Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:18
Pykow schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:41:
[...]

Ik keek pas op me scoreboard toen ik hard begon te laggen en zag toen 3 man met een ping van 100. dus dan geef je dat gelijk de oorzaak van het probleem.

Het was gewoon vervelend en dan ook nog dat meerdere mensen crashde van de server.
Was ik het niet?? met een ping van 600+... :?

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Ik word soms ook moe van die high ping spelers, vooral als ik zelf met een ping van 6ms speel.
Het is net of de server kuren krijgt, mijn hit detectie verandert gewoon, als ze op mij schieten dan merk ik alleen de kill shot, het is dan net of ik door 1 schot gekilled wordt.
Als diegene met ping 250ms de server verlaat dan is dat 1 shot death ook weg.

Ik ben niet de enigste, er zijn meer spelers die dit hebben.

Zoek maar eens op het battlelog forum naar ping kicker, daar lees je dezelfde ervaringen die ik en pykow hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:43

InFamous

excommunicado

Inderdaad ook vaak last van 1 shot kill. De eerste paar schoten merk je niet eens en je hebt geen tijd meer om te duiken of te rennen, heel vervelend is als je iemand 4 keer raakt en 4 keer hitmarker krijgt en diegen gewoon nog 100% heeft doordat jij lagged.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Sinds ik meer high-end hardware heb, komt het bij mij ook veel vaker voor dat hitregistratie bij enemies niet klopt en dan met name bij 100+ pingers.
Wat bovenstaande mensen melden komt dus inderdaad wel vaker voor ne is niet onmogelijk door "client side hit registratie".
Ik weet ook niet hoe sommigen daarbij komen... In the early days ( rond '99) waren veel games gebaseerd op client side registratie en kwam dit ook al voor. Immers je client zal ook altijd met de server moetne syncen en bij iemand met hoge ping en met packet loss, zal dat vaker misgaan of uit sync zijn (daarom zie je wel bloed, maar geen hitmarker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLsandman schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 04:31:
Ik word soms ook moe van die high ping spelers, vooral als ik zelf met een ping van 6ms speel.
Het is net of de server kuren krijgt, mijn hit detectie verandert gewoon, als ze op mij schieten dan merk ik alleen de kill shot, het is dan net of ik door 1 schot gekilled wordt.
Als diegene met ping 250ms de server verlaat dan is dat 1 shot death ook weg.

Ik ben niet de enigste, er zijn meer spelers die dit hebben.

Zoek maar eens op het battlelog forum naar ping kicker, daar lees je dezelfde ervaringen die ik en pykow hebben.
Ik merk dit inderdaad ook wel eens. Alsof de hitreg meeschaalt met de gemiddelde ping van alle spelers waardoor die waardeloos word. Verder merk ik dat een ping van rond de 30 optimaal lijkt te zijn. Het is net genoeg om niet te laggen en mensen met een lagere ping worden volgens mij redelijk vaak gebullsh*t killed op die manier omdat hun kogels niet registeren en die van mij wel. Ben ik even blij dat mijn ping meestal 30ish is. :+

Verder is er de laatste dagen ook wat mis. Meestal is er maar heel weinig lag, nu merk ik dat er toch wat meer is dan normaal. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Wat mij steeds opvalt als er veel lag is in het weekend dat er een paar dagen daarna een ban wave volgt, het is net of PB als ze een nieuwe cheat heeft toegevoegd veel meer loopt te scannen in het geheugen en op de hdd.

Je moet voor de aardigheid eens op een server spelen zonder PB, dan merk je hoeveel invloed PB op een game heeft.
In bc2 zakte mij frames enkele seconden naar 0 omdat PB een PB screenshot nam van mij, ben daar toen achter gekomen omdat ik admin was en dit kon testen, meerdere clan leden hadden dit.
Dit is gelukkig wel gefixt sinds de update om dx11 screenshots te maken met PB.

Ik weet ook niet wat die md5 tool scans doen, misschien zijn die ook wel een oorzaak, er worden files gescant door md5 tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:35

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Klinkt heel aannemelijk wat NLsandman stelt, er wordt denk ik inderdaad lokaal veel gescanned. Als de MD5 tool code tenminste in de serverconfig is opgenomen, wat naar ik begrijp bij lang niet alle servers het geval is.

Plus natuurlijk het constant nemen van screenshots en het streamen ervan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 10:14
Simpel vraagje, maar moeilijk te Google'n; de kaart met locatie icoontjes die verschijnt met 'M' is zo klein dat het moeilijk te lezen is (zeker als het ergens druk is) op een scherm met hoge resolutie. Is er een mogelijkheid om de overzichtskaart met icoontjes groter te krijgen -- ding gebruikt nu maar een kwart van m'n monitor.

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
Rarz schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:14:
Simpel vraagje, maar moeilijk te Google'n; de kaart met locatie icoontjes die verschijnt met 'M' is zo klein dat het moeilijk te lezen is (zeker als het ergens druk is) op een scherm met hoge resolutie. Is er een mogelijkheid om de overzichtskaart met icoontjes groter te krijgen -- ding gebruikt nu maar een kwart van m'n monitor.
Als je op 'n' drukt kan je inzoomen, het vlak kan je helaas niet groter maken. Ja dit kan wel maar dan beslaat het je halve monitor en dat lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLsandman schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:15:
Wat mij steeds opvalt als er veel lag is in het weekend dat er een paar dagen daarna een ban wave volgt, het is net of PB als ze een nieuwe cheat heeft toegevoegd veel meer loopt te scannen in het geheugen en op de hdd.

Je moet voor de aardigheid eens op een server spelen zonder PB, dan merk je hoeveel invloed PB op een game heeft.
In bc2 zakte mij frames enkele seconden naar 0 omdat PB een PB screenshot nam van mij, ben daar toen achter gekomen omdat ik admin was en dit kon testen, meerdere clan leden hadden dit.
Dit is gelukkig wel gefixt sinds de update om dx11 screenshots te maken met PB.

Ik weet ook niet wat die md5 tool scans doen, misschien zijn die ook wel een oorzaak, er worden files gescant door md5 tool.
Ik heb op een server ook al claims en beschuldigingen voorbij horen komen dat de MD5 tools vrij makkelijk te omzeilen is door de aangepaste bestanden met de BF3 file tweakers op 'read only' te zetten. Hebben jullie hier al iets over gehoord? Jij zit dichter bij de Mordor boys dan ik.

Zou wel nasty zijn als dat inderdaad zo is en ik ben ook al zeker een damage hacker tegengekomen op een server die de MD5 tool draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:42:
[...]

Ik heb op een server ook al claims en beschuldigingen voorbij horen komen dat de MD5 tools vrij makkelijk te omzeilen is door de aangepaste bestanden met de BF3 file tweakers op 'read only' te zetten. Hebben jullie hier al iets over gehoord? Jij zit dichter bij de Mordor boys dan ik.

Zou wel nasty zijn als dat inderdaad zo is en ik ben ook al zeker een damage hacker tegengekomen op een server die de MD5 tool draait.
Dat kan inderdaad ja. Je kan de files read only maken. Alleen krijg je dan wel een BAN en geen kick van PB als je gepakt word. PB vind dat niet leuk. Verder is de file tweaker in principe de file: cas_50.cat. Je kan er ook cas_51.cat van maken. Doei MD5Tool... :/

Ja, lees ook mee op mordor. ;)

Ik vraag me nu alleen toch wel af wat PB gaat doen. Alleen blijven zoeken en bannen voor aimbot/wallhack etc of echt de colour tweaker ook. Dat laatste zou voor mij wel heel erg zuur zijn. Gister eindelijk overstag gegaan.
DAT COLOUR. :9~

En nee, het geeft je helemaal geen voordeel in game. Alleen Death Valley is ietwat controversieel als je de sunlight intensity gelijk zet. Dan is het ochtend. Voor de rest is het alleen maar mooier. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Laatst online: 16-09 19:30
Dat ziet er meesterlijk uit! Ik denk dat Aftermath the tofste BF3 maps worden, het ziet eruit als B2K met meer doorgangetjes, gebouwen, trappenhuizen waar je in kan en nog meer slimmigheidjes. Ook nog aardig groot zo te zien die Epicenter map..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Kreeg net een "bad luck" doordat een tank op me spawnde. O.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
DanielWW2 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 19:08:
[...]

Dat kan inderdaad ja. Je kan de files read only maken. Alleen krijg je dan wel een BAN en geen kick van PB als je gepakt word. PB vind dat niet leuk. Verder is de file tweaker in principe de file: cas_50.cat. Je kan er ook cas_51.cat van maken. Doei MD5Tool... :/

Ja, lees ook mee op mordor. ;)

Ik vraag me nu alleen toch wel af wat PB gaat doen. Alleen blijven zoeken en bannen voor aimbot/wallhack etc of echt de colour tweaker ook. Dat laatste zou voor mij wel heel erg zuur zijn. Gister eindelijk overstag gegaan.
DAT COLOUR. :9~

En nee, het geeft je helemaal geen voordeel in game. Alleen Death Valley is ietwat controversieel als je de sunlight intensity gelijk zet. Dan is het ochtend. Voor de rest is het alleen maar mooier. ;)
Dat wist ik niet, read only is toch alleen lezen, md5tool leest alleen een deel van de files en vergelijkt dit met de md5 hash?
Ik volg dat gedoe rondom file tweaker ook niet, mijn mening is nog steeds dat het een mod is die je niet op ranked servers hoort te gebruiken, ik was eerst helemaal anti maar file tweaker heeft color tweaker wel mogelijk gemaakt.

Voor mij is het grootste voordeel dat ik geen zere ogen heb die waterig zijn, nu kan ik mee komen met de rest die geen last van het blauwe filter heeft.

We zullen zien wat er na aftermath gaat gebeuren, of dice gaat bannen of niet, ik neem het risico, als ze me bannen, jammer maar ik ga niet meer terug naar het spelen met brandende ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:08

codex

Geen OpenAI agent :)

Network slider helemaal naar links zetten(staat standaard helemaal naar rechts) lost veel problemen met hit detectie op. Je ziet dan wel meteen warpende high pingers, maar je weet in elk geval dat ze ook daar zijn waar je schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLsandman schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:26:
[...]

Dat wist ik niet, read only is toch alleen lezen, md5tool leest alleen een deel van de files en vergelijkt dit met de md5 hash?
Ik volg dat gedoe rondom file tweaker ook niet, mijn mening is nog steeds dat het een mod is die je niet op ranked servers hoort te gebruiken, ik was eerst helemaal anti maar file tweaker heeft color tweaker wel mogelijk gemaakt.
Ik volgde het een tijdje onder de noemer van ken je vijand en de vijand zijn de cheaters. :+ (en dat colour)
Iemand kwam toen met het idee van de files read only maken gevolgd door een paar die zeiden dat PB je daarvoor bant omdat je het PB zo onmogelijk maakt om die files te scannen. PB blokkeren = ban. Dat was in ieder geval de redenatie en die is ook wel logisch. (ik weet niet of het echt 100% klopt)

Voor de rest is het zwaar klote dat die tweaker er kwam. Het was beter geweest als de colour tweaker meteen was ontwikkeld zonder dat de file tweaker publiekelijk werd. Dat had heel veel gecheat gescheeld en misschien was DICE dan niet zo enorm doorgeslagen in hun antwoord.
Voor mij is het grootste voordeel dat ik geen zere ogen heb die waterig zijn, nu kan ik mee komen met de rest die geen last van het blauwe filter heeft.

We zullen zien wat er na aftermath gaat gebeuren, of dice gaat bannen of niet, ik neem het risico, als ze me bannen, jammer maar ik ga niet meer terug naar het spelen met brandende ogen.
Dat waterige ogen/ doet pijn aan ogen heb ik niet en kan ik me ook niet echt voorstellen maar ik sluit het niet uit. Wat ik wel merk is dat mappen die echt zwaar verpest zijn met het blauw/zwart wit gewoon niet in de smaak vallen bij mij. Er is een reden waarom ik Teheran, Death Valley, Wake en de CQ mappen gewoon niks vind. Deze zijn het hardst verpest en met echte kleuren komen ze gewoon een beetje tot leven voor mij.

Ik ga ook door met de colour tweaker en ik verwacht persoonlijk geen ban van DICE. Als ze toch gaan bannen en ik kom er op tijd achter dan ga ik met veel tegenzin terug naar blauw maar niet van harte. Als ze me bannen word ik zeer pissig. ;)

En nog een zeer vermakelijk aantal potjes gehad. De laatste was helemaal leuk. Dik 150.000 punten gehaald, lading aan medailes, service stars en ribbons maar het leukste was de 5 melee ribbons die ik haalde. Knife nooit maar nu moest het gewoon, for the lolz. :+

http://battlelog.battlefi...how/47978470/1/184991456/

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2012 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vond het wel leuk die AK-74M. Voornamelijk omdat het andere team voornamelijk shotguns gebruikte en de hoogste in het andere team is volgens mij uit pure frustratie de AK-74M gaan gebruiken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

DanielWW2 schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:49:
[...]

Vond het wel leuk die AK-74M. Voornamelijk omdat het andere team voornamelijk shotguns gebruikte en de hoogste in het andere team is volgens mij uit pure frustratie de AK-74M gaan gebruiken. :+
Je was inderdaad lekker bezig dat rondje, ben je aardig vaak tegengekomen met een voor mij negatief resultaat... :( Heb toch maar dapper mijn USAS vast blijven houden ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvk schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:58:
[...]

Je was inderdaad lekker bezig dat rondje, ben je aardig vaak tegengekomen met een voor mij negatief resultaat... :( Heb toch maar dapper mijn USAS vast blijven houden ;)
Hehe, die USAS van je was idd taai gisteravond, 9/10 keer zit je in een positie dat de USAS waardeloos is, maar ALS je dan ook daadwerkelijk close range verrast wordt, dan loeit die USAS dwars door je heen. :)

Stond er ook van de te kijken hoe vaak ik nog door die Ak-74 vuurgevechten verloor tegen mijn M416, helaas had mijn videokaart genoeg van z'n overclock om m'n pc heel hard te laten crashen om het potje af te kunnen maken en toch nog wat meer partij te kunnen bieden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Female characters, omnomnom :9~

Oh ben dit nog tegengekomen:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=498308

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
En dan moet je bij female characters met je sniper een tettenshot maken in plaats van een headshot.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daanieyel schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:41:
[...]

En dan moet je bij female characters met je sniper een tettenshot maken in plaats van een headshot.
Dan vind ik dat ze ook een nutshot mogen inegreren à la Combat Arms stijl :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:17:
[...]

Hehe, die USAS van je was idd taai gisteravond, 9/10 keer zit je in een positie dat de USAS waardeloos is, maar ALS je dan ook daadwerkelijk close range verrast wordt, dan loeit die USAS dwars door je heen. :)

Stond er ook van de te kijken hoe vaak ik nog door die Ak-74 vuurgevechten verloor tegen mijn M416, helaas had mijn videokaart genoeg van z'n overclock om m'n pc heel hard te laten crashen om het potje af te kunnen maken en toch nog wat meer partij te kunnen bieden. :)
Ja, dat had je niet gedacht he? :+
Wel jammer dat je GPU er mee kapte. Aan de andere kant was het ook wel gunstig omdat ik toen pas echt te keer ging. >:)
bvk schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:58:
[...]

He daar komt iemand aanrennen, vol in het open met een USAS. Oh dat was bvk. :Y)
Ik zou toch iets meer het midden kiezen als ik jou was als je met een shotgun loopt. Ik kon je veel te vaak met belachelijk gemak je afpikken op 30 meter. ;)

Verder speelde ik gister ook wel erg goed en had ik eens hele goede hitreg. Dat helpt ook heel wat mee. En het is ook altijd handig om te weten hoe de knife animatie werkt. Ik heb zoveel troll knives gemaakt dat het niet normaal is. Gewoon van voren en meteen animatie en dood. De truc is om te kniven als je al half naast iemand staat en dus met je knife op zijn arm mikt ofzo. Dan gaat die in de animatie en heb je altijd de kill.

Battlefield 4 is powered by Frostbite 2 and will stress this engine at 80% (it was said that Battlefield 3 pushed only 30-40% of what the engine is capable of).
En als dit klopt dan ik weer een nieuwe GPU kopen en denk ik meteen de hele PC vervangen. Must play on ultra. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-10-2021

w00t00w

Derp

Mogen die female characters ook wapens vasthouden, of dienen ze alleen om jezelf na een bikkelharde strijd van je combat stress/PTSD te ontdoen, bijvoorbeeld in een nieuwe "Lounge" in BattleLog? Relief Teams noemen ze dat volgens mij :D

[ Voor 26% gewijzigd door w00t00w op 04-11-2012 18:09 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Niet online
w00t00w schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:01:
Mogen die female characters ook wapens vasthouden, of dienen ze alleen om jezelf na een bikkelharde strijd van je combat stress/PTSD te ontdoen, bijvoorbeeld in een nieuwe "Lounge" in BattleLog? Relief Teams noemen ze dat volgens mij :D
Ik hoop dat laatste. Misschien kunnen ze dan meteen ook m'n tank poetsen en een sandwich maken. :)

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielWW2 schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:01:
[...]

En als dit klopt dan ik weer een nieuwe GPU kopen en denk ik meteen de hele PC vervangen. Must play on ultra. :+
Of een 14" CRT die in max 800x600 aankan, dan hoef je ook geen nieuwe graka voor Ultra...

Sinds woensdagavond danoc FXAA injector in gebruik. Dat grafische verschil is best groot, maar vooral handig: in die blauwe waas mis je een hoop wat nu gewoon beter zichtbaar is. Voor mij maakt het een gigantisch verschil in zichtbaarheid van mensen en dingen ver weg - en ik heb geen hoofdpijn meer na lange speelsessies :o

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:49
Battlefield 4 rumors via EA China
- BF4 has a 1yr development cycle and has a tenative launch date of oct 23rd 2013
- it will be on the big 3 current gen systems as well as next gen platforms (only sony and M$, as well as pc)
- commander role in MP will return with new tools and abilities
- voice commands
- battlelog will be tied to the game
- game will support video recording with internal replay system this might be in box or via dlc.. thats unclear or if its universal paltform inclusion
- currently there are three factions: USA, Russia, and China!!
- female charcaters (NPC's) and the ability to play as them in MP
- next gen systems and pc will support 64-player MP however current gen console releases wont
- frostbite 2.0
- next gen console versions run @ approx 60fps, current gen @ 30fps, PC will ahve an FPS lock of 100fps
- exp system will be again present
Met natuurlijk de bijbehorende covers :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fYVhk.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VjKbQ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:12:
[...]

Of een 14" CRT die in max 800x600 aankan, dan hoef je ook geen nieuwe graka voor Ultra...
Dat kan ook ja.

Sinds woensdagavond danoc FXAA injector in gebruik. Dat grafische verschil is best groot, maar vooral handig: in die blauwe waas mis je een hoop wat nu gewoon beter zichtbaar is. Voor mij maakt het een gigantisch verschil in zichtbaarheid van mensen en dingen ver weg - en ik heb geen hoofdpijn meer na lange speelsessies :o
Je bent wel laat. Mensen stappen nu gewoon over naar de colour tweaker. :+ (kan je wel een ban opleveren)

Must buy non colourgraded same game for full price with even more bugs. :9~ :Y)

Dat noob. :D

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w

w00t00w

Derp

Daanieyel schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:52:
[...]

Ik hoop dat laatste. Misschien kunnen ze dan meteen ook m'n tank poetsen en een sandwich maken. :)
Sandwich is prima, maar de tank poetsen hoeft niet (wordt toch zo weer vuil). De loop poetsen daarentegen oOo

Ik heb trouwens mijn cojones bijeengeraapt, en ook maar eens wat met de Color Tweaker gespeeld - allesjezus zeg, dat maakt toch echt wel een verschil (alleen door Youtube-filmpjes te bekijken geeft je echt niet een volledig beeld)! Voordeel haal je er niet uit (heb zelfs het idee dat rook donkerder is, en moeilijker doorheen te kijken), en het is allemaal nog wat te zuurstok-bont voor mijn smaak (ben nog niet uitgetweaked), maar de visuals gaan er echt enorm op vooruit!

Edit: woohoo, nieuwe BFFs *O*

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 11:28
Welke instellingen gebruiken jullie trouwens voor die color tweak?
Ik had dat programma gedownload maar dan moet je zelf overal getallen gaan invullen, heb ik de verkeerde of zijn er geen presets ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lennardnl schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:58:
Welke instellingen gebruiken jullie trouwens voor die color tweak?
Ik had dat programma gedownload maar dan moet je zelf overal getallen gaan invullen, heb ik de verkeerde of zijn er geen presets ofzo?
Dit is mijn lijst. Het ligt er alleen wel aan hoe je monitor gekalibreerd is of dit goed of slecht uitvalt. Wat je in ieder geval moet doen is contrast verhogen. De meeste mappen zijn nog niet helemaal scherp nadat de blauwe troep weg is. Eigenlijk moet je het zelf doen om het optimaal te krijgen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LVoS4ONTlLsJTKVUNX8GGvwS/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Ik heb contrast iets hoger gezet maar alles wordt zo donker, ben snel weer terug gegaan naar alleen color grading uit in color tweaker.
Om het scherper te krijgen gebruik ik een speciale fxaa zonder kleur correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLsandman schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:03:
Ik heb contrast iets hoger gezet maar alles wordt zo donker, ben snel weer terug gegaan naar alleen color grading uit in color tweaker.
Om het scherper te krijgen gebruik ik een speciale fxaa zonder kleur correctie.
Dat kan ook. Wat ik gedaan heb is per map de contrast afgesteld en toen de felheid van de kleuren afgesteld zodat het klopt. Duurde een paar uur maar het is het waard. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
DanielWW2 schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:05:
[...]

Dat kan ook. Wat ik gedaan heb is per map de contrast afgesteld en toen de felheid van de kleuren afgesteld zodat het klopt. Duurde een paar uur maar het is het waard. :+
Zet je de kleur hoger of lager(saturation) of verander je licht en contrast tergelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Wat is Origin toch een vaag programma.
Kan ik weer niet inloggen omdat m'n gegevens zogenaamd weer niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLsandman schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:07:
[...]

Zet je de kleur hoger of lager(saturation) of verander je licht en contrast tergelijk?
Meestal alleen saturation nadat ik de contrast scherp heb gezet. Licht heb ik alleen aangeraakt bij Death Valley omdat die map blauw blijft. Daar heb ik het veranderd naar 0.5 red 0.5 yellow en 0.9 blue. Dan is het nog steeds nacht maar niet blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielWW2 schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:24:
Je bent wel laat. Mensen stappen nu gewoon over naar de colour tweaker. :+ (kan je wel een ban opleveren)
Ik wil geen ban, ik wil knallen zonder koppijn van het turen naar blauwige kereltjes in een blauwige rook in een blauwige stad in een blauwige waas door mijn blauwige ACOG of HOLO vizier. Eigenlijk wil ik ook dat het FXAA ding niet anti-aliast, maar als ik dat op 0 zet doet hij ook geen kleuren meer dus helaas. De ieniemienietekst was vanwege het waardeloze interfacedesign van de muppets bij DICE sowieso al onleesbaar in 2560x1600 dus dat beetje onleesbaarder wat er nu door FXAA bijkomt neem ik maar voor lief.

Ik heb gisteren nog even met wat amigos gereld op Gulf en wat city maps, en vooral op Bazaar is het grafische verschil echt schokkend. Je kunt nu gewoon zien wat er gebeurt op D terwijl je op C of A staat. Een hekel feitje voor de mensen die gisteren ontdekten dat ik de M39 herontdekt heb en weer, sinds lang, aan het Reconnen ben. Doordat niemand zich in de blauwe waas kan verstoppen een paar ontspannen wandelingetjes van A naar D naar C gemaakt... en bij A boven de spawn als een ware lambal zitten campen en A leegsnipen. Door de betere kleuren zie je ook beter wat er in rook gebeurt, tot grote frustratie van wat tegenstanders die in/achter de rook van hun brandende tankje dachten veilig te zitten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JellBro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 08:39
Sorry hoor, hiermee laat je duidelijk zien dat het hele kleurgebeuren gewoon ongegeneerd valsspelen is. Tegenover "vanilla" spelers is het een enorm ongelijk voordeel.

Ga dan tenminste op servers zitten waar iedereen met die colour grading zooi zit te pielen,
dan is er nog de kunst wie het het beste afstelt.

Nu is het gewoon valsspelen: niks meer, niks minder.
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:07:
[...]

Ik wil geen ban, ik wil knallen zonder koppijn van het turen naar blauwige kereltjes in een blauwige rook in een blauwige stad in een blauwige waas door mijn blauwige ACOG of HOLO vizier. Eigenlijk wil ik ook dat het FXAA ding niet anti-aliast, maar als ik dat op 0 zet doet hij ook geen kleuren meer dus helaas. De ieniemienietekst was vanwege het waardeloze interfacedesign van de muppets bij DICE sowieso al onleesbaar in 2560x1600 dus dat beetje onleesbaarder wat er nu door FXAA bijkomt neem ik maar voor lief.

Ik heb gisteren nog even met wat amigos gereld op Gulf en wat city maps, en vooral op Bazaar is het grafische verschil echt schokkend. Je kunt nu gewoon zien wat er gebeurt op D terwijl je op C of A staat. Een hekel feitje voor de mensen die gisteren ontdekten dat ik de M39 herontdekt heb en weer, sinds lang, aan het Reconnen ben. Doordat niemand zich in de blauwe waas kan verstoppen een paar ontspannen wandelingetjes van A naar D naar C gemaakt... en bij A boven de spawn als een ware lambal zitten campen en A leegsnipen. Door de betere kleuren zie je ook beter wat er in rook gebeurt, tot grote frustratie van wat tegenstanders die in/achter de rook van hun brandende tankje dachten veilig te zitten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:17
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:07:
Laat die banronde maar komen als ik dit zo lees.
Wel grappig dat de rest van de colour tweakers beweert dat er geen voordeel of zelfs nadeel is. Beetje goedpraten naar jezelf toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JellBro schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:59:
Sorry hoor, hiermee laat je duidelijk zien dat het hele kleurgebeuren gewoon ongegeneerd valsspelen is. Tegenover "vanilla" spelers is het een enorm ongelijk voordeel.

Ga dan tenminste op servers zitten waar iedereen met die colour grading zooi zit te pielen,
dan is er nog de kunst wie het het beste afstelt.

Nu is het gewoon valsspelen: niks meer, niks minder.
Je hebt dus geen idee hoe het eruit ziet..
Het is helemaal geen valsspeler. Het is eerder een nadeel dan voordeel omdat je door de kleur juist minder snel dingen ziet op afstand. Het is puur een cosmetische aanpassing, daarom is het ook toegestaan door zowel Punkbusterbans als GGC streams. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:17
AdmiralSnipe schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:08:
Wat is Origin toch een vaag programma.
Kan ik weer niet inloggen omdat m'n gegevens zogenaamd weer niet kloppen.
Ik heb hier nu ook last van. Hoewel, 'last', ik kan nu toch niet spelen maar over een paar uur mag dit van mij toch wel gefixt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielWW2 schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:22:
[...]
Het is helemaal geen valsspeler. Het is eerder een nadeel dan voordeel omdat je door de kleur juist minder snel dingen ziet op afstand. Het is puur een cosmetische aanpassing, daarom is het ook toegestaan door zowel Punkbusterbans als GGC streams. :/
Eh, het is wel een cosmetische verandering waar ik persoonlijk flink voordeel van ervaar. Op anders wazig blauwe kaarten merk ik wel dat ik dingen, en vooral mensen, veel sneller zie, zeker in rook, mistflarden, bosjes en andere soft-cover.
Voor zover mij bekend (en vorig jaar nog door een bedrijfsarts getest :+ ) ben ik niet kleurenblind, dus het zou voor iedereen een voordeel kunnen zijn. Met name op Bazaar zie ik mensen en dingen, ook als ze niet bewegen, gewoon veel beter afsteken tegen de achtergrond dan voorheen - en gaat er een kogel door het kopke terwijl ik er vroeger makkelijk te dichtbij kwam.

Maar goed, aangezien Hard Brake op de jets hier gebillijkt werd en ik weet dat hele hordes spelers met de color-tweaker rondlopen (en dus soortgelijke voordelen zouden moeten kunnen behalen... of meer, als ze de fog helemaal weghalen) voe ik me slechts matig schuldig.

Op afstand moet ik eerlijk zeggen dat ik geen merkbaar verschil gezien heb, maar ik heb natuurlijk nu een beetje AA terwijl ik eerst elke bewegende pixel kon zien omdat ik AA volledig uit had. Dus het enige nadeel dat ik kan bedenken zou die antialiasing zijn... van de kleuren kán het niet slechter worden met de FXAA injector. (Of dat met de color tweaker anders is weet ik niet - die gebruik ik niet.)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Snorro schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:25:
[...]

Ik heb hier nu ook last van. Hoewel, 'last', ik kan nu toch niet spelen maar over een paar uur mag dit van mij toch wel gefixt zijn.
Gisteren werkte het niet en vandaag kon ik ook al niet inloggen.
Heb m'n PW moeten veranderen om Origin weer te laten werken... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JellBro
ehjm ja...ja... het maakt mij niet uit hoe het eruit ziet:

mensen eerder zien door instellingen / andere progjes draaien e.d.. = cheat !

je draait het spel anders dan anderen om er "voordeel" uit te halen, dat zegt genoeg.

Mooiste is, om het ook nog goed te gaan praten...

Klassiek voorbeeld van valsspelen en ontkennen.
DanielWW2 schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:22:
[...]

[ Voor 9% gewijzigd door JellBro op 05-11-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w

w00t00w

Derp

JellBro schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:42:
ehjm ja...ja... het maakt mij niet uit hoe het eruit ziet:
Oftewel: niet gehinderd door enige kennis van zaken (ie. ervaring) toch lekker lopen brullen. Dat zouden meer mensen moeten doen! Oh, wacht... :') Het lijkt wel een willekeurig Windows 8 topic op de FP.

[ Voor 8% gewijzigd door w00t00w op 05-11-2012 14:20 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
w00t00w schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:18:
[...]

Oftewel: niet gehinderd door enige kennis van zaken (ie. ervaring) toch lekker lopen brullen. Dat zouden meer mensen moeten doen! Oh, wacht... :') Het lijkt wel een willekeurig Windows 8 topic op de FP.
Hij heeft gewoon een terecht punt. Er wordt hier aangegeven dat iemand beter onderscheid kan maken tussen diverse zaken in het spel, dat is een voordeel. Dan maakt het niet uit hoe het er uit ziet, als iemand aangeeft dat hij er voordeel uit haalt zegt dat wel genoeg.

Je veranderd gamefiles via een extern programma om een grafisch mooier resultaat te krijgen en tegelijkertijd een voordeel te krijgen op spelers die het niet gebruiken. Of dat werkelijk cheaten is hangt af van wie je het vraagt maar je kan niet ontkennen dat het zeker een grijs gebied is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:24:
[...]
Je veranderd gamefiles via een extern programma om een grafisch mooier resultaat te krijgen en tegelijkertijd een voordeel te krijgen op spelers die het niet gebruiken. Of dat werkelijk cheaten is hangt af van wie je het vraagt maar je kan niet ontkennen dat het zeker een grijs gebied is.
Het grijze gebied in deze zou wat mij betreft gewoon cheaten kunnen heten inderdaad. Maar het is toegestaan door de diverse kick- en banorganisaties, hele volksstammen "doen het ook" en - ook relevant - mijn hoofdpijn na een lange BF3 sessie is (althans vooralsnog) weg. Ik zit minder te turen naar grijs/blauwe pixels en ik merk direct verschil in de inspanning die dat kost en navenant dat ik niet met droge, tranende en prikkende ogen zit na een uur of twee knallen.

Dus ik gooi er lekker danoc fxaa overheen en zit dus grijs. Rot voor degenen die in het blauw zitten, maar één minuut googlen naar "danoc fxaa injector" op google.de en iedereen kan dit hebben en gebruiken.
Ik trek de grens gewoon bij het krijgen van koppijn van het getuur. :X

Overigens is het wel relevant om even te vermelden dat het voordeel niet groot is (25-9 op Bazaar is als ik me ervoor inspan sowieso geen bijzondere score met m'n Recon class) en dat ik vermoed dat een deel van het voordeel ook komt doordat ik op een hoge resolutie speel - kleine kleurschakeringen zijn dus bij mij sneller herkenbaar als een uitstekend voetje of een stukje helm dan als je speelt op lage resoluties zoals 1080p waar het toch een beetje in de pixelbrei verloren gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w

w00t00w

Derp

Tsurany schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:24:
[...]

Hij heeft gewoon een terecht punt. Er wordt hier aangegeven dat iemand beter onderscheid kan maken tussen diverse zaken in het spel, dat is een voordeel. Dan maakt het niet uit hoe het er uit ziet, als iemand aangeeft dat hij er voordeel uit haalt zegt dat wel genoeg.

Allicht, maar het gaat mij meer om het beblèr zonder kennis van zaken. Uit de diverse Win8 topics op T.net is al gebleken dat veel hard-core anti's geen minuut ervaring ermee hebben, en dus geen recht van spreken hebben: dat vind ik hier niet anders.
Maar dat betekent niet dat ik het met je oneens ben dat het een grijs gebied is: ik kan rechtlullen wat krom is tot ik een ons weeg, maar the fact remains dat game files aangepast worden. Ik heb er dan ook geen enkel bezwaar tegen als Dice, PB of wie dan ook besluit dat het gebruik een banneable offence wordt, of dat een spelers-petitie ervoor zorgt dat gebruik no-no wordt. Maar dat is (nog) niet het geval, dus blijf ik het gewoon gebruiken, want de game fleurt er enorm van op (oorlog is al duister genoeg: van een paar vrolijke noten is nog nooit iemand dood gegaan, toch (*kijkt naar een iets eerder geplaatste reactie* ehhh... strike that... :D)

Ik gebruik de Color Tweaker niet om er voordeel uit te halen, sterker nog, ik koester niet eens de illusie dat ik er ook beter van ga spelen (als ik die al had was die inmiddels weggeslagen door hoe het gisteren ging). Ik gaf eerder, voor deze discussie, zelfs al aan dat ik persoonlijk het lastiger vind om door rook heen te kijken dan voorheen, dus in mijn geval is het effect zelfs het tegenovergestelde (oftewel, wat die "iemand" die je aanhaalt vindt is net zo representatief voor het totaalplaatje als wat ik ervan vind).

[ Voor 6% gewijzigd door w00t00w op 05-11-2012 14:43 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t00w schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:41:
[...]
Ik gebruik de Color Tweaker niet om er voordeel uit te halen, sterker nog, ik koester niet eens de illusie dat ik er ook beter van ga spelen (als ik die al had was die inmiddels weggeslagen door hoe het gisteren ging). Ik gaf eerder zelfs al aan dat ik persoonlijk het lastiger vind om door rook heen te kijken dan voorheen, dus in mijn geval is het effect zelfs het tegenovergestelde (oftewel, wat die "iemand" die je aanhaalt vindt is net zo representatief voor het totaalplaatje als wat ik ervan vind).
Het is wellicht ook relevant om te vermelden dat jij het over de Color-tweaker hebt (wel ban) en ik over danoc FXAA injector (geen ban). We wijzigen andere dingen dus wat jij ziet is ook gewoon wat anders als wat ik zie.
Als je een redelijk vergelijk wilt moet je óf een synthetische benchmark maken, of naast elkaar ergens in een bosje gaan liggen campen en frapsen in volle resolutie. En dan nog blijft er een verschil over door de verschillen in schermgrootte, helderheid, kleurechtheid, afstemming van contrast en kleurentemperatuur.
Om nog te zwijgen van verschillen in speler - ik pik heel snel patronen uit een rookwolkje, omdat ik er naar zit te gluren over m'n AcOGje heen en op zoek ben naar die beentjes, armpjes en helmpjes die uitsteken. Als ej aan het runnybunnyen bent mis je die volledig, maar pik je waarschijnlijk wel weer beter de mensen in de periferie van je beeld op - omdat je aan het CQBen bent en dus anders oplet en anders je beeld scant.

Misschien had ik ditzelfde resultaat wel kunnen halen door de kleurentemperatuur van mijn scherm te veranderen of de RBG-filter wat minder blauw te zetten. De reden dat ik dat niet doe is dat dat getob is, en dit gewoon werkt én mag.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:39:
Het grijze gebied in deze zou wat mij betreft gewoon cheaten kunnen heten inderdaad. Maar het is toegestaan door de diverse kick- en banorganisaties, hele volksstammen "doen het ook" en - ook relevant - mijn hoofdpijn na een lange BF3 sessie is (althans vooralsnog) weg. Ik zit minder te turen naar grijs/blauwe pixels en ik merk direct verschil in de inspanning die dat kost en navenant dat ik niet met droge, tranende en prikkende ogen zit na een uur of twee knallen.
Alleen geen van allen zijn argumenten die je kan gebruiken om het uit het grijze gebied te halen. Vergeet niet wie het toestaat en wie er nog geen officiële uitspraak over heeft gedaan. Mits ik niks gemist heb hebben zowel PunkBuster als DICE geen uitspraak gedaan.
Dus ik gooi er lekker danoc fxaa overheen en zit dus grijs. Rot voor degenen die in het blauw zitten, maar één minuut googlen naar "danoc fxaa injector" op google.de en iedereen kan dit hebben en gebruiken.
Ik trek de grens gewoon bij het krijgen van koppijn van het getuur. :X
FXAA injector is geen grijs gebied :)
Overigens is het wel relevant om even te vermelden dat het voordeel niet groot is (25-9 op Bazaar is als ik me ervoor inspan sowieso geen bijzondere score met m'n Recon class) en dat ik vermoed dat een deel van het voordeel ook komt doordat ik op een hoge resolutie speel - kleine kleurschakeringen zijn dus bij mij sneller herkenbaar als een uitstekend voetje of een stukje helm dan als je speelt op lage resoluties zoals 1080p waar het toch een beetje in de pixelbrei verloren gaat.
Natuurlijk zal het voordeel niet groot zijn, maar beter zicht helpt wel altijd in een betere waarneming van de omgeving. Het komt alsnog op skill aan of je met die betere waarneming daadwerkelijk meer kills kan maken :)
w00t00w schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:41:
Allicht, maar het gaat mij meer om het beblèr zonder kennis van zaken. Uit de diverse Win8 topics op T.net is al gebleken dat veel hard-core anti's geen minuut ervaring ermee hebben, en dus geen recht van spreken hebben: dat vind ik hier niet anders.
Alleen vind ik niet dat hij zonder praktijk ervaring de plank mis slaat ;)
Maar dat betekent niet dat ik het met je oneens ben dat het een grijs gebied is: ik kan rechtlullen wat krom is tot ik een ons weeg, maar the fact remains dat game files aangepast worden. Ik heb er dan ook geen enkel bezwaar tegen als Dice, PB of wie dan ook besluit dat het gebruik een banneable offence wordt, of dat een spelers-petitie ervoor zorgt dat gebruik no-no wordt. Maar dat is (nog) niet het geval, dus blijf ik het gewoon gebruiken, want de game fleurt er enorm van op (oorlog is al duister genoeg: van een paar vrolijke noten is nog nooit iemand dood gegaan, toch (*kijkt naar een iets eerder geplaatste reactie* ehhh... strike that... :D)
Zolang mensen zelf beseffen dat een ban zou kunnen komen, hoe onwaarschijnlijk ook, en dan niet gaan mekkeren heb ik er ook geen bezwaar mee. Zit het zelf ook te overwegen, enige wat me tegenhoud is dat ik te lui ben het te installeren. Ik vergeet het tot ik wil gamen en dan heb ik geen zin meer.
Ik gebruik de Color Tweaker niet om er voordeel uit te halen, sterker nog, ik koester niet eens de illusie dat ik er ook beter van ga spelen (als ik die al had was die inmiddels weggeslagen door hoe het gisteren ging). Ik gaf eerder, voor deze discussie, zelfs al aan dat ik persoonlijk het lastiger vind om door rook heen te kijken dan voorheen, dus in mijn geval is het effect zelfs het tegenovergestelde (oftewel, wat die "iemand" die je aanhaalt vindt is net zo representatief voor het totaalplaatje als wat ik ervan vind).
Binnenkort hoef je het ook niet meer te gebruiken, DICE komt zelf met een oplossing :)

[ Voor 62% gewijzigd door Tsurany op 05-11-2012 14:53 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JellBro
Precies, ik wil ook alleen dat punt maken.

Er is voordeel t.o.v. "vanilla" spelers, dus ongelijkheid.

Speel dan alleen tegen spelers die dat ook gebruiken !

Speel je tegen "normale" spelers met die colour-aanpassingen,
ben je de boel aan het verzieken. Punt.

@wootoow : jou reactie draagt wel veel bij aan het topic zeker ?
als je meer regels zou lezen zou je zien dat er ook een
punt gemaakt wordt.
Oftewel ga zelf lekker naar dat topic wat je beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Tsurany schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:53:

Binnenkort hoef je het ook niet meer te gebruiken, DICE komt zelf met een oplossing :)
Dat is toch alweer van de baan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdmiralSnipe schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:13:
[...]
Dat is toch alweer van de baan??
Tenzij hij een mass-ban bedoelt... maar DICE geeft geen millimeter toe aan de community die wil dat het blauw eruit gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:24:
[...]

Tenzij hij een mass-ban bedoelt... maar DICE geeft geen millimeter toe aan de community die wil dat het blauw eruit gehaald wordt.
DICE had toch gezegd dat ze een optie zouden inbouwen zodat je dat "filter" uit kunt zetten?
En een dag later werd dat door DICE zelf opeens tegengesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Alleen geen van allen zijn argumenten die je kan gebruiken om het uit het grijze gebied te halen. Vergeet niet wie het toestaat en wie er nog geen officiële uitspraak over heeft gedaan. Mits ik niks gemist heb hebben zowel PunkBuster als DICE geen uitspraak gedaan.
Maar DICE kán helemaal niet detecteren dat je een FXAA injector gebruikt, en PunkBuster kickt alleen, wat ik geen probleem vind (als ik ineens overal gekickt ga worden voor die injector haal ik hem eraf en speel ik nog even in het blauw verder, maar wel slechts tot er een ander spel beschikbaar komt... en koop ik waarschijnlijk ook geen BF4)
[...]
FXAA injector is geen grijs gebied :)
Zeker wel, alle kaarten die blauw waren zijn nu grijs :+
Daarbovenop is wat je zelf ook al zegt: er ligt geen officieel statemment van DICE dat gebruik van de FXAA injector verboden is - dus het mag niet officieel maar het mag ook niet officieel niet. dat is de definitie van een grijs gebied.
[...]
Zolang mensen zelf beseffen dat een ban zou kunnen komen, hoe onwaarschijnlijk ook, en dan niet gaan mekkeren heb ik er ook geen bezwaar mee.
Een volledige ban zou, gezien de brede toepassing van FXAA en color tweaker onder de community en en schofterig lakse manier van reageren van DICE, best wel op onbegrip kunnen rekenen. Dat je Punkbuster ervoor laat kicken zodat mensen weten dat het niet (meer) mag is een ander verhaal.
[...]
No fucking way. DICE laat het zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w

w00t00w

Derp

Alleen vind ik niet dat hij zonder praktijk ervaring de plank mis slaat ;)
Dan verschillen we daar van mening: de een haalt mogelijk wel voordeel uit de FXAA Injector of de Color Tweaker, de ander niet. Net zoals je dat kunt door de sleutelen aan je monitorinstellingen als kleur, hue, contrast enzovoorts (je zou je kleuren volledig kunnen verkloten, met als resultaat dat je beter door rook kunt zien, camo's makkerlijke spot, etc.) De keuze kan iedere speler zelf maken, dus er is niets oneerlijks aan. Op heb er helemaal niets op tegen als mensen tegen zijn, of dat het verboden wordt, maar baseer je mening wel op ervaring, niet op screenshots, video's, hearsay of de onderbuik. Je weet het pas als je er zelf mee aan de slag gaat, en dan nog is het de ervaring van één enkele speler (de mijne met de FXAA Injector komt niet overeen met die van KnetterGek, om maar een voorbeeld te noemen).
Vertel?!? :D

@JellBro: het maakt mij niet uit wat je denkt over de FXAA Injector/Color Tweaker, maar ik heb moeite reacties/meningen op basis van iets ononderbouwds serieus te nemen. That's all...
Heb je het zelf gebruikt? Zo ja, wat zijn jouw bevindingen? Zo nee, op basis van welke argumenten is het dan cheaten?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

w00t00w schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:34:
@JellBro: het maakt mij niet uit wat je denkt over de FXAA Injector/Color Tweaker, maar ik heb moeite reacties/meningen op basis van iets ononderbouwds serieus te nemen. That's all...
Heb je het zelf gebruikt? Zo ja, wat zijn jouw bevindingen? Zo nee, op basis van welke argumenten is het dan cheaten?
Dat er uberhaubt nog discussie over is. Je past gamefiles aan om beter/ander zicht te krijgen. Per definitie valt dat onder cheaten. Je kan er nog zo omheen draaien, maar het aanpassen van bestanden is cheaten.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Zelfs dice had al aangegeven dat het verwijderen van color grading geen voordeel heeft ten opzichte van spelers met color grading.
Helaas is hun mening dat het blauwe filter bf3 onderscheidt van andere games en is het plan om dit als console command in bf3 te activeren afgeblazen.

Iemand die geen problemen heeft met het blauwe filter ziet veel meer dan ik zie, mijn ogen hebben het gewoon zwaar en na 1 uur moet ik stoppen omdat ze branden en waterig zijn, is dat dan eerlijk?
Als ik geen problen had met het blauwe filter had ik ook geen color tweaker gebruikt, doordat de kleuren beter zijn werkt camo ook veel beter, als een speler op de grond ligt in een hoekje zie ik hem pas als ik dicht bij ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JellBro
Lang of kort verhaal, ik zie het als cheaten en ben ben er op tegen.

Nogmaals , als mensen het willen gebruiken, speel dan ook tegen mensen
die het ook gebruiken !!!
(Om een of andere reden wordt dit gedeelte hard genegeerd)

Dit klinkt natuurlijk heel raar, maar gewoon BF3 zonder die extra poespas
vind ik al gaaf genoeg en ik stoor mij helemaal niet aan blauw tinten
en wat al niet meer. Ik stoor mij wel aan valsspelers.
w00t00w schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:34:
[...]

[...]

Vertel?!? :D

DIT :
NoFearCreations schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:49:
[...]

Dat er uberhaubt nog discussie over is. Je past gamefiles aan om beter/ander zicht te krijgen. Per definitie valt dat onder cheaten. Je kan er nog zo omheen draaien, maar het aanpassen van bestanden is cheaten.

[ Voor 39% gewijzigd door JellBro op 05-11-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DICE heeft 1 uitspraak gedaan over de tweakers.
Het is niet toegestaan om gamefiles aan te passen.
Ze hebben het recht om je account te bannen, maar ze laten nog steeds niks van zich horen of ze dit nu ook echt gaan doen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Wat een gezeik ook eigenlijk.
Alleen maar over het aanpassen van kleuren.
Als er nou met weapon damage gesjoemeld zou worden of dat je door muren heen kijkt zou ik al die ophef nog wel snappen maar om nou zo te doen als spelers proberen om een blauwe tint weg te krijgen...
Ik gebruik die tool zelf niet en ben het ook niet van plan maar wat ik uit de filmpjes op Youtube heb kunnen opmaken lijkt het in de verste verte niet op cheaten.
Toegegeven, misschien kun je wat verder kijken op bepaalde maps doordat er bijv. minder smoke zichtbaar is maar voor de rest zie ik niet wat er zo erg aan is.
Ik erger me persoonlijk niet echt aan de blauwe tint in BF3, evenmin erger ik me aan degenen die dit proberen te verhelpen met zo'n tool.
Als er maar niet andere dingen mee aangepast kunnen worden zoals ik ooit heb gelezen, dan mag er van mij gelijk voor gebanned worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oja? Laatste wat ik weet is dat DICE in de nieuwe patch een optie zet om colour grading uit te zetten. Weet niet of dat ondertussen veranderd is of onjuist bleek te zijn.
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:29:
Maar DICE kán helemaal niet detecteren dat je een FXAA injector gebruikt, en PunkBuster kickt alleen, wat ik geen probleem vind (als ik ineens overal gekickt ga worden voor die injector haal ik hem eraf en speel ik nog even in het blauw verder, maar wel slechts tot er een ander spel beschikbaar komt... en koop ik waarschijnlijk ook geen BF4)
Gewoon controleren of bepaalde bestanden aanwezig zijn in de Battlefield 3 map, niet echt lastig gezien ze ook de distributie software zelf ontwikkelen ;) En daarnaast is een injector volgens mij ook niet heel lastig te detecteren.
Zeker wel, alle kaarten die blauw waren zijn nu grijs :+
Daarbovenop is wat je zelf ook al zegt: er ligt geen officieel statemment van DICE dat gebruik van de FXAA injector verboden is - dus het mag niet officieel maar het mag ook niet officieel niet. dat is de definitie van een grijs gebied.
Dan is pissen op mijn toilet ook een grijs gebied, nergens staat officieel dat het mag ;)
Een volledige ban zou, gezien de brede toepassing van FXAA en color tweaker onder de community en en schofterig lakse manier van reageren van DICE, best wel op onbegrip kunnen rekenen. Dat je Punkbuster ervoor laat kicken zodat mensen weten dat het niet (meer) mag is een ander verhaal.
Alles zal op onbegrip rekenen, de game community is nu niet het toonbeeld van begrip ;)
No fucking way. DICE laat het zoals het is.
Is dat alweer tegengesproken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Tsurany schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:57:
[...]

Oja? Laatste wat ik weet is dat DICE in de nieuwe patch een optie zet om colour grading uit te zetten. Weet niet of dat ondertussen veranderd is of onjuist bleek te zijn.

[...]

Kan het zo niet meer vinden maar volgens mij werd het een dag later via twitter tegengesproken door een medewerker van DICE (misschien dat iemand dit even kan aanvullen??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
[...]
Allang - de maandag erop. 10 oktober ongeveer. Graaf effe dit topic door, en Halling ofhoedieheet van DICE z'n tweets.
[...]
Gewoon controleren of bepaalde bestanden aanwezig zijn in de Battlefield 3 map, niet echt lastig gezien ze ook de distributie software zelf ontwikkelen ;) En daarnaast is een injector volgens mij ook niet heel lastig te detecteren.
Gezien de grote hoeveelheid aimbots, wallhacks en aanverwante ellende die er voor BF3 beschikbaar is zal DICE het wel niet heel erg in de greep hebben O-)
[...]
Dan is pissen op mijn toilet ook een grijs gebied, nergens staat officieel dat het mag ;)
Of niet mag. Overigens is sinds een oktobertje of tien Halling z'n tweet ook geweest dat ze alles gaan kicken en later bannen wat gamefiles mod, maar zo te zien zijn ze daar neit aan begonnen. Of een FXAA injector ook gekick/banned wordt is nog de vraag. Maar aangezien er eerst gekicked wordt en ik het ding dán gewoon verwijder speel ik tot die tijd lekker grijs. En daarna vermoedelijk wat anders.
[...]
Alles zal op onbegrip rekenen, de game community is nu niet het toonbeeld van begrip ;)
Mjah, moet je eens zeggen dat je om van die hoofdpijnveroorzakende blauwtint af te komen een FXAA injector gebruikt... :>
Maar ik doelde meer op "mijn onbegrip". Ik ben best begrijpend namelijk. En keihard zwart-wit denker, maar als zelfs ik grijs ga denken omdat het blijkbaar DICE geen bal kan verdommen wat hun betalende klanten denken (en de klant hééft al betaald dus je kunt hem rustig bannen nu...) en iedereen overal mee weg komt, dan poep erop, FXAA erop en knallen. In elk geval heb ik er nog een tijdje pret van, en kan tot de kick (of ban?) lekker speulen.
En hee, als ze me bannen, BF3+premium kost nu toch geen zak meer, en dan heb ik tenminste een échte stats-reset :+

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:26

Stewie!

Keen must die!

Er worden beta-testers gezocht voor een nieuwe anti-cheat module voor BF3:

Fairfight invites all game server owners to join us in the beta test for what we believe to be a revolutionarily new approach to anti-cheat called FAIRFIGHT. This new approach gives game developers and manages a completely new tool with the power to control player behavior. Spotting cheaters IN REAL TIME and applying an ESCALATING set of punishments on an individual player is now possible. A customizable RULE system is put into play and managed by your team to insure that game play is more Fair for everyone by curtailing the activity of cheaters. We've been testing FAIRFIGHT at i3D for weeks and love it, so now we've arranged for you to test the beta version with us.

If you would like to join the FAIRFIGHT beta tell us and well bring you in to experience the fun of a fair fight!

to sign-up, please email to gbnoc <.apenstaart><hiero> GameBlocks.com . They will request your server IP and RCON password to be integrated in the beta.

Fairfight will keep your server automatically clean from hackers. They might enjoy a couple of minutes of game play before being automatically banned from all FairFight protected servers world wide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Eerst maar eens zien of het werkt en standhoudt. Heb zelf vroeger ook meegewerkt aan anti-cheat software, vaak heel ambitieus in het egin....Later sterft het een stille dood..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Stewie! schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:42:
Er worden beta-testers gezocht voor een nieuwe anti-cheat module voor BF3:

Fairfight will keep your server automatically clean from hackers. They might enjoy a couple of minutes of game play before being automatically banned from all FairFight protected servers world wide.
Klinkt interessant, maar geeft ook weer vragen...

1. Waarop (welke definities) is het gebaseerd?

2. Botst het niet met PB en de anticheat software van GGC en PBB?

3. Wat is het voordeel op die twee? En is het een vervanging of komt het erbij?

4. Gaat het geld kosten?

5. Hoe gaat deze tool om met de nu veelbesproken color tweaks?

Veel meer info dan hier staat heb ik nog niet kunnen vinden.

Maar ik kan het allicht eens testen op één van de GoTBF3 servers, baat het niet dan schaadt het niet ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Niet online
AdmiralSnipe schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:56:
Wat een gezeik ook eigenlijk.
Alleen maar over het aanpassen van kleuren.
Als er nou met weapon damage gesjoemeld zou worden of dat je door muren heen kijkt zou ik al die ophef nog wel snappen maar om nou zo te doen als spelers proberen om een blauwe tint weg te krijgen...
Ik gebruik die tool zelf niet en ben het ook niet van plan maar wat ik uit de filmpjes op Youtube heb kunnen opmaken lijkt het in de verste verte niet op cheaten.
Toegegeven, misschien kun je wat verder kijken op bepaalde maps doordat er bijv. minder smoke zichtbaar is maar voor de rest zie ik niet wat er zo erg aan is.
Ik erger me persoonlijk niet echt aan de blauwe tint in BF3, evenmin erger ik me aan degenen die dit proberen te verhelpen met zo'n tool.
Als er maar niet andere dingen mee aangepast kunnen worden zoals ik ooit heb gelezen, dan mag er van mij gelijk voor gebanned worden.
Het boeit mij ook geen ene zier. Waar ik me wel aan stoor is dat dit topic de laatste tijd bijna alleen over dit gezeur gaat.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daanieyel schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:56:
[...]

Het boeit mij ook geen ene zier. Waar ik me wel aan stoor is dat dit topic de laatste tijd bijna alleen over dit gezeur gaat.
Waar moet het anders overgaan ?
De game is al een jaar oud en alle wapens, voertuigen kennen we nu wel.
Blijft alleen het gefaal van dice over, dat ze eerst aangeven dat ze het eruit gaan halen en later trekken ze zich weer terug.
Het is jammer en ik vindt het ook nergens op slaan dat ze weer niets doen voor de community, maar ben het er ook wel mee eens dat het gewoon een stijl is van BF3 waar je maar aan moet wennen.

Als het legaal wordt dan ga ik het zeker gebruiken, maar ik ga nu niet het risico lopen om verbannen te worden, het geeft geen enkel voordeel, want gewoon op low settings en brightness omhoog en je ziet alles.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

Pykow schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:47:
DICE heeft 1 uitspraak gedaan over de tweakers.
Het is niet toegestaan om gamefiles aan te passen.
Ze hebben het recht om je account te bannen, maar ze laten nog steeds niks van zich horen of ze dit nu ook echt gaan doen.
Ik hoop van wel

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

bvk schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:48:
[...]

Klinkt interessant, maar geeft ook weer vragen...

1. Waarop (welke definities) is het gebaseerd?

2. Botst het niet met PB en de anticheat software van GGC en PBB?

3. Wat is het voordeel op die twee? En is het een vervanging of komt het erbij?

4. Gaat het geld kosten?

5. Hoe gaat deze tool om met de nu veelbesproken color tweaks?

Veel meer info dan hier staat heb ik nog niet kunnen vinden.

Maar ik kan het allicht eens testen op één van de GoTBF3 servers, baat het niet dan schaadt het niet ;)
1) FairFight doet alleen server-side checks
2) Is aanvullend, botst niet
3) Het systeem checkt op bepaalde speler variabelen en vooral op gedrag. Op basis van spelergedrag worden kicks of bans gegeven. In het begin is dit alleen een soort read-only modus
4) Nooit (de uitgever betaald namelijk), het is al geintegreerd in andere games
5) Maakt niets uit, alles wat op client side gebeurd, inclusief hacks, is gewoon toegestaan. Je mag dus duizend hacks draaien in je client, zolang je in-game gedrag maar normaal is. Anders volgt kick->ban. Dus op het moment dat je de gameplay van anderen aantast, dan wordt dat gezien als ongewenst.

Het systeem kan tevens shortcuts toevoegen in-game voor twitter en dergelijke. Elke speler kan dan twitteren over deze game server, in-game acties, screen shots. Andere plugins maken ze ook nog erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oftewel een waardeloos systeem wat cheats niet tegen gaat. Kthnxbye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Ik weet dat dit het grote bf3 topic is, maar zag net dat bf1942 vanaf vanavond gratis te downloaden is op origin, pure nostalgie :)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:49:
Goed beargumenteerd...
Maar dat doe ik dan wel even voor je, want je hebt wel gelijk.
- op de clientside mag alles als je maar nie topvalt door je gedrag... net als je in COD:MW2 teletubbie skins kon gebruiken, alle vijanden knalrood, vriendjes knalblauw en snipers knaloranje - dat visuele verschil maakt je echt 10x gevaarlijker omdat je altijd precies ziet waar alles gebeurt.
Wallhacks zijn clientside.
Een aimbot die in plaats van van doel naar doel te springen snel glijdt en recoil laat bestaan (en burst ipv sproeit) is niet te herkennen ten opzichte van een goeie snelle speler.
Spothacks waarbij één keer Q rammen alles en iedereen gespot maakt voor jou én je team is clientside.

En ze willen rcon toegang tot jouw server? Waarom doen ze niet wat anderen ook doen en geven ze je files om te installeren? Ik vertrouw er weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Beetje vroeg om dat nu al te zeggen denk ik. Als je het tenminste als aanvulling ziet en niet als vervanger van het PB systeem op dit moment.

Ik ben wel benieuwd hoe het werkt, op welke waardes wordt een player beoordeeld. Neem niet aan dat het op KD/SPM etc. alleen is, maar waar nog meer op?

Soms heb je van die twijfelgevallen in een server waarvan je met geen mogelijkheid kan zeggen of het nou een cheater is of niet. Ook niet na analyse van de beschikbare tooling.

Als dit systeem dan wel een goede betrouwbare basis kan bieden om dat soort spelers er uit te pikken is dat meegenomen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Of een aanvulling op de huidige anti-cheat systemen die per definitie altijd achterlopen (totdat ze md5jes weer updaten).
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:54:
[...]

Goed beargumenteerd...
Maar dat doe ik dan wel even voor je, want je hebt wel gelijk.
- op de clientside mag alles als je maar nie topvalt door je gedrag... net als je in COD:MW2 teletubbie skins kon gebruiken, alle vijanden knalrood, vriendjes knalblauw en snipers knaloranje - dat visuele verschil maakt je echt 10x gevaarlijker omdat je altijd precies ziet waar alles gebeurt.
Wallhacks zijn clientside.
Een aimbot die in plaats van van doel naar doel te springen snel glijdt en recoil laat bestaan (en burst ipv sproeit) is niet te herkennen ten opzichte van een goeie snelle speler.
Spothacks waarbij één keer Q rammen alles en iedereen gespot maakt voor jou én je team is clientside.

En ze willen rcon toegang tot jouw server? Waarom doen ze niet wat anderen ook doen en geven ze je files om te installeren? Ik vertrouw er weinig van.
Met files op de server kan je nog veel meer dan alleen simpele RCON commands uitvoeren (kick/ban). Dat vertrouw je meer?

Overigens, als je iedereen spot, gaat dat ook via de server, en wordt je op basis van dat afwijkende gedrag ook gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Argumentatie leek me niet nodig. Gewoon een tooltje zoals rconNET of Procon wat rcon toegang nodig heeft omdat het niet serverside mag draaien. Iets wat vele server admins al vele maanden lang draaien en gebruiken om cheaters te weren, een systeem dat absoluut niet werkt en wat enkel de zeer opvallende cheaters tegen houd.
Als je rcon toegang nodig hebt weet je al genoeg, het kan enkel rcon gegevens uitlezen en op basis daarvan oordelen. Iedereen die een Battlefield 3 server draait weet dat rcon waardeloos is in Battlefield 3 en je amper tot geen toegang geeft tot gegevens.

Stewie zegt het zelf, je mag clientside duizenden hacks draaien, zolang het maar niet te veel opvalt.

Jij zou beter moeten weten bvk.

Stewie leuk dat je het probeert maar dit is weer typische i3D spam waarbij ze iets proberen wat de community allang zelf heeft opgelost. Je geeft zelf aan dat het waardeloos werkt, waarom zouden mensen er dan op vertrouwen?

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 05-11-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

bvk schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:57:
[...]

Beetje vroeg om dat nu al te zeggen denk ik. Als je het tenminste als aanvulling ziet en niet als vervanger van het PB systeem op dit moment.

Ik ben wel benieuwd hoe het werkt, op welke waardes wordt een player beoordeeld. Neem niet aan dat het op KD/SPM etc. alleen is, maar waar nog meer op?

Soms heb je van die twijfelgevallen in een server waarvan je met geen mogelijkheid kan zeggen of het nou een cheater is of niet. Ook niet na analyse van de beschikbare tooling.

Als dit systeem dan wel een goede betrouwbare basis kan bieden om dat soort spelers er uit te pikken is dat meegenomen.
Ze zijn het nog aan het bijstellen. Het leuke is dat spelersgedrag wordt geanalyseerd over alle servers heen. Dus als die speler ook elders datzelfde vreemde gedrag had vertoond, wordt de analyse veel verder doorgetrokken dan alleen de speelminuten op de huidige server.
Tsurany schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:00:
Argumentatie leek me niet nodig. Gewoon een tooltje zoals rconNET of Procon wat rcon toegang nodig heeft omdat het niet serverside mag draaien. Iets wat vele server admins al vele maanden lang draaien en gebruiken om cheaters te weren, een systeem dat absoluut niet werkt en wat enkel de zeer opvallende cheaters tegen houd.
Als je rcon toegang nodig hebt weet je al genoeg, het kan enkel rcon gegevens uitlezen en op basis daarvan oordelen. Iedereen die een Battlefield 3 server draait weet dat rcon waardeloos is in Battlefield 3 en je amper tot geen toegang geeft tot gegevens.

Stewie zegt het zelf, je mag clientside duizenden hacks draaien, zolang het maar niet te veel opvalt.

Jij zou beter moeten weten bvk.

Stewie leuk dat je het probeert maar dit is weer typische i3D spam waarbij ze iets proberen wat de community allang zelf heeft opgelost. Je geeft zelf aan dat het waardeloos werkt, waarom zouden mensen er dan op vertrouwen?
Wat heeft i3D hier dan precies mee te maken? Wij schreven als eerste ook over BF2AHD voordat iedereen het ging gebruiken, op vrijwel alle grote BF2 servers destijds.

[ Voor 38% gewijzigd door Stewie! op 04-01-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stewie! schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:00:
[...]
Ze zijn het nog aan het bijstellen. Het leuke is dat spelersgedrag wordt geanalyseerd over alle servers heen. Dus als die speler ook elders datzelfde vreemde gedrag had vertoond, wordt de analyse veel verder doorgetrokken dan alleen de speelminuten op de huidige server.
Dus dat is je enige vernieuwende feature? Stats kunnen bekijken over alle servers heen? Niet echt boeiend vind je wel?
Stewie! schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:00:
Wat heeft i3D hier dan precies mee te maken behalve dat wij erover schrijven? Wij schreven als eerste ook over BF2AHD voordat iedereen het ging gebruiken, op vrijwel alle grote BF2 servers destijds.
Jij spammed er voor?

[ Voor 24% gewijzigd door Tsurany op 05-11-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Lees morgen maar even rustig terug voordat je overhit raakt Tsurany. :)
Het is een gratis tool die momenteel getest wordt op live servers én al resultaat boekt én potentie heeft. Net als een goede scheidsrechter zal je in de gameplay niet merken dat op de achtergrond alles goed geregeld wordt. Het heeft op jou, als super degelijke speler geen impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik raak niet over verhit, je presenteert het alsof het iets nieuws is terwijl ik soortgelijke systemen al maanden geleden geïmplementeerd hebt. Het enige wat je doet is de spelers bannen die opvallende stats hebben, meer niet. Big whoop. Cheaters pak je er gewoon niet mee aan, dat kan niet met de features die RCON bied.
Je presenteert het wel weer zo, typisch iets voor jou, maar in de praktijk gaat het gewoon teleur stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:30

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Pykow schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:05:
[...]

Waar moet het anders overgaan ?
De game is al een jaar oud en alle wapens, voertuigen kennen we nu wel.
Blijft alleen het gefaal van dice over, dat ze eerst aangeven dat ze het eruit gaan halen en later trekken ze zich weer terug.
Het is jammer en ik vindt het ook nergens op slaan dat ze weer niets doen voor de community, maar ben het er ook wel mee eens dat het gewoon een stijl is van BF3 waar je maar aan moet wennen.

Als het legaal wordt dan ga ik het zeker gebruiken, maar ik ga nu niet het risico lopen om verbannen te worden, het geeft geen enkel voordeel, want gewoon op low settings en brightness omhoog en je ziet alles.
Waar we het dan over kunnen hebben? De nieuwe DLC, of dat ene vette potje wat je van de week met je maten speelde. De ene vette aanval, de goeie tactieken, tricks, waar het leuk spelen is en met wie, etc etc.

Wat moet stoppen is het continue gezeik over de kleuren of het 'gefaal' van Dice en alles wat erbij bedacht wordt. Er wordt namelijk continue vergeten dat we allemaal al met veel plezier (ik wel iig) ruim een jaar aan het spelen zijn met het 'gefaal van Dice'...Zo hard faalt het dus niet. Misschien eens tot 10 tellen voordat er gepost en ook eens de goede ervaringen met elkaar delen... but thats just my €0,02..

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Ik wil vooral weten waar de tool op scanned, wat voor analyse geeft het dan. Dus wat is het voordeel ten opzichte van een "handmatige" analyse van een verdachte speler die niet door de PB tools gepakt wordt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Meelobee schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:16:
[...]

Waar we het dan over kunnen hebben? De nieuwe DLC, of dat ene vette potje wat je van de week met je maten speelde. De ene vette aanval, de goeie tactieken, tricks, waar het leuk spelen is en met wie, etc etc.

Wat moet stoppen is het continue gezeik over de kleuren of het 'gefaal' van Dice en alles wat erbij bedacht wordt. Er wordt namelijk continue vergeten dat we allemaal al met veel plezier (ik wel iig) ruim een jaar aan het spelen zijn met het 'gefaal van Dice'...Zo hard faalt het dus niet. Misschien eens tot 10 tellen voordat er gepost en ook eens de goede ervaringen met elkaar delen... but thats just my €0,02..
Ik reed laatst in BF3 op een ATV, dat was wel leuk... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

bvk schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:18:
Ik wil vooral weten waar de tool op scanned, wat voor analyse geeft het dan. Dus wat is het voordeel ten opzichte van een "handmatige" analyse van een verdachte speler die niet door de PB tools gepakt wordt.
Geen idee wat de exacte scans in de gedragdsanalyse zijn. Kan je het beste even mailen met de developers (zie eerdere post voor het e-mail adres) en zij zullen dan het een en ander kunnen uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:30

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

AdmiralSnipe schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:19:
[...]

Ik reed laatst in BF3 op een ATV, dat was wel leuk... :$
Ja vet is dat he! Ik had van de week zelfs een jeep met machinegeweer erop.. :+

Grapjas :D Maar u get the point...

Ok ff aanhaken bij het verhaal hierboven over die nieuwe anticheat..

Nu is er niet veel mogelijk qua anticheat omdat er heel veel van de game aan de clientside gedaan wordt. Is het dan onmogelijk voor Dice om dit aan te pakken en alles wat nu clientside gedaan wordt aan de serverside te doen? Of zit dat zo diep in de engine dat dat eigenlijk neerkomt op alles opnieuw doen?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Stewie! schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:42:
1) FairFight doet alleen server-side checks
2) Is aanvullend, botst niet
3) Het systeem checkt op bepaalde speler variabelen en vooral op gedrag. Op basis van spelergedrag worden kicks of bans gegeven. In het begin is dit alleen een soort read-only modus
4) Nooit (de uitgever betaald namelijk), het is al geintegreerd in andere games
5) Maakt niets uit, alles wat op client side gebeurd, inclusief hacks, is gewoon toegestaan. Je mag dus duizend hacks draaien in je client, zolang je in-game gedrag maar normaal is. Anders volgt kick->ban. Dus op het moment dat je de gameplay van anderen aantast, dan wordt dat gezien als ongewenst.

Het systeem kan tevens shortcuts toevoegen in-game voor twitter en dergelijke. Elke speler kan dan twitteren over deze game server, in-game acties, screen shots. Andere plugins maken ze ook nog erbij.
Het is dus vooral, zoals gezegd, een tool die de statistieken analyseert en op basis daarvan kijkt wat te doen? Daarnaast vraag ik me af wat social media heeft te zoeken in anti-cheat countermeasure software. Ik heb trouwens een mail met nog wat meer vragen naar jullie support gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Niet online
[...]

Dit.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, jij wil dat het opbouwt met het "gekleurgezijk". Dit topic is alleen geen dictatuur en iedereen is vrij te posten wat hij wil binnen de regels van tweakers.net. En de reden waarom ik het geïnstalleerd heb en ik er ook elke keer over doorga als mensen vragen hebben is omdat DICE gewoon een hele slechte dienst bewijst door het zo af te straffen. De verandering van de kleuren is met afstand de meest verzochte verandering in BF3 en er word in dit topic regelmatig al ruim een jaar om gezeurd. Eerst was het FXAA en nu is de colour tweaker er die het definitief oplost. En je hoort niemand hier zeggen dat BF3 een slechte game is. Verre van, het is een behoorlijk goede game die elke andere FPS sinds BFBC2 naar mijn mening uit het water blaast, afschiet met een base AA en dan nog tijd heeft om te lachen om Call of Duty. :+

Het gaat mij er puur om dat ik een aantal mappen gewoon haat vanwege de kleur en alleen de kleur. Ik haat de CQ mappen, Wake, Teheran en Death Valley. Oftewel de mappen die het ergst getroffen zijn. Met echte kleuren vind ik de mappen die ik al gespeeld heb gewoon leuker om te spelen. Dat lijkt mij een reden om gewoon die colour tweaker te blijven gebruiken. En qua voordeel is het bijna helemaal te verwaarlozen. Ja, op sommige mappen kan je verder kijken maar dit word gecompenseerd door het feit dat je nu niet meer tegen een blauwe/donkergrijze muur kijkt waarin vijanden makkelijker van afsteken. Voor mij is er totaal geen voordeel, alleen maar meer plezier in het spelen.

Vind het wel opvallend dat zodra Tsu langskomt het topic meteen in leven is en meteen felle discussie. Het is een talent Tsu, een zeer opvallend, ietwat geschift talent. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
[b]DanielWW2 schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:14:
Vind het wel opvallend dat zodra Tsu langskomt het topic meteen in leven is en meteen felle discussie. Het is een talent Tsu, een zeer opvallend, ietwat geschift talent. :Y)
Wel goed dat hij z'n talent benut.
Je hebt ook mensen met talent die er helemaal niks mee doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals de meeste andere nono's in dit topic.......... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
bvk schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:18:
Procon heeft anti cheat plugins, wat deze doen is kijken of bepaalde statistieken wel mogelijk zijn zoals kdr, kpm, spm.
Ik ga er van uit dat die fair tool ook zo werkt en van alle gegevens van spelers een analyse maakt, aan de hand van die analyse hoopt men te zien wat cheaters zijn en fair zal haar tools daar op af stemmen.
Voordeel is dat men blatant aimbotters kan gaan weren, nadeel is dat slimme cheaters hun cheats zo afstellen dat ze een pro lijken en de tool is waardeloos.

Cheat o meter van team des france heeft ten tijde van bc2 ook een analyse gemaakt van noobs tot aan cheaters maar het is hun nooit gelukt om slimme cheaters er uit te halen.
Daarom is cheat o meter ook een hulp middel en niet een bewijs dat iemand werkelijk cheat, ok de spelers met een hoog percentage aan afwijkingen zijn cheaters maar er zijn ook veel twijvel gevallen.
Meelobee schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:31:
[...]

Ja vet is dat he! Ik had van de week zelfs een jeep met machinegeweer erop.. :+

Grapjas :D Maar u get the point...

Ok ff aanhaken bij het verhaal hierboven over die nieuwe anticheat..

Nu is er niet veel mogelijk qua anticheat omdat er heel veel van de game aan de clientside gedaan wordt. Is het dan onmogelijk voor Dice om dit aan te pakken en alles wat nu clientside gedaan wordt aan de serverside te doen? Of zit dat zo diep in de engine dat dat eigenlijk neerkomt op alles opnieuw doen?
Niemand begrijpt waarom dice ano 2011/2012 zulke essentiële settings client side heeft gemaakt en wat nog triester is dat er geen file integrety check is.
Settings server side maken is niet mogelijk, alles moet dan opnieuw gemaakt en getest worden, ik ga er van uit dat ze het corrigeren met bf4.
Wat dice wel kan doen is die file integrety check gaan in bouwen en controleren of de game files kloppen, wat ze niet zullen doen is bannen want bij een hdd error krijg je ook een fout in de controle en die mensen dan gaan bannen gaat wel heel ver, dat is ook de reden dat de md5 tool alleen kickt voor geupdate cas files.

[ Voor 34% gewijzigd door NLsandman op 05-11-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:01

steveman

Comfortabel ten onder

Wat irritant die stomme teambalance.

Join je een team met achterstand, doe je goed je best om er verandering in te brengen, komt het team om voorsprong --> team fucking switched :S

En jawel, met 400 punten verschil verlies je dan :/

Kansloos gedoe.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:43

InFamous

excommunicado

Misschien iemand die het hier weet, ik heb zojuist me oude bf games geinstalleerd o.a. bf 1942 bf vietnam bf2 bf bc2 maar nou zie ik deze niet in origin. Maar ik heb ook de vetran medals er niet bij, iemand een idee?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dit zou toch veel te riskant zijn? Dan zouden mensen die bijvoorbeeld een onschuldig haha.txt bestandje in de BF3 map zetten, ook gebanned worden... Ik moet leren lezen.

Of ze kunnen de bekendste FXAA injectors downloaden, daarvan de MD5 nemen en dan zorgen dat er wel gezocht wordt op bestanden met die specifieke MD5's. Maar dan nog: je moet maar 1 letter in je FXAA settings file veranderen, en de MD5 is volledig anders en bijgevolg ben je terug ondetecteerbaar.

Mensen, blijf gewoon bij de FXAA injector! FXAA injector for president!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w

w00t00w

Derp

[...]

Ik heb er nog eentje: vandaag, na bijna 500 uur spelen, werd voor het eerst m'n naad gelast door een EOD Bot }:O :') :F :$

---

Pagina: 1 ... 128 ... 210 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic, gezellig en vermijd de slowchat. Het plaatsen van "grappige" ongerelateerde plaatjes, zoals de bekende 9Gag memes is niet toegestaan, daar zijn andere topic voor. Het is tevens niet gewenst om cheaters te benoemen en willekeurige posts over servers in dit topic. Het is tevens niet toegestaan te discusseren over mogelijkheden om via proxy of VPN in andere landen de premium DLC aan te schaffen.

Voor de console versie van Battlefield 3 is een apart topic.

Voor problemen met Battlefield 3 kun je terecht in [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic.