Staat al op mijn radarlijst, ik meen omdat we gekicked werden omdat we aan het campen waren. Prutsers.
Ik speel zo:
muis up/down is pitch, mouse left/right is yaw. Keyboard WS is pitch, AD is bank (of roll, hoe heet het in BF ook weer?). Muis: lmb is vuur, rmb is +thrust EN afterburner (dus RMB is gewoon "harder" zonder nadenken over hoe hard je gaat) en duimknop is air brake. Wieltje om wapens te wisselen, C om rond te kijken, CTRL voor ECM.
Dan oefenen op vliegtuigje besturen zonder tegen dingen aan te knallen: leer gewoon een beetje vliegen met WASD (muis alleen gebruiken voor harder/zachter.)
Als je dat een beetje onder het knietje hebt, oefenen rondjes te vliegen met 305 knopen, nog steeds zonder je muis te bewegen. Ook loopinkjes en draaiende donuts, schroeven en spiralen leren doen met 305 knopen, zodat je leert je snelheid daarop te houden ook als je omhoog of omlaag vliegt. Dit moet je gaan kunnen zonder de hele tijd op je tachometer te moeten kijken, als je goed wilt dogfighten.
Als je dit redelijk kunt zodat je zonder al te veel moeite ene beetje orndjes kunt draaien en soepeltjes over kunt gaan van een rondje in een spiraal naar een duiklooping kun je drie kwart van de piloten afschudden. Tijd voor de laatste les: mikken met de muis.
Je muis rolt je kist niet opzij zoals A en D, maar draait je links of rechts op je X as. Zo kun je dus prima links en rechts mikken. Met omhoog/omlaag mik je uiteraard omhoog of omlaag.
Als je je muis omhoog of omlaag beweegt stopt je jet met reageren op je keyboard, het is dus zaak in dogfights goed op te letten dat je niet muis EN W/S gebruikt om te mikken, want dan doe je niets. In dogfights dus de muis gebruiken voor precies mikwerk en het toetsenbord voor ellenlange rondjes vliegen. Bij rocketruns op voertuigen op de grond of in de lucht (helis met rocketpods is stijlpunten) gebrui je dus WASD om je neus richting doel te krijgen, dan al remmend je muis om je reticle precies op je doel te krijgen, en dan sproeien maar.
Als je je kist onder controle hebt (een uur oefenen op een lege of unranked server kan al genoeg zijn om dat te leren) kun je oefenen op efficient gronddoelen rapen. Van zo hoog mogelijk zo langzaam mogelijk op je doel af, rockets sproeien tot ze op zijn, naar je gun wisselen, die leegsproeien, wisselen naar rockets, nog eens leegsproeien, en dan is het onderhand tijd om op te trekken. Je snelheid naar 300 brengen terwijl je optrekt en zodra je recht omhoog gaat volgas naar boven. Als je van recht boven op je doel af gaat kan NIETS op je schieten, zelfs de vijandelijke AA tank kan niet loodrecht naar boven mikken. Ook hebben je rockets geen last van bullet drop of spread dus je kunt je knop op 1400 meter inhouden tot je rockets op zijn en alle 14 komen op ongeveer hetzelfde punt aan - vanaf 1400 meter 12 van de 14 rockets op één tank laten landen is niet zo moeilijk zo, als die tank maar niet beweegt. Concentreer je primair op het hoog blijven om buiten range van stingers en de AA tank te blijven en als je ziet dat je vijand een jet heeft die je van achteren kunt naderen, pak hem dan van achteren. Als iemand met je in duel gaat met een jet en hij is beter dan jij is rammen dé manier om hem weg te krijgen. En alle gronddoelen van zo hoog mogelijk aanvallen, zodat het onmogelijk wordt voor tankgunners e.d. om je met het machinegeweer te beschadigen.
Je zult als je net zo vliegt als ik waarschijnlijk nooit de beste piloot worden die er is, maar ondanks dat ik geen bijster goeie piloot ben en door gebrek aan fijne motoriek gewoonweg niet in staat ben de muis stil te houden als ik muisknopjes druk en dus weleens tegen dingen aankachel omdat ik niet op kon trekken omdat m'n muis bewoog ben ik een betere piloot dan plusminus de helft van wat er in jets stapt, en sowieso in staat dogfights te winnen of minimaal zo lang te overleven dat ik airsupport kan roepen in de vorm van een heli of andere jet, en kan ik met gemak voertuigen op de grond kapotschieten.
In Hardcore mode, waar je weinig goeie piloten ziet, schop ik vrij regelmatig vrij hard kont in een jet, 2560x1600 resolutie maakt het behoorlijk doenbaar om zonder 3d-spotting toch gronddoelen te zien
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 08-04-2013 11:42
]