Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raku schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:47:
[...]

Tja, het is een beetje een non-discussie, want het ligt maar net waar je de nuance legt. Het is niet zwart wit, maar de verhouding placebo/daadwerkelijk effect ligt m.i. dusdanig scheef dat je het voor all intents and purposes gewoon over een puur placebo effect kan hebben. Waar je die nuance legt is ook gewoon aan jezelf, en ik ben geneigd om die al gauw aan het ene uiterste te leggen. Ik heb nou niet bepaald een positief beeld over hoe objectief gamers in het algemeen (en pros net zo) zijn :P Dit puur ter aanvulling, ik zeg express niet dat ik het niet met je eens ben, want het is m.i. gewoon een nuancering die je maakt doet.
Het is helemaal geen non-discussie, het is gewoon afhankelijk van je verwachtingen van die 'pro' hardware en welke incrementele verbeteringen die je ermee kunt maken.

Als je totaal niet kan voetballen, dan kan je nog de beste schoenen en outfit aanhebben maar je wordt er in de verste verte geen wereldvoetballer van. Maar als je al supergoed bent, dan kan de 'beste' (voor jou) hardware je gewoon helpen om er nóg meer uit te halen. Andersom geldt dat ook, als je Ronaldo (oke, na vanavond niet het beste voorbeeld) op klompen zet, kan hij op wereldniveau echt niet meer meekomen.

Dit geld voor gamen ook. De hardware alleen, hoe goed of duur dan ook, maakt je geen goede gamer maar als je al goed bent kan je er wél iets meer uithalen. Dat het voor jou (niet persoonlijk, in het algemeen) de extra kosten niet opwegen tegen de prestatiewinst wil nog niet zeggen dat dit voor andere mensen niet geldt.

Als op pure game 'skills' niet of nauwelijks verschil meer is tussen de mensen kan die extra goede verbinding of de hardware die goed bij jou aansluit gewoon nét dat verschil zijn tussen winnen of verliezen. Dat heeft voor goede spelers en evenzogoed voor sporters niets met nuance of placebo te maken maar alles met de incrementele verbeteringen en wat die je waard zijn.

Ik vind het dan ook behoorlijk kortzichtig dat je mensen die bezig zijn om die laatste beetje extra performance na te streven, ieder voor hun eigen redenen, weg zetten als soortemet van idioten die vallen voor een placebo effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Je leest mijn comment echt compleet verkeerd. De tem non-discussie gaat over mijn gebruik van de term placebo en zijn gebruik van de term placebo, en dat discussie daarover dus een non-discussie is (en dit dus een meta-non-discussie maakt? :+) Ik zeg nergens dat er geen invloed is van verschillende hardware, dat geef ik zelfs expliciet aan. Ik zeg alleen dat het dusdanig weinig impact heeft, wat mijn mening is overigens, dat je het wat mij betreft gewoon over een puur placebo effect kunt hebben. Dat is het nuance verschil waar ik het juist over heb, en wat je dus ws verkeerd gelezen hebt. Dat er een handjevol mensen zijn die wel het verschil merken geloof ik best, dat geef ik zelfs aan.

Overigens is er weinig kortzichtig aan hoor, het feit dat er flink reclame wordt gemaakt met gaming muizen, gold plated netwerkkaarten ( :') ) en andere zooi geeft aan dat er een flinke markt voor dat soort idioten* (there, I said it) is. De vergelijking met audiofielen die 300€ de meter voor wat koper neerleggen is gauw gemaakt. Er zullen vast mensen zijn die er wel goed over nadenken, of mensen die gewoon zeker willen weten dat ze het beste hebben, prima. Ik zeg ook nergens dat het in het algemene geval zo is, maar zo interpreteer jij het wel denk ik.
En er zijn ook mensen die puur voor de lol proberen het maximale eruit te halen, ook prima. Maar wat ik vooral probeer te zeggen is dat je de mening van een ieder (incluis de mijne) niet zomaar voor waar moet aannemen en dat je vooral voor jezelf moet bepalen of het voor jouw doeleinden zin heeft om geld in wat speciale hardware te steken. Ik ben van mening, ondanks dat ik een dure muis heb en andere goede hardware, dat het al heel gauw verwaarloosbaar is en dat de zogenaamde verbetering die men in het algemeen waarneemt grotendeels (ik leg de nuance wat extremer hier) een placebo effect is.

*De term idioten slaat voornamelijk op mensen die dat soort zooi kopen, dus een trap verder dan muizen en monitoren.

[ Voor 4% gewijzigd door Raku op 28-06-2012 00:43 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:17

BramT

Rule #1

Mwa, weinig impact?

Ik ben absoluut geen "pro-gamer", denk dat ik mezelf netjes in de middenmoot mag zetten. Ik speel BF3 vanaf de launch en ben vrij direct naar ~450 SPM gegaan en daar een paar maanden gebleven. Een vriend loopt al jaren te brullen dat z'n muismatje zo geweldig is en eerlijk gezegd geloofde ik daar maar weinig van. Ik heb een vrij strak bureau en m'n (dure) muis doet het daar prima op.

Uiteindelijk begon ik wat slijtagesporen op m'n bureau te zien van het vele muizen (met name sinds de launch van BF3 ;)). Toen toch maar een muismatje gehaald, puur om de plekken op m'n bureau te voorkomen. Het stomme is dat die muismat minder glad/stevig/stabiel aanvoelt dus ik was al bang voor het ergste...

Maar het resultaat was echt.. wauw. Ik merkte *direct* een enorme vooruitgang in m'n accuratesse en reactiesnelheid. En m'n SPM heeft non-stop in de lift gezeten tot ~550. Daar is echt helemaal niks placebo aan.

M'n muismat is onlangs gaan bobbelen (Rocat SOTA) waardoor ik nu weer op m'n bureau zit te muizen en ik merk direct weer de drop in accuratesse (gelukkig niet zo erg als als de stijging, dat dan weer wel).

Maar anyway.... die lag kwam dus door PB. Hele server liep gisteren al te vloeken. Nu nog maar 's proberen :)

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Je neemt nu als voorbeeld een muismat, iets waarvan je toch wel duidelijk merkt dat er een verschil is. Dat vind ik dus ook helemaal niet verwaarloosbaar. Ik heb het juist over dingen als die DPI discussie (hoge DPI vs lagere, gelijkblijvende ratio tussen DPI en ingame sens.), 120Hz vs 60Hz, etc. Als je ineens een dikke sprong maakt in SPM kun je dat idd wel redelijk vaststellen, maar het punt is juist dat je het voor dingen als ik hiervoor heb genoemd helemaal niet kunt vaststellen of ze impact hebben. Dat is juist waar de hele discussie om draait.

Overigens heb ik net een potje of wat gedaan, de PB lag was (voor mij iig) niet meer aanwezig :)

p.s. tot een jaar geleden zat ik nog met een mx500 op een houten tafel met kieren te spelen, dus ik weet precies wat je meemaakt wanneer je een moderne muis en een goede mat koopt :P

[ Voor 12% gewijzigd door Raku op 28-06-2012 00:57 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Ik krijg eigenlijk het idee dat er wel weer een mod zal langskomen met de melding dat het compleet offtopic is, maar daar maak ik me nu even niet druk om. De reden dat mijn muismat op de kop ligt is niet te ingewikkeld. Zo had ik hem even snel leergelegd toen ik hem bij mijn laptop weghaalde. Maak me niet echt druk om het omdraaien, maar hij ligt ondertussen weer goed. Heb je trouwens ook een mini of niet?

Maar inderdaad. 90% van de mensen die duurdere hardware kopen merken het niet. Ik ga ook niet voor ultra-performance deluxe dingen van Steelseries, maar ik heb een G13 omdat ik dat gewoon fijn vindt spelen. Ik kan mijn controls leuk instellen maar het maakt je echt geen betere speler. Mijn muis gebruik ik gewoon draadloos. Ik merk zelf het verschil niet als ik hem wel of niet draadloos gebruik. Misschien als je een uber deluxe turbogamer bent dan verklaar je me voor gek, maar op het niveau waar ik op speel maakt het gewoon niet uit. G700 heb ik vooral gehaald omdat het een draadloze muis die gewoon met draad bruikbaar is (Aka opladen en muizen tegelijk) en ik wilde een bult knoppen. Hij staat nu op 3000DPI, en die overig 2700DPI die ik nog hoger zou kunnen slaat natuurlijk nergens op. Een muismatje is dan wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raku schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 00:29:
Je leest mijn comment echt compleet verkeerd. De tem non-discussie gaat over mijn gebruik van de term placebo en zijn gebruik van de term placebo, en dat discussie daarover dus een non-discussie is (en dit dus een meta-non-discussie maakt? :+) Ik zeg nergens dat er geen invloed is van verschillende hardware, dat geef ik zelfs expliciet aan. Ik zeg alleen dat het dusdanig weinig impact heeft, wat mijn mening is overigens, dat je het wat mij betreft gewoon over een puur placebo effect kunt hebben. Dat is het nuance verschil waar ik het juist over heb, en wat je dus ws verkeerd gelezen hebt. Dat er een handjevol mensen zijn die wel het verschil merken geloof ik best, dat geef ik zelfs aan.

Overigens is er weinig kortzichtig aan hoor, het feit dat er flink reclame wordt gemaakt met gaming muizen, gold plated netwerkkaarten ( :') ) en andere zooi geeft aan dat er een flinke markt voor dat soort idioten* (there, I said it) is. De vergelijking met audiofielen die 300€ de meter voor wat koper neerleggen is gauw gemaakt. Er zullen vast mensen zijn die er wel goed over nadenken, of mensen die gewoon zeker willen weten dat ze het beste hebben, prima. Ik zeg ook nergens dat het in het algemene geval zo is, maar zo interpreteer jij het wel denk ik.
En er zijn ook mensen die puur voor de lol proberen het maximale eruit te halen, ook prima. Maar wat ik vooral probeer te zeggen is dat je de mening van een ieder (incluis de mijne) niet zomaar voor waar moet aannemen en dat je vooral voor jezelf moet bepalen of het voor jouw doeleinden zin heeft om geld in wat speciale hardware te steken. Ik ben van mening, ondanks dat ik een dure muis heb en andere goede hardware, dat het al heel gauw verwaarloosbaar is en dat de zogenaamde verbetering die men in het algemeen waarneemt grotendeels (ik leg de nuance wat extremer hier) een placebo effect is.

*De term idioten slaat voornamelijk op mensen die dat soort zooi kopen, dus een trap verder dan muizen en monitoren.
Kijk, dan verschillen we dus helemaal niet zoveel van mening. :)

Ik maakte uit je posts op dat je vond dat het voor iedereen gold, verkeerde interpretatie mijnerzijds. Natuurlijk zullen een hele hoop mensen trappen in reclame en commercie, maar dat geldt niet voor iedereen. Zelf ben ik, wellicht onterecht, van mening dat ik die afweging tussen nut en onzin van allerhande hardware en settings etc. prima kan maken. Op een forum als tweakers ga ik ervanuit dat dit geldt voor de meesten van ons.

Waat ik dan ook een beetje tegen ageerde was de opvatting die ik, wederom wellicht onterecht, kreeg van een x-aantal posters dat het onzin was om dergelijke zaken te discusseren hier. Zelf ben ik namelijk wel super geïnteresseerd in alles wat mensen ervaren qua settings, hardware en de hele rambam om nog beter te worden in bf3, terecht of placebo dat maakt me niet zoveel uit zolang het maar beargumenteerd wordt. Als ik de logica van de argumenten in zie, maak ik voor mijzelf (zoals iedereen hier) die afweging of ik er in mee moet gaan of niet.

Ergo, dat maakte het in mijn opinie nog geen meta^2-non-discussie mbt bf3, vandaar mijn reactie, maar zoals gezegd was dat wellicht verkeerd geïnterpreteerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, ik wil Far Cry 2 replayen en zocht naar wat leuke mods. Een was de "Graphical enhancement mod".
Blijkbaar heeft die exact dezelfde structuur als de FXAA Injector voor BF3. Dus ook met een settingsbestand injFX_Settings met daarin exact dezelfde tekst.
Betekent dit dat je die FXAA Injector feitelijk bij elke game kunt toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat de FXAA injector doet is een DirectX overlay aanbrengen over het spel heen. Vergelijkbaar met de Teamspeak overlay of de Fraps overlay. DirectX ziet die bestanden in de gamefolder staan en zal ze inladen. Dit zal dus met elk spel werken. Enkel kan het wel per DirectX versie verschillen waardoor ze niet allemaal compatibel zijn met elkaar. Zo werkte de manier van DirectX 9 niet in DirectX 10. Geen idee of er al een universele methode is of niet.
Werkt namelijk met specifieke dll's die door DirectX worden ingeladen.

Vandaar ook dat dit vaak problemen geeft met overlays zoals die van Origin of Steam.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 01:33:
Wat de FXAA injector doet is een DirectX overlay aanbrengen over het spel heen. Vergelijkbaar met de Teamspeak overlay of de Fraps overlay. DirectX ziet die bestanden in de gamefolder staan en zal ze inladen. Dit zal dus met elk spel werken. Enkel kan het wel per DirectX versie verschillen waardoor ze niet allemaal compatibel zijn met elkaar. Zo werkte de manier van DirectX 9 niet in DirectX 10. Geen idee of er al een universele methode is of niet.
Werkt namelijk met specifieke dll's die door DirectX worden ingeladen.

Vandaar ook dat dit vaak problemen geeft met overlays zoals die van Origin of Steam.
Ah nice, das interessant. :)

Btw, gelukkige verjaardag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jup, het is een van de wonderen van de game wereld die helaas vrij onbekend is. Er zijn veel spellen die problemen hebben met kleuren en die kan je op deze manier naar eigen wens aanpassen. Zo vind ik Skyrim ook vrij flets maar is dat op deze manier vrij eenvoudig naar eigen wens aan te passen.

Thnx for zhe felicitaties :D

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnyxNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-08 17:53
Zojuist een aantal games op verschillende servers gespeeld en de lag lijkt geheel verdwenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
OnyxNL schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 02:19:
Zojuist een aantal games op verschillende servers gespeeld en de lag lijkt geheel verdwenen..
Lijkt erop dat het weg is ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Raku schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 00:52:
Je neemt nu als voorbeeld een muismat, iets waarvan je toch wel duidelijk merkt dat er een verschil is. Dat vind ik dus ook helemaal niet verwaarloosbaar. Ik heb het juist over dingen als die DPI discussie (hoge DPI vs lagere, gelijkblijvende ratio tussen DPI en ingame sens.), 120Hz vs 60Hz, etc. Als je ineens een dikke sprong maakt in SPM kun je dat idd wel redelijk vaststellen, maar het punt is juist dat je het voor dingen als ik hiervoor heb genoemd helemaal niet kunt vaststellen of ze impact hebben. Dat is juist waar de hele discussie om draait.

Overigens heb ik net een potje of wat gedaan, de PB lag was (voor mij iig) niet meer aanwezig :)

p.s. tot een jaar geleden zat ik nog met een mx500 op een houten tafel met kieren te spelen, dus ik weet precies wat je meemaakt wanneer je een moderne muis en een goede mat koopt :P
En nu nog even een 120hz monitor + de GPU's die dat benutten. Dan weet je ook weer dat jouw mening daarover onzin is. :+

Waarschijnlijk ben jij zo iemand die destijds druk bezig was iedereen te vertellen dat een muismat zonde van je geld was en je houten bureaublad goed genoeg. Totdat je toch ook maar eens een goede muismat ging proberen. 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:19:
[...]
Waarschijnlijk ben jij zo iemand die destijds druk bezig was iedereen te vertellen dat een muismat zonde van je geld was en je houten bureaublad goed genoeg. Totdat je toch ook maar eens een goede muismat ging proberen. 8)
En dit is de reden dat die hele discussie nóg minder zin heeft dan je al denkt - veel mensen hebben zelf iets, zijn er tevreden mee, en promoten dat als "the thing to have". Vooral als het prijskaartje aan de maat was.
Een echte mening (die nog altijd zo subjectief als de neten is) vorm je pas als je echt diepgaand beide zaken getest hebt. En dan nog moet je voor de gein een skijken wat voor mixed reviews je bij allerlij gaming gear krijgt. niet voor niets is bij alles waar je zelf aanzit bij je Pc het beste advies "ga naar de winkel en probeer het uit."
Een vriend van me zweerde bijvoorbeeld al jaren bij Cherry keyboards, dat moest en zou want dat waren de beste en dan kreeg hij het minste RSI en kon hij het fijnste gamen. Een maand of wat terug was hij bij mij en heeft hij een kwartiertje met m'n, volkomen platliggende, Logitech Illuminated keyboardje gespeeld. Hij had er al één voor thuis besteld nog voor hij vertrokken was, want zo plat dat was toch wel redelijk de bom en dát moest echt iedereen hebben. :z

Ik heb zelf trouwens wel een vrij prijzige Steelseries metalen muismat, maar dat is eigenlijk vooral omdat mijn bureau een redelijk grove houten plank is waar mijn muis wel op werkt maar nooit echt lekker accuraat is (springen over gaatjes in het hout, viezigheid die zich ophoopt in naven en je muis blijft eraan plakken, dat soort ergernisjes) en een stoffen muismat ligt bij mij in 3 seconden onder een toetsenbord (links) of onder een kast (rechts) geschoven omdat ik erg lomp ben en m'n bureau best glad. :$
Voordeel van zo'n blikken ding is dat je hem ééns per twee weken even onder de hete kraan kunt houden en met een druppie handzeep schoon kunt maken zodat je een mooi egaal glad oppervlak hebt om de muis overheen te schuiven, wat ik met een tafel niet had. Met een stoffen matje krijg ik al vrij snel dat viezigheid aan de onderkant van de muis in de stoflaag kruipt en je dat ding eigenlijk in de wasmachine zou moeten mikken. Plastic vind ik vreselijk om m'n hand op te leggen, dat voelt gewoon niet lekker... dan kom je vanzelf bij duur blik uit. Maar om nou te zeggen dat blikken muismatjes de pro-oplossing zijn... Ik ging op zoek naar een metalen muismat, en vond er één bij Steelseries. Ik ging niet op zoek naar een pro muismat om dan de duurste te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Adanteh schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 00:52:
Ik krijg eigenlijk het idee dat er wel weer een mod zal langskomen met de melding dat het compleet offtopic is, maar daar maak ik me nu even niet druk om. De reden dat mijn muismat op de kop ligt is niet te ingewikkeld. Zo had ik hem even snel leergelegd toen ik hem bij mijn laptop weghaalde. Maak me niet echt druk om het omdraaien, maar hij ligt ondertussen weer goed. Heb je trouwens ook een mini of niet?

Maar inderdaad. 90% van de mensen die duurdere hardware kopen merken het niet. Ik ga ook niet voor ultra-performance deluxe dingen van Steelseries, maar ik heb een G13 omdat ik dat gewoon fijn vindt spelen. Ik kan mijn controls leuk instellen maar het maakt je echt geen betere speler. Mijn muis gebruik ik gewoon draadloos. Ik merk zelf het verschil niet als ik hem wel of niet draadloos gebruik. Misschien als je een uber deluxe turbogamer bent dan verklaar je me voor gek, maar op het niveau waar ik op speel maakt het gewoon niet uit. G700 heb ik vooral gehaald omdat het een draadloze muis die gewoon met draad bruikbaar is (Aka opladen en muizen tegelijk) en ik wilde een bult knoppen. Hij staat nu op 3000DPI, en die overig 2700DPI die ik nog hoger zou kunnen slaat natuurlijk nergens op. Een muismatje is dan wel handig.
Persoonlijk vind ik al die hoge dpi muizen bs, ik heb op redelijk niveau gespeeld in de fps wereld en de enige echte meerwaarde die ik ondervindt op hardware gebied is een goede (laser) muis. Ik heb een tijdje met een optical muis gespeeld en dat vond ik persoonlijk echt niet te spelen. Voor de rest speel ik alle fps met lage dpi settings en ik prefereer een trage muis setting, maar wel een accurate.

(mijn g9x kan geloof ik tot 5400dpi? maar daar ga ik hem nooit op gebruiken)

Voor de rest ben ik van mening dat het merendeel van skill zeker niet uit je hardware komt. Tot op een zekere hoogte, je moet de hardware zo hebben zodat je een spel vlekkeloos kunnen draaien zonder stotter en dergelijke maar vanaf daar tweak je de rest vanuit de game zelf.

Ik weet nog goed dat ik UT3 cups speelde en alles uitgooide qua textures en dergelijke om net dat beetje sneller en soepeler te kunnen bewegen door de mappen (tdm,ctf) terwij mijn systeem het makkelijk aankon met alles open.

In UT99 speelde ik op 800x600 reso met alles op low, draaiend op d3d8 terwijl ik makkelijk de hoogste reso aankan met open gl.. (dat was ik vanaf het begin gewend, en daar raakte ik het meeste mee :*) ) Ben sinds 2010 wel naar een iets hogere resolutie gegaan i.v.m een groter scherm.

Hetzelfde geldt voor COD2/4/BO/BF etc.

Over muismatten, tsja, ik heb toen een steelseries plank gekocht omdat ik bijna door mijn bureau heen ging met mijn muis.. dat was meer om ''nog meer schade'' te voorkomen dan om prestatie te winnen. En voor het casual BF3'en werkt het prima, alleen als ik nog wel eens gevraagd wordt om een wartje te spelen dan gaat de mat meteen weg en mijn dpi iets verder omlaag. :+

p.s. ik vindt steelseries niet echt ultra performance ik heb ooit eens een game muis gekocht ervan maar ik zweer toch al jaren bij logitech. (ook razer en roccat geprobeerd, vind ik ook niks)

[ Voor 5% gewijzigd door iNFiNiTY- op 28-06-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 14:17
Maintaine is voorbij! Maar iemand een idee wat er veranderd is? Het heeft in elk geval niets met dat lag probleem te maken want dat was al eerder vanmorgen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Laatst online: 13-10 17:42
Ze hebben report profile en report possible cheat toegevoegd aan battle report.. En bij profielen waar report profile al was report possible cheat toegevoegd

De lag problemen zijn ook verholpen (weet niet of het aan update battlelog ligt..)

[ Voor 21% gewijzigd door Sinus_rhythm op 28-06-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ow, leuk, maar is dat echt alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
Geen idee, dat heb ik gezien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maintenance is meestal niet meer dan wat bug fixes of wat kleine updates. Veel nieuws wordt er nooit geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 15:14
Gisteren nieuwe setup geprobeerd voor de recon
M98b
PSO-1 (4x scope) dus geen lensflare
straight pull bolt
Silencer (niet te zien op radar)

In het begin even wennen maar speelt heerlijk. Niet meer instant zichtbaar op radar of blote oog. Kan je tenminste echt rond sneaken. Vooral heerlijk op close tot mid. Longrange snipen is wat lastig aangezien je niet zo goed ziet waar je bullet terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsleon schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:12:
Gisteren nieuwe setup geprobeerd voor de recon
M98b
PSO-1 (4x scope) dus geen lensflare
straight pull bolt
Silencer (niet te zien op radar)

In het begin even wennen maar speelt heerlijk. Niet meer instant zichtbaar op radar of blote oog. Kan je tenminste echt rond sneaken. Vooral heerlijk op close tot mid. Longrange snipen is wat lastig aangezien je niet zo goed ziet waar je bullet terecht komt.
Voor long range is een bipod ook handiger denk ik. Met je silencer duurt het dusdanig lang voor je kogels aankomen dat je eigenlijk altijd twee of drie kogels op dezelfde plek wilt brengen voor de kill. Dat gaat zonder bipod niet heel lekker lukken vrees ik - één pixeltje drift en je zit er gelijk een meter naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Random: "RPG FUCKING NOOB"
Ik: "He's having sex with an RPG like a noob?"

En dan krijg ik een kick. Niet toevallig zeker omdat ik bovenaan stond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:21:
[...]

Voor long range is een bipod ook handiger denk ik. Met je silencer duurt het dusdanig lang voor je kogels aankomen dat je eigenlijk altijd twee of drie kogels op dezelfde plek wilt brengen voor de kill. Dat gaat zonder bipod niet heel lekker lukken vrees ik - één pixeltje drift en je zit er gelijk een meter naast.
Wat ik dus merkte is dat je met de PSO-1 geen drift heb. Bipod zal ook nog wel goed merken maar merk vooral dat die altijd de bipod uitklapt wanneer ik het absoluut niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Help!!!! schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:19:
[...]

En nu nog even een 120hz monitor + de GPU's die dat benutten. Dan weet je ook weer dat jouw mening daarover onzin is. :+

Jij hebt schijnbaar een 120Hz monitor, dus ik nodig je uit om een blinde test te doen waarbij jij mag raden of hij op 120 of 60Hz staat, aan de hand van je performance in een spel. Totdat jij daadwerkelijk kunt aantonen dat er een significant verschil is op je performance in een spel heb jij mij in ieder geval niet overtuigd over je gelijk. En op het moment dat jij enkel zegt dat mijn mening onzin is, tja, schijnbaar heb je dan niet door dat je opmerking exact nul meerwaarde heeft. Wat probeer je nou eigenlijk te bereiken met je opmerking? :)

Overigens ben ik best bereid mijn ongelijk aan te geven hoor. Voortschrijdend inzicht is mij niet onbekend. Dat je nou dingen gaat verzinnen over die muismat om een bepaald beeld te creeren vind ik trouwens best zwak, maar dat terzijde. Ik heb zelf prima hardware, probeer ook regelmatig dingen uit, ook dingen waar ik wat skeptisch over ben (zoals de MarkC mousefix) en waar ik ook van terug ben gekomen dat het geen effect zou hebben op de raw mouse input van bf3. Blijkbaar denk je dat, omdat ik een kritische instelling heb, ik niets aan wil nemen. Dat wil ik best, maar wel beargumenteert of gebaseerd op eigen bevindingen, en dus niet omdat jij mijn mening maar onzin vindt. Dit gaat dan ook alleen over zaken waarvan je juist niet op je klompen kunt aanvoelen dat het verschil maakt. Bij een muismat is dat zo, bij een verschil van 20 fps en 60 fps in een spel is dat zo. Het feit dat er discussie over is geeft al direct aan dat je niet op je klompen kunt aanvoelen wat beter is, 120hz vs 60hz, en dus moet je beargumenteren waarom het dan wel zo is, of het gewoon als een verschil in mening betitelen, en niet de andere mening afdoen als onzin. Ik zie het dan ook als verschil van mening, en geef express niet aan dat je maar onzin loopt te brabbelen, itt wat jij doet overigens.

tl;dr doe een ander zijn mening niet af als onzin tenzij je zelf met goede argumentatie komt om die mening te weerleggen, en noem het anders gewoon een meningsverschil als je die argumentatie niet redelijkerwijs kan rondbreien.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsleon schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:36:
[...]
Wat ik dus merkte is dat je met de PSO-1 geen drift heb. Bipod zal ook nog wel goed merken maar merk vooral dat die altijd de bipod uitklapt wanneer ik het absoluut niet wil.
Je hebt wel degelijk drift op de PSO-1. Je hebt op alle vergrotende scopes drift, alhoewel het bij de kleintjes niet veel drift is. Maar op long range is één pixel al genoeg, dus dan merk je die drift echt wel.
Bipoc uitklappen heb ik los gebonden van inzoomen - CTRL om door de scope te gluren en C om de bipod uit te vouwen. Nooit verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27

iLikeNoobies

With Big Boobies

Ik ben onlangs ook even langs de Mediamarkt gegaan om mezelf eens even te verwennen met een nieuwe muis en toetsenbord. Uiteindelijk heb ik er dan ook nog maar een muismat bijgekocht om keurig op de €200,00 te komen.

Hiervoor speelde ik altijd spelletjes op €20,00 muizen en toetsenborden en kwam daar altijd goed mee weg. Het feit dat ik deze nieuwe hardware heb gekocht heeft voornamelijk te maken met een financiële meevaller.

Nou moet ik echter zeggen dat ik met mijn nieuwe hardware wel beter ben gaan spelen. Ik ben van een goedkope logitech muis naar de nieuwe Steelseries Sensei gegaan met daarbij een Razer Vespula muismat. Ik merk vooral dat ik een stuk nauwkeuriger kan mikken. Die muismat heeft dan ook 2 kanten (precisie en snelheid) maar daar maak ik geen gebruik van. Wat ik fijn vind is dat anti RSI kussentje.

Qua toetsenbord ben ik overgestapt naar een Razer Blackwidow Ultimate (Mechenical). Afgezien van het geluid wat de toetsen maken merk ik hier niet zoveel verschil in. Dat vind ik best wel jammer aangezien ik op internet toch wel echt andere verhalen heb gelezen dat een mechanisch toetsenbord een stuk beter is.

Naar mijn mening kan je beter investeren in een goede muis en muismat dan in een toetsenbord :)

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:56:
[...]

Je hebt wel degelijk drift op de PSO-1. Je hebt op alle vergrotende scopes drift, alhoewel het bij de kleintjes niet veel drift is. Maar op long range is één pixel al genoeg, dus dan merk je die drift echt wel.
Bipoc uitklappen heb ik los gebonden van inzoomen - CTRL om door de scope te gluren en C om de bipod uit te vouwen. Nooit verwarring.
Nooit geweten dat je bipod knop los kon maken van ADS. Maarja speel ook niet zoveel met bipod liever up close.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:41

Mavamaarten

Omdat het kan!

Tsurany schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:34:

:+ :+ :+
Waarvoor is een RPG gemaakt dan? Om mee te knuffelen? 8)7

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:56:
[...]

Ik dacht dat alle scopes van 4x en lager geen drift en glint hadden? De pka-s holo is wdb ook een scope met een vergroting, daarvan weet ik vrij zeker dat hij geen drift heeft. Toch maar eens naar de 4x en lager kijken, ik gebruik ze eigenlijk nooit dus weet niet zeker of ze drift hebben of niet.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-10 11:19
Dit moet toch wel het toppunt zijn. Heb ik eindelijk een Premium key, zegt origin dat de activatieservice tijdelijk niet beschikbaar is. Origin toch...... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:41

Mavamaarten

Omdat het kan!

:F :F :F Fucking mongols, zeg dan op zijn minst dat het niet mag, WTF is er mis met de AEK?
Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/6/17822540097-orig.jpg

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:39

d_star

Maharadja of the Year :-/

Zit je op een sniper-rifle only of knife only server ofzo?

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YouTube: Cricket Sound

:+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raku schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:04:
[...]
Ik dacht dat alle scopes van 4x en lager geen drift en glint hadden? De pka-s holo is wdb ook een scope met een vergroting, daarvan weet ik vrij zeker dat hij geen drift heeft. Toch maar eens naar de 4x en lager kijken, ik gebruik ze eigenlijk nooit dus weet niet zeker of ze drift hebben of niet.
De holos en RDS scopes zijn geen drifters volgens mij, maar dat zou je even kunnen proberen. Ik weet in elk geval 100% zeker dat als er achter de beschrijving een vergroting staat, of die nu 12x of 3.4x is, je scope drift heeft. Ik speel namelijk veel en vaak recon met kleine scopejes: M39 met x3.4 scope, silencer en bipod voor het longrange werk tegen campers en CQB bij vlaggen en de JNG-90 met x4 scope, SPB en geen silencer voor middellang snipewerk en vunzig campen. (as opposed to tactisch campen, waarbij je iets bijdraagt aan je team, is vunzig campen gewoon in een sneaky hoekje duiken en mensen gaan zitten spawnrapen of uit jeepjes schieten bij het instappen :+)
De x4 heeft drift en de x3.4 heeft evenzo drift.
Het zou weleens zo kunnen zijn dat die drift gelijk is aan de drift die je hebt met de x12 en x8 scopes maar omdat je minder inzoomt is het minder opvallend?

Glint hebben de kleine scopejes niet - vandaar ook de kleine scope op de M39 met silencer - lekker sneaky in een bosje duiken en op hoofdjes schieten, of ongemerkt rustig de tijd nemen om een camper op grote afstand op de korrel te nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
oOo oOo Le premium is binnen, let the fun begin oOo oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tobitronics schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:16:
oOo oOo Le premium is binnen, let the fun begin oOo oOo
Geniet van de baggerspawns zou ik zeggen. ;)
Nog steeds beter dan CoD maar het komt aardig in de buurt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren was het ook hilarisch op een server.
De admin of iets dergelijks zat heel erg dom te rijden in de tank en kwam zelfs een paar keer vast te zitten.
Na een tijdje gaat hij in zijn achteruit en valt die op zijn kop in het water met de tank. ik was er al eerder uitgestapt, nadat hij er al 2x bijna ingevallen was.

me: Noob tankdriver !
2 minuten later een kick ;)

later krijg ik een bericht van hem, dat ik gekicked ben omdat ik hem het water in had laten gaan. admins die niet kunnen accepteren dat ze zuigen haha

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
DanielWW2 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:17:
[...]

Je moet kijken naar het totaalplaatje en niet naar 1 DLC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

DanielWW2 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:17:
[...]

ala cod, maar beter dan cod. :9 :*)

En inderdaad dat is alleen close quarters, ik kan niet wachten tot november! Armored Kill 8)

[ Voor 15% gewijzigd door iNFiNiTY- op 28-06-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tobitronics schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:19:
[...]

Je moet kijken naar het totaalplaatje en niet naar 1 DLC ;)
Ga spelen, over 10 minuten begrijp je wat ik bedoel. ;)
En ik kan niet wachten op tanksuperiority bij de volgende DLC. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
iNFiNiTY- schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:20:
[...]

ala cod, maar beter dan cod. :9 :*)

En inderdaad dat is alleen close quarters, ik kan niet wachten tot november! Armored Kill 8)
ahum, september my friend oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
DanielWW2 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:21:
[...]

Ga spelen, over 10 minuten begrijp je wat ik bedoel. ;)
En ik kan niet wachten op tanksuperiority bij de volgende DLC. >:)
nog 3 minuten downloaden, dan zullen we het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

ahja :9 hoe dan ook, ik kan niet wachten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
iNFiNiTY- schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:24:
[...]

ahja :9 hoe dan ook, ik kan niet wachten :*)
Waarschijnlijk beste DLC van allemaal, al weten we natuurlijk niet wat er allemaal in end game en aftermath zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Geen idee of dit echt is, maar kijk eens hoeveel beter de alpha was. Waarom, waarom hebben ze dit zoveel aangepast?

http://cdn.overclock.net/...9496f5d0_bf3-alpha47.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Qlii256 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:44:
Geen idee of dit echt is, maar kijk eens hoeveel beter de alpha was. Waarom, waarom hebben ze dit zoveel aangepast?

Erg! ik vind de alpha 10x beter ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QPeter
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 19:38
iLikeNoobies schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:58:

Dat vind ik best wel jammer aangezien ik op internet toch wel echt andere verhalen heb gelezen dat een mechanisch toetsenbord een stuk beter is.
Mechenical keyboards zit ook heel veel verschil in, lees dit maar eens door:
http://www.tomshardware.c...itch-keyboard,2955-2.html

Je hebt veel verschillende soorten Cherry MX switches. Rood/Bruin/Zwart/Wit/Blauw.
Volgens mij gebruikt die van jou Blue cherry MX switches.

On topic:
Is de lag issue al inmiddels verholpen? Of is punkbuster nog steeds aan het klooien. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w
  • Laatst online: 17-10-2021

w00t00w

Derp

Qlii256 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:44:

Hier is een grotere versie en wat extra's, om het nog eens extra in te wrijven:
- http://img23.imageshack.us/img23/8070/bf3alpha47.jpg
- http://img715.imageshack.us/img715/8699/2011072400153.jpg
- http://i1060.photobucket.com/albums/t457/SputnikNY/asitt.jpg
- http://i1060.photobucket....457/SputnikNY/294nsp3.jpg
:'(

[ Voor 19% gewijzigd door w00t00w op 28-06-2012 15:02 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ja, en vooral in Métro kan je het erg goed zien!

http://i.imgur.com/QAbwF.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

w00t00w schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:59:
[...]

Hier is een grotere versie, om het nog eens extra in te wrijven: http://img23.imageshack.us/img23/8070/bf3alpha47.jpg :'(
Laat je toch denken, dat ze zo die alpha bekijken en dat er dan iemand zegt nee joh die kleuren zien er mooi uit dat moeten we niet hebben, laten we er een smurf over heen splashen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Dit is een mooie!

http://i.imgur.com/1joeS.jpg haha :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Pykow schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:10:
[...]

moet dat niet net andersom zijn ?
Niet echt. Want die kleuren zijn fake. Rechts zie je een afbeelding genomen in de beta. En links zie je een nieuwe zelf door iemand aangepaste kleuren met bv Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w

w00t00w

Derp

Zou je met behulp van de FXAA Injector het kleurenpalet van Alpha een beetje kunnen simuleren? Ik gebruik de 1.25 performance versie out of the box, en alhoewel deze de boel een stuk beter maakt (meer, diepere en iets realistischere kleuren), wordt het er tegelijkertijd nog blauwer en licht over-saturated van.
Probleem is wel zijn dat niet alle maps hetzelfde filter gebruiken (bijv. vanilla vs. Karkand), wat je nu al kunt merken wanneer je de Injector gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door w00t00w op 28-06-2012 15:22 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Alleen DICE kan dit probleem oplossen door bij de filter settings de blauwe schuifbalk was maar naar links te verschuiven. Ik snap echt niet waarom ze zoveel blauw erin gedaan hebben. Als je de alpha vergelijkt met final denk je echt van: wow, zoveel extra blauw erbij. Maar als je dan de alpha vergelijkt met een echte foto denk je ook van: wow, zoveel extra blauw erbij. Dus ja, zelfs de alpha heeft naar mijn gevoel ook teveel blauw.

Ik dacht ook dat ze met een patch het blauw al wat vermindert hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:38
Ik zat ook aan een FXAA injector te denken, met custom filter, is dit mogelijk of zitten we vast aan wat developers van die injector doen in de toekomst?

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

w00t00w schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:20:
Zou je met behulp van de FXAA Injector het kleurenpalet van Alpha een beetje kunnen simuleren? Ik gebruik de 1.25 performance versie out of the box, en alhoewel deze de boel een stuk beter maakt (meer, diepere en iets realistischere kleuren), wordt het er tegelijkertijd nog blauwer en licht over-saturated van.
Probleem is wel zijn dat niet alle maps hetzelfde filter gebruiken (bijv. vanilla vs. Karkand), wat je nu al kunt merken wanneer je de Injector gebruikt.
Je kan de config aanpassen, ik heb #define BlueShift -0.25 // Higher = more blue in image.op dit moment, is het iets minder, maar het blijft wel.

http://oi48.tinypic.com/wk368g.jpg

http://oi47.tinypic.com/2ptpe9u.jpg
^ speel ik toch liever met de rechterkant.

[ Voor 5% gewijzigd door iNFiNiTY- op 28-06-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ik merk op dat het Joining server scherm wat veranderd is. Het is iets hoger volgens mij. Omdat die Go to game when ready nu onder de servernaam staat.

Ook merk ik dat party's beter werken! Als je nu klikt op create party lukt dat elke keer! Vorige keer deed hij soms niets. En ook ga je nu perfect in een voice en staat er ook you are in voice en een leave knop. Voor de maintaince moest je bijna iedere keer op F5 (refresh) klikken om de leave knop te vinden. Soms had ik ook dat join voice dan niet werkte enzo, F5 was de oplossing.

Werkt nu perfect! Of is dit toeval? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-10 18:59

YoVla

Yoghurt met vla

Gisteren was mijn Tank dagje.

Rondrijden en dan Choppers neerschieten omdat ze te laag overvliegen of dom gaan omdraaien voor mijn tank :D

Na 3x dezelfde persoon op deze wijze te hebben neergeschoten, werd ik al snel uitgemaakt voor hacker..
(kerel wou maar niet inzien dat die te laag over mij heen vloog.. zucht)

Premium ook gekocht, maar Close Counter is toch 3 x niets.. Doe mij die open maps maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Ik vind Close Quarters wel leuk eigenlijk, lekker veel actie zolang je maar niet boven de 24 man gaat, dan wordt het gewoon spawn -> dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tobitronics schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:44:
Ik vind Close Quarters wel leuk eigenlijk, lekker veel actie zolang je maar niet boven de 24 man gaat, dan wordt het gewoon spawn -> dood
helemaal mee eens, als er vrienden op een server zitten van 32 man, dan wil ik wel eens joinen of wanneer het een 1000 tickets server is een Double XP weekend is.
Qlii256 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:39:
Ik merk op dat het Joining server scherm wat veranderd is. Het is iets hoger volgens mij. Omdat die Go to game when ready nu onder de servernaam staat.

Ook merk ik dat party's beter werken! Als je nu klikt op create party lukt dat elke keer! Vorige keer deed hij soms niets. En ook ga je nu perfect in een voice en staat er ook you are in voice en een leave knop. Voor de maintaince moest je bijna iedere keer op F5 (refresh) klikken om de leave knop te vinden. Soms had ik ook dat join voice dan niet werkte enzo, F5 was de oplossing.

Werkt nu perfect! Of is dit toeval? :p
party deed het al een tijdje goed, alleen soms verdween je party spontaan en nu blijft die oneindig staan.
iNFiNiTY- schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:35:
[...]

Je kan de config aanpassen, ik heb #define BlueShift -0.25 // Higher = more blue in image.op dit moment, is het iets minder, maar het blijft wel.

http://oi48.tinypic.com/wk368g.jpg

http://oi47.tinypic.com/2ptpe9u.jpg
^ speel ik toch liever met de rechterkant.
Blauwe is rustiger voor je ogen dan rood. te warme kleuren krijg je eerder hoofdpijn
De kleuren in BC2 waren beter. ik blijf erbij dat ze de tank views moeten aanpassen !
in Kharg island kan ik gewoon als US (dus vanaf vlag A) niet de lucht inkijken door de zon, mijn crosshair heeft dezelfde kleur als de lucht, maak het liever wat donkerder in een tank. hierdoor kan je goed naar de zon kijken maar lastig in gebouwen. maar dat vindt ik realistich wat dan moet je maar een goede teammaat bij je hebben of proxy scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Pykow schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:01:
[...]

helemaal mee eens, als er vrienden op een server zitten van 32 man, dan wil ik wel eens joinen of wanneer het een 1000 tickets server is een Double XP weekend is.

[...]

party deed het al een tijdje goed, alleen soms verdween je party spontaan en nu blijft die oneindig staan.

[...]

Blauwe is rustiger voor je ogen dan rood. te warme kleuren krijg je eerder hoofdpijn
De kleuren in BC2 waren beter. ik blijf erbij dat ze de tank views moeten aanpassen !
in Kharg island kan ik gewoon als US (dus vanaf vlag A) niet de lucht inkijken door de zon, mijn crosshair heeft dezelfde kleur als de lucht, maak het liever wat donkerder in een tank. hierdoor kan je goed naar de zon kijken maar lastig in gebouwen. maar dat vindt ik realistich wat dan moet je maar een goede teammaat bij je hebben of proxy scan.
Klopt ja bfbc2 was echt heerlijke qua kleuren. Ik heb hem nu iets naar beneden gedaan (het blauw), zo vind ik hem lekker spelen.

http://oi47.tinypic.com/2n6hx5u.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w

w00t00w

Derp

iNFiNiTY- schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:35:
[...]Je kan de config aanpassen, ik heb #define BlueShift -0.25 // Higher = more blue in image.op dit moment, is het iets minder, maar het blijft wel.
Da's al wat beter inderdaad :)
Moet je BF3 steeds opnieuw opstarten nadat je de config hebt aangepast, of kun je gewoon Alt-Tabben tussen BF3 en Notepad en worden de aanpassingen na het opslaan van je config meteen ingeladen?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

w00t00w schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:15:
[...]

Da's al wat beter inderdaad :)
Moet je BF3 steeds opnieuw opstarten nadat je de config hebt aangepast, of kun je gewoon Alt-Tabben tussen BF3 en Notepad en worden de aanpassingen na het opslaan van je config meteen ingeladen?
Ikzelf alt-tab gewoon, dan kan je een beetje ermee spelen en kijken wat je het beste bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w

w00t00w

Derp

iNFiNiTY- schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:16:
Ikzelf alt-tab gewoon, dan kan je een beetje ermee spelen en kijken wat je het beste bevalt.
Thanks! Ga nu zelf maar even een beetje pielen met de settings B)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 11:52
rows schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:17:
Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe ik aan het wapen ACW-R kom bij Engineer. Er staat complete assignment done fixing, maar die zie ik dus nergens staan?! Of zie ik nu iets over het hoofd?
Iemand nog een suggestie? Ik zag nog geen reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even vijf seconden naar Battlelog kijken en jezelf schamen dat je die hele grote knop niet zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
rows schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:41:
[...]

Iemand nog een suggestie? Ik zag nog geen reactie ;)
Battlelog -> Assignments -> Close Quarters -> middelste aan de linker kant..

Oftewel:
20 AT rocket kills en 30 kills with carbines

[ Voor 10% gewijzigd door Sinus_rhythm op 28-06-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevz schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:33:
Ik zat ook aan een FXAA injector te denken, met custom filter, is dit mogelijk of zitten we vast aan wat developers van die injector doen in de toekomst?
DanielWW2 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:09:
[...]

Je moet het ook zelf customizen om het goed te krijgen. Bij mij was het hopeloos na patch 1.04 omdat DICE de kleuren aanpaste. Toen heb ik zelf een eigen config gemaakt die ik wel lekker vind werken. ;)

Je moet de injFX_Settings.H file openen met notepad en dan naar tonemap gaan.

#define Gamma 1.00
#define Exposure 0.15
#define Saturation 0.80
#define BlueShift 0.00
#define Bleach 0.1
#define Defog 0.2
#define FogColor float4(0.0, 0.050, 0.0130, 1.0)

Dan krijg je dit te zien. (die van mij is al custom dus anders dan de standaard)
Gamma, Exposure doe ik niks mee.
Saturation is voor de felheid van de kleuren. Deze moet je niet te hoog zetten want dan zie je echt niks in woestijnmappen. Deze moet je verder pas na de kleuren goed zijn instellen.
Blueshift uit. (ja laten we nog meer blauw toevoegen) 8)7
Bleach maakt alles wat donkerder. Pas mee gaan prutsen na de kleuren.
Defog doe ik ook niks mee.
Fogcolor is waar de magie plaatsvindt.
De getallen staan voor de kleuren:
Blauw, rood, geel en wit.

De truc is om geel en rood in evenwicht te krijgen met ingame blauw en dan wit in te stellen en dan saturation en bleach waarna het eyegasm tijd is. :9~

[afbeelding]

[afbeelding]

En ik moet er wel bij zeggen dat de SP mappen verschrikkelijk zijn om echt goed te krijgen. Ik ben dan ook nog niet 100% tevreden maar het kan er mee door. Voornamelijk in MP. ;)

[afbeelding]

En ja, dit is ultra met 4x MSAA. :Y)
Astu. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iNFiNiTY- schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:10:
[...]

Klopt ja bfbc2 was echt heerlijke qua kleuren. Ik heb hem nu iets naar beneden gedaan (het blauw), zo vind ik hem lekker spelen.

http://oi47.tinypic.com/2n6hx5u.jpg
ik doe zelf niks aan de FXAA omdat het 5 FPS minder geeft. ook al is het weinig, het blijft FPS innemen.
Daarnaast kan ik met Digital vibrance ook mooie kleuren krijgen (kan er geen screenshot of ingame fimpje van maken, want het is een videokaart setting)
ik ben het met je eens dat BF3 nogal blauw is, maar ach het blijft er goed uitzien en liever blauw dat rood/geel.

TF2 heeft namelijk dat probleem bij mij ;) sommige maps worden na een lange tijd geelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 21:49
Dat ziet er goed uit, zou je jouw huidige instellingen met ons willen delen ;)

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Gijs007 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:12:
[...]

Zijn settings staan in de quote? voor de rest alles op ultra en 4x msaa (zo heb ik het ook) alleen ik heb - waarde bij blauw staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gijs007 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:12:
[...]

Copy and paste werkt dus niet. Elk type monitor is anders qua kleurweergave, bij jou kan dit er ronduit verschrikkelijk uitzien. ;)
Je moet gewoon een standaard versie downloaden en zelf gaan spelen met de getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
DanielWW2 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:30:
[...]

Copy and paste werkt dus niet. Elk type monitor is anders qua kleurweergave, bij jou kan dit er ronduit verschrikkelijk uitzien. ;)
Je moet gewoon een standaard versie downloaden en zelf gaan spelen met de getallen.
Ik heb anders gewoon klakkeloos je settings overgenomen en het ziet er mooier uit dan eerst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DanielWW2 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:30:
[...]

Inderdaad, die van jou zijn mij te bright en te fel maar wat tweaken en dit werkt voor mij prima.

#define Gamma 1.1
#define Exposure 0.00
#define Saturation 0.80
#define BlueShift 0.00
#define Bleach 0.1
#define Defog 0.2
#define FogColor float4(0.0, 0.050, 0.0130, 1.0)

Iedereen heeft zo z'n eigen voorkeur, z'n eigen monitor en z'n eigen ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 16:50
Ik had nog een klein beetje hoop in SPM als indicatie van hoe goed een speler is, nu toch wel compleet de deur uit :P

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theburninglink schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 18:31:
Ik had nog een klein beetje hoop in SPM als indicatie van hoe goed een speler is, nu toch wel compleet de deur uit :P
Nou daar kom je dan met een enorme sprong in SPM waarna DICE steeds double XP weg gaat geven... ;(
Ben van 400 naar 550 gegaan in de twee maanden voor de double XP onzin. :X
tobitronics schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:44:
[...]

Ik heb anders gewoon klakkeloos je settings overgenomen en het ziet er mooier uit dan eerst ;)
Vrijwel alles is beter dan de standaard van DICE. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-06-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah beetje doorspelen dan en ik ben level 100, hoef ik ook geen ruk meer om XP te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Nog een aankondiging van DICE:
What: Double your net score not after every round
Who: All players
When: July 9-16
Starts: 00:01 PDT/07:01 UTC July 9 (click link for handy time conversion tool)
Ends: 23:59 PDT July 8/06:59 UTC July 16
:+

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 18:44:
Ah beetje doorspelen dan en ik ben level 100, hoef ik ook geen ruk meer om XP te geven :)
Jij:
18 123 880
Rank 116 van de 145

Ik:
8 629 602
Rank 75 van de 145.

Definieer even. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27

iLikeNoobies

With Big Boobies

Mijn verjaardag is 2 juli dus dat is idd echt een cadeautje van ze! :)

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 14:03

Metian

Snert is vies

Nou, voor de gein even FXAA geprobeerd. Maar het word niks voor mij, inderdaad BF3 ziet er stukken beter uit. Alleen zakt me FPS met 5/8 omlaag, en ik speel al op 40FPS..

Ik moet echt nodig een nieuwe PC gaan halen xD

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Tsurany schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:20:
Zet het FXAA stuk uit en gebruik enkel de kleuren.
Oh, is dat ook mogelijk ?. Haha, lekker slim weer. Maar is even kijken dan ^_^ Thanks

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
DanielWW2 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 18:35:

[...]

Vrijwel alles is beter dan de standaard van DICE. ;)
Ik bedoelde beter dan de vorige instellingen van mijn FXAA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w

w00t00w

Derp

Metian schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:28:
[...]

Oh, is dat ook mogelijk ?. Haha, lekker slim weer. Maar is even kijken dan ^_^ Thanks
Als je de performance editie gebruikt, staat AA volgens mij standaard uit (op het forum van www.pcgameplay.de kun je een topic vinden met links naar de standaard en performance versies van 1.25 en 1.3).

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

w00t00w schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:38:
[...]

Als je de performance editie gebruikt, staat AA volgens mij standaard uit (op het forum van www.pcgameplay.de kun je een topic vinden met links naar de standaard en performance versies van 1.25 en 1.3).
De topic met links etc had ik al gevonden, en ik heb de performance editie gebruikt, maar schijnbaar had ik nog last van FPS drop. Goed, heb hier en daar wat dingen veranderd in de settings, dus eens kijken wat het nu word.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:33
Hoe heet die color mod die onder andere in deze video voorkomt: YouTube: BF3 - Close Quarters - M-Tar 21 Gameplay - Donya Fortress ? Ongetwijfeld al eerder voorbijgekomen maar zag het bijvoorbeeld niet in de startpost staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Lizardz schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:12:
Hoe heet die color mod die onder andere in deze video voorkomt: YouTube: BF3 - Close Quarters - M-Tar 21 Gameplay - Donya Fortress ? Ongetwijfeld al eerder voorbijgekomen maar zag het bijvoorbeeld niet in de startpost staan.
Als je color blind mode bedoelt dat zit er gewoon standaard in even een vinkje in het menu aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w

w00t00w

Derp

Metian schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:39:
[...]

De topic met links etc had ik al gevonden, en ik heb de performance editie gebruikt, maar schijnbaar had ik nog last van FPS drop. Goed, heb hier en daar wat dingen veranderd in de settings, dus eens kijken wat het nu word.
Welke versie gebruik je eigenlijk? Eerder in dit topic hadden een paar mensen het erover dat gebruik van v1.3 tot performance-verlies leidde. Heb je verder je in-game AA-settings gedisabled (was ik zelf eerst vergeten...)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Laatst online: 11:33
Dit is toch niet de color blind mode? Volgensmij is dit een bepaalde mode om de kleuren echter te laten lijken ofzo.

EDIT: Heb het geprobeerd en dat was inderdaad de Color blind optie. Dat bedoel ik echter niet er was een soort mod die de kleuren wat anders weergeeft waardoor ze natuurlijker zijn ofzo.

[ Voor 45% gewijzigd door Lizardz op 28-06-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hoeft echt maar een paar posts omhoog te scrollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tobitronics schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:37:
[...]

Ik bedoelde beter dan de vorige instellingen van mijn FXAA ;)
Die zijn dan ook van pre patch 1.04. Toen DICE de kleuren veranderden gingen de oude FXAA injectors hun instellingen naar de knoppen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QPeter
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 19:38
Double XP voor premium voor 1 hele week? WTF, 2 weken terug al, afgelopen weekend? En zo meteen allemaal Cononel LVL100? Ik vind het behoorlijk irritant dat SPM echt totaal meer geen waarde zo meteen krijgt. Ik wou dat je er voor kon signen op bepaalde manier i.p.v dat je geforceerd bent, dan maar een weekje andere game spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iLikeNoobies schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:20:
Mijn verjaardag is 2 juli dus dat is idd echt een cadeautje van ze! :)
Yeah, ik ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
QPeter schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:41:
Double XP voor premium voor 1 hele week? WTF, 2 weken terug al, afgelopen weekend? En zo meteen allemaal Cononel LVL100? Ik vind het behoorlijk irritant dat SPM echt totaal meer geen waarde zo meteen krijgt. Ik wou dat je er voor kon signen op bepaalde manier i.p.v dat je geforceerd bent, dan maar een weekje andere game spelen....
Ik hecht totaal geen waarde aan SPM, dan vind ik de K/D ratio op z'n minst nog wat zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Laatst online: 09-10 21:44
ProfoundValue schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:51:
[...]

Ik hecht totaal geen waarde aan SPM, dan vind ik de K/D ratio op z'n minst nog wat zeggen..
K/D is ook wel eigenlijk te "faken" ;)

http://battlelog.battlefi...how/35854881/1/171188242/

Beide teams hebben veel spelers met hoge K/D.
KPM+K/D+Gun's used daar kan je beetje uit zien hoe goed iemand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w

w00t00w

Derp

ProfoundValue schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:51:
[...]

Uiteindelijk zullen inderdaad alleen individuele stats die niet gecorrumpeerd worden (bijv. k/d of accuracy) wat zeggen over een speler: skill is van begin af aan al nikszeggend, w/l is te afhankelijk van datgene waar het lot je samen mee laat spelen (in veel gevallen weinig verhevener dan apen met een muis), en spm is verkracht door de Double XP events. Zonde eigenlijk....

---

Pagina: 1 ... 41 ... 210 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic, gezellig en vermijd de slowchat. Het plaatsen van "grappige" ongerelateerde plaatjes, zoals de bekende 9Gag memes is niet toegestaan, daar zijn andere topic voor. Het is tevens niet gewenst om cheaters te benoemen en willekeurige posts over servers in dit topic. Het is tevens niet toegestaan te discusseren over mogelijkheden om via proxy of VPN in andere landen de premium DLC aan te schaffen.

Voor de console versie van Battlefield 3 is een apart topic.

Voor problemen met Battlefield 3 kun je terecht in [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic.