ChojinZ schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:43:
Dat betwijfel ik. Het (game-dev) wereldje is helemaal niet zo klein meer. Er zijn honderduizenden personen actief in de industrie. Die zijn echt niet op de hoogte van elkaars reputatie. Je kan mij dan ook niet wijsmaken dat er nog nooit een dev-er is geweest die gecheat heeft....
de game industrie is volgens mij 1 van de grootste industrie ter wereld naast films.
je hebt grote titels als battlefield, daarnaast heb je nog indie games, kleine leuke games voor een paar euro.
dan heb je nog game simulaties , mobile games zoals angry birds etc.
De markt is echt groot.
je kan mij niet eens wijsmaken dat geen enkele gamer ooit gecheat heeft,
zeg nou zelf, volgens mij heeft echt iedereen gecheat in Grand theft auto.
Maar goed, dan praten we ook over offline cheaten en daar ben ik niet op tegen.
Online cheaten is gewoon zielig, maar goed je kan ze niet tegenhouden op een eenvoudige manier.
ChojinZ schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:45:
[...]
Ik ben het wel met je eens hoor, laat ik dat voorop stellen.
Maar iemand met een highend game setup + 27" monitor heeft ook een voordeel op iemand met een 2005 systeem + 15" monitor.
Heeft een voordeel dat zeg je goed, maar een voordeel hebben is geen vorm van cheaten.
in Team fortress 2 was ook altijd een discussie over game setups en game instellingen.
Iedereen die competief TF2 hebben gespeeld / nog spelen gebruiken allemaal scripts om het maximale uit de game te halen (zo deden we dat vroeger ook bij quake)
Kijk maar eens naar deze match:
YouTube: Insane Quake Live match: ZeRo4 vs. dkt
Je hebt een groot voordeel, omdat alles kaal is en in TF2 deed iedereen hetzelfde.
Dus er is een groot verschil tussen jou game setup en het daadwerkelijk cheaten in games.
anders mag je mij ook een cheater noemen want ik gebruik altijd scripts of handige keybindings.
zo heb ik een Logitech G13 waarmee ik met mijn muis kan wisselen tussen wapenslot 3 en 4 en met mijn andere duim kan ik wisselen tussen wapen 1 en 2. Hierdoor kan ik supersnel iemand weer levend maken en door blijven schieten. zoveel mogelijk binds op je muis zetten, zorgt voor een groot voordeel.
en oude setup nieuwe setup:
ik speelde 2 jaar gelede nog met deze settings TF2 :
YouTube: Mores Config First Lobby match
qualiteit is trouwens bagger (opgenomen op mijn nvidia GTS8600)
en zo ziet het zelfde gebied eruit op high settings:
YouTube: tf2 juggle Pykow
al die lichamsdelen en bloed overal is zeer storend, dat heb ik dus allemaal uitstaan, waardoor ik dus een voordeel heb op de meeste gamers, is dat dan ook cheaten ?