Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:35
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:58:
[...]

Ik heb geen gfx fouten en BF3 heeft nooit voor mij gamebreakende bugs gehad dus daar kan ik EA/DICE niet op afrekenen. Er zijn tientallen dingen die ik wel graag anders zou zien in BF3 ja, maar dat is niet wat door DICE/EA wordt verkocht. Van wat ze me wel verkocht hebben heb ik honderden uren plezier gehad. Op basis van dát plus mijn ervaringen in het (recente) verleden én wat ze beloven van BF4 wordt de volgende aankoopbeslissing afgewogen.
Precies, als 1 ding goed gaat bij BF3 is het wel de stabiliteit. Heb afgelopen jaar maar keer of 3 crash van bf3.exe gehad, terwijl m'n pc echt op alle fronten over z'n top draait voor vloeiende beeldjes :)

Overigens ook begonnen met een 8086 en alle generaties daarna meegemaakt. Ook meegemaakt hoe crap CS in de beta ooit was en hoe fucking slecht BF2 was tot versie 1.2/1.3. BF2.exe, die crashte pas vaak :P

Blijkbaar heb ik de indruk gewekt dat ik iets gratis wil; maar dat boeit me geen fuck, ik vraag me alleen af wanneer klantbinding bij de gameindustrie iets gaat betekenen. Enige wat je ziet is pay-2-win, allemaal een eigen 'community' (Steam werkte eindelijk, kregen we battlebagger erbij) - dus ook dat doen we lekker via whatsapp, teamspeak en al het andere wat niet bij de gameindustrie toehoort. Echt onwijs dom - zeker als je net miljoenen mensen je spel laat spelen - geef je ze spam cadeau als ze hun spel willen starten.

OT: PP19 idd kutwapen btw. O-)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-11 23:30
SmokingCrop schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:46:
[...]

Tot je eens het 60 minuten filmpje bekijkt van iemand die er een reply op heeft gemaakt..
Meer "Bullshit" dan iets anders waar hij het over heeft..

http://smotri.com/video/view/?id=v2429773bb91

en die "clevernoobs" probeert telkens zijn video's neer te halen.. hij is gewoon belachelijk.
Wat er in de jaren 80 is gebeurd is nu niet aan de orde, mij ging het meer om het gedeelte met de beurs, het grootste probleem voor de gaming industrie zijn aandeelhouders.
Voordat de technologie fondsen onderuit gingen was er niets aan de hand, de aandeelhouders hadden vol vertrouwen, na die crisis zijn aandeelhouders voorzichtiger geworden en droppen aandelen in de game industrie omdat het niet stabiel genoeg is.

Publisher zijn zo gefocussed op hun aandelen waarde in plaats van gefocussed op de games die ze uit brengen.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Inrage schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:10:
Een kind van de huidige generatie blijkbaar...
Dunno wat jij kind noemt, maar als 30-jarige die al sinds de NES gamed, denk ik dat je je wel héél erg vergist.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:29:
Aan de eene kant waar, aan de andere kant... het uitzoekwerk om tussen de absolute crapmaps de leuke te vinden is ook geen sinecure en net zo goed afschrikkend voor mensen die casual willen spelen. In het verleden was het draaien van custom maps op een server min of meer garantie dat je quake, counter strike of unreal bak leeg bleef omdat niemand die kaarten had en áls ze ze hadden liep driekwart te bitchen over dat het amateuristische ballenkaarten waren.
Dit.

Maar laat ik even een algemene oproep doen:

Mensen, wees eens respectvol voor elkaar door op een technisch forum als T.net niet als een emotioneel hyperactief mens iedereen als minderwaardig af te zeiken. Minderwaardigheidscomplexen kan je best via een goede therapeut laten behandelen in plaats van het mannetje proberen te zijn on teh interwebz.

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:58
@Knetter + Phuncz

Wat een absoluut bs excuus, zo op die manier custom maps afkraken, iets te fout als je het mij vraagt.
Quake/UT hadden een flink aantal jaren eerder de pijp uit gegaan zonder customizability. Als je server leeg is dan gaat er iets niet goed bij het adminnen ;)

Verder nog ff dit (because i can):

Hoe vaak blijf jij achter een pixeltje hangen terwijl je spatiebalk tot moes slaat?
Waar is die landschap schade die beloofd was?
Glitchende/warpende mensen (ja gebeurd nog steeds, nee mijn network settings zijn prima)
Waar is die epische netcode voor Esports doeleind?
Waar is die spectator mode voor Esports doeleind?
Waar is die wapen balance? Dice luisterd teveel naar beginners...!?
Waarom washed out kleur filters op elke map? Hebben ze wat te verbergen met normale kleuren?
Stikte van de beta-bugs die maanden lang erin bleven
Was dit niet een spel voornamelijk voor de PC gemaakt?
-Waarom zijn de meeste maps dan voor 32 man?
-Weken en weken wachten op een patch voor de PC? -> Wachten op $ony en M$ zodat alles tegelijk komt, hier gaat ook veel geld naar toe.
Mensen Premium laten kopen zodat ze voor andere mensen in een server queue komen (dit verkoop je toch serieus niet? Zeker nu iedereen Premium heeft)
Cheaters hun stats resetten als 'waarschuwing'
Geforceerd met Origin moeten werken die consistent mijn PC vast laat hangen bij opstarten (wtf? geen enkel programma doet dit, puur origin)
Willekeurig artifacts krijgen, geen flauw idee waarom: http://imgur.com/h5YPZZA,38ve7Si,uwpSEra,aGcwQNC
Flashlight is nog steeds feller dan de zon
Over de zon gesproken, waarom komt ie altijd pal op boven iemand zijn basis zodat die partij het altijd iets makkelijker heeft (ja serieus :P )
Frag rounds de grond in generfed door zeurende kleuters
Destruction 3.0 wat dichterbij 2.1 licht
Geen mod support
-Geen fatsoenlijke server setting support (compleet wapens disablen naar wens 'is tegen EA zijn imaginary rules')
Veel low-fps problemen bij launch wat over enkele maanden wat beter geworden is (ja mn pc is prima)
Community manager die meer uit zn neus zit te eten dan wat nuttigs te vertellen heeft
Enorm veel crashes bij launch, echt absurd veel
Veel punkbuster problemen gehad (goed PB stinkt dat weten we allemaal, niet iets waar DICE wat aan kan doen)
BF3 adverteren alsof het day/night cycles heeft (geloof ik)
Beroerde scoreboard/menu stijl
Knifen zeer kut ontworpen
Map design errors waar snipers jou kunnen zien maar jij kan hen niet raken etc.
Whinen dat je een spel dan maar niet moet spelen, oh wacht het is de enige in zijn genre.
(en met een opvolger gaat per definitie de vorige game dood, vooral als EA graag stekkers uit servers/services trekt)
Spawn protection ipv een fatsoenlijk spawn systeem in bouwen
Er is echt NIETS gepolijst aan dit spel, wat ik persoonlijk verwacht binnen een aantal patches.
Mensen die te dicht bij een muur liggen hangen er gewoon door heen, ook neer te schieten
Shotguns verneukt; Frags/Slugs uber inaccuraat (en Frags doen geen schade meer)
IRNV balans is ver te zoeken, van overpowered naar compleet nutteloos (wtf dice waar is die common sense)

Nog een aantal dingen die ik vergeten ben, iets met bomen en bos

BF3 bij launch 5-/10
BF3 nu 6.5/10

ps; Voor mij hoef je geen excuses uit te typen zoals 'games zijn meer complex, dus..'
Een auto koop je toch ook niet half afgemaakt, of is dat tegewoordig ook de norm? om ff lekker OTT te vergelijken :D

Nu ben ik toch echt op na het posten hier de hele dag, ciao ciao! :+

Mijn YouTube

DIT WORDT MIJN NIEUWE FONT. 'T IS EENS IETS ANDERS :')
WAAR BLIJFT BATTLEFIELD 4?? ZODAT WE TERUG OVER INHOUDELIJKE ZAKEN KUNNEN DISCUSSIEREN :)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

kevz schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:02:
Quake/UT hadden een flink aantal jaren eerder de pijp uit gegaan zonder customizability.
Dat is van een héél ander tijdperk en niet meer van toepassing. Ondertussen heb je consoles waar je rekening mee moet houden als developer én uitgever, in de tijd dat shooters een PC-only gebeuren waren was dat idd. wel anders. Maar je kunt bij het verleden blijven hangen en klagen hoe "vroeger alles beter was" of je in het hedendaagse beeld plaatsen met een positieve instelling.
NiGeLaToR schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:53:
[...]
Precies, als 1 ding goed gaat bij BF3 is het wel de stabiliteit. Heb afgelopen jaar maar keer of 3 crash van bf3.exe gehad, terwijl m'n pc echt op alle fronten over z'n top draait voor vloeiende beeldjes :)

Overigens ook begonnen met een 8086 en alle generaties daarna meegemaakt. Ook meegemaakt hoe crap CS in de beta ooit was en hoe fucking slecht BF2 was tot versie 1.2/1.3. BF2.exe, die crashte pas vaak :P

Blijkbaar heb ik de indruk gewekt dat ik iets gratis wil; maar dat boeit me geen fuck, ik vraag me alleen af wanneer klantbinding bij de gameindustrie iets gaat betekenen. Enige wat je ziet is pay-2-win, allemaal een eigen 'community' (Steam werkte eindelijk, kregen we battlebagger erbij) - dus ook dat doen we lekker via whatsapp, teamspeak en al het andere wat niet bij de gameindustrie toehoort. Echt onwijs dom - zeker als je net miljoenen mensen je spel laat spelen - geef je ze spam cadeau als ze hun spel willen starten.

OT: PP19 idd kutwapen btw. O-)
8086, nice! Toen was ik nog lang niet geboren. :)

Wat betreft de oudere games die je noemt ben ik het helemaal met je eens, ik heb heel wat kunst en vliegwerk uit moeten halen om de eerste online shooters goed te kunnen spelen en m'n pc's stabiel genoeg te krijgen. :)

Of de klantbinding/strategie van de games industrie de goede kant op gaat en de huidige strategie de meest optimale is durf ik ook wel te betwijfelen. Zelf zou ik ook andere keuzes maken maar het is nou eenmaal zo dat de focus qua doelgroep en de demografie van de doelgroep erg verschoven is. PC gaming is nu voor veel meer mensen toegankelijk en wij (de tech savy 'nerds' van vroeger) zijn niet meer de groep waar het grote geld te verdienen is.
NLsandman schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:20:
[...]
Wat er in de jaren 80 is gebeurd is nu niet aan de orde, mij ging het meer om het gedeelte met de beurs, het grootste probleem voor de gaming industrie zijn aandeelhouders.
Voordat de technologie fondsen onderuit gingen was er niets aan de hand, de aandeelhouders hadden vol vertrouwen, na die crisis zijn aandeelhouders voorzichtiger geworden en droppen aandelen in de game industrie omdat het niet stabiel genoeg is.

Publisher zijn zo gefocussed op hun aandelen waarde in plaats van gefocussed op de games die ze uit brengen.
Het pakt niet altijd leuk uit voor ons gamers, iedereen wil altijd meer kwaliteit, maar het zou niet best zijn als beursgenoteerde bedrijven niet gefocused zijn op maximale waarde creëren voor hun aandeelhouders. Dit zijn de mensen die, direct en indirect, zorgen voor de financiering van de ontwikkeling van nieuwe games. Wie gaat er anders honderden miljoenen dollars investeren in een game als je eenvoudig en voor veel minder risico's kan investeren in andere fondsen etc. met een hoger rendement? Voor 100 miljoen dollar vreemd vermogen aantrekken om een jaren durend ontwikkelingstraject voor te financieren is vrij lastig voor zoiets onzekers als game sales, zeker als je tientallen games in je portefeuille hebt. :) Je moet toch 300+ duurbetaalde mensen voor een grote titel salaris blijven betalen, nog los van alle overige ontwikkelkosten en overhead.

Zelfs als de huidige main-stream game industry crasht dan ben ik er niet rouwig om, de markt past zich na verloop vanzelf wel aan en zolang er vraag er is naar 'goede' games, komt het aanbod vanzelf. Zie DayZ, minecraft, League of Legends etc. etc.

Verder nog ff dit (because i can):

Hele hoop terechte punten

Nu ben ik toch echt op na het posten hier de hele dag, ciao ciao! :+
Terechte vragen en daar mag je EA/DICE zeker op afrekenen als dat zo zwaar voor je weegt. De meerderheid van je punten zou ik ook graag zien in BF4 maar we zullen moeten afwachten wat ze met BF4 gaan doen en dan bekijken of we het nog willen kopen of niet.
Phuncz schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:11:
[...]
Dat is van een héél ander tijdperk en niet meer van toepassing. Ondertussen heb je consoles waar je rekening mee moet houden als developer én uitgever, in de tijd dat shooters een PC-only gebeuren waren was dat idd. wel anders. Maar je kunt bij het verleden blijven hangen en klagen hoe "vroeger alles beter was" of je in het hedendaagse beeld plaatsen met een positieve instelling.
Mee eens! De ervaring en plezier van toen ik voor het eerst Dune II, Stunts 4D, The Settlers, Red Alert, Quake II mods, Half-life etc. etc. speelde zal toch niet snel meer overtroffen worden en daar moet het verwachtingspatroon op worden aangepast.
Asgaro schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:06:
DIT WORDT MIJN NIEUWE FONT. 'T IS EENS IETS ANDERS :')
WAAR BLIJFT BATTLEFIELD 4?? ZODAT WE TERUG OVER INHOUDELIJKE ZAKEN KUNNEN DISCUSSIEREN :)
29 oktober komt ie!, wat doen we tot die tijd? :+

Maar aux serieux, genoeg off-topic gerant van mij. :)
DanielWW2 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:48:
Ik ben het ook eens een keer eens met Pykow. :+
*O* *O* *O* *O* *O*
haha

Laten we verdere discussies over het gevolg van Battlefield in het topic van Battlefield 4 voortzetten.
als ik BF3 een cijfer moet geven.

BF3 launch 6/10 Zag er goed uit, heel veel dingen om vrij te spelen zowel kleine maps als grote maps. ik noem maar een Grand bazaar,seine crossing. Ook as Back 2 karkand gelijk beschikbaar en strike at karkand is gewoon nog steeds een echte Battlefield map waar ik van geniet en voor mij leuke dan de grote open maps met jets, toch de overpowerd wapens, jets vanaf dag 1 al en de niet al te beste netcode zorgt voor een matige voldoende.

BF3 na alle patches geef ik het een 8/10
Veel meer game modes. kleine maps als in de DLC CQ, grote maps voor de liefhebbers daar moet ik toch een plus punt geven. Veel meer city maps waardoor je de overpowered jets mooi kunt vermijden.
Waarom dan toch 2 punten aftrek. Netcode, Jets op de grote maps dit was bij dag 1 al het geval.

Ik kan het niet hebben over de beloftes die ze niet zijn nagekomen. zoals destruction van het terrein etc.
maar al met al b lijft het een 8/10 behouden omdat ze ons veel meer keus geven en de mogelijkheid geven om plezier aan deze game te houden als je een schijt hekel hebt aan jet hoertjes of Sniper Armoredkill snipertjes (vooral die dan ook nog TS game mode spelen whahaha)

Belangrijke taken voor BF4. Netcode, Jets nerfen, Slugs ietjes zwakker maken dan een one hit kill als je goed schiet, Battlerecorder, Marksman bonus verwijderen, zodat een sniper geen 300 punten erbij krijgt voor een 300m kill. Overbodige punten en misschien zelfs geen meters tonen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Skydream
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-11 16:44
Pykow schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:22:
[...]

Je kan toch ook niet verwachten dat software bugs vrij opgeleverd worden. Ik zit zelf in de software ontwikkeling en we kunnen testen wat we willen, er is altijd wel iemand die iets ontdekt wat wij over het hoofd zien. een game is veel complexer en dus de kans op bugs groter.

EA is al een halve miljoen kwijt aan alleen maar updaten op de consoles als ik de prijzen mag geloven van 50.000 euro per patch per console. dus ze moeten premium al zien te verkopen aan 10.000 spelers om de kosten te dekken. Dat hebben ze ruim schoots gehaald, dat weet ik natuurlijk ook wel.

Dan nog iets, hebben jullie ooit wel bij stil gestaan hoeveel je daadwerkelijk heb betaald aan aantal uur plezier ? Als dit zo doorgaat, heb ik straks 14 cent per uur betaald aan deze game en dat is wel heel erg weinig. Nou moet ik ook wel reëel zijn. het kost je 400 uur om alle unlocks vrij te spelen en om rank 100 (145) te worden.
400 uur / 100 euro = 4 euro per uur en is dat veel voor een game ? Totaal niet !
Ook niet te vergeten dat je de game in 2 termijnen hebt betaald dus 50 euro tijdens de release en 50 euro een half jaar later voor premium. JE maakt mij niet wijs dat je geen 50 euro overhoudt in een half jaar.

Ik heb Battlefield 4 al besteld. Ja ik weet dat ik de eerste week de game waarschijnlijk niet kan downloaden en dat er veel problemen aanwezig zullen zijn, maar ik weet ook dat ik er meer dan 400 uur in deze game ga stoppen en dan valt de prijs reuze mee.

Oja nu we het over de prijs hebben. Vroeger betaalde ik 35 gulden voor The sims uitbreidingspakket en nu betaal je 35 euro ? wat is het verschil ? 35 - 35 = 0 verschil.

Back on topic: PP-19,M60,M39 zijn de slechtste
We moeten inderdaad reëel blijven. Je legt even 100 euro neer voor een spel. Dan verwacht je ook wel wat daarvoor in de plaats. Namelijk een game die je kan blijven spelen, en geen wegwerp game wordt als BF4 eraan komt. Ik had meer patches verwacht. Bovendien lopen ze bij de PC niet tegen het pay-for-a-patch probleem aan. En als je weet dat je weinig gaat patchen, dan verwacht i toch wel dat je het goed doet. Nu wordt er met elke introductie meer fouten toegevoegd, dan opgelost. Sommige fouten worden al sinds de Alpha gerapporteerd. Dan vind ik wel dat Dice zich mag schamen dat er niet meer gedaan is.
Er zit plezier in deze game maar ook frustratie. Ook vindt ik persoonlijk 4 euro per uur game best nog veel. Zeker als ik het vergelijk met andere games (ook shooters), waar ik de helft betaalde, en het wel meestal gewoon werkte en anders wel gepatcht werd.

Juist mijn probleem is dat Dice de laatste jaren de community een beetje laat voor wat die is.
Zodra er weer een nieuwe battlefield game uit gaat komen, start er iets wat de "hype train" genoemd wordt. Dice doet alsof ze veel met de community communiceren. In werkelijkheid is het gewoon mensen strikken het spel te kopen zonder dat ze echt naar de kwaliteit kijken. Tuurlijk het is een bedrijf dat geld moet verdienen. Maar doe dat dan op de positieve weg, in plaats van continue de (oude) core community voor te liegen.

Zo heb je nu BF4 game ge-pre-orderd. Iets wat geheel jouw keuze is. Maar ik zal ook eerlijk zijn. Ik begrijp het niet. Waarom? Battlefield is en blijft een multiplayer game. Je kunt naar nog zo veel filmpjes van die SP footage kijken of luisteren naar al deze previews van de SP, het veranderd er niets aan dat er nog niets van de multiplayer is laten zien.
Zelf vond ik de battlefield 3 single player te veel on rails. De Battlefield 4 schijnt meer vrijheid te geven, maar toch vond ik het nog behoorlijk gelimiteerd. Namelijk wandel van A naar B en kom dan weer gauw op de rails. Daarnaast, hoelang zal de SP zijn? 4 uur? 5, 6 uur? Op basis van de SP kan ik alleen maar zeggen dat het er ja, mooi uit ziet (ondanks de grijze tint en suppression). Maar laat dat nou iets zijn wat voor mij persoonlijk minder belangrijk is dan de gameplay.

Persoonlijk vond ik deze analyse beter dan de andere analyses van de trailer van bf4 die ik tot nu toe gezien heb: https://www.youtube.com/watch?v=C83hI9uNzyU

Even in darkest of time, there will always be light.

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:58
Komen jullie wel in servers?

Ik krijg 'No contact with EA online'

Steam/XBL: Avioto

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Same, servers are down ! Na 2 dagen niet meer gespeeld te hebben wou ik nog eens en al direct prijs. Oh well, dan maar één van de andere games !

http://www.ea.com/servers/battlefield3

[ Voor 47% gewijzigd door Phuncz op 05-04-2013 20:10 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Avioto schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:08:
Komen jullie wel in servers?

Ik krijg 'No contact with EA online'
Je bent niet de enige :(

Afbeeldingslocatie: http://www.tersteege.net/tweakers/EA_DOWN.PNG
/LAAT

edit 20.13: nu zijn de serverlijsten ook leeg /3

[ Voor 64% gewijzigd door arjants op 05-04-2013 20:13 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-11 15:46
Ik vroeg me al af waarom mijn potje steeds rustiger werd... Jammer weer dit.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Nou dat is ook meteen de eerste keer sinds BF3 uitkwam dat ik wil spelen en alles eruit klapt.
Mijn geluk moest toch een keertje ophouden. :P

Eerste addict zonder zijn dagelijkse fix verschijnselen verschijnen al. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
DanielWW2 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:13:
Nou dat is ook meteen de eerste keer sinds BF3 uitkomt dat ik wil spelen en alles eruit klapt.
Mijn geluk moest toch een keertje ophouden. :P

Eerste addict zonder zijn dagelijkse fix verschijnselen verschijnen al. :+

• Avioto
  • Laatst online: 13:58
Misschien is de BF4 launch vannacht en moeten ze even wat maintenance doen.

Steam/XBL: Avioto

Avioto schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:20:
Misschien is de BF4 launch vannacht en moeten ze even wat maintenance doen.
LOL
In that case... EA'tje, mn koddig geldslurpend kapitalistisch bedrijfje, je bent de beste <3
Get on mah /3 , take my money and lets get ^)

[ Voor 8% gewijzigd door Asgaro op 05-04-2013 20:26 ]

En het werkt alweer. Het was maar een halfuurtje. ;)
edit:
Kut EA. :(

[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-04-2013 20:34 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-11 15:46
Asgaro schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:35:
[...]

Merde.
EA, ur the }) . Pick a /3 and get out ;w
Get on my horse, my horse is amazing... Give it a lick :X

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

@Knetter + Phuncz

Wat een absoluut bs excuus, zo op die manier custom maps afkraken, iets te fout als je het mij vraagt.
Jij bent echt niet wijs; ik geef een weloverwogen argument om custom maps niet heilig te vergelijken tegenover DLC en ik ben "te fout" bezig, en wat ik schrijf is bullshit - einde argumentatie.
Aanschouw MIJN nieuwe font:

Trolling AND stupid much?

Mijn nieuwe font schopt Asgaro's nieuwe font's kont. oOo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2013 20:43 ]

BeefHazard schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:40:
[...]

Get on my horse, my horse is amazing... Give it a lick :X
Ik zou het graag posten, maar de mods zijn niet bepaald blij met mijn filmpjes/memes/gifs/ander-gezever uit het verleden. Zie modbreak :P
God damn. Dit blijft toch een van de meest sfeervolle locaties in de game:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2648/BF3/screens/bf3%202013-04-02%2019-00-17-156.png

Jammer dat ze niet meer donkere locaties hebben met van die dynamische lampjes die dus echt kapot kunnen.

Hopelijk zit er in BF4 een hotel map by evening/night gecombineerd met de lampjes van in de screen. zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://www.beachviewbarbados.com/SiteAssets/BV%20Hotel%20at%20night.jpg

[ Voor 186% gewijzigd door Asgaro op 05-04-2013 21:33 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

NLsandman schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:29:
[...]

Het heeft ook met gewenning en acceptatie te maken, de laatste jaren brengt men games veel te snel uit en is er het geld er niet meer voor om jaren aan een game te werken.

Het volgende filmpje geeft goed weer wat er aan de hand is, hele interessante analise van wat er is gebeurd.
let wel het is in het engels.

[video]
Zie ook dit: http://techreport.com/blo...rs-and-the-atrophy-of-fun

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat is ook gepraat vanuit het Single Player aspect. Als je BF3 speelt voor het SP-gedeelte, dan heb je een serieuze miskoop gedaan. Mij boeit het zelfs niet of BF4 een SP-gedeelte heeft, dat heb ik bij BF3 ook pas aangeraakt een paar maanden nadat ik de game had gekocht. Want eerlijk gezegd hoopte ik niet dat de SP goed ging zijn. Dat zou betekenen dat ze kostbare tijd en resources zouden gestoken hebben in een nutteloos deel van een volwaardige Multi Player game.

Geef mij maar liever wat Co-Op missions of boze zombies als je zonodig tegen AI wilt vechten, maar een verhaal kan me in een war-shooter echt niets schelen.

Verwijderd

Als het zo donker is kun je erop rekenen dat ik een k/d van 0/100 heb. :')

Ik heb geloof ik nooit de SP gedaan van Battlefield, interesseert me ook vrij weinig eigenlijk. BF3 speel ik graag met mijn vrienden, heel enkele keer alleen, maar ik vind het samenspel juist de charme van BF3.

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 15:35
Inderdaad vooral het samenspelen met vrienden blijft ervoor zorgen dat ik Battlefield speel :) Alleen slinger ik het iig nooit aan!

Zelfde reden dat ik nog steeds World of Warcraft speel... niet omdat de game nog steeds zo onwijs goed is als vroeger maar het is vooral het sociale aspect en vooral het feit dat je ook andere mensen leert kennen!

• Skydream
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-11 16:44
[b][message=40053861,noline]
Ik heb geloof ik nooit de SP gedaan van Battlefield, interesseert me ook vrij weinig eigenlijk. BF3 speel ik graag met mijn vrienden, heel enkele keer alleen, maar ik vind het samenspel juist de charme van BF3.
Vooral ook niet gaan doen, tenzij je houd van on-the-rails games. BF3's singleplayer is een goed voorbeeld hoe Battlefield als game zelf niet was, en niet moet worden in de toekomst. Veel te rechtlijnig.

Even in darkest of time, there will always be light.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Wellicht niet zo entertainent als de vorige video, maar ik wilde deze graag toch maken nu alle DLC's geweest zijn. Sit back and enjoy the video :)

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
vinom schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 00:23:
Wellicht niet zo entertainent als de vorige video, maar ik wilde deze graag toch maken nu alle DLC's geweest zijn. Sit back and enjoy the video :)

[video]
Camerawerk is gewoon erg goed. Lekker vloeiend met mooie rustige bewegingen. Ook goed bewerkt met die muziek en overgangen. Mooi hoor. :)

Ryzen 3600 - GTX1060

[video]
Chic!
Waar vind je die tank en die Dead Space helm? :)

En de muziek deed me echt onmiddellijk denken aan deze trailer...
Toen Medal of Honor nog iets betekende... *sheds tear* :*) (na Allied Assault en Pacific Assault ging het snel bergaf)

[ Voor 24% gewijzigd door Asgaro op 06-04-2013 02:20 ]

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-11 21:10
Die granaten! Snap er geen * van. De ene keer als de vijand ze gooit gaat hij gelijk af. De andere keer niet. Als ik ze gooi is dat meestal door een quick button. Als ik dit niet doe en via de slecht uitgewerkte wapen scroll schema voor granaten kies. En de pin vervolgens eruit haal en enkele seconden wacht en dan gooi. Gaat hij niet gelijk af!...
En ik blijf erbij... wapens die op korte afstanden ervoor zijn gemaakt, kunnen mij niet van tientallen meters afaan neerknallen!

• SpitfireFrl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:34
Pykow schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:22:
400 uur / 100 euro = 4 euro per uur en is dat veel voor een game ? Totaal niet !
Als je nog langer speelt heb je volgens jouw berekening nog meer per uur betaald (1000 uur / 100 euro = 10 euro per uur)!
Moet natuurlijk net andersom zijn 100 euro / 400 uur = 0,25 euro per uur.

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06
SpitfireFrl schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 08:16:
[...]

Als je nog langer speelt heb je volgens jouw berekening nog meer per uur betaald (1000 uur / 100 euro = 10 euro per uur)!
Moet natuurlijk net andersom zijn 100 euro / 400 uur = 0,25 euro per uur.
Hij heeft wel gelijk, alleen is het 4 uur per euro. Hij deelt immers uur/euro en niet euro/uur, wat jij dus in je voorbeeldje ook doet. En dat maakt het dan weer 10 uur per euro (In jouw voorbeeldje)

En dan maakt het bij beide niet uit. 100 euro / 400 uur = 0,25 euro/uur en dat is dan weer hetzelfde als 400 uur / 100 euro = 4 uur / euro. Anyway, het is inderdaad niet veel geld :P

• kevz
Haha! Zo nederlands heh dit, pleuro's per uur uitrekenen om de hoge prijs te rechtvaardigen :D

Mijn YouTube

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

[video]
Zeer leuk om te zien ! Vooral omdat ik nog geen énkele ervan heb gezien. /3
kevz schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 09:45:
Haha! Zo nederlands heh dit, pleuro's per uur uitrekenen om de hoge prijs te rechtvaardigen :D
Inderdaad, het is een hobby, daar moet je niet teveel over nadenken. Anders spaar je alles gezellig op zodat je kinderen er later wél wat mee kunnen doen. Als tenminste de banken niet met je geld zijn gaan lopen.

Misschien ook om realistisch te zijn de kosten van de computer uitrekenen / x uur, evenals het bureau. Vergeet ook de vloer niet waar je bureaustoel op staat, evenals je bureaustoel. En dan moet je het nog hebben over stroom en eten.

OMFG je moet toch wel eens moe van jezelf worden Pykow.

[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 06-04-2013 09:54 ]

• kevz
Ik bedoel eerder dat denken in euro tekentjes alleen maar grijze haren oplevert. Beetje een non discussie ;) . Denk dat je de verkeerde bedoeling uit m'n post haalt :P

Mijn YouTube

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Was idd. niet op jou bedoeld, maar als verdere reactie op dat punt :)

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 11:58
Phuncz schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 09:51:
[...]

Misschien ook om realistisch te zijn de kosten van de computer uitrekenen / x uur, evenals het bureau. Vergeet ook de vloer niet waar je bureaustoel op staat, evenals je bureaustoel. En dan moet je het nog hebben over stroom en eten.

OMFG je moet toch wel eens moe van jezelf worden.
Slijtage van die vloer als je een stoel op wieltjes hebt, zelfde geldt voor de glijders onder je muis en je muismat. Toetsenbordknoppen slijten ook. Grijze haren bij sommigen als ze een map met OP jets spelen...moet je je haar weer verven.

Wat is het ook een vervelend spel eigenlijk, dat Battlefield 3. Zo duur ook. Toch zit dit topic al op deel 8 en telt dit topic 742 pagina's (bij 25 posts per pagina). Maakt in totaal ~18.550 berichten, alleen al in dit topic. Er zijn er nog 7. Blijkbaar vindt iedereen het wel een leuk spel, maar zeikt men gewoon graag... :|

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Wel ik zeik alleen over mensen die het spel niet snappen, want dat is de mens waar ik helaas niets aan kan doen, buiten af en toe uitschelden. Terwijl de game afbreken voor een paar fouten of designkeuzes, daar kan je zelf iets aan doen door het niet meer te spelen, probleem opgelost.

Maar goed nieuws !

http://www.xbitlabs.com/n...ver_Settle_Campaigns.html

Yay misschien toch geen GTX670 Mini kopen maar Radeon HD 8xxx !

• kevz
Nou dan beëindig ik mijn hobbie per direct maar, kwaliteit is me te laag ;(

Goodbye cruel world!

:D

Mijn YouTube

Wie zij dat recon waardeloos is? :+
http://battlelog.battlefi...how/1/59384439/184991456/

De hele game op een heuvel in de spawn gelegen met een soflam die elke motor lockte waarna er een raket op viel. Dan nog even iedereen gespot en hoppa 3000+ puntjes. Niet slecht voor 20 minuten op een heuvel liggen.

De kills waren mensen die te dichtbij kwamen en de death's zelfmoord omdat de soflam was gesloopt.

Oke recon is nog steeds totaal redelijk nutteloos maar wel leuk om zo al die jeepjes en heli's te zien ontploffen voornamelijk omdat de chat vol zat met rage over de javelin. :D

En natuurlijk eindelijk desert stripe voor de SKS.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat kan leuk zijn als je ook iemand bij je hebt met Javelin én een Ammo pakketje voor je neus. Maar helaas is dat al vergezocht teamwerk voor de gemiddelde game.

• kevz
Iemand een tip hoe ik die IFV assignment kan halen? Probeer het al 2 weken, maar is niet te doen met mensen die een pinda voor hersens hebben. Tank jatten, nooit repairen, wegrijden als ik repair, zeuren dat ik dan maar niet in 'zijn' tank moet stappen, wtf :F

't Niveau is weer een aantal IQ puntjes gedaald, komt gevaarlijk dichtbij Call of Duty :o

En ja, Solo inderdaad :P

Kan overgens proberen wat ik wil maar kom altijd in het verliezende team terecht, wtf hoe kan dat nou?

[ Voor 12% gewijzigd door kevz op 06-04-2013 16:40 ]

Mijn YouTube

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

kevz schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:39:
Kan overgens proberen wat ik wil maar kom altijd in het verliezende team terecht, wtf hoe kan dat nou?
Meeste quitters zijn bij het verliezende team. Als je dat stoort, moet je minder servers opzoeken die "zo goed als vol" zijn.
Iemand een tip hoe ik die IFV assignment kan halen? Probeer het al 2 weken, maar is niet te doen met mensen die een pinda voor hersens hebben. Tank jatten, nooit repairen, wegrijden als ik repair, zeuren dat ik dan maar niet in 'zijn' tank moet stappen, wtf :F

't Niveau is weer een aantal IQ puntjes gedaald, komt gevaarlijk dichtbij Call of Duty :o

Die van endgame neem ik aan?
Gewoon reactive armour, IR smoke en APFSDS-T shells en spawnen in de IFV als driver.

Die shells slopen een tank/IFV in seconden. 6 schoten op de achterkant van een tank is een kill. Reactive armour helpt niet tegen die shells. Dat zorgt voor het IFV kill probleem. Infantry killen is zo makkelijk en transport moet een motor zijn. Hopen op een jihad jeep en dan is het zo makkelijk. ;)

Oh en vermijd infantry met deze setup. Als iemand een beetje kan mikken met een RPG dan ga je eraan als je niet wegrijd. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2013 16:45 ]

• kevz
Phuncz schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:43:
[...]

Meeste quitters zijn bij het verliezende team. Als je dat stoort, moet je minder servers opzoeken die "zo goed als vol" zijn.
Er zijn opt moment van posten drie 32 speler conquest large servers, maakt het nogal moeilijk als het niveau bedroevend laag is op alle 3. Denk dat ik maar de eikel ga uithangen en een winning team joiner word, anders blijft het dwijlen met de kraan open lol

edit, het is vooral de enemy ifv die ik nooit kan vinden, zie ik er wel 1 dan moet ik door 2 choppers 3 tanks en 10 snipers heen haha, sta bijna op het punt uit 't raam te springen 8)7

Dank Daniel, ga die setup ff proberen (nadat ik reactive armor unlock in 15000 puntjes :') )

[ Voor 21% gewijzigd door kevz op 06-04-2013 16:48 ]

Mijn YouTube

• Razwer
  • Laatst online: 14-11 20:46
Voor de liefhebbers, er is een tournooi, 21CW, (er zijn er wel meerdere, maar dit is de langstlopende, 10 jaar) waarbij je BF3 met echt gestructureerd samenspel speelt 30 tegen 30.
Er zijn divisies met companies en een hele army structuur waarbij je door inzet inzicht (niet specifiek ingame skills) je rang verhoogd in het tournooi.
Alle communicatie verloopt via TeamSpeak en zo krijg je ook orders binnen.

Battles zijn wekelijks op zaterdag van 18.00 tot 2.00. Doordeweeks in de avond zijn practices.

Wat ik er persoonlijk mooi aan vind het het unieke samenspel wat je niet in een clan of pub server tegen komt. Veel spelers zitten naast het tournooi ook nog in hun eigen clan, er zijn zijn volledige clans die daar ook mee spelen. Deze vorm van samenspel geeft het spel een extra dimensie en is echt een aanrader.

Als je zou willen spelen, hier is de signup link: http://21cwforums.com/21cw_signup.php?dostep=1

Sorry als dit als reclame klinkt, dat is niet de bedoeling.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

kevz schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:44:
edit, het is vooral de enemy ifv die ik nooit kan vinden, zie ik er wel 1 dan moet ik door 2 choppers 3 tanks en 10 snipers heen haha, sta bijna op het punt uit 't raam te springen 8)7

Dank Daniel, ga die setup ff proberen (nadat ik reactive armor unlock in 15000 puntjes :') )
Goed luisteren of je schoten hoort of de motor van een IFV en af en toe op de map kijken. (M by default)
En als je nog geen reactive hebt dan autoloader. Dan smelten tanks pas echt met die shells. :P

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2013 16:56 ]

• Razwer

Join 21CW, dan heb je genoeg boys die je wel helpen op een pub server en samen met je spelen :)
Het is zoveel leuker als je samen speelt met gasten die weten wat ze doen en niet alleen aan zichzelf denken maar aan het samenspel :)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

kevz schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:44:
Er zijn opt moment van posten drie 32 speler conquest large servers, maakt het nogal moeilijk als het niveau bedroevend laag is op alle 3. Denk dat ik maar de eikel ga uithangen en een winning team joiner word, anders blijft het dwijlen met de kraan open lol
Dan heb je toch je server browser slecht gefilterd, ik vind er tientallen in Europa. Misschien te weinig landen aangeduid in "Region Filter" ?

• kevz
Phuncz schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:05:
[...]

Dan heb je toch je server browser slecht gefilterd, ik vind er tientallen in Europa. Misschien te weinig landen aangeduid in "Region Filter" ?
Hardcore ;)

Heb een hekel aan ezmodus healthregen en spotten :P

Mijn YouTube

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:18

InFamous

excommunicado

kevz schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:13:
[...]

Hardcore ;)

Heb een hekel aan ezmodus healthregen en spotten :P
Heb hier aardig wat servers ipv 3.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K87wfvX.png

Wat wel eens wilt helpen is je filter in te stellen en dan bij free slots Full, 1-5 en 6-10 aan te vinken. Hierdoor vind ik meer speelbare servers dan door die optie open te laten.

Formerly known as Ragdoll

• kevz
InFamous schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:33:
[...]

Heb hier aardig wat servers ipv 3.

[afbeelding]

Wat wel eens wilt helpen is je filter in te stellen en dan bij free slots Full, 1-5 en 6-10 aan te vinken. Hierdoor vind ik meer speelbare servers dan door die optie open te laten.
Alleen de laatste DLC heh, voor die airdropped assignment :D

Mijn YouTube

• InFamous

InFamous

excommunicado

kevz schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:34:
[...]

Alleen de laatste DLC heh, voor die airdropped assignment :D
Ja dat zei je er niet bij :X

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 07:42
http://battlelog.battlefi...how/1/59405533/380604528/

Wat zullen we er weer eens van zeggen... De eerste 5 deaths verspild aan het pogen tot killen van de jet, daarna links laten liggen, geen voertuigen meer gebruikt omdat dat vrijwel instant dood was en de match gewonnen. Ik hoop dat ie zich vermaakt heeft, ik wel, met de overige spelers in de match tenminste.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• kevz
Moest bijna een traantje wegpinken :')

Nee maar ik vind het al heel wat dat EA aardig self aware klinkt :) Toch wel netjes.

Mijn YouTube

* DaniëlWW2 DaniëlWW2 stikt bijna door de enorme korrel zout die werd genomen bij dit bericht.
Eerst zien, dan geloven...

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Ben na een tijdje andere games gespeeld te hebben weer even terug bij BF3, en vermaak me op dit moment prima met Endgame. Toch word ik af en toe een beetje moe van het aantal sukkels die je bij je in het team krijgt (Viper / Havoc pakken als je niet kan vliegen en binnen 3 sec crasht |:( , de AA Humvee / Vodnik weg rijden als je net strategisch staat 8)7 , gaten in linie laten vallen, etc. etc.)

Vroeg me dus af op welke servers jullie vooral spelen, zodat ik wat mensen toe kan voegen om daarmee squad te spelen, waarna de gameplay hopelijk van hogere kwaliteit is en ik minder last heb van kneuzen :9

In de GOTBF3 servers was toen ik vandaag keek niemand te vinden, dus vandaar..

• Razwer
MuFFIN 007 schreef op zondag 07 april 2013 @ 00:23:
Ben na een tijdje andere games gespeeld te hebben weer even terug bij BF3, en vermaak me op dit moment prima met Endgame. Toch word ik af en toe een beetje moe van het aantal sukkels die je bij je in het team krijgt (Viper / Havoc pakken als je niet kan vliegen en binnen 3 sec crasht |:( , de AA Humvee / Vodnik weg rijden als je net strategisch staat 8)7 , gaten in linie laten vallen, etc. etc.)

Vroeg me dus af op welke servers jullie vooral spelen, zodat ik wat mensen toe kan voegen om daarmee squad te spelen, waarna de gameplay hopelijk van hogere kwaliteit is en ik minder last heb van kneuzen :9

In de GOTBF3 servers was toen ik vandaag keek niemand te vinden, dus vandaar..
Zoals ik al paar keer eerder zei net, kom bij 21CW spelen, dan heb je tenminste teamplay :)

60 FPS BF3 gaming is finally in tha house _/-\o_

Heb eens die OC Genie 2 knop getest op mijn MSI Z77A-D65 moederbord. Das een automatic overclock functie dat volgens reviews degelijk zijn werk doet. (ooit doe ik het wel eens manueel als bv. BF4 te veeleisend zou blijken)

Mijn Intel i5 3570K ging van de standaard 3.4 Ghz naar de 4.2 Ghz wat duidelijk goed helpt in BF3!
Voorheen zat ik zo rond de 45 FPS gemiddeld op volle 64p servers; nu is dit zeker 55 à 65 continu (en natuurlijk veel hoger indoors).

Ik denk dat nu de limiterende factor mijn graka zal zijn: dat is een ATI HD 6950 maar die heeft "slechts" 1 GB, terwijl ik op 1920x1080 speel... GPU-Z geeft rond de 900 MB usage aan.

edit:
Ik speel met
- alles op High
- MSAA uit
- FXAA op Low
- FXAA Injector aan

edit:
Of zou iemand eens zijn GPU RAM gebruik kunnen zeggen (na tijdje spelen op volle 64p server) indien die een 2 GB kaart heeft: ben benieuwd of die wel degelijk over de grens van 1 GB verbruik dan gaat?

[ Voor 17% gewijzigd door Asgaro op 07-04-2013 01:47 ]

Jij hebt een 3570k die niet was overclocked?
Dat vind ik zelfs slecht. :P

Oh en nu echt overclocken want die OC genie gooit er vaak te veel voltage op voor de OC. Er zit zeer waarschijnlijk meer snelheid in of het kan met minder voltage. ;)

Oh en 1.6GB vram op 64 player Oman. Ik heb AK, AM en EG niet bekeken maar Oman was een tijd lang de zwaarste map op ultra. Op high kom je niet voorbij de 1GB vram.

DanielWW2 schreef op zondag 07 april 2013 @ 01:47:
Jij hebt een 3570k die niet was overclocked?
Dat vind ik zelfs slecht. :P

Oh en nu echt overclocken want die OC genie gooit er vaak te veel voltage op voor de OC. Er zit zeer waarschijnlijk meer snelheid in of het kan met minder voltage. ;)

Oh en 1.6GB vram op 64 player Oman. Ik heb AK, AM en EG niet bekeken maar Oman was een tijd lang de zwaarste map op ultra. Op high kom je niet voorbij de 1GB vram.
Nja, ben wat lui op dat gebied... :P
Mijn vorige build had een Intel Q6600 (werd ook aanzien als een overclockbeest) en die heb ik ook pas jaren later geoverclocked als het echt nodig werd (lees: toen BF3 uitkwam en volle 64p servers niet te vloeiend ging)

Kan je toevallig hieruit opmaken of OC Genie 2 het enigszins doenbaar heeft gehouden?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2648/hwmonitor%2007-04-13.PNG

Qua temps zit het wel goed: CPU bleef rond de 60-61 graden alsek me goed herinner (heb wel custom cooler) na een match Caspian Border 64p.

En idd, ik speel sowieso op High. Visueel verschil is miniem tussen High en Ultra, maar dat wist je wel al. :)

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-11 10:01
Asgaro schreef op zondag 07 april 2013 @ 01:43:
edit:
Ik speel met
- alles op High
- MSAA uit
- FXAA op Low
- FXAA Injector aan
Hoe heb je die FXAA injector aan de praat gekregen, ben al met wat verschilende tools aan het werk
geweest maar niets werkt ? (sweetfx en Color editor ofzo) ik heb de 1.25 nog op pc staan, die vond ik het mooist

Suh dude

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08
Asgaro schreef op zondag 07 april 2013 @ 01:57:
[...]

Nja, ben wat lui op dat gebied... :P
Mijn vorige build had een Intel Q6600 (werd ook aanzien als een overclockbeest) en die heb ik ook pas jaren later geoverclocked als het echt nodig werd (lees: toen BF3 uitkwam en volle 64p servers niet te vloeiend ging)

Kan je toevallig hieruit opmaken of OC Genie 2 het enigszins doenbaar heeft gehouden?
[afbeelding]

Qua temps zit het wel goed: CPU bleef rond de 60-61 graden alsek me goed herinner (heb wel custom cooler) na een match Caspian Border 64p.

En idd, ik speel sowieso op High. Visueel verschil is miniem tussen High en Ultra, maar dat wist je wel al. :)
Als ik het goed lees is je vcore 1.3..
Die van mij draait 4.5 ghz op 1.2550 stabiel, dus er zit redelijk wat verschil in...of het uitmaakt? Als je temps ok zijn lijkt het me geen probleem. Beste zou je dit in het oc forum even kunnen navragen.
pannekoek141 schreef op zondag 07 april 2013 @ 02:37:
[...]

Hoe heb je die FXAA injector aan de praat gekregen, ben al met wat verschilende tools aan het werk
geweest maar niets werkt ? (sweetfx en Color editor ofzo) ik heb de 1.25 nog op pc staan, die vond ik het mooist
Ik gebruik nog steeds de v1.25 Performance Edition van danoc1: http://extreme.pcgameshar...1-v1-3-beta-download.html

Maar ik heb wel gemerkt dat BF3 crasht van zodra ik bepaalde features vanboven in/uitschakel in de injFX_Settings file die niet standaard zo stonden.
Dus zorg dat je niets in die file wijzigt. Behalve eventueel saturation: dat heb ik wel wat gewijzigd en dit zorgt voor geen crashes.
Ik weet wel dat in het verleden ik perfect features kon in- en uitschakelen zonder problemen... Waarschijnlijk is er dus een vorm van incompatibiliteit tussen de gepatchte BF3 versie en de toch al relatief oude v1.25 FXAA injector...

injFX_Settings file:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
/*======================================================================================
                             FXAA Injector danoc1 v1.25 performance SETTINGS
======================================================================================*/

// TODO: Normalize values to be on a human range scale, whole numbers prefered, decimals usable for micro adjustments
// These values should have min/max limit checks included in their functions, so that the end user doesn't get crazy results

/*------------------------------------------------------------------------------
                        FILTER SELECTION
------------------------------------------------------------------------------*/
// Comment to deactivate an effect. 
// Example: To disable the tonemap effect, use // in front of #define USE_TONEMAP
#define USE_ANTI_ALIASING
#define USE_PRE_SHARPEN
//#define USE_BLOOM
#define USE_TECHNICOLOR
#define USE_TONEMAP
#define USE_SEPIA
//#define USE_VIGNETTE
#define USE_POST_SHARPEN
//#define USE_FINAL_LIMITER

/*------------------------------------------------------------------------------
                        FXAA SHADER
------------------------------------------------------------------------------*/
// Set values to calculate the amount of Anti Aliasing applied
float fxaaQualitySubpix = 0.65;  // Default: 0.75 Raise to increase amount of blur
float fxaaQualityEdgeThreshold = 0.063; // Lower the value for more smoothing
float fxaaQualityEdgeThresholdMin = 0.312; // Lower the value for more smoothing

PRE_SHARPEN
//For higher precision in the calculation of contour, requires slightly more processing power
bool highQualitySharpen = 0; //0 = Disable  | 1 = Enable

// Set values to calculate the amount of  AA produced blur to consider for the sharpening pass
#define Average 0.7
#define CoefBlur 2

// Set values of the sharpening amount
#define SharpenEdge 0.4
#define Sharpen_val0 1.1

BLOOM
// Number of samples per pixel taken for the Bloom effect. Don't set it to high!  4 = 25spp, 8 = 81spp, 16 = 289spp
#define NUM_SAMPLES2 16 
float BloomPreset = 0; 
float BloomThreshold = 0; 
float BloomWidth = 0; 
float BloomPower = 0; 

TECHNICOLOR
#define TechniAmount 0.18 // 1.00 = Max
#define TechniPower 3.6 

// lower values = stronger channel
#define redNegativeAmount 1.0 // 1.00 = Max
#define greenNegativeAmount 1.0 // 1.00 = Max
#define blueNegativeAmount 1.0 // 1.00 = Max

TONEMAP
#define Gamma 1.0
#define Exposure 0.01
#define Saturation 0.8  
#define BlueShift 0.01 
#define Bleach 0.03 
#define Defog 0.1 
#define FogColor float4(0.05, 0.11, 0.09, 2.0) 

SEPIA
#define Earthyellow // Color Tone, available tones can be seen in ColorTones.PNG (Do not use spaces in the name!)
#define GreyPower 0.0  
#define SepiaPower 0.2 

VIGNETTE
// Vignette effect, process by which there is loss in clarity towards the corners and sides of the image, like a picture frame
#define VignetteCenter float2(0.500, 0.500) 
#define VignetteRadius 1.00 
#define VignetteAmount -0.90 

POST_SHARPEN
// Controls additional sharpening applied after previous processing. Strength should be max 0.25!
float Sharpen = 0.22;

FINAL_LIMITER
// Controls the strenght of the limiter. 1.000 for default setting
int LimiterStrenght = 1.000; 

R0y. schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:22:
[...]

Als ik het goed lees is je vcore 1.3..
Die van mij draait 4.5 ghz op 1.2550 stabiel, dus er zit redelijk wat verschil in...of het uitmaakt? Als je temps ok zijn lijkt het me geen probleem. Beste zou je dit in het oc forum even kunnen navragen.
Thanks, good to know. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Asgaro op 07-04-2013 11:51 ]

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 11:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Asgaro schreef op zondag 07 april 2013 @ 01:43:

Heb eens die OC Genie 2 knop getest op mijn MSI Z77A-D65 moederbord. Das een automatic overclock functie dat volgens reviews degelijk zijn werk doet. (ooit doe ik het wel eens manueel als bv. BF4 te veeleisend zou blijken)

Mijn Intel i5 3570K ging van de standaard 3.4 Ghz naar de 4.2 Ghz wat duidelijk goed helpt in BF3!
Voorheen zat ik zo rond de 45 FPS gemiddeld op volle 64p servers; nu is dit zeker 55 à 65 continu (en natuurlijk veel hoger indoors).

Ik denk dat nu de limiterende factor mijn graka zal zijn: dat is een ATI HD 6950 maar die heeft "slechts" 1 GB, terwijl ik op 1920x1080 speel... GPU-Z geeft rond de 900 MB usage aan.

edit:
Ik speel met
- alles op High
- MSAA uit
- FXAA op Low
- FXAA Injector aan

edit:
Of zou iemand eens zijn GPU RAM gebruik kunnen zeggen (na tijdje spelen op volle 64p server) indien die een 2 GB kaart heeft: ben benieuwd of die wel degelijk over de grens van 1 GB verbruik dan gaat?
Oc genie gooit ook gewoonlijk de bclk omhoog, wat je hardware gaat mollen op den duur. Die moet je vast laten staan op 100, en alleen de multiplier omhoog gooien.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

fynrd1 schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:54:
[...]

Oc genie gooit ook gewoonlijk de bclk omhoog, wat je hardware gaat mollen op den duur. Die moet je vast laten staan op 100, en alleen de multiplier omhoog gooien.
Thanks, heb even kort wat research gedaan hieromtrent.
Je hebt idd gelijk dat bclk verhogen zo te zien zeker niet aan te raden is.

Volgens http://www.tomshardware.co.uk/forum/324330-30-speed en nog een andere site, komt "Bus speed" in CPU-Z overeen met die bclk?
Blijkbaar zit het wel goed dan. Misschien had OC Genie 1 nog deze slechte methode en is deze in v2 aangepast?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2648/cpuz%20070413.PNG

Ook vond ik niet echt resultaten bij het googlen op "OC Genie 2 bclk".

edit:
OC Genie 1 had inderdaad dat probleem:
OC Genie is nice but it gets to 3.34Ghz by setting the multiplier to 17 (normally 20) and raising the bus speed to about 197mhz.
http://www.tomshardware.c...266466-30-does-genie-work

[ Voor 15% gewijzigd door Asgaro op 07-04-2013 12:59 ]

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Razwer schreef op zondag 07 april 2013 @ 01:33:
[...]

Zoals ik al paar keer eerder zei net, kom bij 21CW spelen, dan heb je tenminste teamplay :)
Ik zal wel even registreren :)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Asgaro schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:46:
[...]

Ik gebruik nog steeds de v1.25 Performance Edition van danoc1: http://extreme.pcgameshar...1-v1-3-beta-download.html
Is dit niet het aanpassen van drivers in het geheugen en dus mogelijkheid op een ban ?

• R0y.
Razwer schreef op zondag 07 april 2013 @ 01:33:
[...]

Ziet er goed uit. Nadeel van zulke dingen is TS/skype voor mij. Ik zit in de huiskamer en mijn vriendin zou gek worden als ik mee loop te roepen haha. :9

• Daanieyel
  • Niet online
Voor 4.2 Ghz hebben de meeste I5 3570K's geen extra voltage nodig. Mijn tip, download het overklok programma van MSI genaamd control center samen met de Intel Management Engine Driver. Allebei op deze pagina te vinden. Zet met dit programma (heb je dus geen bios bij nodig) het aantal volt op ongeveer 1.150 (dit wordt vaak VCore genoemd) en de multiplier naar 42 (4.2 GHz). Omdat je nog steed vrij weing volt hebt zullen je temps wel goed blijven. Je kunt eventueel even stresstesten met bijvoorbeeld prime, maar de kans dat je errors krijgt is heel klein. Zet trouwens wel je even je BCLK weer even op 100 Mhz.

Edit: Mijn 660TI gebruikt in Caspian border op een resolutie van 1920x1080 zo'n 1450 MB op High en zo'n 1350 MB op medium.

[ Voor 8% gewijzigd door Daanieyel op 07-04-2013 13:13 ]

Ryzen 3600 - GTX1060

• R0y.
Daanieyel schreef op zondag 07 april 2013 @ 13:03:
Voor 4.2 Ghz hebben de meeste I5 3570K's geen extra voltage nodig. Mijn tip, download het overklok programma van MSI genaamd control center samen met de Intel Management Engine Driver. Allebei op deze pagina te vinden. Zet met dit programma (heb je dus geen bios bij nodig) het aantal volt op ongeveer 1.150 (dit wordt vaak VCore genoemd) en de multiplier naar 42 (4.2 GHz). Omdat je nog steed vrij weing volt hebt zullen je temps wel goed blijven. Je kunt eventueel even stresstesten met bijvoorbeeld prime, maar de kans dat je errors krijgt is heel klein. Zet trouwens wel je even je BCLK weer even op 100 Mhz.

Edit: Mijn 660TI gebruikt in Caspian border op een resolutie van 1920x1080 zo'n 1450 MB op High en zo'n 1350 MB op medium.
Wel even in de bios de optie zoeken om het e.e.a. In het OS te wijzigen. Dit moet aan staan anders werkt het control center niet.

Iets met change multiplier in os
http://battlelog.battlefi...ame-CQ-500-TK-GGC-PBBans/

Server voor op je lijst die je niet moet joinen. Je krijgt daar al een ban als je de admin killed.

admin kon het niet hebben dat ik 3 choppers neer had gehaald met de tank en wat lui uit de littlebird schoot iedere keer met me tank

[ Voor 22% gewijzigd door Pykow op 07-04-2013 15:01 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Moeten ze maar niet zo laag vliegen. Ik vind het ook altijd lachen als ze stil hangen met hun chopper op een bepaald punt, altijd easy kills.

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-11 10:01
[b]Asgaro schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:46:[/b

Ik heb het nu met jou setting geprobeerd maar hij activeerd gewoon niet in de multiplayer ;(
Ik zal is kijken of het wel werkt in de single player, als je nog andere tips of dingen die ik kan proberen hebt hoor ik het graag.

Edit : Aaah man single player werkt ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door pannekoek141 op 07-04-2013 16:17 ]

Suh dude

• R0y.
Ik krijg de laatste tijd als ik met een server wil connecten via de browser dat ik dan de melding krijg lost connection with ea oid.

Ben ik de enige? :?

Edit:

Heb ik sinds afgelopen week!

[ Voor 12% gewijzigd door R0y. op 07-04-2013 19:49 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Heb het ook al een paar keer gehad vandaag: Lost connection to EA

• R0y.
Phuncz schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:08:
Heb het ook al een paar keer gehad vandaag: Lost connection to EA
Mooi, dan weet ik in ieder geval dat het niet aan mij ligt :9

• Daanieyel
  • Niet online
R0y. schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:05:
Ik krijg de laatste tijd als ik met een server wil connecten via de browser dat ik dan de melding krijg lost connection with ea oid.

Ben ik de enigste? :?

Edit:

Ik vind jouw niet bepaald enig eigenlijk... :+

on-topic: Ik heb dat ook een paar keer gehad de afgelopen week. Dan join ik een server en even later staat er dan ''Lost connection to EA''. De tweede keer proberen slaagt altijd wel.

Ryzen 3600 - GTX1060

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
Phuncz schreef op zondag 07 april 2013 @ 12:37:
[...]

Is dit niet het aanpassen van drivers in het geheugen en dus mogelijkheid op een ban ?
Nee, is een post processing filter.
Heeft DICE ook aangegeven dat het niet bannable is.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Edit:

same
Zo net een potje TDM gespeeld die 1000 tickets had en ik joinde zelf bij 550.
Service stars gehaald voor:
M27 IAR, M4A1, 870Slug, AEK-971, F2000, RPK-74M, UMP-45

Daarnaast 3 medals
Medical,Avenger en suppression

Totale score van 72257 in die korte tijd.
http://battlelog.battlefi...how/1/59505185/172685289/

En dan nog snap ik die Skill level niet van 12.83, terwijl er veel rank 80 of meer waren

pannekoek141 schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:15:
[...]

Ik heb het nu met jou setting geprobeerd maar hij activeerd gewoon niet in de multiplayer ;(
Ik zal is kijken of het wel werkt in de single player, als je nog andere tips of dingen die ik kan proberen hebt hoor ik het graag.

Edit : Aaah man single player werkt ook niet.
Nu je het zegt: het was bij mij ook zo dat de game gewoon niet wou starten. (eerder zei ik dat de game crashte maar dat was het niet)

Ik zou zeggen: probeer toch eens wat features in die settings-file aan/uit te zetten door er al dan niet // voor te zetten.
Want voor de rest zou ik het echt niet weten... Of je kan eens op dat Duits forum kijken naar de laatste comments, mss hebben anderen er ook last van. :)
Khoop dat je het kan fixen, ik kan niet meer leven zonder die FXAA injector. d:)b

Verwijderd

Pykow schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:12:

Daarnaast 3 medals

En dan nog snap ik die Skill level niet van 12.83, terwijl er veel rank 80 of meer waren
Je skill lvl gaat sneller omhoog als je een mode met objectives doet, bv conquest. Het is namelijk gebaseerd op hoeveel je doet voor het team en mensen killen telt daar niet hoog bij.

• AdmiralSnipe
  • Laatst online: 20:23
Waarom gebruiken zo veel servers toch van die irritante plugins die random spelers gaan balancen.
Heb je net een 20 killstreak word je opeens ge-autobalanced...

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• InFamous

InFamous

excommunicado

Daarnaast 3 medals

Zo hé, ego weer gestreeld?

Daarnaast 3 medals

Je K/D is maar 2.5 en je accuracy maar 19%.
Slecht hoor, zeker voor TDM. ;)

• R0y.
Ik blijf zuigen in die jets :9

Zojuist even wat air sup. gespeeld, zodat ik die rocket pods heb maar het was nou niet echt een succes haha!

Hebben jullie nog tips, behalve veel oefenen? Ik speel met muis+tobo voor het geval jullie verwachten dat ik hier een hele cockpit heb staan.
Altijd laag en langzaam vliegen en nooit maar dan ook nooit flares of ECM gebruiken? :+
Dat maakt het wel zo leuk om in een tank te rijden of als infanterist te spelen.
Gewoon een stinger en dood. oOo

• R0y.
DanielWW2 schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:10:
Altijd laag en langzaam vliegen en nooit maar dan ook nooit flares of ECM gebruiken? :+
Dat maakt het wel zo leuk om in een tank te rijden of als infanterist te spelen.
Gewoon een stinger en dood. oOo
Het liefst nog ergens landen zodat je me neer kan schieten toch? :Y
R0y. schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:24:
[...]

Het liefst nog ergens landen zodat je me neer kan schieten toch? :Y
Ik heb een keertje een jet die was geland voor repairs gejihad jeeped. :D
Ik moest zo hard lachen toen ik dat deed voornamelijk omdat het de M15 mijn versie van de jihad jeep was.

Ja de maker van het filmpje is volgens mij nogal discriminerend bezig met zijn muziek als authentieke ik blaas mezelf op muziek maarja...

[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-04-2013 21:44 ]

DanielWW2 schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:59:
[...]

Je K/D is maar 2.5 en je accuracy maar 19%.
Slecht hoor, zeker voor TDM. ;)
Het ging me om de skill level, dat ik met 8 verschillende wapens nog steeds zo laag scoor. Terwijl ik revive, verschillende kits gebruik, ammo drop en toch nog steeds geen skill omhoog. vroeg me af waarop ze dat nog meer bezeren.

Btw mijn accuratie met de F2000, RPK en MTAR die ik heb gebruikt zijn inderdaad niet goed.
K/D 2.5 lijkt mij vrij standaard voor een TDM potje, inderdaad niks bijzonders maar het ging me niet om de stats in dat rondje, het ging me om dat cijfertje bij skill level.

[ Voor 23% gewijzigd door Pykow op 07-04-2013 21:49 ]

Pykow schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:46:
[...]

Het ging me om de skill level, dat ik met 8 verschillende wapens nog steeds zo laag scoor. Terwijl ik revive, verschillende kits gebruik, ammo drop en toch nog steeds geen skill omhoog. vroeg me af waarop ze dat nog meer bezeren.
Skill is gewoon de meest nutteloze graadmeter in BF3.
Dat is alleen geen excuus voor het slechte K/D of de accuracy op TDM. oOo
Als ik TDM speel dan haal ik toch vrij standaard 3+ K/D en 20+ accuracy. ;)

Gewoon even een beetje trollen. :+

DanielWW2 schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:48:
[...]

Skill is gewoon de meest nutteloze graadmeter in BF3.
Dat is alleen geen excuus voor het slechte K/D of de accuracy op TDM. oOo
Als ik TDM speel dan haal ik toch vrij standaard 3+ K/D en 20+ accuracy. ;)

Gewoon even een beetje trollen. :+
Im just a noob you know ;)

• SmokingCrop
  • Niet online
alles boven 1 KD in tdm is eigenlijk al goed genoeg..
als iedereen in je team altijd meer dan 1 kd heeft dan verlies je immers nooit :)

[ Voor 44% gewijzigd door SmokingCrop op 07-04-2013 22:32 ]

• smoothz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08-2022

Edit:

Heb ik ook sinds afgelopen vrijdag toen de servers plat lagen, tweede keer connecten lukt meestal wel.

Verwijderd

Pykow schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:58:
http://battlelog.battlefi...ame-CQ-500-TK-GGC-PBBans/
Server voor op je lijst die je niet moet joinen. Je krijgt daar al een ban als je de admin killed.
Staat al op mijn radarlijst, ik meen omdat we gekicked werden omdat we aan het campen waren. Prutsers.
R0y. schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:02:
Ik blijf zuigen in die jets :9

Hebben jullie nog tips, behalve veel oefenen? Ik speel met muis+tobo voor het geval jullie verwachten dat ik hier een hele cockpit heb staan.
Ik speel zo:
muis up/down is pitch, mouse left/right is yaw. Keyboard WS is pitch, AD is bank (of roll, hoe heet het in BF ook weer?). Muis: lmb is vuur, rmb is +thrust EN afterburner (dus RMB is gewoon "harder" zonder nadenken over hoe hard je gaat) en duimknop is air brake. Wieltje om wapens te wisselen, C om rond te kijken, CTRL voor ECM.

Dan oefenen op vliegtuigje besturen zonder tegen dingen aan te knallen: leer gewoon een beetje vliegen met WASD (muis alleen gebruiken voor harder/zachter.)
Als je dat een beetje onder het knietje hebt, oefenen rondjes te vliegen met 305 knopen, nog steeds zonder je muis te bewegen. Ook loopinkjes en draaiende donuts, schroeven en spiralen leren doen met 305 knopen, zodat je leert je snelheid daarop te houden ook als je omhoog of omlaag vliegt. Dit moet je gaan kunnen zonder de hele tijd op je tachometer te moeten kijken, als je goed wilt dogfighten.
Als je dit redelijk kunt zodat je zonder al te veel moeite ene beetje orndjes kunt draaien en soepeltjes over kunt gaan van een rondje in een spiraal naar een duiklooping kun je drie kwart van de piloten afschudden. Tijd voor de laatste les: mikken met de muis.
Je muis rolt je kist niet opzij zoals A en D, maar draait je links of rechts op je X as. Zo kun je dus prima links en rechts mikken. Met omhoog/omlaag mik je uiteraard omhoog of omlaag.
Als je je muis omhoog of omlaag beweegt stopt je jet met reageren op je keyboard, het is dus zaak in dogfights goed op te letten dat je niet muis EN W/S gebruikt om te mikken, want dan doe je niets. In dogfights dus de muis gebruiken voor precies mikwerk en het toetsenbord voor ellenlange rondjes vliegen. Bij rocketruns op voertuigen op de grond of in de lucht (helis met rocketpods is stijlpunten) gebrui je dus WASD om je neus richting doel te krijgen, dan al remmend je muis om je reticle precies op je doel te krijgen, en dan sproeien maar.

Als je je kist onder controle hebt (een uur oefenen op een lege of unranked server kan al genoeg zijn om dat te leren) kun je oefenen op efficient gronddoelen rapen. Van zo hoog mogelijk zo langzaam mogelijk op je doel af, rockets sproeien tot ze op zijn, naar je gun wisselen, die leegsproeien, wisselen naar rockets, nog eens leegsproeien, en dan is het onderhand tijd om op te trekken. Je snelheid naar 300 brengen terwijl je optrekt en zodra je recht omhoog gaat volgas naar boven. Als je van recht boven op je doel af gaat kan NIETS op je schieten, zelfs de vijandelijke AA tank kan niet loodrecht naar boven mikken. Ook hebben je rockets geen last van bullet drop of spread dus je kunt je knop op 1400 meter inhouden tot je rockets op zijn en alle 14 komen op ongeveer hetzelfde punt aan - vanaf 1400 meter 12 van de 14 rockets op één tank laten landen is niet zo moeilijk zo, als die tank maar niet beweegt. Concentreer je primair op het hoog blijven om buiten range van stingers en de AA tank te blijven en als je ziet dat je vijand een jet heeft die je van achteren kunt naderen, pak hem dan van achteren. Als iemand met je in duel gaat met een jet en hij is beter dan jij is rammen dé manier om hem weg te krijgen. En alle gronddoelen van zo hoog mogelijk aanvallen, zodat het onmogelijk wordt voor tankgunners e.d. om je met het machinegeweer te beschadigen.

Je zult als je net zo vliegt als ik waarschijnlijk nooit de beste piloot worden die er is, maar ondanks dat ik geen bijster goeie piloot ben en door gebrek aan fijne motoriek gewoonweg niet in staat ben de muis stil te houden als ik muisknopjes druk en dus weleens tegen dingen aankachel omdat ik niet op kon trekken omdat m'n muis bewoog ben ik een betere piloot dan plusminus de helft van wat er in jets stapt, en sowieso in staat dogfights te winnen of minimaal zo lang te overleven dat ik airsupport kan roepen in de vorm van een heli of andere jet, en kan ik met gemak voertuigen op de grond kapotschieten.

In Hardcore mode, waar je weinig goeie piloten ziet, schop ik vrij regelmatig vrij hard kont in een jet, 2560x1600 resolutie maakt het behoorlijk doenbaar om zonder 3d-spotting toch gronddoelen te zien >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 11:42 ]

Mijn jet aanpassingen.
Spatiebalk is met de neus omhoog en CTRL met de neus naar beneden en de rest is default.
Ik beweeg me muis naar links tot dat ik verticaal vlieg, hou spatie ingedrukt en ik draai steeds rondjes, zonder problemen.

een horizontale draai (linksom/rechtsom) kan je constant op de zelfde snelheid blijven.
Verticale draai (een looping naar boven of onderen) Zodra je op zijn kop vliegt en met je neus weer naar beneden gaat druk je op S om af te remmen en zodra je neus weer net omhoog gaat gebruik je Shift Afterburner. als je naar beneden vliegt moet je dus je snelheid afnemen want houdt je alleen W ingedrukt dan ga je steeds sneller.

Verder is het gewoon een kwestie van Spotten, kapot schieten, wegvliegen buiten de lock en ga zo maar door. Kind kan de was doen, iedereen zonder skill kan domineren in een jet, mits er geen goede jet piloot in het andere team zit. Als je vliegt, hoe je alleen maar druk te maken om andere Jets.
Stingers,jevalins, Soflam, choppers, guide missles van de tank hebben allemaal geen enkele effect op je, want je ontwijkt ze toch 9 van de 10 keer.

choppers kunnen jou ook wel locken, maar zodra ze je aan locken vlieg je op ze af en daarna RECHT naar boven, een domme chopper blijft je locken en heeft niet in de gaten dat hij als een blok naar beneden valt.

/me Hopelijk worden de jets generfed in battlefield 4

Pagina: 1 ... 186 ... 210 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic, gezellig en vermijd de slowchat. Het plaatsen van "grappige" ongerelateerde plaatjes, zoals de bekende 9Gag memes is niet toegestaan, daar zijn andere topic voor. Het is tevens niet gewenst om cheaters te benoemen en willekeurige posts over servers in dit topic. Het is tevens niet toegestaan te discusseren over mogelijkheden om via proxy of VPN in andere landen de premium DLC aan te schaffen.

Voor de console versie van Battlefield 3 is een apart topic.

Voor problemen met Battlefield 3 kun je terecht in [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic.