• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
Dat voten is inderdaad goed bedoeld, maar heb het idee dat 90% van de gasten in zo'n server hun chat ooit eens een keer per ongeluk op hidden hebben gezet en niet weten dat het nog bestaat :P.

Helemaal irritant als ze inderdaad geen !yes typen als dat op de server moet, sommige servers pakt ie ze allebei. Ergste is nog wel als server ongeveer 20 van 64 nodig heeft om iemand eruit te kicken. Gecombineerd met scenario waar wij het over hebben kan je dus maar beter een server leaven zodra er een cheater tussen zit, want voten heeft weinig zin. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Xant0r op 27-12-2012 03:04 ]

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 22:49:
Er zijn op dit moment 3 (!) hackers tegelijk actief op de server van GoT.
Je ziet ze draaien als een malle en je vraagt je af of dat wel menselijk is....
nou deze screenshot zegt wel anders.

[afbeelding]
Ik zat ff te kloten met de foto posten, rechtermuisknop en openen in een nieuw tabblad werkt blijkbaar.

http://www.freebits.nl/images/765Hackersss.jpg
Screenshot laat niet zien hoelang de server al draait, want de scores van die gasten zien er niet raar uit.
als het rustig is en je hebt wat skills, dan haal je die scores ook gewoon zonder cheats.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 10:37
Is er iemand die weet hoe ik kan voorkomen dat de configuratie instelligen niet naar de "ea-cloud" gaan ?
Ik speel bf vooral op mijn desktop, heel af en toe eens op de laptop, deze laatste is iets trager en hier staat de resolutie nogal terug geschroefd, als ook de muissnelheid gezien ik hier met zo een standaard muis speel.
Jammer genoeg moet ik op de desktop dan steeds weer mijn vorige instellingen selecteren.
Voor resolutie is dit niet zo erg, de muis snelheid is wat meer afstelwerk.

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 21:15
Is er een manier om je headshot afstanden te zien als niet recon mannetje ? Beetje zoals je framerate zien rechts boven ofzo ?

Had laatst een lucky headshot met een tank op zeker 6-700 meter maar leek me wel leuk als je dat kan zien ergens...

[ Voor 11% gewijzigd door douwe.nl op 27-12-2012 09:59 ]

evil kim schreef op donderdag 27 december 2012 @ 09:51:
Is er iemand die weet hoe ik kan voorkomen dat de configuratie instelligen niet naar de "ea-cloud" gaan ?
Ik speel bf vooral op mijn desktop, heel af en toe eens op de laptop, deze laatste is iets trager en hier staat de resolutie nogal terug geschroefd, als ook de muissnelheid gezien ik hier met zo een standaard muis speel.
Jammer genoeg moet ik op de desktop dan steeds weer mijn vorige instellingen selecteren.
Voor resolutie is dit niet zo erg, de muis snelheid is wat meer afstelwerk.
Instellingen in Origin zelf bekijken, daar kan je het uitzetten. google het even het is 1 vinkje uitzetten.
douwe.nl schreef op donderdag 27 december 2012 @ 09:59:
Is er een manier om je headshot afstanden te zien als niet recon mannetje ? Beetje zoals je framerate zien rechts boven ofzo ?

Had laatst een lucky headshot met een tank op zeker 6-700 meter maar leek me wel leuk als je dat kan zien ergens...
nee je krijgt alleen marksman zien als je sniper bent, maar dat zijn dan de extra punten die je krijgt als je een headshot maakt op lange afstand. ik had een keer op firestorm van E iemand een headshot gegeven op de weg tussen A en D. gewoon hoog gemikt met de HWG en boem headshot.

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 10:37
Ok thanks

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 21:15
En aan de einde vd ronde zie je het.

Maar leek me wel geinig om te zien hoe ver een HS is, zitten soms wel bizarre momenten bij namelijk :P
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 02:05:
[...]

toevallig gisteren nog op gespeeld. met mij erin (c4 pijlen...) is het echt wel explosies galore hoor :+
Ja, verpest het maar weer. ;)
NLsandman schreef op donderdag 27 december 2012 @ 02:58:

Zelfs votekicken schijnt voor velen moeilijk te zijn en dat je !yes moet zetten in de chat en niet yes.
Wat ik helemaal grappig vind is dat er ook nog reacties zijn van who is cheating,LOL
Sad but true. Ik zie mensen nogal eens falen als het om stemmen gaat voor mappen of een votekick. :P
Is wel handig als je bij een mapvote perse een specifieke map wil hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-12-2012 12:52 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:18
Mensen ik had op de Ps3 battlefield 3. Ik wil hem op mij laptop spelen maar ik kom er niet uit , moet ik Battlefield Premium edition nemen, of het spel apart en Battlefield premium er bij kopen?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 02:05:
[...]

toevallig gisteren nog op gespeeld. met mij erin (c4 pijlen...) is het echt wel explosies galore hoor :+
Ik heb behalve op twee meter afstand nog nooit een kill gemaakt met die explosieve pijlen. 't Zijn net van die knalerwten van de kermis, je tegenstanders rennen er lachend tussendoor...
sedad schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:43:
Mensen ik had op de Ps3 battlefield 3. Ik wil hem op mij laptop spelen maar ik kom er niet uit , moet ik Battlefield Premium edition nemen, of het spel apart en Battlefield premium er bij kopen?
AdmiralSnipe schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:32:
[...]

Bedoel je Battlefield los en dan premium erbij??
Ik lees dat hij/zij helemaal geen BF3 heeft.
Dan kun je nog het beste de Battlefield 3 Premium Edition halen, hierin zit BF3 + BF premium en die staat al voor 40 euro in de pricewatch.

pricewatch: Battlefield 3 Premium Edition, PC

[ Voor 49% gewijzigd door CodeCaster op 27-12-2012 13:45 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

NLsandman schreef op donderdag 27 december 2012 @ 02:58:
[...]

Zelfs votekicken schijnt voor velen moeilijk te zijn en dat je !yes moet zetten in de chat en niet yes.
Wat ik helemaal grappig vind is dat er ook nog reacties zijn van who is cheating,LOL
als je iemand domineerd, start diegene gelijk een votekick. Gelukkig weet niet iedereen hoe je moet stemmen en wordt je minder vaak gekicked.

Votekick vindt ik onnodig, want als er iemand aan het cheaten is zal de admin ingrijpen en anders ga je naar een andere server toe.

sowiso moet heel het votemenu anders en het zelfde als in Counter-strike, Team fortress.
Gewoon een menu tonen punt.

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:23

DvE

ORA-00000

Wat op dit moment het goedkoopst is lijkt me. Beide opties bieden hetzelfde.

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:37

beuker19

Killerbeuker is so OP

De premium edition ben je gelijk klaar ;)

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Op Epicenter zag ik zojuist snipers boven op een gebouw vlak bij de US base. Is die glitch al bekend?

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• MeagaShira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 15:06

MeagaShira

MeagaShira_NL

Dat is geen glitch. knal je beacon neer.Land op een gebouw, nieuwe beacon op het gebouw en zo ga je weer naar een hoger gebouw.

....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:38

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Asgaro schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 18:39:
[...]
Langs de andere kant ben ik dan weer tevreden dat BF3 het zo goed doet in vergelijking met MOH Warfighter: het toont dat online shooters met kleine maps niet automatisch méér verkopen dan online shooters met grote maps.
Want veel developers dachten dat dit wel zo was en daardoor zie je de laatste jaren ontzettend veel games die op de CoD-kar springen door te focussen op kleine maps. Crysis bv: in Crysis 1 had je nog grote maps, kon je vliegen met heli's en VTOLs, etc. Echt Battlefield-style! Maar bij Crysis 2 zijn ze - zoals alle andere shooter developers buiten DICE - overgeschakeld naar de zogezegde "winning COD combination":
- kleine maps
- perks
- alles draait om de ik-ik-ik mentaliteit en teamplay wordt niet aangemoedigd

Als developers nu eens allemaal naar de "Battlefield combination" zouden overschakelen, dan zou er is een frisse wind in het shooter genre zijn!
De "Battlefield combo" betekent in mijn ogen namelijk = grote maps + expliciet geen perks + geen focus op ik-ik-ik maar op teamplay door het hebben van squads en de specifieke rol van elke class.
Eén woord. Homefront.. :)

Homefront deed op MP gebied leuke nieuwe dingen. On the fly voertuigen, wapens of gear kopen. Dat systeem was erg goed geimplementeerd. Helaas was de SP niet zo best en werd de MP vergeleken met die van COD, terwijl het juist geen COD clone was... Dus het werd volledig afgezeken en verkocht weinig..

Heb deze maand eindelijk BF3 weer eens opgepakt (sinds april ofzo niet meer gespeeld vanwege wat andere games). Ik had het volledig gehad met Black Ops 2. Wat een draak van een MP. Maar snap niet waarom ik BF3 niet ben blijven spelen. Het is echt zo'n geweldig spel met zoveel epische momenten die je totaal niet verwacht.

Deze week diverse assignments en achievements voltooid. Zaten wel erg leuke assignments bij, zoals iemand killen met een EOD-bot en een repairtool. :) Verder heb ik vanmorgen eindelijk een kill met een jet, een tank en een assaultrifle in one life gehaald :P. Dat heeft me wel een aantal jets en tanks gekost... :) Verder met een aantal squadmates een tank opgeblazen met de crossbow explosives. Was ook grappig om te zien, die tank wist niet waar die moest zijn...

Maar los van deze momenten blijft BF3 op zijn best als je team in rush dreigt te verliezen, maar dan in een do or die actie in je eentje of met je squad achter vijandelijke linies terecht komt, de crate armt, even kan beschermen, en dan destroyen... en dat je daardoor de overwinning pakt :).

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:18
Bedankt voor jullie reacties, ik ga de premium edition halen.

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
MeagaShira schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:20:
Dat is geen glitch. knal je beacon neer.Land op een gebouw, nieuwe beacon op het gebouw en zo ga je weer naar een hoger gebouw.
Dat dacht ik ook, maar kan de "sweetspot" voor de beacon niet vinden, spawn steeds gewoon op de grond.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

uchiha tijntje schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:24:
[...]

Eén woord. Homefront.. :)

Homefront deed op MP gebied leuke nieuwe dingen. On the fly voertuigen, wapens of gear kopen. Dat systeem was erg goed geimplementeerd. Helaas was de SP niet zo best en werd de MP vergeleken met die van COD, terwijl het juist geen COD clone was... Dus het werd volledig afgezeken en verkocht weinig..
Homefront was gewoon een battlefield game en zo stond hij ook op de kaart.
Maar de singleplayer was zo kort en slecht dat mensen de game hebben afgekraakt.
Deze kritiek is ook naar de multiplayer gegaan (die welliswaar ook niet al te best was, maar wel wat goede dingen in zich had om tot een groot succes te worden)
Naast Brink was Homefront een echte flop.

@asgaro
Het gaat niet zo zeer om de kleine maps maar om de kleine potjes die de laatste tijd zo erg in zin.
zelf vind ik een potje van 10 minuten veelste kort en speel ik liever 20 a 30 minuten per potje. Alleen iedereen gaat CoD achterna. Korte potjes, kleine maps voor intense vuurgevechten, easy pickup game dus aantrekkelijk voor grote publiek, heel veel unlocks zodat de hardcore spelers de game langer blijven spelen dan een paar maandjes en hun dlc's blijven kopen.

We zien in Battlefield 3 ook dat grote maps niet een succes is. Armored kill wordt niet meer zo vaak gespeeld, vooral niet op de consoles. Aftermath daarin tegen wordt veel gespeeld naast de vanilla maps.
dit zijn grote en kleine maps, waarbij de kleine maps (de city maps) veel meer bezoekers hebben dan de grote maps.Dit komt voornamelijk door de jets die de grote maps verpesten.

Battlefield 3 doet 1 ding uitstekend en dat is het schieten zelf.
ieder wapen heeft zijn eigen manier van gamestijl en daardoor zie je ook mensen rond lopen met andere wapens en unlocks. in CoD gaat iedereen toch voor die ene super submachine gun, terwijl je bij BF3 dit minder hebt.
Je ziet regelmatig spelers met de M16A3 lopen (omdat het de beste wapen is), maar toch kiezen veel spelers ervoor om andere wapens te gebruiken die bij hun speelstijl passen.(of te gebruiken is bij hun class)
zo zie ik ook mensen non stop met de G3A3 spelen of AEK-971. iedere class heeft zo'n 3 a 5 wapens die je vaak ziet langs komen

Verwijderd

Pykow schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:02:
[...]

Maar de singleplayer was zo kort en slecht dat mensen de game hebben afgekraakt.
Deze kritiek is ook naar de multiplayer gegaan (die welliswaar ook niet al te best was, maar wel wat goede dingen in zich had om tot een groot succes te worden)

@asgaro
Het gaat niet zo zeer om de kleine maps maar om de kleine potjes die de laatste tijd zo erg in zin.
zelf vind ik een potje van 10 minuten veelste kort en speel ik liever 20 a 30 minuten per potje. Alleen iedereen gaat CoD achterna. Korte potjes, kleine maps voor intense vuurgevechten, easy pickup game dus aantrekkelijk voor grote publiek, heel veel unlocks zodat de hardcore spelers de game langer blijven spelen dan een paar maandjes en hun dlc's blijven kopen.

We zien in Battlefield 3 ook dat grote maps niet een succes is. Armored kill wordt niet meer zo vaak gespeeld, vooral niet op de consoles. Aftermath daarin tegen wordt veel gespeeld naast de vanilla maps.
dit zijn grote en kleine maps, waarbij de kleine maps (de city maps) veel meer bezoekers hebben dan de grote maps.Dit komt voornamelijk door de jets die de grote maps verpesten.

ieder wapen heeft zijn eigen manier van gamestijl en daardoor zie je ook mensen rond lopen met andere wapens en unlocks. in CoD gaat iedereen toch voor die ene super submachine gun, terwijl je bij BF3 dit minder hebt.
Je ziet regelmatig spelers met de M16A3 lopen (omdat het de beste wapen is), maar toch kiezen veel spelers ervoor om andere wapens te gebruiken die bij hun speelstijl passen.(of te gebruiken is bij hun class)
zo zie ik ook mensen non stop met de G3A3 spelen of AEK-971. iedere class heeft zo'n 3 a 5 wapens die je vaak ziet langs komen
En toch heb je steeds weer die opmerkingen :"AEK of M16 noob". Wat ik zelf redelijk belachelijk vind.
Precies of je geen skill nodig hebt bij deze wapens. De AEK vind ik zelfs een moeilijk wapen om te beheersen!!

Wat die grote maps betreft, ik denk niet dat alleen de jets een probleem zijn. Het heet first person shooter, mensen willen niet eerst vijf minuten moeten rijden om dan pas te kunnen knallen. Ga je te voet word je negen kansen op tien gesniped. Als je dan een noob bent en je wordt regelmatig tegen de grond gejaagd, ben je het spel al snel beu.

De aftermath maps zijn stuk voor stuk heerlijke mappen (epicenter wat minder omwille van de vele vele snipers). Ik weet dat snipers altijd een onderdeel van het spel zullen zijn maar toch betreur ik het ergens.
Veel snipers in je team wil al bijna automatisch zeggen dat je de ronde verliest want zij blijven ver achter, cappen geen flags of blazen gaan kratjes op in rush. Om nog maar te zwijgen van de spawn ellende als ze in je squad zitten.

Dat je sniped in TDM mij goed, zij hebben je één keer, jij hen tien keer, maar in andere spelmodi zou het aantal snipers gelimiteerd moeten zijn. Of zou er een andere manier moeten gevonden worden om het grote aantal wat te reduceren. Maar goed, zoals ik al zei, een utopie :).

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:41
Pykow schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:02:
[...]

@asgaro

Wat een onzin. En de gehele BF community is naar de knoppen sinds Bad Company.

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Dat grote maps niet populair zijn is onzin ook al wordt dat door sommige 'die hards' hier continue herhaald. Ik vermaak me nog steeds met Armored Kill maar Aftermath vind ik net zo vet. Dat Aftermath nu veel gespeeld wordt is natuurlijk nogal logisch aangezien die net een paar weken uit is. Ik speel tegenwoordig regelmatig clan games (zij het met een minder competitieve insteek en meer de nadruk op eerlijke regels zoals geen baseraping/vehicle stealing/glitching etc. en balanced gameplay) met 64 man op de grote airmaps en die potjes zijn over het algemeen een verademing tov pubs. Ja ook hier komt het wel is voor dat het ene team uiteindelijk alle vlaggen in handen heeft maar dat is nu juist de bedoeling van het spel (gelijke teams bestaan nu eenmaal niet en eeuwige epische gevechten rond C-D is een utopie). Jets OP ? no way, waarom ? omdat samenwerkende goede spelers begrijpen dat zonder AA en af en toe een opoffering je gegarandeerd gaat verliezen als het vijandelijke team air support heeft en jij niet. Jets met 80-3 zul je daar dan ook niet aantreffen. Ook op pubs kan je met 2-3 man kan je de jets al behoorlijk het leven zuur maken als je dat zou willen (laat dat nou net meestal het probleem zijn op pubs met lonewolfs die zich puur bezig houden met hun W/L K/D cijfertjes.) Toegegeven, grote maps als lonewolf met clan/lvl 100 stackers zijn niet leuk maar dat geld voor elke map en elke mode al is het op kleinere maps natuurlijk iets makkelijker om in je eentje mogelijkheden te forceren.

De meeste pipo's die zeiken op jets en grote mappen zijn meestal veredelde COD spelers die net aan 2 minuten speeltijd in een MAA/SAA hebben, enkel de RPG gebruiken (als ze al engineer spelen) en gegarandeerd totaal niet kunnen vliegen/chopperen (maar meestal wel een l33t aantal kills in tanks hebben). Ja ik chargeer een beetje en er is niks mis met het niet leuk vinden van grote maps en de voorkeur hebben voor kleine infantry heavy maps maar verwar dat niet met OP/slecht design/unbalanced en weet ik wat voor termen ze er wel allemaal niet voor uit de kast trekken.

[ Voor 15% gewijzigd door Jay-P op 27-12-2012 15:45 ]

Zonder concrete cijfers is populariteitsdiscussie van mappen natuurlijk zinloos. Ergens in maart was Operation Metro het populairst met daarna Caspian, Firestorm en Kharg Island. Wat nu het populairst is zou ik niet weten, iemand die hier een mooie bron van heeft? Lijkt me dat stat sites dit bij kunnen houden maar kan het niet zo snel vinden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:47:
Zonder concrete cijfers is populariteitsdiscussie van mappen natuurlijk zinloos. Ergens in maart was Operation Metro het populairst met daarna Caspian, Firestorm en Kharg Island. Wat nu het populairst is zou ik niet weten, iemand die hier een mooie bron van heeft? Lijkt me dat stat sites dit bij kunnen houden maar kan het niet zo snel vinden.
firestorm serieus? Had ik nou niet verwacht !
Tsurany schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:47:
Dit zou ik ook graag willen weten, welke maps zijn op dit moment populair of worden het meest gespeeld.
Jay-P schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:39:
Dat grote maps niet populair zijn is onzin ook al wordt dat door sommige 'die hards' hier continue herhaald. Ik vermaak me nog steeds met Armored Kill maar Aftermath vind ik net zo vet. Dat Aftermath nu veel gespeeld wordt is natuurlijk nogal logisch aangezien die net een paar weken uit is. Ik speel tegenwoordig regelmatig clan games (zij het met een minder competitieve insteek en meer de nadruk op eerlijke regels zoals geen baseraping/vehicle stealing/glitching etc. en balanced gameplay) met 64 man op de grote airmaps en die potjes zijn over het algemeen een verademing tov pubs. Ja ook hier komt het wel is voor dat het ene team uiteindelijk alle vlaggen in handen heeft maar dat is nu juist de bedoeling van het spel (gelijke teams bestaan nu eenmaal niet en eeuwige epische gevechten rond C-D is een utopie). Jets OP ? no way, waarom ? omdat samenwerkende goede spelers begrijpen dat zonder AA en af en toe een opoffering je gegarandeerd gaat verliezen als het vijandelijke team air support heeft en jij niet. Jets met 80-3 zul je daar dan ook niet aantreffen. Ook op pubs kan je met 2-3 man kan je de jets al behoorlijk het leven zuur maken als je dat zou willen (laat dat nou net meestal het probleem zijn op pubs met lonewolfs die zich puur bezig houden met hun W/L K/D cijfertjes.) Toegegeven, grote maps als lonewolf met clan/lvl 100 stackers zijn niet leuk maar dat geld voor elke map en elke mode al is het op kleinere maps natuurlijk iets makkelijker om in je eentje mogelijkheden te forceren.

De meeste pipo's die zeiken op jets en grote mappen zijn meestal veredelde COD spelers die net aan 2 minuten speeltijd in een MAA/SAA hebben, enkel de RPG gebruiken (als ze al engineer spelen) en gegarandeerd totaal niet kunnen vliegen/chopperen (maar meestal wel een l33t aantal kills in tanks hebben). Ja ik chargeer een beetje en er is niks mis met het niet leuk vinden van grote maps en de voorkeur hebben voor kleine infantry heavy maps maar verwar dat niet met OP/slecht design/unbalanced en weet ik wat voor termen ze er wel allemaal niet voor uit de kast trekken.
op de console worden de Armored kill maps bijna niet meer gespeeld omdat ze te groot zijn en op de PC hoor je altijd het zelfde verhaal, dat goede jet piloten het nog al makkelijk hebben op deze grote maps omdat de MAA niet goed kan schuilen en dat de jets meer ruimte hebben om te vluchten en om hun plan te maken dan in de wat kleinere vliegmaps als firestorm en caspian border, waar ze ook een pain in the ass kunnen zijn. Ik beweer niet dat de grote maps slecht zijn, maar dat ze minder populair zijn dan de city maps bij het grote publiek en als ik de forums moet geloven, gaat het hier meestal om de jets die het verpesten.

iedere dag lees ik in de chat wel berichten dat ze blij zijn met aftermath omdat ze eindelijk geen last hebben van de jet whores. daaruit concludeer ik dat de kleinere city maps sterk aan het groeien zijn.

OP/Slechte design en unbalanced maps kom je zowel tegen op de grote als op de kleine maps.
markaz monolith is een schoon voorbeeld van slechte map design en unbalancing.
er is een bekende hoge flat aan de kant van vlag D waar je het andere team mee kunt domineren en je kan vrijwel op alle vlaggen komen, waardoor je overal last hebt van snipers op de daken.
en voor de grote maps heb je dan wake island die slecht gemaakt is, omdat snipers ook overal makkelijk kunnen liggen en dat er weinig flank mogelijkheden zijn en te veel air rape door de attack heli, daarnaast zijn deze voertuigen ook makkelijk te jatten.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Jets zijn behoorlijk sterk ja in BF3. Als je in je eentje in Pubs speelt is het lastig je er tegen te wapenen. Speel je echter in een squad kun je afspreken om 5 minuten met z'n vieren te "stingeren" en hoppa; De Jet pilots gaan iets anders doen of naar een andere server. Da's het mooie van BF3, tegen bijna alles kun je je wel wapenen, zij het mits je in teamverband speelt. Vind persoonlijk Armored Kill super, omdat deze maps juist zo typisch BF3 zijn; grote maps, veel voertuigen. Aftermath ook top hoor maar speelt toch ook wel heel anders. Daar komt het meer aan op infantry skills en wat minder op voertuigen.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:52:
[...]

firestorm serieus? Had ik nou niet verwacht !
De snipers liggen elkaar vanuit de bergen te bestoken, de jets en heli's durven niet bij A, B en C te komen waardoor de infanterie daar losgaat en tussen D en E zijn tanks continu shells aan het uitwisselen. Het enige dat die map mist zijn boten! :P

• HKnoodle
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-09 12:37
Zou inderdaad wel vet zijn als je op sommige mappen boten had, soort AC-130 maar dan op het water langs de kustlijn.. :D

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-09 08:05
Het mooiste wat ik vind zijn de maps waarbij je 1 of 2 tanks/voertuigen hebt aan beide zijdes en verder geen air.
Vind de air toch te dominant aanwezig en zijn erg lastig te killen.
Wat ik nog wel mooi zou vinden is als ze bijvoorbeeld 1 of 2 stationairy AA's neerzetten die desnoods kapot kunnen en respawnen na 2-5 minuten zodat je EN wat makkelijker jets kan killen EN 1 of 2 extra punten hebt waarom gevochten wordt met een duidelijk doel i.p.v. het zoveelste punt innemen (wat uiteraard noodzakelijk is, alleen niet om dat punt constant te bezetten)

bij AK heb je door de gunship punten nog dat daar extra om gevochten wordt. En juist dat geeft, mijns inziens, een extra dimensie.

De mooiste momenten in BF3 heb ik als ik een vijandelijke tank hoor aanrollen e n achter een muur duik en bid dat hij me niet heeft gezien. Zelfs zo erg dat ik zelfs achter mn pc mn schouders nog intrek hahahaha. Als ik eraan denk moet ik alweer grinniken.

Het mooie van bf vind ik de tactische mogelijkheden. lopend, rijdend of vliegend.

Wat ik heel knap vind van bf3 is dat het me nog steeds boeit. zelfs na een jaar spelen zie ik nog steeds mooie momenten etc voorbijkomen.

• HKnoodle
beebie121 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:46:
Het mooiste wat ik vind zijn de maps waarbij je 1 of 2 tanks/voertuigen hebt aan beide zijdes en verder geen air.
Wat ik nog wel mooi zou vinden is als ze bijvoorbeeld 1 of 2 stationairy AA's neerzetten die desnoods kapot kunnen en respawnen na 2-5 minuten zodat je EN wat makkelijker jets kan killen EN 1 of 2 extra punten hebt waarom gevochten wordt met een duidelijk doel i.p.v. het zoveelste punt innemen (wat uiteraard noodzakelijk is, alleen niet om dat punt constant te bezetten)
Bij één van de vorige delen waren er ook stationary AA's toch, of was dat weer een ander spel?

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:52
Altijd als ik dingen lees over jet rape etc kan ik maar 1 ding denken waar dat aan ligt --> 3d spotting.

Ik speel het meest op HC servers, en daar heb je gewoon bijna geen last van airrape. Tuurlijk vliegt daar ook wat voorbij, maar het is gewoon veel minder.
Ik merk het zelf ook. Op een normal server is het gewoon maar een beetje schieten op dat rode tekentje en dan komt het wel goed. Op een HC server moet je echt goed kijken of je iets ziet rijden.

Ik zeg nou niet van, ga allemaal op HC servers spelen (want er zijn wel meer andere dingen :P). Maar volgens mij zou een normale server zonder 3d spotten flink helpen tegen jets.
Ik kan er natuurlijk compleet naast zitten, maar zo zie ik het ;)

Verwijderd

De jets zijn op zich geen probleem. De onbeperkte ammo hiervoor wel. Had liever gezien dat de jets/heli's beperkte ammo kunnen meenemen en moeten terug vliegen naar de basis om te reloaden.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Zeara schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:53:
Altijd als ik dingen lees over jet rape etc kan ik maar 1 ding denken waar dat aan ligt --> 3d spotting.

Ik speel het meest op HC servers, en daar heb je gewoon bijna geen last van airrape. Tuurlijk vliegt daar ook wat voorbij, maar het is gewoon veel minder.
Ik merk het zelf ook. Op een normal server is het gewoon maar een beetje schieten op dat rode tekentje en dan komt het wel goed. Op een HC server moet je echt goed kijken of je iets ziet rijden.

Ik zeg nou niet van, ga allemaal op HC servers spelen (want er zijn wel meer andere dingen :P). Maar volgens mij zou een normale server zonder 3d spotten flink helpen tegen jets.
Ik kan er natuurlijk compleet naast zitten, maar zo zie ik het ;)
Ben ik het wel mee eens, 3d spotting is te makkelijk. Ik ram ook gewoon Q en zie wel wat er gespot wordt zonder dat ik ze zie

http://www.twitch.tv/jannustitannus

bij AK heb je door de gunship punten nog dat daar extra om gevochten wordt. En juist dat geeft, mijns inziens, een extra dimensie.

De mooiste momenten in BF3 heb ik als ik een vijandelijke tank hoor aanrollen e n achter een muur duik en bid dat hij me niet heeft gezien. Zelfs zo erg dat ik zelfs achter mn pc mn schouders nog intrek hahahaha. Als ik eraan denk moet ik alweer grinniken.

Het mooie van bf vind ik de tactische mogelijkheden. lopend, rijdend of vliegend.

Wat ik heel knap vind van bf3 is dat het me nog steeds boeit. zelfs na een jaar spelen zie ik nog steeds mooie momenten etc voorbijkomen.
hier ben ik het mee eens en het zou een stuk leuker worden als je 1 station AA op je basis hebt en 1 AA in het midden van de map, zoals de AC-130. Deze oplossing heb ik trouwens nog nooit langs zien komen, maar zeker een orgineel idee en past precies in Battlefield 3.

wat BF3 zo goed maakt zijn de gun gameplay. snelle wapens, langzame wapens een lekker groot arsanaal aan wapens en dan ook nog tanks die het goed doen.
met de little bird rond vliegen (hoewel die wel wat sneller omhoog mag gaan)
ik blijf deze game spelen omdat ik altijd een fan ben geweest van punten veroveren en punten verdedigen.
ik heb 4 jaar team fortress 2 gespeeld en daarna overgestapt naar BF3 en beide games hebben me goed zoet gehouden door de teamplay en gameplay.
van mij mogen meer games uitkomen die deze gameplay hebben.

Het is nog steeds de beste game van de afgelopen jaren, hoewel dat ook niet zo moeilijk was, want dit jaar kwam er niet echt veel uit. Medal of honor was slecht en CoD is niets vernieuwend.

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-09 08:05
Je hebt idd wel stationairy AA's. alleen die zitten bij je startbasis :) heb je niet zoveel aan.

Klopt met de spot functie.. dat zal wel schelen inderdaad

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

HKnoodle schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:42:
Zou inderdaad wel vet zijn als je op sommige mappen boten had, soort AC-130 maar dan op het water langs de kustlijn.. :D
Zoals de, eh, Fletcher? :+
HKnoodle schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:51:
Bij één van de vorige delen waren er ook stationary AA's toch, of was dat weer een ander spel?
Dat zit er inderdaad ook al in sinds 1942 (FLAK >:)), en ook gewoon in BF3 (o.a. Kharg, Firestorm, Oman).
Pykow schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:00:
het zou een stuk leuker worden als je 1 station AA op je basis hebt en 1 AA in het midden van de map, zoals de AC-130.
Ik vind het knap dat je nog steeds probeert in iedere post je haat jegens alles wat vliegt te uiten (ik vind je verder wel lief hoor :* ), maar ik zal toch nog even happen: ga je met een AA midden op de map geen Metro 2.0 creëren? Iedereen rent na de start van de ronde als een malle naar het midden en gaat daar zitten campen.

[ Voor 28% gewijzigd door CodeCaster op 27-12-2012 17:07 ]

• DirtySanchez
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11-2024

DirtySanchez

WoT: ReAlex69

... heel verhaal....

_/-\o_

Heb exact hetzelfde gevoel.

Je mag best af en toe een beetje zeuren,.. of het nou over OP wapens is, vieze kleurtjes, gemene spelers, slecht teamplay, jet of tank whores, map ontwerp etc. Maar sommige kunnen overdrijven. Klein referentiekader of beperkt relativeringsvermogen denk ik dan. Misschien ook hoe je in het leven staat. Het is maar een (online) spelletje!!!!!... (Freek de Jonge iemand....???, generatiekloof aan't werk denk ik.)

Heb een paar mooie oneliners voor diegene die zich van hun plezier beroofd voelen bij het spelen van BF3!

1. For every Battlefield 3 problem, there is a Battlefield 3 solution!

Of het nou Jets, Recons op een berg, een OP LAV of Choppers zijn,.. ga in een squad counteren en je komt een heel eind... er is meer dan K/D ratio of SPM...

2. If you can't stand the heat,.... get out of the kitchen!

Er zijn wat, 25 maps, 13 gamemodes, 4 classes, 3 presets (hardcore etc.), 5 gamesizes,... ofwel, voor de snelle rekenaars onder ons: 19.500 verschillende manieren om BF3 te spelen... dan heb ik het nog niet eens over solo of squad play, infantry only etc. ,... daar zit toch wel een manier tussen waarin jij je kunt vinden?

Mijn 2 cents,... en nu op weg naar de volgende 'reep' :9~

Bij de weg... die AEK is moeilijk te masteren, maar met een beetje oefening, een foregrip en HB kom je een heel eind. Nu effe mijn favo assault proppenschieter!

YouTube: GoT BF3 The Movie

AEK is toch niet zo lastig? Long range wat minder betrouwbaar maar opzich niet zo heel lastig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DirtySanchez

DirtySanchez

Tsurany schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:20:
AEK is toch niet zo lastig? Long range wat minder betrouwbaar maar opzich niet zo heel lastig.
Laat ik het anders formuleren,...lastiger dan de M416, M16A3, AS-VAL en G53.... mijn andere favo wapens. Inderdaad... nu je het zegt... op afstand gaat het een stuk moeilijker... gelijk die muis zwaar omlaag trekken anders komt het er niet van... accuracy is nu nog beneden elk respectabel niveau, maar stijgende!!!

Ja idd, lastiger dan die zeker. De M416 is nog steeds gewoon easy mode. Maar wapens zoals de Scar-L vind ik lastiger dan de AEK doordat hij zo traag is. AEK is zeker wel nice ding.

• DirtySanchez

DirtySanchez

Tsurany schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:28:
Ja idd, lastiger dan die zeker. De M416 is nog steeds gewoon easy mode. Maar wapens zoals de Scar-L vind ik lastiger dan de AEK doordat hij zo traag is. AEK is zeker wel nice ding.
SCAR-L ook een tijdje geprobeerd nadat die door RivaLx werg geplugged. Best een leuk ding inderdaad. Super accuraat, nauwelijks recoil, maar oh zo sloom.... time to kill van een aardappel... dus niet zo TDM waardig, hoewel je wel meekomt. Beter geschikt voor wat sneaky kills van mensen die jou niet gezien hebben. 1 vs. 1 verlies je het (tegen een skilled player etc.) vaker dan gemiddeld omdat je te weinig bullets kunt afleveren. Ben niet zo'n scherpschutter, maar heb wel ruim 19% accuracy met de SCAR-L, dat helpt dan wel weer...

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:14
Battlefield 3 Premium edition (dus BF3 + BF Premium) is op dit moment 40 euro op Origin zelf.
Dit is wel een download only versie maar je bent wel ietsje goedkoper uit dan de goedkoopste in de pricewatch.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• MurBur38
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-12-2016
Hallo,
Welke loadout raden jullie aan voor de MTAR-21 ?
Foregrip + Heavy Barrel of de Suppressor + foregrip?
Zover ik weet zorgt heavy barrel voor minder recoil en meer accuracy .
Graag jullie adviezen wat het verschillen zijn.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:17

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 22:49:
Er zijn op dit moment 3 (!) hackers tegelijk actief op de server van GoT.
Je ziet ze draaien als een malle en je vraagt je af of dat wel menselijk is....
nou deze screenshot zegt wel anders.
Je gaat de heren op de GoTBF3 servers niet meer tegenkomen... Je kunt overigens ook gewoon een /report doen, dan kijken we het na zonder dat je mogelijker wijs hier onterecht cheaters benoemd ;)

Specs

• HKnoodle
MurBur38 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:03:
Hallo,
Misschien heb je hier wat aan http://blogs.battlefield....nside-dice-perfect-setup/
Ben ook een beetje aan het experimenteren maar zie weinig verschil.. Het gaat volgens mij echt om kleine percentages verschil?

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
HKnoodle schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:51:
[...]
BF2 had je naast de Mobile AA, ook nog Stationary AA met raketten (Surface to Air Missilses) en leken veel op dit systeem: portable air defense missile system

Nadeel was dat in BF2 deze SAA's vaak de number one targets waren van de pilots, daar de pilots precies de locaties van deze SAA's wisten.

In BF3 is dit beter vele malen beter geregeld d.m.v. stnger/Igla in de engi-klasse.
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:20:
[...]
Dat je sniped in TDM mij goed, zij hebben je één keer, jij hen tien keer, maar in andere spelmodi zou het aantal snipers gelimiteerd moeten zijn. Of zou er een andere manier moeten gevonden worden om het grote aantal wat te reduceren. Maar goed, zoals ik al zei, een utopie :).
Is geen utopie.

In een aantal HC CQ 64-player servers wordt het aantal snipers gelimiteerd tot 2/3 snipers per team.
De 3e/4e sniper wordt automatisch gekilled/gekicked. Mooi toch! ;)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Je wordt gekilled of gekickt nadat je je eerste kill maakt, dus dat systeem zuigt. Je weet niet hoeveel snipers er zijn en hoeveelste jij bent. Doe je veel moeite voor een mooi plekje en bam, uit het niets een kill of kick.

• QPeter
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-06 19:43
MurBur38 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:03:
Hallo,
Kobra + Foregrip + Heavy Barrel
MTAR-21 is 1 van mijn meest gebruikte engineer wapens sinds AK, met de setup bovenstaande haal ik het beste resultaat vooral op de nieuwe aftermath maps speelt het heerlijk weg met 900RPM. _/-\o_

• MurBur38
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-12-2016
Okey nog bedankt voor de info ;)
QPeter schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:50:
[...]

Kobra + Foregrip + Heavy Barrel
MTAR-21 is 1 van mijn meest gebruikte engineer wapens sinds AK, met de setup bovenstaande haal ik het beste resultaat vooral op de nieuwe aftermath maps speelt het heerlijk weg met 900RPM. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 21:13
Tsurany schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:11:
Je wordt gekilled of gekickt nadat je je eerste kill maakt, dus dat systeem zuigt. Je weet niet hoeveel snipers er zijn en hoeveelste jij bent. Doe je veel moeite voor een mooi plekje en bam, uit het niets een kill of kick.
Heb je die match op Azadi nog kunnen winnen? Ik was Hypnotr0n en je joinde een ander squad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Match hadden we flink verloren. Die twee daarna volgens mij ook helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Laatst online: 21-09 22:36
Jovas schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:09:
[...]
Heb je die match op Azadi nog kunnen winnen? Ik was Hypnotr0n en je joinde een ander squad..
Jouw naam ken ik ergens van, hebben we niet ten tijde van bc2 af en toe samen gespeeld en was je ook actief op EA UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoothz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08-2022
Ik krijg echt de schijt van die loadout elke keer als ik hem instel en ik join game staat die op default, ik word hier gek van.

[ Voor 21% gewijzigd door smoothz op 28-12-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-09 23:06

d_star

Maharadja of the Year :-/

offtopic:
Is dat nou echt nodig op die manier smoothz? Zelfs als je het zelf hebt?

Het is maar waar je je aan ergert hoor.. Persoonlijk vind ik het niet zo boeiend dat mn loadout niet goed wordt overgenomen/bewaard, dan stel ik het ff in anderhalve seconde opnieuw in. Ik zie het ook als een kans om eens andere wapens te gebruiken.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 22:28
smoothz schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 04:30:
Ik krijg echt de schijt van die loadout elke keer als ik hem instel en ik join game staat die op default, ik word hier gek van.
Inderdaad. Stap je eens in een exotisch voertuig, heb je opeens helemaal niets meer! Zwaar irritant. Het heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik in Battlelog niets meer aanpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Jay-P schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:39:

Eindelijk eens een post die goed beargumenteerd is en die de feiten goed weergeeft. Je was me net voor Jay-P want ik zie de laatste tijd weer erg veel rage / afzeik posts over de jets voorbij komen. Dat zijn dan wel vaak dezelfde personen die ook veel battlelogs posten over hoe goed alles wel niet ging, geweldige K/D's etc. En ook hun meningen over de nieuwe mappen, die ik absoluut respecteer hoor maar vooral hoe slecht de grote / AK mappen toch zijn want de jet rape is o zo afschuwelijk... En dat hier TOTAAL niks tegen te doen is want de jets zijn toch zo OP dat ze alles verpesten...

Dan kan ik maar een conclusie trekken en dat is dat diegene die hier zo goed zijn (volgens hun battle logs) in infantry warfare, echt werkelijk voor geen ene RUK in een vehicle, en dan met name een MAA, kunnen spelen. Jay-P heeft het nog over een paar samenwerkende spelers. Een (1) goede MAA speler en als jet pilot wordt je het leven al heel zuur gemaakt. Als er dan ook nog een goede Stationary AA speler is en een paar Soflam/Javelin spelers, kun je maar beter een andere server zoeken want 3/4 van de map is dodelijk. Niet dat ik dat doe overigens (want ik vind het een uitdaging om tegen die goede MAA spelers te spelen :) ) maar een positieve K/D ratio halen is dan een hele kunst, geloof me!

Bij mij staan de standaard jet maps aan: Caspian, Kharg, Firestorm, Oman, Wake Island en alle AK mappen. Die onzin dat de city maps de boventoon voeren? Ik weet niet waar het vandaan gehaald wordt maar ik zie tientallen (!) servers met air maps die vol zitten. Dat zijn dus servers met spelers die niet zeuren over jet rape. Ik zie het namelijk zelden voorbij komen in de console. Nee, dat zijn spelers die donders goed weten hoe je jets moet bestrijden. Zo zit ik bijvoorbeeld vaak op de iOS Procon server, Caspian only. Als ik inlog en de namen TomHunter1 en max_frei_VRN zie, begin ik al te zuchten omdat ik weet: "dat gaat lastig worden..." Een ander voorbeeld is Wineasy-BF3. Die jongens weten waar ze zich moeten positioneren, verplaatsen zich iedere keer, maken optimaal gebruik van thermal camo en zoom optics en met de enorme range van die MAA's bestrijken ze inmiddels meer dan de halve map. Dan blijft er nog maar 1/3 van de map over voor dogfights. Kom ik te dichtbij, dan ga ik geheid neer. Wineasy-BF3 stond aan het eind van de ronde met 30-3 ver bovenaan in het andere team en ik heb hem maar twee keer kunnen killen. Zeur ik daarover? Nee. Irriteert het mij? Ja, in positieve zin :) Zo erg dat ik een opmerking in de console niet kon laten: "Wineasy, you're a pain in the ass for me, but you're a very good MAA player". Blijkbaar is er wel degelijk skill voor nodig in de MAA's. Het enige dat echt werkt tegen die lui is een goede chopper gunner met een TVM. Als een Stationary AA gunner reeds de halve map bestrijkt en de MAA opschuift naar A in bv. Operation Firestorm, heb je daar al last van tot C, dus 3/4 van de map is een gevarenzone voor een jet pilot. En dan heb ik het nog niet eens over andere jet pilots (hoe slecht ze ook zijn want je moet wel je aandacht gaan verdelen), choppers en Soflams/Javelins, Stingers, IGLA's, 2nd (painter)gunners in tanks etc.

Nieuwe spelers krijgen hier altijd te lezen dat ze al die air maps maar moeten vermijden. Complete onzin. Leren hoe je moet spelen in vehicles en vooral tegen vehicles is het devies. Dat doen er echt genoeg, getuige het grote aantal air maps dat gewoon iedere dag vol zit. En daarnaast heeft Dirty Sanchez groot gelijk: er zijn met dit spel oneindig veel mogelijkheden als iets je niet bevalt. Maak er gewoon gebruik van en counter die zogenaamde OP-jets gewoon goed. Er gaat een wereld voor je open :)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l0n3w012ph schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:17:
En dat hier TOTAAL niks tegen te doen is want de jets zijn toch zo OP dat ze alles verpesten...
Er is in je eentje niks tegen te doen, dat is het grote probleem. Zolang er geen goede teamwork is op een server kan een jet domineren.
Dan kan ik maar een conclusie trekken en dat is dat diegene die hier zo goed zijn (volgens hun battle logs) in infantry warfare, echt werkelijk voor geen ene RUK in een vehicle, en dan met name een MAA, kunnen spelen. Jay-P heeft het nog over een paar samenwerkende spelers. Een (1) goede MAA speler en als jet pilot wordt je het leven al heel zuur gemaakt.
Moet je wel net het geluk hebben dat er ook een goede speler in de MAA zit. Als die speler niet goed is dan valt het al direct weg als goede optie. En daarnaast is op de grote maps (dus niet Caspian) de jet te snel om de MAA constant in te zetten aangezien je dan overal tegen tanks aan loopt.
Als er dan ook nog een goede Stationary AA speler is en een paar Soflam/Javelin spelers, kun je maar beter een andere server zoeken want 3/4 van de map is dodelijk.
Precies, je moet dus een goede combinatie van tegenstanders hebben om als jet speler neer te gaan. Een enkele SAA speler gaat het niet redden, dat bereik is te kort. Je moet dus een SAA, MAA en soflam/javalin team hebben tegen een enkele jet speler. Is er geen teamwork op de server dan domineren jets wel degelijk. En dat is het grote probleem, de jets zijn enkel te counteren met teamwork terwijl je geen teamwork nodig hebt om er mee te domineren.
Dat geld voor geen enkel voertuig in het spel behalve de jets.
Nieuwe spelers krijgen hier altijd te lezen dat ze al die air maps maar moeten vermijden. Complete onzin. Leren hoe je moet spelen in vehicles en vooral tegen vehicles is het devies. Dat doen er echt genoeg, getuige het grote aantal air maps dat gewoon iedere dag vol zit. En daarnaast heeft Dirty Sanchez groot gelijk: er zijn met dit spel oneindig veel mogelijkheden als iets je niet bevalt. Maak er gewoon gebruik van en counter die zogenaamde OP-jets gewoon goed. Er gaat een wereld voor je open :)
Nee, je moet niet leren spelen, je moet teamwork zien te vinden. En daar heb je gewoon een team voor nodig of een server waar het toevallig goed samenvalt.
Valt het je nooit op dat niemand klaagt over tanks, APC's, heli's of andere voertuigen en dat enkel de jets als rape voertuigen genoemd worden? Zal er dan niet gewoon een kern van waarheid in zitten als zo veel mensen er over klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 14:24

Rub3s

+3 , omdat het kan

Tsurany schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:34:
Valt het je nooit op dat niemand klaagt over tanks, APC's, heli's of andere voertuigen en dat enkel de jets als rape voertuigen genoemd worden? Zal er dan niet gewoon een kern van waarheid in zitten als zo veel mensen er over klagen?
Misschien omdat jets in het echt niet (meer) gebruikt worden als duikbommenwerper, en in dit spel wel. Een jet bestrijd andere vliegtuigen/helicopters of gooit bommen, maar gaat niet als een achterlijke op mannetjes jagen zoals dat nu gebeurd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
1 goede slimme MAA speler, een goed chopper team, een andere jet pilot kan allemaal het leven zuur maken van een jet pilot. Iedereen die whined, hebben jullie overige BF games wel eens gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 15:51

Phntm

Tlingelingeling

Rub3s schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:37:
[...]

Misschien omdat jets in het echt niet (meer) gebruikt worden als duikbommenwerper, en in dit spel wel. Een jet bestrijd andere vliegtuigen/helicopters of gooit bommen, maar gaat niet als een achterlijke op mannetjes jagen zoals dat nu gebeurd....
Battlefield, waarom ook niet he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Kepro schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:02:
1 goede slimme MAA speler, een goed chopper team, een andere jet pilot kan allemaal het leven zuur maken van een jet pilot. Iedereen die whined, hebben jullie overige BF games wel eens gespeeld?
Chopper die samen werkt met de MAA werkt verdomt goed. De MAA vereist eigenlijk een zeer tactische aanpak, veel meer nog dan bij tanks. Ik rij erin met bv zoom ipv smoke en dan moet je zorgen dat je gewoon niet gelocked wordt door laser locks.

Iedereen denkt altijd, ik pak de MAA en ga ff hun air slachten. Zo werkt dat ding gewoon niet, je denied een air space en als je goed schiet gecombineerd met wat luck ga je echt goede jet pilots disablen. Als jij je zo postioneerd dat als een jet overvliegt je hem verrast dan pak je hem.

Het gelul over de super range van de MAA is onzin, dat ding slaat nog geen deuk in een pakje boter van ver af en zal op afstand het kwa dps ook gewoon afleggen tegen een chopper pilot zonder gunner. Helaas begrijpt gewoon vrijwel niemand hoe je dat ding moet spelen en is het in trend met de bf community dat er dan maar gewhined wordt en jets als OP worden bestempeld.

Had gisteren nog een potje in de chopper tegen een goede jet pilot, die pakt je gewoon als je hem niet ziet aankomen en zie je hem kun je hooguit tijd rekken tenzij je ergens uber dekking vind. Ik whine er nooit over en probeer en juist van te leren hoe ik hem de volgende keer kan ontwijken.

De run n gun scene wilt gewoon knallen zonder na te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Kepro schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:02:
Ja en jets waren ook niet prettig in bf2, je moest met 2 man ieders een anti air racket bemannen en samen proberen de jet te pakken, 1 misser en je moest maken dat je weg kwam omdat je meteen een portie bommen op je kreeg.
Ook was de MAA veel zwakker in bf2.
Wat ik wel een voordeel vond was dat jets en choppers moesten reloaden bij hun basis, dan had je lucht om weg te komen of een vlag te pakken.

Ik heb helemaal geen moeite met choppers en tanks in bf3 maar heb wel moeite met jets, steeds die aanvallen op infantry, als het nu A-10 of frogfoots waren dan kon ik mij daar een voorstelling bij maken, die zijn gebouwd om close air support te geven, maar F18 en mig 35.

Tijdens release was het perfect, jets vielen alleen tanks, choppers en andere jets aan maar door gezeur heeft dice de splash damage op de gun verhoogd, sinds dien vallen ze infantry aan.

[ Voor 8% gewijzigd door NLsandman op 28-12-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is wat Tsurany zegt. je hebt teamwork nodig om een jet neer te halen 4 man of meer voor 1 jet en dan kom je soms nog eens op server waarbij TWEE goede piloten samenspelen teamwork jets en dan heb je eigenlijk 10 man nodig tegen over 2 jets en dat maakt het echt zo unbalanced.

ik ben geen goede jet piloot, ben beter in een tank of attack heli (zelfs met de MAA kan ik domineren)
maar in een jet haal ik hoge kd's en sta ik in de top 5 zonder veel moeite te doen of dat ik me kapot zit te werken. je kan echt zolang in leven blijven voordat je neer gaat (zelfs dan nog kan je eruit springen en kills maken) en dat maakt het zo easy. als je een lock hoort vlieg je weg en probeer je te achter halen waar die rocket vandaan komt en je hebt op zo grote hoogte echt alle vrijheid om iedereen te spotten en rustig een dive te maken en weer wat infantry te killen. je hebt het echt zo rustig en makkelijk in de lucht dat alleen een goede jet piloot je neer kan halen en verder niets.

andere voertuigen zoals de tank hebben last van C4, mortar, RPG, Xbow explosives,mijnen,jevalins, tanks, MAA (je kan een tank goed beschadigen of irriteren met de MAA), jets, heli's. 10 counter mogelijkheden en het is nooit 1 speler die een counter heeft, maar meestal een stuk of 5 tegelijk die je van alle hoeken kunnen raken en dan heb je het heel erg zwaar in een tank.

als je dat vergelijk met een jet.
jets, heli,MAA,en igla's en SAA als je stom vliegt en in mindere mate nog de jevalin, dat zijn 6 counters.
maar als je in de lucht zit heb je alleen last van de jets en vlieg je laag dan kom je misschien 2 mensen tegelijk tegen en met je snelheid ben je zo weer weg met de jet, dus je hebt er veeeeel minder last van.

Maar goed deze discussie is er al maanden en dice doet er maat niets aan. heel de BF community heeft dezelfde mening over de jets. alleen de spelers die zelf altijd in een jet spelen hebben geen commentaar.
ze nerfen wel de M320 omdat iedereen er over klaagt, maar de jet piloten worden als goden behandeld want ze doen niks aan de jets.

Battlefield 2 had dit probleem ook met de jets, maar daar zag je ook dat de kleinere city maps heel erg populair waren en dat de grote maps minder bevolkt waren. dus het is niet iets nieuws, maar het is wel vaag dat ze na al die tijd nog steeds niets hieraan veranderen en er komen steeds meer spelers die zich hier aan beginnen te ergeren. Alle voertuigen zijn goed neer te halen, maar kunnen ook een pain in the ass zijn als er een goede bestuurder in zit. maar een jet is zelfs al een krachtige voertuig als een noob piloot als ik erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Zijn een paar personen hier die echt heel graag met een m16a3 ook die jets zouden willen neerschieten. Als jij de jet run overleefd heb je de jet al zo goed als gecounterd, k die jets draaien erg snel maar je hebt vrijwel altijd tijd genoeg dekking te bereiken, als die dan weg vliegt zonder kill heb je feitelijk al gewonnen want ze run heeft gefaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rub3s schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:37:
[...]

De A10 en de SU-25 zijn wel degelijk aanvalsvliegtuigen die de rol van de duikbommenwerper hebben overgenomen. De duikbommenwerper was trouwens in WW2 al licht achterhaald in vergelijking met vliegtuigen zoals de P47 en de Hawker Typhoon die al anti tank raketten hadden die gehakt maakten van tanks.

Het punt is alleen dat vliegtuigen zoals een F18 of een SU 25 echt geen rocket pods meer gebruiken. Die gebruiken alleen maar geleide bommen en geleide raketten. Die zijn waardeloos door IR smoke van tanks dus gebruikt iedereen rocket pods die geen drop hebben waardoor je met gemak op range een MAA kan killen. Dat is het hele probleem met jets. Zelfs als je weet hoe je een MAA moet gebruiken is dat nog geen garantie. Als een jet op afstand het vuur op de opent dan ben je zo goed als dood.

DICE heeft onderhand wel genoeg geprobeerd met de stinger/IGLA en de MAA. Heli's zijn nu eerlijk en killbaar, jets nog steeds godsvoertuigen. Het is echt tijd dat deze eens flink generft worden zodat ze killbaar worden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:13:
Zijn een paar personen hier die echt heel graag met een m16a3 ook die jets zouden willen neerschieten.
Kan je eens kappen met dat gebash op mensen die jets niet leuk vinden? Er worden gewoon argumenten aangedragen, die vervolgens compleet genegeerd of zelfs bevestigd worden, en dan nog worden die mensen neer gezet als whiners of kinderen die enkel piew piew willen doen.
Als jij de jet run overleefd heb je de jet al zo goed als gecounterd, k die jets draaien erg snel maar je hebt vrijwel altijd tijd genoeg dekking te bereiken, als die dan weg vliegt zonder kill heb je feitelijk al gewonnen want ze run heeft gefaald.
Dat is wel een heel kromme redenatie. Weg rennen en verstoppen is niet winnen. Gelijkspel is niet winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Tsurany schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:19:
[...]

Kan je eens kappen met dat gebash op mensen die jets niet leuk vinden?
Als er eens gekapt wordt met het constante gejank over jets? Het valt wel mee hoe erg het is.
Tsurany schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:34:
Omdat elke mongool met C-4 kan strooien en een RPG kan richten en zo in z'n eentje een tank, APC of wat dan ook kan neerhalen. SOFLAM + Javelin = one hit kill op een jet, maar ja, dan moet er twee man nadenken. Da's moeilijk.

Als je hersenloos wil knallen, ga dan lekker 24/7 TDM spelen maar val de voertuigspelers niet lastig.

Er zijn ook al honderden malen tegenargumenten tegen de jets gegeven, maar die worden net zo hard genegeerd als de "jets zijn OP!111!one" posts.

Richt vanuit een tank die "geraped" wordt bijvoorbeeld je CITV station eens op de aanvallende jet, in plaats van je coaxial guns in de lucht leeg te knallen. Drie keer raden wie er eerder opgeeft, jouw tank of de jetpiloot. En zo niet, wie weet jankt een teammate (of de tank driver!) wel een Javelin de lucht in die al dan niet voor het ontploffen van jouw tank de jet uit de lucht knalt. Dan heb je ondanks de eventuele loss toch weer een minuut rust. Enzovoorts.

Als je er voorwaarden bij gaat stellen ("Jets zijn OP als je team niet meewerkt en je geen IGLA bij je hebt"), kun je voor alles wel een voorwaarde noemen waarbij het OP is ("Quads zijn zó OP, als medic kun je er niks tegen!").

[ Voor 78% gewijzigd door CodeCaster op 28-12-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CodeCaster schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:22:
Als er eens gekapt wordt met het constante gejank over jets? Het valt wel mee hoe erg het is.
Dus omdat mensen, vaak onderbouwd, klagen over jets is dat een reden om die mensen maar persoonlijk te bashen?
Omdat elke mongool met C-4 kan strooien en een RPG kan richten en zo in z'n eentje een tank, APC of wat dan ook kan neerhalen. SOFLAM + Javelin = one hit kill op een jet, maar ja, dan moet er twee man nadenken. Da's moeilijk.
Probleem is dat het geen one hit kill is aangezien een jet nog genoeg counter measures heeft tegen een javalin. Je hebt meerdere raketten nodig die snel achter elkaar komen.
Zelfde merk je met stingers, volstrekt waardeloos als slechts een iemand ze heeft omdat die eerste lock zo verbroken is en vervolgens de jet buiten bereik is.
Een jet is zo neer mits er goede teamwork is en dat ontbreekt vaak.
Als je hersenloos wil knallen, ga dan lekker 24/7 TDM spelen maar val de voertuigspelers niet lastig.
Weer zo'n kansloze opmerking. Alsof jets niet leuk vinden direct betekent dat iemand enkel van hersenloos knallen houd en alsof infantry spelen een stuk minder inzicht vereist.
Richt vanuit een tank die "geraped" wordt bijvoorbeeld je CITV station eens op de aanvallende jet, in plaats van je coaxial guns in de lucht leeg te knallen. Drie keer raden wie er eerder opgeeft, jouw tank of de jetpiloot. En zo niet, wie weet jankt een teammate (of de tank driver!) wel een Javelin de lucht in die al dan niet voor het ontploffen van jouw tank de jet uit de lucht knalt. Dan heb je ondanks de eventuele loss toch weer een minuut rust. Enzovoorts.
Dan moet je dus een speler in de CITV station hebben zitten, dat willen de meesten niet. Zelf er in kruipen betekent dat de 31 spelers in het andere team die niet in een jet zitten jouw tank zo vernietigen aangezien je dan gewoon een sitting duck bent.
Als je er voorwaarden bij gaat stellen ("Jets zijn OP als je team niet meewerkt en je geen IGLA bij je hebt"), kun je voor alles wel een voorwaarde noemen waarbij het OP is ("Quads zijn zó OP, als medic kun je er niks tegen!").
En daar laat je dus zien dat je het gewoon niet wilt snappen. Een voorwaarde om een RPG bij je te hebben (niet nodig tegen quads, maar ik doe wel net alsof je iets intelligent te melden had) kan je zelf scheppen, dat is een kwestie van een class kiezen. Een goed samenwerkend team hebben kan je niet zelf zo maar veroorzaken, dan moet je meerdere spelers vinden die eensgezind zijn en actief samenwerken.

[ Voor 129% gewijzigd door Tsurany op 28-12-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Tsurany schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:19:
[...]

Kan je eens kappen met dat gebash op mensen die jets niet leuk vinden? Er worden gewoon argumenten aangedragen, die vervolgens compleet genegeerd of zelfs bevestigd worden, en dan nog worden die mensen neer gezet als whiners of kinderen die enkel piew piew willen doen.

[...]

Dat is wel een heel kromme redenatie. Weg rennen en verstoppen is niet winnen. Gelijkspel is niet winnen.
Die mensen bashen hun zelf met hun eindeloze gewhine dat ze wel eens gekilled worden door jets, ik zit vaak in een chopper, inc clan matches en weet waarschijnlijk nog wel het beste van iedereen hier hoe snel en hoe wreed je wel niet gekilled kan worden door jets en hoe oneerlijk het wel niet is.

Deal with it, kies een andere class, andere voertuig of pick een andere server. Ik kom zelden echt goede jet pilot tegen waar ik echt kansloos tegen ben in een chopper, maak ik het er maar een sport van ze runs te overleven en me speelstijl aan te passen, tv guided op het juiste moment doet ook wonderen. Stop een buddy bij je in de tank die je fixt en voilla je gaat niet meer dood door jets.

Ligt er maar aan hoe je het bekijkt, als er een zeer goede jetter achter me aan zit als ik een tank rij en ik kan ze runs elke keer zo blocken dat die me niet kilt en die maar wat anders gaat pakken en mij de kans geeft een vlag te cappen zie ik dat als een win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Tsurany schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:32:
[...]

Dus omdat mensen, vaak onderbouwd, klagen over jets is dat een reden om die mensen maar persoonlijk te bashen?
Ik zie niet echt gebash, alleen "volgens mij zou jij met de M16 wel jets uit de lucht willen schieten". Meerdere mensen hebben verschillende malen aangegeven dat het gedrein over jets misschien wel eens mag minderen of zelfs verdwijnen.
Je hebt meerdere raketten nodig [...] de jet buiten bereik is.
Als je de lock behoudt tot, of weer hebt zodra de missile er is, is het raak. Flares en ECM zijn niet heilig. En dan nog heb je de jet naar de andere kant van de map gejaagd, waardoor de volgende run weer een halve minuut duurt. Je hebt de jet dus effectief een kill of twee ontnomen. Dat is geen winnen?
Een jet is zo neer mits er goede teamwork is en dat ontbreekt vaak.
Daarin heb je helemaal gelijk, maar dat is dus absoluut niet het probleem van de jets.
evilpin0 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:33:
ik zit vaak in een chopper, inc clan matches en weet waarschijnlijk nog wel het beste van iedereen hier hoe snel en hoe wreed je wel niet gekilled kan worden door jets en hoe oneerlijk het wel niet is.
Het doet altijd zo'n pijn om de "brrrrrrrt" achter je te horen en de eerste kogels in de staart te horen en voelen inslaan. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:23

DvE

ORA-00000

CodeCaster schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:39:
[...]

Het doet altijd zo'n pijn om de "brrrrrrrt" achter je te horen en de eerste kogels in de staart te horen en voelen inslaan. ;(
Ach, een beetje lakschade healt vanzelf weer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die mensen bashen hun zelf met hun eindeloze gewhine dat ze wel eens gekilled worden door jets, ik zit vaak in een chopper, inc clan matches en weet waarschijnlijk nog wel het beste van iedereen hier hoe snel en hoe wreed je wel niet gekilled kan worden door jets en hoe oneerlijk het wel niet is.
Claimen dat je het alleenrecht hebt op zielig zijn omdat je vaak in een chopper zit? De arrogantie. Nee, choppers hebben er een stuk minder last van dan tanks en infantry.
Deal with it, kies een andere class, andere voertuig of pick een andere server.
Hoe gaat een andere class helpen? Individuele spelers kunnen een jet niet slopen. En een ander voertuig heeft enkel zin als die beschikbaar is. Een MAA is vrijwel altijd bezet aangezien iedereend ie wel wilt hebben.
Ik kom zelden echt goede jet pilot tegen waar ik echt kansloos tegen ben in een chopper, maak ik het er maar een sport van ze runs te overleven en me speelstijl aan te passen, tv guided op het juiste moment doet ook wonderen. Stop een buddy bij je in de tank die je fixt en voilla je gaat niet meer dood door jets.

Ligt er maar aan hoe je het bekijkt, als er een zeer goede jetter achter me aan zit als ik een tank rij en ik kan ze runs elke keer zo blocken dat die me niet kilt en die maar wat anders gaat pakken en mij de kans geeft een vlag te cappen zie ik dat als een win.
Wat je hier stelt is dat je dus maar moet overleven en zorgen dat de jet achter een andere speler aan gaat. Dat is toch precies het bewijs dat jets te sterk zijn?
CodeCaster schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:39:
Ik zie niet echt gebash, alleen "volgens mij zou jij met de M16 wel jets uit de lucht willen schieten". Meerdere mensen hebben verschillende malen aangegeven dat het gedrein over jets misschien wel eens mag minderen of zelfs verdwijnen.
Het constant suggereren dat spelers die niet van jets houden inferieure spelers zijn die niet willen/kunnen nadenken.
Als je de lock behoudt tot, of weer hebt zodra de missile er is, is het raak. Flares en ECM zijn niet heilig. En dan nog heb je de jet naar de andere kant van de map gejaagd, waardoor de volgende run weer een halve minuut duurt. Je hebt de jet dus effectief een kill of twee ontnomen. Dat is geen winnen?
Nee, dat is geen winnen. Hij komt wel weer terug, is nog steeds een dreiging en kan nog steeds door gaan met kills proberen te maken. Het is een constante dreiging die constante aandacht vereist en daardoor de aandacht weg haalt van de rest van het spel.
Daarin heb je helemaal gelijk, maar dat is dus absoluut niet het probleem van de jets.
Het is niet het probleem van de jets maar het verklaart wel waarom iedereen problemen heeft met de positie van jets in het spel. Jets zijn het enige in het spel wat solo gespeeld kan worden en geen solo counter heeft die hem kan uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Tsurany schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:49:
[...]

Claimen dat je het alleenrecht hebt op zielig zijn omdat je vaak in een chopper zit? De arrogantie. Nee, choppers hebben er een stuk minder last van dan tanks en infantry.
Das het punt nou, ik wordt op een avond van alle kanten beschoten door jets, gerammed, getrolled, gebaseraped, genaabseaked met beamscanning en door 2 jets tegelijk genakt.

Ooit een post van mij hier over gezien? Maar jopie rijd in ze tank en wordt 2x gekilled en gaat maar weer eens whinen op got.

Maargoed mijn fout om het bf3 topic te lezen he ;)

[ Voor 4% gewijzigd door evilpin0 op 28-12-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
_o- raap me op!
Weer een pro-gamer erbij? Of ga je nu beweren dat omdat je geen m16a3 kills hebt van belang je meer weet van hoe het écht zit dan alle honderden spelers die je tegenspreken :')
Deal with it, kies een andere class, andere voertuig of pick een andere server. Ik kom zelden echt goede jet pilot tegen waar ik echt kansloos tegen ben in een chopper, maak ik het er maar een sport van ze runs te overleven en me speelstijl aan te passen, tv guided op het juiste moment doet ook wonderen. Stop een buddy bij je in de tank die je fixt en voilla je gaat niet meer dood door jets.
Allemaal bullshit, evenals dat je met stingers of javelins en MAAs een "waardige" verdediging hebt tegen jets.

ALS je ze al gepaint krijgt is voor de javelin gelocked is de jet uit bereik, en als je javelin weg krijgt is ie mis omdat de jet gewoon het ding eruit kan racen en met een krap bochtje vervolgens de inslag kan voorkomen.
Stingers hebben bijna hetzelfde probleem, alhoewel ze eerder schieten zijn ze 9 van de 10 keer mis omdat je zonder flares of ECM te gebruiken die dingen gewoon kunt shaken.
Als ik met een tank roll met m'n amigo's dan zien ze mij rollen, dan doen ze mij haten en vervolgens kansloos keihard cactus-achtig buttfucken met hun jet, die van zó hoog komt dat je hem wel kunt painten maar niet met je guided kunt locken. Twee man erbij die fixt en desondanks nog aan vellen geschoten worden door die jet omdat er geen mogelijkheid komt het ding te beschieten. En zelfs als er niemand fixt, de enige inzittende de painter is en er drie man javelins afvuurt is het maar de vraag of er één gaat raken. Maar je tank is een brandend hoopje puin met een dooie speler erin die zit te godverren dat hij niet meer met je in een tank wil.
Met een heli kun je, mits je de combi painter + guided missile gebruikt, Voice gebruikt én behoorlijk kunt vliegen, nog wát uitrichten tegen jets door de combi heat seekers, guided missile en cannon-fire, waarmee je vroeg of laat toch een keer in je killcam gaat zien dat één van je raketten raak was. En als je dan de guided raak had is hij disabled *O* is het echter een heat seeker of stinger, dan is ie niet eens disabled, laat staan dood. -O-
De MAA is in theorie hét massavernietigingswapen tegen jets, ware het niet dat de guns pas sterk genoeg worden op range dat de jet allang afgetaaid is, de heat seekers niet raken en als ze raken niet disablen, de reactive plates niet tegen rocket pods werken, de thermal camo maar kort werkt als ze je mondingsvuur zien en zelfs als dat nog niet goed genoeg is is voor de heren jethoeren gezorgd dat de MAA in één salvo te disablen is - waarna de MAA rijder kan kiezen tussen óf toch die jet killen en dood te gaan, of proberen te repairen en dan dood te gaan doordat de jet terug komt.

Ik ben geen TDMer. Ik speel het eigenlijk nooit, soms per ongeluk omdat ik Codecaster join ofzo. Ik speel geen CQ, ik prefereer rondstampen in een IFV met m'n samenwerkende squaddies, en we zijn vaak zat met zoveel man dat we twee squads hebben. Wij painten doelen en communiceren over wat er waar gepaint gaat worden zodat de javelins en tanks in de aanslag zitten. Onze samenwerking omhelst een jet-escorte voor de heli, IFVs die met een tank oprukken en vlag na vlag pakken, infanterie die de weg vrij maakt voor de tanks, C4 jeeps op bestelling, soflams, stingers, javelins en ammo en healthpacks op bestelling, repairs waar nodig en engineers die van heli op tank op IFV overstappen om daar hun repairs te leveren en weer opgepikt te worden bij een vlag of in een open veld om de little bird op te lappen, gecoordineerde squad perks en keiharde sandwich manoeuvres waarbij de vijand zich voor één van ons om het hoekje verstopt en vervolgens door de ander wagenwijd genomen wordt.

Ondanks dat we zo rippen in een tank, kontschoppen als infantry, rulen als heli-duo en de bom zijn in een IFV is er op airmaps altijd één ding wat we in geen enkel scenario echt goed kunnen counteren: jets. Al het andere slachten we als makke kuikentjes in een boomsnipperaar, maar zodra we met een jet geconfronteerd worden die weet wat hij doet zijn we kansloos - dan is het een kwestie van tijd voor we allemaal voetganger zijn, of dood.
Zolang één kerel in een jet een hele ronde ongeslagen kan domineren omdat er eenvoudigweg geen counter is anders dan blind geluk, zijn die dingen OP. Als de neten, zelfs.

En wat betreft je "ik weet het beter want jullie TDMers hebben geen idee wat Battlefield inhoudt" - dat is 's werelds stomste argument aller tijden. Net alsof de slechte balance in voorgaande delen een reden is om het in dit spel ook te moeten willen. |:(
Pak je Dikke van Dale en kijk wat er bij "winnen" staat. "Ter nauwernood kunnen voorkomen dat je geraped wordt en jezelf zo geheel moeten focussen op die ééne kerel dat je hele counterspel verkracht is en je door dekking te zoeken je flank open gelegd hebt waardoor je hele team en masse 120mm shells in hun anus geduwd krijgt." zal er niet staan denk ik. Maar jij noemt het een win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Argument van jet piloten zijn altijd het zelfde.
moet je maar samenspelen of moet je maar beter spelen ipv dat ze de feiten onder elkaar zetten.
wat tsurany zegt klopt helemaal. jets kunnen solo niet neer gehaald worden, laat staan GERAAKT worden.
als een noob in jou team in de MAA zit en verder is er geen teamwork in het veld, dan ben je al helemaal kans loos.

waarom kunnen jet piloten nooit aangeven dat de zogehete whiners gelijk hebben. het kan toch niet kloppen dat een goede jet piloot keer op keer kd van boven de 20 kunnen halen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:54:
Das het punt nou, ik wordt op een avond van alle kanten beschoten door jets, gerammed, getrolled, gebaseraped, genaabseaked met beamscanning en door 2 jets tegelijk genakt.

Ooit een post van mij hier over gezien? Maar jopie rijd in ze tank en wordt 2x gekilled en gaat maar weer eens whinen op got.

Maargoed mijn fout om het bf3 topic te lezen he ;)
En wat is de relevantie? Dat jij er niet over klaagt en anderen wel betekent... wat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Tsurany schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:00:
[...]

En wat is de relevantie? Dat jij er niet over klaagt en anderen wel betekent... wat precies?
je hebt spelers die gewoon spelen en die paar jet deads voor lief nemen voor wat ze ervoor terug krijgen en je hebt van die mannetjes die de hele chat vol ragen omdat ze de jet niet kunnen killen.

Kijk eens naar de lengte van de post van de jet ragers, hoe erg zit je dan ermee? ga tdm spelen is mijn antwoord

[ Voor 12% gewijzigd door evilpin0 op 28-12-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pykow schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:59:
wat tsurany zegt klopt helemaal. jets kunnen solo niet neer gehaald worden, laat staan GERAAKT worden.
Dit is natuurlijk andersom bedoeld: je krijgt die kleredingen vrijwel niet geraakt, laat staan disabled, om helemaal maar te zwijgen van gekilled.

Ik weet nog wel hoe ik mijn killstreak van 43 haalde, mijn record . Laten we vooropstellen dat daar een partij lame-ass campen, waardeloze tegenspelers, een Tank op Seine, een M27 met foregrip en silencer en een goed dekkende squadmate aan te pas kwam (we stonden 43-0 en 41-0 aan het einde van dat rondje Seine, beide als Support...) en dat zijn zeldzame resultaten die je alleen haalt als je tegenstander clueless is en je je dag een beetje hebt. MAar als je in een jet kruipt haal je dat soort KDRs véél te makkelijk - ronde na ronde zelfs, als je een beetje kunt jetten. Dat kan niet de bedoeling zijn.
evilpin0 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:04:
[...]
Kijk eens naar de lengte van de post van de jet ragers, hoe erg zit je dan ermee?
In plaats van dat je er volwassen op reageert (in het discussietopic over BF3 nota bene) ga je zitten trollen als een baby, wie is er dan erg?
ga tdm spelen is mijn antwoord
kuttroll.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:04:
je hebt spelers die gewoon spelen en die paar jet deads voor lief nemen voor wat ze ervoor terug krijgen en je hebt van die mannetjes die de hele chat vol ragen omdat ze de jet niet kunnen killen.
En dan? Je hebt mensen die hun mond houden en mensen die kritiek leveren, en verder? Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat iedereen z'n mond maar moet houden en alles moet accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Tsurany schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:05:
[...]

En dan? Je hebt mensen die hun mond houden en mensen die kritiek leveren, en verder? Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat iedereen z'n mond maar moet houden en alles moet accepteren?
Denk je dat na een dik een jaar bf3 de jets ineens generfed gaan worden? Wat ik hier op de laatste paginas lees wist ik al de eerste maand. Dus ja dan zou ik lekker me mond houden en het accepteren of met echt goede ideeen komen en het naar dice sturen.

VOEGT NIKS TOE HIER. pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Ik heb het al eerder gezegd, maar ik ga toch een stapje verder :P

De mensen die zo lopen te zeuren/klagen (al dan niet terecht, daar wil ik niet op in gaan). Zouden jullie eens op een grote map met jets op een HC server willen spelen. Je zult daar veel minder last hebben van jets.
In mijn ogen hoeven jets dus ook niet generfed te worden (alhoewel het bijna stil hangen zouden ze bij dice wel mogen aanpassen). Het is gewoon het hele 3d spotten wat ze moeten aanpassen. Als ik op een beetje snelheid vlieg zie ik helemaal niks. Ik loop maar een beetje op Q te drukken in de hoop dat ik bevestigd krijg of ik iets zag, en dan nog krijg je geen marker te zien waar die nu echt is. Terwijl op normale servers hoef je alleen maar een beetje te zoeken naar markers.

Wat ook helpt in HC, is dat er geen auto-repair. Dus jets gaan ook wat sneller kapot.

Maar ik snap het geklaag wel, ik speelde een tijdje terug op een normale server. En je maakt geen kans als je een beetje in een tank wilt rond rijden.

Je zou of het 3d spotten gewoon weg moeten halen. Of er een soort van afstands limitatie aan kunnen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-08-2020
Ik houd me even buiten de discussie.

Laatste dagen veel zitten spelen en ik kan er maar niet inkomen zeg. Word nog steeds van alle kanten afgeknald en weet vaak niet goed wat ik aan moet. Ik snap er niks van, want heb toch ruim 100 uur op de xbox gespeeld en daar ging alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:08:
Denk je dat na een dik een jaar bf3 de jets ineens generfed gaan worden? Wat ik hier op de laatste paginas lees wist ik al de eerste maand. Dus ja dan zou ik lekker me mond houden en het accepteren of met echt goede ideeen komen en het naar dice sturen.

VOEGT NIKS TOE HIER. pff
En toch is het voor jou nog steeds de moeite waard om lekker rustig mee te discussiëren. Het siert je dan niet dat je pas na een paar posts opeens dit standpunt in gaat nemen.
Zeara schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:13:
Ik heb het al eerder gezegd, maar ik ga toch een stapje verder :P

De mensen die zo lopen te zeuren/klagen (al dan niet terecht, daar wil ik niet op in gaan). Zouden jullie eens op een grote map met jets op een HC server willen spelen. Je zult daar veel minder last hebben van jets.
In mijn ogen hoeven jets dus ook niet generfed te worden (alhoewel het bijna stil hangen zouden ze bij dice wel mogen aanpassen). Het is gewoon het hele 3d spotten wat ze moeten aanpassen. Als ik op een beetje snelheid vlieg zie ik helemaal niks. Ik loop maar een beetje op Q te drukken in de hoop dat ik bevestigd krijg of ik iets zag, en dan nog krijg je geen marker te zien waar die nu echt is. Terwijl op normale servers hoef je alleen maar een beetje te zoeken naar markers.

Wat ook helpt in HC, is dat er geen auto-repair. Dus jets gaan ook wat sneller kapot.

Maar ik snap het geklaag wel, ik speelde een tijdje terug op een normale server. En je maakt geen kans als je een beetje in een tank wilt rond rijden.

Je zou of het 3d spotten gewoon weg moeten halen. Of er een soort van afstands limitatie aan kunnen koppelen.
Ach dat is al sinds de release een probleem. Er kunnen zulke mooie combinaties van instellingen gemaakt worden om leuke servers te krijgen, maar die servers krijg je amper gevonden, die moet je echt kennen om ze te vinden.
Paws schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:17:

Laatste dagen veel zitten spelen en ik kan er maar niet inkomen zeg. Word nog steeds van alle kanten afgeknald en weet vaak niet goed wat ik aan moet. Ik snap er niks van, want heb toch ruim 100 uur op de xbox gespeeld en daar ging alles prima.
Het tempo ligt op de pc vele malen hoger en bewegingen zijn vele malen nauwkeuriger. Je moet je echt aanpassen aan dit tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Tsurany schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:18:
[...]

En toch is het voor jou nog steeds de moeite waard om lekker rustig mee te discussiëren. Het siert je dan niet dat je pas na een paar posts opeens dit standpunt in gaat nemen.
Net zoals jouw inhoudelijk discussie die zich altijd richt op flamen/afkraken zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:20:
[...]

Net zoals jouw inhoudelijk discussie die zich altijd richt op flamen/afkraken zeker?
Ach Johny, het is tenslotte vandaag de dag van de onnozele onschuldige kinderen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:58:
Ik ben geen TDMer. Ik speel het eigenlijk nooit, soms per ongeluk omdat ik Codecaster join ofzo.
Wordt dat me ooit nog vergeven? ;(

Het probleem is, en daarin hebben jullie helemaal gelijk:
Jets zijn het enige in het spel wat solo gespeeld kan worden en geen solo counter heeft die hem kan uitschakelen.
Klopt he-le-maal, is dus niet discussiewaardig. Net als het feit hoeveel last iedereen ervan heeft. Dat is per persoon weer anders, dus daar valt ook weinig over te zeggen.
Pak je Dikke van Dale en kijk wat er bij "winnen" staat. "Ter nauwernood kunnen voorkomen dat je geraped wordt en jezelf zo geheel moeten focussen op die ééne kerel dat je hele counterspel verkracht is en je door dekking te zoeken je flank open gelegd hebt waardoor je hele team en masse 120mm shells in hun anus geduwd krijgt." zal er niet staan denk ik. Maar jij noemt het een win.
Nee, dat is geen winnen. Hij komt wel weer terug, is nog steeds een dreiging en kan nog steeds door gaan met kills proberen te maken. Het is een constante dreiging die constante aandacht vereist en daardoor de aandacht weg haalt van de rest van het spel.
Want die veertig kills die een jet "makkelijk" maakt tellen ook enorm mee op het totaal. Een beetje server speelt met 600-1200 tickets, terwijl de jetpiloot op dat moment geen vlaggen aan het innemen is. Als het wegjagen van een jet van een vlag ervoor zorgt dat je die vlag kunt overnemen, is dat netto winst, zelfs als dat een paar deaths kost. En goh, waarom zou letterlijk iedere vlag in het hele spel nou zulke goede cover tegen jets hebben?

Om te winnen van een jet hoef je hem niet te killen.
[...]
En wat betreft je "ik weet het beter want jullie TDMers hebben geen idee wat Battlefield inhoudt" - dat is 's werelds stomste argument aller tijden.
Het constant suggereren dat spelers die niet van jets houden inferieure spelers zijn die niet willen/kunnen nadenken.
Er hoeft echt niet iedere keer dat het woord 'jet' genoem wordt, de prefix 'kut-' of 'overpowered' gehanteerd te worden zonder verdere motivatie. Dát is de reden dat ik er nog wel eens op hap, en dat kan dan inderdaad wel eens met een "dan ga je toch TDM spelen" gebeuren.

Ja, je kunt last hebben van jets, maar vertel dát dan gewoon en stel een oplossing voor. "Jets zijn kut" is een nutteloze, onware constatering waar niemand iets aan heeft en die dient dus ook zo min mogelijk geuit te worden.

Het lijkt er voor mij, zeker door het constante gebrek aan onderbouwing, steeds meer op dat de mensen die zo zinloos (want: er gaat toch niks significant veranderen) haten op jets gewoon blindelings over een grasveld of door de woestijn willen kunnen huppelen, of met hun tank recht over de snelweg willen rijden. Dat gaat niet, jets of niet.

tl;dr: kap eens met dat gejank op jets. Wil je een interessante discussie, stel dan een concrete oplossing voor.

[ Voor 41% gewijzigd door CodeCaster op 28-12-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:20:
Wat wil je nu bereiken? Je gaat van het innemen van een standpunt in een discussie naar het niet relevant vinden van dezelfde discussie waar je net nog aan deel nam. En nu dat niet lukt wil je naar mij toe verwijten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Tsurany schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:26:
[...]

Wat wil je nu bereiken? Je gaat van het innemen van een standpunt in een discussie naar het niet relevant vinden van dezelfde discussie waar je net nog aan deel nam. En nu dat niet lukt wil je naar mij toe verwijten maken?
Ik reageer nog wel een keer off topic erop. Elke keer week staat hier wel 1 a4 formaat post over dat jets OP zijn, mijn reactie is altijd hetzelfde erop. Dat mijn reactie wordt niet relevant of gewenst wordt gezien kan ik dat ook zo omdraaien naar het jet gezeur. Ik heb mijn standpunt niet veranderd, alleen aangeven dat de hele discussie niet relevant is want; het valt in herhaling en er veranderd niks aan de game door hier te zeiken op jets. Oftwel, ik heb de discussie inderdaad opgeven, want voor lezers van dit forum is dat gewoon ontressant.

Als ik dan vervolgens post dat je jets kan ontwijken komt er een reactie: “ow heb je die pro speler weer” “nee ontwijken is niet winnen, wil hem in me tank killen (dat laatste heb ik erachter verzonnen maar neem aan dat je dat bedoeld)”. Oftewel; zeuren en niet verder kijken dan je neus lang is.

Maargoed je zult in het echt vast een prettig persoon zijn die gewoon via internet wat moet compenseren door mensen op kleine structuur fouten in hun post probeert te “pakken”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman

Ga niet op 64 slot servers spelen, wen eerst aan het tempo op bv 32 slot servers, let ook op dat je geen aim assist meer hebt en je dus moet leren aimen met de muis.
Als je 24 spelers gewent bent dan zijn 64 slot servers en vooral de kleine mappen een hel en vliegen je de kogels van alle kanten om de oren.
Speel ook met je network smoothing slider om minder vertraging in het spel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:12
evilpin0 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:39:
[...]
Maargoed je zult in het echt vast een prettig persoon zijn die gewoon via internet wat moet compenseren door mensen op kleine structuur fouten in hun post probeert te “pakken”.
Je moet ook Tsurany z'n stem en nuances erbij horen, scheelt al een stuk, neem je dat soort dingen ook ineens niet meer serieus.
He Tsu :> ik zal weer es op TS komen.... speelt BFucker nog BF3? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandread schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:16:
[...]

Je moet ook Tsurany z'n stem en nuances erbij horen, scheelt al een stuk, neem je dat soort dingen ook ineens niet meer serieus.
He Tsu :> ik zal weer es op TS komen.... speelt BFucker nog BF3? :P
Ja jonguh ik denken die is dood of heeft een leven gekregen ofzo, like wtf? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:39:
[...]
Als ik dan vervolgens post dat je jets kan ontwijken komt er een reactie: “ow heb je die pro speler weer” “nee ontwijken is niet winnen, wil hem in me tank killen (dat laatste heb ik erachter verzonnen maar neem aan dat je dat bedoeld)”. Oftewel; zeuren en niet verder kijken dan je neus lang is.
Als je de post geheel gelezen had, dan zou ik hier nog een discussie in kunnen zien, maar nu ben je gewoon aan het trollen. Ik weerleg élk van jouw aangedragen methodes om jets te counteren en verwerp jouw aanname dat jij BF3-guru bent die wél verstand heeft van hoe alles werkt en doe dat met onderbouwing en krijg dan dit antwoord?

Jij bent gewoon aan het trollen. Ga weg, trol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
moet je maar samenspelen of moet je maar beter spelen ipv dat ze de feiten onder elkaar zetten.
als een noob in jou team in de MAA zit en verder is er geen teamwork in het veld, dan ben je al helemaal kans loos.

waarom kunnen jet piloten nooit aangeven dat de zogehete whiners gelijk hebben. het kan toch niet kloppen dat een goede jet piloot keer op keer kd van boven de 20 kunnen halen :S
Omdat het niet zo zwart-wit is als de meeste anti-jetters je doen geloven. That's why. Ik zie hierboven toch vrij veel mensen die deze mening NIET delen, dat jij en anderen dan keer op keer het Jets=OP verhaal als een feit aanhalen zonder enige nuance bevestigd voor mij alleen maar dat het je irriteert en niet dat het feitelijk zo is. Als ik twee goede jet piloten tegen me heb en ik ben de enige piloot is het eerste wat ik doe de MAA pakken en 9/10 keer zijn ze na 5minuten naar een andere server vertrokken. Op een enkele pro jetter na heb ik zelden echt last van airrape.
[...]

_o- raap me op!
Weer een pro-gamer erbij? Of ga je nu beweren dat omdat je geen m16a3 kills hebt van belang je meer weet van hoe het écht zit dan alle honderden spelers die je tegenspreken :')
ehhmmm, eerlijk gezegd vind ik dat chopper pilots een punt hebben en derhalve vind ik ook dat evilpino in die zin meer recht van spreken heeft dan iemand(ik zeg niet jij) die nooit/zelden air speelt. Choppers zijn belachelijk snel neer te halen waarbij m.i. het grootste probleem met jets ook is dat ze veels te langzaam kunnen vliegen waardoor heli's eigenlijk bij voorbaat kansloos zijn tenzij ze erg hoog vliegen of op afstand blijven.

[...]

De MAA is in theorie hét massavernietigingswapen tegen jets, ware het niet dat de guns pas sterk genoeg worden op range dat de jet allang afgetaaid is, de heat seekers niet raken en als ze raken niet disablen, de reactive plates niet tegen rocket pods werken, de thermal camo maar kort werkt als ze je mondingsvuur zien en zelfs als dat nog niet goed genoeg is is voor de heren jethoeren gezorgd dat de MAA in één salvo te disablen is - waarna de MAA rijder kan kiezen tussen óf toch die jet killen en dood te gaan, of proberen te repairen en dan dood te gaan doordat de jet terug komt.
Dan gebruik je hem dus ook verkeerd, MAA vergt tactisch spel, heb je dat onder de knie dan ben je al 10x effectiever tegen jets. De range van de MAA is nu (na alle patches) gigantisch, alleen is het tegelijkertijd dom om je cannon te gebruiken op die range precies om de reden die je zelf aanhaalt. Cannon gebruik je pas als een jet dichtbij komt, op die manier knal je ze ontiegelijk makkelijk disabled of zelfd dood. Jets op afstand paint je alleen zodat je je positie niet verraad. Ik hoor je denken, "maar dan raak je ze never nooit want dan knallen ze met de afterburner erop weg en zijn ze zo ouf of range!". DUH dat is nou juist die oppofering die je zal moeten maken maar bijna niemand wilt maken. Die jets hebben op het moment dat je zo speelt nog geen 10% van de effectiviteit die ze zonder MAA zouden hebben en boven jouw zijde van de map zal je ze never nooit zien vliegen. Heb je een repair guy (idealiter met stingers) bij je is een MAA zo goed als onaantastbaar tenzij je tegelijkertijd met 2 jets en/of een attack heli samenwerkt om die MAA neer te krijgen.

[...]

Ondanks dat we zo rippen in een tank, kontschoppen als infantry, rulen als heli-duo en de bom zijn in een IFV is er op airmaps altijd één ding wat we in geen enkel scenario echt goed kunnen counteren: jets. Al het andere slachten we als makke kuikentjes in een boomsnipperaar, maar zodra we met een jet geconfronteerd worden die weet wat hij doet zijn we kansloos - dan is het een kwestie van tijd voor we allemaal voetganger zijn, of dood.
Zolang één kerel in een jet een hele ronde ongeslagen kan domineren omdat er eenvoudigweg geen counter is anders dan blind geluk, zijn die dingen OP. Als de neten, zelfs.
En hoe anders is het kontschoppen in een tank/IFV/Heli met je repair buddies dan tov het kontschoppen in een jet behalve het aantal dat je nodig hebt ? Als je je tank/IFV/Heli zou laten staan en met je buddies actief de MAA en andere AA mogelijkheden benut kan je een jet een groot deel van de map gewoon de toegang ontzeggen. Laten we wel wezen, de meeste mensen hebben gewoon geen zin om AA taken op zich te nemen, hoe vaak zie je een MAA of heli assisteren bij het rondjes draaien tijdens een dogfight ? zelden terwijl dat het moment is om supereasy een jet neer te knallen, knal je hem niet neer maar vlucht ie, dan is ie nog steeds de lul door je eigen jet.

Als ik zo alle anti-jet posts hierboven lees is zoals ik lees het belangrijkste argument dat je teamwork nodig hebt om een jet neer te krijgen, even afgezien van het feit dat ik het daar niet geheel mee eens ben (MAA is bijna altijd een prima counter, ook in je eentje), DAFUQ IS WRONG WITH TEAMWORK ? Mcoms arm en destroy je ook niet in je eentje, IFV op grand bazaar is ook waardeloos of op zijn minst ineffectief als je er in je eentje inzit, in je eentje D cappen op Caspian is ook kansloos. Geen zin om je Assault/Sniper kit neer te leggen als je kapot geknalt wordt door een jet ? prima maar dan ook niet zeuren als ie na een paar minuten je weer omver knalt. Als ik met een Assault kit word geraped door een tank switch ik ook naar Engineer, alleen schijnt dat voor jets niet het geval te zijn omdat iedereen elkaar wijs maakt dat jets onaantastbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iedereen is zo begonnen, ik begon met een spm van 400 en een kd van 1.4, terwijl ik in games als Team fortress 2 vrijwel altijd ruim eerste stond en dat was in het begin erg frustrerend, sterker nog ik battlefield 3 de eerste paar maanden niet aangeraakt en rond januari de game goed opgepakt.

Wat mij geholpen heeft is tips te volgen op internet en youtube filmpjes te kijken hoe de recoil nou werkt.
rivaLxfactor heeft filmpjes gemaakt over how to be a better noob met wat tips voor nieuwe spelers.
Zoek op MarkC mouse fix of vink de optie raw mouse input aan in battlefield 3, je aim gaat er echt stukken op vooruit.

Je hebt al 100 uur op de xbox gespeeld, dus ik ga er vanuit dat je de maps al goed kent en weet dat de assault een sterke class is. met je muis heb je veel meer vrijheid om te bewegen en maak daar gebruik van.
als je te vaak dood gaat, wilt dat zeggen dat je te agressief speelt of verkeerde beslissingen neemt. doe het rustig aan. als je 1 punt meer hebt dan de tegenstander kan je al kills gaan farmen en winnen.
Tuurlijk ieder zijn speelstijl. ik ben geen snelle speler dus speel veel op mid rangen of aan de buitenkant van de map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Tsurany schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:18:

[...]

Ach dat is al sinds de release een probleem. Er kunnen zulke mooie combinaties van instellingen gemaakt worden om leuke servers te krijgen, maar die servers krijg je amper gevonden, die moet je echt kennen om ze te vinden.
Is het uberhaupt dan mogelijk om 3d spotting uit te zetten?
En als dat kan, is dat dan geen idee om te proberen op een GoTBF3 server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Leer vliegen, lees dogfighten. Als er maar 2 goede piloten in beide teams hebben heb je er helemaal geen last van. Ik denk dat de jet veel skill bedraagt en dan heb ik het niet over kills halen maar het gene over dogfighten,speed control etc. Ik vraag me soms echt af of op welke servers jullie spelen?... Op de servers waar ik speel zijn 90% goede piloten aanwezig. Heb totaal geen last van air rape als ik op de grond speel al ben ik zelf ook regelmatig in de lucht te vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Kepro op 28-12-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 16:51
Vraag me af hoe het gebruik op servers zou zijn als je op maps kon kiezen met of zonder jets en/of heli?
Denk dat het een bf3 boost zou geven incl de optie gunship on or of >:)
Waarom heeft dice die optie niet, lijkt me makkelijk te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Petertje750 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:54:
Vraag me af hoe het gebruik op servers zou zijn als je op maps kon kiezen met of zonder jets en/of heli?
Denk dat het een bf3 boost zou geven incl de optie gunship on or of >:)
Waarom heeft dice die optie niet, lijkt me makkelijk te implementeren.
Omdat je dan beter CoD kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Tjonge jonge... Mijn post maakte heel wat los :) En er komen weer allerlei argumenten langs die al zo vaak herhaald zijn terwijl er inhoudelijk (nog niet eens echt goed) alleen maar door Tsurany wordt ingegaan. Misschien ook niet zo vreemd want de kern van mijn verhaal was, nogmaals, dat ik dus op servers speel waar echt goede MAA spelers zitten die in hun eentje het jet pilots lastig kunnen maken en met zeer grote positieve K/D ratio's rondes kunnen beëindigen. Die keren dat ik door die lui wordt neergehaald, doen ze dat solo. En weet je...? Dat doen ze door mij te raken...

Ergo: jullie kunnen gewoon niet spelen in een MAA :) Dat kost je tijd en kost je je oh zo dierbare K/D ratio. Tja, dan moet je ook gewoon infantry-only en city maps blijven spelen. Gelukkig dat ik alles leuk vind en dus mijn geld er voor 100% uithaal i.p.v. de helft van de mappen en voertuigen links te moeten laten liggen omdat ik anders weer zou moeten whinen :*)

Steam || Diablo 3

Pagina: 1 ... 147 ... 210 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic, gezellig en vermijd de slowchat. Het plaatsen van "grappige" ongerelateerde plaatjes, zoals de bekende 9Gag memes is niet toegestaan, daar zijn andere topic voor. Het is tevens niet gewenst om cheaters te benoemen en willekeurige posts over servers in dit topic. Het is tevens niet toegestaan te discusseren over mogelijkheden om via proxy of VPN in andere landen de premium DLC aan te schaffen.

Voor de console versie van Battlefield 3 is een apart topic.

Voor problemen met Battlefield 3 kun je terecht in [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic.