp495 wifi printer geinstalleerd te krijgen op de surface
Heb al gegoogeld maar daar nog geen oplossing kunnen vinden.
Printer hangt al in het thuisnetwerk.Het gaat op een surface RT 64gb.
Voor het POP 3probleem heb ik een oplossing gevonden , gewoon de YAHOO mail app gebruiken en daar je mail gegevens van de provider invullen :-)

Verwijderd

Avalaxy schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:18:
Ik heb een supergaaf nieuw spel: A birds journey. Ontzettend leuk gedaan :)
Met een apostrofe zoekt wat makkelijker ;) A bird's journey.
Leuk gedaan inderdaad.

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:23:
ja die vouw ik hier ook naar achteren.
enige nadeel is dat die citrix client wel specieke eisen aan de server kant heeft.. kan nu bij tich klanten de access gateway gaan upgraden omdat hij niet compatible is.. minimaal storefront of een netscaler nodig..
Terwijl als ik gewone reciever op een pro versie installeer werkt het wel prima. die store app van citrix is gewoon crap..
Dat hoeft niet meer met de nieuwste versie, die kan gewoon ica files openen, dus als je een access gateway hebt, kan je ook gewoon naar de url browsen en daar inloggen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Surface iets te lang buiten in de zon laten liggen. Dan schakelt hij zich zelf uit en bij het indrukken van de powerknop krijg je onderstaande te zien. Na 5 minuten wachten was hij weer genoeg afgekoeld en ging hij weer aan.

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/hgt69m04r/WP_000814.jpg

• St00mwals
MRELynx schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:48:
Surface iets te lang buiten in de zon laten liggen. Dan schakelt hij zich zelf uit en bij het indrukken van de powerknop krijg je onderstaande te zien. Na 5 minuten wachten was hij weer genoeg afgekoeld en ging hij weer aan.

[afbeelding]
Wat is iets te lang? Wel handig om te weten met de zomer in aantocht :D
Op zich wel fijn dat hij zichzelf beschermd tegen oververhitting!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Het was hooguit 10 minuten. Mjah, zwarte/donkere behuizing absorbeert nou eenmaal warmte.

• YoshiBignose
Oh grappig, van het weekend ook een uurtje ermee in de zon, de achterkant (standaard) absorbeert veel warmte voor m'n gevoel. Heb geen melding ofzo gehad.

Verwijderd

Heeft er al iemand zijn surface proberen aan te sluiten op een TV met een Surface HD Digital AV Adapter ?

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 14:52
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:16:
Heeft er al iemand zijn surface proberen aan te sluiten op een TV met een Surface HD Digital AV Adapter ?
jup, zowel VGA als HDMI.. als een zonnetje..

60 TB can not be enough

Verwijderd

ok,
ga me dan straks 1 gaan kopen.
merci !

still love my surface.

enige ambetante wat ik vind is als de batterij bijna leeg is dat hij dan begint te flippen ipv een melding te geven dat de batterij te laag is voor verder te gebruiken

• marrabel
Het aansluiten op de HDMI poort van mijn Sony tv, via de HDMI HD Digital AV Adapter (40 euro), werkt bij mij prima. Handig voor bijvoorbeeld het afspelen van films / uitzending gemist en het laten zien van foto's. Een goedkope HDMI Micro 1.4 Kabel (<10 euro) werkt net zo goed (ook getest).

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:24:
enige ambetante wat ik vind is als de batterij bijna leeg is dat hij dan begint te flippen ipv een melding te geven dat de batterij te laag is voor verder te gebruiken
Als ik het goed heb kun je via het configuratiescherm aanpassen bij welk batterijniveau je een melding krijgt. Standaard staat deze (erg) laag, ik vind het altijd wel fijn om geen sprint naar m'n oplader te hoeven maken...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 16:13 ]

• AnjavH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12-2022
Precies! Ik heb hem op 10% ingesteld, dat is bij meestal ruim voldoende om hem even in te prikken
Ik weet niet hoeveel mensen hier ermee bezig houden, maar heb vandaag weer eens mijn surface rt geunlocked. Moet zeggen dat er best handige arm applicaties zijn te vinden. Zo kan ik eindelijk keeppass draaien op mijn tablet (had hier lang op gewacht).

Hopelijk breidt de python applicaties zich nog uit, zodat ik mijn laptop niet meer hoef te gebruiken. Vond het ook weer leuk om quake 1 te spelen :+

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:01
Zijn er serieus mensen die hier een adapter kopen van 40 euro?

Kabel gekocht voor een tientje bij de lokale kabelboer, werkt perfect.

[ Voor 18% gewijzigd door D-TECH op 08-05-2013 15:12 ]

• Worsteneter
D-TECH schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:10:
Zijn er serieus mensen die hier een adapter kopen van 40 euro?

Kabel gekocht voor een tientje bij de lokale kabelboer, werkt perfect.
Precies, of uit china laten overkomen via DX.. volgens mij zijn ze al voor zo'n 3 euro te krijgen.
Worsteneter schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:13:
[...]

Precies, of uit china laten overkomen via DX.. volgens mij zijn ze al voor zo'n 3 euro te krijgen.
ligt eraan welke, zoek nog steeds een goedkope vga verloopkabel... Eigenlijk geen zin om daar 2 weken op te wachten en dan gokken of die van 15 euro het doet.

Iemand anders een leuk adresje ?

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 08-05-2013 19:15 ]

Verwijderd

Op bol.com kost zo'n hdmi kabel maar €15 fors minders als de €40 van MS.
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 19:36:
Op bol.com kost zo'n hdmi kabel maar €15 fors minders als de €40 van MS.
Of ik ben behoorlijk kippig of hij staat er niet meer tussen op bol.com. Kan namelijk geen micro hdmi naar vga vinden..

Verwijderd

Ik bedoelde micro hdmi naar hdmi
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:42:
Ik bedoelde micro hdmi naar hdmi
aah vandaar.. Najah ik zoek nog ff verder. Sinds de smartboarden op onze school alleen vga hebben moet ik toch maar een originele kopen bij mijn werk. Vind 15 euro net iets te veel om de gok te wagen.

Verwijderd

Is een mindere dat ze alleen vga ondersteunen. Ik ga toch de gok wagen en als het niet goed is stuur ik hem gewoon terug ;D

Verwijderd

kabel gekocht, en werkt idd perfect.
wel wat problemen van 720p films / series af te spelen op tv die gestreamed worden van op de nas, maar met locaal te copieren werkt dit dan wel weer perfect.

en kga eens kijken voor die battery alert.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 14:27

Sebazzz

3dp

vali schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 19:15:
[...]

ligt eraan welke, zoek nog steeds een goedkope vga verloopkabel... Eigenlijk geen zin om daar 2 weken op te wachten en dan gokken of die van 15 euro het doet.
Ik gebruik deze: http://dx.com/p/micro-hdm...rter-adapter-black-147251

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:19
Is er iemand opgevallen dat de accu duur nu korter is na de vorige update sessie van Microsoft?
Pagina: 1 ... 32 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.